Hou hem dan horizontaal...Fermion schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:54:
Oef... ben ik nou de enige die de 7plus qua model beetje tegenvalt. Had verwacht dat het in de hoogte kleiner zou worden en in de breedte...
Jep hetzelfde. Bestelde voorheen altijd mijn iPhones in Duitsland omdat ze eerder waren. Maar dat tientje is niet heel veel moeite waard..StevoMark10 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:55:
Ik ben ook aan het kijken om over te stappen naar een iPhone 7 (zwart, 128gb). Tot nu toe altijd een Android telefoon gehad, maar gezien de trant van het steeds groter wordende schermformaat doorslaat ben ik bijna gedwongen om de overstap te maken. Nu las ik dat de 7 in Duitsland €10 goedkoper is, ik woon bijna op fietsafstand van Duitsland dus voor mij zou het voordeliger zijn om deze in Duitsland te halen. Zijn er daar nog dingen die anders zijn dan in NL? Zo las ik dat er bijvoorbeeld in Dubai geen Facetime aanwezig is. Ik ga er vanuit dat een Duitse versie gelijk is aan een Nederlandse versie?
Door gedoe vanochtend in het bestelproces ging er iets mis met mij bij mijn factuuradres. Ik heb daarom nog een keer moeten bestellen. Er ligt dus 2 keer een iPhone 7 voor me klaar volgende vrijdag, allebei 128GB mat zwart.
Indien er iemand is die de 2e telefoon wil hebben en bij de Apple Store in Amsterdam kan en wil afspreken kan ie me een DM sturen. Ik wil er niet aan verdienen, dus gewoon voor de normale (tja wat is normaal tegenwoordig) prijs van €879. Als niemand geïnteresseerd is annuleer ik 'm.
Indien er iemand is die de 2e telefoon wil hebben en bij de Apple Store in Amsterdam kan en wil afspreken kan ie me een DM sturen. Ik wil er niet aan verdienen, dus gewoon voor de normale (tja wat is normaal tegenwoordig) prijs van €879. Als niemand geïnteresseerd is annuleer ik 'm.
[ Voor 3% gewijzigd door gday op 09-09-2016 12:25 ]
ingen vill veta var du köpt din tröja
Als iemand nog een reservering heeft voor een Jet Black 128 GB Plus en hetzelfde heeft als @gday, dan neem ik de reservering graag over!
vanmorgen ook besteld hier in UK. de gewone 7 Jet Black 256gb en best een leuke aanbieding van EE voor mij ... ongelimiteerd minuten en sms, 25gb data (waarvan ik 15gb per maand in Europa mag roamen), 6 maanden gratis apple music, 24 maanden BT Sports (4 sport kanalen) en ik mag na 12 maanden kosteloos upgraden. Voor £40 per maand en moest niets bijbetalen voor de telefoon.
iDEAL-klanten: check je status! Hier staat ie inmiddels op 3-10 oktober.
Om 9:14 een iPhone 7 128gb zwart betaald met iDeal. Zojuist bevestiging voor levering!
Levering 16 Sep door Standaardlevering
Welke heb je besteld, de zwarte? Ik heb mijn bestelling 09:17 geplaatst en betaald met iDeal, maar er staat nog steeds "in afwachting van betaling"PBP schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:18:
Om 9:14 een iPhone 7 128gb zwart betaald met iDeal. Zojuist bevestiging voor levering!

PSN: cssfir3 | NERF - Never Ending Rifle Fire
Ja de matte zwartejimmeh22 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:33:
[...]
Welke heb je besteld, de zwarte? Ik heb mijn bestelling 09:17 geplaatst en betaald met iDeal, maar er staat nog steeds "in afwachting van betaling"
Iemand al erover uit welk officiële Apple hoesje te nemen? Ik twijfel aan de lederen storm grijs voor de mat zwarte iPhone 7.
Vanmorgen 7+ 128gb jet black besteld en betaald via iDeal om 9:15, status nog steeds in afwachting van betaling, actie vereist. Gebeld met apple en er werd aangegeven dat dit nog verandert. Levering volgens mevrouw 3-7 okt.
Edit: zojuist de update gehad, naar artikelen worden verwerkt. 3-7 okt. Levering.
Edit: zojuist de update gehad, naar artikelen worden verwerkt. 3-7 okt. Levering.
[ Voor 16% gewijzigd door crazylegs op 09-09-2016 13:45 ]
https://www.facebook.com/hbbsebas2023
Lijkt erop dat je achterin de rij bent gekomen?crazylegs schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:43:
Vanmorgen 7+ 128gb jet black besteld en betaald via iDeal om 9:15, status nog steeds in afwachting van betaling, actie vereist. Gebeld met apple en er werd aangegeven dat dit nog verandert. Levering volgens mevrouw 3-7 okt.
PSN: cssfir3 | NERF - Never Ending Rifle Fire
De matzwarte 7+ was vanaf moment van bestellen al later geleverd, de mijne wordt tussen 26-28 september verwacht...jimmeh22 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:59:
[...]
Lijkt erop dat je achterin de rij bent gekomen?
Anoniem: 736981
Thats it, een 47€? Mooie deal, kunnen ze in België nog wat van leren.boosterbosch schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:58:
vanmorgen ook besteld hier in UK. de gewone 7 Jet Black 256gb en best een leuke aanbieding van EE voor mij ... ongelimiteerd minuten en sms, 25gb data (waarvan ik 15gb per maand in Europa mag roamen), 6 maanden gratis apple music, 24 maanden BT Sports (4 sport kanalen) en ik mag na 12 maanden kosteloos upgraden. Voor £40 per maand en moest niets bijbetalen voor de telefoon.
En niks bijbetalen voor de phone, bijna onmogelijk

nu moet ik wel bekennen dat ik vergeten te melden ben dat dit na 40% friends en family karting is en daardoor ook het toestel gratis is ipv £99Anoniem: 736981 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:11:
[...]
Thats it, een 47€? Mooie deal, kunnen ze in België nog wat van leren.
En niks bijbetalen voor de phone, bijna onmogelijk
iPhone 7 Plus 128GB zilver.
Besteld bij Coolblue. Levering 17 September
Laat maar komen...
Laat maar komen...
[ Voor 16% gewijzigd door Hendrikje1 op 09-09-2016 15:04 ]
Ik vertrouw die derde partijen echt niet qua levertijd, ben benieuwd en hoop het voor je hoor.. hahaHendrikje1 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:04:
iPhone 7 Plus 128GB zilver.
Laat maar komen...
Plus/256gb/gitzwart: vanmorgen besteld bij Apple, leverdatum van mijn order 3-7 oktober, als je nu nog wilt bestellen schatting november. Als ik hem ergens anders eerder kan krijgen (met zekerheid) hoor ik dat graag!
Ik ook begin oktober. Terwijl bij bestellen gewoon 6-8 dagen stond...vespino schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:16:
Plus/256gb/gitzwart: vanmorgen besteld bij Apple, leverdatum van mijn order 3-7 oktober, als je nu nog wilt bestellen schatting november. Als ik hem ergens anders eerder kan krijgen (met zekerheid) hoor ik dat graag!
Ik heb niet de mat zwarte he, maar de jet black oftewel shinyThysiej schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:02:
[...]
De matzwarte 7+ was vanaf moment van bestellen al later geleverd, de mijne wordt tussen 26-28 september verwacht...
https://www.facebook.com/hbbsebas2023
Wat verwachten jullie eigenlijk van de nieuwe home button? Ik las zowel negatieve als positieve verhalen over de haptic feedback bij de eerste hands-on reviews, maar dat kan ook een kwestie van wennen zijn. Waar ik wel benieuwd naar ben is wat Apple bedoelde met het feit dat de home button "customizable" zou zijn. Zag ergens de suggestie dat het misschien mogelijk zou zijn om met een bepaalde manier van drukken op de home button bv. direct de camera te openen? Dat zou wel handig zijn! Daarnaast ben ik ook wel benieuwd hoe apps de haptic feedback / taptic engine nuttig kunnen gaan gebruiken, wat zijn jullie ideeën daarover?
Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.
