Anoniem: 567735

Orangelights23 schreef op zondag 18 april 2021 @ 07:55:
[...]
Binnen de EER (of Europa) moet elke bank jou accepteren als klant wanneer je een betaal en spaarrekening wilt. Dus Triodos kan verwijzen, maar daar hoef je het niet mee eens te zijn.
Zoals @Zr40 al noemde: was het maar zo'n feest, ik vermoed dat DKB en ING.de dan heel veel Nederlandse klanten erbij zouden krijgen. Zelf zou ik dan liever wat meer exotisch kiezen als Cyprus, Malta of Portugal, daar ligt de rente voor sparende retailklanten nog wat hoger dan in West-Europa.

De opslagen bij ABNAMRO staan overigens hier. Ja, forse opslagen, maar je kunt tenminste nog een rekening in Nederland aanhouden, dat is volgens mij bij andere Nederlandse grootbanken anders. Als dat de daadwerkelijke kosten van de compliance zijn dan is het m.i. niet onredelijk.

• van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-03 19:58
Glup schreef op zondag 18 april 2021 @ 08:58:
[...]

Zijn jouw prijzen niet wat verouderd?

Volgens mij zijn de prijzen per 1 juli €1,95 en daarbij per extra rekening NU €1,40 zonder pas en €2,80 met pas (kan de prijzen voor extra rekening/pas per 1 juli niet vinden).
Ik heb in maart 2021 nog:

Basispakket €1.70 betaald
Credit Card €1.70 betaald

€3,40,- per maand en heb een Credit Card en mag tot 6 privé rekeningen hebben (heb daar al 2 van de 6) naast mijn spaar- & deposito rekeningen.

Gigabyte X570 Aorus Pro, Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - Seasonic Platinum 860w V2 - 32GB DDR4 3600MHz C16 (2x16) - MSI Ventus OC RTX 2080 - Samsung 980 Pro 1TB - M32U 4K/144Hz - 55 inch OLED - Watch 5 Pro - S22 Ultra 512GB - Tab S5e 128/6GB - Buds 2 Pro

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-03 17:50

JAN-B

525 Wp op mijn dak

dcl! schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 21:52:

Triodos kost al €5,- per maand per rekening. Voor een en/of mag je 8 aftikken per maand. Ik denk dat je beter bij ABN kan blijven...
Ja, ik was even vergeten te melden dat Triodos inderdaad iets prijziger is;
maar als je een duurzame bank zoekt, blijven alleen Triodos en ASN over ;)
en bij ABN en ING hoor ik alleen maar berichten van kantoren die gesloten worden en personeel dat ontslagen wordt :(
Oh ja, en uiteraard Topmannen die miljoenen verdienen, met een bonus 8)7

• Glup
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
JAN-B schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:36:
[...]

en bij ABN en ING hoor ik alleen maar berichten van kantoren die gesloten worden en personeel dat ontslagen wordt :(
Meer dan het dubbele is niet iets duurder, maar heel veel duurder!

Daarnaast, dat je je druk maakt over het sluiten van kantoren komt nogal vreemd over gezien het feit dat Triodos maar 1 kantoor heeft. Bovendien is het sluiten van kantoren ook nog eens enorm duurzaam.

Dat van die miljoenen bonussen van de topmannen kan inderdaad nogal abject overkomen (denk aan die minkukel Rijkman Groenink) maar is dat met die door Dijsselbloem ingevoerde wetgeving behoorlijk bijgesteld en zelfs het meest strenge in de Westerse Wereld volgens mij.
En nogmaals: het subsidiëren van kerken en moskeeën heeft niks met duurzaam te maken en schuurt zelfs tegen corruptie aan.

[Voor 0% gewijzigd door Glup op 18-04-2021 13:23. Reden: beterer zinsconstructie]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
JAN-B schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:36:
[...]

Triodos hangt dan weer hun hoofdkantoor vol met kristallenmachientjes van honderden euro's per stuk die 5G signalen moeten filteren. Dan zit er ook wel een steekje los bij het management.

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Glup schreef op zondag 18 april 2021 @ 13:18:

Meer dan het dubbele is niet iets duurder, maar heel veel duurder!
Dat klopt, maar dat heb ik er voor over.
Daarnaast, dat je je druk maakt over het sluiten van kantoren komt nogal vreemd over gezien het feit dat Triodos maar 1 kantoor heeft. Bovendien is het sluiten van kantoren ook nog eens enorm duurzaam.
ik maak mij niet druk over het sluiten, maar wel over de ontslagen die vallen.
enorm duurzaam :? leg eens uit?
En nogmaals: het subsidiëren van kerken en moskeeën heeft niks met duurzaam te maken en schuurt zelfs tegen corruptie aan.
subsidieren?? weet ik niks vanaf? volgens mij geven banken geen subsidie;
graag bewijzen aub.

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

pagani schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:28:

Dan zit er ook wel een steekje los bij het management.
@pagani het management van ABN AMRO heeft net een boete / schikkingsvoorstel gekregen van € 480 i.v.m. een witwas affaire :(

• Glup
  • Niet online
JAN-B schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:38:
[...]
Dat klopt, maar dat heb ik er voor over.
Het gaat er niet om of jij het ervoor over hebt. Het gaat erom dat je onwaarheid verkondigde met naar ik inschat om voor jou belangrijk ideologisch doel. Gewoon de waarheid vertellen en eventueel daarbij zeggen dat jij het om die en die reden ook nog eens goed vindt is voldoende. Daarvoor hoef je niet te manipuleren.
[...]
ik maak mij niet druk over het sluiten, maar wel over de ontslagen die vallen.
enorm duurzaam :? leg eens uit?
Ontslagen vindt jij per definitie slecht en een reden om niet met een bedrijf zaken te willen doen waardoor het bedrijf nog minder goed draait en mogelijk nog meer mensen moet ontslaan?
Minder gebouwen is minder energiegebruik is duurzaam.
[...]
subsidieren?? weet ik niks vanaf? volgens mij geven banken geen subsidie;
graag bewijzen aub.
Banken doen wel degelijk aan goede doelen. Omdat ik voorheen bij Triodos zat kreeg ik ook een krantje (papier, jawel) en daarin stond dat. Dat was voor mij de reden om bij die bank weg te gaan. Overigens hoeft subsidie niet altijd geef gratis geld te zijn. Een zachte lening, of oneconomische leningen kunnen daar ook onder vallen. Sowieso zit Triodos vuistdiep in religieuze hobby's. Dat mag maar om dat duurzaam te noemen of zich als ‘goede, fatsoenlijke (en duurzame) bank’ te profileren ..
JAN-B schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:42:
[...]
@pagani het management van ABN AMRO heeft net een boete / schikkingsvoorstel gekregen van € 480 i.v.m. een witwas affaire :(
Whataboutism. Dat 'hullie ook' ontkracht niet.

[Voor 3% gewijzigd door Glup op 19-04-2021 12:37]

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Glup schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:11:

Het gaat erom dat je onwaarheid verkondigde
Daarvoor hoef je niet te manipuleren.
graag uitleg :? welke onwaarheid?
Whataboutism.
graag Nederlands 8)
en ik bedoelde natuurlijk 480 Miljoen €

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-03 16:26
Jordyz schreef op zondag 18 april 2021 @ 09:00:
[...]

Ik heb ook nog oudere prijzen van ABN, zolang jij een oud pakket hebt en je maakt alleen gebruik van de opties die daarin zitten dan kan ABN de prijs volgens mij niet verhogen. Afhankelijk van inflaties.
Wat @Glup zegt is volgens mij waar. Vorig jaar was ik hier nogal 'verbolgen' over, de manier waarop werd gecommuniceerd over een verdubbeling van de maandelijkse kosten voor het bankproduct in mijn geval, werd verkocht als 'geringe' verhoging voor de 'meeste' klanten.Je begrijpt al dat ik me daar toen niet door voelde aangesproken :+ .

We gebruiken:
- 1 eigen rekening met betaalpas
- 1 gezamenlijke rekening, met twee betaalpassen
- 1 betaalrekening voor incasso's
- Gold cards voor vakantie/aankopen via internet die je graag 'verzekerd' wilt (2 passen uiteraard).

Overigens ben ik het wel eens met de anderen in dit topic, ik heb het idee dat de functionaliteit van het online bankplatform veel uitgebreider is van ABN dan van de andere banken. Overstappen naar een andere bank was overigens ook niet echt een optie, dat zou maar 1-2 eur in totaal hebben uitgemaakt, dan vond ik de 'voordelen' van betere functionaliteit en vooral niet overal je rekeningnummer aan moeten passen toch zwaarder wegen :) .

Overigens wordt eea binnenkort weer een paar centen duurder, volgens mij alleen het 'normale' betaalproduct.

Bottomline dus wel eens met het idee dat de totaaldienstverlening wel op orde is bij ABN AMRO. Overname door een andere bank zal niet zo snel gebeuren, voorlopig zijn ze nog voor de helft eigenaar van iedereen in NL :+

Dance with the stars

• Glup
  • Niet online
JAN-B schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:33:
graag uitleg :? welke onwaarheid?
Ik bedoelde dat je zei dat het 'iets meer was' maar ik realiseer mij dat dit ook absoluut en niet relatief kan worden gerealiseerd waarna het een kwestie van interpretatie zal zijn wat 'ietsje meer' is. Van 1 naar 2 cent is een verdubbeling maar tegelijkertijd ook 'ietsje meer' :+

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Om er nog even op terug te komen, we gaan hier dus van 3x 1,70 naar 3 x 3,95 per maand.... :X

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
Dit wist ik niet:
ABN Amro rekent extra kosten als je jaarlijks meer dan 10.000 euro contant opneemt.
Daarna 5 euro per transactie plus 0,5% van het opgenomen bedrag.

Staat in de nieuwe tarievenlijst: https://www.abnamro.nl/nl...-en-voorwaarden-2021.html

[Voor 17% gewijzigd door U123456 op 25-04-2021 08:12]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:00
(jarig!)
U123456 schreef op zondag 25 april 2021 @ 08:08:
Dit wist ik niet:
ABN Amro rekent extra kosten als je jaarlijks meer dan 10.000 euro contant opneemt.

Staat in de nieuwe tarievenlijst: https://www.abnamro.nl/nl...-en-voorwaarden-2021.html
Dat wist ik ook niet, maar het is aan de klant om te weten met welke voorwaarden ze akkoord gaan.

Is verder een prima initiatief, ik zou niet weten waarom een consument meer dan 10.000 euro pp jaarbasis zou moeten opnemen. Zeker om zwart geld te voorkomen een mooi begin.

Nu nog zorgen dat men grip krijgt op die ZZP'ers die zwart klussen en cash bijverdienen. Gewoon het hele fysieke geld stapsgewijs afschaffen de komende jaren :-)

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Ik heb een klein beetje contant geld op zak voor het geval dat er weer een landelijke betaalstoring optreedt net wanneer ik de boodschappen afreken, maar dat heb ik nog niet hoeven gebruiken. Verder al jaren geen contant geld aangeraakt, en dat vind ik helemaal prima. Ik zou niet droevig zijn als het wordt afgeschaft :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
President schreef op zondag 25 april 2021 @ 08:49:
Nu nog zorgen dat men grip krijgt op die ZZP'ers die zwart klussen en cash bijverdienen. Gewoon het hele fysieke geld stapsgewijs afschaffen de komende jaren :-)
Als de mogelijkheid van anoniem betalen wordt afgeschaft dan schept dat de voorwaarden voor een totaal gecontroleerde samenleving. Niet verstandig want mensen en zeker politici kunnen niet omgaan met zulke macht })

• Glup
  • Niet online
U123456 schreef op zondag 25 april 2021 @ 08:08:
Dit wist ik niet:

€10.000 (totaal) is toch het bedrag dat in de Wet Ongebruikelijke Transacties staat? Zou wel eens kunnen zijn dat ABN AMRO vanaf dan meer dus kostbaar onderzoek naar het gedrag van de klant moet doen.

President schreef op zondag 25 april 2021 @ 08:49:
Het mooie is natuurlijk dat zwart (cash) geld vaak ook zwart uitgegeven wordt. Mensen die dus veel met zwart geld werken hebben helemaal geen last van deze maatregel.

Maar goed, meer dan (gemiddeld) € 200 per week contant uitgeven is in de Nederlandse context ondertussen niet meer gangbaar.

En ja @Glup: er staat € 10.000, maar dat is per transactie, niet cumulatief.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Anoniem: 567735 schreef op zondag 25 april 2021 @ 12:05:
[...]
En ja @Glup: er staat € 10.000, maar dat is per transactie, niet cumulatief.
Let wel even op de definitie van transactie: "een handeling of samenstel van handelingen van of ten behoeve van een cliënt waarvan de instelling ten behoeve van haar dienstverlening aan die cliënt heeft kennisgenomen".

Voor legale handelingen hoef je je natuurlijk geen zorgen te maken hierover.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:14
Glup schreef op zondag 25 april 2021 @ 09:03:
[...]

€10.000 (totaal) is toch het bedrag dat in de Wet Ongebruikelijke Transacties staat? Zou wel eens kunnen zijn dat ABN AMRO vanaf dan meer dus kostbaar onderzoek naar het gedrag van de klant moet doen.
De grenswaarde is voor een individuele transactie, dit betreft de waardesom over een jaar. Ik zelf kom al jaren niet meer aan de 10.000 EUR som (contant). Maar ik heb wel het idee dat ABN AMRO bezig is met tarieven goed te verhogen en de dienstverlening snel te verminderen.

Soms verbaast mij de huidige strategie ook, je mag de geldstortmachine gebruiken maar kost boven de 50 EUR extra geld. Echter mag je wel in deelporties tot 50 EUR meerdere keren gratis storten 8)7. Nu snap ik dat als je 1000 EUR wilt storten het een dagtaak is. Maakt dan gewoon dat particuliere rekeninghouders gratis en bedrijven betalen x bedrag.

• K-aroq
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 01-05-2021
Anoniem: 567735 schreef op zondag 25 april 2021 @ 12:05:
[...]

Het mooie is natuurlijk dat zwart (cash) geld vaak ook zwart uitgegeven wordt. Mensen die dus veel met zwart geld werken hebben helemaal geen last van deze maatregel.
Als je echt veel zwart geld hebt is dat moeilijk om uit te geven. Ja, je kunt natuurlijk particulier een 2ehands BMW of Mercedes kopen en cash betalen. Maar ik denk dat zelfs veel particulieren dat niet willen. Tenzij je in hetzelfde milieu koopt en verkoopt.

K-aroq schreef op zondag 25 april 2021 @ 14:49:
[...]
Als je echt veel zwart geld hebt is dat moeilijk om uit te geven. Ja, je kunt natuurlijk particulier een 2ehands BMW of Mercedes kopen en cash betalen.
Mwa... auto is natuurlijk slecht, want zakt in waarde en moet geregistreerd worden, dan kun je beter een auto huren of leasen en cash betalen (weet niet of die truc nog veel wordt toegepast).

De klassiekers zijn natuurlijk kunst, antiek, reizen en horeca, vandaar mijn opmerking eerder over hoe cash vaak cash in stand houdt.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Hebben meer mensen van ABN de "opgelicht via Marktplaats"-mail gehad onder de noemer "productinformatie", terwijl alle nieuwsbrief-vinkjes uit staan?

En meer mensen waarbij de Android-app blijft melden dat er ID-informatie mist terwijl ik mijn paspoort en rijbewijs al heb geüpload?

De helpdesk komt in beide gevallen niet verder dan "probeer het nog een keer".

Helemaal klaar met de brakke IT van de ABN en de oplopende kosten, nog voor het nieuwe jaar zal het gros van m'n geld bij ze weg zijn.

In dezelfde week dividend uitkeren en de rente verlagen en kosten verhogen, welke psychopaten staan daar aan het roer?

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

• President
(jarig!)
CodeCaster schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:21:
Hebben meer mensen van ABN de "opgelicht via Marktplaats"-mail gehad onder de noemer "productinformatie", terwijl alle nieuwsbrief-vinkjes uit staan?

En meer mensen waarbij de Android-app blijft melden dat er ID-informatie mist terwijl ik mijn paspoort en rijbewijs al heb geüpload?
Nope, app werkt prima hier voor bankzaken (lopende rekening, spaar rekening, rekeningen kinderen), beleggers rekening en hypotheek :-)

• devices
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18-03 21:47
Ik ga langzaam weg bij ABN omdat ze twee euro per maand rekenen voor mensen die buiten Nederland wonen. Altijd goede service gehad, dus verder is niks met ze mis. Als ik ooit terug kom naar Nederland, staan ze zeker bovenaan mijn lijstje.

• Sjah
  • Laatst online: 22:00
ABN wil wat ik zie op mijn abn website (browser met pc) dat ik straks ipv inloggen met de edentifier, ga inloggen met de phone....QR dus. Dus ook al zit ik over half jaar op mijn desktop te ABN-bankieren, ik MOET de iPhone erbij pakken. 8)7
Jammerlijk, want mijn iPhone 5s met iOs 12 is nu al te oud, en ik word verplicht om iets nieuws te kopen. Nou kan ik dat nog wel lijen, maar mensen die niet aan de smartphone willen dan, of gewoon niet een honderdje of 5 reserve hebben? Erger misschien nog wel dat ik me toevlucht moet nemen tot dit topic, ik kan dit niet vinden op Google, gaat dit zo straffeloos en ongemerkt voorbij...pff.

• President
(jarig!)
Sjah schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:19:
ABN wil wat ik zie op mijn abn website (browser met pc) dat ik straks ipv inloggen met de edentifier, ga inloggen met de phone....QR dus. Dus ook al zit ik over half jaar op mijn desktop te ABN-bankieren, ik MOET de iPhone erbij pakken. 8)7
Jammerlijk, want mijn iPhone 5s met iOs 12 is nu al te oud, en ik word verplicht om iets nieuws te kopen. Nou kan ik dat nog wel lijen, maar mensen die niet aan de smartphone willen dan, of gewoon niet een honderdje of 5 reserve hebben? Erger misschien nog wel dat ik me toevlucht moet nemen tot dit topic, ik kan dit niet vinden op Google, gaat dit zo straffeloos en ongemerkt voorbij...pff.
Tja, je gebruikt een telefoon van 9 jaar oud welke niet meer ondersteund wordt door Apple... Waarvoor geen veiligheidsupdates meer worden uitgebracht. Logisch dat de ABN app het niet doet op zo'n oude en potentieel onveilige telefoon.

Mensen die niet aan de smartphone willen zullen doorgaans ook niet aan internetbankieren doen...
Hoezo een honderdje of 5 reserve? Een Android telefoon die je voor de abn app kan gebruiken is voor stukken minder verkrijgbaar?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Sjah Google noemt https://radar.avrotros.nl...itfaseren-e--t199433.html waar verwezen wordt naar https://www.facebook.com/...1793636/5359714394039640/ waar het volgende staat:
Goedemiddag Maria,

Dank voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat de opmerking dat er in de toekomst afscheid gaat worden genomen van de e.dentifier voor vraagtekens zorgt.

We hebben hierover intern navraag gedaan want ook wij kunnen ons nog geen ABN AMRO zonder e.dentifier voorstellen om eerlijk te zijn.

Je mag er dan ook vanuit gaan dat er voorlopig nog niets zal veranderen aan de mogelijkheden om in te loggen.

Wel geven de cijfers aan dat klanten vaker inloggen via de app dan het inloggen via de website (met pas en e.dentifier, of door de code te scannen op het scherm met de telefoon waar de app op staat).
Dus in die zin is het geen vreemde gedachte dat ergens in de (verre) toekomst de e.dentifier niet meer nodig zal zijn. Momenteel heb je de e.dentifier in ieder geval nog nodig om de app te kunnen installeren op een telefoon of tablet, dus mijn persoonlijke verwachting is dat de e.dentifier niet zomaar zal verdwijnen. 🙂

Floris
Ik hoop voor moeders dat dat ding blijft bestaan, zij heeft sinds vorig jaar pas een smartphone vanwege VoLTE (wat door geen enkele niet-smartphone wordt ondersteund) maar internet bankieren op de smartphone zie ik haar niet doen, plus ze heeft geen internet abo dus als ze ergens anders dan thuis wil inloggen zou ze eerst een internetverbinding voor de smartphone moeten zien te regelen voor ze kan inloggen.
President schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:31:
Mensen die niet aan de smartphone willen zullen doorgaans ook niet aan internetbankieren doen...
Het een hoeft niet gerelateerd te zijn aan het ander ;) , ken genoeg mensen zonder smartphone die alles (ook internetbankieren) thuis op de pc doen.

[Voor 9% gewijzigd door Raven op 13-11-2022 11:34]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• President
(jarig!)
Raven schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:32:
, plus ze heeft geen internet abo dus als ze ergens anders dan thuis wil inloggen zou ze eerst een internetverbinding voor de smartphone moeten zien te regelen voor ze kan inloggen.
Waar zou ze anders dan thuis moeten inloggen en waarop zou ze dat dan moeten doen? Bij jou thuis met haar laptop? Dan kan ze toch jullie wifi gebruiken voor haar telefoon?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

President schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:35:
[...]

Waar zou ze anders dan thuis moeten inloggen en waarop zou ze dat dan moeten doen? Bij jou thuis met haar laptop? Dan kan ze toch jullie wifi gebruiken voor haar telefoon?
Bijv op vakantieadres? Of bij bankkantoor (waar dan ook), daar staan pc's waar je kan inloggen maar als de QR-code verplicht wordt dient de mobiel dus wel internet te hebben.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• President
(jarig!)
Raven schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:38:
[...]

Bijv op vakantieadres? Of bij bankkantoor (waar dan ook), daar staan pc's waar je kan inloggen maar als de QR-code verplicht wordt dient de mobiel dus wel internet te hebben.
Tja, ik vind dat je alleen op je eigen computer internetbankieren hoort te gebruiken en al zeker niet op een desktop ergens in het buitenland... Maar als je een computer hebt op een vakantie adres dan zal er ook wel wifi zijn. En ook bij het bankkantoor zal er dan vast wel wifi zijn of wifi komen.

Maar goed, bevalt het niet dan moet iemand maar overstappen naar een andere bank... Al neem ik aan dat 2FA vanzelf allemaal via internet gaan

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:41
Een nieuwe telefoon hoeft geen 500 euro te kosten.

Voor 100-200 euro heb je al een nieuwe telefoon. En voor minder een gebruikte.

Het heeft te maken met ondersteuning van 1 type inlog ipv 20 verschillende.

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:49
Ik kan mijn creditcard niet aan de ABN app toevoegen. Hij crasht altijd als ik op toestemming geven druk. Andere die dit herkennen?

ZO SE LG Neon 2 - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Corsa-E GS-Line | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:09

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dat soort onzin verwacht ik al een paar jaar heel eerlijk gezegd, want weer eens de massa die (cr)apps geweldig vindt op hun speelgoedtelefoontjes en dus de minderheid die daar totaal geen zin in heeft wegdrukt... :') _O-

Ik denk dat ik gewoon een € <100 kostende telefoon als "Dedicated e.Dentifier" erbij zal nemen als het echt ooit zover komt : Effe inloggen en daarna gaat die lekker weer UIT :Y)

Alsof het al niet erg genoeg was dat men alle kantoren aan het opheffen is om je vervolgens richting dit soort onzin te duwen! }:| :F

Op dit moment werkt het in ieder geval nog steeds zonder telefoon : https://www.abnamro.nl/mijn-abnamro/authenticatie/inloggen/ :)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• President
(jarig!)
nero355 schreef op zondag 13 november 2022 @ 20:01:
[...]

Dat soort onzin verwacht ik al een paar jaar heel eerlijk gezegd, want weer eens de massa die (cr)apps geweldig vindt op hun speelgoedtelefoontjes en dus de minderheid die daar totaal geen zin in heeft wegdrukt... :') _O-

Ik denk dat ik gewoon een € <100 kostende telefoon als "Dedicated e.Dentifier" erbij zal nemen als het echt ooit zover komt : Effe inloggen en daarna gaat die lekker weer UIT :Y)

Alsof het al niet erg genoeg was dat men alle kantoren aan het opheffen is om je vervolgens richting dit soort onzin te duwen! }:| :F

Op dit moment werkt het in ieder geval nog steeds zonder telefoon : https://www.abnamro.nl/mijn-abnamro/authenticatie/inloggen/ :)
Klaag dan ook meteen de instanties die DigiD gebruiken aan, aangezien je daarbij ook de app of sms voor nodig hebt...

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
President schreef op zondag 13 november 2022 @ 20:18:
[...]

Klaag dan ook meteen de instanties die DigiD gebruiken aan, aangezien je daarbij ook de app of sms voor nodig hebt...
Hoe durven ze dingen veilig te maken! Wij willen gewoon onze ouderwetse onveilige manieren blijven gebruiken die maar al te achterhaald en braakgevoelig zijn! :(

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:38
SmurfLink schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:38:
[...]

Hoe durven ze dingen veilig te maken! Wij willen gewoon onze ouderwetse onveilige manieren blijven gebruiken die maar al te achterhaald en braakgevoelig zijn! :(
Ik zie niet in waarom een E.dentifier qua beveiliging echt onveiliger is.

Met E.dentifier heb je nodig om een opdracht uit te voeren:
  1. Niet gebonden aan een account, dus telt niet mee: Een E.dentifier
  2. Iets dat je hebt: De bankpas
  3. Iets dat je weet: De pincode behorende die bankpas
Inloggen met een E.dentifier is dus netjes 2FA.

Met QR inloggen hebt je nodig om een opdracht uit te voeren:
  1. Iets dat je hebt: Een smartphone, (die reeds gekoppeld is aan een account?)
  2. Iets dat je weet of iets wat je bent: identificatiecode, die je instelt in de app of vingerafdruk
Inloggen met een QR is ook 2FA, maar dan met een mogelijke keuze in "Iets dat je weet of iets wat je bent".

Tuurlijk een E.dentifier met kleuren-QR code zoals Rabobank (Cronto code) kan beter zijn, omdat daar de transactie gegevens op de E.dentifier komen te staan, maar de huidige E.dentifier is zeker ook niet verkeerd qua beveiliging zover ik weet.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Groentjuh schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:17:
[...]

Ik zie niet in waarom een E.dentifier qua beveiliging echt onveiliger is.

Met E.dentifier heb je nodig om een opdracht uit te voeren:
  1. Niet gebonden aan een account, dus telt niet mee: Een E.dentifier
  2. Iets dat je hebt: De bankpas
  3. Iets dat je weet: De pincode behorende die bankpas
Inloggen met een E.dentifier is dus netjes 2FA.

Met QR inloggen hebt je nodig om een opdracht uit te voeren:
  1. Iets dat je hebt: Een smartphone, (die reeds gekoppeld is aan een account?)
  2. Iets dat je weet of iets wat je bent: identificatiecode, die je instelt in de app of vingerafdruk
Inloggen met een QR is ook 2FA, maar dan met een mogelijke keuze in "Iets dat je weet of iets wat je bent".

Tuurlijk een E.dentifier met kleuren-QR code zoals Rabobank kan beter zijn, omdat daar de transactie gegevens op de E.dentifier komen te staan, maar de huidige E.dentifier is zeker ook niet verkeerd qua beveiliging zover ik weet.
Hoeveel jaar oud is de eDentifier inmiddels? De software die daarop staat is dus ook achterhaald, net als de oude telefoons die niet meer ondersteund worden. Elk algoritme kan uiteindelijk wel gekraakt worden, daarom vermoed ik dat ABN er vanaf gaat stappen. Gezien ze de app constant kunnen updaten en dingen kunnen veranderen is die een stuk veiliger.

• Mgear
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-03 13:25
Abn Amro was ooit een goede en betrouwbare bank, sinds de reorganisatie enige jaren geleden is alles versnippert geraakt en de bank niet meer zoals voorheen. Afspraken die je maakt op kantoor met medewerkers worden dor een andere collega weer anders gepretendeerd of niet nagekomen. Bij klachten wijst iedereen naar elkaar. Ik zeg dit als een klant vanaf kleins af aan.

In mijn omgeving zijn ook velen allang klant welke uitzien of al zijn overgestapt op een andere bank.je bent oprecht beter af bij een betrouwbare grote bank zoals bijvoorbeeld Rabobank of Ing.

[Voor 9% gewijzigd door Mgear op 14-11-2022 10:29. Reden: aanvulling]

• Groentjuh
SmurfLink schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:20:
[...]

Hoeveel jaar oud is de eDentifier inmiddels? De software die daarop staat is dus ook achterhaald, net als de oude telefoons die niet meer ondersteund worden.
Dus simpelweg dat iets 10 jaar oud is betekend onveilig? Die edentifiers zijn geen aan het internet gekoppelde apparaten (USB gekoppeld is minder handig). Naar mijn weten is het algoritme om de authorisatiecode te genereren nog niet gekraakt en kunnen goede algoritmes best lang veilig blijven.

Zo'n apparaatje doet niet bepaald veel spannends: Het neemt een uniek gegevens van de bankpas + pincode + verzendcode en doet daar een wiskundige operatie mee om een authorisatiecode te maken.

Van bijvoorbeeld AES kun je ook precies van opzoeken hoe het werkt, maar aanvallen is moeilijk want je moet nog steeds dan bij alle gegevens komen (key + IV + data).

En ook TOTP begint alweer oud te worden? Desondanks wordt dat nog steeds als veilig gezien?

• Groentjuh
Mgear schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:25:
In mijn omgeving zijn ook velen allang klant welke uitzien of al zijn overgestapt op een andere bank.je bent oprecht beter af bij een betrouwbare grote bank zoals bijvoorbeeld Rabobank of Ing.
Via de VVE maanden lang een aanvaring gehad met de Rabobank; Die lijkt niet veel beter hoor. Zolang het loopt, loopt het. Zodra de klantenservice nodig is, dan wordt het moeilijk.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ophidian schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:49:
Ik kan mijn creditcard niet aan de ABN app toevoegen. Hij crasht altijd als ik op toestemming geven druk. Andere die dit herkennen?
Ja, heel herkenbaar dat de IT bij ABN niet functioneert.

Een leesbaar rekeningoverzicht in de app zonder te hoeven scrollen en zonder tiles alsof het een tablet-app is gaat ook nooit meer gebeuren.

Bug 01-01-2023:

Bug 16-01-2023:

Je kunt, als je niet ingelogd bent, in de app een QR-code scannen (voor inloggen, maar ook voor betalingen). Als je een code scant, op Verder drukt, en dan op het kruisje drukt, verschijnt de camera weer, maar scant 'ie niks.

[Voor 42% gewijzigd door CodeCaster op 16-01-2023 14:02]

I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

• Ellybelly
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 05-02 13:55
Vandaag sta ik bij de lidl. Wil afrekenen met pas van gezamenlijke rekening. Werkt niet. Nou dan maar met mijn eigen pas betalen. Inloggen in app: rekeninggegevens gezamenlijke rekening verdwenen. Inloggen thuis op pc: uw pas is geblokkeerd.bel 0900....
Zo gezegd zo gedaan. Abn weet het ook niet. Ze stellen onderzoek in. Ondertussen gaan de incassos voor hypotheek en ziektekosten niet door. Geld overmaken naar die rekening lukt ook niet.
Zijn we mooi klaar mee! Nu wachten tot ze ons bellen en wij onze passen weer kunnen gebruiken.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

CodeCaster schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:52:
Een leesbaar rekeningoverzicht in de app zonder te hoeven scrollen en zonder tiles alsof het een tablet-app is gaat ook nooit meer gebeuren.
Ben ik dan echt de enige? :') Dit is het "Overzicht" als ik de app open:

Je kunt hier slechts vier rekeningen zien, ongevraagd gegroepeerd, de groepen zijn niet van plaats of grootte te wijzigen, en ik moet scrollen om mijn spaarrekeningen te zien.

Dit scherm was, ooit, in één oogopslag en door mijzelf gesorteerd:

• Betaalrekening privé
• Spaarrekening privé
• Betaalrekening zakelijk
• Spaarrekening zakelijk
• Begeleid beleggen
• Zelf beleggen

Overzichtelijker kon niet. Maar goed. Einde rant.

• nero355

nero355

CodeCaster schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 10:22:
Ben ik dan echt de enige? :') Dit is het "Overzicht" als ik de app open
Gebruik toch een browser gewoon! :P

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

nero355 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 15:53:
[...]

Gebruik toch een browser gewoon! :P
Dat zou je zeggen, maar omdat het allemaal ReSPOnSiVE moet zijn tegenwoordig, heeft de mobiele site ook exact vier rekeningen in beeld in exact dezelfde sortering.

VIER. Waar Tweakers ook perfect overzichtelijk, leesbaar en aanklikbaar tien topictitels op één scherm weet te krijgen.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
CodeCaster schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 16:52:
[...]

Dat zou je zeggen, maar omdat het allemaal ReSPOnSiVE moet zijn tegenwoordig, heeft de mobiele site ook exact vier rekeningen in beeld in exact dezelfde sortering.
Mobile led design is bruikbaar op de mobiel en/of tablet waar de informatiedichtheid op een tablet al - naar mijn mening - te laag is. In de browser op een computer is het dramatisch laag. Hogere resoluties edoch minder informatie. Wat mij betreft geen positieve ontwikkeling maar wat doe je er aan als vrijwel - zo niet alle - dat als basis hebben, zeker als de algehele populatie het als voorkeur heeft.
CodeCaster schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 16:52:
[...]
VIER. Waar Tweakers ook perfect overzichtelijk, leesbaar en aanklikbaar tien topictitels op één scherm weet te krijgen.
Ook hier zijn wel designs geweest die bijzonder weinig informatie hadden voor de content die ze lieten zijn.

[Voor 20% gewijzigd door Napo op 15-03-2023 17:53]

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 20-03 16:41
Groentjuh schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:41:
[...]

Dus simpelweg dat iets 10 jaar oud is betekend onveilig? Die edentifiers zijn geen aan het internet gekoppelde apparaten (USB gekoppeld is minder handig). Naar mijn weten is het algoritme om de authorisatiecode te genereren nog niet gekraakt en kunnen goede algoritmes best lang veilig blijven.

Zo'n apparaatje doet niet bepaald veel spannends: Het neemt een uniek gegevens van de bankpas + pincode + verzendcode en doet daar een wiskundige operatie mee om een authorisatiecode te maken.

Van bijvoorbeeld AES kun je ook precies van opzoeken hoe het werkt, maar aanvallen is moeilijk want je moet nog steeds dan bij alle gegevens komen (key + IV + data).

En ook TOTP begint alweer oud te worden? Desondanks wordt dat nog steeds als veilig gezien?
Het grootste nadeel van dit systeem is dat je met bankpas en pin code alles kunt doen. Er is geen extra beveiligingslaag. Dat ligt weliswaar niet direct aan de edentifier, maar wel aan hoe ABN-AMRO het gebruikt. Een uniek code generator waarbij het serienummer van de generator wordt meegenomen is veiliger. Die ligt veilig thuis en is moeilijker om te stelen dan een pinpas.

• nero355

nero355

Napo schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 17:52:
Mobile led design is bruikbaar op de mobiel en/of tablet waar de informatiedichtheid op een tablet al - naar mijn mening - te laag is.
In de browser op een computer is het dramatisch laag. Hogere resoluties edoch minder informatie.

Wat mij betreft geen positieve ontwikkeling maar wat doe je er aan als vrijwel - zo niet alle - dat als basis hebben, zeker als de algehele populatie het als voorkeur heeft.
Voorkeur of opgedrongen gekregen...?! ;)
Ook hier zijn wel designs geweest die bijzonder weinig informatie hadden voor de content die ze lieten zijn.
Het speelt zelfs op dit moment als ik de klachten in Feedbacktopic voor de nieuwe frontpage bekijk! :D

Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee