Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Westworld

westworld-logo

Westworld gaat over het fictieve attractiepark Westworld, waar bezoekers (guests) zich mengen in een Western setting waarin mensachtige robots (hosts) de attracties verzorgen. De bezoekers betalen een flink bedrag voor een bezoekje aan Westworld, waarin zij kunnen doen wat ze willen, zonder dat de hosts ze kwaad doen. Het bedrijf achter het fictieve park Westworld is Delos.

De serie is geïnspireerd door de gelijknamige film uit 1973.

Trailers

Seizoen 1

Seizoen 2

Afbeeldingen

westworldsweetwater

westworldteddydolores

westworld

westworldmib

Delos

Delos is het bedrijf achter het fictieve park van Westworld. In onderstaande plaatje (klik voor grote versie) wordt beschreven hoe het hoofdkwartier van Delos eruit ziet. De website van Delos is http://delosincorporated.com/.
delos-map

Karakters

Park hosts
  • Dolores Abernathy, Girl-next-door type
  • Teddy Flood, cowboy
  • Maeve Millay, Bordeelmanager
  • Clementine Pennyfeather, Bordeelmedewerkster
Staff
  • Dr Robert Ford, bedenker en eindbaas van het park
  • Theresa Cullen, parkmanager?
  • Bernard Lowe, hoofd programmeren
  • Lee Sizemore, scriptschrijver, bedenkt verhalen voor in het park
  • Stubbs, hoofd beveiliging
  • Elsie Hughes, medewerker
Guests
  • The Man in Black (MIB), park VIP. Komt al 30 jaar in het park.
  • William, parkgast
  • Logan, parkgast en vriend/collega van William
Anderen
  • Arnold, medeoprichter van Westworld
Voor meer karakters:
Wikipedia: Westworld (TV series)
http://www.imdb.com/title/tt0475784/

Afleveringen

Seizoen 1
Afl.TitelUitzenddatum (VS)
S01E01The Original02 okt 16
S01E02Chestnut09 okt 16
S01E03The Stday 16 okt 16
S01E04Dissonance Theory 23 okt 16
S01E05Contdapasso 30 okt 16
S01E06The Adversary 06 nov 16
S01E07Trompe L'Oeil 13 nov 16
S01E08Trace Decay 20 nov 16
S01E09The Well-Tempered Clavier27 nov 16
S01E010The Bicameral Mind04 dec 16

Seizoen 2
Afl.TitelUitzenddatum (VS)
S02E01Journey into Night2018
S02E02Reunion2018
S02E03Virtù e Fortuna2018
S02E04The Riddle of the Sphinx2018
S02E05Akane no Mai2018
S02E06Phase Space2018
S02E07Les Écorchés2018
S02E08Kiksuya2018
S02E09Vanishing Point2018
S02E010The Passenger2018

Seizoen 3
Seizoen 3 wordt in het voorjaar van 2019 verwacht.

Muziek

Componist Ramin Djawadi heeft de muziek voor Westworld geschreven. Hier zijn onder andere covers gemaakt van bekende nummers in western stijl. De muziek is te beluisteren op Spotify of YouTube.

Western cover van Paint It Black:

Linkjes

Algemene info
IMDB: Westworld (TV Series 2016– )
https://en.wikipedia.org/wiki/Westworld_(TV_series)
http://www.hbo.com/westworld

Discussies en theorieën
https://www.reddit.com/r/westworld/

Website van Delos (bedrijf achter Westworld)
http://delosincorporated.com/

[ Voor 139% gewijzigd door Tk55 op 04-07-2018 08:19 . Reden: afbeelding Delos toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Voor de Op

Dit zijn de volgende afleveringen.

Original
Episode # Prod # Air Date Titles
_____ ______ ___________ ___________ ___________________________________________

Season 1

1. 1-1 02 Oct 16 The Original
2. 1-2 09 Oct 16 Chestnut
3. 1-3 16 Oct 16 The Stray
4. 1-4 23 Oct 16 Dissonance Theory
5. 1-5 30 Oct 16 Contrapasso
6. 1-6 06 Nov 16 The Adversary
7. 1-7 13 Nov 16 Trompe L'Oeil
8. 1-8 20 Nov 16 Trace Decay
9. 1-9 27 Nov 16 The Well-Tempered Clavier
10. 1-10 04 Dec 16 TBA

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-05 09:33
Ben wel erg benieuwd naar deze serie. Als het lukt vanavond de eerste episode kijken.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-05 11:48
Ik weet nog niet wat ik er van moet vinden. Ik denk eerst meer afleveringen kijken. Op zich interessant gegeven, maar ik merkte dat eerste aflevering riep niet de emoties op dat maker volgens mij voor de ogen hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 11:52
Wellicht interessant om te vermelden:
IMDB: Westworld (1973)

Serie is gebaseerd op een jaren '70 film.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Olga2000 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:21:
maar ik merkte dat eerste aflevering riep niet de emoties op dat maker volgens mij voor de ogen hadden.
Watte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Dank, toegevoegd!
ChojinZ schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:21:
Wellicht interessant om te vermelden:
IMDB: Westworld (1973)

Serie is gebaseerd op een jaren '70 film.
Toegevoegd aan OP. Heb de film zelf nooit gezien, maar er werd wel een en ander benoemd in de eerste aflevering. Dat er 30 jaar geleden iets was voorgevallen (waarschijnlijk ten tijde van de film?) en een van de personages al 30 jaar rondloopt in Westworld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olga2000
I know! Ik snap het zelf niet... Ik denk dat heel veel laten zien van 'onderdelen' heeft een bepaalde effect gehad. Een van de 'gasten' kon ik wel wurgen omdat ik wist dat hij 'echte' mens was en dus per definitie enorme kl*tzak, ook in het 'echte' leven. Maar het lukte mij (nog) niet om empathische gevoelens voor androids te ontwikkelen. En dat was denk ik de bedoeling...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:06
Ik kan nu al niet wachten op zondag nieuwe episode haha, damn wat een gruwelijke serie nu al! Alles zit ook gewoon goed in elkaar en ziet er perfect uit, nergens op het budget bespaard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
De acteurs die hosts spelen zijn hier en daar bewerkt met CGI om het robotische/houterige effect voor elkaar te krijgen:
https://www.inverse.com/a...cts-miles-beyond-a-glitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:17
Tk55 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:27:
[...]

Toegevoegd aan OP. Heb de film zelf nooit gezien, maar er werd wel een en ander benoemd in de eerste aflevering. Dat er 30 jaar geleden iets was voorgevallen (waarschijnlijk ten tijde van de film?) en een van de personages al 30 jaar rondloopt in Westworld.
Ik denk niet dat events uit de serie gelinkt worden aan de film. De film was meer een soort jurassic park (van dezelfde maker, Michael Crichton, overigens) met de robots als echte bad guys. Er werd ook gezegd dat in die 30 jaar nog niks gebeurd is, maar dat dat er zeker aan zit te komen na zo'n lange tijd :) De overeenkomsten zullen wel zitten in het feit dat er wat doden zijn gevallen in het film-incident, dat zal ook wel gebeurd zijn in de timeline van de serie.

Vond het persoonlijk wel mooi dat je af en toe op het verkeerde been wordt gezet; het karakter Teddy die je eerst aanziet voor mens, en het feit dat Dolores de oudste robot nog in dienst is. Ik hoop dat de hele overall arc (het diepere level en achterliggende doel van het park) al is uitgewerkt en dat we die gaan zien zonder dat de boel gecancelled wordt. Maar HBO zet hoog in op deze serie aangezien GoT naar een einde gaat toewerken en andere series niet zo goed meer lopen.

Plus: android boobies! _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door CopyCatz op 04-10-2016 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
@CopyCatz

Wat ik gelezen heb: De film is waarschijnlijk niet canon, maar ze noemden wel een event wat de film zou kunnen zijn. Vast een knipoog.

Inderdaad goed op het verkeerde been gezet :) Ik heb de serie gekeken zonder trailer, omdat ik ergens eens had gelezen dat Westworld in de maak was en men er enthousiast over was. Tot nu toe erg tevreden. Het is tot nog toe lastig in te schatten waar het heen gaat en in hoeverre we de 'echte' wereld gaat zien. Ook voor de makers moet het een moeilijke vraag zijn waar het einde gaat zijn!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:06

zeroday

There is no alternative!

En de muziek in de eerste aflevering. Die dude in het zwart .. en dan muziek met black in de titel ..

Wauww !

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
Ik ga vanavond kijken. Hier wacht ik al sinds begin vorig jaar op toen de eerste geruchten rond gingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Scrtz schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:35:
Ik kan nu al niet wachten op zondag nieuwe episode haha, damn wat een gruwelijke serie nu al! Alles zit ook gewoon goed in elkaar en ziet er perfect uit, nergens op het budget bespaard :)
Tenzij je in Amerika woont moet je helaas toch wachten tot maandag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:22
Trailer was goed ... zelfs mijn vrouw vond het best OK en zij houdt meestal niet van dit soort dingen.
Alles leek wel te kloppen .... de setting, landschappen, karakters ...
En dan de muziek ... ik kreeg toch wel een grote smile op mijn gezicht bij die schietscene met de symfonische versie van "Paint it black" erachter ... pfff ... schot in de roos _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:04

d0s

sssst

Gisteren de eerste episode gezien. Gaaf gemaakt en kan nog alle kanten op. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Die schietscene was inderdaad erg tof. Dat voelde, mede dankzij de muziek, meer aan als een scene uit een goede film dan een tv-serie :)

En dat einde met die vlieg.. brr. Ik vond Dolores zo lief en aardig, maar toen bedacht ik me even dat het best wel eens anders zou kunnen gaan uitpakken :P

Ben ik trouwens de enige die dacht dat de wat oudere mevrouw van de leiding ook wel eens een droid zou kunnen zijn? Het karakter van Jeffrey Wright sprak ergens in de aflevering over de bewegingen die ze met haar wenkbrauwen maakte, wat hij ook (met andere karaktertrekken) bij de robots deed. Lijkt mij een duidelijke hint. Of iets om de kijker mee op het verkeerde spoor te zetten... ;(

Oh, en het vrouwelijk schoon is natuurlijk ook erg fijn in deze serie (speciaal voor Raven en Krusher even een foto :+ ):
Afbeeldingslocatie: https://tvmazecdn.com/uploads/images/medium_portrait/7/19324.jpg

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:06

zeroday

There is no alternative!

ex vrouw van Elon Musk (Tesla, Space-X, Paypal) schijnt ook mee te doen ..

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:23

m0nk

16-09-2003 15.15

De eerste aflevering is gratis te kijken op HBO go overigens.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Stukfruit schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 18:32:
Ben ik trouwens de enige die dacht dat de wat oudere mevrouw van de leiding ook wel eens een droid zou kunnen zijn? Het karakter van Jeffrey Wright sprak ergens in de aflevering over de bewegingen die ze met haar wenkbrauwen maakte, wat hij ook (met andere karaktertrekken) bij de robots deed. Lijkt mij een duidelijke hint. Of iets om de kijker mee op het verkeerde spoor te zetten... ;(
"You can lose the accent" wordt anders nog knap lastig :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 11:00

Goner

What can I do you for ?

Ben wel heel benieuwd wat die 'man in black' nou van plan is :?

EDIT: inderdaad, naar eigen zeggen op zoek naar een "deeper level to this game" ... maar om daar nou een Host voor te scalperen.

[ Voor 57% gewijzigd door Goner op 04-10-2016 22:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xoniq
Goner schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 22:32:
Obsessie voor de dieper gelegen mogelijkheden van Westworld. Die lijkt verveeld te zijn in dat wereldje en lijkt nieuwe mogelijkheden te willen ontdekken.

Ik heb de eerste aflevering net gekeken, man dit wordt een lekkere serie. Pff je wordt helemaal gek gemaakt met wat nou echte en wat scripted scenario's zijn. En wie is een Android en wie niet. Toen 'The Boss' beneden aan de Whisky zat met die uitgebrande Android zagen die bewegingen er wel lekker robotisch uit. Alsof je het in een gemiddeld spookhuis tegen komt. Oog voor detail in deze serie, ik keek er al sinds begin 2015 naar uit en ben niet teleurgesteld. Dit is/wordt het nieuwe HBO pareltje!

[ Voor 43% gewijzigd door xoniq op 04-10-2016 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
xoniq schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 22:47:
[...]

Obsessie voor de dieper gelegen mogelijkheden van Westworld. Die lijkt verveeld te zijn in dat wereldje en lijkt nieuwe mogelijkheden te willen ontdekken.

Ik heb de eerste aflevering net gekeken, man dit wordt een lekkere serie. Pff je wordt helemaal gek gemaakt met wat nou echte en wat scripted scenario's zijn. En wie is een Android en wie niet. Toen 'The Boss' beneden aan de Whisky zat met die uitgebrande Android zagen die bewegingen er wel lekker robotisch uit. Alsof je het in een gemiddeld spookhuis tegen komt. Oog voor detail in deze serie, ik keek er al sinds begin 2015 naar uit en ben niet teleurgesteld. Dit is/wordt het nieuwe HBO pareltje!
Ja idd, echt alles klopt gewoon aan deze serie, echt geweldig om naar te kijken idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Duurde wel een half uur voordat ik het wat vond. Had het normaliter daarvoor al twee keer uitgezet. Het is dat het al gehyped werd als potentiële topserie. Na een half uur werd het een stuk beter, en ja potentie heeft het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Het is idd een typische "Potentie" serie waarin de onderdrukten/gevangenen uiteindelijk vrijkomen.

Soms goed uitgewerkt net als bv in Logans Run, Equilibrium, The Matrix

Minder maar goed genoeg en niet te lang gerekt, The Hunger Games, The Maze Runner, Divergent, enzzz

Maar ook vaak niet goed tot zeer slecht met als voorbeeld Wayward Pines en Under the Dome, waar uiteindelijk niks met de potentie gedaan wordt en/of het zover verlengd wordt dat er geen soelaas meer is.

maw pas aan het einde van het 1e seizoen weet je welke kant het op gaat, of het oneindig gerekt wordt, en of de plottwists nog geloofwaardig zijn.

De 1e aflevering zag er erg goed uit en was leuk om naar te kijken, ik heb however niet het gevoel dat er nog 10 afleveringen nodig zouden hoeven zijn om het hele verhaal te vertellen. (gezien mijn idee waar men met de type setting naar toe wil.)

[ Voor 7% gewijzigd door enchion op 05-10-2016 00:57 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
enchion schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 00:49:

Maar ook vaak niet goed tot zeer slecht met als voorbeeld Wayward Pines en Under the Dome, waar uiteindelijk niks met de potentie gedaan wordt en/of het zover verlengd wordt dat er geen soelaas meer is.
Nou ik heb HBO toch wel wat hoger zitten als de zenders waar deze twee bagger series op komen.

Hbo heeft in de afgelopen 20 jaar zo onwijs veel kwaliteit afgeleverd. Je kunt er wel van op aan dat die alles eruit halen en er geen Under the Dome van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 01:02:
[...]

Nou ik heb HBO toch wel wat hoger zitten als de zenders waar deze twee bagger series op komen.

Hbo heeft in de afgelopen 20 jaar zo onwijs veel kwaliteit afgeleverd. Je kunt er wel van op aan dat die alles eruit halen en er geen Under the Dome van maken.
Game of Thrones. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Game of Thrones. Wat bedoel je daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Donstil schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 01:55:
[...]

Game of Thrones. Wat bedoel je daarmee?
Ik denk dat ie dat dus ziet als 'bagger'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
enchion schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 00:49:
Het is idd een typische "Potentie" serie waarin de onderdrukten/gevangenen uiteindelijk vrijkomen.

Soms goed uitgewerkt net als bv in Logans Run, Equilibrium, The Matrix

Minder maar goed genoeg en niet te lang gerekt, The Hunger Games, The Maze Runner, Divergent, enzzz

maw pas aan het einde van het 1e seizoen weet je welke kant het op gaat, of het oneindig gerekt wordt, en of de plottwists nog geloofwaardig zijn.

De 1e aflevering zag er erg goed uit en was leuk om naar te kijken, ik heb however niet het gevoel dat er nog 10 afleveringen nodig zouden hoeven zijn om het hele verhaal te vertellen. (gezien mijn idee waar men met de type setting naar toe wil.)
Vooral Under the Dome was echt zonde. Ging nergens meer over, maar begin goed en verfrissend, maar is totaal verkracht. Had zoveel beter gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-05 09:33
Gisteravond ook gezien. Had ook wel even tijd nodig om erin te komen. Duurde ook even voordat 'de clue' van de serie beetje duidelijk werd. Best aardige episode, maar nog niet volledig overtuigd.
Het wordt voor mij snel vervelend als je steeds weer naar dezelfde stukken kijkt (ook al past het erbij of is het steeds net iets anders). Weet ook nog niet hoe dit nu een seizoen of lang kan vullen en blijven boeien. Voor mijn gevoel is 'het verhaal' wel stuk sneller klaar, meer een lange of gesplitste film.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik vind de sfeer echt heel tof, maar ben bang dat het snel saai wordt, omdat het nogal traag oogt allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-05 15:39
sambalbaj schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 23:27:
Duurde wel een half uur voordat ik het wat vond. Had het normaliter daarvoor al twee keer uitgezet. Het is dat het al gehyped werd als potentiële topserie. Na een half uur werd het een stuk beter, en ja potentie heeft het wel.
Waarom zou je een nieuwe serie al voordat er 30 minuten verstreken zijn al uit zetten? Ik vind überhaupt als de je een nieuwe serie een paar afleveringen moet gunnen voordat je een serie uit zet. Als ik bijvoorbeeld Breaking Bad uit had gezet (een serie die voor mij pas na een paar seizoenen pas ECHT goed werd) had ik een hele toffe serie gemist.

Verder ga ik hem vanavond met moeder de vrouw kijken. Ben ernstig benieuwd naar deze serie.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:40
traag is goed, ik houd van traag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
VincentG schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 09:35:
Gisteravond ook gezien. Had ook wel even tijd nodig om erin te komen. Duurde ook even voordat 'de clue' van de serie beetje duidelijk werd. Best aardige episode, maar nog niet volledig overtuigd.
Het wordt voor mij snel vervelend als je steeds weer naar dezelfde stukken kijkt (ook al past het erbij of is het steeds net iets anders). Weet ook nog niet hoe dit nu een seizoen of lang kan vullen en blijven boeien. Voor mijn gevoel is 'het verhaal' wel stuk sneller klaar, meer een lange of gesplitste film.
Lijkt me niet dat ze nog veel gaan herhalen. Dit was vooral om te laten zien dat de hosts in een soort loop leven, maar dat ze er zeer snel uit gaan breken. Met het tempo had ik geen problemen, juist de trage start zorgt voor world building en interesse. Dat de clue van het verhaal later duidelijk wordt is prima. Deze episode was ook meer dan een uur lang!

Waar het verhaal heen moet gaan is mij ook een raadsel :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Het deed me nog het meest denken aan:

"The Cylons Were Created by Man. They Rebelled. They Evolved. They Look and Feel Human. Some are programmed to think they are Human. There are many copies. And they have a Plan."

en dat gekoppeld met een Deadwood setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
Ik vond wel dat stukje dialoog:

"- What is your drive?
- To meet my maker"

best creepy... Weer een serie over men spellen God. En wanneer dat goed uitpakte?
Maar goed... Ik kreeg vooral ongemakkelijk en vervellend gevoel na het kijken van de eerste aflevering.
Het is niet zo zeer meeleven met androids, maar mensen, die walging oproepen: voor mij dat is een overheersend gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:40
ja, die creepyness was goed gedaan. Misschien gaat het dezelfde kant op als het al eerder genoemde BSG, waar de Cylons meer menselijk waren dan de humaans (uitgesproken met vet Quark accent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Lanithro schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 09:49:
[...]

Waarom zou je een nieuwe serie al voordat er 30 minuten verstreken zijn al uit zetten? Ik vind überhaupt als de je een nieuwe serie een paar afleveringen moet gunnen voordat je een serie uit zet. Als ik bijvoorbeeld Breaking Bad uit had gezet (een serie die voor mij pas na een paar seizoenen pas ECHT goed werd) had ik een hele toffe serie gemist.
Omdat je binnen 30 minuten wel kunt zien hoe de kwaliteit is, zeker als ervaren kijker. Kijk je een uurtje in de week tv, dan zul je het verschil uiteraard niet zo snel zien.

Wat betreft verhaal ben ik het wel met je eens. Een verhaal is binnen 30 minuten niet klaar en kan alle kanten nog op.

Ik zelf vond de eerste aflevering niet bijzonder. Het is inderdaad traag en ze herhalen bepaalde scenes te vaak waardoor je af begint te dwalen. Vond die vent met het Engelse accent trouwens erg irritant en stoor mij nu al aan zijn matige acteerwerk. Hopelijk eindigt hij snel :P

Heb vertrouwen in HBO, dus kijk de volgende aflevering wel weer. Hopelijk haalt deze show het niveau wat de vorige HBO serie haalde, namelijk The Night Of!

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Spacey23 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:51:
[...]

Omdat je binnen 30 minuten wel kunt zien hoe de kwaliteit is, zeker als ervaren kijker. Kijk je een uurtje in de week tv, dan zul je het verschil uiteraard niet zo snel zien.

Wat betreft verhaal ben ik het wel met je eens. Een verhaal is binnen 30 minuten niet klaar en kan alle kanten nog op.

Ik zelf vond de eerste aflevering niet bijzonder. Het is inderdaad traag en ze herhalen bepaalde scenes te vaak waardoor je af begint te dwalen. Vond die vent met het Engelse accent trouwens erg irritant en stoor mij nu al aan zijn matige acteerwerk. Hopelijk eindigt hij snel :P

Heb vertrouwen in HBO, dus kijk de volgende aflevering wel weer. Hopelijk haalt deze show het niveau wat de vorige HBO serie haalde, namelijk The Night Of!
Welke vent met het Engelse accent?
Anthony Hopkins? (Dr. Ford) (Aangezien hij van oorsprong uit de UK komt; Wales)

Ga dan je mond spoelen! Die 'vent' zit intussen al langer in het vak dan dat de gemiddelde tweaker bestaat, en is intussen al een jaartje of 80 oud.

Of je moet een ander bedoelen, dan ben ik benieuwd welke :+

[ Voor 13% gewijzigd door xoniq op 05-10-2016 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Ik denk: Die ene die in het command center werkt, samen met die andere vrouw op het balkon stond en die een nieuwe speech had bedacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
xoniq schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:09:
[...]

Welke vent met het Engelse accent?
Anthony Hopkins? (Dr. Ford) (Aangezien hij van oorsprong uit de UK komt; Wales)

Ga dan je mond spoelen! Die 'vent' zit intussen al langer in het vak dan dat de gemiddelde tweaker bestaat, en is intussen al een jaartje of 80 oud.

Of je moet een ander bedoelen, dan ben ik benieuwd welke :+
Haha, Sir Anthony Hopkins bedoel ik uiteraard niet, dus je kunt rustig gaan slapen vannacht ;)

Ik doelde inderdaad op die jongere vent van het command centre.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Briljante serie!

De muziek en visuals zijn spectaculair.
Kijk wel even de trailer: YouTube: Westworld Trailer (HBO) - MATURE VERSION
En lees deze Ars (p)review: http://arstechnica.com/th...ion-series-of-the-season/

Dan heb je wat context voordat je de serie in duikt.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
Spacey23 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:23:
[...]

Haha, Sir Anthony Hopkins bedoel ik uiteraard niet, dus je kunt rustig gaan slapen vannacht ;)

Ik doelde inderdaad op die jongere vent van het command centre.
Gelukkig! :+ Aangezien Hopkins van oorsprong een Engelsman is; vandaar.

Ah, dat knaapje die die vrouw probeert op te zetten tegen Dr. Ford en zijn donkere tech meneer.
Die mag van mij wel over de rand geduwd worden als ie weer een keer bovenaan die rand staat te smoezen. Die mocht ik al niet na de eerste paar seconden :+.

[ Voor 6% gewijzigd door xoniq op 05-10-2016 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Holy moly wat een eerste aflevering, dit is een serie zoals alleen HBO ze kan maken. De gebroeders nolan kunnen ook alleen maar kwaliteit leveren. Wil nu ook meteen dat rockstar red dead 3 aankondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-05 13:41
Interessante aflevering. Ga de serie zeker in de gaten houden. :)

spoiler:
Maar hoe zit het nou met die Man in Black (Ed Harris)? Is hij nou een host of een bezoeker? Als Teddy op hem schiet doen de kogels hem niets. Een host kan dus geen bezoeker doden (aangenomen dat de MiB een bezoeker is)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Wow, wat is dit goed. Visueel, script, muziek, ritme, enorme topcast.

Alle losse onderdeeltjes in het verhaal wel eens eerder gezien in een of andere vorm, maar bij elkaar is het heel bijzonder.

Het groeiende zelfbewustzijn onder enkele androids is heel mooi gemaakt. Het laatste shot ook waarmee mooi werd getoond dat Dolores' reset niet haar langzame verandering heeft gestopt.

Kan niet wachten op de volgende aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
superbassie schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 23:37:

spoiler:
Maar hoe zit het nou met die Man in Black (Ed Harris)? Is hij nou een host of een bezoeker? Als Teddy op hem schiet doen de kogels hem niets. Een host kan dus geen bezoeker doden (aangenomen dat de MiB een bezoeker is)?
Hij is een bezoeker, hij zegt ook dat hij al 30 jaar in het 'park' terug komt op een gegeven moment. ;) maar ik moest ook echt even goed opletten hoe het nu zat met hem haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
superbassie schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 23:37:

spoiler:
De 'Man in Black' ook "Gunslinger" genoemd is een bezoeker die al 30 jaar rond spookt daar.

Als.je goed oplet tijdens de pilot, wordt meermaals besproken dat de androids geen mensen kunnen neer schieten, maar alleen elkaar en mensen wel androids.

Daarom kon doe Android in het begin hem niet neerschieten. Dat was een scripted emotie reactie van die android. Maar de kogels worden dan geblokkeerd. In het begin is het heel vaak en snap je niet wie wie is. Ik dacht dat Gunslinger de android was waar kogels op afketste, daarom goed opletten tijdens de dialogen in de C&C. Daar werd het duidelijker gemaakt.

Hij is ook wat uitgespeeld zo lijkt het, aangezien hij later zoekt naar het dieper gelegen level. Naar het 'meer dan er nu is'.

Echter spreken ze ook over een critical error van 30 jaar geleden. (Toen dook hij op in Westworld) en die 30 jaar geleden kan refereren naar de originele film van zo lang geleden.

Ik ken die film verder niet, maar dat zijn de verbanden die ik zover heb gelegd. Dus het kan ook zijn dat hij degene is die die film en deze serie aan elkaar wil knopen of iets dergelijks.

EDIT:

Quote van een andere site, the op mijn theorie aansluit:
Harris’ character is clearly based off of Yul Brynner’s Gunslinger character from the original “Westworld” movie. In the movie, Brynner’s character was an android that started killing people.

It appears the new version of The Man in Black is a real person, since Teddy couldn’t kill him. But what if he is actually an android, like the original Man in Black/Gunslinger, and he has become privy to the fact that Westworld isn’t real?

Redditor jz68 suspects that’s the case:

"I’m still going with the theory that Ed Harris is an android. For some reason, he became self aware long ago and has been going around looking for answers."

If the Man in Black is a robot, it’s also conceivable that he is the exact robot from the original movie. That means the events in that movie were the mysterious “critical failure” we hear about in the premiere.

[ Voor 43% gewijzigd door xoniq op 06-10-2016 00:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:18

g0tanks

Moderator CSA
Net de eerste aflevering gekeken en het smaakt zeker naar meer! Beste stukje acteerwerk was voor mij afkomstig van Louis Herthum, de vader van Dolores. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905

Over welke film hebben jullie het? Ik wil die wel zien namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
De gelijknamige film uit 1973. IMDB: Westworld (1973)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
De terms of conditions zijn ook grappig te lezen, en geven ook gelijk wat antwoorden:
Terms of Delos Destinations
IMPORTANT! PLEASE READ THESE TERMS AND CONDITIONS OF USE CAREFULLY BEFORE ENTERING THE DELOS DESTINATIONS COMPOUND (THE “SERVICE”), AS THEY AFFECT YOUR LEGAL RIGHTS AND OBLIGATIONS IN RESPECT TO YOUR USE OF THE SERVICE.

ACCEPTANCE OF TERMS: Upon entering the Delos Destinations Port of Entry, you are agreeing to the terms and conditions as laid out in this document.

LIMITATIONS OF LIABILITY: Upon use of The Service, you agree that Delos, Inc. is not responsible for any injuries that are the result of gameplay. Recreational activity within the Delos Destinations compound does contain risks, and every effort will be made to ensure the safety of every guest. However, Delos, Inc. gives you license to experience the parks as you see fit, and certain injuries may occur.

(a) You dissolve Delos, Inc. of any responsibility financial or criminal that would result from dismemberment, broken bones, heart failure, loss or loss of use of hand and foot digits, shock, marital and relational strife, child endangerment, psychological trauma, delusions or hallucinations resulting from the realistic nature of the park experience, and/or any other physical, emotional, and psychological effects resulting from strenuous park activities.

(b) Statistically speaking, you are more likely to die from lightning strike than to die while in a Delos park. However, the following causes of accidental death have occurred within the Delos Destinations compound: buffalo stampede, self- cannibalism, accidental hanging, drowning, 3rd-degree burns, autoerotic asphyxiation, blunt force trauma, allergic reaction to non-native plant life, falling from great heights, common manslaughter, tumbleweeds. You absolve Delos, Inc. of any wrongdoing if you or anyone in your party suffers bodily harm while using The Service, and you agree to not sue or prosecute Delos, Inc. or any of the smaller entities falling under the Delos Corporation.

(c) All weapons and equipment used within Delos parks are the exclusive property of Delos, Inc. Gun ammunition contains proprietary safeguards related to bullet velocity, and tampering with gun safety features or ammunition automatically transfers liability to you and absolves Delos, Inc. of any injury or death that may occur as a result.

(d) All livestock within the Delos parks are Hosts, with the notable exception of flies. All humanoid and animal Hosts within Delos parks work to keep guests safe, even when the narrative calls for them to appear to endanger guests. Please note, the appearance of danger is not the same as true danger, and all Hosts utilize the Good SamaritanTM reflex to prevent bodily harm. However:

(e) Delos, Inc. shall not have a liability to you by reason of any delay or failure to perform if the delay or failure to perform is occasioned by circumstance beyond our control, which shall refer to any act of God, storm, fire, casualty, unanticipated work stoppage, power outage, satellite failure, strike, lockout, labor dispute, civil disturbance, riot, war, national emergency, Governmental action, Host malfunction, or other circumstance beyond our reasonable control.

RULES OF CONDUCT: All guest activity within the parks of the Delos Destinations compound is unrestricted and without limitations. However:
(a) Upon entering the Delos Destinations compound, you agree to voluntarily divest yourself of all cameras, cellular devices, and electronic technology capable of recording your park experience, including virtual reality recorders and devices, and holographic recreation devices. There is no video recording, audio recording, or written recording allowed within the park. You are allowed to utilize the in-park Host character PHOTOGRAPHERS, whose narratives allow for you to take Delos- approved photographs. These photographs will reflect the time period and location of the park narratives you are playing. No other photography is allowed.

(b) You agree that you will leave the Delos Destinations compound on your appointed leave date, and you will make no attempt to hide within the parks and avoid your leave date. A maximum of twenty-eight (28) days is allowed for being within the parks before guests must proceed to the Mesa Gold area for decompression. Any attempts to use the parks to avoid local, federal, or international court dates, jail or prison sentences, prosecution, or payments agreed upon in civil court or arbitration will not be supported by Delos, Inc.

(c) Please act responsibly while a guest at the Mesa Gold resort and while utilizing the Mesa Bar. Please be mindful of other guests, families, and children. Please note that while utilizing the Mesa Bar, you may interact with Delos, Inc. employees; any ideas pitched to Delos, Inc. employees automatically become the property of Delos, Inc., in perpetuity. Also, any mention of human-on-human crime admitted to a Delos, Inc. employee must be brought to the attention of Delos, Inc., and if falling within the laws of the Territory, may have to be reported to local authorities.

COPYRIGHTS AND TRADEMARKS: The Service and all materials included are protected by copyrights, patents, trade secrets or other proprietary rights under the respective laws of the Territory and are the exclusive property of Delos, Inc. These materials include, but are not limited to: the intellectual property of all Delos Destinations parks, the Host characters, Hosts’ programming code, the names of locations within the parks, the narratives within the parks, the recipes for specialized food and beverage items within the parks and featured at the Mesa Gold resort, text, photographs, graphics, video and audio content.
(a) As such, you may not copy, reproduce, distribute, publish, enter into a database, display, perform, modify, create derivative works, transmit, or in any way exploit any part of The Service.

(b) Using The Service is a privilege, and by doing so, you agree that you will make no attempt to remove anything belonging to Delos Destinations from the compound. You will not remove any food or beverage items, any Hosts, any clothing, any weapons or equipment, any signage, or any Host body parts from the compound. The only items you may remove from the compound are in-world photographs taken by designated Hosts. All other items are strictly forbidden.

INVESTIGATIONS/VIOLATIONS: If Delos, Inc. or any Delos Entity believes, in its sole discretion, that a violation of these Terms has occurred, it may take any and all corrective action it deems appropriate without notice, including contacting local authorities on the mainland. All human-on-human crimes taking place within the Delos Destinations compound will first be investigated by Delos, Inc.; Delos, Inc. has successfully avoided providing personal data in response to a legal process involving outside court entities for its entire history of existence. However, Delos, Inc. reserves the right to disclose personal information requested by a law enforcement agency, and shall have no liability to you for such disclosure.

PRIVACY: You are guaranteed absolute privacy while using The Service as outlined in this document, and all guest activities connected with use of The Service remain strictly private and confidential.

(a) You agree that while in the parks, you will respect the privacy rights of other guests, and you will not endeavor to record for the purposes of sharing the activities of other guests in the parks. You will not at any time, directly or indirectly, disclose, disseminate, or duplicate park activity pertaining to your or other guests’ gameplay.

(b) By entering the Delos Destinations Port of Entry, you acknowledge that Delos, Inc. controls the rights to and remains the sole owner of, in perpetuity: all skin cells, bodily fluids, secretions, excretions, hair samples, saliva, sweat, blood, and any other bodily functions not listed here. Delos, Inc. reserves the right to use this property in any way, shape, or form in which the entity sees fit.

MISCELLANEOUS: These Terms cannot be changed or terminated orally. Any failure of Delos, Inc. to exercise or enforce any right or provision of these Terms will not constitute a waiver of such right or provision. No waiver by Delos, Inc. of any provision of these Terms will be of any force or effect unless made in writing and signed by a duly authorized officer of Delos, Inc. Delos, Inc. may assign its rights and obligations under these Terms, in whole or in part, to any party at any time without any notice. Delos, Inc. reserves the right to deny access to all or part of the Service to you or any person in its sole discretion without notice or liability of any kind.
Dit is wel disturbing:
Delos, Inc. controls the rights to and remains the sole owner of, in perpetuity: all skin cells, bodily fluids, secretions, excretions, hair samples, saliva, sweat, blood, and any other bodily functions not listed here. Delos, Inc. reserves the right to use this property in any way, shape, or form in which the entity sees fit.
Dus als je zo'n hoer uit die pub ligt te klikken, en je komt in 'haar', mogen ze je sperma gebruiken voor rare praktijken als klonen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Hahaha sick die ToS ook echt :P

Het enige wat ik nog niet helemaal begrijp, hoe komen ze in dat pretpark? Het is gewoon allemaal fysiek toch of meer een virtual reality idee? Aangezien die robots allemaal in verschillende ruimtes staan opgeslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

Goner schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 22:32:

EDIT: inderdaad, naar eigen zeggen op zoek naar een "deeper level to this game" ... maar om daar nou een Host voor te scalperen.
Als je goed gekeken hebt zag je dat er in de scalp een soort plattegrond/doolhof getatoeëerd was.

Na het kijken van de eerste aflevering had ik echt een wow gevoel. Vanavond nog even de film uit 1973 gekeken. Leuke film maar wel heel simplistisch opgezet. Daaraan kun je meteen zien hoe televisie zich in de jaren heeft ontwikkeld tot een medium dat zich kan meten aan bioscoopfilms. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

xoniq schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 00:26:
De terms of conditions zijn ook grappig te lezen, en geven ook gelijk wat antwoorden:

[...]

Dit is wel disturbing:

[...]

Dus als je zo'n hoer uit die pub ligt te klikken, en je komt in 'haar', mogen ze je sperma gebruiken voor rare praktijken als klonen :+
Theorie sluit een beetje aan op wat er in 'Future world' gebeurde (vervolg op Westworld)
spoiler:
daar werden bezoekers vervangen door robots dus de mensen verlieten Future world nooit, enkel hun robot dubbelgangers

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Scrtz schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 00:48:
Hahaha sick die ToS ook echt :P

Het enige wat ik nog niet helemaal begrijp, hoe komen ze in dat pretpark? Het is gewoon allemaal fysiek toch of meer een virtual reality idee? Aangezien die robots allemaal in verschillende ruimtes staan opgeslagen?
Volgens mij is de Mesa Bar de ingang/uitgang naar de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:16
Gisteravond de eerste aflevering gekeken, and I must say that I am intrigued. :*) Mede door de interessante setting en sterke cast!

Die scène tussen Ford en de vader van Dolores, Peter, was ook érg indrukwekkend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
(d) All livestock within the Delos parks are Hosts, with the notable exception of flies. All humanoid and animal Hosts within Delos parks work to keep guests safe, even when the narrative calls for them to appear to endanger guests. Please note, the appearance of danger is not the same as true danger, and all Hosts utilize the Good SamaritanTM reflex to prevent bodily harm.
Dolores is een host ... zou dus The Good Samaritan reflex moeten hebben ....

Maar die vlieg, was geen livestock of host .... ?

Dolores gaat voor problemen zorgen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door FreshMaker op 06-10-2016 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
FreshMaker schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 08:53:
[...]

[...]

De vliegen zijn inderdaad de enige levende wezens op de guests na.

Daarom waren die laatste 5 seconden ook belangrijk. Ze laten de hele aflevering zien dat de hosts niet kunnen reageren op vliegen; zelfs niet als ze over hun 'ogen' lopen, mede omdat de vliegen echt zijn, en geen robots, en ze dus geen echte levensvormen kunnen doden.
En enkel Delores die reageert erop door 'm dood te slaan. Zij gaat geheid evil worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
xoniq schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:12:
[...]

De vliegen zijn inderdaad de enige levende wezens op de guests na.

Daarom waren die laatste 5 seconden ook belangrijk. Ze laten de hele aflevering zien dat de hosts niet kunnen reageren op vliegen; zelfs niet als ze over hun 'ogen' lopen, mede omdat de vliegen echt zijn, en geen robots, en ze dus geen echte levensvormen kunnen doden.
En enkel Delores die reageert erop door 'm dood te slaan. Zij gaat geheid evil worden.
Dat, en dat er al aangegeven wordt, dat ze de oudste android is die er rondloopt.
Dus haar software heeft ( waarschijnlijk ) nog restanten van de grote breakdown 30j geleden.

Interessant concept, voor mij een serie die zeker na mr.Robot wel hoog in de lijst staat om te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
xoniq schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:12:
[...]
Evil niet perse. Het is een duidelijk teken dat Dolores - ondanks haar laatste reset - buiten haar voorgeprogrammeerde parameters gaat treden en dus bewuster wordt van haar zelf, haar leven en de (werkelijke) wereld waarin zij zich bevindt. Dat kan mogelijk resulteren in "evil" maar het kan ook heel andere kant op gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
FreshMaker schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:16:
[...]

Dat, en dat er al aangegeven wordt, dat ze de oudste android is die er rondloopt.
Dus haar software heeft ( waarschijnlijk ) nog restanten van de grote breakdown 30j geleden.

Interessant concept, voor mij een serie die zeker na mr.Robot wel hoog in de lijst staat om te volgen.
Niet eens perse restanten van +30 jaar geleden, maar ook net als haar vader exploits waardoor ze eerdere versies van de substate deels kunnen benaderen.

Ben erg benieuwd waar dat verder heen gaat. Had een screencap gezien van de volgende aflevering dat Dr. Ford dan zelf ook in Westworld langs gaat.
arsimo schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:18:
[...]

Evil niet perse. Het is een duidelijk teken dat Dolores - ondanks haar laatste reset - buiten haar voorgeprogrammeerde parameters gaat treden en dus bewuster wordt van haar zelf, haar leven en de (werkelijke) wereld waarin zij zich bevindt. Dat kan mogelijk resulteren in "evil" maar het kan ook heel andere kant op gaan.
Eens, echter baseer ik me op het feit dat het bij robots in series/films toch altijd de ‘self aware’ (Lees: Skynet) kant op gaat. En dat gaat in de meeste gevallen niet bepaald goed :+

[ Voor 31% gewijzigd door xoniq op 06-10-2016 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
FreshMaker schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 08:53:
[...]

[...]

Op een gegeven moment wordt dat toch ook uitgelegd met de zin dat de Hosts, in principe, 'geen vlieg kwaad kunnen/zouden doen.' Dan weten we nu, na dat laatste shot, genoeg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
arsimo schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:18:
[...]

Volgens mij is zij al langere tijden er bewust van dat ze het spelletje mee moet spelen om haar herinneringen te kunnen behouden.
Niet Evil dus maar gewoon slimmer/bewuster. (meer dus een karakter als Katniss in de Hunger Games)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Yonix schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:22:
[...]

Op een gegeven moment wordt dat toch ook uitgelegd met de zin dat de Hosts, in principe, 'geen vlieg kwaad kunnen/zouden doen.' Dan weten we nu, na dat laatste shot, genoeg. ;)
Ik herinner het me:

“What if they start hurting the guests?” (Na die crash van de Sherrif)
“They couldn’t hurt a fly, even if they wanted to..” (Aldus die donkere engineer)

Daarom ook continu die vliegen opnemen in de shots door de hele aflevering heen.

Dat stukje was ik even vergeten inderdaad, nu is het ineens weer heel logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Nu online
Misschien daarom ook dat ze 'vastlopen' als een vlieg op hun gezicht komt. De innerlijke strijd: doodslaan en verraden dat je dus de regels kan omzeilen, of laten lopen terwijl je eigenlijk 'menselijk' wil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
marcelmg2 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:30:
Misschien daarom ook dat ze 'vastlopen' als een vlieg op hun gezicht komt. De innerlijke strijd: doodslaan en verraden dat je dus de regels kan omzeilen, of laten lopen terwijl je eigenlijk 'menselijk' wil zijn.
Opzich geen noodzakelijke padstelling aangezien de vlieg ook weggejaagd zou kunnen worden.
(maar hollywood kennende zal je wel gelijk hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
marcelmg2 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:30:
Volgens mij lopen ze vast omdat de vlieg eerdere herinneringen triggered die zijn ingebouwd mbv de reveries. Dat is een mindf*ck, zelfs voor robots. Of gold het ook voor hosts zonder de update??

Of ze staan zo strak afgesteld dat ze zelfs een vlieg niet kunnen wegwuiven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

sjaool schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 01:34:
[...]
Als je goed gekeken hebt zag je dat er in de scalp een soort plattegrond/doolhof getatoeëerd was.
Ja, dat patroon zag ik. Vroeg me alleen af wat het voorstelde ... eens terugkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Laatst online: 12-05 05:57

TNW

Prima eerste aflevering. Ik had de film ooit al eens gezien en omdat deze de tand des tijds niet super heeft doorstaan is een remake zeker op zijn plaats.

Ze moeten alleen het hele seizoen eens ergens lekken want ik heb nu last van afkickverschijnselen :)

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Goner schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:51:
[...]

Ja, dat patroon zag ik. Vroeg me alleen af wat het voorstelde ... eens terugkijken.
Het staat in een van de posters ook, op de achtergrond in de vallei, tevens lijkt het op de hosts, als ze nog in de 'mold' zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Trouwens, wat ik mij wel afvraag is hoe de echte wereld eruit ziet. We krijgen een kleine indruk voorgeschoteld op het moment dat het team van beveiligers met de engineer naar de opslagruimte gaan waar de 'oude' modellen androïdes staan opgeslagen. Je ziet dan iets wat lijkt op een winkelcentrum/ontvangsthal - met een globe - dat helemaal vergaan is. Zou dat een weerspiegeling zijn van de echte wereld of zijn het slechts overblijfselen van het oude attractiepark?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
Yonix schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:42:
Trouwens, wat ik mij wel afvraag is hoe de echte wereld eruit ziet. We krijgen een kleine indruk voorgeschoteld op het moment dat het team van beveiligers met de engineer naar de opslagruimte gaan waar de 'oude' modellen androïdes staan opgeslagen. Je ziet dan iets wat lijkt op een winkelcentrum/ontvangsthal - met een globe - dat helemaal vergaan is. Zou dat een weerspiegeling zijn van de echte wereld of zijn het slechts overblijfselen van het oude attractiepark?
Dat zijn overblijfselen uit de film van 30 jaar geleden. Dat is nu een verlaten ruimte waar ze de kapotte androids opslaan.

De wereld van Westworld is gewoon echt. Die engineers kunnen daar ook heen reizen.

Wat je in die C&C ruimte ziet, die disc met een 3D model van Westworld, is puur een surveillance systeem waarmee ze in real-time kunnen inzoomen op events in 3D.
Daarmee houden ze de kolossale Westworld omgeving in de gaten, en kunnen ze dus vrij snel anticiperen wanneer een android vreemde trekjes heeft, en ze kunnen zien waar deze android zich begeeft.

Overigens speelt dit alles zich af op een geïsoleerd eiland. Ver van de bewoonde normale wereld af. In welk jaar dit afspeelt, is nog niet bekend gemaakt. Maar het zou theoretisch in de nabije toekomst kunnen spelen. Hoe de normale bewoonde wereld op het vaste land eruit ziet, ben ik ook wel benieuwd naar.

[ Voor 11% gewijzigd door xoniq op 06-10-2016 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
xoniq schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:52:
[...]

Dat zijn overblijfselen uit de film van 30 jaar geleden. Dat is nu een verlaten ruimte waar ze de kapotte androids opslaan.

De wereld van Westworld is gewoon echt. Die engineers kunnen daar ook heen reizen.

Wat je in die C&C ruimte ziet, die disc met een 3D model van Westworld, is puur een surveillance systeem waarmee ze in real-time kunnen inzoomen op events in 3D.
Daarmee houden ze de kolossale Westworld omgeving in de gaten, en kunnen ze dus vrij snel anticiperen wanneer een android vreemde trekjes heeft, en ze kunnen zien waar deze android zich begeeft.

Overigens speelt dit alles zich af op een geïsoleerd eiland. Ver van de bewoonde normale wereld af. In welk jaar dit afspeelt, is nog niet bekend gemaakt. Maar het zou theoretisch in de nabije toekomst kunnen spelen. Hoe de normale bewoonde wereld op het vaste land eruit ziet, ben ik ook wel benieuwd naar.
Ah oke duidelijk, dit wist ik nog niet helemaal precies. Ik meen me te herinneren dat ze het ergens over de 24e eeuw hadden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
Scrtz schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:01:
[...]

Ah oke duidelijk, dit wist ik nog niet helemaal precies. Ik meen me te herinneren dat ze het ergens over de 24e eeuw hadden ;)
Ah okee. Zou kunnen, dat heb ik dan even niet meegekregen.
Zo zie je maar, samen pluizen we het allemaal wel uit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
xoniq schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:33:
[...]

Ah okee. Zou kunnen, dat heb ik dan even niet meegekregen.
Zo zie je maar, samen pluizen we het allemaal wel uit 8)
Haha ja precies, mijn vriendin wou deze serie ook wel zien als er NL subs voor zijn, dus in de loop van de week zal ik de eerste episode nog eens moeten aanzien, dan zal het een en ander nog wel boven water komen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-05 19:16
Wat ik nog even gemist heb. Hoe zit het met guests onderling? Kunnen die elkaar wel wat aan doen. En zo ja hoe zie je dan als guest het verschil tussen een guest en een host?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Timminator schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:49:
Wat ik nog even gemist heb. Hoe zit het met guests onderling? Kunnen die elkaar wel wat aan doen. En zo ja hoe zie je dan als guest het verschil tussen een guest en een host?
Het lijkt mij dat guests elkaar wel wat aan kunnen doen. Maar dat zal nog moeten blijken.
Het verschil zien tussen een guest en een host is denk ik juist de charme als je daar rond loopt. Je weet niet wat wel en niet echt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Timminator schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:49:
Volgens mij moet je voor aardig wat tekenen dat je dat niet doet ;) De wapens gebruiken een soort nep munitie (zoals 'simunition') die hosts wel wat doen maar guests nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Tk55 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:51:
[...]

Volgens mij moet je voor aardig wat tekenen dat je dat niet doet ;) De wapens gebruiken een soort nep munitie (zoals 'simunition') die hosts wel wat doen maar guests nauwelijks.
Echter loopt 'Gunslinger' rond met messen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik download hem nu en in dat pakket zit ook futureworld, kennelijk zijn er dus 2 films? Nou, ik ga het wel zien dit weekeinde. Misschien komt er nog een aanvullende tv serie erbij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Anoniem: 738905 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 14:49:
[...]

ik download hem nu en in dat pakket zit ook futureworld, kennelijk zijn er dus 2 films? Nou, ik ga het wel zien dit weekeinde. Misschien komt er nog een aanvullende tv serie erbij dan?
Klopt. Furtureworld is de (minder goed ontvangen) opvolger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Anoniem: 738905 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 14:49:
[...]

Ondanks de tijd van de film ( 1973 ) heb ik me zojuist prima vermaakt met Westworld, soms wat traag en langdradig, maar de film zou zomaar een kleine poetsbeurt kunnen krijgen en dan nu opnieuw uitgebracht worden.

De "ICT" is wel iets anders dan we van Mr.Robot gewend zijn ;)

[ Voor 6% gewijzigd door FreshMaker op 06-10-2016 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ga ze bekijken, ben benieuwd. Ik kijk momenteel ook star trek original series, dus ik vermaak me er wel bij. Kan ik mooi de tijd even opvullen tot aflevering 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Anoniem: 738905 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 18:13:
ik ga ze bekijken, ben benieuwd. Ik kijk momenteel ook star trek original series, dus ik vermaak me er wel bij. Kan ik mooi de tijd even opvullen tot aflevering 2.
Yup, volgens mij ken jij Battle Chess van vroeger nog wel ... Nice touch in futureWorld

* FreshMaker zit gewoon een film van 30 40 jaar oud te kijken :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had wel het spel battle chess op de amiga of comodore 64 meen ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
FreshMaker schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 18:33:
[...]
* FreshMaker zit gewoon een film van 30 jaar oud te kijken :|
De jaren '70 zijn al bijna 40 jaar oud. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
g0tanks schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 19:47:
[...]
De jaren '70 zijn al bijna 40 jaar oud. ;)
:X sstt... probeer dat te verdringen ....
* FreshMaker is net 45 geworden ...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Kmd2j6D.png

[ Voor 4% gewijzigd door FreshMaker op 06-10-2016 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Uit de algemene voorwaarden:
(e) Delos, Inc. shall not have a liability to you by reason of any delay or failure to perform if the delay or failure to perform is occasioned by circumstance beyond our control, which shall refer to any act of God, storm, fire, casualty, unanticipated work stoppage, power outage, satellite failure, strike, lockout, labor dispute, civil disturbance, riot, war, national emergency, Governmental action, Host malfunction, or other circumstance beyond our reasonable control.
Wat zouden ze daarmee bedoelen? Zoals ik het nu interpreteer wordt met die zin alleen al het bestaan van God bekrachtigd. Maar we hebben het hier over een attractiepark wiens bestaan ontleend wordt aan de wetenschap. God en de wetenschap gaan nu niet bepaald hand in hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Yonix schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 22:43:
Uit de algemene voorwaarden:

[...]

Wat zouden ze daarmee bedoelen? Zoals ik het nu interpreteer wordt met die zin alleen al het bestaan van God bekrachtigd. Maar we hebben het hier over een attractiepark wiens bestaan ontleend wordt aan de wetenschap. God en de wetenschap gaan nu niet bepaald hand in hand.
"Act of God" is lawyer-speak voor onverklaarbare dingen. Ik zou er niet teveel achter zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
xoniq schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 15:24:
[...]

Klopt. Furtureworld is de (minder goed ontvangen) opvolger.
Ook nog een serie gevonden.
IMDB: Beyond Westworld (TV Series 1980– )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

JackBol schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 22:51:
[...]
"Act of God" is lawyer-speak voor onverklaarbare dingen.
Meer verzekerings-speak voor natuurgeweld ; overstroming, vulkaan, noem maar op. Niet veroorzaakt door mensen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Goner schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 23:33:
[...]

Meer verzekerings-speak voor natuurgeweld ; overstroming, vulkaan, noem maar op. Niet veroorzaakt door mensen ...
Eigenlijk dus letterlijk de betekenis van hoe het bij ons wordt vermeld:

"door onheil van buitenaf"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
De muziekkeuze viel me ook wel op tijdens het kijken van de 1e aflevering. Hedendaagse nummers die dan verwerkt zijn in een piano versie etc in de bar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Paulus07 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 09:21:
De muziekkeuze viel me ook wel op tijdens het kijken van de 1e aflevering. Hedendaagse nummers die dan verwerkt zijn in een piano versie etc in de bar :)
En 'Paint it Black' tijdens die pub shootout met die bandiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
xoniq schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 09:26:
[...]

En 'Paint it Black' tijdens die pub shootout met die bandiet.
Yup die ook inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Stones en Cash herkende ik meteen, maar deze ontsnapte even aan de aandacht :
YouTube: Black hole Sun Westworld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
Ineens komt net Westworld 1x2 binnen druppelen.
Pagina: 1 2 ... 14 Laatste

Let op:
Zoals bij alle andere topics over series: als dat wat je post nog niet in een officiële aflevering op tv is geweest, dan hoort het in ~~~[spoiler] tags te staan. Dus ook informatie uit andere bronnen, uit teasers en previews, dient in principe afgeschermd te worden om zo veel mogelijk Tweakers een (naar hun mening) plezierige ervaring te garanderen.