Die kerk is verdwenen tussen de opening van het park en het bezoek van William. Dan lag het jaren braak totdat Ford de kerk zag en die dan liet opgraven door die gigantische graafmachines (te zien tijdens het etentje met Teresa). De kerk staat er dan ook weer als de MiB langs komt. Da's toch de redenering die vele podcasts maken.The_Worst schreef op maandag 28 november 2016 @ 22:28:Alleen is 1 ding mij onduidelijk. De vergane toren die boven het zand uitsteekt, is dat dezelfde kerk waar die lift in het biechthokje zit? En is de scene met MiB ook in het verleden?
Ownee, het is dus waar. Meerdere tijdlijnen door elkaar. Maar nu tenminste wel aardig helder wie wat waar wanneer ongeveer was. Wel geniaal opgezet zo! Dat het zoveel discussie heeft aangewakkerd.
Maar zou william nou dan toch inderdaad de Mib zijn? Ik vond dat mes wat william in zijn hand had wel erg veel lijken op het mes waarmee de mib zich los sneed.
Al met al nice, op naar de volgende aflevering
Maar zou william nou dan toch inderdaad de Mib zijn? Ik vond dat mes wat william in zijn hand had wel erg veel lijken op het mes waarmee de mib zich los sneed.
Al met al nice, op naar de volgende aflevering
Ooooh, snap! De foto is gebeurd!!

Wat inmiddels ook leuk begint te worden aan deze show is dat het in principe heel voorspelbaar is. Maar wel op een leuke manier. Het is niet alsof er opeens twists worden bedacht waar eerder nooit iets van te zien is geweest. Dat maakt het imho nog toffer omdat het zo echt een "maze" is om op te lossen terwijl je naar de serie kijkt

En natuurlijk komt Bernard terug. Ze hebben zijn "dood" niet laten zien.
Wat mij alleen nog niet duidelijk is: wie gaat die nieuwe robot worden die ge-3d-print werd toen Theresa werd vermoord door Bernard?

Wat inmiddels ook leuk begint te worden aan deze show is dat het in principe heel voorspelbaar is. Maar wel op een leuke manier. Het is niet alsof er opeens twists worden bedacht waar eerder nooit iets van te zien is geweest. Dat maakt het imho nog toffer omdat het zo echt een "maze" is om op te lossen terwijl je naar de serie kijkt
Ik zie dit overal op het internet terugkomen: het is geen Delores. Het is Delos. Het is Dolores. Maar geen Delores. That doesn't look like anything to meCassiuskleij schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:22:
[...]
Arnold is de mede oprichter van het park, samen met Ford. Arnold is vermoord door Delores, waarschijnlijk in opdracht van Ford maar dit weten we nog niet. Bernard is gemaakt als een exacte kopie van Arnold door Ford. De serie hint ernaar dat de opleving van Bernard al eens eerder heeft plaatsgevonden en de mogelijkheid bestaat dus dat we Bernard terug gaan zien. Snap je?
En natuurlijk komt Bernard terug. Ze hebben zijn "dood" niet laten zien.
Wat mij alleen nog niet duidelijk is: wie gaat die nieuwe robot worden die ge-3d-print werd toen Theresa werd vermoord door Bernard?
Dat zit wel Schnorr.
Elsie? Werd er niet juist melding gemaakt van een persoon in het park die eigenlijk met verlof was, dat komt overeen met Elsie.
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Dat had ik gister ook; wat was er nou eigenlijk ook al weer aan de hand. Ben benieuwd hoe eea gaat aflopen.tijmen1 schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:02:
Ehm... Watskebeurt?
Net aflevering 9 gezien maar eigenlijk ben ik de rode draad een beetje kwijt. Wie is Arnold nou precies? Heeft hij echt bestaan, of is hij gemaakt door Ford? En zien we Bernard niet meer terug, of wist Ford gewoon zijn recente geheugen?
Als iemand voor opheldering kan zorgen dan graag.
Waarom zou Bernard niet terug komen? Het is niet eens belangrijk dat zijn dood niet in beeld was. Elke host die dood gaat kan weer gerepareerd worden en terug komen.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Is nu gebleken dat Theresa ook een host is? Of was dat enkel in de herinneringen van Bernard waar hij door navigeert?
Buiten dat gaf Ford aan dat ze al heel wat vaker "op dit punt" waren geweest. Elke keer weer reset Ford uiteindelijk Bernard en begint het verhaaltje weer opnieuw. Zo ook deze keer, misschienMarzman schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:07:
Waarom zou Bernard niet terug komen? Het is niet eens belangrijk dat zijn dood niet in beeld was. Elke host die dood gaat kan weer gerepareerd worden en terug komen.
Als Theresa een host was geweest had het niet gelopen zoals het nu is denk ik. Ze zou dan tenslotte onder Ford zijn controle komen te staan. Waren overigens sowieso enkel de herinneringen van Arnold/Bernard.Volvados schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:15:
Is nu gebleken dat Theresa ook een host is? Of was dat enkel in de herinneringen van Bernard waar hij door navigeert?
[ Voor 26% gewijzigd door wesleytjuh op 29-11-2016 08:37 ]
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Dat. Maar je zag toen Ford weg liep echt wel Bernard zichzelf door de kop schieten. En op de grond vallen. Zoveel viel te zien op de achtergrond. Maar aangezien elke host tot op heden na zo'n actie door Sylvester en Felix en co gewoon opgelapt wordt is dit niet meer dan een harde reset van een host die op een andere wijze niet meer wilde luisteren.Marzman schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:07:
Joosie200 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:44:
[...]
Dat. Maar je zag toen Ford weg liep echt wel Bernard zichzelf door de kop schieten. En op de grond vallen. Zoveel viel te zien op de achtergrond. Maar aangezien elke host tot op heden na zo'n actie door Sylvester en Felix en co gewoon opgelapt wordt is dit niet meer dan een harde reset van een host die op een andere wijze niet meer wilde luisteren.
spoiler: Trailer
In de trailer van Ep 10 zie je Maeve en Hector naar de ruimte lopen waar Bernard z'n robot-lijk ligt. Wellicht laat Maeve Bernard wel oplappen door Felix & Sylvester.
[ Voor 1% gewijzigd door Mx. Alba op 29-11-2016 15:16 ]
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Verwijderd
Ben ik nu gek, of zit er een hele dikke knipoog naar Brave New World in. Ford, Bernard, en hun rollen, dat kan geen toeval meer zijn. Vooral met de onthullingen van de laatste afleveringen is het helemaal duidelijk.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2016 10:18 ]
Let op:JackBol schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:10:
[...]
spoiler:In de trailer van Ep 10 zie je Maeve en Hector naar de ruimte lopen waar Bernard z'n robot-lijk ligt. Wellicht laat Maeve Bernard wel oplappen door Felix & Sylvester.
Zoals bij alle andere topics over series: als dat wat je post nog niet in een officiële aflevering op tv is geweest, dan hoort het in [spoiler] tags te staan. Dus ook informatie uit andere bronnen, uit teasers en previews, dient in principe afgeschermd te worden om zo veel mogelijk Tweakers een (naar hun mening) plezierige ervaring te garanderen.
Nee, ik ook, ze voegt iig (nog) niets toe.Apache4u schreef op maandag 28 november 2016 @ 22:27:
Geweldige serie dit.. Een echte aanrader.
Vraag me alleen af of ik de enige ben die zich mateloos ergert aan het karakter Charlotte of misschien zijn het wel de acteerprestaties van de actrice.. Ik weet het niet, maar van mij mag ze er zsm uitgeschreven worden. Lijkt mij een totale mismatch.
Tot nu toe lijkt ze er in te zitten om de 'minderheden' ( excuse my language ) een plezier te doen.
Bijna alle vinkjes kunnen gezet worden, jonge, donkere vrouw, in een positie met macht.
De manier waarop ze de deur open deed toen Theresa op de afspraak kwam, naakt en all macho "look @ me"
Zittend op haar bankje, benen open, zodat Theresa haar kon 'zien' ( wat kon duiden op een bisexuele neiging, wéér een vakje afgevinkt op het "offended"lijstje.
Haar teksten kunnen door elke acteur uitgesproken worden, m.a.w ze is nog niet kritiek daarvoor, i.i.g niet zoals Anthony Hopkins gecast is als Ford.
Marzman schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:07:
spoiler:
+ Bernard zit in seizoen 2
Ik weet het niet meer:
William is MiB want:
- Het blikje rapen bij Dolores, William/Teddy/MiB steeds hetzelfde
- MiB herkent hostesse die William welkom heette
- Aanstaande huwelijk, MiB ("I'm a family man, married, wife killed herself")
- MiB: "I cut one of you open in the past, looked like clockwork", William heeft heel dat garnizoen opengesneden
Logan is MiB want:
- Gaat voor het spel, superblij dat ze nieuwe verhaallijnen ontdekten in Praia, en MiB ook nog steeds maar voor hem telt nu enkel the Maze.
- Logan is een board-member of toch zijn vader, MiB is board-member
- Zowel Logan en MiB kunnen niet goed met Dolores overweg.
- Logan kent de backstory, kent Delos, heeft over Arnold gehoord.
- Black hat, verander je een avatar?
- MiB: "I cut one of you open in the past, looked like clockwork", Logan stak een mis in Dolores
Alles wat niet uitgezonden is in een reguliere aflevering is een spoiler.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Ik voel veel meer voor Logan als MiB. Precies vanwege de punten die jij noemt.w00Dy schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:00:
[...]
spoiler:+ Bernard zit in seizoen 2
Ik weet het niet meer:
William is MiB want:
- MiB: "I cut one of you open in the past, looked like clockwork", William heeft heel dat garnizoen opengesneden
Logan is MiB want:
- Gaat voor het spel, superblij dat ze nieuwe verhaallijnen ontdekten in Praia, en MiB ook nog steeds maar voor hem telt nu enkel the Maze.
- MiB: "I cut one of you open in the past, looked like clockwork", Logan stak een mis in Dolores
Iemand een poll maken?
[ Voor 0% gewijzigd door Mx. Alba op 29-11-2016 15:17 ]
Sorry, maar net zoals al die theorieën kwam ik dat ook online tegenThe_Worst schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:07:
[...]
Alles wat niet uitgezonden is in een reguliere aflevering is een spoiler.
Ik zat heel de tijd op William als MiB, maar vind deze toch wel heel overtuigend voor Logan. William heeft er niet 'eentje' opengesneden en de clockwork komt duidelijk in beeld bij Dolores.w00Dy schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:00:
[...]
Ik weet het niet meer:
William is MiB want:
Logan is MiB want:
[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 29-11-2016 12:51 ]
/▌
William heeft er wel meer dan eentje opengesneden? Wanneer Logan wakker wordt, heeft William een mes in zijn handen, en zie je overal "clockwork" ledematen, en dan begint ie ook nog eens te vertellen over dat het een 'game' is, en dat hij weet hoe die het nu moet spelen?
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Dat hoeft niet perse iets te betekenen. Beide zijn niet direct Board-Member. Logan staat wel hoger in de ranglijst in het bedrijf maar beide werken in hetzelfde bedrijf.w00Dy schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:00:
[...]
Logan is MiB want:
kan net zo goed zijn dat Will promotie heeft gemaakt door de jaren
Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle
In hun treinrit naar Westworld toe, zei Logan toch ook dat William overtuigd zou worden hoe awesome het is en dat ie er in zou willen investeren? Nu hij die maze/game ontdekt heeft gaat ie dat natuurlijk ook doen. Goede investeringen, promoties, waardoor hij een hogere rank krijgt dan Logan.PaRaDoX4 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:03:
[...]
kan net zo goed zijn dat Will promotie heeft gemaakt door de jaren
Misschien overleeft Logan het helemaal niet
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Logan = Hector, Logan krijgt een snee van William in zijn gezicht die later terug te zien is bij HectorChester schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:26:
[...]
In hun treinrit naar Westworld toe, zei Logan toch ook dat William overtuigd zou worden hoe awesome het is en dat ie er in zou willen investeren? Nu hij die maze/game ontdekt heeft gaat ie dat natuurlijk ook doen. Goede investeringen, promoties, waardoor hij een hogere rank krijgt dan Logan.
Misschien overleeft Logan het helemaal niet
Hector is een host. Er worden van bepaalde gasten dus hosts gemaakt. William is MiB en is Board Member van Delos daarom krijgt hij alles wat hij wil. Als er van bestaande mensen hosts gemaakt worden kan het dus zijn dat Elsie terug komt of Bernard of .. of ..

hierboven nog geen snee, maar dat is afgelopen aflevering gebeurd.
Wat me nog wel opviel is dat MiB zijn pistool anders heeft zitten dan William, waarom dat is .. ?
There are no secrets, only information you do not yet have
Logan = Hector? Denk jij dat of is dat echt zo? Het zijn verschillende acteurs namelijk en behalve een kleine gelijkenis is er niet echt een aanwijzing toch?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Eigenlijk vind ik het gevoelsmatig logischer dat Logan de MIB zou worden. Zeker gezien hij de laatste ep toch wat meer inzicht toont in het gedrag van de hosts (Dolores), en zowaar William lijkt te helpen. Hij was altijd degene die zich (terecht) in een videogame voelde, maar nu ook in de gaten krijgt dat er iets meer aan de hand is. De opmerking over het opensnijden van een host helpt ook.
Maar, en dat weet ik niet zeker uit m'n hoofd, klopt het dat Logan een andere oogkleur heeft dan MIB? Dat is niet zomaar weg te verklaren.
Maar, en dat weet ik niet zeker uit m'n hoofd, klopt het dat Logan een andere oogkleur heeft dan MIB? Dat is niet zomaar weg te verklaren.
Wie zegt dat William in EP10 geen host gaat opensnijden?Marzman schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:51:
[...]
Ik zat heel de tijd op William als MiB, maar vind deze toch wel heel overtuigend voor Logan. William heeft er niet 'eentje' opengesneden en de clockwork komt duidelijk in beeld bij Dolores.
Mezelf even quoten:deBennie schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 14:04:
[...]
Wie zegt dat William in EP10 geen host gaat opensnijden?
In ep 9 heeft William al een hele kamp uitgemoord, opengesneden, ge-'dismember'd, etc. Vervolgens heeft ie de mes tegen Logan z'n keel aangehouden.Chester schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:03:
William heeft er wel meer dan eentje opengesneden? Wanneer Logan wakker wordt, heeft William een mes in zijn handen, en zie je overal "clockwork" ledematen, en dan begint ie ook nog eens te vertellen over dat het een 'game' is, en dat hij weet hoe die het nu moet spelen?
Vanaf ongeveer 36:50. Logan wordt wakker, kamp is uitgemoord, je ziet overal robotledematen, William zit op een krukje met een mes in zijn handen, en zegt vervolgens tegen Logan: "you said this place was a game, last night I finally understood how to play it".
[ Voor 14% gewijzigd door Chester op 29-11-2016 14:53 ]
The_Worst schreef op maandag 28 november 2016 @ 22:28:
[...]
Gebeurt wel vaker. Als slotaflevering een langere looptijd voor een lekkere (extra lange) cliffhanger.
spoiler:
Naar wat de schrijvers hebben beweerd krijgt deel 10 geen "cliffhanger".
[ Voor 3% gewijzigd door Ynnoz op 29-11-2016 17:35 ]
Ik begin zo langzamerhand een beetje het idee te krijgen dat Ford de enige echte mens is en de rest allemaal robots. Vraag niet hoe ik er aan kom, maar het is zo maar even een gedachtenkronkel.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Ik zei eerder Logan en zeg het nu weer. William heeft talloze hosts vermoord en allerhande ledematen afgesneden. Logan 'enkel' Dolores haar buik geopend.w00Dy schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:00:
[...]
spoiler:+ Bernard zit in seizoen 2
Ik weet het niet meer:
William is MiB want:
Logan is MiB want:

Dat naast dat Logan al black hat vanaf het begin was. Sinds wanneer kan een guest zijn uiterlijk tussentijds aanpassen? En William komt als outsider van the board er wellicht bij, Logan heeft al connecties via zijn familie.
Ik zie het niet. Logan is nooit de MiB. Juist de transitie die je William hebt zien doorgaan in de serie is tekenend voor zijn verandering in MiB.
Logan wordt ook op z'n plaats gezet door William in de laatste aflevering waaruit je kan afleiden dat William succesvoller gaat zijn in zijn carrière dan logan. Logan is trouwens een terug kerende gast van westworld dus je kan er vanuit gaan dat ook hij wel meerdere hosts heeft vermoord op talloze manieren waaronder open snijden.
psn id: cassiuskleij
Het motief van zowel William als MiB komt inderdaad juist overheen. Je ziet William in de trein tegen dolores vertellen dat hij hier eindelijk het gevoel heeft dat hij leeft. In de "echte" wereld doet hij zich altijd maar anders voor, naar wat andere goed achten, maar doet hij nooit wat hij wilt.
Later bij het kampvuur met teddy zegt MiB zo ongeveer hetzelfde, na 30 jaar huwelijk was zijn vrouw er klaar mee want de MiB had een muur van goedheid om zichzelf heen gebouwd, maar zijn vrouw prikte daardoor heen en zag nog steeds kwaad in hem.
Later bij het kampvuur met teddy zegt MiB zo ongeveer hetzelfde, na 30 jaar huwelijk was zijn vrouw er klaar mee want de MiB had een muur van goedheid om zichzelf heen gebouwd, maar zijn vrouw prikte daardoor heen en zag nog steeds kwaad in hem.
Nou transitie.. Als een blad aan een boom woosh going beserkCassiuskleij schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 17:50:
[...]
Ik zie het niet. Logan is nooit de MiB. Juist de transitie die je William hebt zien doorgaan in de serie is tekenend voor zijn verandering in MiB.
Logan wordt ook op z'n plaats gezet door William in de laatste aflevering waaruit je kan afleiden dat William succesvoller gaat zijn in zijn carrière dan logan. Logan is trouwens een terug kerende gast van westworld dus je kan er vanuit gaan dat ook hij wel meerdere hosts heeft vermoord op talloze manieren waaronder open snijden.
Al laat ie zich nog immer verleiden door Dolores. Wel knap van Ford en Bernard om de oudste host zo lifelike te doen laten voorkomen terwijl ze van binnen nog als Fords familie is.
[ Voor 17% gewijzigd door Joosie200 op 29-11-2016 18:49 ]
We gaan het zien...Joosie200 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 18:45:
[...]
Nou transitie.. Als een blad aan een boom woosh going beserkIn een avond houdt ie zijn white hat allure voor wat het is en laat ie zich meevoeren in het spel. En Logan is idd vaker in het park geweest. Maar dat geeft hem juist het MiB motief voor the end game met the maze te willen gaan.
psn id: cassiuskleij
Verwijderd
Logan heeft de verkeerde kleur ogen ten opzichte van MiB. William heeft de juiste kleur. Voor een serie met zoveel oog voor detail is dat echt niet iets wat ze over het hoofd zien
.
Stubbs in aflevering 1:Joosie200 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 18:45:
[...]
Al laat ie zich nog immer verleiden door Dolores. Wel knap van Ford en Bernard om de oudste host zo lifelike te doen laten voorkomen terwijl ze van binnen nog als Fords familie is.
You know why she's special? She's been repaired so many times, she's practically brand-new.
Don't let that fool you. She's the oldest host in the park.
pff... ik let nog wel zo goed mogelijk op, maar deze had ik ook gemist.. Zat net met een vriend de laatste episode nog een keer te kijken. Het viel hem op dat de foto die Logan geeft aan William dezelfde is als Abernathy in de eerste aflevering aan Dolores laat zien waarbij hij zegt hem in het veld gevonden te hebben.
Wanneer Logan hem geeft in EP9

Wanneer Abernathy hem aan Dolores laat zien in EP1

Dit soort details maken de serie wel heel goed vind ik. Ik kijk er nu al naar uit om hem nog een keer helemaal te zien met de kennis die ik nu heb

Dit soort details maken de serie wel heel goed vind ik. Ik kijk er nu al naar uit om hem nog een keer helemaal te zien met de kennis die ik nu heb
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Viel mij ook op, behalve dat ik niet goed weet wat ik er van kan denken. Het is de foto waardoor die vader 'm flipt. En het bevestigd dan nogmaals de tijdlijn. Maar hoe komt die foto bij die ouwe terecht? En hoe i dat verder van belang?Felyrion schreef op woensdag 30 november 2016 @ 00:00:
pff... ik let nog wel zo goed mogelijk op, maar deze had ik ook gemist.. Zat net met een vriend de laatste episode nog een keer te kijken. Het viel hem op dat de foto die Logan geeft aan William dezelfde is als Abernathy in de eerste aflevering aan Dolores laat zien waarbij hij zegt hem in het veld gevonden te hebben.
[afbeelding]
[afbeelding]
Will heeft ook connecties via familie. Aangezien MiB een family man zou zijn, zou william dus toch getrouwd zijn met logan's zus. Ik vind het nog steeds een slecht argumentJoosie200 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 17:28:
[...]
En William komt als outsider van the board er wellicht bij, Logan heeft al connecties via zijn familie.
Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle
als je goed in de laatste aflevering oplet zie je dat William Logan een snee in zijn gezicht geeft.Donstil schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:39:
Logan = Hector? Denk jij dat of is dat echt zo? Het zijn verschillende acteurs namelijk en behalve een kleine gelijkenis is er niet echt een aanwijzing toch?
Later wordt dat nog eens in een zin richting Hector aangehaald (weet even niet meer door wie, ik dacht Maeve)
"Even before this episode, Maeve was already the most effective representative of the host team. Episode 9 further revealed her newfound prowess: she knows about Hector’s scar, she knows about the immediate future, she knows the safe is a metaphor for the emptiness of life in Westworld—she pretty much knows everything."
Een host kan de karakteristieken van een gast hebben maar hoeft er niet hetzelfde uit te zien, maar heeft wel de uiterlijke kenmerken meegekregen.
Er gaan ook veel theoriën rond dat William = MiB (ook niet dezelfde acteur)
[ Voor 19% gewijzigd door zeroday op 30-11-2016 10:41 ]
Een vriend van me heeft zich via de fictieve "Delos" website ingeschreven voor een park-bezoek.
Hij kreeg vanmorgen een nieuwsbrief
Hij kreeg vanmorgen een nieuwsbrief
spoiler:
Ford's nieuwe verhaallijn is klaar, de raad van bestuur zal het park bezoeken en vaste klanten zijn eveneens uitgenodigd.
Welk doel zou hector = logan in de verhaallijnen hebben?zeroday schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:23:
[...]
als je goed in de laatste aflevering oplet zie je dat William Logan een snee in zijn gezicht geeft.
Later wordt dat nog eens in een zin richting Hector aangehaald (weet even niet meer door wie, ik dacht Maeve)
Eigenlijk geen idee, misschien komen we erachter.deBennie schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:14:
[...]
Welk doel zou hector = logan in de verhaallijnen hebben?
In dit geval is m.i. het enige doel om aan te geven dat de hosts gebaseerd zijn op actuele karakters aka gasten van het park.
Ik kan in veel theorieen meegaan, maar vind de hector = logan theorie te vergezocht. Bovendien wordt er nergens in het verhaal gehint op een mogelijkheid dat hector op logan is gebaseerd.zeroday schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:22:
[...]
Eigenlijk geen idee, misschien komen we erachter.
In dit geval is m.i. het enige doel om aan te geven dat de hosts gebaseerd zijn op actuele karakters aka gasten van het park.
Ik vind die ook wat vergezocht. Het is nog maar een aflevering, als ze hosts maken van gasten moeten er meerdere aanwijzingen zijn (van meerdere gasten/hosts). Ik zou dan nog eerder hosts verwachten tussen de staff.
/▌
Mijn visie over de tijdlijnen, correct me if I'm wrong:
- 35 jaar terug: Arnold wordt vermoord door Dolores, dit heeft financiele gevolgen voor het park waardoor enkele jaren later William/Logan verkennen of ze willen investeren in het park. Hier zien we verder niets van.
- ongeveer 30 jaar terug: William/Logan verhaallijn, deze verhaallijn gaat uitkomen op de grote ramp waar ze een aantal keer naar refereren. Hosts die flippen, en de dood van een gast in het park (Logan).
- Een periode van enkele maanden die het "nu" vormen; MiB zoekt de maze, Dolores volgt dezelfde route als 30 jaar terug. Het stadje waar Dolores afgelopen aflevering in rondloopt was 30 jaar terug helemaal weg, dit was wat verwarrend maar eerder in de serie staat Ford met z'n jonge versie te praten en kijkt hij naar de vervallen kerktoren en begint te vertellen over z'n nieuwe narrative... volgens mij herbouwt hij die stad als onderdeel daarvan en komt Dolores vlak voor de opening van de nieuwe narrative daar in terecht o.i.d.
- 35 jaar terug: Arnold wordt vermoord door Dolores, dit heeft financiele gevolgen voor het park waardoor enkele jaren later William/Logan verkennen of ze willen investeren in het park. Hier zien we verder niets van.
- ongeveer 30 jaar terug: William/Logan verhaallijn, deze verhaallijn gaat uitkomen op de grote ramp waar ze een aantal keer naar refereren. Hosts die flippen, en de dood van een gast in het park (Logan).
- Een periode van enkele maanden die het "nu" vormen; MiB zoekt de maze, Dolores volgt dezelfde route als 30 jaar terug. Het stadje waar Dolores afgelopen aflevering in rondloopt was 30 jaar terug helemaal weg, dit was wat verwarrend maar eerder in de serie staat Ford met z'n jonge versie te praten en kijkt hij naar de vervallen kerktoren en begint te vertellen over z'n nieuwe narrative... volgens mij herbouwt hij die stad als onderdeel daarvan en komt Dolores vlak voor de opening van de nieuwe narrative daar in terecht o.i.d.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
De foto is wel verweerd, dus het is imho een verwijzing naar een andere tijdlijn, ik heb weer een nachtdienst maandag, dus ga hem live kijken ( als het niet te druk is ;| )Felyrion schreef op woensdag 30 november 2016 @ 00:00:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat kan op zich wel, in de "voorwaarden" staat dat alle DNA en Samples eigendom van 'Delos' zijn, en blijven.zeroday schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:22:
[...]
Maar ik denk niet dat William of Logan MIB is, omdat de twee bij aankomst in de saloon zijn geholpen door Maeve en Clementine.
Van Maeve wordt gezegd dat ze pas sinds kort in de Saloon is, en dat MIB haar dochter heeft vermoord, en haar bijna.
Clementine wordt uit productie genomen omdat ze niet functioneel zou zijn, en later weer 'gebruikt' door Bernard
[ Voor 63% gewijzigd door FreshMaker op 30-11-2016 16:59 ]
Is dat wel zo?FreshMaker schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:49:
Maar ik denk niet dat William of Logan MIB is, omdat de twee bij aankomst in de saloon zijn geholpen door Maeve en Clementine.
http://i.imgur.com/8xZdWLG.jpg
Bron:
https://www.reddit.com/r/...e_theory_s01e06_spoilers/
[ Voor 18% gewijzigd door TheFes op 30-11-2016 17:35 ]
Kijk maar even terug. Je ziet alleen Clem, van Maeve is geen sprake.FreshMaker schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:49:
Van Maeve wordt gezegd dat ze pas sinds kort in de Saloon is, en dat MIB haar dochter heeft vermoord, en haar bijna.
Clementine wordt uit productie genomen omdat ze niet functioneel zou zijn, en later weer 'gebruikt' door Bernard
William == MiB is 99% confirmed.
Door wie?
/▌
kijk even S01E09, 20 min 45 en dan iets verder net als hector staat te pissen ;-)
Poor Isabella and that Scar . .dat is net na de scene dat Logan een snee oploopt van William in zijn gezicht op dezelfde plek als waar Hector een litteken heeft zitten.
Poor Isabella and that Scar . .dat is net na de scene dat Logan een snee oploopt van William in zijn gezicht op dezelfde plek als waar Hector een litteken heeft zitten.
Ze hebben allebei een baard en allebei een zwarte hoed, tja. Al is zo'n litteken bij een host iets opzettelijks (imagebuilding ofzo), want alles wat zo'n host aan schade oploopt wordt gerepareerd.zeroday schreef op woensdag 30 november 2016 @ 18:14:
kijk even S01E09, 20 min 45 en dan iets verder net als hector staat te pissen ;-)
Het zijn wel verschillende acteurs verder (maar dat zijn MiB en William ook).
/▌
Als het litteken er al zat dan wordt dat meegenomen, als ze nu opgelapt worden dan worden zo zonder zichtbare schade teruggebouwd, dat zag je met dat apparaat, even een keelsnede fixen, apparaatje erop en hop .. alles weer voor elkaar. Dat is bij hem niet gebeurd.Marzman schreef op woensdag 30 november 2016 @ 18:40:
[...]
Ze hebben allebei een baard en allebei een zwarte hoed, tja. Al is zo'n litteken bij een host iets opzettelijks (imagebuilding ofzo), want alles wat zo'n host aan schade oploopt wordt gerepareerd.
Het zijn wel verschillende acteurs verder (maar dat zijn MiB en William ook).
Ik snap de focus op Hector = Logan hier niet zo, voegt 0,0 toe aan het hele verhaal.
goed dan, waar is Elsie?deBennie schreef op woensdag 30 november 2016 @ 20:23:
Ik snap de focus op Hector = Logan hier niet zo, voegt 0,0 toe aan het hele verhaal.
in de robotprinter
Net aflevering 9 gezien en dat is toch echt, naar mijn mening, de beste aflevering van dit seizoen! De sfeer, de twists and turns, de muziek ... alles! En Hopkins ... wauw! 
Ik ben zó bang dat de laatste aflevering eindigt in een cliffhanger van jewelste en dat we dan tot 2018 moeten wachten op het vervolg. We'll see!
Ik ben zó bang dat de laatste aflevering eindigt in een cliffhanger van jewelste en dat we dan tot 2018 moeten wachten op het vervolg. We'll see!
Dat denk jij.deBennie schreef op woensdag 30 november 2016 @ 20:23:
Volgens de geruchten geen cliffhanger.[b][message=49324723,noline]
[ Voor 41% gewijzigd door sjaool op 01-12-2016 00:45 ]
"When you grow up your heart dies"
Nog een paar dagen geduldig wachten.
Trouwens, ik lees hier het een-en-ander over de mogelijkheid dat William een jonge versie van 'The Man in Black' is en daar wil ik best in mee gaan, want zijn plotselinge transitie in de laatste aflevering laat de gelijkenissen zien. En dan heb je natuurlijk het grote mes dat William gebruikt heeft tijdens zijn rampage, is dat ook niet 'the weapon of choice' voor de MiB?
Als Elsie ook terug komt als Host en allerlei personages blijken door hosts te zijn vervangen is dit belangrijk voor het verhaal. Maar daar hebben we dan 9 afleveringen lang erg weinig aanwijzingen voor gehad afgezien van een overeenkomst in een baard en een litteken. Logan loopt ook een litteken op van dolores, dit is een totaal ander litteken (horizontaal) dat Hector niet heeft.
/▌
We weten nu dat Dolores Arnold heeft omgelegd, en dat er naast Arnold ook nog een keer een bezoeker dood is gegaan. Zou dat Logan zijn geweest, ook door Dolores, en daarmee de reden voor MiB/William om het 'leven' van Dolores tot een hel te maken met al die lynch/moord/verkrachtingen?
Dat de verhaallijn van William en Logan in het verleden zit kunnen we nu wel aannemen, want alle hosts die William van hun ledematen ontdaan heeft zien er mechanisch uit. In het 'heden' zijn de hosts van vlees en bloed.
Zou de laatste storyline van Ford de speurtocht naar het labyrinth zijn waar MiB nu mee bezig is?
Dat de verhaallijn van William en Logan in het verleden zit kunnen we nu wel aannemen, want alle hosts die William van hun ledematen ontdaan heeft zien er mechanisch uit. In het 'heden' zijn de hosts van vlees en bloed.
Zou de laatste storyline van Ford de speurtocht naar het labyrinth zijn waar MiB nu mee bezig is?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
@Chiron
William is niet meer on good terms met Logan. Denk dat William er niet zo mee zou zitten als Dolores Logan zou vermoorden. De MiB maakt het leven van Dolores niet een hel, dat heeft Ford zo bedacht (omdat zij zijn partner heeft vermoord). We weten niet of MiB Dolores verkracht. Dat neem je aan als je in de eerste episode zit, maar later zie je MiB alle hosts met veel precisie ontleden omdat hij ergens naar opzoek is. Een verkrachting lijkt daarom niet te passen in zijn personage.
Meerdere timelines zijn sowieso bevestigd. Erg knap dat ze eigenlijk elke theorie in één episode hebben weten te bevestigen
De laatste storyline lijkt iets te zijn met Maeve. Er is iemand die heeft lopen rommelen met de instellingen van Maeve voordat Felix en Sylvester dat deden. Het lijkt af en toe alsof Ford de controle aan het verliezen is, maar telkens laat hij zien dat hij alles in de gaten heeft. Net zoals hij compleet in controle was in de situatie met Bernard, al dacht je als kijker van niet.
William is niet meer on good terms met Logan. Denk dat William er niet zo mee zou zitten als Dolores Logan zou vermoorden. De MiB maakt het leven van Dolores niet een hel, dat heeft Ford zo bedacht (omdat zij zijn partner heeft vermoord). We weten niet of MiB Dolores verkracht. Dat neem je aan als je in de eerste episode zit, maar later zie je MiB alle hosts met veel precisie ontleden omdat hij ergens naar opzoek is. Een verkrachting lijkt daarom niet te passen in zijn personage.
Meerdere timelines zijn sowieso bevestigd. Erg knap dat ze eigenlijk elke theorie in één episode hebben weten te bevestigen
De laatste storyline lijkt iets te zijn met Maeve. Er is iemand die heeft lopen rommelen met de instellingen van Maeve voordat Felix en Sylvester dat deden. Het lijkt af en toe alsof Ford de controle aan het verliezen is, maar telkens laat hij zien dat hij alles in de gaten heeft. Net zoals hij compleet in controle was in de situatie met Bernard, al dacht je als kijker van niet.
Waar heb je dit gezien?Tk55 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:27:
@Chiron
Er is iemand die heeft lopen rommelen met de instellingen van Maeve voordat Felix en Sylvester dat deden.
Op 20 seconden van onderstaande video:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=PLoypA9r0EU#t=20s]
Bij het wijzigen van de eigenschappen van Maeve op de tablet:
Felix: Wait... What does this mean? Some of her attributes have already been changed. Paranoia, self-preservation.
Sylvester: Fuck! Someone has been altering her in an unlogged session. Someone with a fuck ton more privileges than us.
Maeve: What does this mean?
[ Voor 8% gewijzigd door Tk55 op 01-12-2016 12:01 ]
Tja, ze is al een keer eerder uit haar loop geweest. Misschien heeft het daar mee te maken.
Het zou me niks verbazen dat de opstand van de robots mislukt en dat we ontdekken dat dit al minimaal de derde keer is (eerder gebeurde het in de andere tijdlijnen met Meave en Doloris). Dat is ook het makkelijkste voor het volgende seizoen (anders krijg je een Terminator Salvation achtige wereld).
Het zou me niks verbazen dat de opstand van de robots mislukt en dat we ontdekken dat dit al minimaal de derde keer is (eerder gebeurde het in de andere tijdlijnen met Meave en Doloris). Dat is ook het makkelijkste voor het volgende seizoen (anders krijg je een Terminator Salvation achtige wereld).
/▌
Zou dat Arnold zijn geweest, die met Maeve heeft lopen rommelen? Of Bernard, al dan niet in opdracht van Ford. Er zijn verder niet heel veel mensen met 'Someone with a fuck ton more privileges than us.'Tk55 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:27:
@Chiron
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
@Chiron
Het lijkt me vrij sterk dat Arnold nog leeft. De stem die Dolores hoort is weliswaar van Arnold, maar bestaat slechts in haar geheugen. Dat werd wel duidelijk in deze episode.
Echter verklaart dat niet de verhaallijn van Elsie. Waarom wordt Elsie opgeruimd door Bernard (?) terwijl ze aan de kant staat van Ford, namelijk door het ontdekken van de praktijken van Theresa? Er lijkt daar meer aan de hand en ze hinten ook nog eens naar Arnold.
Het lijkt me vrij sterk dat Arnold nog leeft. De stem die Dolores hoort is weliswaar van Arnold, maar bestaat slechts in haar geheugen. Dat werd wel duidelijk in deze episode.
Echter verklaart dat niet de verhaallijn van Elsie. Waarom wordt Elsie opgeruimd door Bernard (?) terwijl ze aan de kant staat van Ford, namelijk door het ontdekken van de praktijken van Theresa? Er lijkt daar meer aan de hand en ze hinten ook nog eens naar Arnold.
Misschien dat er meer van Arnold in Bernard zit dan de bedoeling was van ford?Tk55 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:25:
@Chiron
Arnold hoeft niet (nu) te leven, er wordt niks gezegd over wanneer die wijzigingen aan Maeve gedaan zijn.Tk55 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:25:
@Chiron
Bernard zou een gespleten persoonlijkheid kunnen hebben met een 'geest' van Arnold die af en toe de touwtjes in handen neemt.
En was Theresa nou toch ook een host? In die flashback memories waar ze in bed lag met Bernard liep ze een beetje vast
Screenrant heeft ook nog wel een interessante theorie:
spoiler:
Midway through the season, Tessa Thompson joined the cast of Westworld as Delos board member Charlotte Hale. Now, this could just be a coincidence, but Ford does tell Bernard that his backstory and cornerstone – the death of his son, Charlie – is an “homage.” Therefore, there’s a strong possibility that Charlotte is actually Arnold’s daughter, and that their history (whether Charlotte was actually sick as a child, or whether Charlie’s death represents some other trauma from Arnold’s life) was woven into Bernard’s identity as Ford created him – with a few key changes.
There is a hole in this theory: Charlotte and Bernard have met previously, and Charlotte did not appear to recognize the host as her father. So, if we are to believe that Charlotte Hale is Arnold’s daughter, then either she already knew about Ford creating a host based on her father’s image, or she doesn’t actually know what her father looked like. Then, of course, there’s the possibility that Charlotte herself is an android – perhaps Arnold created her and set her loose into the world as part of his grand plan.

Midway through the season, Tessa Thompson joined the cast of Westworld as Delos board member Charlotte Hale. Now, this could just be a coincidence, but Ford does tell Bernard that his backstory and cornerstone – the death of his son, Charlie – is an “homage.” Therefore, there’s a strong possibility that Charlotte is actually Arnold’s daughter, and that their history (whether Charlotte was actually sick as a child, or whether Charlie’s death represents some other trauma from Arnold’s life) was woven into Bernard’s identity as Ford created him – with a few key changes.
There is a hole in this theory: Charlotte and Bernard have met previously, and Charlotte did not appear to recognize the host as her father. So, if we are to believe that Charlotte Hale is Arnold’s daughter, then either she already knew about Ford creating a host based on her father’s image, or she doesn’t actually know what her father looked like. Then, of course, there’s the possibility that Charlotte herself is an android – perhaps Arnold created her and set her loose into the world as part of his grand plan.
[ Voor 43% gewijzigd door Chiron op 01-12-2016 12:32 ]
Ja, een soort distributed Arnold over alle eerste hosts lijkt me ook een waarschijnlijke theorie 
Ik denk dat Bernard, omdat hij een host is, zijn herinneringen opnieuw kan beleven en aanpassen. Hetzelfde gebeurde bij de herinnering aan zijn zoontje. Is het een herinnering of is het een fantasie?
Ik denk dat Bernard, omdat hij een host is, zijn herinneringen opnieuw kan beleven en aanpassen. Hetzelfde gebeurde bij de herinnering aan zijn zoontje. Is het een herinnering of is het een fantasie?
Timeline info om meer te herinneren ;-)
open voor discussie, alle credits naar iemand op reddit

[ Voor 16% gewijzigd door zeroday op 01-12-2016 16:04 ]
Je plaatje is nogal klein.. en er zit geen link achter..zeroday schreef op donderdag 1 december 2016 @ 16:04:
[...]
Timeline info om meer te herinneren ;-)
open voor discussie, alle credits naar iemand op reddit
[afbeelding]
Ik was te vroeg denk ik, nu wel
Leuk plaatje wel, ik vermoed alleen maar denk niet dat alles klopt.
Ik neem aan dat het als Bernard al zo oud is, het wel opgevallen zou zijn dat hij niet ouder wordt..
Maar goed, het geeft wel zo ongeveer chronologisch weer hoe ik ook denk dat het in elkaar zit.
[ Voor 29% gewijzigd door TheFes op 01-12-2016 16:14 ]
je zag het binnen 10 seconden na plaatsingTheFes schreef op donderdag 1 december 2016 @ 16:10:
[...]
Je plaatje is nogal klein.. en er zit geen link achter..
Ik was te vroeg denk ik, nu wel
Eens, zitten wel wat hiaten in.Leuk plaatje wel, ik vermoed alleen maar denk niet dat alles klopt.
Ik neem aan dat het als Bernard al zo oud is, het wel opgevallen zou zijn dat hij niet ouder wordt..
Maar goed, het geeft wel zo ongeveer chronologisch weer hoe ik ook denk dat het in elkaar zit.
Zo is Bernard zo'n 15 jaar oud (kuch).. afhankelijk hoe lang de andere werknemers van Delos er werken kan het wellicht wel/niet opvallen. Enige wat gemeld wordt is dat ie er al heel lang werkt (ja, max 15 jaar) ...
nou .. in 15 jaar verander je inderdaad wel wat ..
Het zal wel niks zijn maar ik zit al een tijdje met de gedachte dat de meeste namen uit de serie uit het begin van het alfabet komen. Sinds de Arnold -> Bernard link is bevestigd is dat idee weer teruggekomen:
Arnold
Bernard
Charlotte
Dolores
E?? Evi? Man in Black? *
Ford
* Eerst had ik Teddy, dat wordt gebruikt als afkorting van Edward, maar blijkbaar heet hij Theodore.
Ik zal wel spoken zien maar bij deze serie mag dat.
Nog even verder spoken:
De naam Dolores lijkt wel erg op Delos.
De naam Abernathy lijkt wel een samentrekking van Arnold en Bernard.
Arnold
Bernard
Charlotte
Dolores
E?? Evi? Man in Black? *
Ford
* Eerst had ik Teddy, dat wordt gebruikt als afkorting van Edward, maar blijkbaar heet hij Theodore.
Nog even verder spoken:
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Of Meave zelf, misschien is het allemaal al een keer eerder gebeurd.Chiron schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:18:
[...]
Zou dat Arnold zijn geweest, die met Maeve heeft lopen rommelen? Of Bernard, al dan niet in opdracht van Ford. Er zijn verder niet heel veel mensen met 'Someone with a fuck ton more privileges than us.'
/▌
Ha, die theorie mbt het alfabet had ik ook. Als E had ik Elsie. Toen ben ik echter op imdb gaan kijken naar de namen van de overige karakters en kwam er niet echt verder mee..CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 18:39:
Het zal wel niks zijn maar ik zit al een tijdje met de gedachte dat de meeste namen uit de serie uit het begin van het alfabet komen. Sinds de Arnold -> Bernard link is bevestigd is dat idee weer teruggekomen:
Arnold
Bernard
Charlotte
Dolores
E?? Evi? Man in Black? *
Ford
Nog even verder spoken:
Als C had ik trouwens Charlie, Bernards zoon.
Dat betekent, stam + t .
Oeh, ik kwam net op delosincorporated.com en als je daar de training volgt dan krijg je weer inspirerende ideeën.
http://delosincorporated.com/#corp-resources
Ze lijken daar te sturen op een groep van 5 gasten waarvan 2 gaan trouwen, het bruidspaar krijgt ruzie en schieten zelfs op elkaar bij een schuurfeest. ( dolores wordt de schuur ingesleept? )
Er komt eerst een bankovervaller langs om de 2 te kalmeren maar de 3 anderen gaan met die verhaallijn mee. Hierop komt er een Missionaris die het stel weer kalmeert en de twee volgen nu die verhaallijn ( weeshuisverhaal ) , de andere 3 gaan wat anders doen namelijk het bank en treinoverval verhaal.
Bij het weeshuisverhaal krijgen de twee weer ruzie en de bruid loopt met een kapot geslagen melkfles te zwaaien. Daarop worden hosts en leraressen ingezet om te kalmeren maar dat eindigt in een bloedbad.
Als de leraressen worden ingezet krijgen ze ook last een een
De bruidegom gaat de bruid succesvol uit de cel breken samen met een host waarna ze teruggaan en weer ruzie krijgen op een klif.
Hierop wordt eerst een ghost nation ingezet die om hulp vraagt maar krijgen dan meer ruzie over hoe ze hem kunnen helpen.
Er wordt een wolf ingezet om de twee uit elkaar te drijven wat lukt. Bruid gaat naar de Ghost Nation, andere volgt het weeshuisverhaal waar deze een band met een weeskind had opgebouwd.
Nu zeggen ze dat dit Guests zijn maar er wordt wel vermeld dat ze allemaal apart van elkaar een "accommodatie" hadden gekregen....zeg het maar, was dit het verhaal wat Ford nu inzet? Is dit wat er echt gebeurd is met William en Julliet? Zoveel vragen...
[/Theorymodus]
Echt, het is ze verdomde goed gelukt om nog alle kanten op te gaan. Ik hoop wel dat deze hele serie een fatsoenlijk einde gaat krijgen en niet eindigt zoals Lost maar ik ga er vanuit dat dit gewoon 5 max 6 series duurt en een mooi einde krijgt.
http://delosincorporated.com/#corp-resources
Ze lijken daar te sturen op een groep van 5 gasten waarvan 2 gaan trouwen, het bruidspaar krijgt ruzie en schieten zelfs op elkaar bij een schuurfeest. ( dolores wordt de schuur ingesleept? )
Er komt eerst een bankovervaller langs om de 2 te kalmeren maar de 3 anderen gaan met die verhaallijn mee. Hierop komt er een Missionaris die het stel weer kalmeert en de twee volgen nu die verhaallijn ( weeshuisverhaal ) , de andere 3 gaan wat anders doen namelijk het bank en treinoverval verhaal.
Bij het weeshuisverhaal krijgen de twee weer ruzie en de bruid loopt met een kapot geslagen melkfles te zwaaien. Daarop worden hosts en leraressen ingezet om te kalmeren maar dat eindigt in een bloedbad.
Als de leraressen worden ingezet krijgen ze ook last een een
Schijnbaar wordt de bruid toch door een marshal in de cel gezet.EMOTIONAL APPEAL HAS LOST IMPACT—TRIGGERED BY THE PERCEIVED CONDESCENSION OF THE SCHOOLMARMS, GUEST ID#398436 GOES ON SHOOTING SPREE. NARRATIVE UPSET DEALING WITH RIPPLE EFFECTS OF AN UNEXPECTED WHITE HAT STORYLINE DISRUPTION.
De bruidegom gaat de bruid succesvol uit de cel breken samen met een host waarna ze teruggaan en weer ruzie krijgen op een klif.
Hierop wordt eerst een ghost nation ingezet die om hulp vraagt maar krijgen dan meer ruzie over hoe ze hem kunnen helpen.
Er wordt een wolf ingezet om de twee uit elkaar te drijven wat lukt. Bruid gaat naar de Ghost Nation, andere volgt het weeshuisverhaal waar deze een band met een weeskind had opgebouwd.
Nu zeggen ze dat dit Guests zijn maar er wordt wel vermeld dat ze allemaal apart van elkaar een "accommodatie" hadden gekregen....zeg het maar, was dit het verhaal wat Ford nu inzet? Is dit wat er echt gebeurd is met William en Julliet? Zoveel vragen...
[/Theorymodus]
Echt, het is ze verdomde goed gelukt om nog alle kanten op te gaan. Ik hoop wel dat deze hele serie een fatsoenlijk einde gaat krijgen en niet eindigt zoals Lost maar ik ga er vanuit dat dit gewoon 5 max 6 series duurt en een mooi einde krijgt.
Ben echt reuze benieuwd naar de season finale!
analogworm schreef op zondag 4 december 2016 @ 15:11:
Ben echt reuze benieuwd naar de season finale!

Me want for next season :

Samoerai World ?
op naar S02, ik hoop op een mooi vervolg inderdaad !
spoiler:

[ Voor 39% gewijzigd door FreshMaker op 05-12-2016 09:17 ]
De locatie van Maeve's dochter was "park 1 sector 15 zone 3".
Kan best dat er meer parken zijn dan alleen Westworld.
Verder een geniaal seizoenseind. Geen vreemde twists & turns, een mooi, clean einde van het verhaal, erg mooi in beeld gebracht. De setup naar S2 is er ook.
Dat is toch wel duidelijk in beeld gebracht, zeker met de afdeling aan Samurai, en de trainingen die ze daar lieten zien.JackBol schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:21:
[...]
De locatie van Maeve's dochter was "park 1 sector 15 zone 3".
Kan best dat er meer parken zijn dan alleen Westworld.
Verder een geniaal seizoenseind. Geen vreemde twists & turns, een mooi, clean einde van het verhaal, erg mooi in beeld gebracht. De setup naar S2 is er ook.
Zo zal er ook een Roman world zijn, in de originele film waren het er ook al drie, op deze manier kun je diverse settings opbouwen.
Waarom moest Elsie nu eigenlijk vermoord worden? Omdat Ford niet wilde dat de techniek voor het bouwen van nieuwe hosts naar buiten komt? Of moesten uiteindelijk simpelweg alle mensen dood? Daar lijkt het uiteindelijk aardig op. 
Hoeveel ik ook genoten heb van S1 van Westworld, ergens heb ik het idee dat het beter in 5 uur had gekund ipv 10+.
Hoeveel ik ook genoten heb van S1 van Westworld, ergens heb ik het idee dat het beter in 5 uur had gekund ipv 10+.
Spoilers van delosincorporated.com, een site die HBO rondom westworld gemaakt heeft:Het Leoh-Paard schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:40:
Waarom moest Elsie nu eigenlijk vermoord worden? Omdat Ford niet wilde dat de techniek voor het bouwen van nieuwe hosts naar buiten komt? Of moesten uiteindelijk simpelweg alle mensen dood? Daar lijkt het uiteindelijk aardig op.
spoiler:
https://www.reddit.com/r/...dcom_updated_after_ep_10/
Deze reddit post komt er op neer dat je via via op dit korte filmpje uit komt, waarin eigenlijk bevestigd wordt dat Elsie nog levend is.
Deze reddit post komt er op neer dat je via via op dit korte filmpje uit komt, waarin eigenlijk bevestigd wordt dat Elsie nog levend is.
Vergeet het stukje post-credits niet te zien, er is nog een kleine scene in beeld om af te sluiten.
Het eerste seizoen is een mooi afgerond verhaal, cliffhangers zijn vermeden, op de meeste raadsels is een antwoord gegeven. Nu begint het lange wachten, het zou duren tot begin 2018 voor het 2e seizoen komt.
Het eerste seizoen is een mooi afgerond verhaal, cliffhangers zijn vermeden, op de meeste raadsels is een antwoord gegeven. Nu begint het lange wachten, het zou duren tot begin 2018 voor het 2e seizoen komt.
ok .. S1 einde ..
maar ..
wat is er met Abernathy gebeurd
wat is er met Elsie gebeurd
wat is er met die security guard gebeurd (indianen/inboorlingen)
wat is er met het paard van Logan gebeurd ;-)
heeft hector het overleefd?
wat en wie met het stelen van de code?
best nog wel stukken verhaallijnen die gewoon in dun lucht oplossen .. to dissolve in thin air..
Enigszins vind ik het einde bevredigend edoch toch hier en daar tegenvallen. De kern: prachtig, maar de losse eindjes ..
Als ze dat aan elkaar kunnen en willen breien: prachtig ..
maar ..
wat is er met het paard van Logan gebeurd ;-)
heeft hector het overleefd?
wat en wie met het stelen van de code?
best nog wel stukken verhaallijnen die gewoon in dun lucht oplossen .. to dissolve in thin air..
Enigszins vind ik het einde bevredigend edoch toch hier en daar tegenvallen. De kern: prachtig, maar de losse eindjes ..
Oh ja guys. Na de aftiteling komt nog een scène. Just so you know was al gemeld
Er gaan nu al een theorie dat de host die gemaakt werd in die kelder in ep7 (geloof ik) nu een host versie Is van ford
Of nu dus de echte human Ford dood is en host leeft Door of andersom zijn We op reddit nog niet helemaal over uit.
Het grootste argument is de laatste handschud tussen Ford en benard. werd erg op ingezoomed en daarbij waren het niet ford´s woorden dat je een host kan herkennen aan the `handschake` "It was cold and lifeless"
Er gaan nu al een theorie dat de host die gemaakt werd in die kelder in ep7 (geloof ik) nu een host versie Is van ford
Of nu dus de echte human Ford dood is en host leeft Door of andersom zijn We op reddit nog niet helemaal over uit.
Het grootste argument is de laatste handschud tussen Ford en benard. werd erg op ingezoomed en daarbij waren het niet ford´s woorden dat je een host kan herkennen aan the `handschake` "It was cold and lifeless"
[ Voor 15% gewijzigd door PaRaDoX4 op 05-12-2016 19:54 ]
No Dude, EastWorld natuurlijk.FreshMaker schreef op maandag 5 december 2016 @ 08:27:
Samoerai World ?
How do you save a random generator ?
Toch duidelijk een S boven de W hoor.
Maar wauw wat een seizoen einde. Uiteindelijk bleek Ford dus alles gepland te hebben.
Yup, zijn "nieuwe verhaallijn"
.
Onderdeel van Fords human-hunting-party.zeroday schreef op maandag 5 december 2016 @ 19:16:
ok .. S1 einde ..
maar ..
spoiler:
die loopt nog rond in het park
spoiler:
waarschijnlijk idem ditto, Ford heeft Elsie en Stubbs bewust uit het Mesa complex gelokt
Geen idee, maar relevantie?wat is er met het paard van Logan gebeurd ;-)
Armastice wel, dus ik neem aan Hector ook.heeft hector het overleefd?
De Abernathy-data-smokkel was alleen een backup plan van Charlotte om Ford onder druk te kunnen zetten af te treden. Maar Abernathy was nooit onder Charlotte/Sizemore's controle. Dat hele plannetje was door Ford de kop in gedruktwat en wie met het stelen van de code?
(maakt ook niet meer uit, want de hele Delos board is een koppie kleiner)
Je kan ook eindjes zien waar geen eindjes zijn.best nog wel stukken verhaallijnen die gewoon in dun lucht oplossen .. to dissolve in thin air..
[ Voor 7% gewijzigd door JackBol op 05-12-2016 22:41 ]
Man man seriously what the fuck! Nice, bizar, vet!
Maar echt he?!
Maar echt he?!
Na de laatste aflevering dacht ik hetzelfde als na de 1e (en diverse afleveringen tussendoor).
Arme Teddy.
Arme Teddy.
called itw00Dy schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 23:07:
[...]
Mijn theorie:
Arnold had een test ontwikkeld om zelfbewustzijn bij hosts te testen, nl "the Maze".
Verder denk ik dat Ford nog leeft, de host die hij heeft liggen printen is waarschijnlijk een kopie van zichzelf.
Maeve haar escape is waarschijnlijk geprogrammeerd door Ford.
De metamorfose van William is een beetje té op korte termijn.
Hoelang moeten we wachten op seizoen 2?

Echt, zoveel mogelijkheden nog...
Tevens: Theodore die op precies diezelfde plek een pijl door Angela krijgt geramd als hij met MIB in het bos met de wilden is.
Ook viel het mij op dat hij in de trein een aantal keer wakker wordt met zijn hand op precies die plek.( ik weet even niet welke afleveringen)
Zou wat zijn als Teddy juist daar is gaan leven. Je ziet hem immers niet sterven, hij ziet zijn geliefde sterven.Deadsy schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 00:05:
Arme Teddy.
Tevens: Theodore die op precies diezelfde plek een pijl door Angela krijgt geramd als hij met MIB in het bos met de wilden is.
Ook viel het mij op dat hij in de trein een aantal keer wakker wordt met zijn hand op precies die plek.( ik weet even niet welke afleveringen)
35 jaar is te kort?w00Dy schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 00:10:
[...]
De metamorfose van William is een beetje té op korte termijn.

Seizoen 2 komt pas in 2018.
[ Voor 6% gewijzigd door sjaool op 06-12-2016 00:55 ]
"When you grow up your heart dies"
Ach ik had toch graag afsluiting hiervan gezien, nu is het raden.JackBol schreef op maandag 5 december 2016 @ 22:37:
[...] paard met Logan
Geen idee, maar relevantie?
Ik kan me indenken dat hij met dat paard naakt terugkeert, en voor gek verklaard wordt, waardoor William de macht kan overnemen.
Maar dat is speculatie, net zoals alles was in deze serie.
nog maar 56 weken geduld
Over Speculaas gesproken;FreshMaker schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 01:01:
Ik kan me indenken dat hij met dat paard naakt terugkeert, en voor gek verklaard wordt, waardoor William de macht kan overnemen.
Maar dat is speculatie, net zoals alles was in deze serie.
Als je daar nog verder je fantasie op los laat zou Logan wel eens host kunnen zijn welke william op weg helpt bij zijn zoektocht naar de maze welke hij ontdekt heeft bij .... Ik vond het zo raar dat logan daar (als een soort geliefde?) zat te bitchen over william zijn duistere zijde terwijl logan zogenaamd de losbol is. Klonk in mijn oren als een julliet en logan is de host die julliet moet voorstellen.
[/theorymodus]
Daar heb je wel een punt ....Humma Kavula schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 01:18:
[...]
Over Speculaas gesproken;
[...]
Als je daar nog verder je fantasie op los laat zou Logan wel eens host kunnen zijn welke william op weg helpt bij zijn zoektocht naar de maze welke hij ontdekt heeft bij .... Ik vond het zo raar dat logan daar (als een geliefde?0 zat te bitchen over william zijn duistere zijde terwijl logan zogenaamd de losbol is. Klonk in mijn oren als een julliet en logan is de host die julliet moet voorstellen.
[/theorymodus]
Logan wordt zwaar mishandeld, en bijna gekilled in ( ik meen ) afl. 7.
Het zou dus zomaar mogelijk zijn dat in één van de bezoeken Logan is 'omgeruild' met een host.
Sterker nog, het kan zelfs zo zijn, dat Logan helemaal niet het park ingaat met William, maar al tijdens de reis / incheck afzijdig gehouden wordt, en zijn plaatsvervanger ( host ) met William op pad gaat.
Dat: "you will be assimilated" heb ik ook al de hele tijd. Allicht dat de levende hosts ( firstborn/wilden/ghost nation ) proberen om de echte mensen te lokken en uit te roeien te vervangen. Arnold/Bernard?
Ik denk ook dat Ford niet dood is maar dat hij een kopie van hemzelf heeft laten neerknallen om de loop naar de maze te reconstrueren. ( schepper doodschieten = trauma ). Je ziet ook duidelijk de handdruk met bernard ( You can tell it with the handshake) waarna hij naar het podium loopt.
Maar goed, zoals ik al zei, ze kunnen in principe nog alle kanten op. Wel jammer dat we zo lang moeten wachten want ik vind deze serie tot op heden wel een mooie mindfuck.
Ik denk ook dat Ford niet dood is maar dat hij een kopie van hemzelf heeft laten neerknallen om de loop naar de maze te reconstrueren. ( schepper doodschieten = trauma ). Je ziet ook duidelijk de handdruk met bernard ( You can tell it with the handshake) waarna hij naar het podium loopt.
Maar goed, zoals ik al zei, ze kunnen in principe nog alle kanten op. Wel jammer dat we zo lang moeten wachten want ik vind deze serie tot op heden wel een mooie mindfuck.
[ Voor 61% gewijzigd door Humma Kavula op 06-12-2016 01:48 ]
Let op:
Zoals bij alle andere topics over series: als dat wat je post nog niet in een officiële aflevering op tv is geweest, dan hoort het in ~~~[spoiler] tags te staan. Dus ook informatie uit andere bronnen, uit teasers en previews, dient in principe afgeschermd te worden om zo veel mogelijk Tweakers een (naar hun mening) plezierige ervaring te garanderen.
Zoals bij alle andere topics over series: als dat wat je post nog niet in een officiële aflevering op tv is geweest, dan hoort het in ~~~[spoiler] tags te staan. Dus ook informatie uit andere bronnen, uit teasers en previews, dient in principe afgeschermd te worden om zo veel mogelijk Tweakers een (naar hun mening) plezierige ervaring te garanderen.