[F1 2016] Race 17 - GP van Japan Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:
  • 39.304 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-07 19:06
Dijkstraat schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 17:36:
[...]

Bedankt. Als dat zo zou zijn dan mag ik toch hopen dat die steward niet hoeft terug te komen...
Toto was al pleite gegaan dus hebben de mindere goden van het team protest ingediend. Toen Toto Wolff dat hoorde heeft hij het weer ingetrokken. Bij Mercedes zal nog wel nagesproken worden (en bij de FIA ook).

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-06 21:56
Als dat waar is, dan mag Mercedes ook wel eens even orde op zaken stellen.
Want blijkbaar hebbenTechnikchef Paddy Lowe en Teammanager Ron Meadow op eigen houtje dan maar die klacht in gediend.
Een boze Toto heeft het alweer ingetrokken volgens dat artikel.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-07 15:10
Dat was dus de one idiot waar Hamilton het over had.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mooie Race gezien met een absolute Topprestatie van Max !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 27-07 21:41
LopendeVogel schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 14:42:
[...]

Ik vraag me af wanneer VET een armsteun in de auto krijgt, want zolang VET niet eerste rijd (wat helaas vrijwel niet meer voorkomt) dan zie ik meer zijn hand in de lucht dan aan het stuur?

Haha echt bij vrijwel iedereen die hem niet makkelijk voorbij liet: hand de lucht in, niet 1x niet 2x maar gewoon 3x.
Punt is natuurlijk wel dat Vettel, en bijv. ook VES vandaag gewoon gelijk hebben als achter liggende auto's niet netjes aan de kant gaan. Die auto's horen de top wagens gewoon makkelijk en snel voorbij te laten gaan zonder dat deze veel tijdsverlies oplopen. Als je ziet dat VET en volgens mij VES ook een aantal keer zo maar een seconde per ronde verloren door wat achterliggers kan ik dit soort zaken echt goed begrijpen. Net als dat Ves al zei dat het wel leek of de achterliggers geen spiegels meer op de auto hebben zitten.

Nu gaf Vettel vandaag eerlijk toe dat achteraf het geen invloed heeft gehad, maar je zal als bijv Max zijnde maar net maar net wat teveel tijd verliezen door achterliggers waardoor bijv. een Hamilton net wat eerder kan aansluiten en er toevallig wel voorbij komt voor P2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-07 13:35
Dennism schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 18:25:
[...]

Punt is natuurlijk wel dat Vettel, en bijv. ook VES vandaag gewoon gelijk hebben als achter liggende auto's niet netjes aan de kant gaan. Die auto's horen de top wagens gewoon makkelijk en snel voorbij te laten gaan zonder dat deze veel tijdsverlies oplopen. Als je ziet dat VET en volgens mij VES ook een aantal keer zo maar een seconde per ronde verloren door wat achterliggers kan ik dit soort zaken echt goed begrijpen. Net als dat Ves al zei dat het wel leek of de achterliggers geen spiegels meer op de auto hebben zitten.

Nu gaf Vettel vandaag eerlijk toe dat achteraf het geen invloed heeft gehad, maar je zal als bijv Max zijnde maar net maar net wat teveel tijd verliezen door achterliggers waardoor bijv. een Hamilton net wat eerder kan aansluiten en er toevallig wel voorbij komt voor P2.
Nee dat hoort niet. Als iemand een ronde achter ligt hoort hij aan de kant te gaan en niet op basis van de status van het team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 17:40
De mensen die er voorbij willen moeten dat maar op eigen kracht doen, afschaffen die blauwe vlaggen, IMNSHO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 18:36
YakuzA schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 17:12:
[...]

:? Geen idee waar je het over hebt. De naam Connelly zegt mij ook niks?
Er zijn 4 race stewards. Drie zijn vaste prik en om het inzicht vanuit de coureur te benadrukken is er een wisselende vierde steward. 1 van de vasten is Connelly en wordt intern ook wel "rechter genadeloos" genoemd. Emanuele Pirro was vandaag de 4e steward.

Connelly was het niet eens met zijn 3 collegas dat Max niet gestraft zou worden voor zijn actie. Omdat hij geen gelijk kon krijgen is hij naar Mercedes gegaan om de leiding te overtuigen een klacht in te dienen. De meesten waren weg dus Paddy Lowe en Ron Meadows hebben de klacht ingediend.

Toto heeft dat vanuit het vliegtuig weer ongedaan gemaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door asing op 09-10-2016 18:30 ]

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
pacificocean schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 18:27:
[...]

Nee dat hoort niet. Als iemand een ronde achter ligt hoort hij aan de kant te gaan en niet op basis van de status van het team.
Dit gaat ook over achterliggers die een ronde achter liggen, heeft niets met status of wat dan ook te maken, die horen gewoon aan de kant te gaan en voor minimaal tijdsverlies te zorgen om op die wijze het resultaat van de race zo min mogelijk te beïnvloeden.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennism op 09-10-2016 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Op een circuit waar het lastig inhalen is, is het ook wat lastiger om aan de kant te gaan, zeker als je in gevecht ben om p10.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-06 21:56
durian schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 18:28:
De mensen die er voorbij willen moeten dat maar op eigen kracht doen, afschaffen die blauwe vlaggen, IMNSHO
Je bent er al lang en breed voorbij en ligt in het geval van Suzuka lig je er 5.8km voor. Alleen omdat het een circuit is komen ze elkaar weer tegen. Was dat niet het geval dan waren VES en ROS niet eens aan de horizon te zien voor die gasten. Maar achterliggers toestaan om zich te bemoeien met de top lijkt me niet wenselijk. Dan krijg je ook andere dynamiek als "merk met ferrarimotor" laat ferrari netjes voorbij maar maakt de rest van de topteams het moeilijk.
Moet je niet willen.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
hjs schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 18:35:
Op een circuit waar het lastig inhalen is, is het ook wat lastiger om aan de kant te gaan, zeker als je in gevecht ben om p10.
Of je nu voor P10, P19 of welke plek dan ook aan het vechten bent, je moet ze er nog steeds makkelijk voorbij laten gaan volgens de regels, wil je dat niet, moet je zorgen dat je niet op een ronde gezet kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hjs schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 18:35:
Dit. Vettel gaf dit ook aan in post race interview. Hij had elke keer de pech dat hij bij de esses en weer omhoog aansloot. Daar is vrijwel geen mogelijkheid om aan de kant te gaan. Dus al zien de achterliggers dat ze aan de kant moeten, dat kan simpelweg niet. Ze gaan natuurlijk ook niet volle bak op de rem om op een "recht" stukje tussen de esses ruimte te maken, en door het geslinger door die bochten is er uberhaupt niet echt plek om aan de kant te gaan. Vervolgens was volgensmij de bochtencombinatie daarna (2x rechts) ook een vrij moeilijke plek om ruimte te maken. Vervolgens zag je dat de meeste achterblijvers in de hairpin wijd gingen om ruimte te maken, maar die wat achter hun reed 9/10 keer dacht dat zijn voorligger gewoon die lijn reed en bleef dus half volgen totdat het kwartje viel dat ie binnendoor langs mocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:02
RobertMe schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 18:39:
[...]

Dit. Vettel gaf dit ook aan in post race interview. Hij had elke keer de pech dat hij bij de esses en weer omhoog aansloot. Daar is vrijwel geen mogelijkheid om aan de kant te gaan. Dus al zien de achterliggers dat ze aan de kant moeten, dat kan simpelweg niet. Ze gaan natuurlijk ook niet volle bak op de rem om op een "recht" stukje tussen de esses ruimte te maken, en door het geslinger door die bochten is er uberhaupt niet echt plek om aan de kant te gaan. Vervolgens was volgensmij de bochtencombinatie daarna (2x rechts) ook een vrij moeilijke plek om ruimte te maken. Vervolgens zag je dat de meeste achterblijvers in de hairpin wijd gingen om ruimte te maken, maar die wat achter hun reed 9/10 keer dacht dat zijn voorligger gewoon die lijn reed en bleef dus half volgen totdat het kwartje viel dat ie binnendoor langs mocht.
Yep, zoals altijd zijn ze in de auto gewoon een stuk agressiever en willen ze echt koste wat kost (tijd) winnen. Is overigens ook niet zo gek met al die adrenaline. Na de race in de interviews zijn ze een stuk kalmer en zien ze ook wel in dat er allerminst sprake is van opzet of iets dergelijks en dat het gewoon een beetje pech is. Een echt groot probleem was het voor Vettel na de race dan ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
RobertMe schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 18:39:
[...]

Lastig klopt, toch heb ik het idee dat de achterblijvers hier "vroeger" beter mee on gingen, kan me nog genoeg momenten herinneren dat ze bijv. destijds wel op een recht stuk voor een bochten combinatie vrijwel stil gingen staan, of zelfs door het gras gingen om bijv. een Schumacher en Hakkinen in gevecht makkelijk voorbij te laten. Niet dat er destijds nooit geklaagd werd over achterliggers, maar ik heb wel het gevoel dat het een stuk minder was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Dennism schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 18:44:
[...]

Lastig klopt, toch heb ik het idee dat de achterblijvers hier "vroeger" beter mee on gingen, kan me nog genoeg momenten herinneren dat ze bijv. destijds wel op een recht stuk voor een bochten combinatie vrijwel stil gingen staan, of zelfs door het gras gingen om bijv. een Schumacher en Hakkinen in gevecht makkelijk voorbij te laten. Niet dat er destijds nooit geklaagd werd over achterliggers, maar ik heb wel het gevoel dat het een stuk minder was.
Op Sky gaven ze ook al aan dat de auto's vroeger door andere aerodynimica wat minder gevoelig waren voor achterblijvers en dat het daardoor ook wat minder tijd kostte. Tegenwoordig merken ze dat een stuk beter en is het al lastig/nadelig als ze enigszins dichtbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennism schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 18:44:
[...]

Het viel mij sowieso op dat het met "koppels" meestal wel goed ging. De laatste stint met HAM & VET dat ze continu in het verkeer zaten konden ze vrijwel altijd beiden in een keer langs iemand door. De enige nadelen zullen er dan ook zijn geweest als je net op het verkeerde moment "aansloot" (sector 1 dus) waardoor je wat werd opgehouden. Als je voorganger/achterligger dan net geluk heeft kan die dus uit-/inlopen. Maar bij de echte gevechten was het (vrijwel) niet zo dat een achterblijver hem weer snel ertussen prikte en daardoor de tweede van het groepje extra nadeel ondervond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Snowdog schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 18:46:
[...]

Op Sky gaven ze ook al aan dat de auto's vroeger door andere aerodynimica wat minder gevoelig waren voor achterblijvers en dat het daardoor ook wat minder tijd kostte. Tegenwoordig merken ze dat een stuk beter en is het al lastig/nadelig als ze enigszins dichtbij komen.
Dat geloof ik ook direct, want dat zie je ook bij de top auto's zelf, als ze even wat minder agressief rijden op de baan omdat ze bijv. even niet kunnen aanvallen of even moeten "sparen" rijden ze ook liever op 2 sec van de voorganger dan op 1 seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
In het kader leuke statistieken:

Daniel Ricciardo: 1x win 4x second places 1x third place
Max : 1x win 4x second places 1x third place

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:16
Probleem is dat die achterliggers ook nog hun eigen race rijden, en aan de kant gaan kan ook negatieve gevolgen voor hun hebben. Denk aan andere achterliggers die meeliften bij het voorbij laten, of bij een pitstop net achter een concurrent te komen in plaats van er voor.

De achterliggers willen echt wel aan de kant, maar willen dat ook op zo een manier doen dat het hun eigen race niet teveel verpest. En ja, dat betekent dat er af en toe een koploper opgehouden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Transportman schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 19:00:
Probleem is dat die achterliggers ook nog hun eigen race rijden, en aan de kant gaan kan ook negatieve gevolgen voor hun hebben. Denk aan andere achterliggers die meeliften bij het voorbij laten, of bij een pitstop net achter een concurrent te komen in plaats van er voor.

De achterliggers willen echt wel aan de kant, maar willen dat ook op zo een manier doen dat het hun eigen race niet teveel verpest. En ja, dat betekent dat er af en toe een koploper opgehouden wordt.
De regels zijn natuurlijk wel vrij duidelijk dat de eigen race die zij rijden ondergeschikt is aan het opvolgen van de blauwe vlag wanneer puntje bij paaltje komt.
As soon as a car is caught by another car which is about to lap it during the race the driver
must allow the faster driver past at the first available opportunity. If the driver who has been
caught does not allow the faster driver past, waved blue flags will be shown to indicate that he
must allow the following driver to overtake.
First available opportunity betekend niet wachten op een voor de achterligger gunstig moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:05
Dennism schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 19:22:
First available opportunity betekend niet wachten op een voor de achterligger gunstig moment.
Vaak valt dat toch samen.
Zoals gezegd zijn de Esses op Suzuka geen opportunity, daar is het zelfs gevaarlijk. Het zou misschien kunnen tussen Dunlop en Degner 1, maar daar ligt zoveel vuil langs de baan dat het daar ook nog best gevaarlijk kan zijn. De eerste goede en veilige opportunity is dan pas bij de hairpin of het stuk er naartoe.

Overigens moeten ze niet zo hard klagen, je zit nou eenmaal met 22 man op de baan. Een regel dat iemand die op een ronde komt moet stoppen lijkt mij ook niet wenselijk, dat is de enige manier om deze "problemen" te voorkomen.
Het kost soms wat tijd maar soms krijgen ze ook een DRS mogelijkheid extra. Ik ben sowieso tegen het DRS zoals het nu is, maar dat ze DRS krijgen van een achterligger is wel erg vreemd. Soms zijn ze er op het rechte stuk al voorbij en mag de vleugel toch nog eens plat. In Maleisië heeft een coureur dan ineens 2 gratis DRS stukken, omdat daar maar 1 detectie is, ook al is hij er op het begin van dat 1e rechte stuk al voorbij 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

asing schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 18:28:

Er zijn 4 race stewards. Drie zijn vaste prik en om het inzicht vanuit de coureur te benadrukken is er een wisselende vierde steward. 1 van de vasten is Connelly en wordt intern ook wel "rechter genadeloos" genoemd. Emanuele Pirro was vandaag de 4e steward.

Connelly was het niet eens met zijn 3 collegas dat Max niet gestraft zou worden voor zijn actie. Omdat hij geen gelijk kon krijgen is hij naar Mercedes gegaan om de leiding te overtuigen een klacht in te dienen. De meesten waren weg dus Paddy Lowe en Ron Meadows hebben de klacht ingediend.
Ben ik de enige die het handelen van die Conelly onacceptabel vind? Als de meerderheid van de stewards beslist dat het onbestraft blijft, dan hoort de steward die er niet mee eens is op eigen houtje toch zijn gram proberen te halen. :X Die shit kan echt niet. :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:29
TheBrut3 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 20:34:
[...]

Ik ben sowieso tegen het DRS zoals het nu is, maar dat ze DRS krijgen van een achterligger is wel erg vreemd. Soms zijn ze er op het rechte stuk al voorbij en mag de vleugel toch nog eens plat. In Maleisië heeft een coureur dan ineens 2 gratis DRS stukken, omdat daar maar 1 detectie is, ook al is hij er op het begin van dat 1e rechte stuk al voorbij 8)7
Dat ze DRS krijgen bij een achterblijver zou er juist voor moeten zorgen dat ze die achterblijver ook makkelijker voorbij komen. De extra DRS die jij noemt neemt het tijdverlies ook een beetje weg.

Als het je als achterblijver niets kost gaan ze misschien sneller aan de kant..

Het enige wat ik kan bedenken is dat je iets verzint om het probleem voor de achterblijver die aan de kant gaat kleiner te maken.
Bijvoorbeeld door dan te stellen dat iemand die een blauwe vlag krijgt niet ingehaald mag worden door iemand die in dezelfde ronde zit zo lang de koploper er niet voorbij is.

Dus als het Alonso (12) --> VES(2) --> Sainz(11) is, mag Alonso Sainz pas gaan inhalen als de blauwe vlag voor Sainz weg is en VES er helemaal voorbij is.

Dan hou je echter ook nog steeds het probleem dat er 4 seconden voor Sainz nog iemand rijdt en de tijd die Sainz kwijt is hem net dat ene puntje kan kosten omdat hij nummer 10 niet meer kan inhalen.

En dus sowieso een probleem op banen waar er amper ruimte is om iemand voorbij te laten op sommige stukken.

Helemaal afschaffen en op eigen kracht gaat inderdaad niet werken omdat er dan andere belangen gaan spelen en Ocon lekker aan de kant gaat voor ROS, maar VES keihard gaat blokken.
Bart-Willem schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 21:04:
[...]

Ben ik de enige die het handelen van die Conelly onacceptabel vind?
Zeker niet :(
Als je zo slecht tegen je verlies kan en zo overtuigd van je gelijk bent, heb je niets te zoeken bij de F1 als steward. Die mag er van mij per direct uit gezet worden.
Als je niet snapt dat er een reden is dat er 4 man zitten en niet jij in je eentje....ga dan lekker in je eentje voor de buis zitten en op een forum klagen zoals wij doen :+

[ Voor 13% gewijzigd door sanderb op 09-10-2016 21:15 ]

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Bart-Willem schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 21:04:
[...]

Ben ik de enige die het handelen van die Conelly onacceptabel vind? Als de meerderheid van de stewards beslist dat het onbestraft blijft, dan hoort de steward die er niet mee eens is op eigen houtje toch zijn gram proberen te halen. :X Die shit kan echt niet. :X
Ik zou eerder opkijken als je dit niet onacceptabel vind. Oranje Max bril of niet, dit kan niet en zou eigenlijk moeten leiden tot zijn ontslag en minimaal een flinke reprimande voor de verantwoordelijken binnen Mercedes. Die zal wel volgen want ik denk dat Toto Wolff als zelfverklaard Max fan, woedend zal zijn geweest. Hamilton was denk ik op zijn zachts gezegd ook niet de spreken over deze actie. Rosberg zal al helemaal blij zijn geweest want die wil echt niet dat Hamilton een plaatse opschuift.

Wat ook meespeelt is dat Wolff mede-eigenaar is van het Mercedes F1 team naast de baas en hij is hier kennelijk buiten gelaten. Dat zal hij ook leuk hebben gevonden...

[ Voor 8% gewijzigd door DaniëlWW2 op 09-10-2016 21:14 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08:06
Heeft iemand een link naar Will buxton zijn race review ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 21:13:
[...]

Ik zou eerder opkijken als je dit niet onacceptabel vind. Oranje Max bril of niet, dit kan niet en zou eigenlijk moeten leiden tot zijn ontslag en minimaal een flinke reprimande voor de verantwoordelijken binnen Mercedes. Die zal wel volgen want ik denk dat Toto Wolff als zelfverklaard Max fan, woedend zal zijn geweest. Hamilton was denk ik op zijn zachts gezegd ook niet de spreken over deze actie. Rosberg zal al helemaal blij zijn geweest want die wil echt niet dat Hamilton een plaatse opschuift.

Wat ook meespeelt is dat Wolff mede-eigenaar is van het Mercedes F1 team naast de baas en hij is hier kennelijk buiten gelaten. Dat zal hij ook leuk hebben gevonden...
Ik vind de actie van de steward onacceptabel. De keuze van Mercedes snap ik wel. Ze kunnen Wolff en Lauda niet bereiken op dat moment, en hebben een steward die Hamilton misschien van P3 naar P2 kan krijgen, wat zullen de bazen liever hebben. Lastige beslissing, en ondertussen die steward maar doordrammen...

Nee ik kijk hier Mercedes echt niet op aan, het is hun recht om een klacht in te dienen, ook als dat onterecht is. Want de stewards gaan over de rechtmatigheid. Maar de FIA moet wel wat aan die steward doen, die gaat namelijk fors over zijn bevoegdheden heen.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:30
MaXeRs schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 21:17:
Heeft iemand een link naar Will buxton zijn race review ?
Nog niet gezien, zal iets met tijdzone's en uitzendtijdstip te maken hebben...

Ik kan overigens in de tv-gids van NBC-SN geen Paddock pass terug vinden voor vandaag of komende week..

[ Voor 19% gewijzigd door nachtnet op 09-10-2016 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

DaniëlWW2 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 21:13:
[...]

Trevor schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 21:25:
[...]

Ik vind de actie van de steward onacceptabel. De keuze van Mercedes snap ik wel. Ze kunnen Wolff en Lauda niet bereiken op dat moment, en hebben een steward die Hamilton misschien van P3 naar P2 kan krijgen, wat zullen de bazen liever hebben. Lastige beslissing, en ondertussen die steward maar doordrammen...

Nee ik kijk hier Mercedes echt niet op aan, het is hun recht om een klacht in te dienen, ook als dat onterecht is. Want de stewards gaan over de rechtmatigheid. Maar de FIA moet wel wat aan die steward doen, die gaat namelijk fors over zijn bevoegdheden heen.
Dit dus, het is niet dat ik me stoor aan Mercedes (ik geef ze groot gelijk om dat protest in te dienen, want die mogelijkheid hebben ze immers), maar die steward gaat juist buiten zijn boekje.

[ Voor 31% gewijzigd door Bart-Willem op 09-10-2016 21:49 ]

Volvotips.com

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Hoe zeker is die actie van de steward? Klinkt mij een beetje vreemd in de oren? Is er een betrouwbare bron die het uit eerste hand heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Ja, dat begin ik me ook steeds meer af te vragen. Ik kom alleen wat berichten van Duitse media tegen, maar verder vind ik er weinig over. Meestal is de Britse media er als de kippen bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
TheBrut3 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 20:34:
[...]

Vaak valt dat toch samen.
Zoals gezegd zijn de Esses op Suzuka geen opportunity, daar is het zelfs gevaarlijk. Het zou misschien kunnen tussen Dunlop en Degner 1, maar daar ligt zoveel vuil langs de baan dat het daar ook nog best gevaarlijk kan zijn. De eerste goede en veilige opportunity is dan pas bij de hairpin of het stuk er naartoe.
Ben het deels zeker met je eens dat op bepaalde punten het inderdaad gewoon niet kan, maar toch blijf ik het idee houden dat er op sommige momenten minder respect is voor de frontrunners dan een tijd geleden. Iets dat niet enkel door aero wijzigingen of veilige punten verklaard kan worden in mijn optiek. Misschien dat ik het volledig mis heb, maar ik heb toch echt het idee dat bijv. een Schumacher vroeger over het algemeen meer respect kreeg van backmarkers dan bijv. de Merc / RBR / Ferrari rijders van nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-07 18:56
PWM schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 21:54:
Hoe zeker is die actie van de steward? Klinkt mij een beetje vreemd in de oren? Is er een betrouwbare bron die het uit eerste hand heeft?
Komt natuurlijk uit een roddelkrant, maar iets met rook en vuur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Trevor schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 21:25:
[...]

Hiermee oneens.
Als Wolff en Lauda een protest hadden willen indienen, dan hadden ze dit wel al gedaan op het moment dat ze nog ter plekke waren op het circuit. Het feit dat dit niet is gebeurd, en twee idiote medewerkers op eigen houtje hebben besloten om een protest in te dienen, namens Mercedes, terwijl ze hier (ga ik vanuit) geen autorisatie toe hebben, is gewoon ronduit bizar imo.
Het is Wolff en Lauda uiteraard niet aan te rekenen, zij wisten op dat moment van niets. Ik vind echter wel dat Mercedes de twee betreffende medewerkers even pas op de plaats mag geven.

De steward zou (vind ik) meteen zijn biezen mogen pakken, deze opeenstapeling van (bewuste!) fouten, mag niet onbestraft blijven. Sowieso zeer onprofessioneel gedrag.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ja, maar dat is een interne Mercedeszaak. Vindt Mercedes dit of dat, dat is verder niet echt de zaak van mensen erbuiten. Wat die steward doet (even aangenomen dat het waar is en geen roddel) raakt een van de essenties van de sport, en dat gaat dus iedereen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-07 14:22
Mooie race gezien, top van Max :)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 21:47

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Dennism schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 23:23:
[...]

Ben het deels zeker met je eens dat op bepaalde punten het inderdaad gewoon niet kan, maar toch blijf ik het idee houden dat er op sommige momenten minder respect is voor de frontrunners dan een tijd geleden. Iets dat niet enkel door aero wijzigingen of veilige punten verklaard kan worden in mijn optiek. Misschien dat ik het volledig mis heb, maar ik heb toch echt het idee dat bijv. een Schumacher vroeger over het algemeen meer respect kreeg van backmarkers dan bijv. de Merc / RBR / Ferrari rijders van nu.
Dergelijke awesomness ontstaat wanneer iemand wonderen verricht. Schumacher heeft ook dingen laten zien die onmogelijk leken. Zelfs Ferrari had in zijn handen weer een winnende wagen, tuurlijk grotendeels door Ros Brawn, maar toch. Een ook dat kwam niet uit de lucht vallen, hij heeft er keihard voor moeten knokken!! Mika Hakkinen was 1 van de weinigen die redelijk tegen hem op kon dus kreeg ook dito respect. Dat is Villeneuve, Montoya en velen anderen ook nooit gelukt. Senna Prost tijdperk idem. Senna deed het onmogelijke en Prost was de enige die daar tegen op kon. Een toen kwam Michels Schumacher ook al opzetten, een beetje zoals Max nu.. enige die respect krijgt is Hamilton, Vettel zal nu eerst weer wat meer moeten laten zien. In de RedBull leek hij wel onoverwinnelijk.. toen had ie wel meer respect.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Wellicht ook gedeeltelijk omdat het hele veld ( tijdens de Q ) op 2.1 seconde staat en dus veel dichter bij elkaar zit dan ooit te voren!

In de race zijn die verschillen wel wat groter, maar het zit misschien toch een beetje tussen de oren van die drivers achteraan, dat ze "sneller" zijn.

Dan nog blijft het een regel, lig je achter, dien je de leiders niet in de weg te zitten.
Ik heb de rondetijden in de gaten gehouden en het viel mij op dat VES en VET in sommige rondes een dikke seconde verloren toen er achterliggers waren, maar bij HAM zag ik dit niet terug in de rondetijden... ra ra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:11
metallicattim schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 08:41:
Wellicht ook gedeeltelijk omdat het hele veld ( tijdens de Q ) op 2.1 seconde staat en dus veel dichter bij elkaar zit dan ooit te voren!

In de race zijn die verschillen wel wat groter, maar het zit misschien toch een beetje tussen de oren van die drivers achteraan, dat ze "sneller" zijn.

Dan nog blijft het een regel, lig je achter, dien je de leiders niet in de weg te zitten.
Ik heb de rondetijden in de gaten gehouden en het viel mij op dat VES en VET in sommige rondes een dikke seconde verloren toen er achterliggers waren, maar bij HAM zag ik dit niet terug in de rondetijden... ra ra?
Bij HAM viel het me ook op..ra ra? Raar dat jij dat niet zag.
Daarnaast hoe wil je aan de kant gaan in de bochten? Vettel gaat ervan uit dat de tragere coureur zijn auto in de vangrail gooit, doe je dat niet? Gooit hij zijn hand de lucht in alsof je dom bent.
Max had ook een paar van die vervelende inhaal momenten tijdens de bocht, ja lullig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:28
In de laatste ronden viel het mij ook op dat Max veel meer hinder had van achterliggers dan Hamilton. Daar waar Max soms net even een bocht(en combinatie) moest wachten voordat hij er voorbij kon, kon Hamilton vrijwel gelijk aansluiten.
Beetje de wet van de remmende voorsprong denk ik, frustrerend vond ik het wel. Vooral omdat ik er van overtuigd was dat Hamilton op nieuwere banden redelijk makkelijk langs Max zou geraken, niets bleek minder waar gelukkig :)

Overigens is Suzuka wel een draak van een circuit voor de langzamere deelnemers om gehoor te geven aan de blauwe vlaggen. De punten waarop je de leiders voorbij kunt laten (zonder veel tijdsverlies) zijn relatief schaars t.o.v. andere circuits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:21
B-Real schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:01:

Overigens is Suzuka wel een draak van een circuit voor de langzamere deelnemers om gehoor te geven aan de blauwe vlaggen. De punten waarop je de leiders voorbij kunt laten (zonder veel tijdsverlies) zijn relatief schaars t.o.v. andere circuits
En dat maakt dit circuit nou zo leuk. :)
Wel grappig dat Ferrari en VES er zich helemaal kapot aan ergerde.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
LopendeVogel schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 09:45:
[...]

Bij HAM viel het me ook op..ra ra? Raar dat jij dat niet zag.
Daarnaast hoe wil je aan de kant gaan in de bochten? Vettel gaat ervan uit dat de tragere coureur zijn auto in de vangrail gooit, doe je dat niet? Gooit hij zijn hand de lucht in alsof je dom bent.
Max had ook een paar van die vervelende inhaal momenten tijdens de bocht, ja lullig.
In de laatste rondes had HAM echt wel beduidend minder last ervan. VEShad dan rondetijden van lage 38'ers en HAM hoge 36'ers, terwijl die toch dezelfde achterliggers had in diezelfde ronde.
En dat heb ik zeker 2 rondes gezien, dat maakt toch weer een verschil van 2,5 sec. goed!

En ik weet dat het lastig is daar, maar vind het gewoon frappant dat VES en VET er meer last van hadden dan HAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
metallicattim schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:17:
[...]
En ik weet dat het lastig is daar, maar vind het gewoon frappant dat VES en VET er meer last van hadden dan HAM.
Voor mijn gevoel hadden de achterblijvers hun quota aan blauwe vlaggen allemaal opgemaakt bij Max. Bij Hamilton waren ze veel voorzichtiger.

Zonder die achterblijvers had het een stuk langer geduurd voor hij aansloot. Gelukkig zagen we daarna dat ook Hamilton niet kan inhalen.

Dat lukt dus gewoon niet als de auto voor je net zo snel is een seconde trager is. Laat staan als hij net zo snel is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
[...]

In de laatste rondes had HAM echt wel beduidend minder last ervan. VEShad dan rondetijden van lage 38'ers en HAM hoge 36'ers, terwijl die toch dezelfde achterliggers had in diezelfde ronde.
En dat heb ik zeker 2 rondes gezien, dat maakt toch weer een verschil van 2,5 sec. goed!

Maar wie kan daar iets aan doen?
Wil je dat de helft van de coureurs op een recht stuk alvast aan de kant gaan want in de verte komt VES of VET aan?

Ik snap niet hoe je dit soort situaties niet kan begrijpen? Het is toch niet dat de coureurs wachten op Max of VET en in de bocht stil blijven staan? Ze gaan echt niet hun eigen race verpesten zodat ze die van max of vet kunnen verpesten. Het is niet dat de inhaal acties stuk voor stuk op dezelfde plek zijn, elke auto beweegt namelijk.

HAM had misschien soms wat meer geluk dat hij de achterliggers tegenkwam op punten waar die makkelijk kon inhalen, moesten deze coureurs daar dan alvast stil gaan staan zodat Max ook makkelijk voorbij kon?

Net als het gevloek en handje wapperen van Vettel? Wat denkt die wel niet? Denkt die nou werkelijk dat een coureur in een S bocht wel even zijn auto tegen de muur rijd zodat meneertje Vettel makkelijker voorbij kan? Natuurlijk niet.
Als dit zo zou zijn, dan zouden ze na 25 rondes moeten zeggen: oke iedereen vanaf P11 gaat de baan af.
Tuurlijk niet, die jongens wat op P20 rijden zijn ook met hun race bezig... Die gaan hun auto niet even ergens relaxt parkeren omdat Vettel eraan komt in een bocht.

Ik vind het dan ook alles behalve frappant, eerder gewoon normaal, gewoon een potje F1? Ik weet niet beter, net als de coureurs?

[ Voor 7% gewijzigd door LopendeVogel op 10-10-2016 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
LopendeVogel schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:22:
[...]

Wil je dat de helft van de coureurs op een recht stuk alvast aan de kant gaan want in de verte komt VES of VET aan?

Ik snap niet hoe je dit soort situaties niet kan begrijpen? Het is toch niet dat de coureurs wachten op Max of VET en in de bocht stil blijven staan? Ze gaan echt niet hun eigen race verpesten zodat ze die van max of vet kunnen verpesten. Het is niet dat de inhaal acties stuk voor stuk op dezelfde plek zijn, elke auto beweegt namelijk.

HAM had misschien soms wat meer geluk dat hij de achterliggers tegenkwam op punten waar die makkelijk kon inhalen, moesten deze coureurs daar dan alvast stil gaan staan zodat Max ook makkelijk voorbij kon?

Net als het gevloek en handje wapperen van Vettel? Wat denkt die wel niet? Denkt die nou werkelijk dat een coureur in een S bocht wel even zijn auto tegen de muur rijd zodat meneertje Vettel makkelijker voorbij kan? Natuurlijk niet.
Als dit zo zou zijn, dan zouden ze na 25 rondes moeten zeggen: oke iedereen vanaf P11 gaat de baan af.
Tuurlijk niet, die jongens wat op P20 rijden zijn ook met hun race bezig... Die gaan hun auto niet even ergens relaxt parkeren omdat Vettel eraan komt in een bocht.
Ik had zelfs het idee toen hij (VET) achter een van de Manors reed bij de hairpin (geloof ik, iig een scherpe bocht), dat de Manor die wat ruimer nam dan normaal en dat Vettel er daar aan de binnenkant voorbij had gekund. Dat was volgens mij ook het eerste momentje waar Vettel met zijn handje aan het wapperen was. Ik had zelf daar het idee dat die Manor misschien wel het idee had dat Vettel er daar aan de binnenkant langs kon, maar dat ze elkaar gewoon niet begrepen. Dat kan natuurlijk ook lastig zijn.

Maar goed, weet niet zeker of dit ook echt zo is of dat ik me dit alleen heb ingebeeld en dat ik er helemaal langszit. De commentatoren zeiden er iig niets over, dus misschien was het helemaal niet het idee om wat ruimte te maken voor Vettel en kon hij idd niks anders dan volgen. Toch leek me dat sowieso wel een puntje waar je een auto voorbij kunt laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-07 11:24
LopendeVogel schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:22:
[...]

Ik vind het dan ook alles behalve frappant, eerder gewoon normaal, gewoon een potje F1? Ik weet niet beter, net als de coureurs?
De regels zijn duidelijk, achterblijvers moeten bij de eerst mogelijke gelegenheid aan de kant. Het moet juist eens afgelopen zijn met achterblijvers zoals Guttierez en Magnussen die consequent 1 of 2 rondes later pas aan de kant gaan, ik kan me frustratie van VET en VES heel goed voorstellen.

De prioriteit is dat de race van de leiders niet negatief beinvloed wordt door achterblijvers, niet andersom. Dan verlies je desnoods maar 3 seconden met aan de kant gaan tijdens je gevecht voor P15..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Grimmie187 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:37:
[...]

De regels zijn duidelijk, achterblijvers moeten bij de eerst mogelijke gelegenheid aan de kant. Het moet juist eens afgelopen zijn met achterblijvers zoals Guttierez en Magnussen die consequent 1 of 2 rondes later pas aan de kant gaan, ik kan me frustratie van VET en VES heel goed voorstellen.

De prioriteit is dat de race van de leiders niet negatief beinvloed wordt door achterblijvers, niet andersom. Dan verlies je desnoods maar 3 seconden met aan de kant gaan tijdens je gevecht voor P15..
Volgens mij komt het zelden voor dat een achterblijver iemand meer dan 1 ronde ophoudt, maar goed wanneer moet je precies aan de kant gaan? Als het gat nog 3 seconde is of als degene die je op een ronde zet binnen 1 seconde zit oid? Daar valt natuurlijk ook over te discussieren en dat maakt wel een groot verschil (voor beide rijders I guess).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
[...]

Opzich is het niet zo frappant.
Doordat Hamilton achter Max reed hoefde een achterligger maar 1x aan de kant gaan op een (voor hem) gunstige plek. Daardoor hield hij Max een beetje op, maar eenmaal van het gas af kon hij er vlot twee coureurs langs laten.

Zie het een beetje als zelf met 150/160 over de snelweg rijden achter een andere auto aan die dat ook doet. De voorste auto zal telkens moeten afremmen voor linksplakkers en de achterste auto zal veel minder af hoeven te remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:21
Grimmie187 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:37:
[...]

Probleem is dat Susuka een erg smal circuit is en dat niet overal maar ruimte is om snellere wagens door te laten. Kijk naar Maleisie daar was het geen enkel probleem met blauwe vlaggen.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Snowdog schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:40:
[...]

Volgens mij komt het zelden voor dat een achterblijver iemand meer dan 1 ronde ophoudt, maar goed wanneer moet je precies aan de kant gaan? Als het gat nog 3 seconde is of als degene die je op een ronde zet binnen 1 seconde zit oid? Daar valt natuurlijk ook over te discussieren en dat maakt wel een groot verschil (voor beide rijders I guess).
Dat gebeurt bijna iedere race, let er maar eens op (vooral door GUT en MAG).

Verder wordt er door de FIA/baanmarshalls (als het goed is, het blijven mensen) rekening gehouden met de onderlinge verschillen en wanneer er gevlagd moet worden. Het probleem is meer dat coureurs de vlaggen gewoon negeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Rw5hZ1b61mM]

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CuYiI7cUEAEYBA1.jpg:large

Blauwe Vlaggen zullen altijd lastig blijven.. Er ligt in de regel ruimte voor interpretatie. Bovendien kunnen achterhoede gevechten ook gaan om voor teams belangrijke punten (1 puntje kan een verschil van miljoenen betekenen aan het einde van het seizoen.)

Natuurlijk moet er ruimte gegeven worden. Direct op de rem gaan staan of een parkeerhaventje zoeken is niet redelijk om van achterblijvers te verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
Grimmie187 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:48:
[...]

Dat gebeurt bijna iedere race, let er maar eens op (zeker bij GUT en MAG).

Verder wordt er door de FIA/baanmarshalls (als het goed is, het blijven mensen) rekening gehouden met de onderlinge verschillen en wanneer er gevlagd moet worden. Het probleem is meer dat coureurs de vlaggen gewoon negeren.
Naja zelf heb ik het idee dat de vlaggen vaak erg vroeg worden gegeven (als het gat nog erg groot is) en ik kan het me in dat geval soms dan ook voorstellen dat ze niet direct aan de kant gaan. Dat zou zo 5 seconden kunnen kosten. Maar goed, zal er idd de komende GP's eens wat meer op letten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Feihcretsam
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-05 07:27
Zou deze hele situatie niet grotendeels opgelost kunnen worden door in de Driver's briefing de baan door te nemen en kort enkele punten aan te wijzen waar je relatief makkelijk iemand langs kunt laten? Dan weten zowel de achterligger als de auto erachter waar het kan en waar ze aan toe zijn.

Dat je dan eerder dan zo'n punt al er achter komt te zitten is gewoon pech, doe je weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Snowdog schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:51:
[...]

Naja zelf heb ik het idee dat de vlaggen vaak erg vroeg worden gegeven (als het gat nog erg groot is) en ik kan het me in dat geval soms dan ook voorstellen dat ze niet direct aan de kant gaan. Dat zou zo 5 seconden kunnen kosten. Maar goed, zal er idd de komende GP's eens wat meer op letten.
Klopt, de timing gaat inderdaad nog wel eens verkeerd maar dat is imo niet het grootste probleem.

Pak voor de grap het incident met de middelvinger van HAM naar GUT erbij. Tuurlijk moet HAM zn vingers in de cockpit houden maar als je de herhaling ziet wordt hij letterlijk 1,5 ronde opgehouden door GUT die gewoon doet alsof hij gek is.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Transportman schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 19:00:

Dan moet je instellen dat onder een blauwe vlak situatie het niet toegestaan is om iemand in te halen die in dezelfde ronde rijdt als jij. Dus als jij op een niet ideaal punt van je lijn moet, is het ergst wat je kan overkomen dat degene achter je dichterbij komt, maar er niet voorbij.

Ik snap nml onder de huidige regels wel waarom de nummer 10 niet op een niet-ideaal punt aan de kant gaat als de nummer 11 op 0.8s achterstand zit. Ook zij rijden voor punten en hebben die punten misschien nog wel harder nodig. 1 punt kan in de lagere regionen het verschil maken qua positie in het constructeurskampioenschap en dus op hoeveel geld je volgend seizoen krijgt.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 16:16

ATS

nachtnet schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:50:
Blauwe Vlaggen zullen altijd lastig blijven.. Er ligt in de regel ruimte voor interpretatie. Bovendien kunnen achterhoede gevechten ook gaan om voor teams belangrijke punten (1 puntje kan een verschil van miljoenen betekenen aan het einde van het seizoen.)

Natuurlijk moet er ruimte gegeven worden. Direct op de rem gaan staan of een parkeerhaventje zoeken is niet redelijk om van achterblijvers te verwachten.
Natuurlijk zijn blauwe vlaggen lastig, net zoals gele vlaggen dat zijn tijdens qualli's, of rode vlaggen als het een beetje gaat regenen...

O-)

* ATS vindt al die gekleurde vlaggetjes wel gezellig op een dag als vandaag...

[ Voor 5% gewijzigd door ATS op 10-10-2016 11:04 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Hmm, nog meer regels?

Was juist leuk om te zien hoe Max vorig jaar in Monaco achter Vettel aan ging.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Volgens mij is regel m.b.t. de blauwe vlaggen dat je binnen een x aantal bochten plaats moet maken. Dat achterliggers, die ook gewoon aan het racen zijn, daar niet altijd zin in hebben en liever wachten tot een gunstigere plek op de baan is ook volkomen te begrijpen.

Dat is gewoon het nadeel aan het grote snelheidsverschil in de F1 en dat zal ook nooit veranderen. Toch denk ik, zoals eerder gezegd, dat het nadeel op Suzuka voor achterliggers groter is dan op andere circuits die breder zijn en meer rechte stukken bevat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Grrrrrene schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:56:
Dan moet je instellen dat onder een blauwe vlak situatie het niet toegestaan is om iemand in te halen die in dezelfde ronde rijdt als jij.
Dan zou deze prachtige actie niet gemogen hebben:

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Grrrrrene schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:56:
[...]

Dan moet je instellen dat onder een blauwe vlak situatie het niet toegestaan is om iemand in te halen die in dezelfde ronde rijdt als jij.
Ruimte maken kan al snel 1 of 2 secondes op een rondje kosten. Er hoeft niet direct iemand op je staart te zitten om daar last van te hebben (zowel voorliggers als achterliggers).

Gewoon niet zeuren; ik hoor het ook vooral van VET, al begint Max er ook een handje van te krijgen dat ie klaagt over traffic of blauwe vlaggen. Moet ie (moeten ze) gewoon niet doen, hoort er bij.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

naitsoezn schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:19:
Gewoon niet zeuren; ik hoor het ook vooral van VET, al begint Max er ook een handje van te krijgen dat ie klaagt over traffic of blauwe vlaggen. Moet ie (moeten ze) gewoon niet doen, hoort er bij.
Dat is wel afhankelijk van de regie, we horen namelijk niet alles :)

Ze zullen eerder degenen laten horen die zich wat smakelijker uitdrukken ;)

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 10-10-2016 11:23 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

naitsoezn schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:19:
[...]

Ruimte maken kan al snel 1 of 2 secondes op een rondje kosten. Er hoeft niet direct iemand op je staart te zitten om daar last van te hebben (zowel voorliggers als achterliggers).

Tsja, ik denk dat ze vroeger net zo hard klaagden, alleen de regisseur laat veel meer boordradios horen tegenwoordig.

Je zit hier gewoon als buitenstaander in een discussie mee te luisteren die eigenlijk alleen bedoeld is tussen team en rijder. :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Zo.. Meneer HAM wordt in de britse pers flink de oren gewassen..

http://www.skysports.com/...e-blow-claim-fleet-street

niet mals, de kritiek op zijn gp weekeinde...

Ik denk dat de blauwe vlaggen discussie echt bij de driversmeetings thuis hoort. Ik vind het een grijs gebied. (Daarnaast denk ik dat teams boordradio ook (ge)(mis)bruiken om een onderbuik gevoel bij de stewards te kweken. Als je maak vaak genoeg roept dat iemand iets verkeerd doet, gaan anderen dat vanzelf geloven )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

gambieter schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:07:
[...]

[video]
Volgens mij heeft Grrrrrene het over een situatie met 2 backmarkers... waarbij de ene backmarker niet mag profiteren van de overtake op een andere backmarker.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

JackBol schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:43:
Volgens mij heeft Grrrrrene het over een situatie met 2 backmarkers... waarbij de ene backmarker niet mag profiteren van de overtake op een andere backmarker.
Weet ik, maar het "dezelfde ronde" zou toch ook opgaan voor die situatie. Uiteindelijk denk ik dat het beter is om degenen die het te gek maken gewoon te straffen, en de teams te instrueren dat zij hun coureurs moeten informeren omdat er punten kunnen worden afgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

nachtnet schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:36:
En dat op zijn fan-page-channel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Dan zouden de inhaalacties zoals van Verstappen 1,5 jaar geleden in Monaco ineens niet meer mogen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

nachtnet schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:36:

http://www.skysports.com/...e-blow-claim-fleet-street

niet mals, de kritiek op zijn gp weekeinde...

[knip]
Het was voorafgaande aan de race op Sky min of meer al aangekondigd dat dit kon gaan gebeuren. Afhankelijk van zijn race resultaat. Zou ie winnen dan zouden de criticasters hun ongelijk krijgen, maar als ie een minder resultaat zou scoren zou ie worden afgemaakt door dezelfde groep.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

YakuzA schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 12:10:
[...]

Dan zouden de inhaalacties zoals van Verstappen 1,5 jaar geleden in Monaco ineens niet meer mogen.
Dat klopt.
Voor de duidelijkheid, ik denk niet dat het een goede regel zou zijn, ik probeerde alleen te verduidelijken wat grrrrene bedoelde.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De race vanochtend pas kunnen bekijken. Op zich best een oninteressante race. Leuk was de start en de laatste 3 ronden.

Het enige wat opviel was na de race waar de top drie hun gezichten deppen met gesponsorde handdoekjes

Hamilton die als hij niet wint eens niet zit de puffen en te zuchten en aandacht zoekt. En de mortuarium sfeer.
Verstappen probeerde het nog bij Rosberg, maar kennelijk is Hamilton zo sfeerverpestend dat hij ook maar zijn mond verder hielt. Wat een verschil met vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

[...]

Dan hadden de acties van Verstappen vorig jaar in Monaco dus niet gemogen? Ik vond het juist een staaltje briljant rijden (ok, tot het moment dat het mis ging), en volgens mij vond zo ongeveer iedereen dat.

Zie de 2e helft van de video hier.

[ Voor 12% gewijzigd door ATS op 10-10-2016 13:37 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 19-07 22:52

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 13:21:
De race vanochtend pas kunnen bekijken. Op zich best een oninteressante race. Leuk was de start en de laatste 3 ronden.
Hoe een race kan veranderen in 24 uur... Ik heb een leuke race gezien namelijk :)
Het enige wat opviel was na de race waar de top drie hun gezichten deppen met gesponsorde handdoekjes

Hamilton die als hij niet wint eens niet zit de puffen en te zuchten en aandacht zoekt. En de mortuarium sfeer.
Verstappen probeerde het nog bij Rosberg, maar kennelijk is Hamilton zo sfeerverpestend dat hij ook maar zijn mond verder hielt. Wat een verschil met vorige week.
Hamilton loopt altijd de sfeer te verpesten bij het podium en daarvoor. Ik heb alleen in zijn eerste paar seizoenen hem blij op het podium zien staan. Het wordt tijd dat hij met pensioen gaat. Als je een podium ook al niet meer kan waarderen dan weet ik 21 andere coureurs die dat wel doen.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gé Brander schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 13:27:
[...]

Hoe een race kan veranderen in 24 uur... Ik heb een leuke race gezien namelijk :)

[...]
Ach, zoals je weet is een kinderhand snel gevuld.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Gé Brander schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 13:27:
Hamilton loopt altijd de sfeer te verpesten bij het podium en daarvoor. Ik heb alleen in zijn eerste paar seizoenen hem blij op het podium zien staan. Het wordt tijd dat hij met pensioen gaat. Als je een podium ook al niet meer kan waarderen dan weet ik 21 andere coureurs die dat wel doen.
Dat ben ik niet met je eens. Ik herinner me ook wel een race dat het juist Rosberg was die liep te mokken, en dat Hamilton een geintje liep te maken met Verstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Tsja, leuke race of niet... ik vond het spannend omdat VES op het podium kon komen en het de vraag was of ie zijn plekkie vast zou houden. Dat maakte het leuk. Als toeschouwer zonder oranje bril op had ik het een stuk minder leuk gevonden, denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 09:23

Spotmatic

Ken sent me

Mede daarom moet je ook niet willen dat VES de hele tijd op pole rijdt. Je krijgt dan helemaal niks meer van hem te zien. Wat heeft een Rosberg-fan afgelopen weekend van hem gezien? Bijna helemaal niks, uitgezonderd de start, de finish en de huldiging.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Spotmatic schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 15:19:
Mede daarom moet je ook niet willen dat VES de hele tijd op pole rijdt. Je krijgt dan helemaal niks meer van hem te zien. Wat heeft een Rosberg-fan afgelopen weekend van hem gezien? Bijna helemaal niks, uitgezonderd de start, de finish en de huldiging.
Ik hoef VES sowieso niet te zien als hij moederziel alleen op kop rijdt. Dat is een leuke uitslag, maar daarom niet interessant om te zien :) Het is natuurlijk veel leuker als hij ervoor moet knokken om de overwinning cq. goeie uitslag neer te zetten. Daarom vond ik de plek 2 van afgelopen zondag ook mooier dan die van de week daarvoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Het mooist is als een top 6 met elkaar kan concurreren vind ik. In ieder geval is het niks aan als 1 team duidelijk domineert en eenzaam vanaf pole weg rijdt en de race wint.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 19-07 22:52

Gé Brander

MS SQL Server

ATS schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:14:
[...]

Dat ben ik niet met je eens. Ik herinner me ook wel een race dat het juist Rosberg was die liep te mokken, en dat Hamilton een geintje liep te maken met Verstappen.
Ok laat ik het dan aanpassen naar: Hamilton loopt vrijwel altijd de sfeer te verpesten als hij niet wint. (zo beter?) >:)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
[...]

[video]
Nee, de achterblijvers voor wie de blauwe vlag is mogen niet inhalen, de inhalende auto's die een ronde voorliggen mogen uiteraard wel inhalen :) Het is puur bedoeld om ervoor te zorgen dat de langzamere teams niet (teveel) benadeeld worden door blauwe vlaggen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
[...]

[video]
Nee zoals steeds meer mensen met voorbeelden komen met autootjes op een elektrisch baantje (lego of wat is dat?) daar begint het op deze manier met alle azijnzeikers wel op te lijken natuurlijk.

Er mogen geen acties, alleen saaie inhaalpogingen.
Dit houd gewoonweg in dat er nog maar 6 spelers eigenlijk overblijven: Mercedes, RBR en Ferrari, deze 3 zijn aan elkaar gewaagd en de rest rijd maar in de weg?

Ik ben dan ook blij dat we jongens als Verstappen nu erin hebben, jongens die van F1 en race houden, jongens die willen winnen. Jongens die liever race dan een potje golf spelen in een ridder pak (want owee je krijgt een bal op je achterhoofd).

Zoals de video die jij laat zien, dat is toch onwijs gaaf om te zien? Niet bepaald gevaarlijk, maar wel leuk..
Maar goed je moet wel een beetje coureur zijn om dat te kunnen. En ik vind ook dat je al die acties moet kunnen maken en anders helemaal niet in de F1 thuis hoort.

Als je kijkt hoe het op de lagere niveaus eraan toe gaat, daar is veeeeeeeel meer actie. Daar stappen ze zelf uit om iemand een klap te verkopen indien ze opzettelijk van de baan getikt worden (oké dit keur ik niet goed en de leidinggevende ook niet, maar het bewijst wel tot ze graag willen race).

Hopen dat OCON ook nog wat gaat doen en dat we straks ocon vs ves krijgen zoals vroeger hak vs schumacher.
Coureurs die weten wat ze doen, die van het vak houden en alles geven wat ze hebben, dat is wat F1 leuk maakt. Gecombineerd met actie, gevaar en spanning, dat maakt het voor de kijkers nog leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:08
Het lijkt me heel interessant om 2 keer per seizoen de kwalificatiereeks om te draaien. Dan start de nummer 1 achteraan. Als het verschil tussen de auto's niet te groot is zul je zien dat er veel meer geracet moet worden en is het veel moeilijk inhalen voor zelfs de beste omdat ze allemaal de voorligger voorbij willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 09:23

Spotmatic

Ken sent me

Dan kies ik liever voor een random opstelling. Anders gaat iedereen in de kwalificatie expres langzaam rijden of pech veinzen om maar laatste te worden.

Maar het zou inderdaad wel mooiere races opleveren, ja.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-07 19:22
Waarom zou je dan nog je best doen. Dat heeft niks meer met F1 te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Ik bedoel dat die random geselecteerd worden! Dan is het dus een afweging die je als team moet maken. De grootste kans is dat je vooraan het meeste profijt hebt maar het kan zomaar voorkomen dat je een hele andere race krijgt en dan begint er een nieuw spelletje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-07 18:56
Sjezus. Dat zou echt nergens over gaan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Als je dan toch zoiets wilt:

Q Normaal
Sprintrace 30 min max 25 punten.
Hoofdrace 90 min max 25 punten. omgekeerde startgrid van uitslag sprintrace.

[ Voor 10% gewijzigd door Danielson op 10-10-2016 20:16 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 22:51

AzzKickah

06-CENSORED

Hou nou maar op met die rare fratsen die thuishoren in een of andere cup voor peuters in trap-auto'tjes. We hebben het hier over Formule 1 waarbij degene die z'n zaken het best voor elkaar heeft, vooraan staat.

Reverse grid geneuzel hebben ze wel in andere klasses, dan moet je daar maar naar gaan kijken. Dat soort discussies m.b.t. Formule 1 hebben 0,0 nut en zijn ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:05
Ik stem voor 1 superlap, elke coureur doet 1 vliegende ronde en de snelste krijgt 25 punten. Bij regen wachten we gewoon tot het droog is of stellen we uit. Dan weten we zeker dat er niets geks kan gebeuren met de showgirls die bang zijn voor een "menneke" van 19.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Nee, weg met die ideeën a.u.b. haha. De snelste man binnen een bepaalde tijd is prima. De ruimere kansen om die te bereiken zijn als verkleind met de Q1, Q2 en Q3.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Agh ik ben nou eenmaal iemand die veel van verandering houd. Maakt het leven interessant. Het punt is dat veel mensen het mooi vinden als het spannend word tijdens de race. Tuurlijk snap ik dat dit niet kan, maar het is wel om te kijken hoe je bijvoorbeeld de achterhoede meer in een wedstrijd kunt betrekken zonder enkel rijdende obstakels te zijn die een blauwe vlag niet herkennen! Gekke regels zijn vaak enorm leuk, moeilijke regels vaak vanwege belangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Laatste nieuws over "Mercedes" protest

http://www.telegraaf.nl/t...en_krijgt_staartje__.html

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:18
Dat is niet best. Een steward die geen gelijk krijgt en dan op eigen houtje naar een team stapt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ATS

ATS

Televaag heeft ook iets gelezen in de Duitse pers... Dit verhaal was hier al eerder gepost, alleen was het toen in het Duits. Er staat hier niets nieuws in, behalve wat speculatie dat de actie van Connely een staartje gaat krijgen. Ik zie niet waarop dat gebaseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Het is inderdaad een vertaald artikel. de hele structuur en zelfs woordkeuze laat dat zien. Dus nog steeds slechts 1 bron.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

AzzKickah schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:42:
Hou nou maar op met die rare fratsen die thuishoren in een of andere cup voor peuters in trap-auto'tjes. We hebben het hier over Formule 1 waarbij degene die z'n zaken het best voor elkaar heeft, vooraan staat.

Reverse grid geneuzel hebben ze wel in andere klasses, dan moet je daar maar naar gaan kijken. Dat soort discussies m.b.t. Formule 1 hebben 0,0 nut en zijn ongewenst.
Wie bepaalt dat dit soort discussies ongewenst zijn? Ik ben het ook niet eens met de ideeën, maar laat mensen alsjeblieft gewoon nadenken over manieren om de F1 interessanter te maken. Dat kan helemaal geen kwaad. Bij voorbaat al zeggen dat dergelijke discussies ongewenst zijn, dat vind ik pas ongewenst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ATS

ATS

Ik had nog niet gehoord dat Herbert ook tijdens de race weer een optie had om met een coureur te praten na het vallen van de vlag, en dat gedaan heeft met... Max. Zit in deze video van F1.com zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Viel me ook op ja, ben ik alleen vergeten te posten. Het is wel ná de race gelukkig. Ben er voor mezelf niet helemaal uit of ik er blij mee ben of niet; zeker niet als het weer dezelfde vragen zijn als elke persco. Max geeft wel lekker duidelijk kort en krachtig antwoord, da's wel fijn. Lewis zou eerst de fans bedanken, vergeten welke vraag Herbert gesteld had en daarna het team feliciteren met de prestatie van die dag :+

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:50
ATS schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:54:
Ik had nog niet gehoord dat Herbert ook tijdens de race weer een optie had om met een coureur te praten na het vallen van de vlag, en dat gedaan heeft met... Max. Zit in deze video van F1.com zelf.
Ik zag het gisteren ook inderdaad, maar persoonlijk vind ik de toegvoegde waarde ervan nul. Waarschijnlijk zelfs de meest oppervlakkige vraag van het weekend. Sterker nog, nu ik het weer terughoor, het komt nogal narcistisch over van Johnny Herbert. Het woord aandachtshoer komt zelfs bij me op. "Johnny hier, hoor mij eens als eerste met Max praten, mensen" :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit de woensdag na de race. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 3 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1