Amphiebietje schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 08:00:
Aso-buur lijkt een nieuwe hobby te hebben gevonden, aanbellen om 7 uur 's ochtends...
Alleen jammer dat (doordat hij zo luid is) ik dan meestal al wakker ben...en dat de bellen meerdere flats verderop te horen zijn, dus het zal wel niet lang duren voordat hij er op wordt aangesproken.
Camera ophangen zodat ik hem kan pakken voor stalking? 
Als je toch wakker bent, kun je niet wachten en als hij aan je deur staat in 1x de deur opentrekken, geeft meestal al een schrikeffect waardoor hij waarschijnlijk gaat stoppen.
Overlast van de buren is echt verschrikkelijk, vorig jaar hebben wij een discussie gehad over erfdienstbaarheid (zij moesten verlenen) maar dat ging bijna tot aan de rechter toe, echt belachelijk gewoon.
Maar die mensen waren ook totaal niet voor rede vatbaar, alles moest en zou op hun manier. Had je een andere mening, dan werd je gewoon uitgelachen of genegeerd.
Lang verhaal kort, zij moeten ons erfdienstbaarheid verlenen, maar wilde dit niet omdat wij inbreuk zouden maken op hun privacy

(koop dan geen huis met erfdienstbaarheid zou ik zeggen). Altijd klagen en zeiken als wij (volgens hun) teveel over het pad liepen. Na verloop van tijd ging het zover dat, als ik de fiets van mij en de vriendin vast aan de straat zette, ze begonnen te klagen dat ik met de fiets van mijn vriendin moest, want ik kwam 4x voorbij, dat kon echt niet

.
Na verloop van tijd ging dit voor hun ook over in treiteren, auto precies over 2 plekken zetten zodat ze alle plaats hadden, stond ik op "hun" plekje zette ze de auto op 3 cm van mijn bumper om een statement te maken. Op zondag waren ze de hele dag thuis, maar ze besloten om 22.00 uur s'avonds om in de muur te gaan boren, puur treiteren.
Wij hadden inmiddels een ander huis in het dorp gevonden (stond overigens los van de buren, we waren gewoon toe aan een volgende stap), maar zelfs toen ging het treiteren door. Ondanks dat wij het huis in de verkoop hadden bleven ze zieken en hebben ze ons een concept dagvaarding gestuurd

, dan ben je toch niet goed wijs of wel. Hadden ze enig verstand gehad hadden ze met ons naar een oplossing gewerkt, maar ze bleven maar aanklooien. Dit is zover geëscaleerd dat we het tot 3 weken van te voren bij de notaris hebben laten vastleggen. Maar toen durfde mevrouw niet alleen op te dagen en had ze haar advocaat meegenomen die de hele tijd het woord heeft gevoerd, mevrouw zat er als een verdoofd vogeltje bij en zei alleen maar "ja, dat staat er toch" of ze zat theatraal te zuchten en steunen.
Uiteindelijk is voor ons alles goed gekomen, ons doel was alles goed vastleggen zodat de nieuwe bewoners niet in discussie zouden raken over wel of geen overpad en allemaal dat gedonder. Huis is verkocht, hoofdstuk afgesloten, boek gesloten (en verbrand). Maar gedonder met je buren, daar gaat zoveel kostbare tijd inzitten en als het zaadje eenmaal is geplant, dan kom je er gewoon niet meer vanaf en blijft het etteren.
Kennismaken met de buren is het beste wat je kunt doen, ga praten en als er iets is, ga gewoon he dialoog aan. Dat hoeft niet meteen met een fles wijn en goede kaasjes, maar simpele dingen als "goedemorgen" of "hallo" zijn al genoeg om het van beide kanten een beetje los te weken.
[
Voor 11% gewijzigd door
Calitomnication op 22-03-2018 09:38
]