Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macweeds
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:23
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 12:01:
Ik vind de camera van de 7 niet zo heel anders als die van de 6s als je het mij vraag.
Ook de voor camera niet, echt snel is hij naar mijn gevoel ook niet.

onze kleine kitten staat soms nog steeds wazig er op..
Ik dacht dat de i7 camera enkel in low light echte verbeteringen brengt. En natuurlijk de optical zoom op de i7+. Er zijn genoeg camera vergelijkingstests te zien op YouTube die dit ook bevestigen.
Mensen hebben naar mijn mening echt een te hoge verwachting van een smartphone camera :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

macweeds schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 12:08:
[...]

Ik dacht dat de i7 camera enkel in low light echte verbeteringen brengt. En natuurlijk de optical zoom op de i7+. Er zijn genoeg camera vergelijkingstests te zien op YouTube die dit ook bevestigen.
Mensen hebben naar mijn mening echt een te hoge verwachting van een smartphone camera :)
Nee hoor, want de camera is prima maar dat was die van de 6s ook :) maar weinig verschil verder.

Home button ben ik nu aangewend en vind ik fijner dan de 6s van mijn vriendin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:26

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Fuwor schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 11:51:
[...]

Staat wel in het lijstje van ondersteunde apparaten, heb je al de laatste updates (zou moeten werken vanaf iOS 10)?
Oh ja, die iPad heeft nog geen IOS10. Even niet aan gedacht, dat zal de oorzaak wel zijn. Overigens wel vreemd, ondersteuning daarvoor kunnen ze toch ook eenvoudig in IOS9 toevoegen...

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:32:
[...]

Oh ja, die iPad heeft nog geen IOS10. Even niet aan gedacht, dat zal de oorzaak wel zijn. Overigens wel vreemd, ondersteuning daarvoor kunnen ze toch ook eenvoudig in IOS9 toevoegen...
iOS 9 is verouderd, ze willen geen windows praktijken. Dus iOS 9 zal alleen nog beveiligingsupdates krijgen. Wil je nieuwe functionaliteit, dan moet je upgraden. Ik ben wel fan van dit principe, hoe meer mensen op dezelfde versie, hoe makkelijker beheersbaar en te onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 17:10
Misschien moeten we even een nieuw 'camera iPhone 7' topic openen.
Ik vind de camera toch wel echt heel slecht bij mijn foto's in vergelijking met de iPhone 5c.

Ik heb nog het 1 en ander geprobeerd maar het blijven slechte foto's. De vervagingen zijn echt wel heel erg op mijn foto's.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/33259321/IMG_3340.jpg voor blur heb ik geen iPhone 7+ nodig met portret mode. :( Waar is de foto nu scherp?

[ Voor 21% gewijzigd door Citroentaart op 07-10-2016 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keest12
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-12-2023
Studiocitroen schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:48:
Ik vind de camera toch wel echt heel slecht bij mijn foto's in vergelijking met de iPhone 5c.

Ik heb nog het 1 en ander geprobeerd maar het blijven slechte foto's. De vervagingen zijn echt wel heel erg op mijn foto's.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/33259321/IMG_3340.jpg voor blur heb ik geen iPhone 7+ nodig met portret mode. :( Waar is de foto nu scherp?
Vind het geen slechte foto voor de omstandigheden. Je neemt de foto met vol tegenlicht en best een afstand tussen de lens en het object. Als het licht vol in je ogen schijnt, probeer dan maar eens details te zien in het object wat juist in de schaduw valt en met de rug naar het licht toestaat. Wat ik wil zeggen is dat je niet veel kan verwachten als je zo je foto neemt.

Ik heb dan wel al jaren ervaring met fotograferen met iOS toestellen, dus ik weet precies wat wel en niet kan. Wat wel kan is wat meer van boven de foto nemen zonder de keuken op de achtergrond. Dan laat je het licht van het raam voor je weg, waardoor je foto veel gedetailleerder zal uitvallen.

Een smartphonecamera blijft beperkt en het is spelen met de omstandigheden om knappe foto's te kunnen maken. Laat dat nou net hetgeen zijn wat ik zo leuk vind, de uitdaging. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
keest12 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:14:
[...]

Vind het geen slechte foto voor de omstandigheden. Je neemt de foto met vol tegenlicht en best een afstand tussen de lens en het object. Als het licht vol in je ogen schijnt, probeer dan maar eens details te zien in het object wat juist in de schaduw valt en met de rug naar het licht toestaat. Wat ik wil zeggen is dat je niet veel kan verwachten als je zo je foto neemt.

Ik heb dan wel al jaren ervaring met fotograferen met iOS toestellen, dus ik weet precies wat wel en niet kan. Wat wel kan is wat meer van boven de foto nemen zonder de keuken op de achtergrond. Dan laat je het licht van het raam voor je weg, waardoor je foto veel gedetailleerder zal uitvallen.

Een smartphonecamera blijft beperkt en het is spelen met de omstandigheden om knappe foto's te kunnen maken. Laat dat nou net hetgeen zijn wat ik zo leuk vind, de uitdaging. :9
Een foto van me dochter nam ik vanmorgen met het licht van achteren.. Het zelfde, al dan niet ergere waas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Waar heb je op scherp gesteld?
macweeds schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 12:08:
[...]

Nou dat laatste heb ik ook een beetje. Ik heb het idee dat er hier een paar zijn die niet veel tot niets van fotografie weten maar wel komen verkondigen dat het allemaal zo slecht is.

[ Voor 62% gewijzigd door Donstil op 07-10-2016 14:54 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
Donstil schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:50:
[...]

Waar heb je op scherp gesteld?

[...]

Nou dat laatste heb ik ook een beetje. Ik heb het idee dat er hier een paar zijn die niet veel tot niets van fotografie weten maar wel komen verkondigen dat het allemaal zo slecht is.
Op het bord met eten.

Als grafisch ontwerper werk ik veel met foto's en fotografie ja. Ik voel me eigen dan ok niet aangesproken. Ik zie alleen dat de foto's van mijn ouder toestel mooier zijn. Dat irriteert mij nogal. Ik kan me niet voorstellen dat een toestel 4 generaties later slechtere foto's maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emiel L
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-08 23:07
Dat doet het ook niet, als je gelijke omstandigheden neemt. Net wat zitten vergelijken tussen de 6S en de 7, en beide maken er een potje van, zoals verwacht van zo'n minuscuul cameraatje.

De foto van het eten is overigens prima scherp; je kan van een telefooncamera gewoon niet verwachten dat de kwaliteit in deze omstandigheden ook maar een beetje in de buurt komt van zelfs de slechtste DSLR.

http://emiellensink.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
Emiel L schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 15:20:
Dat doet het ook niet, als je gelijke omstandigheden neemt. Net wat zitten vergelijken tussen de 6S en de 7, en beide maken er een potje van, zoals verwacht van zo'n minuscuul cameraatje.

De foto van het eten is overigens prima scherp; je kan van een telefooncamera gewoon niet verwachten dat de kwaliteit in deze omstandigheden ook maar een beetje in de buurt komt van zelfs de slechtste DSLR.
Mijn vorig toestel was een iPhone 5c en die maakte 'betere' foto's (lees veel minder ruis en meer details). Ik weet niet waar jij die foto van het eten bekijkt. ;)

Ik hoop gewoon dat ze het met een software update of vervanging kunnen veranderen. Want dit is echt best vervelend. Ik maak foto van dochter. Stel hem scherp op haar, ik bekijk foto op iPhone ik tap 2 keer op de foto waardoor die wat vergroot en ik zie meteen een schilder/verf/ruis/vlek waas.

[ Voor 20% gewijzigd door Citroentaart op 07-10-2016 15:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Een tel is geen camera,als ik foto's wil schieten pak ik mijn canon wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 20:29
Hiervoor had ik een Samsung Galaxy Note 4, vond de foto's (tot nu toe) toch mooier op dat ding dan mijn 7+. Ik maak amper foto's, dat moet ik dan ook even vermelden, zo nu en dan voor whatsapp even wat schieten. Maar vind ze toch 'matig'. Maargoed kan komen door de hele hype door die 2 lenzen. I don't know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
Ok nog een testje.

Focus, scherpstellen op cactus
iPhone 5c https://dl.dropboxusercontent.com/u/33259321/IMG_3256_5c.JPG
iPhone 7 https://dl.dropboxusercontent.com/u/33259321/IMG_3362_7.jpg
Bij de cactus zie ik meer details bij de 5c versie.

focus, scherpstellen op elektra draadjes ;)
iPhone 5c https://dl.dropboxusercontent.com/u/33259321/IMG_3259_5c.JPG
Iphone 7 https://dl.dropboxusercontent.com/u/33259321/IMG_3365_7.jpg
de draadjes zijn mooier op de foto van de 5c, de 7 maakt meer detail door een vlek filter op de stenen. De foto van de 7 vind ik waziger.

[ Voor 4% gewijzigd door Citroentaart op 07-10-2016 16:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• keest12
Waar veel mensen ook last van hebben is dat ze door de jaren heen met hun vorige toestel een paar mooie shots hebben gemaakt, en dat ze in hun hoofd het idee hebben dat die echt heel scherp en goed waren. Vervolgens nemen ze vlug een paar foto's met de iPhone 7 en denken: "Hey... M'n vorige toestel deed dat toch beter".

Ik heb namelijk hetzelfde ervaren toen ik van de 4s overstapte naar de 5s. Toch gaf ik het wat tijd en overtroffen mijn 5s foto's die van de 4s echt ruim. Nu is studiocitroen hier de enige die echt direct vergelijkt, maar denk dat vele toch wel last hebben van het bovenstaande syndroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
keest12 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 16:22:
Waar veel mensen ook last van hebben is dat ze door de jaren heen met hun vorige toestel een paar mooie shots hebben gemaakt, en dat ze in hun hoofd het idee hebben dat die echt heel scherp en goed waren. Vervolgens nemen ze vlug een paar foto's met de iPhone 7 en denken: "Hey... M'n vorige toestel deed dat toch beter".

Ik heb namelijk hetzelfde ervaren toen ik van de 4s overstapte naar de 5s. Toch gaf ik het wat tijd en overtroffen mijn 5s foto's die van de 4s echt ruim. Nu is studiocitroen hier de enige die echt direct vergelijkt, maar denk dat vele toch wel last hebben van het bovenstaande syndroom.
Wat een onzin. Ik kan 1 op 1 vergelijken en ik heb veel mooie foto's geschoten met eerdere iPhones. Het lukt gewoon niet om mooie foto;s te maken met mijn iPhone 7. Het hele motto van de iPhone camera is dat het gewoon simpel point en klik moet zijn. Als ik mijn best moet doen om foto's van eerdere iPhones te overtreffen, is er gewoon iets mis met de camera of camerasoftware.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
BillSpaarbank schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 16:25:
[...]

Wat een onzin. Ik kan 1 op 1 vergelijken en ik heb veel mooie foto's geschoten met eerdere iPhones. Het lukt gewoon niet om mooie foto;s te maken met mijn iPhone 7. Het hele motto van de iPhone camera is dat het gewoon simpel point en klik moet zijn. Als ik mijn best moet doen om foto's van eerdere iPhones te overtreffen, is er gewoon iets mis met de camera of camerasoftware.
Dit is absoluut geen onzin. Door de jaren heen heb je waarschijnlijk heel veel foto's genomen, en natuurlijk bewaar je veelal alleen de mooiste. Laat de mooiste foto's nou net genomen worden onder de meest ideale omstandigheden. Door een paar foto's binnenshuis te nemen of op een grauwe dag een plant te fotograferen en direct te beweren dat je vorige telefoon betere foto's maakte vind ik gewoon ronduit kort door de bocht. Een camera kan je met een gemiddeld verbruikspatroon pas over langere tijd beoordelen. Tenzij jij al een week lang elke dag uren op pad bent gegaan en in allerlei verschillende omstandigheden en van allerei verschillende objecten foto's hebt gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
keest12 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 16:32:
[...]

Dit is absoluut geen onzin. Door de jaren heen heb je waarschijnlijk heel veel foto's genomen, en natuurlijk bewaar je veelal alleen de mooiste. Laat de mooiste foto's nou net genomen worden onder de meest ideale omstandigheden. Door een paar foto's binnenshuis te nemen of op een grauwe dag een plant te fotograferen en direct te beweren dat je vorige telefoon betere foto's maakte vind ik gewoon ronduit kort door de bocht. Een camera kan je met een gemiddeld verbruikspatroon pas over langere tijd beoordelen. Tenzij jij al een week lang elke dag uren op pad bent gegaan en in allerlei verschillende omstandigheden en van allerei verschillende objecten foto's hebt gemaakt.
Ik neem onder dezelfde omstandigheden foto's. Buiten in de speeltuin met mijn kids. Wandelend in het bos. enz. Belichting is geen issue. Het schilderij effect en ruis wel. Heel fijn dat jouw camera wel voldoet, maar ik ben al sinds launchdate aan het proberen goeie foto's te schieten, maar het lukt gewoon niet.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Citroentaart
BillSpaarbank schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 16:37:
[...]

Ik neem onder dezelfde omstandigheden foto's. Buiten in de speeltuin met mijn kids. Wandelend in het bos. enz. Belichting is geen issue. Het schilderij effect en ruis wel. Heel fijn dat jouw camera wel voldoet, maar ik ben al sinds launchdate aan het proberen goeie foto's te schieten, maar het lukt gewoon niet.
Hierbij sluit ik me aan. Die grijze cactus plant foto is even puur in vergelijking met iPhone 5c. Het schilderij effect is het probleem. Dochter op de foto zetten en dan lijkt het op de foto of ze een laag plamuur op heeft. Verder heb ik geen probleem met het toestel of foto's. (ja gele waas onder in scherm, daarvoor krijg ik waarschijnlijk een nieuwe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
Even ProCam4 gedownload, beetje lopen spelen met RAW foto's en de JPG's. Zie verschil.

(links RAW, rechts JPG)

https://cryptie.nl/index.php/s/RY21HQGxSbsnEPc

2e versie

(links JPG, rechts RAW)

https://cryptie.nl/index.php/s/TYKl5ZXmnO3H9OS

[ Voor 31% gewijzigd door slijkie op 07-10-2016 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
keest12 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:14:
[...]

Wat vind u dan van mijn foto?
Of wat vinden jullie van mijn foto... Er is gefocust op de lolly en het lichtkwam van achter de lollie.

https://www.dropbox.com/s..._16_51_46_Pro_LI.jpg?dl=0

[ Voor 4% gewijzigd door Berlinetta op 07-10-2016 17:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik heb trouwens wel een mooi lowlight shot gemaakt.
Compositie verder niet bijzonder maar wilde deze mogelijkheid testen.

Ook een mooie scherpte diepte zonder gebruik van de de portrait mode.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qO01Cqj.jpg
Gemaakt in jpeg en de standaard iOS app

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 07-10-2016 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 06:43

Fjeze

AllesPerfect!

Donstil schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 17:32:
Ik heb trouwens wel een mooie lowlight shot gemaakt.

[afbeelding]
Dat vind ik voor een telefoon dus gewoon een erg nette foto!

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 18:55

ddZ

Vanmiddag stond er een mannetje van DHL voor de deur, dus mag me hier nu ook melden: i7+ 128 GB.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/WBnzEq8.jpg

Geen geel scherm te zien :) Het his-geluid weet ik nog niet, aangezien het ding, as we speak, een iCloud-reservekopie aan het terugzetten is. Maar goed dat het in de praktijk nooit zo lang duurt, want 4 uur wachten is wel erg lang :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Berlinetta schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 17:01:
[...]

Wat vind u dan van mijn foto?
Of wat vinden jullie van mijn foto... Er is gefocust op de lolly en het lichtkwam van achter de lollie.

https://www.dropbox.com/s..._16_51_46_Pro_LI.jpg?dl=0
Iemand die deze heeft gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Berlinetta schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 18:18:
[...]

Ja ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 06:43

Fjeze

AllesPerfect!

Berlinetta schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 18:18:
[...]

Ik ook.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik oom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me too

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
Donstil schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 17:32:
Ik heb trouwens wel een mooie lowlight shot gemaakt.

[afbeelding]
Dat is een mooi kiekje! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
MeesterBas schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 18:31:
[...]

De vreugde was van korte duur. Mogelijk dat het TL-licht op mijn werk te gunstig uitpakte. In daglicht is het scherm weer net zo belabberd als eerder. Nu toch maar een afspraak gemaak met Apple in Haarlem bij de Genius Bar. Hoop dat ze iets voor mij kunnen betekenen. En anders gaat 'ie weer terug naar Coolblue.
Telefoon teruggestuurd naar Coolblue en zojuist bij de Apple store in Haarlem de 7, 256 gb Jet Black opgehaald. Scherm is tip top. Serienummer beginnend met FK1.... Na 4 iPhones (serienummer FK2...) eindelijk een goed exemplaar.

[ Voor 1% gewijzigd door MeesterBas op 07-10-2016 23:11 . Reden: Serienummer aangepast ]

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Je hadden het al door dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:20

pdavie2311

Live life to the fullest..

Net een foto van mijn case gemaakt die is binnengekomen..had die met mijn 5s gemaakt van de zaak..Aanzienlijk betere kwaliteit foto dan met mijn 7...Te erg voor woorden toch? Idd heb ik ook: Schilder, korrelig, wazig met mijn 7...

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macweeds
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:23
Vandaag mijn i7+ binnengekregen, werkt heerlijk. Tot nu toe geen problemen ermee. Scherm goed, camera goed etc. Geproduceerd in week 39 (vorige week) in de Foxconn fabriek in Zhengzhou. Misschien dat de productie hier beter is of ik heb gewoon geluk gehad!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Niet om lullig te doen, maar kan er geen apart foto topic gemaakt worden? Lijkt hier op t moment alleen maar over foto's te gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Vandaag mijn camera (i7 128gb matzwart) uitgebreid getest en ook ik ervaar het 'schildereffect'. Heb hier dmv het serienummer gekeken uit welke week hij komt en dat is 37. Geen hiss, of geel scherm, alleen camera die er niet echt uitspringt qua prestaties.

Zit erg te twijfelen om terug te gaan naar de Apple Store... Hoe is de ervaring bij mensen met de 10.1 beta's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn i7+ komt ook uit Foxconn fabriek; tevens geproduceerd in week 39 en maakt prima foto's, Verder alles in orde. Foto's zijn zichtbaar beter als van mijn iPod touch 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:25
Citroentaart schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:48:

8)7
f1.8, camera bijna in de croissant, wat verwacht je dan scherp te krijgen?
Croissant en donut zijn toch prima?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Citroentaart schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 16:21:
Ok nog een testje.

Focus, scherpstellen op cactus
iPhone 5c https://dl.dropboxusercontent.com/u/33259321/IMG_3256_5c.JPG
iPhone 7 https://dl.dropboxusercontent.com/u/33259321/IMG_3362_7.jpg
Bij de cactus zie ik meer details bij de 5c versie.

focus, scherpstellen op elektra draadjes ;)
iPhone 5c https://dl.dropboxusercontent.com/u/33259321/IMG_3259_5c.JPG
Iphone 7 https://dl.dropboxusercontent.com/u/33259321/IMG_3365_7.jpg
de draadjes zijn mooier op de foto van de 5c, de 7 maakt meer detail door een vlek filter op de stenen. De foto van de 7 vind ik waziger.
Vind die van de 7 mooier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Benieuwd hoe mijn iPhone is. Mag en morgen uitpakken, want kwam net aan de deur toen ik weg moest. Helaas geen FK, maar een DNP serienummer, net als de vorige. Als ik geen geel scherm heb ben ik al zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
Ik niet, maar ik vind die van de 5c meer detail hebben bij de cactus..
de stenen van de muur zijn een beetje overdreven vlekkerig.
matthijst schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 19:40:
[...]

8)7
f1.8, camera bijna in de croissant, wat verwacht je dan scherp te krijgen?
Croissant en donut zijn toch prima?
Op ware grootte is het niet echt wat, de donut gaat nog wel maar de croissant is vlekkerig. Met photoshop kun je er nietzoveel meer mee... foto's zien er op de iPhone prima uit idd. Maar in gewoon normaal licht kan ik geen fatsoenlijke foto's maken van mensen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ik kijk ze op een (retina) iPad en vind die uit de 7 mooier qua kleuren.
Op 100% zal de iPhone 5 misschien scherper zijn, 't is maar wat je wilt.
Zelf heb ik liever een mooier plaatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
matthijst schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 20:05:
Ik kijk ze op een (retina) iPad en vind die uit de 7 mooier qua kleuren.
Op 100% zal de iPhone 5 misschien scherper zijn, 't is maar wat je wilt.
Zelf heb ik liever een mooier plaatje :)
Qua kleuren zijn de foto's van de 7 mooier. Heb jij niet als je een foto maakt van een gezicht van iemand, van een metertje of 1,5. Dat het dan 1 vlekkerige waas wordt? Dit zie je dan als je op je iPhone 2x tabt op de foto met je vinger. Dan is die nog niet op ware grootte..

Ik heb de foto van Donstil ook ff geprobeerd :)
https://www.dropbox.com/s...%2020%2026%2030.jpeg?dl=0

[ Voor 11% gewijzigd door Citroentaart op 07-10-2016 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maken jullie maar een nieuw topic aan voor de camera wordt hier gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 16:56

hostler

Yeahhh dude!

Vandaag mijn iPhone 7 128gb mat zwart ontvangen. Serienummer begint met DNPSG1. Geen geel scherm, geen rare geluiden en wat mij betreft is de camera prima.

Test shotje:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mBipr7c.jpg
Klik voor groot

Tot nu toe erg tevreden over de iPhone 7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 20:33:
Maken jullie maar een nieuw topic aan voor de camera wordt hier gek van.
Wat wil je dan lezen?
"Ik heb een nieuw hoesje"
"Krast de jet black?"
"Kan ik met mijn niet bij Apple gekochte telefoon gewoon terug naar Apple."

Acties:
  • +1 Henk 'm!
matthijst schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 20:43:
[...]

Wat wil je dan lezen?
"Ik heb een nieuw hoesje"
"Krast de jet black?"
"Kan ik met mijn niet bij Apple gekochte telefoon gewoon terug naar Apple."
Nieuw hoesje moet in [iPhone 7 & 7 Plus] Hoesjes:+

Ik wil trouwens best even een Foto topic maken vanavond. Misschien best leuk om daar foto's te delen waar we "trots" op zijn.

Misschien VSCO/500PX/instagram of andere foto profielen te delen.

Heb ik als "Smartphone fotograaf" (met een DSLR) best interesse in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Alles beter dan dat gelul over de camera de hele dag ,breng je iPhone terug leg er een paar centen bij en koop een goede camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die mij kan helpen met mijn probleem? Ik heb zonuist de iphone 7 aangeschaft en itunes zegt dat die niet kan worden gebruikt dat ik de nieuwste versie van itunes nodig heb terwijl ik die dus heb. En mu kan ik de telefoon dus niet installeren. Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:49
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 20:51:
Is er iemand die mij kan helpen met mijn probleem? Ik heb zonuist de iphone 7 aangeschaft en itunes zegt dat die niet kan worden gebruikt dat ik de nieuwste versie van itunes nodig heb terwijl ik die dus heb. En mu kan ik de telefoon dus niet installeren. Wat nu?
Je hebt iTunes niet nodig om je iPhone te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 20:50:
Alles beter dan dat gelul over de camera de hele dag ,breng je iPhone terug leg er een paar centen bij en koop een goede camera.
Ervaringen en discussie over de iPhone7 daar valt ook discussie over de camera onder neem ik aan. Wat wil je dan horen/lezen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Citroentaart schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 21:17:
[...]

Ervaringen en discussie over de iPhone7 daar valt ook discussie over de camera onder neem ik aan. Wat wil je dan horen/lezen hier?
Dat er echte problemen aangekaart worden,en niet gaan muggenziften over een stekeltje van een cactus misschien iets duidelijker is op de andere foto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emiel L
Zoals eindeloos gezeur over gele schermen of tikjes of sisjes of andere dingen waar je over 3 weken niemand meer over hoort? Doe mij dan de cameradiscussie maar hoor 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
hostler schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 20:34:
Vandaag mijn iPhone 7 128gb mat zwart ontvangen. Serienummer begint met DNPSG1. Geen geel scherm, geen rare geluiden en wat mij betreft is de camera prima.

Test shotje:

[afbeelding]
Klik voor groot

Tot nu toe erg tevreden over de iPhone 7 :)
Prachtig shot! Hier word ik nou blij van, want dit is een foto die ik onmogelijk met mn 6 Plus zou kunnen schieten. Ik vind het in alles een grote vooruitgang, ook de camera dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:17
Eerste probleem met de iPhone 7+ 4G+ werkt niet.. op andere toestellen wel, 4g werkt wel, netwerkinstellingen al gereset, toestel al uit en aan, instellingen correct, niets helpt.. op kpn netwerk

[ Voor 4% gewijzigd door crazylegs op 07-10-2016 21:41 ]

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayN
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 27-05-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 20:51:
Welk Windows heb je? Iphone 7 werkt minimaal op Windows 7 en hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:16
De foto's vind ik wel meevallen maakt mooie foto's voor waar ik ze voor gebruik. Via Apple tv bekijken en instagram(dan bv uitprinten via Social print studio).
https://instagram.com/p/BLRHNbOg3Vr/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
U2psv schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 21:47:
De foto's vind ik wel meevallen maakt mooie foto's voor waar ik ze voor gebruik. Via Apple tv bekijken en instagram(dan bv uitprinten via Social print studio).
https://instagram.com/p/BLRHNbOg3Vr/
Poeh dat ziet er toch verrassend goed uit. Maakt me best een beetje jaloers met de gewone iPhone 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 21:33:
[...]

Dat er echte problemen aangekaart worden,en niet gaan muggenziften over een stekeltje van een cactus misschien iets duidelijker is op de andere foto.
Juist, met je oor op je iPhone liggen om te horen of je een geluidje hoort ofzo?

Misschien moet je de vorige pagina's ook even gaan lezen voordat je het over cactussen gaat hebben. Dan zie je dat het heel ergens anders om gaat. En dat het daadwerkelijk een probleem is met de camera en het 'schilder/ruisfilter'.
keest12 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 21:58:
[...]

Poeh dat ziet er toch verrassend goed uit. Maakt me best een beetje jaloers met de gewone iPhone 7.
Met de gewone iPhone 7 kan je ook een aardig portret effect maken :) alleeen moet het onderwerp dan wel wat dichter bij de camera!

[ Voor 23% gewijzigd door Citroentaart op 07-10-2016 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel L
Als we nou allemaal even realistischer waren geweest de afgelopen jaren en niet alleen maar om meer pixels hadden gezeurd, had er nu in de telefoon een camera gezeten met 4 megapixels van goede kwaliteit, in plaats van 12 met een baggerkwaliteit. Dan was al die software truukerij niet nodig geweest en hadden we betere foto's gehad dan nu met schilderfilters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13-09 22:55
Emiel L schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 22:08:
Als we nou allemaal even realistischer waren geweest de afgelopen jaren en niet alleen maar om meer pixels hadden gezeurd, had er nu in de telefoon een camera gezeten met 4 megapixels van goede kwaliteit, in plaats van 12 met een baggerkwaliteit. Dan was al die software truukerij niet nodig geweest en hadden we betere foto's gehad dan nu met schilderfilters.
Onzin..
Zijn genoeg 12mp camera's in telefoons die het wel goed doen.
Zie DXOMARK met de bijhorende crops en info.

Daarbij kan je de 12mp gewoon downsizen naar 4mp en verdwijnen er ook oneffenheden en ruis.

Dus beetje onzin wat je zegt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdvanAl
keest12 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 21:58:
[...]

Veel te klein formaat om te beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
SjaakAW schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 22:19:
[...]

Onzin..

Daarbij kan je de 12mp gewoon downsizen naar 4mp en verdwijnen er ook oneffenheden en ruis.

Dus beetje onzin wat je zegt
Het wel goed doen? De iPhone scoort gewoon een respectabele 86 en de 7 Plus zal daar nog wel een stapje bovenop doen met de telephoto lens. Daarmee zitten ze gewoon bij de beste telefoons, aangaande dat zowel Sony als HTC zwaar betaald hebben om zo een hoge rating te krijgen. Die camera's zijn verre van superieur. En oja, de Google Pixel is nog helemaal niet in low light getest en krijgt 89. Hoe werkt dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
keest12 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 22:32:
[...]

Het wel goed doen? De iPhone scoort gewoon een respectabele 86 en de 7 Plus zal daar nog wel een stapje bovenop doen met de telephoto lens. Daarmee zitten ze gewoon bij de beste telefoons, aangaande dat zowel Sony als HTC zwaar betaald hebben om zo een hoge rating te krijgen. Die camera's zijn verre van superieur. En oja, de Google Pixel is nog helemaal niet in low light getest en krijgt 89. Hoe werkt dat precies?
Je leest niet.
Ik ben niet diegene die zegt dat er geen goede 12 mp zijn
Reageerde op het commentaar over het 4mp verhaal

[ Voor 3% gewijzigd door EdvanAl op 07-10-2016 22:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Hebben Sony en HtC betaald? Denk jij dat of is betalen voor een hogere DXO rating echt een ding?

Als dat laatste waar is dan verliest DXO zijn geloofwaardigheid direct.
SjaakAW schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 22:37:
[...]

Je leest niet.
Ik ben niet diegene die zegt dat er geen goede 12 mp zijn
Reageerde op het commentaar over het 4mp verhaal
Jij leest In deze niet.

Hij reageerd op jou:
Door "wel" in deze zin lijkt het alsof de iPhone hier niet bij hoort. Dat is onzin en daar reageerd hij op.

[ Voor 26% gewijzigd door Donstil op 07-10-2016 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
In een testopstelling komen de Sony telefoons er erg goed uit. Als je een statief hebt, de telefoon niet beweegt etc. Krijg je gewoon er erg extreem scherpe foto's uit (je kan op GSMarena zo'n laboratorium test bekijken). In de "real world" valt het tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
Donstil schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 22:37:
[...]

Hebben Sony en HtC betaald? Denk jij dat of is betalen voor een hogere DXO rating echt een ding?

Als dat laatste waar is dan verliest DXO zijn geloofwaardigheid direct.

[...]

Jij leest In deze niet.

Hij reageerd op jou:

[...]

Door "wel" in deze zin lijkt het alsof de iPhone hier niet bij hoort. Dat is onzin en daar reageerd hij op.
Precies er zijn genoeg 12mp camera's die het goed doen. Dus ook de iphone 7.
Dus nee je begrijpt dus niet wat ik zeg.
Iemand zegt 4mp had het moeten zij ipv 12.
Toch vind ik de iphone ondanks de hoge score zeker niet de beste. Een jaar oude smartphones doen het beter.

Tim heeft in de keynote de lat te hoog gelegd en de iphone 7 kan het niet waarmaken.

Maar goed

[ Voor 13% gewijzigd door EdvanAl op 07-10-2016 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:16
Ziet wel bij de foto in portrait mode dat bij losse haren het niet mooi is als je inzoomt op de foto.

https://imgur.com/gallery/abgC2

Als ik het vergelijk met de foto's van mijn iPhone 6+ dan vind ik de foto's van de 7+ stuk mooier.

[ Voor 27% gewijzigd door U2psv op 07-10-2016 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
[...]

En waarom zou de iPhone 7 Plus hoger scoren dxo Markt test de sensor in combinatie met de lens. De Sensor(s) (beide) van de plus zijn hetzelfde en de telelens is van mindere kwaliteit dan de widelens.

Dus ik denk dezelfde score

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
U2psv schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 23:07:
Ziet wel bij de foto in portrait mode dat bij losse haren het niet mooi is als je inzoomt op de foto.

Het is en blijft een software trucje en hij zal altijd dit soort steekjes laten vallen.
Het zal niet opvallen als je dit op de grootte van je iPhone terug kijkt maar het zal er altijd zijn

[ Voor 13% gewijzigd door EdvanAl op 07-10-2016 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:19

Als ik het vergelijk met de foto's van mijn iPhone 6+ dan vind ik de foto's van de 7+ stuk mooier.
thanks. I hope having us look at your bullshit pictures passes the test.
:'(

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SjaakAW schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 22:58:
[...]

Precies er zijn genoeg 12mp camera's die het goed doen. Dus ook de iphone 7.
Dus nee je begrijpt dus niet wat ik zeg.

<knip>

Maar goed
Nee dat is gewoon onzin, het gaat namelijk over dit bericht:
Emiel L schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 22:08:
Het gaat in dit bericht (We zitten in het iPhone 7 topic) over de iPhone 7.
Daar reageer jij op:
SjaakAW schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 22:19:
Onzin..
Oftewel jij hebt het hier over andere toestellen dan de iPhone, het woordje wel verwijst daar namelijk naar.
Als in "De iPhone doet het niet goed, andere toestellen met een 12mp wel". Het onderwerp van deze conversatie was immers de iPhone (want we zitten hier in het topic over de iPhone 7).

Vervolgens komt daar deze reactie op:
Keest12 ziet dus ook dat jij het woordtje wel gebruikt en vind dat vreemd, onderbouwd zijn mening (dat doe jij niet voor het gemak) en wordt dan door jou kleinerend aangesproken met:
Wat dus gewoon onzin is. Hij leest wel degelijk, het staat er namelijk precies.

[ Voor 88% gewijzigd door Donstil op 07-10-2016 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik denk dat ik toch aan een hoesje moet omdat ik bang ben dat een barst in het scherm einde in bad val mogelijkheden bied... is dat zo denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Nog meer mensen waarbij 4G+ niet werkt op de iPhone 7+? (iOS 10.1 public beta) netwerk KPN

[ Voor 6% gewijzigd door crazylegs op 08-10-2016 03:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
crazylegs schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 02:34:
Nog meer mensen waarbij 4G+ niet werkt op de iPhone 7+? (iOS 10.1 public beta) netwerk KPN
Hoe weet je dat het geen 4g+ is ?
Laat de iphone wel een 4g+ symbool zien?

Ik dacht gewoon een 4g symbool zowel voor 4g als 4g+

Maar weet niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
Donstil schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 23:23:
[...]

Nee dat is gewoon onzin, het gaat namelijk over dit bericht:

[...]

Het gaat in dit bericht (We zitten in het iPhone 7 topic) over de iPhone 7.
Daar reageer jij op:

[...]

Oftewel jij hebt het hier over andere toestellen dan de iPhone, het woordje wel verwijst daar namelijk naar.
Als in "De iPhone doet het niet goed, andere toestellen met een 12mp wel". Het onderwerp van deze conversatie was immers de iPhone (want we zitten hier in het topic over de iPhone 7).

Vervolgens komt daar deze reactie op:

[...]

Keest12 ziet dus ook dat jij het woordtje wel gebruikt en vind dat vreemd, onderbouwd zijn mening (dat doe jij niet voor het gemak) en wordt dan door jou kleinerend aangesproken met:

[...]

Wat dus gewoon onzin is. Hij leest wel degelijk, het staat er namelijk precies.
Dit is precies wat ik bedoelde inderdaad.

Even over HTC en Sony, als ik foto's en video's van die toestellen op zoek, directe vergelijkingen op YouTube bekijk en forums lees komt daar altijd uit naar boven dat ze zeker niet zo goed zijn in de dagelijkse praktijk als DXOMark beweert. Een voor opgezette test en de dagelijkse praktijk is natuurlijk ook een wereld van verschil. Daarom laat ik mijn opinie ook niet blind afhangen van wat een site voor score aan zo een toestel hangt. Laat HTC, Motorola en Google nou net de fabrikanten zijn die voor de launch aan DXO vragen of ze de camera willen beoordelen. Daar komt gewoon een flinke lobby van pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Snelheden komen niet overeen, ik haal 60mbit, iemand op een ander toestel 100mbit, toestel zou wel een symbool moeten laten zien volgens mij.
SjaakAW schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 08:43:
[...]

Hoe weet je dat het geen 4g+ is ?
Laat de iphone wel een 4g+ symbool zien?

Ik dacht gewoon een 4g symbool zowel voor 4g als 4g+

Maar weet niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12

Vind merendeels van de foto's er toch mooi uitvallen. Tuurlijk als je er echt op gaat letten kun je hier en daar merken dat het om een softwarematige truc gaat, maar bekijk je de foto gewoon als geheel, ziet het er erg goed uit. Het zal niet in elke situatie even mooi uitpakken, maar zie het als een extra tool om een andere dimensie aan je foto's te geven.

Een belangrijke tip van fotografen is dan ook om meerdere foto's te nemen en vervolgens de mooiste uit te kiezen. Als de foto's in portrait mode mooi uitpakken kan je ze bewaren, zo niet, dan gooi je ze weg. En zo kan je toch op een vakantie bijvoorbeeld een heleboel mooie en diverse foto's gemaakt hebben. Ik ben al fan van de portrait mode. :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:53
Ik heb de zwarte 7+ 256GB nu twee weken en twee dagen in gebruik. Mijn eerste keer het Plus formaat. Hiervoor had ik de 6.

Positief:
Moet zeggen dat ik enorm blij ben met mijn keuze om voor "de grote" te gaan. Voor mijn (!) gebruik, veel mail/WhatsApp/foto's/offertes (en natuurlijk tweakers.net) is het een genot om wat meer ruimte te hebben.

Het mat zwarte design, wow....
Eerste keer dat ik gekozen heb voor een zwarte, normaal altijd wit. Tijdens de presentatie was ik hiervan direct overtuigd, terwijl ik daarvoor nog voor goud zou gaan.

De snelheidswinst tov de 6 is voor mijn gevoel (!) gigantisch. Apps starten direct, camera reageert snel, safari laadt pagina's sneller. Dit is natuurlijk ook te danken aan de 3gb RAM.

Foto's die ik maak zien er verbluffend uit op het scherm van de iPhone, dit hoor ik ook van anderen waar ik de foto's aan laat zien. De portret modus doet zijn werk goed (ik draai de beta).

Batterij is een genot tov de 6, ik hou nog een stuk werkdag over na mijn normale werkdag ;-) Gemiddeld heb ik zo'n 8 a 9 gebruik, 16u stand-by en dan nog 25% over. Hier zit dan ook nog een continu verbinding met mijn Apple Watch bij.

De nieuwe home-knop: super hoe ze dit hebben weten te maken en hoe ze de Taptic-Engine techniek hebben doorgevoerd door het hele systeem!

Bovenstaande punten zijn allemaal positief, en dat is ook 90% van mijn gevoel over het toestel. Helaas zijn er ook wat kritiek puntjes:

Minder positief:
Door het grote(te) formaat is het toestel ook een stuk "zwaarder". Met name door de vorm en de gebruikte materialen zorgt dit er bij mij (!) voor dat ik hem te glad vind om hem zonder er steeds heel bewust mee bezig te zijn om hem goed vast te houden. Vandaar toch maar een case, ipv het voorgenomen "naakte" gebruik. Jammer, want dit neemt veel van het design weg en de wow-factor van het mat zwart.

De foto's, er is natuurlijk al (te?) veel over geschreven in dit topic (met als hoogte punt een foto van een lolly _O- ), maar ik begrijp het wel. Tijdens de presentatie is er natuurlijk een statement gemaakt welke nu onder vuur mag komen te liggen. Zoals ik hierboven aangaf, op het iPhone scherm zien de foto's er super uit .... maar op een desktop zie je toch wat dingen die niet zijn zoals je het zou mogen verwachten. Natuurlijk, kleine sensor etc.. maar tijdens de presentatie werd er, als ik me niet vergis, juist opgeschept met het feit dat je de foto's enorm groot kon afdrukken....dus dan mag je verwachten dat ze er ook op 100% retescherp uitzien toch?

Het gele scherm, dit vindt ik best lastig. Volgens mij heb ik er ook "last" van. Met name wanneer ik het toestel in landscape modus heb valt het me een beetje op dat het rechterdeel van het scherm (boven de home-knop, dus eigenlijk onderkant scherm) wat geler is dan de rest. Wanneer ik de hoek een beetje verander, dus mijn toestel scheef houdt, dan veranderd dit ... ik ben er dus niet helemaal over uit of het scherm daar nu geler is of dat het te maken heeft met de hoek waaronder het scherm "reflecteert" of zo. Dit ervaar ik hetzelfde in portret modus.

Snelheid/3gb RAM, ik had gehoopt dat dit ervoor zou zorgen dat pagina's in safari niet zouden blijven "hangen in het geheugen". Vaak als ik safari opnieuw open dan toont ie even een pagina uit het geheugen, terwijl dit niet de laatste pagina was waar ik de app verlaten heb. Niets onoverkomelijks natuurlijk, maar gewoon niet "netjes".

Batterij: safari verbruikt naar mijn idee best veel.
28% in 1,6 uur "op het scherm". Is me bij mijn 6 nooit zo opgevallen, maar wellicht nooit op gelet.

Het hissing "probleem", hier heb ik me pas 1x echt aan geïrriteerd: ik had een hotspot verbinding tussen MacBook en iPhone en werd gebeld. Tijdens het bellen hoorde ik een hoog frequent geluid uit de oor speaker. Vervolgens begin ik tijdens het gesprek wat camera veelden te streamen op mijn MacBook en vanaf dat moment werd het geluid zo hard dat het gesprek niet meer te volgen was. Hotspot uit, piep weg. Voor de rest hoor ik het alleen als ik mijn oor op de achterkant van het toestel plaats...en ja, dat doe ik dus nooit ....

Al met al, 90% blij met mijn telefoon!
Ik wacht even hoe mijn gevoel over het iets gele scherm scherm zich ontwikkeld en over ik vaker tegen het hissing probleem loop. Als ik me aan beiden punten teveel ga irriteren dan laat ik het toestel een keer omruilen, neem aan dat Apple daar het eerste jaar geen problemen over maakt ook al heb ik geen Apple Care. Dit omdat het design/productiefouten zouden zijn.

Mochten jullie niets aan bovenstaande tekst hebben: sorry voor het verpesten van 5 minuten van jullie tijd ;-)

Ik dacht ik plaats eens een ervaring die niet gebaseerd is op 5 minuten maar dik twee weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
crazylegs schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 02:34:
Nou je het zegt... Ik heb met 10.1 4G, op plekken waar ik zeker weet normaal 4G+ te hebben. Weet alleen inderdaad niet of de telefoon de + aan moet geven.
Zal er eens op gaan letten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• here2stay
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-07-2024
Volgens mij geeft de iphone 4g+ niet aan. Volgens vodafone zit ik in 4g+ gebied, heb ook een downloadsnelheid van 116 Mbps, maar zie gewoon 4g staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Ik ben er inmiddels uit dat het toestel alleen 4G weergeeft, maar de snelheid komt lang niet overeen.
Nog meer mensen dit probleem op public beta 10.1?
heutsm schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 09:52:
[...]

Nou je het zegt... Ik heb met 10.1 4G, op plekken waar ik zeker weet normaal 4G+ te hebben. Weet alleen inderdaad niet of de telefoon de + aan moet geven.
Zal er eens op gaan letten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
keest12 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 09:14:
[...]

Vind merendeels van de foto's er toch mooi uitvallen. Tuurlijk als je er echt op gaat letten kun je hier en daar merken dat het om een softwarematige truc gaat, maar bekijk je de foto gewoon als geheel, ziet het er erg goed uit. Het zal niet in elke situatie even mooi uitpakken, maar zie het als een extra tool om een andere dimensie aan je foto's te geven.

Een belangrijke tip van fotografen is dan ook om meerdere foto's te nemen en vervolgens de mooiste uit te kiezen. Als de foto's in portrait mode mooi uitpakken kan je ze bewaren, zo niet, dan gooi je ze weg. En zo kan je toch op een vakantie bijvoorbeeld een heleboel mooie en diverse foto's gemaakt hebben. Ik ben al fan van de portrait mode. :)
Hij maakt ook mooie foto's, voor instagram en andere sociale netwerken prima. Of om te showen op je iPhone, blogs ect. Maar goed. De kleuren zijn mooi en je kan er mooie dingen mee doen.. Maar het is ook bagger zo nu en dan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slijkie
Goedemorgen mensen,

Even iets raars, heb de i7+ black, best zwaar toestel. Maargoed, tijdens het slapen ligt het toestel op mn nachtkastje op de lader. Uurtje slapen en ik hoor ineens een boem, toestel op de grond... wtf... nog nooit eerder ooit met een toestel gehad, alles oke en heel, leg ik dit maal het toestel aan de lader MIDDEN op het nachtkastje, voel nog even of er een of andere trek spanning op de kabel zit, nee die zit losjes, trekt niet. Net weer wakker en kijk, zie ik halve toestel over de rand hangen! Geen berichtjes, geen wekker, geen missed calls. Lijkt wel of ik gek ben.

Trouwens geen hoesje of screenprotector of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Mijn nieuwe iPhone 7 128gb zwart heeft geen kleurverschil boven en onder (wel wat helderheidsverschil, maar dat heb ik nooit anders gezien). Dus dikke prima.

Kan het scherm niet "blauw" noemen; hij is geler dan mijn retina macbook, geler dan mijn monitor op 65K modus en geler dan mijn iPad air. Maar ik ga gewoon eens kijken hoe dit bevalt. Het is geen "pisgeel" oid. Kan er helaas geen goede foto van maken; want dan lijkt de 5C ineens normaal blauw ipv knalblauw en de 7 knalgeel. Dat is niet realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venzio
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-06-2023
Ik kan dus niet kiezen.. Wat raden jullie aan? De 7 of 7 Plus?

De ene heeft natuurlijk 2 camera's maar is wel echt heel erg groot. Ik heb hem zelf nog niet voor een langere periode gebruikt (überhaupt zo'n grote telefoon niet) en is het wel erg comfortabel? Ik gebruik meestal 1 hand om mijn huidige iPhone te besturen (5s) en heb meestal redelijke broekzakken maar ook niet altijd. Ik vlieg woensdag terug en moet de keuze voor dan gemaakt hebben... Help!? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 20:15
slijkie schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 11:21:
Goedemorgen mensen,

Even iets raars, heb de i7+ black, best zwaar toestel. Maargoed, tijdens het slapen ligt het toestel op mn nachtkastje op de lader. Uurtje slapen en ik hoor ineens een boem, toestel op de grond... wtf... nog nooit eerder ooit met een toestel gehad, alles oke en heel, leg ik dit maal het toestel aan de lader MIDDEN op het nachtkastje, voel nog even of er een of andere trek spanning op de kabel zit, nee die zit losjes, trekt niet. Net weer wakker en kijk, zie ik halve toestel over de rand hangen! Geen berichtjes, geen wekker, geen missed calls. Lijkt wel of ik gek ben.

Webcam met night vision in je kamer hangen en de volgende dag kun je zien of het spookt.Of dat het toch binnen de bekende natuurkundige wetten valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

slijkie schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 11:21:
Goedemorgen mensen,

Ik had mijn iPhone 7 laatst ook aan de lader en had hem nog even vast! Ik voelde hem licht trillen, alsof je de stroom er doorheen voelt gaan! Ik denk dat dat hier ook het geval is. Je voelt het als je licht je vinger op de achterkant legt als hij aan de lader ligt. Gewoon zo'n slipmatje die je normaal in de auto hebt op je kastje leggen, haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
pdavie2311 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 11:56:
[...]

Ik had mijn iPhone 7 laatst ook aan de lader en had hem nog even vast! Ik voelde hem licht trillen, alsof je de stroom er doorheen voelt gaan! Ik denk dat dat hier ook het geval is. Je voelt het als je licht je vinger op de achterkant legt als hij aan de lader ligt. Gewoon zo'n slipmatje die je normaal in de auto hebt op je kastje leggen, haha!
Misschien toch eens een geaard stopcontact plaatsen dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdvanAl
Eduardboon schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 12:08:
[...]

WTF.
De steker van de lader is niet eens geaard.
Onzin dus

[ Voor 12% gewijzigd door EdvanAl op 08-10-2016 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
Venzio schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 11:49:
Ik kan dus niet kiezen.. Wat raden jullie aan? De 7 of 7 Plus?

De ene heeft natuurlijk 2 camera's maar is wel echt heel erg groot. Ik heb hem zelf nog niet voor een langere periode gebruikt (überhaupt zo'n grote telefoon niet) en is het wel erg comfortabel? Ik gebruik meestal 1 hand om mijn huidige iPhone te besturen (5s) en heb meestal redelijke broekzakken maar ook niet altijd. Ik vlieg woensdag terug en moet de keuze voor dan gemaakt hebben... Help!? :p
Ik zou voor de 7 gaan. ik kom zelf ook van een 5s. Het formaat van de 7 is dan al een stuk groter. Dus wel even wennen. Ik vind het formaat toch fijn. Terwijl ik eerder dacht dat het formaat van de 5s perfect was voelt die nu wel wat klein aan. Als je foto's maken erg belangrijk vind zou ik een goed fototoestel aanschaffen en dit niet met je iPhone doen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdvanAl
Citroentaart schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 12:09:
[...]

Ik zou voor de 7 gaan. ik kom zelf ook van een 5s. Het formaat van de 7 is dan al een stuk groter. Dus wel even wennen. Ik vind het formaat toch fijn. Terwijl ik eerder dacht dat het formaat van de 5s perfect was voelt die nu wel wat klein aan. Als je foto's maken erg belangrijk vind zou ik een goed fototoestel aanschaffen en dit niet met je iPhone doen. ;)
En als je eenmaal gewend bent aan de 7 plus dan voelt de 7 klein aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Zo ik heb ook mijn iPhone 7 128GB matzwart binnen, serienummer beginnend met FK. Geen geel scherm, en de camera werkt goed.

Wat een snelheid in vergelijking met me Moto X Style/Pure, super. Mijn Apple zadelbruine case past er ook mooi om heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venzio
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-06-2023
Citroentaart schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 12:09:
[...]

De 5s vind ik nu wel wat klein, de normale 7 lijkt me perfect. De enige reden waarom ik juist voor de 7+ zou gaan zou dus de camera zijn, klein beetje voor het grotere scherm (maarja.. tegenstrijdig dit.. lol). Scheelt ook nog eens 140 euro natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SjaakAW schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 12:09:
[...]WTF.De steker van de lader is niet eens geaard. Onzin dus
Het gaat erom of zoiets dubbel geïsoleerd is of niet... dat bepaald juist voor dit soort zaken de veiligheid, niet de aarde, die mag niet bij dubbel geïsoleerd (kijk maar naar de elektrische hegschaar, ook geen randaarde!)
je herkent zoiets aan het dubbele vierkantje op de lader, op het plaatje die voor de 4S (in het midden zit ie naast het grote rode vierkant). Heb niet zo snel een foto bij de hand vd 7 , maar ook op de 5S lader zie ik dat hier zitten, wel erg klein dan maar hij zit erop...
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1402648058.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Eduardboon schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 12:08:
[...]

Ons huis 1,5 jaar geleden laten bouwen, dus neem aan dat hij voldoet aan alle bouwnormen en ook elektrisch goed in orde lijkte me? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yekurtal
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Heren en dames, ik heb zojuist mijn I7 128GB binnen, maar ik zit te twijfelen tussen de 7 en 6s. Scheelt mij €200 en de 7 is met FK2... en KPN netwerk. Is de 7 volgens jullie het waard?

Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door yekurtal op 08-10-2016 13:10 . Reden: Dames niet vergeten :p ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:53
Wat opvalt is dat de frontcamera geen problemen heeft met inzoomen. Ben nu aan het chatten met een Apple medewerker over het probleem met korrelige foto's bij het inzoomen.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

carpebios schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 13:16:
Wat opvalt is dat de frontcamera geen problemen heeft met inzoomen. Ben nu aan het chatten met een Apple medewerker over het probleem met korrelige foto's bij het inzoomen.
Benieuwd wat ze zeggen! Vraag aub of ze denken het met een update te kunnen oplossen? Hoef ik niet weer naar de Apple Store..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:53
Ik heb nu een foto laten zien, en hij vraagt nu waar ik heb gekocht heb.
Ze willen nu dat ik een reset en iTunes restore doe, als nieuwe iPhone....

[ Voor 34% gewijzigd door carpebios op 08-10-2016 13:25 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Pagina: 1 ... 33 ... 70 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 7, niet over Android. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
iPhone 7, slecht te verstaan
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.