Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Heeft mij wel geteld 10 minuten gekost, importeren van data uit Chrome en uitzoeken welke plugins ik wilde gebruiken. ;-)TheNephilim schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:35:
Nou het verschil was me niet al te duidelijk wat betreft de developer edition. Eigenlijk wil ik over naar Firefox, maar daar gaat toch best wat werk in zitten stiekem
Driving a cadillac in a fool's parade.
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.
Performance wise is Firefox op dit moment echt veel beter als Chrome!ElkeBxl schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 13:25:
Ik ben een gewoontedier, ik blijf dus nog wat bij ChromeDe developer tools werken gewoon goed voor mij en alles is mooi gesynchroniseerd met mijn tablet en phone. Ik zal de nieuwe FF ooit wel eens proberen maar ik moet echt verbluft zijn van het verschil vooraleer ik een switch ga overwegen
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
De engine zelf is prima. De app eromheen, man man man...Neko Koneko schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 15:47:
Edge (die verdient trouwens meer krediet dan mensen hem geven)
We are shaping the future
DAN!!11DeluxZ schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 15:49:
Performance wise is Firefox op dit moment echt veel beter als Chrome!
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Verwijderd
Dat is niet waar, ze zijn ongeveer even snel, maar Firefox werkt wel op mijn oude netbook met 512 MiB RAM.DeluxZ schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 15:49:
[...]
Performance wise is Firefox op dit moment echt veel beter als Chrome!
ik gebruikte ‘m zelf ook niet totdat ik niet meer alleen op de desktop zat maar een surface book had gekocht. Daar vind ik het ineens een hele fijne browser. Pinch zoomen op de touchpad en multi finger gesture support etc werkt allemaal veel fijner dan de overige browsers imho. Op de desktop gebruik ik meestal overigens gewoon vivaldi en nu firefox er ook bijAlex) schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 16:36:
[...]
De engine zelf is prima. De app eromheen, man man man...
Lekker op de bank
Waarom eigenlijk?RayNbow schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 06:09:
[...]
Een konijn? Gemiste kans. Had natuurlijk een schildpad moeten zijn.
End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.
Ik gebruik de app als muziekspeler, omdat het de meest cleane, snelle player is die FLAC ondersteunt en makkelijk door mappen bladert. Omdat ik mijn muziek netjes in mappen sorteer heb ik niets aan trage, metadata-verzamelde, bloated apps.
Anyhow, een paar versies geleden hebben ze de mogelijkheid gesloopt om een map af te spelen vanaf het gevraagde nummer: een nummer halverwege een album aanklikken zorgde er toen niet meer voor dat na dat nummer het volgende werd afgespeeld, maar werd enkel dat nummer afgespeeld waarna de muziek stopte.
Nu moet je bij het gewenste nummer op de drie bolletjes klikken en kiezen voor "Play All", waarna dat nummer en de opvolgende nummers in je playlist worden gezet. Soit.
Nu hebben ze het met de laatste update voor elkaar gekregen dat de app na die actie niet meer reageert op de Back-knop. Alle gewenste nummers worden netjes afgespeeld, maar als je playlist is afgelopen en je klikt op Back, krijg je een leeg scherm te zien.
Moeilijk hè, dat testen.
Hier omdat het een rant over software is.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Als ik me niet vergis is het ooit begonnen met de Franse slagCodeCaster schreef op woensdag 6 december 2017 @ 17:19:
Hoe de fsck krijgen ze het bij VLC voor elkaar om bij ie-de-re release van de Androidversie weer iets te slopen?
[..]
Moeilijk hè, dat testen.
Verwijderd
Sowieso werkt VLC (iig op de computer, ik heb de app niet geprobeerd, omdat ik op Android liever media players gebruik die ExoPlayer gebruiken en ik er al zo slechte ervaringen mee had) voor geen meter. Videos speelt hij gewoon niet normaal af, maar met allerlei rare strepen enzo en totaal niet 60 FPS, terwijl mpv op dezelfde computer hetzelfde bestand wel gewoon goed weergeeft met 60 FPS. En dat heb ik met verschillende bestanden (en zelfs DVD's) op verschillende computers. Ik snap echt niet hoe ze dat voor elkaar krijgen, want volgens mij gebruiken ze ook grotendeels gewoon dezelfde libraries voor het afspelen. En de UI is ook gewoon supersloom (en lelijk).CodeCaster schreef op woensdag 6 december 2017 @ 17:19:
Hoe de fsck krijgen ze het bij VLC voor elkaar om bij ie-de-re release van de Androidversie weer iets te slopen?
Ik gebruik de app als muziekspeler, omdat het de meest cleane, snelle player is die FLAC ondersteunt en makkelijk door mappen bladert. Omdat ik mijn muziek netjes in mappen sorteer heb ik niets aan trage, metadata-verzamelde, bloated apps.
Anyhow, een paar versies geleden hebben ze de mogelijkheid gesloopt om een map af te spelen vanaf het gevraagde nummer: een nummer halverwege een album aanklikken zorgde er toen niet meer voor dat na dat nummer het volgende werd afgespeeld, maar werd enkel dat nummer afgespeeld waarna de muziek stopte.
Nu moet je bij het gewenste nummer op de drie bolletjes klikken en kiezen voor "Play All", waarna dat nummer en de opvolgende nummers in je playlist worden gezet. Soit.
Nu hebben ze het met de laatste update voor elkaar gekregen dat de app na die actie niet meer reageert op de Back-knop. Alle gewenste nummers worden netjes afgespeeld, maar als je playlist is afgelopen en je klikt op Back, krijg je een leeg scherm te zien.
Moeilijk hè, dat testen.
Waren er nog maar meer UIs zo lelijk (en bruikbaar) !Verwijderd schreef op woensdag 6 december 2017 @ 18:34:
En de UI is ook gewoon lelijk.
[ Voor 3% gewijzigd door gekkie op 06-12-2017 19:11 ]
Voor Android heb ik eigenlijk nooit wat bijzonders gebruikt. Zou ik zelf wat willen regelen, dan werd het denk ik Koel (https://koel.phanan.net/).
Verwijderd
Mij boeit het ook niet echt hoe mooi een UI is, daarom zei ik het ook tussen haakjes. Maar ik heb ook liever een bruikbare UI dan iets dat er alleen maar mooi uit ziet. Ik snap ook echt niet waarom sommige programma's sommige dingen echt heel onhandig maken, alleen maar omdat het er anders lelijker uitziet. Of van die animaties waar je steeds op miet wachten voordat je iets kan doen.gekkie schreef op woensdag 6 december 2017 @ 19:11:
[...]
Waren er nog maar meer UIs zo lelijk (en bruikbaar) !
Das een discussie die waarschijnlijk hier meer thuis hoort.Hydra schreef op woensdag 6 december 2017 @ 16:57:
[...]
Aww! Heb oprecht met je te doen. Ken dat soort dagen
[...]
Wil je dat wel? Ik heb een tijdje meer een 'management' richting gehad maar ik ben daar op den duur op terug gekomen en daar ben ik blij van. Te veel "agile coaches" en te weinig mensen die echt inhoud toevoegen. Ga liever de concurrentie aan op de inhoud i.p.v. wie 't hards roept hoe Agile moet.
P.s. heb echt een hekel aan de term 'coderen'.
Persoonlijk denk ik wel dat de agile coaches en scrummasters toegevoegde waarde hebben. Natuurlijk, net zoals in elk vak heb je mensen die 1 boek lezen en zichzelf al heel wat vinden en dan met allerlei termen gaan smijten. Zo wil ik niet worden. Waar ik ondertussen wel al van overtuigd ben is dat heel veel bedrijven niet kunnen omvormen zonder de hulp van zulke mensen. Altijd komen er wel ego's of angst voor gezichtsverlies (postje verdwijnt?) om de hoek kijken. Intern is dat heel lastig op te lossen. Door externe mensen erbij te betrekken kan dit al heel wat gemakkelijker worden.
Persoonlijk zie ik een agile coach ook niet als "management". Als een coach dat wel zo aanvoelt, dan heeft hij ergens iets op zich genomen wat eigenlijk helemaal niet de bedoeling was. Een coach staat meer buiten de organisatiestructuur en moet ook mensen (die far above their paygrade zijn) tot de orde kunnen roepen. Dat staat ook heel mooi beschreven in bv "Coaching agile teams" van lyssa adkins
Tarkin schreef op donderdag 7 december 2017 @ 08:22:
[...]
Persoonlijk denk ik wel dat de agile coaches en scrummasters toegevoegde waarde hebben. Natuurlijk, net zoals in elk vak heb je mensen die 1 boek lezen en zichzelf al heel wat vinden en dan met allerlei termen gaan smijten. Zo wil ik niet worden. Waar ik ondertussen wel al van overtuigd ben is dat heel veel bedrijven niet kunnen omvormen zonder de hulp van zulke mensen. Altijd komen er wel ego's of angst voor gezichtsverlies (postje verdwijnt?) om de hoek kijken. Intern is dat heel lastig op te lossen. Door externe mensen erbij te betrekken kan dit al heel wat gemakkelijker worden.
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Ik zet het boek op mijn lijstje. Ik heb het besteld. Als ik de index doorlees krijg ik het idee dat ik er nog wat van kan leren. Bedankt!Tarkin schreef op donderdag 7 december 2017 @ 08:22:
Een coach staat meer buiten de organisatiestructuur en moet ook mensen (die far above their paygrade zijn) tot de orde kunnen roepen. Dat staat ook heel mooi beschreven in bv "Coaching agile teams" van lyssa adkins
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
DevWouter schreef op donderdag 7 december 2017 @ 10:29:
[...]
***members only***
[...]
Ik zet het boek op mijn lijstje. Ik heb het besteld. Als ik de index doorlees krijg ik het idee dat ik er nog wat van kan leren. Bedankt!
[ Voor 45% gewijzigd door Tarkin op 07-12-2017 11:06 ]
Goed punt, er mag inderdaad onderscheid gemaakt worden in aanpak op basis van de grote van de "transformatie".
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
In elke management methodiek zit wel een kern van waarheid en zijn er ook omstandigheden en organisaties waarbij het prima (een tijdje) kan werken, maar weinig is dermate universeel dat alles altijd werkt.
[ Voor 9% gewijzigd door alienfruit op 07-12-2017 16:28 ]
Echt iets om trots op te zijnRemoteOK.io is a single PHP file called "index.php" generating $2,342.04 in a day. No frameworks. No libraries.
https://niels.nu
Ach dit levert in iedergeval nog op .. die BRP heeft (ondanks dat nog niet eens alles op github schiint te staan) toch een berg (boilerplate) files en staat 100 miljoen in de min
Ach het mag dan wel een WTF zijn maar hij verdient er in ieder geval een goed belegde boterham mee zo te zien. Hoe lang die boterham belegd blijft is een tweede en ik zou het zeker niet willen overnemen maar het is bij far niet de grootste single file die ik gezien heb
Always looking for developers wanting to work with Erlang.
299 dollar per dag. Erg leuk passief inkomen maar da's niet echt een "goed belegde boterham". Het is geen netto loon he.Brakkie41 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 08:02:
Ach het mag dan wel een WTF zijn maar hij verdient er in ieder geval een goed belegde boterham mee zo te zien.
https://niels.nu
Ik lees 2.300$ in 1 dag? Development daargelaten geen idee hoe lang die ermee bezig is geweest?Hydra schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 08:13:
[...]
299 dollar per dag. Erg leuk passief inkomen maar da's niet echt een "goed belegde boterham". Het is geen netto loon he.
Hij geeft aan dat een normale dag meer 299 dollar per dag is, omdat 'ie meestal niet meer dan één nieuwe post per dag krijgt. Echter, deze dag had hij toevallig geluk en waren er meerdere posts op één dag.Brakkie41 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 08:22:
[...]
Ik lees 2.300$ in 1 dag? Development daargelaten geen idee hoe lang die ermee bezig is geweest?
Fair enoughMerethil schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 08:32:
[...]
Hij geeft aan dat een normale dag meer 299 dollar per dag is, omdat 'ie meestal niet meer dan één nieuwe post per dag krijgt. Echter, deze dag had hij toevallig geluk en waren er meerdere posts op één dag.
Deze week “bugplet-week” voor ons. Komende week wordt er een nieuw product gelanceerd en aan onze kant zijn een paar bugs naar voren gekomen
Tja, zolang 't voor hem werkt moet 'ie 't lekker doen, zolang 'ie mij maar niet komt vervelen met alles in één file stoppenBrakkie41 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 08:41:
[...]
Fair enoughHeb niet het hele twitter thread gelezen
Blijft als bijverdienste niet onaardig. Lelijk en waarschijnlijk ononderhoudbaar maar ach
Ja ik deed die rekensom ook en om heel eerlijk te zijn; 't is één PHP-file met een SQLite DB, dus ik gok dat 'ie zeker niet eens 279 dollar per maand kwijt zal zijn. Schaalbaarheid is er namelijk niet echt met SQLiteorf schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 08:37:
299 dollar per (werk?)dag is met 21 dagen per maand $6279. Zoals het is opgezet zal hij waarschijnlijk niet meer dan $279 aan hosting kwijt zin. $6000 per maand lijkt mij een prima passief inkomen.
Hoe dan ook, prima als "passief" inkomen, als je ernaast gewoon werkt dan is 't een dik inkomen zo.
Ik activeer op onze dev servers een nieuwe service die we vanaf nu in dev zouden aanroepen in een van onze webapplicaties. Open ik die webapp, zie ik allemaal data binnenkomen van de service. Denk ik van "yes! Alles in orde qua configuraties!". Kom ik tot de ontdekking dat ik eigenlijk nog niet eens de service aanroep maar nog altijd met testdata in de webapp werk... Goed bezig dus --'
Er heeft iemand zijn Azure-factuur niet betaaldMicrosoft.Exchange.Data.Directory.SystemConfiguration.OverBudgetException
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Een OverBudgetException gaat (gelukkig) niet over geld, maar dat je te veel requests doet naar de backend.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Dat kan wel zijn maar het is toch veel leuker om je in te denken dat de outlook.com divisie van MS niet op tijd intern geld heeft doorgeschoven naar de Azure divisie en dat ze bij Azure dus gewoon de boel op zwart hebben gegooidAlex) schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:46:
Wacht, Outlook.com draait op Exchange? Die had ik niet verwacht
Een OverBudgetException gaat (gelukkig) niet over geld, maar dat je te veel requests doet naar de backend.
In principe maakt het toch niet zo heel veel uit of het meer of single file is ?Brakkie41 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 08:41:
[...]
Blijft als bijverdienste niet onaardig. Lelijk en waarschijnlijk ononderhoudbaar maar ach
Misschien voor namespace, geen idee wat PHP daar in doet, maar verder kun je het binnen die ene file toch best netjes opgebouwd hebben.
Als je vervolgens een IDE gebruikt dan boeit het ook niet echt meer waar code vandaan komt omdat je er niet
handmatig doorheen hoeft te scrollen, enige nadeel is dat je niet bij alle editors op meerdere plekke in 1 file kunt werken.
Nou ligt dat over de 100 MB, dus dat zou ergens in de miljoen regels code liggen. Dus daar is nog het probleem niet.
Die 4000 regels is veel. Maar ik heb het helaas vaker gezien.
let the past be the past.
Ik wel, heb je wel eens Outlook web access gezien? Dat is bijna identiek aan Outlook.com.Alex) schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:46:
Wacht, Outlook.com draait op Exchange? Die had ik niet verwacht
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Ik ben al heel lang geen Outlook.com-gebruiker meer, de laatste keer dat ik Microsoft's consumentenwebmail gebruikte heette het nog Hotmail, zonder 'Windows Live' ervoor.Sebazzz schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 18:35:
[...]
Ik wel, heb je wel eens Outlook web access gezien? Dat is bijna identiek aan Outlook.com.
Dat ligt er maar net aan. Goed gestructureerde code is één ding maar dan kan het net zo goed in meerdere bestanden om het overzichtelijker te houden toch?gekkie schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 17:28:
[...]
In principe maakt het toch niet zo heel veel uit of het meer of single file is ?
Misschien voor namespace, geen idee wat PHP daar in doet, maar verder kun je het binnen die ene file toch best netjes opgebouwd hebben.
Als je vervolgens een IDE gebruikt dan boeit het ook niet echt meer waar code vandaan komt omdat je er niet
handmatig doorheen hoeft te scrollen, enige nadeel is dat je niet bij alle editors op meerdere plekke in 1 file kunt werken.
Mbt de IDE, als je veel “On Save” checks draait kan een grote file wel degelijk een probleem vormen. Mijn editor (Emacs) voert een aantal checks uit wanneer ik save en een groot bestand begint zeker vervelend te worden
Mwah met een lijntje of 5000 zal die dat toch ook nog wel weer overleven ?Brakkie41 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 22:06:
[...]
Dat ligt er maar net aan. Goed gestructureerde code is één ding maar dan kan het net zo goed in meerdere bestanden om het overzichtelijker te houden toch?
Mbt de IDE, als je veel “On Save” checks draait kan een grote file wel degelijk een probleem vormen. Mijn editor (Emacs) voert een aantal checks uit wanneer ik save en een groot bestand begint zeker vervelend te worden
Niet dat ik tegen opsplitsen ben hoor, maar denk dat de gevolgen in het onderhavige geval nog wel eens meevallen en single vs multiple files ook los staat van de eigenlijke code kwaliteit, al zou je kunnen aanvoeren dat als er in single vs multiple een veronderstelde verkeerde keus wordt gemaakt, dat dan bij de rest van de beslissingen aangaande de code dan ook wel het geval zal zijn geweest.
Maar goed dan ga je al gauw weer richting de mamma van alle foekoeps.
Hmmm apt-get' en naar Debian buster ... ben benieuwd of m'n flappie straks busted is .. (danwel hoeveel er gefixt moet worden).
[ Voor 5% gewijzigd door gekkie op 08-12-2017 22:26 ]
Het is niet zozeer het aantal regels meer het aantal functiesgekkie schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 22:24:
[...]
Mwah met een lijntje of 5000 zal die dat toch ook nog wel weer overleven ?
Niet dat ik tegen opsplitsen ben hoor, maar denk dat de gevolgen in het onderhavige geval nog wel eens meevallen en single vs multiple files ook los staat van de eigenlijke code kwaliteit, al zou je kunnen aanvoeren dat als er in single vs multiple een veronderstelde verkeerde keus wordt gemaakt, dat dan bij de rest van de beslissingen aangaande de code dan ook wel het geval zal zijn geweest.
Maar goed dan ga je al gauw weer richting de mamma van alle foekoeps.
Hmmm apt-get' en naar Debian buster ... ben benieuwd of m'n flappie straks busted is .. (danwel hoeveel er gefixt moet worden).
Is het al kerstmis? Mag hopen dat Flappie het nog een paar weken vol mag houden of heb je honger?
Tijd voor partial hot code load op basis van diff's danBrakkie41 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 23:38:
[...]
Het is niet zozeer het aantal regels meer het aantal functies5000 regels in 1 functie (
) is geen probleem. 1000 functies van 5 regels wordt al lastiger. Emacs compileert voor mij On the fly (en Hot code load hem in m’n Erlang shell), checkt de type specs en voert een aantal stylechecks uit. Met name de type specs en stylechecks zijn kostbaar maar ik heb liever de feedback wanneer ik in die code zit te wroeten dan wanneer ik de hele boel compileer of Jenkins op ze bek zie gaan
Nooit een kans om dingen te overengineeren laten schieten !
Hmmm kweet niet ding is na de upgrade nu aan de dist-upgrade bezig, altijd kans dat systemd bij een nieuwe boot flappie als nog roostert (terwijl langzaam stoven toch veel lekkerderderder is!Is het al kerstmis? Mag hopen dat Flappie het nog een paar weken vol mag houden of heb je honger?
[video]
Edit: Hmm lijkt mee te vallen .. alleen conky stuk, waarom zou je een config syntax ook eens stabiel houden .. en cryptsetup stuk bij het afsluiten, maar dat was altijd al een known issue).
Hmm ook nog maar eens ergens een cross-compile-o-fukker opzetten voor de rpi, libje compileren is gewoon een dagtaak op dat ding zelf
[ Voor 11% gewijzigd door gekkie op 09-12-2017 00:33 ]
Ouch, succesalienfruit schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:12:
Oops, net een test mailtje verstuurd in DEV en blijkbaar stonden daar echte klant emailadressen in. Nu hebben 2.000+ VIPs een mailtje gekregen. Nu moet ik naar de board of directors van een bekend merk om uit te leggen hoe dit is gebeurd.
Misschien daarna eens even rondvragen welke ontzettende lampekap emailadressen van (VIP) klanten in een dev dataset heeft gepropt? Die mag op z'n minst taart gaan regelen
Wat?! Neem aan via SAP?alienfruit schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:12:
Oops, net een test mailtje verstuurd in DEV en blijkbaar stonden daar echte klant emailadressen in. Nu hebben 2.000+ VIPs een mailtje gekregen. Nu moet ik naar de board of directors van een bekend merk om uit te leggen hoe dit is gebeurd.
Waarom staat die mail server niet gewoon uit in Dev? Je kan meestal de mails in SAP GUI toch bekijken?
Hebben ze daar een copy van prod naar dev gemaakt en daarna vergeten om de data in ieder geval deels te scrubben?
[ Voor 4% gewijzigd door alienfruit op 11-12-2017 14:23 ]
Of "klant X is maar een l*l"cracking cloud schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:55:
Hopelijk was de inhoud van de testmail niet al te 'testerig' ...
Right, ik zou niet eens weten hoe dat moet.alienfruit schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:22:
Jup, het laatste. Ze hebben blijkbaar wat lopen kloten in India waar ze de BASIS onderhoud doen en nu schuiven ze het probleem op de externe partij (mij) af. Omdat ik maar eerst had moeten controleren dat de mailserver niet gekoppeld is. In de 11 maanden dat ik voor hun werk was dit niet zo en wij hebben het ook niet zo opgeleverd 😞 Stelletje oelewappers.
Zou wat zijn, installeer ik een nieuwe Fiori App in Dev, ga ermee testen en dan van te voren maar checken of ze SAP wel compleet goed ingericht hebben.
Edit: Hebben ze de HR data wel goed geschoond of kan je in PA30 nog alle gegevens ook zien?
[ Voor 6% gewijzigd door Vincentio op 11-12-2017 15:27 ]
Ouch!alienfruit schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:12:
Damnalienfruit schreef op maandag 11 december 2017 @ 19:23:
Blijkbaar hadden ze het dus uitgeschakeld wat inderdaad is normaal alles behalve werkmail naar /dev/null. Alleen voor een test naar externe partners gingen dus echt mails testen. Niet met zoiets als Mailhog maar gewoon echt naar mensen mailen. De mail die ik had gestuurd was dus iets in de trant van uw heeft al meer dan >40.000EUR besteed bij ons dit jaar daarom krijg je x% korting deze kerst"![]()
![]()
Normaal gesproken zou je mail afvangen met iets als Mailhog inderdaad. Sowieso een veiligere oplossing, want dat voorkomt dat je überhaupt mail verstuurd met de dev-server.
alienfruit schreef op maandag 11 december 2017 @ 19:23:
Blijkbaar hadden ze het dus uitgeschakeld wat inderdaad is normaal alles behalve werkmail naar /dev/null. Alleen voor een test naar externe partners gingen dus echt mails testen. Niet met zoiets als Mailhog maar gewoon echt naar mensen mailen. De mail die ik had gestuurd was dus iets in de trant van uw heeft al meer dan >40.000EUR besteed bij ons dit jaar daarom krijg je x% korting deze kerst"![]()
![]()
I feel you man! Success met de afhandeling! Gesprek met de baas al gehad of zal ik even een glaasje moet inschenken voor je?
In het kastje links achterin de coffee corner staat achterin nog wel wat sterks voor de liefhebbers van irish, dokkummer of andere straffe koffie'sBrakkie41 schreef op maandag 11 december 2017 @ 22:11:
[...]
Nu maar hopen dat niemand bij je baas gaat lopen miepen om die korting daadwerkelijk te krijgen want dat kan een duur foutje worden zo te horen
![]()
I feel you man! Success met de afhandeling! Gesprek met de baas al gehad of zal ik even een glaasje moet inschenken voor je?
Brakkie41 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 07:31:
***members only***
Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl
Eerst iedereen wakker bellen in een gezamelijke call ...
Dan standup'en .. beetje comedian uithangen mag best ....
Rondje wat iedereen gaat doen ...
Waarschijnlijk grumpy weer in slaap proberen te vallen ... achja misschien kun je ze nog een leuke userstory vertellen van 2 bruine bastaard beren en iets met broodjes smeren
Alle verkoopsters moeten hun VIPs bellen en als een klant het niet geloofd mogen ze mij bellen
[ Voor 61% gewijzigd door alienfruit op 12-12-2017 12:17 ]
alienfruit schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:32:
Zo probleem is opgelost 😅
Alle verkoopsters moeten hun VIPs bellen en als een klant het niet geloofd mogen ze mij bellen
Brakkie41 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 07:31:
***members only***
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Zo mijn laatste werkdag van 2017 zit erop!
Is dat niet ook vroeg op en hard werken ?Brakkie41 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 18:19:
***members only***
Zo mijn laatste werkdag van 2017 zit erop!Donderdag naar de Dominicaanse Republiek voor 10 dagen en bij terugkomst kerst in Nederland vieren. Even lekker 10 dagen in een al in resort cocktails zuipen en verstand op nul gooien
Vandaag tijdens de retro was het overduidelijk dat iedereen de druk en stress op ons team voelt dus het voelt heerlijk om er even lekker 3 weken uit te stappen
![]()
5 uur op .. om 6 uur in de startblokken bij het zwembad voor het handdoekje leg ritueel, betere ellebogen werk.
Of zijn niet alle all-in-toko's dermate verschrikkelijk ?
(zelf geen ervaring behoudens de jij-buis compilaties)
Naja dat je maar aan je cocktails nog maar even denkt aan de koffie-katalysatoren in de hoek alhier !
Resort waar wij zitten tot op heden nooit last van gehad. Dit is nu de 3e keer dus dat komt wel goedgekkie schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 21:24:
[...]
Is dat niet ook vroeg op en hard werken ?
5 uur op .. om 6 uur in de startblokken bij het zwembad voor het handdoekje leg ritueel, betere ellebogen werk.
Of zijn niet alle all-in-toko's dermate verschrikkelijk ?
(zelf geen ervaring behoudens de jij-buis compilaties)
Naja dat je maar aan je cocktails nog maar even denkt aan de koffie-katalysatoren in de hoek alhier !
Tijdens de koude donkere wintermaanden hier is het wel zo lekker om er even tussenuit te gaan en lekker niks te doen. We werken beide hard aan onze carrière en tijdens de kerstperiode is het heerlijk om lekker geen ene fuck te doen en een lekker luxe resort te hangen
[ Voor 12% gewijzigd door Swedish Clown op 12-12-2017 22:09 ]
Da's herkenbaar. M'n vriendin heeft een glutenintolerantie, en moet dus goed opletten met wat ze eet. We zijn nu van plan in begin april een weekje naar Malta te gaan, en daar gaat natuurlijk 't nodige voorbereidingswerk aan. Maar vakantie is in dit geval echt er even tussen uit (zij zit tussen twee audits, bij mij komt er in mei weer een grote aan), dus lekker de batterijen opladen.Brakkie41 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 22:07:
[...]
Resort waar wij zitten tot op heden nooit last van gehad. Dit is nu de 3e keer dus dat komt wel goed(Wegens voedselallergie van m’n vriendin zijn niet alle hotels even makkelijk. Deze beviel prima en aangezien we toch enkel voor het strand en lekker chillen gaan hoeven we niet per se een nieuw hotel
Levert alleen maar stress op en daar hebben we nou juist geen zin in
)
In meer technieuws: Microsoft heeft een Android (!) app ontwikkeld waar je je Azure subscription kan managen. Dus de portal als app. En het werkt nog lekker intuitief ook. Het enige vreemde is: je kan de ARM template van je resource bekijken
Voor mijn vriendin geldt hetzelfdeMercatres schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:29:
[...]
Da's herkenbaar. M'n vriendin heeft een glutenintolerantie, en moet dus goed opletten met wat ze eet. We zijn nu van plan in begin april een weekje naar Malta te gaan, en daar gaat natuurlijk 't nodige voorbereidingswerk aan. Maar vakantie is in dit geval echt er even tussen uit (zij zit tussen twee audits, bij mij komt er in mei weer een grote aan), dus lekker de batterijen opladen.
In meer technieuws: Microsoft heeft een Android (!) app ontwikkeld waar je je Azure subscription kan managen. Dus de portal als app. En het werkt nog lekker intuitief ook. Het enige vreemde is: je kan de ARM template van je resource bekijken
Tja, uit eten gaan blijft een utidaging, vaak kom je in van die hipsterplekjes terecht waar ze alleen vegetarisch/vegan aanbieden. Soms vind ik dat niet erg, maar de keuze hebben blijft wel fijn natuurlijk. Italië is op dat vlak een heerlijkheid.Brakkie41 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 12:12:
[...]
Voor mijn vriendin geldt hetzelfdeDus blijft lastig met uit eten gaan enzo
Vorig jaar in de zomer naar Gran Canaria geweest en een restaurant gevonden waar zowel de eigenaar als de chef Celiac hadden
Die lui hadden een gescheide keuken om voor hunzelf te kunnen koken en (bijna) alles wat op het menu stond kon glutenvrij gemaakt worden. Fantastisch gegeten en meerdere malen teruggeweest
Waarom is dat vreemd? Kan toch ook in de portal?Mercatres schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:29:
[...]
Het enige vreemde is: je kan de ARM template van je resource bekijken
Niet dat het perse handig is om een ellenlang JSON bestand op een mobiel te kunnen bekijken, maar toch...
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
En dan gaan veel apps lopen zeuren over onvoldoende resources... Mind you; dit is een 4GB laptop... ik zou toch tenminste Outlook moeten kunnen openen zou je denken!
Je moet als beheer toch proberen alle mogelijke werknemers onder een hoedje te vangen?Laurens-R schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:35:
ARGH stomme klantenlaptop... Een default image heeft zoveel meuk aan boord dat het systeem al 70% van het geheugen in gebruik heeft bij een cold boot
En dan gaan veel apps lopen zeuren over onvoldoende resources... Mind you; dit is een 4GB laptop... ik zou toch tenminste Outlook moeten kunnen openen zou je denken!
Tuurlijk! En vooral ook je IT personeel als laatste voorzien van nieuwere laptops en schermen terwijl de managers en ander niet-IT personeel al een jaar rondloopt met veel beter spulBoAC schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:38:
[...]
Je moet als beheer toch proberen alle mogelijke werknemers onder een hoedje te vangen?
Valt wat voor te zeggen toch .. als de prut die je produceert dan bij jezelf een beetje performt, zal dat het ook doen bij de rest van de medewerkers met beter prulElkeBxl schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:50:
[...]
Tuurlijk! En vooral ook je IT personeel als laatste voorzien van nieuwere laptops en schermen terwijl de managers en ander niet-IT personeel al een jaar rondloopt met veel beter spulJa want iemand die enkel in wat Office apps bezig is heeft echt 16GB nodig, de ITers kunnen hun wel redden met maar 4GB... Gelukkig is dat nu rechtgetrokken maar het toont wel hoeveel ze ITers waard achten.
Gefeliciteerd!
Wat is de output van:
1
| Console.WriteLine($"Age: {frederik.Birthday}"); |
* Ryur neemt een boules!
Hmmmm boules! Gelukkige verjaardag!whoami schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:07:
Boules @ work
Ryur schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:12:
[...]
Gefeliciteerd!
Wat is de output van:
C#:
1 Console.WriteLine($"Age: {frederik.Birthday}");
* Ryur neemt een boules!
1
| Age: 14/12/2017 |
https://fgheysels.github.io/
Gefeliciteerd
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Hij bedoelde:.oisyn schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:40:
Je bent net geboren? Wauw, hoe doe je dat?
Gefeliciteerd
1
| Console.WriteLine($"Age: {frederik.DateOfBirth}"); |
Nope. Hij vraagt mijn Birthday, niet mijn date of birth..oisyn schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:40:
Je bent net geboren? Wauw, hoe doe je dat?
Gefeliciteerd
https://fgheysels.github.io/
Ben vandaag ook niet echt helemaal helder, blijkt wel weer
whoami schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:43:
[...]
Nope. Hij vraagt mijn Birthday, niet mijn date of birth.
Dat is hetzelfde.BoAC schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:41:
[...]
Hij bedoelde:
C#:
1 Console.WriteLine($"Age: {frederik.DateOfBirth}");
Puntje 1 kan natuurlijk van toepassing zijn, maar dan doe je er geen jaartal bij. Je viert niet maar 1 keer je geboortedag, dus als je er een jaartal bijzet dan impliceert dat de dag dat je daadwerkelijk bent geboren.noun
1.
the anniversary of a birth.
2.
the day of a person's birth.
3.
a day marking or commemorating the origin, founding, or beginning of something.
4.
the festivities or celebration marking such a day or anniversary.
Of updaten jullie elk jaar de database?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.