Vraag

• dcs88
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-03 15:15
Hallo,

Wat zijn de ervaringen met ABN AMRO? Hoe ervaren jullie de service & de betaalpakketten van deze bank?
Ervaren jullie veel storingen met het internetbankieren of app? Heb je veel de identiefier nodig in de app of is alles te doen met een pincode?
Ik kan via mijn werk 50% korting krijgen op de producten bij de ABN AMRO, dus ik denk er serieus over na om alles over te zetten naar deze bank, dit vanwege de kosten en het gemak.

Momenteel hebben mijn vrouw en ik allebei een privé rekening bij de ASN Bank, en een gezamenlijke bij SNS.

Alvast bedankt. :)

Beste antwoord (via dcs88 op 04-09-2016 15:40)

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Ik ben vanwege het werkgeversarrangement (50% korting op betaalpakket + 0.2% rentekorting op hypotheek) overgestapt op ABN AMRO. Het bevalt me prima. :Y Ik heb drie betaalrekeningen (1 voor salaris+automatische incasso's en dergelijke, 1 voor "zakgeld" en 1 voor m'n motor).

De app vind ik ook goed werken.

Alle reacties

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03 15:54
Als klant bij de ABN AMRO heb ik weinig te klagen (geen tot weinig storingen).

Je hebt voor alle transacties wel een identifier nodig, maar dat ervaar ik niet als een probleem.

Denk dat het overstappen van bank A naar bank B binnen Nederland niet zo heel spannend is. ;)

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05:22

ByteDelight

Retro computing is alive!

Ik denk dat je op de website van ABN AMRO de details kunt achterhalen, maar het mooie is inderdaad dat je voor betalingen onder een bepaald bedrag geen E.dentifier nodig hebt maar je eigen code kunt gebruiken.
Ik twijfel even of dat de eerste keer naar een nieuw banknummer wel moet, ik dacht van niet.
Ik gebruik de app niet (heb altijd een pc in de buurt).

Over hypotheken ben ik wat minder tevreden: ik ben verplicht van Fortis overgegaan naar ABN AMRO (bij de overname), maar opeens was ik heel wat flexibiliteit kwijt. Het zou kunnen dat dat voor een groot deel te wijten is aan opgelegde regels vanuit de regering, ik kan het niet zeggen.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• Dunta
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-03 23:26
Je hebt niet voor alle transacties een identifier nodig, zie hier. ;)

• wuppie007
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:31
Ik heb zelf het studentenpakket van ABN. De app werkt prima, je kan er ook een rekening mee delen of mee kijken met anderen. Al heb ik daar zelf geen ervaring mee. Je kan inderdaad een bedrag instellen wat je zonder kastje kan betalen. Dit geld voor zowel ideal betaling op je telefoon als overboeken naar bekenden (in je adresboek)

• dcs88
kazuyakevin schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 14:08:
Je hebt niet voor alle transacties een identifier nodig, zie hier. ;)
Dank je wel voor de link. Ik zag dat ik daar ook gelijk een demo van de app kon bekijken. Dat is ook weer mooi meegenomen. ;-)

[Voor 29% gewijzigd door dcs88 op 23-08-2016 14:19]

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:13
dcs88 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:56:
Ik kan via mijn werk 50% korting krijgen op de producten bij de ABN AMRO
Sorry voor de off-topic:
Ik wil ook wel 50% korting op mijn hypotheek :P

XBL: Nogne

• dcs88
Nogne schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 14:19:
[...]

Sorry voor de off-topic:
Ik wil ook wel 50% korting op mijn hypotheek :P
Haha iedereen wil dat wel. ;-) De 50% korting geldt voor de betaalpakketten van ABN AMRO.

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-03 18:28
Ik zit al jaren bij ABN en ben eigenlijk niet meer dan tevreden. Had ooit problemen met een pas (een van de lagen liet los), bij een willekeurig kantoor naar binnen gewandeld, even wachten op een medewerker en werd keurig geholpen en kreeg kosteloos, zonder enig gedoe, een nieuwe pas thuisgestuurd.

Ik heb verder het idee dat ABN redelijk vlot geld overmaakt. Als ik anderen wel eens hoor dat het een dag ofzo duurt voordat geld bij is geschreven, zelfs bij overmakingen naar het buitenland krijg ik vaak al binnen 24 uur bericht terug dat het geld op desbetreffende rekening staat.

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02:10
Ik denk dat je bankrelatie doorgaans langer duurt dan je werkrelatie met werkgever X. Zolang je geen korting op je hypotheek krijgt lijkt me de korting in absolute euro's toch vrij klein?

• dcs88
rr7r schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:15:
Ik denk dat je bankrelatie doorgaans langer duurt dan je werkrelatie met werkgever X. Zolang je geen korting op je hypotheek krijgt lijkt me de korting in absolute euro's toch vrij klein?
Het scheeld ongeveer €23 euro per jaar, ABN AMRO maakt gebruik van de e.dentifier2 en niet de digipas (nu hebben we er 4, 2 voor onze eigen privé rekeningen en 2 voor de gezamenlijke), dus gemak is ook wel wat waard toch? ;)

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02:10
Ik ben even niet meer zo bekend met de e.dentifier2 van ABN, maar bij Rabobank scant ie een QR code en ING werkt met SMS codes. Denk dat dat twee fijnere, afhankelijk van persoonlijke voorkeur, methoden zijn.

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:19
Ik zou nooit overstappen van ASN naar ABN (ik heb bij allebei al zo'n 10 jaar een rekening). Bij de ASN Bank krijg je (een klein beetje) rente op je betaalrekening, en de kosten van het pakket zijn al lager, dus die ASN-rekening is flink goedkoper dan bij de ABN. Met jouw 50% korting bij ABN zal het elkaar nog steeds niet zoveel ontlopen, tenzij je altijd maar heel weinig geld op je betaalrekening hebt staan.

Wat punten die ik prettiger vind bij ASN dan ABN:
  • het apparaatje voor online overboekingen is een stuk kleiner en dus makkelijker mee te nemen, en je hebt daar je bankpas niet bij nodig
  • de app van ASN werkt nog gewoon bij gebruik van Twilight, bij die van de ABN moet ik die app dan eerst stoppen. Duurde bovendien een tijdje voor duidelijk werd waarom de app na een update opeens niet meer werkte, was erg irritant
  • De ASN Bank doet het qua maatschappelijk verantwoord ondernemen wat mij betreft beter dan de ABN
  • Ik heb met de klantenservice van ASN betere ervaringen dan die van de ABN.

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:32

Speedmaster

Make my day...

rr7r schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:33:
Ik ben even niet meer zo bekend met de e.dentifier2 van ABN, maar bij Rabobank scant ie een QR code en ING werkt met SMS codes. Denk dat dat twee fijnere, afhankelijk van persoonlijke voorkeur, methoden zijn.
Sterker nog, vanuit de ING App kan je mobiel betalen met een 5 cijferige PIN code die je vooraf instelt voor toegang tot de App. Kwestie van App downloaden, 1 x akkoord geven in de online ING omgeving en klaar

[Voor 13% gewijzigd door Speedmaster op 23-08-2016 15:39]

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-03 20:33
Speedmaster schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:38:
[...]

Sterker nog, vanuit de ING App kan je mobiel betalen met een 5 cijferige PIN code die je vooraf instelt voor toegang tot de App. Kwestie van App downloaden, 1 x akkoord geven in de online ING omgeving en klaar
Bij de ABN kan dit ook. Met je 5 cijferige code kan je tot je (zelf ingestelde) daglimiet gewoon bankieren (inclusief iDeal) zonder e-denifier.

Zowel in de app als online EDIT: Oeps toch alleen in de app zie ik nu.

[Voor 7% gewijzigd door One-eye864 op 23-08-2016 15:51]

• dcs88
Anakha schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:36:
Ik zou nooit overstappen van ASN naar ABN (ik heb bij allebei al zo'n 10 jaar een rekening). Bij de ASN Bank krijg je (een klein beetje) rente op je betaalrekening, en de kosten van het pakket zijn al lager, dus die ASN-rekening is flink goedkoper dan bij de ABN. Met jouw 50% korting bij ABN zal het elkaar nog steeds niet zoveel ontlopen, tenzij je altijd maar heel weinig geld op je betaalrekening hebt staan.

Wat punten die ik prettiger vind bij ASN dan ABN:
  • het apparaatje voor online overboekingen is een stuk kleiner en dus makkelijker mee te nemen, en je hebt daar je bankpas niet bij nodig
  • de app van ASN werkt nog gewoon bij gebruik van Twilight, bij die van de ABN moet ik die app dan eerst stoppen. Duurde bovendien een tijdje voor duidelijk werd waarom de app na een update opeens niet meer werkte, was erg irritant
  • De ASN Bank doet het qua maatschappelijk verantwoord ondernemen wat mij betreft beter dan de ABN
  • Ik heb met de klantenservice van ASN betere ervaringen dan die van de ABN.
Het goedkoopste pakket van ABN AMRO kost €1,40 met de 50% korting €0,70 cent, tegenover een bankrekening bij de ASN voor €1,50. Bij ASN heb ik niet de mogelijkheid om eventueel contanten te storten, bij ABN wel, al moet ik wel naar een andere plaats.
Wij willen namelijk ook alle rekeningen bij één bank parkeren ipv meerdere banken.
Verder kun je bij ABN AMRO meerdere readers krijgen ipv 1, de digipas ben ik al een aantal keer zoek geraakt namelijk. ;)
De klantenservice van ASN vind ik ook erg goed daar zeker geen klachten over. _/-\o_

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-03 09:20
Even een ander dingetje dan puur kosten en e.dentifiers:

Jaren terug een probleem gehad in Engeland, dat bij een aankoop het bedrag na 2 keer (schijnbaar) zonder succes pinnen het bedrag toch twee keer was afgeschreven. Heb de aankoop toen contant betaald nadat ik op straat wel met succes geld had opgenomen. Ben met alle bonnetjes en een goed verhaal de bank binnen gelopen en het werd direct geregeld. Tot zover mijn enige ervaring met de klantenservice van welke bank dan ook :p

• DarkUnreal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:32

DarkUnreal

Postmaster General

ABN AMRO's pinsparen is echt geweldig!

Nooit problemen met ABN gehad overigens. En ze hebben hadden het mooiste pin pasje :)

[Voor 5% gewijzigd door DarkUnreal op 23-08-2016 18:02]

13:37

• dcs88
DarkUnreal schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 18:01:
ABN AMRO's pinsparen is echt geweldig!

Nooit problemen met ABN gehad overigens. En ze hebben hadden het mooiste pin pasje :)
Off-topic: Wie heeft dat nu dan volgens jou? Pin-sparen lijkt me ook wel wat ja. :-)

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:49

Illusion

(the art of)

Ik heb voor een eenmanszaakje een zakelijke rekening bij de Abn. Een paar weken geleden kreeg ik een brief met nieuwe algemene voorwaarden. Belangrijkste wijziging: het mogelijk maken van negatieve spaarrente op je saldo.
Geen idee wat het beleid voor particulieren is, maar ik vind het wel verontrustend.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• dcs88
Illusion schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:52:
Ik heb voor een eenmanszaakje een zakelijke rekening bij de Abn. Een paar weken geleden kreeg ik een brief met nieuwe algemene voorwaarden. Belangrijkste wijziging: het mogelijk maken van negatieve spaarrente op je saldo.
Geen idee wat het beleid voor particulieren is, maar ik vind het wel verontrustend.
Dat kan ik inderdaad wel begrijpen, dit is (helaas) bij elke bank het geval. :-(

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-03 18:28
Ik heb 2 Edentifiers. Eentje in mijn laptoptas en eentje op mijn bureau. Als ik wat nodig heb, kan ik er eigenlijk altijd wel ergens eentje lenen, ik kan de mijne ook gewoon uitlenen aan andere ABN gebruikers (regelmatig gebeurt bij klasgenoten), de ABN Edentifier kan je met je computer via USB verbinden en als je dat prettig vindt, dan log je direct in bij ABN zonder de codes over te hoeven tikken. Volgens mij laadt ie ook op als je hem aan de USB hangt.

• One-eye864
Pizza_Boom schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 22:42:
Ik heb 2 Edentifiers. Eentje in mijn laptoptas en eentje op mijn bureau. Als ik wat nodig heb, kan ik er eigenlijk altijd wel ergens eentje lenen, ik kan de mijne ook gewoon uitlenen aan andere ABN gebruikers (regelmatig gebeurt bij klasgenoten), de ABN Edentifier kan je met je computer via USB verbinden en als je dat prettig vindt, dan log je direct in bij ABN zonder de codes over te hoeven tikken. Volgens mij laadt ie ook op als je hem aan de USB hangt.
Herkenbaar. Hier ook 1 thuis, 1 op kantoor en 1 in mijn laptoptas. En mocht ik dan toch echt nog een keer zonder zitten dan is er altijd wel iemand in de buurt die er één kan lenen.

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Die identifier is mijn grootste ergernis. Voor de rest werkt het allemaal wel okee.

Ik heb in totaal 3 identifiers en krijg het nog voor elkaar dat ik af en toe zonder zit :')

[Voor 36% gewijzigd door Lethalis op 24-08-2016 08:42]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• One-eye864
Wat trouwens ook erg goed helpt voor kleinere bedragen (< je daglimiet) die je via internetbankieren wilt overmaken maar geen identifier bij de hand? Maak de betaling aan in internetbankieren maar verzend hem niet. Vervolgens kan je vanuit de app de betaling alsnog met je 5-cijferige code verzenden.

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:33
Pizza_Boom schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 22:42:
Dit werkt niet meer volgens mij via USB, en gelukkig maar, een geïnfecteerde computer kon hier veel te makkelijk gebruik van maken.

Hier ook ABN, bevalt prima.

• One-eye864
martijn k. schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 08:53:
[...]
Dit werkt niet meer volgens mij via USB, en gelukkig maar, een geïnfecteerde computer kon hier veel te makkelijk gebruik van maken.
Jawel hoor werkt nog steeds prima.

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:33
One-eye864 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 09:06:
[...]
Jawel hoor werkt nog steeds prima.
Ok dat wist ik niet :x

Ik meen dat het er ooit iets mee was... Eerste hit op google:

nieuws: Fraude mogelijk bij internetbankieren ABN Amro - update 2

Dat was in 2012...

• One-eye864
martijn k. schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 09:11:
[...]

Ok dat wist ik niet :x

Ik meen dat het er ooit iets mee was... Eerste hit op google:

nieuws: Fraude mogelijk bij internetbankieren ABN Amro - update 2

Dat was in 2012...
Klopt maar 4 jaar en meerdere updates later zijn die problemen er wel uit :)

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-03 11:56

Reneger

Wie? IK?

Gewoon de app gebruiken. Is een veilig platform, helemaal als je je toestel registreert. Ik prefereer de app boven de website, aangezien het gewoonweg veiliger is :)

• dcs88
Dank jullie wel voor de reacties. Ik ga binnenkort eens langs bij de ABN AMRO om de overstap te maken.😉

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 20:07
Je kunt tegenwoordig klant worden middels een selfie :D

• dcs88
PLAE schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 14:20:
Je kunt tegenwoordig klant worden middels een selfie :D
Dat zag ik ook op de site. Lijkt me leuk om dat te proberen! :P

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Lethalis schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 08:42:
Die identifier is mijn grootste ergernis. Voor de rest werkt het allemaal wel okee.

Ik heb in totaal 3 identifiers en krijg het nog voor elkaar dat ik af en toe zonder zit :')
Ik heb al maanden de edentifier niet meer gebruikt, je moet hiervoor alleen even in de app je bedrag zonder edentifier verhogen (met logischerwijs dan iets meer risico)

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
rr7r schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:33:
Het grote nadeel ervan is dat je altijd je PINpas moet pakken. Bij ASN/SNS heb je gewoon een klein apparaatje dat naast je computer ligt, zodat je pinpas in je jas kan blijven zitten.

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
RemcoDelft schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:21:
[...]

Het grote nadeel ervan is dat je altijd je PINpas moet pakken. Bij ASN/SNS heb je gewoon een klein apparaatje dat naast je computer ligt, zodat je pinpas in je jas kan blijven zitten.
en dat is heel fijn als een geldautomaat je pasje om onduidelijke redenen inslikt en je dus ook niet meer kan internetbankieren zolang je nieuwe pas nog niet bezorgt is....

(been there, done that...)

disclaimer: ik gebruik dus niet de app :)

[Voor 4% gewijzigd door Leipo op 30-08-2016 12:24]

• One-eye864
RemcoDelft schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:21:
[...]

Ik snap je punt maar aan de andere kant is het zo dat je met al je bankpassen kan inloggen en vooral met iedere willekeurige edentifier.

Als je je apparaatje van de ASN/SNS bij je computer thuis hebt liggen en op kantoor bent kan je al niks meer aangezien je niet even die van een collega kan lenen.

Zowel een edentifier (met je eigen bankpas) of een dergelijk apparaatje van ASN/SNS hebben voor en nadelen. Zelf gebruik ik mijn edentifier bijna nooit aangezien ik veel via de app doe of online met mijn toegangscode. Maar voor de zekerheid heb ik er meerdere rondzwerven zodat ik er altijd 1 bij de hand heb als het nodig is.

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[Voor 99% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 09:29. Reden: Leeg ivm privacy]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

• dcs88
One-eye864 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:51:
[...]
Ik snap je punt maar aan de andere kant is het zo dat je met al je bankpassen kan inloggen en vooral met iedere willekeurige edentifier.

Als je je apparaatje van de ASN/SNS bij je computer thuis hebt liggen en op kantoor bent kan je al niks meer aangezien je niet even die van een collega kan lenen.

Zowel een edentifier (met je eigen bankpas) of een dergelijk apparaatje van ASN/SNS hebben voor en nadelen. Zelf gebruik ik mijn edentifier bijna nooit aangezien ik veel via de app doe of online met mijn toegangscode. Maar voor de zekerheid heb ik er meerdere rondzwerven zodat ik er altijd 1 bij de hand heb als het nodig is.
Dat is ook één van de redenen waarom we naar ABN AMRO willen, je kan meerdere e dentifiers aanvragen. Bij ASN/SNS is dat 1 digipas per klant, per rekening.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Ik ben vanwege het werkgeversarrangement (50% korting op betaalpakket + 0.2% rentekorting op hypotheek) overgestapt op ABN AMRO. Het bevalt me prima. :Y Ik heb drie betaalrekeningen (1 voor salaris+automatische incasso's en dergelijke, 1 voor "zakgeld" en 1 voor m'n motor).

De app vind ik ook goed werken.

• dcs88
Ik ben inmiddels overgestapt, we hebben gebruik gemaakt van het werkgeversarrangement. We hebben de passen binnen gekregen en het werkt allemaal goed. Vooral het gebruik maken van de identificatie code is erg makkelijk.
Iedereen bedankt voor het plaatsen van zijn/haar ervaring. :-)
Het heb me zeker geholpen in mijn keuze om over te stappen naar ABN AMRO. :-D

Anoniem: 699209

De random reader is gewoon een nachtmerrie. Altijd dat ding meeslepen, altijd maar je pinpas bij de hand, meerdere codes invoeren, etc. Als ik niet vanwege een rentekorting op mijn hypotheek een rekening had moeten hebben dan had ik mijn ABN rekening om deze reden opgezegd.

• Mawlana
  • Nu online
Anoniem: 699209 schreef op zondag 04 september 2016 @ 19:08:
De random reader is gewoon een nachtmerrie. Altijd dat ding meeslepen, altijd maar je pinpas bij de hand, meerdere codes invoeren, etc. Als ik niet vanwege een rentekorting op mijn hypotheek een rekening had moeten hebben dan had ik mijn ABN rekening om deze reden opgezegd.
Ik heb een random reader standaard in m'n tas, één op het werk (die ik deel met collega's) en één thuis. Het kost me hooguit 2-3 minuten per week extra ten opzichte van ING (die in mijn tijd op de juist kritische momenten eruit lag...). :)

• One-eye864
sylvesterrr schreef op maandag 05 september 2016 @ 08:30:
[...]

Ik heb een random reader standaard in m'n tas, één op het werk (die ik deel met collega's) en één thuis. Het kost me hooguit 2-3 minuten per week extra ten opzichte van ING (die in mijn tijd op de juist kritische momenten eruit lag...). :)
Precies zoals eerder gezegd werkt het hier bij mij ook zo en verder erg veel via de mobiele app. Daar heb je toto 750 euro helemaal geen reader meer nodig.

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
mss stom maar mijn bankpasjes van de ABN gaan altijd vrij rap kapot. Terwijl die van de Rabo wel netjes blijven... Iemand anders hier last van?

This is the Way.

• One-eye864
Ik heb zelf alleen ervaring met bankpassen van Knab en ABN en bij mij overleven ze beide ongeveer net zo lang. En ik kan je wel vertellen dat ik niet echt zuinig ben op bankpassen.

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-03 11:56

Reneger

Wie? IK?

Tegenwoordig slijten ze een stuk minder snel met dat contactloos gebeuren :P

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-04-2018
NoTimeRemains schreef op maandag 05 september 2016 @ 11:05:
mss stom maar mijn bankpasjes van de ABN gaan altijd vrij rap kapot. Terwijl die van de Rabo wel netjes blijven... Iemand anders hier last van?
Geen last van. Eerder andersom. Mijn RABO-pas doet het regelmatig niet, dan moet ik weer pinnen met mijn ABN-pas en als ik thuis kom weer geld storten op die rekening (prive vs zakelijk). Veel gedoe en administratie.

• dcs88
Pat911 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:29:
[...]

Geen last van. Eerder andersom. Mijn RABO-pas doet het regelmatig niet, dan moet ik weer pinnen met mijn ABN-pas en als ik thuis kom weer geld storten op die rekening (prive vs zakelijk). Veel gedoe en administratie.
Ik heb deze ervaring ook, ik zit in de transitie van SNS -> ABN. Ik gebruikte mijn SNS pas vanavond om te binnen bij de Albert Heijn, maar contactloos betalen werkte niet, het moest weer "ouderwets" in de gleuf + pincode. Gelukkig binnenkort een nieuwe ABN pas.

• paweterings
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-03 11:31
Ik heb een bouwhypotheek bij de ABN. Bij het verlengen van de rentevaste periode proberen ze je op allerlei manieren te belazeren. De berekende rente was 0,2% te hoog (op jaarbasis €524,-). Dit ondanks vele overleggen van te voren en de toezegging dat ik de laagste rente zou krijgen.
Toch kreeg ik de te hoge rente. Ik heb dezelfde dag (op zaterdag) geprotesteerd en daar is mij toegezegd dat dit (met terugwerkende kracht) gecorrigeerd zou worden.
Toch berekenen ze weer een te hoge rente (nu 0,05% te hoog), en laten die bovendien een maand te laat ingaan, zodat ik een te hoge maandrente moet betalen.
Vertrouw nooit de ABN!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:51
dcs88 schreef op vrijdag 9 september 2016 @ 20:47:
[...]

Ik heb deze ervaring ook, ik zit in de transitie van SNS -> ABN. Ik gebruikte mijn SNS pas vanavond om te binnen bij de Albert Heijn, maar contactloos betalen werkte niet, het moest weer "ouderwets" in de gleuf + pincode. Gelukkig binnenkort een nieuwe ABN pas.
Euhm, je weet dat dit gewoon een veiligheidsmaatregel is bij contactloos betalen? Een keer in de zoveel transacties moet je pas erin en pincode ingeven. Is geen storing, is gewoon een protocol, en is voor zover mij bekend bij alle banken hetzelfde.

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:30
Bericht uit 2016 😉

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-03 12:49

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Breaking ABN trekt stekker uit android NFC. Wellicht ter voorbereiding op een mogelijke aanstaande launch van Google Pay in Nederland: nieuws: ABN Amro stopt met Android Wallet wegens te weinig gebruikers

• One-eye864
Hmmmm ABN Amro gaat per 1 oktober over op nieuwe betaalpakketten. Alles gaat naar basis met alleen 1 betaalrekening en 1 pas en voor de rest moet bijbetaald worden. In tegenstelling tot bunq communiceren ze het in ieder geval wel keurig op tijd. Helaas gaan wij zo te zien van € 5,58 per maand naar € 13,20* gaan.....

Ik bedenk me nu dat het volgens mij voordeliger is om beide ene basispakket te nemen met wat extra's dan krijg je voor € 1.70 een extra betaalrekening + betaalpas wat los € 2,80 kost :)

https://www.abnamro.nl/nl...-en-voorwaarden-2020.html

* Mijn berekening
€ 1,70 1x Basispakket
€ 5,60 4x Extra rekening (o.a. 2x prive)
€ 4.20 3x Extra betaalpas
€ 1,70 1x Creditcard
€13,20 Totaal

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Hier recentelijk van bunq naar ABN overgestapt (niet vanwege de prijs, al is bunq natuurlijk wel een van de duurdere banken). Ik heb maar één rekening nodig en vind € 1,70 per maand best redelijk.

Ik ben bij ABN uitgekomen vanwege de mogelijkheid tot instellen van eigen pincode, het hebben van fysieke vestigingen (erg prettig wanneer er iets mis gaat en het is urgent), instant payment ondersteuning voor zowel NL als EU, en beschikbaarheid van Apple Pay.

Dat een ING een paar dubbeltjes per maand goedkoper is maakt mij echt helemaal niets uit :)

[Voor 62% gewijzigd door Zr40 op 26-06-2020 13:36]

• One-eye864
Zr40 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 13:33:
Hier recentelijk van bunq naar ABN overgestapt (niet vanwege de prijs, al is bunq natuurlijk wel een van de duurdere banken). Ik heb maar één rekening nodig en vind € 1,70 per maand best redelijk.

Ik ben bij ABN uitgekomen vanwege de mogelijkheid tot instellen van eigen pincode, het hebben van fysieke vestigingen (erg prettig wanneer er iets mis gaat en het is urgent), instant payment ondersteuning voor zowel NL als EU, en beschikbaarheid van Apple Pay.

Dat een ING een paar dubbeltjes per maand goedkoper is maakt mij echt helemaal niets uit :)
Ik zit al 25 jaar met mijn priverekening bij de ABN en in de tussentijd ook Knab en bunq gebruikt. Mijn bank hoeft echt niet de goedkoopste te zijn en toen ze een paar jaar geleden de tarieven verlaagde ben ik bewust van Knab volledig terug gegaan naar de ABN.

Echter vind ik de prijsverhoging (in iedergeval hoe het hier uitpakt) wel flink en ben ik toch aan het kijken of ik niet (een deel van) de producten elders ga onderbrengen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Van de week maar eens kijken wat dit voor mij betekent. Ik heb meerdere betaalrekeningen (1 met pas) en sindskort een gezamenlijke rekening met 2 passen. Plus tweemaal een Mastercard gold.

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Zoals ik het nu bereken voor ons een verhoging van 26%........

• Mawlana
  • Nu online
Ik betaal nu €6,25 per maand voor vier betaalrekeningen, 1 betaalpas en twee gold creditcards. Dat wordt straks iets van €10-11 euro per maand.

Daarnaast heb ik nog voor €3,13 de gezamenlijke rekening met betaalpassen.

Mooi moment om me eens om me heen te kijken. De verzekeringen had ik begin dit jaar al elders ondergebracht, scheelt weer.

Ik realiseer me trouwens opeens dat ik 50% korting heb op de betaalpaketten (personeelsarrangement). Het verschil valt dus wel mee. Moet trouwens even kijken of ik die korting ook kan toevoegen aan de gezamenlijke rekening. 😅

[Voor 24% gewijzigd door Mawlana op 27-06-2020 11:27]

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:20
sylvesterrr schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 11:08:
Ik betaal nu €6,25 per maand voor vier betaalrekeningen, 1 betaalpas en twee gold creditcards. Dat wordt straks iets van €10-11 euro per maand.

Daarnaast heb ik nog voor €3,13 de gezamenlijke rekening met betaalpassen.

Mooi moment om me eens om me heen te kijken. De verzekeringen had ik begin dit jaar al elders ondergebracht, scheelt weer.

Ik realiseer me trouwens opeens dat ik 50% korting heb op de betaalpakketten (personeelsarrangement). Het verschil valt dus wel mee. Moet trouwens even kijken of ik die korting ook kan toevoegen aan de gezamenlijke rekening. 😅
De korting op je betaalpakket komt ook te vervallen. Alle huidige pakketten worden omgezet naar de nieuwe.

• Mawlana
  • Nu online
denuz schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 12:33:
[...]

De korting op je betaalpakket komt ook te vervallen. Alle huidige pakketten worden omgezet naar de nieuwe.
Ik zie niets staan over het komen vervallen van de korting. Zonder die korting loont het wel om om me heen te kijken, anders niet.

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:51
Zr40 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 13:33:

Geen van de punten die je noemt zijn onderscheidend ten opzichte van ING of mis ik iets? Dus snap je overstap vanaf Bunq wel maar niet je opmerking over ING. Waarom voor ABN ipv ING gegaan? De punten die je noemt zijn volgens mij bij ING namelijk niet anders.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Citroentjuh schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 22:48:
[...]

Geen van de punten die je noemt zijn onderscheidend ten opzichte van ING of mis ik iets? Dus snap je overstap vanaf Bunq wel maar niet je opmerking over ING. Waarom voor ABN ipv ING gegaan? De punten die je noemt zijn volgens mij bij ING namelijk niet anders.
Bij ING kan je geen pincode instellen bij de gewone betaalpas (wel bij de credit card). Instant payments worden alleen binnen NL ondersteund.

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
ING heeft daarbij wel weer: dark mode en betaalverzoeken in-app. Maar een eigen pincode instellen had ik ook wel fijn gevonden!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

En voor iedereen die denkt: een pincode kan je toch wel onthouden? Enkele redenen waarom je de pincode zou willen wijzigen:
  • Deze pincode blijkt toch lastig te onthouden
  • Bij deze pincode maak je vaak typfouten
  • Het getal geeft ongewenste associaties
  • Dezelfde pincode gebruiken voor een aantal passen (minder combinaties om te onthouden)
  • Juist verschillende pincodes voor je passen (toevallig dezelfde pincode gekregen als van een andere pas)
  • Je hebt het vermoeden dat iemand je pincode weet

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:46
Ik ben zeer verrast door de verhoging van ABN. Wij gaan van €2.30 per maand naar €6.20.. dat is een verhoging van 270% en dat is in mijn ogen meer dan absurd. We gaan ook om ons heen kijken, te meer omdat de apps van ABN mij totaal niet bevallen en bovendien met Android niet meer kan worden betaald.

Wij hebben
2x betaalrekening
2 pasjes
1x credit card
50% personeelskorting

[Voor 11% gewijzigd door Jassy op 30-06-2020 13:00]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
sylvesterrr schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 12:52:
[...]

Ik zie niets staan over het komen vervallen van de korting. Zonder die korting loont het wel om om me heen te kijken, anders niet.
Ik heb vandaag de brief ontvangen. Daarin staat dat de collectieve personeelsregeling (50% korting) komt te vervallen.

Duidelijk, ik ga maar eens om me heen kijken. :)

4x betaalrekening
1x betaalpas
2x creditcard gold

Hiervoor betaal ik nu € 3,12 per maand, dat wordt € 11,80. _O- Daarnaast heb ik nog een gezamenlijke rekening met 2 betaalpassen voor € 3,13 per maand. Totaal € 14,93... Mijn vrouw heeft bij ABN nog een studentenrekening (ze studeert).

Eens kijken wat ik kan vinden voor dit bedrag.

[Voor 29% gewijzigd door Mawlana op 30-06-2020 15:49]

Acties:
  • +1Henk 'm!

Anoniem: 886251

sylvesterrr schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:42:
[...]

Ik heb vandaag de brief ontvangen. Daarin staat dat de collectieve personeelsregeling (50% korting) komt te vervallen.

Duidelijk, ik ga maar eens om me heen kijken. :)

4x betaalrekening
1x betaalpas
2x creditcard gold

Hiervoor betaal ik nu € 3,12 per maand, dat wordt € 11,80. _O- Daarnaast heb ik nog een gezamenlijke rekening met 2 betaalpassen voor € 3,13 per maand. Totaal € 14,93... Mijn vrouw heeft bij ABN nog een studentenrekening (ze studeert).

Eens kijken wat ik kan vinden voor dit bedrag.
Knab kost je €5,- per maand (max 5 rekeningen) 1 gratis cc van ICS of green card Amex.
Bunq kost je 7,99 per maand voor 25rekeningen en debit creditcards (banksaldo als limiet).

Verder weet ik geen banken in NL die je 4 rekeningen aanbieden in een pakket.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Anoniem: 886251 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:05:
[...]

Knab kost je €5,- per maand (max 5 rekeningen) 1 gratis cc van ICS of green card Amex.
Bunq kost je 7,99 per maand voor 25rekeningen en debit creditcards (banksaldo als limiet).

Verder weet ik geen banken in NL die je 4 rekeningen aanbieden in een pakket.
Ik wil sowieso een Gold creditcard erbij (geen debit), dus dat zou € 32,50 per jaar (€ 2,70 per maand) extra zijn. Dit is inclusief een Extra Card.

De reacties van de afgelopen maanden in het Bunq-topic zijn niet overwegend positief, dus Bunq skip ik maar...

Deze combinatie is het overwegen waard:
Knab plus: € 5
Mastercard Gold: € 2,70
Gezamenlijke rekening ABN: € 3,13

Ik lees dat Knab een gratis en/of rekening aanbiedt wanneer we allebei Knab plus hebben, interessant... Jammer dat Knab geen Apple Pay ondersteunt aangezien zij dat wel gebruikt.

Lastig dit. :|

Anoniem: 886251

sylvesterrr schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:00:
[...]

Ik wil sowieso een Gold creditcard erbij (geen debit), dus dat zou € 32,50 per jaar (€ 2,70 per maand) extra zijn. Dit is inclusief een Extra Card.

De reacties van de afgelopen maanden in het Bunq-topic zijn niet overwegend positief, dus Bunq skip ik maar...

Deze combinatie is het overwegen waard:
Knab plus: € 5
Mastercard Gold: € 2,70
Gezamenlijke rekening ABN: € 3,13

Ik lees dat Knab een gratis en/of rekening aanbiedt wanneer we allebei Knab plus hebben, interessant... Jammer dat Knab geen Apple Pay ondersteunt aangezien zij dat wel gebruikt.

Lastig dit. :|
Het is jnderdaad geen ideale optie maar echt veel aanbod (vooral wanneer je meerdere rekeningen nodig hebt en een creditcard) is er niet jn NL ook de fintechs zijn nog beperkt(op Bunq na)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Anoniem: 886251 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:48:
[...]

Het is jnderdaad geen ideale optie maar echt veel aanbod (vooral wanneer je meerdere rekeningen nodig hebt en een creditcard) is er niet jn NL ook de fintechs zijn nog beperkt(op Bunq na)
Dat wordt gewoon een willekeurig andere bank in Nederland (waarschijnlijk ING/Rabo) voor de betaalrekeningen. Prijzen zijn vergelijkbaar, maar zo'n flinke prijsverhoging jaagt mij gewoon weg.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Als je voor een prijsverhoging wil overstappen, dan blijf je ieder half jaar wel aan het overstappen. Iedere bank verhoogt wel periodiek de prijzen.

Het enige bijzondere hier is dat ABN de oude betaalpakketten wil opheffen. Nu krijgt iedereen een basispakket met 1 rekening en 1 pas, en daarnaast betaal je voor de losse extra's die je wil behouden.

In de situatie met 1 rekening en 1 pas is de prijsverhoging 'normaal'; vergelijkbaar met ING en Rabobank. In de situatie met meer rekeningen en passen was vroeger een duurder betaalpakket voordelig. Met het vervallen van die pakketten wordt dat nu weer vergelijkbaar met ING en Rabobank.

Als je nu veel rekeningen en passen nodig hebt, dan zijn de pakketten van Knab en bunq goedkoper. Mits dat banken zijn waar je graag wil bankieren, natuurlijk.

Je zou ook kunnen overwegen om het basispakket van meer dan 1 bank te gebruiken. Misschien is dat zelfs goedkoper dan 1 basispakket met extra rekeningen. En het geeft je weerstand tegen storingen :P

Of je zou kunnen overwegen om eens goed naar het aantal rekeningen te kijken. Je hebt er 4 zeg je. Ik ken je situatie natuurlijk niet maar misschien kan je het terugbrengen naar 2 of zelfs 1?

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08:07
Als ze nou het systeem van potjes van Moneyou / Bunq overnemen + Android Wallet weer in leven brengen wil ik wel blijven.

Had juist het middelste pakket genomen omdat er dan meerdere betaalrekeningen zijn + de CC er in zit. Kwam toen qua prijs overeen met het los te nemen en had ik extra rekeningen.

ING en zelfs bij de Rabo kan je met je Android telefoon betalen...

1+10 Pro | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• Mawlana
  • Nu online
Zr40 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:30:
Als je voor een prijsverhoging wil overstappen, dan blijf je ieder half jaar wel aan het overstappen. Iedere bank verhoogt wel periodiek de prijzen.

Het enige bijzondere hier is dat ABN de oude betaalpakketten wil opheffen. Nu krijgt iedereen een basispakket met 1 rekening en 1 pas, en daarnaast betaal je voor de losse extra's die je wil behouden.

In de situatie met 1 rekening en 1 pas is de prijsverhoging 'normaal'; vergelijkbaar met ING en Rabobank. In de situatie met meer rekeningen en passen was vroeger een duurder betaalpakket voordelig. Met het vervallen van die pakketten wordt dat nu weer vergelijkbaar met ING en Rabobank.

Als je nu veel rekeningen en passen nodig hebt, dan zijn de pakketten van Knab en bunq goedkoper. Mits dat banken zijn waar je graag wil bankieren, natuurlijk.

Je zou ook kunnen overwegen om het basispakket van meer dan 1 bank te gebruiken. Misschien is dat zelfs goedkoper dan 1 basispakket met extra rekeningen. En het geeft je weerstand tegen storingen :P

Of je zou kunnen overwegen om eens goed naar het aantal rekeningen te kijken. Je hebt er 4 zeg je. Ik ken je situatie natuurlijk niet maar misschien kan je het terugbrengen naar 2 of zelfs 1?
Voornaamste reden om bij ABN te zitten was de 50% korting + 0.1% korting op hypotheek (inmiddels geen hypotheek meer). Daardoor raakt deze prijsverhoging mij best hard. :+ Met het komen vervallen van die korting kan ik net zo goed elders bankieren (daarvoor zat ik bij Knab).

Wat betreft de betaalrekeningen:
1) Rekening waarop mijn salaris wordt gestort.
2) Rekening voor alle (automatische) afschrijvingen, met andere woorden de vaste lasten.
3) Rekening voor mijzelf, mijn dagelijkse bezigheden.
4) Deze kan wel weg.

Alleen van rekening nummer 3 heb ik een betaalpas. Vanaf rekening 1 maak ik automatisch geld over naar 2 & 3. Op deze manier heb ik altijd voldoende saldo voor afschrijvingen, en staat er niet meer op dan nodig is op die rekening. Zo weet ik ook hoeveel ik - naast de vaste lasten - uitgeef.
vuurtjih schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:49:
Als ze nou het systeem van potjes van Moneyou / Bunq overnemen + Android Wallet weer in leven brengen wil ik wel blijven.

Had juist het middelste pakket genomen omdat er dan meerdere betaalrekeningen zijn + de CC er in zit. Kwam toen qua prijs overeen met het los te nemen en had ik extra rekeningen.

ING en zelfs bij de Rabo kan je met je Android telefoon betalen...
Het niet meer ondersteunen van mobiel betalen met m'n Android telefoon speelt ook een rol ja.. Ik was één van de eerste gebruikers destijds.

[Voor 12% gewijzigd door Mawlana op 01-07-2020 12:08]

• fun
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-03 15:14
Ik ben me ook aan het oriënteren op de mogelijkheden om de verhogingen van ABN AMRO per 1 oktober te omzeilen.

Het gaat dan met name om de gold card. ICS (dochter van ABN AMRO) geeft zelf ook Mastercards uit en tot mijn verbazing kost een gold card daar 32,50 per jaar inclusief een gratis partner card. ABN AMRO gaat voor 2 gold cards 70,80 rekenen vanaf 1 oktober.

Beide kaarten worden uitgegeven door ICS en als ik naar de dekking en voorwaarden kijk zie ik geen verschil.

Mis ik iets of moet ik zsm mijn gold cards omzetten naar ICS?

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-03 17:58
Gisteren een update gehad van de ABN app naar V11.6, maar nu kan ik vanwege root geen gebruik meer maken van de vingerafdrukscanner in de app. Magisk Hide werkt nu niet meer. Hebben meer mensen hier last van/ een oplossing voor?

KISTRADIO

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:15
fun schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 07:40:
Ik ben me ook aan het oriënteren op de mogelijkheden om de verhogingen van ABN AMRO per 1 oktober te omzeilen.

Het gaat dan met name om de gold card. ICS (dochter van ABN AMRO) geeft zelf ook Mastercards uit en tot mijn verbazing kost een gold card daar 32,50 per jaar inclusief een gratis partner card. ABN AMRO gaat voor 2 gold cards 70,80 rekenen vanaf 1 oktober.

Beide kaarten worden uitgegeven door ICS en als ik naar de dekking en voorwaarden kijk zie ik geen verschil.

Mis ik iets of moet ik zsm mijn gold cards omzetten naar ICS?
Volgens mij mis je niets. Ik kom zelf zelfs uit op € 55,13 + 12 × € 2,- = € 79,13 :o

Ik zat in hetzelfde schuitje als @sylvesterrr en heb op basis van deze aankondiging de Standby-service, Gold Card, en los daarvan nog een doorlopende reisverzekering opgezegd en qua betalen alleen nog het basis pakket a € 1,70 aangehouden. Omdat ik nog een Knab plus pakket had heb ik voorlopig even een Knab creditcard welke dan gratis is. Op lange termijn als er weer gereisd kan worden overweeg ik misschien ook wel een kaart direct bij ICS.

[Voor 20% gewijzigd door Jay-B op 21-08-2020 11:20]

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 00:17
Ik had het meest uitgebreide betaalpakket van ABN incl beleggen en 2 x Mastercard Gold. Vanwege opheffen 50% personeelskorting is het voor mij vanaf oktober een flinke prijsverhoging. Beleggen deed ik al niet heel veel meer bij de ABN (lagere kosten elders)
Ik heb inmiddels de mastercard gold geregeld bij yourmastercard en zal de ABN CC opzeggen. Ik heb inmiddels ook Curve, Revolut en Openbank dus op deze wijze gaan ze flink minder gebruik maken van mij. Toch blijf ik bij de grootbank. Het is fijn dat ik kan storten ook al leef ik vooral cashless (soms moet ik 1000 Euro cash als borg afgeven bij vakantiewoning huur, en die moet ik weer terug kunnen storten) en het is een bank die er al lang is en bepaalde stabiliteit heeft. Indien Openbank/Revolut betrouwbaar blijkt (zit pas maand bij Openbank en 6 maanden bij Revolut) en Ideal wordt toegevoegd dan zal mijn partner wellicht zuiver revolut of openbank gaan gebruiken. En hoef ik nog maar 1 rekening aan te houden bij ABN.

Ik ben er klaar mee dat ze de prijzen omhoog gooien en tegelijk niet zo vooruitstrevend zijn as de nieuwe Fintech banken. Ook het opheffen van NFC smartphone betalingen vond ik nergens opslaan.

• fun
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-03 15:14
Jay-B schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:09:
[...]

Volgens mij mis je niets. Ik kom zelf zelfs uit op € 55,13 + 12 × € 2,- = € 79,13 :o

Ik zat in hetzelfde schuitje als @sylvesterrr en heb op basis van deze aankondiging de Standby-service, Gold Card, en los daarvan nog een doorlopende reisverzekering opgezegd en qua betalen alleen nog het basis pakket a € 1,70 aangehouden. Omdat ik nog een Knab plus pakket had heb ik voorlopig even een Knab creditcard welke dan gratis is. Op lange termijn als er weer gereisd kan worden overweeg ik misschien ook wel een kaart direct bij ICS.
Sorry dat ik niet eerder heb gereageerd, had een bookmark aangemaakt waardoor het leek alsof er geen reactie was.

Ik ben inmiddels iets verder, mijn aanvraag bij ICS/yourmastercard is geweigerd omdat het blijkbaar policy is dat een particulier max 2 kaarten met 5K limiet mag hebben (ik heb 2 kaarten bij ABN AMRO). Fatsoenlijk communiceren was blijkbaar niet nodig, een standaard mailtje met een weigering vond men genoeg.

Ik heb inmiddels 1 van de 2 kaarten bij ABN AMRO opgezegd zodat ik een nieuwe kaart aan kan vragen maar als je zo omgaat met een klant van >20 jaar met een perfecte betalingshistorie dan moet ik wel even wat wegslikken. Voorlopig zie ik geen ander alternatief dus vooruit dan maar...

• Glup
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
ABN AMRO zou spoedig NFC betalen via GooglePay beschikbaar maken.

Heeft iemand hier nieuws over? Want mijn nieuwe MAESTRO pas lijkt er geschikt voor met het kaartnummer achterop. Eigenlijk is het enige dat ik nog mis om het in Google Pay in te voeren het CCV/CVC nummer.

• De_Bastaard
  • Laatst online: 09:13
Wij krijgen net van de ABN te horen dat ze opeens €2,- per maand gaan rekenen voor particuliere betaalrekening van klanten in het buitenland.

Tijd voor een andere bank dus, al vind ik de mogelijkheden van ABN heel fijn. Internet bankieren is echt dikke prima...

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-03 17:50

JAN-B

525 Wp op mijn dak

@De_Bastaard
Triodos wellicht :?

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:00
(jarig!)
Ik zit al jaren bij ABN, vrouw ook sinds we onze financiën gingen delen. 3.10 per maand voor twee passen, dat wordt straks in juli 3,35 per maand. Nog steeds niet veel als ik het bijvoorbeeld vergelijk met ASN of Knab.

Vanaf derde kwartaal zullen we onze hypotheek ook bij ABN hebben i.v.m. langere geldigheid offerte + feit dat ze in tegenstelling tot Lloyd bijvoorbeeld de rente nog kunnen verlagen op de datum van overdracht (niet verhogen). In 6+ maanden kan veel gebeuren. Wel maar 10% boetevrij extra aflossen.

Heel af en toe is er ene storing op de app, dat komt zo sporadisch voor en ik heb er ook totaal geen last van: een betaling kan ook wel een dag later...

Ik heb ingesteld dat alles boven de 3000 euro op de laatste dag van het jaar automatisch naar de spaarrekening gaat, op die manier blijft het saldo ook gewoon beperkt op de betaalrekening en heb ik er geen omkijken naar. Gemak dient de mens!

Toen ik een beleggingsrekening ging openen moest ik wel opnieuw een ID kopie opsturen i.v.m. wetgeving, blijkbaar was het openen 10+ jaar geleden niet meer voldoende als identificatie.

Ik heb verder de servicedesk of klantenservice nooit nodig gehad, dus daar kan ik geen ervaringen mee delen.

Ik heb ingesteld dat ik tot 500 euro kan overmaken met mijn vingerafdruk (of code), daarboven heb ik de paslezer nodig. Volgens mij kan ik dat limiet ook verhogen zonder paslezer though

[Voor 7% gewijzigd door President op 17-04-2021 18:27]

• De_Bastaard
  • Laatst online: 09:13
Waarschijnlijk wel ja.

Ik vernam net van m’n broer, die ook in het buitenland woont, dat we straks dus €2,- per betaalrekening moeten betalen.

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-03 21:22
De_Bastaard schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 19:40:
[...]

Waarschijnlijk wel ja.

Ik vernam net van m’n broer, die ook in het buitenland woont, dat we straks dus €2,- per betaalrekening moeten betalen.
Triodos kost al €5,- per maand per rekening. Voor een en/of mag je 8 aftikken per maand. Ik denk dat je beter bij ABN kan blijven...

Anoniem: 567735

En dan moet je nog maar afwachten of Triodos klanten buiten Nederland aanneemt. Als je in Duitsland woont zullen ze wel verwijzen naar hun filiaal in Duitsland, kost je ook € 5,50 in de maand voor een rekening, € 19 p/j voor een Girocard (alleen in Duitsland te gebruiken) of € 39 p/j voor een creditcard. Maestro of V Pay zo te zien niet aanwezig.

Als je ook nog een e/o-rekening wilt is dat volgens mij bij geen enkele gratis bank mogelijk op een manier zoals wij dat kennen in Nederland.

Al met al was mijn spontane reactie op jouw bericht van gisteren:
De_Bastaard schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 22:58:
Wij krijgen net van de ABN te horen dat ze opeens €2,- per maand gaan rekenen voor particuliere betaalrekening van klanten in het buitenland.

Tijd voor een andere bank dus
Maar waar wil je dan naar toe, voor die paar euro?

• van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-03 19:58
Ik heb goede ervaringen met ABN AMRO. Ik ben al sinds ik 7 jaar oud ben bij deze bank bij de ABN AMRO en ik ben al sinds ik 7 jaar oud was bij de ING BANK toen onder de Postbank nog.

Bij ABN AMRO betaal ik per maand €1.70 voor mijn rekening en €1.70 voor mijn Credit Card bij ABN AMRO. Daardoor mag ik 6 privé rekeningen hebben bij de ABN.

Bij de ING Bank betaal ik per maand €1,10,- voor Kosten tweede rekeninghouder en kosten Basispakket €2,65,- per maand. Dit is onze gezamenlijke rekening met mijn vrouw. Ze heeft apart haar eigen ING.

Terug naar ABN AMRO vind ik een goede bank. Ik gebruik het jaren lang

Gigabyte X570 Aorus Pro, Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - Seasonic Platinum 860w V2 - 32GB DDR4 3600MHz C16 (2x16) - MSI Ventus OC RTX 2080 - Samsung 980 Pro 1TB - M32U 4K/144Hz - 55 inch OLED - Watch 5 Pro - S22 Ultra 512GB - Tab S5e 128/6GB - Buds 2 Pro

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:02
Anoniem: 567735 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 22:08:
En dan moet je nog maar afwachten of Triodos klanten buiten Nederland aanneemt. Als je in Duitsland woont zullen ze wel verwijzen naar hun filiaal in Duitsland, kost je ook € 5,50 in de maand voor een rekening, € 19 p/j voor een Girocard (alleen in Duitsland te gebruiken) of € 39 p/j voor een creditcard. Maestro of V Pay zo te zien niet aanwezig.

Als je ook nog een e/o-rekening wilt is dat volgens mij bij geen enkele gratis bank mogelijk op een manier zoals wij dat kennen in Nederland.

Al met al was mijn spontane reactie op jouw bericht van gisteren:

[...]

Maar waar wil je dan naar toe, voor die paar euro?
Binnen de EER (of Europa) moet elke bank jou accepteren als klant wanneer je een betaal en spaarrekening wilt. Dus Triodos kan verwijzen, maar daar hoef je het niet mee eens te zijn.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Je bedoelt dat iedere bank je mag accepteren. Ze zijn er niet toe verplicht.

• Glup
  • Niet online
De_Bastaard schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 19:40:
[...]

Waarschijnlijk wel ja.

Van alle 'oude' Nederlandse banken is Triodos één van de duurste met ook nog eens een nogal basale App en minimale functionaliteit (en daarnaast lelijk maar dat is persoonlijke smaak). Daarnaast hebben zij ook nog eens 'rare' hobby's onder de koepel 'goede doelen' gestopt, zoals kerken en moskeeën subsidiëren. Aangezien zij qua cultuur nogal een christelijke tent zijn niet heel onverwacht maar om dat goed doel te noemen 8)7

Van alle 'oude' banken is volgens mij ABN de goedkoopste met ook nog eens de beste IT wat telkens te zien is aan de App, web internet bankieren, maar ook aan de innovatieve Apps die zij maakten zoals Tikkie en Grip. Die rare sprong met de knop uitzetten van NFC betalen om dat vervolgens een jaar later pas met Google Pay te vervangen eventjes daargelaten (er vanuit gaande dat Google Pay geen ABN hoax is) :+

Bij ABN zit je qua prijst/prestatie enorm goed. Totdat zij overgenomen worden of over nemen want dan wordt de IT natuurlijk weer spaghetti 🍝

[Voor 2% gewijzigd door Glup op 18-04-2021 09:03. Reden: beterer zinsconstructie]

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:06
Hier ook ABN prive en zakelijk. Kosten voor zakelijk zijn wel fors, meer dan 20 euro per maand op dit moment... En met drie verschillende BV's loopt dat al gauw op, maar zakelijk bankieren is bij iedere 'bekende' bank tegenwoordig wel duur.

Kwaliteit van klantenservice zijn ze ontzettend goed in, als ik prive bel kan het goed zijn dat ze mij een half uur helpen met vragen of hoe ik het beste iets kan regelen. Denken altijd met je mee en daar betaal je o.a. voor.

Kosten voor prive zit ik op dit moment 2,35 euro per maand voor een zilveren CC, iets wat ik vanuit vroeger kreeg en nooit meer bijgewerkt. Gebruik de CC best vaak voor grotere aankopen online waar ik dan zelf geld opstort als het boven limiet gaat. Bankrekening moet ik eerlijk zeggen dat ik dat nooit wist maar dat is 3 euro per maand.

1 betaalrekening
1 Vermogens spaarrekening (klinkt interessanter en veel maar is gewoon rekening waar het geld vast op staat). Kan er altijd bij en betaal ook geen boete als ik het eraf haal alleen haal ik dan mijn 'iets' hogere spaarrente niet..
1 Direct sparen

De extra's zoals Grip en pinsparen maak ik zelf geen gebruik van.

• Glup
  • Niet online
<dubbel>

[Voor 99% gewijzigd door Glup op 18-04-2021 09:01. Reden: Dubbel]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
van der Berg schreef op zondag 18 april 2021 @ 01:49:
Ik heb goede ervaringen met ABN AMRO. Ik ben al sinds ik 7 jaar oud ben bij deze bank bij de ABN AMRO en ik ben al sinds ik 7 jaar oud was bij de ING BANK toen onder de Postbank nog.

Bij ABN AMRO betaal ik per maand €1.70 voor mijn rekening en €1.70 voor mijn Credit Card bij ABN AMRO. Daardoor mag ik 6 privé rekeningen hebben bij de ABN.

Bij de ING Bank betaal ik per maand €1,10,- voor Kosten tweede rekeninghouder en kosten Basispakket €2,65,- per maand. Dit is onze gezamenlijke rekening met mijn vrouw. Ze heeft apart haar eigen ING.

Terug naar ABN AMRO vind ik een goede bank. Ik gebruik het jaren lang
Zijn jouw prijzen niet wat verouderd?

Volgens mij zijn de prijzen per 1 juli €1,95 en daarbij per extra rekening NU €1,40 zonder pas en €2,80 met pas (kan de prijzen voor extra rekening/pas per 1 juli niet vinden).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jordyz
Glup schreef op zondag 18 april 2021 @ 08:58:
[...]

Volgens mij zijn de prijzen per 1 juli €1,95 en daarbij per extra rekening NU €1,40 zonder pas en €2,80 met pas (kan de prijzen voor extra rekening/pas per 1 juli niet vinden).
Ik heb ook nog oudere prijzen van ABN, zolang jij een oud pakket hebt en je maakt alleen gebruik van de opties die daarin zitten dan kan ABN de prijs volgens mij niet verhogen. Afhankelijk van inflaties.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Glup schreef op zondag 18 april 2021 @ 08:58:
[...]

Het is toch nog geen juli?

Ik betaal ook gewoon nog 1,70 voor m'n betaalrekening bij ABN. Ik snap dus niet waar de poster moeilijk om doet dat diegene 2 euro moet betalen. Die 30 cent maakt het verschil toch niet? Straks betalen we dus allebei ommenabij 2 euro, nou tsja, omdaarvoor van bank te wisselen...

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Nee, het is een opslag van 2 euro. Je betaalt dus per rekening straks € 3,95 per maand als je in het buitenland woont.

@Jordyz De oude pakketten zijn inderdaad niet meer nieuw beschikbaar. Maar het is niet zo dat de prijs niet verhoogd kan worden.

[Voor 74% gewijzigd door Zr40 op 18-04-2021 09:06]

• Jordyz
Zr40 schreef op zondag 18 april 2021 @ 09:05:
Nee, het is een opslag van 2 euro. Je betaalt dus per rekening straks € 3,95 per maand als je in het buitenland woont.

@Jordyz De oude pakketten zijn inderdaad niet meer nieuw beschikbaar. Maar het is niet zo dat de prijs niet verhoogd kan worden.
Dat wist ik niet.. Heb alleen nog maar inflatie berekeningen gehad maar nooit veel omhoog gegaan. Voor sommige dingen blijven ze ook nog de oude prijzen hanteren 8)7

• Glup
  • Niet online
Haha, ja je hebt helemaal gelijk. My bad. Snel koffie!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Zr40 schreef op zondag 18 april 2021 @ 09:05:

Aaah, zo. Ja dan is het wel een verdubbeling van de kosten. Dan snap ik 'm wat beter.

• Glup
  • Niet online
Begrijp ik nu dat alle oude pakketten worden afgeschaft en iedereen in één van de nieuwe pakketten met opties moet gaan vallen?
Of blijven de oude pakketten geldig maar komen daar prijsverhogingen?
Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee