Ik snap dat doodanalyseren niet zo. Heeft toch niks met doodanalyseren te maken. Ik heb twee dure auto's die ik niet reed toen ik 6 jaar geleden aan het afstuderen was. Toen kon ik 1 van deze 2 auto's kopen (was m'n spaargeld direct weg). Ik reed toen een normale kleine auto omdat het kon en veilig was voor mijn financiën. Met een kind + huis + verbouwen neem je allerlei flinke risico's en ga je gokken. Klap kon ik destijds niet opvangen en extern kon ik wel aankloppen maar zo ben ik niet opgevoed.Tarkin schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:15:
[...]
Als mijn (schoon)ouders komen te overlijden heb ik geen kosten meer aan dat huis, dankzij de schuldsaldoverzekering die ze hebben afgesloten. Cru gezien zou dat zelfs een financiele meevaller zijn (een emotionele tegenvaller natuurlijk). En als ik over alles uiterst negatief zou moeten denken, dan zou ik toch beter gewoon thuis blijven wonen tot zolang m'n ouders niet sterven, daarna heb ik dan toch goedkoop een huisje.
Nu ja, mensen willen ook graag wat leven en risico's nemen hoort daarbij.
Je kan alles doodanalyseren, maar waar ben je dan in godsnaam mee bezig. Weet gewoon dat het wel meer gebeurt dan je zou verwachten en dat die mensen zeker niet allemaal marginaal zijn. Misschien dat vanuit onze tweakers leefwereld zulke mensen al snel als marginaal bestempeld worden, I don't know.
JOUW ouders hebben een schuldsaldoverzekering, niet alle ouders hebben die. Dan is van andere mensen uitgaan in mijn ogen extreem dom en kortzichtig. Zou in elk geval een hele hoop mensen een hele hoop ellende besparen als ze deze gedachtengang ook eens zouden kunnen maken. Emotionele crap heeft nog nooit iemand verder gebracht. Emotionele crap heeft wel een heleboel kapotgemaakt.
Als je over dergelijke invloedrijke beslissingen iets langer zou nadenken in sommige gevallen dan zou de wereld er een stuk rooskleuriger uitzien. Daarmee bedoel ik niet jou persoonlijk in dit geval want daarvoor ken ik jou + persoonlijke situatie niet.