Wat te doen met overlast van buren?

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Inderdaad @kaasaanfiets, niet haar de schuld geven maar gewoon zeggen dat deze flats extreem gehorig zijn en (hint) het door haar ontbrekende isolatie nog erger is. Daarna aangeven dat je daardoor wel last hebt en zeg dat ze risico loopt omdat isolatie verplicht is (vaak opgenomen in HHR van de VVE) en ze daardoor een boete kan krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
gr8slayer schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:36:
[...]

Omdat we weten dat het niet gewaardeerd wordt spelen we dus nu zelden. 1x in de 2 a 3 weken ongeveer. En dan zo kort mogelijk.

[...]

Lijkt me niet een heel erg strak plan.
Vind eigenlijk dat jou buren onredelijk zijn hierin, je speelt niet op een onmogelijk tijdstip en echt niet de hele dag. En haar houding is ook niet oplossingsgericht, als je overdag moet rusten bepaalde tijden kan je ook in overleg kijken of de oefentijden wat aangepast kunnen worden.

Met 1 uurtje per dag oefenen tenzij het vreselijk is ( maar dan kom je niet op het conservatorium ) zou ik geen probleem hebben. Ik zou hooguit vragen af en toe wat anders te spelen, heb het ooit gehad met bovenburen die een feestje hadden en de muziek hard aan staan, begon met rock ( vond ik niet erg), toen kwam bieber en heb ik gevraagt of de muziek zachter mocht of de artiest aangepast kon worden. Buurman kon er wel om lachen vond het vervelend dat ik overlast had en we hebben het opgelost. Beetje samen werken en humor kom je een eind en sommige mensen vinden gewoon dat jij je altijd maar moet aanpassen die negeer je gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Ik heb echt even met (grote) verbazing wat posts hier gelezen. Ik hoop echt dat dit deels een troll topic is, want mensen: GET A LIFE!

En over de laatste "zeikpost" (tussen haakjes):
Waarom mag ze de was niet draaien in de avond / nacht? Misschien heeft ze wel avond- / nachttarief en wil ze tijdens de daluren de was doen (doe ik zelf thuis ook wel eens).

Maar sommige mensen weten ook zelf écht niet dat ze overlast veroorzaken. Heb je bijv. je bovenbuurvrouw al eens bij jou thuis uitgenodigd als ze de muziek aan heeft staan? Als je er echt zo'n last van hebt, vraag dan of ze eens met jou mee wilt lopen om te laten horen, wat jij hoort.
Grote kans, dat ze zich daar niet eens bewust van is (geweest).

Mensen kunnen altijd makkelijk zeuren en wat vinden van anderen... Nu vind ik het wel weer tof om te lezen, dat jij er ook zo in staat dat je haar de kans wilt geven om te kunnen klussen en dat je wellicht nu effe door de zure appel heen moet. Dikke duim voor jou, dat je nu deze instelling hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Even een update van mijn kant : De buren waar ik al die tijd overlast van heb gehad zijn op dit moment aan het verhuizen :D Jeej!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-05 07:05
Mooi! Maak je klaar voor de nieuwe buren die ook weer een half jaar gaan verbouwen :+

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
!null schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 10:21:
Mooi! Maak je klaar voor de nieuwe buren die ook weer een half jaar gaan verbouwen :+
Haha misschien wel. Misschien valt het mee. Binnenkort maar ff langs wandelen als ze er wonen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

Calitomnication schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 09:35:
[...]

Als je toch wakker bent, kun je niet wachten en als hij aan je deur staat in 1x de deur opentrekken, geeft meestal al een schrikeffect waardoor hij waarschijnlijk gaat stoppen.
Vandaag was het dan x3 voor deze week, 6.35 uur wordt er aangebeld |:( . Later vandaag maar eens kijken of ik de concierge tegenkom en vragen of anderen hier ook last van hebben (en direct laten vallen dat ik daar graag een praatje mee maak...samen sta je sterker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-05 09:53

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Wij zijn een half jaar geleden hier komen wonen. Aan niemand buiten directe buren (links /rechts) voorgesteld en ook nooit de intentie gehad om dat te doen. Waarom? Het is een 'tussenhuis', ons koophuis betrekken we over 6/7 maanden. Het is in een slechte wijk van Rotterdam (Zuid) en iedereen had ons enorm gewaarschuwd.

Als ik kijk naar mijn directe buurman hoeveel gedoe hij met de buren heeft en hoe vriendelijk hij met ons ligt is gewoon puur te wijten aan een zogenaamde klik met elkaar. Hij klaagt over muziek 's ochtends, gewandel, deuren gooien etc., maar als ik die mensen zo inschat / spreek is dat niet heel anders dan wij. Echter hebben ze in het begin over 1 klein ding (hondendrol) mot gehad en toen ging het los.

Ergo: eerste indruk is super belangrijk. Straks in het koophuis ga ik denk ik ook zeer in het begin even aanbellen bij de buren en mezelf netjes voorstellen. Dan heb je ook veel meer krediet in eventuele vervolggesprekken en kwesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalrico
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 27-12-2024
Om even op het geheel over buren overlast terug te komen.
Wij wonen hier in een 2 onder 1 kap woning uit begin jaren 80. Hier hebben ze bij de bouw de betonvloeren aaneengesloten. Dit houd in dat je elke stap in het huis ernaast hoort. wij hebben wel een vloer isolatie in de kruipruimte zowel als onder onze laminaat vloer liggen maar de buren hebben een kelder en stenen vloer. Kortom compleet geen geluidsdemping. Ook heeft de buurvrouw de gewoonte om de gehele dag op hakkenschoenen te lopen van s'ochtends 6 tot s'avonds 22 uur.
Daarnaast hebben ze 2 erg remoerige kinderen en spelen die met houten blokken op de stenen vloer.
Nu hebben wij daar overdag weinig last van maar willen we wel eens uitslapen.
Enkele weken geleden hebben zij de hond savonds alleen thuis gelaten en heeft deze tot 1 uur snachts door geblaft en gejankt dat we de politie hebben gebeld.
De buren waren daar zeker niet bij mee maar dat was wel de eerste stap tot een gesprek.
Echter ondanks onze kant te vertellen is het er niet veel beter op geworden overdag. De avonden is het wat rustiger maar in de ochtend stampen de kinderen nog doodleuk door het huis.

Ik heb alles nagezocht hier over er zijn helaas geen aanpassingen aan de woning mogelijk om dit te voorkomen. Het enige wat aangraden wordt is om met de buren in gesprek te gaan.
Helaas kan ik mijn buren niet verplichten om een vloer met isolatie aan te brengen gezien we gekocht zitten. Heb je deze problemen in een huurwoning kun je dit afdwingen via de woningbouw.

Daarnaast over het klussen heb ik zelf geen ervaring mee gelukkig maar ik heb kort geleden wel een gesprek gehad met een woningbouw over het klussen van de buren bij mijn schoonmoeder.
Deze lagen toto 13.00 uur in bed en begonnen om 18.00 te klussen toto 22.00 uur helaas kun je daar ook weer niets aan doen omdat dit toegestaan is toto 22.00 uur. Deze buren waren in geen mogelijkheid bereid tot een gesprek. Hier ging het om een probleem gezin dat hier was geplaatst. Daar moet dan een bemiddelingspersoon aan te pas komen. Hier waren zelfs al 5 klachten over binnen gekomen van verschillende bewoners en wordt door de woningbouw niks aan gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-05 16:01
Bewonersgeluiden, dus klussen, hard praten, kinderen, tijdens dag/avond tijden kun je weinig tegen beginnen behalve verhuizen. Gesprekken hebben weinig zin in mijn ervaring maar nooit verkeerd om te proberen.

Hoe is het met @DennusB de nieuwe buren een verbetering?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Jim423 schreef op zondag 29 april 2018 @ 18:57:
Bewonersgeluiden, dus klussen, hard praten, kinderen, tijdens dag/avond tijden kun je weinig tegen beginnen behalve verhuizen. Gesprekken hebben weinig zin in mijn ervaring maar nooit verkeerd om te proberen.

Hoe is het met @DennusB de nieuwe buren een verbetering?
Hier gaat t met de nieuwe buren erg goed. Geen huilende baby's meer en dus geeft t mij weer een berg rust :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sped15
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-10-2020
Hallo,

Even een kick, maar wilde geen nieuw topic openen.

Situatie: Onze buurman is een paar avonden per week alleen, zijn vrouw werkt dan in de avond/nacht. Vaak op een vrijdag of een zaterdag, zet hij zijn muziek (soundbar + versterker) zo hard aan dat het in ons huis in elke kamer te horen is (1975 bouw, rijtjeshuis). Beneden tv kijken lukt dan bijna niet meer, want we kunnen 'm niet op standje 100 zetten omdat onze 2 kinderen boven liggen te slapen. Op hun kamers kan je het gehele nummer meezingen van de buurman, maar tot op heden worden ze er niet echt wakker van. Ook op zolder hoor je alles. Nu is het eigenlijk elke week 1x, meestal als hij wat biertjes op heeft. Voor ons levert het veel stress op, want je weet nooit wanneer hij gaat beginnen / stoppen, meestal duurt het 1 tot 2 uur. Het is echt hard en zoals gezegd hoor je het door heel ons huis.

Wat is in jullie ogen redelijk? Ik zie hier en daar regels van 'tot 22;00' mag het, maar dit is toch gewoon overlast? Een koptelefoon hebben we al een keer gezegd, maar dat wil hij niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-05 11:12
sped15 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 13:49:
Hallo,

Situatie: Onze buurman is een paar avonden per week alleen, zijn vrouw werkt dan in de avond/nacht. Vaak op een vrijdag of een zaterdag, zet hij zijn muziek (soundbar + versterker) zo hard aan dat het in ons huis in elke kamer te horen is (1975 bouw, rijtjeshuis). Beneden tv kijken lukt dan bijna niet meer, want we kunnen 'm niet op standje 100 zetten omdat onze 2 kinderen boven liggen te slapen. Op hun kamers kan je het gehele nummer meezingen van de buurman, maar tot op heden worden ze er niet echt wakker van. Ook op zolder hoor je alles. Nu is het eigenlijk elke week 1x, meestal als hij wat biertjes op heeft. Voor ons levert het veel stress op, want je weet nooit wanneer hij gaat beginnen / stoppen, meestal duurt het 1 tot 2 uur. Het is echt hard en zoals gezegd hoor je het door heel ons huis.

Wat is in jullie ogen redelijk? Ik zie hier en daar regels van 'tot 22;00' mag het, maar dit is toch gewoon overlast? Een koptelefoon hebben we al een keer gezegd, maar dat wil hij niet..
Ja dat is overlast, en als je even aanbelt met de vraag of het zachter mag?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 20:37

PcDealer

HP ftw \o/

@sped15 heeft de buurman een huurhuis of een koophuis? Wat zegt zijn vrouw er van? Meestal zijn zij degenen die houden van een goed contact met de buurt. Tenzij het beiden asociale mensen zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door PcDealer op 22-01-2020 14:09 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-05 19:30

Angeloonie

Cheeseburger Addict

@sped15 En wat zei de buurman toen je vroeg of het wat zachter kon?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09:18
sped15 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 13:49:
Hallo,

ja regels tot tien uur in de avond ik ken het al begint het om 8 uur als je er last van heb gewoon wat van zeggen

voor dat wij kinderen kregen hebben we ook vaak buren gehad die dachten ach de muziek hard wat geeft het of buren die de hele dag de tijd hebben maar ineens gaan denken hé er moet nog een gat geboord worden dan maar om 11 uur in de avond ff doen :+ heb er altijd wat van gezegd heb er daarna nooit meer last van gehad ,op een feestje na dan maar goed dat moet kunnen

moet er wel bij zeggen dat het scheelt als je over de twee meter bent en 146 kilo weegt ;) (heb een klein hartje btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sped15
@Ora et Labora: Hebben we in het verleden regelmatig gedaan (speelt al een tijdje maar wordt nu weer erger), maar dan is het vrij intimiderend, want hij kan amper op z'n benen staan af en toe van de alcohol.

@PcDealer: Allebei koophuis. Wij denken dat ze vrouw er niks vanaf weet.

@Angeloonie: Meerdere keren geprobeerd, vaak ging het wel gelijk zachter. Maar ook één keer zette hij hem daarna gewoon harder. De dagen daarna is hij wel opeens heel behulpzaam etc.. (?)

@bie100: Voordat wij kinderen kregen deed hij het ook af toen, maar dat is absoluut niet blijven hangen. Nu erger ik me er erg aan, vanwege de kinderen, maar ook omdat we zelf aan het eind van de week ook lekker willen zitten en filmpje kijken. We hebben het meerdere malen aangekaart bij hem, maar telkens blijft hij het doen, onbegrijpelijk. Zij hebben een aantal keer aangegeven dat ze van ons de deuren horen, waar wij niet van bewust waren, wij hebben hier direct actie op ondernomen en ook een tochtband geplaatst bij de voordeur, zodat de deur niet meer hard dichtslaat..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Bij overlast en na overleg geen resultaat? Gewoon politie bellen.

En begin met een dossier aan te maken. Simpel opschrijven met datum en tijdstip wanneer en wat je aan overlast ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 93986 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 14:42:
Bij overlast en na overleg geen resultaat? Gewoon politie bellen.

En begin met een dossier aan te maken. Simpel opschrijven met datum en tijdstip wanneer en wat je aan overlast ervaart.
@sped15
Inderdaad buurtbrigadier er bij zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sped15
Gewoon politie bellen als het aan de gang is?

Of zullen we eerst even een berichtje naar de buurvrouw sturen als het bezig is? Misschien weet zij er niks van, wat wij denken, en onderneemt zij stappen..

Ik kan trouwens ook eens kijken met de buren aan de andere kant, samen sta je sterker zag ik al op forums voorbij komen..

[ Voor 23% gewijzigd door sped15 op 22-01-2020 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
SPreek z'n vrouw eens aan als je denkt dat die er niets van weet? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
@sped15 Spreek jij je buurman aan op het moment dat de overlast er is? Of doe je dit de volgende dag?
Zeker als er (overmatig veel) alcohol in het spel is, zou ik de eerst volgende keer nog even voor lief nemen, maar pas de volgende ochtend / middag even aanbellen. Desnoods neem je het met je telefoon op. zodat je hem kan laten horen wat jij die avond ervoor op de bank allemaal meekreeg van zijn muziek.

Als het daarna niet minder wordt, spreek dan eens zijn vrouw inderdaad aan. Wellicht dat zij toch een vinger in de pap heeft. Immers, de mannen dragen de broek, maar de vrouw kiest de broek uit ;)

Als laatste redmiddel kan je de wijkagent / politie infomeren. Niet dat die er direct wat aan zullen doen, maar blijf het wel iedere keer melden. Dan zien zij op een gegeven moment ook een patroon ontstaan en zullen ze wel in gaan grijpen.

Zit je daar niet op te wachten, dan kan je het nog wat rigoureuzer aanpakken... Maar de vraag is natuurlijk of je bereidt bent een bord "te koop" in de tuin te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sped15
@BastaRhymez De keren dat we hem hebben aangesproken is dat 's avonds inderdaad, eigenlijk nooit de volgende dag. Dit kunnen we natuurlijk ook een keer doen.

Ben alleen bang dat de telefoon het niet goed opneemt, het zijn veelal lage geluiden. Ik denk dat we de eerstvolgende keer zijn vrouw even een berichtje sturen als het bezig is, tijdens haar werk dus..

Wijkagent/politie, vind ik allemaal té, want we hebben verder een goede relatie met ze. Maar mocht dit allemaal niet lukken, moeten we toch wat 'harder' zijn denk ik inderdaad. Ook ga ik ervanuit dat het bij zijn andere buren ook te horen is, want het gaat overal dwars doorheen.

Verkopen is helaas geen optie, we willen en kunnen niet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
sped15 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 16:34:
@BastaRhymez De keren dat we hem hebben aangesproken is dat 's avonds inderdaad, eigenlijk nooit de volgende dag. Dit kunnen we natuurlijk ook een keer doen.

Ben alleen bang dat de telefoon het niet goed opneemt, het zijn veelal lage geluiden. Ik denk dat we de eerstvolgende keer zijn vrouw even een berichtje sturen als het bezig is, tijdens haar werk dus..

Wijkagent/politie, vind ik allemaal té, want we hebben verder een goede relatie met ze. Maar mocht dit allemaal niet lukken, moeten we toch wat 'harder' zijn denk ik inderdaad. Ook ga ik ervanuit dat het bij zijn andere buren ook te horen is, want het gaat overal dwars doorheen.

