Wat te doen met overlast van buren?

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Goedemorgen Tweakers,

Vaak zat topics gelezen van Tweakers met buren-issues hier, maar nooit gedacht dat ik er zelf 1 zou openen, maar nu zit ik toch met m'n handen in het haar.
Het begon allemaal begin dit jaar, het huis naast mij werd verkocht aan een stel van een man en vrouw van ongeveer 30 jaar oud. Dat woonde er hiervoor ook, dus ik had nog geen zorgen.
De ellende begon echter al snel omdat ze het complete huis (100 m3) gingen verbouwen en werkelijk elke steen, vloer, muur, plafond en tegel er uit moest. Dat ging niet op "normale" tijden maar begon elke ochtend om half 8 tot een uur of 8 s'avonds. Dag in dag uit, ook in het weekend, 6 maanden lang. Keihard een bouw-radio aan en soms leek het wel alsof ze door de muur heen gingen komen, niet normaal.

Toen ze tijdens dodenherdenking tijdens de 2 minuten stilte vrolijk met een klopboor in de muur stonden heb ik samen met de onderbuurvrouw bijna de politie gebeld. (Onderbuurvrouw : Het is gewoon een huis van 3 verdiepingen waarvan ik de bovenste 2 heb en zij de onderste).
Goed, toch maar niet gedaan in de trant van "Leven en laten leven" en we hebben maar afgewacht wanneer het klaar was. Goed, dat was dus 2 maanden terug, alles werd rustig en we waren zielsblij dat we weer eens konden uitslapen zonder overlast.
De buren hadden zich al die tijd nog niet 1x voorgesteld trouwens, gemiste kans wat mij betreft.

Helaas viel me al snel op dat de buurvrouw zwanger was toen ze er woonden. En ja hoor, een maand geleden was de bevalling, thuis.... heel de nacht wakker gelegen van het gehijg, gekreun, gegil en gepuf.. maar ach he, hoort er bij. Ik zal er niet snel over klagen.
Maar sinds de baby er is is het 1 grote terror ellende hier. Ze hebben een "Als het kind jankt laat je hem janken tot het stopt"-policy, en dit kind jankt niet een uur per dag, maar non-stop, en dat is echt niet overdreven.
Vanochtend begon het om 07:00 uur en ging het door tot 10:30. Aan 1 stuk, op vol volume. Dat hoor ik niet alleen (mijn slaapkamer grenst er aan) maar zelfs de onderbuurvrouw 2 verdiepingen lager word er gek van.
Van de week toen het om 02:30 nog steeds aan de gang was (vanaf 11:00 uur) heb ik een paar ferme tikken tegen de muur gegeven als sein van "Joh, loop eens naar dat kind. Nu ben ik het wel zat". Ze ramden een paar keer flink terug tegen de muur en zijn toen maar met het kind naar beneden gelopen. Maar blijkbaar komt de boodschap niet over.

Het geval wil ook nog eens dat ik vaak wisseldiensten werk (Nacht, vroege ochtend of avond) en dus op "rare" tijden slaap. Dat is op deze manier echt niet vol te houden. Ik sliep altijd als een blok, maar sinds deze ellende begon word ik zo 10 keer wakker tijdens slapen van dat gejank.

De buurman is een heel erg opvliegend type hoorde ik al van andere buren, dus de vraag is wat ik hier mee moet? Ik kan ze prima terug gaan pesten, maar ja... dat gaat het denk ik nog erger maken.
Wat zouden jullie doen? Tips?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +48 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-05 13:23
Ik zou beginnen met jezelf voorstellen en oordopjes kopen.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Een paar keer flink tegen de muur aan rammen vindt je logischer dan gewoon even naar de buren lopen en het gesprek aan gaan? Waarom ga je er niet gewoon naartoe? Je wordt vast niet direct in elkaar geslagen. En hoe weet de buurt dat die man een 'opvliegend' type is, als die zich blijkbaar nergens heeft voorgesteld :?

Sowieso denk ik dat je via officiële weg niets gedaan krijgt. Verbouwen ("veel geluid veroorzaken") is tussen de genoemde tijden niet verboden en een jankend kind.. tsja, je kan het wel verbieden, maar dat is net zoals verbieden dat er ergens vogels landen :+

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:27

m0nk

16-09-2003 15.15

funda.nl

Serieus, als je alle topics over burenoverlast erbij haalt (alleen al op tweakers) is dat de enige echte oplossing.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Als de ouders hebben besloten om het kind niet te laten verwennen. (lees voor elke huilbui naar het kind toe lopen). Dan kan je daar niks tegen aan doen. En vol volume zal wel overdreven zijn. Vol volume is als je naar een houseparty gaat. Kan me niet voorstellen dat dat uit een babystrotje kan komen.

Daarnaast noem je allerlei punten op dat zij niet pro actief zijn. Maar volgens mij ben jij zelf ook niet pro actief. En al die ergenissen vreten aan je. Waardoor je ruggespraak met andere buren over hen hebt. Je kijkt zelf de kat uit de boom wanneer er nieuwe mensen komen. En omdat zij niet het voor jou sociaal gewenste gedrag vertonen. Leg je elke beweging van hun op een weegschaal.

[ Voor 39% gewijzigd door kevinl op 05-10-2016 11:26 ]

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:50

MsG

Forumzwerver

Het lijkt alsof je het al die tijd enkel aan het beschouwen bent, in plaats van af en toe eens naar hen uiten. Dat van dodenherdenking had je daarna best eens kunnen zeggen, dat je dat bijvoorbeeld toch wat ongepast vind. Nu wordt elk nieuwe overlastdingetje een onderdeel van iets veel groters wat al langer speelt.

Overigens vind ik half 8 's ochtends niet heel gek, ja het is vroeg, maar hier in mijn huurflat beginnen de werklui ook ongeveer dan met boren. De intensiteit is minder fijn, en de zwangerschap komt dan weer ongelukkig. Toch lijkt het geen bewuste asociale overlast, maar meer een noodzakelijke verbouwing, die dan voor jou, helaas te snel wordt opgevolgd door een zwangerschap. Maar kan je ze dat in redelijkheid kwalijk nemen?

Ik zou zeggen probeer wat meer contact te zoeken, en niet per se alleen om je problematiek aan te kaarten. Je had dit beter ook voor de overlast al kunnen doen, dan was nu de drempel lager geweest. Burencontact wordt helaas zo vaak geschuwd in Nederland, maar het voorkomt zoveel problematiek.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-05 14:07

Shunt

Boe

EUh niet om het een of ander maar wat je eens zou kunnen doen is langs gaan.
Je zelf even voorstellen dat is namelijk ook een gemiste kans aan jouw kant. Normaal doe je het omgedraaid maar soms denken mensen er niet aan.
Ga langs knoop een gesprek aan en geef het op een normale vriendelijke manier aan joh ik heb wat overlast de laatste tijd ik weet dat je er niet veel aan kunt doen want een baby heeft geen aan of uit knop.
Ook al geef je een baby zo veel aandacht als je wilt kan het nog een jank baby zijn.

Start een dialoog dat is de enige manier hoe je met elkaar kan omgaan.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Malt007 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:18:
Ik zou beginnen met jezelf voorstellen en oordopjes kopen.
Glashelder schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:19:
Een paar keer flink tegen de muur aan rammen vindt je logischer dan gewoon even naar de buren lopen en het gesprek aan gaan? Waarom ga je er niet gewoon naartoe? Je wordt vast niet direct in elkaar geslagen
MsG schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:23:
Ik zou zeggen probeer wat meer contact te zoeken, en niet per se alleen om je problematiek aan te kaarten. Je had dit beter ook voor de overlast al kunnen doen, dan was nu de drempel lager geweest. Burencontact wordt helaas zo vaak geschuwd in Nederland, maar het voorkomt zoveel problematiek.
Shunt schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:24:
EUh niet om het een of ander maar wat je eens zou kunnen doen is langs gaan.
Je zelf even voorstellen dat is namelijk ook een gemiste kans aan jouw kant. Normaal doe je het omgedraaid maar soms denken mensen er niet aan.
Ga langs knoop een gesprek aan en geef het op een normale vriendelijke manier aan joh ik heb wat overlast de laatste tijd ik weet dat je er niet veel aan kunt doen want een baby heeft geen aan of uit knop.
Ook al geef je een baby zo veel aandacht als je wilt kan het nog een jank baby zijn.

Start een dialoog dat is de enige manier hoe je met elkaar kan omgaan.
Ja, jullie hebben zeker gelijk. Maar even ter achtergrond informatie : Met de vorige buren was het juist een heel prettig contact. Het is dus niet dat ik mensenschuw ben (ha, dat zou wat zijn met mijn werk..), juist het tegenovergestelde. Ik kan er alleen wel flink van balen als mensen ergens nieuw komen, gelijk het hele blok op z'n kop zetten door 6 maanden te gaan verbouwen en dan weigeren even ergens hoi te gaan zeggen.
Dat ik om half 2 s'nachts even op de muren klopte lijkt me niet zo gek, ik ga ook niet om half 2 s'nachts naar de buren toe.

Dus ja, het gesprek moet er zeker komen. Maar het verhaal blijft dat die vent erg opvliegend is en dat ik geen zin heb in ruzie op wat voor manier dan ook.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:29
Half 8 - 19:30 om te verbouwen lijken me heel schappelijke tijden. Het is zelfs niet eens in de grijze zone (rond 10u savonds).

Mss gewoon eens met de buren gaan praten en vragen of ze hun kind in het begin op een andere plek kunnen leggen? Met praten bereik je al veel hoor

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:20

Nogne

>.<

Zo ver ik zie doen de buren niks verkeerd, ze hebben netjes het huis verbouwd in de uren dat het mag. En niet iedereen gaat continu naar zijn baby toe. Ik heb zelf ook 6 maanden verbouwd, van 07:30 tot 22:00(!). Ik heb mij dan wel voorgesteld, maar dat liep op het begin een beetje stroef. Want de buurman wilde dat ik rekening ging houden met zijn wisseldiensten, dat kon ik niet doen want ik moest het huis wel af hebben anders woonde ik in een onbewoonbaar krot.

Het beste lijkt mij gewoon het gesprek aan te gaan en elkaar goed uit laten praten. Begrip tonen dat de baby kabaal kan maken, en probeer met die positieve energie te praten over dat jij wisseldiensten hebt. En of er ruzie uit komt kan je niet van te voren weten, misschien is je vriendelijke buurman wel meteen uit zijn plaat gegaan tegen de nieuwe buurman, dan begint het gesprek al negatief. Probeer neutraal te staan tegen je nieuwe buurman en praat rustig met elkaar.

