This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik ben er nog niet langs geweest. Ik had 2 nachtdiensten en 2 avond diensten, dus dat kwam niet lekker uit. In de ochtend is de man des huizes er vaak niet, dus ik ga liever als ze er alle 2 zijn. Hopen dat dat vandaag of morgen luktSeñor Sjon schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:23:
[...]
We zijn een week verder, hoe ging je afspraak?
Owner of DBIT Consultancy
OK, bekend verhaal. Maar waarom werd die zondvloed gestuurd? In de Bijbel gaat het over algemene (morele) narigheid, maar in het verhaal van Atra-Hasis is het een stuk specifieker:
Jawel, de zondvloed (en trouwens een reeks ziekteplagen en hongersnoden ervoor die verdacht klinken als de zeven plagen van Egypte uit Exodus) werden gestuurd omdat de goden niet meer konden slapen door geluidsoverlast van de mensenEnlil organized his assembly, he addressed the great gods,
'The noise of mankind has become too much, I am losing sleep over their racket.'

Oftewel, niets nieuws onder de zon dat mensen (en goden...) gek worden als geluidsoverlast hen uit hun slaap houdt
Oslik blyat! Oslik!
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Wat is de basis daarvoor? Hopelijk meer dan 'ik kan het me niet voorstellen'.
Maakt nogal uit lijkt me, of het zo erg is als TS het voorstelt, of niet.
Ik ben erg benieuwd of er al een gesprek heeft plaatsgevonden?DennusB schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:26:
[...]
Ik ben er nog niet langs geweest. Ik had 2 nachtdiensten en 2 avond diensten, dus dat kwam niet lekker uit. In de ochtend is de man des huizes er vaak niet, dus ik ga liever als ze er alle 2 zijn. Hopen dat dat vandaag of morgen lukt
Helaas niet, 2x geprobeerd maar toen waren ze niet thuis en de andere avonden zat ik weer in avonddiensten .... moet dus nog gebeurenRodeStabilo schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 10:24:
[...]
Ik ben erg benieuwd of er al een gesprek heeft plaatsgevonden?
Als iets echt je hoog zit dan laat je dat niet zo lang liggen toch?
Maar je hoort toch wanneer ze thuis zijn, of valt het eigenlijk best mee met de overlastDennusB schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 10:47:
[...]
Helaas niet, 2x geprobeerd maar toen waren ze niet thuis en de andere avonden zat ik weer in avonddiensten .... moet dus nog gebeuren
Als het kind niet loopt te krijsen valt het inderdaad mee, godzijdankPat911 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:24:
[...]
Maar je hoort toch wanneer ze thuis zijn, of valt het eigenlijk best mee met de overlast
Dienst begint om 12:15, dus 11:15 weg, daarvoor slaap je meestal wat langer uit omdat je moe bent van de vorige avonddienst waardoor je pas rond 23:30 thuis wasRodeStabilo schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:18:
Ik probeer te begrijpen waarom het je echt niet lukt om deze mensen te pakken te krijgen. Ik heb geen idee hoe laat je avonddienst begint, maar aan het eind van de middag moeten mensen met kleine kinderen wel thuis zijn lijkt me.
Als iets echt je hoog zit dan laat je dat niet zo lang liggen toch?
[ Voor 50% gewijzigd door DennusB op 24-10-2016 12:27 ]
Lijkt mij eerder een nachtdienst dan, respect voor de mensen die het kunnen. Zelf lang gedaan en mijn vrouw ook met wisselende diensten.RodeStabilo schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:31:
Bedankt voor deze verduideliking. Ik dacht namelijk dat een avonddienst pas in de avond begon.
Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***
Nachtdienst is van 21:30 tot 06:00stuffer schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:50:
[...]
Lijkt mij eerder een nachtdienst dan, respect voor de mensen die het kunnen. Zelf lang gedaan en mijn vrouw ook met wisselende diensten.
Ah, dat valt nog best mee zo'n dienstDennusB schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:26:
Dienst begint om 12:15, dus 11:15 weg, daarvoor slaap je meestal wat langer uit omdat je moe bent van de vorige avonddienst waardoor je pas rond 23:30 thuis was
Lekker de ochtend vrij, want ik heb een 'normale' baan en lig zeker niet voor 23:59 op bed, en dan om 6 uur op.
oooh las hem idd anders....Dienst begint om 12:15, dus 11:15 weg is wat anders dan 00:15

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***
De afgelopen maanden (sinds start dit topic) was het een buildup van frustratie, stress, slapeloze nachten en irritatie. Met als hoogtepunt een paar weken terug : Het gekrijs begon rond 01:00 en ging door tot 03:45, waardoor ik m'n deken heb opgepakt en op de bank ben gaan liggen. 2 uur geslapen en moest er om 6 uur weer uit. De nacht er na, toen het weer begon, ben ik echt pislink geworden en heb ik een flinke dreun op de muur gegeven. Gelukkig stopte het toen.
Dag er na direct contact gezocht met de wijkagent, die verwees me door naar buurtbemiddeling en heb een paar gesprekken met hun gehad over wat de slimste taktiek was. Buurtbemiddeling gaf aan : "Jullie zijn beide toch al boos nu, dus doe even een briefje met je nummer door hun brievenbus en vraag of ze je willen contacten", zo gezegd, zo gedaan. Een dag later appte de buurvrouw en ze gaf aan dat ze "al wist waarover ik wilde contacten". Die middag een half uur met haar aan de lijn gehangen, erg vriendelijke vrouw en ze gaf aan goed te begrijpen dat ik er zo'n last van had. Ze vertelde dat het voor hun ook heel zwaar en lastig was en het kind op dit moment gewoon "lastig" was, er heen gaan gaf huilen als reactie, er niet heen gaan gaf dezelfde reactie.
Goed, besproken dat we contact zouden houden en ik eens uit zou zoeken of we meer konden doen met isolatie en dat vond ze goed.
Sindsdien nog een paar nachten gehad met gehuil en gekrijs, maar ik dacht "Laat maar even gaan, we zijn er mee bezig". Maar vannacht was het hek weer van de dam, van 01:00 tot 02:15 en vervolgens om 05:00 ging het gekrijs weer van start. Aangezien m'n vriend ook bij mij sliep en we beiden vroeg op moesten (en dus al 3x wakker waren geworden door het kind) besloot ik rond 5 uur een Whatsappje te sturen naar de buuf :
"Hoi hoi! Wij liggen al een tijdje wakker hier door het gehuil, zou je haar misschien even mee naar beneden kunnen nemen?", geen reactie op gehad, en uiteindelijk stopte het gehuil.
Vanochtend word ik wakker met een appje van de buurvrouw :
Dat zette flink kwaad bloed bij mij. Ben heel erg netjes gebleven, maar heb wel aangegeven dat als we overgaan tot blokkeren van contactgegevens ik (op aanraden van de politie) de volgende keer dat dit gebeurt zorg dat er politie bij ze voor de deur staat.Goedemorgen. Ik zie je bericht nu. Ze heeft vannacht vijf minuten gehuild, nadat ze nachten heeft doorgeslapen.
Ze heeft bij mijn moeder geslapen en die heeft haar een tijdje laten huilen en dan vervolgens slaapt ze daar gewoon door. Als we dit patroon willen, zullen we niet binnen een minuut naar haar toe moeten gaan. Ze blijft in dit patroon want ze krijgt dan aandacht.
Ik vind het goed om contact te hebben, maar ik ben er niet van gediend 's nachts mailtjes en telefoontjes te krijgen. Ik zal dan ook deze contactgegevens blokkeren als we op deze manier gaan communiceren.
Ondertussen ben ik de wanhoop wel een beetje nabij, er is echt vrijwel geen nacht meer dat ik doorslaap (ook als het stil is), ik ben kapot, moe, heb er stress van en op deze manier komen we geen ruk verder.
Ik weet dat politie bellen de oplossing niet is, maar misschien voor hun wel een wakeup call om er nu echt eens iets mee te doen....
Wie heeft er nog goede tips?
DennusB schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 08:24:
Wie heeft er nog goede tips?
Zie datums.m0nk schreef op woensdag 5 oktober 2016 @ 11:23:
funda.nl
Serieus, als je alle topics over burenoverlast erbij haalt (alleen al op tweakers) is dat de enige echte oplossing.
[ Voor 98% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:19 ]
Wauw, goed bezig
En ja, dat is misschien een oplossing, maar dat regel je niet 1-2-3
Ja, al ruim een jaar inderdaad.... en het vervelende is dat het kind nu meer "volume" lijkt te ontwikkelen tijdens het huilen/krijsen, dus het gaat door merg en been (en door 3 verdiepingen)...Mar.tin schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 08:41:
[...]
Tja wat kun je er nog mee? Je hebt gecommuniceerd, het is ook belangrijk om dat te blijven doen denk ik. Ik kan me vanuit hun óók voorstellen dat het vervelend is. Immers zullen zij ook slapeloze nachten hebben. Ze lijken er mee bezig te zijn om het gedrag terug te dringen. Dat gaat niet in 1 nacht. Erg vervelend voor jou en je nachtrust helaas...
Voordeel is dat kinderen ouder worden, en het huilen ongetwijfeld minder wordt. Immers is dat ook een soort van fase waar ze doorheen moeten.
Houd verder de éér aan jezelf, houd het een beetje objectief bij. Dan kun je dus ook goed zien of het minder wordt, erger wordt of min-of-meer gelijk blijft. Geef ze een tijdje om het op te lossen.
Al het bovenstaande geschreven om te zien dat het blijkbaar al ruim een jaar aan de gang is. Lijkt me met recht wel tijd dat het eens een beetje opgelost zou zijn. Immers worden kinderen ouder, en zou je verwachten dat die "huil-fase" ook een beetje voorbij gaat.
[ Voor 73% gewijzigd door DennusB op 04-10-2017 09:04 ]
Ja, dat klopt. Ik vind het voor hun ook echt heel erg klote en ik snap dat het hun ook een bak stress geeft, maar het blijft wel een feit dat het hun kind is en niet die van mij (gelukkig) en dat geeft aan mijn kant soms net even iets meer irritatie merk ik..Piet_Piraat7 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:07:
Sneu voor beide kanten eigenlijk. Jij wil je nachtrust, maar een huilend kind is ook niet iets wat je uit kan zetten. De jongste zoon van mijn broer kan soms ook nachtenlang huilen zonder aanleiding. Gelukkig is dat huis goed geisoleerd, maar je ziet ook gewoon dat die gebroken is (wallen, bleek).
Snap je ook goed hoor. Een geluidsdichte wieg met een babyfoon die alleen de ouders (zachtjes) kunnen horen zou wel de uitvinding van de eeuw zijn hier.DennusB schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:09:
[...]
Ja, dat klopt. Ik vind het voor hun ook echt heel erg klote en ik snap dat het hun ook een bak stress geeft, maar het blijft wel een feit dat het hun kind is en niet die van mij (gelukkig) en dat geeft aan mijn kant soms net even iets meer irritatie merk ik..
Haha ja, dat zou ideaal zijn. Maar helaas....Piet_Piraat7 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:11:
[...]
Snap je ook goed hoor. Een geluidsdichte wieg met een babyfoon die alleen de ouders (zachtjes) kunnen horen zou wel de uitvinding van de eeuw zijn hier.
Net weer contact met de buurvrouw gehad en ze willen nu graag een nieuwe tactiek proberen : Het kindje laten huilen tot het vanzelf stopt, omdat het blijkbaar gaat om aandacht (zodra het kindje hoort dat de ouders er aan komen stopt het met huilen en gaat het lachen en spelen).... ben heel benieuwd hoe dat uit gaat pakken

Als je dan (door de oordopjes) niet wakker kan worden van een normale wekker zijn er wekkers die met licht of trilling werken zodra ze af gaan.
Het is misschien tijd om je over te geven aan het gebeuren.
Er lijkt helaas niet echt een oplossing te komen vanuit je buren.
Misschien is bovenstaande dan de oplossing voor jou.
[ Voor 13% gewijzigd door HugoBoss1985 op 04-10-2017 09:18 ]
De beste tip blijft om jezelf er tegen te wapenen middels oordopjes.
Dit betekend niet dat je hierover niet meer kunt communiceren met je buren, zodat je wellicht wat op de hoogte blijft van de stand van zaken. (Voo zover je dat 's nachts zelf al niet mee krijgt)
Uiteindelijk zal dit probleem zichzelf oplossen, tenzij er een medische reden is.
Ik ken geen kinderen van 15 die de hele nacht liggen te huilen, dus nog even geduld
Anoniem: 922281
Kan je dus 2 dingen doen:
- je eigen slaapkamer isoleren (eerlijk gezegd snap ik niet dat je dit al niet veel eerder hebt gedaan, helemaal als je nachtdiensten draait); of
- verhuizen.
Jouw keuze.
Nou ja, dat geeft in ieder geval aan dat ze er mee bezig zijn.DennusB schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:12:
[...]
Net weer contact met de buurvrouw gehad en ze willen nu graag een nieuwe tactiek proberen : Het kindje laten huilen tot het vanzelf stopt, omdat het blijkbaar gaat om aandacht (zodra het kindje hoort dat de ouders er aan komen stopt het met huilen en gaat het lachen en spelen).... ben heel benieuwd hoe dat uit gaat pakken
En het kan best een tactiek zijn die werkt, al moet je dan je kind geen uren laten huilen. Maar het zal wel even huilen ja.
Kinderen weten al heel vroeg hoe ze aandacht moeten krijgen, en huilen is op dat moment nog hun enige manier van uiten.
Ik weet ook niet hoe oud het kinds is, uiteindelijk gaat het wel over.
Eens, maar ik ga natuurlijk geen kosten maken voor die isolatie... met de vorige buren was dat ook totaal niet nodig. Zou het niet meer dan normaal vinden als de buren dat zouden vergoeden.Anoniem: 922281 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:34:
De oorzaak van het probleem ga je niet wegnemen. Dat voelt misschien "niet eerlijk", het is immers jouw kind niet, maar dit is gewoon een feit. De wijkagent gaat dat kindje niet op de bon slingeren omdat 'ie te veel huilt, en die mensen worden niet uit hun huis gezet. Gaat gewoon niet gebeuren.
Kan je dus 2 dingen doen:
- je eigen slaapkamer isoleren (eerlijk gezegd snap ik niet dat je dit al niet veel eerder hebt gedaan, helemaal als je nachtdiensten draait); of
- verhuizen.
Jouw keuze.
Eens, het kan helpen, en dat hoop ik dan ook maar. Het kind is ondertussen trouwens 1,5 jaar oud!!null schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:16:
[...]
Nou ja, dat geeft in ieder geval aan dat ze er mee bezig zijn.
En het kan best een tactiek zijn die werkt, al moet je dan je kind geen uren laten huilen. Maar het zal wel even huilen ja.
Kinderen weten al heel vroeg hoe ze aandacht moeten krijgen, en huilen is op dat moment nog hun enige manier van uiten.
Ik weet ook niet hoe oud het kinds is, uiteindelijk gaat het wel over.
Je kunt kinderen hebben op die leeftijd die nog steeds niet doorslapen (dat hoor je wel eens vaker ook al is het niet de norm), maar dat is wat anders dan veel huilen en de buren lang wakker houden.
Gemiddeld elke nacht 1 tot 2 uur overlast. En dan geen zacht gesnik, maar luidkeels gekrijs... ik had ook verwacht dat dat na 1,5 jaar wel iets zou zijn afgenomen!null schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:19:
Okee met 1,5 jaar zou je toch al wat meer vooruitgang verwachtten. Wat is er nu nog over aan overlast?
Je kunt kinderen hebben op die leeftijd die nog steeds niet doorslapen (dat hoor je wel eens vaker ook al is het niet de norm), maar dat is wat anders dan veel huilen en de buren lang wakker houden.
..en dat probeer ik dus te zeggen met "het is JOUW keuze". Je kan lekker vast blijven houden aan je principes en heel hard roepen dat iemand anders voor de oplossing moet opdraaien, maar ondertussen lig je dus al wel meer dan een jaar wakker.DennusB schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:14:
Eens, maar ik ga natuurlijk geen kosten maken voor die isolatie... met de vorige buren was dat ook totaal niet nodig. Zou het niet meer dan normaal vinden als de buren dat zouden vergoeden.
...
Echt, ik snap mensen met dit soort "problemen" niet. Doe er gewoon zelf wat aan, het leven is niet eerlijk.
Ja, ergens ben ik het wel met je eens, maar het is uiteindelijk idioot dat ik kosten moet maken omdat m'n buren hun kind niet stil krijgen/kunnen houden...Anoniem: 922281 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:24:
[...]
..en dat probeer ik dus te zeggen met "het is JOUW keuze". Je kan lekker vast blijven houden aan je principes en heel hard roepen dat iemand anders voor de oplossing moet opdraaien, maar ondertussen lig je dus al wel meer dan een jaar wakker.
Echt, ik snap mensen met dit soort "problemen" niet. Doe er gewoon zelf wat aan, het leven is niet eerlijk.
Mijn jongste dochter had de vervelende neiging als ze wakker werd (en zelfs in haar slaap) tegen het rug einde van het bed te gaan rammen met haar rug. Blijkbaar doen nog best veel kinderen dit (wist ik ook niet).
Maar dit had dus tot gevolg dat ik elke nacht meerdere keren eruit mocht gaan en het flink geluidsoverlast voor de buren gaf (een bed wat tegen een muur ramt maakt herrie, zelfs in een heel goed geïsoleerd huis)
Punt is dat welke oplossing je ook probeerde (bed weg zetten, maar werd gewoon door haar gebonk verschoven, matras tussen de muur en bed en padding in het bed etc.) je soms gewoon bijna niets kan doen.
Het heeft bij mij uiteindelijk bijna 3 jaar!! geduurd voordat ze er mee stopte.
Er is lang niet altijd onwil, maar vaak kan je er ook niets mee.
Maar een goed gesprek werkt het beste. Het is een probleem voor beide.
Stellig zeggen dat ze dan maar jouw isolatie moeten betalen lost niets op. (wie weet zijn ze wel bereid om een deel te betalen, maar heb je het er ooit al over gehad?)
Net zo goed als maar hopen dat het weg gaat.
Zover ik terug lees heb je nu na een jaar de contactgegevens, maar blijkbaar in de 1,5 jaar dat ze er wonen nog nooit echt met ze om de tafel gezeten.
Begin daar nu eens echt mee.
Leg je probleem uit zonder aan te vallen en luister ook na wat ze willen en kunnen doen.
En zoek samen een oplossing.
D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl
Ik vind het nog véél idioter dat je jezelf al anderhalf jaar geen goeie nachtrust gunt.DennusB schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:29:
[...]
Ja, ergens ben ik het wel met je eens, maar het is uiteindelijk idioot dat ik kosten moet maken omdat m'n buren hun kind niet stil krijgen/kunnen houden...
En waarom? Principes? Ben je bang dat mensen je niet respecteren als je niet áltijd krijgt wat je toekomt of zoiets? Leg me dat eens uit, want ik begrijp werkelijk waar niet waarom je dit probleem al anderhalf jaar lang niet hebt opgelost.
Omdat iedereen zegt "het gaat vanzelf minder worden", en dat leek ook heeeeel even het geval te zijn. Dus dan denk je "Ach, het gaat de goede kant op. Over een maandje is dit gefixt". Als ik dit zelf wil oplossen moet m'n hele fokking slaapkamer overhoop, daar had ik eigenlijk even niet zo'n zin in. Dat begrijp je wel hoop ik?Anoniem: 922281 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:36:
[...]
Ik vind het nog véél idioter dat je jezelf al anderhalf jaar geen goeie nachtrust gunt.
En waarom? Principes? Ben je bang dat mensen je niet respecteren als je niet áltijd krijgt wat je toekomt of zoiets? Leg me dat eens uit, want ik begrijp werkelijk waar niet waarom je dit probleem al anderhalf jaar lang niet hebt opgelost.
Anoniem: 430115
dan pakt men een klopboor en gaat men ook zogenaamd verbouwen .
ik lach me dood als ze dan het lef hebben om aan je deur te staan om te klagen.
PSN: plexforce (ps4)
Heb zelf een vergelijkbare situatie meegemaakt in een appartement waar in het appartement boven ons een Afrikaanse familie met 3 kleine kinderen woonde. Dit hebben we geweten...ik kon niet meer normaal functioneren, zo erg drong de overlast door in mijn dagelijks leven.
Vele gesprekken gehad, bemiddeling - het werkte allemaal eventjes maar uiteindelijk vielen de bovenburen toch weer in het oude patroon. Zodoende hebben we na 6 maanden terreur een bittere pil geslikt en zijn we verhuisd naar het huis waar we nu wonen en ik kan je vertellen dat dit 1 van de beste keuzes die ik ooit heb gemaakt. Je eigen gezondheid is namelijk ook wat waard.
Dus mijn advies: www.funda.nl
Ik begrijp nu dat je "geen zin" hebt om de slaapkamer te isoleren, en dat je daarom dan maar wakker blijft liggen en jezelf loopt op te vreten.DennusB schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:37:
...Als ik dit zelf wil oplossen moet m'n hele fokking slaapkamer overhoop, daar had ik eigenlijk even niet zo'n zin in. Dat begrijp je wel hoop ik?
Prima, veel plezier daarmee dan.
Heeft niets te maken met "geen zin", maar meer te maken met nog meer verstoring (hele slaapkamer moet overhoop zoals ik al aangaf) en kosten die ik moet maken omdat iemand anders mijn nachtrust loopt te vergallen.Anoniem: 922281 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:44:
[...]
Ik begrijp nu dat je "geen zin" hebt om de slaapkamer te isoleren, en dat je daarom dan maar wakker blijft liggen en jezelf loopt op te vreten.
Prima, veel plezier daarmee dan.
Goedkoper is dit.DennusB schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:37:
[...]
Omdat iedereen zegt "het gaat vanzelf minder worden", en dat leek ook heeeeel even het geval te zijn. Dus dan denk je "Ach, het gaat de goede kant op. Over een maandje is dit gefixt". Als ik dit zelf wil oplossen moet m'n hele fokking slaapkamer overhoop, daar had ik eigenlijk even niet zo'n zin in. Dat begrijp je wel hoop ik?
https://www.bol.com/nl/p/...stionType=suggestedsearch
Werkt perfect, heb er altijd wat op voorraad. Onze buren hadden ook een kind wat flink tekeer ging, in een niet-geïsoleerd huis, als je deze plugs goed gebruikt en op de juiste manier in je oor doet, hoor je echt niets meer.
Aangaande de wekker moet je wel wat verzinnen, iets met trillen en lampen ofzo.
Who's general failure, and why is he reading my disk?
Hoor je dingen als een brandalarm en dat soort shit nog wel? Anders lijkt het me een forse no-go...Ora et Labora schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:44:
[...]
Goedkoper is dit.
https://www.bol.com/nl/p/...stionType=suggestedsearch
Werkt perfect, heb er altijd wat op voorraad. Onze buren hadden ook een kind wat flink tekeer ging, in een niet-geïsoleerd huis, als je deze plugs goed gebruikt en op de juiste manier in je oor doet, hoor je echt niets meer.
Aangaande de wekker moet je wel wat verzinnen, iets met trillen en lampen ofzo.
Als er een rookmelder op dezelfde kamer hangt waar je in bent, die hoor je zeker wel ja.DennusB schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:45:
[...]
Hoor je dingen als een brandalarm en dat soort shit nog wel? Anders lijkt het me een forse no-go...
Ik heb ze eigenlijk gekocht vanwege een snurkende partner, en dat werkt goed.
Maar ook voor feestjes en baby's van buren. Het is niet zo dat het 100% dempt dat je 100% niks hoort zoals een brandalarm, maar wel dusdanig dat ik er in ieder geval prima mee kan slapen.
Wat ik uit je <lang gedetailleerd verhaal> begrijp is hier ook nog niet echt iets aan veranderd en heeft er een wijkagent contact moeten leggen, een jaar na dato van topic?DennusB schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 10:47:
[...]
Helaas niet, 2x geprobeerd maar toen waren ze niet thuis en de andere avonden zat ik weer in avonddiensten .... moet dus nog gebeuren
Dan begrijp ik ook enigszins wel dat iemand geen zin heeft in kritiek van de buurman over wat ze met hun kind moeten doen...
Thanks voor je info! Ik zal dat zeker eens proberen (al blijf ik er bij dat ik het niet vind kunnen dat ik dingen moet gaan aanpassen voor iemand anders, maar goedOra et Labora schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:51:
[...]
Als er een rookmelder op dezelfde kamer hangt waar je in bent, die hoor je zeker wel ja.
Ik heb ze eigenlijk gekocht vanwege een snurkende partner, en dat werkt goed.![]()
Maar ook voor feestjes en baby's van buren. Het is niet zo dat het 100% dempt dat je 100% niks hoort zoals een brandalarm, maar wel dusdanig dat ik er in ieder geval prima mee kan slapen.
Nee, ik heb zelf contact met ze gelegd, niet de wijkagent!Stoelpoot schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:51:
[...]
Wat ik uit je <lang gedetailleerd verhaal> begrijp is hier ook nog niet echt iets aan veranderd en heeft er een wijkagent contact moeten leggen, een jaar na dato van topic?
Dan begrijp ik ook enigszins wel dat iemand geen zin heeft in kritiek van de buurman over wat ze met hun kind moeten doen...
[ Voor 26% gewijzigd door DennusB op 04-10-2017 11:52 ]
Hoe heeft dit NIET te maken met "geen zin"? Wat voor onoverkomelijke problemen zijn er dan? Wil je zeggen dat je wel wíl isoleren, maar dat gewoonweg onmogelijk kan? Sta je onder curatele? Of ben je fysiek gehandicapt? Veel andere geldige excuses kan ik niet verzinnen, maar ik laat me graag verrassen.DennusB schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:44:
Heeft niets te maken met "geen zin", maar meer te maken met nog meer verstoring (hele slaapkamer moet overhoop zoals ik al aangaf) en kosten die ik moet maken omdat iemand anders mijn nachtrust loopt te vergallen.
Zie je nou echt zelf niet de afweging die je nu maakt? "Ik blijf liever ELKE FUCKING NACHT wakker liggen, dan dat ik m'n slaapkamer overhoop ga halen"..
Zie je nou echt het verband niet? Een jaar slecht slapen ==> Weinig energie om je hele slaapkamer af te gaan breken om een isolatiemuurtje aan te brengen.Anoniem: 922281 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:52:
[...]
Hoe heeft dit NIET te maken met "geen zin"? Wat voor onoverkomelijke problemen zijn er dan? Wil je zeggen dat je wel wíl isoleren, maar dat gewoonweg onmogelijk kan? Sta je onder curatele? Of ben je fysiek gehandicapt? Veel andere geldige excuses kan ik niet verzinnen, maar ik laat me graag verrassen.
Zie je nou echt zelf niet de afweging die je nu maakt? "Ik blijf liever ELKE FUCKING NACHT wakker liggen, dan dat ik m'n slaapkamer overhoop ga halen"..
O ja en daarbij werk ik 40 uur per week, met 2 uur reizen per dag, dus er blijft sowieso weinig tijd over om je slaapkamer te slopen en andere mensen geen overlast te bezorgen.
[ Voor 10% gewijzigd door DennusB op 04-10-2017 11:55 ]
Ik weet niet wie hier nou harder loopt te janken. Het kindje van de buren, of jij.. Suck it up, regel het gewoon.DennusB schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:53:
[...]
Zie je nou echt het verband niet? Een jaar slecht slapen ==> Weinig energie om je hele slaapkamer af te gaan breken om een isolatiemuurtje aan te brengen.
Goed, ik ga volwassen proberen te zijn en hier niet verder op in. Thanks voor je input, waardeer kAnoniem: 922281 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:57:
[...]
Ik weet niet wie hier nou harder loopt te janken. Het kindje van de buren, of jij.. Suck it up, regel het gewoon.
Dat zal wel de enige oplossing zijn uiteindelijk. Blijkbaar zijn de woningen erg gehorig, en dit is iets wat je van te voren wist (of had kunnen weten). Dat het voorheen altijd goed gegaan is, is geluk. Nu heb je de pech mensen met een klein (huilend) kind als buren hebt, en daar is nagenoeg niks aan te doen. Tenzij jij kan aantonen dat ze het kind verwaarlozen en dat het daarom huilt, zul je gewoon moeten doorbijten, zelf actie ondernemen of verhuizen.DennusB schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:53:
[...]
Zie je nou echt het verband niet? Een jaar slecht slapen ==> Weinig energie om je hele slaapkamer af te gaan breken om een isolatiemuurtje aan te brengen.
Uit je TS vermoed ik dat het een koopwoning is, en zul jij dus zorg moeten dragen dat ook jouw woning goed is geïsoleerd tegen geluiden. Ik zou dan daar maar eens mee beginnen. Mocht het daarna niet afdoende opgelost zijn, kan je ook altijd nog in gesprek gaan met het gezin om ook hun woning te laten isoleren.
Doe dat. Volwassenen lossen hun problemen op, die lopen niet alleen maar te klagen.DennusB schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:57:
[...]
Goed, ik ga volwassen proberen te zijn ...
Nee dat vind ik ook, en ik heb er ook regelmatig mee te maken. Maar ik doe liever enige aanpassingen, of een kleine investering, dan slapeloze nachten of een flinke ruzie met de buren.DennusB schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:51:
[...]
Thanks voor je info! Ik zal dat zeker eens proberen (al blijf ik er bij dat ik het niet vind kunnen dat ik dingen moet gaan aanpassen voor iemand anders, maar goed)
Dat verband is absoluut af te lezen aan de frustratie die van je posts druipt. En hoewel het lastig zal zijn; die inspanning van je slaapkamer isoleren is dan wel een grote hap uit je weinig overgebleven energie, daarna kan je echter weer energie opbouwen! Het is de spreekwoordelijke zure appel waar je doorheen moet bijten. Probeer je eens voor te stellen wat een rust je daarna zult hebbenDennusB schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:53:
[...]
O ja en daarbij werk ik 40 uur per week, met 2 uur reizen per dag, dus er blijft sowieso weinig tijd over om je slaapkamer te slopen en andere mensen geen overlast te bezorgen.
Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.
Dat lijkt me een beetje fors de omgekeerde wereld. Ik woonde er al 3 jaar toen zij er kwamen wonen. Ze hebben de hele woning gestript en verbouwd, maar zijn dus even "vergeten" hun kant te isoleren. Nogmaals, met vorige bewoners was er NIETS te horen, dus zo gehorig is het allemaal niet, maar wel als een kind op vol volume ligt te krijsen... dat gaat iets harder door muren dan normaal volume praten.Hatsjoe schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:59:
[...]
Dat zal wel de enige oplossing zijn uiteindelijk. Blijkbaar zijn de woningen erg gehorig, en dit is iets wat je van te voren wist (of had kunnen weten). Dat het voorheen altijd goed gegaan is, is geluk. Nu heb je de pech mensen met een klein (huilend) kind als buren hebt, en daar is nagenoeg niks aan te doen. Tenzij jij kan aantonen dat ze het kind verwaarlozen en dat het daarom huilt, zul je gewoon moeten doorbijten, zelf actie ondernemen of verhuizen.
Uit je TS vermoed ik dat het een koopwoning is, en zul jij dus zorg moeten dragen dat ook jouw woning goed is geïsoleerd tegen geluiden. Ik zou dan daar maar eens mee beginnen. Mocht het daarna niet afdoende opgelost zijn, kan je ook altijd nog in gesprek gaan met het gezin om ook hun woning te laten isoleren.
Ik ben het wel eens met je mogelijke acties/oplossingen inderdaad
Oh ja, even te snel gelezen.DennusB schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:51:
[...]
Nee, ik heb zelf contact met ze gelegd, niet de wijkagent!
Maar dan nog begrijp ik het ergens wel. In de ogen van Mevr. Buurvrouw heb je er pas enkele weken echt last van, en je eerste actie was een dreun op de muur. Je hebt al ruim een jaar zonder problemen ermee kunnen leven. Nu begint het op een of andere manier toch te veel te worden en heb je uiteindelijk toch contact gezocht. Dat kan en ze is dus bereid om daarover mee te denken en te helpen. Maar nu je eenmaal contact hebt gehad, begin je uiteindelijk al snel weer te klagen.
Daarnaast heeft het probleem dat je geen energie hebt om je slaapkamer te doen en niet meer kan slapen van de stress toch echt een groot deel je eigen schuld op dit moment, want een jaar geleden waren de eerste reacties al 'Ga nou eens een keer kennismaken met die buren zodat je makkelijker over dat soort dingen kan praten'. Dat daar een jaar lang niks terecht van is gekomen kan je lastig de buren aanrekenen.
Er hoeft niets gesloopt te worden. Je zet er letterlijk een wandje voor. Kost 1 dag incl afwerken.
Bespreek het met de buren en wellicht willen ze het wel op de slaapkamer van de kleine doen (ook voor hun zelf een stuk fijner)
D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl
Ben het volledig met je eens, ik kan dat de buren ook niet geheel aanrekenen, maar wel deels. Ook zij hebben zich nooit voorgesteld, ook niet toen ze al wisten dat iedereen in het huizenblok last had van hun nachtelijke ellende.Stoelpoot schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:02:
[...]
Oh ja, even te snel gelezen.
Maar dan nog begrijp ik het ergens wel. In de ogen van Mevr. Buurvrouw heb je er pas enkele weken echt last van, en je eerste actie was een dreun op de muur. Je hebt al ruim een jaar zonder problemen ermee kunnen leven. Nu begint het op een of andere manier toch te veel te worden en heb je uiteindelijk toch contact gezocht. Dat kan en ze is dus bereid om daarover mee te denken en te helpen. Maar nu je eenmaal contact hebt gehad, begin je uiteindelijk al snel weer te klagen.
Daarnaast heeft het probleem dat je geen energie hebt om je slaapkamer te doen en niet meer kan slapen van de stress toch echt een groot deel je eigen schuld op dit moment, want een jaar geleden waren de eerste reacties al 'Ga nou eens een keer kennismaken met die buren zodat je makkelijker over dat soort dingen kan praten'. Dat daar een jaar lang niks terecht van is gekomen kan je lastig de buren aanrekenen.
In het eerste telefoongesprek met de buren was hun eerste opmerking ook "We weten waarom je wilt bellen, want we snappen dat je er al lang last van hebt", dus ze waren wel degelijk op de hoogte. Logisch, want ondertussen alle buren waren een keer pislink geworden midden in de nacht.
Je hebt er gewoon mee te dealen. Het kind en of ouders doen niks wat bij wet verboden is.
Misschien kun je vragen of ze mee betalen aan de isolatie? Gewoon vragen/overleggen om oplossingen te bedenken die NIETS met het kind te maken hebben. Het kind kan nog 5 jaar lang huilen.
Dat ziet er goed uit! Thanks voor je tip, die neem ik zeker even mee!Morelleth schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:03:
YouTube: Geluidsisolerende Gyproc-voorzetwand met dubbele beplating plaatsen
Er hoeft niets gesloopt te worden. Je zet er letterlijk een wandje voor. Kost 1 dag incl afwerken.
Bespreek het met de buren en wellicht willen ze het wel op de slaapkamer van de kleine doen (ook voor hun zelf een stuk fijner)
Daar zal dat kind vast stiller van wordenWeHoDo schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:43:
Koop een drumstel en oefen op de uren dat het mag.

Haha, nee. Dus ik ga ook geen terugpak-acties doen of zo. Dan gaat dit nog veel verder uit de hand lopen vrees ikmigchiell schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:04:
[...]
Daar zal dat kind vast stiller van worden

Anoniem: 469447
Heb je dat eigenlijk al geprobeerd? Die tip is al meerdere keren gegeven in dit topic :-)
[ Voor 15% gewijzigd door Ascension op 04-10-2017 12:32 ]
Ja dat is dus een tactiek die elke ouder zou moeten aanhouden, maarja, alweer een jaar verder.DennusB schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:12:
[...]
Haha ja, dat zou ideaal zijn. Maar helaas....
Ik heb het met je te doen. Die ouders ook wel een beetje hoor, maar zoals je zelf zegt het is niet je kind.
Gezien de mate waarin die ouders blijkbaar meer van het snel naar kind gaan zal het nog wel lang duren voor dat je van die gezeik af bent. Wellicht kunnen die ouders dat kind op hun eigen slaapkamer flikkeren zodat het kind niet elke keer gaat janken.
En ik zou toch verhuizen overwegen, blijkbaar zijn de muren zo dun dat je straks weer ander leuk geluid gaat horen.
Nou ergens krijgen zij dan ook wat meer incentive om dit aan te pakken. Als jij bv je instrument tot 22:00 savonds gaat beoefenen zoals dat mag volgens de wet, kan het zomaar zijn dat het kind dan niet kan slapen. Wellicht dat dat kind dan ineens wel langer gaat slapen. Ook wordt het dan wat urgenter voor je buren omdat die dan zelf ook ineens last ervan gaan krijgen.DennusB schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:08:
[...]
Haha, nee. Dus ik ga ook geen terugpak-acties doen of zo. Dan gaat dit nog veel verder uit de hand lopen vrees ik
Precies dit. Zelf de boel laten isoleren of verhuizen. Een andere oplossing is er niet echt. De beste oplossing is mijns inziens om te verhuizen naar een plek met minder buren want minder buren betekent minder kans op overlast.Anoniem: 469447 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:13:
TS, het is of verhuizen of isoleren. Met hier op Tweakers janken dat het allemaal zo zwaar is ga je niets oplossen. Ik snap het wel, heb zelf jaren onder Tokkies gewoond en dat is vreselijk. Maar niemand gaat je helpen, je zult het zelf moeten oplossen. Bemiddeling, gesprekken etc etc zijn allemaal een wassen neus. Je geeft aan dat je de energie niet meer hebt, besteed de isolatiemaatregelen dan uit! Ga lekker een weekje op vakantie, even uitwaaien en met het hoofd in de zon, en bij terugkomst is de boel geïsoleerd. Je buren gaan nooit de kosten vergoeden dus zet dat uit je hoofd, ja het is oneerlijk, ja het is stom, klopt allemaal maar daar heb je niks aan. Doorbreek die impasse die gevoed wordt door het idee dat er ook maar iemand is die je hierin gaat helpen, hup koe bij de hoorns en deal with it!
Nee, merp!
Overlast is overlast. Of het een kind, een dier of een machine is, maakt geen moer uit.migchiell schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:04:
[...]
Daar zal dat kind vast stiller van worden
Heb zelf dit ook mee gemaakt, gesprekken voeren hielp niet. Ook een tussenpersoon niet.
Na zelf te hebben gehandeld binnen de wetgeving, hadden ze ook last van ons. Toen beseften ze pas dat het hinder is en gaan nu goed met elkaar om.
En om het kind stil te krijgen, een fles Vodka?
Iedereen die adviseert om te verhuizen, ben je lekker mee, dan kun je beter een camper of caravan kopen.
Want dan zou je vaker moeten verhuizen om elke scheet.
[ Voor 12% gewijzigd door WeHoDo op 04-10-2017 13:05 ]
PSN: plexforce (ps4)
Je moet kosten maken omdat jullie beiden huizen niet fatsoenlijk geïsoleerd zijn, niet omdat een kind loopt te huilen. Dat is toch een aardig verschil in manier van denken.DennusB schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:44:
[...]
Heeft niets te maken met "geen zin", maar meer te maken met nog meer verstoring (hele slaapkamer moet overhoop zoals ik al aangaf) en kosten die ik moet maken omdat iemand anders mijn nachtrust loopt te vergallen.
Persoonlijk snap ik niet dat je liever een jaar lang gefrustreerd blijft dan even oordopjes kopen.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Recht hebben en recht krijgen zijn twee verschillende dingen. Blijkbaar zijn dit koophuizen, nou dan kan je lang procederen eerdaags er iets geregeld wordt. Uiteindelijk ben je na een jaar gewoon helemaal kapot en ga je langzaam gedachtes krijgen om de boel te laten escaleren.WeHoDo schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:03:
[...]
Overlast is overlast. Of het een kind, een dier of een machine is, maakt geen moer uit.
Heb zelf dit ook mee gemaakt, gesprekken voeren hielp niet. Ook een tussenpersoon niet.
Na zelf te hebben gehandeld binnen de wetgeving, hadden ze ook last van ons. Toen beseften ze pas dat het hinder is en gaan nu goed met elkaar om.
En om het kind stil te krijgen, een fles Vodka?
Iedereen die adviseert om te verhuizen, ben je lekker mee, dan kun je beter een camper of caravan kopen.
Want dan zou je vaker moeten verhuizen om elke scheet.
Dus dan is verhuizen gewoon beter voor je gezondheid. maar ja, soms kan dat financieel niet.
Je beweert zelf dat je vanwege slaapgebrek al een jaar zo weinig energie hebt, dat je niet eens energie hebt om een dagje te klussen. En toch heb je in al die tijd niet eens de moeite genomen om zelfs maar een paar oordoppen in je oren te steken.

Je hebt blijkbaar een huis wat enorm slecht is geïsoleerd is. Dat oplossen is, naast verhuizen, de enige echte oplossing voor dit probleem. Want kinderen huilen nu eenmaal, en als dit minder wordt zal er vroeg of laat een andere bron van geluidsoverlast en dus frustratie ontstaan.
[ Voor 4% gewijzigd door Arrne op 04-10-2017 13:17 ]
Nee en nee, geen gebrek aan initiatief en het is niet minder erg dan het hier lijkt. Dat heet principe : Ik wil(de) me niet aanpassen omdat iemand anders mijn woongenot naar de klote loopt te helpen. Als je dat niet begrijpt raad ik je aan eens een weekje ergens te gaan overnachten met elke nacht overlast, kijken hoe jij hier dan reageert.Arrne schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:16:
Ik moet zeggen dat je hier overkomt als iemand die alleen maar enorm kan klagen en zelf totaal geen initiatief neemt om het e.e.a. op te lossen. Het speelt nu al een jaar, en je bent in feite nog geen stap verder.
Je beweert zelf dat je vanwege slaapgebrek al een jaar zo weinig energie hebt, dat je niet eens energie hebt om een dagje te klussen. En toch heb je in al die tijd niet eens de moeite genomen om zelfs maar een paar oordoppen in je oren te steken.![]()
Dat wijst of op een totaal gebrek aan initiatief, of dat het allemaal toch niet zo erg is als je voor doet komen.
Je hebt blijkbaar een huis wat enorm slecht is geïsoleerd is. Dat oplossen is, naast verhuizen, de enige echte oplossing voor dit probleem. Want kinderen huilen nu eenmaal, en als dit minder wordt zal er vroeg of laat een andere bron van geluidsoverlast en dus frustratie ontstaan.
En kijk eens wat dat principe je gebracht heeft, al ruim een jaar ellende. Dan moet je na een week toch al denken dat dit principe wellicht niet de moeite waard is om vast te houden?DennusB schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:21:
[...]
Nee en nee, geen gebrek aan initiatief en het is niet minder erg dan het hier lijkt. Dat heet principe : Ik wil(de) me niet aanpassen omdat iemand anders mijn woongenot naar de klote loopt te helpen. Als je dat niet begrijpt raad ik je aan eens een weekje ergens te gaan overnachten met elke nacht overlast, kijken hoe jij hier dan reageert.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ja, maar ik probeer wel enigsinds aan principes vast te houden. Een beetje ruggengraat. Anders ben je wel heel makkelijk kneedbaar/te misbruiken door de halve samenleving.Tsurany schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:24:
[...]
En kijk eens wat dat principe je gebracht heeft, al ruim een jaar ellende. Dan moet je na een week toch al denken dat dit principe wellicht niet de moeite waard is om vast te houden?
Eens met bovenstaand. Zeker een oplossing om te proberen voor een klein bedrag.Ascension schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:31:
Het makkelijkste is gewoon een goede set oordopjes kopen. Ik heb deze naast mijn bed liggen en die werken aardig. Ook hoor ik m'n wekker gewoon. Is de simpelste en goedkoopste oplossing.
Heb je dat eigenlijk al geprobeerd? Die tip is al meerdere keren gegeven in dit topic :-)
There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night
Succes met je ruggengraat, zou even aan je oren vragen wat zij er van vindenDennusB schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:25:
[...]
Ja, maar ik probeer wel enigsinds aan principes vast te houden. Een beetje ruggengraat. Anders ben je wel heel makkelijk kneedbaar/te misbruiken door de halve samenleving.

Ja, klopt. Ik ga het ook zeker proberen, kijken of en hoe dat bevaltLiveshort schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:25:
[...]
Eens met bovenstaand. Zeker een oplossing om te proberen voor een klein bedrag.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Lekker aan je principes vasthouden dan, daar heb je alleen jezelf maar mee hoor.DennusB schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:21:
[...]
Nee en nee, geen gebrek aan initiatief en het is niet minder erg dan het hier lijkt. Dat heet principe : Ik wil(de) me niet aanpassen omdat iemand anders mijn woongenot naar de klote loopt te helpen. Als je dat niet begrijpt raad ik je aan eens een weekje ergens te gaan overnachten met elke nacht overlast, kijken hoe jij hier dan reageert.
Dan snap ik alleen het punt van dit topic niet, je wil blijkbaar niets doen om het op te lossen. Zelfs fatsoenlijk contact zoeken met de buren zit er niet in. Of wil je alleen maar in koor horen hoe vreselijk het is voor je en dat je buren asociale lui zijn?
Dat je ruggengraat nog niet moe is..DennusB schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:25:
[...]
Ja, maar ik probeer wel enigsinds aan principes vast te houden. Een beetje ruggengraat. Anders ben je wel heel makkelijk kneedbaar/te misbruiken door de halve samenleving.
Bekijk het nou anders: De huizen zijn niet goed geïsoleerd, doe daar wat aan. Niet omdat er een baby huilt, maar omdat het fijn is om een goed geinsoleerd huis te hebben.
Kan je je toon ook volwassen houden of gedraag jij je ook altijd als een kind?Hackus schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:27:
@DennusB Je had eerder contact moeten leggen en niet constant zeuren en zelf geen Earplugs uitproberen. Nu ben je een jaar verder en is er nog niks gedaan en vraag je weer/nog steeds advies. Met praten kun je veel oplossen, niet Appen maar Face 2 Face praten. en doe jezelf nu eens een Lol en koop oordopjes earplugs of hoe jij ze wil noemen, kom op man, zeiken en zelf niks doen, alleen anderen inschakelen (politie,buurtbemiddeling etc). Grow Up !
Nogmaals : Als je al weken/maanden whatever hoelang in dit soort shit zit is de drempel om te gaan praten (door frustratie, boosheid, oververmoeidheid, etc) vele malen hoger dan normaal. Dus doe nou niet alsof jij zo 1, 2, 3 naar je buren zou stappen die totaal niet openstaan voor contact en je elke nacht uit je slaap houden, dat is gewoon niet zo. En als je dat wel denkt heb je overduidelijk geen ervaring met dit soort situaties.
Die earplugs ga ik proberen, is al 3x aangegeven nu. Face2Face praten heb ik al voorgesteld (vorige week al), maar dan moeten de buren daar wel aan mee willen werken.
Wat begrijp jij niet aan "Er is contact (gelegd door mij), maar de buren willen/kunnen niet face2face afspreken"?Arrne schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:28:
[...]
Lekker aan je principes vasthouden dan, daar heb je alleen jezelf maar mee hoor.
Dan snap ik alleen het punt van dit topic niet, je wil blijkbaar niets doen om het op te lossen. Zelfs fatsoenlijk contact zoeken met de buren zit er niet in. Of wil je alleen maar in koor horen hoe vreselijk het is voor je en dat je buren asociale lui zijn?
[ Voor 18% gewijzigd door DennusB op 04-10-2017 13:30 ]
Het probleem is echter dat je niet over generieke "overlast" kunt spreken.DennusB schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:21:
[...]
Ja jij hebt er last van maar een baby die huilt hoort nu eenmaal bij het leven. Daar kan je als ouder soms gewoon geen donder aan doen. Voordat hier zomenteen de stuurlui en ervaring deskundigen voorbij komen dat een correctieve tik en een beetje rum veel wonderen doen of dat de opvoed methode van Cesar het best werkt in dit soort situaties. Leuk, maar er zijn meer dan genoeg gevallen waar niets helpt. Zo had een vriend van mij een baby die alleen maar huilde, bleek na een jaar dat de baby allergisch was voor koemelk enzymen die hij binnen kreeg via mamma omdat die graag melk, kaas, enz enz at. Toen waren ze ondertussen wel een ruim anderhalf jaar verder. Dat zullen de buren ook niet heel fijn hebben gevonden (om over hun zelf nog maar te zwijgen.)
Waar wel iets aan gedaan kan worden is de slechte isolatie van het gebouw waar jij en je buren schijnbaar in wonen. Dat kan je van alle twee de kanten na isoleren (als alleen zijn kant niet voldoende is kan je dit altijd aan jouw kant ook nog doen). Dunne muurtjes is nu eenmaal een probleem van/voor jullie beide.
Het enige wat je de ouders / buren kwalijk kunt nemen is het niet eerder voorstellen de gehorige muur na te isoleren.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Het punt is dat er altijd externe factoren zijn waar jij last van hebt. Is het de baby van de buren niet dan is het wel een blaffende hond of een tuinfeestje of een ander bouwproject in de straat. Dan kan je vragen of iedereen rekening met je wil houden, wat soms ook terecht is of je zorgt zelf dat je er geen last meer van kan hebben door maatregelen te nemen als isolatie, oordopjes etc. En de dialoog houden met de buren uiteraard, maar dat moet je vanaf het begin doen, niet als je je al zes maanden hebt zitten ergeren.DennusB schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:25:
[...]
Laten we dit dan direct even rechtzetten. Ik ben echt heel erg van het "leven en laten leven" principe. Er zijn vaak zat feestjes, BBQ's, drukte in de tuinen etc, en zelf geef ik ook soms een feestje of wat. 0 problemen mee, moet kunnen, juist leuk. Maar structureel elke nacht 3 uur uit je slaap getrokken worden is wel even andere koek.Ascension schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:30:
[...]
Het punt is dat er altijd externe factoren zijn waar jij last van hebt. Is het de baby van de buren niet dan is het wel een blaffende hond of een tuinfeestje of een ander bouwproject in de straat. Dan kan je vragen of iedereen rekening met je wil houden, wat soms ook terecht is of je zorgt zelf dat je er geen last meer van kan hebben door maatregelen te nemen als isolatie, oordopjes etc. En de dialoog houden met de buren uiteraard, maar dat moet je vanaf het begin doen, niet als je je al zes maanden hebt zitten ergeren.
Ik ben wel volwassen en ik regel mijn eigen dingen. Ik ben benieuwd naar je ervaring met de oordopjesDennusB schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:28:
[...]
Kan je je toon ook volwassen houden of gedraag jij je ook altijd als een kind?
Nogmaals : Als je al weken/maanden whatever hoelang in dit soort shit zit is de drempel om te gaan praten (door frustratie, boosheid, oververmoeidheid, etc) vele malen hoger dan normaal. Dus doe nou niet alsof jij zo 1, 2, 3 naar je buren zou stappen die totaal niet openstaan voor contact en je elke nacht uit je slaap houden, dat is gewoon niet zo. En als je dat wel denkt heb je overduidelijk geen ervaring met dit soort situaties.
Die earplugs ga ik proberen, is al 3x aangegeven nu. Face2Face praten heb ik al voorgesteld (vorige week al), maar dan moeten de buren daar wel aan mee willen werken.
[...]
Wat begrijp jij niet aan "Er is contact (gelegd door mij), maar de buren willen/kunnen niet face2face afspreken"?
(heb je ze al besteld)
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ja, ze zijn al besteldHackus schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:35:
[...]
Ik ben wel volwassen en ik regel mijn eigen dingen. Ik ben benieuwd naar je ervaring met de oordopjes
(heb je ze al besteld)
Ik zou je willen adviseren om dit nog eens te overwegen. Voor minder dan EUR 200,- kan je klaar zijn met wat balken, steenwolplaten en gipslaten en het geluid is een heel stuk minder. Dan heb je voor EUR 200,- veel meer nachtrust. Zie het als een investering in jezelf. En ja, je maakt liever geen kosten als iemand anders de veroorzaker is van een probleem, maar denk eens na: elke nacht beter slapen vs EUR 200?DennusB schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:14:
[...]
Eens, maar ik ga natuurlijk geen kosten maken voor die isolatie... met de vorige buren was dat ook totaal niet nodig. Zou het niet meer dan normaal vinden als de buren dat zouden vergoeden.
Ik zou er voor tekenen.
Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)
@DennusB Dit was al het advies van okt 2016 !Malt007 schreef op woensdag [b]5 oktober 2016[/b] @ 11:18:
Ik zou beginnen met jezelf voorstellen en oordopjes kopen.
Tja, omdat iemand dat advies geeft wil toch niet zeggen dat ook iedereen het fijn vind om met van die grote dingen in je oren op bed te liggen de hele nacht...?Hackus schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:36:
[...]
@DennusB Dit was al het advies van okt 2016 !

Over het algemeen is een oordopje net iets groter als je gehoorgangen tenzij je een vrij ernstige afwijking hebt aan je gehoorgangen lijkt het mij dat ze niet zo heel groot zijn.DennusB schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:38:
[...]
Tja, omdat iemand dat advies geeft wil toch niet zeggen dat ook iedereen het fijn vind om met van die grote dingen in je oren op bed te liggen de hele nacht...?
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Groter dan je gehoorgang = druk op je gehoorgang.Shunt schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:39:
[...]
Over het algemeen is een oordopje net iets groter als je gehoorgangen tenzij je een vrij ernstige afwijking hebt aan je gehoorgangen lijkt het mij dat ze niet zo heel groot zijn.
Sindsdien woont er een opaatje onder mij. Heerlijk rustig, wauwTommyGun schreef op donderdag 6 oktober 2016 @ 09:40:
[...]
Kom ik thuis, is 'ie bezig met verhuizen!![]()
![]()
![]()
![]()
Als er weer herriemakers kwamen/komen dan ga ik zeker verhuizen. Het is me de stress niet waard.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Eerst een half jaar (of langer?) frustratie opkroppen, om vervolgens een klap op de muur te geven en dan pas contact te zoeken via de wijkagent en buurtbemiddeling is niet hetzelfde als op een volwassen manier contact leggen met je buren.DennusB schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:28:
[...]
Wat begrijp jij niet aan "Er is contact (gelegd door mij), maar de buren willen/kunnen niet face2face afspreken"?
Vervolgens laat je het contact eerst voor langere tijd alleen via Whatsapp/telefoon lopen (lekker effectieve manier om problemen met iemand op te lossen ook) en pas daarna wil je in persoon afspreken. Dan is het een beetje laat hé.
Jij trekt wel heel erg je eigen conclusies he...? Na het eerste whatsapp bericht (letterlijk) is al door mij voorgesteld dit F2F te doen....Arrne schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:42:
[...]
Eerst een half jaar (of langer?) frustratie opkroppen, om vervolgens een klap op de muur te geven en dan pas contact te zoeken via de wijkagent en buurtbemiddeling is niet hetzelfde als op een volwassen manier contact leggen met je buren.
Vervolgens laat je het contact eerst voor langere tijd alleen via Whatsapp/telefoon lopen (lekker effectieve manier om problemen met iemand op te lossen ook) en pas daarna wil je in persoon afspreken. Dan is het een beetje laat hé.
Ik zou de muur dan flink isoleren. Hebben je buren het raam etc. wel altijd gesloten? Anders wordt dat je volgende "probleem" waardoor je het kunt horen. Ik kan zelf best goed met geluid slapen, maar mijn vriend echt absoluut niet. Die ligt al wakker van de meest kleine geluiden. Dat heb ik totaal niet. Dus dat het voor sommigen heel hinderlijk is snap ik wel.
Heb je problemen met inslapen of wordt je juist elke nacht wakker als je al slaapt?
Mooie vent die TS. Maar wel grappig dat het topic weer tot leven is gekomen, vandaag al 10 duimpjes gekregen voor een post van vorig jaar en nu ook nog gequote.Hackus schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:36:
[...]
@DennusB Dit was al het advies van okt 2016 !
Wie belt voordat hij of zij een huis koopt eerst bij alle buren aan om te kijken waar je naast wil gaan wonen? Bijna niemand denk ik, toch? Mijn buurman naast mijn nieuwe koopwoning is ver in de 80 jaar en hij gaat daar niet meer lang wonen schat ik in. Dus ook dat geeft geen zekerheid, ik weet namelijk niet wat ik ervoor terug krijg.
Hetgeen mij het meest verbaast is dat er niet eerder kennis is gemaakt. Initiatief kan van twee kanten komen. Omdat wij ons nieuwe huis drie maanden hebben verbouwd heb ik al vòòr ik de sleutel kreeg contact gezocht met alle buren om kennis te maken en hen te informeren over de verbouwplannen. Gevolg is dat ik - ondanks best veel overlast denk ik - geen gezeur heb.
Als ik mijn nieuwe buren zou zien of weten dat ze thuis zijn zou ik meteen langs gaan. Dat doe je toch even? Even kennis maken, kort praatje. Toon wat interesse. Dat maakt het zoveel makkelijker. En het verhoogt ook je eigen woonplezier als mensen weten wie jíj bent.
Laten we meer mét elkaar gaan praten in plaats van óver elkaar!
Nee ik ben echt een enorm makkelijke slaper, ik slaap (als ik wil) altijd en aan 1 stuk. Inslapen is dus geen issue, maar ik word er wakker van, en dan terug in slaap vallen wil nog wel eens duren... mede door de irritatie/stress op dat moment.CrystalViriS schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:45:
Ik krijg altijd enorme jeuk in mijn oren van oordopjes. Ook de versies waar juist geluid uit komt. Voor mij zou dat ook geen oplossing zijn.
Ik zou de muur dan flink isoleren. Hebben je buren het raam etc. wel altijd gesloten? Anders wordt dat je volgende "probleem" waardoor je het kunt horen. Ik kan zelf best goed met geluid slapen, maar mijn vriend echt absoluut niet. Die ligt al wakker van de meest kleine geluiden. Dat heb ik totaal niet. Dus dat het voor sommigen heel hinderlijk is snap ik wel.
Heb je problemen met inslapen of wordt je juist elke nacht wakker als je al slaapt?
Ja, ik ben helemaal met je eens dat kennis maken echt eerder had moeten gebeuren. Dat verwijt ik mezelf ook zeker, maar dat was destijds ook echt lastig. Ze hadden een bedrijf daar rondlopen wat 2 of 3 maanden lang het hele huis aan het verbouwen was en we zagen ze zelf echt amper. Maar goed, ja, dat had zeker anders moeten lopen, maar kan ik nu niet meer veranderen.Dennis schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:48:
Nou jongens, het wordt nu wel een beetje een @DennusB-afzeiktopic. Ook al ben ik het wel ten dele eens met jullie kritiek dat er zelf weinig initiatief wordt genomen, niet iedereen heeft de optie om maar te gaan verhuizen. En je weet niet wat je ervoor terug krijgt.
Wie belt voordat hij of zij een huis koopt eerst bij alle buren aan om te kijken waar je naast wil gaan wonen? Bijna niemand denk ik, toch? Mijn buurman naast mijn nieuwe koopwoning is ver in de 80 jaar en hij gaat daar niet meer lang wonen schat ik in. Dus ook dat geeft geen zekerheid, ik weet namelijk niet wat ik ervoor terug krijg.
Hetgeen mij het meest verbaast is dat er niet eerder kennis is gemaakt. Initiatief kan van twee kanten komen. Omdat wij ons nieuwe huis drie maanden hebben verbouwd heb ik al vòòr ik de sleutel kreeg contact gezocht met alle buren om kennis te maken en hen te informeren over de verbouwplannen. Gevolg is dat ik - ondanks best veel overlast denk ik - geen gezeur heb.
Als ik mijn nieuwe buren zou zien of weten dat ze thuis zijn zou ik meteen langs gaan. Dat doe je toch even? Even kennis maken, kort praatje. Toon wat interesse. Dat maakt het zoveel makkelijker. En het verhoogt ook je eigen woonplezier als mensen weten wie jíj bent.
Laten we meer mét elkaar gaan praten in plaats van óver elkaar!
Oordopjes ga k inderdaad proberen, verhuizen is echt last-resort-oplossing wat mij betreft (want ook dat kost je een sloot geld over het algemeen). Dus isoleren blijft over, en dat zal ik met ze moeten bespreken!
Thanks iig voor je fijne post!