Verkopen is helaas geen optie, we willen en kunnen niet weg.
Waarom zijn vrouw een berichtje sturen als ze aan het werk is? Die kan er op dat moment ook niks aan doen toch? Overigens maken de tonen ook de muziek ( :*) ) Let er dus wel op, hoe je het brengt naar je buren. Je kan er naar toe gaan om ze te "beschuldigen" van overlast, maar je kan er ook naar toe gaan om het gesprek aan te gaan en of hij zich van enig kwaad bewust is (zonder een verwijt te maken).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-05 18:03
@sped15 Stuur de volgende keer eerst je buurman een appje. Als hij niet binnen een kwartiertje of zo reageert (bijvoorbeeld door de muziek zachter te zetten), dan heb je een goede reden om de buurvrouw te appen.
"Hoi Petra*, we horen jullie muziek door ons hele huis, ik heb Jaap* een berichtje gestuurd, maar krijg geen reactie, ben jij toevallig thuis?".
Als Jaap wel reageert door de muziek zachter te zetten is het natuurlijk ook opgelost.

* gefingeerde namen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Angeloonie schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 14:10:
@sped15 En wat zei de buurman toen je vroeg of het wat zachter kon?
Hopelijk niet hetzelfde als hier, hier wordt je gelijk met de dood bedreigd en dat mag gewoon als de bedreigde een onbelangrijke burger is :/ Aldus 8 onbelangrijke burgers hatende klootzakken agenten en degene die hier over de wet aanpak woonoverlast (a.k.a. asowet) gaat.

edit: Over overlast gesproken (en het gebrek aan oplossing), iemand https://www.tubantia.nl/e...rnam-zelf-actie~a44fe156/ gezien?

[ Voor 17% gewijzigd door Raven op 22-01-2020 19:18 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-05 15:01
sped15 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 15:34:
Gewoon politie bellen als het aan de gang is?
Jup, en blijven bellen ook. Zeker als je aangeeft dat hij niet meer op zijn benen kan staan en niet aanspreekbaar is komen ze.

Ik had ook zo'n buurman, na 10x bellen (ja serieus) kwam ook de wijk agent is langs, en die zag wel aan hem dat het echt niet goed ging. Die heeft toen wat hulp dingen ingeschakeld en hij is van de drank afgekomen (en later verhuisd). Na de wijk agent nooit meer wat van hem gehoord dus ze kunnen het echt oplossen.

Hier in de US zijn buren echt een stuk schappelijker.. Ik woon nu een maand of 3 in een semi tussen woning (van hout) en hoor bijna nooit wat, en als ik wat hoor is het of de trap, of even kort muziek. Als het langer is dan 1 nummertje ga je even langs en zeggen ze sorry en hoor je niks meer.

Denk dat het ook komt omdat als je hier de politie belt en ze komen (en dat doen ze altijd) de huisbaas direct reden heeft om je op straat te zetten.. Wat dat betreft merk je dat minder ruimte voor interpretatie van de regels er voor zorgt dat mensen gewoon minder durven.

Daarnaast ken ik mijn buren ook al redelijk goed terwijl we hier pas net wonen.. Stuk socialer allemaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppassie
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05 12:38
Ik blijf het vreemd vinden dat er nog steeds rijtjes huizen en 2-onder-1 kappers worden gebouwd zonder een spouwmuur (ankerloos) tussen de buren. Dit zou namelijk veel overlast kunnen voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 93986

@ppassie Waar maak je uit op dat dat nog steeds gebeurt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 669783

Verhuizen, andere baan of allebei.

Zo doorgaan veroorzaakt alleen maar cognitieve dissonantie en maakt je gefrustreerd en machteloos als je doorgaat met iets wat niet haalbaar gaat worden vanwege factoren.

Alleen als de nodige factoren aanwezig zijn kun je je werk goed volhouden.

Geen discussie aangaan en accepteren dat de huidige situatie niet past bij jouw leven.

Je kunt anderen niet veranderen, maar je eigen situatie wel.

Een gesprek aangaan met de buren kun je doen, maar verwacht geen resultaat.

[ Voor 127% gewijzigd door Anoniem: 669783 op 23-01-2020 09:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caspar M
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05 16:00
Ik zit al een poos met een eigen ervaring:
Ik woonde 2 jaar geleden in Middelburg in een rijtjeswoning (allemaal koop) de hele wijk was een een oud Philips woonwijk met huizen uit de periode 1970 en de meeste mensen waren allemaal redelijk op leeftijd.

Met alle buren goed contact en ik heb nog nooit zo rustig gewoond, totdat de buren rechts van ons besloten om de woning te koop te zetten (want ze waren toch op leeftijd en dichter bij kinderen gaan wonen) Helaas voor ons (en de buren ernaast) was het huis verkocht aan een stel die helemaal niet de intentie hadden om er zelf te komen wonen....

Dat wisten we eerst helemaal niet, we hadden netjes kennis gemaakt en ze gaven aan dat ze het huis eerst flink gingen verbouwen... logisch want het had nog een 1970 inrichting (en oude mannetjes lucht)
voor de rest gaven ze niet zo veel info, maar ja we hadden niets door.

Na een aantal maanden verbouwen waren ze toen ergens in de zomer klaar, we hadden wat overlast gehad (kleine kinderen) maar wij snappen ook wel dat een flinke verbouwing nou eenmaal niet stil kan. Toen kwam de aap uit de mouw... wij vroegen per wanneer ze gingen verhuizen... en ze gaven aan dat ze het hadden gekocht om te verhuren aan ingevlogen Australische en Nieuw-Zeelandse jongeren die met een "sociaal rugzakje" ingehuurd waren door de lokale rugby club. in totaal 6 jonge gasten kwamen dan 1 jaar tot 1,5 jaar lokaal spelen, want de rugby club had ambitie om zich verder te classificeren.

Op dat moment zak je wel door de grond en we waren "not amused" de verhuurders gaven aan dat ze wel met huisregels gingen werken...

vanaf dat moment was het gedaan met ons leefgenot in Middelburg.... de 6 jonge honden waren in een Walhalla van 24/7 party hard terecht gekomen.... keiharde muziek, na sporten altijd dronken... en roken en ruzie maken rondom de woning.... bergen fietsen gewoon in de tuin gepleurd en na het stappen om 4 uur in de nacht met jonge vrouwen thuis komen (want ja accent is zo aantrekkelijk) zodat je eigenlijk permanent 12 jongeren naast je had wonen.

We waren ongeveer 8 maanden in een soort hel terecht gekomen... waarbij we constant de verhuurder, de lokale rugby club en met de wijk agent in gesprek zijn geweest (op normale toon, maar wel steeds wanhopiger) zonder enig resultaat...

De agent kon niets doen, want we moesten eerst een dossier aanleggen.... als de gasten dan een aantal keer waren opgepakt zouden we misschien iets in gang kunnen zetten
De verhuurder kon het eigenlijk niets interesseren want de enige prikkel die zij hadden was de huurinkomsten (vanuit de rugby club)
De rugby club had de spelers nodig...

Na 8 maanden zagen we de bui wel hangen... in Nederland kan dit schijnbaar maar gewoon... we hebben de woning te koop gezet, zijn helder geweest over wat er naast ons zat en hebben zonder enige winst de woning verkocht. (de mensen die het kochten werken allebei in de nacht, en vonden het geen bezwaar?!?)
iedere nacht en weekend wakker liggen door het lawaai en je kleine kinderen die nauwelijks slapen hou je gewoon niet vol. en er is werkelijk niemand die je kan of wil helpen?.

De andere buren hadden het huis net gekocht en helemaal aangepast... die wonen er nog steeds... we begrepen dat er na deze groep een nieuwe groep is geweest, uiteraard met dezelfde problemen... uiteindelijk is het schijnbaar niet geworden wat de rugby club voor ogen had, en toen hebben de verhuurders er een groep Roemenen in gegooid... en die veroorzaken schijnbaar minder overlast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppassie
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05 12:38
Anoniem: 93986 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 08:13:
@ppassie Waar maak je uit op dat dat nog steeds gebeurt?
Hier in Venray is net een bouwproject afgerond (voor de lieden die Venray kennen, langs de Zuidsingel) en tijdens de bouw kon je goed zien dat er geen spouwmuur tussen de woningen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sped15
Bedankt allen voor de reacties. @Anoniem: 669783 Wij hebben geen verhuizende buren, dit topic staat vol met allerlei verschillende verhalen.

Ik ga het even aankijken, maar we gaan het wel wat harder spelen, omdat het zo niet echt tot hem doordringt.. De buurvrouw eerst maar eens op de hoogte brengen. Mocht het daarna aanhouden, ik denk een gesprek met ze aangaan (al dan niet met de andere buurman erbij, die heeft er ook last van, gisteren gesproken!). Mocht het dan niet lukken, dan kan ik altijd nog de wijkagent erbij halen om eens een overleg te plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

@caspar M was dat in lijn met het bestemmingsplan, heb je contact gehad met de gemeente?

[ Voor 26% gewijzigd door PcDealer op 23-01-2020 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspar M
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05 16:00
PcDealer schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:35:
@caspar M was dat in lijn met het bestemmingsplan heb je contact gehad met de gemeente?
Er veranderde niets aan de bestemming , namelijk wonen? ik heb het gevraagd aan de gemeente.. alleen als er meer dan X mensen in een woning verblijven moet er specifiek iets aangevraagd worden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• invine
  • Laatst online: 30-05 13:45
sped15 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:09:
Bedankt allen voor de reacties. @Anoniem: 669783 Wij hebben geen verhuizende buren, dit topic staat vol met allerlei verschillende verhalen.

Ik ga het even aankijken, maar we gaan het wel wat harder spelen, omdat het zo niet echt tot hem doordringt.. De buurvrouw eerst maar eens op de hoogte brengen. Mocht het daarna aanhouden, ik denk een gesprek met ze aangaan (al dan niet met de andere buurman erbij, die heeft er ook last van, gisteren gesproken!). Mocht het dan niet lukken, dan kan ik altijd nog de wijkagent erbij halen om eens een overleg te plannen.
Je kan het hem ook laten ervaren. Laat hem zijn muziek eens hard aanzetten en vraag of hij bij jou wil kom luisteren, misschien dringt het dan tot hem door dat het wel erg luid is. Gewoon een keer overdag als iedereen nuchter is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

caspar M schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 11:08:
[...]
Er veranderde niets aan de bestemming , namelijk wonen? ik heb het gevraagd aan de gemeente.. alleen als er meer dan X mensen in een woning verblijven moet er specifiek iets aangevraagd worden
Er is dus geen verschil tussen een permanente bewoning door een gezin of door 8 individuen en er mag zonder enige restrictie verhuurd worden en de verhuurder hoeft er geen vergunning voor te hebben? Het huis voldoet aan alle veiligheidseisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babel10
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-02 21:12
Ik heb onderstaand bericht in het spouwmuurisolatie forum gepost, maar wellicht is het hier beter!

Hier komt Takkenkamp binnenkort dus Supafil 6cm in de spouwmuur blazen. Nu heb ik een vraag, aangezien het blijkbaar ook voor geluidsisolatie helpt:

De 'Sub' van onze buren staat tegen de voorgevel aan, hierdoor horen wij aan de voorkant van ons huis (ik denk door de lege spouw, die loopt het hele huizenblok door) de tonen van de tv/muziek. Dit horen we zowel in de huiskamer (voorkant), maar ook in onze slaapkamer (voorkant). Gisteren mijn oren tegen de spouwmuur gehouden in onze slaapkamer en dan hoor je duidelijk conversatie van de tv. In de slaapkamer zelf hoor je het ook. Nu dat we het wol erin laten blazen, denken jullie dat dat gaat verminderen? De geluidsgolf kan niet meer door de 'lege' spouw natuurlijk.. En het kan geen klankkast meer worden. Onze slaapkamer en woonkamer zitten niet direct tegen het huis van de buren aan. Er zit beneden nog een hal/wc tussen. En boven nog een badkamer. Dus ik denk echt dat het geluid nu nog door de lege spouw komt / reist.

Wat denken jullie? Staat bekend als geluidsisolerend, maar dan van buiten.

Daarnaast heb ik net aan de achterkant bij beide kamers geluisterd. Maar daar hoor je bij de muur naar de buren toe niet echt veel. Ook via/op de grond hoor je niet veel. Maar als je je oor op de buitenmuur plaatst dan hoor je daar zelfs de tv van de buren (zachte conversatie) Dit dus zelfs aan de achterkant van ons huis. Gaat er zoveel geluid door een spouw? (Gehele blok heeft open spouwmuren met 6cm lucht aan-één).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sped15
Hier even een update:

We hebben het direct de 1e keer dat we het weer hoorden (muziekoverlast) een berichtje gestuurd naar de buurvrouw, zij was aan het werk maar heeft het doorgespeeld, muziek ging gelijk uit. Nu al ongeveer 5 weekenden nagenoeg geen overlast meer, in ieder geval geen keiharde muziek.

Hopen dat het zo blijft, dat zou prima zijn. In het verleden zijn er vaker periodes geweest met geen muziekoverlast, en toen begon het opeens weer. Maar dit is dus de 1e keer dat we de buurvrouw hebben geïnformeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-05 00:04
Babel10 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 20:17:

Hier komt Takkenkamp binnenkort dus Supafil 6cm in de spouwmuur blazen. Nu heb ik een vraag, aangezien het blijkbaar ook voor geluidsisolatie helpt:
En @Babel10 , helpt het? Ik begreep dat vullen met isolatiemateriaal (zou dus ook voor tussenmuren gebruikt kunnen worden) juist ivm contactgeluid meer zou 'doorlaten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babel10
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-02 21:12
dimi_v schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 14:20:
[...]

En @Babel10 , helpt het? Ik begreep dat vullen met isolatiemateriaal (zou dus ook voor tussenmuren gebruikt kunnen worden) juist ivm contactgeluid meer zou 'doorlaten'.
Ik heb het gevoel dat het wel helpt.. Maar dat komt omdat de spouwmuur aan de gevels (dus niet tussenmuur) eerst een soort klankkast was en dat er luchtgeluid doorheen ging.

Nu zit er wol in (dus absorbeert geluidsgolven) en is het ook geen klankkast meer.

Op de bovenverdieping heb ik nu ook kunststof kozijnen met hr++ glas laten plaatsen, dus wellicht dat dat ook een beetje helpt (omloopgeluid?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Laatst online: 30-05 13:45
ppassie schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:01:
[...]

Hier in Venray is net een bouwproject afgerond (voor de lieden die Venray kennen, langs de Zuidsingel) en tijdens de bouw kon je goed zien dat er geen spouwmuur tussen de woningen zit.
Hangt van materiaal en dikte af en dan kan het in principe wel, maar de belangrijkste drijfveer is natuurlijk geld en het is goedkoper om het zonder te doen.

Contactloos bouwen is wel gewenst, maar niet verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sped15
sped15 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:26:
Hier even een update:

We hebben het direct de 1e keer dat we het weer hoorden (muziekoverlast) een berichtje gestuurd naar de buurvrouw, zij was aan het werk maar heeft het doorgespeeld, muziek ging gelijk uit. Nu al ongeveer 5 weekenden nagenoeg geen overlast meer, in ieder geval geen keiharde muziek.

Hopen dat het zo blijft, dat zou prima zijn. In het verleden zijn er vaker periodes geweest met geen muziekoverlast, en toen begon het opeens weer. Maar dit is dus de 1e keer dat we de buurvrouw hebben geïnformeerd.
Nou helaas was het gisteren, op een donderdag.., helaas toch weer raak. Begon om 20:00 en eindigde pas rond 21:15.. Kinderen wakker.
De vrouw maar een appje gestuurd maar die reageerde niet - uiteindelijk pas een paar uur later, was aan 't werk. Dus nu maar de politie/wijkagent gaan bellen bij de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-05 17:35
sped15 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:52:
[...]

Nou helaas was het gisteren, op een donderdag.., helaas toch weer raak. Begon om 20:00 en eindigde pas rond 21:15.. Kinderen wakker.
De vrouw maar een appje gestuurd maar die reageerde niet - uiteindelijk pas een paar uur later, was aan 't werk. Dus nu maar de politie/wijkagent gaan bellen bij de volgende keer.
En volgende keer een audioappje maken in je woonkamer en naar de buurvrouw sturen
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste