Op 6 augustus werd bij ons een SolarEdge SE4000HD geïnstalleerd, op 8 augustus vond ik deze draad...
Ik dacht even dat ik het toestel zou moeten openschroeven om het secret te bemachtigen - maar ik heb 'geluk'... Het toestel heeft ondertussen al de geest gegeven, en ik krijg maandag een nieuwe omvormer...
Nu moet ik alleen nog uitvissen wat de beste logging optie is voor mij. Wat ik zeker wil is de opbrengst per paneel (dus niet alleen de totale opbrengst van de omvormer). Ik zie momenteel 3 mogelijkheden:
Ik dacht even dat ik het toestel zou moeten openschroeven om het secret te bemachtigen - maar ik heb 'geluk'... Het toestel heeft ondertussen al de geest gegeven, en ik krijg maandag een nieuwe omvormer...
Nu moet ik alleen nog uitvissen wat de beste logging optie is voor mij. Wat ik zeker wil is de opbrengst per paneel (dus niet alleen de totale opbrengst van de omvormer). Ik zie momenteel 3 mogelijkheden:
- Het scriptje van Jerrythafast
- Met solaredge-local (uiteraard is het een toestel zonder display, met SetApp)
- via de SE-monitoring site (lijkt mogelijk te zijn om daar de dagelijkse opbrengst per optimizer op te vragen - op voorwaarde dat je 'layout' publiek staat)
[ Voor 3% gewijzigd door gertm op 09-08-2019 11:23 ]