Tuurlijk bestaat het. Oracle is primair een consulting bedrijf. Maar ik wil graag eens concrete voorbeelden horen van bedrijven die hier specifiek gebruik van maken omdat dit lijnrecht tegenover mijn eigen ervaringen met zowel Oracle zelf als met een hoop bedrijven die in Java developen. Als er dit wordt geroepen:
Mijn ervaring is juist dat de laatste tijd de overstap word gemaakt van Java naar .Net (ook selection bias natuurlijk bij mij). .NET Core is voor veel bedrijven wel interessant omdat Oracle support vergeleken met Microsoft support echt belachelijk duur is.
Maar er vervolgens geen concrete voorbeelden genoemd worden van bedrijven die kwa development van Java naar .Net zijn gegaan dan krijg ik toch echt een beetje het gevoel dat dit uit de duim gezogen is.
Ik werk bij een klein Java consulting bedrijf dat samen met een .Net bedrijf in 1 holding zit. Dit is dus precies het omgekeerde van wat wij in Nederland in de markt zien gebeuren. Dus als iemand het tegenovergestelde beweert van wat ik zie dan zijn er twee opties: ik zit er falikant naast (en dan wil ik dat graag zien zodat ik mijn opvattingen bij kan stellen) of het is op z'n minst overdreven.
Maargoed. Het zal niet de eerste keer zijn dat een .Net dev hard blijft beweren dat ze nog relevant zijn in enterprise development.
Tarkin schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:40:
Voor de EE kant was oracle het een beetje aan het lataen hangen (Jave EE8 die nog niet uit is bv, specs waarin oracle specleads niets meer doen,...) ik weet niet of het een beetje beter is tegenwoordig?
Java EE is al een tijdje niet erg relevant meer en vanuit Oracle werd er weinig meer aan gedaan. Oracle heeft onlangs aangegeven dat Java EE aan de open source community wordt gedoneerd (waarschijnlijk Apache foundation).
Als het opgepakt wordt door een commerciele partij (a la RedHat of Pivotal) dan heeft het toekomst. Zo niet dan gaat het een stille dood sterven.
En zijn natuurlijk massa's Java devs met dure EE certificaten die heel hard beweren dat dit 'goed' is voor Java EE, maar de kans dat het een doorstart maakt is m.i. niet heel groot.
[
Voor 20% gewijzigd door
Hydra op 30-08-2017 14:45
]