Netjes, wanneer heb je ze gezaaid?streamnl schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 09:46:
Hier gaat het goed en ook weer niet. Veel te weinig pepers zijn uitgekomen (1 soort, denk dat de zaden te oud zijn geworden). De tomaten daarentegen gaan goed. In die grote pot zijn de tomaten uit zuid Frankrijk. Leuk
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik durf ze nog niet in de kas te zetten en zeker niet buiten. Want het is in de nacht nog net te koud.
O en we hebben sinds begin maart een perenboom.
[mo] mijn vrouw is 40 geworden en ze heeft van haar ouders en zusje een boom gekregen die ook 40 is.)
En die staat nu vol in de bloei in onze voortuin.
Voor de rest, de aardbeien in de kas hebben veel bloempjes maar nog geen aardbeien. Vind het knap dat er laatst hier iemand zoveel aardbeien had, terwijl die gewoon in de volle grond staan.
Hier zijn ze nog niet zo groot en toch de gok genomen om ze naar buiten te trappen. Einde van de week gaat het warmer worden volgens mij.
Ik bedacht me dat ik ze rond deze tijd in m'n vorige huis een stuk groter had, maar die heb ik dan ook opgekweekt op een vensterbank met een radiator eronder, in dit huis, stonden ze in een zonnige vensterbank maar zonder warmte van onderen.
Enfin, ik ga wel zien, de tuin is hier aardig windstil en warm dus ik heb wel hoop dat er een paar het gaan redden en zo niet, ga ik valsspelen en een paar planten bij het tuincentrum halen die al een cm of 30 zijn.
Voor wat betreft die aardbeien, ik heb laatst van die kluiten met blaadjes gekocht bij het tuincentrum, die toen in een pot gestoken en die kregen ook al snel bloemen enz. Kan me voorstellen dat als je met zoiets 2 maanden eerder begint, je nu inderdaad al veel aardbeien hebt en, het ras speelt ook mee.
Adjust non olet, plerumque...