Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Veefje schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:51:
[...]

Idd. Serieliefhebbers, en vooral van dit soort werk zullen inmiddels wel kijken of van plan zijn om te gaan kijken. Maar er is idd zoveel dat je simpelweg niet alles kunt kijken.
Yep. Series zijn eigenlijk een beetje de nieuwe films. Niet alleen qua acteurs en budgetten, maar ook zeker qua verhaallijnen. Waar series eerder vooral gingen om iedere week een ander probleempje zijn het nu echt volwaardige filmervaringen geworden.

Sterker nog.. dit soort series vind ik eigenlijk beter dan de meeste bioscoopfilms van tegenwoordig....

The_Worst schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:52:
Merk hier nog niet extreem veel interesse maar op Reddit is toch wel aardig wat interesse.

Vond het weer een erg mooie aflevering. Vooral het machtsvertoon van Ford. Briljant!
You don't mess with Hannibal :+ Hij heeft nog steeds dat freaky trekje :P

Die robots hosts ook die op zijn commando hun ding deden. Ik heb het idee dat er straks meer gaat gebeuren dan alleen maar robots hosts die opstandig worden...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:10

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Enige waar ik bang voor ben is dat ze dit niet lang kunnen volhouden op deze kwaliteit :X Voor de rest een topserie tot nu toe.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 26-03-2023
Touchdomex schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 07:26:
Enige waar ik bang voor ben is dat ze dit niet lang kunnen volhouden op deze kwaliteit :X Voor de rest een topserie tot nu toe.
Snap ik. Dat is echter de vraag van elke serie met deze ambitie. De echte toppers lukt het wel, dus als Westworld dit niet 1 maar meerdere seizoenen vol houdt dan mag je dit ook een topper noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:10

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Veefje schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 07:39:
[...]

Snap ik. Dat is echter de vraag van elke serie met deze ambitie. De echte toppers lukt het wel, dus als Westworld dit niet 1 maar meerdere seizoenen vol houdt dan mag je dit ook een topper noemen.
Oh zeker maar zoals het verhaal zich nu ontwikkelt ben ik gewoon bang (sneller dan bij andere series!) dat het verhaal verzand in de standaard clichés en daar hoop je niet op. Dan moet ik deze serie ook laten vallen en vind het juist zo tof :'(

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:27
Yep, vanaf episode 1 ligt het niveau en de verwachting voor de volgende aflevering erg hoog. Momenteel erg veel interessante verhaallijnen nog in ieder geval :).

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Ben ik de enige die de scene met Ford niet helemaal snapte. Blijkbaar kan hij de hele wereld manipuleren zoals hij zelf wil dat maakte hij duidelijk door plots alles stop te zetten. Maar hoe doet hij dat? Ook sprak hij dat er al een afgevaardigde is gestuurd door de raad van bestuur zonder dat die vrouw er van wist.
Begon mij plots af te vragen of die vrouw ook wel geen robot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 22:42
Of Ford zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Jeroenneman schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:56:
[...]

In het origineel zijn alle pistolen/wapens volgens mij hitte gevoelig. Je kunt de koude robots dus zonder probleem afknallen, maar andere gasten zullen niet lukken.

(Blijft natuurlijk wel het gevalletje mes/steekwapen en "ongelukje bij een cliff" over.)
Daar ging het toch juist over? In het origineel is het me niet opgevallen maar in de serie zit gewoon verwerkt dat de pistolen alleen op hosts werken.
PaRaDoX4 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:24:
[...]
Het zou dus zomaar kunnen dat een speler overmoedig wordt en een mes in een andere spelers nek parkeert terwijl deze beste man denkt dat het om een host ging?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Grompie schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:12:
Ben ik de enige die de scene met Ford niet helemaal snapte. Blijkbaar kan hij de hele wereld manipuleren zoals hij zelf wil dat maakte hij duidelijk door plots alles stop te zetten. Maar hoe doet hij dat? Ook sprak hij dat er al een afgevaardigde is gestuurd door de raad van bestuur zonder dat die vrouw er van wist.
Volgens mij is de afgevaardigde die vent die nu zo met Dolores in de weer is, zijn maat/zwager gaf al aan dat business en pleasure gemengd zijn hier.
Een goede hint op het gegeven dat ze bij Delos horen.

Afbeeldingslocatie: https://s6.postimg.org/ukj1in5yp/1477397888.png

[ Voor 6% gewijzigd door FreshMaker op 25-10-2016 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:10

w00Dy

Make soap, not war

Mijn visie:

Die afgevaardigde van het bestuur is de Man in Black. Hij is duidelijk goed geplaatst om dat te zijn, rijk en bekend (blijkbaar heeft hij een foundation die zich ook inzet voor zieken?), hij kent het park door en door. En het park kent hem. Hij heeft speciale wapens die andere niet hebben, de pyro-technics, het vuurwapen.
Herinner de zin, "That gentleman gets everything he wants". Ook zijn pyrotechnics werden goedgekeurd, terwijl ze daar duidelijk controle over hebben.

Zou de Man in Black zich inzetten voor mensen met hersenschade? Of met amputaties, gezien de technology die gebruikt wordt, robotica...

Verder denk ik dat Bernard, Arnold is... of toch een kloon of enkel het brein van Arnold in een host. Het geweten/de stem van God is al aangehaald. Min of meer weten we dat dit Arnold is, iets wat Ford in zijn getekende piramide ook aanhaalde. Wie spreekt er steeds met Dolores? Inderdaad Bernard, en niet op een publieke plaats maar steeds in een prive-kelder. Hoe komt Dolores daar? Verder kent Bernard ook "The Maze".

Verder is het park echt een game, en zoals met vele games krijg je naar mate de experience meerdere en betere wapens. Na de shoot-out met William en Logan die achter de outlaw aangingen neemt Logan er een wapen mee "upgrades".

[ Voor 4% gewijzigd door w00Dy op 25-10-2016 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
w00Dy schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:16:
[...]

Mijn visie:

Die afgevaardigde van het bestuur is de Man in Black. Hij is duidelijk goed geplaatst om dat te zijn, rijk en bekend (blijkbaar heeft hij een foundation die zich ook inzet voor zieken?), hij kent het park door en door. En het park kent hem. Hij heeft speciale wapens die andere niet hebben, de pyro-technics, het vuurwapen.
Herinner de zin, "That gentleman gets everything he wants". Ook zijn pyrotechnics werden goedgekeurd, terwijl ze daar duidelijk controle over hebben.

Zou de Man in Black zich inzetten voor mensen met hersenschade? Of met amputaties, gezien de technology die gebruikt wordt, robotica...

Verder denk ik dat Bernard, Arnold is... of toch een kloon of enkel het brein van Arnold in een host. Het geweten/de stem van God is al aangehaald. Min of meer weten we dat dit Arnold is, iets wat Ford in zijn getekende piramide ook aanhaalde. Wie spreekt er steeds met Dolores? Inderdaad Bernard, en niet op een publieke plaats maar steeds in een prive-kelder. Hoe komt Dolores daar? Verder kent Bernard ook "The Maze".

Verder is het park echt een game, en zoals met vele games krijg je naar mate de experience meerdere en betere wapens. Na de shoot-out met William en Logan die achter de outlaw aangingen neemt Logan er een wapen mee "upgrades".
Of hij de afgevaardigde is, weet ik niet, ik denk het niet.
Maar dat hij 'buiten' speciaal is, dat was te merken aan de ontmoeting eerder, van die knul die hem zei groot fan te zijn van de 'foundation'
"This is my vacation" werd er terug gesnauwd, alsof hij dagelijks vriendelijk en 'beleefd' moet zijn, en dat nu even niet wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Ze volgen hem te weinig indien Logan afgevaardigde van het bestuur zou zijn, ook al hebben ze banden met het bestuur. William beseft nog te weinig dat the hosts androids zijn, om later een echt objectief oordeel over het park te vellen. De Man in Black is duidelijk fan van het park, anders kom je geen 30 jaar terug en waarschijnlijk kent hij Ford. Ford moet het bestuur uiteraard naar zijn hand willen zetten.

Net gevonden, Bernard Lowe is een anagram voor Arnold Weber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse111
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08 23:45
Logan is denk ik de afgevaardigde van het bestuur. Hij is al vaker in het park geweest en kan dus een oordeel vellen. Ook zegt hij dat plezier en zaken altijd gemengd zijn zoals FreshMaker al aangaf.

Verder denk ik dat Ford zichzelf ziet als 'god' over de robots, dit kan nog wel eens leuk gaan uitpakken :+

Bernard is denk ik een robot, het zou best kunnen dat hij gemaakt is om Arnold te vervangen door Ford.

[ Voor 14% gewijzigd door jesse111 op 25-10-2016 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Gisteravond weer mogen genieten van een aflevering Westworld; wat een serie! 8)

Je bent constant bezig met het vinden van de puzzelstukjes om de puzzel - en het mysterie eromheen - compleet te maken en de serie doet zijn uiterste best om het de kijker zo moeilijk mogelijk te maken. :P

Trouwens, het viel mij op dat Dolores haar visioen overeenkomsten leek te hebben met één van de visioenen van de madame uit de saloon (Maeve). Ik meen mij te herinneren dat Maeve in een eerdere aflevering ook een visioen had over een kerkje of zit ik dan fout? We hebben, in ieder geval, de link naar Ford zijn nieuwe project waar ook een kerkje in zal zitten.

Wat ik nu denk is dat bepaalde hosts - Maeve, Dolores, Peter Abernathy, Wyat, Teddy etc.) zijn betrokken bij een zelfde gebeurtenis in het verleden dat plaats heeft gevonden bij het kerkje. Misschien de (ongelukkige) dood van de eerste gast, Arnold? Of iets in de zin van een gebeurtenis van 'Bijbelse proporties' die bij de hosts een bepaalde bewustwording in gang heeft gezet? We gaan het zien! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 07:34
Arnold is het bovenste stukje van de piramide ;)

Afbeeldingslocatie: http://hallofseries.com/wp-content/uploads/2016/10/Westworld5-300x169.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Yonix schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:02:
Gisteravond weer mogen genieten van een aflevering Westworld; wat een serie! 8)

Je bent constant bezig met het vinden van de puzzelstukjes om de puzzel - en het mysterie eromheen - compleet te maken en de serie doet zijn uiterste best om het de kijker zo moeilijk mogelijk te maken. :P

Trouwens, het viel mij op dat Dolores haar visioen overeenkomsten leek te hebben met één van de visioenen van de madame uit de saloon (Maeve). Ik meen mij te herinneren dat Maeve in een eerdere aflevering ook een visioen had over een kerkje of zit ik dan fout? We hebben, in ieder geval, de link naar Ford zijn nieuwe project waar ook een kerkje in zal zitten.

Wat ik nu denk is dat bepaalde hosts - Maeve, Dolores, Peter Abernathy, Wyat, Teddy etc.) zijn betrokken bij een zelfde gebeurtenis in het verleden dat plaats heeft gevonden bij het kerkje. Misschien de (ongelukkige) dood van de eerste gast, Arnold? Of iets in de zin van een gebeurtenis van 'Bijbelse proporties' die bij de hosts een bepaalde bewustwording in gang heeft gezet? We gaan het zien! :*)
Nee, Arnold is/was samen met Ford 1 van de 2 scheppers van het park.
Dat kerkje zie je ook in de flashback van Dolores (bij het meisje die het dolhof tekent).
Daar vindt Dolores het pistool wat ze later ook weer in haar lade vindt.

Theresa zit met Ford aan tafel en verteld daar dat ze als klein meisje ook aan die tafel zat. Het park is dus zeker 30 jaar oud.
De kerk die Ford uit het zand ziet steken speelde in het begin een rol.
Blijkbaar heeft Ford het plaatsje met de kerk met zand bedolven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
The Daily Beast is ook on board ;)
And then there’s the frustrating truth that, well, nothing has happened thus far on Westworld.
http://www.thedailybeast....-s-actually-going-on.html

[ Voor 31% gewijzigd door FreshMaker op 25-10-2016 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Yonix schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:02:
Ik meen mij te herinneren dat Maeve in een eerdere aflevering ook een visioen had over een kerkje of zit ik dan fout?
Maeve's visioen was zij met haar kind waarbij de MiB opduikt die haar wil scalperen.
Het kerkje/dorp komt wel voor in de flashback waarbij Ford over Arnold verteld, die daar zeker bij betrokken was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:08
FreshMaker schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:18:
The Daily Beast is ook on board ;)

[...]

And then there’s the frustrating truth that, well, nothing has happened thus far on Westworld.
Er gebeurt niks? Mijn god, er gebeurt continu iets, je kan geen seconde niet opletten. De jeugd van tegenwoordig ook :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:29
durian schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:53:
[...]

Er gebeurt niks? Mijn god, er gebeurt continu iets, je kan geen seconde niet opletten. De jeugd van tegenwoordig ook :9
Het punt is dat eigenlijk elke minuut wel iets gebeurd maar sommige dingen zijn wel erg subtiel en als je niet oplet dan merk je het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Zoals ik al zij, ik ben vrij zeker dat Bernard vroeger Arnold was.

Zou het kunnen dat ze herinneringen of zelfs hele hersenen van overledenen in hosts duwen? Veel moeite moet je dan niet doen voor je backstory.

Waarom zou Dolores anders aan haar eigen graf zitten?
https://images.moviepilot.../vxbgbzkavheqatfnpdtj.jpg

De MiB en zijn foundation hebben hersentransplantie geperfectioneerd, of vb. bij grote beschadiging dat ze herinnering kunnen overzetten op donor hersenen.

Super al die theorieën :9

Laten we hopen dat we niet naar een ontknoping gaan zoals in de Matrix. Ford "the architect" vs Dolores :+

[ Voor 9% gewijzigd door w00Dy op 25-10-2016 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
durian schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:53:
[...]

Dat is de 'pun' ook
Het is continu in beweging, elk karakter heeft zijn geheimen, zelfs de nietszeggende fotograaf.

Met 'niets' kun je duiden op "megalomane" gebeurtenissen, zoals je soms in CSI of Marvel verfilmingen ziet.
Juist de afwezigheid hiervan, maakt het ( voor mij ) interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:26

Lagune

Its time for warp

wow geweldige serie, i'm hooked (obsessed) :) samen met "The 100" mijn favoriete serie op het moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:00
Hele goede aflevering weer, het enige wat ik stom vindt is dat het blijkbaar een sport is om heel Sweetwater elke dag helemaal aan flarden te schieten. En dat voor een handjevol gasten wat erin rondloopt.

Waarom zou je voor de lol elke avond tientallen hosts moeten repareren/opereren om kogels te verwijderen, om afgeschoten gezichten te repareren en om, elke avond weer, alle ruiten, lichtbollen, deuren, bloedvlekken en andere zaken schoon te maken. En dat in een paar uurtjes tijd tot de volgende ochtend.

Dat kan echt geen enkele logische verklaring hebben, behalve dan dat HBO een beetje actie in zijn serie wilt.

En natuurlijk de vraag waarom Ford zo nodig het hele land moet omspitten? Geld speelt dus geen rol als hij een machine inzet waarvan de vergelijkbare versie in onze wereld 100 miljoen kost (Krupp Bagger 288). In het echt zal deze machine trouwens nooit werken in hard gesteente zoals in Westworld. Anders hadden we inmiddels wel onze halve aardbol op deze manier afgeschraapt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:13

sjaool

Every life should have 9 cats

Divak schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 11:40:
Dat kan echt geen enkele logische verklaring hebben, behalve dan dat HBO een beetje actie in zijn serie wilt.
Jij bent niet op de hoogte van het verhaal? Dit is precies wat mensen zouden doen als ze vrije hand krijgen. Die zouden iedere dag de boel aan gort schieten, puur omdat het kan. De guests betalen dan ook $40.000,- per dag dus dan wil je je ook kunnen uitleven.

In de game Read Dead Redemption gebeurt dit ook. Ik mag daar ook graag alles wat maar rondloopt overhoop knallen puur omdat het kan terwijl ik in het dagelijks leven helemaal niet zo ben. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
sjaool schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:06:
[...]

Jij bent niet op de hoogte van het verhaal? Dit is precies wat mensen zouden doen als ze vrije hand krijgen. Die zouden iedere dag de boel aan gort schieten, puur omdat het kan. De guests betalen dan ook $40.000,- per dag dus dan wil je je ook kunnen uitleven.

In de game Read Dead Redemption gebeurt dit ook. Ik mag daar ook graag alles wat maar rondloopt overhoop knallen puur omdat het kan terwijl ik in het dagelijks leven helemaal niet zo ben. ;)
Het punt is juist dat het niet de gasten zijn die de boel overhoop schieten, maar dat dit op commando van de organisatie door de hosts wordt uitgevoerd. Nogal zonde dus. In ep4 hadden ze het er bijvoorbeeld over dat het hele stadje aan flarden was geschoten en dat ze de paar overgebleven gasten nog wel even konden laten schrikken oid (de exacte quotes ontgaat me even).

Het is een beetje als het geven van een vuurwerkshow terwijl je weet dat er niemand kijkt maar het je wel gewoon een paar miljoen kost, en dat je alles weer dezefde avond moet opruimen en installeren voor de show van de volgende dag.

[ Voor 11% gewijzigd door Divak op 27-10-2016 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Tja, je wilt als bedrijf toch een complete show weggeven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Divak schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 18:58:
[...]

Het punt is juist dat het niet de gasten zijn die de boel overhoop schieten, maar dat dit op commando van de organisatie door de hosts wordt uitgevoerd. Nogal zonde dus. In ep4 hadden ze het er bijvoorbeeld over dat het hele stadje aan flarden was geschoten en dat ze de paar overgebleven gasten nog wel even konden laten schrikken oid (de exacte quotes ontgaat me even).

Het is een beetje als het geven van een vuurwerkshow terwijl je weet dat er niemand kijkt maar het je wel gewoon een paar miljoen kost, en dat je alles weer dezefde avond moet opruimen en installeren voor de show van de volgende dag.
Dan moet je de serie gewoon beter volgen.....dat overhoop schieten gebeurt juist wel door de gasten. Die doen gewoon mee met de bandietenhosts. Vervolgens worden ze zelfs een nachtje opgepakt om de volgende dag getroost te worden door de hoertjes. Allemaal onderdeel van de beleving.
Daarnaast zijn de tijdlijnen nog niet helemaal helder dus daar kan ook vanalles gebeuren. Al heb ik zelf het idee dat ze daar niet heel veel mee gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Dan nog klopt het totaalplaatje gewoon niet goed en is het voor mij iets wat te veel van het goede is. Een lousy $ 40,000 dollar per dag om zo'n grote bende te maken die 's nachts met tientallen mensen moet worden opgeruimd en alles spik en span weer moeten achterlaten. Om nog maar te zwijgen van alle operaties aan de hosts.

Maargoed, die graafmachine kost dus ook al >100 miljoen normaal gesproken dus het financiele plaatje zal wel niet zo belangrijk zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vertor
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:13
Divak schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:27:
Dan nog klopt het totaalplaatje gewoon niet goed en is het voor mij iets wat te veel van het goede is. Een lousy $ 40,000 dollar per dag om zo'n grote bende te maken die 's nachts met tientallen mensen moet worden opgeruimd en alles spik en span weer moeten achterlaten. Om nog maar te zwijgen van alle operaties aan de hosts.

Maargoed, die graafmachine kost dus ook al >100 miljoen normaal gesproken dus het financiele plaatje zal wel niet zo belangrijk zijn :P
Ik geloof dat er gezegd was dat er meestal 1000 gasten in het park zijn.

1.000 * 40.000 = 40.000.000

Met 40 miljoen kun je wel al wat dingen doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:08
En we weten niet wat een $ waard is in de serie... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

jmk

durian schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:02:
Nee precies! Dit is echt heel ver in de toekomst. Inflatie x 150 jaar? Dan is die $ 40.000 niet zoveel meer.
Die MiB(VIP) kon met een lucifer de opdracht geven om op 2 plekken een explosie te laten geven. Als die technologie er is kan Ford(the big boss) heel makkelijk met een tikje tegen een glas(ik noem maar wat) de hosts even op pauze zetten. Een gebaar als afstandsbediening zeg maar.

Grappig al die theorieën over wie allemaal een host is! Arnold vind ik nu wel verdacht inderdaad.

Maandag weer een nieuwe aflevering! :9~

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 18:13
durian schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:02:
Er wordt iig wel gezegd ergens in de serie dat het alleen voor de rijken was en iig zeker ook dat ze voor die 40k wel het 'totaalpakket' mogen verwachten en ze dus koning zijn in het park oftewel alles mogen doen wat los en vast zit

Met die woorden wordt toch wel bekrachtigd dat die 40k per dag toch nog veel geld is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Serie waar ik enorm naar uitkeek, maar de verwachtingen lange na niet kan waarmaken. Waar het bij mij met name door komt:

1. De naam 'HBO' zorgt voor een verwachtingspatroon en hun laatste serie 'The Night Of' was van ongekende kwaliteit. Die kwaliteit zie ik hier nergens terug.
2. Het acteerwerk is matig op z'n best. Zelfs de bekende namen weten niet te sprankelen.
3. Het verhaal is erg uitgerekt en zorgt ervoor dat je bijna wil gaan vooruitspoelen.
4. Het filmwerk doet mij vaak denken aan dat van een toneelstuk. De acteurs stappen naar voren en tonen dan hun emotie. Dit komt goedkoop over en stoort enorm.

Uiteraard is het niet mogelijk om altijd een hoog niveau te halen, maar na 'The Night Of' hoop je weer op eenzelfde niveau. Dat dit dan niet gehaald wordt, zorgt dan direct voor een teleurstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
@Kidcassidy

Leuk om eens een andere mening te zien! Waarom vind je het verhaal erg uitgerekt? Vind je dat bijvoorbeeld ook bij Game of Thrones (als je dat kijkt)? Ik denk dat het erg belangrijk is dat het verhaal niet te snel gaat. Het acteerwerk is wat mij betreft gewoon dik in orde. Niet elke scene is van top niveau maar dat hoeft ook niet. Ik kan me dan ook niet echt vinden in je mening over het filmwerk, heb je daar meer over te zeggen? Ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Tk55

Toevallig vind ik dat bij Game of Thrones ook het geval ja. Heb dat zeker niet met elke serie, want een Breaking Bad of Sopranos kan ik moeiteloos nog een keer kijken. Deze series hebben wat meer spanning en opbouw, waardoor het uitrekken minder opvalt.
Het acteerwerk is iets wat bij mij echt de prioriteit heeft. Als dat niet overtuigend is, dan mankeert er vaak al veel meer en dan heb ik er moeite mee om in te komen.

Ed Harris vind ik hier trouwens gewoon lekker zijn ding doen en presteert niet ondermaats. De rest van de acteurs vind ik helaas wel erg matig en dat ligt niet alleen aan hunzelf. Dit heeft denk ik met name met het budget en beschikbare tijd te maken. Wanneer je niet de tijd hebt om veel takes te kunnen maken, dan is de keuze gewoon beperkt. Ik ken alle ins en outs van deze serie niet, maar dit is een gevoel wat er bij mij heerst. Oftewel een beperkt aantal middelen waar ze het mee moeten doen.

Bij Game of Thrones is het acteerwerk ook niet goed. De drakenvrouw (Emilia Clarke) overtuigd totaal niet, net als Jon Snow. 2 belangrijke personages en als je die niet serieus kunt nemen, dan houdt het al snel op. Zo zit deze serie vol met matige acteurs en noem ik er hier maar 2 snel even die mij te binnenschieten. Bij GoT vind ik de regie trouwens wel van een hoog niveau en niks dan lof daarvoor.

Ik ben sowieso erg kieskeurig wat betreft films en series. Volg op dit moment niet 1 serie, aangezien er voor mij niks is wat echt op of nabij het niveau van bijvoorbeeld Breaking Bad zit. 'The Night Of' was zo'n serie, maar daar is het seizoen helaas afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 26-03-2023
@Kid Cassidy: ik vind deze mening ook wel verfrissend. Westworld is namelijk een serie waar veel mensen de polonaise mee lopen en dat begrijp ik op zich wel. Ik vind het tot nu toe ook een hele aardige serie, alleen had ik er toch wat meer van verwacht. Het verhaal pakt mij nog niet echt. Maar, het acteerwerk is toch dik in orde? Hier ben ik dan wel verbaasd over. Ik snap zeker je bedenkingen over deze serie, maar als iemand die veel series ziet, recenseert en dergelijke kan ik je vertellen dat het acteerwerk elders in de meeste gevallen minder is. Simpelweg omdat zo een cast als hier aanwezig is, eigenlijk alleen tekent voor series van de gerenommeerde zenders. Ik begrijp daarom ook dat je zegt dat je nu geen series kijkt, want er zijn natuurlijk weinig series die het niveau halen van Breaking Bad, The Night Off en The Sopranos.

Heb je series als American Crime Story, Fargo, Six Feet Under, The Americans, Mad Men, Justified, The Shield en The Wire dan gezien. Want dat is dan toch wel het enige soort tv dat jou zou kunnen bekoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

American Crime Story twijfel ik al langere tijd over om eens te gaan kijken. Misschien dat ik die snel een keer probeer. Fargo vond ik echt super en kan zeker mee op het niveau van de eerder genoemde series. De overige die je noemt pakten mij dan weer niet, ondanks dat ik meerdere afleveringen heb gezien.

Wat betreft het acteerwerk in Westworld; ja dat valt mij soms flink tegen. De persoon die Lee speelt hoort mijn inziens hier helemaal niet thuis. Alsof het een kennis van de producers is en hem een dienst hebben gedaan. Thandie Newton, die dat zwarte hoertje speelt heb ik al veel vaker zien acteren en haalt hier haar niveau niet. Zo zijn er nog wel wat die niet helemaal het gewenste niveau halen en dat vind ik echt jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Vergeet niet dat de acteurs in Westworld vaak ook zo acteren omdat het verhaal daar om vraagt. Het zijn geen mensen maar robots en die reageren nu eenmaal anders. Dolores vind ik bijvoorbeeld erg goed. De rest acteert ook prima, echt niks mis mee. Maar goed, ik vind het verhaal dan ook boeiend omdat dit niet eens zo zeer over robots vs mensen gaat maar over hoe kunstmatige intelligentie zich ontwikkelen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ja, ik wilde ook al zeggen. De meeste acteerprestaties die "nep" lijken worden juist opzettelijk zo neergezet. Ze hebben er voor sommige karakters (zoals bv. die robot waar Ford in de eerste ep mee sprak) zelfs een laag SFX overheen gegooid om dat nog meer te benadrukken.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-09 22:17
Weer een fantastische aflevering. Ik merk wel dat ze een stap bovenop GoT doen met hoeveel naakt en seks erin voorkomt. :+

De preview geeft ook al aan dat er eindelijk wat grote sprongen in het verhaal komen:
YouTube: The Maze - Weeks Ahead: Westworld (HBO)

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Boobies and Weeners.

Yep daar zat ik op te wachten, een futuristische western georienteerde kloon van Game of Thrones. (pulp dus)

Het is zo goedkoop.

En de rest van de aflevering zat ook al vol met teasers van more-breaking-news-next-up. (allemaal spannend doen zonder werkelijk informatie over te brengen over wie wat waar, en dan de Maze, zo`n typisch concept net als Under The Dome (het doorhebben of uitbreken van de dome dan) wat de scriptwriters oneindig vooruit kunnen schuiven)

Nog 1 of 2 afleveringen proberen en dan houd ik er ws mee op.

(Hier ook een Breaking Bad/Better Call Saul liefhebber btw)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik vind het dusver een heerlijke show om te kijken maar ook ik ben bang dat ze het niet vol kunnen houden.
Mijn hoop is dat ze het boek netjes volgen en er dus een duidelijk einde aan het verhaal zit.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
De theorie is nu dat William (of Billy) de man in t zwart is.
De verhaallijn van Billy/William/Dolores die in dat stadje komen loopt in een andere periode dan de man in t zwart die op zoek is naar het doolhof.
Dus als Billy/William/Dolores veul eerder plaatsvindt, dan kan het zo zijn dat Billy of William uiteindelijk de man in t zwart wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavors
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:55
deBennie schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:18:
De verhaallijn van Billy/William/Dolores die in dat stadje komen loopt in een andere periode dan de man in t zwart die op zoek is naar het doolhof.
Dus als Billy/William/Dolores veul eerder plaatsvindt, dan kan het zo zijn dat Billy of William uiteindelijk de man in t zwart wordt.
Leuke theorie, het kan ook Dolores nog zijn die MiB wordt. Als ik me het gesprek tussen Ford en Dolores goed herinner van afgelopen episode, wordt aan Dolores gevraagd wat zij zou willen zijn als ze niet in haar bescheiden 'loop' zou moeten blijven: Hero or Villain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 01:11:
Ik vind het dusver een heerlijke show om te kijken maar ook ik ben bang dat ze het niet vol kunnen houden.
Mijn hoop is dat ze het boek netjes volgen en er dus een duidelijk einde aan het verhaal zit.
Ik heb hetzelfde hier ook een beetje. Ik vind het complexe verhaal en de actie geweldig maar ik ben bang dat de grote problemen op het einde niet een super slim antwoord blijken te hebben maar gewoon verklaart worden door een plothole. Verder hoop ik ook dat ze volgende aflevering al gaan beginnen met wat antwoorden te geven, en dan nieuwe vragen op te roepen, zodat niet alle climaxen tot aan de laatste aflevering uitgesteld worden (alhoewel die wel 90 minuten gaat duren).
Maar over het algemeen vind ik de films van de Nolans wel erg goed dus daarom heb ik hier ook wel vertrouwen in.
deBennie schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:18:
Zelf vind ik hier niet zo'n voorstander van. Dit zou het verhaal alleen maar nog ingewikkelder maken en als dat het geval zou zijn denk ik er wel wat meer hints over de tijdlijnen voor zouden komen. Ik vind het niet passend als een serie je in de war brengt door alternatieve tijden te gebruiken zonder enige echte aanwijzingen.
Verder als je kijkt naar de films van de Nolan broers dan werken ze soms wel met rare tijdlijnen (Memento :+ en sommige flashbacks/forwards in The Perstige), maar ze laten dan wel erg duidelijk zien dat het verhaal sprongen maakt.

-edit-
Ik heb net eventjes op reddit rondgekeken en Westworld blijkt gebruik te maken van twee verschillende logos. Ten eerste de overduidelijke \W/ logo die je overal wel ziet. Maar daarnaast wordt er soms gebruik gemaakt van een \V logo toen Willian aankwam en soms in het lab. Dit kan misschien toch bewijs zijn van de twee tijdlijnen, toch een beetje twijfels nu :P

[ Voor 17% gewijzigd door markdm op 01-11-2016 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egbert-jan
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02-09 12:37
De Theorie over verschillende verhaallijnen zou wel eens kunnen kloppen. Als je ziet dat Dolores in de ene scene met William op stap is en een paar minuten daarna op de bank zit voor analyse bij de grote baas (wwet z'n naam even niet) zou dit wel eens zo kunnen zijn.

of die ene scene was een flashback dat kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Er lopen sowieso 2 tijdlijnen door elkaar heen aangezien Lawrence in de tijdlijn met Billy/Wiliam/Dolores als El Lazo een hoge crimineelbaas is, en in de tijdlijn met de man in t zwart gevangen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
egbert-jan schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:27:
De Theorie over verschillende verhaallijnen zou wel eens kunnen kloppen. Als je ziet dat Dolores in de ene scene met William op stap is en een paar minuten daarna op de bank zit voor analyse bij de grote baas (wwet z'n naam even niet) zou dit wel eens zo kunnen zijn.
Dit zijn 'dromen'. Dolores is op dat moment fysiek niet bij Ford aanwezig, maar Ford maakt via 1 of andere connectie contact met de being van Dolores om met haar te communiceren.
Tzelfde als Bernhard met haar praat, Dolores is daar niet fysiek aanwezig, ze maken contact met haar, zoiets als via een VPN connectie ;)
Daarom vragen ze haar ook iedere keer of ze weet waar ze is. Ze antwoord dan: 'in a dream'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
deBennie schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:38:
Er lopen sowieso 2 tijdlijnen door elkaar heen aangezien Lawrence in de tijdlijn met Billy/Wiliam/Dolores als El Lazo een hoge crimineelbaas is, en in de tijdlijn met de man in t zwart gevangen is.
Ik dacht juist dat Lawrence gewoon El Lazo is en dat hij nadat hij door the MiB vermoord is teruggezet werd in zijn oorspronkelijke verhaallijn als El Lazo. Toen Lawrence bij de gevangenis aankwam werd hij ook herkend als een groots crimineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
markdm schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:54:
[...]

Ik dacht juist dat Lawrence gewoon El Lazo is en dat hij nadat hij door the MiB vermoord is teruggezet werd in zijn oorspronkelijke verhaallijn als El Lazo. Toen Lawrence bij de gevangenis aankwam werd hij ook herkend als een groots crimineel.
Dat kan, maar in de tijdlijn van Billy/Williamd/Dolores ís hij een groots crimineel. Dus alles wat bij Billy/Williamd/Dolores afspeelt loopt vooraf aan de tijdlijn met lawrence/man in t zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
deBennie schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:00:
[...]

Dat kan, maar in de tijdlijn van Billy/Williamd/Dolores ís hij een groots crimineel. Dus alles wat bij Billy/Williamd/Dolores afspeelt loopt vooraf aan de tijdlijn met lawrence/man in t zwart.
In aflevering 5 wordt Lawrence rond de 10 minuten in vermoord. Dan gaat iedereen slapen, worden robots gerepareerd (je ziet dat het donker wordt en een scene met de mannen die Maeve opknappen) en rond de 25 minuten zie je Lawrence terug als El Lazo. Dus tijd om hem te repareren, terug te zetten in zijn oorspronkelijke verhaal, de robots te resetten in Pariah en het verhaal verder te laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egbert-jan
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02-09 12:37
deBennie schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:40:
[...]

Dit zijn 'dromen'. Dolores is op dat moment fysiek niet bij Ford aanwezig, maar Ford maakt via 1 of andere connectie contact met de being van Dolores om met haar te communiceren.
Tzelfde als Bernhard met haar praat, Dolores is daar niet fysiek aanwezig, ze maken contact met haar, zoiets als via een VPN connectie ;)
Daarom vragen ze haar ook iedere keer of ze weet waar ze is. Ze antwoord dan: 'in a dream'.
Zo had ik het nog niet begrepen. Maar dat maakt het wel een stuk duidelijker dat ze daar niet fysiek aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

deBennie schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:40:
Maar wat hebben die poppen dan voor zin die je wel in die scenes ziet met Bernard of Ford en die uiteindelijk ook naar een hal gaan, als ze uit het systeem worden gehaald, zoals Dolores' vader? Ook worden de props en poppen e.d. gemaakt, wat is daar het nut van dan? ;)

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 01-11-2016 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
markdm schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:07:
[...]

In aflevering 5 wordt Lawrence rond de 10 minuten in vermoord. Dan gaat iedereen slapen, worden robots gerepareerd (je ziet dat het donker wordt en een scene met de mannen die Maeve opknappen) en rond de 25 minuten zie je Lawrence terug als El Lazo. Dus tijd om hem te repareren, terug te zetten in zijn oorspronkelijke verhaal, de robots te resetten in Pariah en het verhaal verder te laten gaan.
Okee, maar stel Lawrence daar inderdaad dood is (hangend aan de boom), vervolgens wordt gerepareerd en daarna wordt teruggezet. Hij wordt dan midden in het verhaal in dat criminele dorp terug gezet als nieuw persoon. Immers, vóórdat hij terug wordt gezet maakt Lawrence een hele tocht met de man in t zwart. Dus hij is een geruime periode niet aanwezig in het dorp.
In jouw theorie zou hij nadat hij gerepareerd wordt ineens weer terug zijn in het dorp. Dat sluit niet goed aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deBennie
overigens 'el lazo' vertaald naar Engels is 'the loop' *insert twighlight deun* ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:13
Ik vind het meest fascinerend de ontwikkeling van Dolores. Ben heel benieuwd welke kant dat op gaat. Ik snap alleen niet zo goed waarom de gasten niet dood kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
KaiseRRuby schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:24:
Ik vind het meest fascinerend de ontwikkeling van Dolores. Ben heel benieuwd welke kant dat op gaat. Ik snap alleen niet zo goed waarom de gasten niet dood kunnen.
Omdat het zeer slecht voor de klandizie zal zijn als gasten in een park allemaal snel doodgeschoten worden. ;) Dus dan geef je iedereen maar speciale wapens die detecteren of ze op een host of guest schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
De gasten kunnen wel dood door bv verstikking, ziekte, of door te vallen, bv. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
deBennie schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:28:
De gasten kunnen wel dood door bv verstikking, ziekte, of door te vallen, bv. ;)
HBO heeft als PR ook een site gemaakt voor bezoekers van westworld. https://www.discoverwestworld.com/ Helaas alleen beschikbaar in de VS, maar ik zit er nu op via een VPN.

In de "THE TERMS OF DELOS DESTINATIONS" staat ook het volgende:
(b) Statistically speaking, you are more likely to die from lightning strike than to die while in a Delos park. However, the following causes of accidental death have occurred within the Delos Destinations compound: buffalo stampede, self- cannibalism, accidental hanging, drowning, 3rd-degree burns, autoerotic asphyxiation, blunt force trauma, allergic reaction to non-native plant life, falling from great heights, common manslaughter, tumbleweeds. You absolve Delos, Inc. of any wrongdoing if you or anyone in your party suffers bodily harm while using The Service, and you agree to not sue or prosecute Delos, Inc. or any of the smaller entities falling under the Delos Corporation.
Dus doden door: self- cannibalism, accidental hanging, autoerotic asphyxiation, blunt force trauma, tumbleweeds
Toch nog een gevaarlijk bezoek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deBennie schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:16:
[...]

Okee, maar stel Lawrence daar inderdaad dood is (hangend aan de boom), vervolgens wordt gerepareerd en daarna wordt teruggezet. Hij wordt dan midden in het verhaal in dat criminele dorp terug gezet als nieuw persoon. Immers, vóórdat hij terug wordt gezet maakt Lawrence een hele tocht met de man in t zwart. Dus hij is een geruime periode niet aanwezig in het dorp.
In jouw theorie zou hij nadat hij gerepareerd wordt ineens weer terug zijn in het dorp. Dat sluit niet goed aan.
En waarom zou dat uitmaken? De hosts zal dat nooit opvallen, zo zijn ze geprogrammeerd.
Nee ik ben echt nog niet overtuigd van de verschillende tijdslijnen (als in er zit 30 jaar tussen).

Bij Ford z'n gesprek met Dolores was ze wel weer naakt, bij Bernard is ze dat nooit. Geen idee wat dat betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

markdm schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:27:
[...]

Omdat het zeer slecht voor de klandizie zal zijn als gasten in een park allemaal snel doodgeschoten worden. ;) Dus dan geef je iedereen maar speciale wapens die detecteren of ze op een host of guest schieten.
In de eerste aflevering schiet Teddy op MiB (hij wordt ook vaker beschoten), het wordt later ook uitgelegd dat een host 'enabled' is om te kunnen schieten of niet, dat zie je ook bij Teddy, die wel kan schieten (net als andere bandieten etcetera) maar Dolores (in eerste instantie) niet.
spoiler:
Tot zij 'The Voice' hoort.
Zelfde geldt voor bijvoorbeeld een bijl te kunnen gebruiken of fikkie te kunnen steken.

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 01-11-2016 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:37:
[...]

En waarom zou dat uitmaken? De hosts zal dat nooit opvallen, zo zijn ze geprogrammeerd.
Nee ik ben echt nog niet overtuigd van de verschillende tijdslijnen (als in er zit 30 jaar tussen).

