Algemeen klimtopic Overzicht

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam1980
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:53
Nav een aantal reacties in het outdoortopic over (berg)sportverzekering eerder dit jaar, was ik in de veronderstelling dat mijn verzekering momenteel ongevallen tijdens klettersteigen niet zouden dekken.

Daarom vanochtend mijn verzekeraar gebeld. Ik blijk wel verzekerd te zijn tijdens klettersteigen voor repatriëring, maar niet voor alle kosten. Zoals hieronder te zien is. Rubriek A en B zijn meeverzekerd (dat is al een aanvullende verzekering). Onze ziektekostenverzekering heeft geen uitsluiting voor klettersteigen, die betalen dus ook de kosten in het ziekenhuis (naar NL tarieven). Blijvende invaliditeit is niet gedekt in mijn reisverzekering voor deze sport.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/br31Nnz8O9HXJW2av5gcHpQt4Xw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/DJRfSsEI4MamsT51Ejhk2RPs.png?f=user_large

Wat is een goede verzekering? Ik heb de NKBV even bekeken, dat kost voor het gezin bijna 300 euro voor reisverzekering. Maar daar moet eigenlijk ook nog het aanvullende deel bij voor, bijvoorbeeld, de blijvende invaliditeit (143 of 230 euro, afhankelijk wat we wensen).
Wat is wijsheid?

Edit: ik had aan chatgpt voorgelegd of we dan verzekerd zijn tegen medische kosten. Die heeft uitgezocht dat dat het geval zou zijn; datgene wat de zorgverzekering niet vergoed, wordt door de aanvullende reiseverzekering gedekt, wat medische kosten betreft. Daarna gevraagd hoe het zit met blijvende invaliditeit. Maakt ie een mooi staatje waarin duidelijk is dat de zorg- én reisverzekering hierin niks vergoeden. En vervolgens adviseert ie een NKBV verzekering... :)

Zijn er nog andere opties? Of zou alleen medische kosten voldoende zijn? Ik vind het maar een taai onderwerp...

[ Voor 20% gewijzigd door Adam1980 op 27-06-2025 15:23 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streafer
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Medische kosten zit normaal in je zorgverzekering, extra kosten die je hebt zijn soms repatriëring en dat is wel gedekt. Ik zou niet 1,2,3 weten welke zorgkosten ik in het buitenland maak die niet zouden gedekt zijn in Nederland door mijn zorgverzekering.

Dus alle directe medische hulp is sowieso gedekt door je zorgverzekering.

Blijvende schade/invaliditeit worden wel gedekt door NKBV, al zijn dit wel lage bedragen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/13UD9Z-fXtCZg03Ffg8q7DjYJ1A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SbIMWCCAv33SKJOv9VIcPv1j.jpg?f=fotoalbum_large

En afhankelijke van de mate van invaliditeit .. een percentage op dat bedrag. (met andere woorden.. peanuts dus misschien is zeggen dat je hiervoor verzekerd bent.. verkeerd verwoord).

wijsheid.. is lastig. Kans op grote schade is klein... maar als je schade niet kan dragen moet je je juist verzekeren.

Voor mij is het simpel. Ik doe veel dingen waar mogelijk problemen ontstaan met redding. Dat wil ik dus gedekt hebben. Voor alle andere zaken is het eigenlijk een flut verzekering.

ff economische rant..: wij Nederlanders verzekeren verkeerd... we verzekeren vaak zaken die we zelf kunnen betalen.. dus grote kans met matige impact. Je zou eigenlijk alleen lage kans met grote schade moeten verzekeren..... maar dit geheel terzijde

ps. ik zie niet hoe je kan bijverzekeren bij de NKBV (behalve annuleringsverzekering)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam1980
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:53
Die redding vind ik ook het voornaamste eigenlijk. Daarom had ik ook de NKBV verzekering jaren terug.

Maar mijn huidige verzekering doet blijkbaar ook aan redding vergoeden. Dus daarmee zit ik goed. Alleen, toen ging ik lezen over geen vergoeding bij blijvende invaliditeit (en overlijden). Dat bracht me aan het twijfelen. Anderzijds, ik heb werkelijk geen flauw idee hoe ik nu verzekerd ben bij racefietsen als ik een ongeluk krijg met blijvende invaliditeit als dat in Duitsland gebeurd tijdens een van mijn wekelijkse ritjes die ik hier over de grens doe.

(Eigenlijk zou ik mijn vrouw moeten verzekeren, want als haar iets overkomt en het inkomen valt weg, dan zijn we goed de sjaak.)

Ten aanzien van je rant; daar ben ik ook schuldig aan, onze vouwwagen is eigenlijk al een tijdje onnodig verzekerd (het nieuwe is er wel van af en we zouden 'm kunnen vervangen als het echt moet). Net als dubbel verzekeren (voor de auto via mijn doorlopende reisverzekering en de verzekering die ik jaarlijks van de garage krijg bij het onderhoud, en misschien nog wel wat)

Aanvullende verzekering was verkeerde woordkeuze, ik bedoel de annuleringsverzekering (vreemde naamkeuze eigenlijk, aangezien er ook allerlei andere zaken worden verzekerd)

Goed, ik ga nog even verder twijfelen over wat ik nu wil.

[ Voor 5% gewijzigd door Adam1980 op 27-06-2025 22:50 ]

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste