[F1 2016] Race 17 - GP van Japan Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste
Acties:
  • 39.350 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:31

sjaool

Every life should have 9 cats

glnk schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 12:40:
[...]

Hij verandert in de remzone nog van lijn.
Om net als in de andere situaties de bocht te kunnen halen. Hamilton zat er nog steeds niet naast.
Wanneer snappen die andere coureurs nu eens dat als ze een actie willen doen ze hem er echt naast moeten zetten. :?

[ Voor 18% gewijzigd door sjaool op 09-10-2016 12:42 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 02-10 14:23
Als hij niet zo zou mogen verdedigen wordt f1 een watjes sport met allemaal stomme regels mischien moeten ze de boek met regels meenemen in de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:46
sjaool schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 12:41:
[...]

Om net als in de andere situaties de bocht te kunnen halen. Hamilton zat er nog steeds niet naast.
Onzin. Hij wijkt af van de ideale lijn die hij daarvoor nam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
glnk schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 12:40:
[...]

Hij verandert in de remzone nog van lijn.
Hij gaat gewoon van buiten naar binnen toe om de bocht te nemen. Dit heeft meer met blocken te maken. Niet een bocht nemen, omdat die er nou eenmaal is. Maar iemand blokken / afsnijden, omdat je zelf een fout maakt en snelheid verliest. Daar zat je zeker niet op de eerste rang om te roepen dat Ricardo de eerste plaats moest krijgen. :9

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=U9joXH7H99M]

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Laatst online: 19:46

swv

Luxicon schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 12:35:
[...]

Max veranderd 1 keer van lijn en kiest de binnenbocht. Sinds wanneer is dat een probleem? 8)7
Precies. Bocht 15 ga je in op volle snelheid en dan kom je uit op rechts. Omdat de racelijn in aanloop naar bocht 16 dat stukje baan van rechts naar links doorkruist, kon Max zich breed houden en zodoende makkelijker verdedigen met één afwijking van de racelijn.

Niet dat ik er verder veel verstand van heb, maar na dat stuk een aantal keer gereden te hebben op de PS4 kom je wel tot inzichten :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05:50
glnk schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 12:10:
Duidelijk blocking. Max verdient een penalty
Kan je dat onderbouwen?

Ik weet niet of je de race gezien heb, ik wel, en sowieso tijdens de race waren er 0,0 beelden dat er spraken zou zijn van blocking.
Tot nu toe heb ik ook nog geen beelden gezien waaruit blijkt van wel.

Waar zie jij duidelijk blocking als ik vragen mag?

Edit: ik zie je nieuwe reactie zojuist xd
Edit2: ik heb je voorbeeldje gezien.. Meen je dit serieus of? Vind jij de situatie met HAM en RIC vergelijkbaar?
Er is een verschil tussen 1x blocken (wat max niet deed, max reed daar al ver voor HAM), en non stop afsnijden en iemand de muren in duwen (wat HAM doet in jouw video)

Let maar op, Max krijgt geen straf, ja ik heb een oranje/Limburgse bril, maar die heb ik speciaal voor jou in deze reactie afgezet.

[ Voor 34% gewijzigd door LopendeVogel op 09-10-2016 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Niks onzin, Hamilton heeft er nooit (rechts) naast gezeten. Als dit niet mag, waarom mocht de move op RAI een tijdje terug wel dan? Omdat dit Hamilton was? LOL

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:33
glnk schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 12:42:
Hij wijkt af van de ideale lijn die hij daarvoor nam
Zullen we dan maar rails op de baan leggen en een optocht houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:46
Grrrrrene schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 12:47:
[...]

Niks onzin, Hamilton heeft er nooit (rechts) naast gezeten. Als dit niet mag, waarom mocht de move op RAI een tijdje terug wel dan? Omdat dit Hamilton was? LOL
Welke heb je het over? Deze?
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=nD_sGtCMLiQ]

Ja dat kan ook echt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Lasmibalsingh schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 12:37:
[...]

Zou wel kunnen want in Austin zijn andere stewards dan hier in Suzuka.
Dat bedoel ik niet: de stewards gaan echt niet over 2 weken nog eens de raceuitslag aanpassen. Waarschijnlijk krijgt Max nog een gesprekje (heeft hij eigenlijk al gedaan) waarin hem uitgelegd wordt dat niet iedereen zo laat remt als hij of zo snel kan reageren en is het daarmee weer af. Zoals hierboven al aangegeven wordt: er gebeuren wel gekkere dingen op de baan die ook onbestraft blijven. Maar Lewis wil de afstand tot ROS natuurlijk beperken en het verschil tussen p2 en p3 is groot, dus niet geschoten is altijd mis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10 00:03
Wat ik vooral bijzonder vind is dat Hamilton nuchter reageert dat het nu niets meer uitmaakt maar Mercedes vervolgens een protest indient. :9
Misschien doet Mercedes dit omdat ze toch graag willen 'bewijzen' dat ze Rosberg niet voortrekken, met die complottheorie over die ploffende motor van Hamilton enzo.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:38
Luxicon schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 12:35:
[...]
Max veranderd 1 keer van lijn en kiest de binnenbocht. Sinds wanneer is dat een probleem? 8)7
Sinds coureurs gewend zijn aan het feit dat je met deze auto's eigenlijk niet vlak achter iemand kan rijden en dus voor een inhaalactie enkel afhankelijk bent van het feit of je met meer snelheid (DRS) ook nog eens later kan remmen en van redelijk ver moet komen.

Wat mij betreft veroorzaakt DRS dit probleem juist.
De achterligger krijgt/heeft meer snelheid, dus zijn rempunt zal vroeger liggen.
Daarmee geef je dus de voorganger de mogelijkheid om nog te bewegen/anticiperen op het moment dat de achterblijver al remt en commited is, terwijl degene voorop nog niet remt.

Ik geloof best dat het voor HAM een issue was. Hij zag ruimte rechts, ging naar rechts voor de binnenbocht en stapt direct op de rem. Max heeft minder snelheid, reageert ongelooflijk snel, en gooit de deur dicht en remt daarna direct.

Het enige wat de FIA kan doen is met telemetrie kijken of de move van max "under braking" was of niet.
En zelfs dan... Niet voor niets is Mercedes voor het protest afhankelijk van een kapstok-artikel.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:06
sanderb schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 12:53:

Het enige wat de FIA kan doen is met telemetrie kijken of de move van max "under braking" was of niet.
En zelfs dan... Niet voor niets is Mercedes voor het protest afhankelijk van een kapstok-artikel.
En al was ie under braking. Dan kunnen ze een dikke foei geven aan Max. Dat was niet netjes Maxxie. Meer kunnen ze niet volgens de regels. Als ze wel meer doen dan is het alweer een aanfluiting voor de FIA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Hamilton is het competitief inhalen gewoon verleerd :P
In die Mercedes kon hij er lekker op het rechte stuk met DRS langs komen. Maar die tijd is voorbij.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Belachelijk dit....het is toch een fucking race en geen optocht? Volgens mij zijn er inmiddels meer uitzonderingen voor het inhalen in het reglement dan dat er aan inhaalmogelijkheden zijn op een baan. Misschien is het dan een idee om voordat je een inhaalactie wilt doen, eerst even via de radio toestemming vraagt aan de FIA of je mag inhalen of dat je moet wachten tot een veiliger moment :F .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
https://twitter.com/LewisHamilton/status/785071345818148864 :? :?
Lewis Hamilton Verified account 
‏@LewisHamilton
There is no protest from either myself or @MercedesAMGF1. One idiot said we have but it's not true. Max drove well, end of. We move on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Nergens in de regels van de FIA staat dat je niet mag veranderen van richting tijdens het remmen. Sterker nog: dat moet om de bocht te halen 8)7 Het is echt een misverstand dat dit in de regels staat. Het kan natuurlijk wel zijn dat ze het aan de regels toevoegen, maar dat zou ik als kijker erg jammer vinden, want dan worden het inderdaad slotracers :X
Sorry, that page doesn’t exist!

You can search Twitter using the search box below or return to the homepage.

[ Voor 31% gewijzigd door Grrrrrene op 09-10-2016 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
En verdwenen die tweet, want ze hebben echt wel protest ingediend. Wel mooi om achter de schermen dan te horen dat het door Mercedes is gedaan zonder overleg met Hamilton :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mocht er nog een heeeeeeeele late straf worden uitgedeeld, dan zal deze maximaal 10 seconden gaan bedragen (gezien hetgeen Rosberg had ontvangen na zijn knotswerk met Hamilton in Oostenrijk), dan wordt het plekje 3 i.p.v. 2? Niet dat ik er zomaar vanuit ga dat het werkelijk zo gaat zijn, maar het zou wel heel wrang (voor Hamilton) zijn als ie net dat aantal punten te kort gaat komen, na de laatste race, om WK te worden ;)

Is deze actie niet een gevolg van het gevoel dat Hamilton toch heeft dat hij wordt benadeeld door Mercedes en dat het team zo wil laten zien dat ze volledig achter hem staan en er alles aan doen om hem het vertrouwen in het team terug te geven?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:38
Cubic X schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 13:00:
[...]

En verdwenen die tweet, want ze hebben echt wel protest ingediend. Wel mooi om achter de schermen dan te horen dat het door Mercedes is gedaan zonder overleg met Hamilton :/ .
Nu aangepast tweet:

Lewis Hamilton @LewisHamilton 3s3 seconds ago
There is no protest from myself. Just heard the team had but I told them it is not what we do. We are champions, we move on. End of!

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Haha, lol.. hij heeft hem verwijderd!
Dus denk dat ie er door zn team net op gewezen is dat er wel degelijk protest was ingediend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
soulcrusher schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 12:51:
Wat ik vooral bijzonder vind is dat Hamilton nuchter reageert dat het nu niets meer uitmaakt maar Mercedes vervolgens een protest indient. :9
Misschien doet Mercedes dit omdat ze toch graag willen 'bewijzen' dat ze Rosberg niet voortrekken, met die complottheorie over die ploffende motor van Hamilton enzo.
Ham maakt het sowieso niet echt veel meer uit.. Hij is er al ziek van dat hij in de 2 van zijn plek moest vertrekken, hij heeft al geboet. Zijn ongenoegen heeft hij al de hele week in de media met de pers laten zien.

HAM ondanks dat ik hem een zeer goede coureur vind (op de baan) kan wellicht beter stoppen na dit seizoen.. Of hij komt bij zijn positieve, of hij kan het beter op een leuke en goede manier afsluiten. Die gast heeft zoveel bereikt, maar irritaties lijken de overhand te nemen..

Krijg je een frisse gast als Max Verstappen en hij mag niks laten zien omdat een paar rotte appels zijn stunts niet waarderen...

Net als dit weer, ik snap dat er mensen fan kunnen zijn van een ander team of coureur, maar waarom zo die haat richting Max??
Max ging naar rechts, ruim voordat HAM er was... Dat is niet iemand van een baan duwen of blocken.
Stel HAM zat een halve meter rechtsachter Max en Max vliegt ineens naar rechts waardoor die HAM blokkeert, oké dat zou lullig zijn (mag wel maar zou niet netjes zijn).. Hier is allemaal geen spraken van..

Ik twijfel aan een aantal tweakers hier of ze überhaupt wel de race gezien hebben! Sommige spreken over een totaal andere race als die van vanochtend... Blocking? Ideale lijn? Waar hebben jullie het over??
HAM wilde 1 ding, dat was Max op een punt inhalen wat onmogelijk was, HAM dacht door flink laat op de rem te gaan max voorbij te gaan.. Lukte niet.. Resultaat: hij moest rechtdoor..

Wat ik denk (komt dichter bij de waarheid als sommige lompe uitspraken hier):
iPhone gaf een error tijdens update, navigatie werkte even niet dus hij miste de afslag.
Dit komt veeeeeel dichter bij de waarheid vergeleken sommige half gebakken uitspraken hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Deze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Het rommelt bij de communicatie afdeling van de Mercs...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:49
sanderb schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 13:01:
[...]

Nu aangepast tweet:

Lewis Hamilton @LewisHamilton 3s3 seconds ago
There is no protest from myself. Just heard the team had but I told them it is not what we do. We are champions, we move on. End of!
Nog steed goed van Hamilton dat hij zo reageert. Dit geeft hem bij mij weer wat krediet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Die tweet kan nog mooi tegenwerken dan. Max drove well, end of.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:19
Grrrrrene schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 12:51:
[...]

Dat bedoel ik niet: de stewards gaan echt niet over 2 weken nog eens de raceuitslag aanpassen. Waarschijnlijk krijgt Max nog een gesprekje (heeft hij eigenlijk al gedaan) waarin hem uitgelegd wordt dat niet iedereen zo laat remt als hij of zo snel kan reageren en is het daarmee weer af. Zoals hierboven al aangegeven wordt: er gebeuren wel gekkere dingen op de baan die ook onbestraft blijven. Maar Lewis wil de afstand tot ROS natuurlijk beperken en het verschil tussen p2 en p3 is groot, dus niet geschoten is altijd mis :)
Ik verwacht ook niet zo snel dat het gebeurt, maar het zal niet de eerste keer zijn dat een race resultaat pas na een enige tijd officieel wordt en nog aangepast wordt. Zie bijv. Maleisie 1999 waar Ferrari eerst een 1-2 leek te pakken, toen beide een DQ kregen wegens "illegale" bargeboards enige tijd na de race, waardoor Hakkinen WK zou zijn wat 1,5 week later (uit mijn hoofd) weer teruggedraaid na toch een 1-2 werd voor Ferrari omdat de bargeboards toch binnen de toleranties zouden vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Lijkt er nu op dat Mercedes het protest ingetrokken heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
walletje-w schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 13:02:
[...]

Nog steed goed van Hamilton dat hij zo reageert. Dit geeft hem bij mij weer wat krediet!
Bij het team minder krediet gok ik zo want eigenlijk zet 'ie ze voor lul op deze manier >:) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
walletje-w schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 13:02:
[...]

Ham is flink ziek van de pers ja, het verdraai het gelieg namens de pers..

Als HAM zou zeggen: Max heeft het perfect gedaan
Zegt de pers: HAM vind dat Max een idioot is en naar een gesticht moet.
Uiteindelijk pik je dat inderdaad niet meer en noem je de pers lekker idioot.

Dit is ook wat iedereen zag: Max deed NIKS fout.
Dit is dan ook wat HAM zelf zegt: Max deed NIKS fout.

[ Voor 6% gewijzigd door LopendeVogel op 09-10-2016 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
nachtnet schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 13:03:
Correct. Mercedes heeft het ingetrokken.

http://www.motorsport.com...erstappen-protest-836617/

Lekker aan het prutsen daar bij Mercedes! :X

[ Voor 23% gewijzigd door Cubic X op 09-10-2016 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
Zo al met al kun je Max denk ik driver of the day noemen. Rosberg komt uiteraard door zijn overwinning in aanmerking, maar hij reed in de vrije zone en had verder geen tegenstand (enkel de achterrijders). Van Max dat het knap is, dat hij de Ferrari's en Hamilton achter hem heeft gehouden.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
haha lekker communicatie binnen het team |:( Het lijkt mij toch dat je een protest is overleg met je coureur indient?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
nachtnet schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 13:03:
Inderdaad, Hamilton tweette dat hij geen protest had ingediend en niet wilde dat mercedes dat deed, Maar die tweet is nu weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Nou ja moet dan toch zeggen dat ik het wel goeie mentaliteit van Ham vind, hij is er gewoon klaar mee op naar volgende race.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Toch vind ik het jammer dat er geen harde uitspraak van FIA ligt / komt over het verdedigen van VES.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
nachtnet schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 13:08:
Toch vind ik het jammer dat er geen harde uitspraak van FIA ligt / komt over het verdedigen van VES.
Ja, ik ergens ook wel, want nu zal de discussie blijven terug komen.

Respect voor Hamilton dat hij het zo afhandelt overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Zal er ook niet komen denk ik. Want hij zit net binnen de lijnen of op de lijn en dat keuren ze blijkbaar nog steeds goed dus zolang hij dat blijft doen is er niks aan het handje. Het zou me niks verbazen als meer coureurs dat gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:06
Volgens de regels mag het gewoon. Er staat nergens dat je niet van lijn mag veranderen onder het remmen.

Dat is een ongeschreven fatsoensregel waar het gros zich aan houdt en Max niet. En terecht, want om WC te worden moet je een klootzak zijn en schijt hebben aan de rest. Bovendien mag het volgens de regels gewoon.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Trouwens, ik was laat, want Max is dus al als Driver of the Day uitgeroepen? En bij Maleisië ook? Daar had ik Ricardo verwacht.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Cubic X schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 13:05:
[...]

Correct. Mercedes heeft het ingetrokken.

http://www.motorsport.com...erstappen-protest-836617/

Lekker aan het prutsen daar bij Mercedes! :X
Is daar al iets officieel over bekend dan? Terecht overigens, maar daar zijn we het hier niet helemaal over eens geloof ik :+

Edit: lalala, ninja edit :D

[ Voor 3% gewijzigd door Grrrrrene op 09-10-2016 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Nu online
Luxicon schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 13:10:
Trouwens, ik was laat, want Max is dus al als Driver of the Day uitgeroepen? En bij Maleisië ook? Daar had ik Ricardo verwacht.
Ja klopt, de uitslag van DOTD wordt tegenwoordig direct na de race bekent gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
WeAreLegion schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 13:09:
[...]

Zal er ook niet komen denk ik. Want hij zit net binnen de lijnen of op de lijn en dat keuren ze blijkbaar nog steeds goed dus zolang hij dat blijft doen is er niks aan het handje. Het zou me niks verbazen als meer coureurs dat gaan doen.
Ik vermoed dat je mij verkeerd begrepen hebt. Ik vind de acties van VES (vrijwel) allemaal prima binnen de regels. Een uitspraak van de FIA (na investigation) dat dat inderdaad het geval is zou de "harde" uitspraak zijn.. Duidelijkheid scheppen, i.p.v. steeds de discussie of het wel of niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-10 09:06
Als het allemaal OK is dan vraag ik me af waarom hij op het matje geroepen is... dat geeft toch een signaal af dat het blijkbaar toch niet 100% OK is...
Als ze niks gedaan hadden was het duidelijker dat het een non-issue was.

[ Voor 19% gewijzigd door durian op 09-10-2016 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Dijkstraat schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 13:11:
[...]

Ja klopt, de uitslag van DOTD wordt tegenwoordig direct na de race bekent gemaakt.
Oke top, netjes dat ze er zo snel bij zijn.

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LopendeVogel
Maar dat is logisch, waarom moet de FIA bij elke verdediging of inhaal actie in actie komen?
Hier was duidelijk niks aan de hand, gewoon niks nada noppes. De FIA hoort er dan uiteraard ook niks mee te doen.
Stel Mercedes zou met een klacht komen (wat ze niet doen omdat er niks aan de hand was) ja dan zou het netjes van de FIA zijn om met een uitspraak te komen. Maar HAM. Mercedes, RBR iedereen wist dat er niks mis was.

Maar de FIA kan niks doen met een situatie wat gewoon gezond en spannend was.

Einde discussie voor de F1 wereld, en dat begrijp ik volledig :D Nu hier nog hopelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
vosss schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 13:10:
[...]

Volgens de regels mag het gewoon. Er staat nergens dat je niet van lijn mag veranderen onder het remmen.

Dat is een ongeschreven fatsoensregel waar het gros zich aan houdt en Max niet. En terecht, want om WC te worden moet je een klootzak zijn en schijt hebben aan de rest. Bovendien mag het volgens de regels gewoon.

:)
Dat ligt er volgens mij aan, als er bijv. tijdens een driverbriefing gecommuniceerd is dat blocken na het ingaan bijv. de remzone niet mag dan kunnen ze daar voor zover ik weet gewoon voor straffen, ook al staat het niet expliciet in de regels, volgens mij kunnen ze het in zo'n geval onder een kapstok artikel hangen.

Het moet voor zover ik weet echter wel gecommuniceerd zijn of in de regels staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
nachtnet schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 13:11:
[...]

Ik vermoed dat je mij verkeerd begrepen hebt. Ik vind de acties van VES (vrijwel) allemaal prima binnen de regels. Een uitspraak van de FIA (na investigation) dat dat inderdaad het geval is zou de "harde" uitspraak zijn.. Duidelijkheid scheppen, i.p.v. steeds de discussie of het wel of niet mag.
Jah okay dat zou wel fijn zijn inderdaad. Maar goed zolang ze niks zeggen is het prima (zo kan je het ook zien). Maar wat duidelijkheid zou inderdaad wel fijn zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
Luxicon schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 13:10:
sowieso een lachertje, die dotd verkiezing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Vooral omdat ik de laatste 10 min van de race niet kon stemmen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:31

Spotmatic

Ken sent me

Ik volg de F1 pas sinds Max (dat geef ik toe) maar als deze actie "op het randje" is dan kijk ik waarschijnlijk naar de verkeerde sport!

https://my.mixtape.moe/nloiyj.mp4

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
nachtnet schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 13:11:
[...]

Voor hun is er geen reden voor uitspraken of discussies.. De enige die discussies voeren zijn de kijkers haha..
Een Ferrari fan wilt horen dat de FIA Max strafpunten geeft, net als iedereen die fan is van een ''tegenstander'' van Max.

Als je de race gezien hebt dan hoef je geen harde uitspraak van de FIA, want de FIA heeft niks te maken met een gezonden inhaal actie of verdediging.
Hier was eigenlijk nergens spraken van, ja misschien een tactiek maar niet een grove verdediging oid. HAM deed ook niks fout qua regeltjes, ja hij verpeste het een beetje door zo laat op de rem te gaan en te zien dat hij die bocht niet kon maken dus hij moest rechtdoor ipv naar rechts.

Ham heeft ook gewoon een killer instinct net als MAx en dat is elke kans grijpen die je krijgt.
Ene keer gaat dat goed andere keer niet..
Zoals de pro's in dat wereldje zeggen: Ham had beter nog heel even kunnen wachten en bij de volgende bocht inhalen. Ham kwam steeds dichterbij maar koos het verkeerde punt om voorbij te komen.
Max had waarschijnlijk ook deze fout gemaakt indien hij op de plek van HAM stond..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Laatst online: 02-10 10:53
Even nog over het 'moving under braking', als je ziet hoe scherp ze allebei van richting veranderen, zijn ze eigenlijk wel aan het remmen dan? Volgens mij krijg je instant lock-up als je op het pedaal staat en een ruk aan je stuur geeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 18:31

Spotmatic

Ken sent me

RonaldMcDonald schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 13:20:
Even nog over het 'moving under braking', als je ziet hoe scherp ze allebei van richting veranderen, zijn ze eigenlijk wel aan het remmen dan? Volgens mij krijg je instant lock-up als je op het pedaal staat en een ruk aan je stuur geeft...
In ieder geval HAM remt totaal niet; hij rijdt gewoon met zelfde snelheid rechtdoor!

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Dat zei ik eerder ook al: beide heren staan bekend om hun late remmen. Bewijs eerst maar eens _dat_ ze remden en ga dan kijken of dat veranderen van richting mag tijdens het remmen (ik kan geen regel vinden, behalve misschien ongeschreven regels) dat je niet mag sturen tijdens het remmen.

[ Voor 4% gewijzigd door Grrrrrene op 09-10-2016 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
Spotmatic schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 13:17:
Ik volg de F1 pas sinds Max (dat geef ik toe) maar als deze actie "op het randje" is dan kijk ik waarschijnlijk naar de verkeerde sport!

Precies, dat is wat er gebeurde (niks dus).

Perfecte beelden met het bewijs waarom Mercedes, RBR en de FIA niks doen, er was niks aan de hand :)

Maar dat wist iedereen die de race gezien heeft, HAM, VES of VET fan maakt niet uit, iedereen wist dat er niks was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-10 22:49

Just_I

What did you just say?

@ Spotmatic: Als je kjkt naar de foto die nachtnet post zie je rook van de banden van Hamilton komen, hij remde dus wel degelijk toen hij naast Verstappen reed.
nachtnet schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 12:09:
Begrijp trouwens uit het interview met ROS. Dat Johnny Herbert weer een knopje had om in de outlap na de race weer te spreken met een rijder... Blij dat dat niet gelukt is...

[afbeelding]
Ik zou ook graag een uitsprask zen van de FIA stewards over de verdediging van Verstappen. Puur omdat er dan duidelijkheid komt of het gemiep van andere coureurs terecht is of niet. Dan wet iedereen ook waar hij aan toe is, de kijker, de coureurs, de teams.

Ik verwacht echter dat een verduidelijking in de regelementen word toegevoegd voor komend jaar. In plaats van de gentlemens agreement gewoon een duidelijke regel.

[ Voor 29% gewijzigd door Just_I op 09-10-2016 13:28 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Grrrrrene schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 13:21:
Dat zei ik eerder ook al: beide heren staan bekend om hun late remmen. Bewijs eerst maar eens _dat_ ze remden en ga dan kijken of dat veranderen van richting mag tijdens het remmen (ik kan geen regel vinden, behalve misschien ongeschreven regels) dat je niet mag sturen tijdens het remmen.
Ik adviseer om de race terug te kijken of om op youtube te kijken.
Max reed al rechts, ging flink op de rem want hij remde laat (namelijk pas 20 meter nadat hij op die lijn zat) en dat resulteert in flink wat wolkjes.
Die wolkjes laten zien dat Max flink op de rem trapte.
Dat laat zien dat Max totaal niet aan het remmen was terwijl die naar de rechterkant van de baan ging.

Ook de video hier gepost door een mede tweaker zie je perfect van alle kanten hoe het ging, Max reed netjes rechts, trapt vervolgens laat op de rem (rook, rook en nog eens rook), Ham trapte NOG later op de rem en moest maar rechtdoor, Max was al laat met remmen, maar HAM al helemaal.

Dit is wat er gebeurde, dit is de reden waarom alle teams Max gelijk geven, waarom Mercedes geen onderzoek wilt en waarom de FIA er niks mee doet; er was niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Laatst online: 02-10 10:53
Just_I schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 13:23:
@ Spotmatic: Als je kjkt naar de foto die nachtnet post zie je rook van de banden van Hamilton komen, hij remde dus wel degelijk toen hij naast Verstappen reed.

[...]
Dat is na de move, HAM probeerde eerst rechts ervoorbij te komen totdat VES van richting veranderde. Daarna moest HAM naar links, vol op de rem en uiteindelijk rechtdoor.

[ Voor 45% gewijzigd door RonaldMcDonald op 09-10-2016 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Grrrrrene schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 13:21:
Voor zover ik weet (maar kan het mis hebben) gaat het ook niet over sturen tijdens het remmen, maar enkel over blocken in de remzone. Wat volgens mij niet expliciet in de regels staat, maar een afspraak die is gemaakt tijdens een van de driverbriefings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Just_I schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 13:23:

[...]
Klopt, heel even en veel te laat, Ham kon 2 dingen doen: naar rechts en de controle over de auto kwijtraken of rechtdoor en voldoening nemen met de 3e plek. HAM vloog namelijk veel harder op het punt waar Max de bocht al inging, dat kon niet goed gaan dus moest hij rechtdoor.

Maar, dit was allemaal zeer duidelijk indien je via Ziggo de wedstrijd deed volgen vanochtend om 7u :)

Nogmaals de link van de mede tweakert:
Dit is waarom de FIA en Mercedes het een goede move van Max vonden en het geen discussie waardig vinden.
Waarom sommige hier denken dat de specialisten van de F1 er niks van snappen weet ik niet maar goed... Toont natuurlijk wel iets aan :P

[ Voor 19% gewijzigd door LopendeVogel op 09-10-2016 13:31 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:50
Er is met Max gesproken, er is een protest en dat is weer ingetrokken.

Nu kunnen jullie er nog 3 pagina's aan vuil maken maar volgens de FIA, Max, Lewis, Mercedes, Helmut en Christian was er niets aan de hand. Sommigen hadden even wat tijd nodig om hun verlies te accepteren.

Wat Max deed was dus toegestaan.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-10 22:49

Just_I

What did you just say?

LopendeVogel schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 13:27:
[...]

Klopt, heel even en veel te laat, Ham kon 2 dingen doen: naar rechts en de controle over de auto kwijtraken of rechtdoor en voldoening nemen met de 3e plek. HAM vloog namelijk veel harder op het punt waar Max de bocht al inging, dat kon niet goed gaan dus moest hij rechtdoor.

Maar, dit was allemaal zeer duidelijk indien je via Ziggo de wedstrijd deed volgen vanochtend om 7u :)
Klopt, het was na de actie omdat Hamilton eerst de juiste rijrichting moest hebben om te kunnen remmen. Echter, Spotmatic zij dat hij rechtdoor reed en totaal niet afremde, daar reageerde ik op.

Overigens heb ik de race vanaf ronde 14 live gezien (via ziggo sport select), was weer in slaap gedommeld na de wekker :z

Edit: Waar vermeld die FIA dat ze dit een correcte actie vonden?

[ Voor 3% gewijzigd door Just_I op 09-10-2016 13:34 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
asing schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 13:30:
Er is met Max gesproken, er is een protest en dat is weer ingetrokken.

Nu kunnen jullie er nog 3 pagina's aan vuil maken maar volgens de FIA, Max, Lewis, Mercedes, Helmut en Christian was er niets aan de hand. Sommigen hadden even wat tijd nodig om hun verlies te accepteren.

Wat Max deed was dus toegestaan.
Dit. Mijn god, wat kunnen mensen lang doorzeuren terwijl alle betrokkenen verder gaan..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luxicon
Just_I schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 13:32:
[...]

Klopt, het was na de actie omdat Hamilton eerst de juiste rijrichting moest hebben om te kunnen remmen. Echter, Spotmatic zij dat hij rechtdoor reed en totaal niet afremde, daar reageerde ik op.

Overigens heb ik de race vanaf ronde 14 live gezien (via ziggo sport select), was weer in slaap gedommeld na de wekker :z

Edit: Waar vermeld die FIA dat ze dit een correcte actie vonden?
Hier ook zo. Ik werd 7.17 weer wakker en besloot dus maar via gemist te gaan kijken. :P

Of het nou echt waard is, maar een interviewer zegt tegen Ricardo 'You cannot be WC anymore'
https://my.mixtape.moe/upcmgw.mp4

[ Voor 9% gewijzigd door Luxicon op 09-10-2016 13:56 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Blijkbaar was dit ook het 100ste podium voor Hamilton. Wat een feest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Driver ratings van Sky staan online: http://www.skysports.com/...apanese-gp-driver-ratings

9 voor ROS en VES, Slechts een 6,5 voor HAM

Nu op Channel 4 een uitgebreide lange samenvatting van de race..

dcm360 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 14:19:
en een 60e win voor Mercedes

Hoe vaak gaat VET nog Honestly zeggen dit seizoen? Ik gok nog op zeker 3x..

[ Voor 42% gewijzigd door nachtnet op 09-10-2016 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:32
dcm360 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 14:19:
Aha. Dat zou kunnen verklaren dat ie zo snel wegliep na de interviews en het ontbreken van elke vorm van glimlach.

Begrijpelijk.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Is er ook verklaring uitgegeven door Mercedes zelf, waarom het protest is gecanceld? De gecreëerde verwarring en twijfel over Verstappen, blijven anders gewoon staan natuurlijk. Tenzij dat dat ook de bedoeling was.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Luxicon schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 13:35:
[...]

Hier ook zo. Ik werd 7.17 weer wakker en besloot dus maar via gemist te gaan kijken. :P

Of het nou echt waard is, maar een interviewer zegt tegen Ricardo 'You cannot be WC anymore'
https://my.mixtape.moe/upcmgw.mp4
**Ricciardo niet Ricardo haha:P

Maar inderdaad, dat is toch wel al een paar maanden duidelijk. Ricciardo rijd goed en safe maar rijd niet zoals een wereldkampioen ala HAM., ROS en VES.

Uiteraard heeft hij wel meer die gun factor vergeleken HAM en ROS, maar goed het draait uiteraard om de skills en wagen en daar zie je natuurlijk al een hele tijd dat RIC het niet gaat worden.

Enige wat nog kan gebeuren op dat gebied (realistisch gezien) is dat we het jaar afsluiten met ROS op 1. HAM op 2. RIC op 3 en VES op 4.

Oftewel, dat Max nog een plek omhoog gaat in de lijst.

In mijn ogen heeft RIC het helaas niet in zich in wereldkampioen te worden. Je kan bijna niet wereldkampioen worden door alleen maar safe te rijden, je moet stunts uithalen zoals de top3 van vandaag dat deed.
Ricciardo zijn tactiek lijkt gewoonweg te zijn: safe en punten binnen halen. Daar waar je HAM, ROS en VES weleens uitgeschakeld ziet worden door eruit te vliegen doet ric dat niet. Mja of dat voldoende is? Kijkend naar het huidige seizoen, nee niet voldoende.

Wel jammer dat de camera vandaag vrijwel niet op Ricciardo zat, want wat hij zat te doen weet ik niet? Hij kwam niemand voorbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
nachtnet schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 14:31:

Hoe vaak gaat VET nog Honestly zeggen dit seizoen? Ik gok nog op zeker 3x..
Ik vraag me af wanneer VET een armsteun in de auto krijgt, want zolang VET niet eerste rijd (wat helaas vrijwel niet meer voorkomt) dan zie ik meer zijn hand in de lucht dan aan het stuur?

Haha echt bij vrijwel iedereen die hem niet makkelijk voorbij liet: hand de lucht in, niet 1x niet 2x maar gewoon 3x.

Hulkenberg vond ik het veel sportiever doen, hij kwam iemand tricky (maar zeer tof) voorbij en zegt: see u later
Haha tenminste nog een beetje sportieve steek onder water, maar dat handje van Vettel? Ze zouden zijn handen vast moeten tapen aan het stuur en zijn mic moeten uitschakelen zodra hij fouten maakt of ingehaald wordt..
kendo schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 14:38:
Is er ook verklaring uitgegeven door Mercedes zelf, waarom het protest is gecanceld? De gecreëerde verwarring en twijfel over Verstappen, blijven anders gewoon staan natuurlijk. Tenzij dat dat ook de bedoeling was.
Ik gok dat Mercedes in protest kwam doordat HAM iets riep (al is het: wtf), nadat ze gekeken en gehoord hebben wat er daadwerkelijk gebeurt was (niks dus) hebben ze het ingetrokken.

[ Voor 22% gewijzigd door LopendeVogel op 09-10-2016 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LopendeVogel schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 14:39:
Wel jammer dat de camera vandaag vrijwel niet op Ricciardo zat, want wat hij zat te doen weet ik niet? Hij kwam niemand voorbij?
In het begin van de race is hij anders echter een aantal keren in beeld geweest met het proberen in te halen van ik meen een Williams in spoon. Eerste keer ging die wat te breed waardoor die weer achter hem de baan de baan op kwam, en de ronde erna was het een perfect inhaalactie in dezelfde bocht. Daarna denk ik inderdaad een vrij kleurloze race gereden. Wellicht ook door zijn "problemen" waardoor zijn exit van bocht 14 niet goed was en hij dus op het lange rechte stuk richting 130R / T15 snelheid miste om echt competitive tijden te zetten en daarmee de Ferraris te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
LopendeVogel schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 14:42:
[...]

Ik vraag me af wanneer VET een armsteun in de auto krijgt, want zolang VET niet eerste rijd (wat helaas vrijwel niet meer voorkomt) dan zie ik meer zijn hand in de lucht dan aan het stuur?

Haha echt bij vrijwel iedereen die hem niet makkelijk voorbij liet: hand de lucht in, niet 1x niet 2x maar gewoon 3x.

Hulkenberg vond ik het veel sportiever doen, hij kwam iemand tricky (maar zeer tof) voorbij en zegt: see u later
Haha tenminste nog een beetje sportieve steek onder water, maar dat handje van Vettel? Ze zouden zijn handen vast moeten tapen aan het stuur en zijn mic moeten uitschakelen zodra hij fouten maakt of ingehaald wordt..
"See U Later" was eigenlijk wel 1 van de hoogtepunten van de race. Ik moest er ondanks het vroege tijdstip in iedergeval hard van lachen..
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Hod930SjoZs]

LopendeVogel schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 14:39:
[...]
Enige wat nog kan gebeuren op dat gebied (realistisch gezien) is dat we het jaar afsluiten met ROS op 1. HAM op 2. RIC op 3 en VES op 4.

Oftewel, dat Max nog een plek omhoog gaat in de lijst.

[..]
Ik zie inderdaad de komende races nog wel een keer een multi21 order komen om VES voorbij RAI en VET te krijgen.. Uiteraard alleen als het niet om Podiumplaatsen gaat..

[ Voor 4% gewijzigd door nachtnet op 09-10-2016 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

LopendeVogel schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 14:42:
[...]
Hulkenberg vond ik het veel sportiever doen, hij kwam iemand tricky (maar zeer tof) voorbij en zegt: see u later[...]
Racing Mario Kart style... Geweldig! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
VET is hij al voorbij. Gelijk in punten, maar dankzij zijn winst in Spanje voor Vettel. RAI gaat ook nog wel gebeuren, de RBR is gewoon een betere auto en het team zit ook beter in elkaar. Vettel is gefrustreerd, Ferrari heeft de strategie niet voor elkaar en dat negatieve sfeertje gaat ze p2 in het constructeurskampioenschap kosten en tevens de 3e en 4e plek in het rijderskampioenschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Laatst online: 25-05 03:09
vosss schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 12:56:
[...]

En al was ie under braking. Dan kunnen ze een dikke foei geven aan Max. Dat was niet netjes Maxxie. Meer kunnen ze niet volgens de regels. Als ze wel meer doen dan is het alweer een aanfluiting voor de FIA.
Precies dit dus! Bewegen tijdens het remmen is niet verboden volgens de regels. Dat legden ze net bij Sky ook nog even uit. Het is meer een soort van gentleman's agreement. Bovendien remt VES in dit geval gewoon later en doet dus niks verkeerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
nachtnet schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 14:31:
Driver ratings van Sky staan online: http://www.skysports.com/...apanese-gp-driver-ratings

9 voor ROS en VES, Slechts een 6,5 voor HAM
If Rosberg had been Hamilton on the first lap, losing six places in an instant, the criticism would be endless. The fact the German has dealt with the new-for-2016 procedure with relative ease is testament to the hard work he has been putting in, identifying blistering getaways race after race as a crucial factor in this title race.
Wow, wat een on-Brits stukje lof richting Rosberg :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Grrrrrene schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 15:07:
[...]
[...]

Wow, wat een on-Brits stukje lof richting Rosberg :o
En de zin daarna ook nog even:
after his latest wretched start off the line - the fourth time this year he has lost five or more places into the first corner of the race - lost him any chance of winning the Japanese GP.
Daar heeft Hamilton het in mijn ogen weggegeven dit seizoen. Hoewel Rosberg de reputatie van een slechte starter heeft, is Hamilton degene die sinds eind vorig seizoen dramatische starts heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 10:57

Blokker_1999

Full steam ahead

ANdrode schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 15:13:
[...]

Daar heeft Hamilton het in mijn ogen weggegeven dit seizoen. Hoewel Rosberg de reputatie van een slechte starter heeft, is Hamilton degene die sinds eind vorig seizoen dramatische starts heeft.
Niet volledig akkoord. Natuurlijk draagt het bij aan de problemen die hij heeft en helpt het zijn kampioenschap niet. Maar als je even terugdenkt aan het begin van het seizoen en alle problemen die hij met zijn motor had ... Laat je die races achterwage (alsook die van vorige week) dan heeft hij wel weer meer punten gescoord dan Rosberg, zelfs met zijn slechte starts.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +44 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/d4MIHXPL0VDufCH2Eokm4lmg/full.jpg
Foto: Vladimir Rys Bewerking: ergens op Reddit..gevonden via Will Buxton

[ Voor 71% gewijzigd door nachtnet op 10-10-2016 10:52 . Reden: afbeelding permanent beschikbaar gemaakt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-10 14:10
Eli3l schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 15:05:
[...]

Precies dit dus! Bewegen tijdens het remmen is niet verboden volgens de regels. Dat legden ze net bij Sky ook nog even uit. Het is meer een soort van gentleman's agreement. Bovendien remt VES in dit geval gewoon later en doet dus niks verkeerd.
20.4 Any driver defending his position on a straight, and before any braking area, may use the full width of the track during his first move, provided no significant portion of the car attempting to pass is alongside his. Whilst defending in this way the driver may not leave the track without justifiable reason.
Dat dikgedrukte deel interpeteer ik toch als dat je alleen een defensieve manouvre uit mag halen vóór de braking zone en dus niet meer tijdens het remmen.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Laatst online: 25-05 03:09
aicaramba schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 15:38:
[...]

[...]

Dat dikgedrukte deel interpeteer ik toch als dat je alleen een defensieve manouvre uit mag halen vóór de braking zone en dus niet meer tijdens het remmen.
Dan moet je beter lezen. Er staat in dat stuk niks over bewegen in de remzone. Anders had Mercedes wel dat artikel aangehaald, wat ze naar mijn weten niet hebben gedaan. (kan er naast zitten).

Ik kan het trouwens ook omdraaien: Je mag voor het remmen de volledige breedte van de baan gebruiken en een keer van lijn wisselen bij het verdedigen. Dan zou je dus tijdens het remmen een keer mogen bewegen mits je ruimte laat voor de tegenstander en dat deed VES dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

[...]

[...]

De regel ervoor zegt Any driver defending his position on a straight.
Max verdedigde in een chicane en niet op een recht stuk. Deze regel gaat dus niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

[...]

Nee, het zegt wat over het deel waarover het gaat, niets over daarna. Daar zou een apart artikel over moeten gaan dan.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
[...]
Zoals ik dat lees vervallen de regels in dat artikel dus in de remzone. Daarna blijven de standaard regels over "elkaar genoeg ruimte geven" over. Maar dat is hoe ik het lees.

In mijn ogen geeft f1metrics: The rules of f1 racing geeft een goede uitleg van de regels en conventie over de racing line. Het zijn voor een deel in ieder geval mores en geen regels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nog even en het is andersom. Max is respect aan het verdienen en kan dat hopelijk volgend jaar gaan innen. :)
Ondertussen begint Rosberg ook iets losser en sympathieker te worden. Hij zegt dat hij zich niet bezig houd met het kampioenschap maar hij weet dat dit eigenlijk binnen is. Dat wil hij ook al jaren en voor hem komen er ook bijna geen kansen meer.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
DaniëlWW2 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 16:05:
[...]

Nog even en het is andersom. Max is respect aan het verdienen en kan dat hopelijk volgend jaar gaan innen. :)
Ondertussen begint Rosberg ook iets losser en sympathieker te worden. Hij zegt dat hij zich niet bezig houd met het kampioenschap maar hij weet dat dit eigenlijk binnen is. Dat wil hij ook al jaren en voor hem komen er ook bijna geen kansen meer.
Ik denk dat VES behoorlijk veel respect krijgt van zowel de rijders als vanuit de paddock.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=2coyL_DVOZY]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:45
Vanmorgen werd ik iets voor zevenenwakker en zei tegen vriendin 'Ik ga even de F1-start kijken, tot zo'. Toen ik er weer in dook zei ze 'Duurt dat starten zo vreselijk lang dan?'; heb tot het einde gekeken :P
Dacht laatste 10 rondes echt dat Max verschalkt zou worden maar hij hield HAM professioneel achter zich, zoals het mag en hoort! _/-\o_

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Als dit echt waar is, is die Connelly geen functie als steward waardig vind ik. Zeker omdat hij op deze manier zijn drie collega stewards een behoorlijk hak lijkt te zetten. Enige objectiviteit is hem in deze waarschijnlijk vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:45
Nou :X Dit lijkt me volstrekt ongepast gedrag voor zo'n functie. Als dit waar is mag ik hopen dat die Connelly z'n kop gaat rollen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
YakuzA schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 16:59:
[...]

Leuke linkdump. Geen idee wat jij interessant vind.
:?
Wat de mannen hierboven ook zeggen natuurlijk. Is toch van de pot gerukt als dat waar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Nu online
oke mijn duits is vrij slecht en google translate maakt er een potje van :+ Dus is er iemand die er een samenvatting van kan maken? Het enige wat ik er uithaal is dat er een steward naar mercedes is gegaan ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
wow wtf! dus 3 stewards zeggen er is niks aan de hand. Een steward vind van wel en gaat dan proberen een team over te halen om protest in te dienen.... dat moet echt aangepakt worden, dan ga je je boekje echt ver te buiten.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

UltraSub schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 17:01:
[...]

:?
Wat de mannen hierboven ook zeggen natuurlijk. Is toch van de pot gerukt als dat waar is.
:? Geen idee waar je het over hebt. De naam Connelly zegt mij ook niks?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Dijkstraat schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 17:09:
[...]

oke mijn duits is vrij slecht en google translate maakt er een potje van :+ Dus is er iemand die er een samenvatting van kan maken? Het enige wat ik er uithaal is dat er een steward naar mercedes is gegaan ofzo?
1 van de 4 stewards, die bekend staat als een genadeloze Hendrik als het om straffen gaat, wou VES bestraffen voor die move. Hij werd overruled door de 3 andere stewards en is op hoge poten richting MERC gegaan, alwaar hij hemel en aarde heeft bewogen om MERC een klacht in te laten dienen.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Nu online
c0ne schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 17:13:
[...]

1 van de 4 stewards, die bekend staat als een genadeloze Hendrik als het om straffen gaat, wou VES bestraffen voor die move. Hij werd overruled door de 3 andere stewards en is op hoge poten richting MERC gegaan, alwaar hij hemel en aarde heeft bewogen om MERC een klacht in te laten dienen.
Bedankt. Als dat zo zou zijn dan mag ik toch hopen dat die steward niet hoeft terug te komen...
Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit de woensdag na de race. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 3 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1