Bij Ford z'n gesprek met Dolores was ze wel weer naakt, bij Bernard is ze dat nooit. Geen idee wat dat betekent.
De hosts in het centrale stadje zijn ook al meerdere keren neer geschoten en de volgende dag terug gekomen en niemand die iets opmerkte.

Als ze naakt zijn zitten ze fysiek in het hoofdgebouw van westworld voor reparatie of evaluatie. Als ze kleding aan heeft slaapt ze maar via 6g internet praat ze met die andere gasten. Dat is tenminste wat ik denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

[...]

Volgens mij is het zo dat Bernard op de hoogte is van het fenomeen dat Dolores dingen van de vorige loops kan herinneren. De sessies waarbij Dolores kleding aan heeft zijn volgens mij ook stiekem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullettooth
  • Laatst online: 11-09 15:20

Bullettooth

--VR--

[...]

Hier zie je duidelijk een verschil in de manier waarop Ford en Bernard naar de Hosts kijken. Bernard probeert op een emotioneel vlak een connectie te hebben met Dolores en wil dat ze zichzelf meer een mens voelt, daarom blijft ze ook gekleed. Zodra ze naakt in de andere ruimtes te zien zijn is het puur voor "analyse en reparatie" en word hun "menselijke bewustzijn" ook over het algemeen uitgezet.

Gravity is a habit that is hard to shake off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
[...]

Ik denk echt dat je/we hier op een verkeerd been worden gezet. Dat wij de gebeurtenissen 'chronologisch' in de aflevering zien betekent niet dat die gebeurtenissen ook chronologisch hebben plaatsgevonden.
En ook het gegeven dat de robots na elke 'scene' wordt opgelapt laat je in de veronderstelling dat alles wat we zien chronologisch is.
Ik denk dat er meerdere verhaallijnen zijn.

Dit is het moment dat William bij aankomst zijn kleding mag uitzoeken:
YouTube: Westworld - Before He is "The Man in Black"
0:00 t/m 0:56 sec

Op de achtergrond zie je op de deur een ander logo dan hier:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3CB35tv.png

Dit schijnt er dan ook op te duiden dat het moment dat Billy het park in komt zich in een veel vroegere periode afspeelt dan het 'nu' (waarin de man in t zwart op zoek is naar de doolhof)

Maar ook, Dolores ziet zichzelf in de 'doden optocht' in het boevenstadje. Dit is puur een heringering naar een eerder moment. Net zoals dat als ze naar de waarzegster loopt, de gangen vol zitten met in goud beklede vrouwen en dudes, maar zodra ze daarna in paniek weer wegloopt, de gangen leeg zijn. 1 van die 2 gebeurtenissen is dus een herinnering, en geen chronologisch moment.

Hier ook, een ander (ouder?) logo is zichtbaar op het moment William via de roltrap naar boven het park in gaat:
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/qqv48m.jpg

Hier zie je Ford in z'n jongere jaren (waarover Ford in aflverering 2 of 3 verteld) die van een assistent een clipboard krijgt. Op het jasje van de assistent zie je het oude logo:
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/15gv6ub.jpg

Hier een tweet (30-09-2016) van HBO over de serie:

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/aot09d.jpg
;)

[ Voor 30% gewijzigd door deBennie op 01-11-2016 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
deBennie schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:22:
[...]

Ik denk echt dat je/we hier op een verkeerd been worden gezet. Dat wij de gebeurtenissen 'chronologisch' in de aflevering zien betekent niet dat die gebeurtenissen ook chronologisch hebben plaatsgevonden.
En ook het gegeven dat de robots na elke 'scene' wordt opgelapt laat je in de veronderstelling dat alles wat we zien chronologisch is.
Ik denk dat er meerdere verhaallijnen zijn.

Dit is het moment dat William bij aankomst zijn kleding mag uitzoeken:
YouTube: Westworld - Before He is "The Man in Black"
0:00 t/m 0:56 sec

Op de achtergrond zie je op de deur een ander logo dan hier:
[afbeelding]

Dit schijnt er dan ook op te duiden dat het moment dat Billy het park in komt zich in een veel vroegere periode afspeelt dan het 'nu' (waarin de man in t zwart op zoek is naar de doolhof)

Maar ook, Dolores ziet zichzelf in de 'doden optocht' in het boevenstadje. Dit is puur een heringering naar een eerder moment. Net zoals dat als ze naar de waarzegster loopt, de gangen vol zitten met in goud beklede vrouwen en dudes, maar zodra ze daarna in paniek weer wegloopt, de gangen leeg zijn. 1 van die 2 gebeurtenissen is dus een herinnering, en geen chronologisch moment.

Hier ook, een ander (ouder?) logo is zichtbaar op het moment William via de roltrap naar boven het park in gaat:
[afbeelding]

Hier zie je Ford in z'n jongere jaren (waarover Ford in aflverering 2 of 3 verteld) die van een assistent een clipboard krijgt. Op het jasje van de assistent zie je het oude logo:
[afbeelding]

Hier een tweet (30-09-2016) van HBO over de serie:

[afbeelding]
;)
markdm schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:55:
-edit-
Ik heb net eventjes op reddit rondgekeken en Westworld blijkt gebruik te maken van twee verschillende logos. Ten eerste de overduidelijke \W/ logo die je overal wel ziet. Maar daarnaast wordt er soms gebruik gemaakt van een \V logo toen Willian aankwam en soms in het lab. Dit kan misschien toch bewijs zijn van de twee tijdlijnen, toch een beetje twijfels nu :P
Zelfde treads op reddit gevonden :P
Maar eerst was ik tegen de tijdsprong tussen de twee verhalen, maar er moet een reden zijn voor de verschillende logo's. In ben tenminste benieuwd of we er volgende aflevering iets over gaan horen, hopelijk wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deBennie
Alleen op een gegeven moment gave die dude in de controlroom opdracht om Dolores binnen te halen (dus zo'n cowboy pakte Dolores bij haar hand en wilde haar meenemen), maar kwam William eraan die zei dat Dolores bij hem hoorde.

Diezelfde dude geeft ook toestemming voor de man in t zwart om vuur te gebruiken op t moment dat hij met Lawrence uit de gevangenis wil ontsnappen.

Dus die dude heeft over een tijdspan van 20-30 jaar hetzelfde uiterlijk. Ook de controlroom is over die hele periode qua looks en qua techniek onveranderd. Wat dan weer de william/man in zwart/2 tijdlijnen theorie tegenspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
deBennie schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 14:07:
Alleen op een gegeven moment gave die dude in de controlroom opdracht om Dolores binnen te halen (dus zo'n cowboy pakte Dolores bij haar hand en wilde haar meenemen), maar kwam William eraan die zei dat Dolores bij hem hoorde.

Diezelfde dude geeft ook toestemming voor de man in t zwart om vuur te gebruiken op t moment dat hij met Lawrence uit de gevangenis wil ontsnappen.

Dus die dude heeft over een tijdspan van 20-30 jaar hetzelfde uiterlijk. Ook de controlroom is over die hele periode qua looks en qua techniek onveranderd. Wat dan weer de william/man in zwart/2 tijdlijnen theorie tegenspreekt.
Behalve als de mensen in de controlroom zelfbewuste hosts zijn.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Dus dan zou het hele park zelfvoorzienend zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Goed zoek- en denkwerk met die verschillende tijdlijnen en logo's :P Dat zou ook gelijk verklaren waarom Dolores tijdens haar reis naar Pariah zomaar opeens 's nachts in de onderzoekskamer kon zitten. Zonder uitleg over hoe ze daar terecht was gekomen en hoe ze weer terug in Pariah kwam.

Dat was dan misschien niet op dat moment, maar een fragment van iets wat eerder is gebeurd. Dan zijn die "nare dromen" waar ze het over heeft misschien toch letterlijker te nemen dan je zou verwachten...

Bullettooth schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:05:
[...]

