ZaZ schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:57:
n8n vroeg "Ben vooral bang voor Infinite loops" en daar geef jij als antwoord op dat het geen kwaad kan zolang je niet onder root draait. Dat is totale onzin en dat stipt Hydra aan en dan ga je vervolgens enorm zitten wurmen en allemaal dingen erbij halen die totaal niet aan de orde zijn en daar kom je dan af en toe ook nog eens met statements aan die ook niet kloppen.
Misschien moet je er ook nog effe bij zeggen dat het geen kwaad zolang n8n geen psychedelische drugs gebruikt om dan vervolgens je gelijk proberen te halen omdat je dan rare dingen kan gaan doen.
Die oneindige loops kunnen weinig kwaad met een process onder user rechten. Een gegeven moment zal het OS het gewoon tegen houden.
Het ging ook niet om die loops. C is een low-level taal waar je heel makkelijk fouten kan maken op zoveel gebieden.
Of het nu gaat om geheugen niet vrij maken (mem-leak), pointers gebruiken die al vrij gegeven waren (hopenlijk grijpt het OS hier in), verkeerde bestanden overschrijven, etc.
Je kan zoveel als root/system dat het dom is om software er onder te laten draaien als het niet absoluut noodzakelijk is.
Al helemaal als je nog het leren bent. Software zou niet als beheerder moeten draaien tenzij het absoluut nodig is voor de werking omdat je bijvoorbeeld schijven gaat formateren.
Ik heb eens software geschreven wat perse als beheerder moest starten omdat ik een poort moest grijpen.
Eerste wat ik erna deed was die hoge rechten droppen. 1 foutje in je code.....
gekkie schreef op maandag 18 december 2017 @ 15:00:
[...]
Niet helemaal waar jij zat (/Users/ whatever/mijn_instellingen), dat is afhankelijk van "whatever" toch je eigen of iemand anders homedir en dat was derhalve ook mijn vraag, welke van de twee opties je bedoelde met je voorbeeld en derhalve de distinctie tussen multi en single user. Waarbij met single-user desktop users, users meestal de bestanden waar ze toegang toe hebben hoger waarderen als het OS als de poep de ventilator heeft geraakt. (je /usr/lib/lib-fukfokker boeite je dan doorgaans minder dan /home/me/niet_gebackupte_koter_fotos/)
Er staat een slash aan het begin

Dus altijd vanaf toplevel.
Het is een voorbeeld van een programeerfout. Er wordt eigenlijk /Users/whatever/mijn_instellingen bedoeld, maar door de spatie wordt er rm -r /Users/ uitgevoerd
[
Voor 22% gewijzigd door
hackerhater op 18-12-2017 15:06
]