Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
w00Dy schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:26:
[...]

Of visa-versa, 30 jaar geleden maakt ze de reis (alleen vb, op voorspraak van haar geweten (Arnold)) en nu heeft ze flashbacks naar die reis.
Nee volgens mij niet, want in de tijdlijn met William/Dolores zie je het oude logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse111
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08 23:45
deBennie schreef op woensdag 02 november 2016 @ 21:42:
Bijna aan het einde van aflevering 5 springen William en Dolores op de treinwagon. In de wagon zit El Lazo.
Op een gegeven moment gaan William en El Lazo zitten en biedt El Lazo William wat te drinken aan.
Vervolgens zie je Dolores naar de kist kijken en ziet ze op de deksel de print van het doolhof.
Vervolgens zie je Dolores vanaf een andere camerapositie en zie je dat William en El Lazo niet in de wagon zitten.

Dolores is de hele reis die ze met William af heeft gelegd 30 jaar later opnieuw aan het afleggen.

William en El Lazo in de wagon:
[afbeelding]

En ze zijn foetsie:
[afbeelding]
Dit viel mij ook op! Ben benieuwd wat er precies aan de hand is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:13

sjaool

Every life should have 9 cats

Waar doel je op? Ik zie een foto/folder en een rode pijl.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deBennie
  • Nu online
sjaool schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:10:
[...]

Waar doel je op? Ik zie een foto/folder en een rode pijl.
Oh sorry. De Delos headquarters zit in die berg, naast die berg is het dorpje Pariah. :)

Hier een grotere afbeelding van het Delos headquarters
https://i.imgur.com/9ynUA3O.jpg

Die afbeelding komt van de westworld website.

Hier een foto van de bovenkant van de headquarters:
https://i0.wp.com/media2....ent/images/ZZ2AC454EF.jpg

Hier een iets grotere versie van headquarters & dorpje:
http://static6.uk.busines...e-with-a-map-of-delos.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door deBennie op 03-11-2016 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Dat verduidelijkt een hoop. :) Op de afbeelding die je eerst gepost had kwam het niet helemaal over. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
deBennie schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:32:
[...]

Nee volgens mij niet, want in de tijdlijn met William/Dolores zie je het oude logo.
Inderdaad! Deze inconsistenties zijn hartstikke bewust. Ben erg benieuwd waar het heen gaat.

Het Westworld kantoor lijkt in het heden (MIB tijd) helemaal niet dichtbij een stadje zoals Pariah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Nu online
Tk55 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:28:

Het Westworld kantoor lijkt in het heden (MIB tijd) helemaal niet dichtbij een stadje zoals Pariah.
Hoezo niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Omdat het duidelijk te zien zou moeten zijn vanuit Pariah (afgaande op jouw afbeeldingen). In afl 1 staan Sizemore en Cullen op het balkon en je ziet geen enkele hints van een stadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Nu online
Tk55 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:47:
Omdat het duidelijk te zien zou moeten zijn vanuit Pariah (afgaande op jouw afbeeldingen). In afl 1 staan Sizemore en Cullen op het balkon en je ziet geen enkele hints van een stadje.
Dat shot met sizemore en cullen kan ook met het stadje in de rug van de camera genomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Nu online
William kan in ieder geval de mib niet zijn, aangezien de mib tegen Teddy verteld dat hij in het begin een keer een host heeft opengemaakt en de host uit allemaal perfecte (mechanische) onderdelen bestond en ze dat later hebben veranderd naar vlees en bloed.

In de hele verhaallijn met William bloeden de hosts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Dat shot met sizemore en cullen kan ook met het stadje in de rug van de camera genomen zijn.
Klopt, maar dan zou je vanuit Pariah toch tegen het gebouw aankijken? Het steekt duidelijk uit boven de rots.
Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/media2.slashfilm.com/slashfilm/wp/wp-content/images/ZZ2AC454EF.jpg

Kan altijd nep bloed zijn. Er is in de verhaallijn van William nog niemand opengesneden, alleen maar neergeschoten. Het kan zomaar zijn dat William dan al in de fase zit waar de hosts al biologisch zijn. Al lijkt me dat weer onlogisch omdat het lijkt alsof Dolores de oorzaak kan zijn van de critical failure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Nu online
Tk55 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:58:
[...]

Klopt, maar dan zou je vanuit Pariah toch tegen het gebouw aankijken? Het steekt duidelijk uit boven de rots.
[afbeelding]
Je ziet de bovenkant van de berg in het shot niet heel duidelijk. Je ziet alleen dat de vorm van de berg overeenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:27
Ik zat nog met een logistiek vraagstuk: aangezien Dolores zeker 35 jaar oud is, heeft ze dan ooit haar lichaam "gewisseld"? De eerste hosts zoals old Bill waren mechanisch en Dolores lijkt toch "cost effective flesh and bone". Hoe zit dat juist?

Heeft Old Bill ooit in het geopende park gezeten? Als we veronderstellen dat William en Logan 30 jaar in het verleden zaten lijken de hosts toch super geavanceerd dan houterige Bill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Old Bill is de eerste functionerende host. Er kan natuurlijk een periode (zeg een paar jaar) zijn tussen het maken van de eerste host en het openen van het park. Hosts worden soepeler/menselijker tot het moment dat ze vervangen worden door biologische wezens met een chip. Volgens mij heeft hier MIB mee te maken, zij het met klonen of een andere medische reden buiten het park.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Nu online
Tk55 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:44:
Old Bill is de eerste functionerende host. Er kan natuurlijk een periode (zeg een paar jaar) zijn tussen het maken van de eerste host en het openen van het park. Hosts worden soepeler/menselijker tot het moment dat ze vervangen worden door biologische wezens met een chip. Volgens mij heeft hier MIB mee te maken, zij het met klonen of een andere medische reden buiten het park.
In deze trailer lijkt het alsof we hier een oude mechische versie van Dolores zien?

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/5p25b4.jpg

YouTube: Westworld Trailer (HBO) - MATURE VERSION

En dat Old Bill zo mechanisch beweegt kan natuurlijk ook zijn omdat ie niet helemaal soepel meer is, alsin defect. Hij zit niet voor niks in de storage ;)

Het is niet gezegd dat de mechanische hosts mechanisch bewogen

[ Voor 12% gewijzigd door deBennie op 03-11-2016 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 20:59

burgt

Starbass

Old bill maakte het voor mij de tweede aflevering ook duidelijk dat die verhaallijn van William in het verleden is, ze komen hem al meteen in da bar tegen terwijl ze in de eerste afleving zeggen dat hij al gedecommished is.

Top serie!

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:10

w00Dy

Make soap, not war

burgt schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 08:39:
Old bill maakte het voor mij de tweede aflevering ook duidelijk dat die verhaallijn van William in het verleden is, ze komen hem al meteen in da bar tegen terwijl ze in de eerste afleving zeggen dat hij al gedecommished is.

Top serie!
Nieuwere versie van "Old Bill"...

Clementine, Maeve hebben ook rondgelopen met William in de buurt (denk maar aan de shoot-out)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Bullettooth schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:56:
[...]

Daar zeg je zoiets, in de aflevering van zondag pakt Ford haar hand en doet haar ook pijn... zit hier een verband in dat we niet zien... :X

Ik ben dol op al die theorieën altijd. >:)
Was er niet iets met de handen? Dat die niet perfect waren in het verleden? Misschien een hint dat dit de nieuwe tijdlijn is als er meerdere tijdlijnen zijn.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:29
Gister pas de laatste aflevering kunnen kijken en nu weer helemaal bij.

Maar wat mij verbaasd dat er na zoveel comments nog steeds geen reactie is over hoe Delores eruit ziet in Cowboy outfit? O+
deBennie schreef op woensdag 02 november 2016 @ 21:42:
Bijna aan het einde van aflevering 5 springen William en Dolores op de treinwagon. In de wagon zit El Lazo.
Op een gegeven moment gaan William en El Lazo zitten en biedt El Lazo William wat te drinken aan.
Vervolgens zie je Dolores naar de kist kijken en ziet ze op de deksel de print van het doolhof.
Vervolgens zie je Dolores vanaf een andere camerapositie en zie je dat William en El Lazo niet in de wagon zitten.

Dolores is de hele reis die ze met William af heeft gelegd 30 jaar later opnieuw aan het afleggen.

William en El Lazo in de wagon:
[afbeelding]

En ze zijn foetsie:
[afbeelding]
Ik denk dat je hierin wel gelijk hebt. Na het gesprek met Ford en Delores en in combinatie met de herinneringen van Delores geloof ik dat Arnold al eerder met Delores op pad is gegaan om het park te vernietigen en op het einde van de Maze men de robots het zelfbewustzijn kunnen geven (wat Delores nu ook al ongeveer heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-09 22:17
Ik heb net een theory geschreven op reddit rondom de consciousness van de hosts, het is echt 100% speculatie maar het zal wel verklaren waarom het department of behaviour zo raar werkt in Westworld, dat ze met de hosts gaan praten in plaats van ze gewoon in een computer te pluggen.

[ Voor 42% gewijzigd door markdm op 04-11-2016 16:27 ]

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-09 22:17
Jup, ik was de link vergeten :+ Ik dacht dat ik in de tekst een link geplaatst had maar had dus verkeerd geklikt.

[ Voor 13% gewijzigd door markdm op 04-11-2016 16:26 ]

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Nu online
ja lol

Ik had deze bijdrage.
https://www.reddit.com/r/...ld_this_be_the_young_mib/

De stem van die gast + hoed en z'n overhemd lijken op die van de mib.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:21
Het mooiste is natuurlijk als sommige van de WW medewerkers hosts-met-bewustzijn zijn die het niet weten (dat ze host zijn en niet mens) van zichzelf.

[ Voor 11% gewijzigd door durian op 06-11-2016 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 23:04

4POX

Everybody is wired

Kweet niet of ik het hier las. Of dat mijn Vriendin het op de bank mompelde.

Ford bedenkt één nieuwe verhaallijn om de MiB tegen te werken. De andere nieuwe verhaallijnen zouden teveel blenden met de bestaande verhaallijnen.

Iemand zei opeens dat de nieuwe verhaallijn de andere verhaallijnen verstoorden.

De nieuwe verhaallijn zou kunnen uitmonden in een "Amerikaanse achtige burgeroorlog" gevecht.

/onze twee centen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik zit nu de eerste aflevering nog eens te kijken, er zijn toch best veel dingen die ik gemist heb. Zo zie je dat de update die voor het vreemde gedrag bij de hosts zorgt van Ford afkomt en niet van Bernard. Bernard is ook de enige die dit door heeft en zegt er verder niks van als het management het zijn fout noemt.

De MiB zie je ook onder de overvallers van de saloon, dus lijkt me dat dit ook een host is die uit zijn loop is.

[ Voor 15% gewijzigd door Marzman op 05-11-2016 16:53 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
deBennie schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:38:
Er lopen sowieso 2 tijdlijnen door elkaar heen aangezien Lawrence in de tijdlijn met Billy/Wiliam/Dolores als El Lazo een hoge crimineelbaas is, en in de tijdlijn met de man in t zwart gevangen is.
Ik denk eerder dat Logan uiteindelijk de MiB zal worden. Logan heeft al aangegeven dat het niet voor voor de lol is maar juist om zaken te doen. Hij en William/Billy zijn vast gestuurd door members of the board om Ford te dwarsbomen. Zowel de MiB is in het park op zoek naar meer dan puur vertier, Logan heeft al jarenlang alles uitgevroten wat god verboden heeft en wil ook wel dieper in Westworld geraken. Waar alles meer intens is dan enkel in Sweetwater. Het feit ook dat de MiB eerst met Lawrence op stap gaat door hem vanaf de galg te halen en later als nog laat doodbloeden ter faveure van onze 'omg, they killed Kenny!' Teddy doet mij nu ook inzien dat we met twee tijdlijnen te maken hebben.

Maar omdat je in series nooit alles chronologisch aan het bekijken ben kan het zo zijn dat de MiB met Lawrence en Teddy in het nu rondsjouwt. En William/Logan/Dolores dus in het verleden, toen Lawrence nog El Lazo uithing als de maffiabaas. Logan wordt ook te grazen genomen door die revolutionairen terwijl William met Dolores op de trein stapt en een drankje doen met El Lazo. Er zit zeker meer achter. Ergens dacht ik nog dat de MiB de erfgenaam van Arnold is want hij weet als een van de weinige wie het was, wat er gebeurd is. Hij, Dolores, Ford weten het nog van de huidige crew.

En oh: Dolores in cowgirl outfit, me likes _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jeqBzhb5Ha8i32KxgrDaNAm8/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Logan zou een stuk ouder moeten zijn als de MiB, en volgens mij zit Logan in de saloon als de MiB die overvalt in de eerste aflevering?

Volgens mij zijn er gewoon twee tijdlijnen, Delores en de gecreerde wereld zijn in beiden hetzelfde alleen in de ene heb je de jonge Wiliam en in de andere de oude en het logo is dus verschillend. De dingen er omheen met de programmeurs en het management speelt zich denk ik allemaal af in de nieuwe tijdlijn.

[ Voor 96% gewijzigd door Marzman op 06-11-2016 15:38 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Marzman schreef op zondag 06 november 2016 @ 15:34:
Logan zou een stuk ouder moeten zijn als de MiB, en volgens mij zit Logan in de saloon als de MiB die overvalt in de eerste aflevering?
MiB die de saloon overvalt? Heb ik iets gemist? :?
Marzman schreef op zondag 06 november 2016 @ 15:34:
Volgens mij zijn er gewoon twee tijdlijnen, Delores en de gecreerde wereld zijn in beiden hetzelfde alleen in de ene heb je de jonge Wiliam en in de andere de oude en het logo is dus verschillend. De dingen er omheen met de programmeurs en het management speelt zich denk ik allemaal af in de nieuwe tijdlijn.
Ja, dat Dolores en Delos een en hetzelfde zijn in beide ben ik met je eens. (op logo's na) Toch snap ik niet hoe iedereen William direct aan de MiB linkt. Ik zie die link niet tussen die twee. Logan is meer de black hat, degene die al vaker het park heeft bezocht en nu wel next level shizzl wil meemaken. De MiB ook, al heeft ie maar een quest: the maze.

En als ik dit dan lees: https://www.reddit.com/r/...ld_this_be_the_young_mib/

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1Fs9AEW.jpg

Kijken we allemaal over MiB jr heen die dus vanaf aflevering 1 voor Teddy in de trein zit? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat is toch dezelfde dude, bij die overvalers?

https://www.google.com/se...=robbery+saloon+westworld

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Wie: Hector? Nee das gewoon een andere host om wat extra leven in de brouwerij te brengen nadat Sweetwater een beetje inkakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hmmz, dan gooi ik die door de war. Ik dacht dat die bedoeld werd als MiB (inderdaad een host). Die kerel hierboven is toch gewoon de oudere William (waarschijnlijk investeerder geworden, komt al 30 jaar in het park, dus uit die andere verhaallijn en hij lijkt totaal niet op Logan met zijn rossige haar)

[ Voor 63% gewijzigd door Marzman op 06-11-2016 16:38 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Marzman schreef op zondag 06 november 2016 @ 15:56:
Hmmz, dan gooi ik die door de war. Ik dacht dat die bedoeld werd als MiB (inderdaad een host). Die kerel hierboven is toch gewoon de oudere William (waarschijnlijk investeerder geworden, komt al 30 jaar in het park, dus uit die andere verhaallijn en hij lijkt totaal niet op Logan met zijn rossige haar)
William is toch die met het rossige haar, white hat (hacker) versus Logan als degene met zwart haar, black hat (hacker)?

Afbeeldingslocatie: http://cdn.collider.com/wp-content/uploads/2016/10/westworld-dissonance-theory-image-4.jpeg

William wordt gespeeld door Simpson, Logan door Barnes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ja, maar hoe weet je dat ze hacker zijn? (edit: ah, ik zie het black hat, white hat grapje) William wordt omschreven door Logan als middlemanagement en in de oude verhaallijn praten ze dat ze willen investeren in het park.

William zie je hier van achteren Logan van voren. William houdt van zwarte pakken (gaat hier wel over een kantoorpak mag ik hopen voor hem ;) )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Epnr0waxTGriHVJYTQ58kb44/full.png

[ Voor 33% gewijzigd door Marzman op 06-11-2016 17:49 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Nu online
Joosie200 schreef op zondag 06 november 2016 @ 15:48:
[...]

En als ik dit dan lees: https://www.reddit.com/r/...ld_this_be_the_young_mib/

[afbeelding]

Kijken we allemaal over MiB jr heen die dus vanaf aflevering 1 voor Teddy in de trein zit? :D
Lol, da's mijn post op reddit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:27
Dat was me weer een aflevering _/-\o_ . Lijkt erop dat we nu het tempo gaan ophogen, laat de volgende maar komen :Y

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Net aflevering 56 gezien op HBO, maar wat een goede aflevering.

Natuurlijk viel er wel het een en ander te voorspellen wat naderhand klopte, maar dat Maeve door het complex geleid werd was wel mooi om te zien. Goede muziek eronder en vond het eigenlijk ook wel leuk van hem om haar zo mee te nemen.
Aan de andere kant ook gevaarlijk zo bleek, behaalde resultaten van vroeger geven in dit geval wel meer garantie op succes voor Maeve.

Verder ben ik nog niet echt bezig met de theorie over wat gaande is wat ze ons laten zien en wat niet. Ik zie wel wat er gebeurt.

[ Voor 0% gewijzigd door Mystic_Jack op 08-11-2016 17:41 . Reden: Aflevering 5 moet 6 zijn. ]

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Vond dat deel van Maeve door het complex wel iets wat, vreemd. Eigenlijk ging dat "te makkelijk" net als het verbeteren van al haar eigenschappen. Als de intelligentie van geen enkele host hoger dan 14 wordt gezet i.v.m. gevaar, waarom is het dan mogelijk door gasten zoals Felix? En waarom gaan er geen alarmbellen af? Valt me sowieso op dat de eerste afleveringen alles nauwlettend in de gaten werd gehouden, maar nu Maeve compleet van de radar lijkt te blijven, met al haar afwijkend gedrag.

Verder interessant om te zien hoe Ford angstig werd van het idee dat (een vorm van)Arnold actief is, en de hosts tegen hem op lijkt te zetten.

[ Voor 19% gewijzigd door wesleytjuh op 07-11-2016 21:59 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:06

zeroday

There is no alternative!

wesleytjuh schreef op maandag 07 november 2016 @ 21:54:
Vond dat deel van Maeve door het complex wel iets wat, vreemd. Eigenlijk ging dat "te makkelijk" net als het verbeteren van al haar eigenschappen. Als de intelligentie van geen enkele host hoger dan 14 wordt gezet i.v.m. gevaar, waarom is het dan mogelijk door gasten zoals Felix? En waarom gaan er geen alarmbellen af? Valt me sowieso op dat de eerste afleveringen alles nauwlettend in de gaten werd gehouden, maar nu Maeve compleet van de radar lijkt te blijven, met al haar afwijkend gedrag.

Verder interessant om te zien hoe Ford angstig werd van het idee dat (een vorm van)Arnold actief is, en de hosts tegen hem op lijkt te zetten.
een van de opmerkingen van de makers is dat in ep8 wat meer duidelijk wordt. Waarom zetten ze bijv. Maeve gewoonweg niet uit .. we zullen het zien .. ;-)

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Naja eigenlijk heb ik nog helemaal geen interactie gezien tussen management en Maeve, ietswat storend. Hopelijk maakt E08 dat goed :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:14
Damn Teddy, Damn. Die had ik niet zien aankomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Leuke easter egg...
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/1zwccg4.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door sjaool op 07-11-2016 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Dat eerbetoon aan Yul Brynner was inderdaad cool :) De muziek vertoonde ook wat hints richting de oude film. Op de volgende link kun je een beter zichtbare versie vinden van de sculpter himzelf:
http://www.independent.co...-easter-egg-a7403011.html

Larrs schreef op maandag 07 november 2016 @ 21:49:
Net aflevering 5 gezien op HBO, maar wat een goede aflevering.

Natuurlijk viel er wel het een en ander te voorspellen wat naderhand klopte, maar dat Maeve door het complex geleid werd was wel mooi om te zien. Goede muziek eronder en vond het eigenlijk ook wel leuk van hem om haar zo mee te nemen.
Aan de andere kant ook gevaarlijk zo bleek, behaalde resultaten van vroeger geven in dit geval wel meer garantie op succes voor Maeve.

Verder ben ik nog niet echt bezig met de theorie over wat gaande is wat ze ons laten zien en wat niet. Ik zie wel wat er gebeurt.
Dit was aflevering 6. Tijd gaat snel als je je vermaakt :P

Maar inderdaad, dit was een van de betere afleveringen, zelfs zonder Dolores erbij. Dat gezicht van dat jochie :o Maeve die haar gedachten in realtime voorbij ziet komen op het display (damn, hoe zou je je dan voelen als je zoiets zou meemaken.. zelfbewuste robot of niet!) :o Teddy de vriendelijke cowboy.. :o

Was ik trouwens de enige die bij de scenes in de kelder, waarin werd gecommuniceerd met de computer, een Person of Interest-vibe kreeg? The Machine is blijkbaar nog steeds aanwezig. Zou Harold nog een gastrol krijgen? :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
wesleytjuh schreef op maandag 07 november 2016 @ 21:54:

Wat mij verwonderde is dat alles van glas is, en men per afdeling 'kledingeisen' heeft ( Sylvester en Felix hebben echt werkschorten, en de prgramming/development loopt in donkere kleding )
Niemand die zich afvraagt wat een slager en dame in nachtjurk daar doen ?
"We control you"
Maar ondertussen door 2 ( echte ? ) mensen medewerking krijgen, met zelfs een hint van chantage naar Sylvester ?
Meave heeft wel vertrouwen in haar kennis, om Sylvester haar de upgrades te geven, what if hij haar op 0 zet ?

Verder super aflevering, ik begin steeds meer te neigen naar een detail dat Bernard een host is, naar Arnold zijn gelijkenis, en dat gesprekken met Dolores & Bernard in een andere 'tijdlijn' zitten, dan de gesprekken Dolores & Ford.
Het idee dat er meer dan twee lijnen zijn, die zelfs naast elkaar kunnen bestaan begint ook te dagen.
Waarom zouden er geen twee Lawrence's kunnen zijn ( El Lazo // Lawrence ) dmv programmering en narrative kunnen beide, of meerdere hosts van elkaar gescheiden kunnen blijven.
( afl 4, waar MIB met Lawrence aankomt, die doet of hij van niets weet, terwijl de bewakers hem herkennen als El Lazo ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Wat ik me afvraag is wat die lagere levels zijn en waarom ze zo verlaten zijn? En waarom lijkt het alsof het ook gevaarlijk is om daar rond te lopen? Of is dat maar een illusie?

Verder wel top aflevering, maar nu lijkt het wel duidelijk dat Ford zelf de bewustwording van de robots niet zelf heeft geactiveerd. En dat er dus duidelijk nog iets van Arnold achter gebleven is maar wat die vrouw er nu precies mee te maken heeft zal nog duidelijk moeten worden.

Krijg steeds meer het jurasic park gevoel bij Ford, net als Hammdon daar heeft hij het gevoel dat hij alles kan controleren maar je merkt dat hij nu beseft dat hij de controle aan het verliezen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth
  • Laatst online: 11-09 15:20

Bullettooth

--VR--

Grompie schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 08:24:
Wat ik me afvraag is wat die lagere levels zijn en waarom ze zo verlaten zijn? En waarom lijkt het alsof het ook gevaarlijk is om daar rond te lopen? Of is dat maar een illusie?

Verder wel top aflevering, maar nu lijkt het wel duidelijk dat Ford zelf de bewustwording van de robots niet zelf heeft geactiveerd. En dat er dus duidelijk nog iets van Arnold achter gebleven is maar wat die vrouw er nu precies mee te maken heeft zal nog duidelijk moeten worden.

Krijg steeds meer het jurasic park gevoel bij Ford, net als Hammdon daar heeft hij het gevoel dat hij alles kan controleren maar je merkt dat hij nu beseft dat hij de controle aan het verliezen is.
De lagere levels van het gebouw zijn de oude restanten van het park van 30 jaar geleden. Langzaam maar zeker zijn ze steeds hoger gaan bouwen en is het onderste gedeelte in verval geraakt.

Gravity is a habit that is hard to shake off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

De lagere levels zijn in de meeste bedrijven een kelder. Een plek waar je oude zooi opslaat.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[b]FreshMaker schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 07:39

Verder super aflevering, ik begin steeds meer te neigen naar een detail dat Bernard een host is, naar Arnold zijn gelijkenis, en dat gesprekken met Dolores & Bernard in een andere 'tijdlijn' zitten, dan de gesprekken Dolores & Ford.
Het idee dat er meer dan twee lijnen zijn, die zelfs naast elkaar kunnen bestaan begint ook te dagen.
Waarom zouden er geen twee Lawrence's kunnen zijn ( El Lazo // Lawrence ) dmv programmering en narrative kunnen beide, of meerdere hosts van elkaar gescheiden kunnen blijven.
( afl 4, waar MIB met Lawrence aankomt, die doet of hij van niets weet, terwijl de bewakers hem herkennen als El Lazo ? )
Bernard moet wel een host zijn. Hoe wist Ford anders meteen van zijn relatie met die vrouw van het management (doe voorzichtig met hem zei hij tegen haar). De tijdlijn van die gesprekken durf ik niet te zeggen. Bernard zal ook niet ouder worden dan, dus het kan dat je gelijk hebt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 21:36
Marzman schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:53:
[...]
Bernard moet wel een host zijn. Hoe wist Ford anders meteen van zijn relatie met die vrouw van het management (doe voorzichtig met hem zei hij tegen haar). De tijdlijn van die gesprekken durf ik niet te zeggen. Bernard zal ook niet ouder worden dan, dus het kan dat je gelijk hebt.
In eerdere aflevering zagen wij Bernard met zijn ex-vrouw te praten over een soort videofone... Hij is echt geen host. Ford zou ook geen voorstel doen om Bernard's zoon recreëren... Wat heeft het bij host voor zin? Die kan je toch gewoon 'herprogrammeren'?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Ik vond het weer een leuke aflevering. Er gebeurde genoeg en het plot gaat ook vooruit. Denk dat er nog aardig wat gaat gebeuren in de komende afleveringen. Dankzij de verhaallijnen van Maeve, MIB en Bernard heb ik William en Dolores eigenlijk helemaal niet gemist (niet dat ik ze niet wil zien!).
Grompie schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 08:24:

Echt he! Bijzonder om te zien hoe elke aflevering je kijk op Ford veranderd. Alle emoties komen voorbij en in deze laatste aflevering zie je duidelijk dat hij echt wel sentimenteel is (het huis met zijn famile) en zowaar geschrokken (en licht in paniek) is van het bewustzijn van de jonge Robert Ford. Hij is eigenlijk de controle kwijt aan het raken is maar doet enorm zijn best om de controle vast te houden en te laten lijken dat hij het nog heeft. Maar het glipt langzaam uit zijn handen en hij realiseert het zich nu. Prachtig om te zien.

Het acteerwerk van Hopkins is dan ook van hoge klasse. Hieronder een interessante video over zijn acteerwerk in de scène met Theresa Cullen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Olga2000 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:59:
[...]

In eerdere aflevering zagen wij Bernard met zijn ex-vrouw te praten over een soort videofone... Hij is echt geen host. Ford zou ook geen voorstel doen om Bernard's zoon recreëren... Wat heeft het bij host voor zin? Die kan je toch gewoon 'herprogrammeren'?!
Dat vroeg ik me ook nog af. Maar wie zegt dat die vrouw echt is. Het kan zelfs een virtuele vrouw zijn die alleen op dat schermpje bestaat (ze hoeven er geen host voor in elkaar te draaien). Als Arnold een host is dan is het in ieder geval een speciale host omdat hij niet echt een script lijkt te hebben (hij gaat steeds op ontdekking).

Maar het is inderdaad weer een aanwijzing de andere kant op. Maar hoe verklaar je dat Ford op de hoogte was van die relatie als hij dat niet ergens 'uit kon lezen'? En verder dat hij er het langste werkt van iedereen is ook een aardige hint. Niemand weet dus hoe Bernard in de begintijd functioneerde. Ook geeft het extra manieren om te kloten met tijdlijnen als Bernard een host is, bijvoorbeeld doordat die gesprekken met Delores van 30 jaar geleden zijn zonder dat we dat meteen door hebben.

Om even mijn eigen vraag te beantwoorden over hoe Ford dat kan weten. Het zou ook een mindfuck zijn als die vrouw van het management de host is. En niet eens zo gek gedacht, Ford was ook degene die zich totaal geen zorgen maakte om een management. Een management van hosts om de aandeelhouders te pleasen, dat zou briljant zijn.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Nu online
Marzman schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:36:
[...]

Dat vroeg ik me ook nog af. Maar wie zegt dat die vrouw echt is. Het kan zelfs een virtuele vrouw zijn die alleen op dat schermpje bestaat (ze hoeven er geen host voor in elkaar te draaien).
Er is iets geks in dat gesprek met zijn vrouw.
Ze maakt een opmerking dat hij altijd zo slecht te bereiken was, you used to be so busy.
En dan vraagt hij haar: 'and now'?
Daarop antwoord ze dat ze nu blij voor hem is, zo kan hij het tenminste vergeten.
Dan zegt hij dat hij het nooit vergeet, het is always there.
We zien een flashback van zijn zoon en vervolgens zegt die vrouw 'sometimes....it still feels unreal..to me'.

Waar gaat het hier precies over? Waarom vraagt Bernard 'and now?'? Wat was zijn vorige situatie en hoe is die situatie van hem veranderd en waarom voelt het nog steeds onecht voor haar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 21:36
Marzman schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:36:
[...]

Dat vroeg ik me ook nog af. Maar wie zegt dat die vrouw echt is. Het kan zelfs een virtuele vrouw zijn die alleen op dat schermpje bestaat (ze hoeven er geen host voor in elkaar te draaien). Als Arnold een host is dan is het in ieder geval een speciale host omdat hij niet echt een script lijkt te hebben (hij gaat steeds op ontdekking).

Maar het is inderdaad weer een aanwijzing de andere kant op. Maar hoe verklaar je dat Ford op de hoogte was van die relatie als hij dat niet ergens 'uit kon lezen'? En verder dat hij er het langste werkt van iedereen is ook een aardige hint. Niemand weet dus hoe Bernard in de begintijd functioneerde. Ook geeft het extra manieren om te kloten met tijdlijnen als Bernard een host is, bijvoorbeeld doordat die gesprekken met Delores van 30 jaar geleden zijn zonder dat we dat meteen door hebben.

Om even mijn eigen vraag te beantwoorden over hoe Ford dat kan weten. Het zou ook een mindfuck zijn als die vrouw van het management de host is. En niet eens zo gek gedacht, Ford was ook degene die zich totaal geen zorgen maakte om een management. Een management van hosts om de aandeelhouders te pleasen, dat zou briljant zijn.
Het lijkt mij te veel moeite met die 'virtuele vrouw'. Waarom eigenlijk? allen voor de kijker? Als echte mens heeft dat gesprek wel zin. Als gesprek tussen Android en virtueel beeing is die totaal zinloos.

Tevens vind ik het niet echt boeiend hoe Ford achter relatie is gekomen. Dat wij dat niet gezien hebben betekent nog niet dat Ford bv niet gezien heeft dat Bernard vroeg in de ochtend uit lady's appartement vertrekt of zo... Vaak denken mensen op het werk dat niemand iets van hun relatie weet, maar in feite is iedereen prima op de hoogte.

Ik vond nogal bizaar dat Ford met jong zichzelf ( in form van host) praat. Waarom zou iemand dat willen eigenlijk?

Vooral verhaal over de man in Maze vond ik heel apart. Het leek alsof Arnold heeft zijn bewustzijn in een host gestopt. Host wordt iedere keer 'gerepareerd' en bewustzijn (en dus Arnold) keert terug. In feite een soort onsterfelijkheid. Dat gevoel krijg ik. Maar om dat te kunnen, moet je dus door iemand gereparaard worden. Verschuilt Arnold in 'plain sight'? Hoe wist MiB welke host hij moest scapleren om plattegrond van Maze te krijgen? toch niet alle hosts die hebben?

Verder verwacht ik dat alle verhaallijntjes op een gegeven moment samenkomen en wellicht op een heel onverwachts wijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
Olga2000 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:59:
[...]

In de laatste aflevering staat Ford "ineens" in de kamer; dat lijkt erop te wijzen dat de rest van de personages in die kamer hosts zijn die door Ford op pauze zijn gezet. Bernard als host zie ik nog wel zitten.

Herprogrammeren vind ik juist niet bij Ford passen; hij geeft met z'n update in Episode 1 of 2 juist de hosts toegang tot oude herinneringen zodat ze menselijker worden. Ik denk dat Ford mits Bernard echt een host is het juist een verdieping van Bernard vind dat hij die pijn heeft.

Komt misschien nog bij dat de rest van de werknemers niet bewust hoeven te zijn dat Bernard een host is? Nogal raar als je collega z'n kind verliest en een poos later er geen herinnering meer aan heeft.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Olga2000 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:55:
[...]

Het lijkt mij te veel moeite met die 'virtuele vrouw'. Waarom eigenlijk? allen voor de kijker? Als echte mens heeft dat gesprek wel zin. Als gesprek tussen Android en virtueel beeing is die totaal zinloos.

Tevens vind ik het niet echt boeiend hoe Ford achter relatie is gekomen. Dat wij dat niet gezien hebben betekent nog niet dat Ford bv niet gezien heeft dat Bernard vroeg in de ochtend uit lady's appartement vertrekt of zo... Vaak denken mensen op het werk dat niemand iets van hun relatie weet, maar in feite is iedereen prima op de hoogte.
De hele serie wordt duidelijk gemaakt dat er weinig verschil is tussen de hosts en echte mensen. Ze zijn van vlees en bloed, voelen pijn en vragen zichzelf ook af of dingen zin hebben en wat er is buiten de wereld die ze kennen. Dat is ook de bedoeling van Ford geweest, dat de hosts zo functioneren. Arnold ging daar zelfs nog wat verder in en sommige oude hosts zijn nog door Arnold gemaakt (en misschien nieuwere ook wel als we weten waar Arnold nu is ;) ).
Ik vond nogal bizaar dat Ford met jong zichzelf ( in form van host) praat. Waarom zou iemand dat willen eigenlijk?

Vooral verhaal over de man in Maze vond ik heel apart. Het leek alsof Arnold heeft zijn bewustzijn in een host gestopt. Host wordt iedere keer 'gerepareerd' en bewustzijn (en dus Arnold) keert terug. In feite een soort onsterfelijkheid. Dat gevoel krijg ik. Maar om dat te kunnen, moet je dus door iemand gereparaard worden. Verschuilt Arnold in 'plain sight'? Hoe wist MiB welke host hij moest scapleren om plattegrond van Maze te krijgen? toch niet alle hosts die hebben?

Verder verwacht ik dat alle verhaallijntjes op een gegeven moment samenkomen en wellicht op een heel onverwachts wijze.
Het zal wel duidelijk worden inderdaad. De makers hinten naar episode 8 voor verduidelijking dacht ik ergens gezien te hebben :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:27
Ik denk dat Ford een combinatie gebruikt van intuitie en dan security cams. Die camera's missen dan wel het hele Maeve gebeuren maar in de wandelgangen kan Ford wel uit de feeds opmerken dat Bernard wel erg vaak 's avonds langs Teresa komt en dan 's morgens vertrekt. Het kan goed zijn dat er afluisterapparatuur in het hele gebouw hangt, dan kan Ford er nog makkelijker achtr komen.

Hij hoeft heus niet zoals Inspector Gadget achter een hoekje staan gniffelen met een verrekijker.

[ Voor 6% gewijzigd door algalid op 08-11-2016 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
En nu niet lachen...
Een collega verteld mij net dat deze serie op een film uit '73 is gebasseerd.
I did not know that. No really... I didn't. Die van de week maar eens even kijken.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

rimave schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 12:26:
En nu niet lachen...
I did not know that. No really... I didn't. Die van de week maar eens even kijken.
Het staat in de TS :p Overigens is het plot van de film een stuk simpeler, maar het idee zal hetzelfde zijn.
spoiler:
De robots komen in opstand, in de film wordt verder niet uitgelegd waarom).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse111
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08 23:45
Ohhh jongens, wat was de vorige aflevering toch goed!
Deze scene vond ik echt té tof! Kan niet wachten op de volgende aflevering!!

Edit: whoops, verkeerde video :+

[ Voor 12% gewijzigd door jesse111 op 08-11-2016 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ja, zo'n oud machinegeweer is tof om te zien :) In Hell on Wheels (ook een 'wild west-setting') gebruiken ze ook zo'n ding.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2435nuJYA0K8ZANUlFT4C6dG/full.jpg

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
De voorloper van de BRRRRTTTT!

Wikipedia: Gatling gun

[ Voor 39% gewijzigd door FreshMaker op 08-11-2016 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Marzman schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 12:44:
[...]
spoiler:
De robots komen in opstand, in de film wordt verder niet uitgelegd waarom).
spoiler:
De robots komen in opstand omdat ze zelfbewust worden. De kunstmatige intelligentie is zover gevorderd dat ze het dus niet meer pikken om in een vast patroon rond lopen en dus vrije wil willen hebben. Zie het hele verhaal rondom Maeve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

sjaool schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:35:
[...]

spoiler:
De robots komen in opstand omdat ze zelfbewust worden. De kunstmatige intelligentie is zover gevorderd dat ze het dus niet meer pikken om in een vast patroon rond lopen en dus vrije wil willen hebben. Zie het hele verhaal rondom Maeve.
Ja in de serie gaat dat zo. Maeve zie ik ook nog wel een revolutie leiden. Maar in de film wordt dat volgens mij helemaal niet uitgelegd.

Ik zie dat het uiteindelijk weer van een boek is. Een boek van dezelfde schrijver als het boek Jurassic Park. Het is ook wel ongeveer hetzelfde scenario, alleen in een andere setting. Wat dat betreft denk ik dat de film dan beter het boek volgt en de serie (die we nu kijken, in de jaren '80 was er ook een serie) er wat lagen bijbedacht heeft. Dat maakt de serie wel interessanter.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waltman
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10-2022
rimave schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 12:26:
En nu niet lachen...
Westworld is een film uit 1973 van schrijver Michael crichton. Hij is ook de schrijver van boeken als jurassic park, Congo en de andromedra strain, maar ook de TV serie ER.
En vergeet niet; De favoriet van velen "the lord of the rings" van Tolkien stamt uit 1948, dit boek werd in de jaren 50 gepubliceerd, maar uiteindelijk pas in 2002 succesvol verfilmt.
En ook de vele populaire marvel en DC verfilmingen zijn helden die stammen uit de jaren 40, 50, 60 en 70. Dus er zijn meer moderne fantastische verhalen die uit deze tijd komen. Als je dit SF genre leuke vindt dan zijn schrijvers als Isaac Asimov (alleen 1x matig verfilmt als i robot) en Arthur C. Clarke ( het bijzondere a space odyssee) een aanrader.

[ Voor 13% gewijzigd door Waltman op 09-11-2016 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:21
En vergeet Philip K. Dick niet...

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:14
FreshMaker schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 07:39:
[...]

Meave heeft wel vertrouwen in haar kennis, om Sylvester haar de upgrades te geven, what if hij haar op 0 zet ?
Dat vroeg ik mij nou ook af. Gisteren begonnen met de serie, helaas nu al bij gekeken. Heerlijk! Ik ben erg benieuwd naar wat er komen gaat.

• FreshMaker
  • Niet online
Waltman schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 20:25:
[...]

Westworld is een film uit 1973 van schrijver Michael crichton. Hij is ook de schrijver van boeken als jurassic park, Congo en de andromedra strain, maar ook de TV serie ER.
En vergeet niet; De favoriet van velen "the lord of the rings" van Tolkien stamt uit 1948, dit boek werd in de jaren 50 gepubliceerd, maar uiteindelijk pas in 2002 succesvol verfilmt.
En ook de vele populaire marvel en DC verfilmingen zijn helden die stammen uit de jaren 40, 50, 60 en 70. Dus er zijn meer moderne fantastische verhalen die uit deze tijd komen. Als je dit SF genre leuke vindt dan zijn schrijvers als Isaac Asimov (alleen 1x matig verfilmt als i robot) en Arthur C. Clarke ( het bijzondere a space odyssee) een aanrader.
En bezijdens een paar kleine dingetjes, is het NU ook nog steeds geen slechte film.
Ik heb Westworld en Futureworld na aflevering één ook bekeken, en zonder doorspoelen of wegklikken helemaal gezien.

De techniek is jaren '70, maar de film is zelfs nu nog het kijken waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

FreshMaker schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 07:39:
[...]
De gesprekken Bernard, Dolores gaan steeds door in een ander deel van het bedrijf. Niet in de omgeving waar Elsie ook rondloopt.

Ik ben nog altijd geen fan van de meerdere tijdlijnen, maar wat als die gesprekken Dolores/Bernard niet Bernard is maar eigenlijk de echte Arnold :9. Ik ben er vrij zeker van dat Bernard de host is die op Arnold moest lijken.

Wanneer Ford, Bernard uitlegt wie Arnold is/was laat hij hem een foto zien. Daarop staat de jonge Ford, zijn vader en een ruimte aan de rechterkant. Bernard is een host die geprogrammeerd is zichzelf niet te herkennen, zoals de foto die Dolores vader vindt "That doesn't look like anything to me".

Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/media2.slashfilm.com/slashfilm/wp/wp-content/images/westworld-arnold.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door w00Dy op 11-11-2016 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Nu online
Maar de vrouw op de foto die de vader van Dolores vindt is Dolores toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

deBennie schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 20:19:
Maar de vrouw op de foto die de vader van Dolores vindt is Dolores toch niet?
Klopt, die vrouw op Time Square. Maar zij blokt heel de foto uit, het minste wat ze zou kunnen is de vrouw als "vrouw" herkennen.

Kwestie van programmering denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

w00Dy schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 20:22:
[...]

Klopt, die vrouw op Time Square. Maar zij blokt heel de foto uit, het minste wat ze zou kunnen is de vrouw als "vrouw" herkennen.

Kwestie van programmering denk ik
Een beetje geinspireerd door het verhaal van de indianen die de schepen aan de horizon niet zagen denk ik.
Het verhaal gaat, dat de Indiaan die op 12 oktober 1492 op het strand stond van wat later San Salvador zou gaan heten, niet kon zien dat de Santa Maria, de Niña en de Pinta aan kwamen varen. Hij zag alleen vreemde rimpelingen in het water. De schepen van Columbus kon hij niet waarnemen, omdat hij ze zich niet voor kon stellen. Zijn hersenen konden de informatie, die ze van zijn ogen kregen, eenvoudigweg niet verwerken. Mensen zijn zo sterk geconditioneerd, dat ze alleen dingen kunnen zien die ze kennen en mogelijk achten, zo luidt de moraal van het verhaal.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Japan heeft zijn eigen westworld :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Nice, Bernard "They don't look like anything to me" ;)

Ik denk zomaar dat Theresa de volgende aflevering gewoon op haar kantoortje zit ... Theresa v2.0 :)

[ Voor 74% gewijzigd door FreshMaker op 14-11-2016 08:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:56
FreshMaker schreef op maandag 14 november 2016 @ 03:57:
Die bevesting kwam bij mij al bij "What door?".
Ik denk zomaar dat Theresa de volgende aflevering gewoon op haar kantoortje zit ... Theresa v2.0 :)
spoiler:
In de promo van E8 zie je haar in een onderzoeksruimte liggen, met meer mensen er om heen. Dus dat lijkt me sterk.

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007

zeroday

There is no alternative!

Evilbee schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:00:

spoiler:
In de promo van E8 zie je haar in een onderzoeksruimte liggen, met meer mensen er om heen. Dus dat lijkt me sterk.
spoiler:
wel het meest waarschijnljik, want je zag het niet echt goed, maar kleur van haar komen wel overeen
ben nu halverwege aflevering 7, kon vanmorgenvroeg niet wachten om de eerste 30 minuten al te kijken
wat een aflevering weer en wat speelt Anthony Hopkins toch goed, zelfs zonder wat te zeggen maar door alleen te kijken .. wauw wauw en k*t, ik had reddit ook niet moeten lezen, want daar wordt nu dus eea bevestigd. niet moeten doen ai .. ai ai ..

[ Voor 8% gewijzigd door zeroday op 14-11-2016 13:38 ]

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wwx
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-07 08:40

wwx

Afbeeldingslocatie: http://s.wwx.be/2016-11/chrome_2016-11-14_20-02-39.png
:) :) :)

[ Voor 22% gewijzigd door wwx op 14-11-2016 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:59

d0s

sssst

Geweldige aflevering weer... Inderdaad bij de opmerking 'what door' wist je het al.

Jammer van de matige acteerprestaties van de vooruitgeschoven pion van het board. Die valt aardig uit de toom tussen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:14
FreshMaker schreef op maandag 14 november 2016 @ 03:57:

Zou het misschien een idee zijn om de eerste dag alles nog in spoilers te zetten? Kan natuurlijk ook mijn best doen hier niet te komen op maandag, maar ik was even vergeten dat de nieuwe aflevering vannacht natuurlijk al was uitgekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Eigenlijk jammer, dit is zo'n serie waar gewoon 1 sterk seizoen bij hoort, en dan klaar.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 09:27
De "what door" opmerking was inderdaad een "I knew it" momentje

Steengoede aflevering weer, wat zit Anthony toch enorm goed in z'n rol hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:22
Ik vraag me af waar Anthony nog meer van z'n 'drones' heeft geplaatst. En of die ook in de echte wereld rondlopen. Misschien was die satelliet uplink wel van hem, en houdt hij zo conact met z'n drones buiten. Beste episode tot nu toe. Beantwoord vragen, maar levert er meer op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul - K
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-08 22:59
Maar nu is de grote vraag: hoe zit het met Elsie? Gegrepen door Ford? Waarom zou Theresa achter die data smokkel zitten? (of was dat voor dat board die die data wilt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42
Paul - K schreef op maandag 14 november 2016 @ 22:58:
Maar nu is de grote vraag: hoe zit het met Elsie? Gegrepen door Ford? Waarom zou Theresa achter die data smokkel zitten? (of was dat voor dat board die die data wilt?)
Misschien is Elsie "gered" door bijv. Stubbs? De data van Westworld moest worden veilig gesteld als Ford het bedrijf zou moeten verlaten en zo geen kans zou hebben alle data te vernietigen.

[ Voor 17% gewijzigd door Ynnoz op 14-11-2016 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:46
d0s schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:12:
Geweldige aflevering weer... Inderdaad bij de opmerking 'what door' wist je het al.

Jammer van de matige acteerprestaties van de vooruitgeschoven pion van het board. Die valt aardig uit de toom tussen de rest.
Ik zat toch nog even van nee, het zal toch niet!? Maar inderdaad geweldige aflevering. Mooi spel uitgespeeld door Ford. Ik ben toch wel benieuwd naar de ow zo grote coöperatie delos. Dat lijkt dan nu toch de antagonist(?) te zijn.
Gaf ford niet een hint dat de del van delos ook een host is? Zo door te herhalen dat er wat bloed moet vloeien? Of bedoelde hij daar meer mee dat zelfs de uitgeschakelde hosts hem info doorspelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wesleytjuh
Ik herhaal mezelf maar even:
Anthony zet een enorm goede prestatie neer, de manier waarop hij zijn ding doet _/-\o_. En dan Bernard he, "what door" :D .

Ook leuk om te zien, Ford maakt Westworld wel momenteel imo :).

[ Voor 16% gewijzigd door wesleytjuh op 15-11-2016 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Evilbee schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:00:
[...]

Die bevesting kwam bij mij al bij "What door?".
Ooooh! Echt, toen die opmerking kwam en het kwartje viel sloeg m'n hart een slag over :+ Wtf.

spoiler: Niet lezen als je de nieuwste aflevering nog niet hebt gezien
En het leuke is: eigenlijk hadden we het kunnen weten. Ik heb wat rond zitten lezen en het is sommige mensen opgevallen dat hij in een vorige aflevering op een oude foto van Ford, zijn vader en Arnold de derde persoon niet kon zien:

Afbeeldingslocatie: https://media.vanityfair.com/photos/5816ab7e2d5899f533f7c196/master/w_690,c_limit/arnold-1.gif

spoiler: Niet lezen als je niet een theorie over Bernard wil weten
Dit zou dus betekenen dat Bernard Arnold is, of een robotversie van Arnold (versie B.. ernard :+ )

d0s schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:12:
Misschien is ze ook wel een host? :+

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
[b]Stukfruit schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 04:46:

Misschien is ze ook wel een host? :+
Zat ik dus ook te denken.

Maar de grote vraag nog steeds is, wat met het bewust worden van de robots? Ford weet ervan maar in hoever heeft hij dit onder controle of wil hij het onder controle hebben. Nog 3 afleveringen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

maratropa schreef op maandag 14 november 2016 @ 22:03:
[...]

Eigenlijk jammer, dit is zo'n serie waar gewoon 1 sterk seizoen bij hoort, en dan klaar.
Ligt er heel erg aan hoe ze het uitbouwen. Tot op heden zie ik een seizoen 2 wel zitten. Ik was wat sceptisch maar zoals het nu lijkt lopen er meerdere dingen door elkaar heen wat vermoedelijk bij Ep12 een gigantische cliffhanger of climax krijgt en dan heb je genoeg om uit te bouwen naar seizoen 2 maar je krijgt wel een heel andere vorm van een serie. Wat eigenlijk imho ook was bij Game of Thrones.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
Grompie schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 08:22:
[...]

Zat ik dus ook te denken.

Maar de grote vraag nog steeds is, wat met het bewust worden van de robots? Ford weet ervan maar in hoever heeft hij dit onder controle of wil hij het onder controle hebben. Nog 3 afleveringen te gaan.
Ford is in ieder geval niet de onschuldige oude vent zoals hij zichzelf eerst neerzette. Nu blijkt toch wel dat hij echt iets van plan is.. Maar what are we going to do tonight Brain Ford? The Same as everynight Pinky Bernard, try to take over the world! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Touchdomex schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:21:
[...]

Ligt er heel erg aan hoe ze het uitbouwen. Tot op heden zie ik een seizoen 2 wel zitten. Ik was wat sceptisch maar zoals het nu lijkt lopen er meerdere dingen door elkaar heen wat vermoedelijk bij Ep12 een gigantische cliffhanger of climax krijgt en dan heb je genoeg om uit te bouwen naar seizoen 2 maar je krijgt wel een heel andere vorm van een serie. Wat eigenlijk imho ook was bij Game of Thrones.
Dit seizoen wordt nu op steeds meer plekken (in gesprekken met de makers) een "prequel" genoemd. Dus ze zijn nog niet eens begonnen :9

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Stukfruit schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:12:
[...]

Dit seizoen wordt nu op steeds meer plekken (in gesprekken met de makers) een "prequel" genoemd. Dus ze zijn nog niet eens begonnen :9
Dat is wel fancy. Lees eigenlijk zo min mogelijk van dit soort achtergrond dingen voorlopig zodat ik elke aflevering weer verrast kan worden.

Je merkt ook wel heel duidelijk met het kijken dat ze een platform aan het bouwen zijn om er verder op uit te bouwen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

spoiler:
Na deze aflevering ben ik er meer van overtuigd dat the board onderdeel is van een medisch bedrijf. Ze hebben ooit in het park geïnvesteerd om toegang te krijgen tot de techniek om lichaamsdelen te maken. In de overeenkomst is afgesproken dat ze geen toegang krijgen tot de software van the hosts. Nu de markt buiten het park is verzadigd wil het bedrijf doorgroeien door ook robots op de markt te brengen. Daarvoor hebben zij die software nodig. Er is een complot opgezet om Ford in kwaad daglicht te zetten om stapje voor stapje zijn legacy te verkrijgen.

The board is helemaal niet geïnteresseerd in het park. Alleen het intellectueel eigendom.

Ik denk dat Westword een soort dierentuin is waarin nieuwe technieken worden ontwikkeld die ze buiten het park toepassen. Ze kunnen de techniek gebruiken om nieuwe lichaamsdelen te maken voor mensen die dit nodig hebben.

"Your foundation literally saved my sister's life." . Misschien is the board wel van the foundation? De band van de MiB met het park is erg close.

Ik zie geen nieuwe versie van Theresa terugkomen. Het kost toch 6000 - 10000 uur om een karakter te trainen?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
4POX schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:18:
spoiler:
Na deze aflevering ben ik er meer van overtuigd dat the board onderdeel is van een medisch bedrijf. Ze hebben ooit in het park geïnvesteerd om toegang te krijgen tot de techniek om lichaamsdelen te maken. In de overeenkomst is afgesproken dat ze geen toegang krijgen tot de software van the hosts. Nu de markt buiten het park is verzadigd wil het bedrijf doorgroeien door ook robots op de markt te brengen. Daarvoor hebben zij die software nodig. Er is een complot opgezet om Ford in kwaad daglicht te zetten om stapje voor stapje zijn legacy te verkrijgen.

The board is helemaal niet geïnteresseerd in het park. Alleen het intellectueel eigendom.

Ik denk dat Westword een soort dierentuin is waarin nieuwe technieken worden ontwikkeld die ze buiten het park toepassen. Ze kunnen de techniek gebruiken om nieuwe lichaamsdelen te maken voor mensen die dit nodig hebben.

"Your foundation literally saved my sister's life." . Misschien is the board wel van the foundation? De band van de MiB met het park is erg close.

Ik zie geen nieuwe versie van Theresa terugkomen. Het kost toch 6000 - 10000 uur om een karakter te trainen?
Nou ik vond een dode Theresa met daarbij vol in beeld de bouw van een nieuwe host (die met enkele dagen klaar zou zijn) toch wel sterk de indruk geven dat zij wél als host terugkomt. Het is ook een manier om er mee weg te komen dat ford haar vermoord heeft. Zonder dat er vragen gesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

analogworm schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:34:
[...]

Nou ik vond een dode Theresa met daarbij vol in beeld de bouw van een nieuwe host (die met enkele dagen klaar zou zijn) toch wel sterk de indruk geven dat zij wél als host terugkomt. Het is ook een manier om er mee weg te komen dat ford haar vermoord heeft. Zonder dat er vragen gesteld worden.
Dan heeft de serie een soort conflct met zichzelf. Je ziet dat ze erg zuinig zijn met the hosts. Want het kost duizenden uren om hun karakter op te bouwen. Mits Ford in bezit is van een stuk code waarmee hij snel een clone/simulatie van een persoon kan maken. Hij heeft bijna alle details in het park gemaakt. Misschien is er al een Theresa 2.0 al maanden aan het leren door het origineel te observeren.

Op veel vragen zullen we in 2018 antwoord krijgen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:09
Ik neem aan dat als er een mens wordt "overgenomen" door een host je geen karakter hoeft te trainen. Er zal wel een soort transfer plaatsvinden. In dat kader was het wel vreemd dat ze gewoon wegliepen en Theresa lieten liggen, maar het kan ook zijn dat ze er al lang klaar mee waren; het is natuurlijk niet voor niets dat Bernard een relatie met haar had. Was ie mooi in de buurt voor dat soort zaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:38

Damian

Insane Obtrusion

Ook wel duidelijk dat die host die Ford aan het bouwen was in dat keldertje dus een Theresa clone onder controle van Ford gaat worden :D

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Nu online
Spoiler tags please!!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:09
"Let op:
Zoals bij alle andere topics over series: als dat wat je post nog niet in een officiële aflevering op tv is geweest, dan hoort het in [spoiler] tags te staan. Dus ook informatie uit andere bronnen, uit teasers en previews, dient in principe afgeschermd te worden om zo veel mogelijk Tweakers een (naar hun mening) plezierige ervaring te garanderen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we de spoilerdiscussie weer eens voeren.....Uitgezonden (in de US) en je hebt het niet gezien? Wegblijven uit het topic dan of niet zeuren.

Afgelopen aflevering begon eindelijk wat antwoorden te geven, maar het blijft nog een groot mysterie.
Seizoen 2 komt pas in 2018 las ik! Productietijd schijnt erg lang te zijn.

Ben benieuwd hoe ze dan dit seizoen gaan eindigen, hopelijk een beetje bevredigend.
Bernard die een host is, was toch wel een theorie die je veel zag langskomen. Mooi gezien zijn functie. Roept vooral veel vragen op.
Wie is er nog een host? Waarom wordt dat nergens opgepikt?

Vooral ook heftig dat Theresa meteen wordt afgemaakt. Ben benieuwd hoe het nu zit met de ontvoering van die andere programmeur.
Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste

Let op:
Zoals bij alle andere topics over series: als dat wat je post nog niet in een officiële aflevering op tv is geweest, dan hoort het in ~~~[spoiler] tags te staan. Dus ook informatie uit andere bronnen, uit teasers en previews, dient in principe afgeschermd te worden om zo veel mogelijk Tweakers een (naar hun mening) plezierige ervaring te garanderen.