Yor schreef op woensdag 21 september 2016 @ 02:12:
[stuk tekst]
Nou, Koos,
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat zelfs met een halfgeladen wapen in een gesloten holster we menig maal sneller waren dan collega's met een open holster en doorgeladen wapen. Kwestie van oefenen. Ohja, we waren ook nog accurater. Getest in een simulatie omgeving, met simunition, ik weet waar ik over praat.
Sterker nog, de IBT-instructeur was erg heilig van overtuigd dat niemand hem kon raken terwijl hij van ons af rende met een 10 m voorsprong. Zo stellig dat de man geen beschermende kledij droeg met als gevolg flinke blauwe plekken op zijn witte billen.
Zoals je wellicht zag reageerde ik op een bericht van Camacha, niet op dat van jou en of jij er verstand van hebt wist ik toen niet. Nu lijk je inderdaad er werkzaak te zijn (geweest).
Gelukkig is de vuurwapentraining nu, naar wat ik hoor, toch wel beter geworden dan dat het was.
Maar goed, we dwalen af.
Ik zie het niet als een probleem van de Politie, maar een probleem van alle internethelden en keyboardheros, van carrieretijgers en volleybalclubvoorzitters, van oud en jong:
Het probleem van verindividualisering. (is dat een woord?)
We hadden onze werkers nodig, maar bah, ze stonken, praatten raar, maakten rare muziek, zagen er vreemd uit, dus we wilden er allemaal niet naast wonen. Je huis was meteen minder waard met buren uit Casablanca of Ankara. Nee, dat wilden we niet, toch? Dus gingen we fijn ver weg van ze wonen en het liefst stopten we hen dan ook allemaal lekker bijelkaar, handig voor ze, konden ze met elkaar praten en die rare muziek maken. Kortweg: Het boeide ons niet wat ze deden, als ze maar werkten en we er vooral niets mee van doen hadden.
Ik ben het inderdaad met je eens dat individualisering, het is, naar mijn weten, een woord geworden sinds het nieuwe (Rutte 1) kabinet begon met het "verzelfstandigen" van de maatschappij.
Zoals al eerder in het nieuws geweest;
- Wordt je gestraft als je iemand in huis neemt die hulp nodig heeft (voordeurdelersheffing).
- Is het in het algemeen ieder voor zich (UWV stuurt je het internet op zonder enige ondersteuning naar half gare websites),
- Nemen we goedkope polen/bulgaren in dienst terwijl mensen met een uitkering dat wellicht ook willen/kunnen,
- Heffen we eigenlijk het speciaal onderwijs op.
- Niet al te ingewikkelde banen, voor bovenstaande groep mensen, gaan naar goedkope polen/bulgaren.
- Wordt je door verschillende instanties (GGZ, RIAGG etc etc,) gewoon genegeerd want geen budget.
Dan vind ik het persoonlijk niet heel vreemd dat men niks meer voor een ander kan of wil doen want men heeft zelf genoeg werk/problemen/verplichtingen aan zijn hoofd.
Gelukkig zijn er hier en daar uitzonderingen maar helaas heeft het kabinet heel veel sociale dingen afgebroken.
Jaren later hebben we hele wijken, waar groepen jongeren de dienst uitmaken en wij steen en been klagen dat de Politie niets doet, maar wanneer liep je zelfs eens op een incident af? Wanneer stopte jij voor het laatst langs de weg om iemand te helpen? Of ging je je bed uit omdat je aan de overkant bij de buren iets zag wat niet in orde was? Juist, en daar zit het. Het boeit ons niet wat een ander ervaart. We zijn hier met wat, 16 miljoen kaaskoppen en kunnen zo een klein kutclubje dat het verpest voor alle Turkse Medelanders niet in toom houden? Ik zeg niet dat we een knokploeg moeten oprichten of roep op tot geweld, maar met alle respect: Als jij in elkaar gebutst wordt op straat en 25 % van de voorbijgangers komt je helpen, is dat zo over. Legaal want: Noodweer. Maar nee, bang voor dit, wat als ze bij mij komen, ik wil ook graag snel en zonder kleerscheuren naar huis: Dat wil die Agent ook. Hij/zij koos dat beroep om mensen te helpen, niet om klappen voor een ander te incasseren.
En dan geven we ze ook nog een podium... en zeuren we over de Politie die nu dikke mankracht kwijt is aan die ettertjes in plaats van echte zaken op te lossen of noodhulp leveren. Goed voorbeeld!
Dat is er mis aan hier in Nederland. Niet de onderbewapening, trainingsniveau, rechten en plichten van een Agent, maar het feit dat het de meerderheid gewoon niets boeit zolang ze er zelf geen hinder van hebben. Sterker nog, ze filmen het liever om een leuke Dumpert of Facebook post te hebben! Of was dat allemaal ter bewijsvoering?
Ambulance personeel dat in elkaar geslagen wordt, hoe de F*** is dat mogelijk met zoveel omstanders?
Totdat het hen zelf overkomt..
Wat de jaren 60-70 betreft: Men heeft hier inderdaad fouten gemaakt. Vergeet echter niet dat de overheid ook gewoon inburgeren verplicht had kunnen stellen zodat ook de oude waggelende vrouwtjes bij de lidl gewoon nederlands kunnen begrijpen. Nee dat was niet nodig.
En nu klagen dat hun kinderen en kleinkinderen niks met nederland hebben.
Ja, dan mogen ze van mij ook liever terug naar hun "roots". (die kinderen die zich misdragen dan)
Het verdere probleem is inderdaad dat justitie niet gewoon die mensen die politie en ambulance/brandweer aanvielen keihard gestraft heeft. Dan komen we weer aan op de rechters.
Rechters zijn doorgaans zo ver van de maatschappij verwijderd dat ik het idee heb dat het een soort sim voor ze is. Net als Black&White, The Sims x of een ander spelletje.
We zouden rechters verder moeten laten kennismaken, rechters bij te lang "zacht straffen" , een half jaartje met gezin in een probleem wijk moeten zetten.
Wat helpen van een ander betreft:
Als ik met de fiets ben en iemand heeft iets stop ik en vraag ik of ik kan helpen, zo ook met buren/collega's en uiteraard vrienden. Ruzies en opstootjes meng ik me niet in omdat ik de aanleiding niet ken, daarnaast is het tegenwoordig steeds vaker zo dat men wapens meeneemt ipv "netjes" één op één. Is iemand echter half dood aan het gaan na een avond stapen zal ik wellicht wel helpen. Paar maanden terug nog samen met een vriend een meisje en haar vriendin naar de bus gebracht na een paar uur wakker houden, telefoon doorzoeken naar bekenden/vrienden die wist waar ze woont etc etc. Aangezien ik daar geen ervaring mee heb in mijn eentje kan ik nu niet zeggen wat ik daadwerkelijk zal doen.
Ook is het zo dat het gangstah model momenteel erg "in" is.
Jezelf filmen terwijl je de boef uithangt is gewoon hét. Voor de views "weet je".
Beetje zielig gedrag natuurlijk, maar blijkbaar levert het wel geld op en tegenwoordig is iedereen bijna erger dan dagobert duck want veel mensen hebben het gewoon slecht of weigeren wat aan zichzelf te ontwikkelen omdat het "zo toch ook gaat"? Omdat men naar "artiesten" als Justin Bieber, Beyonce, die man van haar, 50 cent luisteren, waar de politie als onderdrukker neergezet wordt, gasten als Ronnie F en die andere gozer, en dan nu dat schorem luisterd/kijkt krijge die mensen de aandacht die ze niet verdienen.
Slecht gedrag/Matige "muziek" wordt beloont.
Dat agenten/ambulancepersoneel er is om mensen te helpen begrijp ik, alleen moet er gewoon iets goed gaan veranderen. Dat kost geld en vanuit de politiek, die er nog 6 maandjes zit, gaat er niks veranderen.
Hoe het wel moet kan ik helaas ook niet zeggen.
Ja, Youtube inkomsten afpakken en ouders minderen op eventuele uitkering indien mogelijk, maar dat zal ook maar 25% va de problemen, mogelijk, doen afnemen.