PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
Verwijderd
Creepy robots die de uncanny valley al lang voorbij zijn en de maatschappij willen overnemen. Waarom zou je dat niet willen kijken?Olga2000 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 15:36:
HBO in Nederland zendt het toch zondag nacht in Ned uit. Al weet ik nog steeds niet of ik het verder wil kijken.
Dat zit wel Schnorr.
Toch een beetje jammer dat er nu een serie is want tot +-4 jaar terug was Ahnold Schwarzenegger ook bezig om een remake van de film uit 1973 te maken.
Ben toch wel benieuwd wat dat had kunnen zijn
Smiling as the shit comes down...
Nee inderdaad, dat had kwalitatief veel meer kunnen zijn dan een HBO topserie..ScrooLoose schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 19:38:
Eerste aflevering was top!
Toch een beetje jammer dat er nu een serie is want tot +-4 jaar terug was Ahnold Schwarzenegger ook bezig om een remake van de film uit 1973 te maken.

Dat is een leuke verrassing zo op de vrijdag avond

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Remake kan altijd nog. Is zelfs gewenst, iets modernere variant van de film. De serie is namelijk geen remake, maar speelt zich 30 jaar na de film af.ScrooLoose schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 19:38:
Eerste aflevering was top!
Net pas? Prutser!Donstil schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 00:25:
Aflevering 2 komt net binnen in 1080p HBO Go Rip.
Dat is een leuke verrassing zo op de vrijdag avond
Haha ja eerst de 720p versie hier. Nu net de 1080p.xoniq schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 01:24:
[...]
Net pas? Prutser!Ik had 'm begin van de middag al
Ik heb het toch niet over kwaliteit ?CopyCatz schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 00:17:
[...]
Nee inderdaad, dat had kwalitatief veel meer kunnen zijn dan een HBO topserie..
Ik ben gewoon benieuwd hoe dat zou zijn geworden.
En een top serie is het nog niet, maar als ze zo het hele seizoen verder gaan zoals ze nu doen is dat geen probleem
Smiling as the shit comes down...
[ Voor 9% gewijzigd door StygMa op 08-10-2016 11:46 ]
Dat is 'by design'. Delos is een bedrij dat erg slecht geleid wordt. Er is ook een website waar je 'interne communicatie' kan lezen en het blijkt dat er heel veel incidenten zijn, dat de hiërarchie slecht bewaakt wordt, dat veel medewerkers vrijpostig zijn met Delos eigendommen etc.StygMa schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 11:42:
Enige wat ik wel klein beetje had bij aflevering 2, dat er door sommige werknemers wel beetje achteloos om wordt gegaan waarvan je als kijker denkt, doe dat nou niet. (ik hoop dat de geloofwaardigheid binnen de context van de serie wel gewaarborgd blijft).
De dingen die je in episode 2 ziet sluiten daar naadloos op aan. In elk normaal bedrijf zouden de interactie tussen de 'chirurgen' en Mauve gerapporteerd moeten worden, maar deze werknemers besluiten om het onder de pet te houden omdat ze er in die cultuur toch wel mee weg komen.
Het zelfde met Bernard en Delores waarbij hij events uit haar log wist. Dat zou bij een normaal bedrijf onacceptabel zijn en hier doet het management er gewoon aan mee...
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Okay mooi dat het by design is, maar als willekeurige kijker (zoals ik) die verder geen weet heeft van de achtergrond, vind ik het op dit moment wel enige afbreuk doen. (misschien dat het later nog wel terug komt in de serie). Beetje als de cheap thrills waar ze zelf naar refererenJackBol schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 12:39:
[...]
Dat is 'by design'. Delos is een bedrij dat erg slecht geleid wordt. Er is ook een website waar je 'interne communicatie' kan lezen en het blijkt dat er heel veel incidenten zijn, dat de hiërarchie slecht bewaakt wordt, dat veel medewerkers vrijpostig zijn met Delos eigendommen etc.
De dingen die je in episode 2 ziet sluiten daar naadloos op aan. In elk normaal bedrijf zouden de interactie tussen de 'chirurgen' en Mauve gerapporteerd moeten worden, maar deze werknemers besluiten om het onder de pet te houden omdat ze er in die cultuur toch wel mee weg komen.
Het zelfde met Bernard en Delores waarbij hij events uit haar log wist. Dat zou bij een normaal bedrijf onacceptabel zijn en hier doet het management er gewoon aan mee...
Maeve zou ook uit de roulatie gehaald worden, dus misschien dat dit twee beginners waren die haar nog even mochten opknappen voordat ze in opslag ging. Ze waren ook helemaal alleen in die (afgelegen) werkplaats, terwijl op de andere locatie veel meer mensen actief waren. Er was ook geen duidelijk toezicht.JackBol schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 12:39:
[...]
Er worden overigens hints gegeven over dat Bernard mogelijk ook een host is. Bernard lijkt vooral Ford zijn idealen te volgen in zijn gedrag. Deze comment op reddit beschreef het mooi:
https://www.reddit.com/r/...pisode_discussion/d8hmmvn
Nou zo waarschijnlijk vind ik dat niet eigenlijk.durian schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 19:11:
Waarschijnlijk zijn ze allemaal hosts, met als cliffhanger op het einde van het seizoen dat Ford het ook is
Een van de engeniers een host laten zijn lijkt me verhaal technisch veel interessanter dan iedereen hosts laten zijn.
Alle hosts worden ook opgeslagen en niet vernietigd, allemaal bewaard voor een rainy day dus.
Misschien zijn de mensen ook nep maar het testproject van de hosts, om in de wijde wereld te kunnen integreren/overleven.
En dat de schijn wordt opgehouden dat ze echte mensen zijn om het gedrag/nieuwe builds goed te kunnen analyseren.
En dat de man in Black (Ed Harris) 1 van de weinige 100% echte mensen is.
[ Voor 11% gewijzigd door enchion op 08-10-2016 19:28 ]
How do you save a random generator ?
Is vaker subtieler maar er zitten volgens mij nog enkele van dit soort nummers in.Goner schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:17:
Stones en Cash herkende ik meteen, maar deze ontsnapte even aan de aandacht :
YouTube: Black hole Sun Westworld
Ah well ben ook begonnen hieraan. Leek mij tof en tot op heden is het allemaal prima maar of dit de topserie gaat worden die HBO graag wil dat het gaat worden dat zie ik zoals het nu loopt na 2 afleveringen nog niet zitten eigenlijk.
Het is goed, de sfeer is tof maar of dit genoeg mensen aanspreekt daar twijfel ik over. Het moet echter nog groeien dus er is genoeg potentie om het uit te bouwen. Ik blijf het volgen maar het moet wel boeiend blijven anders haak ik wel af.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Johnny CashTouchdomex schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 12:47:
[...]
Is vaker subtieler maar er zitten volgens mij nog enkele van dit soort nummers in.
Radiohead
Rolling Stones
Ik vind het persoonlijk geweldig.
Radiohead zat er inderdaad ook tussen, ik wist dat er nog eentje over het hoofd werd gezien.JackBol schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 12:57:
[...]
Johnny Cash
Radiohead
Rolling Stones
Ik vind het persoonlijk geweldig.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=7URLxlxVg6o]Joosie200 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 13:01:
Black hole sun en Paint it Black herkende ik direct. Zou die graag zoals ze in de serie voorbij kwamen nogmaals willen beluisteren. Is stiekem nog mooier dan het origineel
[ Voor 15% gewijzigd door JackBol op 09-10-2016 13:04 ]
Of gewoon de volledige covers zelf:
YouTube: Chris Cornell - Black Hole Sun
YouTube: Paint it Black- The String Quartet Tribute to the Rolling Stones
YouTube: Johnny Cash - "Ain't No Grave"
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
De scores in de film zijn geen covers maar opnieuw composed.
Cash was gewoon het origineel toch?JackBol schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 13:06:
[...]
De scores in de film zijn geen covers maar opnieuw composed.
Leuk, maar net niet.
Ik zou hier graag een soundtrack uit de serie van zien komen.
De pianomuziek, maar dan zonder de overige 'serie' geluiden ( ontploffingen/gepraat )
Covers zijn er genoeg te vinden van alle "hits"
Klopt, Cash in de ending credits was het origineel.
Door te schieten, een normale gast kun je niet neerschieten en de vaste gasten kennen de robots natuurlijk.Timminator schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:49:
Wat ik nog even gemist heb. Hoe zit het met guests onderling? Kunnen die elkaar wel wat aan doen. En zo ja hoe zie je dan als guest het verschil tussen een guest en een host?
[ Voor 16% gewijzigd door Marzman op 09-10-2016 13:22 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Dit dus. Gewoon puur de piano zonder bijgeluiden.FreshMaker schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 13:14:
[...]
Leuk, maar net niet.
Ik zou hier graag een soundtrack uit de serie van zien komen.
De pianomuziek, maar dan zonder de overige 'serie' geluiden ( ontploffingen/gepraat )
Covers zijn er genoeg te vinden van alle "hits"
Oh oh Mr. B, oh oh!
https://www.youtube-nocookie.com/embed/w7fkqt6bN-EJoosie200 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 13:54:
[...]
Dit dus. Gewoon puur de piano zonder bijgeluiden.
/▌
Hopkins is voor mij de reden om te blijven kijken.
[ Voor 24% gewijzigd door w00Dy op 09-10-2016 21:57 ]
Tomorrow is not today!
Voor mij een blijvertje deze serie, zeker ook vanwege de sterke cast. Ben wel benieuwd of het niveau zo hoog blijft en de serie kan blijven verassen.
There are no secrets, only information you do not yet have
http://www.polygon.com/tv...rand-theft-auto-nycc-2016
Dat snap ik ook wel als je alle games die genoemd zijn hebt gespeeld.Paulus07 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 12:37:
Westworld’s creators were inspired by Red Dead Redemption and BioShock
http://www.polygon.com/tv...rand-theft-auto-nycc-2016
de vraag is welk verhaal? wat weet jij wat wij niet weten? ;-)Stukfruit schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 18:54:
[...]
Ze gaan wel in sneltreinvaart door het verhaal heen!
Het verhaal van de film was dan ook wel heel simpel. De serie lijkt een heel stuk uitgebreider en ingewikkelder te worden.Stukfruit schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 18:54:
[...]
Ze gaan wel in sneltreinvaart door het verhaal heen!
"When you grow up your heart dies"
Ach, zit ook heel wat verschil tussen 30 jaar. Toen kon je het niet teveel uitdiepen, want dat kónden ze ook niet. Het was puur 100% fictie, onmogelijk, een fantasie.sjaool schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 21:55:
[...]
Het verhaal van de film was dan ook wel heel simpel. De serie lijkt een heel stuk uitgebreider en ingewikkelder te worden.
In de laatste scene zag je Dolores een pistool opgraven. Ik denk dat dit een echt pistool is waar je echte schade mee kan aanrichten.
Wat in deze scene ook opviel is dat ze duidelijk instructies kreeg over waar dit pistool te vinden is.
Ben echt benieuwd naar de aflevering van volgende week!
Enige wat ik jammer vind is dat er al een film en serie is waardoor grote spoilers toch wel erg op de loer liggen in dit soort topics.
Yippie kayak, other buckets!
Je kunt er bijna van uit gaan dat deze serie, op de basisgegevens na, op alle gebieden afwijkt van de film en de oude televisieserie.jmk schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 00:19:
Enige wat ik jammer vind is dat er al een film en serie is waardoor grote spoilers toch wel erg op de loer liggen in dit soort topics.
Spoiler hoe vaak ie voorkomtSpacey23 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 09:01:
Ik vond de 2e aflevering juist weer beter. De nieuwe karakters liggen mij beter. Die jonge Engelsman is nog steeds de zwakste broeder. Die haalt het niveau van de serie echt omlaag en kan me daar flink aan storen. Weg met die knakker
Vind hem wel een goede toevoeging, wellicht wat te overdreven, maar kan er wel om lachen.
Hoe kan de dag van Dolores elke dag opnieuw beginnen, oa met het blikje dat ze laate vallen. Sweetwater is ook al 3-4 overhoop geschoten en weer opgeruimd, de Android in de trein beleeft elke dag hetzelfde, en de getinte hoer wordt ook continu aangepast en beleeft hetzelfde. Maar de MiB lijkt gewoon met alles door te gaan zonder enige reset of loop.
Ook de twee nieuwe gasten komen in de stad waarvan er 1 weer tegen de boze man oploopt en dolors haar blikje laat vallen. Maar de dag erna ziet alles er toch weer anders uit voor ze.
Gaat alles snachts op pauze en lopen de hosts terug naar hun beginpunt? Waarom zijn ze in ep3 dan snachts beizg?
[ Voor 8% gewijzigd door Divak op 17-10-2016 21:28 ]
Ik zou aflevering 1 nog eens goed bekijken.Divak schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:49:
Hoe kan de dag van Dolores elke dag opnieuw beginnen, oa met het blikje dat ze laate vallen. Sweetwater is ook al 3-4 overhoop geschoten en weer opgeruimd, de Android in de trein beleeft elke dag hetzelfde, en de getinte hoer wordt ook continu aangepast en beleeft hetzelfde. Maar de MiB lijkt gewoon met alles door te gaan zonder enige reset of loop.
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Wat heb ik gemist? Teddy gaat 1000 keer dood, de hele wereld krijgt een nieuwe verhaallijm en de androids krijgen nieuwe personages, dat terwijl bestaande guests nog gewoon in datzelfde park rondlopen. De shootout bij de boerderij van Dolores is voor de 2e keer geweest, maar de volgende dag gaat het verhaal weer verder met een andere verhaallijn.mindcrash schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:54:
[...]
Ik zou aflevering 1 nog eens goed bekijken.
Elke keer wordt het park gereset, zodat de gasten zich kunnen vermaken met nieuwe verhaallijnen.Divak schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 21:05:
[...]
Wat heb ik gemist? Teddy gaat 1000 keer dood, de hele wereld krijgt een nieuwe verhaallijm en de androids krijgen nieuwe personages, dat terwijl bestaande guests nog gewoon in datzelfde park rondlopen. De shootout bij de boerderij van Dolores is voor de 2e keer geweest, maar de volgende dag gaat het verhaal weer verder met een andere verhaallijn.
Wat de beheerders van het park echter niet snappen, is hoe het komt dat de hosts dingen die eerder zijn gebeurd kunnen herinneren, ondanks de resets.
Dat de oude barman uiteindelijk de pa van Dolores wordt komt bijvoorbeeld doordat haar oude "vader" zo'n issue heeft en ze daarom hem dus op nonactief hebben gezet.
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Bij de Man in Black wordt niets gereset? Hij gaat vrolijk door met zijn avontuur en neemt bepaalde hosts erin mee. En vind de reser dagelijks plaat? Bij Dolors en in het stadje wel. Maar andere personages zijn dagenlang bezig met een treasure hunt of bounty hunt bijvoorbeeld. Het lijkt door elkaar te lopen of op zijn minst inconsistent.
Gaat alles snachts op pauze en lopen de hosts terug naar hun beginpunt? Waarom zijn ze in ep3 dan snachts beizg? Dolorers wordt snachts teruggehaald, en Teddy gaat nog door met zijn bounty hunt.
[ Voor 19% gewijzigd door Divak op 17-10-2016 21:30 ]
Elke keer kan hij wel een stuk "skippen" als hij de volgende clue heeft, hij moet niet terug langs Dolores en andere figuren om dan in dat dorpje te eindigen met die familie. Hij zei dan ook dat hij daar nooit zou terug komen (2e afl). Maar hij kan zelf wel voorspellen wat al de hosts doen omdat ze vast zitten in dezelfde routine, hij lijkt er ook wat mee te lachen (mss uit cynisme).
De MiB staat blijkbaar niet onder toezicht van de computer van het park en blijkbaar het effect van een kunstmatige AI die bewust is geworden van zichzelf. Kan dus doen en laten wat hij wil.Divak schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 21:24:
Ja, dat snap ik wel. Maar het is erg inconsistent?
Bij de Man in Black wordt niets gereset? Hij gaat vrolijk door met zijn avontuur en neemt bepaalde hosts erin mee. En vind de reser dagelijks plaat? Bij Dolors en in het stadje wel. Maar andere personages zijn dagenlang bezig met een treasure hunt of bounty hunt bijvoorbeeld. Het lijkt door elkaar te lopen of op zijn minst inconsistent.
En het kan natuurlijk ook zo zijn dat de hosts diverse resetmomenten hebben. Voor de hosts die meer dienst doen als figurant (zoals Dolores) bijvoorbeeld elke dag, en voor de hosts die actief participeren in een verhaallijn op het moment dat de gasten die verhaallijn hebben afgerond.
Na deze aflevering denk ik ook redelijk zeker: William =/= MiB en ze zitten in dezelfde tijdlijn. Vorige week was er een theorie dat William de 30 jaar jongere naieve MiB was. Maar de meeste kijkers krabbelen er nu van terug.ChuckyDevil schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 21:49:
De MiB is geen host.
Anyhow, wat een serie!
Deze serie maakt het elke keer weer helderder, maar ook weer vager tegelijk.
Heerlijke serie.
Vraag me wel af wie die androids schoonmaakt .. Zit je in je kantoortje, komen ze met een paar vrouwelijke androids die verkracht zijn of volgeknalt zijn tijdens een prostitutie uurtje, mag je ze reinigen ..
De MiB ('Gunslinger') is geen host. Dit is een guest die al heel lang het park bezoekt. Het lijkt erop dat deze ooit in het management team zat van het park, en eruit gekickt is. Maar nog wel geniet van zijn 'personeels korting' a.k.a. VIP. (Is in afl. 2 aangehaald meende ik)Divak schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:49:
Heel erg gave serie, ep 1 t/m 3 gezien. Wat ik alleen niet snap is;
De androids hebben verschillende verhaallijnen, en de tegenspelers reageren daar weer op. Deels is scripted, deels is een reactie op andere androids.Divak schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:49:
Ook de twee nieuwe gasten komen in de stad waarvan er 1 weer tegen de boze man oploopt en dolors haar blikje laat vallen. Maar de dag erna ziet alles er toch weer anders uit voor ze.
Daarom is het elke keer hetzelfde, maar toch anders. Als jij een android zijn storyline breekt door 'm over de hoop te schieten, reageren de andere androids erop en wijken ze iets af van hun storyline voor die dag.
Sommige androids hebben een storyline van één dag (zoals Deloris) anderen hebben een storyline van meerdere dagen.Divak schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:49:
Gaat alles snachts op pauze en lopen de hosts terug naar hun beginpunt? Waarom zijn ze in ep3 dan snachts beizg?
Dat zie je ook in de laatste aflevering. Ford vind dat het een beetje eng wordt tussen Deloris en Teddy, dus heeft ie Teddy een nieuwe missie gegeven (storyline) waardoor hij langer weg is. Daarom zag je in aflevering 3 ook dat Deloris in haar eentje bij dat hek voor dat huis stond en toch vertelde dat haar vader de dieren nooit los laat zo laat. Terwijl ze alleen was, maar dat is haar storyline hoe ze dat altijd deed, alleen is abrupt Teddy niet aanwezig, die is nog op een missie.
Ik denk dat Arnold een referentie is naar de film van 30 jaar geleden. Die zal ik eens opzoeken en kijken. Heb het idee dat ze er vaker naar gaan refereren.Yonix schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 22:09:
Daarnet de derde aflevering gezien en ik wil meer! Ik ben wel nieuwsgierig naar het belang dat Bernard heeft bij het in stand houden van Dolores in haar huidige configuratie en wat zijn Ford zijn (grootse) plannen? En hoe zit dat met Arnold?
Anyhow, wat een serie!
De MiB is uberhaubt geen android. Het is een gast met VIP status, die ze los laten, en die al zo lang in het park komt.mindcrash schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 21:29:
[...]
De MiB staat blijkbaar niet onder toezicht van de computer van het park en blijkbaar het effect van een kunstmatige AI die bewust is geworden van zichzelf. Kan dus doen en laten wat hij wil.
En het kan natuurlijk ook zo zijn dat de hosts diverse resetmomenten hebben. Voor de hosts die meer dienst doen als figurant (zoals Dolores) bijvoorbeeld elke dag, en voor de hosts die actief participeren in een verhaallijn op het moment dat de gasten die verhaallijn hebben afgerond.
De hosts hebben inderdaad diverse reset momenten op basis van hoe lang hun storyline duurt. Bijv. een film op repeat, de ene is langer dan de andere, maar dan gaat het om dagen i.p.v. uren.
Dat maakt het park ook realistischer, i.p.v. dat het allemaal elke nacht volledig reset en opnieuw begint. Dan is de lol er snel af.
De Hosts worden gereset na het einde van hun verhaallijn. Sommige verhaallijnen zijn kort (1 dag), andere kunnen meerdere dagen (weken??) lopen.Divak schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:49:
Heel erg gave serie, ep 1 t/m 3 gezien. Wat ik alleen niet snap is;
Als de ene tijdlijn van een karakter maar een dag duurt, dan gaat 's nachts dus alles op pauze om de troep op te ruimen en de androids weer op hun plek te zetten (cq. in bed te leggen). In Sweetwater moet dit dus dagelijks gebeuren. Dat strookt dus eigenlijk niet met de guests die wel gewoon in Sweetwater hun nachtje met hoeren doorbrengen, of andere hosts die wel gewoon doorgaan met hun timeline, bijv. de bandieten in de Barn (zij kunnen bijv. Dolores elke nacht verkrachten, dan moeten ze toch ook al zien dat er iets niet klopt. Nu is er ook Teddy die dagenlang op zijn bounty-hunt gaat).
Mijn ideetjes:
De Man in Black is Arnold (te veel referenties naar 30 jaar geleden dat dit wel een link moét zijn).
Bernard is een android. Ford is zijn maker. Ford heeft een overleden kind in zijn gedachten gepland zonder dat hij precies weet hoe/wat. Identiek aan Teddy die ergens verdrietig over was en wraak wilde zonder dat hij echt wist waarom, totdat hij een update kreeg van Ford. Het feit dat Bernard het bed deelt met die vrouw is ook weer een leuke plotwending als hij een android blijkt te zijn
[ Voor 7% gewijzigd door Divak op 18-10-2016 09:28 ]
Gisteravond aflevering 1 gezien en ik ben verkocht. Ben een groot Jurassic Park (dus ook automatisch een Michael Crichton) fan. De film IMDB: Westworld (1973) stond al een tijdje op mijn verlanglijst maar nu kan ik eigenlijk niet meer wachten. Vanavond toch maar opzetten. Helemaal leuk omdat er referenties terug te zien zijn in de serie. Daarna verder met EP 02&03.
Waarschijnlijk op hetzelfde tijdstip wanneer de Hosts gereset worden. Zullen we vast nog wel gaan zien.Evilbee schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:41:
Nu praten we alleen maar over de reset van de Hosts. Maar ook bijvoorbeeld gebouwen zouden gereset moeten worden (na een gunfight enzo), wanneer wordt dat dan gedaan? Daar hebben we nog niks van gezien.
Delen van het park worden soms ook afgesloten, zoals voor de verhaallijn van Ford. Dan kunnen de beheerders ook wat doen. Maar toegegeven, Sweetwater afsluiten is redelijk moeilijk omdat het de toegangspoort is van het park.
De hosts zijn ook geprogrammeerd om bepaalde zinnen of suggesties te negeren, bvb als een guest vraagt of een host echt is. En ook Teddy die altijd "someday" zal willen vertrekken. Bij moorden lijken ook alle getuigen geëlimineerd dus misschien is dat ook onderdeel van een gezamenlijke reset.
Wat doen ze trouwens met guests die zitten te "griefen", ttz guests die alle hosts van kant maken en zo de experience voor anderen vergallen.
Niks. "Thats what they pay for, a real experience."algalid schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:53:
Wat doen ze trouwens met guests die zitten te "griefen", ttz guests die alle hosts van kant maken en zo de experience voor anderen vergallen.
This guest already took out an entire posse.
Want me to slow him down?
That gentleman gets whatever he wants.
Dat zou dus betekenen dat we steeds switchen van "wereld" misschien een longshot maar wel een beetje onduidelijk.
Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle
Jawel toch? De MiB en die twee donkere mensen met het zoontje. In de start zone. Liepen achter Teddy.PaRaDoX4 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:42:
Ik vraag me af of de bezoekers überhaupt wel in het zelfde spel zitten. Het is namelijk nog niet voorgekomen dat 2 groepen spelers elkaar zijn tegen gekomen.
Dat zou dus betekenen dat we steeds switchen van "wereld" misschien een longshot maar wel een beetje onduidelijk.
Klopt, op het trein station (de ingang van het park eigelijk) zitten meerdere mensen tegelijk in de trein, samen met enkele hosts waaronder Teddy.Ryan_ schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:44:
[...]
Jawel toch? De MiB en die twee donkere mensen met het zoontje. In de start zone. Liepen achter Teddy.
Er is ook al een keer aangegeven in afl. 2 dat hij een VIP is. Volgens de verhalen heeft hij ooit gewerkt aan de zijde van Dr. Ford. En heeft ie een permanente VIP status waardoor hij vrije toegang tot het park heeft. Hoe dit precies zit, komen we nog wel eens achter.durian schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:40:
Maar dat was specifiek "that" gentleman, en geldt misschien niet voor alle gasten.
Het zou dus zomaar kunnen dat een speler overmoedig wordt en een mes in een andere spelers nek parkeert terwijl deze beste man denkt dat het om een host ging?xoniq schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:55:
[...]
Klopt, op het trein station (de ingang van het park eigelijk) zitten meerdere mensen tegelijk in de trein, samen met enkele hosts waaronder Teddy.
Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle
Volgens de ToS van de Westworld Delos website zullen hosts altijd proberen om "in character" de veiligheid van de newcomers te waarborgen (Good Samaritan), dus de drukke trein zal lastig zijn.PaRaDoX4 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:24:
Het zou dus zomaar kunnen dat een speler overmoedig wordt en een mes in een andere spelers nek parkeert terwijl deze beste man denkt dat het om een host ging?
Natuurlijk kan een bezoeker een ongelukkige echte persoon van een klif duwen hoewel het kan zijn dat die camera's van Westworld het oppikken en er een niet zo subtiele interventie komt om het te voorkomen. Ze zullen eerder een sheriff opsturen die "toevallig" langs komt.
Wellicht daarom dus hosts in de trein die zich voordoen als passagier.algalid schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:35:
[...]
Volgens de ToS van de Westworld Delos website zullen hosts altijd proberen om "in character" de veiligheid van de newcomers te waarborgen (Good Samaritan), dus de drukke trein zal lastig zijn.
Natuurlijk kan een bezoeker een ongelukkige echte persoon van een klif duwen hoewel het kan zijn dat die camera's van Westworld het oppikken en er een niet zo subtiele interventie komt om het te voorkomen. Ze zullen eerder een sheriff opsturen die "toevallig" langs komt.
Dit is waar Anthony Hopkins het over had, een bizarre maar fascinerende theorie die ook in een van de boeken van Neal Stephenson een grote rol spreekt.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Welk boek?IJzerlijm schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:00:
Wikipedia: Julian Jaynes
..., een bizarre maar fascinerende theorie die ook in een van de boeken van Neal Stephenson een grote rol spreekt.
Het schijnt om deze te gaan: Wikipedia: Snow Crash
William Gibson is ook een interessante auteur die gelijkaardige thema's belicht.
[ Voor 15% gewijzigd door algalid op 18-10-2016 14:36 ]
Welke episode ?IJzerlijm schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:00:
Dit is waar Anthony Hopkins het over had,
In 2 had-ie het wel over Occam's Razor, maar die andere heb ik nog niet langs horen komen ...

En de Man in Black is inderdaad een VIP. Hij heeft ook al zo vaak '30 years' in zijn mond genomen dat hij zeker een link heeft met incident en met Arnold (misschien is het wel Arnold).
http://delosincorporated....sthack_delores_v03_he.gif
Storyline Builder Template voor Dolores.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Arnold is dood, zou zelfs zelfmoord geweest zijn. Althans dat zijn Ford zijn woorden.Divak schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:26:
Dan nog klopt het niet 100% of is het niet logisch:
Als de ene tijdlijn van een karakter maar een dag duurt, dan gaat 's nachts dus alles op pauze om de troep op te ruimen en de androids weer op hun plek te zetten (cq. in bed te leggen). In Sweetwater moet dit dus dagelijks gebeuren. Dat strookt dus eigenlijk niet met de guests die wel gewoon in Sweetwater hun nachtje met hoeren doorbrengen, of andere hosts die wel gewoon doorgaan met hun timeline, bijv. de bandieten in de Barn (zij kunnen bijv. Dolores elke nacht verkrachten, dan moeten ze toch ook al zien dat er iets niet klopt. Nu is er ook Teddy die dagenlang op zijn bounty-hunt gaat).
Mijn ideetjes:
De Man in Black is Arnold (te veel referenties naar 30 jaar geleden dat dit wel een link moét zijn).
Bernard is een android. Ford is zijn maker. Ford heeft een overleden kind in zijn gedachten gepland zonder dat hij precies weet hoe/wat. Identiek aan Teddy die ergens verdrietig over was en wraak wilde zonder dat hij echt wist waarom, totdat hij een update kreeg van Ford. Het feit dat Bernard het bed deelt met die vrouw is ook weer een leuke plotwending als hij een android blijkt te zijn
Arnold en Ford hebben geclashed, Ford wou emoties, Arnold wou intellect, zelfbewustzijn bij hosts.
Mijn theorie:
Arnold had een test ontwikkeld om zelfbewustzijn bij hosts te testen, nl "the Maze". Hij nam een groep old-timer hosts waaronder Dolores en ging ermee experimenteren. Die testgroep werd getagged met een tattoo van het doolhof in hun schedelpan. (In ep. 3 zagen we hoe huid over robots getrokken werd).
Het geweten van de hosts is/was Arnold/Arnold's software, zoals die kerel die bleef doorgaan in de shoot-out in ep. 2.
Heel duidelijk blijkt dat hosts die al lang meegaan plots functies vertonen die ze niet mogen hebben, Dolores, het getinte hoertje, Dolores vader
"Zaag in keel" man verbrijzeld zijn eigen schedel om zijn "brein" te beschermen. Als een autopsie volgt vermoed ik dat we op de huid onder zijn schedel ook de doolhof tattoo zien. Het getinte hoertje had een nachtmerrie dat ze werd aangevallen door Apaches oid, ook hier was een link naar scalperen.
De MiB weet van "The Maze" maar zijn bedoeling ermee is nog onduidelijk, streeft hij ook naar de ultieme AI...? Hij heeft imo wel kennis van het feit dat sommige hosts meer kunnen als andere en hij wil dat ook uitbuiten.
Verder denk ik dat er inderdaad ook hosts bij het personeel van Delos horen, en niet alleen knappe hostesses die de klanten ontvangen maar vb. hosts die hosts programmeren oid. en volgens mij helpen ze elkaar doorheen het bedrijf. Westword is in lagen, verbonden met een lift. Onderaan staan de afdankertjes, boven is het park.
Teddy is aan het einde van ep. 3. aangevallen door "oude" hosts, hij schoot wel maar de hosts die hem aanvielen waren van de oude stempel en hadden nog niet de special effects dat ze kogelschoten simuleren. Westworld was vroeger een soort Disneyland, leuk maar overduidelijk nep. De blonde meid die mee het dorp afknalt in ep. 2. zien we in ep. 3. houterig line-dancen. Teddy gaan ze niet doden maar hem opnemen in de groep om te revolteren.
En vandaar dat die dochter van die mexicaanse bandiet ook zei: 'the maze is not for you'.w00Dy schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 23:07:
De MiB weet van "The Maze" maar zijn bedoeling ermee is nog onduidelijk
Dit begint als een goeie theorie te klinken!
[ Voor 14% gewijzigd door JackBol op 19-10-2016 01:25 ]
Heb trouwens wel moeite om Teddy af en toe serieus te nemen, maar dat komt meer omdat ik hem best veel vind lijken op Seth MacFarlane .
Verwijderd
De serie heeft ons echt wel gepakt, roept zoveel emotie en vragen op zonder de amusementsfactor te verliezen.
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Ik denk dat het gewoon niet mag. Degene die zo maar een mes in een host zetten zijn de vaste gasten die al weten wie de hosts zijn. Je kan er gewoon een keer op schieten, lukt dat niet dan is het een mens.algalid schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:35:
[...]
Volgens de ToS van de Westworld Delos website zullen hosts altijd proberen om "in character" de veiligheid van de newcomers te waarborgen (Good Samaritan), dus de drukke trein zal lastig zijn.
/▌
Ik vond de nieuwe aflevering goed, maar begrijp absoluut niet waar het nog heen gaat. Die Ford is dus toch machtiger/meer invloedrijk dan eerst geïmpliceerd werd.
Ik vind Westworld anders echt ziekelijk tof hoor, ep4 is ook weer genieten.d0s schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:17:
Niet heel druk hier, da's geen goed teken voor zo'n nieuwe serie...
Ik vond de nieuwe aflevering goed, maar begrijp absoluut niet waar het nog heen gaat. Die Ford is dus toch machtiger/meer invloedrijk dan eerst geïmpliceerd werd.
Probleem is meer dat er tegenwoordig zo veel goede series zijn dat mensen minder snel weer aan nog een serie beginmen. Maar komt nog wel met Westworld
Idd. Serieliefhebbers, en vooral van dit soort werk zullen inmiddels wel kijken of van plan zijn om te gaan kijken. Maar er is idd zoveel dat je simpelweg niet alles kunt kijken.Scrtz schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:43:
[...]
Ik vind Westworld anders echt ziekelijk tof hoor, ep4 is ook weer genieten.
Probleem is meer dat er tegenwoordig zo veel goede series zijn dat mensen minder snel weer aan nog een serie beginmen. Maar komt nog wel met Westworld
Vond het weer een erg mooie aflevering. Vooral het machtsvertoon van Ford. Briljant!
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
In het origineel zijn alle pistolen/wapens volgens mij hitte gevoelig. Je kunt de koude robots dus zonder probleem afknallen, maar andere gasten zullen niet lukken.Marzman schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:48:
[...]
Ik denk dat het gewoon niet mag. Degene die zo maar een mes in een host zetten zijn de vaste gasten die al weten wie de hosts zijn. Je kan er gewoon een keer op schieten, lukt dat niet dan is het een mens.
(Blijft natuurlijk wel het gevalletje mes/steekwapen en "ongelukje bij een cliff" over.)
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
HBO wordt een onderdeel van Ziggo dienst. De programma's blijven dus gewoon te bekijken.Hellboy! schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:37:
Geweldige serie. Alleen jammer dat HBO volgend jaar in NL verdwijnt.
Dat het hier niet druk is kan komen omdat de serie voor een heleboel mensen met een korte aandachtsspanne niet of nauwelijks te volgen is.
Ik vind Westworld echt een fantastische serie met mooie omgevingen, goede acteurs, uitstekende sfeer enz, enz, Het is iedere aflevering weer genieten van een minifilm.
Interview met Patrick Clair van Elastic de maker van de opening credits.
Zoals bij alle andere topics over series: als dat wat je post nog niet in een officiële aflevering op tv is geweest, dan hoort het in ~~~[spoiler] tags te staan. Dus ook informatie uit andere bronnen, uit teasers en previews, dient in principe afgeschermd te worden om zo veel mogelijk Tweakers een (naar hun mening) plezierige ervaring te garanderen.