Huh... Ik heb ooit een programma geschreven waarbij de gebruiker tussen cameras moest schakelen, hier moesten wij verschillende third-party dlls voor gebruiken (verschillende merken). Niks complex, maar elke keer als we het beeld ophaalde van merk B nadat we eerste verbonden waren met merk A (of andersom) crashte de applicatie.
(De software werkte met 6~7 verschillende merken, maar om één of andere reden waren er twee die elkaar continue in de weg zaten)
Toen ik dit aan mijn baas vertelde het niet mogelijk was zei hij dat ik die camera's dan als een aparte applicatie moest starten.
"Ja, maar... Het is toch 1 applicatie!?"
"Dan zorg je toch dat het icoon niet in de taakbalk verschijnt, niemand die het ziet."
"Maar... Maar... Maar..." stamelde ik.
Enfin, een week later en met wat geknutsel hadden we het voor elkaar. Je kon het verschil inderdaad niet zien met wat een week eerder hadden (behalve dat het niet langer crashte). Bij elke situatie die we bedachte (moven, resizen, sluiten, killen, andere applicaties er over slepen) was het voor oog niet zichtbaar dat we verschillende applicaties over de hoofd-applicatie hadden. Alleen in de taskmanager zag je dat er wat meer applicaties draaide.
Een paar maanden later kwam Chrome/Firefox met het multi-app model. Mijn baas zonder programmeer ervaring was gewoon slimmer dan al die slimme koppen bij Mozilla en Google
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel