Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Was het niet zo dat Theresa al in eerdere aflevering iets deed of zei waaruit bleek dat zij misschien een host kan zijn?

Nu zij vermoord is zou Ford inderdaad van haar een clone kunnen maken.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Larrs schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:59:
Was het niet zo dat Theresa al in eerdere aflevering iets deed of zei waaruit bleek dat zij misschien een host kan zijn?

Nu zij vermoord is zou Ford inderdaad van haar een clone kunnen maken.
Dat Ford wist van haar relatie met Bernard was een dikke hint dat zij of Bernard een host waren. Bernard dus :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:26
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:54:
Laten we de spoilerdiscussie weer eens voeren.....Uitgezonden (in de US) en je hebt het niet gezien? Wegblijven uit het topic dan of niet zeuren.
[...]
Ik blijf altijd weg uit het topic tot dinsdag, maar toch snap ik deze 'regel' niet. Want uitzendingen in de US kun je niet kijken, tenzij je daar woont of Illegaal aan het downloaden bent geweest... en ik ben er vrij zeker van dat 90+% niet in de US woont.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

chrisO schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:40:
[...]

Ik blijf altijd weg uit het topic tot dinsdag, maar toch snap ik deze 'regel' niet. Want uitzendingen in de US kun je niet kijken, tenzij je daar woont of Illegaal aan het downloaden bent geweest... en ik ben er vrij zeker van dat 90+% niet in de US woont.
Neem het met de mods op als het je stoort? Als je wilt vingerwijzen over downloaden is dit niet het topic daarvoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:25
[...]

Volgens mij wordt Westworld op de nacht van zondag op maandag ook op de nederlandse HBO uitgezonden (volgens mij neemt mijn vader die gewoon op)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:46
[...]

Evil Cowman schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:28:
[...]

Volgens mij wordt Westworld op de nacht van zondag op maandag ook op de nederlandse HBO uitgezonden (volgens mij neemt mijn vader die gewoon op)
Yup.. O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Kp8nBbiS7Wzw2fXiluYP9w8r/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Evil Cowman schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:28:
[...]

Ik had hem inderdaad maandagmorgen ( 03u ) zitten kijken, HBO-nl.
Maar door mijn nachtdienst hier en daar wat details gemist, dus bij thuiskomt nog een keer gezien, aangezien de kids toch nog aan het rennen zijn voor ze naar school mogen, en er aan slapen geen begin gemaakt kan worden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:52
Ik kijk sowieso pas in dit soort topic na het zien van de laatste aflevering.... Bewust.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:27
Same here. Elke aflevering bevat wel elementen die essentieel zijn. Dit topic is sowieso enkel actief tussen maandag en woensdag/donderdag oid ;).

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
CopyCatz schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:05:
Ik neem aan dat als er een mens wordt "overgenomen" door een host je geen karakter hoeft te trainen. Er zal wel een soort transfer plaatsvinden. In dat kader was het wel vreemd dat ze gewoon wegliepen en Theresa lieten liggen, maar het kan ook zijn dat ze er al lang klaar mee waren; het is natuurlijk niet voor niets dat Bernard een relatie met haar had. Was ie mooi in de buurt voor dat soort zaken :)
Aangezien het robots zijn is de host misschien vooraf al getrained? Of misschien is het wel gewoon een dd van de ene naar de andere :P

Of.. in de volgende aflevering staat t-robo-resa op, knielt neer bij de dode versie, brengt een chip haar hersenen in en transporteert zo alle informatie naar de robo-versie. Daarna verandert ze in vloeibaar metaal en druipt ze onder de deur doo.. oh wacht, andere franchise :+

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:54:
Vooral ook heftig dat Theresa meteen wordt afgemaakt. Ben benieuwd hoe het nu zit met de ontvoering van die andere programmeur.
Zou dat niet ook Bernard kunnen zijn geweest? :o

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was ze daar niet mee aan het praten? En zagen we dat ook niet? Of was dat iemand anders? Staat me even niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Stukfruit schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 21:27:
[...]

Aangezien het robots zijn is de host misschien vooraf al getrained? Of misschien is het wel gewoon een dd van de ene naar de andere :P

Of.. in de volgende aflevering staat t-robo-resa op, knielt neer bij de dode versie, brengt een chip haar hersenen in en transporteert zo alle informatie naar de robo-versie. Daarna verandert ze in vloeibaar metaal en druipt ze onder de deur doo.. oh wacht, andere franchise :+

[...]

Dat lijkt me niet. Elsie is juist een asset van Bernard. Ze luistert naar hem.

Ze is gegrepen door iemand die aan de kant van Theresa/Delos staat en de data-export die Elsie op het spoor is geheim probeert te houden.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Wederom een top aflevering! Eindelijk bevestiging over Bernard. Het lijkt er toch echt op dat hij op Arnold gebaseerd is. Arnold deed Ford een host kopie van zijn vader cadeau, waar Ford duidelijk mee op de foto staat. Bernard ziet Arnold niet omdat hij dan zichzelf zou zien.

Ook opvallend is dat de kamer waar Theresa vermoord wordt, dezelfde (soort) kamer is als waar Bernard (of eigenlijk Arnold?) een aantal keer Dolores heeft geïnterviewd. Dit lijkt dus ook een flashback te zijn naar de begintijd van het park, waar Arnold het zelfbewust worden van Dolores onderzoekt.

Delos lijkt erg duidelijk een hoger doel met Westworld te hebben dan slechts een pretpark. Zou het mogelijk zijn dat gasten in Westworld worden vervangen door hosts, zodat Ford ook in de buitenwereld overal spionnen heeft en dus macht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul - K
  • Laatst online: 31-08 22:59
Ik zou eerder denken dat de externe factoren waar ze voor willen testen militair geaard zijn. Allemaal vechtende hosts voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:06

zeroday

There is no alternative!

Tk55 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 23:16:
Delos lijkt erg duidelijk een hoger doel met Westworld te hebben dan slechts een pretpark. Zou het mogelijk zijn dat gasten in Westworld worden vervangen door hosts, zodat Ford ook in de buitenwereld overal spionnen heeft en dus macht?
Dat zou je wel denken.
Zo denk ik dat William vervangen is voor Teddy. (leuke theorie, niet van mezelf)

Het heeft er alle schijn van wat er 30 jaar geleden gebeurd is wordt 'herverteld' daarbij worden bepaalde hoofdpersonen die 30 jaar geleden erbij waren vervangen door hosts die dezelfde karakteristieken heeft als de gast(en) van 30 jaar geleden.

Zo vond ik deze wel passend: kijk de scenes van het melkblik nog eens na. Zie de verschillende logo's (oud / nieuw) en zie welke personen daar de hoofdrol in spelen ..

Erg interessant ..
ik sta op het punt nog een keer vanaf het begin alles te bekijken ..

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:50
Welk melkblik? In welke aflevering? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

deBennie schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 13:30:
Ik kan me iets met een pak melk (volgens mij was het geen blik?) herrinneren en dat de melk uit de kogelgaten van de host loopt. Weet niet of dat die scene bedoelt wordt?

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Het is een blik gecondenseerde melk. Zowel Teddy, William als MiB pakken deze op en geven deze aan Dolores terug in de eerste 2 afleveringen.

[YouTube: https://youtu.be/b9c9rjX6oFw?t=14]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ah dat blik :) , ik had niet echt gekeken wat er in dat blik zat :) Dat is inderdaad een paar keer voorbij gekomen, dat is de loop van Delores. Die is altijd hetzelfde tenzij gasten zich er mee bemoeien. Ik had er niet echt iets achter gezocht dat gasten vervangen zijn door host (dat lijkt me ook een beetje vreemd en niet te doen).

Maar in Ep8 zouden wat dingen duidelijker worden zeiden ze eerder, dus ik ben benieuwd. Misschien iets over de motieven van het management, of wat meer info over Bernard of Arnold.

[ Voor 21% gewijzigd door Marzman op 19-11-2016 16:39 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
De film haalt het in ieder geval niet bij de serie. Wat een slap verhaal. Totaal geen opbouw en ook het einde is wel een anti climax.

Gelukkig hebben we de serie. Daar zit namelijk wel opbouw in. Het verhaal onthult zich langzaam. Het is voor mij inmiddels duidelijk dat Bernard de host cloon is van Arnold. En dat je Arnold zag praten met Dolores in de eerdere afleveringen. Dus inderdaad een jaar of 30 eerder. Dat impliceert ook dat Ford wat te maken heeft met de dood van Arnold. En wat de reden dan is, zal ook nog moeten blijken.

De deur die Theresa wel zag, verklaart waarom Ford opeens in de kamer stond toen Bernard bij de familie op bezoek kwam. Ook een eerdere hint naar het host zijn van Bernard

Maar wie Elsie nu heeft ontvoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Interesante theorie dat dit Arnold is ipv Bernard, maar Arnold ziet er toch anders uit? Ik had het idee dat dit gewoon Bernard (de host was) maar dan inderdaad jaren eerder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KPzrznH0DxcpeGzqAWgAMih0/full.jpg

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Marzman schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 22:42:
Interesante theorie dat dit Arnold is ipv Bernard, maar Arnold ziet er toch anders uit? Ik had het idee dat dit gewoon Bernard (de host was) maar dan inderdaad jaren eerder.
[afbeelding]
Kijk eens naar een van mijn eerdere posts? Daar postte ik nl. dezelfde afbeelding :P

Volgens de uitspraken van Ford zouden er drie personen op die foto staan (zie het silhouet rechts - op de afbeelding in mijn post zag je het beter). Maar Bernard kan die derde persoon niet zien. De twee anderen zijn Ford en zijn vader.

[ Voor 12% gewijzigd door Stukfruit op 19-11-2016 23:08 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Marzman schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 14:12:
[...]

Ik kan me iets met een pak melk (volgens mij was het geen blik?) herrinneren en dat de melk uit de kogelgaten van de host loopt. Weet niet of dat die scene bedoelt wordt?
Marzman schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 16:36:
Ah dat blik :) , ik had niet echt gekeken wat er in dat blik zat :) Dat is inderdaad een paar keer voorbij gekomen, dat is de loop van Delores. Die is altijd hetzelfde tenzij gasten zich er mee bemoeien. Ik had er niet echt iets achter gezocht dat gasten vervangen zijn door host (dat lijkt me ook een beetje vreemd en niet te doen).

Maar in Ep8 zouden wat dingen duidelijker worden zeiden ze eerder, dus ik ben benieuwd. Misschien iets over de motieven van het management, of wat meer info over Bernard of Arnold.
Ik vermoed dat komende of iig één van de aanstaande afleveringen het gegeven "melk" dieper uitgelegd wordt.
In beide situaties ( en in afl. 1 op de boerderij ) wordt het gegeven "melk" wel héél uitdrukkelijk in beeld gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

FreshMaker schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 23:21:
[...]

[...]

Ik vermoed dat komende of iig één van de aanstaande afleveringen het gegeven "melk" dieper uitgelegd wordt.
In beide situaties ( en in afl. 1 op de boerderij ) wordt het gegeven "melk" wel héél uitdrukkelijk in beeld gebracht.
De link die wordt benadrukt is die tussen William en de MiB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Stukfruit schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 22:57:
[...]

Kijk eens naar een van mijn eerdere posts? Daar postte ik nl. dezelfde afbeelding :P

Volgens de uitspraken van Ford zouden er drie personen op die foto staan (zie het silhouet rechts - op de afbeelding in mijn post zag je het beter). Maar Bernard kan die derde persoon niet zien. De twee anderen zijn Ford en zijn vader.
Ik ben benieuwd, als dat klopt dan denk ik dat we daar morgen achter komen :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Stukfruit schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 22:57:
[...]

Volgens de uitspraken van Ford zouden er drie personen op die foto staan
Deed Ford uitspraken die erop duiden dat er 3 personen op moeten staan? Die is nieuw voor mij, welke uitspraken waren dat precies? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
deBennie schreef op zondag 20 november 2016 @ 18:13:
[...]

Deed Ford uitspraken die erop duiden dat er 3 personen op moeten staan? Die is nieuw voor mij, welke uitspraken waren dat precies? :)
Niet letterlijk gezegd (ik dacht eerst van wel, maar heb het even teruggekeken en kan het niet meer vinden). Indirect wel, want in aflevering 3 liet Ford de foto met twee personen aan Bernard zien terwijl er over hem en Arnold wordt gesproken (nogmaals, dat is wat ik me herinner.. ik kan zo snel even niet de bijpassende clip terugvinden), terwijl in aflevering 6 duidelijk werd dat de man in het midden de vader van Ford is.

Dan zouden het 3 personen moeten zijn :)

Vergeet ook niet de foto zelf: normaalgesproken neem je een foto van meerdere mensen niet met ruimte voor nog een derde (die ook nog eens vaag te zien lijkt te zijn, maar of dat echt zo is laat ik even in het midden). Daarnaast hebben we al eerder min of meer dingen vanuit het perspectief van Bernard gezien. De deur in de woning waar Ford uit kwam was, voor zover ik kon zien (:+), ook niet zichtbaar voor de kijker.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Ah op die manier. Ford heeft inderdaad nergens een derde persoon genoemd.
Bernard zal de foto ongetwijfeld anders zien dan de foto echt is.
De foto is sowieso gek, de belichting van Ford en zn vader zijn anders. Ford lijkt erin geshopt te zijn. Wat de theorie mogelijk maakt dat Bernard zo geprogrammeerd is (zoals de deur met theresa) dat hij op die plek Ford moet zien. Wie er dan echt op die plek staat zal later misschien duidelijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
We zullen snel zien wat het wordt :P Vanavond aflevering 8 in de VS en morgen bij ons! *O*
Serieus, dit is eigenlijk weer Lost all over again :+ Maar dan (hoop ik) met een goed einde :+

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

deBennie schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 13:30:
https://m.imgur.com/a/G0Std#csq5weV

In de eerste 3 afleveringen zie je delorescwat laten vallen, in 2. Scenes kun je het label zien welke anders is.
Echter in e4 wordt er aan het einde van de aflevering door William en zijn maat gesproken over 40k per dag wat ze betalen, als we twee timelines hebben dan zal dat dus geen timeline van 30 jaar zijn... ook zag je ze in een zeer spacy trein aankomen, als er x jaar tussen zit, dan is het in de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Alle tijdlijnen kunnen wel in de toekomst liggen als je het zo bekijkt. Maar het is meer wat je als referentie neemt. Vergeleken met de man in black is die andere tijdlijn met William (die volgens mij ook de man in black is) in het verleden.

[ Voor 57% gewijzigd door Marzman op 20-11-2016 21:05 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
zeroday schreef op zondag 20 november 2016 @ 20:50:
[...]

https://m.imgur.com/a/G0Std#csq5weV

In de eerste 3 afleveringen zie je delorescwat laten vallen, in 2. Scenes kun je het label zien welke anders is.
Echter in e4 wordt er aan het einde van de aflevering door William en zijn maat gesproken over 40k per dag wat ze betalen, als we twee timelines hebben dan zal dat dus geen timeline van 30 jaar zijn... ook zag je ze in een zeer spacy trein aankomen, als er x jaar tussen zit, dan is het in de toekomst
Waarom zou die spacy trein niet 30/35 jaar terug kunnen zijn? En waarom zou 40k niet op 2 tijdlijnen kunnen duiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Wow ... een super aflevering, Arnold's game cuts deep !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

FreshMaker schreef op maandag 21 november 2016 @ 08:55:
Wow ... een super aflevering, Arnold's game cuts deep !
Mental note: komende 8u ff dit topic mijden...
(moet je niet werken :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
Tk55 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 23:16:
Wederom een top aflevering! Eindelijk bevestiging over Bernard. Het lijkt er toch echt op dat hij op Arnold gebaseerd is. Arnold deed Ford een host kopie van zijn vader cadeau, waar Ford duidelijk mee op de foto staat. Bernard ziet Arnold niet omdat hij dan zichzelf zou zien.
Inderdaad, komt de inmiddels bekende quote weer om de hoek "Doesn't look like anything to me".
Ook opvallend is dat de kamer waar Theresa vermoord wordt, dezelfde (soort) kamer is als waar Bernard (of eigenlijk Arnold?) een aantal keer Dolores heeft geïnterviewd. Dit lijkt dus ook een flashback te zijn naar de begintijd van het park, waar Arnold het zelfbewust worden van Dolores onderzoekt.
Dat viel mij ook op en ik heb precies hetzelfde idee. Arnold is om het leven gekomen en Ford heeft hem als Bernard opnieuw gemaakt.
Dat denk ik dan weer niet; mijn vermoeden is namelijk dat heel Westworld zich niet in de "buitenwereld" afspeelt maar in een omgeving die volledig onder controle is van de makers. Een grote koepel bijvoorbeeld, hier hinten ze naar in de intro (Het oog zou je ook als koepel kunnen interpreteren.

- Het regent nooit (goed, het is woestijn dus dat is geen supersterk argument)
- Er is geen wildlife, alle slangen en beesten zijn ook hosts. In E01 wordt ook gezegd dat het enige dat leeft de vliegen zijn. Dat kun je in de buitenlucht niet creëren, beesten zou je alleen buiten door het volledig af te sluiten.
- Tegen Maeve zeggen ze letterlijk dat zelfs de huid op haar rug gemaakt is om haar binnen te houden. Dit geeft met het idee dat ze iets in de atmosfeer hebben gestopt en dat de hosts "afbreken" of uitschakelen als dat niet meer aanwezig is.

Dat er een hoger doel is lijkt me duidelijk, maar wat het precies is?

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Voordeel van ploegendienst en een vrije werkplek, met tijd (en verplichting) om diverse internetsite's in de gaten te houden.
security related .... dus tweakers valt daar OOK onder :+
XyritZz schreef op maandag 21 november 2016 @ 09:05:
[...]

- Tegen Maeve zeggen ze letterlijk dat zelfs de huid op haar rug gemaakt is om haar binnen te houden. Dit geeft met het idee dat ze iets in de atmosfeer hebben gestopt en dat de hosts "afbreken" of uitschakelen als dat niet meer aanwezig is.
Explosieven in haar ruggewervel

* FreshMaker zal niets verklappen verder ...

[ Voor 48% gewijzigd door FreshMaker op 21-11-2016 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

deBennie schreef op zondag 20 november 2016 @ 22:39:
[...]

Waarom zou die spacy trein niet 30/35 jaar terug kunnen zijn? En waarom zou 40k niet op 2 tijdlijnen kunnen duiden?
het zou wel kunnen, maar goed, omwille van het verhaal zal er dan geen inflatie en prijsstijgingen zijn.
Wellicht liggen de jaren niet zover uiteen...
spoiler:
alhoewel dat in de aflevering van deze week weer ontkracht wordt door die blondine waarvan MIB zegt: ik dacht dat je al met pensioen was, dat bevestigd een 2e timeline, maar niet de tijdspanne vooralsnog. NB, ik moet nog x minuten in deze aflevering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005

The_Worst

Unox

Gave aflevering!

Het is in ieder geval bevestigd dat er twee tijdlijnen zijn met een flashback naar een derde.

1. Je hebt de huidige tijdlijn met MiB die op zoek gaat naar de Maze, Bernard en Maeve.
2. William en Dolores die de stem van Arnold aan het volgen zijn. Ergens tussen 30-10 jaar voor de huidige tijd.
3. De flashback van Dolores naar 35 jaar terug waar het incident (?) plaatsvindt.

Opvallend is dat Teddy en Dolores dezelfde herinnering hebben aan die slachtpartij. Nu weet ik alleen niet meer of Teddy zelf schoot of dat hij naar de schutter keek.

Driemaal dezelfde host in verschillende tijdlijnen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DUuXTl0.jpg

Zou Maeve bewust zijn doorgeslagen? Zodat ze gedeactiveerd wordt en in de opslag terecht komt waar ze een heel leger aan hosts kan activeren?

[ Voor 9% gewijzigd door The_Worst op 21-11-2016 13:38 ]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

JackBol schreef op maandag 21 november 2016 @ 09:03:
[...]

Mental note: komende 8u ff dit topic mijden...
(moet je niet werken :+ )
als je om 06.00 uur opstaat en gaat kijken .. dan lukt dat net voor het werk. Mij lukte dat (net) niet ..
ik heb nog 15 tot 20 minuten te gaan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse111
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08 23:45
RIP Elsie ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Zij komt wel terug. Theresa is officieel dood maar 'Elsie' komt wel weer terug van haar vakantie.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse111
  • Laatst online: 31-08 23:45
The_Worst schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:10:
[...]

Zij komt wel terug. Theresa is officieel dood maar 'Elsie' komt wel weer terug van haar vakantie.
Ze komt sowieso terug, maar dan iets anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Je ziet alleen maar een worsteling, geen echte kill

De vraag van Bernard "did I kill someone else" leek het antwoord een integere 'no'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42
spoiler:
Zowel Sir Anthony Hopkins (Ford) en Jeffrey Wright (Bernard) spelen mee in Westworld volgend seizoen naar het blijkt.

Bron Anthony Hopkins: Interview in http://www.nzherald.co.nz...1501119&objectid=11727480

Laatste alinea: "To be fair, Hopkins did answer questions about Westworld. He chose to return to TV after a lengthy absence because "HBO's got a great reputation". He's signed up for a second season."

Geldt trouwens ook voor Ed Harris (MiB), al is de rol niet bekend.

[ Voor 80% gewijzigd door Mx. Alba op 22-11-2016 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:56
Als je op de kaart bij discoverwestworld.com kijkt (https://discoverwestworld.com/?forceus=true#explore), zie je rechtsonder "Sea" staan. Is het niet wat raar om een western setting naast een zee te hebben staan?

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Stukfruit schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 21:27:
Omg :o

Ok, het is niet bevestigd, maar toch grappig dat ik op z'n minst in de buurt zat :P

Aflevering van vandaag vond ik eigenlijk een beetje "lite". Te weinig Bernard. Al vind ik de stukken met Maeve ook niet verkeerd :)

Jeffrey Wright doet het erg goed :Y

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Zou Juliet (verloofde William) de dochter zijn van MiB? Alhoewel MiB het niet over een zoon (Logan dan dus) had, is hij wel directeur van een bedrijf.

Dat zou trouwens betekenen dat MiB/teddy en William/Dolores ongeveer in dezelfde timeline moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dat sowieso, want anders kloppen de flashbacks van Dolores niet. Ze gaat zoveel jaar terug in de tijd en beleeft het, terwijl in het "heden" William staat te wachten. Dan zou er voor de MIB weinig tijd overblijven om oud te worden :P

(tenzij er nog meer tijd tussen zit dan de 30 a 35 jaar waar overal over gesproken wordt)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deBennie
Jelte schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:04:
Zou Juliet (verloofde William) de dochter zijn van MiB? Alhoewel MiB het niet over een zoon (Logan dan dus) had, is hij wel directeur van een bedrijf.

Dat zou trouwens betekenen dat MiB/teddy en William/Dolores ongeveer in dezelfde timeline moeten zitten.
Ik ga er nog steeds van uit dat MiB William is.
MiB geeft in de laatste aflevering aan dat hij (tot vorig jaar toen zn vrouw overleed/zelfmoord pleegde) 30 jaar getrouwd was. William was bij zn 1e bezoek aan Westworld verloofd.
Dat komt overeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Buiten dat vertelde MiB dat zijn vrouw vond dat hij een muur (van goedheid) om zich heen had gebouwd. Dit is exact wat William vertelde tegen Dolores in de trein, hij deed altijd maar wat iedereen goed vond, maar nooit wat hij zelf wilde.

Goede aflevering weer. Maeve is dus al eerder doorgedraaid waarbij ze op niks reageerde, en nu dus weer, echter nu met "upgrades".

Stoor me/twijfel nog steeds wel een beetje eraan hoe gemakkelijk alle scens met Maeve zijn. Ik snap dat er een verhaal opgebouwd moet worden met een opstand of iets dergelijks rondom Maeve, maar het gaat wel zo ongelofelijk makkelijk dat dit het totaal niet haalt bij de rest van het niveau van de serie. Tenzij ook dit alles weer zo bedoeld was, ik heb Nolan behoorlijk hoog staan dus vermoed/hoop dat dit het geval is, maar daar zullen we nog achter moeten komen :).

Eigenlijk bevestigd de eerdere keer dat ze doordraaide dit, niemand kon haar toen besturen, behalve Ford met zijn "oude truc". Wat als niemand Maeve (en haar leger) kan besturen, behalve Ford?

Ben benieuwd hoe loyaal Bernard blijft, ook zijn herinneringen lijken niet volledig weg te gaan.

De vader van Dolores zullen we de volgende aflevering ook weer zien denk ik, krijgt ook nog een belangrijke rol zo te zien..

[ Voor 65% gewijzigd door wesleytjuh op 21-11-2016 23:11 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:59

d0s

sssst

The_Worst schreef op maandag 21 november 2016 @ 13:35:
Gave aflevering!

Het is in ieder geval bevestigd dat er twee tijdlijnen zijn met een flashback naar een derde.

1. Je hebt de huidige tijdlijn met MiB die op zoek gaat naar de Maze, Bernard en Maeve.
2. William en Dolores die de stem van Arnold aan het volgen zijn. Ergens tussen 30-10 jaar voor de huidige tijd.
3. De flashback van Dolores naar 35 jaar terug waar het incident (?) plaatsvindt.

Opvallend is dat Teddy en Dolores dezelfde herinnering hebben aan die slachtpartij. Nu weet ik alleen niet meer of Teddy zelf schoot of dat hij naar de schutter keek.

[afbeelding]

Zou Maeve bewust zijn doorgeslagen? Zodat ze gedeactiveerd wordt en in de opslag terecht komt waar ze een heel leger aan hosts kan activeren?
Volgens mij zijn dit niet dezelfde actrices.

De middelste is Lilli Simons (eindelijk :9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassiuskleij
  • Laatst online: 29-05 11:06
d0s schreef op maandag 21 november 2016 @ 23:05:
[...]

De linker en de rechter wel sowieso. Ik ben ook van mening dat William en MiB één en dezelfde persoon zijn. Wel jammer dat delores er dus niet in slaagt om te ontsnappen uit westworld. Wel echt een super serie hoor. Kijk iedere keer weer uit naar maandag.

psn id: cassiuskleij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

In mijn ogen is er maar 1 vertellende verhaallijn (de hedendaagse lijn). Alle andere tijdsperiodes zijn flashbacks van hosts Dolores of Maeve in de huidige tijdslijn.

Ik ben erop gaan letten en Dolores zit in alle scenes van de '30-jaar-terug' tijdslijn. Er zijn geen aparte momenten van william, logan, el lazo, etc in die -30-jaar lijn. En dat komt omdat Dolores zich natuurlijk niets kan herinneren van de momenten waar ze niet bij is.

Enige uitzondering is de scene dat william en logan aankomen in westworld in de futuro-trein.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:10

w00Dy

Make soap, not war

[...]

Het is 3 maal dezelfde actrice, Talulah Riley: ex van Elon Musk (I ain't saying she's a gol'digger)

Lilli Simons is de nieuwe Clementine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

[...]

eens met Woody
nou volgens mij wel
Lili speelt de nieuwe clementine, de nieuwe madame ..
die blonde muts was eerst hostess, daarna zag je haar als een soort van Wyatt spion en je zag haar lopen in het dorp waar dolores een flashback van had en zag hoe de hosts les kregen in dansen ..
daar speelde Lili niet in mee. (wel onze slangentattoo vrouw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
De allereerste robots (stel dat Dolores/Wiliam 30 jaar terug speelt) waren toch niet van vlees en bloed? Bij meerdere (vecht) scene's zagen we volgens mij toch wel de nieuwste robots terug. Ik denk ook dat het toch wel allemaal in dezelfde tijd speelt (met uitzondering van de flashbacks).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:52

[afbeelding]

Dit was mij dus helemaal niet opgevallen.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

wesleytjuh schreef op maandag 21 november 2016 @ 23:00:
Ben benieuwd hoe loyaal Bernard blijft, ook zijn herinneringen lijken niet volledig weg te gaan.

De vader van Dolores zullen we de volgende aflevering ook weer zien denk ik, krijgt ook nog een belangrijke rol zo te zien..
Wie was dat nou ook alweer die Bernard in zijn flashback ook nog vermoorde ( wurgde)? Dat was toch dat vrouwtje uit de crew die de eerste clem kuste?

En tevens wel raar dat ze gewoon de vader van dolores de "normale" wereld insturen om de data te verzenden. Ben benieuwd waar dat naar toe gaat.
Goede serie in ieder geval tot nu toe :Y)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wesleytjuh
Elsie was dat, die was op onderzoek uit ivm de data die uit het park gezonden werd. Maar kwam er dus ook achter dat er met de core code gerommeld werd, wellicht wist ze dat Ford hierachter zat en moest Ford daarom van haar af.
Gezien Bernard zegt dat ze "met verlof" is, verwacht ik nog wel dat ze terug komt, al dan niet al host.

Vader van Dolores zou technisch gezien niet de echte wereld in moeten kunnen toch, zonder in ieder geval de explosieven uit zijn ruggengraat te halen.
Wel mooi dat de vader van Dolores flipte na het zien van een foto van de echte wereld, maar nu wellicht JUIST de plek van de foto gaat zien?

[ Voor 12% gewijzigd door wesleytjuh op 22-11-2016 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 11-09 23:04

4POX

Everybody is wired

Ik betrap mezelf erop.

Bij de klank van de eerste noot in de openingstune zing ik hees "Golden Eye".

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-09 22:17
4POX schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 11:09:
Ik betrap mezelf erop.

Bij de klank van de eerste noot in de openingstune zing ik hees "Golden Eye".
Over muziek gesproken, de cover van the house of the rising sun animals was ook echt geweldig.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:59

d0s

sssst

zeroday schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 07:46:
[...]

eens met Woody
nou volgens mij wel
Lili speelt de nieuwe clementine, de nieuwe madame ..
die blonde muts was eerst hostess, daarna zag je haar als een soort van Wyatt spion en je zag haar lopen in het dorp waar dolores een flashback van had en zag hoe de hosts les kregen in dansen ..
daar speelde Lili niet in mee. (wel onze slangentattoo vrouw)
Helemaal gelijk, die middelste dame lijkt op Lili in dat shot maar is haar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
d0s schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:25:
[...]

Helemaal gelijk, die middelste dame lijkt op Lili in dat shot maar is haar niet.
Denk het wel. In bewegend beeld zie je de gelijkenis beter dan zo op de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

deBennie schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:41:
[...]

Denk het wel. In bewegend beeld zie je de gelijkenis beter dan zo op de foto.
ga nog eens kijken

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DUuXTl0.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door zeroday op 22-11-2016 15:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
wesleytjuh schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 11:06:
Vader van Dolores zou technisch gezien niet de echte wereld in moeten kunnen toch, zonder in ieder geval de explosieven uit zijn ruggengraat te halen.
Over explosieven in ruggengraten gesproken: zouden er nog bezoekers en seksfeestjes overblijven als men wist dat iedere bot zo'n "probleempje" in zijn/haar rug heeft zitten? :P

Op die manier zijn het alsnog "opblaaspoppen"... ;(

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul - K
MiB heeft inderdaad een heel verhaal - met allemaal hints waarom hij en William dezelfde persoon zouden zijn. Echter:
- In de 'flashbacks' naar 'vroeger' zie je dat de MiB daar er ook al zo uitzag toen hij voor het eerste iemand vermoorde (Meave's oude character) - toen kwam ook die 'deeper level' voor het eerst naar boven. Dat is toch zeker al in een eerdere tijdlijn.
- Als Dolores en William in de woestijn lopen krijgt Dolores ook 'flashbacks' naar een eerdere tijdlijn (toen die kerk en de stad er nog stonden). Dit zou dan weer aanduiden dat William zeker niet in de 'oude' tijdlijn zit maar ook gewoon in 'het hier en nu'.

Die twee dingen samen maken toch dat ik toch een stuk minder nog denk dat die personen 'hetzelfde zijn'.

Man wat een vragen na de laatste episode. De beste so far wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbacon0
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:56
Paul - K schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 20:44:

- In de 'flashbacks' naar 'vroeger' zie je dat de MiB daar er ook al zo uitzag toen hij voor het eerste iemand vermoorde (Meave's oude character) - toen kwam ook die 'deeper level' voor het eerst naar boven. Dat is toch zeker al in een eerdere tijdlijn.
In epsiode 6 zegt maeve dat ze al 10 jaar bij de mariposa werkt, ze wordt verbeterd door Felix die zegt dat ze daar pas ongeveer een jaar werkt. Het kan dus zijn dat MiB daar vorig jaar langs is geweest om z'n gevoel even te testen.
- Als Dolores en William in de woestijn lopen krijgt Dolores ook 'flashbacks' naar een eerdere tijdlijn (toen die kerk en de stad er nog stonden). Dit zou dan weer aanduiden dat William zeker niet in de 'oude' tijdlijn zit maar ook gewoon in 'het hier en nu'.
Als Dolores en William die gewonde soldaat helpen zie je Dolores in ieder geval 3 "tijdlijnen". 30 jaar geleden, toen ze met William daar was om die soldaat te helpen. Een onbekende tijd geleden, toen ze in haar loop even ver is gekomen, maar zelf door de ghost nation is vermoord en dood in het water ligt. En het nu, waar ze alleen bij die rivier staat, haar geheugen na te spelen.
Dat dorp is in ieder geval meer dan 30 jaar geleden, omdat de host die William (30 jaar geleden) begroet bij westworld daar wordt geprogrammeerd. Ik gok zo die massacre de plek is waar arnold is doodgegaan, vermoord door Dolores.
spoiler:
Dolores = Wyatt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Geen spoiler tag nodig voor een theorie toch? Als Dolores Wyatt zou zijn, wat is dan de trigger voor Dolores om zo te trippen en iedereen te vermoorden? Zou Arnold dit zo hebben bedacht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul - K
Tk55 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 21:25:
Als Dolores Wyatt zou zijn, wat is dan de trigger voor Dolores om zo te trippen en iedereen te vermoorden? Zou Arnold dit zo hebben bedacht?
We hebben Wyatt toch al een keer gezien in scenes? Dan zou dit helemaal niet kunnen....?

Afbeeldingslocatie: http://cdn.mos.cms.futurecdn.net/qfTaB6XyqG7HFBH97tsVLB-650-80.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Paul - K schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 20:44:
MiB heeft inderdaad een heel verhaal - met allemaal hints waarom hij en William dezelfde persoon zouden zijn. Echter:

Die twee dingen samen maken toch dat ik toch een stuk minder nog denk dat die personen 'hetzelfde zijn'.

Man wat een vragen na de laatste episode. De beste so far wat mij betreft.
De killing van Maeve en d'r dochter door MiB is slechts een jaar geleden geweest, toen MiB terugkeerde naar het park na de dood van z'n vrouw.

Verder zit de jonge William in het 30-jaar geleden verhaal, toen Westworld net open was. Het verhaal van Dolores dat we nu te zien krijgen is in het hier en nu, zonder William. We zien William alleen in haar flashbacks naar 30 jaar terug. Toen ze eenmaal in het dorp kwam, kreeg ze 35-jaar-terug flashbacks, waarin geen sprake is van William.
Paul - K schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 21:40:
[...]

[...]

We hebben Wyatt toch al een keer gezien in scenes? Dan zou dit helemaal niet kunnen....?

[afbeelding]
Dit is een "scene" een background story die in Ep4 of 5 door Ford in de memory van Teddy is geladen (dit beeld bestaat dus alleen in Teddy's hoofd).

Echter, alle background stories 'are rooted in truth'. De Dolores = Wyatt theorie komt erop neer dat Dolores dat hele dorp heeft uitgemoord, en Ford heeft dat moment gebruikt om de background in Teddy z'n memory te verankeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbacon0
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:56
Tk55 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 21:25:
Geen spoiler tag nodig voor een theorie toch? Als Dolores Wyatt zou zijn, wat is dan de trigger voor Dolores om zo te trippen en iedereen te vermoorden? Zou Arnold dit zo hebben bedacht?
Dolores zou Arnold moeten helpen om WW te slopen. Wat precies de reden is geweest om dit niet te doen, of hoe dit samenhangt met die slachtpartij durf ik ook niet te zeggen. Krijg wel het idee dat ze hinten naar een evil Dolores, zeker met hoe ze die vlieg kapot slaat in een van de eerste afleveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 15:13

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik heb Aeden maar eens een vraag gesteld. :)
YOU:
WHAT IS THE MAZE

AEDEN:
In some circles, the maze is rumored to be the sum of a man’s life. At its center lies a man who has been killed over and over—only to come back to life. To keep out his oppressors, he built the maze.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

FreshMaker schreef op maandag 21 november 2016 @ 16:06:
[...]

Je ziet alleen maar een worsteling, geen echte kill

De vraag van Bernard "did I kill someone else" leek het antwoord een integere 'no'
Integer? Je zag Memories verwijderd worden in die scene.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Kan iemand deze fout ook ontcijferen?

code:
1
//ERR404HeLLiSeMPtyERROR//ERROR//V10L3nTd3L1G#t5

Er zitten wel leuke teksten verborgen in Aeden. :)
code:
1
2
3
4
5
6
YOU
WHO IS ABRAMS
AEDEN
I'm sorry, per the Westworld confidentiality policy, we cannot disclose personal information about any of our guests.
AEDEN
Just between you and me, though, I can tell you that Mr. Abrams is quite a fanboy.

[ Voor 60% gewijzigd door sjaool op 23-11-2016 22:17 ]

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Wat me opvalt is dat niemand het heeft over het feit dat als Teddy neergestoken wordt door Angela ze naar de MiB kijkt en "Theodore" zegt

• Marzman
  • Niet online

Marzman

w00Dy schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:12:
Wat me opvalt is dat niemand het heeft over het feit dat als Teddy neergestoken wordt door Angela ze naar de MiB kijkt en "Theodore" zegt
Een man heet ook nooit Teddy op zijn paspoort. Theodore/Teddy. Bijvoorbeeld Wikipedia: Theodore Roosevelt

/▌

• JackBol
  • Niet online

JackBol

w00Dy schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:12:
You've been gone a long time, Theodore. It's time you came back to the fold. Wyatt will need you soon.
-- Angela

Duidelijk dat ze deze uitspraak aan Teddy richt en niet de MiB. (Remember, In de backstory zat Teddy in Wyatts gang, ze hebben dus history).

[ Voor 7% gewijzigd door JackBol op 24-11-2016 13:22 ]

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

JackBol schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:21:
[...]

[...]

-- Angela

Duidelijk dat ze deze uitspraak aan Teddy richt en niet de MiB. (Remember, In de backstory zat Teddy in Wyatts gang, ze hebben dus history).
Theodore 'Teddy' Flood
Toch op de moment dat ik het zag/hoorde vond ik het raar.

Zien hoe het uitdraait :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Laatst online: 15:00
Gisteren episode 7 gezien, weer een enorme domper na alle andere sterke afleveringen. Dit was weer een mooie filler.. Tijdens episode 4 had ik ook al zo'n domper. Er gebeurt deze aflevering echt he-le-maal niets. Dolores zit in de trein en kan blijkbaar opeens verliefd worden op een guest, wat een leuk verliefd stelletje. Vervolgens zit ik 3 kwartier te kijken en vraag me af wat ik hier nou mee opschiet.

Vervolgens komt in de laatste 10 minuten te ontknoping.. Bernard schijnt een host te zijn!! Wow... hou me vast... echt waar... dit komt echt als een enorme verrassing (not). Vanaf episode 2 kon je hier al met goede zekerheid een gokje op wagen en in de daaropvolgende episodes wordt het alleen maar meer duidelijk (zeker ook in combinatie met zijn zoontje en vrouw). Uiteindelijk vermoord hij wel zijn voormalige lover (maakt het natuurlijk extra dramatisch omdat ze het bed hebben gedeeld).

Ik hoop dat episode 8 wat sterker is en ze snel herpakken naar het oud eniveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Ik vond 7 juist 1 van de sterkste afleveringen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Divak schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 08:30:
Gisteren episode 7 gezien, weer een enorme domper na alle andere sterke afleveringen. Dit was weer een mooie filler.. Tijdens episode 4 had ik ook al zo'n domper. Er gebeurt deze aflevering echt he-le-maal niets. Dolores zit in de trein en kan blijkbaar opeens verliefd worden op een guest, wat een leuk verliefd stelletje. Vervolgens zit ik 3 kwartier te kijken en vraag me af wat ik hier nou mee opschiet.

Vervolgens komt in de laatste 10 minuten te ontknoping.. Bernard schijnt een host te zijn!! Wow... hou me vast... echt waar... dit komt echt als een enorme verrassing (not). Vanaf episode 2 kon je hier al met goede zekerheid een gokje op wagen en in de daaropvolgende episodes wordt het alleen maar meer duidelijk (zeker ook in combinatie met zijn zoontje en vrouw). Uiteindelijk vermoord hij wel zijn voormalige lover (maakt het natuurlijk extra dramatisch omdat ze het bed hebben gedeeld).

Ik hoop dat episode 8 wat sterker is en ze snel herpakken naar het oud eniveau.
Dude, die filler waar je het over hebt, zijn de 3 verknipte tijdslijnen. Kijk hem nog eens terug en let eens op de details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Ja, dat heb ik wel door. Neemt niet weg dat ik er geen zak aan vond. Alleen al de soap met Dolores+William is al tenenkrommend slecht en hoort om 20.00 op RTL thuis. De actie-scene die daarna volgde tijdens de ontsnapping uit de trein kan overigens ook beter in een Die Hard film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Divak schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:08:
Ja, dat heb ik wel door. Neemt niet weg dat ik er geen zak aan vond.
Dat mag :)

Dat stuk was de journey van Dolores waarin ze 'aware' werd van zichzelf en de keuzes die ze maakt, waarbij ze bewust uit haar routines breekt. Ik persoonlijk vond het mooi verfilmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
JackBol schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:19:
[...]
waarbij ze bewust uit haar routines breekt
Misschien was ik niet helemaal in de stemming gisteren dat ik er totaal niet genoot, want zo klinkt het wel een mooi moment in de serie.

Normaal geniet ik met volle teugen van dit soort scenes en gedragingen van de hosts (bijv. Maeve vind ik geweldig, maar in ep7 voelde het ook weer als meer van hetzelfde toen ze in het lab lag). Maar in de trein-scene zat ik mijzelf meer op te vreten dan dat ik ervan genoot.

De volgende keer weer verder kijken als ik er goed voor ga zitten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:50
Ik was iets later begonnen maar kijk nu sinds ongeveer 2 weken braaf elke week.

Wat ik hier nu allemaal lees over de tijdlijnen was ik zelf nog niet opgekomen eigenlijk. :o
Nu wil ik hem zeker nogmaals gaan kijken voor HBO stopt om elk klein detail nogmaals te zien. (ik kijk hem eigenlijk dan voor de 3de keer aangezien ik met mijn vader ook nu op aflevering 4 zit.)

Prachtige kwaliteits serie en wat een acteur is Anthony. _/-\o_ d:)b (vooral de video waarin het uitgestippeld wordt, echt mooi om te zien)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Net een leuke theorie gehoord over Maeve, Felix en Sylvester. Felix en Sylvester zijn beiden vernoemd naar cartoon katten. De ene kat wil de vogel redden en de andere kat wil de vogel opeten. Dat verklaard meteen de scene met de tot leven gewekte vogel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmen1
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-01-2023
Ehm... Watskebeurt?

Net aflevering 9 gezien maar eigenlijk ben ik de rode draad een beetje kwijt. Wie is Arnold nou precies? Heeft hij echt bestaan, of is hij gemaakt door Ford? En zien we Bernard niet meer terug, of wist Ford gewoon zijn recente geheugen?

Als iemand voor opheldering kan zorgen dan graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

tijmen1 schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:02:
Ehm... Watskebeurt?

Net aflevering 9 gezien maar eigenlijk ben ik de rode draad een beetje kwijt. Wie is Arnold nou precies? Heeft hij echt bestaan, of is hij gemaakt door Ford? En zien we Bernard niet meer terug, of wist Ford gewoon zijn recente geheugen?

Mooi toch dat bepaalde dingen tezamen komen en verduidelijkt zijn en dat er dan meteen weer 'mist' is op andere gebieden ..

ik heb de aflevering nog niet geheel gezien, maar bepaalde vermoedens zijn nu uitgekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cassiuskleij
  • Laatst online: 29-05 11:06
tijmen1 schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:02:
Ehm... Watskebeurt?

Arnold is de mede oprichter van het park, samen met Ford. Arnold is vermoord door Delores, waarschijnlijk in opdracht van Ford maar dit weten we nog niet. Bernard is gemaakt als een exacte kopie van Arnold door Ford. De serie hint ernaar dat de opleving van Bernard al eens eerder heeft plaatsgevonden en de mogelijkheid bestaat dus dat we Bernard terug gaan zien. Snap je?

psn id: cassiuskleij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Twee grote 'geheimen' die we al ontdekt hadden :) Nog maar een (lange) episode, ik had een beetje gehoopt op een afgesloten verhaallijn maar ik kan me nu niet voorstellen dat dit gaat gebeuren. Tenzij de verhaallijn afloopt in een 'win' voor Ford en dit al de zoveelste keer is voor hem dat hij management en de hosts heeft verslagen. En dan volgend seizoen een reset.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Maar als Bernard een exacte kopie is van Arnold, dan zouden meer mensen hem toch moeten herkennen als Arnold? Zou dus betekenen dat iedereen in die organisatie vervangen is sinds de dood van Arnold. Om maar over buitenstaanders te zwijgen. Of denk ik nou weer te diep door, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:48
Sagaris schreef op maandag 28 november 2016 @ 17:07:
Maar als Bernard een exacte kopie is van Arnold, dan zouden meer mensen hem toch moeten herkennen als Arnold?
In onze huidige tijd is het quasi onmogelijk om iemand uit te wissen, dus ja, in principe zou iemand hem moeten herkennen. Maar ik denk dat we voor de serie mogen veronderstellen dat die Arnold een vage figuur was.

Een minder populaire theorie stelt dat er nooit een Arnold is geweest en dat die figuur de backstory van de backstory is, zoals Inception. Maar omdat het al ingewikkeld genoeg is doen velen deze theorie af als te outlandish. Met het verhaal van Dolores die (naar algemene onderstelling) de echte Arnold heeft ontmoet en gesproken lijkt het eerder dat de oude partner in een "zwart vergeetgat" is gevallen.
Zou dus betekenen dat iedereen in die organisatie vervangen is sinds de dood van Arnold. Om maar over buitenstaanders te zwijgen.
In de serie wordt wel vermeld dat het al lang geleden is, zelfs voor Logan en William is het een mysterie. Dus ik vermoed dat er niemand meer is die hem persoonlijk heeft gekend buiten Ford.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
FreshMaker schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 07:39:
Verder super aflevering, ik begin steeds meer te neigen naar een detail dat Bernard een host is, naar Arnold zijn gelijkenis, en dat gesprekken met Dolores & Bernard in een andere 'tijdlijn' zitten, dan de gesprekken Dolores & Ford.
Alleen het laatste stukje nog, de tijdsindelingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmen1
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-01-2023
FreshMaker schreef op maandag 28 november 2016 @ 19:39:
[...]

Alleen het laatste stukje nog, de tijdsindelingen ;)
Dat heb je wel erg goed voorspeld ja. Nog iets te zeggen over wat er de komende aflevering gaat gebeuren? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ik denk dat we te zien krijgen hoe Dolores Arnold vermoorde, en waar Maeve uiteindelijk op uit is, want waarom moest Hector mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

tijmen1 schreef op maandag 28 november 2016 @ 20:06:
[...]

Dat heb je wel erg goed voorspeld ja. Nog iets te zeggen over wat er de komende aflevering gaat gebeuren? :P
Aangezien de MiB z'n stem heeft gegeven om Ford uit z'n functie te ontheffen, denk ik dat we in de finale wel eens zullen zien hoezeer Ford het Delos moeilijk gaat maken.

Het zou met niet eens verbazen als Maeve's hele "revolutie" puur een dwangmiddel is van Ford tegen Delos.

"Ik uit het park? Dan zul je wat meemaken!"

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deBennie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Niet online
90 minuten is wel interessant voor een laatste aflevering.

Aan de andere kant wel vreemd als ze een tweede seizoen willen.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Geweldige serie dit.. Een echte aanrader.
Vraag me alleen af of ik de enige ben die zich mateloos ergert aan het karakter Charlotte of misschien zijn het wel de acteerprestaties van de actrice.. Ik weet het niet, maar van mij mag ze er zsm uitgeschreven worden. Lijkt mij een totale mismatch.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Larrs schreef op maandag 28 november 2016 @ 22:19:
90 minuten is wel interessant voor een laatste aflevering.

Aan de andere kant wel vreemd als ze een tweede seizoen willen.
Gebeurt wel vaker. Als slotaflevering een langere looptijd voor een lekkere (extra lange) cliffhanger.

Alleen is 1 ding mij onduidelijk. De vergane toren die boven het zand uitsteekt, is dat dezelfde kerk waar die lift in het biechthokje zit? En is de scene met MiB ook in het verleden?
Apache4u schreef op maandag 28 november 2016 @ 22:27:
Geweldige serie dit.. Een echte aanrader.
Vraag me alleen af of ik de enige ben die zich mateloos ergert aan het karakter Charlotte of misschien zijn het wel de acteerprestaties van de actrice.. Ik weet het niet, maar van mij mag ze er zsm uitgeschreven worden. Lijkt mij een totale mismatch.
Ik twijfel zelf alleen af en toe aan Dolores. Het valt nu wel mee maar ergens in aflevering 3 of 4 waren er een paar scènes die ik niet bijster goed vond.

De blonde techneut met die baard. Was blij dat de keel werd doorgesneden.

[ Voor 60% gewijzigd door The_Worst op 28-11-2016 22:30 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste

Let op:
Zoals bij alle andere topics over series: als dat wat je post nog niet in een officiële aflevering op tv is geweest, dan hoort het in ~~~[spoiler] tags te staan. Dus ook informatie uit andere bronnen, uit teasers en previews, dient in principe afgeschermd te worden om zo veel mogelijk Tweakers een (naar hun mening) plezierige ervaring te garanderen.