Ik lees wisselende verhalen over de screenprotectors. De een zegt dat je de protectors van de 6s kunt gebruiken, de ander zegt dat er iets anders is met sensoren.
Toevallig iemand nog een goed adresje voor zo'n glas protector?
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Hema of Kruidvat, ja echtGAEvakYD schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 17:21:
Ik lees wisselende verhalen over de screenprotectors. De een zegt dat je de protectors van de 6s kunt gebruiken, de ander zegt dat er iets anders is met sensoren.
Vroeg me eugenlijk af waarom ik bij de iPhone niks hoor over krassen met Gorilla Glass 5 en er bij de Note zo'n ophef over gemaakt werd?
Het is toch zo dat de iPhone ook de laatste versie van GG gebruikt?
Ben benieuwd naar de scratch tests want als de iPhone niet zo makkelijk krast ligt het probleem van de Note7 dus bij het bewerken van het glas en niet het glas zelf.
Ben benieuwd naar de scratch tests want als de iPhone niet zo makkelijk krast ligt het probleem van de Note7 dus bij het bewerken van het glas en niet het glas zelf.
[ Voor 28% gewijzigd door Phusebox op 09-09-2016 18:44 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
ben ook nog zoekende of de screenprotectors van de 6/6s gewoon goed passen op de 7.GAEvakYD schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 17:21:
Zo ja, dan ben ik een voorstander van de GD Smith, gebruik deze al vanaf de eerste dag op mijn iPhone 6s plus naar alle tevredenheid
https://www.aliexpress.co...s/734130_32379159270.html
Iemand al naar screenprotector en cover gekeken voor iPhone 7 plus. Ben zelf fan van spigen covers zijn betaalbaar simpel en passen perfect. Op Amazon.de ben ik al een paar tegen gekomen.
Zojuist besteld bij coolblue maar ze willen nog geen leverdatum met mij afspreken. Zijn ze al op?
Heb zojuist een Jet Black iPhone 7 Plus besteld en zoek nu een passend hoesje zonder al teveel afbreuk te doen aan de kleur en design.
Wie heeft er al een hoesje besteld voor zijn toekomstige iPhone 7 en welke?
De Case-Mate Barely There hoes is er ook voor de iPhone 7 Plus zie ik, echter zijn de randen van de hoes iets hoger dan de iPhone zelf. Om het scherm te beschermen volgens de fabrikant. Mij lijkt dit storend. Wat denken jullie?
http://www.pdashop.nl/pro...e-7-plus-transparant.html
De Case-Mate Barely There hoes is er ook voor de iPhone 7 Plus zie ik, echter zijn de randen van de hoes iets hoger dan de iPhone zelf. Om het scherm te beschermen volgens de fabrikant. Mij lijkt dit storend. Wat denken jullie?
Zit er wel GG5 op de iPhone7 dan?Phusebox schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 18:23:
Vroeg me eugenlijk af waarom ik bij de iPhone niks hoor over krassen met Gorilla Glass 5 en er bij de Note zo'n ophef over gemaakt werd?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Dat waren in ieder geval de geruchten.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ik heb om 09:16 uur de iPhone 7 (mat zwart, 128gb) online via de Apple Store besteld (betaald met iDeal) en ervoor gekozen om mijn iPhone in de Apple Store Haarlem af te halen. Ik kreeg direct een e-mail dat mijn betaling werd verwerkt. Ik dacht eerst dat ik via een fake site had besteld, want er stonden flink wat spelfouten in de mail:
'Wanner wij uw betaling verwerkt hebben, sure win u een bestelbevestiging.'
In de mail stond verder dat ik een e-mail zou ontvangen zodra de betaling was verwerkt. Dit kon tot 1 uur duren, maar ik heb geen tweede e-mail gehad. Wanneer ik nu de status in de Apple Store bekijk, dan staat er bij mij 'Artikelen worden verwerkt' Inchecktijd 16 september tussen 17:15 en 17:30.
In de mail stond verder dat ik een e-mail zou ontvangen zodra de betaling was verwerkt. Dit kon tot 1 uur duren, maar ik heb geen tweede e-mail gehad. Wanneer ik nu de status in de Apple Store bekijk, dan staat er bij mij 'Artikelen worden verwerkt' Inchecktijd 16 september tussen 17:15 en 17:30.
betaling via bank of met creditcard?postvoordennis schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 23:03:
Ik heb om 09:16 uur de iPhone 7 (mat zwart, 128gb) online via de Apple Store besteld en ervoor gekozen om mijn iPhone in de Apple Store Haarlem af te halen. Ik kreeg direct een e-mail dat mijn betaling werd verwerkt. Ik dacht eerst dat ik via een fake site had besteld, want er stonden flink wat spelfouten in de mail:
In de mail stond verder dat ik een e-mail ontvangen zodra de betaling was verwerkt. Dit kon tot 1 uur duren, maar ik heb geen tweede e-mail gehad. Wanneer ik nu de status in de Apple Store bekijk, dan staat er bij mij 'Artikelen worden verwerkt' Inchecktijd 16 september tussen 17:15 en 17:30.
Anoniem: 469045
Even een hele gekke vraag 
Scherm van 6S reageert niet wanneer er (een druppel) water op zit, zou dit bij de 7 wel zo zijn?
Scherm van 6S reageert niet wanneer er (een druppel) water op zit, zou dit bij de 7 wel zo zijn?
Dat klinkt raar, hoe zag je email er uit en vanaf welk email adres is het verstuurd?postvoordennis schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 23:03:
Ik heb om 09:16 uur de iPhone 7 (mat zwart, 128gb) online via de Apple Store besteld (betaald met iDeal) en ervoor gekozen om mijn iPhone in de Apple Store Haarlem af te halen. Ik kreeg direct een e-mail dat mijn betaling werd verwerkt. Ik dacht eerst dat ik via een fake site had besteld, want er stonden flink wat spelfouten in de mail:
Mijn order bevestiging kwam van your_order_NL@orders.apple.com
De e-mail zag er als een echte Apple e-mail. Bij mij was de e-mail afkomstig van het volgende e-mailadres: Your_order-is_almost_complete_NL@orders.apple.com
Ik heb eigenlijk precies hetzelfde als jij. Geen betaalbevestiging gehad. Ik ga er van uit dat het in orde is maar ga Apple voor zekerheid morgen even bellen.postvoordennis schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 23:59:
De e-mail zag er als een echte Apple e-mail uit. Bij mij was de e-mail afkomst van het volgende e-mailadres: Your_order-is_almost_complete_NL@orders.apple.com
Ik kon de reserverings pagina niet vinden en dacht dat je persee online moest betalen, baal ik achteraf wel een beetje van...

Ik dacht ook dat je moest betalen, zag geen andere optie om te reserveren. Volgens mij hebben wij gewoon een bestelling gedaan in plaats van een reservering. Als je nu inlogt in de Apple Store dan kun je wel je status zien: 'Artikelen worden verwerkt'.Anoniem: 469045 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 00:02:
[...]
Ik heb eigenlijk precies hetzelfde als jij. Geen betaalbevestiging gehad. Ik ga er van uit dat het in orde is maar ga Apple voor zekerheid morgen even bellen.
Ik kon de reserverings pagina niet vinden en dacht dat je persee online moest betalen, baal ik achteraf wel een beetje van...
Klopt inderdaad. Ook prima, zolang ik hem maar op kan halen vrijdag, overigens wel vreemd dat het echt tijdgebonden is. Stel dat ik (door wat voor reden dan ook) niet op tijd ben, ben ik toch benieuwd wat er met (inmiddels) mijn iPhone gebeurt...postvoordennis schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 00:07:
[...]
Ik dacht ook dat je moest betalen, zag geen andere optie om te reserveren. Volgens mij hebben wij gewoon een bestelling gedaan in plaats van een reservering. Als je nu inlogt in de Apple Store dan kun je wel je status zien: 'Artikelen worden verwerkt'.

Zojuist deze besteld:Ibidem schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 22:52:
Heb zojuist een Jet Black iPhone 7 Plus besteld en zoek nu een passend hoesje zonder al teveel afbreuk te doen aan de kleur en design.
https://www.amazon.co.uk/...ya_aw_od_pi?ie=UTF8&psc=1
Ik snap geloof ik niet zo goed waarom zo'n protector nodig is. Ik ben nu al 3 iPhones verder en heb nog nooit een kras op het scherm gehad.. Wel altijd een hoesje met iets opstaande lip, en altijd zonder andere dingen in de broekzak, maar verder wordt 'ie gewoon goed gebruikt. Geen haarkrasje te bekennen...GAEvakYD schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 17:21:
Snap het principe 'better safe than sorry' wel, maar ik heb nog nooit een screenprotector gezien die niet vreemd of stroef aanvoelt. Gaat bij mij echt ten koste van de user experience. Maar goed, dat vinden anderen weer van een hoesje eromheen, ieder zijn mening
Hoop overigens dat mijn huidige case (Apple leather case voor de iPhone 6) gewoon past.. Bevalt me prima en ziet er nog zo goed als nieuw uit. Zit geloof ik 0,2 mm verschil in qua maten.
Screenprotector is volgens mij vrij nutteloos inderdaad en zorgt voor een scherm dat nét niet lekker werkt.
Zelf al 3 phones versleten zonder protector en dat ging goed. Wel originele Apple hoes met een hogere rand naast het scherm (voor het geval ik hem screen-down neerleg). Ook staat een protector imo erg lelijk en heeft weinig functionaliteit/veiligheid. Mijn telefoon valt wekelijks. Scherm en telefoon volledig in takt met de originele hoes. Ben erg benieuwd hoe extreem je moet doen om een screenprotector te gebruiken. Maar... Ieder zijn ding
Zelf al 3 phones versleten zonder protector en dat ging goed. Wel originele Apple hoes met een hogere rand naast het scherm (voor het geval ik hem screen-down neerleg). Ook staat een protector imo erg lelijk en heeft weinig functionaliteit/veiligheid. Mijn telefoon valt wekelijks. Scherm en telefoon volledig in takt met de originele hoes. Ben erg benieuwd hoe extreem je moet doen om een screenprotector te gebruiken. Maar... Ieder zijn ding
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Dank voor de tip, direct besteld.Dennisweb schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 00:22:
[...]
Zojuist deze besteld:
https://www.amazon.co.uk/...ya_aw_od_pi?ie=UTF8&psc=1
Screenprotectors gebruik ik nooit, ik vind het lelijk lijken en niet lekker aanvoelen. En ik krijg ze er nooit netjes op, er zit altijd stof onder, irritant.ethereal81 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 00:29:
[...]
Ik snap geloof ik niet zo goed waarom zo'n protector nodig is. Ik ben nu al 3 iPhones verder en heb nog nooit een kras op het scherm gehad.. Wel altijd een hoesje met iets opstaande lip, en altijd zonder andere dingen in de broekzak, maar verder wordt 'ie gewoon goed gebruikt. Geen haarkrasje te bekennen...
Snap het principe 'better safe than sorry' wel, maar ik heb nog nooit een screenprotector gezien die niet vreemd of stroef aanvoelt. Gaat bij mij echt ten koste van de user experience. Maar goed, dat vinden anderen weer van een hoesje eromheen, ieder zijn mening
Hoop overigens dat mijn huidige case (Apple leather case voor de iPhone 6) gewoon past.. Bevalt me prima en ziet er nog zo goed als nieuw uit. Zit geloof ik 0,2 mm verschil in qua maten.
Hoesjes van de 6 of 6S passen helaas niet. Qua afmetingen zou het prima kunnen, maar de opening voor de cameralens is te klein. Ik gebruik meestal helemaal geen hoesje, maar met al dat Pokemon vangen wat ik soms ook op de fiets doe is de kans op vallen toch iets groter dus gebruik ik een origineel silicon hoesje. Deze heb ik ook weer in bestelling staan voor de iPhone 7.

[ Voor 31% gewijzigd door JB op 10-09-2016 07:54 ]
Mijn boefje is liev!
Ja heel irritant. Volgens mij is straks de 7s ook in deze maten en pas bij de 8 wordt dan weer de 64gb als instap gehanteerd - 64 > 256 > 512. Snap het grote gat tussen nu de 32 en 128 niet, het moet haast wel marketingtechnisch zijn omdat je nu 'maar' voor een 110 euro meer, meer als een verdubbeling hebt qua ruimte.JB schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 07:52:
Slopen ze de 64GB eruit. Wat een smeerlappen zijn het toch. Ik heb waarschijnlijk genoeg aan 32 GB maar 128 GB heb ik echt niet nodig. Mijn 64 GB 6S heeft nu 30 GB vrij. Wordt weer op het randje dus dat wil je niet maar bent dan "verplicht" een 128 GB te pakken.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Ja dat is exact de reden. Het gat tussen 16 en 64 GB sloeg ook nergens op.Nitai schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 08:15:
[...]
Ja heel irritant. Volgens mij is straks de 7s ook in deze maten en pas bij de 8 wordt dan weer de 64gb als instap gehanteerd - 64 > 256 > 512. Snap het grote gat tussen nu de 32 en 128 niet, het moet haast wel marketingtechnisch zijn omdat je nu 'maar' voor een 110 euro meer, meer als een verdubbeling hebt qua ruimte.
Mijn boefje is liev!
Gisterenavond toch maar een fitbag bestelt.
Deze om precies te zijn: https://www.amazon.de/gp/...&keywords=fitbag+iphone+6
Deze om precies te zijn: https://www.amazon.de/gp/...&keywords=fitbag+iphone+6
Het is de McDonalds methode van een small menu voor een gering bedrag meer een medium menu hebben en voor nog wat meer een large waar je als je goed redeneert vaak net ff te duur voor uit bent of je krijgt net maar dat beetje meer zodat je denkt dat is het niet waardNitai schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 08:15:
[...]
Ja heel irritant. Volgens mij is straks de 7s ook in deze maten en pas bij de 8 wordt dan weer de 64gb als instap gehanteerd - 64 > 256 > 512. Snap het grote gat tussen nu de 32 en 128 niet, het moet haast wel marketingtechnisch zijn omdat je nu 'maar' voor een 110 euro meer, meer als een verdubbeling hebt qua ruimte.
Ben ook niet blij met de drop van 64GB, maar goed je krijgt nu voor de prijs van de 64GB vorig jaar een 128GB model.
256GB is nu nog onzin en ik vertik het om een telefoon te hebben die net zoveel opslag heeft als de MBA van mijn vriendin
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Is dat zo ja? Dat valt me dan weer mee.SpoekGTi schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 08:59:
[...]
Ben ook niet blij met de drop van 64GB, maar goed je krijgt nu voor de prijs van de 64GB vorig jaar een 128GB model.
Mijn boefje is liev!
Wat maakt het grote gat verschil nou uit, voor de prijs waar je een 16gb hebt krijg je nu 32GB en voor 64GB krijg je nu 128GB.
Kortom, mensen die een 64GB hebben gaan naar 128GB en mensen die een 16GB hadden krijgen dus ook een verdubbeling.
De iPhone 7 is wel 20 euro duurder, of dit te maken heeft met het geheugen is onbekend, maar kan van alles zijn als je het mij vraagt.
Natuurlijk is het marketing, door dit verschil gaan toch mensen twijfelen, heb ik wel genoeg aan 32GB, voorheen was de stap in geheugen kleiner (64GB) en was het toch 100 euro duurder daardoor bleven veel mensen hangen in het budget geheugen model.
Kortom, mensen die een 64GB hebben gaan naar 128GB en mensen die een 16GB hadden krijgen dus ook een verdubbeling.
De iPhone 7 is wel 20 euro duurder, of dit te maken heeft met het geheugen is onbekend, maar kan van alles zijn als je het mij vraagt.
Natuurlijk is het marketing, door dit verschil gaan toch mensen twijfelen, heb ik wel genoeg aan 32GB, voorheen was de stap in geheugen kleiner (64GB) en was het toch 100 euro duurder daardoor bleven veel mensen hangen in het budget geheugen model.
Ik verwacht niet dat de 8 al 64 GB als standaard heeft eigenlijk.Nitai schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 08:15:
[...]
Ik denk dat dit nog heeel lang gast duren Apple kennende.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Mwah, ik twijfel meer omdat er opeens een andere orde van grootte is. 16GB was voor mij gewoon simpel: veel te krap. 32GB echter verandert de zaak. Ja en dan ga ik nog eens nadenken wat ik allemaal met de iPhone doe. Ik heb persoonlijk juist niet zo iets van: "Van 32GB naar 128GB voor slechts 110 euro meer, koopuhh!!".
Ik moet wel zeggen dat wanneer er geen prijsverhoging was geweest van het Plusmodel, welke voorheen €969 kostte, ik wellicht eerder voor 128GB had gekozen. Maar nu wil ik uit principe 32GB, ook omdat ik anders voor die €110 extra ik ook zou willen dat ik die 128GB dan voor het grote deel vul. En dat gaat geheid niet gebeuren en dan vind ik het wel zonde. Dan maar beetje zuinig omgaan met opslag.
Ik moet wel zeggen dat wanneer er geen prijsverhoging was geweest van het Plusmodel, welke voorheen €969 kostte, ik wellicht eerder voor 128GB had gekozen. Maar nu wil ik uit principe 32GB, ook omdat ik anders voor die €110 extra ik ook zou willen dat ik die 128GB dan voor het grote deel vul. En dat gaat geheid niet gebeuren en dan vind ik het wel zonde. Dan maar beetje zuinig omgaan met opslag.
Het budget modelAngelusHD schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 09:12:
Wat maakt het grote gat verschil nou uit, voor de prijs waar je een 16gb hebt krijg je nu 32GB en voor 64GB krijg je nu 128GB.
Verder was het mij nog niet bekend dat de prijzen vrijwel gelijk blijven en dan 2x zoveel opslag. Dan wordt het 128 GB ipv de nu 64 GB
Mijn boefje is liev!
Je gebruikt naar gelang je hebt.sww89 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 09:32:
Mwah, ik twijfel meer omdat er opeens een andere orde van grootte is. 16GB was voor mij gewoon simpel: veel te krap. 32GB echter verandert de zaak. Ja en dan ga ik nog eens nadenken wat ik allemaal met de iPhone doe. Ik heb persoonlijk juist niet zo iets van: "van 32GB naar 128GB voor slechts 110 euro meer, koopuhh!!".
Ik moet wel zeggen dat als er geen prijsverhoging was geweest van het Plusmodel, wat voorheen €969 was, dat ik wellicht eerder voor 128GB had gekozen. Maar nu wil ik uit principe 32GB, ook omdat ik anders voor die €110 extra ik ook zou willen dat ik die 128GB dan voor het grote deel vul. En dat gaat geheid niet gebeuren en dan vind ik het wel zonde. Dan maar beetje zuinig omgaan met opslag.
Ik had op mijn 4 16GB en dat zat 3 jaar geleden vol.
Nu op mijn 5S gebruik ik 27GB van de 32GB
Ik had een 4,5TB NAS die zat 3 jaar geleden vol.
Heb nu een 12 TB NAS en die zit tot 96% nu vol.
Geloof me storage heb je nooit genoeg, alleen als je te kort hebt wordt inhouden van wat je kwijt wilt lastiger dan met overdaad aan storage
Ik vertik het om als ik een 32GB iPhone heb en na 3 jaar een nieuwe te halen om ook weer 32GB te nemen, immers je wil er iets mee opschieten.
Stilstand is achteruitgang en in de computerwereld telt ook nog is het niet meer dan 50% meer of sneller dan is het de upgrade eigenlijk niet waard.
Dus 128GB Jet Black 7 Plus werd het voor mij
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Ook niet iedereen heeft een databundel van 5+ GBJB schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 09:35:
[...]
Het budget modelNiet iedereen heeft zijn hele spotify collectie offline staan.
Verder was het mij nog niet bekend dat de prijzen vrijwel gelijk blijven en dan 2x zoveel opslag. Dan wordt het 128 GB ipv de nu 64 GB
Ikzelf heb maar 1250MB aan mobiel internet.
Daarentegen is er nog geen iPhone die mijn iTunes bieb kan opslaan 900GB
Maar ben wel afhankelijk van muziek op de tel wegens geen andere mogelijkheid meer in de auto.
denk inderdaad dat je data bundel + eventueel Spotify Premium (abo + Spotify Premium via KPN)invloed heeft op je keuze wat betreft opslag; 32 of 128GbSpoekGTi schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 09:44:
[...]
Ook niet iedereen heeft een databundel van 5+ GB
Ikzelf heb maar 1250MB aan mobiel internet.
Daarentegen is er nog geen iPhone die mijn iTunes bieb kan opslaan 900GB
Maar ben wel afhankelijk van muziek op de tel wegens geen andere mogelijkheid meer in de auto.
Ik heb een data bundel van 10Gb + Spotify Premium. Ik maak niet eens zoveel foto's en filmpjes. Ook geen zware apps als games.
Heb sterk het vermoeden dat ik me wel moet kunnen redden met een 32Gb iPhone 7, op mijn vorige 6S( 64Gb) had ik bijna altijd zo 47 tot 51 Gb over aan opslag.
Nu een iPhone 6 64GB en gebruik daar zo'n 50GB van, met name omdat ik al mijn Apple Music nummers offline heb staan. Dat is niet perse nodig. Daarom gekozen voor een 32GB versie.
En voor het eerst voor goud gegaan. Als een van de weinigen als ik het hier lees
De nieuwe zwarte kleuren vind ik goedkoop ogen en ik prefereer een witte voorkant (nu Space Grey) en zilver heb ik hiervoor al gehad.
En voor het eerst voor goud gegaan. Als een van de weinigen als ik het hier lees
De nieuwe zwarte kleuren vind ik goedkoop ogen en ik prefereer een witte voorkant (nu Space Grey) en zilver heb ik hiervoor al gehad.
[ Voor 38% gewijzigd door VidaR-9 op 10-09-2016 09:51 ]
Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20
*vrijwel gelijk voor het 4.7" model, maar absoluut niet voor de Plus! Dus ik vind de argumenten over dubbel zoveel opslag voor dezelfde prijs niet helemaal juist.JB schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 09:35:
[...]
Beseffen we eigenlijk wel met z'n allen dat we op een gegeven moment zoveel willen van een telefoon, en fabrikanten daar op reageren door er na research veel in de proppen, we daardoor ook de rekening krijgen gepresenteerd?
Volgens mij heb jij eerder een verzameldrang welke je voedt door meer opslag te kopen. Zie het als een huis. Je wilt er een aantal basismeubels in hebben om normaal zelfvoorzienend te zijn. Een complete keuken, eetkamertafel met stoelen, bank met salontafel, tv met tv meubel en wellicht nog een dressoir. Ter vergelijking met de iPhone: Het 16GB model is de studentenkamer. Net wat te krap voor wat er aan mogelijkheden geboden wordt om je huis te voorzien van basisvoorzieningen. Bij de 16GB iPhone dus de komst van 4k video, navigatieapps, grotere games, uitgebreidere fotocollectie etc wat echt krap is.SpoekGTi schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 09:41:
[...]
Je gebruikt naar gelang je hebt.
Geloof me storage heb je nooit genoeg, alleen als je te kort hebt wordt inhouden van wat je kwijt wilt lastiger dan met overdaad aan storage
Aan de andere kant echter, kan je ook doorslaan. Een gigantische villa kopen bijvoorbeeld. Als je dan alleen het basismeubilair gebruikt zal de villa erg leeg aanvoelen. Je gaat dus allemaal dingen ondernemen om het huis te vullen met dingen die je niet nodig hebt. BIjvoorbeeld 15 zithoeken inrichten (terwijl je er met zn tweeën woont

Toevoeging: Ik ben juist van een 3TB naar 1TB NAS gegaan een paar maanden terug. Maw een nieuwer model met minder opslag. Naast dat het centjes scheelde heb ik ook kritisch gekeken naar welke data ik echt belangrijk vind. En dan blijven voor mij eigenlijk alleen nog twee Time Machine backups en belangrijke documenten over. Past makkelijk op 1TB. Ik heb nog 50% opslag vrij.
[ Voor 7% gewijzigd door swv op 10-09-2016 11:04 ]
Ik hoop ook dat ontwikkelaars van glas zeer weer gaan focussen op kras bestendigheid. Ik heb een iphone 6s en ben van plan er 3 generaties mee om te gaan. Maar ik krijg het ene krastje na het andere op mn iphone 6s, dat wad met de iphone 5 wel anders. Ben toch bang dat mn iphone 6s scherm er niet meer uitziet na 2 jaar. Gelukkig hebben ze tot de iphone 8 dus nog tijd genoeg omdat te verbeteren voor mij.
Na het eerdere saffier debacle van apple zie ik dat niet gebeuren.Nieuwevolger schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 10:03:
Ik hoop ook dat ontwikkelaars van glas zeer weer gaan focussen op kras bestendigheid. Ik heb een iphone 6s en ben van plan er 3 generaties mee om te gaan. Maar ik krijg het ene krastje na het andere op mn iphone 6s, dat wad met de iphone 5 wel anders. Ben toch bang dat mn iphone 6s scherm er niet meer uitziet na 2 jaar. Gelukkig hebben ze tot de iphone 8 dus nog tijd genoeg omdat te verbeteren voor mij.
Ik vind de standaard opslagcapaciteit van de iPhone net te weinig en heb tot nu toe altijd gekozen voor een model met net wat meer opslagcapaciteit. Je betaalt misschien €100,- á €110,- meer, maar je hebt wel een toestel dat qua opslag futureproof is. Daarnaast krijg je er bij de verkoop ook weer meer voor terug.
zeer goed verwoord; je ziet dit ook vooral terug in de iPhone forumtopics op macrumors. Daar heerst een cultuur van ''meer opslag is sowieso altijd beter'', wat natuurlijk als een tang op een varken slaat.sww89 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 10:01:
[...]
[...]
Volgens mij heb jij eerder een verzameldrang welke je voedt door meer opslag te kopen. Zie het als een huis. Je wilt er een aantal basismeubels in hebben om normaal zelfvoorzienend te zijn. Een complete keuken, eetkamertafel met stoelen, bank met salontafel, tv met tv meubel en wellicht nog een dressoir. Ter vergelijking met de iPhone: Het 16GB model is de studentenkamer. Net wat te krap voor wat er aan mogelijkheden geboden wordt om je huis te voorzien van basisvoorzieningen. Bij de 16GB iPhone dus de komst van 4k video, navigatieapps, grotere games, uitgebreidere fotocollectie etc wat echt krap is.
Aan de andere kant echter, kan je ook doorslaan. Een gigantische villa kopen bijvoorbeeld. Als je dan alleen het basismeubilair gebruikt zal de villa erg leeg aanvoelen. Je gaat dus allemaal dingen ondernemen om het huis te vullen met dingen die je niet nodig hebt. BIjvoorbeeld 15 zithoeken inrichten (terwijl je er met zn tweeën woont), zes slaapkamers, vier badkamers etc. etc. Meer vergelijkbaar met een 256GB iPhone of 12TB NAS. Wat moet je er mee? En ja ik heb wel inlevingsvermogen om enigszins tegemoet te komen aan die gedachte. Bijvoorbeeld vullen met 1000 Blu Ray films, maar is dat dan niet hetzelfde als vier badkamers hebben?
Veel mensen gaan daar mee in de marketing trucjes van Apple.
Want de verandering in opslag varianten deze keer is uiteraard 1 marketing truc en niks meer en niks minder.
my 2cts
Tja futureproof. Dat vind ik meer van toepassing bij het kopen van een Mac. Ik koop elk jaar een iPhone. Dan is het makkelijker in te schatten wat ik het komende iPhone jaar nodig denk te hebben. Zelfs een tweede jaar lukt nog wel. Data wordt niet opeens 2x zo groot/veel in die tijd. Eerder een verandering in je workflow kan doen besluiten voor een andere opslaggrootte te kiezen.postvoordennis schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 10:14:
Ik vind de standaard opslagcapaciteit van de iPhone net te weinig en heb tot nu toe altijd gekozen voor een model met net wat meer opslagcapaciteit. Je betaalt misschien €100,- á €110,- meer, maar je hebt wel een toestel dat qua opslag futureproof is. Daarnaast krijg je er bij de verkoop ook weer meer voor terug.
En de tweedehands waarde mag dan hoger zijn, maar hoeveel voor de 6s? 25 euro? Hoogstens 50? Kijk maar bij vraag en aanbod of opkopers, die prijzen ontlopen elkaar niet veel. En hoe ouder het toestel hoe kleiner dat verschil. Dat betekent dat je alsnog tenminste 60 euro hebt betaald voor iets wat je niet ten volle benut. Zoals je zelf zegt is de standaardopslagcapaciteit net te weinig voor velen en voor jou, en daar maakt Apple handig gebruik van. Anders hadden ze bijvoorbeeld de 16GB variant bij de komst van de iPhone 6 al geschrapt.
Begrijp me niet verkeerd, en weet dat ik zelf ook twijfel. Maar ik ben, nu ik er zo over gefilosofeerd heb, ervan overtuigd dat 32GB voor mij wel de juiste keuze is.
Wat ik mij afvraag is of het wel een veilige keuze is om via eBay of Amazon nu al een hoesje te kopen, ik kom vooral veel rommel tegen. Hoesjes die zogenaamd voor de iPhone 7 zijn maar als je beter kijkt zijn het eigenlijk 6S hoesjes. Dan denk ik; heb net een kleine €900 betaald voor een nieuwe iPhone, laat ik maar geen risico nemen en het voorlopig bij het silicone hoesje van Apple houden, ondanks het feit dat ze geen doorzichtige versie hebben die je eigenlijk wilt voor Jet Black.
Als je net als jij ieder jaar een nieuwe iPhone koopt dan begrijp ik dat 32GB voldoende is. Maar wanneer je, net als ik, pas na 2 á 3 jaar een nieuwe iPhone koopt (heb nu nog de iPhone 5) dan vind ik wat extra geheugen geen overbodige luxe.sww89 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 10:31:
[...]
Tja futureproof. Dat vind ik meer van toepassing bij het kopen van een Mac. Ik koop elk jaar een iPhone. Dan is het makkelijker in te schatten wat ik het komende iPhone jaar nodig denk te hebben. Zelfs een tweede jaar lukt nog wel. Data wordt niet opeens 2x zo groot/veel in die tijd. Eerder een verandering in je workflow kan doen besluiten voor een andere opslaggrootte te kiezen.
En de tweedehands waarde mag dan hoger zijn, maar hoeveel voor de 6s? 25 euro? Hoogstens 50? Kijk maar bij vraag en aanbod of opkopers, die prijzen ontlopen elkaar niet veel. En hoe ouder het toestel hoe kleiner dat verschil. Dat betekent dat je alsnog tenminste 60 euro hebt betaald voor iets wat je niet ten volle benut. Zoals je zelf zegt is de standaardopslagcapaciteit net te weinig voor velen en voor jou, en daar maakt Apple handig gebruik van. Anders hadden ze bijvoorbeeld de 16GB variant bij de komst van de iPhone 6 al geschrapt.
Begrijp me niet verkeerd, en weet dat ik zelf ook twijfel. Maar ik ben, nu ik er zo over gefilosofeerd heb, ervan overtuigd dat 32GB voor mij wel de juiste keuze is.
Ik zou inderdaad even wachten met het kopen van een hoesje via eBay. Veel hoesjes uit bijvoorbeeld China zijn vaak gemaakt op basis van renders (dus geruchten), kans bestaat dat ze dus niet perfect passen.Th_mas schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 10:41:
Wat ik mij afvraag is of het wel een veilige keuze is om via eBay of Amazon nu al een hoesje te kopen, ik kom vooral veel rommel tegen. Hoesjes die zogenaamd voor de iPhone 7 zijn maar als je beter kijkt zijn het eigenlijk 6S hoesjes. Dan denk ik; heb net een kleine €900 betaald voor een nieuwe iPhone, laat ik maar geen risico nemen en het voorlopig bij het silicone hoesje van Apple houden, ondanks het feit dat ze geen doorzichtige versie hebben die je eigenlijk wilt voor Jet Black.
Op Coolblue zag ik overigens al iPhone 7 hoesjes (deze bijvoorbeeld) die je kunt pre-orderen, hoewel het dan wel de vraag is wanneer hij geleverd wordt
Via Bol.com plaza m'n hoesje vandaag binnen gekregen, heb deze besteld: https://www.bol.com/nl/p/...7-clear/9200000064114632/Remco V schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 10:53:
[...]
Ik zou inderdaad even wachten met het kopen van een hoesje via eBay. Veel hoesjes uit bijvoorbeeld China zijn vaak gemaakt op basis van renders (dus geruchten), kans bestaat dat ze dus niet perfect passen.
Op Coolblue zag ik overigens al iPhone 7 hoesjes (deze bijvoorbeeld) die je kunt pre-orderen, hoewel het dan wel de vraag is wanneer hij geleverd wordt
Zoekfunctie vindt de hoesjes niet goed op naam (wel op artikelnummer), te "vers" in het assortiment
Nu wordt het wachten nog moeilijkerRub147 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 11:04:
[...]
Via Bol.com plaza m'n hoesje vandaag binnen gekregen, heb deze besteld: https://www.bol.com/nl/p/...7-clear/9200000064114632/
Zoekfunctie vindt de hoesjes niet goed op naam (wel op artikelnummer), te "vers" in het assortiment
Afhankelijk van de introductie van 3D NAND flash en ontwikkeling van smartphones denk ik het wel. Ze kunnen nu wel een tijdje mee met 256GB intern, maar ik ben benieuwd waar Samsung mee komt volgend jaar. De vernieuwing zit er gewoon uit bij smartphones en volgens Gartner is de markt verzadigd en zien we eind jaar al een terugloop van verkopen. Vraag mij af of dat ook echt zo is. We zullen zienDonstil schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 09:30:
[...]
Ik verwacht niet dat de 8 al 64 GB als standaard heeft eigenlijk.
Ik denk dat dit nog heeel lang gast duren Apple kennende.
Mijn 128GB zit nu voor 96GB vol en dat komt gewoon omdat ik al jaren m'n Photo library niet geschoond heb (vakantiefilmpjes, foto's en alles). De helft van m'n apps gebruik ik incidenteel en m'n muziek zit in de cloud.
Als ik zou upgraden dan zou ik voor de 128GB gaan en met een schone iPhone beginnen.
Misschien moet je eerst een keer kijken, voordat je dit soort onzin plaatst. Je krijgt nu de dubbele hoeveelheid voor hetzelfde geld, what's not to like.JB schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 09:35:
[...]
Moet in die laatste zin geen 32GB staanNitai schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 11:15:
[...]
Mijn 128GB zit nu voor 96GB vol en dat komt gewoon omdat ik al jaren m'n Photo library niet geschoond heb (vakantiefilmpjes, foto's en alles). De helft van m'n apps gebruik ik incidenteel en m'n muziek zit in de cloud.
Als ik zou upgraden dan zou ik voor de 128GB gaan en met een schone iPhone beginnen.
Als ik even mag mierenneuken is dubbele hoeveelheid voor hetzelfde geld net zo goed onzin en feitelijk onjuist. Tenzij je in de US woont. Op deze manier worden mensen er niet eerlijk op gewezen dat er voor ons een prijsverhoging heeft plaatsgevonden. Je kan wel stellen dat de prijs per GB lager is bij de iPhone 7 ten opzichte van de 6s bij introductie.NotSoSteady schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 11:27:
[...]
Misschien moet je eerst een keer kijken, voordat je dit soort onzin plaatst. Je krijgt nu de dubbele hoeveelheid voor hetzelfde geld, what's not to like.
Nee, wel een 128GB, kan ik hem de komende twee jaar weer vullen. En de foto's vallen wel mee, het zijn meer full hd filmpjes van vakantie, kids, verjaardagen etc. Ik heb de afgelopen twee jaar bijv. voor het eerst m'n hd camera en dslr thuis gelaten op vakantie en alles met m'n iPhone geschoten. En daarom heb ik toendertijd ook voor 128GB gekozen, zorgeloos foto's en filmpjes maken. Bij mij staat ook alles in iCloud dus je hebt er eigenlijk geen omkijken, gewoon dat ding gebruiken en gaansww89 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 11:40:
[...]
Moet in die laatste zin geen 32GB staan? Of wil je je schone iPhone direct weer vullen met 96GB aan onzin. Met alle respect voor dierbare foto's.

Maar goed ik ben nog standvastig, vooralsnog ga ik niet upgraden naar de 7 Plus en blijf ik bij m'n 6s Plus. (Kijken hoe lang ik stand houd..
Kon het niet laten (mijn krasloze, hoesloze, vijf jaar oude 4s tjokvol flacjes ftw
)

Ik heb nog steeds geen SE gekocht en eyeball nu even deze. Die mat zwarte is wel mooi zeg. Maar goed, mezelf kennende eyeball ik nog wel een jaartje verder...

Ik heb nog steeds geen SE gekocht en eyeball nu even deze. Die mat zwarte is wel mooi zeg. Maar goed, mezelf kennende eyeball ik nog wel een jaartje verder...
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Jeetje dan doe je ook echt niks met je 'smart'phone of wel dan?Tektoon schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 12:36:
Kon het niet laten (mijn krasloze, hoesloze, vijf jaar oude 4s tjokvol flacjes ftw)
[afbeelding]
Wat een gezeur weer, als het 32-64-128 was geweest had je dezelfde prijs voor 64 betaald als nu voor de 128. Daarbij, het gat tussen 128 en 256 is nog groter. de verhouding tussen de formaten is gelijk gebleven, alleen is alles verdubbeld.Nitai schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 08:15:
[...]
Inderdaad. En bij het invoeren van een extra variant nemen je productie en logistieke kosten ook nog enorm toe.DaSaN schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 13:03:
[...]
Wat een gezeur weer, als het 32-64-128 was geweest had je dezelfde prijs voor 64 betaald als nu voor de 128. Daarbij, het gat tussen 128 en 256 is nog groter. de verhouding tussen de formaten is gelijk gebleven, alleen is alles verdubbeld.
Altijd een Android gehad, maar zojuist ook een iPhone 7 Plus 128gb mat zwart besteld! Toen ik vorig jaar bij release voor een Nexus 6p ging hoopte ik op een perfecte Android ervaring, maar helaas loop ik toch te regelmatig tegen mankementjes aan (update vertraing, toestel dat te vaak warm loopt, vertraagde camera app, haperingen etc.). Waar ik vroeger altijd druk bezig was met rooten en flashen, heb ik daar steeds minder tijd voor en zin in, en hoop ik dat ik met een iPhone gewoon een telefoon hebt die werkt! Minder vrijheid in customization neem ik dan maar voor lief
Wel benieuwd naar wat de leverdatum gaat zijn (bij Coolblue besteld).
Ben erg benieuwd naar de iPhone ervaring! Een Macbook en iPad is er al, dus dat zal allemaal lekker met elkaar werken
Ben erg benieuwd naar de iPhone ervaring! Een Macbook en iPad is er al, dus dat zal allemaal lekker met elkaar werken
[ Voor 27% gewijzigd door Therach op 10-09-2016 14:20 ]
Als je al een iPad hebt heb je al voor 90% de iPhone ervaring.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Iemand enig idee wat je bij de apple store vangt voor een 6s 16gb. Normaal kan je het op de website zien echter is de tool overbelast
Dat wordt een geslaagde overstap! Een smartphone die moet m.i. gelijk werken out of the box en als je nou nog vanalles aan moet klooien tot het naar je zin is dan word je daar toch gek van? Dat onderhoud wat ik aan een desktop heb daar moet ik niet aan denken om dit te hebben bij een phone. Bovendien is iOS een perfect besturingsysteem. Lekker smooth en het customizen is ruimschoots aanwezig. Zeker icm een iPad en Macbook is het een gouden combinatie en dat wordt met de dag beter. Eigenlijk vind ik het zelfs vreemd dat je wel eerder een iPad en Macbook hebt dan een iPhone. Meestal gaat het namelijk andersom in het ecosysteem van Apple. Eerst kom je in aanraking met een iPhone en daarna komt de interesse voor andere producten vanzelf. Ik moest vroeger niks hebben van Apple en dat is nog een mening die mij bijgebracht is van vroeger. Toen begon ik met de mobile devices en nu heb ik ook een Macbook en ik sluit niet uit dat er in de toekomst een iMac of Mac Mini komt. Het werkt allemaal fantastisch, zeker voor 90% van de tijd en voor dat ene programmatje wat ik nodig heb in Windows draai ik mijn desktop of bootcamp.Therach schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 14:17:
Altijd een Android gehad, maar zojuist ook een iPhone 7 Plus 128gb mat zwart besteld! Toen ik vorig jaar bij release voor een Nexus 6p ging hoopte ik op een perfecte Android ervaring, maar helaas loop ik toch te regelmatig tegen mankementjes aan (update vertraing, toestel dat te vaak warm loopt, vertraagde camera app, haperingen etc.). Waar ik vroeger altijd druk bezig was met rooten en flashen, heb ik daar steeds minder tijd voor en zin in, en hoop ik dat ik met een iPhone gewoon een telefoon hebt die werkt! Minder vrijheid in customization neem ik dan maar voor lief![]()
I don't have dreams, I have goals!!
Welke spigen heb je bestelt? Heb nu een zwarte spigen hoesje past perfect om de iPhone 6. Heb nu iPhone 7 plus black jet bestelt twijfel over kleur zwarte bestellen of toch doorzichtige, bij een doorzichtig hoesje zie na paar dagen meestal stof en viezigheid.Bumperke schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:02:
Zojuist alvast een Spigen hoesje besteld voor de iPhone 7
Bellen, appen, muziek luisteren, agenda bijhouden, foto's van m'n creaties schieten voor in het kooktopic en af en toe luister ik naar de regen met de schitterende Rain Rain app. That's it.Scrtz schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 12:40:
[...]
Jeetje dan doe je ook echt niks met je 'smart'phone of wel dan?
Vier keer laten vallen in vijf jaar waarvan 1 keer in de afwas.

Ik heb geen mobiel internet wegens nonstop Benelux woon/werk verkeer dus ik ben gewend om slechts op gezette momenten (naast een wifipaal) naar m'n telefoon om te kijken.
Voor mij is de inschatting/afweging bij aankoop dan ook meer: is de stap voorwaarts van het nieuwe model groot genoeg ten opzichte van de nog komende nieuwe technologieën? Ik ga niet twee jaar voor een grote verandering een telly kopen want ik ga er weer vijf jaar mee doen dus dan zit ik drie jaar met een beperkt model.
Sommigen scoren telefoons zoals walvissen met plankton doen, ik snipe de mijne als een luipaard op de savanne. Ik wil precies dat ene model.
[ Voor 8% gewijzigd door Tektoon op 10-09-2016 18:31 ]
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Gewoon je oude telefoon verkopen bij Sobby, doe ik al jaren.Koekenbakkertje schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 14:38:
Iemand enig idee wat je bij de apple store vangt voor een 6s 16gb. Normaal kan je het op de website zien echter is de tool overbelast
Holy, ik krijg nog voor mijn gaafnieuwe iPhone 6 64GB die 2 jaar oud is €420,- Klopt dat wel?haroldso schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 15:11:
[...]
Gewoon je oude telefoon verkopen bij Sobby, doe ik al jaren.
Kan iemand het prijsverschil tussen Amerika en Nederland uitleggen?
Ik overweeg een iPhone 7 Plus te kopen. Met 32/128/256 GB kosten die:
Amerika : 769 / 869 / 969 - Nederland 909 / 1019 / 1129
Dat is meer euro's dan dollars : 140 / 150 / 160
Terwijl op het ogenblik b.v. 869 Amerikaanse dollars 775 euro's waard zijn.
Transport kan toch niet zo duur zijn?
Wil Apple meer winst maken in Europa dan in Amerika?
Ik snap het prijsverschil niet. Hebben jullie een idee of info?
Alvast bedankt voor de reacties, Bauke
Bauke Welle
De prijzen in Amerika zijn zonder de VAT, oftewel BTW. Elke staat hanteert zijn eigen tarief, dus in elke staat betaal je uiteindelijk een ander bedrag voor de iPhone. In de NL prijs zit de BTW al ingecalculeerd.
Wij rekenen het even voor:
Je koopt een iPhone 7 Plus 32GB in San Francisco:
Aankoopprijs excl BTW: 769 dollar (685 euro)
Sales Tax: 8.75%
Totaalprijs incl BTW: 834 dollar (742 euro)
Je koopt een iPhone 7 Plus 32GB in Amsterdam:
Aankoopprijs excl BTW: 751 euro (inclusief thuiskopieheffing)
BTW: 21%
Totaalprijs inclusief BTW: 909 euro (inclusief thuiskopieheffing a 4,24 euro)
Het werkelijke verschil voor wat Apple uiteindelijk verdient na aftrek van de belastingen en verplichte kosten is kleiner dan de 140 euro.
Je koopt een iPhone 7 Plus 32GB in San Francisco:
Aankoopprijs excl BTW: 769 dollar (685 euro)
Sales Tax: 8.75%
Totaalprijs incl BTW: 834 dollar (742 euro)
Je koopt een iPhone 7 Plus 32GB in Amsterdam:
Aankoopprijs excl BTW: 751 euro (inclusief thuiskopieheffing)
BTW: 21%
Totaalprijs inclusief BTW: 909 euro (inclusief thuiskopieheffing a 4,24 euro)
Het werkelijke verschil voor wat Apple uiteindelijk verdient na aftrek van de belastingen en verplichte kosten is kleiner dan de 140 euro.
Een paar dingen die ik zo kan bedenken.BaukeW schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 15:22:
Kan iemand het prijsverschil tussen Amerika en Nederland uitleggen?
In de US of A betaal je gemiddeld 8% sales tax. In Nederland 21%. Dat is al 2,5x meer tax.
Daarnaast verdient een Amerikaanse Apple employees in de shop de helft van wat de Apple employees in Europese winkels krijgen (NL heeft een hoger minimum loon)
Ook heb je in de US slechts 1 jaar garantie, terwijl Apple in NL 2 jaar garantie moet geven van de EU.
Dit zijn allemaal dingen die Apple verrekent in de prijs.
Als je er overigens aan zit te denken om een iPhone in de US te kopen, dan moet je hem officieel in Nederland invoeren wanneer je op Schiphol landt (want >430€). Als je dat niet doet ben je technisch gezien aan het smokkelen wat een misdrijf is. De pakkans is klein, maar als je er steeksproefsgewijs uitgehaald wordt nadat je door het groene poortje bent gelopen kan je goed de klos zijn.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Ik heb de Spigen Ultra Hybrid Crystal Clear besteld. Mocht je echt heel snel het stof zien zitten dan ga ik nog wel een andere zoeken.moca007 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 14:59:
[...]
Welke spigen heb je bestelt? Heb nu een zwarte spigen hoesje past perfect om de iPhone 6. Heb nu iPhone 7 plus black jet bestelt twijfel over kleur zwarte bestellen of toch doorzichtige, bij een doorzichtig hoesje zie na paar dagen meestal stof en viezigheid.
Linkje: https://www.gsmpunt.nl/ho...e-iphone-7-crystal-clear/
Zelf altijd Android gehad, op dit moment een Samsung Galaxy S5. Sinds 1 jaar nu een iPad Mini en vind dat het tijd is om ook voor een iPhone te gaan.
Heb dan ook vrijdagochtend, 9 september om 9:19 een iPhone 7 Plus 128GB Jetblack bij Coolblue besteld. Heb het idee dat ik nog net op tijd ben geweest met het bestellen aangezien een half uur later de levertijd is aangepast.
Wat betreft de geruchten over de afwerking en mogelijkheid tot krassen heb ik iets anders op gevonden. Niemand wil die prachtige kleur toch bedekken met een hoesje?!
Ik heb namelijk een tijdje terug een 'wrap' van Slickwraps.com op mijn S5 gehad en dit beviel mij uitstekend. Nu kreeg ik gister een mailtje van ze dat de nieuwe iPhone 7 en 7 Plus wraps beschikbaar zijn, even kijken op de site dus.
Tussen de wraps zie ik vervolgens een 'naked wrap' staan, een transparante folie die met water aangebracht moet worden. Diverse tutorials op YouTube bekeken van andere smartphones en ik moet zeggen dat ik met hoge verwachtingen wacht op de wrap, die ergens aankomende week binnen zal komen.
Als dit allemaal goed is kan ik dus, zonder krassen op de telefoon te krijgen, genieten van de prachtige kleur Jetblack.
Nu verwacht ik waarschijnlijk van die reacties van koop dan een transparant hoesje, maar ik vind hoesjes gewoon niet comfortabel om een telefoon heen, zeker niet aangezien die 7 Plus al geen erg klein toestel is.
Heb dan ook vrijdagochtend, 9 september om 9:19 een iPhone 7 Plus 128GB Jetblack bij Coolblue besteld. Heb het idee dat ik nog net op tijd ben geweest met het bestellen aangezien een half uur later de levertijd is aangepast.
Wat betreft de geruchten over de afwerking en mogelijkheid tot krassen heb ik iets anders op gevonden. Niemand wil die prachtige kleur toch bedekken met een hoesje?!
Ik heb namelijk een tijdje terug een 'wrap' van Slickwraps.com op mijn S5 gehad en dit beviel mij uitstekend. Nu kreeg ik gister een mailtje van ze dat de nieuwe iPhone 7 en 7 Plus wraps beschikbaar zijn, even kijken op de site dus.
Tussen de wraps zie ik vervolgens een 'naked wrap' staan, een transparante folie die met water aangebracht moet worden. Diverse tutorials op YouTube bekeken van andere smartphones en ik moet zeggen dat ik met hoge verwachtingen wacht op de wrap, die ergens aankomende week binnen zal komen.
Als dit allemaal goed is kan ik dus, zonder krassen op de telefoon te krijgen, genieten van de prachtige kleur Jetblack.
Nu verwacht ik waarschijnlijk van die reacties van koop dan een transparant hoesje, maar ik vind hoesjes gewoon niet comfortabel om een telefoon heen, zeker niet aangezien die 7 Plus al geen erg klein toestel is.
Gisteren na 6 jaar trouw BlackBerry klant te zijn geweest toch ook de Iphone 7 32gb mat zwart aangeschaft via Coolblue.. . Ben erg benieuwd! Weet iemand al toevallig een goede wachtwoordbeheer-app? Deze zit standaard op de BlackBerry, maar ben het nog niet op de ipad tegengekomen.
Ik gebruik Splashid van Splashdata is X-platform dus iOS Android Windows Mac maar niet gratisgenberg23 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 16:38:
Gisteren na 6 jaar trouw BlackBerry klant te zijn geweest toch ook de Iphone 7 32gb mat zwart aangeschaft via Coolblue.. . Ben erg benieuwd! Weet iemand al toevallig een goede wachtwoordbeheer-app? Deze zit standaard op de BlackBerry, maar ben het nog niet op de ipad tegengekomen.
Top thnx, ga ik die alvast uitproberen. Met een beetje voorwerk gaat de overstap ook soepelerSpoekGTi schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 16:44:
[...]
Ik gebruik Splashid van Splashdata is X-platform dus iOS Android Windows Mac maar niet gratis
Zojuist ook de Spigen Ultra Hybrid transparante case besteld voor iPhone 7, bij bol.com.
Hoezo gezeur? Ik heb de afgelopen jaren altijd de duurste genomen maar als je de post leest waar ik op reageer, dan kan ik mij indenken waarom JB een 64GB mist. En wie zegt dat je dan hetzelfde bedrag had betaald? Wel eens gelezen hoeveel de productiekosten zijn van een smartphone? Nu zullen ze vast wel R&D kosten hebben gemaakt maar daar zit echt wel een goede winstmarge op. En dat is hun goed recht, ze maken mooie producten en dat mag best wat kosten. Maar het gaat niet om 'wat je krijgt' voor een x bedrag, maar wat de behoefte van de gebruiker is. Ik vind het bijzonder dat mensen daar zo makkelijk over heen stappen en zeggen dat dat gezeur is. Alsof je met een zak geld naar de supermarkt gaat en zegt, doe maar van alles wat voor dit bedrag. Gebruikersbehoefte daar draait het om.DaSaN schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 13:03:
[...]
Wat een gezeur weer, als het 32-64-128 was geweest had je dezelfde prijs voor 64 betaald als nu voor de 128. Daarbij, het gat tussen 128 en 256 is nog groter. de verhouding tussen de formaten is gelijk gebleven, alleen is alles verdubbeld.
Het is gezeur, en ja marketing van Apple. Wat kan je ertegen doen ? Niks, zeuren en mopperen helpt niet.Nitai schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 16:56:
[...]
Hoezo gezeur? Ik heb de afgelopen jaren altijd de duurste genomen maar als je de post leest waar ik op reageer, dan kan ik mij indenken waarom JB een 64GB mist. En wie zegt dat je dan hetzelfde bedrag had betaald? Wel eens gelezen hoeveel de productiekosten zijn van een smartphone? Nu zullen ze vast wel R&D kosten hebben gemaakt maar daar zit echt wel een goede winstmarge op. En dat is hun goed recht, ze maken mooie producten en dat mag best wat kosten. Maar het gaat niet om 'wat je krijgt' voor een x bedrag, maar wat de behoefte van de gebruiker is. Ik vind het bijzonder dat mensen daar zo makkelijk over heen stappen en zeggen dat dat gezeur is. Alsof je met een zak geld naar de supermarkt gaat en zegt, doe maar van alles wat voor dit bedrag. Gebruikers daar draait het om.
Ik heb trouwens een 256GB gekocht, omdat het kan en ik wissel jaarlijks van telefoon.
Haal de history erbij, elke geheugen upgrade is altijd 100+ geweest. Dus als 32GB het basis model was en mensen willen 64GB dan zal dat dus geen 50,- maar 100,- extra zijn en de 128GB 200,-. Waar voorheen de 64GB stond staat nu de 128GB, dit zal mensen eerder over de streep trekken om voor meer geheugen te gaan. Ook scheelt het extra productie kosten want ze hebben van elke kleur 3 varianten.Nitai schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 16:56:
[...]
Hoezo gezeur? Ik heb de afgelopen jaren altijd de duurste genomen maar als je de post leest waar ik op reageer, dan kan ik mij indenken waarom JB een 64GB mist. En wie zegt dat je dan hetzelfde bedrag had betaald? Wel eens gelezen hoeveel de productiekosten zijn van een smartphone? Nu zullen ze vast wel R&D kosten hebben gemaakt maar daar zit echt wel een goede winstmarge op. En dat is hun goed recht, ze maken mooie producten en dat mag best wat kosten. Maar het gaat niet om 'wat je krijgt' voor een x bedrag, maar wat de behoefte van de gebruiker is. Ik vind het bijzonder dat mensen daar zo makkelijk over heen stappen en zeggen dat dat gezeur is. Alsof je met een zak geld naar de supermarkt gaat en zegt, doe maar van alles wat voor dit bedrag. Gebruikersbehoefte daar draait het om.
Win win als jebhet mij vraagd en ook slim vanuit hun kant.
Heb nu mresell gevonden via iculture 431 € voor een 16gb iPhone 6sharoldso schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 15:11:
[...]
Gewoon je oude telefoon verkopen bij Sobby, doe ik al jaren.
Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 7, niet over Android. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
iPhone 7, slecht te verstaan
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.
Let op dit topic gaat over de iPhone 7, niet over Android. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
iPhone 7, slecht te verstaan
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.