Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• dcs88
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 06-01 17:44
Hallo,

Wat zijn de ervaringen met ABN AMRO? Hoe ervaren jullie de service & de betaalpakketten van deze bank?
Ervaren jullie veel storingen met het internetbankieren of app? Heb je veel de identiefier nodig in de app of is alles te doen met een pincode?
Ik kan via mijn werk 50% korting krijgen op de producten bij de ABN AMRO, dus ik denk er serieus over na om alles over te zetten naar deze bank, dit vanwege de kosten en het gemak.

Momenteel hebben mijn vrouw en ik allebei een privé rekening bij de ASN Bank, en een gezamenlijke bij SNS.

Alvast bedankt. :)

Beste antwoord (via dcs88 op 04-09-2016 15:40)

• sylvesterrr
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 24-02 22:18
Ik ben vanwege het werkgeversarrangement (50% korting op betaalpakket + 0.2% rentekorting op hypotheek) overgestapt op ABN AMRO. Het bevalt me prima. :Y Ik heb drie betaalrekeningen (1 voor salaris+automatische incasso's en dergelijke, 1 voor "zakgeld" en 1 voor m'n motor).

De app vind ik ook goed werken.

Alle reacties

• Fornoo
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 22:12
Als klant bij de ABN AMRO heb ik weinig te klagen (geen tot weinig storingen).

Je hebt voor alle transacties wel een identifier nodig, maar dat ervaar ik niet als een probleem.

Denk dat het overstappen van bank A naar bank B binnen Nederland niet zo heel spannend is. ;)

• ByteDelight
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 22:23

ByteDelight

Retro computing is alive!

Ik denk dat je op de website van ABN AMRO de details kunt achterhalen, maar het mooie is inderdaad dat je voor betalingen onder een bepaald bedrag geen E.dentifier nodig hebt maar je eigen code kunt gebruiken.
Ik twijfel even of dat de eerste keer naar een nieuw banknummer wel moet, ik dacht van niet.
Ik gebruik de app niet (heb altijd een pc in de buurt).

Over hypotheken ben ik wat minder tevreden: ik ben verplicht van Fortis overgegaan naar ABN AMRO (bij de overname), maar opeens was ik heel wat flexibiliteit kwijt. Het zou kunnen dat dat voor een groot deel te wijten is aan opgelegde regels vanuit de regering, ik kan het niet zeggen.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• Dunta
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 24-02 00:53
Je hebt niet voor alle transacties een identifier nodig, zie hier. ;)

• wuppie007
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 00:12
Ik heb zelf het studentenpakket van ABN. De app werkt prima, je kan er ook een rekening mee delen of mee kijken met anderen. Al heb ik daar zelf geen ervaring mee. Je kan inderdaad een bedrag instellen wat je zonder kastje kan betalen. Dit geld voor zowel ideal betaling op je telefoon als overboeken naar bekenden (in je adresboek)

• dcs88
quote:
kazuyakevin schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 14:08:
Je hebt niet voor alle transacties een identifier nodig, zie hier. ;)
Dank je wel voor de link. Ik zag dat ik daar ook gelijk een demo van de app kon bekijken. Dat is ook weer mooi meegenomen. ;-)

dcs88 wijzigde deze reactie 23-08-2016 14:19 (29%)

• Nogne
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 19:57

Nogne

Weet niet waar hij over praat

quote:
dcs88 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:56:
Ik kan via mijn werk 50% korting krijgen op de producten bij de ABN AMRO
Sorry voor de off-topic:
Ik wil ook wel 50% korting op mijn hypotheek :P

>.<

• dcs88
quote:
Nogne schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 14:19:
[...]

Sorry voor de off-topic:
Ik wil ook wel 50% korting op mijn hypotheek :P
Haha iedereen wil dat wel. ;-) De 50% korting geldt voor de betaalpakketten van ABN AMRO.

• Pizza_Boom
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 00:37
Ik zit al jaren bij ABN en ben eigenlijk niet meer dan tevreden. Had ooit problemen met een pas (een van de lagen liet los), bij een willekeurig kantoor naar binnen gewandeld, even wachten op een medewerker en werd keurig geholpen en kreeg kosteloos, zonder enig gedoe, een nieuwe pas thuisgestuurd.

Ik heb verder het idee dat ABN redelijk vlot geld overmaakt. Als ik anderen wel eens hoor dat het een dag ofzo duurt voordat geld bij is geschreven, zelfs bij overmakingen naar het buitenland krijg ik vaak al binnen 24 uur bericht terug dat het geld op desbetreffende rekening staat.

• rr7r
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 21-02 23:53
Ik denk dat je bankrelatie doorgaans langer duurt dan je werkrelatie met werkgever X. Zolang je geen korting op je hypotheek krijgt lijkt me de korting in absolute euro's toch vrij klein?

• dcs88
quote:
rr7r schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:15:
Ik denk dat je bankrelatie doorgaans langer duurt dan je werkrelatie met werkgever X. Zolang je geen korting op je hypotheek krijgt lijkt me de korting in absolute euro's toch vrij klein?
Het scheeld ongeveer €23 euro per jaar, ABN AMRO maakt gebruik van de e.dentifier2 en niet de digipas (nu hebben we er 4, 2 voor onze eigen privé rekeningen en 2 voor de gezamenlijke), dus gemak is ook wel wat waard toch? ;)

• rr7r
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 21-02 23:53
Ik ben even niet meer zo bekend met de e.dentifier2 van ABN, maar bij Rabobank scant ie een QR code en ING werkt met SMS codes. Denk dat dat twee fijnere, afhankelijk van persoonlijke voorkeur, methoden zijn.

• Anakha
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 00:41
Ik zou nooit overstappen van ASN naar ABN (ik heb bij allebei al zo'n 10 jaar een rekening). Bij de ASN Bank krijg je (een klein beetje) rente op je betaalrekening, en de kosten van het pakket zijn al lager, dus die ASN-rekening is flink goedkoper dan bij de ABN. Met jouw 50% korting bij ABN zal het elkaar nog steeds niet zoveel ontlopen, tenzij je altijd maar heel weinig geld op je betaalrekening hebt staan.

Wat punten die ik prettiger vind bij ASN dan ABN:
  • het apparaatje voor online overboekingen is een stuk kleiner en dus makkelijker mee te nemen, en je hebt daar je bankpas niet bij nodig
  • de app van ASN werkt nog gewoon bij gebruik van Twilight, bij die van de ABN moet ik die app dan eerst stoppen. Duurde bovendien een tijdje voor duidelijk werd waarom de app na een update opeens niet meer werkte, was erg irritant
  • De ASN Bank doet het qua maatschappelijk verantwoord ondernemen wat mij betreft beter dan de ABN
  • Ik heb met de klantenservice van ASN betere ervaringen dan die van de ABN.

• Speedmaster
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22:14

Speedmaster

Make my day...

quote:
rr7r schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:33:
Ik ben even niet meer zo bekend met de e.dentifier2 van ABN, maar bij Rabobank scant ie een QR code en ING werkt met SMS codes. Denk dat dat twee fijnere, afhankelijk van persoonlijke voorkeur, methoden zijn.
Sterker nog, vanuit de ING App kan je mobiel betalen met een 5 cijferige PIN code die je vooraf instelt voor toegang tot de App. Kwestie van App downloaden, 1 x akkoord geven in de online ING omgeving en klaar

Speedmaster wijzigde deze reactie 23-08-2016 15:39 (13%)

• One-eye864
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 16:39
quote:
Speedmaster schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:38:
[...]

Sterker nog, vanuit de ING App kan je mobiel betalen met een 5 cijferige PIN code die je vooraf instelt voor toegang tot de App. Kwestie van App downloaden, 1 x akkoord geven in de online ING omgeving en klaar
Bij de ABN kan dit ook. Met je 5 cijferige code kan je tot je (zelf ingestelde) daglimiet gewoon bankieren (inclusief iDeal) zonder e-denifier.

Zowel in de app als online EDIT: Oeps toch alleen in de app zie ik nu.

One-eye864 wijzigde deze reactie 23-08-2016 15:51 (7%)

• dcs88
quote:
Anakha schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:36:
Ik zou nooit overstappen van ASN naar ABN (ik heb bij allebei al zo'n 10 jaar een rekening). Bij de ASN Bank krijg je (een klein beetje) rente op je betaalrekening, en de kosten van het pakket zijn al lager, dus die ASN-rekening is flink goedkoper dan bij de ABN. Met jouw 50% korting bij ABN zal het elkaar nog steeds niet zoveel ontlopen, tenzij je altijd maar heel weinig geld op je betaalrekening hebt staan.

