"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Mooi dan maakt een "slappe" ook niet zo veel uitMugwump schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 20:43:
[...]
Ik meende dat vooral het fosforzuur in cola zorgt voor een redoxreactie en dus het ontroesten, niet het koolzuur.
10 jaar, misschien.azerty schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 18:24:
[...]
Kan toch perfect als je een glas uitschenkt en dan eventjes laat staan?
Dat zeggen mensen me altijd. Gewoon laten staan of je flesje schudden. Ik heb 10 minuten geschud en het smaakt nog steeds naar dezelfde troep. Mijn mening over koolzuur schijnt hier mogelijk een beetje door.
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Ik heb zeker geen 'hekel' aan koolzuur. Maar bij sommige dranken (Spa Fruit met koolzuur), vind ik de hoeveelheid koolzuur dat er 'standaard' inzit ook te erg.bwerg schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 22:19:
[...]
Dat zeggen mensen me altijd. Gewoon laten staan of je flesje schudden. Ik heb 10 minuten geschud en het smaakt nog steeds naar dezelfde troep. Mijn mening over koolzuur schijnt hier mogelijk een beetje door.
En dan schudt ik hem wel even expres zodat er wat eruit gaat!
Bij de meeste dranken heb ik daar trouwens geen last van!
https://fgheysels.github.io/
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Pff. Mietje!Matis schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:23:
Ik heb de afgelopen jaren zo'n ontzettende koffieverslaving opgebouwd dat ik er gewoon akelig van werd. Ik durfde de deur niet meer uit zonder twee koppen koffie op te hebben. Het ging van kwaad tot erger; hartkloppingen en wanneer ik onder de douche stond ik de koffielucht uit mijn poriën waste.
Van de een op de andere dag mee gestopt (17 april 2017). De eerste twee weken waren fysiek echt heel zwaar afkicken. Zweten, hoofdpijn, humeurig etc. etc. De daarop volgende twee weken waren psychisch heel zwaar. Dat ik 's ochtends schrok: Ik heb nog geen koffie op... En dan binnen een seconde tot bezinning komen dat dat ook niet meer hoefde.
Sindsdien eigenlijk geen koffie meer gedronken. Toen ik een jaar "clean" was heb ik nog een keer een bakje koffie gedronken, maar dat vond ik toen gewoon echt smerig.
Ik heb niet het gevoel gehad dat ik met of zonder koffie een betere programmeur ben geworden.
https://niels.nu
Brengt me geld oparmageddon_2k1 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 10:23:
Wat vinden we eigenlijk van PHP?
Hoe raak je spaties boven tabs kwijt?whoami schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 10:16:
En toch verlies ik spaties boven tabs!
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Een psychologisch onderdeel van je routine..... Klinkt als verslavingHydra schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 10:25:
[...]
Pff. Mietje!
spoiler:Nee serieus; wel knap dat je die stap gezet hebt. Heb het zelf in mindere mate gehad (koppijn in het weekend enzo) maar nog nooit de stap gezet echt te stoppen. Vind het ook te lekker en het is daarnaast ook nog een soort psychologisch onderdeel van m'n routine.
Klopt, dat kleine beetje fysieke verslaving aan nicotine was ik zo kwijt. De impuls om even weg te lopen van je werkplek, nadat je biertje leeg is een peuk op te willen steken en meer van dat soort dingen blijf je nog jaren houden.armageddon_2k1 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 11:28:
[...]
Een psychologisch onderdeel van je routine..... Klinkt als verslaving
Zo'n beetje de definitiearmageddon_2k1 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 11:28:
[...]
Nadat ik was gestopt met roken schrok ik er soms gewoon van dat ik op die standaard momenten ineens de neiging had om te gaan roken, lang nadat de lichamelijke verslaving er af was. Die psychologische verslaving is veel lastiger te herkennen en doorbreken.
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Datzelfde heb ik nog steeds met koffie hoor. Dat ze vragen: wat wil je drinken? En dat ik dan even op m'n tong moet bijten om niet: KOFFIE! Er uit te flappen.farlane schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 13:35:
Zo'n beetje de definitie
Nadat ik was gestopt met roken schrok ik er soms gewoon van dat ik op die standaard momenten ineens de neiging had om te gaan roken, lang nadat de lichamelijke verslaving er af was. Die psychologische verslaving is veel lastiger te herkennen en doorbreken.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Euhm, als je biertje leeg is op je werkplek is er wel iets anders aan de hand.Mugwump schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 13:21:
[...]
Klopt, dat kleine beetje fysieke verslaving aan nicotine was ik zo kwijt. De impuls om even weg te lopen van je werkplek, nadat je biertje leeg is een peuk op te willen steken en meer van dat soort dingen blijf je nog jaren houden.
Zo heb ik een bril voor in de auto en als ik parkeer zet ik hem op de handrem, til m'n bril van mijn neus en leg hem in het bakje. Toen ik vervolgens lenzen had parkeerde ik de auto en toen brandde mijn neusbrug gewoon van het feit dat er 'iets' op zou moeten zitten dat eraf moest. Mijn brein kon het 2 weken niet aan.
[ Voor 26% gewijzigd door armageddon_2k1 op 18-08-2018 14:04 ]
Ja, dan is het tijd voor weekend inderdaad.armageddon_2k1 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 14:02:
[...]
Euhm, als je biertje leeg is op je werkplek is er wel iets anders aan de hand.
dikke vinger-syndroom blijkbaar...
Geen biertjes meer op de werkplek; heb je dat ook weer opgelost.Mugwump schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 13:21:
[...]
Klopt, dat kleine beetje fysieke verslaving aan nicotine was ik zo kwijt. De impuls om even weg te lopen van je werkplek, nadat je biertje leeg is een peuk op te willen steken en meer van dat soort dingen blijf je nog jaren houden.
Verwijderd
Het is Laravel geworden. Beste keuze ooit!Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:31:
Iemand ervaring met zowel CakePHP als Laravel? Ben voor een nieuw project aan het afwegen of ik ga voor het framework dat ik ken (CakePHP) of dat ik overstap naar Laravel.

Yup. Maar aan de andere kant heb ik ook wel eens dat ik weken geen koffie drink (zoals in de afgelopen vakantie) dus zo heel erg is het gelukkig niet.armageddon_2k1 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 11:28:
Nova is leuk, maar mag toch hopen dat er wel een 'agency' licentie komt, want om nu voor elke site $199 af te tikken voelt on-hollands duur aan voor mij.Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 10:57:
[...]
Het is Laravel geworden. Beste keuze ooit!Project inmiddels een heel eind klaar, tijd voor een admin-gedeelte... Erg blij met de aankondiging van Laravel Nova!
Ik snap dat het in veel hoeken van development land normaal is om per site diverse licenties te kopen, maar voor mij voelt het nog steeds als geld weggooien want wij kunnen het net zo goed zelf maken. Wat natuurlijk helemaal niet waar is.
Stel wij doen 50 kleine en grote projecten per jaar. Komt dat 50x199, wat nog net geen 10k is. Dat zou dus betekenen dat wij het in een 100 a 110 uur moeten namaken en onderhouden. Dat klinkt haalbaar, maar in de praktijk gaat hem dat natuurlijk nooit worden!
In iets meer dan 3 werkweken een volledig werkend flexibel UI systeem maken,testen, documenteren en onderhouden.
Best slim van Taylor, gewoon je eigen framework voorzien van admin builder, maar die dan niet Opensource maken.
Driving a cadillac in a fool's parade.
Als je ergens je brood mee wilt verdienen, dan is freemium een vrij gebruikelijk business model.kwaakvaak_v2 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 11:48:
[...]
Nova is leuk, maar mag toch hopen dat er wel een 'agency' licentie komt, want om nu voor elke site $199 af te tikken voelt on-hollands duur aan voor mij.
Ik snap dat het in veel hoeken van development land normaal is om per site diverse licenties te kopen, maar voor mij voelt het nog steeds als geld weggooien want wij kunnen het net zo goed zelf maken. Wat natuurlijk helemaal niet waar is.
Stel wij doen 50 kleine en grote projecten per jaar. Komt dat 50x199, wat nog net geen 10k is. Dat zou dus betekenen dat wij het in een 100 a 110 uur moeten namaken en onderhouden. Dat klinkt haalbaar, maar in de praktijk gaat hem dat natuurlijk nooit worden!
In iets meer dan 3 werkweken een volledig werkend flexibel UI systeem maken,testen, documenteren en onderhouden.
Best slim van Taylor, gewoon je eigen framework voorzien van admin builder, maar die dan niet Opensource maken.
Of 199 / site duur is hangt dan weer af van het soort 'sites' dat je maakt. Als je min of meer productiewerk levert voor de bakker op de hoek, dan is het erg prijzig. Als je projecten van tonnen doet voor grote corporates, dan is 200 euro niets.
[ Voor 18% gewijzigd door Koenvh op 20-08-2018 15:18 ]
🠕 This side up
Verwijderd
Hoe ik het begrepen heb kan je wel heel veel aanpassen. Documentatie is al grotendeels af trouwens: https://nova.laravel.com/docs/Koenvh schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:02:
Ik vind het wel een logische stap, al zal de uitwerking natuurlijk bepalen of het inderdaad het geld waard is. Ik ben zelf wel gecharmeerd van Django's administratieomgeving (die standaard meegeleverd wordt), en die is vrij aanpasbaar. Ik ben benieuwd hoe dat met Laravel Nova gaat werken (aangezien die waarschijnlijk minder open zal zijn)
Qua prijs vind ik het zeer redelijk. Voor ons zelf gaat het om 1 project, daarbij is $199 natuurlijk helemaal niks. Al je veel projecten voor klanten doet snap ik dat de afweging wat anders wordt, maar dan nog is $199 echt niet veel. Of het moet echt een heel simpel systeem zijn.
Tja, als je ziet dat bijvoorbeeld Magento Commerce 20.000$ kost.. is die 199$ natuurlijk peanuts. Uiteindelijk gaat het wel om de meerwaarde die de 199$ (of 20k) kan geven.Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 16:16:
[...]
Hoe ik het begrepen heb kan je wel heel veel aanpassen. Documentatie is al grotendeels af trouwens: https://nova.laravel.com/docs/
Qua prijs vind ik het zeer redelijk. Voor ons zelf gaat het om 1 project, daarbij is $199 natuurlijk helemaal niks. Al je veel projecten voor klanten doet snap ik dat de afweging wat anders wordt, maar dan nog is $199 echt niet veel. Of het moet echt een heel simpel systeem zijn.
Ik drink dus dat slootwater, maar dat hoort eigenlijk puur bij mijn ritueel in de ochtend. Vind ik het lekker? Nou nee.... Maar een bonenmachine krijgen we ook niet
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
En dan nu de hamvraag.......... Zijn er vaak internetstoringen?!ThomasG schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:51:
Maar als er een internet storing is kunnen we: én niet werken, én geen koffie halen
Klopt, bij mijn eigen werkgever hebben we echt prima bonenkoffie, maar bij de klant waar ik nu zit hebben ze echt matige bonenkoffie. Maar goed, je moet wat als caffeïnejunk.Creepy schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:47:
Bonenmachine op kantoor , maar als je niet de goede bonen en een goede afstelling hebt dan is dat ook soms niet te drinken. En een nespresso thuis. Maar ik drink nog maar 1 to 3 bakjes per dag.
Ik ben nu aan het kijken naar een waterkoeler. Bij ons is het in de afgelopen jaren behoorlijk verschoven van frisdrank naar water. Waar er eerst best wat flessen cola, spa rood, enzo doorheen gingen, is het nu vooral veel water. Een beetje fancy waterkoeler op leidingwater lijkt me wel wat. Kun je ook ineens een karaf vullen met koud water.
Dat eerste zou ik geen moeite mee hebben. Dat tweede, dat is een heel ander verhaal.ThomasG schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:51:
Maar als er een internet storing is kunnen we: én niet werken, én geen koffie halen
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Wij hebben een Winix watercooler staan. Ideaal ding en lekker koel water.orf schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:41:
Ik ben nu aan het kijken naar een waterkoeler.
Hoe moet die internetstoring dan opgelost worden als er geen koffie isThomasG schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:51:
Wij hebben luxe bonenmachines. Omdat wij in een semi-openbaar gebouw zitten hebben wij een hypermodern koffie probleem. De apparaten zijn verbonden met een betaalsysteem (werknemers hebben een pas dat het saldo veranderd naar 0,00). Maar als er een internet storing is kunnen we: én niet werken, én geen koffie halen

Deadlock situatie!jip_86 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:33:
[...]
Hoe moet die internetstoring dan opgelost worden als er geen koffie is
Ik heb net deze besteld:botwood schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:02:
[...]
Wij hebben een Winix watercooler staan. Ideaal ding en lekker koel water.

Nah, geef mij maar een groot glas water
* DevWouter vindt het wel een mooi apparaat
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Daar heb je office voor toch?Mercatres schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:17:
Ik zie dat ding bij ons werken voor een maandje, en dan uit wanhoop stoppen wegens slecht onderhoud.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
We zijn een "start-up*", dus office heeft wel andere zaken aan haar hoofd
Dat zal ze leren!DevWouter schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:39:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Mercatres schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:41:
[...]
We zijn een "start-up*", dus office heeft wel andere zaken aan haar hoofd
***members only***
Damn, ik heb gewoon een pot Nescafe Gold instant koffie.
Less alienation, more cooperation.
Nog vacatures ?
(wie heeft er recruiters nodig
[ Voor 7% gewijzigd door gekkie op 21-08-2018 15:22 ]
Ja, senior developer en teamlead!gekkie schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:21:
[...]
Nog vacatures ?
(wie heeft er recruiters nodig)
Even voor de duidelijkheid: Het gaat over die waterkoeler-kraan. Die geeft gekoeld water uit leidingwater. Ik heb 'm zonder optie voor bruisend water genomen, want dat wordt weinig gedronken en we hebben flessen spa-rood.
Wij hebben office vooral om te klagen over mensen die weigeren hun kopjes, borden en ander servies in de vaatwasser te zetten.
Het is een platform om developers programming related testen te laten doen en ik moet er een maken
Je kan 15 keer gratis oefenenkevintjeb schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:56:
Mensen hier toevallig ervaring met devskiller.com?
Het is een platform om developers programming related testen te laten doen en ik moet er een maken
Old school version control
Is dat een populaire taal? Ik zie het nu namelijk voor het eerst.Mugwump schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 18:35:
Iemand overigens al heel hard bezig met Julia nu versie 1.0 gereleased is?
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Populair is het (nog?) niet. Staat rond plek 50 in de TIOBE index geloof ik.Antrax schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 08:51:
[...]
Is dat een populaire taal? Ik zie het nu namelijk voor het eerst.
Je zal het waarschijnlijk ook niet gebruiken om webapplicaties, apps of business software mee in elkaar te knutselen. Het is meer gericht op de wetenschappelijke wereld en daarmee ook op data science / machine learning.
Er zijn wat talen die in mijn ogen wel uit kunnen groeien tot vaste waarden naast de usual suspects, soms voor wat meer nichetoepassingen. Julia is er daar één van, maar denk ook aan Rust of Kotlin. Zeker laatstgenoemde heeft wel potentie gezien het feit dat je gebruik kunt maken van het hele Java ecosysteem, het al ondersteund wordt voor Android ontwikkeling en Java qua ontwikkeling toch altijd vrij conservatief blijft.
Ik zag het op Reddit voorbij komen en vele waren enthusiastMugwump schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:22:
[...]
Populair is het (nog?) niet. Staat rond plek 50 in de TIOBE index geloof ik.
Je zal het waarschijnlijk ook niet gebruiken om webapplicaties, apps of business software mee in elkaar te knutselen. Het is meer gericht op de wetenschappelijke wereld en daarmee ook op data science / machine learning.
Er zijn wat talen die in mijn ogen wel uit kunnen groeien tot vaste waarden naast de usual suspects, soms voor wat meer nichetoepassingen. Julia is er daar één van, maar denk ook aan Rust of Kotlin. Zeker laatstgenoemde heeft wel potentie gezien het feit dat je gebruik kunt maken van het hele Java ecosysteem, het al ondersteund wordt voor Android ontwikkeling en Java qua ontwikkeling toch altijd vrij conservatief blijft.
Het heeft een aantal handige features, maar de taal ziet er uit als een grote chaos. Vooral als je de in Julia geschreven base library bekijkt op github. Het is een leuke syntax om even snel iets te doen, maar ik zie het als een maintenance hell voor grotere projecten.Douweegbertje schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 10:06:
[...]
Ik zag het op Reddit voorbij komen en vele waren enthusiastDus als je een beetje wilt sparren erover zou ik daar eens checken. Ik kende het ook niet maar ik vond de uitwerking wel erg netjes, ook al zou ik het nooit kunnen gebruiken
Ik had nog nooit van die index gehoord. Wel grappig dat het er is.Mugwump schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:22:
[...]
Populair is het (nog?) niet. Staat rond plek 50 in de TIOBE index geloof ik.
Overigens mis ik C+ in dat rijtje. Ik heb onlangs vernomen dat dat toch groot aan het worden is tegenwoordig.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Inderdaad. Heel gek dat die niet boven Java staat.Tjolk schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 10:44:
[...]
Ik had nog nooit van die index gehoord. Wel grappig dat het er is.
Overigens mis ik C+ in dat rijtje. Ik heb onlangs vernomen dat dat toch groot aan het worden is tegenwoordig.
Er zijn overigens nog veel meer rankings. Dit blogje biedt wel een aardig overzicht. De lijstjes worden gedomineerd door general-purpose languages als Java, Python, C(++) JavaScript, C# en PHP omdat die immers vaak breed toepasbaar zijn.
Er valt vaak ook nog wel het nodige te nuanceren bij de maatstaven die worden gehanteerd. Veel vragen zegt iets over populariteit, maar kan ook iets zeggen over complexiteit van een taal. Regels code op Github heeft weer als nadeel dat alleen 'publieke code' wordt meegenomen en bovendien van taal tot taal nogal verschilt hoeveel duplicate code er op Github te vinden is.
Het is alleen volkomen waardeloos. Zal nog wel eens een uitgebreide write-up schrijven maar het aantal hits in een text-index gebruiken als maat voor populariteit is volkomen bizar.Tjolk schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 10:44:
[...]
Ik had nog nooit van die index gehoord. Wel grappig dat het er is.
EddoH schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 14:01:
Ja, als je dat als metric gebruikt dan zou de favoriete taal van de devschuurders PHP zijn

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
FTFYEddoH schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 14:01:
Ja, als je dat als metric gebruikt dan zou de favoriete taal van de devschuurders PHP Nederlands zijn
Het zou wat zijn, programmeren in het Nederlands.
1
2
3
4
5
6
7
| abstracte klasse Foo { beschermd geheel getal inwoners = 5; beschermd zwevend punt baz = 3.14; publieke leegte waddinxveen() { inwoners--; } } |
[ Voor 34% gewijzigd door ThomasG op 22-08-2018 14:28 ]
Volkomen waardeloos is wat overdreven. De correlatiecoëfficiënt zal niet 0 zijn.Hydra schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:55:
[...]
Het is alleen volkomen waardeloos. Zal nog wel eens een uitgebreide write-up schrijven maar het aantal hits in een text-index gebruiken als maat voor populariteit is volkomen bizar.
Er zijn vele indicatoren mogelijk met elk weer hun eigen mitsen en maren. Een aggregatie en een gewogen gemiddelde is vaak wel een aardige aanpak, zie ook de blogpost die ik linkte.
Hydra schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:55:
[...]
Het is alleen volkomen waardeloos. Zal nog wel eens een uitgebreide write-up schrijven maar het aantal hits in een text-index gebruiken als maat voor populariteit is volkomen bizar.

🠕 This side up
Verplichte 'What if PHP were British' link: https://getpostcookie.com/blog/if-php-were-britishThomasG schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 14:23:
[...]
FTFY
code:
1 2 3 4 5 6 7 abstracte klasse Foo { beschermd geheel getal inwoners = 5; beschermd zwevend punt baz = 3.14; publieke leegte waddinxveen() { inwoners--; } }
Hey, whatcha got against Waddinxveen?!ThomasG schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 14:23:
[...]
FTFY
code:
1 2 3 4 5 6 7 abstracte klasse Foo { beschermd geheel getal inwoners = 5; beschermd zwevend punt baz = 3.14; publieke leegte waddinxveen() { inwoners--; } }
Excel, nu inclusief met niet bestaande uitwisselbaarheid met internationale collega's!
Excel converteert formules onder water naar de internationale variant.Gropah schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 21:09:
[...]
Excel, nu inclusief met niet bestaande uitwisselbaarheid met internationale collega's!
Een groter probleem is Excel en CSVs...

We are shaping the future
Groter probleem vind ik dat als ik iets op zoek voor excel ik altijd de engelse benaming krijg en er dan een excel woordenboek bij moet pakken omdat hij de engelse naam niet snapt. Daarom nu maar excel in het engels geinstalleerd.Alex) schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 21:46:
[...]
Excel converteert formules onder water naar de internationale variant.
Een groter probleem is Excel en CSVs...
En nooit online Office gebruiken, omdat er regelmatig updates plaatsvinden waardoor eerder werkende bestanden ineens anders of helemaal niet meer werken.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Ik vind open / libre office niet echt handig vanwege de beroerde compatibiliteit met office, maar speciaal voor CSVs gebruik ik Calc. Die kan tenminste fatsoenlijk omgaan met Utf-8, vraagt bij het openen naar de separators / charset in plaats van uit te gaan van je locale en meer van dat soort zaken.Onbekend schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 21:54:
Ook al heb je overal de Engelse versie van Excel geïnstalleerd staan, alsnog heeft deze grote problemen om normale csv-files correct in te lezen.
En nooit online Office gebruiken, omdat er regelmatig updates plaatsvinden waardoor eerder werkende bestanden ineens anders of helemaal niet meer werken.(Ze lossen het weliswaar later weer eens op, maar het is altijd op een moment waarop het niet uit komt.)
Hrmmm ook de "microsoft store" niet gebruiken om je office 365 meuk te installeren.Onbekend schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 21:54:
En nooit online Office gebruiken, omdat er regelmatig updates plaatsvinden waardoor eerder werkende bestanden ineens anders of helemaal niet meer werken.(Ze lossen het weliswaar later weer eens op, maar het is altijd op een moment waarop het niet uit komt.)
Waar ze het verstoppen geen idee, maar niet in een \program files\ variant en als bonus mis je tools als "scanpst.exe" om in geval van paniek bij mensen hun outlook weer aan te sjorren (ook het "post" icoontje in het al oude configuratiescherm onder windows 10 is er niet om accounts te kunnen fixen als outlook niet meer start). Sowieso bagger die store, koopt eens iemand een pakketje aldaar .. installatie .. pats boem blauw scherm. En gone was alles waar je mee bezig was ... WTF

[ Voor 78% gewijzigd door gekkie op 22-08-2018 22:28 ]
Werkt verder wel leuk als je 't eenmaal doorhebt, maar ik vraag me wel af hoe dat ooit door de code review is gekomen

🠕 This side up
Dummy101 is reserved for internal use, wat misschien wel nog iets kan verklarenKoenvh schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 23:46:
Excel is sowieso een prachtproduct... Ik ben een keer bezig geweest een add-in voor Excel te maken (met VSTO), en toen kwam ik erachter dat Dummy23 en Dummy101 onderdeel van de API zijn
Werkt verder wel leuk als je 't eenmaal doorhebt, maar ik vraag me wel af hoe dat ooit door de code review is gekomen![]()
Als je CSV files produceert die alleen in Excel geopend dienen te worden, kun je metadata toevoegen:Onbekend schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 21:54:
Ook al heb je overal de Engelse versie van Excel geïnstalleerd staan, alsnog heeft deze grote problemen om normale csv-files correct in te lezen.
1
2
| sep=, hello,world |
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
De taal heeft bij mij nooit uitgemaakt. De taalinstelling / locale van Windows wel.Onbekend schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 21:54:
Tja. Was het voor iedereen maar obvious. Tiobe wordt regelmatig in publicaties aangehaald.
Als je een grafiek van de populariteit van X laat zien en alles behalve de populariteit van X heeft invloed op hoe die grafiek beweegt dan is "volkomen waardeloos" nog een understatement. Het is misleidend en die index heeft maar 1 doel en dat is traffic krijgen naar de site van een consulting bedrijf.Mugwump schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 14:31:
Volkomen waardeloos is wat overdreven. De correlatiecoëfficiënt zal niet 0 zijn.
Er zijn vele indicatoren mogelijk met elk weer hun eigen mitsen en maren. Een aggregatie en een gewogen gemiddelde is vaak wel een aardige aanpak, zie ook de blogpost die ik linkte.
[ Voor 51% gewijzigd door Hydra op 23-08-2018 08:16 ]
Als X makkelijk meetbaar is, dan zou je een punt hebben. Maar het gaat hier natuurlijk niet om de temperatuur buiten. Dan kiest men er vaak voor om gecorreleerde indicatoren te gebruiken. Zoekverkeer is er één, vragen op stackoverflow, aantal websites waarvan bekend is welke technologie erachter zit, arbeidsaanbod en ga zo maar door zijn allemaal van dergelijke indicatoren. Zoals ik aangaf geeft een gewogen aggregatie van dat soort zaken best een aardige indicatie. En zelfs tussen zoekverkeer en populariteit is de correlatie echt niet nul hoor.Hydra schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 08:14:
[...]
Tja. Was het voor iedereen maar obvious. Tiobe wordt regelmatig in publicaties aangehaald.
[...]
Als je een grafiek van de populariteit van X laat zien en alles behalve de populariteit van X heeft invloed op hoe die grafiek beweegt dan is "volkomen waardeloos" nog een understatement. Het is misleidend en die index heeft maar 1 doel en dat is traffic krijgen naar de site van een consulting bedrijf.
Het zijn niet alleen de scheidingstekens. Probeer maar eens het volgende:RayNbow schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 06:47:
[...]
Als je CSV files produceert die alleen in Excel geopend dienen te worden, kun je metadata toevoegen:
code:
1 2 sep=, hello,world
1
2
3
4
5
6
7
| Id,Sequence A,Sequence B,Sequence C,Description,Amount 1,"1/3","01","01-03","Text 1",10.000 2,"2/3","02","02-03","Text 2",20.000 3,"3/3","03","03-03","Text 3",30.000 4,1/1,"1","One page","Text 4",10 5,1/2,"1","1 of 2","Text 5",10000 6,2/2,"21","2 of 2","Text 6",20000 |
Speel ook Balls Connect en Repeat
Dat iets niet makkelijk meetbaar is, is geen reden om dan maar gewoon wat te verzinnen. Daarnaast zijn er prima meetbare waarden waarop je een populariteit zou kunnen baseren (SO vragen, Github commits, Indeed vacatures). Het aantal hits in search enginers op "<taal> programming" is never nooit niet een waarde om dit soort zaken op te baseren. Het is volkomen belachelijk.Mugwump schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:04:
Als X makkelijk meetbaar is, dan zou je een punt hebben. Maar het gaat hier natuurlijk niet om de temperatuur buiten.
Lees je mijn posts wel? Ik geef al een aantal maal aan dat er aan al die indicatoren haken en ogen zitten. Uiteindelijk is dit gewoon een vrij basaal voorspelvraagstuk.Hydra schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:55:
[...]
Dat iets niet makkelijk meetbaar is, is geen reden om dan maar gewoon wat te verzinnen. Daarnaast zijn er prima meetbare waarden waarop je een populariteit zou kunnen baseren (SO vragen, Github commits, Indeed vacatures). Het aantal hits in search enginers op "<taal> programming" is never nooit niet een waarde om dit soort zaken op te baseren. Het is volkomen belachelijk.
We hebben een variabele 'populariteit van programmeertaal' die we niet direct kunnen meten, maar moeten 'voorspellen'. De definitie van die variabele is al niet ondubbelzinnig. Hoe definiëren we een populariteitsscore? Het aantal mensen dat een taal gebruikt, het aantal mensen maal de tijd die ze eraan besteden, het aantal bedrijven dat X gebruikt, het aantal bedrijven dat X gebruikt maal de mate waarin ze het gebruiken, het aantal projecten gebouwd in X en ga zo maar door. Als je al een min of meer eenduidige definitie hebt, dan is de vervolgvraag of je zoiets direct kunt meten (of in ieder geval middels steekproeven) of dat je indicatoren moet gebruiken die een bepaalde lineaire samenhang hebben met die variabele. Zoals ik al aangaf is er een bepaalde correlatiecoëfficient die de samenhang bepaalt tussen variabelen als 'aantal hits in zoekmachines', 'aantal vragen op SO', 'aantal vacatures' en de variabele die we willen 'voorspellen', namelijk populariteit. Als die coëfficient 0 is dan is er echt geen enkele samenhang.
Het lijkt me echter heel sterk dat die voor 'hits in een zoekmachine' 0 zou zijn. Je ziet het feitelijk ook wel aan het feit dat de lijstjes qua grote talen wel redelijk overeen komen. Met name voor opkomende talen lopen veel lijstjes nog wel aardig uiteen.
Mijn hoofd begint hier enigzins te tollen geloof ik.RayNbow schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 06:47:
Als je CSV files produceert die alleen in Excel geopend dienen te worden, kun je metadata toevoegen:
Ik ben wel benieuwd naar het verhaal van C dan. In 2016 in iets meer dan een jaar tijd van 17% naar 7%, om vervolgens opnieuw in slechts een jaar tijd weer te stijgen naar 15%.Mugwump schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:17:
..
Je ziet het feitelijk ook wel aan het feit dat de lijstjes qua grote talen wel redelijk overeen komen. Met name voor opkomende talen lopen veel lijstjes nog wel aardig uiteen.
1 of andere grote exodus dus waarna iedereen besluit dat de alternatieve talen toch niet helemaal de oplossing zijn en iedereen weer terug naar C gaat?
Ook voor andere grote talen zitten er toch wel enorme sprongen in de grafiek.
Veel meer dan besluiten dat de top 5 talen ook in de top 5 horen kan je er dus niet echt mee...
Ach, meer dan dat is ook nergens voor nodig. Wat boeit het of Java of C nou net populairder is? Het enige wat enigszins interessant is, is of een opkomende taal alleen maar veel buzz heeft of dat het ook daadwerkelijk een beetje gebruikt wordt. Voor de rest is het een pissing contest.Adion schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:57:
[...]
Veel meer dan besluiten dat de top 5 talen ook in de top 5 horen kan je er dus niet echt mee...
Mjah uiteindelijk wil je dan toch ook kijken in het ecosysteem wat er aan packages beschikbaar is en hoe dat aansluit bij jouw domein. Tevens kijken of het een beetje fatsoenlijk is en nog onderhouden wordt etc. En kijken wat er al aan (opensource) projecten mee gerealiseerd is en hoe dat uit is gepakt.Tjolk schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:10:
[...]
Ach, meer dan dat is ook nergens voor nodig. Wat boeit het of Java of C nou net populairder is? Het enige wat enigszins interessant is, is of een opkomende taal alleen maar veel buzz heeft of dat het ook daadwerkelijk een beetje gebruikt wordt. Voor de rest is het een pissing contest.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.