Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 15:57
Donstil schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:28:
Ben naar de Apple store Amsterdam gegaan. Valt toch allemaal wat tegen. Geen enkele zwarte of git zwarte demo unit.
Maar...heb je 'm nou? Uit mijn hoofd plus goud 32gb.
Kwam net binnen, wacht op een belangrijk telefoontje dus de sim swap moest nog even wachten en dus het uitpakken, wou het toch even delen :) Fijn dat je het geweldig vind!

[ Voor 35% gewijzigd door Novarion op 16-09-2016 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sww89 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:29:
[...]

Ja maar Geert zei van wel! :+

Klote man! Zelf nu wel tevreden met wat je hebt gescoord?
Ooh sorry. Bedoelde Plus (vind de normale iPhone totaal niet boeiend namelijk >:) )

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:41
mprkooij schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:05:
Moest hier toch wel even om lachen... Wat een idioot (in de maling genomen door Apple!?) je weet toch wat je koopt. 8)7 :+

[afbeelding]
idd echt een fake review :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Novarion schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:31:
[...]

Maar...heb je 'm nou? Uit mijn hoofd plus goud 32gb.
Die heeft mijn zwagertje net opgehaald. Ik wacht toch op de zwarte plus (komt dinsdag tm donderdag)

Afbeeldingslocatie: http://a63.tinypic.com/kal3wy.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 16-09-2016 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richie B
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-04 13:12
winwiz schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:23:
[...]

Niet in paniek raken. Ervaringen uit het verleden leren dat soms de lijmlaag nog goed moet drogen en dat de boel nog opklaart
dat hele lijmverhaal is de grootste BS, geel blijft geel...je kan er enkel aan "wennen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bontes schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:33:
[...]

dat hele lijmverhaal is de grootste BS, geel blijft geel...je kan er enkel aan "wennen"
source?

(onderkant scherm van mijn 7 is namelijk ook ietwat geel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Het display van mijn 7 ziet er geler uit dan dat van mijn 6, heeft dat te maken met het nieuwe brede kleuren (P3) display van de 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
Donstil schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:32:
[...]

Die heeft mijn zwagertje net opgehaald. Ik wacht toch op de zwarte plus (komt dinsdag tm donderdag)
Jammer dat je moet wachten, maar het is het waard.
De nieuwe zwarte finish vind ik persoonlijk veel mooier dan space gray, zorgt echt voor een uniform toestel.

Edit: Ik ben nogal onderste boven van je foto!
De drukte viel daar dus ook mee.
Apple store Den Haag was ook zeker goed te doen. Heb denk 10 minuten in een korte rij hoeven wachten.

[ Voor 19% gewijzigd door Novarion op 16-09-2016 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:52
DynamicDreams schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:16:
Iemand al genoeg lef genoeg gehad om zijn nieuwe speeltje onder de kraan te houden, gewoon omdat het kan? }:O

Volgens de specs moet het kunnen, maar ik vind het toch iets té spannend.
Nee volgens de specs kan het niet.
Wikipedia: IP Code
IP67 betekent niet ook IP66

Dus onder de kraan houden kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry05
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-04 20:13
baldbelow schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:35:
Het display van mijn 7 ziet er geler uit dan dat van mijn 6, heeft dat te maken met het nieuwe brede kleuren (P3) display van de 7?
Ja heb ik ook of het met dat te maken heeft durf ik niet te zeggen. Als jij gebeld wordt trilt hij dan hetzelfde als de oude iphone? Bij mij trilt hij als een soort liedje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Zo, even opgehaald bij de Apple Store hier om de hoek.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lxIz6wT.jpg

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
Ferry05 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:38:
[...]

Ja heb ik ook of het met dat te maken heeft durf ik niet te zeggen. Als jij gebeld wordt trilt hij dan hetzelfde als de oude iphone? Bij mij trilt hij als een soort liedje.
Even getest en inderdaad, trilt onregelmatig, als een soort huppel :?
Ik ga even kijken of ik dat aan kan passen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richie B
Heb de 7 Plus nu een paar uur in gebruik, maar weet niet of ik het de upgrade waard vind vanaf een 6s plus/merk niet dat ik echt naar wat nieuws kijk zeg maar..Ook mijn scherm is veel donkerder (voel een gate aankomen, eerste batch issues). Ik heb nu ook al 2 keer mijn 6s te pakken gehad ipv de 7, en merk het pas op zodra ik die homeknop indruk...wat dus niet gaat hehe. Nee ik ga voor de watch 2 denk ik en breng deze terug, het scherm is exact hetzelfde en de apps/games die ik speel draaien even vloeiend. Kom je van een ouder toestel dan is het een ander verhaal, alleen zou ik even een maandje wachten op een nieuwere batch ivm de schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:49

gday

TENACIOUS D TIME!!!

mprkooij schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 13:18:
[...]

Altijd al geweest (sinds de 6), is omdat het glas gebogen is, en als je hem recht voor je houdt dan moet het wel lijken alsof hij er volledig op zit.
Dat is dus niet zo. Als ik er recht op kijk zie ik zowel links als rechts een kleine millimeter speling. Maar als ik het goed begrijp is het ook deels het type screenprotector. Ik heb meerdere verschillende protectors gehad op mijn iPhone 6 Plus en heb dit nog nooit gezien.
CyBeR schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 13:22:
Screen protectors zijn toch ook al jaren onzin? Dat glas is superkrasvast tegenwoordig. De laatste telefoon waar ik een screen protector op had was m'n iPhone 3G.
Daar kun je veel over discussiëren inderdaad. Ik ben er ook niet zo gek op, zeker omdat ik echt bizar voorzichtig ben met mijn devices. Toch is m'n 6 Plus bekrast geraakt. Dat wil ik met deze iPhone 7 voorkomen omdat ik 'm eventeel nog wil ruilen als ik toch de 7 Plus wil.

Overigens moet ik zeggen dat de stap van een Plus naar non-Plus me tot nu toe REUZE meevalt. Ik zou het bijna een verademing willen noemen!

[ Voor 7% gewijzigd door gday op 16-09-2016 15:53 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
baldbelow schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:43:
[...]

Even getest en inderdaad, trilt onregelmatig, als een soort huppel :?
Ik ga even kijken of ik dat aan kan passen...
Als ik de vibratie van de ringtone instel op Alert is het weer als vanouds :)

Ik merk wel dat als de iPhone op een tafel of zo ligt het trillen veel minder hard is dan met de 6.
Heb er een leren Apple cover omheen maar die had ik bij de 6 ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry05
Ik merk echt niks van dat 30 % extra helderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ferry05 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:46:
Ik merk echt niks van dat 30 % extra helderheid.
Dat was toch de Apple Watch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry05
baldbelow schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:46:
[...]

Als ik de vibratie van de ringtone instel op Alert is het weer als vanouds :)

Ik merk wel dat als de iPhone op een tafel of zo ligt het trillen veel minder hard is dan met de 6.
Heb er een leren Apple cover omheen maar die had ik bij de 6 ook.
Ik zie nergens alert staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richie B
Geert1976 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:34:
[...]

source?

(onderkant scherm van mijn 7 is namelijk ook ietwat geel)
Geert, hou het toestel eens voor de grap in landscape modus en open safari.... volgens mij zie je dan een behoorlijke gele gloed ? Dit kan een "lek" zijn, of lijm (die echt never nooit verdwijnt). De SE schermen hebben dit allemaal trouwens. Ikzelf had dit ook (iphone 6 en 6s plus) en het heeft me toen een paar swaps gekost om een 99% wit scherm te krijgen...het hoort in ieder geval niet (maar dit is al vanaf de 3 zo, ook ipads kunnen dit hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 15:56
Bontes schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:48:
[...]

Geert, hou het toestel eens voor de grap in landscape modus en open safari.... volgens mij zie je dan een behoorlijke gele gloed ? Dit kan een "lek" zijn, of lijm (die echt never nooit verdwijnt). De SE schermen hebben dit allemaal trouwens. Ikzelf had dit ook (iphone 6 en 6s plus) en het heeft me toen een paar swaps gekost om een 99% wit scherm te krijgen...het hoort in ieder geval niet (maar dit is al vanaf de 3 zo, ook ipads kunnen dit hebben)
Ja naar een aantal swaps staat de iPhone al zo lang in voorraad dat het zichzelf opgelost heeft....

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

gday schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:44:
[...]

Daar kun je veel over discussiëren inderdaad. Ik ben er ook niet zo gek op, zeker omdat ik echt bizar voorzichtig ben met mijn devices. Toch is m'n 6 Plus bekrast geraakt. Dat wil ik met deze iPhone 7 voorkomen omdat ik 'm eventeel nog wil ruilen als ik toch de 7 Plus wil.
Ik heb, als ik heel goed kijk, één minuscuul krasje op m'n 6 zitten, niet meetellend dat ik 'm een keer heb laten vallen waardoor d'r ook twee hoekjes stuk zijn want daar doet een screenprotector niks mee. En dat ene krasje zit ook nog 's op 't witte deel van de bezel.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 16-09-2016 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:55
CyBeR schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:59:
[...]

Ik heb, als ik heel goed kijk, één minuscuul krasje op m'n 6 zitten, niet meetellend dat ik 'm een keer heb laten vallen waardoor d'r ook twee hoekjes stuk zijn want daar doet een screenprotector niks mee.
Ik maak op mijn iPhone 6 sinds jaar en dag gebruik van glazen screen protectors. Deze koop ik via Aliexpress, en ik betaal er amper 2 euro per stuk voor. De screen protectors zijn wel eens gesneuveld, mijn scherm heeft nog geen enkel krasje.

Deze screenprotectors zie je amper zitten, en voel je niet:
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7528/15363891203_7f706bdf3f_o.jpg

Ze zijn bijvoorbeeld hier te koop:
klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
G33st schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:05:
[...]

Ik maak op mijn iPhone 6 sinds jaar en dag gebruik van glazen screen protectors. Deze koop ik via Aliexpress, en ik betaal er amper 2 euro per stuk voor. De screen protectors zijn wel eens gesneuveld, mijn scherm heeft nog geen enkel krasje.

[afbeelding]

klik
Ik heb ook sinds kort zo'n soort screenprotector. Ik vraag me af of hij mijn scherm echt beschermd bij een val (nog niet getest). Een hoesje aan de achterkant vind ik minder belangrijk omdat daar best krassen op mogen komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 14:00
[...]

[afbeelding]

klik
Ziet er heel netjes uit inderdaad, blijft dat wel goed zitten aan de randen? Met die bolling zegmaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:55
Thomas18GT schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:18:
[...]

Ziet er heel netjes uit inderdaad, blijft dat wel goed zitten aan de randen? Met die bolling zegmaar?
Blijft goed zitten. Wel verzameld zich een héél klein beetje stof onder deze randen, maar dit geeft geen krassen. In 2 jaar tijd denk ik 5 keer een nieuwe screenprotector op geplakt en mijn toestel zelf ziet er echt hagel nieuw uit.

Wat ik wel als klein minpunt ervaar is dat je homeknop iets dieper komt te liggen t.o.v. je schermoppervlak. Maar hier raak je redelijk snel aan gewend.

[ Voor 14% gewijzigd door G33st op 16-09-2016 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
[...]

[afbeelding]

klik
Hoe zit dit bij de schermranden?
En kan en past dit in combinatie met een leathercase?

Ziet er strak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:40
Donstil schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:28:
Ben naar de Apple store Amsterdam gegaan. Valt toch allemaal wat tegen. Geen enkele zwarte of git zwarte demo unit.
Van de Plus niet gezien nee. Wel 1 Gitzwart en 3/4? mat zwart voor de normale 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AiR60
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 15:48
G33st schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:22:
[...]

Blijft goed zitten. Wel verzameld zich een héél klein beetje stof onder deze randen, maar dit geeft geen krassen. In 2 jaar tijd denk ik 5 keer een nieuwe screenprotector op geplakt en mijn toestel zelf ziet er echt hagel nieuw uit.

Wat ik wel als klein minpunt ervaar is dat je homeknop iets dieper komt te liggen t.o.v. je schermoppervlak. Maar hier raak je redelijk snel aan gewend.
De wat duurdere glass screenprotectors zijn over het algemeen wat dunner, en voel je dan ook minder dan bij de homeknop.

Ik heb eentje van pak en beet 25 euro, en mn vriendin heeft een glass screen protector van de Action, de laatste is ook best prima, maar wel 3x keer zo dik (!) dit zorgt ervoor dat het scherm iets minder 'responsive' is en dat homeknop dieper zit. Daarnaast heb ik op die van 25 euro levenslange garantie (al eens gebruik van gemaakt) bij een kras of scheur krijg je kosteloos een nieuwe :)

Owja, die van de Action laat op een of andere manier ook makkelijker/sneller los, ze heeft intussen al haar 4e of 5e erop zitten (ff rekenen, 5x 2 euro = al een tientje :) )

[ Voor 7% gewijzigd door AiR60 op 16-09-2016 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb de 7 eens geprobeerd bij mijn broertje die 'm heeft. Alle apps die ik gebruik werken net zo goed als op mijn 5s. Alleen de camera is... mondjesmaat beter. Voor wat ik ermee doe (hint: ik publiceer geen foto's in 300dpi bladen die de wereld rondgaan) is mijn 5s toch echt meer dan voldoende...

Zijn er apps die de performance van de iPhone 7 daadwerkelijk gebruiken? Ik wil best upgraden maar ik zie totaal niet in wat de meerwaarde zou zijn.

Dus: Waarom een iPhone 7? Kan iemand hier een reden voor geven? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AiR60
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 15:48
Blue-eagle schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:38:
Heb de 7 eens geprobeerd bij mijn broertje die 'm heeft. Alle apps die ik gebruik werken net zo goed als op mijn 5s. Alleen de camera is... mondjesmaat beter. Voor wat ik ermee doe (hint: ik publiceer geen foto's in 300dpi bladen die de wereld rondgaan) is mijn 5s toch echt meer dan voldoende...

Zijn er apps die de performance van de iPhone 7 daadwerkelijk gebruiken? Ik wil best upgraden maar ik zie totaal niet in wat de meerwaarde zou zijn.

Dus: Waarom een iPhone 7? Kan iemand hier een reden voor geven? :)
Waarom? Omdat je dan geen 3,5 jack meer hebt, |:(
Nee gekheid, als het voor jou geen meerwaarde heeft zou ik zeker wachten.
Enige voordeel wat ik zie is dat hij waterbestendig is... maar dat is eigenlijk het enige.
Ik wacht nog een jaartje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Silversin schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:29:
[...]

Van de Plus niet gezien nee. Wel 1 Gitzwart en 3/4? mat zwart voor de normale 7.
Ja die zijn er wel ja.
Moet zeggen dat de git zwarte ik het echt wel enorm overtuigd. Wat een mooi ding zeg.

Dit is trouwens wel een enorm nadeel van de normale zwarte. Geen enkele keer laten vallen.

Afbeeldingslocatie: http://a66.tinypic.com/2cndyq0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry05
Ik haal wel hoge internet snelheden. Net even 125 Mbps aangetikt met 4g van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:04

Japie.G

Colour Classic

Hmm de animaties zijn wat schokkerig op mijn nieuwe 7 128gb. Meer mensen last van? Anders ff langs apple binnenkort...

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
Nog meer mensen het probleem dat de Appstore down is?

Edit: Doet het nu een beetje, een aantal apps lijken te downloaden

[ Voor 39% gewijzigd door Novarion op 16-09-2016 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry05
Mensen ruilen allemaal hun iphone 7 in omdat zij last hebben van een gele scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:35
Bontes schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:44:
Heb de 7 Plus nu een paar uur in gebruik, maar weet niet of ik het de upgrade waard vind vanaf een 6s plus/merk niet dat ik echt naar wat nieuws kijk zeg maar..Ook mijn scherm is veel donkerder (voel een gate aankomen, eerste batch issues). Ik heb nu ook al 2 keer mijn 6s te pakken gehad ipv de 7, en merk het pas op zodra ik die homeknop indruk...wat dus niet gaat hehe. Nee ik ga voor de watch 2 denk ik en breng deze terug, het scherm is exact hetzelfde en de apps/games die ik speel draaien even vloeiend. Kom je van een ouder toestel dan is het een ander verhaal, alleen zou ik even een maandje wachten op een nieuwere batch ivm de schermen.
Lees al veel meer van dit soort reacties. Denk dat er behoorlijk wat 7's terug gebracht gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Laatst online: 14:07
Scherm is super geel bij de iPhone 7. Echt niet normaal!

Had het al op een paar foto's gezien, maar dit slaat alles anno 2016. Pffff....

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 15:31
Ferry05 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:52:
Mensen ruilen allemaal hun iphone 7 in omdat zij last hebben van een gele scherm.
Is dit geen true tone instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry05
Redondo1982 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 17:03:
Scherm is super geel bij de iPhone 7. Echt niet normaal!

Had het al op een paar foto's gezien, maar dit slaat alles anno 2016. Pffff....
Ze zeggen dat het door de lijm komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jup, scherm hier dus ook aan de onderkant geel. Ook als ik Safari in landscape open (zoals een mede Tweaker als tip meegaf), dan ook geel.

Heb nu ruim 4 uur mijn iPhone 7 in gebruik, ben niet echt enrhousiast over de nieuwe taptic engine home button. Onregelmatige (onlogische) trillingen door die taptic engine.

Verder irriteer ik me mateloos aan de nieuwe manier van unlocken (dit is meer iOS 10 gebonden), ik heb al de instelling gezet naar hoe het in iOS 9 was, maar ik blijf om de haverklap na proberen van unlocken, Stembediening, in beeld te zien..

[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 16-09-2016 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Iedereen die dat 'pisgele' scherm heeft:

- Hebben jullie het toestel al gereboot?
- Dit al geprobeerd: "Adjust it in accessibility/display accommodations/color filters?" (bron: MacRumours)

Ik heb er zelf nog geen, dus kan het helaas niet testen of beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisweb schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 17:06:

- Dit al geprobeerd: "Adjust it in accessibility/display accommodations/color filters?" (bron: MacRumours)

beide al reeds geprobeerd, geen positief resultaat helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist de 7 plus preordered en bekeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry05
Dennisweb schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 17:06:

Gedaan verandert gewoon niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Bepaald geen geel scherm hier hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:13
Zal toch niet weer een LG vs Sharp vs Samsung verhaal zijn met die schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Nu online
Ik dacht eerst dat Night Shift aan stond. Maar nee, het scherm is gewoon absurd geel.

Afbeeldingslocatie: https://s16.postimg.org/lcmtzcsxx/IMG_0001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:30
True tone?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:10

Tourniquet

Hiya, fellas!

Rub147 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 17:13:
Ik dacht eerst dat Night Shift aan stond. Maar nee, het scherm is gewoon absurd geel.

[afbeelding]
Is het niet gewoon dat de 7 standaard een warmere kleurtemperatuur heeft? Je kunt ook zeggen dat die andere absurd blauw is. :+

Of misschien gewoon een paar dagen wachten tot het bijtrekt, als dit met de lijm te maken heeft.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
Hebben jullie wel al geupdatet naar iOS 10.0.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sww89 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 17:17:
Hebben jullie wel al geupdatet naar iOS 10.0.1?
jup, DFU en daarna iOS 10.0.1 erop gezet.

By the way, weet iemand waar ik in de Instellingen de gevoeligheid van de taptic enging home button kan aanpassen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Nu online
Tourniquet schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 17:17:
[...]

Is het niet gewoon dat de 7 standaard een warmere kleurtemperatuur heeft? Je kunt ook zeggen dat die andere absurd blauw is. :+

Of misschien gewoon een paar dagen wachten tot het bijtrekt, als dit met de lijm te maken heeft.
Dat het de lijm zou zijn lijkt mij wel heel sterk. Als ik hem naast m'n iMac of MacBook leg is hij ook erg geel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Geert1976 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 17:19:
[...]

By the way, weet iemand waar ik in de Instellingen de gevoeligheid van de taptic enging home button kan aanpassen??
Onder algemeen.

Ik moet zeggen dat het terug zetten van een backup wel enorm lang duurt, terwijl ik geen klagen heb over m'n internetsnelheid thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
me_mrtn schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 17:21:
[...]

Onder algemeen.

Ik moet zeggen dat het terug zetten van een backup wel enorm lang duurt, terwijl ik geen klagen heb over m'n internetsnelheid thuis.
ah, onder Algemeen....das nogal algemeen he ;)

Ik ga wel ff verder speuren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• me_mrtn
Geert1976 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 17:23:
[...]

ah, onder Algemeen....das nogal algemeen he ;)

Ik ga wel ff verder speuren
Ja, daar zit een subitem voor "Thuisknop". Ik dacht ook dat het onder "Horen en voelen" zou zitten, maar net zoals 3D Touch zit verstopt onder Algemeen -> Toegankelijkheid. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Rub147 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 17:13:

[afbeelding]
Jezus dat is gewoon een andere kleurtemperatuur. Kom nou.
Geert1976 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 17:19:
[...]

Wat dacht je van gewoon onder settings -> general -> home button?

[ Voor 35% gewijzigd door CyBeR op 16-09-2016 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdome
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:21
Is dat scherm bij iedereen zo geel? Zo ja dan annuleer ik mijn iPhone 7 bestelling en hou ik het bij m'n 6S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
Korte ervaring

Home button: Even gek, maar dit voelt prima aan, ik ga hier zeker aan wennen. Drukknoppen zullen vreemd gaan aanvoelen gok ik. :)

Stereospeakers: Dat knalt aardig. Nee het is geen home theatre set. Dus ik verwacht geen diepe bass. Voor telefoon begrippen, duidelijke speaker met flink wat geluid in vergelijking met eerdere iPhones.

Camera:
Wauw. Moment dat ik deze even ging testen mocht ik een vlinder aan de andere zijde van het raam fotograferen. Het is dus een vrij snelle en ongeconcentreerde foto, omdat het beestje geen rust nam.
Resultaat mag er zeker zijn!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HiI4L1K.jpg

Scherm:
'Wat een onzin dat gele scherm, laat ik het even testen naast mijn 6s en mijn vriendin haar 6'
'Oja.. toch wel een duidelijk verschil.." (Excuus voor de kwaliteit, het is een oude 5 :))

Van links naar rechts: 7, 6s, 6
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LLkWx17.jpg

Ben benieuwd naar het staartje, hebben we de 7-gate te pakken: 'Yellowscreen-gate" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFlames
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-07 18:14
Novarion schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 17:28:
Korte ervaring

Home button: Even gek, maar dit voelt prima aan, ik ga hier zeker aan wennen. Drukknoppen zullen vreemd gaan aanvoelen gok ik. :)

Stereospeakers: Dat knalt aardig. Nee het is geen home theatre set. Dus ik verwacht geen diepe bass. Voor telefoon begrippen, duidelijke speaker met flink wat geluid in vergelijking met eerdere iPhones.

Camera:
Wauw. Moment dat ik deze even ging testen mocht ik een vlinder aan de andere zijde van het raam fotograferen. Het is dus een vrij snelle en ongeconcentreerde foto, omdat het beestje geen rust nam.
Resultaat mag er zeker zijn!
[afbeelding]

Scherm:
'Wat een onzin dat gele scherm, laat ik het even testen naast mijn 6s en mijn vriendin haar 6'
'Oja.. toch wel een duidelijk verschil.." (Excuus voor de kwaliteit, het is een oude 5 :))

Van links naar rechts: 7, 6s, 6
[afbeelding]

Ben benieuwd naar het staartje, hebben we de 7-gate te pakken: 'Yellowscreen-gate" ?
Dat zijn 2 vlinders :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
Klopt, zat nog vast geplakt! haha zie edit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tennisbal
Volgens Iculture moet je geduld hebben wbt gele gloed (http://www.icreatemagazin...e-gele-gloed-geen-paniek/)

Lijm veroorzaakt gele iPhone SE

Het is inderdaad geen gezichtsbedrog: het scherm van de iPhone SE is soms wat geel, voornamelijk aan de randen en aan de bovenkant. Dat heeft overigens helemaal niets te maken met de nieuwe nachtmodus Night Shift die de blauwtinten uit het scherm filtert en daarmee ook een gelige gloed teweegbrengt.

De gele tint wordt veroorzaakt door de lijm die is gebruikt om de verschillende schermlagen aan elkaar te kleven. Als je iPhone SE wordt ontsierd door een gele kleur, dan komt dat doordat je telefoon vers uit de fabriek is gerold en de lijm nog te weinig tijd heeft gehad om goed te drogen.

Geduld. Het probleem is niet permanent en na een kleine week zou het scherm er weer stralend wit uit moeten zien. Blijft de gele kleur langer aanwezig, dan kun je er altijd nog mee terug naar de winkel.

[ Voor 11% gewijzigd door Tennisbal op 16-09-2016 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nah, dan hoop ik maar dat mijn iPhone bij wijze van spreke 3 dagen geleden de fabriek is uitgerold en de lijm nog moet opdrogen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Geert1976 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 17:36:
nah, dan hoop ik maar dat mijn iPhone bij wijze van spreke 3 dagen geleden de fabriek is uitgerold en de lijm nog moet opdrogen haha
ik hoop het :) Ik krijg mijn iPhone morgen, beter is ie niet geel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Laatst online: 15-09 23:12

flexje

got-father

Hoe krijg je de "diepte" met fotograferen? Maak net een aantal fotos maar geen diepte (7 plus uiteraard)

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFlames
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-07 18:14
flexje schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 17:38:
Hoe krijg je de "diepte" met fotograferen? Maak net een aantal fotos maar geen diepte (7 plus uiteraard)
Die functie wordt later nog uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Nu online
CyBeR schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 17:24:
[...]

Jezus dat is gewoon een andere kleurtemperatuur. Kom nou.

[...]

Wat dacht je van gewoon onder settings -> general -> home button?
Tja, die discussie kunnen we lang voeren. Maar op dit moment is de kleur niet waarheidsgetrouw, en dat was toch het hele idee van Apple (True Tone). Ik hoop maar dat het binnen een week of twee zich vanzelf oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

True Tone zit alleen op de iPad Pro. Dit is gewoon een iets warmere temperatuur scherm, waarschijnlijk ook toe te wijzen aan dat 't een breder kleurpalet heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:39

pdavie2311

Live life to the fullest..

Ik heb echt geen geel scherm volgens mij hoor..iPhone 7 32GB

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pdavie2311 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 17:46:
Ik heb echt geen geel scherm volgens mij hoor..iPhone 7 32GB
haha, dat klinkt alsof je er van baalt. Ruilen? :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:04

Japie.G

Colour Classic

Animaties wat schokkerig, als ik film van licht naar donker zie ik dat ook schokkerig 'diafragmeren'. Krijg echt bet gevoel dat er iets niet goed is. Scherm is niet geel verder..

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zXJZGOy.jpg

Vergelijking van mijn 7 met 6 (genomen met 5; je moet wat…). Dat is niet "geel", dat is "warm". Overigens is 't effect in de foto sterk overdreven tov wat je daadwerkelijk ziet, en je ziet 't eigenlijk ook alleen maar als je ze naast elkaar houdt.

Je kunt zeggen dat de 7 te warm is, maar ook dat de 6 te koel is. Standaard kleurtemperatuurverhaal. Helaas op de iPhone niet in te stellen maar op computers kun je dit prima instellen met de kleurprofielen.

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeR op 16-09-2016 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
net even mijn 7 naast de iPhone 6s van mijn zoon gehouden....pfff die van mij is echt geel. Ik geef het 1 week en als het scherm dan nog geel is, ga ik een nieuwe halen bij de Apple Store hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
Mijn scherm van i7 is wel wat geler dan mijn oude 6 plus. Niet dat het me stoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyBeR schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 17:52:
[afbeelding]

Vergelijking van mijn 7 met 6 (genomen met 5; je moet wat…). Dat is niet "geel", dat is "warm". Overigens is 't effect in de foto sterk overdreven tov wat je daadwerkelijk ziet, en je ziet 't eigenlijk ook alleen maar als je ze naast elkaar houdt.

Je kunt zeggen dat de 7 te warm is, maar ook dat de 6 te koel is.
jouw plaatjes komen overeen met mijn vergelijking die ik zojuist deed met de iPhone 6S van mijn zoon zonet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
Heel eerlijk: ik heb niet de indruk dat het scherm 'geel' is, maar juist het scherm van de iPhone 6S te blauw is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Geert1976 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 17:54:
[...]

jouw plaatjes komen overeen met mijn vergelijking die ik zojuist deed met de iPhone 6S van mijn zoon zonet
Right. Dat is normaal, dat gaat niet weg, en je went er vanzelf aan. Again, kleurtemperatuur die wat warmer is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:39

pdavie2311

Live life to the fullest..

Ik leg hem naast de 5s van mijn werk en vind de 7 wel wat warmer qua kleur..niet echt geel hoor...

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
okay, laten we YellowGate voor wat het is, en overgaan naar de overige bevindingen van onze nieuwe speeltjes! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
CyBeR schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 17:55:
[...]

Right. Dat is normaal, dat gaat niet weg, en je went er vanzelf aan. Again, kleurtemperatuur die wat warmer is.
Neemt niet weg dat je een ticket kan openen bij Apple over deze constatering. Wellicht dat ze dan even navraag doen in Cupertino over het nieuwe display. Tenzij ze al een antwoord klaar hebben liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
Ik zie af en toe wel tinten veranderen bij verschillend lichtinval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novarion
Precies. We zijn er mee bekend. Vrijwel iedereen heeft het.
Het gaat dus hoogst waarschijnlijk niet om een productiefout. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apple is inderdaad koning in het bagatalliseren van bijv productie/software foutjes (zie public release iOS 10, Apple had het over ''a few customers'', terwijl heel internet er vol van stond deze week)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silversin
Geluidskwaliteit is ook flink verbeterd t.o.v 6 merk ik. Ik hoor beduidend meer range uit mn Shure IEMs

Persoonlijk: Daamnn wat heb ik een kleiner scherm gemist zeg. Wat een verademing na 5.5 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:26
Silversin schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 18:05:

Persoonlijk: Daamnn wat heb ik een kleiner scherm gemist zeg. Wat een verademing na 5.5 inch.
je mag ook niet tegen jezelf liegen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
cardwizard schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 18:06:
[...]

je mag ook niet tegen jezelf liegen >:)
Haha ok, 5.5 inch was fijn. Maar Apple heeft echt een redesign nodig. Zo een mega toestel hoef ik dus nooit meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Scherm is iets warmer maar wel een stuk minder fel dan mijn 6s?
Beide op max helderheid en auto aanpassen uit.
Vrij kansloos, als dit zo "hoort".

Edit: huh? Scherm springt net van fel naar minder fel.

Edit2: als ik de brightness slider naaf rechts haal doet hij vanaf het midden niks meer met de helderheid.

[ Voor 39% gewijzigd door matthijst op 16-09-2016 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
Al een restart gedaan? Of ff middels home + vol down?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Nog ff aan het restoren maar vind net dit topic:
http://forums.macrumors.c...creen-brightness.1996867/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-08 19:49

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foute baas
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 20:27
Vandaag de 7 binnengekregen. In het opstartproces wou ik een backup terugzetten. Hij vraagt om een update naar 10.0.1 en loopt vast. Nu al een uur aan de pc om de herstelsoftware te downloaden... Lekker dan, zit je echt op te wachten bij zo'n duur product. Eerste ervaring is niet pisitief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
Daarom bij iedere nieuwe iPhone: eerst de boel configureren als nieuwe iPhone, dan de software-update uitvoeren en dan (eventueel) de back-up terugzetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
Hier kon je op wachten.. een livestream van een iPhone 7 in een aquarium _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foute baas
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 20:27
Dennisweb schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 18:42:
Daarom bij iedere nieuwe iPhone: eerst de boel configureren als nieuwe iPhone, dan de software-update uitvoeren en dan (eventueel) de back-up terugzetten. :)
Bedankt voor de tip! Volgende keer maar proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Ik ben inmiddels twee uur verder en afgezien van Pokemon Go en alle GTA-games, heeft iOS alleen de Pebble-app nog maar gedownload vanuit een backup. De Foto-app is niet bezig, want daar zijn de foto's al wel van gedownload. Vind het een beetje vervelend worden, want kan op dit moment nog bitter weinig met de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Novarion schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 18:43:
[...]

Hier kon je op wachten.. een livestream van een iPhone 7 in een aquarium _O-
Houdt het al 49 min vol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

Mijn scherm is ook iets geler maar moet zeggen dat ik het eigenlijk wel fijn vind.
Had sowieso in de avond altijd night shift aan en vond de 6 op sommige vlakken wel fel.

Mijne is echter niet zo geen als de bovenstaande foto..

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
Famous schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 18:51:
Mijn scherm is ook iets geler maar moet zeggen dat ik het eigenlijk wel fijn vind.
Had sowieso in de avond altijd night shift aan en vond de 6 op sommige vlakken wel fel.

Mijne is echter niet zo geen als de bovenstaande foto..
Ik heb vernomen dat het op die foto net wat erger is dan in het echt. Zou dus goed kunnen dat bij jou de situatie exact hetzelfde is maar dan anders waargenomen.
Silversin schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 17:58:
Ik zie af en toe wel tinten veranderen bij verschillend lichtinval.
Heb je dit al uitgebreider getest of was het een eenmalige ingeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wromsi
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-08 13:48
foute baas schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 18:37:
Vandaag de 7 binnengekregen. In het opstartproces wou ik een backup terugzetten. Hij vraagt om een update naar 10.0.1 en loopt vast. Nu al een uur aan de pc om de herstelsoftware te downloaden... Lekker dan, zit je echt op te wachten bij zo'n duur product. Eerste ervaring is niet pisitief.
Had zelf geselecteerd dat ik een iCloud backup wilde terugzetten. Vervolgens gaat de iPhone updaten en slaat het restore-stuk compleet over. Telefoon startte na de update op naar een kaal iOS. Na een factory reset ging het gelukkig wel goed.

Niet zo handig :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silversin
sww89 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 18:55:

Heb je dit al uitgebreider getest of was het een eenmalige ingeving?
Ik heb het idee dat auto brightness niet zo smooth is. Dus hij springt van 80 meteen naar 100 bv. Waardoor het lijkt dat de tinten veranderen.

[ Voor 7% gewijzigd door Silversin op 16-09-2016 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Hm, bij mijn meting is de iPhone 7 0.25mm dikker dan de iPhone 6. Dus én dikker én geen 3.5mm…

Pagina: 1 ... 8 ... 70 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 7, niet over Android. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
iPhone 7, slecht te verstaan
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.