Als het een koophuis is, ben ik ook bang dat je weinig anders kan doen dan de dialoog aan gaan.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Het opvliegende kan je natuurlijk counteren door wellicht eerst gewoon eens een koffie'tje te doen. Het enige contact is nu wederzijds bonken tegen de muur, dat lijkt me ook niet echt fijn.

In plaats van gefrustreerd zijn over het feit dat ze geen hoi zeggen bij de bewoning (wat ik in zichzelf wel snap, dat je daar over valt) kan je daar beter overheen stappen en dan zelf maar het initiatief nemen, jij wil namelijk iets bereiken.

De wisseldiensten dragen helaas niet bij inderdaad. Daarin zul je ook moeten accepteren dat je met overdag slapen je afwijkt van het merendeel van de samenleving. Slaappillen/oordoppen/isolatie/anti-geluidmodule al een gekeken in dat soort hoeken?

[ Voor 22% gewijzigd door MsG op 05-10-2016 11:37 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-05 21:13
Ik zou zeggen: Ga eerst eens het gesprek aan, misschien ontstaat er dan wat begrip.

Jezelf voorstellen als nieuwe buren is mijn inziens geen verplichting en hoeft de buren ook niet tegen te houden het gesprek met je als nieuwe buurman aan te gaan.

Ik heb tijdens een 2 jaar durende verbouwing met daarmee gepaard gaande rotzooi en tijdelijke blokkades altijd prima contact gehouden met de buren. Ook diverse zaken in overleg gedaan en nog altijd. Contact en wederzijds begrip is prima. En ik heb me nooit officieel voorgesteld. :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-05 16:10
Je zit nu dus al 8 maanden te broeden op je onvrede in de buurt? Tsja, dat kan niet anders dan escaleren. Erg vreemd dat er wel al een topic op Tweakers loopt maar je nog niet bent langs geweest. 8)7

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
chaoscontrol schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:41:
Je zit nu dus al 8 maanden te broeden op je onvrede in de buurt? Tsja, dat kan niet anders dan escaleren. Erg vreemd dat er wel al een topic op Tweakers loopt maar je nog niet bent langs geweest. 8)7
Daar hebben we jou toch voor Chaoscontrol?;)
Nah, ik laat shit niet zo snel escaleren hoor... dan moet er wel echt iets heftigs gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaoscontrol
Wil je alleen maar meegeven dat ik het vreemd vind dat het wel in je opkomt een topic te openen na 8 maanden maar in al die tijd nog niet langs bent geweest. Ik snap dat niet zo goed. Kun je dat uitleggen? Is dat angst?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-05 21:00
Ga eens langs - had je ook tijdens de verbouwing zelf al kunnen doen en vragen of zij bijvoorbeeld in het weekend rekening hadden kunnen houden met het produceren van lawaai (niet alle klussen zijn luidruchtig).

Mijn advies is eigenlijk een herhaling van wat eerder gezegd: stel jezelf eens voor, heet je buren welkom. Zelf niet langsgaan ivm de overlast is, om het in jouw woorden te houden, een gemiste kans.

Maar de overlast (behalve van de baby) is nu voorbij, dus dat nog naar voren brengen is wat laat. Daar moet je het niet meer over hebben. Dat je 's nachts nog op de muur klopt kan ik begrijpen, maar maak dat nu eerst bespreekbaar, dan komt het misschien niet eens meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
chaoscontrol schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:46:
Wil je alleen maar meegeven dat ik het vreemd vind dat het wel in je opkomt een topic te openen na 8 maanden maar in al die tijd nog niet langs bent geweest. Ik snap dat niet zo goed. Kun je dat uitleggen? Is dat angst?
Nee angst is niet t goede woord. Maar ik heb wel het idee dat de buurman binnen no time uit z'n stekker gaat. En dat is z'n goed recht, maar dan heb je aan mij echt de verkeerde. Niet omdat ik dan ook flip maar dan is elke laatste centimeter aan begrip van mijn kant ook weg en dan gaat t dus wel kut worden.

Btw : ik waardeer je input hoor :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chaoscontrol
DennusB schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:49:
[...]

Nee angst is niet t goede woord. Maar ik heb wel het idee dat de buurman binnen no time uit z'n stekker gaat. En dat is z'n goed recht, maar dan heb je aan mij echt de verkeerde. Niet omdat ik dan ook flip maar dan is elke laatste centimeter aan begrip van mijn kant ook weg en dan gaat t dus wel kut worden.

Je hoeft er niet gelijk over te beginnen hè. Nu doe je de aanname dat je buurman gaat flippen, die kans is ook zeker aanwezig als je aan zijn deur komt kennismaken met een hoop geklaag. Stel eens voor om met zijn 4en(?) een borrel te doen om elkaar te leren kennen. Geef hierbij gewoon aan dat het toch wel vervelend is die overlast en wat hun insteek daarin is. Als hij dan al begint te blazen met dat het niet zijn probleem e.d. is dan weet je ook genoeg. Kun je altijd nog een vervolgplan bedenken.

Ik heb ook ooit veel overlast gehad van mijn onderburen. Na wat passief-aggresieve acties van beide kanten een keer boos aan de deur gestaan en ging 4 bier later pas weg. Sindsdien was de verstandhouding ook een stuk beter. Ze maakte nog steeds overlast, maar er werd nu wel wat mee gedaan als ik er wat van zei. Voelde mij tevens niet meer bezwaard om er gewoon wat van te zeggen dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:04

St@m

@ Your Service

DennusB schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:49:
[...]

Dus je hebt van horen zeggen dat hij een opvliegend karakter heeft maar hebt hem zelf nog nooit gesproken. Je gaat er nu vanuit dat hij flipt als je hem vraagt of hij zijn kind stil wil houden. (serieus :? babies huilen nu eenmaal en ga er maar vanuit dat het een stuk frustrerender is voor hen dan voor jou).
Daarnaast lijkt me verbouwen tussen 07:30 en 20:00 helemaal correct.

Met een beetje mazzel slaapt het kind binnenkort door, en met een beetje pech duurt het nog 5 jaar. Dus als je geen "normaal" last wil hebben van je buren, dan zal je echt moeten verhuizen.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldman
  • Laatst online: 22:08
Waarom ga je niet samen met je onderbuurvrouw langs, flesje wijn erbij. Welkom heten en dan, niet er hard om in gaan, maar vragen of het mogelijk is dat ze wat beter de kleine in de gaten kunnen houden, rekening houden dat je overdag soms slaapt. Of heel vroeg eruit moet.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Arrne
  • Laatst online: 30-05 07:13
Dus samengevat heb je er last van (gehad) dat:

* ze hun nieuw aangekochte huis verbouwden (tussen 7.30-20.00)
* de buurvrouw moest bevallen
* hun pasgeboren kind huilt

Allemaal erg vervelend voor jou, maar als dit alles is doen ze niets verkeerd. Erg lastig voor jou omdat je op afwijkende tijden slaapt, maar je kunt niet van je buren verwachten dat ze zich daar volledig aan aanpassen. Kun je niet kijken of er iets te isoleren valt?

Je doet trouwens alsof ze het met opzet doen om je lastig te vallen ("pesten"), maar denk je nu echt dat zij er op zitten te wachten dat hun pasgeboren baby hele dagen huilt? Of dat de zij voor de lol geluid maakt tijdens een bevalling? Als je dat accepteert is het wellicht al beter te verdragen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 30-05 16:21

Typhone

Who Dares Wins

Ga gewoon eens babbelen met die lui joh! Al dat burgergezeik van opvliegerig. Dan is iemand maar opvliegerig. Zou ik ook zijn als mensen zich aan mij storen maar 8 maanden lang hun mond houden terwijl ik makkelijk iets had kunnen veranderen als ze maar iets gezegd hadden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 12:12:
Ga gewoon eens babbelen met die lui joh! Al dat burgergezeik van opvliegerig. Dan is iemand maar opvliegerig. Zou ik ook zijn als mensen zich aan mij storen maar 8 maanden lang hun mond houden terwijl ik makkelijk iets had kunnen veranderen als ze maar iets gezegd hadden...
Eens met je eerste zin, maar de rest is natuurlijk wel de omgekeerde wereld :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:26
DennusB schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 12:16:
[...]

Dat ligt aan de overlast.
Een verbouwing is redelijk normaal. Vooral op die tijden.

Je kunt zelfs zeggen dat jij zelf overlast veroorzaakt doordat jij verwacht dat zij stil zijn op de tijden dat jij wilt slapen. Ook als dat overdag is.

Communicatie is de sleutel hierin.

[ Voor 4% gewijzigd door .Maarten op 05-10-2016 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Jup... Het is al meerdere malen benoemd... Zelf even langs gaan om kennis te maken of even afspreken op een avond om buurt te maken. Waarschijnlijk hebben zei geen flauw idee wat jij hoort of merkt van hun bestaan. Misschien hebben ze wel net zoveel last van jou en je tv/radio/gitaar/drumstel/hoge hakken/etc... Vaak werkt dat bij gehorige huizen twee kanten op.

Het wachten en laten ophopen van de onvrede levert niets op, behalve over een paar jaar mooie tv bij de Rijdende Rechter. Praten is het toverwoord. Dat zij nog niet naar jou zijn gekomen, kan hele logische redenen hebben. In de ene streek is het logischer dan in de andere om even buurt te maken. Daarnaast is hun hele wereld over de kop gegaan door nieuw huis/baby en hebben ze misschien wel zoveel aan hun hoofd dat ze hier gewoon niet aan toe komen.

Kortom... Tijd voor een biertje, wijntje en een oud-Hollands schaal met worst en kaas...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 11:19

Collaborator

You! Cake or Death?

Een verbouwing/bevalling/BABY horen er gewoon bij. Zeker een baby (en straks dreumes/peuter etc) zal je aan moeten wennen. Babies huilen veel. vaak zelfs als je ze wel de hele dag probeert te troosten kunnen ze onbedaarlijk blijven huilen.

This space is occupied

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
DennusB schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:15:
Dat ging niet op "normale" tijden maar begon elke ochtend om half 8
Mijn eerste reactie: dat is inderdaad niet normaal, bouwvakkers beginnen normaal om 7 uur.
Toen ze tijdens dodenherdenking tijdens de 2 minuten stilte vrolijk met een klopboor in de muur stonden heb ik samen met de onderbuurvrouw bijna de politie gebeld.
Waarom? Het is niet netjes, maar ook niet verboden. Ik neem aan dat ze er gewoon niet bij stil hebben gestaan dat het dodenherdenking is.
Vanochtend begon het om 07:00 uur en ging het door tot 10:30. Aan 1 stuk, op vol volume.
Baby's doen dat. Dat hoort erbij. Je hebt het over "huis" maar ook over "onderbuurvrouw", dus ik neem aan dat je in een flat woont. Dan is het niet raar dat je dat hoort. Ik kan je vertellen dat je als ouder ook af en toe wanhopig kan worden van schreeuwende baby's, en dat er niets is wat je er aan kan doen.
een paar ferme tikken tegen de muur
Wat dacht je ervan om gewoon eens bij ze langs te lopen?
Een gezonde normale baby huilt een uur per dag, een "huilbaby" kan urenlang achter elkaar doorgaan. Dat drijft ouders tot wanhoop, en een buurman die op de muur gaat bonken helpt dan echt niet.
Het geval wil ook nog eens dat ik vaak wisseldiensten werk (Nacht, vroege ochtend of avond) en dus op "rare" tijden slaap. Dat is op deze manier echt niet vol te houden. Ik sliep altijd als een blok, maar sinds deze ellende begon word ik zo 10 keer wakker tijdens slapen van dat gejank.
Tip: oordopjes.
De buurman is een heel erg opvliegend type hoorde ik al van andere buren, dus de vraag is wat ik hier mee moet? Ik kan ze prima terug gaan pesten, maar ja... dat gaat het denk ik nog erger maken.
Fijne buurman ben jij :X

Anekdode: Mijn ouders hebben toen ik klein was het huis verbouwd. De buurvrouw aan de ene kant belde elke keer de politie, de buurvrouw aan de andere kant stond een keer met een hele grote bos bloemen voor de deur voor mijn moeder, omdat het voor haar ook niet leuk was.
Mag jij raden met welke buren mijn ouders nog tientallen jaren bevriend zijn geweest, en waar ik altijd de heg ging knippen als kind ;)

[ Voor 9% gewijzigd door RemcoDelft op 05-10-2016 12:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arrne
Volgens mij is de veroorzaakte 'overlast' ook niet het grote probleem hier - dit soort dingen horen er nu eenmaal bij in een gehorig rijtjeshuis/flat, hoe vervelend ook.

Volgens mij zit de TS zich al 8 maanden op te fokken, waardoor alles erger lijkt. Aan de manier waarop het beschreven wordt kun je merken dat er gewoon veel opgekropte frustraties zitten die de situatie alleen maar verergeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:02
Drie jaar geleden een huis gekocht en gerenoveerd voor een flink bedrag. Vorig jaar ging mijn buurman naar het buitenland en verhuurde zijn huis via een zigeuner pandjesbaas. Na een half jaar flodders erin nu een stel dat ook een geheim leven lijkt te leven vooral in de nacht.

Zelf de slaapkamer naar andere kant van de bovenverdieping geplaatst en slaap alweer drie nachten een stuk beter! Sterkte.

Bottomline, je doet er weinig aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-05 13:59
Tip: http://www.funda.nl/koop/...-woning/sorteer-prijs-op/ .. Je kan ook je eigen muren isoleren met een voorzetwandje.. dat heb ik gedaan bij mijn vorige woning. Nu woon ik vrijstaand, wil nooit meer anders :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-05 21:13
Nog even iets uit eigen ervaring. In ons vorige huis (een jaren 70 flat) kregen we nieuwe onderburen. Dit bleken studenten. De boel woongereed maken tussen 21:00 en 01:00.. konden we hebben, duurt maar even, het is tenslotte een flat, dus gehorigheid hoort daar bij. Maar vervolgens nam de frequentie feestjes met keiharde muziek en veel roepen en schreeuwen op de balkons ook wel exponentieel toe. Na een 3e nacht op rij Wonderfull Days van Charlie Lownoise en Mental Theo (prima nummer, maar niet om 3:00 's nachts op een woensdag) woordelijk te verstaan in de slaapkamer maar eens heen gelopen. Prima gesprek, ze hadden er nooit bij stil gedaan, omdat zij ons/de andere buren eigenlijk nooit hoorden en daardoor dachten dat de flat redelijk geluidsproof was. Vervolgens telefoonnummers uitgewisseld en gezegd dat wij een feestje op zijn tijd best accepteren, maar met mate. Daarna nog een paar weken via whattsapp heen en weer geappt wanneer Band of Brothers of de muziek weer eens te hard stond. Zij hebben aanpassingen aan het niveau en opstelling van apparatuur gedaan en wij zeurden niet bij elke kik of over de lucht van hun wietkwekerijtje op het balkon :P . Daarna prima samen geleefd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
*snip* Dit is een serieus topic, geen HK.

[ Voor 88% gewijzigd door Señor Sjon op 05-10-2016 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:00
Als je buren niet beseffen wat voor overlast ze veroorzaken kun je ook geen verandering verwachten... Ga gewoon een normaal gesprek aan en wie weet valt het allemaal wel mee en blijken het heel realistische mensen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wat een heerlijk voorspelbare circlejerk weer hier. Samengevat: TS, je bent:

• Een zeikerd
• Te veeleisend
• Antisociaal
• Een binnenvetter

Ik vind het heel normaal dat iemand die ergens heen verhuist zich eerst even gaat voorstellen aan de buren, zeker als diegene van plan is om het huis flink te gaan verbouwen. Daarnaast is het gewoon asociaal om zes maanden lang zeven dagen per week twaalf uur per dag herrie te maken tijdens zo'n verbouwing (in hoeverre dat ook de waarheid is).

Dat gezegd hebbende: het is bijzonder frustrerend om in een gehorig huis te wonen, en wellicht hebben de buren dat niet door. Had er al iemand gezegd dat je het gesprek eens met ze moet aangaan?

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

CodeCaster schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 12:42:
Ik vind het heel normaal dat iemand die ergens heen verhuist zich eerst even gaat voorstellen aan de buren, zeker als diegene van plan is om het huis flink te gaan verbouwen.
Ik ook, maar dat heeft verder niets te maken met de "overlast"
Daarnaast is het gewoon asociaal om zes maanden lang zeven dagen per week twaalf uur per dag herrie te maken tijdens zo'n verbouwing (in hoeverre dat ook de waarheid is).
Als dat echt de waarheid is had ik er allang wat van gezegd, of op z'n minst eens langsgegaan om te kijken. Ook al hebben ze zich niet voorgesteld.

Maar goed, dat was 2 maanden geleden, dus daar is de TS nu rijkelijk te laat mee. Gaan klagen over een baby die huilt op tijden dat je wilt gaan slapen.. tja..

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-05 15:43
DennusB schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:15:

Wat zouden jullie doen? Tips?
Dus je bent op geen enkel moment bij ze langs gegaan? Wilde graag eerst de politie bellen voordat jij uberhaupt zelf wat had geprobeerd?

Waar is de tijd dat mensen zelf gewoon dit probeerde te bespreken |:(
Prosac schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 12:38:
Nog even iets uit eigen ervaring. In ons vorige huis (een jaren 70 flat) kregen we nieuwe onderburen. Dit bleken studenten. De boel woongereed maken tussen 21:00 en 01:00.. konden we hebben, duurt maar even, het is tenslotte een flat, dus gehorigheid hoort daar bij. Maar vervolgens nam de frequentie feestjes met keiharde muziek en veel roepen en schreeuwen op de balkons ook wel exponentieel toe. Na een 3e nacht op rij Wonderfull Days van Charlie Lownoise en Mental Theo (prima nummer, maar niet om 3:00 's nachts op een woensdag) woordelijk te verstaan in de slaapkamer maar eens heen gelopen. Prima gesprek, ze hadden er nooit bij stil gedaan, omdat zij ons/de andere buren eigenlijk nooit hoorden en daardoor dachten dat de flat redelijk geluidsproof was. Vervolgens telefoonnummers uitgewisseld en gezegd dat wij een feestje op zijn tijd best accepteren, maar met mate. Daarna nog een paar weken via whattsapp heen en weer geappt wanneer Band of Brothers of de muziek weer eens te hard stond. Zij hebben aanpassingen aan het niveau en opstelling van apparatuur gedaan en wij zeurden niet bij elke kik of over de lucht van hun wietkwekerijtje op het balkon :P . Daarna prima samen geleefd.
Haal hier inderdaad gewoon een tip uit.

[ Voor 55% gewijzigd door corset op 05-10-2016 13:01 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-05 15:13

Metalfreak

Hoije woh!

• Een zeikerd
• Te veeleisend
• Antisociaal
• Een binnenvetter
Inderdaad, want alle mensen die hierboven hun betweterige mening even moeten ventileren krijgen natuurlijk meteen alles opgelost door een "goed gesprek" en doen nooit eens wat verkeerd en menen dat alles eenvoudig is op te lossen. Met sommige mensen valt gewoon niet te praten en dat kun je vaak heel snel inschatten hoor ;)
Ik vind het heel normaal dat iemand die ergens heen verhuist zich eerst even gaat voorstellen aan de buren, zeker als diegene van plan is om het huis flink te gaan verbouwen. Daarnaast is het gewoon asociaal om zes maanden lang zeven dagen per week twaalf uur per dag herrie te maken tijdens zo'n verbouwing (in hoeverre dat ook de waarheid is).

Dat gezegd hebbende: het is bijzonder frustrerend om in een gehorig huis te wonen, en wellicht hebben de buren dat niet door. Had er al iemand gezegd dat je het gesprek eens met ze moet aangaan?
Ik vind het ook een "taak" van die nieuwe buren om een keer kennis te komen maken, niet van TS en ik vind het ook asociaal om zes maanden aan één stuk te verbouwen zonder überhaupt iets aan te kondigen. Ik vind TS eigenlijk niet zo heel veel aan te rekenen.

Je kunt wel leuk het gesprek met ze aan gaan, maar als ik zo de OP lees, krijg ik zo de indruk dat dat mensen zijn die niet heel erg open staan voor meningen van anderen. En leuk dat er gezegd wordt dat "baby's dat nu eenmaal doen", maar TS ervaart dit als overlast en ik kan me goed voorstellen dat je er helemaal gestoord van wordt. Als ik de halve nacht wakker gemaakt werd door het vreselijke geluid van zo'n kleine poepfabriek van iemand anders zou ik ook verre van vrolijk worden.

Maar als ik dit allemaal zo lees weet ik meteen weer waarom ik nooit (meer) in een appartement wil wonen. Heb in een huurappartementje ook met dergelijke mensen te maken gehad, die hebben gewoon schijt aan alles en zelfs de officiële instanties durven hen niet op hun gedrag aan te spreken. Het enige wat toen heeft geholpen, was om zelf te gaan verhuizen ;)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 149800

Ga er eerst eens lang en een bakje koffie doen.
Gewoon elkaar leren kennen.

Later kun je altijd het gesprek naar het geluidsoverlast brengen.

Nu heb je je door het bonken op de muren je al niet laten zien als een goede buur waar je wat voor over hebt. De verbouwing is vervelend voor jou geweest maar dat hoorde er bij en kun je niet veel van zeggen.

En ik denk ook wel dat de buren een lekker stil kind hadden gehad. Dat zal dan ook wel de reden zijn dat hij snel verhit reageert als men erover begint.

Ik heb zelf ook een buurman die gerust tot in de nacht muziek hard opzet. Uiteindelijk ipv te klagen hem en de rest van de straat uitgenodigd voor een BBQ. En elkaar leren kennen, nu merk ik dat als ik iets aangeef over zijn muziek dat hij daar beter op reageert. Nee het is niet helemaal over maar het zal ook niet overlopen in een burenruzie.

En hou er rekening mee dat die kleine er is en dat aangezien ze flink geld hebben geïnvesteerd ze niet snel weg zullen gaan.

Dus ja.
Lastig maar ik denk dat als je het niet los kunt laten of oplossen verhuizen je beste optie is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• [object Object]
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05 20:50
Ik woon ook in een gehorig huis, en was totaal niet blij met de nieuwe onderbuurvrouw. Venga Boys op volume 10, slaan met de deuren, ons de schuld geven van de problemen die ze had met haar parkeervergunning...

Ook zij had zich niet voorgesteld en ben uiteindelijk zelf contact gaan zoeken. Inmiddels slaat ze nog steeds met de deuren maar daar kan ik mee leven nu ik weet wat voor persoon het is. We kennen elkaar inmiddels, komen soms bij elkaar over de vloer en helpen elkaar waar nodig. Ik heb me wel moeten inhouden op sommige momenten maar in mijn geval heeft communicatie en geduld echt veel gebracht. En je weet wat ze zeggen: beter een goede buur dan een verre vriend!

Succes als je besluit te gaan praten met ze, het is niet makkelijk na zo'n periode van frustratie maar ik kan me niet voorstellen dat de situatie er slechter door wordt :)

In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online

• Een zeikerd
• Te veeleisend
• Antisociaal
• Een binnenvetter
Thanks man !
Metalfreak schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:12:
[...]
Ik vind het ook een "taak" van die nieuwe buren om een keer kennis te komen maken, niet van TS en ik vind het ook asociaal om zes maanden aan één stuk te verbouwen zonder überhaupt iets aan te kondigen. Ik vind TS eigenlijk niet zo heel veel aan te rekenen.

Je kunt wel leuk het gesprek met ze aan gaan, maar als ik zo de OP lees, krijg ik zo de indruk dat dat mensen zijn die niet heel erg open staan voor meningen van anderen. En leuk dat er gezegd wordt dat "baby's dat nu eenmaal doen", maar TS ervaart dit als overlast en ik kan me goed voorstellen dat je er helemaal gestoord van wordt. Als ik de halve nacht wakker gemaakt werd door het vreselijke geluid van zo'n kleine poepfabriek van iemand anders zou ik ook verre van vrolijk worden.

Maar als ik dit allemaal zo lees weet ik meteen weer waarom ik nooit (meer) in een appartement wil wonen. Heb in een huurappartementje ook met dergelijke mensen te maken gehad, die hebben gewoon schijt aan alles en zelfs de officiële instanties durven hen niet op hun gedrag aan te spreken. Het enige wat toen heeft geholpen, was om zelf te gaan verhuizen ;)
Thanks, precies dat. Het is echt wel dat ik weet dat een kind kan huilen, dat lijkt me logisch. Maar als ze het zelf zo vervelend zouden vinden zouden ze dat kindje volgens mij wel even proberen stil te krijgen en daar is dus helaas geen sprake van. Overdag als dat kind huilt is er ook geen enkel probleem, het gaat om de vroege ochtenden, de nachten en de late avonden. Ik vind dan dat je als buren echt wel een plicht hebt om in ieder geval te proberen je kind een beetje stil te houden.
Lezen is blijkbaar lastig, er staat dat ik het ZOU KUNNEN gaan doen, niet dat ik het doe.

Daarbij nog : Ik snap dat iedereen hier heel makkelijk zegt dat het aan mij ligt en dat ik niet sociaal ben, bla bla... tot je zelf in zo'n situatie zit. Ik ben echt heel erg een voorstander van "Leven en laten leven", vandaar dat ik met de overige buren (en de vorige buren) ook een prima band had :) Ik heb ook wel eens lekker muziek aan en als dat vervelend was voor de buren gaven ze ff een seintje via Whatsapp en was het opgelost, andersom net zo.

Maar de buren die er nu zitten zijn totaal niet sociaal aangelegd, blijkbaar zijn m'n andere buren ook al een keer afgesnauwd door de nieuwe buurman toen ze vroegen hoelang de verbouwing nog gaat duren. Tja, dat wekt bij mij inderdaad niet de illusie dat het ze heel erg interesseert wat andere mensen vinden.

Nogmaals : De intentie is en was echt niet om dit via politie op te lossen, maar als je met meerdere buren na 4 maanden helemaal spuug en spuug zat bent van die verbouwing met tyfus harde muziek dan komt dat wel eens ter sprake ja. We hebben het niet gedaan in ieder geval ;)

Nog even ter duidelijkheid : Het is geen flat maar gewoon een (koop) rijtjeshuis!
[object Object] schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:15:
Ik woon ook in een gehorig huis, en was totaal niet blij met de nieuwe onderbuurvrouw. Venga Boys op volume 10, slaan met de deuren, ons de schuld geven van de problemen die ze had met haar parkeervergunning...

Ook zij had zich niet voorgesteld en ben uiteindelijk zelf contact gaan zoeken. Inmiddels slaat ze nog steeds met de deuren maar daar kan ik mee leven nu ik weet wat voor persoon het is. We kennen elkaar inmiddels, komen soms bij elkaar over de vloer en helpen elkaar waar nodig. Ik heb me wel moeten inhouden op sommige momenten maar in mijn geval heeft communicatie en geduld echt veel gebracht. En je weet wat ze zeggen: beter een goede buur dan een verre vriend!

Succes als je besluit te gaan praten met ze, het is niet makkelijk na zo'n periode van frustratie maar ik kan me niet voorstellen dat de situatie er slechter door wordt :)
Thanks :) Waardevolle ervaring die je deelt. Het zal inderdaad niet makkelijk zijn om het gesprek aan te knopen, maar ik weet ook dat ik iemand ben die niet snel flipt of los gaat over zoiets. Ik ga liever rustig het gesprek aan! Hopen dat de buren er ook zo in staan :)

[ Voor 16% gewijzigd door DennusB op 05-10-2016 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
DennusB schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:24:

Daarbij nog : Ik snap dat iedereen hier heel makkelijk zegt dat het aan mij ligt en dat ik niet sociaal ben, bla bla... tot je zelf in zo'n situatie zit.
Als je een keer het topic leest met alle posts in plaats van iedereen die hetzelfde als jij denkt, zie je dat er genoeg mensen zijn met die situatie. Ik heb het zelf in een huurhuis gehad. Oplossing? Gewoon langsgaan, gesprek aangaan.
Als je zoiets makkelijks uberhaupt niet eens gaat proberen, waarom zouden anderen dan wel van alles voor jou moeten doen?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
corset schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:29:
[...]

Als je een keer het topic leest met alle posts in plaats van iedereen die hetzelfde als jij denkt, zie je dat er genoeg mensen zijn met die situatie. Ik heb het zelf in een huurhuis gehad. Oplossing? Gewoon langsgaan, gesprek aangaan.
Als je zoiets makkelijks uberhaupt niet eens gaat proberen, waarom zouden anderen dan wel van alles voor jou moeten doen?
Waar lees je dat ik niet van plan ben langs te gaan dan?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arrne
Denk je nu werkelijk dat ze zelf niet geprobeerd hebben die kleine stil te krijgen? De ene baby huilt nu eenmaal veel meer dan de andere, en soms zijn ze simpelweg niet stil te krijgen. En dan klinkt "dat hoort er bij" wellicht wat eenvoudig als je er in zit, maar meer valt er toch ook gewoon niet over te zeggen? Wil je ze overtuigen het kind ter adoptie aan te bieden ofzo? :?

Of je het via de politie op wilde lossen of niet is trouwens totaal irrelevant, want er is werkelijk niets gebeurd waaraan de politie iets zou kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

@TS,

Dat je last hebt van overlast is inderdaad erg vervelend, een huilende baby, een blaffende hond etc zijn geluiden die extra doordringend klinken. Het beste kun je langsgaan om je de situatie uit te leggen. Het kan goed zijn dat ze nog steeds bezig zijn met de verbouwing en nog niet toe zijn gekomen aan het isoleren, of wellicht zijn ze het isoleren vergeten/geen rekening mee gehouden. Mocht alles toch al klaar zijn (en geisoleerd) zou je kunnen kijken met een specialist of die nog iets kan betekenen voor jullie.

39

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kraay89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-05 11:00
Met stroop vang je meer vliegen dan met azijn!

Langs gaan!
boodschappenlijst: Een dikke reep chocola voor moeders, een sixpackje lekkers voor paps en een bosje bloemen voor de keukentafel.
1e opmerking: Goh, wat kan die kleine een keel op zetten, ik dacht: jullie kunnen wel een verwennerijtje gebruiken.
2e Opmerking: Jullie heb flink verbouwd volgens mij, als ik dat zo mocht horen door de muren heen. Nu ben ik ontzettend nieuwsgierig wat jullie er van gemaakt hebben!

Het was nog lang gezellig! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Arrne schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:34:
Denk je nu werkelijk dat ze zelf niet geprobeerd hebben die kleine stil te krijgen? De ene baby huilt nu eenmaal veel meer dan de andere, en soms zijn ze simpelweg niet stil te krijgen. En dan klinkt "dat hoort er bij" wellicht wat eenvoudig als je er in zit, maar meer valt er toch ook gewoon niet over te zeggen? Wil je ze overtuigen het kind ter adoptie aan te bieden ofzo? :?

Of je het via de politie op wilde lossen of niet is trouwens totaal irrelevant, want er is werkelijk niets gebeurd waaraan de politie iets zou kunnen doen.
Nee, dat proberen ze inderdaad niet. Hun policy is "Lekkerlatenjankentotievanzelfstopt" want dan leren ze blijkbaar sneller af om te huilen voor onnodige dingen.
Fietsbel schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:34:
@TS,

Dat je last hebt van overlast is inderdaad erg vervelend, een huilende baby, een blaffende hond etc zijn geluiden die extra doordringend klinken. Het beste kun je langsgaan om je de situatie uit te leggen. Het kan goed zijn dat ze nog steeds bezig zijn met de verbouwing en nog niet toe zijn gekomen aan het isoleren, of wellicht zijn ze het isoleren vergeten/geen rekening mee gehouden. Mocht alles toch al klaar zijn (en geisoleerd) zou je kunnen kijken met een specialist of die nog iets kan betekenen voor jullie.
Thanks! Goede tips inderdaad. Isolatie zou misschien nog wel iets kunnen doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 19-05 11:19

Collaborator

You! Cake or Death?

DennusB schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:35:
[...]

Nee, dat proberen ze inderdaad niet. Hun policy is "Lekkerlatenjankentotievanzelfstopt" want dan leren ze blijkbaar sneller af om te huilen voor onnodige dingen.
Dat is dan ook een bekende manier om met huilende kinderen/babies om te gaan. De onderzoeken erover zijn nogal tegenstrijdig. Zelf doe ik het liever niet (te lang) maar er zijn heel veel mensen door onderzoeken overtuigd dat het de beste manier is om je kind zichzelf in slaap te laten huilen, omdat je ze anders aanleert dat het huilen "werkt" (en dus beloont word).

This space is occupied

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
DennusB schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:31:
[...]

Sorry, maar waar haal ik uit dat je dat wel doet. Je eigen quote:
De buurman is een heel erg opvliegend type hoorde ik al van andere buren, dus de vraag is wat ik hier mee moet?
Again, hoe moeilijk is het gewoon even langs te gaan. Echt, ik had ook zo'n bewoner onder mij in de flat wonen. Om 18.00 nog even gaatje boren, en ik had al gelijk gezeik vanwege "overlast! want ik werk onregelmatige diensten". Helaas kan de wereld daar geen rekening mee houden.
Toen kwam ze zelf gewoon even langs, legt uit waardoor het kwam etc. Ik heb met haar besproken dat we het wat rustiger houden, en dat als ze er erg last van heeft. Dat ze gewoon even belt.

Probleem opgelost, nergens meer last van gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
Ik vind dit stukje toch echt krom:

Ik ben echt heel erg een voorstander van "Leven en laten leven"

Wat loop je dan te zeiken? Als die gene zo leeft dan leeft diegene zo? Je wilt iemand in zijn waarde laten maar je hebt er toch problemen mee dan klopt het stuk je "Leven en laten leven" toch niet..\

Je opent een topic omdat je een probleem hebt maar zoals ik lees ben jij zelf het probleem, de enige stap die je tot nu toe hebt genomen is een topic openen om te zeiken? Als nou eerst eens langs gaat en een gesprek aangaat dan kun je eventueel gaan zeiken als het gesprek op niets is uitgelopen..

Ergens vanuit gaan, ergens vanuit gaan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
rafler schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:39:
Ik vind dit stukje toch echt krom:

Ik ben echt heel erg een voorstander van "Leven en laten leven"

Wat loop je dan te zeiken? Als die gene zo leeft dan leeft diegene zo? Je wilt iemand in zijn waarde laten maar je hebt er toch problemen mee dan klopt het stuk je "Leven en laten leven" toch niet..\

Je opent een topic omdat je een probleem hebt maar zoals ik lees ben jij zelf het probleem, de enige stap die je tot nu toe hebt genomen is een topic openen om te zeiken? Als nou eerst eens langs gaat en een gesprek aangaat dan kun je eventueel gaan zeiken als het gesprek op niets is uitgelopen..

Ergens vanuit gaan, ergens vanuit gaan..
Thank voor je reactie. Ik snap je reactie ook nog wel deels, maar zoals eerder gezegd : Dingen horen van buren is prima. Tot een bepaald niveau. Als om 01:30 je kind gaat liggen gillen dan laat je dat niet 2 uur doorgaan, niet voor jezelf, en ook niet voor je buren. Wil je dat wel : Dan ga je lekker vrijstaand wonen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chaoscontrol
DennusB schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:40:
[...]

Thank voor je reactie. Ik snap je reactie ook nog wel deels, maar zoals eerder gezegd : Dingen horen van buren is prima. Tot een bepaald niveau. Als om 01:30 je kind gaat liggen gillen dan laat je dat niet 2 uur doorgaan, niet voor jezelf, en ook niet voor je buren. Wil je dat wel : Dan ga je lekker vrijstaand wonen.
Inderdaad, gewoon kussen op zn smoel en smoren die hap. })

:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
chaoscontrol schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:41:
[...]

Inderdaad, gewoon kussen op zn smoel en smoren die hap. })

:')
Hehe, laten we dat niet doen. Maar even naar je kind lopen, hem even vastpakken, speen indoen whatever moet volgens mij prima kunnen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rafler
Maar wat houdt je tegen om langs te gaan? Je hebt inderdaad mensen die dit zelf niet door hebben of er zelf nu bewust van zijn.. niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chaoscontrol
DennusB schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:42:
[...]

Hehe, laten we dat niet doen. Maar even naar je kind lopen, hem even vastpakken, speen indoen whatever moet volgens mij prima kunnen :)
Mee eens, maar de ouders om mij heen proberen mij wijs te maken dat dat niet altijd even makkelijk is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
rafler schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:42:
Maar wat houdt je tegen om langs te gaan? Je hebt inderdaad mensen die dit zelf niet door hebben of er zelf nu bewust van zijn.. niet geschoten is altijd mis.
Initieel werd ik tegengehouden door het opvliegende en pittige karakter van de buurman. Maar na alle reacties ga ik er zeker een keer langs, maak je niet druk :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arrne
DennusB schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:35:
[...]

Even los van het feit dat dit niet een heel ongebruikelijke aanpak is, hoe weet je dat zo zeker? Zover ik lees heb je nog nooit met ze gesproken.

Sterker nog, alle communicatie van jou kant richting je buren is een klap op de muur geweest. Waarschijnlijk op een tijdstip dat ze er zelf ook helemaal doorheen zaten vanwege een huilende baby. Je blijft ze verwijten niet sociaal ingesteld te zijn, maar dat werkt natuurlijk 2 kanten op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpyroTechnik
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-03 22:31
Woon zelf in een portiekflat (onderste verdieping) uit bouwjaar 1940. Vloeren/plafond zijn van hout, dus je hoort ongeveer elke scheet. Bovenburen zijn spirituele mensen die herhaaldelijk met 12 man om 03:00 in de nacht op en neer stonden te springen. Goed, het zijn gehorige woningen, maar als de lampen beginnen te bungelen is er toch wel sprake van overlast ;). In het begin ergerde ik mij er ook kapot aan.

Tot ik een paar keer (zelfs om 03:00 in de nacht) ben langs gegaan om te vragen of ze rekening konden houden met het gestamp. Sindsdien oordopjes gekocht en vrijwel geen overlast meer.

Wat ik uit je eerste post opmaak zijn het geen absurde omstandigheden, maar ik kan begrijpen dat het wel kan leiden tot overlast. Assumption is the mother of all fuck ups, voor je aanneemt dat je buurman een opvliegend type is zou ik eerst eens een normaal gesprek voeren :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-05 10:35

MeltedForest

Lenny-t

DennusB schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:31:
[...]

Je hoeft in ieder geval niet meer te beginnen over de verbouwing en de bevalling, dat is allemaal over en verleden tijd en dat had je destijds kunnen aangeven (maar klagen over een bevalling tijdens een bevalling lijkt me wat overdreven ;)) . Het enige wat je nu wel kan aangeven is dat je onregelmatig werkt en overdag wil slapen, en of ze daarmee wat rekening kunnen houden met het huilen van de baby.

Trouwens, baby's huilen niet hun hele leven dus het gaat uiteindelijk vanzelf weer over. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Arrne schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:43:
[...]

Even los van het feit dat dit niet een heel ongebruikelijke aanpak is, hoe weet je dat zo zeker? Zover ik lees heb je nog nooit met ze gesproken.
Alles is te horen, dus ook of ze bij de baby zijn. En dat zijn ze nooit als ie huilt. Sterker nog, dan kan je ze beneden gewoon gezellig horen kletsen of tv horen kijken.

En ja : Het werkt 2 kanten op. Vandaar dat ik dus ook asap wel een keertje langs ga!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 08:01
Je hebt van horen zeggen dat de buurman opvliegerig is.
Je snapt het punt hier toch wel hè?

Andermans perceptie, plus het feit dat je niet weet hoe de ander begonnen is en/of het gebracht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:45:
Je hebt van horen zeggen dat de buurman opvliegerig is.
Je snapt het punt hier toch wel hè?

Andermans perceptie, plus het feit dat je niet weet hoe de ander begonnen is en/of het gebracht heeft.
Helemaal eens :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 23-05 20:01

Frostbite

🤦🏻‍♂️

[...]

:F echt waar... heb je zelf kinderen?

Die van mij zijn ook wel eens 's-nachts wakker. Zeker de jongste van 2. Als die verkouden is blijven we soms ook ongewild in een vicieus cirkertje (huilen, troosten, hoesten, weer huilen, enz enz)
Kost ook de nodige tijd om ze uiteindelijk weer te laten slapen.

En ja het ene kind is het andere niet. Soms worden ze wakker en huilen ze. In de meeste gevallen vallen ze vanzelf weer in slaap. Daarbij zijn er ook gewoon ouders die gewoon doodop zijn na een dag en het simpelweg niet horen.

Het zijn allemaal geluiden die je moet accepteren. Dat zij dan maar moeten verhuizen terwijl JIJ er last van hebt is natuurlijk best krom.

Koop oordoppen, ga langs en maak eens een praatje of en toon eens wat meer begrip voor een ander.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arrne
[...]

Heh, weinig mensen met kleine kinderen in je omgeving zeker? Zo makkelijk gaat dat lang niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Frostbite schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:46:
[...]

:F echt waar... heb je zelf kinderen?

Die van mij zijn ook wel eens 's-nachts wakker. Zeker de jongste van 2. Als die verkouden is blijven we soms ook ongewild in een vicieus cirkertje (huilen, troosten, hoesten, weer huilen, enz enz)
Kost ook de nodige tijd om ze uiteindelijk weer te laten slapen.

En ja het ene kind is het andere niet. Soms worden ze wakker en huilen ze. In de meeste gevallen vallen ze vanzelf weer in slaap. Daarbij zijn er ook gewoon ouders die gewoon doodop zijn na een dag en het simpelweg niet horen.

Het zijn allemaal geluiden die je moet accepteren. Dat zij dan maar moeten verhuizen terwijl JIJ er last van hebt is natuurlijk best krom.

Koop oordoppen, ga langs en maak eens een praatje of en toon eens wat meer begrip voor een ander.
Nee, gelukkig heb ik zelf (nog) geen kids. En ik ben het helemaal met je eens hoor, ik zeg ook niet dat ze moeten verhuizen. Maar het moet ook niet zo zijn dat straks het halve blok leeg staat omdat ze hun kind niet stil kunnen krijgen. Het verhaal heeft altijd 2 kanten he.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

DennusB schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 12:16:
[...]

Dat was sarcasme ;)
Ik ben blij dat ik een goede verstandhouding met de buren heb (inmiddels 1 minder). Scheiding is ingezet dus ik hoop dat de buurvrouw (inclusief zoon) nog lang blijven wonen. Gejank met de buren lijkt me een rotsituatie temeer omdat ik zelf leef volgens het motto: live & let live en dat gaat soms erg moeilijk als andere mensen zeer egoïstisch zijn.

[ Voor 44% gewijzigd door Typhone op 05-10-2016 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Laatst online: 24-05 12:01

Ryan1981

Je ne sais pas

Mijn mening:

Ik snap dat mensen het normaal vinden dat je je even voorstelt maar dit moet natuurlijk niet.

Ook wij, nouja, met name mijn wederhelft die thuis zat, hebben last gehad van verbouwende mensen. Betonboor in een flat is dolle pret! Echt oorverdovend hard dat je gewoon naar buiten gaat voor een wandeling tot het over is. Maar wij snappen maar al te goed dat er niets aan te veranderen valt. Nu hadden wij wel de verdenking dat het niet verbouwing was maar dat iemand gewoon een soort werkplaats had gemaakt, en dat veranderd de zaak toch wel.

Wat ik er iig van geleerd heb is dat ik als ik zelf ooit ga verbouwen ik een briefje ophang/brief in de bus bij de buren doe waar een groffe planning op staat en een e-mail adres waar ze me op kunnen bereiken. Ik zou dan idd niet mijn planning zo willen aanpassen dat ik flinke vertraging oploop maar als ik bijvoorbeeld op sommige dagen eerder kan beginnen of later kan eindigen dan is dat natuurlijk wel te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 23-05 20:01

Frostbite

🤦🏻‍♂️

[...]

Als om 01:30 je kind gaat liggen gillen dan laat je dat niet 2 uur doorgaan, niet voor jezelf, en ook niet voor je buren. Wil je dat wel : Dan ga je lekker vrijstaand wonen.
DennusB schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:49:
[...]
Nee, gelukkig heb ik zelf (nog) geen kids. En ik ben het helemaal met je eens hoor, ik zeg ook niet dat ze moeten verhuizen. Maar het moet ook niet zo zijn dat straks het halve blok leeg staat omdat ze hun kind niet stil kunnen krijgen. Het verhaal heeft altijd 2 kanten he.
Euh ja dat zei je net wel... :P

Halve blok leeg lijkt me sterk. De meeste oudere personen weten heus wel dat een klein kindje / baby'tje veel geluid kan produceren. Wie weet is het wel een huilbaby. Dan geef ik het ze te doen...

Bel eens aan met appeltaartje ofzo en een knuffeltje voor de kleine. Zelf de grootste opvlieger kan zo'n gebaar best waarderen.
Ryan1981 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:55:
Wat ik er iig van geleerd heb is dat ik als ik zelf ooit ga verbouwen ik een briefje ophang/brief in de bus bij de buren doe waar een groffe planning op staat en een e-mail adres waar ze me op kunnen bereiken. Ik zou dan idd niet mijn planning zo willen aanpassen dat ik flinke vertraging oploop maar als ik bijvoorbeeld op sommige dagen eerder kan beginnen of later kan eindigen dan is dat natuurlijk wel te doen.
Ik zou het je juist afraden. Je mag lawaai maken tussen 8:00- 22:00. Je zou eventueel een briefje in de bus kunnen duwen met het feit dat je de komende weken aan het klussen bent.

[ Voor 29% gewijzigd door Frostbite op 05-10-2016 14:06 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

m0nk schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:23:
funda.nl

Serieus, als je alle topics over burenoverlast erbij haalt (alleen al op tweakers) is dat de enige echte oplossing.
Yep, helaas. Zowel bij koop als huur. Bij laatstgenoemde heb je nog het geluk vrij eenvoudig weg te kunnen.

Ik heb ook een rumourige onderbuurman (appartement). Nu is de isolatie sowieso niet geweldig (en dat voor een complex uit 2009... bizar) maar harde muziek 's nachts, met deuren gooien, van die Sjonnie auto's. Je kent het wel. Ik heb nog de hoop dat 'ie eerdaags vertrekt maar tot die tijd is het gewoon slikken waarschijnlijk en genieten van de momenten dat 'ie weg is (onregelmatige werktijden).

Prima kerel verder overigens, wellicht heeft 'ie het gewoon niet door. Maar aanspreken kan ook verkeerd uitpakken.

[ Voor 7% gewijzigd door TommyGun op 05-10-2016 13:58 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RemcoDelft
DennusB schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:24:
Lezen is blijkbaar lastig, er staat dat ik het ZOU KUNNEN gaan doen, niet dat ik het doe.
Ik kan prima lezen, maar je wil blijkbaar alleen horen wat uikomt. Als jij 's nachts op de muur slaat omdat een baby huilt denk ik niet dat je een fijne buurman bent.
Nog even ter duidelijkheid : Het is geen flat maar gewoon een (koop) rijtjeshuis!
Hoe heb je dan een onderbuurvrouw?
De beste stuurluii hebben geen kinderen.

[ Voor 37% gewijzigd door RemcoDelft op 05-10-2016 14:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-05 21:14
Dus je bent ook nooit langs geweest om ze te feliciteren met het jonge grut of om ze welkom in de straat te heten o.i.d.? :? Ik snap werkelijk niet dat je je 8 maanden aan het opnaaien bent, dan hier je onvrede komt ventileren, maar per saldo de buren nog nooit gesproken hebt?

Ja, ze hadden zichzelf ook voor moeten stellen, kans gemist. Maar dat werkt twee kanten op. Mijn kinderen zijn ook in standje terreur de laatste tijd en je kan als ouder aardig hopeloos worden als alle vloeistoffen gecheckt zijn en het kind blijft huilen. De baby is nog geen maand oud, dus heeft nog krampjes en alle andere opstartverschijnselen die bij geboren worden komen. Dan kan die bonk op de muur weer een halfuur extra kalmeren betekenen en wordt dat niet in dank afgenomen..

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik ga zodra ik nieuwe buren zie altijd even aan de deur en stel me voor, verwelkom ze in de buurt.
Zo kun je in een gesprek wel opmaken met welke mensen je te doen hebt, en wat hun plannen zijn. daar kun je je dan op voorbereiden. Ik sta altijd open voor een praatje en heb al gauw door hoe of wat.

Als je lang wacht met praten ga je je ergeren en je partner ook, dat gaat niet over en word alleen erger.
Ook door te praten (klagen) bij/met andere buren werkt niet mee.

- Waarom ben je niet eerder gaan praten of gaan kijken hoe of wat men aan het doen is/was.
- Je kunt goed aangeven als je overlast ervaart.

Nadeel wordt nu dat men denkt, nu komt ie eens langs wat is dat nu weer.. nooit wat van hun gehoord......

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06:32

snmght

imho dan he

Ik ben nog wel benieuwd wat de reactie is als TS langs is geweest. Ik zou nog toe willen voegen: als die buurman daadwerkelijk opvliegerig is dan heb je in het slechtste geval als geluk bij een ongeluk wel degelijk iets waarmee je iets kan. Op dit moment doen ze volgens de letter van de wet nog weinig verkeerd maar dat veranderd natuurlijk op het moment dat je buurman je gaat bedreigen of te lijf zou willen gaan.

Ik heb zelf zo een opvliegende buurman met het nodige gemopper en gedoe heen en weer. Totdat hij met een tuinstoel uithaalde richting mijn hoofd, dat was voor mij de druppel en reden om de wijkagent eens langs te laten gaan gezien praten geen optie meer was. Sindsdien is het weer rustig.

Je kunt je bezoek best opleuken door een biertje mee te nemen of iets voor die kleine. Kun je er nog gekscherend bij zeggen dat hij/zij daar misschien rustig van wordt. Als het inderdaad dreigend wordt gewoon jezelf uit de voeten maken.

Succes!

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Aan de andere kant... als je echt in een bepaalde buurt woont dan hoeft praten natuurlijk niet altijd te helpen. Veel Tweakers zijn volgens mij van de brave kant maar er zijn zat figuren waar praten echt niet gaat helpen. Er zijn altijd wel 'new kids achtige' types die links en rechts de boel lopen te verstieren. Toen ik jaren geleden in sociale huur woonde waren de appartementen net verhuurd en waren we met 3 man binnen 1 maand 'nieuw' erin. Toen ik 2,5 jaar later vertrok, zeiden de overburen dat ze het jammer vonden want ze hadden net 2,5 jaar rust gehad. Daarvoor was er dus lawaai, arrestatieteam, zelfgemaakte brandbommetjes, diefstallen, matpartijen op straat en ga zo maar door. Dat kwam dus omdat buurman A het zat was, buurman B (volgens de buurt) terecht in elkaar getimmerd had enz enz. Als zo'n types echter naast je wonen kan de lol van 'praten' er snel af zijn.

Ik zal gemist hebben of het koop/huurhuis was maar van die types die lopen te verhuizen, kinderen pompen en lawaaiierig zijn heb ik meestal niet het idee dat het 'de welbespraakten' van deze aarde zijn. Ja iedereen zal wel weer een verhaal hebben met een uitzondering maar in het algemeen genomen zal ik er niet zo ver naast zitten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:46
Typhone schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:15:
van die types die lopen te verhuizen, kinderen pompen
Gek volk inderdaad, mensen die verhuizen en kinderen krijgen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Bazziek schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:17:
[...]
Gek volk inderdaad, mensen die verhuizen en kinderen krijgen :+
Het gaat meer om de snelheid waarom en waarmee. Ik ken heel weinig mensen die, terwijl de vrouw zwanger is, besluiten een huis te gaan kopen, verhuizen en alle ellende in 1x over zich heen laten storten. Dat zijn zoals gezegd meestal een bepaald soort mensen die vaak maar 1 of maximaal 2 stappen vooruit denken en het totale plaatje niet zien of kunnen zien. Cognitief beperkt dus. Ik (31 jaar oud) zie om me heen niemand dat soort fratsen uithalen en de kinderen vliegen me links en rechts om de oren bij kennissen, vrienden, collega's, familie. Get my point?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-05 21:14
Niet? Gebeurd geregeld, met name in nieuwbouw. Bouw aan de gang, vrouw zwanger, oplevering en inrichting moeten dan binnen een maand klaar zijn.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarkin
Typhone schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:20:
[...]

Het gaat meer om de snelheid waarom en waarmee. Ik ken heel weinig mensen die, terwijl de vrouw zwanger is, besluiten een huis te gaan kopen, verhuizen en alle ellende in 1x over zich heen laten storten. Dat zijn zoals gezegd meestal een bepaald soort mensen die vaak maar 1 of maximaal 2 stappen vooruit denken en het totale plaatje niet zien of kunnen zien. Cognitief beperkt dus. Ik (31 jaar oud) zie om me heen niemand dat soort fratsen uithalen en de kinderen vliegen me links en rechts om de oren bij kennissen, vrienden, collega's, familie. Get my point?
Uhu, en hoe kortzichtig je kan zijn 8)7

M'n schoonzus (niet marginaal oid) en vent hebben hetzelfde beslist. Op 1.5 jaar is het huis volledig verbouwd terwijl zij bij de ouders tijdelijk verbleven. Ondertussen is het eerste kindje geboren tijdens de verbouwing. Dat was voor hen een heel bewuste keuze (wij snapten dat op dat moment ook niet).

Feit is wel dat ze nu na 2 jaar heel rustig wonen en dat kindlief ook al wat ouder wordt. Om nu te zeggen dat enkel marginale mensen tegelijkertijd zwanger worden en verbouwen, nu ja, you get the point

Niet iedereen heeft de poen om een huis te kopen dat volledig af is vooraleer zij erin kunnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Tarkin op 05-10-2016 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Aan de andere kant... als je echt in een bepaalde buurt woont dan hoeft praten natuurlijk niet altijd te helpen. Veel Tweakers zijn volgens mij van de brave kant maar er zijn zat figuren waar praten echt niet gaat helpen. Er zijn altijd wel 'new kids achtige' types die links en rechts de boel lopen te verstieren. Toen ik jaren geleden in sociale huur woonde waren de appartementen net verhuurd en waren we met 3 man binnen 1 maand 'nieuw' erin. Toen ik 2,5 jaar later vertrok, zeiden de overburen dat ze het jammer vonden want ze hadden net 2,5 jaar rust gehad. Daarvoor was er dus lawaai, arrestatieteam, zelfgemaakte brandbommetjes, diefstallen, matpartijen op straat en ga zo maar door. Dat kwam dus omdat buurman A het zat was, buurman B (volgens de buurt) terecht in elkaar getimmerd had enz enz. Als zo'n types echter naast je wonen kan de lol van 'praten' er snel af zijn.

Ik zal gemist hebben of het koop/huurhuis was maar van die types die lopen te verhuizen, kinderen pompen en lawaaiierig zijn heb ik meestal niet het idee dat het 'de welbespraakten' van deze aarde zijn. Ja iedereen zal wel weer een verhaal hebben met een uitzondering maar in het algemeen genomen zal ik er niet zo ver naast zitten.
Maar al dat soort bevooroordeeldheid zal alleen maar tegenwerken, want als de TS dan bijvoorbeeld meteen het probleem aansnijd ipv eerst even gezellig contact zoekt, zal dat enkel het bestaande beeld wat TS heeft bevestigen, terwijl het de buurman wellicht gewoon even in het verkeerde keelgat schoot.

Constateren dat het tokkies zijn kan altijd nog nadat je regelmatig contact hebt gehad. Maar met de vooringenomenheid die ik in sommige posts lees over hun buren (die men nog nooit gesproken heeft verder) vraag ik me af of je in alle redelijkheid als buren nog onder zo'n stigmatisering uit kan. Of zal elk bonkje, of probleempje enkel het beeld wat al vastzit in het hoofd doen versterken.

[ Voor 48% gewijzigd door MsG op 05-10-2016 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol

Het verhaal wat ik een paar posts terug schetste was ook in de tijd dat ik nog in de ghetto van Den Bosch woonde en Maaskantje letterlijk uit mijn raam kon zien liggen. Die onderburen waren op zijn zachts gezegd erg new kids en ook dat was geen probleem. Oftewel, dat zijn vooroordelen en dat is nou net de reden dat TS al niet naar zijn "opvliegende" buurman is geweest. ;)

De mensen die echt echt echt niet willen zijn echt in de minderheid. Daarbij krijg ik van TS ook niet het idee dat hij in een verzamelflat in een achterwijk van Rotterdam woont ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-05 14:20
Na 2 weken klussen in mijn nieuwe huis zag ik mijn buurman ook pas voor het eerst. Andere buren heb ik wel gezien en voorgesteld, maar deze buurman kwam ik maar niet tegen, en ik ga niet speciaal aanbellen.

Ik voelde mij behoorlijk rot erover dat ik hem pas na 2 weken leerde kennen maar zo te lezen kan het dus allemaal veel erger :D

Dezelfde buurman zuipt zich elk weekend helemaal klem en hoor ik standaard op zaterdagochtend overgeven. Een andere buurman heeft weer een hond en een vogel die heel de dag in de tuin zitten en de nodige herrie maakt. Een andere buurman is gescheiden en krijgt elke zaterdagochtend zijn schreeuwende en spelende kinderen over de vloer. Zo heeft iedereen wel wat. So be it.

Ik snap ook wel dat je niet je buren altijd kan zien en/of voorstellen. Toen ik aan het klussen was kwam een andere buurman elke dag een praatje maken overdag. Nu ben ik aan het werk van 7.00 tot 17.00 elke dag, hij werkt in de avond. Dus nu heb ik hem echt al bijna een jaar niet gezien (!). En als je je dan aan je buren ergert gaat het wel heel erg knagen terwijl de buurman zich misschien wel van geen kwaad bewust is.

Ik vind de overlast allemaal een beetje overtrokken. Zolang je er niets van zegt zal het wel overlast blijven. Als je er over praat of het eens aangeeft zal het in ieder geval makkelijk bespreekbaar zijn in plaats van je te ergeren of als een kneus op de muur te bonken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrne
chaoscontrol schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:29:
Daarbij krijg ik van TS ook niet het idee dat hij in een verzamelflat in een achterwijk van Rotterdam woont ofzo.
Als ik zie welke 'overlast' TS hier beschrijft, denk ik inderdaad niet dat hij in de een of andere tokkiewijk woont. :+

[ Voor 39% gewijzigd door Arrne op 05-10-2016 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

MsG schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:25:
[...]

Maar al dat soort bevooroordeeldheid zal alleen maar tegenwerken, want als de TS dan bijvoorbeeld meteen het probleem aansnijd ipv eerst even gezellig contact zoekt, zal dat enkel het bestaande beeld wat TS heeft bevestigen, terwijl het de buurman wellicht gewoon even in het verkeerde keelgat schoot.

Constateren dat het tokkies zijn kan altijd nog nadat je regelmatig contact hebt gehad. Maar met de vooringenomenheid die ik in sommige posts lees over hun buren (die men nog nooit gesproken heeft verder) vraag ik me af of je in alle redelijkheid als buren nog onder zo'n stigmatisering uit kan. Of zal elk bonkje, of probleempje enkel het beeld wat al vastzit in het hoofd doen versterken.
Ja ik haast mij om te zeggen dat het gesprek aangaan sowieso eerst moet gebeuren. Tokkies of geen tokkies. Vaak zijn tokkies juist ook weer zeer sociale mensen die, wanneer je ze op een zelfde manier benadert, begrip kunnen hebben. @ TS ga dus niet direct van het slechtste uit ;). Ik scheen alleen even een ander licht op het geheel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Tarkin schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:24:
[...]

Uhu, en hoe kortzichtig je kan zijn 8)7

M'n schoonzus (niet marginaal oid) en vent hebben hetzelfde beslist. Op 1.5 jaar is het huis volledig verbouwd terwijl zij bij de ouders tijdelijk verbleven. Ondertussen is het eerste kindje geboren tijdens de verbouwing. Dat was voor hen een heel bewuste keuze (wij snapten dat op dat moment ook niet).

Feit is wel dat ze nu na 2 jaar heel rustig wonen en dat kindlief ook al wat ouder wordt. Om nu te zeggen dat enkel marginale mensen tegelijkertijd zwanger worden en verbouwen, nu ja, you get the point

Niet iedereen heeft de poen om een huis te kopen dat volledig af is vooraleer zij erin kunnen.
Dus ook niet de poen een kind ondersteuning te bieden als daar complicaties optreden. En dan gaat het dus faliekant mis en zit je in een zielig TV programma te bedelen. Precies wat ik zei: 1 of maximaal 2 stappen vooruit kunnen denken. Dat jij weer een uitzondering kent die goed ging neemt niet weg dat het een gigantische gok is die je daar neemt. En je speelt daar met het leven van een kind en je eigen levens. Denk daar maar eens over na voordat je gaat zeggen dat ik marginaal denk. Als ouders (ik noem maar iets) omkomen en nog een hypotheek hebben mag je opeens 2 hypotheken betalen als een huis niet genoeg oplevert. En zo kunnen we nog wel ff doorgaan. Daar zit je dan met je weinige geld, toch een kinderwens en tóch een verbouwing. Kort door de bocht maar dat is net zo'n uitzonderingssituatie als jij nu hier schetst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxACxx
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-05 20:56
kevinl schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:23:
Kan me niet voorstellen dat dat uit een babystrotje kan komen.
Yeah right... Ik heb er twee en 1 ervan is 4 maanden oud...en geloof mij wat voor volume baby's kunnen produceren _O- Hier geen janken tot het stopt-policy by the way....never nooit. Wel een troost je kroost policy <3

@DennusB

Schrijf een briefje samen met je buren over hun overlast en maak een kopie. Geen verbetering na verloop van tijd? Dan neem je contact op met jullie wijkagent.

[ Voor 6% gewijzigd door xxACxx op 05-10-2016 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06:32

snmght

imho dan he

Typhone schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:59:
[...]

Dus ook niet de poen een kind ondersteuning te bieden als daar complicaties optreden. En dan gaat het dus faliekant mis en zit je in een zielig TV programma te bedelen. Precies wat ik zei: 1 of maximaal 2 stappen vooruit kunnen denken. Dat jij weer een uitzondering kent die goed ging neemt niet weg dat het een gigantische gok is die je daar neemt. En je speelt daar met het leven van een kind en je eigen levens. Denk daar maar eens over na voordat je gaat zeggen dat ik marginaal denk. Als ouders (ik noem maar iets) omkomen en nog een hypotheek hebben mag je opeens 2 hypotheken betalen als een huis niet genoeg oplevert. En zo kunnen we nog wel ff doorgaan. Daar zit je dan met je weinige geld, toch een kinderwens en tóch een verbouwing. Kort door de bocht maar dat is net zo'n uitzonderingssituatie als jij nu hier schetst.
Man man man wat een optimist ben jij, je hebt ook gewoon mensen die niet alles willen plannen en alle risico's angstvallig proberen te vermijden. Volgens mij heeft dat niets met 'kunnen' te maken maar is het meer een way of life. Je kan ook gewoon in het hier en nu leven en ondertussen intelligent, intellectueel en weldenkend zijn. Natuurlijk zijn er legio scenario's waar het inderdaad mis gaat vanwege een gebrekige planning maar zoals je het nu stelt is eenieder die geen zorgvuldig gedocumenteerde risico-analyse in zijn / haar vijfjarenplan opgenomen heeft een naïeve minkukel. Dat is een tikkie overdreven.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• demichel
  • Laatst online: 05-02-2024
Kraay89 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:35:
Met stroop vang je meer vliegen dan met azijn!

Langs gaan!
boodschappenlijst: Een dikke reep chocola voor moeders, een sixpackje lekkers voor paps en een bosje bloemen voor de keukentafel.
1e opmerking: Goh, wat kan die kleine een keel op zetten, ik dacht: jullie kunnen wel een verwennerijtje gebruiken.
2e Opmerking: Jullie heb flink verbouwd volgens mij, als ik dat zo mocht horen door de muren heen. Nu ben ik ontzettend nieuwsgierig wat jullie er van gemaakt hebben!

Het was nog lang gezellig! ;-)
Dus... lui die 6 maanden lang van 's morgens vroeg tot 's avonds laat lawaai maken zonder zich even netjes voor te stellen... een baby de hele nacht door laten schreeuwen... die ga je vergasten op chocolade, bier en bloemen? Man. En ik dacht dat ik te goed was voor deze wereld.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Waarom? Het beeld wat hier geschetst wordt is toch dat er de hele dag geboord wordt + lawaai + een baby. "Goede veilige omgeving voor een baby"... Ik zou dat iets stabieler doen en de meeste mensen om mij heen (inderdaad geen 'naïeve minkukels' zoals jij het omschrijft) zie ik dat soort dingen ook niet doen. Nogmaals focus je op het gehele plaatje en het beeld wat ik schets en ga er geen veralgemenisering van maken.

Wat schaar jij onder angstvallig een risico vermijden? Met 220 km/h door de stad racen in de hoop dat het goedkomt of extra fruit gaan eten in de hoop dat je later geen maagkanker krijgt? Daar zit nog wel een groot nuance verschil in wat jij nu, helaas, niet aanstipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
xxACxx schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:01:
[...]

Schrijf een briefje samen met je buren over hun overlast en maak een kopie. Geen verbetering na verloop van tijd? Dan neem je contact op met jullie wijkagent.
Ja, wie weet arresteert de wijkagent die baby wel. :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 16:38

Stoney3K

Flatsehats!

snamgaah schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:04:
[...]

Man man man wat een optimist ben jij, je hebt ook gewoon mensen die niet alles willen plannen en alle risico's angstvallig proberen te vermijden. Volgens mij heeft dat niets met 'kunnen' te maken maar is het meer een way of life. Je kan ook gewoon in het hier en nu leven en ondertussen intelligent, intellectueel en weldenkend zijn.
Natuurlijk even heel kort door de bocht. Een huis kopen én kinderen zijn allebei verplichtingen waar je een leven lang aan verbonden blijft. Lijkt me logisch dat je daar even 2 keer over na denkt en niet te pas en te onpas zonder een rubbertje gaat batsen want "het komt toch allemaal wel goed"

Mensen die slecht zijn in financiëel plannen moeten al helemaal een paar keer extra nadenken voordat ze zich voortplanten of een huis kopen. De foutmarge is dan nou eenmaal niet zo heel groot, en als je je huis niet kan betalen, of erger nog, de zorg voor je kind niet kan ophoesten, dan zit je wel met een probleem wat je de rest van je leven nog achtervolgt.
demichel schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:05:
[...]
Dus... lui die 6 maanden lang van 's morgens vroeg tot 's avonds laat lawaai maken zonder zich even netjes voor te stellen... een baby de hele nacht door laten schreeuwen... die ga je vergasten op chocolade, bier en bloemen? Man. En ik dacht dat ik te goed was voor deze wereld.
Tja, wel iets met vliegen, honing, en azijn. Je kan op zijn minst de vriendelijke benadering proberen, dan is de kans iets minder groot dat de deur al open gedaan wordt met een scheldpartij en een getrokken honkbalknuppel. Want uiteindelijk wil je wel dat er gewoon met je buren rekening gehouden wordt, ik verwacht niet dat de TS zich als doel gesteld heeft om de buren op te laten krassen.

Aan een huilend kind kun je trouwens weinig doen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Zo werkt het niet. Zo'n kind kun je niet ineens stil krijgen. Tegelijkertijd kan een stel jonge ouders vaak geen vrijstaand huis veroorloven. Wat verwacht je nou helemaal? Ze kunnen moeilijk de muren van alle ruimtes met eierdozen behangen. Ze zullen ook zeker niet gaan verhuizen. Die baby houdt zich ook niet zomaar ineens stil, zeker niet als je ineens wél wil dat de ouders er elke keer naartoe gaan als 'ie huilt.

Ja, het is goed klote, maar je kan niet veel anders dan er even mee leven. 't Kind ontgroeit die huilfase vanzelf. Tot die tijd kun je oordopjes gebruiken of in overleg gaan met je buren om te kijken of zij iets kunnen doen om het minder storend te maken dat 't kindje huilt.

Of om het in je eigen woorden te zeggen: als je absolute rust wil: dan ga je lekker vrijstaand wonen. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxACxx
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-05 20:56
Arrne schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:09:
[...]

Ja, wie weet arresteert de wijkagent die baby wel. :')
Ja iedereen weer blij >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Stoney3K schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:09:
[...]
Aan een huilend kind kun je trouwens weinig doen.
Mmmm, troosten misschien?

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrne
Typhone schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:08:
Waarom? Het beeld wat hier geschetst wordt is toch dat er de hele dag geboord wordt + lawaai + een baby. "Goede veilige omgeving voor een baby"...
Misschien moet je dan nog eens teruglezen, want is dus niet het beeld dat geschetst wordt.

Los daarvan ben je er nu allemaal dingen bij aan het slepen waarvan je helemaal niet kunt weten of die wel of niet van toepassing zijn. Niet met het beetje gebrekkige (en eenzijdige) info wat hier gegeven wordt. Dus ik weet niet precies welk punt je nu eigenlijk probeert te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
Typhone schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:59:
[...]

Als mijn (schoon)ouders komen te overlijden heb ik geen kosten meer aan dat huis, dankzij de schuldsaldoverzekering die ze hebben afgesloten. Cru gezien zou dat zelfs een financiele meevaller zijn (een emotionele tegenvaller natuurlijk). En als ik over alles uiterst negatief zou moeten denken, dan zou ik toch beter gewoon thuis blijven wonen tot zolang m'n ouders niet sterven, daarna heb ik dan toch goedkoop een huisje.

Nu ja, mensen willen ook graag wat leven en risico's nemen hoort daarbij.

Je kan alles doodanalyseren, maar waar ben je dan in godsnaam mee bezig. Weet gewoon dat het wel meer gebeurt dan je zou verwachten en dat die mensen zeker niet allemaal marginaal zijn. Misschien dat vanuit onze tweakers leefwereld zulke mensen al snel als marginaal bestempeld worden, I don't know.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Als oplossing voor het gehuil:
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/38BPAMG9tTI/maxresdefault.jpg

Actieve noise cancelling, in ear - gebruikte het in het vliegtuig, heerlijk geslapen direct naast een terrorbaby last van pijnlijke oren in het vliegtuig. Omdat het zo goed werkte ook maar toegepast op wintersport naast enorm zagende maat - perfect. Tegelijk koptelefoon, dus op laag volume rustige muziek, en je bent zo weg in dromenland d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Ja.. ik heb getroost, ik heb laten huilen, ik heb 's nachts gewandeld.. gelukkig was de hel na een jaar of 2 voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

St@m schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:16:
[...]

Ja.. ik heb getroost, ik heb laten huilen, ik heb 's nachts gewandeld.. gelukkig was de hel na een jaar of 2 voorbij.
En? heb je nu een kind die naar je luistert?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
St@m schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:16:
[...]

Been there, done that. Marathons rond de keukentafel gewandeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 16:38

Stoney3K

Flatsehats!

Je hebt het over een pasgeboren baby. Die heeft een binaire set stembanden met 2 settings: Doodstil als ie slaapt, en idioot hard als ie honger heeft, een krampje heeft, moet poepen, een pesthumeur heeft of zich domweg verveelt.

Zo'n kind heeft het cognitieve vermogen nog niet om het concept "troosten" te snappen, maar het kan alleen een sirene uitkwaken om de aandacht van de ouders te trekken.

Dan kun je als ouders twee dingen doen: Bij elke piep op het kind af rennen omdat er iets aan de hand is of het kind negeren zodat het afleert om overal aandacht voor te trekken omdat het "zeurt". Wat daarvan de beste keuze is is een pedagogische discussie die ik liever niet aanga. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

kevinl schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:18:
[...]

En? heb je nu een kind die naar je luistert?
Ja, twee.. Ik snap je vraag niet?

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste