Wat te doen met overlast van buren?

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:27

Typhone

Who Dares Wins

Tarkin schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:15:
[...]

Als mijn (schoon)ouders komen te overlijden heb ik geen kosten meer aan dat huis, dankzij de schuldsaldoverzekering die ze hebben afgesloten. Cru gezien zou dat zelfs een financiele meevaller zijn (een emotionele tegenvaller natuurlijk). En als ik over alles uiterst negatief zou moeten denken, dan zou ik toch beter gewoon thuis blijven wonen tot zolang m'n ouders niet sterven, daarna heb ik dan toch goedkoop een huisje.

Nu ja, mensen willen ook graag wat leven en risico's nemen hoort daarbij.

Je kan alles doodanalyseren, maar waar ben je dan in godsnaam mee bezig. Weet gewoon dat het wel meer gebeurt dan je zou verwachten en dat die mensen zeker niet allemaal marginaal zijn. Misschien dat vanuit onze tweakers leefwereld zulke mensen al snel als marginaal bestempeld worden, I don't know.
Ik snap dat doodanalyseren niet zo. Heeft toch niks met doodanalyseren te maken. Ik heb twee dure auto's die ik niet reed toen ik 6 jaar geleden aan het afstuderen was. Toen kon ik 1 van deze 2 auto's kopen (was m'n spaargeld direct weg). Ik reed toen een normale kleine auto omdat het kon en veilig was voor mijn financiën. Met een kind + huis + verbouwen neem je allerlei flinke risico's en ga je gokken. Klap kon ik destijds niet opvangen en extern kon ik wel aankloppen maar zo ben ik niet opgevoed.

JOUW ouders hebben een schuldsaldoverzekering, niet alle ouders hebben die. Dan is van andere mensen uitgaan in mijn ogen extreem dom en kortzichtig. Zou in elk geval een hele hoop mensen een hele hoop ellende besparen als ze deze gedachtengang ook eens zouden kunnen maken. Emotionele crap heeft nog nooit iemand verder gebracht. Emotionele crap heeft wel een heleboel kapotgemaakt.

Als je over dergelijke invloedrijke beslissingen iets langer zou nadenken in sommige gevallen dan zou de wereld er een stuk rooskleuriger uitzien. Daarmee bedoel ik niet jou persoonlijk in dit geval want daarvoor ken ik jou + persoonlijke situatie niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:41
Zullen we het weer over DennusB en zijn ontzwangerende klusburen hebben?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 11:13
Frostbite schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:46:
[...]

:F echt waar... heb je zelf kinderen?

Die van mij zijn ook wel eens 's-nachts wakker. Zeker de jongste van 2. Als die verkouden is blijven we soms ook ongewild in een vicieus cirkertje (huilen, troosten, hoesten, weer huilen, enz enz)
Kost ook de nodige tijd om ze uiteindelijk weer te laten slapen.

En ja het ene kind is het andere niet. Soms worden ze wakker en huilen ze. In de meeste gevallen vallen ze vanzelf weer in slaap. Daarbij zijn er ook gewoon ouders die gewoon doodop zijn na een dag en het simpelweg niet horen.

Het zijn allemaal geluiden die je moet accepteren. Dat zij dan maar moeten verhuizen terwijl JIJ er last van hebt is natuurlijk best krom.

Koop oordoppen, ga langs en maak eens een praatje of en toon eens wat meer begrip voor een ander.
Precies waarom zouden ouders met kinderen zich moeten aanpassen aan anderen, als die last hebben van die kinderen. Echt hoor, wat denken sommige mensen wel niet. Ze snappen gewoon niet hoe zwaar het is om ouder te zijn, als of het een keuze is.

Ik heb hard op moeten lachen om jouw reactie. Anderen moeten maar accepteren dat kinderen lekker schreeuwen, en dan sluit je af met, heb begrip voor een ander.

de tering. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maggoo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10-2020
Onwaarschijnlijk, het is weer compleet de omgekeerde wereld.

Ja die mensen weten toch ook niet dat een drilboor overlast geeft, en hoe kunnen zij het nou weten dat een krijsend kind door de muren heen gehoord wordt.

Klussende buren zouden van te voren andere bewoners op de hoogte moeten stellen, en overleg moeten voeren hoe overlast zo veel mogelijk te voorkomen, niet andersom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:58

Stoney3K

Flatsehats!

muffstuff schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:28:
[...]

Ik heb hard op moeten lachen om jouw reactie. Anderen moeten maar accepteren dat kinderen lekker schreeuwen, en dan sluit je af met, heb begrip voor een ander.
Cynisch much? Jij vindt dat ouders maar een schreeuwvrij kind moeten maken, zich opsluiten in een geluiddichte cel of zich anders maar niet voortplanten omwille van de rust van de buren?

Als TS serieus overtuigd is dat het kind verwaarloosd wordt, laat hem maar lekker Jeugdzorg bellen, maar ik heb nog nooit een ouder gezien die aangesproken is door de wijkagent over het gekrijs van hun kroost...

[ Voor 18% gewijzigd door Stoney3K op 05-10-2016 15:32 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:27

St@m

@ Your Service

maggoo schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:31:
Klussende buren zouden van te voren andere bewoners op de hoogte moeten stellen, en overleg moeten voeren hoe overlast zo veel mogelijk te voorkomen, niet andersom.
Onzin, staat allemaal netjes vastgelegd in het wetboek. En als het je niet bevalt, dan loop je er heen om te kijken of er een compromis gesloten kan worden. Dan ga je niet 2 maanden nadat het laatste geklus klaar is op een forum je ongenoegen er over uiten.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Stoney3K schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:31:
[...]

Cynisch much? Jij vindt dat ouders maar een schreeuwvrij kind moeten maken, zich opsluiten in een geluiddichte cel of zich anders maar niet voortplanten omwille van de rust van de buren?
Dat zeg ik toch helemaal niet? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

muffstuff schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:32:
[...]

Dat zeg ik toch helemaal niet? 8)7
Leg mij dan eens uit: Als je een huilbaby hebt, hoe ga je je als ouder dan aanpassen aan de rest van de buurt, al helemaal als je een buurman hebt die overdag slaapt omdat ie nachtdienst heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:02
Niks gedaan aan herrie met klussen door angst. klussen is al poos klaar ; ergo situatie is opgelost.
Nu nieuwe situatie. Kind dat huilt.
Oplossing ; toch langs gaan en aangeven dat je ploegen draait. Kijken om tot oplossing te komen. En setje oorpluggen aanschaffen

Of idd Funda.

het leven is zo simpel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:57

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Als je niet even met de buren gaat praten weten ze ook niet dat ze overlast veroorzaken.

Maar zo gaat het vandaag de dag helaas... Mensen praten niet meer met elkaar.

En omdat je je al 8 maanden opvreet erger je je nu waarschijnlijk aan elk klein geluidje, en is de overlast waarschijnlijk lang niet zo erg (meer) als dat jij het omschrijft.

Helaas kan ik er over meepraten, ik zat in hetzelfde schuitje in mijn oude buurt. En hoewel mijn buren waren geen lievertjes waren, ben ik veel te laat de dialoog aangegaan.
En bleek de overlast achteraf minder te zijn dan ik het mijzelf voorhield. Vrienden vonden dat ik wel érg klagerig was, en ze hadden gelijk.
Zelf ben ik verhuisd (stond al geplanned), maar geen idee hoe het anders zou zijn afgelopen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Laatst online: 20:42
Onwaarschijnlijk, het is weer compleet de omgekeerde wereld.

Ja die mensen weten toch ook niet dat een drilboor overlast geeft, en hoe kunnen zij het nou weten dat een krijsend kind door de muren heen gehoord wordt.

Ja, en wat te denken van bevallende vrouwen. Laat ze dat doen zonder geluid te produceren. :(

:')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mannowlahn
Ik heb nu een soort gelijk situatie. In december zijn de nieuwe buren op begaande grond (ik 2e verdieping) begonnen met het compleet struippen van de woning en verbouwen. Nou doen ze dit niet overdag, nee weekend en avond uren want ze werken ook. Nou ja prima, in december vroeg ik, hoelang zijn jullie ongeveer bezig. Nou ongeveer 3 maanden zei hij. Hij is overigens zelf aannemer. Ik dacht nog, das best lang, maar ik overleef het wel.

We zijn in fucking oktober en ze zijn nog bezig, oh ja nieuwe boven buren zijn ook recent begonnen fml. Ja ik ben er dus ook klaar mee. Elke fucking avond gebeuk, geklop, circelzaag aan om 22:00 savonds, okay misschien 2 avonden per week niet. Dan elk weekend weer om 08:00 beginnen. Werkelijk elk moment is er die tering lawaai en na bijna 9 maanden begin je dan weinig tolerantie er voor te hebben.

Ik kan er dan niet bij dat je dan na x aantal maanden in ieder geval zorgt dta je dan in het weekend pas na 10:00 ofzo begint om je buren in ieder geval uit te laten slapen. Maar goed, dat ben ik.

Persoonlijk vind ik zon lang klussen behoorlijk asociaal. Iedereen moet zijn ding kunnen doen, maar als je meer dan een half jaar aan het klussen bent, niet overdag maar lekker wanneer je buren ook thuis zijn, dan mag je je toch wel gaan afvragen of je dan niet iemand moet gaan inhyuren of gewoon je vakantiedagen moet gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Stoney3K schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:34:
[...]

Leg mij dan eens uit: Als je een huilbaby hebt, hoe ga je je als ouder dan aanpassen aan de rest van de buurt, al helemaal als je een buurman hebt die overdag slaapt omdat ie nachtdienst heeft?
Geen idee :> Ik reageerd op het feit dat frostbite maar vond dat iedereen zich moet schikken omdat het blijkbaar normaal is dat iedereen zich aanpast aan ouders.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-05 18:41
Mijn buren kwamen ooit eens aan de deur, vragen of de muziek niet wat zachter kon, want ze hoorden het echt ontiegelijk hard in hun woonkamer.
Wat bleek, doordat mijn subwoofer in de houten kast stond die tegen hun woonkamer aanstond, dreunde dat ontiegelijk hard door.

Ik had zelf helemaal niet door dat het zo erg was, muziek stond ook nooit gigantisch hard ( maar het is wel harde muziek ), maar door simpelweg even te COMMUNICEREN ontstond er geen groter probleem, door wat aanpassingen kunnen we er beide mee leven nu.

Kortom, misschien hebben ze het daadwerkelijk niet door hoe storend hun "gedrag" is en is een simpel gesprekje alles wat nodig is om het te beperken.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Met de volgende VVE vergadering wil ik ook voorstellen om liemieten aan het klussen te laten stellen. Althans voorkomen dat mensen dus ff een jaar lang kunnen klussen. Ik las ergens dat men in een vve hadden besloten, zondag geen geklus, of alleen tussen 12:00 en 18:00. Wellicht iets teveel van het goede, maar is soms wel nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krasloos
  • Laatst online: 02-10-2024
Tip: bel Patty Brard en Jochem van Gelder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
muffstuff schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:39:
Persoonlijk vind ik zon lang klussen behoorlijk asociaal. Iedereen moet zijn ding kunnen doen, maar als je meer dan een half jaar aan het klussen bent, niet overdag maar lekker wanneer je buren ook thuis zijn, dan mag je je toch wel gaan afvragen of je dan niet iemand moet gaan inhyuren of gewoon je vakantiedagen moet gaan gebruiken.
Nee inderdaad! Ik begrijp er ook helemaal niet aan waarom mensen het efficient vinden om zoveel vrije tijd daarin te steken en het toont idd weinig inlevingsvermogen met diegene die naast je wonen.

Buiten dat; je bent toch geen negen maanden bezig om te boren/slopen etc? Dat kan toch gewoon niet zo zijn? Zou me meer reden geven om te denken dat het beter was geweest als ze een prof hadden ingehuurd want dan heb je blijkbaar toch twee linkerhanden. Geeft niet; die heb ik zelf ook. Alleen ik huur wel die professional in.

Al zou je een nieuwe keuken erin willen kan dat (zelfs met sloop oude) wel in twee werkdagen klaar zijn. Mijn nieuwe keuken stond er met een dag in.

[ Voor 32% gewijzigd door RodeStabilo op 05-10-2016 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

[...]

Niet aan beginnen. Er zijn regels voor wanneer je mag klussen. Er is altijd wel iemand die het op dat moment even niet uitkomt. Je mag klussen tot 22u00. Dan zorg je dus dat de ergste herrie voorbij is rond een uur of 21u00.

Als die regels niet voldoende zijn voor je: vrijstaand gaan wonen.

Toen onze buurjongen op zijn sterfbed lag met hoofdpijn hebben we natuurlijk een uitzondering gemaakt. Maar dat is natuurlijk een extreme situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Kan ik je bellen voor een demonstratie als mijn kleine hier ontroostbaar is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik word er echt verdrietig van als ik hier zie hoe weinig mensen COMMUNICEREN met hun buren.
Als er zéér vaak wordt geklust kun je best even vragen of het in de weekenden wat minder of later in de ochtend kan. Nooit gevraagd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxACxx
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-05 20:56
RemcoDelft schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:00:
[...]

Kan ik je bellen voor een demonstratie als mijn kleine hier ontroostbaar is?
Janken tot het stopt-policy al eens uitgeprobeerd? Zo niet dan houden zo want dat werkt averechts en je buren vinden dat niet zo fijn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mannowlahn
Nyarlathotep schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:01:
Ik word er echt verdrietig van als ik hier zie hoe weinig mensen COMMUNICEREN met hun buren.
Als er zéér vaak wordt geklust kun je best even vragen of het in de weekenden wat minder of later in de ochtend kan. Nooit gevraagd....
Ik denk ook dat het geleidelijk gaat. Van oh overlast,nou ja, ik ga nuniet klagen want dan ben ik een zeikerd. Dan duurt het zo lang dat je op een gegeven moment ook bezwaard voelt omdat je denkt, ja nu kan ook niet meer klagen want dat deed ik hiervoor ook niet.

Voorbeeldje. Je ligt in je bed en je boven buren maken flink lawaai. Het is 23:00. Je denkt, ach zal straks wel over zijn. 23:30 weer hard gebeuk en je schrikt wakker. Ach is nog geen 12:00 denk je. Je valt weer in slaap. 00:30 schrik je weer wakker van kabaal. Godverdomme, nou zal zou zo wel over zijn. 01:30 weer gebeuk, wel krijg de tyfus. Inmiddels ben je dus wel zwaar geirriteerd ja. Als je inderdaad om 23:00 al gegaan was had je dat kunnen voorkomen, maar dat deed je niet want je wil geen zeikerd zijn. Zo gaan die dingen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Laatst online: 02-10-2024
Zondag is een rustdag, bij ons in de buurt is het zelfs verboden om dan te klussen of bijvoorbeeld te grasmaaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

muffstuff schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:09:
[...]

Ik denk ook dat het geleidelijk gaat. Van oh overlast,nou ja, ik ga nuniet klagen want dan ben ik een zeikerd. Dan duurt het zo lang dat je op een gegeven moment ook bezwaard voelt omdat je denkt, ja nu kan ook niet meer klagen want dat deed ik hiervoor ook niet.

Voorbeeldje. Je ligt in je bed en je boven buren maken flink lawaai. Het is 23:00. Je denkt, ach zal straks wel over zijn. 23:30 weer hard gebeuk en je schrikt wakker. Ach is nog geen 12:00 denk je. Je valt weer in slaap. 00:30 schrik je weer wakker van kabaal. Godverdomme, nou zal zou zo wel over zijn. 01:30 weer gebeuk, wel krijg de tyfus. Inmiddels ben je dus wel zwaar geirriteerd ja. Als je inderdaad om 23:00 al gegaan was had je dat kunnen voorkomen, maar dat deed je niet want je wil geen zeikerd zijn. Zo gaan die dingen dus.
En dan zeg je de volgende ochtend tegen de buurman: "Joh, ik werd wel een paar keer wakker vannacht van jullie, zouden jullie daar rekening mee kunnen houden na 22:00 uur? Ik lag al te slapen namelijk :) "

Als je buurman dan zegt dat je je bek moet houden heb je een probleem, als hij zegt "Oh sorry, had niet in de gaten dat ik nog zoveel lawaai aan het maken was" Dan is er niets aan de hand.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
St@m schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:14:
[...]

En dan zeg je de volgende ochtend tegen de buurman: "Joh, ik werd wel een paar keer wakker vannacht van jullie, zouden jullie daar rekening mee kunnen houden na 22:00 uur? Ik lag al te slapen namelijk :) "

Als je buurman dan zegt dat je je bek moet houden heb je een probleem, als hij zegt "Oh sorry, had niet in de gaten dat ik nog zoveel lawaai aan het maken was" Dan is er niets aan de hand.
Ja dat heeft dan mijn nachtrust niet geholpen of wel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Krasloos schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:10:
[...]

Zondag is een rustdag, bij ons in de buurt is het zelfs verboden om dan te klussen of bijvoorbeeld te grasmaaien
Niet iedereen woont in Staphorst. Bovendien ben ik heel benieuwd of een rechter daar tegenwoordig nog in meegaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrne
muffstuff schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:09:
[...]

Wat jij hier beschrijft is natuurlijk wel een compleet ander verhaal dan dat in de OP. Niemand zegt dat het normaal is om tot na middernacht (lawaaierig) te klussen, dat is in de meeste (alle?) plaatsen dan ook verboden. Maar als er alleen overdag geklust wordt en het lawaai ophoudt na 20:00 heb je niets te klagen.
muffstuff schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:16:
[...]

Nee, maar het zou herhaling kunnen voorkomen. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Arrne op 05-10-2016 16:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

[...]

Maar je komende nachtrust wel, en als je niet communiceert heb je er in de toekomst wellicht vaker last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Arrne schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:17:
[...]

Wat jij hier beschrijft is natuurlijk wel een compleet ander verhaal dan dat in de OP. Niemand zegt dat het normaal is om tot na middernacht (lawaaierig) te klussen, dat is in de meeste (alle?) plaatsen dan ook verboden. Maar als er alleen overdag geklust wordt en het lawaai ophoudt na 20:00 heb je niets te klagen.

[...]

Nee, maar het zou herhaling kunnen voorkomen. :)
Situatie is inderdaad anders, maar het proces van initele tolerantie naar situatie dat je je bezwaard voelt iets te zeggen tot frustratie is wel overeenkomstig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nilltris
  • Laatst online: 14-06-2023
[...]

Broodje aap... er staat nergens in het Nederlands wetboek dat je op zondag niet mag klussen of je gras mag maaien. Gelovigen denken dat graag omdat god anders verdrietig wordt. Gelukkig denkt de rechter daar anders over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Nilltris schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:24:
[...]

Broodje aap... er staat nergens in het Nederlands wetboek dat je op zondag niet mag klussen of je gras mag maaien. Gelovigen denken dat graag omdat god anders verdrietig wordt. Gelukkig denkt de rechter daar anders over.
Hier in Vlaanderen verschilt dat van gemeente tot gemeente, kan in het gemeentelijk reglement staan.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 20:01

Frostbite

🤦🏻‍♂️

muffstuff schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:28:
[...]

Precies waarom zouden ouders met kinderen zich moeten aanpassen aan anderen, als die last hebben van die kinderen. Echt hoor, wat denken sommige mensen wel niet. Ze snappen gewoon niet hoe zwaar het is om ouder te zijn, als of het een keuze is.

de tering. |:(
<zucht>

Het ging er om dat er even simpel gezegd werd dat de ouders maar moesten zorgen dat het kind stil werd alsof er een uitknop / mute knop op zit... En wat ook al gezegd werd en wat ik al eerder zei als je een huilbaby hebt dan ligt dat kindje gewoon altijd te huilen. Kun je kwaad om worden en zeggen dat de ouders daar wat aan moeten doen maar die kunnen ook niet zoveel dan....

Ik sprak over begrip dat je weet dat een kindje huilt en dat TS zelf even langs moet gaan voor de goede vrede. Nergens in mijn tekst zeg ik dat ouders beter zijn of meer rechten hebben dan niet-ouders.
muffstuff schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:42:
[...]

Geen idee :> Ik reageerd op het feit dat frostbite maar vond dat iedereen zich moet schikken omdat het blijkbaar normaal is dat iedereen zich aanpast aan ouders.
Nogmaals ik scheer niemand over 1 kam dat maak jij ervan. Ik ga er gewoon vanuit dat de meeste ouders er alles aan doen om hun kinderen rustig te houden. Maar ook die van mij maken wel eens plezier en gillen of roepen van alles. Dat moet gewoon (even) kunnen. Als te luid gaan of ze gaan echt krijsen dan krijgen ze dat echt wel te horen. En 's-avonds en 's-nachts moeten ze ook stil zijn. Huilen ze dan je er na een minuut of 10/15 naar toe om te kijken wat er aan de hand is en troost je ze. Waarom pas na 15 minuten en niet gelijk? Soms vallen ze vanzelf weer in slaap en daarbij weten ze dan ook dat als ze even geluid maken pa of ma er toch zo aankomt. En geloof me dat hebben ze zo in de gaten.

Dan laat ik je nu weer verder lachen om mijn reacties... :/

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
  • Laatst online: 14-06-2023
demichel schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:26:
[...]

Hier in Vlaanderen verschilt dat van gemeente tot gemeente, kan in het gemeentelijk reglement staan.
Dus dan staat er: Bewoner zal op zondag geen verbouwingen doen al dan niet het gras maaien?
Of zal er dan zoiets staan als: Op zondag dient er geen geluidsoverlast van xx tot xx uur te zijn?

Het tweede lijkt me aannemelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:29
[...]

Nee, maar als je je kop dichthoudt en alleen hier of tegen vrienden zeurt klaagt helpt het ook niet bij je volgende nachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En de andere buren hebben het graag in de avond rustiger. Hou je dus de middag op werkdagen over. Dat werkt ook niet.

Regels over geluidsproductie staan overigens in de APV van je gemeente en niet in "de wet" zoals hier geopperd wordt door sommigen. En in die APV zal ook soms staan, dat er op zondag geen herrie gemaakt mag worden, al dan niet met een referentie naar de zondagswet uit 1851. Daarin staat een stokoude definitie van "herrie".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Laatst online: 05-02-2024
Nilltris schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:30:
[...]

Dus dan staat er: Bewoner zal op zondag geen verbouwingen doen al dan niet het gras maaien?
Of zal er dan zoiets staan als: Op zondag dient er geen geluidsoverlast van xx tot xx uur te zijn?

Het tweede lijkt me aannemelijker.
Over verbouwingen weet ik niet, maar in het gemeentereglement waar ik woon, staat aangegeven dat er op zondag geen gras gemaaid mag worden.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-06 10:34
Frostbite schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:29:
[...]

Nogmaals ik scheer niemand over 1 kam dat maak jij ervan. Ik ga er gewoon vanuit dat de meeste ouders er alles aan doen om hun kinderen rustig te houden. Maar ook die van mij maken wel eens plezier en gillen of roepen van alles. Dat moet gewoon (even) kunnen. Als te luid gaan of ze gaan echt krijsen dan krijgen ze dat echt wel te horen. En 's-avonds en 's-nachts moeten ze ook stil zijn. Huilen ze dan je er na een minuut of 10/15 naar toe om te kijken wat er aan de hand is en troost je ze. Waarom pas na 15 minuten en niet gelijk? Soms vallen ze vanzelf weer in slaap en daarbij weten ze dan ook dat als ze even geluid maken pa of ma er toch zo aankomt. En geloof me dat hebben ze zo in de gaten.

Dan laat ik je nu weer verder lachen om mijn reacties... :/
Nette reactie, en denk dat dit ook wel spreekt van nuance. Lijkt me dat de meeste mensen (inc ikzelf) het wel begrijpen en accepteren dat je soms huilen / geluid zal horen. Waar het gevoelig begint te worden is (wat ik in sommige reacties hier ook lees) is de attitude dat de ouders niks kunnen doen aan het huilen (voor een deel ook waar, al zit daar dus ook een laten-huilen keuze in) én dat ze het raar vinden dat anderen daar last van hebben.

Overigens komt de optie over slapen met oordoppen vaak langs, ben ik de enige die het helemaal niet prettig vind om met doppen in te slapen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Ivos schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:42:
[...]

Nette reactie, en denk dat dit ook wel spreekt van nuance. Lijkt me dat de meeste mensen (inc ikzelf) het wel begrijpen en accepteren dat je soms huilen / geluid zal horen. Waar het gevoelig begint te worden is (wat ik in sommige reacties hier ook lees) is de attitude dat de ouders niks kunnen doen aan het huilen (voor een deel ook waar, al zit daar dus ook een laten-huilen keuze in) én dat ze het raar vinden dat anderen daar last van hebben.
Tja, maar soms kun je simpelweg weinig doen aan dat huilen. Zeker als ze nog geen maand oud zijn. Dan kun je dat onredelijk vinden en daar heel lang over blijven discussiëren, maar dat verandert er nu eenmaal weinig aan dat die baby toch wel doorgaat met huilen.

Ik denk dat gemiddeld genomen de ouders er meer last van hebben van de buren, dus als het zo makkelijk was dat kind stil te krijgen was dat waarschijnlijk al lang gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivos
Arrne schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 17:05:
[...]

Tja, maar soms kun je simpelweg weinig doen aan dat huilen. Zeker als ze nog geen maand oud zijn. Dan kun je dat onredelijk vinden en daar heel lang over blijven discussiëren, maar dat verandert er nu eenmaal weinig aan dat die baby toch wel doorgaat met huilen.

Ik denk dat gemiddeld genomen de ouders er meer last van hebben van de buren, dus als het zo makkelijk was dat kind stil te krijgen was dat waarschijnlijk al lang gedaan.
En dit is dus wat ik bedoel, het feitelijke probleem (geluid) is onontkoombaar, de houding tav de overlast (het interesseert je niet) is een keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:41
Die snap ik niet? Ik denk dat de ouders er nog het meeste mee zitten. TS heeft nul idee wat ze allemaal doen om het te voorkomen. Maar heb je een baby met reflux, melkallergie en nog wat rugzakjes, dan kan je je lol op.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivos
Ik snap dat mijn reactie ook wellicht scherper overkomt dat ik 'm bedoel. Inderdaad hebben de ouders er meer last van, en in geval van TS hebben ze misschien al vanalles gedaan. Dit was meer mijn reactie op de houding die je soms (!) krijgt (niet alleen dit topic), tl waarbij er geen wederzijds begrip is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maggoo
St@m schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:32:
[...]

Onzin, staat allemaal netjes vastgelegd in het wetboek. En als het je niet bevalt, dan loop je er heen om te kijken of er een compromis gesloten kan worden. Dan ga je niet 2 maanden nadat het laatste geklus klaar is op een forum je ongenoegen er over uiten.
Nee hoor geen onzin, dat heet beschaving en gezond verstand. Gewoon netjes voorstellen, vertellen wat je gaat doen, overleggen hoe de overlast te beperken, allemaal hele normale dingen die je aan beschaafde mensen niet uit hoeft te leggen. En ja, dat begint bij de nieuwe buren, de klussers, voor wie het blijkbaar te hoog is gegrepen te bevatten dat je op die manier een heleboel problemen voor kunt zijn.

Jij beroept je meteen op het wetboek, point taken, maar er bestaan ook ongeschreven regels, en daar wijs ik dus op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:41
Señor Sjon schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 17:11:
Die snap ik niet? Ik denk dat de ouders er nog het meeste mee zitten. TS heeft nul idee wat ze allemaal doen om het te voorkomen. Maar heb je een baby met reflux, melkallergie en nog wat rugzakjes, dan kan je je lol op.
Das echt een verschrikking - maar ook niet het probleem van je buren. Zou me daar als ouder zijnde zorgen om maken en zelf contact zoeken om te horen hoe overlast beperkt kan worden.

Snap overigens dat de drempel om te gaan 'klagen' hoog is - want de kans op escalatie is ook hoog. Mensen die een beetje empathisch zijn houden van nature rekening met anderen. Zus van een vriend van me is letterlijk tientallen keren gestoken toen ze de buurman kwam vragen of de muziek zachter mocht, dus nee, ik ben niet zo makkelijk in 'loop er even heen als het al uit de hand gelopen is, komt vast goed'.

Maargoed, sommige woningen zijn zo gehorig dat het onmogelijk wordt om echt stil te zijn en een baby is nu eenmaal een lawaaiig ding - dus je kunt inderdaad kijken of je dit gevecht wilt voeren of dat een ander huis toch al op je middellange termijn planning stond. Tip: neem iets nieuws of iets vrijstaands, dan is geluid sowieso minder snel een issue.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maggoo
Arrne schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:36:
[...]

Ja, en wat te denken van bevallende vrouwen. Laat ze dat doen zonder geluid te produceren. :(

1. Heb ik niets over gezegd.
2. Verstandige vrouwen bevallen in het ziekenhuis.
3. Meeste bevallingen duren geen 6 maanden.

Dus tsja, beetje irrelevante reactie, vind je zelf ook niet.

Maar goed, ben weer genezen om me in dit soort geneuzel te mengen. Ga voort met victim blamen, en ik wens TS een prettige, beschaafde woonomgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:10
Ik ben erg benieuwd naar de reactie van de buren als TS is langsgegaan.

Overigens zou ik voor een verbouwing ook altijd even bij de buren langsgaan.. Oh wacht, ik woon in Belgie en hier MOET je van iedereen in de wijk een handtekening en goedkeuring vragen als je een aanbouw wil zetten :) :)
En gras maaien mag op zondag pas vanaf 10:00 uur.

Wel raar dat je buren zich niet hebben voorgesteld. Ook raar dat TS het nog niet heeft gedaan. Het kan alsnog en waarschijnlijk kunnen je buren het wel waarderen. Biedt gelijk even je excuses aan voor het bonken op de muur, waarschijnlijk krijg je ook excuses terug voor de overlast.

En baby's zijn zo verschillend. Ik heb 2 kinderen. Bij de ene zijn we altijd meteen gegaan als die huilde en bij de andere was het soms beter om hem even te laten huilen. Die testte je gewoon uit (en nu nog! is ondertussen 5 :) )

Ik denk echt niet dat je buren opzettelijk overlast veroorzaken. Misschien zitten ze zelfs wel rustig naast het ledikantje over de baby zijn buik te aaien om hem stil te krijgen.
Zij vinden het nog veel vervelender dan jij dat de baby zoveel huilt. Misschien voelen ze zich ontzettend moedeloos en dan gaat de buurman ook nog midden in de nacht op de muur bonken. Het feit dat ze er toen mee naar beneden zijn gegaan betekent wel dat ze er iets aan hebben proberen te doen.

Ik snap jouw kant enerzijds echt wel. Frustraties hopen zich op en alles wat er nu gebeurt ligt onder een vergrootglas.

Ga eens langs, neem wat mee voor die kleine als gebaar dat je in vrede komt en leer elkaar eens wat beter kennen.
En vooral: laat ons weten hoe het gegaan is.

Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
Arrne schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 17:05:
Dat niet alleen, per 1 januari 2010 heeft de toenmalige PvdA-minister van Milieu besloten dat geschreeuw van kinderen geen overlast is. Je kan er dus wettelijk stomweg niets tegen doen, het is per definitie geen overlast.
Ik ben het niet eens met dit besluit, maar dat is een ander verhaal. Met name als ze kinderdagverblijven onder/naast woningen bouwen geeft het zeker overlast. Niet de spelende kinderen, niet de overgrote meerderheid, maar er zijn er altijd 2 van de 30 die continu lopen te krijsen om maar het hardst te zijn. En als ze dan ook in etappes buiten spelen, zijn er de hele dag continu 2 aan het krijsen terwijl de juffies in een hoekje staan te roken. Zowel qua geluid als verkeer zouden ze beter op een industrieterrein passen dan in een woonwijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

[...]

Dat is weer een ander uiterste. Belachelijk zelfs. Ik bepaal zelf wel of ik rust of niet. Klussen betekent niet meteen dat je overlast veroorzaakt. Bible belt zeker? :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

maggoo schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 17:51:
[...]

1. Heb ik niets over gezegd.
2. Verstandige vrouwen bevallen in het ziekenhuis.
3. Meeste bevallingen duren geen 6 maanden.
Bevallingen heb je maar één keer, maar de producerende route ernaartoe kan ook aardig wat nachtelijk kabaal en overlast veroorzaken...

Ik heb een tijdlang een bovenbuurmeisje gehad waarvan d'r vriend vaak late dienst had en dus tegen 4 uur 's nachts pas binnenkwam, en toen gingen ze uitgebreid liggen "oefenen"... Het lawaai wat daar vanaf kwam deed niet onder voor een stevige natuurfilm...

Daar zit je ook niet altijd op te wachten als je de volgende dag weer om 7 uur naast je bed moet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Stoney3K schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 21:35:
[...]

Bevallingen heb je maar één keer, maar de producerende route ernaartoe kan ook aardig wat nachtelijk kabaal en overlast veroorzaken...

Ik heb een tijdlang een bovenbuurmeisje gehad waarvan d'r vriend vaak late dienst had en dus tegen 4 uur 's nachts pas binnenkwam, en toen gingen ze uitgebreid liggen "oefenen"... Het lawaai wat daar vanaf kwam deed niet onder voor een stevige natuurfilm...

Daar zit je ook niet altijd op te wachten als je de volgende dag weer om 7 uur naast je bed moet staan.
En jij gaat stiekem luisteren ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
DennusB schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:49:
[...]
… ik heb wel het idee dat de buurman binnen no time uit z'n stekker gaat.
C'est le ton qui fait la musique"

Oftewel denk goed na over hoe je een boodschap brengt. Wanneer je weet dat iemand snel over de zeik gaat daag je die persoon niet uit om dat te doen maar probeer je die persoon aan jouw kant te krijgen. Is lastig maar niet onmogelijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 803777

Het is altijd weer hetzelfde liedje: de klager is altijd de zeiker en moet vooral zelf appeltaarten en cadeaus kopen en met een big smile langsgaan. Terwijl mensen dus de meest verschrikkelijke dingen doen (met 12 man om 3 uur 's nachts springen en stampen op een vloer? moet kunnen toch...)

De meeste mensen zijn tokkies die puur voor zichzelf leven en met niemand rekening houden, zeker ouders vallen daaronder. Van discipline en verantwoordelijkheid nemen heeft 90% van (nieuwe) ouders niet gehoord.

Ik neem bij aanhoudende burenoverlast altijd zelf het heft in handen middels 'acties'. Mensen leren niet door middel van praten en woorden maar door consequenties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Nyarlathotep schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 21:10:
[...]

Dat is weer een ander uiterste. Belachelijk zelfs. Ik bepaal zelf wel of ik rust of niet. Klussen betekent niet meteen dat je overlast veroorzaakt. Bible belt zeker? :r
Klussen op zich is niet verboden, maar veel geluid produceren wel. Ook in de Bible Belt is dat over het algemeen zo. Het zijn de fanatiekelingen die vinden dat niets mag behalve naar de kerk gaan, maar dat zit tussen hun oren en niet in de APV. Als jij onkruid uit je tuin wil halen op zondag, dan mag dat van de APV doorgaans gewoon want dat maakt geen herrie. Gras maaien maakt al wat meer kabaal, zelfs met een handmaaier.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 06-10-2016 07:10 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pat911
Anoniem: 803777 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 06:44:
Het is altijd weer hetzelfde liedje: de klager is altijd de zeiker
Volgens mij vindt niemand de klager de zeiker, maar wordt hem wel verweten het geklus 6 maanden lang te hebben aangehoord en pas nu te gaan klagen. En dan niet bij de bron, maar hier.

Ik ken de buurman in kwestie niet, maar misschien was het hele probleem er niet geweest als de TS na 2 weken langs was gegaan, had uitgelegd dat hij ploegendienst heeft en of er misschien een gezamenlijke oplossing kan worden gevonden tegen de geluidsoverlast.

Nu wordt er al 7 pagina's over gepraat. Inmiddels weet ik wel dat:
- iedereen die verbouwt een tokkie is
- als je als vrouw bevalt je geen geluid mag maken
- als je bevalt net na de verbouwing je niet na kan denken of hooguit 1 of 2 stappen vooruit
- dat je onnadenkend bent als je tijdens een verbouwing bij je ouders inwoont en dan ook nog eens zwanger bent
- dat eigenlijk alle ouders geen verantwoordelijkheid nemen en geen discipline hebben.

Zo, mijn wereldbeeld is weer helemaal bijgesteld |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 493087

Wat een reacties hier allemaal. Kennelijk hebben veel mensen zelf geen burenoverlast ervaren, wees blij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 20:01

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Anoniem: 803777 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 06:44:
Het is altijd weer hetzelfde liedje: de klager is altijd de zeiker en moet vooral zelf appeltaarten en cadeaus kopen en met een big smile langsgaan. Terwijl mensen dus de meest verschrikkelijke dingen doen (met 12 man om 3 uur 's nachts springen en stampen op een vloer? moet kunnen toch...)

De meeste mensen zijn tokkies die puur voor zichzelf leven en met niemand rekening houden, zeker ouders vallen daaronder. Van discipline en verantwoordelijkheid nemen heeft 90% van (nieuwe) ouders niet gehoord.

Ik neem bij aanhoudende burenoverlast altijd zelf het heft in handen middels 'acties'. Mensen leren niet door middel van praten en woorden maar door consequenties.

Ik kan er veel woorden aan vuil maken maar de manier waarop jij met je medemens denkt om te moeten gaan laat zien dat je of onvolwassen of echt zelf een tokkie bent.... :F

Jij hebt ergens last van en dat moet je kenbaar maken door een briefje of door gewoon sociaal langs te gaan. Soms weten de buren niet eens dat het zo'n lawaai is of dat het als storend wordt ervaren. In het meest positieve bieden ze excuses aan en gaat het daarna wat beter. Zo niet dan kun je het vaker aangeven al dan niet bij de gemeente of de woningbouw. Bouw dan ook een dossier op wanneer je last hebt van geluidsoverlast en wat je toen gedaan hebt. Je staat dan in ieder geval sterker mocht het echt zo ver komen. Door zelf acties te ondernemen gooi je gewoon je eigen ruiten in en heb je kans dat zij in de slachtofferrol kruipen en dat jij de boeman bent. Je vangt meer vliegen met honing...

En voor de rest ben je enorm aan het generaliseren (ook over ouders) dus daar ga ik niet verder op in.
Anoniem: 493087 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 07:51:
Wat een reacties hier allemaal. Kennelijk hebben veel mensen zelf geen burenoverlast ervaren, wees blij.
Gelukkig in mijn huidige woning weinig last van. Daar praat de buurvrouw echt HARD (zelfs als we in de woonkamer zitten kun je haar haast letterlijk horen) maar verder hebben we er geen last van. Met beide buren goed contact en accepteren we gewoon geluiden over en weer.
Ik heb wel eens een gehandicapte buurman gehad en die had zijn drukke kinderen om het weekend. Die renden dan door het huis heen, voetbalden binnen en gooien letterlijk de deuren met harde klappen dicht.
Daar hebben we aangebeld en gezegd dat het echt niet kon en dat het zachter moest. Daarna ging het wel goed. Maar was ook blij dat ik daar weg ben gegaan.

[ Voor 19% gewijzigd door Frostbite op 06-10-2016 08:49 . Reden: buren -> deuren :) ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
Frostbite schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 07:59:
[...]

Die ... gooien letterlijk de buren met harde klappen dicht.
Daar hebben we aangebeld en gezegd dat het echt niet kon en dat het zachter moest. Daarna ging het wel goed. Maar was ook blij dat ik daar weg ben gegaan.
Dus de kinderen gooien de buren nu met zachte klappen dicht? En dat gaat nu dus wel goed.

Zonder gekheid, de wereld is op dit moment niet anders, maar dit is het gevolg van te dichtbij elkaar wonen. Je leeft maar één keer en het is naar mijn idee tijd en energieverspilling om je huidige situatie uit te zitten. Dit probleem moet opgelost worden: 1 praten en een deal sluiten met elkaar of 2 geluidsisolatie aanbrengen (kunnen ook oordopjes zijn om te slapen) of 3 verhuizen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 27-05 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

TommyGun schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:58:
[...]

Yep, helaas. Zowel bij koop als huur. Bij laatstgenoemde heb je nog het geluk vrij eenvoudig weg te kunnen.

Ik heb ook een rumourige onderbuurman (appartement). Nu is de isolatie sowieso niet geweldig (en dat voor een complex uit 2009... bizar) maar harde muziek 's nachts, met deuren gooien, van die Sjonnie auto's. Je kent het wel. Ik heb nog de hoop dat 'ie eerdaags vertrekt maar tot die tijd is het gewoon slikken waarschijnlijk en genieten van de momenten dat 'ie weg is (onregelmatige werktijden).

Prima kerel verder overigens, wellicht heeft 'ie het gewoon niet door. Maar aanspreken kan ook verkeerd uitpakken.
Kom ik thuis, is 'ie bezig met verhuizen! :o :D _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Playa del C. schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 08:19:
[...]

Dus de kinderen gooien de buren nu met zachte klappen dicht? En dat gaat nu dus wel goed.

Zonder gekheid, de wereld is op dit moment niet anders, maar dit is het gevolg van te dichtbij elkaar wonen. Je leeft maar één keer en het is naar mijn idee tijd en energieverspilling om je huidige situatie uit te zitten. Dit probleem moet opgelost worden: 1 praten en een deal sluiten met elkaar of 2 geluidsisolatie aanbrengen (kunnen ook oordopjes zijn om te slapen) of 3 verhuizen.
Inderdaad direct oplossen, ik ben mijn vorige twee huizen ook ontvlucht door burenoverlast.
Nu woon ik op een plek waar ik geen overlast heb van buren en mijn leven is echt een stuk fijner geworden. Lekker normaal de hele nacht kunnen slapen, of avondeten zonder het gebonk van muziek, dat geeft echt wel de rust die je nodig hebt na een dag werken.

Mijn tip is dus optie 3, zo snel mogelijk verhuizen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 26235

Ernemmer schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:45:
[...]

Inderdaad direct oplossen, ik ben mijn vorige twee huizen ook ontvlucht door burenoverlast.
Nu woon ik op een plek waar ik geen overlast heb van buren en mijn leven is echt een stuk fijner geworden. Lekker normaal de hele nacht kunnen slapen, of avondeten zonder het gebonk van muziek, dat geeft echt wel de rust die je nodig hebt na een dag werken.

Mijn tip is dus optie 3, zo snel mogelijk verhuizen.
Yup, verhuizen is de enige oplossing. Heb ik 2 jaar geleden ook gedaan. Het voelt nu nog steeds als vakantie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hehe, wat grappig om alle verschillende meningen te lezen. Ik waardeer alle reacties en input heel erg :)
De komende 2 dagen zit ik in nachtdienst, Zaterdag, Zondag & Maandag ben ik vrij dus misschien dat ik dan eens even langs wandel bij ze. Aankomen met een taart, knuffeldieren en flessen drank vind ik wat overkill, dat moet zonder denk ik ook wel kunnen toch? :)

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Anoniem: 26235 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:09:
[...]

Yup, verhuizen is de enige oplossing. Heb ik 2 jaar geleden ook gedaan. Het voelt nu nog steeds als vakantie :D
Fijn hé, die rust na een aantal jaar naast overlast gewoond te hebben.
Ik zit nu te kijken om eens iets te gaan kopen en de eerste optie die aan gaat op funda is vrijstaand. Overlast van buren wil ik echt nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:14

servies

Veni Vidi Servici

(jarig!)
demichel schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:35:
[...]

Over verbouwingen weet ik niet, maar in het gemeentereglement waar ik woon, staat aangegeven dat er op zondag geen gras gemaaid mag worden.
Ik denk dat wanneer je het voor het gerecht laat komen dat die gemeente gewoon nat gaat. Dit is gewoon een onredelijke beperking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Ernemmer schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:24:
[...]

Fijn hé, die rust na een aantal jaar naast overlast gewoond te hebben.
Ik zit nu te kijken om eens iets te gaan kopen en de eerste optie die aan gaat op funda is vrijstaand. Overlast van buren wil ik echt nooit meer.
Hier nog een, zodra ik Amsterdam uit ga, dan moet het vrijstaand zijn. Dan maar wat meer in de polder, inmiddels al 11 jaar onder,boven, link,rechts, schuin allemaal buren. Het geloof me, met een pand uit 1930 waar tot voor kort nog stro in het plafond zat als isolatie, is dat soms best tergend. Lijkt me echt heerlijk als ik dat niet meer heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-05 08:35
Ik heb de verhuizing naar vrijstaand 30 jaar geleden gemaakt vanuit een appartement. Toen met de reden dat ik geen VVE meer wou hebben die mij regels oplegt.

