* Thompson meldt zich voor het eerst in dit topic
Een week of 6 geleden bij mij om de hoek, ik gok van een thuiskweker, een paar kleine plantjes gekocht.
Je kent het wellicht wel, lekker dorps zo'n rek aan de straat "Plantjes te koop - 50 cent per stuk" en gewoon een bakje met geld om het zelf te regelen. Dat vond ik zo heerlijk kneuterig dat ik dacht, waarom ook niet.
Nu heb ik dus staan;
1x cherrytomaat
1x tomaat
1x paprika
1x basilicum (die komt gewoon van de appie)
Ik heb echt 0, echt waar, 0, idee waar ik mee bezig ben.
Ik heb de cherrytomaat en tomaat inmiddels in een grotere pot gezet met wat potgrond wat in een verloren hoekje van de schuur lag. En nu met die warme weer probeer ik er aan te denken om ze 's ochtends wat water te geven en dan 's avonds als ik uit werk ben ook weer.
Inmiddels zie ik bij de beide tomaten plantjes ook al echt wat tomaatjes groeien en eigenlijk vanaf dat moment dacht ik; hey dit is best tof!
Ik hoopte dus eigenlijk hier een mooie TS te vinden met wat tips/trics voor de echte noob, maar helaas.
1) Moet ik behalve water geven nog iets bijzonders doen met mijn huidige plantjes?
foto volgt
2) Wat zijn nog meer leuke/interessante plantjes voor een beginner? Ik lust eigenlijk alles wel.(champignons, groentes, kruiden etc. Alleen koriander komt er niet in.)
3) Wat is een goede website/webshop om eventueel nog wat dingetjes aan te schaffen om mijn "tuintje" uit te breiden?
Plantjes kunnen bij mij gemakkelijk binnen(voor het raam of juist donkere kelder?), buiten, overkapt buiten, volle zon, altijd schaduw etc staan en heb nog best wat plek over dus ik dacht waarom doe ik hier eigenlijk niet wat meer mee.
@
bvk voor die prachtige rode basilicum (is dat dan ook altijd Thaise?) is Kai Phad Kaphrao echt héérlijk.