Acties:
  • +6 Henk 'm!
Google Pixel
Google heeft zijn Pixel-smartphones officieel aangekondigd. Niet langer brengt de zoekgigant smartphones onder in de Nexus-lijn; de nieuwe modellen zijn volgens Google volledig in eigen huis ontworpen. De toestellen krijgen Android 7.1 Nougat en Google Assistent.

De Pixel en Pixel XL werden door Rick Osterloh aangekondigd op een evenement in San Francisco. Osterloh is het hoofd van de nieuwe hardwareafdeling van Google. De smartphones zijn de eerste toestellen die zijn uitgerust met Google Assistent, de opvolger van Google Now. In chatapp Allo was al een preview van de nieuwe assistent te vinden en ook het Google Home-apparaat krijgt dezelfde assistent. Gebruikers kunnen Assistent oproepen met een spraakcommando of door de Home-knop lang in te drukken. Net als bij Siri van Apple en Cortana van Microsoft is het mogelijk om een conversatie aan te gaan met Google Assistant.

DaydreamMet 5" en 5,5" zijn de Pixel en Pixel XL iets kleiner dan hun voorgangers; de Nexus 5X en 6P hadden schermen van 5,2" en 5,7". De grote versie heeft een resolutie van 2560x1440 pixels, terwijl het kleinere toestel een resolutie van 1920x1080 pixels heeft. Beide Pixel-smartphones maken gebruik van een oledscherm en ondersteunen het vr-platform Daydream. Samen met de smartphones heeft Google de Daydream View aangekondigd voor het bekijken van vr-content.

De behuizing van de Pixel-smartphones is gemaakt van aluminium en aan de achterkant zit een deel van glas, waar ook de vingerafdrukscanner schuilt. Aan boord zit een Snapdragon 821-quadcore-soc met twee kernen op 2,15GHz en twee op 1,6GHz, gecombineerd met 4GB lpddr4-ram. Er is een usb type-c-aansluiting aanwezig met ondersteuning voor snelladen.

Beide toestellen hebben een 12,3-megapixelcamera met een f/2.0-lens en pixels van 1,55 micron. In de Mobile-test van DxO Mark scoort de camera 89 punten, dat is de hoogste score van alle smartphones op dit moment. Die score zou te danken zijn aan de beeldverwerking en algoritmes van Google. De functie HDR+ staat standaard ingeschakeld; hierbij maakt de camera bij slechte lichtomstandigheden meerdere foto's en worden deze automatisch gecombineerd. Dat moet resulteren in minder ruis en minder bewegingsonscherpte, terwijl zowel lichte als donkere delen goed belicht moeten worden. Volgens Google reageert de camera op de Pixel-smartphones sneller dan die op alle andere toestellen.

Filmen is mogelijk in 4k-resolutie en ook is videostabilisatie aanwezig. Vermoedelijk werkt dat softwarematig, want de demonstratie die Google toonde maakte gebruik van de gyroscoop om bewegingen te detecteren. Stabilisatie werkt in dat geval waarschijnlijk enkel in full-hd-resolutie. Alle foto's en video's kunnen in volledige resolutie zonder extra compressie opgeslagen worden op Google Photos, zonder opslaglimiet.

Volgens Google maken de Pixel-smartphones gebruik van een nieuwe methode voor het doorvoeren van beveiligings- en systeemupdates. Met het nieuwe proces worden updates in de achtergrond gedownload en geïnstalleerd. Ook heeft Google een klantenservicefunctie ingebouwd, waarmee gebruikers telefonisch of via een chatfunctie vanaf de Pixel-telefoon om hulp kunnen vragen. Daarbij is een screenshare-optie geïmplementeerd, zodat Pixel-eigenaren aan de helpdesk kunnen laten zien wat hun probleem is.

In 2010 maakte Google voor het eerst in samenwerking met een telefoonfabrikant een Android-toestel: de Nexus One. Sindsdien werden alle Google-smartphones ondergebracht in de Nexus-serie. Met de introductie van de Pixel-modellen stapt Google van die naamgeving af, al is het nog niet zeker of de Nexus-naam volledig verdwijnt. Het is mogelijk dat Google de Nexus-naam blijft gebruiken voor tablets, volgens geruchten werkt Huawei aan een opvolger van de Nexus 7. Google heeft de Pixel-naam echter eerder al gebruikt voor een tablet.

Met de naamsverandering en de slogan 'Made by Google' slaat de zoekgigant een nieuwe weg in, waarbij veel meer nadruk ligt op Google als maker van zowel de hardware als de software dan bij eerdere Nexus-smartphones het geval was. HTC produceert de toestellen in opdracht van Google, maar dat wordt nergens duidelijk gecommuniceerd. Volgens Rick Osterloh, die de leiding heeft over Googles hardwareprojecten, is de relatie tussen Google en HTC niet anders dan die tussen Apple en Foxconn. Google zal bij Pixel-smartphones nooit spreken van een samenwerking met hardwarefabrikanten, zegt Osterloh tegen Bloomberg. Bij de eerdere Nexus-smartphones werd de fabrikant die de hardware leverde wel altijd met naam genoemd en als partner aangeduid.

De Pixel-smartphones komen in de kleuren zilver, blauw en zwart. Op humoristische wijze worden de uitvoeringen Quite Black, Very Silver en Really Blue genoemd. De blauwe versie is een gelimiteerde uitvoering volgens Google.

In de VS en in een aantal andere landen, waaronder Duitsland, kunnen de Pixel-smartphones vooruitbesteld worden. Prijzen beginnen in de VS bij 649 dollar voor de 32GB-uitvoering van het 5"-model. In Duitsland kost de Pixel 32GB 759 euro en heeft de 128GB-uitvoering een adviesprijs van 869 euro. De Pixel XL kost respectievelijk 899 en 1009 euro met 32GB en 128GB opslagruimte. De prijzen zijn daarmee gelijk aan die van de Apple iPhone 7 en 7 Plus.

Gerelateerde topics:
[Google Pixel] Ervaringen en Discussie
[Google Pixel XL] Levertijden & Prijzen
[Google Pixel XL] Het grote Accessoires topic
[Google Pixel XL] Rooten & Custom ROM's

Google Pixel XLGoogle Pixel
Android OSAndroid Nougat 7.0Android Nougat 7.0
Skinstock Androidstock Android
ChipsetQualcomm Snapdragon 821Qualcomm Snapdragon 821
Processor snelheid2200MHz2200MHz
Intern geheugen32/128GB32/128GB
RAM geheugen4096MB4096MB
Flash geheugenNeeNee
LTE-ondersteuningCategorie 9Categorie 9
Scherm5,5" 2560x1440 pixels5,0" 1920x1080 pixels
SchermtechniekAMOLEDAMOLED
Frontcamera8.0 megapixels8.0 megapixels
Backcamera12.3 megapixels12.3 megapixels
NFCJaJa
Accu (mAh, standby, spreektijd)3450mAh2770mAh
Afmetingen 154,7x75,7x8,6 mm143,8x69,5x8,6 mm
Gewicht 168 gram143 gram
NotificatieledjeRGBRGB
BijzonderhedenVingerafdrukscanner op achterkantVingerafdrukscanner op achterkant
AdviesprijsVanaf € 899Vanaf € 759

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Rykmwn0SMWU]

[ Voor 52% gewijzigd door CLB op 08-10-2016 15:27 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12:58
Erg benieuwd naar de Nexus Marlin. Met de geruchten dat Android N in het meest gunstige geval ook weleens in augustus al gelanceerd zou kunnen worden, is wachten op dit toestel ipv de Oneplus 3 een reële optie geworden. Dit ligt er natuurlijk helemaal aan in welk prijssegment het toestel geplaatst gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:40

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Had ik nu gemist dat er zeker weten en notificatie led in zou zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:29
Hebben ze ook definitief afscheid genomen van draadloos laden? Zat ook niet op de vorige Nexus serie. Verder zouden ze vanaf M ook weer SD-kaarten moeten ondersteunen als intern telefoongeheugen, maar toch zit dat weer niet op een Nexustoestel. Je moet maar naar de cloud... :(

En ik praat tegen een muur, maar hardware knoppen please. Ruimte zat in de onderrand die nu ook niet gebruikt wordt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Uiteraard geen draadloos laden meer. De energieoverdracht is veel te laag in vergelijking met quick charge.
Sinds ik een toestel met quickcharge heb ook nooit meer een moment omgekeken naar draadloos laden, kwartiertje aan de lader en je kunt weer een heel eind vooruit terwijl een kwartier op zo'n padje vrijwel niets doet.
Hardware knoppen, tsja. Ik hoef ze niet (sterker nog, een toestel met hardwareknoppen zou ik links laten liggen) en ik hoor zelden van mensen die ze wel willen. Schermproporties zijn er ook al op aangepast tegenwoordig. Denk dat er simpelweg geen markt voor is hier, bij Chinese toestellen zie je het vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Draadloos laden vond ik altijd een prima idee voor op het nachtkastje. Dan mag ie er gerust 6-7 uur over doen. De Nexus7 heeft het ook en zo kan ie laden zonder dat je haast hebt en kan je hem gewoon op een laadpad wegleggen zodat ie altijd 100% is als je hem weer wilt gebruiken. De techniek staat ook niet stil en laadcapaciteit wordt steeds hoger, ook draadloos.

De verkoopleider (Samsung) heeft overigens wel hardware knoppen, dus ze doen toch wat goed. :+ Ik vind het knoppenbalkje op veel telefoons zonde van de screen estate. Ook home i.p.v. spatie helpt ook niet mee. Als je dat niet wil, dan vallen er toch een hoop leuke toestellen af helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

In principe heb ik geen bezwaar tegen on screen knoppen, behalve bij AMOLED schermen daarbij ga je toch last krijgen van inbranden (laten de nieuwe Nexus toestellen nu juist allebei AMOLED schermen krijgen..):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/izZlv.jpg

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Waardeloze foto maar toch
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/q0cagXVU5jr2yZIaQMfOxZtS/full.jpg
http://www.techdroider.co...rlin-first-image.html?m=1

Verdere aanvullingen op de leaks:
- 128 GB model
- zelfde camera sensor als de 6p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 21:44
6p is hele goede camera naar maatstaven 2015, maar ik had toch wel op verbeteringen gehoopt... Mocht er inderdaad gebruik worden gemaakt van de 6p lens dan hopelijk wel verbeteringen op gebied van lens/OIS/autofocus/software zodat hij met top van 2016 meekan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
(jarig!)

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Completely inaccurate garbage. This is an HTC 10 with a Nexus logo and a fingerprint reader slapped on. The real Marlin looks nothing like it.

- Artem Russokovski
https://plus.google.com/+ArtemRussakovskii/posts/ceyQm7esi31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:53
luappul schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:40:
6p is hele goede camera naar maatstaven 2015, maar ik had toch wel op verbeteringen gehoopt... Mocht er inderdaad gebruik worden gemaakt van de 6p lens dan hopelijk wel verbeteringen op gebied van lens/OIS/autofocus/software zodat hij met top van 2016 meekan...
Dat hoop ik ook, al vind ik de 6P camera echt wel mooie fotos maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
(jarig!)
moh.moh schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:27:
[...]

Completely inaccurate garbage. This is an HTC 10 with a Nexus logo and a fingerprint reader slapped on. The real Marlin looks nothing like it.

- Artem Russokovski
https://plus.google.com/+ArtemRussakovskii/posts/ceyQm7esi31
Geinig, die had ik nog niet gevonden. :o

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

En weer wat clickbait maar minder dan de bovenstaande link :)
http://www.nexusblog.net/...ke-terms-build-materials/

Samenvatting:
* Marlin is volledig van staal ala HTC 10
* Sailfish gebruikt ook goedkopere materialen om prijs te drukken
As one can guess Marlin will be treated with the same metal quality as that of the HTC 10, so an all metal design. While the Sailfish will be using the combination of plastic and metal, the frame will be made of metal while the body will be using a soft plastic built as seen on the Desire line of smartphones from the Taiwanese manufacturer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:38
Señor Sjon schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:49:
Draadloos laden vond ik altijd een prima idee voor op het nachtkastje. Dan mag ie er gerust 6-7 uur over doen. De Nexus7 heeft het ook en zo kan ie laden zonder dat je haast hebt en kan je hem gewoon op een laadpad wegleggen zodat ie altijd 100% is als je hem weer wilt gebruiken. De techniek staat ook niet stil en laadcapaciteit wordt steeds hoger, ook draadloos.
Bij de aanschaf van nieuwe nachtkastjes heb ik rekening gehouden met draadloos laden, ik dus van ikea een dergelijk kastje met ingebouwde pad meegebracht. Een maand of twee gebruikt? Sindsdien gewoon weer aan de draad, geen gedoe!

Mijn S6 er juist op mikken was altijd een gedoe, te laag, te hoog, teveel naar links, rechts....iets of wat off center en het ding laadde voor geen meter. M'n gsm is ook de nachtwekker, dus 's nachts naar je gsm grijpen en dan weer misplaatsen op de pad. En maar 'biepjes' maken als je de sweet spot raakte,maar toch weer net niet. :F
Nog zo'n ergernis, wanneer klaar met laden zonodig moeten 'biepen' en het scherm laten oplichten in het midden van de nacht. |:(

Nee, draadloos laden staat echt niet meer op mijn eisenlijst. Quickcharge, véél gemakkelijker. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Lt. Marx schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 20:01:
En weer wat clickbait maar minder dan de bovenstaande link :)
http://www.nexusblog.net/...ke-terms-build-materials/

Samenvatting:
* Marlin is volledig van staal ala HTC 10
* Sailfish gebruikt ook goedkopere materialen om prijs te drukken

[...]
Zo erg vind ik plastic niet. Ik hoop dat we snel echte renders te zien krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Het lijkt erop dat android nougat begin augustus gelaunched wordt.
https://twitter.com/evleaks/status/759266685891248131?s=09

En aangezien nexus devices altijd gelijk aan of kort op android launches volgen zal een officiële aankondiging niet lang meer op zich laten wachten.
Wikipedia: Android (operating system)
Wikipedia: Google Nexus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

En nog meer Nexus leaks en nieuws:
- nieuwe google Nexus wallpapers: http://www.androidpolice....leased-2016-nexus-phones/
- nieuwe google launcher for nexus devices http://www.androidpolice....on-the-2016-nexus-phones/

En nog een leaked Nexus marlin foto:
Afbeeldingslocatie: https://i.reddituploads.com/beb19c8fe07e469094b6dbe378b52c0a?fit=max&h=1536&w=1536&s=fbd821350b73862ff058e7219491537f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
(jarig!)
However, a trusted source of ours has suggested that October 4 could very well be the launch date of the new Nexus phones. We haven’t confirmed with a secondary source, but again, this is a reliable source who has proven correct time and time again when it comes to Nexus launches.

http://www.droid-life.com...android-7-0-nougat-phone/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:09
Xanion schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 21:17:
However, a trusted source of ours has suggested that October 4 could very well be the launch date of the new Nexus phones. We haven’t confirmed with a secondary source, but again, this is a reliable source who has proven correct time and time again when it comes to Nexus launches.

http://www.droid-life.com...android-7-0-nougat-phone/
Dus nov/dec beschikbaar in NL en dan in 2017 pas betaalbaar :P

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
S0epkip schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 20:40:
[...]

Dus nov/dec beschikbaar in NL en dan in 2017 pas betaalbaar :P
Dat november/december weet ik niet, maar je hebt wel gelijk dat het snel een half jaar duurt voor ze betaalbaar worden: de 5X prijs is sinds launch bijna gehalveerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanion
(jarig!)
Afbeeldingslocatie: https://www.androidpolice.com/wp-content/uploads/2016/08/nexus2cee_screentint_loop1_small.gif

Afbeeldingslocatie: https://www.androidpolice.com/wp-content/uploads/2016/08/nexus2cee_ambientquickcheck_loop1.gif

Terug te lezen op:
http://www.androidpolice....-double-tap-2016-nexuses/

En de nieuwe homebutton animatie
Afbeeldingslocatie: https://www.androidpolice.com/wp-content/uploads/2016/08/nexus2cee_flower_loop2_thumb.gif

[ Voor 15% gewijzigd door Xanion op 05-08-2016 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:06
Dat dubbel tappen is wel super, dat heb ik op de oneplus ook, dus mooi dat dat meegenomen wordt want daar wen je snel aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvanochten
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-04 14:27
Hopelijk zit de render er wel naast, de telefoon is echt lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
(jarig!)
hansvanochten schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 20:27:
Hopelijk zit de render er wel naast, de telefoon is echt lelijk.
Toen ik vorig jaar de eerste renders zag van de 6P dacht ik precies hetzelfde. Bleek die telefoon in het echte leven toch een hele mooie telefoon te zijn. Dat idee heb ik hier ook. (en hoop ik op :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Ik blijf de achterkant een vreemd ontwerp vinden. Ik mag hopen dat het glas is en niet plastic, anders zit het binnen no-time onder de krassen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:21
Xanion schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 23:04:
[...]

Toen ik vorig jaar de eerste renders zag van de 6P dacht ik precies hetzelfde. Bleek die telefoon in het echte leven toch een hele mooie telefoon te zijn. Dat idee heb ik hier ook. (en hoop ik op :9 )
Hier kan ik me bij aansluiten. De N5 vond ik ook afschuwelijk lijken op de renders, maar nu valt hij nog steeds reuze mee :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xanion
(jarig!)

Als ie zo wordt, klaag ik niet... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Xanion schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 23:51:
[video]

Als ie zo wordt, klaag ik niet... :9
Dat zijn echt van die clickbait filmpjes, zo gaat ie er niet uitzien. Dat is gewoon een HTC 10 waarbij de fingerprintscanner op de achterkant zit ipv de voorkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-03-2024
Heb nu een nexus 5 uit november 2013, die het eigenlijk geen 2/3 maanden meer fatsoenlijk volhoud. Daarom misschien toch maar de S7 bestellen. Had eigenlijk gehoopt dat ze hem iets eerder zouden aankondigen dan vorige keren het geval was, maar lijkt dus niet zo te zijn. Moet zeggen dat de uitgelekte specificaties er wel interessant uitzien, ook voor de 5 inch telefoon, waar ik in geïnteresseerd ben. Alleen is de accu altijd even afwachten bij de nexus telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurence007
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-04 10:02
Nieuwe geruchten via XDA wijzen erop dat de camerasensor achter ongeveer gelijk is aan de HTC 10 qua typenummer, en het gebruikte AMOLED-scherm hetzelfde exemplaar is als de ZTE Axon 7, namelijk de S6E3HA3. Een vraag die bij mij meteen naar boven komt is: hoe weten we welke generatie dit scherm is tegenover bijv de Galaxy S7? Voor Samsung is het logisch om oudere generaties AMOLED-schermen aan concurrenten te verkopen en hun beste schermen voor henzelf te houden. Is er iets wat we kunnen opmaken aan bovengenoemd typenummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Laurence007 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:00:
Nieuwe geruchten via XDA wijzen erop dat de camerasensor achter ongeveer gelijk is aan de HTC 10 qua typenummer, en het gebruikte AMOLED-scherm hetzelfde exemplaar is als de ZTE Axon 7, namelijk de S6E3HA3. Een vraag die bij mij meteen naar boven komt is: hoe weten we welke generatie dit scherm is tegenover bijv de Galaxy S7? Voor Samsung is het logisch om oudere generaties AMOLED-schermen aan concurrenten te verkopen en hun beste schermen voor henzelf te houden. Is er iets wat we kunnen opmaken aan bovengenoemd typenummer?
linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurence007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvanochten
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-04 14:27
Laurence007 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:00:
Qua camera is dat wel jammer. Die van de htc10 scoort overal als laatste van de huidige flagship phones :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sensor zegt natuurlijk weer niet alles :)
Tevens schiet de HTC 10 ook prachtige plaatjes, maar dat vind ik... vrij subjectief.
Dat een S7 sneller focust is fijn, dat de plaatjes iets contrastrijker ook, in de praktijk.. ach.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:50
Volgens mij zegt de sensor zelfs bijna niets, maar is het juist de lens die het grote verschil maakt. Als ik het me goed herinner, heeft Samsung een 1/2.5 sensor en de HTC een 1/2.3, dus ietsje groter, wat em in potentie ook beter zou moeten maken. Ook al zou de camera exact gelijk zijn, dan heb je nog altijd een prima camera in handen. De HTC 10 camera is dan misschien geen winnaar in vele reviews, dat maakt het dan niet direct een slechte camera.

[ Voor 18% gewijzigd door LA-384 op 14-08-2016 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:28
http://phandroid.com/2016...lin-nexus-sailfish-photo/

Ik vind het design wel wat hebben. Geen rare fratsen, maar wel anders dan andere telefoons. De vorm lijkt wat weg te hebben van de N4. Wat ik een erg fijne telefoon vond. Dit bericht geld natuurlijk voor zowel Sailfish als Marlin.

Ik heb me keuze nog niet gemaakt. Wil graag niet groter dan 5''. Maar als er een 5,5'' komt met betere specs neem ik die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Dubrillion schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:26:
http://phandroid.com/2016...lin-nexus-sailfish-photo/

Ik vind het design wel wat hebben. Geen rare fratsen, maar wel anders dan andere telefoons. De vorm lijkt wat weg te hebben van de N4. Wat ik een erg fijne telefoon vond. Dit bericht geld natuurlijk voor zowel Sailfish als Marlin.

Ik heb me keuze nog niet gemaakt. Wil graag niet groter dan 5''. Maar als er een 5,5'' komt met betere specs neem ik die.
De rondingen op de hoeken doen me enigszins denken aan m'n oude HTC Desire. Niet dat daar iets mis mee is. HTC had echt origineel design toen. Nu is het toch vaak meer van hetzelfde sinds de HTC One M modellen.

• Dubrillion
http://phandroid.com/2016/08/17/nexus-marlin-benchmarks/

Nu de grote vraag: gaan mensen voor de grotere QHD of de normale FHD versie? Persoonlijk twijfel ik nog. Mijn S6 heeft ook een OLED QHD scherm. En ik vind het prachtig, maar een OLED FHD scherm is misschien wel voldoende. Ik heb liever een vloeiende telefoon die heel de dag mee gaat.

• Audiowaste
  • Laatst online: 11:44
Ik ga voor het grotere QHD scherm. Niet omdat het QHD is, maar omdat ik zo gewend ben aan een 5,5 inch scherm, dat ik niet meer terug wil naar kleiner. Als de Marlin dan inderdaad een 3450mAh accu heeft, dan red je daar de dag echt wel mee.

Mijn grootste zorg waarom ik de Marlin/Sailfish niet ga kopen, zou de prijs zijn. Ik hoop eerlijk gezegd dat ze met de Nexus telefoons van dit jaar weer teruggaan naar de prijzen van de begintijd. Een prijs rond de 350/400 euro maximaal zou mij mooi lijken.

[ Voor 35% gewijzigd door Audiowaste op 18-08-2016 08:28 ]

• Dubrillion
Ik zou graag een groter scherm willen, maar dan wel in combinatie met front facing speakers. En als Google echt gaat inspelen op Daydream wordt het natuurlijk wel interessanter om dit op QHD te zien. Dus nog even de aankondigingen afwachten. Ik moet toch nog 3 maanden wachten. Dan zijn alle reviews en ervaringen een beetje bekend :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Audiowaste schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 08:20:
Een prijs rond de 350/400 euro maximaal zou mij mooi lijken.
Hmm yes is helaas inmiddels meer wishful thinking dan werkelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdude99
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:12
Mijn nexus 5 begint kuren te vertonen dus als ze nou even opschieten kan ik deze kopen :p

OT: Ik zou graag het grotere model kopen, als die onder de 550 blijft zou dat mooi zijn. Ik hoop dat hij een goede camera krijgt en een QHD scherm, meer hoeft het van mij niet te zijn.

Galaxy Gio > Galaxy S Plus > Nexus 5 > Galaxy S7 Edge > iPhone Xs Max + Apple Watch Series 4 > iPhone 14 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-04 09:08
Prijs zal bepalend worden voor mij en ik ben bang dat Google gewoon flagship prijzen gaat vragen. Ik vond de 6p en 5x ook te duur bij release. Het waren beste goede smartphones maar de 5x vond ik qua specs tegenvallen. Hoop dat de nieuwe 5 goede specs krijgt voor aantrekkelijke prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Nu online
Dit gaan echt geen goedkope telefoons worden, zeker in het begin niet.
Het zou me niet verbazen wanneer om die reden de nexus 5X eveneens leverbaar blijft aangezien dat nog steeds een goed en concurrerend toestel is in een heel ander prijssegment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdude99
Als de specs dusdanig beter zijn wil ik ook wel voor het 5" model gaan. De stap van 5 naar 5X was het voor mij niet waard.

Galaxy Gio > Galaxy S Plus > Nexus 5 > Galaxy S7 Edge > iPhone Xs Max + Apple Watch Series 4 > iPhone 14 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
Waar zijn die nieuwe Nexus(sen) nou :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Dubrillion schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 07:42:
Waar zijn die nieuwe Nexus(sen) nou :S
Waarschijnlijk in oktober pas.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Laatst online: 11:44
De meest recente geruchten zijn inderdaad dat deze in oktober komen
Prijs voor 32GB Marlin zou $599 zijn en de 32GB Sailfish $449.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Nu online
Zou het eerder andersom verwachten, 5.5 inch associeer ik toch meer met Chinese telefoons in het goedkopere segment.
En als de specs dan verder eigenlijk hetzelfde zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
ASW1 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 12:11:
Zou het eerder andersom verwachten, 5.5 inch associeer ik toch meer met Chinese telefoons in het goedkopere segment.
En als de specs dan verder eigenlijk hetzelfde zijn.....
Ik weet niet waarom je die associatie hebt, want een telefoon met een groter scherm en hogere resolutie is in de regel toch echt wel duurder.

Verder lijken me het prima prijzen, als je die 1:1 zou kunnen vertalen naar euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Nu online
Oh ik dacht dat ze beiden 1080 werden.... My bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:48
Dat zijn geen gekke prijzen, al denk ik dat mijn volgende telefoon 64GB zou moeten hebben. Dollar Euro in een 1:1 ratio zou ok zijn, een iets lagere Euro prijs is natuurlijk altijd mooi meegenomen.

Nu dat de powerbutton van mijn Nexus5 raar begint te doen is het een mooi moment om over te stappen.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-05 00:08
Voor €550 zou de Marlin een goede vervanger voor mijn HTC M8 zijn na de teleurstellende M10. Ben zeer benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
NeWSJuNK schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:08:
Voor €550 zou de Marlin een goede vervanger voor mijn HTC M8 zijn na de teleurstellende M10. Ben zeer benieuwd.
M10 is een prima toestelling, toch? Zeker gezien wat HTC de paar jaar ervoor heeft gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Laguna schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 23:45:
Ik blijf de achterkant een vreemd ontwerp vinden. Ik mag hopen dat het glas polycarbonaat is en niet plastic glas, anders zit het binnen no-time onder de krassen.
Fixed it for you. Glas als achterkant is de domste ontwerpbeslissing die je kan hebben. Het is glad, kwetsbaar en krast snel. Op de polycarbonaat achterkantjes van de S2, Note 3 en 4 hier is niets te bekennen na jaren gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Volgens mij mis ik wat? De chipset is toch niet 821, maar 820 helaas en niet 12MP back maar 13MP?
Antutu bench mark zegt dat in elk geval

http://www.knowyourmobile...pecs-android-n-HTC-huawei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Señor Sjon schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:35:
[...]

Fixed it for you. Glas als achterkant is de domste ontwerpbeslissing die je kan hebben. Het is glad, kwetsbaar en krast snel. Op de polycarbonaat achterkantjes van de S2, Note 3 en 4 hier is niets te bekennen na jaren gebruik.
Slechte fix.. je kan van de renders afleiden dat het sowieso geen mat polycarbonaat is, dus het is of (Gorilla) glas of glimmend kunststof. In beide gevallen dus glad, glas is kwetsbaarder ja, maar Gorilla glas zal minder snel krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Daar zijn wat filmpjes van de Note 7 het niet mee eens. ;)

http://www.xda-developers...ions-to-current-problems/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
De releases van de nieuwe Nexus is wel heel erg dichtbij nu. Sinds de release van Android 7 zijn de Nexussen van vorig jaar eventjes met 150 euro gezakt. Zegt stiekem toch iets dat de nieuwe Nexus snel in de winkel ligt voor een hogere prijs uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

erwin26 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:57:
De releases van de nieuwe Nexus is wel heel erg dichtbij nu. Sinds de release van Android 7 zijn de Nexussen van vorig jaar eventjes met 150 euro gezakt. Zegt stiekem toch iets dat de nieuwe Nexus snel in de winkel ligt voor een hogere prijs uiteraard.
Waar zie jij de prijs met 150 euro zakken? Ik zie (Pricewatch bijvoorbeeld) nog gewoon de prijs welke al een tijdje zo is bij de Nexus 5X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
Brummetje schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:01:
[...]

Waar zie jij de prijs met 150 euro zakken? Ik zie (Pricewatch bijvoorbeeld) nog gewoon de prijs welke al een tijdje zo is bij de Nexus 5X.
Mediamarkt! Nexus 6P was gisteren middag nog 650 euro en nu maar 500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

erwin26 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:02:
[...]

You sure? Volgens Pricewatch zat die al een tijdje op 500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Dat is alleen van toepassing indien ze de laatste iteratie van Gorilla Glass implementeren. Ik denk echter dat het gewoon versie 4 zal zijn en dan klopt mijn statement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
[...]

Prijzen staan al maanden stil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
[...]

Ik denk dat je een 64 en 32GB versie door elkaar haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
Señor Sjon schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:11:
[...]

Ik denk dat je een 64 en 32GB versie door elkaar haalt.
Dat moet haast wel idd, ik zie inderdaad dat de prijzen al tijdje zo staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Ook al komen ze pas in Oktober, het wordt wel tijd dat ze aangekondigd gaan worden toch? Je moet ten slotte wel alle specs kunnen bekijken en mensen de kans geven om nog wat langer te wachten met een nieuwe aankoop op de nexus... Ik wacht er met smart op, ben dat geleur met die volgepropte Android versies wel zat.. Altijd wat met een skin van een fabrikant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
[...]

Bij Coolblue is de 6P 64gb zilver/wit 'tijdelijk uitverkocht' met de melding: leverdatum onbekend.
Vooral de 'leverdatum onbekend' lijkt me geen toeval, lijkt erop dat voorraden erdoor aan het gaan zijn om plaats te maken voor de opvolger.

edit: ook de 32gb zwart is uitverkocht met leverdatum onbekend.

[ Voor 7% gewijzigd door Drwho1 op 23-08-2016 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Drwho1 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 22:33:
[...]

Bij Coolblue is de 6P 64gb zilver/wit 'tijdelijk uitverkocht' met de melding: leverdatum onbekend.
Vooral de 'leverdatum onbekend' lijkt me geen toeval, lijkt erop dat voorraden erdoor aan het gaan zijn om plaats te maken voor de opvolger.

edit: ook de 32gb zwart is uitverkocht met leverdatum onbekend.
Zou dat echt de reden zijn? Met andere woorden, ze vullen de voorraad van de 6p's niet meer aan? Dan zal er nu dus snel iets bekend moeten worden, want besluiten om dat toestel niet meer te leveren kost ze toch winst.... En blijkbaar weten ze daar al meer over de nieuwe Nexus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
pixels66 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 08:00:
[...]

Zou dat echt de reden zijn? Met andere woorden, ze vullen de voorraad van de 6p's niet meer aan? Dan zal er nu dus snel iets bekend moeten worden, want besluiten om dat toestel niet meer te leveren kost ze toch winst.... En blijkbaar weten ze daar al meer over de nieuwe Nexus..
Voor zover ik weet is Coolblue doorgaans nogal stipt in het plaatsen van een verwachte leverdatum indien ze hierover beschikken, logisch ook want zo hou je klanten. 'leverdatum onbekend' moeten plaatsen is mensen een impuls geven om elders te gaan shoppen.
We zijn eind augustus en verschillende modellen van de 6P vallen zonder voorraad, lijkt me geen toeval maar eerder een uitfasering. Mijn gok is dat de 6P eruit gaat en de 5X nog wat verder in prijs zakt om de onderkant van het middensegment te bedienen.

Ah, al dat gespeculeer...deel van de beleving naar de release van nieuwe toestellen. En voorlopig kunnen we toch niets zinniger vertellen in dit topic. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Drwho1 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 09:16:
[...]

Ah, al dat gespeculeer...deel van de beleving naar de release van nieuwe toestellen. En voorlopig kunnen we toch niets zinniger vertellen in dit topic. :+
Ik kan het alleen maar eens zijn met je.. Het blijft spannend, nog nooit heb ik zovaak op de homepage van Tweakers gekeken op zoek naar nieuws over de Nexussen.. De 5x is wat mij betreft net even te min qua specs, dus ik kijk met smart uit naar de nieuwe modellen. Daarbij komt ook dat ik het wel leuk vindt dat het deze keer van de hand van HTC komt, mijn eerste smartphone was de Desire, en daarmee startte dat gave Android gevoel..

Weet iemand uit ervaring hoeveel tijd er tussen de aankondiging en de daadwerkelijke beschikbaarheid zit bij de Nexus, over het algemeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Drwho1 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 09:16:
[...]

We weten nog niets echt specifieks over het uiterlijk en speciale dingen.
Ik mag/kan nog niet eens verlengen op het moment dat hij uitkomt. En toch kijk je regelmatig al je bronnen na om te kijken of er al nieuws is O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23
Zou Tweakers deze weer reviewen? Voor een lage prijs kan dit zeker mijn nieuwe telefoon worden. Dan gaat de 6P naar de vriendin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
De Nexus telefoons zijn altijd erg populair onder Tweakers. De kans is heel groot dat deze een review krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack O10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-05-2023
https://nl.hardware.info/...-nexus-sailfish-duiken-op

Deze zag ik nog bij hardware.info. Nieuwe renders en details over de prijs, Sailfish voor 499 dollar en beiden een SD801.

Op Tweakers staat nu ook een bericht dat de 801 SDVR ondersteund voor Google zijn Daydream VR, zou dus kunnen kloppen.

Edit: de 821 natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Jack O10 op 31-08-2016 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Jack O10 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 18:59:
https://nl.hardware.info/...-nexus-sailfish-duiken-op

Deze zag ik nog bij hardware.info. Nieuwe renders en details over de prijs, Sailfish voor 499 dollar en beiden een SD801.

Op Tweakers staat nu ook een bericht dat de 801 SDVR ondersteund voor Google zijn Daydream VR, zou dus kunnen kloppen.
SD801? Zal vast een SD820 of 821 worden.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jack O10
  • Laatst online: 10-05-2023
IkWilbert schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 19:19:
[...]

SD801? Zal vast een SD820 of 821 worden.
Haha oeps, ik bedoel de 821 ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
De kans is groot dat we dit topic Google Pixel XL kunnen gaan noemen (zie homepage)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Dubrillion schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 08:28:
De kans is groot dat we dit topic Google Pixel XL kunnen gaan noemen (zie homepage)
nieuws: 'Nieuwe Google-telefoons heten Pixel en Pixel XL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik zal nog ff wachten met de titel wijzigen :P Maar het is wel vreemd te noemen dat Google van de Nexus naam afstapt. De Pixel naam werd alleen maar gebruikt voor Chome OS apparaten. (Als je de Pixel C niet mee telt, dat zou oorspronkelijk ook een Chrome OS apparaat worden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laurence007
YouTube: Exclusive: 360-degree render of the HTC Nexus 'Sailfish' Renders in 360 graden van AA, in samenwerking met Onleaks. Kan me herinneren dat Onleaks de renders voor de Nexus 6P en 5X ook redelijk accuraat had. Dit filmpje gaat de komende tijd veel afgespeeld worden bij mij. Enige wat ik mis is de Google branding die op de achterzijde aanwezig zou moeten zijn volgens Android Police. En ja, het filmpje & artikel gaan over Sailfish, maar Marlin komt er precies hetzelfde uit te zien volgens de geruchten.

[ Voor 11% gewijzigd door Laurence007 op 10-09-2016 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdude99
Ik hoop dat ze bij het grote model de bezels iets kleiner maken en niet á la iPhone de telefoon gewoon opschalen. (Niet dat het erg veel uitmaakt, ik haal hem toch wel :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Verkeerde topic.

[ Voor 96% gewijzigd door Majesty op 11-09-2016 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Laurence007 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 23:08:
YouTube: Exclusive: 360-degree render of the HTC Nexus 'Sailfish' Renders in 360 graden van AA, in samenwerking met Onleaks. Kan me herinneren dat Onleaks de renders voor de Nexus 6P en 5X ook redelijk accuraat had. Dit filmpje gaat de komende tijd veel afgespeeld worden bij mij. Enige wat ik mis is de Google branding die op de achterzijde aanwezig zou moeten zijn volgens Android Police. En ja, het filmpje & artikel gaan over Sailfish, maar Marlin komt er precies hetzelfde uit te zien volgens de geruchten.
Nu vind ik hem echt te veel lijken op een iPhone. Die eerdere renders konden er nog mee door, maar de zijkanten en de hoeken zijn precies hetzelfde als de iPhone. Ongeïnspireerd design dus. Erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurence007
Tigerblood schreef op zondag 11 september 2016 @ 17:48:
[...]

Nu vind ik hem echt te veel lijken op een iPhone. Die eerdere renders konden er nog mee door, maar de zijkanten en de hoeken zijn precies hetzelfde als de iPhone. Ongeïnspireerd design dus. Erg jammer.
Vind hem meer weg hebben van de HTC 10, maar dat vind ik dan wel weer logisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Vind het wel grappig hoeveel discussie er continue over het design is:
- geen front facing speakers (wel stereo speakers overigens maar beide bottom dacht ik)
- grote bezels, maar inmiddels niet meer lijkt de overheersende reddit mening te zijn
- glazen paneel aan de achterkant
- design is hergebruik van oude A9 telefoon van HTC

Eigenlijk al met al vind het design er erg strak uitzien en verwacht ik dat de Marlin (deze renders zijn de saifish) nog wat strakker zal zijn door andere verhoudingen in de bezels.

Uit alle rumors lijkt een beeld te komen dat Google echt grote plannen heeft met deze hardware en meer controle heeft uitgeoefend dan ooit te voren. Ik hoop op nog ergens een surprise feature en een gratis/erg goedkope daydream bril erbij die vanaf dag 1 te pre-orderen is in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Lt. Marx schreef op zondag 11 september 2016 @ 19:17:
Uit alle rumors lijkt een beeld te komen dat Google echt grote plannen heeft met deze hardware en meer controle heeft uitgeoefend dan ooit te voren. Ik hoop op nog ergens een surprise feature en een gratis/erg goedkope daydream bril erbij die vanaf dag 1 te pre-orderen is in NL.
De 'rumors' spreken je bewering wel tegen. Het design is duidelijk uit de oude la van HTC, de camera sensor is dezelfde als in de HTC 10. Dus waar is die controle door Google? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:09
Tigerblood schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:23:
[...]

De 'rumors' spreken je bewering wel tegen. Het design is duidelijk uit de oude la van HTC, de camera sensor is dezelfde als in de HTC 10. Dus waar is die controle door Google? 8)7
Dus Google mag niet dezelfde camera sensor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Ik denk dat hij meer doelt op de 'rumors' die hier voorbij komen: http://forum.xda-develope...=68638695&postcount=47964

Controle door Google in de zin van, ze zijn veel plan met dit toestel, gezien de mogelijke one-liner voor de Pixel toestellen "The first phones built by Google". Alsof dit hun eerste 'echte' toestel is.
Daarnaast is de camera sensor niet exact hetzelfde als die van de 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Deadsy schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:54:
[...]

Dus Google mag niet dezelfde camera sensor gebruiken?
Natuurlijk, maar jij snapt ook wel dat men gewoon HTC van voorraad aan het afhelpen is met deze keuze. Als ze een best in class sensor hadden gewild hadden ze een andere gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Tigerblood schreef op maandag 12 september 2016 @ 01:35:
[...]

Natuurlijk, maar jij snapt ook wel dat men gewoon HTC van voorraad aan het afhelpen is met deze keuze. Als ze een best in class sensor hadden gewild hadden ze een andere gekozen.
Het blijft een andere sensor, dus van voorraad afhelpen zal geen sprake zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dubrillion
Ik vind het ergens nog wat hebben. Het is tegenwoordig allemaal iPhone en Samsung. Als je deze telefoon op tafel legt met de deels glazen achterkant gaan mensen wel weer vragen: "He welke telefoon is dat''? En dan kunnen wij weer onze gebruikelijke Nexus/Pixel indoctrinatie beginnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Lt. Marx schreef op zondag 11 september 2016 @ 19:17:
Vind het wel grappig hoeveel discussie er continue over het design is:
- geen front facing speakers (wel stereo speakers overigens maar beide bottom dacht ik)
- grote bezels, maar inmiddels niet meer lijkt de overheersende reddit mening te zijn
- glazen paneel aan de achterkant
- design is hergebruik van oude A9 telefoon van HTC

Eigenlijk al met al vind het design er erg strak uitzien en verwacht ik dat de Marlin (deze renders zijn de saifish) nog wat strakker zal zijn door andere verhoudingen in de bezels.

even mezelf quoten en dit bericht erbij linken ;)
http://www.androidpolice....-weve-demanded-for-years/

Hoe de telefoons ook zullen uitvallen, Google is in elk geval serieus om een competitor neer te zetten. Niet alleen naar Apple toe maar ook naar zn eigen OEM partners.

Van een Nexus telefoon met partners naar een Pixel telefoon en hardware van Google zelf.
Van stock android naar Pixel exclusieve features
Van partner branding naar alleen G op de telefoon
Van customer support via of door partners naar eigen customer support

Ik denk dat we een interessante 4 oktober krijgen
Something very cool is happening inside Google's hardware division, and I think the Pixel and Pixel XL are just the beginning.

[ Voor 3% gewijzigd door LtMarx op 12-09-2016 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-04 11:48

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik vind het allemaal toch iets om even goed bij te houden. Ik sta bijna op het punt om de OnePlus 3 te nemen, maar qua features is die me net ietsje te weinig. Het verschil tussen perfectie en de OP3 is minuscuul, maar het is er wel. Ik hoop dat de Sailfish voor mij de OP3 killer gaat worden. Net iets meer qua specs/features, en in ruil daarvoor mag het ook ietsje (maar niet veel) duurder zijn.

Als het alles heeft wat de OP3 heeft, en dan nog iets erbij (Daydream compatibiliteit heeft het vrijwel zeker, volledige USB 3.0 implementatie zou fijn zijn, en zo nog enkele dingen hier en daar), en dan maximaal 500 euro kost, dan koop ik het gegarandeerd. Tot 550 euro wil ik het nog overwegen, en als het tussen 550 en 600 euro kost verwacht ik absolute perfectie. Dan moet het toestel ook waterdicht zijn, bijvoorbeeld, iets waar ik anders niet heel veel om zou geven, maar voor een meerprijs van 200 euro op de OP3 is dat niet meer dan redelijk om te verwachten. Dan mag er niet 1 enkele concessie zijn gedaan. Boven de 600 euro hebben ze gewoon geen deal. Dan doe ik maar wat concessies en wordt het gewoon de OP3.

Ik zie de Axon 7 misschien nog als alternatief, maar ik vrees een beetje voor updates en/of custom ROM support. Nu is er wel al een CM13 voor, en CM14 zal ook wel binnenkort komen, maar naar ik begrijp zijn ze een beetje gesloten qua drivers en zo, net als Samsung. Dat maakt toch custom ROMs wat meer icky. Veel reverse engineeren, en uiteindelijk is het nog de vraag of alles echt zo goed zal werken.

[ Voor 11% gewijzigd door Amanoo op 12-09-2016 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje1994
  • Laatst online: 07-05 14:41
Tigerblood schreef op zondag 11 september 2016 @ 17:48:
[...]

Wat lijkt er dan op de iPhone qua zijkant? Echt iedere zijkant ziet er exact hetzelfde uit. De HTC M7 had als eerste een alluminium unibody design met antenna's op deze wijze.

In ander nieuws:

Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/rfQle/771afa282b.jpg

Ik verbaas mij een klein beetje over de achterkant van dit hoesje. Waarom is de cut-out voor de camera zo breed. In de renders viel mij al op dat ze nogal veel "puntjes" achterop het toestel hebben. Wat zou dit zijn?

Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/rfQvS/0529c3edf4.jpg

Een dual camera lijkt mij namelijk nog steeds een optie?

[ Voor 29% gewijzigd door brammetje1994 op 18-09-2016 22:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
Wat mij ook vooral opviel is de homebutton aan de voorkant. Die geef ik een hele kleine kans van slagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 08-05 14:15

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

brammetje1994 schreef op zondag 18 september 2016 @ 22:48:
[...]

Wat lijkt er dan op de iPhone qua zijkant? Echt iedere zijkant ziet er exact hetzelfde uit. De HTC M7 had als eerste een alluminium unibody design met antenna's op deze wijze.

In ander nieuws:

[afbeelding]

Ik verbaas mij een klein beetje over de achterkant van dit hoesje. Waarom is de cut-out voor de camera zo breed. In de renders viel mij al op dat ze nogal veel "puntjes" achterop het toestel hebben. Wat zou dit zijn?

[afbeelding]

Een dual camera lijkt mij namelijk nog steeds een optie?
Laser autofocus?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje1994
  • Laatst online: 07-05 14:41
3 stipjes: 1 Laser Autofocus, 1 microfoon, ?

Ik gooi het zelf eerder op:

Dual camera, 1 Flash, 1 LAF en 1 microfoon.

De render is gemaakt voor Sailfish, ik verwacht dat Google de iPhone 7 lijn gaat volgen en het high-end (XL) model een dual camera geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik denk dat jullie Project Tango vergeten zijn :-)
De 3 stipjes en de grote cut-out zijn bijna zeker daarvoor bedoelt.Het komt erop neer dat de telefoon nieuwe sensoren zal hebben die voorlopig op geen enkel ander toestel terug te vinden zijn.
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Voor Levertijden & Prijzen: [Google Pixel XL] Levertijden & Prijzen
Voor Accessoires: [Google Pixel XL] Het grote Accessoires topic
Voor Rooten & Custom ROM's: [Google Pixel XL] Rooten & Custom ROM's