De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓫ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 100 Laatste
Acties:
  • 554.697 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:08
Jolly .. leuk debuggen als je memory-profile-o-fuckers nog sneller mem opsouperen dan je te debuggen applicatie al deed :p.

Sorry .. to your darkside coming over i am not .. an apprentice i am not.
(though memory fails me now, since a python around my neck i have ... :+, but still the fork is with me ..)

[ Voor 43% gewijzigd door gekkie op 03-11-2017 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-10 11:43
Matis schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 11:47:
Onze Arbo arts zou zich van kant maken bij het zien van zulke kantoren.
om nog maar niet te spreken van die krappe bureautjes. schouder aan schouder met je collega's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:12

Theuno

Da Devil Crew

BarôZZa schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 10:36:

Worden jullie trouwens ook niet moe van al die hippe IT vacatures tegenwoordig?
Kijk eigenlijk nooit vacatures, maar waar ben je die tegengekomen?
BarôZZa schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 10:36:
En dan ziet het er meer zo uit in de praktijk
Jeetje, daar heb je toch gewoon meteen last van elkaar.
En ik lig wel eens half onder mijn bureau, een wisselende werkhouding is ook goed, maar om altijd opgefrot te zitten... nee bedankt.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:57

Matis

Rubber Rocket

cracking cloud schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 11:52:
om nog maar niet te spreken van die krappe bureautjes. schouder aan schouder met je collega's.
Dat ook. Ik denk dat wij gemiddeld een meter of 4 per hoekbureau per persoon hebben om vrijelijk in te delen. Sommige zitten in de hoek. Anderen op het rechte stuk. Veel hebben meetapparatuur op het bureau of bovenbouw staan.

Maar zoals gezegd, iedereen is er vrij in om zijn bureau naar eigen wens in te richten, zowel qua hoogte als onderdelen.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:23
Theuno schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 11:53:
[...]

Kijk eigenlijk nooit vacatures, maar waar ben je die tegengekomen?
Facebook, LinkedIn. Tijdje geleden een nieuwe baan gezocht, dus word nog steeds ondergespamd.

Moet ook zeggen dat het lekker is om weer bij een niet-IT bedrijf aan het werk te zijn. Heel andere sfeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:29

alienfruit

the alien you never expected

Ik heb wel eens in kantooreilanden gewerkt waar ik nog tussen twee moest zitten werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
BarôZZa schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 12:05:
[...]

Facebook, LinkedIn. Tijdje geleden een nieuwe baan gezocht, dus word nog steeds ondergespamd.

Moet ook zeggen dat het lekker is om weer bij een niet-IT bedrijf aan het werk te zijn. Heel andere sfeer.
IT weer gewoon een middel en geen doel op zich ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Jassen en truien over de stoelen
Waarom mag dit niet? Ik heb vaak een vest aan en als ik het warm krijg dan doe ik hem uit en hangt die over mijn stoel. Wat is daar mis mee arbotechnisch?

Nothing to see here!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
gekkie schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 12:45:
[...]

IT weer gewoon een middel en geen doel op zich ?
Dat is altijd al het geval. Techniek is puur een middel.

Maar ik zit graag tussen wat meer extraverte mensen (al ben ik zelf niet zo heel extravert). Bij IT zie je dat zo weinig. Ook meer vrouwen. Zorgt voor een andere sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
BarôZZa schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 13:12:
[...]

Maar ik zit graag tussen wat meer extraverte mensen (al ben ik zelf niet zo heel extravert). Bij IT zie je dat zo weinig. Ook meer vrouwen. Zorgt voor een andere sfeer.
Straks hebben al jou vrouwelijke collega's ook de #metoo hash op hun twitter account :+?

Nothing to see here!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BarôZZa
Rutix schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 13:13:
[...]

Straks hebben al jou vrouwelijke collega's ook de #metoo hash op hun twitter account :+?
Dat zijn eigenlijk juist de rare vrouwvreemde opmerkingen die ik kan missen als kiespijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:18

Mitchell

Ondertitel

Ik ben zo blij dat ik een bureau heb die ik compleet zelf kan instellen (qua hoogte) en deze ook lekker breed is. Mijn buurman zit 3-4 meter van me vandaan en dat was het. Alleen mijn stoel is een cheap-ass ding, dus die maar zo goed mogelijk ingesteld om goed rechtop te kunnen zitten.

Gooi wel altijd mijn jas over me stoel ook al hebben we gewoon een kapstok in het hok staan. Teveel moeite.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjeb
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-01 14:42
Hoe zit het bij de codebases waar jullie allemaal in werken met de naamgeving van classes etc? Ook van die grapjes als abstractmethodfactoryexecuterimplementation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
BarôZZa schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 13:17:
[...]

Dat zijn eigenlijk juist de rare vrouwvreemde opmerkingen die ik kan missen als kiespijn.
Deze opmerkingen worden werkelijk echt overal gemaakt en heeft niks met IT te maken. Ik zit voor IT begrippen met best veel vrouwen op de afdeling en die maken ook gewoon grapjes zoals dit hoor. En het was ook gewoon een grapje (zoals vele die hier gemaakt worden) daarom sloot ik ook af met :+

[ Voor 10% gewijzigd door Rutix op 03-11-2017 13:24 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:20
Rutix schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 13:13:
[...]

Ik moest even zoeken, maar gevonden #metoo: https://www.hoevrouwendenken.nl/2017/10/18/metoo/

Waarschijnlijk een gevolg dat ik inmiddels al meer dan een jaar geen nieuws meer kijk/luister :X

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
BarôZZa schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 13:17:
[...]

Ach als je @ElkeBxl als collega hebt, kerm je voor je het weet zelf #metoo :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:49
Onze Arbo arts zou zich van kant maken bij het zien van zulke kantoren.
Och, alles beter dan de hele dag moeten staan met zo'n irritant zwart masker op je kop en een dikke cape om. :+

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

gekkie schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 13:28:
[...]

Ach als je @ElkeBxl als collega hebt, kerm je voor je het weet zelf #metoo :+.
Tot nu toe heb ik nog nooit een cactus gebruikt dus dat zal wel meevallen ;)

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
ElkeBxl schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 13:42:
[...]
Tot nu toe heb ik nog nooit een cactus gebruikt dus dat zal wel meevallen ;)
De lokale cactus hier sloeg net een zucht van verlichting oOo #me-not-yet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Rutix schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 13:08:
Waarom mag dit niet? Ik heb vaak een vest aan en als ik het warm krijg dan doe ik hem uit en hangt die over mijn stoel. Wat is daar mis mee arbotechnisch?
Dat genereert drukpunten op je rug waardoor je spierspanning opbouwt.
Ik heb er ook nooit bij stilgestaan, maar sinds ik mijn jas en vest op de kapstok hang, heb ik veel minder last van m'n nek en rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Matis schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 13:54:
[...]
Dat genereert drukpunten op je rug waardoor je spierspanning opbouwt.
Ik heb er ook nooit bij stilgestaan, maar sinds ik mijn jas en vest op de kapstok hang, heb ik veel minder last van m'n nek en rug.
Acupunctuur van een dronken chinees ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
kevintjeb schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 13:21:
Hoe zit het bij de codebases waar jullie allemaal in werken met de naamgeving van classes etc? Ook van die grapjes als abstractmethodfactoryexecuterimplementation?
Nah, ik noem ze meestal Barry en Kees.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

gekkie schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 13:55:
Acupunctuur van een dronken chinees ?
Zoiets, of een ontspanningsmassage met een voorhamer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
Alex) schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 14:07:
[...]
Nah, ik noem ze meestal Barry en Kees.
Welke collega executeer je dan als eerste ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
gekkie schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 14:17:
[...]

Welke collega executeer je dan als eerste ?
Die ene die altijd zo irritant is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
Rutix schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 13:23:
[...]

Deze opmerkingen worden werkelijk echt overal gemaakt en heeft niks met IT te maken. Ik zit voor IT begrippen met best veel vrouwen op de afdeling en die maken ook gewoon grapjes zoals dit hoor. En het was ook gewoon een grapje (zoals vele die hier gemaakt worden) daarom sloot ik ook af met :+
Ik hoor nooit vrouwen grappen maken over seksueel misbruik van/door collega's.

Wel veel rare ongepaste opmerkingen bij IT bedrijven. Soort aparte combinatie van socially awkward mensen en een scheve man/vrouw verhouding waardoor je macho nerds krijgt. En die dan van weomoge vrouwen verwachten dat ze meelachen om de 'grapjes' en 'one of the guys zijn'. Heb er nooit zoveel mee en vind het niet zo'n leuke setting.

Niet dat ik wil suggereren dat dit allemaal op jou van toepassing is verder ;) . Maar zelf vind ik dat soort grappen meer ongemakkelijk dan grappig altijd en helaas veel gezien in de IT wereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
BarôZZa schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 14:27:
[...]
Tsja die tag wordt zoals gebruikelijk onderhand al gebruikt voor van alles en nog wat.en heeft voor zover er al echte betekenis aan zat, deze inmiddels al wel verloren, beetje hetzelfde als bij de alles is racisme, alles is discriminatie etc. discussies.
Ik denk dat er ook weinig mannen grappen maken over daadwerkelijk seksueel misbruik.
Over wat er inmiddels allemaal gekrakeeld wordt onder die hash-tag is het inmiddels toch wel prima mogelijk IMHO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
gekkie schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 14:35:
[...]

Tsja die tag wordt zoals gebruikelijk onderhand al gebruikt voor van alles en nog wat.en heeft voor zover er al echte betekenis aan zat, deze inmiddels al wel verloren, beetje hetzelfde als bij de alles is racisme, alles is discriminatie etc. discussies.
Ik denk dat er ook weinig mannen grappen maken over daadwerkelijk seksueel misbruik.
Over wat er inmiddels allemaal gekrakeeld wordt onder die hash-tag is het inmiddels toch wel prima mogelijk IMHO.
Die zaken zijn niet betekenisloos, er is alleen tegenwoordig terecht meer aandacht voor omdat ze nog veel voorkomen en meer zichtbaar zijn geworden door oa social media. Ik heb nooit echt de behoefte om dat soort serieuze zaken te ontkennen of te bagatelliseren. Het probleem zijn niet de mensen die het aankaarten.

Maar bijvoorbeeld een domme racistische opmerking maken zonder punchline en erom lachen maakt het voor mij niet echt een grap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
BarôZZa schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 15:04:
[...]
Die zaken zijn niet betekenisloos, er is alleen tegenwoordig terecht meer aandacht voor omdat ze nog veel voorkomen en meer zichtbaar zijn geworden door oa social media. Ik heb nooit echt de behoefte om dat soort serieuze zaken te ontkennen of te bagatelliseren. Het probleem zijn niet de mensen die het aankaarten.
Hangt er vanaf wat ze aankaarten, maar misschien heb je gemist wat mensen verder zoal aan #metoo weten toe te dichten.
Maar bijvoorbeeld een domme racistische opmerking maken zonder punchline en erom lachen maakt het voor mij niet echt een grap.
Zou een punchline het dan wel anders maken ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:40

Crazy D

I think we should take a look.

BarôZZa schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 13:12:
Nou, de gemiddelde programmeur en/of systeembeheerder ziet dat toch anders :P Te vaak is de techniek juist het doel, waardoor er doorgeslagen wordt.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
gekkie schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 15:08:
[...]

Hangt er vanaf wat ze aankaarten, maar misschien heb je gemist wat mensen verder zoal aan #metoo weten toe te dichten.

[...]

Zou een punchline het dan wel anders maken ?
#metoo is toch voor mensen die uitkomen voor seksueel misbruik en de grap was de suggestie dat ik dat bij de vrouwelijke collega's zou doen? Nu klinkt het uiteraard serieuzer dan het is bedoeld, maar meer weet ik er niet uit te halen.

En het probleem met bijvoorbeeld racistische grappen is idd de punchline. Die is er nooit of klopt niet omdat het een domme kortzichtige stereotypering is.
Crazy D schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 15:15:
[...]

Nou, de gemiddelde programmeur en/of systeembeheerder ziet dat toch anders :P Te vaak is de techniek juist het doel, waardoor er doorgeslagen wordt.
Mee eens, maar is denk ik vooral een kwestie van skills. Voor de gemiddelde programmeur is programmeren al uitdagend genoeg en kost dat veel energie. Laat staan dat ze zich ook nog druk maken om andere zaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neko Koneko
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
(overleden)
Het is weer weekend *O*

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
BarôZZa schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:03:
[...]
#metoo is toch voor mensen die uitkomen voor seksueel misbruik en de grap was de suggestie dat ik dat bij de vrouwelijke collega's zou doen? Nu klinkt het uiteraard serieuzer dan het is bedoeld, maar meer weet ik er niet uit te halen.
Mwah je zou bijvoorbeeld prima een vrouw visueel verkracht kunnen hebben, zonder dat je het zelf weet, maar ook daar gaat het soms al niet eens meer om. Overigens is dat dan een wel hele extreme met een groot grijsgebied waarin o.a. ook zit opgevangen het gebied waarin het uiteindelijk wel gewenst is en er voor zorgt dat jij nu in staat bent om van koffie code te maken.

[ Voor 17% gewijzigd door gekkie op 03-11-2017 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:29

alienfruit

the alien you never expected

Natuurlijk kan je features al verkopen als af die op de roadmap voor 2018 staan 😭😭 Ik maak ook geen roadmaps meer 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door alienfruit op 03-11-2017 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
alienfruit schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 18:40:
Natuurlijk kan je features al verkopen als af die op de roadmap voor 2018 staan 😭😭 Ik maak ook geen roadmaps meer 8)7
Sales maar een foldertje sturen van een code bootcamp, onder het motto "zoek het zelf maar uit" ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rutix
BarôZZa schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 14:27:
[...]

Wel veel rare ongepaste opmerkingen bij IT bedrijven. Soort aparte combinatie van socially awkward mensen en een scheve man/vrouw verhouding waardoor je macho nerds krijgt. En die dan van weomoge vrouwen verwachten dat ze meelachen om de 'grapjes' en 'one of the guys zijn'. Heb er nooit zoveel mee en vind het niet zo'n leuke setting.

Niet dat ik wil suggereren dat dit allemaal op jou van toepassing is verder ;) . Maar zelf vind ik dat soort grappen meer ongemakkelijk dan grappig altijd en helaas veel gezien in de IT wereld.
Excuses als je het niet prettig vond. Ik dacht de smiley en het feit dat is bijna weekend is en hier nooit zo serieus is wel duidelijk maakte dat het gewoon maar een grapje was. Ik ben zelf echt tegen seksueel misbruik maar de kant die het nu op gaat is dat een leraren nieteens meer "aftreksommen" durven te zeggen. Je kan niks meer zeggen tegenwoordig of het is al seksueel misbruik.

Mijn grap was meer geaimed naar dat jij stellig zei dat je het prettig vond om met meer vrouwen te werken. En dat mensen daarvan al #metoo op twitter zouden zetten. Anyway het is weekend! Tijd voor bier

Nothing to see here!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

*O* Verdomme hard nodig ook! Afgelopen nacht klote geslapen dus kwam vanmorgen als zombie aan op kantoor. Na twee quad espresso’s ( oOo ) achterover getikt te hebben kwam ik tot leven. Lekker de dag met koptelefoon gezeten en de bezem door ons project gehaald. Mooie refectoring kunnen maken, bug opgelost en de manier hoe we onze configuraties afhandelden flink aangepakt. Alle drie stonden al langer in de backlog maar er was steeds wel iets met hogere prio. Na een klein incidentje eerder deze week was de prio hoog genoeg om dit vandaag lekker aan te pakken :)

Productief dagje dus maar ben gesloopt dus blij dat het weekend is! *O*

Wat zijn de weekend plannen hier?

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
I do you one better. Nieuwsbrief die (deze week) naar klanten is gestuurd lezen en op die manier erachter komen dat een feature die wel al vaker benoemd is als "dat moet binnenkort gemaakt worden" daarin staat als "naar verwachting begin december beschikbaar".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Gelukkig komt begin december elke twaalf maanden langs :7

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Mag de klant wel eerst het hele jaar braaf zijn, een wortel en suikerklontjes regelen en een liedje komen zingen voor de goed heilige-progger op kantoor. Anders is het begin december toch echt: YouTube: Kinderen voor Kinderen 7 - Ik ben toch zeker sinterklaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

Daar wij vroeger veel last van totdat management enorm pissig is geworden richting Sales en duidelijk heeft gemaakt dat ze dat niet konden flikken. Persoonlijk meerdere keren mee te maken gehad. “Ja maar... Zij zijn belangrijk!!!!11111einzeinzeinz111!!!l”... Ja mijn probleem niet klootviool 😝 Ga maar richting product lopen bitchen en die zullen je op een politiek correcte wijze vertellen dat je de t*ring kan krijgen, simpel zat 😝 Jij hebt het verkloot dus nu is het JOUW probleem, maak dat niet ons probleem aub 😝 :w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Rutix schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 19:10:
maar de kant die het nu op gaat is dat een leraren nieteens meer "aftreksommen" durven te zeggen.
Terecht. Een som is een optelling. Een "aftreksom" is dus nogal paradoxaal en heeft als zodanig niets te zoeken in de klas. :Y)

Op een serieuzere noot, @gekkie, het feit dat #metoo soms wordt gebruikt voor dingen die je zelf niet onder seksuele intimidatie vind scharen is geen reden om het dan maar te bagatelliseren.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Eerder deze week was ik in de technische ruimte onder mijn appartementengebouw, we (mijn buren en ik) zaten zonder verwarming en ik wilde eens kijken of ik daar iets bijzonders zag. Een pomp gaf een foutcode weer.

Ik heb toen gebeld met NS (zij leveren mijn warmte) en een monteur aan de lijn gekregen, die kon op afstand zien dat de pomp was vastgelopen.

Vanmiddag was ik bij KwikFit voor de winterbandenwissel. Terwijl mijn auto in de werkplaats stond, zat ik bij de receptie zat te genieten van een kopje koffie. Opeens kreeg ik een e-mail van mijn auto: de bandenspanning was te laag geworden en ik zou de banden even moeten oppompen.

Ik snap niet dat ik zelf naar NS moest bellen, als ze op afstand de status kunnen uitlezen van die pomp kunnen ze daar toch ook proactief op monitoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
.oisyn schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 20:37:
[...]
Op een serieuzere noot, @gekkie, het feit dat #metoo soms wordt gebruikt voor dingen die je zelf niet onder seksuele intimidatie vind scharen is geen reden om het dan maar te bagatelliseren.
Daar denken we dan denk ik anders over, ik zie onderhand wel een verschil tussen het sociale media fenomeen #metoo en werkelijke gepleegde seksuele intimidatie en misdrijven. Maar goed het is niet het eerste en zal ook zeker niet het laatse hashtaggerijtje zijn wat er voor zorgt dat termen in het dagelijks gebruik de lading niet meer dekken (en als je er over begint dan probeer je het te "juridiseren" en is het ook niet goed en heb je totaal geen empathie). Maar goed er is een speciaal topic voor om elkaar daar over door te zagen, dus ik denk dat ik het hier maar bij laat .. en de cactus maar eens ga vertroetelen.
Alex) schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 20:56:
Vanmiddag was ik bij KwikFit voor de winterbandenwissel. Terwijl mijn auto in de werkplaats stond, zat ik bij de receptie zat te genieten van een kopje koffie. Opeens kreeg ik een e-mail van mijn auto: de bandenspanning was te laag geworden en ik zou de banden even moeten oppompen.
Sensor kapoet en een DDOS van je auto op je mailbox ?
(met winterbanden vaar ik volgens het plaatje in de automobiel in een speedboot ipv dat ik rij)
Ik snap niet dat ik zelf naar NS moest bellen, als ze op afstand de status kunnen uitlezen van die pomp kunnen ze daar toch ook proactief op monitoren?
Hoop bedrijven die een hele hoop zaken (nog) niet monitoren.
Achja ik krijg volgende week een monteur over de vloer voor de slimme meter die daar de mand is gevallen en zich nu van de domme houdt (meterstanden schijnen niet meer doorgegeven te worden).

[ Voor 34% gewijzigd door gekkie op 04-11-2017 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-09 13:03
gekkie schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 21:05:
[...]
Achja ik krijg volgende week een monteur over de vloer voor de slimme meter die daar de mand is gevallen en zich nu van de domme houdt.
Slim

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Hmm hm misschien dat het ligt aan het duo gebruik als kapstok voor m'n alu-hoedjes collectie :+
(geen idee of het ding via GRPS babbelt of via het koper eigenlijk, via de p1 doet tie het nog braaf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:59

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Alex) schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 20:56:
Eerder deze week was ik in de technische ruimte onder mijn appartementengebouw, we (mijn buren en ik) zaten zonder verwarming en ik wilde eens kijken of ik daar iets bijzonders zag. Een pomp gaf een foutcode weer.

Ik heb toen gebeld met NS (zij leveren mijn warmte) en een monteur aan de lijn gekregen, die kon op afstand zien dat de pomp was vastgelopen.

Pomp kwestie, de pomp zou ook een alarm melding kunnen geven richting NS dan moet er neit gemonitord worden.

Ha TPMS module op de wagen handig he, kun je wel zien dat de modules nog werken :+

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
gekkie schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 21:50:
Hmm hm misschien dat het ligt aan het duo gebruik als kapstok voor m'n alu-hoedjes collectie :+
(geen idee of het ding via GRPS babbelt of via het koper eigenlijk, via de p1 doet tie het nog braaf)
GPRS en PLC zouden beide kunnen volgens mij. Als je hem voor je ALU hoedjes gebruikt, zal het wel GPRS zijn geweest. Faraday had je er al voor gewaarschuwd.

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/cao1Lw/IMG_20171105_120417.jpg

Waarom makkelijk doen als het ook met een FPGA kan? :P

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:43

Pizzalucht

Snotneus.

gekkie schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 21:05:
[...]
Achja ik krijg volgende week een monteur over de vloer voor de slimme meter die daar de mand is gevallen en zich nu van de domme houdt (meterstanden schijnen niet meer doorgegeven te worden).
Ik kreeg ook een keer zo'n bericht. Ze zijn nooit langs geweest 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Pizzalucht schreef op zondag 5 november 2017 @ 12:25:
[...]

#metoo

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:50
farlane schreef op zondag 5 november 2017 @ 12:19:
[...]

GPRS en PLC zouden beide kunnen volgens mij. Als je hem voor je ALU hoedjes gebruikt, zal het wel GPRS zijn geweest. Faraday had je er al voor gewaarschuwd.
Ah Faraday, daar hadden we ook bij ons tankmeetsysteem (hobbyproject) niet bij stilgestaan. Arduinotje met WiFi-module en radar in een metalen buis zou met ons WiFi-netwerk moeten verbinden - toch niet echt dus. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Mercatres schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:04:
[...]

Ah Faraday, daar hadden we ook bij ons tankmeetsysteem (hobbyproject) niet bij stilgestaan. Arduinotje met WiFi-module en radar in een metalen buis zou met ons WiFi-netwerk moeten verbinden - toch niet echt dus. 8)7
Misschien als je 'em met de opening van de buis naar je AP mikt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Mercatres schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:04:
[...]
Had Faraday die dag toevallig een date met ene Murphy ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:50
farlane schreef op maandag 6 november 2017 @ 17:41:
[...]

Misschien als je 'em met de opening van de buis naar je AP mikt :P
Helaas is 't de buis van de olietank, dus nogal moeilijk om die te richten :p
gekkie schreef op maandag 6 november 2017 @ 21:23:
[...]

Had Faraday die dag toevallig een date met ene Murphy ?
Niet op die dag, maar tijdens een eerder probeersel hadden we de radar sensor boven in de buis zitten, en als die dan niet 100% parallel loopt met de buis heb je alsnog slechte metingen :p

Physics!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-10 22:00

GieltjE

Niks te zien...

Pizzalucht schreef op zondag 5 november 2017 @ 12:25:
[...]

Hier kregen we het bericht al binnen een week na installatie, met een hoop half dreigwerk over sancties als we niet snel genoeg meewerkten 8)7
Had bijna gedaan alsof ik drie weken op vakantie was om te zien wat er zou gebeuren.

Hell / 0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Mijn slimme meter is onlangs doorgebrand met als gevolg dat ik dus op geen enkele wcd/lichtpunt nog prik had. Toen de monteur van de netbeheerder rond 00:00u de meter kwam vervangen wist hij mij te vertellen dat hij in de 30 jaar daarvoor pak 'm beet 5 keer een 'oude meter' had vervangen, het afgelopen jaar had hij al zeker 60 meters vervangen die waren doorgebrand... 8)7

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Harrie_ schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 10:48:
Mijn slimme meter is onlangs doorgebrand met als gevolg dat ik dus op geen enkele wcd/lichtpunt nog prik had. Toen de monteur van de netbeheerder rond 00:00u de meter kwam vervangen wist hij mij te vertellen dat hij in de 30 jaar daarvoor pak 'm beet 5 keer een 'oude meter' had vervangen, het afgelopen jaar had hij al zeker 60 meters vervangen die waren doorgebrand... 8)7
Hmmm zou er een oplader van de action in zitten om de electronica van prik te voorzien :p

Snap nu overigens wel waarom ze willen dat de bezorgdienst vrolijk je huis in kan om het pakketje te droppen.
Kunnen ze gelijk nog meer data-minen wat veel lucratiever is. Alleen kijken of er een rietenkap op het huis zit is toch wat beperkt. In huis kun je ook gelijk voor verzekeraars het aantal action opladers tellen.
Op de een of andere manier zie ik nu al zo'n risicodekker z'n natte droom beleven.

[ Voor 26% gewijzigd door gekkie op 07-11-2017 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

gekkie schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 10:50:
[...]

Hmmm zou er een oplader van de action in zitten om de electronica van prik te voorzien :p

Snap nu overigens wel waarom ze willen dat de bezorgdienst vrolijk je huis in kan om het pakketje te droppen.
Kunnen ze gelijk nog meer data-minen wat veel lucratiever is. Alleen kijken of er een rietenkap op het huis zit is toch wat beperkt. In huis kun je ook gelijk voor verzekeraars het aantal action opladers tellen.
Op de een of andere manier zie ik nu al zo'n risicodekker z'n natte droom beleven.
Sorry ik kan dit niet helemaal plaatsen? Wie willen dat de bezorgdienst je huis binnen kan? En wat heeft dat precies met action opladers te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Harrie_ schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 11:43:
[...]
Sorry ik kan dit niet helemaal plaatsen? Wie willen dat de bezorgdienst je huis binnen kan? En wat heeft dat precies met action opladers te maken?
Is ook creatief aan elkaar haken voor gevorderden ..
  • Amazon en co
  • Verzekeraars mauwen over brand door action opladers en zou me niet verbazen als we er wat mee willen premie / uitkeringstechnisch
  • Verzekeraars schakelen Post-NL momenteel al in om panden op post-bezorgers hun route te inventarisen qua rietendaken.
Kortom al dat geklooi met machinelearning op basis van afgeleide data, wat is er mooier dan iemand die met alle egards achter de voordeur wordt verwelkomt wat datavergaring door observatie te laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@gekkie Je vergeet postbezorgers die ook de meterstand komen opnemen :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

gekkie schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 11:48:
[...]

Is ook creatief aan elkaar haken voor gevorderden ..
  • Amazon en co
  • Verzekeraars mauwen over brand door action opladers en zou me niet verbazen als we er wat mee willen premie / uitkeringstechnisch
  • Verzekeraars schakelen Post-NL momenteel al in om panden op post-bezorgers hun route te inventarisen qua rietendaken.
Kortom al dat geklooi met machinelearning op basis van afgeleide data, wat is er mooier dan iemand die met alle egards achter de voordeur wordt verwelkomt wat datavergaring door observatie te laten doen.
Op die manier. Ik zie nog niet snel gebeuren dat iemand ongevraagd de action-opladers komt inventariseren. Wat ik wel zie gebeuren, en dat zie je nu al bij autoverzekeringen, is dat je als opt-in je data kunt delen voor een 'korting'. Als straks genoeg onbenullen daaraan meedoen dan wordt dat de standaard en wordt het verhaal omgedraaid. Je krijg dan een hogere premie als je de data niet deelt. Datzelfde zie ik inderdaad ook nog wel gebeuren bij andere verzekeringen zoals een inboedelverzekering.

"U wilt een inboedelverzekering? Rijtjeshuis? Dat wordt dan 300 euro per maand meneer"

"300 Euro? WTF?"

"U kunt ons ook machtigen om uw huis periodiek te komen inspecteren, als alles dan goed wordt bevonden kan uw premie dalen naar 2 tientjes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:25

Koenvh

Hier tekenen: ______

@.oisyn Ik zie het al voor me, je meterstand met zo'n pennetje op dat apparaat in te moeten vullen :X

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Harrie_ schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 11:54:
[...]
Op die manier. Ik zie nog niet snel gebeuren dat iemand ongevraagd de action-opladers komt inventariseren. Wat ik wel zie gebeuren, en dat zie je nu al bij autoverzekeringen, is dat je als opt-in je data kunt delen voor een 'korting'. Als straks genoeg onbenullen daaraan meedoen dan wordt dat de standaard en wordt het verhaal omgedraaid. Je krijg dan een hogere premie als je de data niet deelt. Datzelfde zie ik inderdaad ook nog wel gebeuren bij andere verzekeringen zoals een inboedelverzekering.

"U wilt een inboedelverzekering? Rijtjeshuis? Dat wordt dan 300 euro per maand meneer"

"300 Euro? WTF?"

"U kunt ons ook machtigen om uw huis periodiek te komen inspecteren, als alles dan goed wordt bevonden kan uw premie dalen naar 2 tientjes"
Zijn we al een tijdje goed in .. het uithollen van verzekeringen. Maar goed aan de andere kant zijn er dan ook weer genoeg mallooten die alles slopen en alles claimen.
.oisyn schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 11:53:
@gekkie Je vergeet postbezorgers die ook de meterstand komen opnemen :)
Als ze dat dan met dezelfde kwaliteit gaan uitvoeren als de postbezorging :X.

[ Voor 11% gewijzigd door gekkie op 07-11-2017 12:05 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

gekkie schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 12:04:
[...]
Als ze dat dan met dezelfde kwaliteit gaan uitvoeren als de postbezorging :X.
U was niet thuis, dus we hebben de meterstanden van de buren doorgegeven... :9

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
roeleboel schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 12:30:
[...]
U was niet thuis, dus we hebben de meterstanden van de buren doorgegeven... :9
Of zelf wat uit de grote duim zuigen en gewoon zelf krabbelen.
Kan ik weer met madamme de bestuursvoorzitster mailen of ze daarmee ook gelijk volledige aansprakelijkheid aanvaarden voor enig poststuk wat ik kwijt geraakt achte. Moest ze ondanks een opleiding in het recht toch eventjes over doen voordat ze een lakei ontwijkende antwoorden kon laten geven (hielp vast ook niet mee dat de aandeelhouders vergadering rond die tijd was (en dubbel jammer dat de aanmeldtermijn daar al voor verstreken was), maar goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

gekkie schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 12:34:
[...]

Of zelf wat uit de grote duim zuigen en gewoon zelf krabbelen.
Bij mijn vorige baan heel vaak meegemaakt dat er pakketten vermist waren waar volgens PostNL, UPS, DHL, etc. gewoon voor getekend was. Wanneer we dan de 'handtekening' opvroegen bleek dat de bezorger zelf op die handpad/tablet-apparaat 'Harrie_' had gezet, of de naam van een collega... :/

De handtekening is natuurlijk altijd al een brakke manier geweest van verificatie maar anno 2017, waarbij je je handtekening dus op zo'n onding moet krabbelen, is de verificatie er helemaal vanaf. Wanneer gaan we dat brakke achterhaalde handtekeningsysteem een keer vervangen door duim-afdrukken, unieke persoonlijke code/wachtwoord of iets waarmee je wèl kunt verifiëren dat er 'getekend' is door de persoon die er staat. :O

[ Voor 19% gewijzigd door Harrie_ op 07-11-2017 13:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Of de bezorger niet belonen per afgeleverd pakje, maar gewoon voor zijn of haar tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Skyaero schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 14:03:
Of de bezorger niet belonen per afgeleverd pakje, maar gewoon voor zijn of haar tijd.
Mjah de post madammen begonnen ook over van alles en nog wat, toen ze inderdaad maar teruggemaild dat ze er ook eens aan zouden kunnen denken om die pseudo-zzperts niet uit te persen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE

GieltjE

Niks te zien...

Harrie_ schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:35:
[...]

Bij mijn vorige baan heel vaak meegemaakt dat er pakketten vermist waren waar volgens PostNL, UPS, DHL, etc. gewoon voor getekend was. Wanneer we dan de 'handtekening' opvroegen bleek dat de bezorger zelf op die handpad/tablet-apparaat 'Harrie_' had gezet, of de naam van een collega... :/

De handtekening is natuurlijk altijd al een brakke manier geweest van verificatie maar anno 2017, waarbij je je handtekening dus op zo'n onding moet krabbelen, is de verificatie er helemaal vanaf. Wanneer gaan we dat brakke achterhaalde handtekeningsysteem een keer vervangen door duim-afdrukken, unieke persoonlijke code/wachtwoord of iets waarmee je wèl kunt verifiëren dat er 'getekend' is door de persoon die er staat. :O
Hier ook regelmatig last van, staat er online dat het afgeleverd is maar is het een paar gebouwen verderop, dan heeft de postbezorger zelf weer een handtekening gezet.
Als je een klacht indient krijg je iets in de richting van "we hebben de klacht opgenomen en gaan hem bespreken met de postbezorger, maar hier krijgt u verdere feedback meer van".

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Och, kan nog gekker. Bij mijn vorige baan hebben we een maandje of 8-9 met DPD gewerkt, die we er met veel ongenoegen toen ook weer uitgetrapt hebben.
Mooiste anekdote vind ik nog dat ze aangaven dat een adres niet bestond, terwijl ik er met Google Streetview van een half jaar voordien gewoon nog naar kon kijken. Prutsers eerste klas daar, en dan heb ik het alleen nog maar over de bezorgers.

Volgens mij slingert er ergens in deze topicreeks nog een rant van mij over hun "API" (beter gezegd: systeem dat door een aap bedacht is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE

GieltjE

Niks te zien...

Ger schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 14:15:
Och, kan nog gekker. Bij mijn vorige baan hebben we een maandje of 8-9 met DPD gewerkt, die we er met veel ongenoegen toen ook weer uitgetrapt hebben.
Mooiste anekdote vind ik nog dat ze aangaven dat een adres niet bestond, terwijl ik er met Google Streetview van een half jaar voordien gewoon nog naar kon kijken. Prutsers eerste klas daar, en dan heb ik het alleen nog maar over de bezorgers.

Volgens mij slingert er ergens in deze topicreeks nog een rant van mij over hun "API" (beter gezegd: systeem dat door een aap bedacht is)
Wij werken er juist met erg veel plezier mee, genereren met eigen software de labels en als er iets foutgaat (bezorger kan het niet vinden e.d.) dan bellen ze eerst ons en lossen het daarna altijd goed op.
OK de API had een stuk netter gekunt en de certificering is een beetje houwtje touwtje maar het werkt wel.

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Misschien dat het inmiddels beter is hoor, ik praat over een jaar of 4 terug.

Ik moest destijds ook de labels verzorgen, en die moesten naar hun mening perfect en niets anders zijn. Letterlijk tot op de millimeter nauwkeurig een streepje wat er moest staan e.d. Soit, standaarden kan ik inkomen.
Maar de rest was gewoon gaar. Ik bedoel: kom op, verzendbestanden met NAW gegevens via FTP (zonder s) overpompen, hun bezorging die 100% vertrouwt op de route die ik moet specificeren op het verzendlabel e.d. en dan ook nog eens te laat die updates gaan doorgeven want ja: ze waren vergeten ons emailadres op de distributielijst te zetten.

Komt bij dat de documentatie gewoon glashard werd tegengesproken door hun medewerkers, maar als ik dan via mail bevestigde afspraken doorvoerde die tegen de documentatie inging werden de labels gewoon botweg geweigerd.

Kortom: voor zowel IT, logistiek en klantenservice was DPD een flinke misser ten op zichte van PostNL en DHL waar we ook mee werkten. De kostenbesparing per pakketje werd driedubbel betaald door de extra aandacht die het van ons vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Discussies mogen voeren met chatmeisjes over pakketjes die niet op de afleverlocatie zijn waar de track en trace zegt dat ze wel zijn. Dat je dan in dingen terecht komt als:
"Waar is mijn pakketje ?"
"Bij dat en dat afleverpunt"
"Daar is hij niet"
"Maar morgen misschien dan ? Kijkt u dan nog maar eens"
"Hij zou er 3 dagen geleden al liggen en al die dagen is er niets aangekomen, kortom waar is mijn pakketje ?"
"Ohh dan hebben we geen idee meneer"
"Nou dan kunnen we de procedure voor vermiste pakketjes dus in ?"
"Nee nee meneer, dat is alleen voor vermiste pakketjes ..."
"Ok, dan vraag ik het nogmaals, waar is mijn pakketje?"
"Uhmm dat heb ik net gezegd meneer, dat weten we niet!"
"Dus hij is vermist !?!"
"Nee nee, hoe komt u daarbij, hij is pas vermist als we 5 dagen lang niet weten waar hij is ..."
<geluid van een brekende klomp>
<blij dat ik niet a zoveel euro per minuut aan de lijn hing met die tante ..>

En het is vervelend als je flappie openligt op de operatietafel om een nieuwe SSD geimplanteerd te krijgen.
Ding bleek uiteindelijk bij een ander afleverpunt te liggen .. kon de bezorger zich uiteindelijk nog wel herinneren. Errr waarop wordt er niet netjes overal gewoon dubbel gescand.
(uiteindelijk nog dubbel zo vervelende excercitie omdat de webshop mij een geretourneerde SSD in de maag wou splitsen .. kortom heeft uiteindelijk nog langer geduurd. En als je dan voor het terugsturen de leveringsvoorwaarden er eens bij gaat pakken aangaande vermissingen wordt je er helemaal nogal vrolijk van van zo'n geschiedenis).

[ Voor 6% gewijzigd door gekkie op 07-11-2017 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Ideetje om nog eens een bezorgdienst uit te proberen? Kan deze kant op :9
40" is wel een eind, mag je wel een diep bureau hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door gekkie op 07-11-2017 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Die is gewoon groter dan de televisie in mijn woonkamer. Waar ik 4 meter vandaan zit.

Hoe ver zit je van dit scherm af in de praktijk? 50-60 cm? Krijg je zo geen last van je nek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Ger schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 14:53:
[...]

Die is gewoon groter dan de televisie in mijn woonkamer. Waar ik 4 meter vandaan zit.

Hoe ver zit je van dit scherm af in de praktijk? 50-60 cm? Krijg je zo geen last van je nek?
Geen VR-bril meer nodig voor een echte kijkervaring bij het tennis :+.
Maar zal wel een hotspot hebben van een normaal scherm waar je focus op ligt en alle sidebar-o-tools ergens fijn in de ooghoeken, maar wel makkelijk je focus op te verleggen (en geen randjes van dual monitor).

[ Voor 22% gewijzigd door gekkie op 07-11-2017 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ger schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 14:53:
[...]

Dit is anders minder breed dan de 2x 24" die ik voorheen had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Mja, ik heb ook wel eens zitten kijken naar 1 groot scherm ipv 2 losse, maar ik vind het ook wel handig om 2 aparte te hebben. Links mijn IDE fullscreen, rechts mij DBM en browser als primaire focuspoints. Die scheiding is ook wel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ger schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 15:03:
Mja, ik heb ook wel eens zitten kijken naar 1 groot scherm ipv 2 losse, maar ik vind het ook wel handig om 2 aparte te hebben. Links mijn IDE fullscreen, rechts mij DBM en browser als primaire focuspoints. Die scheiding is ook wel prettig.
Met een goede window manager heb je echter veel meer vrijheid, zeker op 1 scherm.

Visual Sudio is de volledige hoogte, en in de breedte ongeveer 60%. Bovenin de andere hoek heb ik met ~25% hoogte de ouput window en watch windows staan. In de ruimte die overblijft staat mijn browser, mail client, etc.

Zo dus:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VlfNT9S.png

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 07-11-2017 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:43
.oisyn schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 15:07:
[...]

Met een goede window manager heb je echter veel meer vrijheid, zeker op 1 scherm.
Wat gebruik je dan ?

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

AquaSnap.

TidyTabs, van hetzelfde bedrijf, is ook echt geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
@.oisyn Heb je die nu dual-screen met het scherm dat je op Campzone mee had? :+

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Woy schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 15:14:
@.oisyn Heb je die nu dual-screen met het scherm dat je op Campzone mee had? :+
Ha ja da zou wat zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

.oisyn schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 15:07:
[...]

Visual Sudio is de volledige hoogte, en in de breedte ongeveer 60%. Bovenin de andere hoek heb ik met ~25% hoogte de ouput window en watch windows staan. In de ruimte die overblijft staat mijn browser, mail client, etc.

Zo dus:
[afbeelding]
Wat een bagger scherm man. :+ Zo blurry als maar kan. Daar valt toch niet mee te werken? :+
Voor Linux ook genoeg alternatieven :) Xmonad of Quicktile om er maar even twee te noemen. Voor mij is Quicktile voldoende aangezien een groot deel voor mij in een tmux sessie draait dus ik heb standaard 1 27” met e-mail/Slack open en 1 27” met Tmux en een zooitje Windows en splits binnen m’n tmux sessie :)

[ Voor 28% gewijzigd door Swedish Clown op 07-11-2017 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Brakkie41 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 20:19:
[...]

Voor Linux ook genoeg alternatieven :) Xmonad of Quicktile om er maar even twee te noemen. Voor mij is Quicktile voldoende aangezien een groot deel voor mij in een tmux sessie draait dus ik heb standaard 1 27” met e-mail/Slack open en 1 27” met Tmux en een zooitje Windows en splits binnen m’n tmux sessie :)
Linux.
Enkel die bebaarde Java programmeurs gebruiken dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
whoami schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 20:44:
[...]
Linux.
Zal het gelijk even doorfaxen aan Torvalds.
Doe alleen niks met Java en m'n 1 dags stoppels gelden vast niet als bebaard :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Lekker!
Waar 30" 2560 x 1600 altijd duur was (en eigenlijk nog is), zijn grote 2160p schermen tegenwoordig wel erg 'goedkoop'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-10 11:43
.oisyn schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 15:12:

TidyTabs, van hetzelfde bedrijf, is ook echt geniaal.
Thanks! Dit had ik nodig! Loop altijd te zoeken naar vensters, heb wel eens geprobeerd met meerdere desktops maar dan raak ik helemaal de weg kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:38

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Voor linux ben ik ook erg blij met Guake Terminal. Maar die kenden jullie vast al :P
Op Windows heb je ConEmu die hetzelfde doet, maar daarin ook andere programma's kan capturen. Heel praktisch, met één druk op "Pause" open ik zo al mn terminals (bash/PS/cmd) plus een text editor voor een makkelijk 'prikbord'.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

whoami schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 20:44:
[...]

Linux.
Scheelt dat ik geen Java doe ;) (Zoiezo niet bebaard ;) ) Maakt mij trouwens geen kont uit of je nou op Linux, Windows of op je tamagochi programmeert. Whatever works for you d:)b

[ Voor 20% gewijzigd door Swedish Clown op 08-11-2017 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neko Koneko
  • Niet online
(overleden)
gekkie schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 21:27:
[...]

Zal het gelijk even doorfaxen aan Torvalds.
Doe alleen niks met Java en m'n 1 dags stoppels gelden vast niet als bebaard :p
Faxen? Ik snap dat Linux fanaten graag in het verleden blijven hangen (zwarte schermen met witte lettertjes enzo :P ) maar faxen?

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
je zal je verbazen hoeveel mensen nog faxen.. Wij hebben hier op kantoor ook nog een fax staan, die toch echt dagelijks gebruikt word om met klanten (lees: Boeren) te communiceren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

Neko Koneko schreef op woensdag 8 november 2017 @ 07:36:
[...]

Faxen? Ik snap dat Linux fanaten graag in het verleden blijven hangen (zwarte schermen met witte lettertjes enzo :P ) maar faxen?
Wacht maar tot je ooit met een Duits incassobureau te maken hebt ;) De organisatie die vergunningen verleent voor het runnen van een incassobureau vereist een faxnummer oOo Dat mag (gelukkig) wel digitaal verlopen :+ Zoiezo zijn de Duitsers helemaal gek op briefpost maar dat is een andere discussie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 22:09

Ryada

She/Her

Zo mooi paar weken geleden had ik een commit gedaan waarin ik normale notatie van variablen/methods etc gebruik.
voorbeeld:
private field = _variableName
local variable & parameters = variableName

Nu kreeg ik op mijn dak dat het onleesbaar was geworden vergeleken met de normale notatie hier op het werk:
private field = mVariableName
local variable = lVariableName
parameters =
string: sVariableName
bool: bVariableName
object: oVariableName
etc.

Blijkbaar is code onleesbaar voor andere programeurs als ik _ ipv m en geen type prefix gebruik.
Want dan is niet duidelijk wat voor type een variable is.....
Volgens mij hebben we een IDE (visual studio) die slim genoeg is het je voor te kauwen als je je muis op de variable naam houd (var is ook niet toegestaan op het werk helaas :( )

Steam: Ryada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-10 17:05

BoAC

Memento mori

Ryada schreef op woensdag 8 november 2017 @ 08:52:
Zo mooi paar weken geleden had ik een commit gedaan waarin ik normale notatie van variablen/methods etc gebruik.
voorbeeld:

Nu kreeg ik op mijn dak dat het onleesbaar was geworden vergeleken met de normale notatie hier op het werk:
parameters =
etc.

Blijkbaar is code onleesbaar voor andere programeurs als ik _ ipv m en geen type prefix gebruik.
Volgens mij hebben we een IDE (visual studio) die slim genoeg is het je voor te kauwen als je je muis op de variable naam houd (var is ook niet toegestaan op het werk helaas :( )
Die notatie gebruikte ik ook lange tijd toen we nog MFC applicaties maakten. Nu ben ik daar ook idd vanaf gestapt en volg ik de Visual Studio hints idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:47
...
Var all the way :D Behalve als het echt onduidelijk wordt waar je mee bezig bent. En verder idd visual studio hints voor datatypes. Gaat prima zo :) Vind in de naam aangeven welk type het is onduidelijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
voorbeeld:

parameters =
etc.

Zeker programmeurs met houthakkershemden die nog in de jaren 90 zijn blijven hangen en vasthouden aan een vorm van hungarian notation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 22:09

Ryada

She/Her

haha thanks allemaal :) zat er even helemaal doorheen omdat ik het gevoel heb dat mijn collega's/bazen niet willen verbeteren of innoveren.
Codebase zelf is ook echt gigantisch pijnlijk om in te werken (naar mijn mening)
Gevuld met statics (en dan bedoel ik 60% van de codebase is static en de codebase is niet klein)
extreem tight coupled wat aanpassingen heel lastig en tijdrovend maakt omdat je meer moet aanpassen dan zou moeten.
winform (maarja dat is nog het minst erge)
en zo kan ik nog wel een hele lijst maken met dingen die nou niet echt leuk zijn om dagelijks naar te kijken.

Steam: Ryada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neko Koneko
  • Niet online
(overleden)
Martiveen schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:07:
[...]

Var all the way :D Behalve als het echt onduidelijk wordt waar je mee bezig bent. En verder idd visual studio hints voor datatypes. Gaat prima zo :) Vind in de naam aangeven welk tipe het is onduidelijk worden.
Project dat ik anderhalf jaar geleden heb overgenomen gebruikt overal var en dat vond ik zo VIES! Nu gebruik ik overal var want ik ben lui :+

Pagina: 1 ... 61 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.