Hier zie je duidelijk een verschil in de manier waarop Ford en Bernard naar de Hosts kijken. Bernard probeert op een emotioneel vlak een connectie te hebben met Dolores en wil dat ze zichzelf meer een mens voelt, daarom blijft ze ook gekleed. Zodra ze naakt in de andere ruimtes te zien zijn is het puur voor "analyse en reparatie" en word hun "menselijke bewustzijn" ook over het algemeen uitgezet.
Sterker nog, in een vorige aflevering rende Ford letterlijk naar een medewerker toe die een host aan het behandelen was met de kleding nog aan. Daarop zei hij iets van "doe niet zo belachelijk, het zijn maar poppen" en stak hij ter demonstratie een mes in het gezicht van de host.

Daarom zitten ze bij Bernard met kleding aan. Hij doet niet zo neerbuigend.

[ Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 01-11-2016 20:04 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

ik ben (nog) niet mee in het verhaal van de verschillende tijdslijnen.

Vele zeggen dat Logan/William de MiB zou kunnen zijn. Als MiB Teddy terug vol bloed gegoten heeft zegt hij, dat hij ooit een oude host heeft opengedaan en dat ze als een klok waren van binnen, en hij het niet snapte dat ze naar het menselijke -vlees en bloed- gegaan zijn.

Het is William zijn eerste keer in het park en mochten dat de "radertjes versies" van de hosts zijn die er rondlopen dan kunnen ze al behoorlijk goed stokslobberen me dunkt.

Mocht hij Logan zijn -wat mogelijk is-, familiebedrijf achter zijn naam en wil het park kopen. Dan vraag ik me af wanneer hij voor het eerst in het park was en op welke leeftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
deBennie schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 14:07:

Het is waarschijnlijker dat de staff van het park zich in één bepaalde tijdlijn bevindt, die volgens mij samenloopt met die van de MIB, oftewel het heden. Wat je ziet is dat de beveiliging een host richting Dolores stuurt om haar terug in haar loop te krijgen, tot blijkt dat William met haar is. In dat stadje zie je ook 2 verschillende tijdlijnen, eentje met het kleine meisje dat over de maze vertelt en eentje zonder. Een van deze is een flashback van Dolores. Het is mij alleen onduidelijk of William zich daadwerkelijk in een andere tijd bevindt.
markdm schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:07:
[...]

Inderdaad! Het kan, maar hoeft niet in dezelfde tijdlijn te gebeuren. De schrijvers laten het lekker in het midden en maakt het voor de kijker lastig!

[ Voor 20% gewijzigd door Tk55 op 01-11-2016 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
Tk55 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 22:40:
[...]

Het is waarschijnlijker dat de staff van het park zich in één bepaalde tijdlijn bevindt, die volgens mij samenloopt met die van de MIB, oftewel het heden. Wat je ziet is dat de beveiliging een host richting Dolores stuurt om haar terug in haar loop te krijgen, tot blijkt dat William met haar is. [...] Het is mij alleen onduidelijk of William zich daadwerkelijk in een andere tijd bevindt.
Als alles van de staff zich in een verhaallijn afspeelt en ze sturen iemand naar William, hoe kan hij zich dan in een andere tijd bevinden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
@markdm Als ik het me goed herinner: Management geeft niet duidelijk aan hoe Dolores weer in haar loop moet komen. Waarschijnlijk gebeurt het veel vaker dat een host uit zijn/haar loop gaat en we zien één van deze keren vanuit Dolores perspectief en eentje vanuit management, die al dan niet hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Tk55 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 22:54:
@markdm Als ik het me goed herinner: Management geeft niet duidelijk aan hoe Dolores weer in haar loop moet komen. Waarschijnlijk gebeurt het veel vaker dat een host uit zijn/haar loop gaat en we zien één van deze keren vanuit Dolores perspectief en eentje vanuit management, die al dan niet hetzelfde zijn.
Het punt is, dat stel dat william de uiteindelijke mib is, de verhaallijn van williams zich 20-30 jaar eerder afspeelt dan de verhaallijn van de mib.
Toch zie je in beide verhaallijnen dezelfde dude toestemming/opdrachten geven, je ziet de exact zelfde control room.

Dus in de verhaallijn van william geeft de dude opdracht dolores binnen te halen.
20-30 jaar later zie je diezelfde dude toestemming geven voor het maken van vuur door de mib.

En de dude plus controleroom is in al die jaren niks veranderd.

Dit spreekt de theorie dat williamd de mib is dus tegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Alle (5) nummers zijn te beluisteren via Spotify:
http://io9.gizmodo.com/yo...mey-music-cove-1788458167

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
deBennie schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 23:19:
[...]
Het punt is, dat stel dat william de uiteindelijke mib is, de verhaallijn van williams zich 20-30 jaar eerder afspeelt dan de verhaallijn van de mib.
Toch zie je in beide verhaallijnen dezelfde dude toestemming/opdrachten geven, je ziet de exact zelfde control room.

Dus in de verhaallijn van william geeft de dude opdracht dolores binnen te halen.
20-30 jaar later zie je diezelfde dude toestemming geven voor het maken van vuur door de mib.

En de dude plus controleroom is in al die jaren niks veranderd.

Dit spreekt de theorie dat williamd de mib is dus tegen ;)
Volgens mij is het niet duidelijk of de scènes in de controlekamer zich afspelen in de tijdlijn van William (als deze er is).

Dit gebeurt er:
  1. 1. Stubbs geeft opdracht Dolores terug te halen
  2. 2. We zien een scene waarin Dolores wordt teruggehaald door een sheriff
Deze twee gebeurtenissen hoeven niet in dezelfde tijdlijn te zitten. Stel: Dolores is in 2 tijdlijnen uit haar loop. Scène 1 is uit het heden, de opdracht wordt gegeven. Wij zien scène 2 in het verleden waarbij Dolores wordt aangesproken door de sheriff om haar terug in haar loop te krijgen.

Heb je een duidelijke link tussen de controlekamer en gebeurtenissen met William? Volgens mij is die er niet, dus daarmee kan je in ieder geval de tijdlijn theorie niet uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Tk55 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:15:
[...]

Volgens mij is het niet duidelijk of de scènes in de controlekamer zich afspelen in de tijdlijn van William (als deze er is).

Dit gebeurt er:
  1. 1. Stubbs geeft opdracht Dolores terug te halen
  2. 2. We zien een scene waarin Dolores wordt teruggehaald door een sheriff
Deze twee gebeurtenissen hoeven niet in dezelfde tijdlijn te zitten. Stel: Dolores is in 2 tijdlijnen uit haar loop. Scène 1 is uit het heden, de opdracht wordt gegeven. Wij zien scène 2 in het verleden waarbij Dolores wordt aangesproken door de sheriff om haar terug in haar loop te krijgen.

Heb je een duidelijke link tussen de controlekamer en gebeurtenissen met William? Volgens mij is die er niet, dus daarmee kan je in ieder geval de tijdlijn theorie niet uitsluiten.
De sheriff pakt Dolores bij de hand, doet Dolores daarbij pijn en op dat moment komt William die aangeeft dat Dolores bij hem hoort. Vervolgens druipt de sheriff af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth

Bullettooth

--VR--

deBennie schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:53:
[...]

De sheriff pakt Dolores bij de hand, doet Dolores daarbij pijn en op dat moment komt William die aangeeft dat Dolores bij hem hoort. Vervolgens druipt de sheriff af.
Daar zeg je zoiets, in de aflevering van zondag pakt Ford haar hand en doet haar ook pijn... zit hier een verband in dat we niet zien... :X

Ik ben dol op al die theorieën altijd. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
ho wacht, ik haal 2 dingen door elkaar.

Afbeeldingslocatie: https://d25891dthrp607.cloudfront.net/image/upload/westworld.1.4.1174733.6533.gif

De sheriff pakt haar niet bij haar hand, maar bij haar arm. In de gif hierboven komt aan het eind William tussenbeide (zit helaas niet in de gif)

Het bij de hand pakken en pijn doen was inderdaad bij de laatste aflevering. De gif hierboven komt uit aflevering 4.

[ Voor 16% gewijzigd door deBennie op 02-11-2016 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth

Bullettooth

--VR--

Damn, there goes my conspiracy theory! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Maar deBennie, het is niet duidelijk of de sheriff direct (in tijd) het gevolg is van de opdracht van Stubbs. Je weerlegt mijn argument helemaal niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Tk55 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:15:
Maar deBennie, het is niet duidelijk of de sheriff direct (in tijd) het gevolg is van de opdracht van Stubbs. Je weerlegt mijn argument helemaal niet :P
YouTube: Westworld Episode 4 Explained - Predictions, Theories and Analysis

Tussen (ruwweg) 14:40m t/m 18:40m
Blijkbaar switchen ze in bepaalde scene's tussen het nu en 30 jaar geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:30
Heb nu aflevering 1 gezien maar volgens mij best een ingewikkelde serie als ik het hier zo lees ofniet? Kan deze serie gewoon gekeken worden zonder dat je bij alles moet nadenken haha :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:11

The_Worst

Unox

Het is wel mogelijk maar er zitten vrij veel subtiele hints verborgen in de serie. Toevallig vandaag delen van twee afleveringen nogmaals gezien en toen vielen mij andere dingen op die vrij cruciaal kunnen zijn voor het verloop van het verhaal.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Mijn theorie is dat de MiB de zoon van Arnold is. Toen zijn vader overleed erfde hij de helft van het park. Zoonlief had geen zin om ondernemer te worden en wilde geld zien. Ford heeft alles op alles moeten zetten om hem uit te kopen om niet de controle over zijn park te verliezen. Vandaar de financiele problemen en vandaar dat MiB stinkrijk is.

Na de verkoop ontdekt de zoon echter dat de echte erfenis van z'n vader in het park ligt, in het doolhof om precies te zijn. Hij heeft dertig jaar lang geprobeerd om daar te komen maar dat is niet gelukt. Nu heeft hij een hacker ingehuurd om hem te helpen. Als zoon van Arnold heeft hij nog wat handigheidjes achter de hand en misschien geeft het park hem ook wel een bijzondere status (zie bijvoorbeeld de explosies).

[b]edit: namen! n00b![/b/]

[ Voor 3% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 02-11-2016 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 19:39:
Mijn theorie is dat de MiB de zoon van Bernard is. Toen zijn vader overleed erfde hij de helft van het park. Zoonlief had geen zin om ondernemer te worden en wilde geld zien. Arnold heeft alles op alles moeten zetten om hem uit te kopen om niet de controle over zijn park te verliezen. Vandaar de financiele problemen en vandaar dat MiB stinkrijk is.

Na de verkoop ontdekt de zoon echter dat de echte erfenis van z'n vader in het park ligt, in het doolhof om precies te zijn. Hij heeft dertig jaar lang geprobeerd om daar te komen maar dat is niet gelukt. Nu heeft hij een hacker ingehuurd om hem te helpen. Als zoon van Bernard heeft hij nog wat handigheidjes achter de hand en misschien geeft het park hem ook wel een bijzondere status (zie bijvoorbeeld de explosies).
Bernard is die donkere dude. Arnold is de dode dude. Dus ik snap weinig van je verhaal. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hij bedoelt Arnold denk ik ipv Bernard.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
william is toch de mib (ed harris) in een andere tijdlijn die is blijven steken in westworld voor een 30 a 40 jaar?

denk ik dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

De robots waren toch slechter 30 jaar geleden? En niet van vlees, ik dacht dat het de huidige tijdlijn was. En Delores die uit haar loop is, lijkt me sterk dat dit een andere tijdlijn is eigenlijk.

[ Voor 29% gewijzigd door Marzman op 02-11-2016 20:46 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 19:54:
[...]

Bernard is die donkere dude. Arnold is de dode dude. Dus ik snap weinig van je verhaal. :/
Aargh, dat heb ik weer. Tussen de laatste aflevering van WW en deze post heb ik nog wat anders gekeken en toen is er iets verkeerd gegaan ;)

Ik bedoel eigenlijk dat de MiB de zoon van Arnold is.

Aangepaste versie.
Arnold probeerde de perfecte host te maken. Volgens Ford is hem dat niet gelukt. Ik denk dat het wel gelukt is, dat is de MiB. Hij is zo echt dat hij het park kan verlaten en voor een echt mens doorgaan. Hij is dan ook onkwetsbaar, net als echte mensen. Toen Ford er achter kwam heeft hij Arnold vermoord, niet wetende dat de MiB in de echte wereld was en als zoon van Arnold zijn aandeel i het park zou erven.

De MiB weet dat hij een robot is maar kent de geheimen van Arnold niet. Die zijn te vinden in het doolhof. Als hij het geheim achter zijn eigen intelligentie kan ontdekken dan kan hij de andere robots ook zelfbewust maken en zo wraak nemen op Ford en/of bewijzen dat zijn vader vermoord is.

[ Voor 46% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 02-11-2016 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja leuk bedacht, geef het weinig kans. Zomaar wat dingetjes, hij kan net als andere mensen niet neergeschoten worden. Plothole verklaring --> speciaal soort host. Waarom zou Ford zijn levenspartner vermoorden voor het creëren van een perfecte host? Dat was toch het doel? Ook zou de techniek dan 30 jaar voorlopen en nog niet ingehaald zijn?
Blijf vooral gissen, altijd leuk om te lezen. Ik kijk de serie gewoon en laat me verrassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Bijna aan het einde van aflevering 5 springen William en Dolores op de treinwagon. In de wagon zit El Lazo.
Op een gegeven moment gaan William en El Lazo zitten en biedt El Lazo William wat te drinken aan.
Vervolgens zie je Dolores naar de kist kijken en ziet ze op de deksel de print van het doolhof.
Vervolgens zie je Dolores vanaf een andere camerapositie en zie je dat William en El Lazo niet in de wagon zitten.

Dolores is de hele reis die ze met William af heeft gelegd 30 jaar later opnieuw aan het afleggen.

William en El Lazo in de wagon:
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2wq8kqt.png

En ze zijn foetsie:
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2805el4.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 21:20:
Ja leuk bedacht, geef het weinig kans. Zomaar wat dingetjes, hij kan net als andere mensen niet neergeschoten worden. Plothole verklaring --> speciaal soort host. Waarom zou Ford zijn levenspartner vermoorden voor het creëren van een perfecte host? Dat was toch het doel? Ook zou de techniek dan 30 jaar voorlopen en nog niet ingehaald zijn?
Blijf vooral gissen, altijd leuk om te lezen. Ik kijk de serie gewoon en laat me verrassen.
Dat, zoals dat bij Mr.Robot ook een leuke bijkomstigheid was.
De online theorieën zijn leuk om te lezen, en dan los daarvan nogmaals te bekijken in de serie zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Dit is ook interessant:

Afbeeldingslocatie: https://i.redditmedia.com/GW6l4xWm4aWZRBNZ-zqJCt87PrfuDm_cLRZyd4Hh_YM.jpg?w=677&s=fe2c72730a4e1422f9e0449e9f441844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

deBennie schreef op woensdag 02 november 2016 @ 21:42:
Bijna aan het einde van aflevering 5 springen William en Dolores op de treinwagon. In de wagon zit El Lazo.
Op een gegeven moment gaan William en El Lazo zitten en biedt El Lazo William wat te drinken aan.
Vervolgens zie je Dolores naar de kist kijken en ziet ze op de deksel de print van het doolhof.
Vervolgens zie je Dolores vanaf een andere camerapositie en zie je dat William en El Lazo niet in de wagon zitten.

Dolores is de hele reis die ze met William af heeft gelegd 30 jaar later opnieuw aan het afleggen.

William en El Lazo in de wagon:
[afbeelding]

En ze zijn foetsie:
[afbeelding]
Of visa-versa, 30 jaar geleden maakt ze de reis (alleen vb, op voorspraak van haar geweten (Arnold)) en nu heeft ze flashbacks naar die reis.
Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste

Let op:
Zoals bij alle andere topics over series: als dat wat je post nog niet in een officiële aflevering op tv is geweest, dan hoort het in ~~~[spoiler] tags te staan. Dus ook informatie uit andere bronnen, uit teasers en previews, dient in principe afgeschermd te worden om zo veel mogelijk Tweakers een (naar hun mening) plezierige ervaring te garanderen.