De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓫ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 100 Laatste
Acties:
  • 554.677 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
EddoH schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:05:
Pff, nu al 3 weken bezig met het verkrijgen van een NDA/toegang tot de datasheets van enkele NXP NFC controller/tags.
Ik heb geen flauw idee waarom je hier een DNA voor nodig zou hebben. Klinkt een beetje als security through obscurity... Ze zijn zeker bang hun Mifare Classic debacle opnieuw te beleven. Alsof je dat hiermee tegen houdt..
Een NDA is ook niet zozeer om te voorkomen dat iets lekt, maar dat ze juridisch gezien sterker staan mocht dat het geval zijn. Vooral als te herleiden is wie/wat/waar het lek is/zit.

[ Voor 4% gewijzigd door ThomasG op 24-07-2017 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-09 13:03
Amerikaanse invloeden, no doubt.

@gekkie Uhuh :Y

[ Voor 25% gewijzigd door farlane op 24-07-2017 12:35 ]

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 19:12
farlane schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:21:
Kwalkom ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

ThomasG schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:20:
[...]
Een NDA is ook niet zozeer om te voorkomen dat iets lekt, maar dat ze juridisch gezien sterker staan mocht dat het geval zijn. Vooral als te herleiden is wie/wat/waar het lek is/zit.
Ja, daar zit wat in. Echter denk ik dat het tegenwoordig wel duidelijk is dat als er iets stuk is, het toch wel naar boven komt. Dan kun je procederen/juridisch sterk staan, je hebt er als bedrijf volgens mij weinig aan. Maargoed; IANAL.
farlane schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:21:
Idd.. Wel suf om te zien dat de aanvraag via diverse wegen in het buitenland gaat (o.a Amerikaanse distributeur), en uiteindelijk krijg je een document welke is ondertekend door een Nederlander van NXP B.V. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 01-10 09:20
Aargh -_-

Afbeeldingslocatie: https://cihs.cf/85

Ansi characters kennen ze dus niet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:10
azerty schreef op maandag 24 juli 2017 @ 21:14:
Aargh -_-

[afbeelding]

Ansi characters kennen ze dus niet |:(
ANSI of ASCII? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Keepass spreekt van ANSI ;)

Afbeeldingslocatie: https://cihs.cf/87

Nu ja, had ik dan zo eentje ingesteld door de regex eruit te slopen, moet ik het verplicht resetten na inloggen omdat het niet voldeed aan hun vereisten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
azerty schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:19:
[...]

Keepass spreekt van ANSI ;)

[afbeelding]

Nu ja, had ik dan zo eentje ingesteld door de regex eruit te slopen, moet ik het verplicht resetten na inloggen omdat het niet voldeed aan hun vereisten :+
Bijzonder, vraag ik mij af wat keepass bedoelt :P ik kan niet herinneren ooit ANSI terug te hebben gezien in KeePass 2...

Edit: zo te zien zal het wel iets zijn van karakters buiten de eerste 128 van je systeeminstelling ofzo. Bijzonder.

[ Voor 11% gewijzigd door Merethil op 24-07-2017 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Merethil schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:20:
[...]

Bijzonder, vraag ik mij af wat keepass bedoelt :P ik kan niet herinneren ooit ANSI terug te hebben gezien in KeePass 2...
Ffe de dev quoten:
The high ANSI character set consists of 94 characters (namely the Unicode range [U+0080, U+00FF] except control and non-printable characters).
Edit: Dus ongeveer de tabel "C1 Controls and Latin-1 Supplement" van https://en.wikibooks.org/...acter_reference/0000-0FFF

[ Voor 12% gewijzigd door azerty op 24-07-2017 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
azerty schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:21:
[...]

Ffe de dev quoten:

[...]
Ah blijkbaar toch wat ik dacht, enigszins. Weet alleen nog niet welke character set ze dan op doelen. Je systeemcharset? Wat lastig als je KeePass gebruikt op je Chinese systeem en een wachtwoord wil generen voor een Amerikaans systeem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Merethil schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:23:
[...]

Ah blijkbaar toch wat ik dacht, enigszins. Weet alleen nog niet welke character set ze dan op doelen. Je systeemcharset? Wat lastig als je KeePass gebruikt op je Chinese systeem en een wachtwoord wil generen voor een Amerikaans systeem :P
Latin-1 supplement :p

Voorbeeldje (2 adhv de screenshot hierboven):
Â7ZüQCÃeyÀdpÚ;|¹\E×3_µëDnSæÊÝ!Q®FÀ:êîüÓVÁäï¢É=SÖÄäª[]+¬^·Õ¥T¾ë#Ã
Çm*»n}xO9Ø\ö½¦VýÓý7èÄoA:6Ï@ç~gøAøÔZs2±©ÍzÀKââç¬öd6nNøK¯ÕUåè/½»m¬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
azerty schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:24:
[...]

Latin-1 supplement :p

Voorbeeldje (2 adhv de screenshot hierboven):
Â7ZüQCÃeyÀdpÚ;|¹\E×3_µëDnSæÊÝ!Q®FÀ:êîüÓVÁäï¢É=SÖÄäª[]+¬^·Õ¥T¾ë#Ã
Çm*»n}xO9Ø\ö½¦VýÓý7èÄoA:6Ï@ç~gøAøÔZs2±©ÍzÀKââç¬öd6nNøK¯ÕUåè/½»m¬
Bijzonder dat ze het ANSI noemen, noem het dan High Latin-1 characters oid. Maar goed, weer wat geleerd over KeePass :P

Wel lekker als je een oost-Europeaan bent en je opeens unprintable characters krijg omdat KeePass genereert vanuit Latin-1 en jijzelf gebruikt Latin-15. Laat staan volledig andere character sets zoals buiten Europa..

[ Voor 19% gewijzigd door Merethil op 24-07-2017 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

gekkie schreef op maandag 24 juli 2017 @ 09:51:
[...]

Dat moet voor de belgen alhier wel een dubbelnegatieve connotatie hebben :+
Eej gast, niet cool joh :+

Het is hier extreem rustig op kantoor... Half België lijkt wel congé te hebben nu :p Kan ik eindelijk eens wat meer doorwerken zonder vaak gestoord te worden. Iemand koffie? :)

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:09

RayNbow

Kirika <3

Zucht... Probeer je LibLAS te compileren via CMAKE, verwacht men dat de source map en de build map gelijk zijn...

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
RayNbow schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:20:
Zucht... Probeer je LibLAS te compileren via CMAKE, verwacht men dat de source map en de build map gelijk zijn...
Kun je niet gewoon cmake aanroepen vanuit een andere directory. Dat is waar de meeste projecten vanuit gaan: dat je zelf een build map maakt, en daar cmake aanroept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
ElkeBxl schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 08:24:
Het is hier extreem rustig op kantoor... Half België lijkt wel congé te hebben nu :p Kan ik eindelijk eens wat meer doorwerken zonder vaak gestoord te worden. Iemand koffie? :)
:Y Yes, please. Hier ook de helft van het bedrijf (of meer) op verlof.... Zelfs het bedrijfsrestaurant is twee weken toe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 08:40
EddoH schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:28:
[...]

Ja, daar zit wat in. Echter denk ik dat het tegenwoordig wel duidelijk is dat als er iets stuk is, het toch wel naar boven komt. Dan kun je procederen/juridisch sterk staan, je hebt er als bedrijf volgens mij weinig aan. Maargoed; IANAL.

[...]

Idd.. Wel suf om te zien dat de aanvraag via diverse wegen in het buitenland gaat (o.a Amerikaanse distributeur), en uiteindelijk krijg je een document welke is ondertekend door een Nederlander van NXP B.V. :P
Bij een klant van mij werd de security clearance juist in NL gedaan omdat dat goedkoper/flexibeler was. Hierdoor kregen we wel meteen hoogste clearance, omdat ze in NL maar 1 niveau hadden en in de US 3 ;)

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

ThomasG schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:32:
[...]
Kun je niet gewoon cmake aanroepen vanuit een andere directory. Dat is waar de meeste projecten vanuit gaan: dat je zelf een build map maakt, en daar cmake aanroept.
Nee, een van de gegenereerde VS projecten gaat er vanuit dat er ergens in de source map wat uitvoer wordt geplaatst. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Evilbee schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:45:
[...]

Bij een klant van mij werd de security clearance juist in NL gedaan omdat dat goedkoper/flexibeler was. Hierdoor kregen we wel meteen hoogste clearance, omdat ze in NL maar 1 niveau hadden en in de US 3 ;)
Inmiddels heb ik 'High' clearance level gekregen. Echter moet ik nu nog eens per document apart nog toegang aanvragen....

Als ik dan clearance tot het specifieke document heb kan ik PDF's downloaden die gesigned zijn met een certificate met password, in de PDF zit een zip file (met een andere extensie dan *.zip om 'om een limitatie in Adobe Reader heen te werken' :') ), die zip kan ik dan opslaan, renamen, en uitpakken. Om zo de PDF's die weer in die zip zitten te kunnen lezen.

Wauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
EddoH schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:18:
[...]
Inmiddels heb ik 'High' clearance level gekregen. Echter moet ik nu nog eens per document apart nog toegang aanvragen....

Als ik dan clearance tot het specifieke document heb kan ik PDF's downloaden die gesigned zijn met een certificate met password, in de PDF zit een zip file (met een andere extensie dan *.zip om 'om een limitatie in Adobe Reader heen te werken' :') ), die zip kan ik dan opslaan, renamen, en uitpakken. Om zo de PDF's die weer in die zip zitten te kunnen lezen.

Wauw.
Hoe kom je aan het password voor die uiteindelijke PDF's eigenlijk? :X

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

farlane schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:35:
[...]

Hoe kom je aan het password voor die uiteindelijke PDF's eigenlijk? :X
Om de PDF's te openen moet je een PFX certificaat installeren die geprotect is met password. Dit password moet je eerst weer via je DocStore account requesten bij NXP en kun je tot 7 dagen na aanvraag bekijken in je account 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door EddoH op 25-07-2017 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
EddoH schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:38:
[...]
Om de PDF's te openen moet je een P12 certificaat installeren die geprotect is met password. Dit password moet je eerst weer via je DocStore account requesten bij NXP en kun je tot 7 dagen na aanvraag bekijken in je account 8)7
Whahahahahaha... _O-

Maar dan kun je wel met een huis-tuin-en-keuken-mixer weapons grade uranium maken! Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

farlane schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:48:
[...]

Whahahahahaha... _O-

Maar dan kun je wel met een huis-tuin-en-keuken-mixer weapons grade uranium maken! Toch?
Ja zoiets!

...ik kan de EMC testresultaten van de controller chip inzien.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
EddoH schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:50:
[...]
Ja zoiets!

...ik kan de EMC testresultaten van de controller chip inzien.... :/
oOo

Nou, veel leesplezier dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

farlane schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:55:
[...]

oOo

Nou, veel leesplezier dan :P
Als je het over de duivel hebt; een nieuwsbericht van NXP's NFC controllers op de frontpage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
EddoH schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:11:
[...]
Als je het over de duivel hebt; een nieuwsbericht van NXP's NFC controllers op de frontpage.
De Amerikaanse overheid gaat de identificatiechips van het Eindhovense bedrijf inzetten voor nationale beveiligingsprogramma's
Dat verklaart het een en ander.

@wb9688 Dat willen ze wel.

[ Voor 3% gewijzigd door farlane op 25-07-2017 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was NXP niet overgenomen door Qualcomm ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Hmmm "even" een openstreetmap DB opzetten (al was het maar alleen voor NL) .. duurt toch "eventjes" iets langer :+
Tijd om de jetbrains IDE's te updaten dan maar nu 2017.2 uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-09 14:57
gekkie schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 12:41:
Hmmm "even" een openstreetmap DB opzetten (al was het maar alleen voor NL) ..
Wat ben je er mee van plan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Hipska schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 13:45:
[...]
Wat ben je er mee van plan?
Heb wat dingetjes waarmee ik middels de nominatim location naar address wil resolven.

En met hun gratis dienst hebben ze een limiet van 1 query per 2 seconden als FUP, dus de gedachte was .. laten we het eens zelf proberen te hosten.
Maar goed alles vanuit de .pbf naar een initiele postgres+postgis DB krijgen is een intensief taakje. Was op zich ook wel bekend, daar niet van, met een stamper van een machine en een planet file ben je een paar dagen bezig. Ben benieuwd hoelang een non-stamper machine met alleen NL er over gaat doen.
Achja voor nu fire en forget en af en toe kijken of er geen OOM's zijn of andere errors.
Zit nu op een 18GB databaseje .. valt op zich nog mee.

[ Voor 3% gewijzigd door gekkie op 26-07-2017 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:52
gekkie schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 14:01:
[...]

Heb wat dingetjes waarmee ik middels de nominatim location naar address wil resolven.

En met hun gratis dienst hebben ze een limiet van 1 query per 2 seconden als FUP, dus de gedachte was .. laten we het eens zelf proberen te hosten.
Maar goed alles vanuit de .pbf naar een initiele postgres+postgis DB krijgen is een intensief taakje. Was op zich ook wel bekend, daar niet van, met een stamper van een machine en een planet file ben je een paar dagen bezig. Ben benieuwd hoelang een non-stamper machine met alleen NL er over gaat doen.
Achja voor nu fire en forget en af en toe kijken of er geen OOM's zijn of andere errors.
Zit nu op een 18GB databaseje .. valt op zich nog mee.
Eigenlijk kom je er dus achter dat het gebruik maken van een betaalde service waarschijnlijk goedkoper is dan zelfbouw ;)

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
Jan_V schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 15:13:
[...]
Eigenlijk kom je er dus achter dat het gebruik maken van een betaalde service waarschijnlijk goedkoper is dan zelfbouw ;)
Denk dat dat wel meevalt, als ik er nou op zou gaan zitten wachten misschien wel.
Bovendien schept het de mogelijkheid straks eens te koekeloeren hoe die DB in elkaar steekt.

Kortom label het als "leren" en dan is het budgetair weer verantwoord :+

Bovendien laat het m'n servertje nu ook eens een beetje hummen in het datacenter, voornamelijk een beetje mail klussen laat haar vrij koud. Eindelijk eens wat CPU cycles opsouperen waar ik al voor betaal.
(en de VM is still going strong met 100% cpu usage ... )

[ Voor 20% gewijzigd door gekkie op 27-07-2017 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:32:
Was NXP niet overgenomen door Qualcomm ofzo?
Nog niet helemaal, moet nog goedgekeurd worden door diverse commissies.

en zie ook: https://fd.nl/beurs/12081...d-op-nxp-met-dertig-dagen
Bijna acht maanden na de koopovereenkomst zijn door beleggers te weinig aandelen aangemeld, meldt het bedrijf woensdag.

[ Voor 33% gewijzigd door Laurens-R op 27-07-2017 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
*O* kijk eens een .. de OSM database import voor den lage landen is dan toch finito.
En daarmee toch nog sneller dan consensus krijgen over een DBtje om de data van 2 sensortjes te loggen met hulp van tweakers :X :+

Nou de PHP meuk er omheen nog afknutselen, in een oude tut stond iets over dat het PHP5 moest zijn en PHP7 niet ging werken .. we shall see of dat nog steeds geldt.

[ Voor 27% gewijzigd door gekkie op 28-07-2017 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
gekkie schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:53:
*O* kijk eens een .. de OSM database import voor den lage landen is dan toch finito.
En daarmee toch nog sneller dan consensus krijgen over een DBtje om de data van 2 sensortjes te loggen met hulp van tweakers :X :+

Nou de PHP meuk er omheen nog afknutselen, in een oude tut stond iets over dat het PHP5 moest zijn en PHP7 niet ging werken .. we shall see of dat nog steeds geldt.
Je hebt toch wel al je data in één tabel gestopt he? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Merethil schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:12:
[...]

Nee je kan beter een database speciaal voor tijden gebruiken. Maar anders volstaat een CSV ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
rikpro schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:25:
[...]

Nee je kan beter een database speciaal voor tijden gebruiken. Maar anders volstaat een CSV ook wel.
Ik zou 't gewoon bijhouden in memory. Hoe vaak gaat je server nou down? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Merethil schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:12:
[...]
Hmm nu is mijn nieuwschierigheid wel gewekt om even in de DB te peek'n en poke'n.

Hmmm nee dit is meer het model voor alles een tabel :p
....
public | search_name_91 | table | postgres | 8192 bytes |
public | search_name_92 | table | postgres | 8192 bytes |
public | search_name_93 | table | postgres | 8192 bytes |
public | search_name_94 | table | postgres | 8192 bytes |
public | search_name_95 | table | postgres | 8192 bytes |
public | search_name_96 | table | postgres | 8192 bytes |
public | search_name_97 | table | postgres | 8192 bytes |
public | search_name_98 | table | postgres | 8192 bytes |
public | search_name_99 | table | postgres | 8192 bytes |
public | search_name_blank | table | postgres | 8192 bytes |
public | search_name_country | table | postgres | 664 kB |
public | seq_place | sequence | postgres | 8192 bytes |
public | seq_postcodes | sequence | postgres | 8192 bytes |
public | seq_word | sequence | postgres | 8192 bytes |
public | spatial_ref_sys | table | postgres | 4360 kB |
public | us_postcode | table | postgres | 1688 kB |
public | wikipedia_article | table | postgres | 8192 bytes |
public | wikipedia_redirect | table | postgres | 8192 bytes |
public | word | table | postgres | 98 MB |
Gewoon elk adres z'n eigen tabel als mogelijke search name ? :+

[ Voor 75% gewijzigd door gekkie op 28-07-2017 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Merethil schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:27:
[...]

Ik zou 't gewoon bijhouden in memory. Hoe vaak gaat je server nou down? :+
Famous last words...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Och wat heb ik toch een hekel aan Eclipse-based IDE's.

Iets simpels als zorgen dat de tabs de volledige bestandsnaam kunnen tonen zit er natuurlijk niet in (althans ik kan het niet vinden).

Wat heb ik nou aan een editor met 10 file tabs open waarin overal "MyApplicatio....." als titel staat. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• farlane
EddoH schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:56:

Iets simpels als zorgen dat de tabs de volledige bestandsnaam kunnen tonen zit er natuurlijk niet in (althans ik kan het niet vinden).

Wat heb ik nou aan een editor met 10 file tabs open waarin overal "MyApplicatio....." als titel staat. |:(
Wie noemt z'n project dan ook zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

farlane schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:09:
[...]

Wie noemt z'n project dan ook zo?
Ja ik had het project eerst FarlaneIsSuperFlauw genoemd maar dat werd dus afgekort tot FarlaneIsSuper... Wat de lading niet dekt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
EddoH schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:14:
[...]
Ja ik had het project eerst FarlaneIsSuperFlauw genoemd maar dat werd dus afgekort tot FarlaneIsSuper... Wat de lading niet dekt :+
Je vertelt niet de hele waarheid door het op die manier af te kappen, dat is geen liegen. Niks mis mee dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EddoH schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:56:
Ben ik dan de enige die aan IntelliJ-based IDE's nog meer een hekel heeft? Eclipse Che, een cloud IDE, is overigens best wel cool IMHO, maar toch gebruik ik liever een lokale IDE. Of nog beter: Vim.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:23:
[...]
Ben ik dan de enige die aan IntelliJ-based IDE's nog meer een hekel heeft? Eclipse Che, een cloud IDE, is overigens best wel cool IMHO, maar toch gebruik ik liever een lokale IDE. Of nog beter: Vim.
Vim schuurt en laat krassen na op de ziel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

[...]

Ik kon me niet voorstellen dat je aan IntelliJ IDE's een hekel zou kunnen hebben.
Maar toen ik las dat je Vim een beter alternatief op een moderne IDE vind, snapt ik het opeens een stuk beter :+
farlane schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:32:
[...]

Je vertelt niet de hele waarheid door het op die manier af te kappen, dat is geen liegen. Niks mis mee dus :P
Hey ik heb het nooit over liegen gehad he! Puur over het dekken van lading :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EddoH schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:46:
[...]

Ik kon me niet voorstellen dat je aan IntelliJ IDE's een hekel zou kunnen hebben.
Maar toen ik las dat je Vim een beter alternatief op een moderne IDE vind, snapt ik het opeens een stuk beter :+
Ik heb serieus slechtere ervaringen met IntelliJ dan met Eclipse. Maar wat is er dan mis met Vim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 13:10:
[...]

Ik heb serieus slechtere ervaringen met IntelliJ dan met Eclipse. Maar wat is er dan mis met Vim?
Ik denk niet dat we die discussie hier moeten gaan opstarten ;)

En ik ben niet de goede persoon om een uitgebreid betoog tegen VIM op te gaan hangen; ik heb het te weinig gebruikt. Mijn opmerking was licht komisch bedoeld. Het moge duidelijk zijn de discussie 'wel of niet VIM gebruiken' langer gaat duren dan het internet gaat bestaan :P

Maar Eclipse is wel echt kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Boom shakalakah
3 dagen bezig, maar nu wel m'n adresjes in nul punt nog wat secondjes ipv maar eens per 2 seconden 8)
(ik voel een xkcd aankomen :+ )
Oja en 22GB diskspace voor alleen NL, ik laat de planet import maar even voor wat het is :P

[ Voor 18% gewijzigd door gekkie op 28-07-2017 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EddoH schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 13:24:
[...]

Ik denk niet dat we die discussie hier moeten gaan opstarten ;)
Mee eens: een discussie over welke editor/IDE het best is, is net zo nutteloos als spatie vs tab.

4 spaces ftw :+

Kunnen die IDEs ook niet gewoon een keer zich aan mijn GTK+ thema houden?

Waar ik echt gefrustreerd van raak, is hoe je soms 2 backslashes moet escapen. Voor het ding waar ik het naartoe moet passen, moeten backslashes geëscaped worden met een backslash, dus dan heb ik al 4 backslashes. En dan moet ik het ook nog in mijn programmeertaal escapen met een backslash, dus dan zit ik op 8 backslashes. En dan krijg je dus dingen als:

code:
1
"\\\\\\\\abc\\\\def\\\\ghi"

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2017 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
EddoH schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:46:
Android Studio heeft nog steeds de neiging om relatieve afmetingen in XML om te zetten in absolute afmetingen zodra je de visuele editor opent (Die dus alleen werken voor de afmetingen van die visuele editor en er voor zorgen dat het er niet meer schaalt op alle devices). Dat is iets waar ik me echt gruwelijk aan kan ergeren.

Ik ben tegenwoordig best wel gecharmeerd van Visual Studio Code. Het heeft alles wat je van een IDE kan verwachten zonder bloated aan te voelen. Ook heeft het een erg prettig kleurenschema (take that, Netbeans) en fatsoenlijke bestandstree (take that, Jetbrains) En het blijft ook nog eens van mijn code af (take that, Jetbrains).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:41:
[...]

Mee eens: een discussie over welke editor/IDE het best is, is net zo nutteloos als spatie vs tab.

4 spaces ftw :+
Pfffff, spaces....

Ik zit nu te werken in een frontend project en in die wereld zijn spaties blijkbaar de officieuze conventie. gelukkig pakt VS Code dit redelijk goed op en behandeld het als sooet-van-tabs, maar anders zou ik heel verdrietig worden.

Laat de devs lekker zelf uit maken hoeveel whitespace gebruikt wordt voor indenting. Dat hoeft niet collectief te worden geregeld. (IMHO)

Maar inderdaad een zinloze discussie, hoewel ik nog nooit een goede reden voor spaties heb gehoord, behalve dan een stijl opdringen aan anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 00:45

alienfruit

the alien you never expected

Daar heb je toch `EditorConfig` voor om dat op projectbasis te regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan_V schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 23:05:
[...]

Pfffff, spaces....

Ik zit nu te werken in een frontend project en in die wereld zijn spaties blijkbaar de officieuze conventie. gelukkig pakt VS Code dit redelijk goed op en behandeld het als sooet-van-tabs, maar anders zou ik heel verdrietig worden.

Laat de devs lekker zelf uit maken hoeveel whitespace gebruikt wordt voor indenting. Dat hoeft niet collectief te worden geregeld. (IMHO)

Maar inderdaad een zinloze discussie, hoewel ik nog nooit een goede reden voor spaties heb gehoord, behalve dan een stijl opdringen aan anderen.
Ik gebruik vooral Python en daar worden spaties officieel aangeraden, dus dan doe ik dat maar. De meeste editors behandelen spaties tegenwoordig als een soort van tabs inderdaad. Ik ben het er ook mee eens dat dat niet collectief geregeld hoeft te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:32
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:41:
[...]
Waar ik echt gefrustreerd van raak, is hoe je soms 2 backslashes moet escapen. Voor het ding waar ik het naartoe moet passen, moeten backslashes geëscaped worden met een backslash, dus dan heb ik al 4 backslashes. En dan moet ik het ook nog in mijn programmeertaal escapen met een backslash, dus dan zit ik op 8 backslashes. En dan krijg je dus dingen als:

code:
1
"\\\\\\\\abc\\\\def\\\\ghi"
Is forward slashes gebruiken en die omzetten dan niet een optie?
code:
1
"////abc//def//ghi".replaceAll("/", "\\")

Voor bestandslocaties gebruik ik in Java gewoon de FW notatie. Voor gebruik in reguliere expressies is het inderdaad niet mogelijk, maar daar is maar 1 oplossing voor: geen regexp gebruiken ;)

Sinds ik iets met python heb gedaan, heb ik in mijn editors ingesteld staan dat de whitespaces getoond moeten worden. Een taal die afhankelijk is van de juiste uitlijning is echt een **** taal. :X :X 7(8)7 :(
En in een ander project hadden ze in de build een check dat er in een bestand niet werd gemixt. Leuk een falende build door op 1 regel een tab ipv spaties.
Nu zie ik tenminste wat er voor teken staat. Hopelijk hoef ik dat nog niet te doen met Windows/Unix line endings.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Succes met Java code in een complexe codebase refactoren met Vim.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WK100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-10 08:12
Ik heb een vraag - misschien dat jullie mij het juiste pad op kunnen sturen. Hier de situatie:

Ik ben een library aan het schrijven die bestaat uit bekende formules voor de financiële sector. Nu zijn deze formules (en de implementatie daarvan) enorm belangrijk voor het functioneren van applicaties die afhankelijk zijn van deze library.
Om deze reden lijkt het mij wenselijk om een soort audit uit te laten voeren van de library.

De library zit nog in de beginfase, maar ik wil alvast vooruit denken. Unit tests, documentatie en typespecs zijn al inbegrepen, maar wat als ik een fout maak in de unit tests?

Hebben jullie tips of adviezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Laatst online: 01-10 12:06

Dido

heforshe

WK100 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 16:21:
Black-box test idee, zoek een andere applicatie die deze formules ook gebruikt (kunnen meerdere, wellicht online apps zijn), rag er een paar honderd test-cases doorheen, en zorg dat jouw library dezelfde resultaten geeft.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
WK100 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 16:21:
Ik heb een vraag - misschien dat jullie mij het juiste pad op kunnen sturen. Hier de situatie:

Ik ben een library aan het schrijven die bestaat uit bekende formules voor de financiële sector. Nu zijn deze formules (en de implementatie daarvan) enorm belangrijk voor het functioneren van applicaties die afhankelijk zijn van deze library.
Om deze reden lijkt het mij wenselijk om een soort audit uit te laten voeren van de de library.

De library zit nog in de beginfase, maar ik wil alvast vooruit denken. Unit tests, documentatie en typespecs zijn al inbegrepen, maar wat als ik een fout maak in de unit tests?

In een team werken, code reviews, specificaties opstellen, ticket registratie systeem, etc.

Eigenlijk dus alle dingen doen die je altijd in een project hoort te doen.
Bugs zitten er toch wel in. Het gaat er om hoe je daar mee omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op zondag 30 juli 2017 @ 14:42:
[...]

Succes met Java code in een complexe codebase refactoren met Vim.
Daar zijn plug-ins voor…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Niet op het niveau dat IntelliJ dat heeft. Ik zit in de Java consulting hoek en niemand gebruikt Vim. We worden betaald om productief te zijn; een fatsoenlijke IDE hoort daar bij.

[ Voor 27% gewijzigd door Hydra op 30-07-2017 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Dat kan ook gewoon met de ingebouwde commands....

Maar ben het verder wel met @Hydra eens. Vim is leuk om eventjes een config bestand te schrijven als je toch in de terminal bezig was maar het is echt geen professioneel stuk gereedschap voor software development. Vim gaat uit van een single-file principe, wat voor moderne software (wat uit gerust duizenden bestanden bestaat) niet geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op zondag 30 juli 2017 @ 20:25:
[...]

Niet op het niveau dat IntelliJ dat heeft. Ik zit in de Java consulting hoek en niemand gebruikt Vim. We worden betaald om productief te zijn; een fatsoenlijke IDE hoort daar bij.
Ik ben productiever met Vim. Overigens doe ik meer met Python, maar ik gebruik ook wel eens Java (en een hele hoop andere talen, zoals Erlang). Ik zit nu in mijn vrije tijd een SoundCloud service voor NewPipeExtractor, de library die de open-source Android app NewPipe, een (nu nog) YouTube frontend, gebruikt. En Vim werkt daarvoor ook gewoon prima voor mij.
RagingPenguin schreef op zondag 30 juli 2017 @ 20:38:
[...]

Dat kan ook gewoon met de ingebouwde commands....

Maar ben het verder wel met @Hydra eens. Vim is leuk om eventjes een config bestand te schrijven als je toch in de terminal bezig was maar het is echt geen professioneel stuk gereedschap voor software development. Vim gaat uit van een single-file principe, wat voor moderne software (wat uit gerust duizenden bestanden bestaat) niet geschikt is.
Wat dacht je van bijvoorbeeld NERDTree?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:33

F.West98

Alweer 16 jaar hier

We zitten hier nu al een pagina lang te discussiëren over waarom Vim wel of niet geschikt is als editor voor grote projecten. Kan @wb9688 in plaats daarvan niet vertellen wat hij kut vindt/vond aan IntelliJ/Eclipse? Waarom ben je daarin minder productief?

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2017 @ 22:01:
[...]

Ik ben productiever met Vim.
Wat doe je sneller in vim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Tja. Suit yourself. Ik zou dat niet in een interview zeggen in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:21
Ik ben eigenlijk ook een Vim liefhebber, maar toch werk ik met een 'fatsoenlijke' IDE (VS voor C# & dan de Jetbrains producten).

Wel heb ik in ze allemaal een Vim plugin geïnstalleerd, kan niet zonder die toetscommando's.
Maar toch ben ik blij dat ik een IDE gebruik i.p.v. Vim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Ik word altijd een beetje moe van editor discussies. Als @wb9688 nou beter werkt in Vim, laat hem dan lekker :) Voor mijn part programmeert iemand enkel met Ed (editor). Als dat voor hem/haar het beste werkt dan is het toch prima?

Uiteindelijk gaat het niet om de editor maar om de kwaliteit van de code en of die persoon levert wat van hem gevraagd wordt binnen de tijd die is gegeven.

(Zelf Emacs gebruiker hier voor Erlang maar gebruikte voorheen altijd Jetbrains producten ;) )

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
Brakkie41 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:02:
Ik word altijd een beetje moe van editor discussies. Als @wb9688 nou beter werkt in Vim, laat hem dan lekker :)
Goed punt. Ik zat al in de auto om hem letterlijk te dwingen een IDE te gaan gebruiken maar ik ben blij dat je mij hebt weten te overtuigen hem gewoon Vim te laten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:01

Matis

Rubber Rocket

Brakkie41 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:02:
Ik word altijd een beetje moe van editor discussies. Als @wb9688 nou beter werkt in Vim, laat hem dan lekker :) Voor mijn part programmeert iemand enkel met Ed (editor). Als dat voor hem/haar het beste werkt dan is het toch prima?

Uiteindelijk gaat het niet om de editor maar om de kwaliteit van de code en of die persoon levert wat van hem gevraagd wordt binnen de tijd die is gegeven.

(Zelf Emacs gebruiker hier voor Erlang maar gebruikte voorheen altijd Jetbrains producten ;) )
Mag ik je vragen mijn afdelingsleider te komen overtuigen van jouw standpunt.
Heeft zelf nog nooit een regel code geschreven, maar (heeft van horen zeggen) het idee dat iedereen met dezelfde IDE moet werken. Sterker nog, met dezelfde omgeving als het even kan :N

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Het probleem van (o.a.) vim is natuurlijk dat het een texteditor is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neko Koneko
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
(overleden)
RayNbow schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:39:
Het probleem van (o.a.) vim is natuurlijk dat het een texteditor is. ;)
Wat is code? Oh ja, text :P

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Matis schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:34:
[...]

Mag ik je vragen mijn afdelingsleider te komen overtuigen van jouw standpunt.
Heeft zelf nog nooit een regel code geschreven, maar (heeft van horen zeggen) het idee dat iedereen met dezelfde IDE moet werken. Sterker nog, met dezelfde omgeving als het even kan :N
De oplossing is vaak simpel. Gewoon 3 keer dezelfde code laten zien en dan vragen of hij hier problemen mee heeft? Daarna uitleggen dat het in 3 verschillende editors is geschreven.

Ik ben overigens voorstander van hetzelfde resultaat. Het is dus belangrijk af te spreken hoe de output van je code is, ipv de input.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

0 en 1

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Tekst is slechts een van de representatiemogelijkheden van code. Als we heel eerlijk moeten zijn is het eigenlijk nog van de zotte dat we tools gebruiken waarmee we files met syntaxerrors e.d. kunnen produceren.

Waarom kan ik een project van een programma als hieronder openen...
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
Sub Main()
    Dim msg As String = "Hi"
    Console.WriteLine(msg)
End Sub

...en vervolgens de cursor achter msg op regel 2 zetten en op backspace drukken, met als resultaat wat hieronder staat?
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
Sub Main()
    Dim ms As String = "Hi"
    Console.WriteLine(msg)
End Sub

Waarom staat een editor zo'n wijziging toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

RayNbow schreef op maandag 31 juli 2017 @ 12:03:
[...]

Tekst is slechts een van de representatiemogelijkheden van code. Als we heel eerlijk moeten zijn is het eigenlijk nog van de zotte dat we tools gebruiken waarmee we files met syntaxerrors e.d. kunnen produceren.

Waarom kan ik een project van een programma als hieronder openen...
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
Sub Main()
    Dim msg As String = "Hi"
    Console.WriteLine(msg)
End Sub

...en vervolgens de cursor achter msg op regel 2 zetten en op backspace drukken, met als resultaat wat hieronder staat?
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
Sub Main()
    Dim ms As String = "Hi"
    Console.WriteLine(msg)
End Sub

Ik denk dat het heeel lastig is een editor te maken die dat soort dingen niet toestaat, maar je toch genoeg vrijheid bied om 'vrij' je code te kunnen editten, zonder bij elke toetsaanslag geconfronteerd te worden met meldingen of (on)mogelijkheden, of dat automatisch je code elders wordt aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
EddoH schreef op maandag 31 juli 2017 @ 12:09:
[...]
Ik denk dat het heeel lastig is een editor te maken die dat soort dingen niet toestaat, maar je toch genoeg vrijheid bied om 'vrij' je code te kunnen editten, zonder bij elke toetsaanslag geconfronteerd te worden met meldingen of (on)mogelijkheden, of dat automatisch je code elders wordt aangepast.
Daar zul je inderdaad wel gek van worden. Net een micro-managende baas achter je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Dus notepad is net zo goed als Vim?
RayNbow schreef op maandag 31 juli 2017 @ 12:03:
Ik ben in ieder geval heel blij dat een fatsoenlijke IDE het overduidelijk maakt dat die code niet valid is:

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/uzkldmP.png

[ Voor 47% gewijzigd door Hydra op 31-07-2017 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-09 13:06
Brakkie41 schreef:
Ik word altijd een beetje moe van editor discussies. Als dat voor hem/haar het beste werkt dan is het toch prima?
Goed gezegd :Y

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Hydra schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:00:
[...]

Ik ben in ieder geval heel blij dat een fatsoenlijke IDE het overduidelijk maakt dat die code niet valid is:

[afbeelding]
De volgende stap is natuurlijk dat de IDE die backspace automatisch herkend als een "ik wil graag de naam van deze variabele wijzigen"-actie. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

RayNbow schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:46:
[...]

De volgende stap is natuurlijk dat de IDE die backspace automatisch herkend als een "ik wil graag de naam van deze variabele wijzigen"-actie. :p
En vervolgens nadat je uit luiheid een stuk gecopy-paste hebt de verkeerde (originele) usages renamed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Laatst online: 16-05 03:04
[...]

Het lijkt me heel erg irritant als editors automatisch de intentie van mijn acties gaan raden. Het komt vaak genoeg voor dat mijn backspace wel gewoon bedoelt is als backspace, en niet een rename van die variabele.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
kaesve schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:53:
Het lijkt me heel erg irritant als editors automatisch de intentie van mijn acties gaan raden.
Klinkt als Microsoft software ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

EddoH schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:48:
[...]

En vervolgens nadat je uit luiheid een stuk gecopy-paste hebt de verkeerde (originele) usages renamed ;)
OK, laten we kijken naar een plain vanilla copypasta-actie van een gebruiker:
Visual Basic .NET:
1
2
' was:
Dim msg As String

Visual Basic .NET:
1
2
3
' wordt:
Dim msg As String
Dim msg As String

Is dit correcte code? Lijkt me niet. De compiler zal zeuren dat msg dubbel gedeclareerd wordt. Een kopieer-plak-actie zou eigenlijk het volgende moeten opleveren:
Visual Basic .NET:
1
2
Dim msg As String
Dim msg_copy As String

Een slimme IDE moet automatisch al een nieuwe naam genereren.
kaesve schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:53:
[...]

Het lijkt me heel erg irritant als editors automatisch de intentie van mijn acties gaan raden. Het komt vaak genoeg voor dat mijn backspace wel gewoon bedoelt is als backspace, en niet een rename van die variabele.
Geef eens een concreet voorbeeld. :)

[ Voor 20% gewijzigd door RayNbow op 31-07-2017 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-09 13:06
kaesve schreef:
Het lijkt me heel erg irritant als editors automatisch de intentie van mijn acties gaan raden.
Klopt, althans, voor mij wel. Ik moest laatst op papier kunnen aantonen dat ik bepaalde PHP functies beheerste, dat liep niet lekker omdat ik ze vergeten ben door de manier hoe editors dit voor mij invullen of hinten dat het die bepaalde waarde moet zijn. Best beschamend :/

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 18% gewijzigd door Antrax op 31-07-2017 14:17 ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

RayNbow schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:06:
[...]

OK, laten we kijken naar een plain vanilla copypasta-actie van een gebruiker:
Visual Basic .NET:
1
2
' was:
Dim msg As String

Visual Basic .NET:
1
2
3
' wordt:
Dim msg As String
Dim msg As String

Is dit correcte code? Lijkt me niet. De compiler zal zeuren dat msg dubbel gedeclareerd wordt. Een kopieer-plak-actie zou eigenlijk het volgende moeten opleveren:
Visual Basic .NET:
1
2
Dim msg As String
Dim msg_copy As String
Nee. Als ik iets anders plak dan ik kopieer dan is de kopieer-plak functionaliteit broken. Ik zou zoiets als jij omschrijft in een 're-use-code-snippet' functionaliteit misschien kunnen waarderen.
Antrax schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:07:
[...]
Klopt, althans, voor mij wel. Ik moest laatst op papier kunnen aantonen dat ik bepaalde PHP functies beheerste, dat liep niet lekker omdat ik ze vergeten ben door de manier hoe editors dit voor mij invullen of hinten dat het die bepaalde waarde moet zijn. Best beschamend :/
Je moest PHP-functies en hun parameters uit je hoofd kennen?
Goed interview 8)7 Daar zullen ze zeker de beste programmeurs mee binnenhalen.

[ Voor 26% gewijzigd door EddoH op 31-07-2017 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
[...]

Visual Basic .NET:
1
2
Dim msg As String
Dim msg_copy As String

Een slimme IDE moet automatisch al een nieuwe naam genereren.
Maar dan moet het wel een naam zijn die je niet direct hoeft aan te passen. Van msg_copy zou ik toch niet echt blij worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
EddoH schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:31:

Je moest PHP-functies en hun parameters uit je hoofd kennen?
Goed interview 8)7 Daar zullen ze zeker de beste programmeurs mee binnenhalen.
Ja natuurlijk, want als je alles moet Googlen ben je geen eckte programmeur!!1

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

EddoH schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:31:
[...]

Nee. Als ik iets anders plak dan ik kopieer dan is de kopieer-plak functionaliteit broken. Ik zou zoiets als jij omschrijft in een 're-use-code-snippet' functionaliteit misschien kunnen waarderen.
Het probleem is dat het concept "kopiëren-plakken" doorgaans zorgt voor invalide code. Na kopiëren en plakken volgt vaak nog een wijziging, nietwaar?
Blubber schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:32:
[...]

Maar dan moet het wel een naam zijn die je niet direct hoeft aan te passen. Van msg_copy zou ik toch niet echt blij worden.
De uitdaging is alleen dat een IDE niet weet wat een mensvriendelijke naam moet zijn. De compiler is alleen geïnteresseerd in een unieke naam en het maakt voor hem niet uit of de variabele aap, noot of mies heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Je kan als gebruiker natuurlijk ook gewoon op F2 rammen als je iets wilt renamen ipv backspace ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

RayNbow schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:43:
[...]

Het probleem is dat het concept "kopiëren-plakken" doorgaans zorgt voor invalide code. Na kopiëren en plakken volgt vaak nog een wijziging, nietwaar?
Ik snap natuurlijk wel waar je ogneveer heen wilt, maar basisfunctionaliteiten extra of 'intelligent' gedrag meegeven lijkt mij persoonlijk echt heel erg onwenselijk :)
Tenzij de functionaliteit altijd automagisch precies weet wat ik wil gaan doen, kan het knap frustrerend worden.

Maargoed, ik sta er natuurlijk open voor om overtuigd te worden in de praktijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
BtM909 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:58:
[...]
Ik ben overigens voorstander van hetzelfde resultaat. Het is dus belangrijk af te spreken hoe de output van je code is, ipv de input.
Hoe werkt dat dan als je met meerdere mensen onderhoud moet doen als de input mag verschillen?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

RagingPenguin schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:09:
[...]

Je kan als gebruiker natuurlijk ook gewoon op F2 rammen als je iets wilt renamen ipv backspace ;)
Uiteraard is dat mogelijk, maar die extra toetsaanslag zou niet nodig moeten zijn. :p
EddoH schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:19:
[...]

Ik snap natuurlijk wel waar je ogneveer heen wilt, maar basisfunctionaliteiten extra of 'intelligent' gedrag meegeven lijkt mij persoonlijk echt heel erg onwenselijk :)
Tenzij de functionaliteit altijd automagisch precies weet wat ik wil gaan doen, kan het knap frustrerend worden.
De functionaliteit zou de meest waarschijnlijke optie kunnen kiezen met evt. alternatieven zoals nu gedaan wordt in bijv. Word. Als je in Word iets plakt, wordt er een bepaalde standaard plak-methode gebruikt, maar je kunt na Ctrl+V op Ctrl drukken om een andere manier van plakken te kiezen. Zou je in een IDE een standaard Smart Paste onder Ctrl+V kunnen plaatsen en overige paste-varianten onder een Ctrl submenu.
Maargoed, ik sta er natuurlijk open voor om overtuigd te worden in de praktijk :)
Het probleem is dat er ten eerste een goede editor moet worden gebouwd die gangbare talen ondersteunt. Vervolgens moet die editor gebundeld worden met populaire IDEs. Tenslotte moeten mensen de nieuwe editor leren en gaan gebruiken... en zoals we weten:

Change Function = F(Perceived Crisis / Perceived Pain of Adoption)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

[...]

Geef eens een concreet voorbeeld. :)
Stel ik heb ergens in mijn code een, weet ik het, console.log(fooBar);. Maar nu wil ik foo ipv fooBar loggen, dus druk ik op backspace. Dan wil ik dus niet mijn fooBar renamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

F.West98 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 19:56:
[...]

Stel ik heb ergens in mijn code een, weet ik het, console.log(fooBar);. Maar nu wil ik foo ipv fooBar loggen, dus druk ik op backspace.
Dan staat er fooBa. ;)
Dan wil ik dus niet mijn fooBar renamen.
Het verschil hier is wel dat fooBar een verwijzing is naar een eerder gedeclareerde variabele. Het renamen zou je evt. kunnen beperken tot declaraties.

Daarnaast, als je fooBar wijzigt naar foo, dan is uit de context op te maken dat je niet wilt dat de variabele fooBar hernoemd wordt tot foo. Dit zal namelijk leiden tot een dubbele declaratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Nee maar op het moment dat een backspace verboden is, of dat de eerste backspace al renamet (terwijl je nog 3x wil drukken) wordt het lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

F.West98 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:31:
Nee maar op het moment dat een backspace verboden is, of dat de eerste backspace al renamet (terwijl je nog 3x wil drukken) wordt het lastiger.
Bij een enkele backspace zou de editor al opties a la IntelliSense kunnen tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

RayNbow schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:01:
[...]

Bij een enkele backspace zou de editor al opties a la IntelliSense kunnen tonen.
Maar dan staat de IDE wel toe om invalid code te maken. En dat was juist je punt, dat dat niet moest kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

F.West98 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:02:
[...]

Maar dan staat de IDE wel toe om invalid code te maken. En dat was juist je punt, dat dat niet moest kunnen.
Dat hoeft niet. De IDE kan na de enkele backspace fooBar meteen vervangen door foo en in de lijst van IntelliSense fooBar als alternatieve suggestie geven. Een andere optie is om na een enkele backspace de cursor tussen a en r te plaatsen en de letter r in fooBar grijs te maken om aan te geven dat er voor het systeem nog steeds fooBar staat, maar dat er een wijziging op het moment wordt aangebracht. Dit laatste heeft wat weg van hoe je met bijv. git wel files kunt wijzigen, maar ze nog niet hebt gecommit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Sorry maar je idee klinkt als iets dat enkel bij de meest eenvoudige refactor acties of copy/pasten handig zou kunnen zijn. Als je iets wat ook maar een beetje nieuw is schrijft moet het %^{<%{! wel een paar tellen ongeldige syntax kunnen mogen zijn.

Als de gebruiker, welke een zogenaamd capabele programmeur is, randomtoetsaanslagen veroorzaakt, is dat gewoon geen technisch probleem. ;)

{signature}

Pagina: 1 ... 45 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.