Ik kan beamen dat vrijstaand wonen inderdaad geen geluidsoverlast meer met zich meebrengt binnen maar wil toch even opmerken dat vrijstaand in de randstad niet betekent dat je helemaal niets meer met je buren te maken gaat hebben. Ook buiten in de tuin kan je "overlast" hebben van je buren.
Maar zoals hier al eerder opgemerkt is dit in de meeste gevallen even een normaal vriendelijk gesprek met je buren en dan lost dit probleem zich meestal wel op.

Overigens ga ik noodgedwongen (gezondheidsredenen van mijn partner) toch nu weer verhuizen naar een appartement. Zal wel weer even wennen worden maar ik zal mezelf bovenstaande ook in herinnering brengen mocht het nodig zijn in de toekomst.

Mocht je echt niets met je buren te maken willen hebben en dit helemaal willen vermijden dan is het zoeken naar het hutje op de hei waarbij de buren minimaal op 1 km afstand wonen. Is ook te vinden hoor. Maar wel iets lastiger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pat911
DennusB schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:19:
Aankomen met een taart, knuffeldieren en flessen drank vind ik wat overkill, dat moet zonder denk ik ook wel kunnen toch? :)
De baby is net 1 maand oud, dus het valt nog onder kraamvisite. Misschien vind je het overkill, maar het is wel een mooie ijsbreker om met een knuffelbeest aan te komen. Misschien wordt dat wel de knuffel waardoor de baby minder moet huilen.

Goede marketingstunt ook: kleinigheidjes weggeven waardoor een klant eigenlijk vindt dat hij/zij iets moet terugdoen (lees: het product kopen). Misschien helpt dit hier ook wel.

En vrijstaand wonen, ik kan me aansluiten bij killerbee. In de tuin geen last van buren (ik ervaar geluid van de buren niet als overlast, ook niet als ze eens een keer een feestje hebben). Wel last van verkeersgeluid vanwege een binnendoorroute naar een klein industrieterrein waar ook vrachtwagens gebruik van maken (stom, want in plaats van door een woonwijk kunnen ze via een soort van rondweg sneller op de bestemming komen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
DennusB schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:19:
Hehe, wat grappig om alle verschillende meningen te lezen. Ik waardeer alle reacties en input heel erg :)
De komende 2 dagen zit ik in nachtdienst, Zaterdag, Zondag & Maandag ben ik vrij dus misschien dat ik dan eens even langs wandel bij ze. Aankomen met een taart, knuffeldieren en flessen drank vind ik wat overkill, dat moet zonder denk ik ook wel kunnen toch? :)
Way to go.

Knuffeldiertje kan altijd wel, voor de kleine. Smelt elke ouder voor. Sta je al op punten voor.

Wat je niet moet doen ; klik

[ Voor 10% gewijzigd door maartend op 06-10-2016 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:20

Qwerty-273

Meukposter

Een wat oudere scriptie over geluidshinder door buren:
http://nsg.nl/file/75/Mic...20buren%20NSG%20nieuw.pdf

En een nog wat oudere handreiking waarvan de meeste punten al naar voren zijn gekomen in dit topic:
https://www.rijksoverheid...1/handreiking-burenlawaai

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

maartend schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:24:
Knuffeldiertje kan altijd wel, voor de kleine. Smelt elke ouder voor. Sta je al op punten voor.
Ja of je wordt gezien als de buurt pedo omdat je als alleenstaande man opeens interesse toont voor een buurkind waar je verder nog geen goede relatie met de ouders hebt.....

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Qwerty-273 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:34:
[...]

Ja of je wordt gezien als de buurt pedo omdat je als alleenstaande man opeens interesse toont voor een buurkind waar je verder nog geen goede relatie met de ouders hebt.....
Welnee, gewoon zeggen dat je het meeneemt om ze om te kopen.

[ Voor 8% gewijzigd door maartend op 06-10-2016 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrne
Qwerty-273 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:34:
[...]

Uhh, het zou gaan om een klein cadeautje voor een pasgeboren baby dat je aan de ouders geeft. Het is niet alsof hij in het speeltuintje in de buurt cadeautjes uit staat te delen. :X

Niet dat het noodzakelijk is om met cadeautjes aan te komen natuurlijk, kan ook prima zonder. Maar wellicht breekt het ijs een beetje en ben je niet alleen de buurman "die komt zeuren over het lawaai na 8 maanden niet met ons gesproken te hebben".

Zou er zelf trouwens altijd voor hebben gekozen om minimaal een kaartje door de brievenbus te gooien na de geboorte van een kleine bij de buren. Wel zo sociaal. Maar wellicht ligt dat ook een beetje aan de plaats waar je woont, ik woon zelf in een dorp en daar doe je zoiets misschien sneller. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Jammer dat t toch nog een keer moest gebeuren voor ik langs kom gaan. Was na nachtdienst vanochtend om 7 uur in bed, redelijk snel in slaap maar om half 8 begon die baby te krijsen. Dat duurde weer ruim een half uur en toen begonnen de ouders volgas de trap op en af te rennen. Al met al weer anderhalf uur wakker gelegen :( Achja..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:16
Ach ja, de nadelen van nachtdiensten.
Ik werk alleen maar nachtdiensten en wordt elke ochtend ook wel een paar keer gewekt.
Is heel vervelend ja, maar heel veel kun je er toch niet tegen doen.
Tenzij je ergens rustig (alleenstaand oid) woont.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 493087

DennusB schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 17:59:
Jammer dat t toch nog een keer moest gebeuren voor ik langs kom gaan. Was na nachtdienst vanochtend om 7 uur in bed, redelijk snel in slaap maar om half 8 begon die baby te krijsen. Dat duurde weer ruim een half uur en toen begonnen de ouders volgas de trap op en af te rennen. Al met al weer anderhalf uur wakker gelegen :( Achja..
Gebruikt u oordoppen?

Ik gebruik zelf deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.oordopjes-kopen.nl/images/LPF-1E-200_HowardLeight_MaxLite_200paar_30dB_Box2.jpg

Zitten erg comfortabel (vergeleken met de rest van de goedkope meuk die gewoon oorpijn geeft), en dempt redelijk wat geluid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Ik vind het oprecht vervelend voor je, maar hier is gewoon vrij weinig aan te doen. Het gros van Nederland gaat zo rond deze tijd uit bed en dan komen dit soort voorbeelden nu eenmaal niet zo goed uit voor diegene die toevallig nachtdiensten draaien.

[ Voor 14% gewijzigd door RodeStabilo op 10-10-2016 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb ook met geluidshinder te maken van mijn bovenburen en deze zijn klachtwaardig maar verwacht niets van deze maatschappij. Ook van mijn woningbouw vereniging kan je niets van verwachten. Zelfs door de geluidsisolatie komt het geluid door een gaat rustig tot 3 uur s nachts door. Was voor mij ramen, herrie van vogels, water uit het raam gooien, bloemen van de planten die het halve balkon aantasten (hangen buiten balkon, niet één bak maar zes), etc. En ik moet met ze praten want oa na de eerste klacht van de wasmachine uit 2012!!!! Hebben ze nooit meer de wasmachine na 22 uur aangezet, dat was alleen soms iedere nacht ging dat door maar het is mijn woord tegen die van de buren.

Eigen haard weet van deze problemen in de woning maar denk niet dat er één woord over oplossing komt. Wel bijna € 1000 per maand dokken voor zo'n oude k woning waar de muurtje nog van zand zijn gemaakt en elektra zeer onveilig is en een plafond maar uit een holle baksteen bestaat maar een goede oplossing ho maar.

Ik heb een conclusie getrokken. De klager trekt altijd aan het kortste eind. Ik slaap nu heerlijk in alle rust ergens anders en ben op zoek naar een andere woning. In de tussentijd heb ik een hele drukke baan maar ben wel regelmatig thuis maar kan nu ongestoord slapen en dat is mij veel meer waard.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 18:50

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Buiten de gebruikelijke slaaptijden kun je hun dit, zeker als je het ze nog nooit verteld hebt dat je nachtdiensten draait, niet kwalijk nemen. Half 8 is best vroeg en in de meeste flats mag je om die tijd nog geen boor in de muur zetten maar het is nou ook weer niet zo absurd dat het normaal gesproken een probleem kan zijn. Either way: jij bent degene die akkoord is gegaan met nachtdiensten, en daarbij moet je altijd rekening houden met het feit dat vrijwel alle andere mensen om je heen wél gewoon een leefpatroon hebben waarbij ze overdag wakker zijn. Dat levert geluid op, en het kan niet hun verantwoordelijkheid zijn om dat geheel te nullificeren. Ga inderdaad met die mensen praten maar verwacht niet dat het dan ineens over is met het geluid, want dat kan gewoon niet. Koop oordoppen. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carbidsjitter
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:45
NiGeLaToR schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 17:51:
[...]Snap overigens dat de drempel om te gaan 'klagen' hoog is - want de kans op escalatie is ook hoog. Mensen die een beetje empathisch zijn houden van nature rekening met anderen. Zus van een vriend van me is letterlijk tientallen keren gestoken toen ze de buurman kwam vragen of de muziek zachter mocht, dus nee, ik ben niet zo makkelijk in 'loop er even heen als het al uit de hand gelopen is, komt vast goed'.
Jeetje, dus die leeft niet meer ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:15
Wat verwacht je dan? Dat zijn toch redelijk normale tijden om wakker te worden voor de meeste mensen.
Je kunt niet verwachten dat anderen zich aan passen omdat jij nachtdiensten hebt. Koop dan goede oordoppen oid. Dit hele topic komt daar eigenlijk op neer. Je kunt ze wel vertellen dat jij nachtdiensten hebt en dat je last hebt van hun baby maar verwacht niet dat zij zich altijd aan gaan passen. Vooral overdag niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-06 12:52
Vervelende is dat het altijd makkelijk praten is als je er zelf geen last van hebt. Als je al weken/maandenlang dit aanhoort is je geduld gewoon op, en om dan een rustig gesprek aan te gaan met iemand waar je al een vooroordeel bij hebt is dan extreem lastig. Ik zou bijna zeggen, pak wat rust en slaap een (paar) nachten bij vrienden/ouders/hotel, en pak het dan aan om de succeskans te verhogen. Zorgt ervoor dat je in ieder geval achteraf voor jezelf kunt zeggen dat je hebt gedaan wat je kunt.

Anders inderdaad investeren in goede oordopjes, jammer genoeg is het niet anders :( Ben zelf best bereid om wat concessies te maken voor buren als ik voor overlast zorg (al betwijfel ik dat), maar ik ga bijvoorbeeld niet mijn auto de eerste 100 meter duwen omdat ik voor 7 uur al weg ga.
Gelukkig heb ik buren die ik nog wel eens hoor zeggen tegen de kinderen "doe wat rustiger, zo horen de buren je door de muren schreeuwen". Kinderen blijven kinderen, en ze worden voldoende in gareel gehouden, dus vind het wel prima :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-05 16:00

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Overlast is vaak heel subjectief. Dat wat de voorgangers zeggen klopt. Ga niet bij iemand langs als het stoom uit je oren loopt. Dan is je eigen lontje vaak te kort en komt er weinig constructiefs uit, met alle mogelijke gevolgen van dien.

Voor nachtdiensten, en dus overdag slapen, zou ik zeker oordoppen in doen. Ik lig vaak pas rond 8 uur in mijn bed na de nachtdienst. Zeker met de afgelopen weken waren de buurtkinderen vroeg op straat aan het spelen. Niets aan te doen. Hoort erbij. Oordoppen in en tukken...en ja... oordoppen moet je even aan wennen. Daarna slaapt het heerlijk.

**** kleine aanvulling ****

Maatje van mij die heeft rolluiken die stukje geluid tegen houden maar ook volledig het zonlicht blokkeren. Als je veel overdag slaapt, is dit absoluut een aanrader. Voordeel is ook dat de buren weten dat je dan slaapt :) :) :)

[ Voor 18% gewijzigd door Gri77ie op 10-10-2016 13:44 ]

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Zebby schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 13:34:
Vervelende is dat het altijd makkelijk praten is als je er zelf geen last van hebt.
Ik heb last van m'n buren die veel staan te roken in de tuin en op een beetje zomerdag hun vieze rook in mijn slaap- en woonkamer binnenwaait. Kan met ze gaan praten maar ik kan ze moeilijk gaan zeggen dat ik liever niet heb dat ze in de tuin roken.

Beetje geven en nemen is het soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
RodeStabilo schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:05:
[...]

Ik heb last van m'n buren die veel staan te roken in de tuin en op een beetje zomerdag hun vieze rook in mijn slaap- en woonkamer binnenwaait. Kan met ze gaan praten maar ik kan ze moeilijk gaan zeggen dat ik liever niet heb dat ze in de tuin roken.

Beetje geven en nemen is het soms.
Misschien is jouw probleem opgelost als ze hun stoel 2 meter opschuiven... helpt dat niet, pech. Helpt het wel, is iedereen blij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:35
Bij is het wel lekker rustig. Het enige waar ik mij aan stoor is dat tegenover mijn woning een aantal garage boxen staan waar in eentje een oldtimer staat. Mooi ding maar hij stinkt enorm. Iedere keer als de beste man gaat rijden stinkt mijn hele woning naar uitlaatgassen. Het enige wat ik kan doen is heel snel alle ramen sluiten, ik kan hem moeilijk verbieden om in zijn mooie oude bak te rijden :)

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-05 07:05
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar wat misschien een schrale troost is: de baby gaat waarschijnlijk wat minder huilen. Baby's kunnen sowieso de eerste periode (laten we zeggen 2 maanden) last hebben van darmkrampjes, en tja, daar doe je niet eens zo heel veel aan.
Statistisch gezien huilen babies een stuk minder na een paar maanden.

Daarbij komt dat deze ouders van een 1e kind wat ook nog eens veel huilt, wel wat gestrest kunnen zijn. Dus binnenvallen met een negatief commentaar gaat geen succes worden.

Er zijn overigens ook genoeg babies die je (in die eerste periode) in de nacht ook wakker zouden kunnen houden. Wellicht gebeurt dat ook en slaap je er wel doorheen. Want voor een baby van een maand die snachts nooit huilt zou ik knap vinden.

En als het echt van 1 muur af komt, dan zou je daar een voorzetwand met (geluid) isolatie kunnen bouwen.
Zal niet echt helpen tegen contact geluiden zoals van de trap oplopen, maar wel de tegen de andere zaken.

[ Voor 12% gewijzigd door !null op 10-10-2016 14:32 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Gri77ie schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 13:38:
Maatje van mij die heeft rolluiken die stukje geluid tegen houden maar ook volledig het zonlicht blokkeren. Als je veel overdag slaapt, is dit absoluut een aanrader.
Behalve dan op normale dagen (in de zomer vooral), dan wordt je niet meer gewekt door het lichter worden in de slaapkamer, maar blijft het gewoon pik donker en pas bij het kijken op je horloge/wekker/telefoon merk je pas dat het al middag is .....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stuffer
  • Laatst online: 30-05 13:14

stuffer

Ondertietel

!null schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:30:
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar wat misschien een schrale troost is: de baby gaat waarschijnlijk wat minder huilen. Baby's kunnen sowieso de eerste periode (laten we zeggen 2 maanden) last hebben van darmkrampjes, en tja, daar doe je niet eens zo heel veel aan.
Statistisch gezien huilen babies een stuk minder na een paar maanden.

Daarbij komt dat deze ouders van een 1e kind wat ook nog eens veel huilt, wel wat gestrest kunnen zijn. Dus binnenvallen met een negatief commentaar gaat geen succes worden.

Er zijn overigens ook genoeg babies die je (in die eerste periode) in de nacht ook wakker zouden kunnen houden. Wellicht gebeurt dat ook en slaap je er wel doorheen. Want voor een baby van een maand die snachts nooit huilt zou ik knap vinden.

En als het echt van 1 muur af komt, dan zou je daar een voorzetwand met (geluid) isolatie kunnen bouwen.
Zal niet echt helpen tegen contact geluiden zoals van de trap oplopen, maar wel de tegen de andere zaken.
Dan heb ik een knappe baby :)

En een vrouw die ook nachtdiensten draait. Enige middel dat werkt is hierboven al aangegeven. Scherm aan de buitenkant voor het licht en klein beetje geluid maar vooral oordoppen. Ik heb tot 2009 ook 10 jaar nachtdiensten gedraaid maar wat voor mij werkte was gewoon switchen van baan.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-05 07:05
stuffer schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:52:
[...]

Dan heb ik een knappe baby :)
Ja het kan wel, en onze kids sliepen in het begin al vrij veel snachts, als ik het voeden niet mee tel. Wel eerste weken darmkrampjes maar toch voornamelijk overdag.
Maar het zijn babies, dus die kunnen snachts wel even gaan huilen, al is het maar omdat ze honger hebben en zijn ze snel weer stil. In een gehorig huis kan dat al genoeg zijn om wakker van te worden gezien de omschrijvingen.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectaculous
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-06 11:15
Ik vind het altijd wel belangrijk om te weten wat voor soort overlast het is. Als het gaat om een baby die huilt, of overlast vanwege een verbouwing, tjah dat is lastig, maar dat hoort een beetje bij het leven. Ik ken iemand met een bovenbuurman die elke zondag meent iets te moeten ophangen ofzo want daar gaat elke zondag voor 15 min de boor erin. Over een paar jaar hebben we denk ik een panorama dak ofzo xD. Goed dat "stoort", maar tjah leven in de stad...

Als de bovenburen om 0400 elke nacht een feestje staan te bouwen, dat is anders. Ik vind het fijn voor die mensen dat ze er niet ochtends uit hoeven, maar daar hoeft de rest van werkend Nederland geen last van te hebben. En je kan dit gewoon met je telefoon opnemen, die geeft ook timestamps aan en voor een rechtbank is dat geldig bewijs. Of het genoeg is dat is weer een ander verhaal, maar een rechter zal over het algemeen genomen het bewijs voor waar aanzien tenzij er goede redenen zijn om anders te doen geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Laatst online: 30-05 13:14

stuffer

Ondertietel

Spectaculous schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 15:21:
Ik vind het altijd wel belangrijk om te weten wat voor soort overlast het is. Als het gaat om een baby die huilt, of overlast vanwege een verbouwing, tjah dat is lastig, maar dat hoort een beetje bij het leven. Ik ken iemand met een bovenbuurman die elke zondag meent iets te moeten ophangen ofzo want daar gaat elke zondag voor 15 min de boor erin. Over een paar jaar hebben we denk ik een panorama dak ofzo xD. Goed dat "stoort", maar tjah leven in de stad...

Als de bovenburen om 0400 elke nacht een feestje staan te bouwen, dat is anders. Ik vind het fijn voor die mensen dat ze er niet ochtends uit hoeven, maar daar hoeft de rest van werkend Nederland geen last van te hebben. En je kan dit gewoon met je telefoon opnemen, die geeft ook timestamps aan en voor een rechtbank is dat geldig bewijs. Of het genoeg is dat is weer een ander verhaal, maar een rechter zal over het algemeen genomen het bewijs voor waar aanzien tenzij er goede redenen zijn om anders te doen geloven.
Tja daar zeg je iets. Overlast is hier natuurlijk wel een objectief iets....of het is storend... 2 verschillende dingen die door verschillende mensen anders opgevat kunnen worden.

Net het hele topic doorgelezen vanaf begin en ik denk ook niet dat de buren er voor kiezen dat hun baby veel huilt. Ze kiezen er wel voor om te verbouwen en zonder dat je aan elkaar hebt voorgesteld kunnen ze natuurlijk niet weten dat jij wisselende diensten draait. Daarnaast snap ik ook dat de buren natuurlijk wel hun nieuwe woning willen verbouwen.

Nu het alweer achteraf is (verbouwing is voorbij) en jullie hebben nog nooit met elkaar gesproken vind ik niet dat je daar nog wat over kan zeggen. Dan had je dat tijdens de verbouwing moeten doen.

Je zou eigenlijk alsnog het gesprek aan moeten gaan zonder de frustratie maar met de intentie om je zelf voor te stellen. Dat je dan alsnog zegt dat jullie huizen gehorig zijn....kan altijd.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat inderdaad.

Maak onderscheid tussen iets waar de 'daders' iets aan kunnen doen en waar dat niet of nauwelijks kan.

Jankende babies zijn zenuwslopend (zeg ik als ouder...), maar je kunt ze niet inplannen. Sterker nog, reken maar dat iedere ouder z'n best doet om huilen over tijd te minimaliseren. Of dat lukt is een tweede. Gemiddeld janken babies het meeste rond de 6 weken, daarna neemt het af. Maar de gemiddelde baby bestaat niet. Ik word bijv meer uit m'n slaap gehouden door de tandengeknars, nachtmerries en groeipijnen van m'n bijna kleuter (over maandje 4) dan honger/luier van baby van 11 maanden. Linksom of rechtsom, hier valt weinig aan te doen, wat ouders kunnen doen, doen ze (al klinkt dat niet altijd zo...) en oordopjes of betere geluidsisolatie zijn enige oplossingen. Overigens, als ouder doe ik ook geregeld oordoppen in...

Klussen daarentegen is iets wat ingeplanned kan worden. Als je buren niet weten dat je ploegendienst draait houden ze natuurlijk geen rekening met jouw diensten, maar als je aangeeft hinder te ondervinden op moment dat jij op afwijkende tijdstippen slaapt en graag samen zoveel mogelijk zou willen afstemmen, dan is er bij een beetje welwillende buur verbetering mogelijk. Betekent niet dat het altijd gaat lukken om rekening met je te houden (ivm leveranciers, of moeten werken om slaaptijden baby heen), maar er kan veel. Zolang je maar goodwill kweekt.

Belangrijkste is om te beseffen dat je met ploegendienst *en* wonend in een gehorige woning een erg moeilijke combinatie gekozen hebt, en dat dat niet de schuld is van buren wiens baby doet wat babies doen en die netjes overdag binnen normaal redelijke uren klust zonder te weten wat jouw afwijkende tijden zijn.

Het is trouwens niet zo dat je helemaal niets kunt met kinderen. In ons vorige appartement - jaren '30, houten vloeren enzo - ging het prima zolang onze kleine niet kon lopen, maar zodra hij dat kon had hij de neiging om rond 7u terwijl wij nog sliepen op en neer te rennen over de gang, wat de benedenburen begrijpelijkerwijs wat minder vonden. Echt helemaal voorkomen was geen optie, kind opsluiten had gewoon gebonk met gehuil vervangen. Maar we hebben een hoogpollig tapijt met rubberen onderlaag gelegd in de gang, waardoor de overlast sterk verminderd was. Buurman waardeerde de inzet en kon leven met eindresultaat :)

Tip voor iets dergelijks voor huilbaby: wandkleed in babykamer. Leuk voor de kleine om naar te kijken, maar absorbeert opvallend veel van de hoogste tonen waar je het meest last van hebt. Je zou evt kunnen aanbieden om een leuke te kopen voor de kleine.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-06 01:16
Qwerty-273 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:44:
[...]

Behalve dan op normale dagen (in de zomer vooral), dan wordt je niet meer gewekt door het lichter worden in de slaapkamer, maar blijft het gewoon pik donker en pas bij het kijken op je horloge/wekker/telefoon merk je pas dat het al middag is .....
Daar heb je philips Hue voor, of een wakeup-light, :) dat werkt ook prima bij onze verduisterende gordijnen

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-05 19:01
.Maarten schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 12:17:
[...]
Een verbouwing is redelijk normaal. Vooral op die tijden.
6 maanden lang twaalf uur per dag iedere dag inclusief weekenden, komt toch niet zo veel voor?

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Het is uiteraard meer dan gemiddeld, maar zo uitzonderlijk is het niet hoor. Het hangt allemaal af van de staat van je huis en wat je wensen zijn. Als je alles zelf doet kan het ook allemaal wat langer duren.

Gezien de tijden hebben ze al het redelijke gedaan om overlast te voorkomen. Dat hun buurman nachtdiensten draait kunnen zij natuurlijk ook niet weten als hij het niet vertelt. Los van de vraag of je dat wel kunt verwachten.

Overigens durf ik in twijfel te trekken dat 6 maanden klussen gelijk staat aan 6 maanden geluidsoverlast. Als ze er inmiddels klaar mee zijn moeten er ook wel een aantal 'stille' werkzaamheden uitgevoerd zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RemcoDelft
BadRespawn schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 17:38:
6 maanden lang twaalf uur per dag iedere dag inclusief weekenden, komt toch niet zo veel voor?
Ik denk a. dat TS hier overdrijft en b. dat ze het voor de baby af wilden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
RemcoDelft schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 19:28:
[...]

Ik denk a. dat TS hier overdrijft en b. dat ze het voor de baby af wilden hebben.
Het is echt niet overdreven, zou t je graag bewijzen, maar dat gaat nogal lastig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:16
Ik heb een keer een appartement verbouwd en ingericht. Alles afgebroken tot de "4 staande muren" en alles vernieuwd.
1 januari de sleutel gekregen, het jaar erop 1 januari ingetrokken.

Was het elke dag overlast?
Nee, maar wel wekelijks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theUgly
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-05-2024
Ik zou niet naar de buren gaan om te praten. Als klager ben je kansloos omdat hun het zelf heel anders beleven. En ondertussen ben jij de sul met je begripvolle lach en je appeltaart. Ze zullen zelf wel moeten matigen met het lawaai doordat die kleine midden in de overlast zit.

Maar een baby die zoveel huilt is niet goed. Voor het welzijn van dat kind moeten ze eens op consult gaan bij de huisarts.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:10
theUgly schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 01:17:
Ik zou niet naar de buren gaan om te praten. Als klager ben je kansloos omdat hun het zelf heel anders beleven. En ondertussen ben jij de sul met je begripvolle lach en je appeltaart. Ze zullen zelf wel moeten matigen met het lawaai doordat die kleine midden in de overlast zit.

Maar een baby die zoveel huilt is niet goed. Voor het welzijn van dat kind moeten ze eens op consult gaan bij de huisarts.
Hij moet dus vooral niet gaan praten en de buren zullen het vanzichzelf wel doorhebben dat ze te luid bezig zijn? Maar je gaat ze dan wel even zeggen dat ze naar de dokter moeten voor hun baby? De buren zullen blij zijn met jou 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
theUgly schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 01:17:

Misschien het topic lezen: de verbouwing is al voorbij.

Verder maak je ook geen sterke punten. Vooral niet het overleg zoeken en je kapot blijven ergeren. En alsof je een sul bent als je kennismaakt (al dan niet met appeltaart of een babyknuffel)... dat zegt meer over jou dan over de 'sul'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-05 18:25
Ik denk eerlijk gezegd dat het kansloos is om te klagen over een huilend kind, zeker als de buren zo onbegripvol zijn als je zelf vermoedt. Maar goed, je kunt het rustig proberen en wellicht zullen ze proberen het kind wat sneller stil te krijgen. Ondanks dat zul je er toch nog wel last van hebben. Ik zou je toch oordoppen aanraden als je overdags moet slapen.

[ Voor 28% gewijzigd door danielkraak op 11-10-2016 09:48 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste