De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓫ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 100 Laatste
Acties:
  • 554.678 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
+1 voor Jira

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik vind Jira eigenlijk maar een beetje tegenvallen. Zeker sinds de laatste update vind ik het er echt op achteruit gegaan :N

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Tja. Het werkt prima en is erg configurabel. Van alle slechte issue trackers is het m.i. de minst slechte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Het doet wat het moet doen, dat is zeker zo. De discoverability in de UI vind ik echter niet zo geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-10 16:14
Sebazzz schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 13:57:
Ik zoek een bugtracker, liefst zonder agile onzin (of dat het in ieder geval niet in de weg zit). We gebruiken nu intern nog Bugtracker.NET, maar die wordt al lang niet meer onderhouden. Voor agile gebruiken we Scrumwise dus het liefst geen bugtracker waar die functionaliteit in de weg gaat zitten.

Wat gebruiken jullie? Iemand ervaring met Youtrack?
Gitlab kan je ook gebruiken. Geen ervaring er zelf mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:03
Alex) schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:50:
Het doet wat het moet doen, dat is zeker zo. De discoverability in de UI vind ik echter niet zo geweldig.
En tráág... de cloud versie tenminste. Hoe dan ook, voor ons doet 't wat het moet doen, maar af en toe is het configmanagement wel een groot drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik zoek een bugtracker, liefst zonder agile onzin (of dat het in ieder geval niet in de weg zit). We gebruiken nu intern nog Bugtracker.NET, maar die wordt al lang niet meer onderhouden. Voor agile gebruiken we Scrumwise dus het liefst geen bugtracker waar die functionaliteit in de weg gaat zitten.

Ik vond Youtrack erg goed, zeker goed gericht op devvers. Wij gingen juist de meer PM kant op dus zijn we er vanaf gestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-10 15:37
Mantis FTW :Y)

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Mercatres schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 15:48:
[...]

En tráág... de cloud versie tenminste.
Ja, eens.

Ik vond de bugtracking van TFS (2013) eigenlijk wel goed te doen. Hoe het tegenwoordig met VSTS zit weet ik niet, die heb ik nog niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01:46

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Kijk anders naar https://hansoft.com/hansoft-why-how/ het is een vreemd beest maar wel één van de betere bugtrackers en planningstools.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:55
Mantis/ Jira => te zien hoeveel geld je wilt dokken voor licenties :)

Over agile onzin: http://ronjeffries.com/xprog/articles/jatbaseball/ (never gets old)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Alex) schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 16:04:
[...]

Ja, eens.

Ik vond de bugtracking van TFS (2013) eigenlijk wel goed te doen. Hoe het tegenwoordig met VSTS zit weet ik niet, die heb ik nog niet gebruikt.
Is min of meer vergelijkbaar; er zijn tevens ook vele extensions voor te krijgen om het verder uit te breiden indien nodig.

Hoe je er vanuit je project mee om gaat is nog altijd het grotere vraagstuk... Daarnaast is er eigenlijk nooit echt een goede front-end voor testers geweest om issues/bugs te raisen. De oude client side tools waren functioneel OK, maar qua stabiliteit r*k. Nu in de cloud zijn er wellicht nog steeds wel tools te gebruiken, maar ik mis nog steeds een eenvoudige web-based interface voor testers om gemakkelijk bugs/issues in te raisen. (ik wil een simpele interface, waardoor ze niet de weg in VSTS hoeven te vinden die best regelmatig wijzigt tegenwoordig; soms log je in op een ochtend en is de interface weer gewijzigd zonder vooraankondiging |:( )

[ Voor 11% gewijzigd door Laurens-R op 04-09-2017 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:21

alienfruit

the alien you never expected

Wat gebruiken iOS ontwikkelaar hier voor automatische UI testing? Enige tips of ervaringen met Calabash of Appium?

[ Voor 27% gewijzigd door alienfruit op 04-09-2017 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Laatst online: 23-09 14:00
alienfruit schreef op maandag 4 september 2017 @ 11:17:
Wat gebruiken iOS ontwikkelaar hier voor automatische UI testing? Enige tips of ervaringen met Calabash of Appium?
Vroeger was daar Automation voor, dat zat de Developer Tools > Instruments. Vanaf Xcode 8 bestaat dat niet meer, en zit er standaard heteenXCTest framework in Xcode; wat bedoelt is voor UI testing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Bedankt, ik ga er naar kijken. Interessant, zelfs heeft recording. Tijd om wat te klungelen.

[ Voor 50% gewijzigd door alienfruit op 04-09-2017 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:57
--Niet meer nodig--

[ Voor 83% gewijzigd door Ryur op 05-09-2017 17:19 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hydra
Ryur schreef op maandag 4 september 2017 @ 14:58:
Hoe vinden jullie hier het beste een (andere) baan?
Op LinkedIn suggereren dat je openstaat voor nieuwe opties en dan door 500 recruitermailtjes waden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Vandaag lekker bezig geweest met performance tweaken 8) :) Onze microservice kan niet snel genoeg events publishen richting Kafka. Lekker bezig met optimizen en experimenteren met verschillende manieren om het publiceren van events sneller te laten lopen :)

Bevalt me wel! Lekker deepdiven en puzzelen *O*

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-09 14:57
Is de DevSchuur kapot? Al sinds maandag geen reactie meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Incentro radioreclames zijn zo irritant :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hipska schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:55:
Is de DevSchuur kapot? Al sinds maandag geen reactie meer.
PHP 7.1 is relatief netjes te noemen, er is weinig toetsenbord-nieuws, en Javascript luitjes zijn té druk met weer een nieuw framework met 1001 dependencies uitproberen.

Dus wat valt er dan nog te bespreken he. :P

{signature}

• Laurens-R
alienfruit schreef op donderdag 7 september 2017 @ 13:05:
inderdaad! Vooral als die stemacteur amerikaans probeerd te klinken... blegh! En dat geblaat over hoe groot/goed ze wel niet zijn .... krijg er jeuk van!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Nieuwe laptop. Alles werkt. Twee updates later geen geluid meer door de speakers, wel via hoofdtelefoon. Lijkt softwareprobleem, op internet meer mensen met een E470/E570 met zelfde probleem. Lijkt iets te zijn met custom drivers/software. Het zou eens niet.

Ik zal het vast wel kunnen oplossen maar ik ben te oud voor dit soort shit :/

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:27
kenneth schreef op donderdag 7 september 2017 @ 13:40:
Nieuwe laptop. Alles werkt. Twee updates later geen geluid meer door de speakers, wel via hoofdtelefoon. Lijkt softwareprobleem, op internet meer mensen met een E470/E570 met zelfde probleem. Lijkt iets te zijn met custom drivers/software. Het zou eens niet.

Ik zal het vast wel kunnen oplossen maar ik ben te oud voor dit soort shit :/
Grappig, zo ongeveer na 20 minuten na een herstart niet meer? Had dat met een T510, na een paar weken na 20 minuten geen geluid meer te hebben hield het er volledig mee op. Bij mij was het uiteindelijk zo dat de laptop vervangen is, maar dat was omdat ie daar sowieso aan toe was...

• Hydra
Altijd nog beter dan "overhemnden-dot-com". Hoe ze het voor elkaar gekregen hebben weet ik niet maar da's wel de meest irritante stem ooit. Wie de fuck neemt er een stemacteur met een spraakgebrek aan?

[ Voor 9% gewijzigd door Hydra op 07-09-2017 17:12 ]

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Hydra schreef op donderdag 7 september 2017 @ 17:12:
[...]

Altijd nog beter dan "overhemnden-dot-com". Hoe ze het voor elkaar gekregen hebben weet ik niet maar da's wel de meest irritante stem ooit. Wie de fuck neemt er een stemacteur met een spraakgebrek aan?
Wie zegt dat het een stemacteur is? Misschien hadden ze daar het geld niet voor. :+

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Merethil schreef op donderdag 7 september 2017 @ 16:59:
[...]

Grappig, zo ongeveer na 20 minuten na een herstart niet meer? Had dat met een T510, na een paar weken na 20 minuten geen geluid meer te hebben hield het er volledig mee op. Bij mij was het uiteindelijk zo dat de laptop vervangen is, maar dat was omdat ie daar sowieso aan toe was...
Na meerdere herstarts, volgens mij precies na een update. Straks even een Linux live-cdusb proberen.

edit:
1
The requested URL /xenial/ubuntu-16.04.2-desktop-amd64.iso was not found on this server.
Echt, dat yak shaving altijd :')

edit:
2
Driver Information: Coming Soon
Thank you for using Windows Update. The More information feature is not available yet. We apologize for any inconvenience.
Ik had boswachter moeten worden :') :')

edit:
3

Best tof, dat Ubuntu. Groot verschil met ... 8? jaar geleden toen ik nog dagelijks FreeBSD met KDE gebruikte ...

En ja, speakers werken. Driver-issue dus. Yay! Gelukkig had ik toch al niets te doen de rest van de week :')

edit:
4

Reboot naar Win10, alles werkt weer :') :D :')

[ Voor 41% gewijzigd door kenneth op 07-09-2017 18:58 ]

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:03
Hah Windows. Ook leuk: 's middags lunchen, merken dat ie ondertussen updates heeft gedownload om die dan uiteraard net dan te installeren. Kom je dus terug met een updatende Windows. Met een SSD is dat nog wel te overleven, maar zonder...

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Voutloos schreef op donderdag 7 september 2017 @ 13:22:
[...]
PHP 7.1 is relatief netjes te noemen, er is weinig toetsenbord-nieuws, en Javascript luitjes zijn té druk met weer een nieuw framework met 1001 dependencies uitproberen.

Dus wat valt er dan nog te bespreken he. :P
Hey, er moeten minstens 6 processors en transformers over m'n JavaScript voordat het wat doet ja.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Voutloos schreef op donderdag 7 september 2017 @ 13:22:
[...]
er is weinig toetsenbord-nieuws
Ik tik thuis nu vijf weken op een Das Keyboard Prime 13 (MX Brown) en wil er eigenlijk gewoon nog twee bestellen, een voor op de werkkamer en een voor bij m'n opdrachtgever. Héérlijk ding.
Mercatres schreef op donderdag 7 september 2017 @ 21:19:
Hah Windows. Ook leuk: 's middags lunchen, merken dat ie ondertussen updates heeft gedownload om die dan uiteraard net dan te installeren. Kom je dus terug met een updatende Windows. Met een SSD is dat nog wel te overleven, maar zonder...
Ik kan me niet herinneren er iets aan gedaan te hebben, maar die blauwe overlay met "fuck jou en wat je aan het doen was, ik ga updaten en rebooten" heb ik al een tijd niet meer gezien.

Maar dat gaat over m'n workstation, volgens mij start die 's nachts op om te updaten. M'n laptop, die doorgaans de hele week aan staat, is eens per maand inderdaad nog steeds spontaan gereboot, en doet na het inloggen dan een halfslachtige poging om de programma's die vóór het updaten open stonden weer te starten, maar dan zonder admin-permissions en zonder de bestanden die open stonden...

[ Voor 49% gewijzigd door CodeCaster op 07-09-2017 23:26 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
CodeCaster schreef op donderdag 7 september 2017 @ 23:21:
[...]

Ik tik thuis nu vijf weken op een Das Keyboard Prime 13 (MX Brown) en wil er eigenlijk gewoon nog twee bestellen, een voor op de werkkamer en een voor bij m'n opdrachtgever. Héérlijk ding.
Zou ook wel willen op het werk, maar denk dat het een kleine halfuur duurt voordat ik er mee gemept wordt :( (door het lawaai dat hij toch maakt).

Ik werk thuis op een Das Keyboard 4 met MX Blues (en heb ook nog een DAS Keyboard 3 met MX Browns liggen, maar vind Blues beter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-10 09:22

TheNephilim

Wtfuzzle

CodeCaster schreef op donderdag 7 september 2017 @ 23:21:
[...]

Haha, ja lekker hè! Heb thuis MX Brown, maar zou wellicht (vooral voor gamen) misschien MX Red overwegen. Hier op kantoor heb ik een Filco met MX Blue liggen en dat bevalt ook erg goed. Ik verwacht niet dat ie ooit af gaat, maar mocht dat zo zijn dan komt er misschien ook wel een Das Keyboard. Thuis zou ik denk ik een Ducky willen hebben, nu ligt er een exemplaar van Max Keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Hydra schreef op donderdag 7 september 2017 @ 17:12:
Volgens mij heb ik die nog niet gehoord of stoort mij niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-10 11:43
FTFY.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Huh... De reden waarom dat oude ontwikkel talen IF schrijven ipv if had te maken met het feit dat toen de oude talen ontwikkeld werd case sensitivity niet bestond in computer taal.

Bron: YouTube: The Post JavaScript Apocalypse - Douglas Crockford

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 09:09

RayNbow

Kirika <3

Vorige week problemen met het compileren van bepaalde packages met vcpkg omdat de aanwezige antivirus denkt dat een paar intermediate files trojans zijn. Natuurlijk vanwege group policies geen enkele mogelijkheid om iets in te stellen in de AV software.

Dit weekend in bed op een idee gekomen die de moeite waard was om te proberen: Safe Mode. })

Probleem, in Safe Mode hangt de RES Workspace Manager...

* RayNbow stroopt z'n mouwen op.
  • Ctrl+Alt+Del om TaskMgr te starten.
  • Oh, geen Run menuoptie?
  • Kan wel via de Services-tab services.msc starten!
  • Mooi, een exportfunctie die een file dialog toont.
  • Navigeren naar system32 en cmd.exe starten.
  • Nu vcpkg aftrappen en packages zonder aanwezigheid van een irritante AV wat packages compileren. *O*

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

RayNbow schreef op maandag 11 september 2017 @ 07:33:
Vorige week problemen met het compileren van bepaalde packages met vcpkg omdat de aanwezige antivirus denkt dat een paar intermediate files trojans zijn. Natuurlijk vanwege group policies geen enkele mogelijkheid om iets in te stellen in de AV software.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Werk gelukkig gewoon op m'n eigen Mac laptop hier. Wel een beetje klaar met systeembeheerders die denken dat "beveiliging" betekent dat je een machine dichttimmert en er 3 anti-virus systemen op installeert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:27
Hydra schreef op maandag 11 september 2017 @ 09:28:
Werk gelukkig gewoon op m'n eigen Mac laptop hier. Wel een beetje klaar met systeembeheerders die denken dat "beveiliging" betekent dat je een machine dichttimmert en er 3 anti-virus systemen op installeert.
Wij zijn een tijd lang aan het kijken geweest waarom onze fileserver, MSSQL server en DMZ servers zo traag waren; elke folder werd door twee of drie antivirus-systemen in de gaten gehouden. Performance keldert best wel als alles gecheckt wordt na elke write....
Op m'n laptop kan ik echter de virusscan-software uitschakelen zonder al teveel moeite, maar da's een combinatie van als één van de enigen local admin zijn + systeembeheer die er vanuit gaat dat 99% van dit bedrijf (zitten op de 200 mensen hier maar 5 developers, rest is verkoop/inkoop/customer service/systeembeheer etc.) dit nooit zelf zal doen.

Toch verlang ik wel naar een bedrijf waar de systeembeheerders wat minder iedereen over één kam scheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
On zulke redenen staan onze ontwikkelmachines onder eigen beheer, en niet van de systeembeheerders. Zo hebben we ook zelf keuze over het OS, de tools, e.d. Een kwestie van voorkeuren van de ontwikkelaar. Aangezien wij geen desktop applicaties maken (dus geen/minder lock-in aan bijv. Windows), hebben wij daarin dus veel vrijheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
ThomasG schreef op maandag 11 september 2017 @ 09:51:
On zulke redenen staan onze ontwikkelmachines onder eigen beheer, en niet van de systeembeheerders. Zo hebben we ook zelf keuze over het OS, de tools, e.d. Een kwestie van voorkeuren van de ontwikkelaar. Aangezien wij geen desktop applicaties maken (dus geen/minder lock-in aan bijv. Windows), hebben wij daarin dus veel vrijheid.
En zo hoort 't. Beetje raar om 'dure' developers in te huren en ze dan ineffectief te maken met een ouderwetse instelling kwa beheer van je hardware.

Sowieso zijn AV applicaties compleet achterhaald en vaak nog erger dan het probleem dat ze zouden moeten fixen. Systeembeheer kan beter zorgen voor goeie backups zodat je altijd binnen een uur geuatomatiseerd een systeem kan herbouwen. Al mijn data staat gewoon 'in de cloud'; als ik m'n Macbook in de gracht knikker ben ik niks belangrijks kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Hydra schreef op maandag 11 september 2017 @ 09:28:
Ik heb redelijk wat admin-rechten op m'n werkbak en kan best wat eigen zut installeren, dus to zo ver ben ik tevreden...

...dat er AV-software op staat begrijp ik wel.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

_O-

Dat blijft het mooiste uit de Windows 95/98/Novell-tijd. Loginscherm? Klik op Help, klik op File -> Open, een OpenFileDialog opent, ga naar C:\Windows, zoek *.* en start Explorer.exe. *O*

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adis
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-02 21:45
CodeCaster schreef op maandag 11 september 2017 @ 13:08:
[...]

_O-

Dat blijft het mooiste uit de Windows 95/98/Novell-tijd. Loginscherm? Klik op Help, klik op File -> Open, een OpenFileDialog opent, ga naar C:\Windows, zoek *.* en start Explorer.exe. *O*
Echt? Ik heb dit gemist maar als het zo simpel is dan _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:58
CodeCaster schreef op maandag 11 september 2017 @ 13:08:
[...]

_O-

En dan met novell een sendmsg (of wat was het ook al weer) richting de cursusleider en de beamer ... oh wat een joy :+, win 95 ping of death, backorifice .. wat een tijden :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

gekkie schreef op maandag 11 september 2017 @ 14:31:
[...]

En dan met novell een sendmsg (of wat was het ook al weer)
net send? :)

Edit: Wacht, da's voor NetBIOS.

[ Voor 7% gewijzigd door RayNbow op 11-09-2017 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Ah ja die :p .. toch niet ? .. hmmm zou er novell documentatie nog op het net staan ?
Edit: hmmm lijkt gewoon "SEND" te moeten zijn geweest.

[ Voor 28% gewijzigd door gekkie op 11-09-2017 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

ThomasG schreef op maandag 11 september 2017 @ 09:51:
Same here :) Als ontwikkelaar ben je zelf verantwoordelijk voor je laptop/desktop. Enkel voor hardware problemen hoef je aan te kloppen bij IT Support. Voor software support bestaat Engineering Support hoewel die hoofdzakelijk gaan over infrastructuur en tooling kunnen ze eventueel helpen als er een gaatje en zin is :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04:52
Dat je dus in Symfony Flex bent gedoken en dat je vervolgens denkt dat je een compleet noob bent }:|

I feel so dumb.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

Dat je dus in een groot open source project bent gedoken om een bugfix te doen en dat je vervolgens denkt, "waar zijn de tests"? :?

Brakkie41 voelt zich gefrustreerd om handmatig te testen. Even los van het feit dat ik nooit met Python werk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neko Koneko
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
(overleden)
Mijn Teamcity build counter werd telkens gereset. Was ik vergeten een oud scriptje uit te schakelen dat precies dat doet 8)7 (don't judge, ik had mijn redenen :P O-) )

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjeb
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-01 14:42
Ben als stagiair in een code base beland waar overal Hungarian notation wordt gebruikt, mega veel legacy code aanwezig is en over nutteloze comments staan.

Bijvoorbeeld een comment boven de constructor:

//~~~~constructors-----------------------

Wat kan ik hier aan doen ;..;

Ik moet denk ik ook de style Guide gaan toepassen :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-10 16:14
kevintjeb schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 09:35:
Ben als stagiair in een code base beland waar overal Hungarian notation wordt gebruikt, mega veel legacy code aanwezig is en over nutteloze comments staan.

Indien verplicht : niets aan doen en je door de stage werken.
Indien niet verplicht : wanneer je dat tegen komt, lijn verwijderen.

Zo werk ik ook in een omgeving met veel legacy code (ondertussen 50-50 verdeeld tussen echt legacy en "huidig"). Wanneer je iets moet wijzigen in de oude code, probeer je het geheel properder achter te laten dan je erin komt. Een "big bang" van opkuisen is nooit te doen (en wordt overigens ook niet geapprecieerd, gezien het risico dat dit kan inhouden).

Tip : vooral niet te hard focussen op die zaken en gefrustreerd raken. It's part of the job. Later zal je waarschijnlijk ook nog vaak met oude code te maken krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjeb
Styxxy schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 10:27:
[...]

Het liefst verwijderen ik het maar dat wordt automatisch door een tool ingepaste, ook linea zoals variables en methods komen erin te staan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Laatst online: 02-10 10:01
Waarom is java met cURL / librarys zo lastig? Ik krijg die slack api maar niet gekoppeld, maar zodra ik met cURL van de commandline af praat is de message verzonden :(

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-10 09:22

TheNephilim

Wtfuzzle

Ze gaan hard, PHP 7.2 komt in November al weer om de hoek kijken: https://blog.martinhujer....ue-in-november-whats-new/.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
kevintjeb schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 10:40:
[...]

Het liefst verwijderen ik het maar dat wordt automatisch door een tool ingepaste, ook linea zoals variables en methods komen erin te staan :(
...dan klinkt het als een (door het framework?) gegenereerde file waar je helemaal geen wijzigingen in moet willen (of kunnen) maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

kevintjeb schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 09:35:

Welkom in de echte wereld. Een wereld waar niets is zoals je het graag zou zien, waarin praktijk verschilt van theorie, waarin je werkt met mensen die over zaken anders denken dan jij, waarin je niet altijd de mogelijkheid hebt om zaken te veranderen, en waar je soms moet werken met 20 jaar oude legacy code.

Veel plezier ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Hmmm ik hoor brekend vaatwerk .. het behaagd het klantenservies om replies om meer info te sturen met een noreply reply adres. Hmmpfff grmbl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjeb
mcDavid schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 10:49:
[...]

...dan klinkt het als een (door het framework?) gegenereerde file waar je helemaal geen wijzigingen in moet willen (of kunnen) maken.
Nee, een extensie die code format en overal comments en javadoc forceert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
kevintjeb schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 11:02:
[...]
Misschien eerst eens vragen wat zij er voor voordelen in zien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
kevintjeb schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 11:02:
[...]

dat klinkt wel als een good thing.

Wij gebruiken ook steeds meer (verplichte) codestyle linting. En hoewel de gebruikte style niet persé mijn favoriete is, is het feit dat iedereen overal dezelfde stijl gebruikt een dusdanig groot voordeel dat het het absoluut waard is.

Heb van een kennis in een ander softwarebedrijf wel eens begrepen dat 2 eigenwijze collega's met iedere commit alle code door hun eigen formatter heen halen, waardoor de diffs altijd voor 95% geheen-en-weer met codestyle zijn... daar zou je toch niet goed van worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevintjeb
mcDavid schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 11:30:
[...]

dat klinkt wel als een good thing.

Wij gebruiken ook steeds meer (verplichte) codestyle linting. En hoewel de gebruikte style niet persé mijn favoriete is, is het feit dat iedereen overal dezelfde stijl gebruikt een dusdanig groot voordeel dat het het absoluut waard is.

Heb van een kennis in een ander softwarebedrijf wel eens begrepen dat 2 eigenwijze collega's met iedere commit alle code door hun eigen formatter heen halen, waardoor de diffs altijd voor 95% geheen-en-weer met codestyle zijn... daar zou je toch niet goed van worden?
Het is in zekere zin een goed thing, linting. Maar een comment als //~constructor is gewoon code smell en obfuscation..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
Styxxy schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 10:27:
[...]

Zo werk ik ook in een omgeving met veel legacy code (ondertussen 50-50 verdeeld tussen echt legacy en "huidig"). Wanneer je iets moet wijzigen in de oude code, probeer je het geheel properder achter te laten dan je erin komt. Een "big bang" van opkuisen is nooit te doen (en wordt overigens ook niet geapprecieerd, gezien het risico dat dit kan inhouden).

Tip : vooral niet te hard focussen op die zaken en gefrustreerd raken. It's part of the job. Later zal je waarschijnlijk ook nog vaak met oude code te maken krijgen.
Camp ground rule (of boy scout) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
kevintjeb schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 12:21:
[...]
Het is in zekere zin een goed thing, linting. Maar een comment als //~constructor is gewoon code smell en obfuscation..
Maar wel weer simpele grepable en wellicht ook weer te gebruiken voor andere tooling.
Kortom wat heeft de vraag opgeleverd waarvoor en waarom zij het gebruiken (afdeling leren van je stage) ?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hydra
Afbeeldingslocatie: https://turnoff.us/image/en/what-your-code-looks-like.png :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LangTall
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

[INFO] Tests run: 1337 8)

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

• alienfruit

alienfruit

Ik ga op vakantie en eigenlijk wil ik niet weten hoe het project eruit ziet las ik terug kom. Een weekend geleden had een collega ook de helft van het deel waar ik verantwoordelijk voor ben herschreven. Na de vakantie zal het allemaal foetsie :(

• Neko Koneko
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
(overleden)
alienfruit schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:32:
Ik ga op vakantie en eigenlijk wil ik niet weten hoe het project eruit ziet las ik terug kom. Een weekend geleden had een collega ook de helft van het deel waar ik verantwoordelijk voor ben herschreven. Na de vakantie zal het allemaal foetsie :(
Prima toch? Is het vanaf dan ook zijn verantwoordelijkheid :*)

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Maar waarom doet je collega dat dan? Is hetgeen wat jij hebt geschreven zo brak of is je collega gewoon helemaal van de wappie?

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ik kan me echt werkelijk geen voorstelling maken hoe dat zou werken binnen een bedrijf? Iedereen heeft toch wel een taak/bug/feature waar hij/zij aan werkt? Is het een soort complete anarchie bij jullie ofzo? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Die collega is misschien een chaosmonkey

https://fgheysels.github.io/

• gekkie
git revert HEAD..vakantie ?

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

LOL, ik ging er even goed voor zitten om een BFS-implementatie te schrijven. Na drie minuten kwam ik erachter dat het helemaal niets voorstelt. Koudwatervrees :P Nu een probleem met grote dataset vinden zodat het ook zin heeft om tree pruning te implementeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryur
Deze week eens geen programmeren voor mij.
Ben nu op 'werkvakantie'. Nu druk bezig een nieuwe keuken in elkaar aan het zetten, en ondertussen staat mijn notitieblok vol met ideeën/oplossingen :P

Heel productief dus!
Moet vaker een nieuwe keuken installeren voor de ideeën :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• whoami
  • Nu online
Ik wil anders ook wel een nieuwe keuken. Wanneer kan je?

• alienfruit

alienfruit

Maar waarom doet je collega dat dan? Is hetgeen wat jij hebt geschreven zo brak of is je collega gewoon helemaal van de wappie?
Ligt er aan wat je met brak bedoelt. Ik had het idee opgevat om immutable view models te gebruiken. Vervolgens heeft hij iets aangepast zodat enkele velden writable zijn (var ipv let). Het is lastig te omschrijven, maar vaak was het zo. Ik ging na een werkdag terug naar huis en de volgende morgen werd ik wakker met allemaal wijzigen die ik vervolgens weer kon opschonen. Ook rechtstreeks naar master zonder pull requests of code review door iemand anders. Hij had ook gewoon even kunnen bellen of een mailtje kunnen sturen, hey alienfruit, kan je morgenochtend dit en dit implementeren.

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

alienfruit schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:25:
[...]

Ligt er aan wat je met brak bedoelt. Ik had het idee opgevat om immutable view models te gebruiken. Vervolgens heeft hij iets aangepast zodat enkele velden writable zijn (var ipv let). Het is lastig te omschrijven, maar vaak was het zo. Ik ging na een werkdag terug naar huis en de volgende morgen werd ik wakker met allemaal wijzigen die ik vervolgens weer kon opschonen. Ook rechtstreeks naar master zonder pull requests of code review door iemand anders. Hij had ook gewoon even kunnen bellen of een mailtje kunnen sturen, hey alienfruit, kan je morgenochtend dit en dit implementeren.
Had hij kunnen weten wat jouw intentie was? Zo ja, dan kan je hem er op wijzen dat hij onderdeel is van het team en dat zijn eenzijdig gedrag, hoe goed bedoelt het ook is, de rest van het team in de problemen brengt. Mocht hij van mening zijn dat de rest van het team op de verkeerde manier werkt (wat 99% van de tijd de reden is wanneer het om opzet gaat) dan wijs je hem er op dat het effectiever is om het team te overtuigen/onderwijzen hoe het beter kan. Dat duurt misschien langer, maar op termijn heeft hij (en het team!) hier meer voordeel bij. Op die manier ontstaat er ook het beeld dat hij de wijze man is.

Was hij niet bekend met jouw intentie? Dan heb je een keuze te maken: Wil je dat hij nooit jouw code aanraakt of ga je ervoor zorgen dat zijn volgende poging om te helpen ook daadwerkelijke wenselijk is?

Zelf heb ik dit ook meegemaakt (en ook weleens veroorzaakt) maar de grote truc die je moet uithalen is om deze situatie in een win-win situatie kan veranderen. Als anderen merken dat hij steeds beter in het team past dan merken ze heus wel wie die transformatie heeft veroorzaakt.

• alienfruit

alienfruit

Ik zou het echt niet weten. Ik denk eigenlijk dat hij gewoon niet goed samen kan werken met anderen. We hebben richtlijnen zoals code reviews. Hij slingert gewoon zijn veranderingen rechtstreeks in master en dan mag je de boel weer oplossen. Bijv. dit element moet pinchable zijn. Maak veranderingen, krijg je de volgende dag dus dingen als X, Y werkt niet meer. Kan je dit fiksen.

Wanneer zijn veranderingen zo belangrijk dat de veranderingen na werktijd moeten gebeuren?

[ Voor 10% gewijzigd door alienfruit op 14-09-2017 11:32 ]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:20
alienfruit schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:31:
Ik zou het echt niet weten. Ik denk eigenlijk dat hij gewoon niet goed samen kan werken met anderen. We hebben richtlijnen zoals code reviews. Hij slingert gewoon zijn veranderingen rechtstreeks in master en dan mag je de boel weer oplossen. [...]
Is ook wel raar dat dat kan dan. Als je gewoon als werkproces hebt dat je wijzigingen altijd worden gechecked door een andere, zou het niet mogelijk moeten zijn om te committen naar master/productie zonder sign-off.
[...]Wanneer zijn veranderingen zo belangrijk dat de veranderingen na werktijd moeten gebeuren?
Doen we hier ook nog wel regelmatig, maar niet dat soort kleine dingen. Zijn vaak redelijk grote wijzigingen en blijven altijd op een aparte branch staan totdat iemand anders het heeft gezien.

[ Voor 21% gewijzigd door Caelorum op 14-09-2017 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 10:32

Acid_Burn

uhuh

Hier mag gewoon niet iedereen naar master pushen. Wat ze moeten doen is een merge request aanmaken, die wordt dan gereviewed en dan kan deze gemerged worden.

Devs die rare fratsen uithalen moet je gewoon hun rechten ontnemen om direct naar master te pushen.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Wat een week....

maandag: collega overleden
dinsdag: audit
woensdag: audit
donderdag-ochtend: audit

Nu maar even naar huis gegaan. Wat een hel.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Laurens-R
armageddon_2k1 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:21:
Wat een week....

jemig! sterkte! kan me voorstellen dat zoiets je niet in de koude kleren gaat zitten. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Ik zou het echt niet weten. Ik denk eigenlijk dat hij gewoon niet goed samen kan werken met anderen. We hebben richtlijnen zoals code reviews. Hij slingert gewoon zijn veranderingen rechtstreeks in master en dan mag je de boel weer oplossen. Bijv. dit element moet pinchable zijn. Maak veranderingen, krijg je de volgende dag dus dingen als X, Y werkt niet meer. Kan je dit fiksen.

Wanneer zijn veranderingen zo belangrijk dat de veranderingen na werktijd moeten gebeuren?
Een kleine waarschuwing: Laat je leiden door de feiten en niet je emoties. Je verbaast je over het feit dat hij veranderingen buiten werktijd doorvoert. Waarschijnlijk was dat geen punt geweest als hij perfect werk leverde.

Ik lees twee problemen:
  1. Hij houd zich niet aan dezelfde richtlijnen als de rest van het team
  2. Hij veroorzaakt extra werk voor anderen doordat hij zich niet aan afspraken houdt
Als hij hier al een keer (of meerdere keren) op gewezen is dan kan je er nog één toevoegen: Ondanks dat hij hier op aangesproken is ervaren wij geen verbetering.

Stuur zo'n lijst met feiten naar je leidinggevende met het verzoek dat je echt hulp nodig heb met oplossen want als het zo door gaat er geen grote kans is op problemen in het team en dat de kwaliteit en snelheid van het werk in gevaar komt.
Waarschijnlijk word jij eerst nog een keer appart genomen en zul je gevraagd worden of er wel echt een probleem is.
Dit doen ze voornamelijk om te peilen wat er aan de hand is en te garanderen dat het niet iets persoonlijks is.

Daarna zullen ze hem een paar kansen geven om te verbeteren.
Als je slim bent meld je eens per week of je verbetering ziet, maar ook of slechter gaat (ook als de ander zelf moet verantwoorden).
De baas zal dan uiteindelijk vertrouwen op jouw waarneming en hij zal ook jouw blijdschap of irritatie merken.

Het bovenstaande is puur politiek op de werkvloer, maar die politiek is nodig om zaken gedaan te krijgen. Het is niet goed of slecht, maar het is wel nodig. :)

Enfin, veel plezier :P

armageddon_2k1 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:21:
Wat een week....

Gecondoleerd. Ik wens je sterkte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
Ik zou het echt niet weten. Ik denk eigenlijk dat hij gewoon niet goed samen kan werken met anderen. We hebben richtlijnen zoals code reviews. Hij slingert gewoon zijn veranderingen rechtstreeks in master en dan mag je de boel weer oplossen.
En wat vindt je manager hiervan? Zou zelf nogal de neiging hebben een "git revert <commit>" met als extra opmerking "doe ff normaal" in de commit message te doen.

[ Voor 14% gewijzigd door Hydra op 14-09-2017 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Hydra schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:52:
[...]

En wat vindt je manager hiervan? Zou zelf nogal de neiging hebben een "git revert <commit>" met als extra opmerking "doe ff normaal" in de commit message te doen.
Oh die neiging zou ik zeker hebben >:)

Maar helaas is er een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. En ik ben bang dat zoiets mijn kansen om gelijk te krijgen sterk vermindert ;)

• gekkie
Maak je er ipv van "doe ff normaal" het ook kloppende maar misschien iets zakelijkere "Revert, because not properly reviewed." van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
in een microsoft tech project roepen dat je eclipse gaat gebruiken |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Misschien een domme vraag, maar waarom staat master wagenwijd open als je toch overduidelijk procesmatig werkt? :?

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
mindcrash schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 01:40:
[...]

Misschien een domme vraag, maar waarom staat master wagenwijd open als je toch overduidelijk procesmatig werkt? :?
Met hem. Onze master en release branches zitten op slot, daar kan alleen heen gemerged worden met minimaal 2 code review approvals. Hoe kan je ooit QA op je product hebben als iedereen er maar lukraak heen commit,

[ Voor 9% gewijzigd door Megamind op 15-09-2017 05:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Langzaamaan begin ik wat met CMake te doen... maar sommige dingen zijn best magisch. Heb bijv. geen idee hoe bepaalde .cmake uitvoerbestanden tot stand komen wanneer ik iets als Qt compileer. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Megamind schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 05:51:
[...]

Met hem. Onze master en release branches zitten op slot, daar kan alleen heen gemerged worden met minimaal 2 code review approvals. Hoe kan je ooit QA op je product hebben als iedereen er maar lukraak heen commit,
QA is zorgen voor vertrouwen dat er aan de eisen voldaan is en dat kan op veel verschillende manieren. Elke team vult dit anders in afhankelijk van de eisen en mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
Megamind schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 05:51:
[...]

Welke tooling gebruiken jullie daarvoor? Lijkt me interessant om hier ook te implementeren (van zodra we op Git zitten :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Nu online
Tarkin schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:28:
[...]

Welke tooling gebruiken jullie daarvoor? Lijkt me interessant om hier ook te implementeren (van zodra we op Git zitten :))
Wij gebruiken hiervoor VSTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Volgens mij ondersteunt onze versie van Atlassian Stash het op slot zetten niet of IT vertikt het voor mij aan te zetten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Met hoeveel devs ben je eigenlijk wel niet bezig als je het op slot zetten van branches e.d. moet enforcen? Begrijp me niet verkeerd maar als je met een 'relatief klein team' bezig bent dan kun je daar toch gewoon afspraken over maken en mensen aanspreken die zich niet aan de afspraak houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

We zijn met zijn tienen verspreid over Europa. Zelf vind ik het wel een goed idee of `master`-branch af te sluiten voor rechtstreekse commits. Afspraken hebben we, en we spreken mensen er ook op aan. Alleen er is iemand die dit gewoon negeert. Moet zijn eerste PR van deze week nog vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Nee dan heb ik wel begrip voor, ik ga er misschien iets te automatisch vanuit dat je met 10 devs in '1 hok' zit, maar verspreid over europa verandert de zaak natuurlijk wel...

[ Voor 54% gewijzigd door Harrie_ op 15-09-2017 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laurens-R
Harrie_ schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:31:
Met hoeveel devs ben je eigenlijk wel niet bezig als je het op slot zetten van branches e.d. moet enforcen? Begrijp me niet verkeerd maar als je met een 'relatief klein team' bezig bent dan kun je daar toch gewoon afspraken over maken en mensen aanspreken die zich niet aan de afspraak houden?
Wij hebben 8 devs en wij doen het ook. De senioriteit verschilt behoorlijk door het team heen, er zit wat offshore in en het enforced peer-review Het helpt simpelweg om bepaalde kwaliteitsstappen uit te voeren/af te dwingen.

Laat ik het zo zeggen, als je toch al de afspraak maakt om peer reviews uit te voeren, wat is het bezwaar om dit technisch ook af te dwingen? Ongeacht teamsize. Je weet dan ook gelijk dat het op een eenduidige, consistente en controleerbare manier gebeurd.

[ Voor 25% gewijzigd door Laurens-R op 15-09-2017 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Wij hebben in het verleden wel eens te maken gehad met collega's die het net zo nauw namen met de richtlijnen. En hoewel het wel werkte in feiten gewoon troep hadden gecommit. Daardoor hebben wij nu in een aantal projecten dat de build tool (en dus de build server) faalt als ze de afspraken niet nakomen; zoals het forceren van een bepaalde code style voor bepaalde constructies.
Pagina: 1 ... 51 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.