Wat punten die ik prettiger vind bij ASN dan ABN:
  • het apparaatje voor online overboekingen is een stuk kleiner en dus makkelijker mee te nemen, en je hebt daar je bankpas niet bij nodig
  • de app van ASN werkt nog gewoon bij gebruik van Twilight, bij die van de ABN moet ik die app dan eerst stoppen. Duurde bovendien een tijdje voor duidelijk werd waarom de app na een update opeens niet meer werkte, was erg irritant
  • De ASN Bank doet het qua maatschappelijk verantwoord ondernemen wat mij betreft beter dan de ABN
  • Ik heb met de klantenservice van ASN betere ervaringen dan die van de ABN.
Het goedkoopste pakket van ABN AMRO kost €1,40 met de 50% korting €0,70 cent, tegenover een bankrekening bij de ASN voor €1,50. Bij ASN heb ik niet de mogelijkheid om eventueel contanten te storten, bij ABN wel, al moet ik wel naar een andere plaats.
Wij willen namelijk ook alle rekeningen bij één bank parkeren ipv meerdere banken.
Verder kun je bij ABN AMRO meerdere readers krijgen ipv 1, de digipas ben ik al een aantal keer zoek geraakt namelijk. ;)
De klantenservice van ASN vind ik ook erg goed daar zeker geen klachten over. _/-\o_

• Smitovic
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 17:00
Even een ander dingetje dan puur kosten en e.dentifiers:

Jaren terug een probleem gehad in Engeland, dat bij een aankoop het bedrag na 2 keer (schijnbaar) zonder succes pinnen het bedrag toch twee keer was afgeschreven. Heb de aankoop toen contant betaald nadat ik op straat wel met succes geld had opgenomen. Ben met alle bonnetjes en een goed verhaal de bank binnen gelopen en het werd direct geregeld. Tot zover mijn enige ervaring met de klantenservice van welke bank dan ook :p

Smitovic#2864 | PSN: Sm1t0v1c

• DarkUnreal
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23:23

DarkUnreal

Postmaster General

ABN AMRO's pinsparen is echt geweldig!

Nooit problemen met ABN gehad overigens. En ze hebben hadden het mooiste pin pasje :)

DarkUnreal wijzigde deze reactie 23-08-2016 18:02 (5%)

• dcs88
quote:
DarkUnreal schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 18:01:
ABN AMRO's pinsparen is echt geweldig!

Nooit problemen met ABN gehad overigens. En ze hebben hadden het mooiste pin pasje :)
Off-topic: Wie heeft dat nu dan volgens jou? Pin-sparen lijkt me ook wel wat ja. :-)

• Illusion
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23:20

Illusion

(the art of)

Ik heb voor een eenmanszaakje een zakelijke rekening bij de Abn. Een paar weken geleden kreeg ik een brief met nieuwe algemene voorwaarden. Belangrijkste wijziging: het mogelijk maken van negatieve spaarrente op je saldo.
Geen idee wat het beleid voor particulieren is, maar ik vind het wel verontrustend.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• dcs88
quote:
Illusion schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:52:
Ik heb voor een eenmanszaakje een zakelijke rekening bij de Abn. Een paar weken geleden kreeg ik een brief met nieuwe algemene voorwaarden. Belangrijkste wijziging: het mogelijk maken van negatieve spaarrente op je saldo.
Geen idee wat het beleid voor particulieren is, maar ik vind het wel verontrustend.
Dat kan ik inderdaad wel begrijpen, dit is (helaas) bij elke bank het geval. :-(

• Pizza_Boom
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 00:37
Ik heb 2 Edentifiers. Eentje in mijn laptoptas en eentje op mijn bureau. Als ik wat nodig heb, kan ik er eigenlijk altijd wel ergens eentje lenen, ik kan de mijne ook gewoon uitlenen aan andere ABN gebruikers (regelmatig gebeurt bij klasgenoten), de ABN Edentifier kan je met je computer via USB verbinden en als je dat prettig vindt, dan log je direct in bij ABN zonder de codes over te hoeven tikken. Volgens mij laadt ie ook op als je hem aan de USB hangt.

• One-eye864
quote:
Pizza_Boom schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 22:42:
Ik heb 2 Edentifiers. Eentje in mijn laptoptas en eentje op mijn bureau. Als ik wat nodig heb, kan ik er eigenlijk altijd wel ergens eentje lenen, ik kan de mijne ook gewoon uitlenen aan andere ABN gebruikers (regelmatig gebeurt bij klasgenoten), de ABN Edentifier kan je met je computer via USB verbinden en als je dat prettig vindt, dan log je direct in bij ABN zonder de codes over te hoeven tikken. Volgens mij laadt ie ook op als je hem aan de USB hangt.
Herkenbaar. Hier ook 1 thuis, 1 op kantoor en 1 in mijn laptoptas. En mocht ik dan toch echt nog een keer zonder zitten dan is er altijd wel iemand in de buurt die er één kan lenen.

• Lethalis
  • Registratie: april 2002
  • Niet online
Die identifier is mijn grootste ergernis. Voor de rest werkt het allemaal wel okee.

Ik heb in totaal 3 identifiers en krijg het nog voor elkaar dat ik af en toe zonder zit :')

Lethalis wijzigde deze reactie 24-08-2016 08:42 (36%)

The secret to creativity is knowing how to hide your sources ~ Walking on water and developing software to specification are easy.. as long as both are frozen ~ Everything should be made as simple as possible, but not simpler.

• One-eye864
Wat trouwens ook erg goed helpt voor kleinere bedragen (< je daglimiet) die je via internetbankieren wilt overmaken maar geen identifier bij de hand? Maak de betaling aan in internetbankieren maar verzend hem niet. Vervolgens kan je vanuit de app de betaling alsnog met je 5-cijferige code verzenden.

• martijn k.
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 23:48
quote:
Pizza_Boom schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 22:42:
Dit werkt niet meer volgens mij via USB, en gelukkig maar, een geïnfecteerde computer kon hier veel te makkelijk gebruik van maken.

Hier ook ABN, bevalt prima.

• One-eye864
quote:
martijn k. schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 08:53:
[...]
Dit werkt niet meer volgens mij via USB, en gelukkig maar, een geïnfecteerde computer kon hier veel te makkelijk gebruik van maken.
Jawel hoor werkt nog steeds prima.

• martijn k.
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 23:48
quote:
One-eye864 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 09:06:
[...]
Jawel hoor werkt nog steeds prima.
Ok dat wist ik niet :x

Ik meen dat het er ooit iets mee was... Eerste hit op google:

nieuws: Fraude mogelijk bij internetbankieren ABN Amro - update 2

Dat was in 2012...

• One-eye864
quote:
martijn k. schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 09:11:
[...]

Ok dat wist ik niet :x

Ik meen dat het er ooit iets mee was... Eerste hit op google:

nieuws: Fraude mogelijk bij internetbankieren ABN Amro - update 2

Dat was in 2012...
Klopt maar 4 jaar en meerdere updates later zijn die problemen er wel uit :)

• Reneger
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 14:23

Reneger

Wie? IK?

Gewoon de app gebruiken. Is een veilig platform, helemaal als je je toestel registreert. Ik prefereer de app boven de website, aangezien het gewoonweg veiliger is :)

• dcs88
Dank jullie wel voor de reacties. Ik ga binnenkort eens langs bij de ABN AMRO om de overstap te maken.😉

• PLAE
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 24-02 23:18
Je kunt tegenwoordig klant worden middels een selfie :D

• dcs88
quote:
PLAE schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 14:20:
Je kunt tegenwoordig klant worden middels een selfie :D
Dat zag ik ook op de site. Lijkt me leuk om dat te proberen! :P

• pagani
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
quote:
Lethalis schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 08:42:
Die identifier is mijn grootste ergernis. Voor de rest werkt het allemaal wel okee.

Ik heb in totaal 3 identifiers en krijg het nog voor elkaar dat ik af en toe zonder zit :')
Ik heb al maanden de edentifier niet meer gebruikt, je moet hiervoor alleen even in de app je bedrag zonder edentifier verhogen (met logischerwijs dan iets meer risico)

• RemcoDelft
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20:50
quote:
rr7r schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:33:
Het grote nadeel ervan is dat je altijd je PINpas moet pakken. Bij ASN/SNS heb je gewoon een klein apparaatje dat naast je computer ligt, zodat je pinpas in je jas kan blijven zitten.

Compact Flash kaartjes als stille IDE harddisk gebruiken. Gebruik kortingscoupon "ship4free" voor gratis verzenden.

• Leipo
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
quote:
RemcoDelft schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:21:
[...]

Het grote nadeel ervan is dat je altijd je PINpas moet pakken. Bij ASN/SNS heb je gewoon een klein apparaatje dat naast je computer ligt, zodat je pinpas in je jas kan blijven zitten.
en dat is heel fijn als een geldautomaat je pasje om onduidelijke redenen inslikt en je dus ook niet meer kan internetbankieren zolang je nieuwe pas nog niet bezorgt is....

(been there, done that...)

disclaimer: ik gebruik dus niet de app :)

Leipo wijzigde deze reactie 30-08-2016 12:24 (4%)

• One-eye864
quote:
RemcoDelft schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:21:
[...]

Ik snap je punt maar aan de andere kant is het zo dat je met al je bankpassen kan inloggen en vooral met iedere willekeurige edentifier.

Als je je apparaatje van de ASN/SNS bij je computer thuis hebt liggen en op kantoor bent kan je al niks meer aangezien je niet even die van een collega kan lenen.

Zowel een edentifier (met je eigen bankpas) of een dergelijk apparaatje van ASN/SNS hebben voor en nadelen. Zelf gebruik ik mijn edentifier bijna nooit aangezien ik veel via de app doe of online met mijn toegangscode. Maar voor de zekerheid heb ik er meerdere rondzwerven zodat ik er altijd 1 bij de hand heb als het nodig is.

• Firefly III
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

Firefly III wijzigde deze reactie 21-10-2019 09:29 (99%)
Reden: Leeg ivm privacy

• dcs88
quote:
One-eye864 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:51:
[...]
Ik snap je punt maar aan de andere kant is het zo dat je met al je bankpassen kan inloggen en vooral met iedere willekeurige edentifier.

Als je je apparaatje van de ASN/SNS bij je computer thuis hebt liggen en op kantoor bent kan je al niks meer aangezien je niet even die van een collega kan lenen.

Zowel een edentifier (met je eigen bankpas) of een dergelijk apparaatje van ASN/SNS hebben voor en nadelen. Zelf gebruik ik mijn edentifier bijna nooit aangezien ik veel via de app doe of online met mijn toegangscode. Maar voor de zekerheid heb ik er meerdere rondzwerven zodat ik er altijd 1 bij de hand heb als het nodig is.
Dat is ook één van de redenen waarom we naar ABN AMRO willen, je kan meerdere e dentifiers aanvragen. Bij ASN/SNS is dat 1 digipas per klant, per rekening.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• sylvesterrr
Ik ben vanwege het werkgeversarrangement (50% korting op betaalpakket + 0.2% rentekorting op hypotheek) overgestapt op ABN AMRO. Het bevalt me prima. :Y Ik heb drie betaalrekeningen (1 voor salaris+automatische incasso's en dergelijke, 1 voor "zakgeld" en 1 voor m'n motor).

De app vind ik ook goed werken.

• dcs88
Ik ben inmiddels overgestapt, we hebben gebruik gemaakt van het werkgeversarrangement. We hebben de passen binnen gekregen en het werkt allemaal goed. Vooral het gebruik maken van de identificatie code is erg makkelijk.
Iedereen bedankt voor het plaatsen van zijn/haar ervaring. :-)
Het heb me zeker geholpen in mijn keuze om over te stappen naar ABN AMRO. :-D

• Moah
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 09-01-2017
De random reader is gewoon een nachtmerrie. Altijd dat ding meeslepen, altijd maar je pinpas bij de hand, meerdere codes invoeren, etc. Als ik niet vanwege een rentekorting op mijn hypotheek een rekening had moeten hebben dan had ik mijn ABN rekening om deze reden opgezegd.

• sylvesterrr
quote:
Moah schreef op zondag 04 september 2016 @ 19:08:
De random reader is gewoon een nachtmerrie. Altijd dat ding meeslepen, altijd maar je pinpas bij de hand, meerdere codes invoeren, etc. Als ik niet vanwege een rentekorting op mijn hypotheek een rekening had moeten hebben dan had ik mijn ABN rekening om deze reden opgezegd.
Ik heb een random reader standaard in m'n tas, één op het werk (die ik deel met collega's) en één thuis. Het kost me hooguit 2-3 minuten per week extra ten opzichte van ING (die in mijn tijd op de juist kritische momenten eruit lag...). :)

• One-eye864
quote:
sylvesterrr schreef op maandag 05 september 2016 @ 08:30:
[...]

Ik heb een random reader standaard in m'n tas, één op het werk (die ik deel met collega's) en één thuis. Het kost me hooguit 2-3 minuten per week extra ten opzichte van ING (die in mijn tijd op de juist kritische momenten eruit lag...). :)
Precies zoals eerder gezegd werkt het hier bij mij ook zo en verder erg veel via de mobiele app. Daar heb je toto 750 euro helemaal geen reader meer nodig.

• NoTimeRemains
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:04
mss stom maar mijn bankpasjes van de ABN gaan altijd vrij rap kapot. Terwijl die van de Rabo wel netjes blijven... Iemand anders hier last van?

• One-eye864
Ik heb zelf alleen ervaring met bankpassen van Knab en ABN en bij mij overleven ze beide ongeveer net zo lang. En ik kan je wel vertellen dat ik niet echt zuinig ben op bankpassen.

• Reneger
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 14:23

Reneger

Wie? IK?

Tegenwoordig slijten ze een stuk minder snel met dat contactloos gebeuren :P

• Pat911
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 02-04-2018
quote:
NoTimeRemains schreef op maandag 05 september 2016 @ 11:05:
mss stom maar mijn bankpasjes van de ABN gaan altijd vrij rap kapot. Terwijl die van de Rabo wel netjes blijven... Iemand anders hier last van?
Geen last van. Eerder andersom. Mijn RABO-pas doet het regelmatig niet, dan moet ik weer pinnen met mijn ABN-pas en als ik thuis kom weer geld storten op die rekening (prive vs zakelijk). Veel gedoe en administratie.

• dcs88
quote:
Pat911 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:29:
[...]

Geen last van. Eerder andersom. Mijn RABO-pas doet het regelmatig niet, dan moet ik weer pinnen met mijn ABN-pas en als ik thuis kom weer geld storten op die rekening (prive vs zakelijk). Veel gedoe en administratie.
Ik heb deze ervaring ook, ik zit in de transitie van SNS -> ABN. Ik gebruikte mijn SNS pas vanavond om te binnen bij de Albert Heijn, maar contactloos betalen werkte niet, het moest weer "ouderwets" in de gleuf + pincode. Gelukkig binnenkort een nieuwe ABN pas.

• paweterings
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 02-02 16:35
Ik heb een bouwhypotheek bij de ABN. Bij het verlengen van de rentevaste periode proberen ze je op allerlei manieren te belazeren. De berekende rente was 0,2% te hoog (op jaarbasis €524,-). Dit ondanks vele overleggen van te voren en de toezegging dat ik de laagste rente zou krijgen.
Toch kreeg ik de te hoge rente. Ik heb dezelfde dag (op zaterdag) geprotesteerd en daar is mij toegezegd dat dit (met terugwerkende kracht) gecorrigeerd zou worden.
Toch berekenen ze weer een te hoge rente (nu 0,05% te hoog), en laten die bovendien een maand te laat ingaan, zodat ik een te hoge maandrente moet betalen.
Vertrouw nooit de ABN!

• Citroentjuh
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 17:28
dcs88 schreef op vrijdag 9 september 2016 @ 20:47:
[...]

Ik heb deze ervaring ook, ik zit in de transitie van SNS -> ABN. Ik gebruikte mijn SNS pas vanavond om te binnen bij de Albert Heijn, maar contactloos betalen werkte niet, het moest weer "ouderwets" in de gleuf + pincode. Gelukkig binnenkort een nieuwe ABN pas.
Euhm, je weet dat dit gewoon een veiligheidsmaatregel is bij contactloos betalen? Een keer in de zoveel transacties moet je pas erin en pincode ingeven. Is geen storing, is gewoon een protocol, en is voor zover mij bekend bij alle banken hetzelfde.

• gr8-jen
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22:23
Bericht uit 2016 😉

• DaveFlash
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 24-02 16:59

DaveFlash

Here&#039;s to the crazy ones

Breaking ABN trekt stekker uit android NFC. Wellicht ter voorbereiding op een mogelijke aanstaande launch van Google Pay in Nederland: nieuws: ABN Amro stopt met Android Wallet wegens te weinig gebruikers
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True