My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Verwijderd
En nu is er wat voor ieder wils.
En zijn je banden of peut op ga je naar binnen. Heel simpel.
Raymond kwam hier gisteren op het idee nav de 12 uurs endurance op Bathurst.
Goed idee toch?
Beter dan geen idee... of niet uitvoeren.
Be there, see you on track!
Wordt het morgen mogelijk van te voren een auto uit te kiezen, of gewoon zorgen dat je er op tijd bent? Net ff gereden en de Mercedes AMG ligt me tot nu toe het beste.
Edit:
Geen probleem dat ik niet zoveel ervaring met de baan heb?
[ Voor 30% gewijzigd door toos87 op 11-02-2019 09:20 ]
Iedereen is normaliter welkom, zolang je maar rekening houdt met anderen. Dus op tijd en duidelijk aan de kant wanneer je eventueel gelapt wordt. Denk eraan dat je niet in de eerste bocht wint. En zorg dat je Helicorsa gebruikt zodat je wat makkelijker zij aan zij kan rijden.toos87 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 01:00:
Oef dat lijkt me erg leuk! Ik ga kijken of het me lukt morgenavond mee te doen.
Edit:
Geen probleem dat ik niet zoveel ervaring met de baan heb?
Ik heb wel meer geraced hoorFightingAce schreef op maandag 11 februari 2019 @ 10:40:
[...]
Iedereen is normaliter welkom, zolang je maar rekening houdt met anderen. Dus op tijd en duidelijk aan de kant wanneer je eventueel gelapt wordt. Denk eraan dat je niet in de eerste bocht wint. En zorg dat je Helicorsa gebruikt zodat je wat makkelijker zij aan zij kan rijden.
Edit:
Helaas toch geen tijd vanavond. Maar ik ga later even een keer oefenen en wie weet dat jullie later nog een keer die race gaan doen. Veel plezier allemaal vanavond.
[ Voor 11% gewijzigd door toos87 op 11-02-2019 14:26 ]
Eitje, gewoon vol gas vanaf the cutting tot skyline 😁Paulus07 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 10:57:
Voor degene die Bathurst met een LMP1 gaan doen, succes
Doe jij ook mee ?
Tenzij er een GT3 voor je neus zit, dan zal je toch echt even moeten wachtenjohnnyverhoeff schreef op maandag 11 februari 2019 @ 11:16:
[...]
Eitje, gewoon vol gas vanaf the cutting tot skyline 😁
Doe jij ook mee ?
we gaan het zien .. welke klasse ga jij rijden?
even een Mark Webbertje doen op Mountain Straight of Conrod StraightPaulus07 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 10:57:
Voor degene die Bathurst met een LMP1 gaan doen, succes
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Dat word opletten geblazen.
Ik ga voor m'n vertouwde Z4 GT3, hopelijk genoeg animo en auto's op de server.
@raymondw & @Verwijderd
Misschien ff alle runners van de diverse kampioenschappen op tweakers taggen zodat ze getriggerd worden ?
Gezien dat het wat kort dag is, hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Ben er in ieder geval bij vanavond
Server
https://acstuff.ru/s/q:ra...01.111.112&httpPort=17101
Cars:
https://drive.google.com/...HOvsYIBKfsQZ9Z8sRTSA/view
have fun!
[ Voor 37% gewijzigd door PRM2D4 op 12-02-2019 21:12 ]
Ivm de race hebben we een password : tweakers
Twitch heeft restricties op resolutie en ivm wat andere zaken probeer ik vanavond een stream via Youtube!
YouTube: Ac Tv - YouTube Gaming
Live link : YouTube: Ac Tv Live Stream - YouTube Gaming
[ Voor 15% gewijzigd door raymondw op 11-02-2019 18:51 ]
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Iedereen bedankt voor het meedoen
*Uitslag*
Replay staat op Youtube, de beelde zijn btw gemaakt met de shaders patch!
https://acstuff.ru/
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Goed geregeld!raymondw schreef op maandag 11 februari 2019 @ 18:43:
Voor vanavond staat de Tweakers Endurance Challenge server online
Was een mooie race en heb hard moeten werken.
Wat is dit geweldig die multi class. Dit moeten we echt doorzetten ala WEC.
Persoonlijk vind ik dan met de GT's rijden interessanter omdat je nog meer op moet letten met verkeer.
Had 2 fouten gemaakt boven op de heuvel waarvan de eerste stint het vervelendst was.
Bimmer had aan alle kanten schade en daardoor kon Klaas op me inlopen.
Moest alle zeilen bij zetten om hem van me af te houden.
Kon me nog herinneren dat @Alfa90_Buttje hier met het GT3 kampioenschap ook enorm snel was met de Ferrari en dat was nu niet anders.
Hij pakte me via de pitstop met de undercut, gewoon slim.
Maar daarna begon ik wat in te lopen en had ik mazzel dat hij in de clinch lag met een achterblijver ?
Wat daarna gebeurde Klaas, dat begreep ik niet helemaal.
Ik zal vol in je spiegels na dat incident en onderaan de berg liet je links een gat waar je een kanon af kon schieten.
Dus natuurlijk zetten ik hem daar er naast.
Vervolgens raakte je mij toch terwijl ik dat totaal niet verwachtte.
Ik schoot ook niet door met onderstuur of zo ik zat royaal er naast.
Gelukkig had ik niet veel schade en kon ik daarna op je uitlopen.
Hoe dan ook, class leader winst is mooi.
Hoop echt dat we dit naast het DTM gaan doen.
Dankjenegnojneorej schreef op maandag 11 februari 2019 @ 22:37:
Had 2 fouten gemaakt boven op de heuvel waarvan de eerste stint het vervelendst was.
Bimmer had aan alle kanten schade en daardoor kon Klaas op me inlopen.
Moest alle zeilen bij zetten om hem van me af te houden.
Kon me nog herinneren dat @Alfa90_Buttje hier met het GT3 kampioenschap ook enorm snel was met de Ferrari en dat was nu niet anders.
Hij pakte me via de pitstop met de undercut, gewoon slim.
Ja ging lekker, ik was duidelijk sneller maar tussen de muren kom je er niet omheen en heb 1 kans gehad maar die bleef niet plakken .. op de rechte stukken kwam ik net te kort om hem ernaast te zetten.. wel heerlijk achter je aan zitten jagen!!
Gevoelsmatig ging de eerste stint betrekkelijk easy, op tijd remmen, netjes door de bochten en ondertussen snelle rondrijden.
Ik begreep dat het met de pitsstop moest gebeuren dus toen ik weer op je bumper zat besloot ik of buiten te blijven als je ging pitten of naar binnen te gaan als je buiten bleef .. het werd dus het laatste .. en ondanks de bizarre pitentry toch netjes naar binnen gegaan en goede pitsstop gedaan waarna ik na jouw pitsstop ineens ruime voorsprong had, 6 a 8 seconden!?
Helaas maakte ik een fout, mogelijk met een achterblijver, maar ik had iig rode bandjes, kreeg hem onderaan de berg niet op tijd aangeremd en toen brak de kont weg en zal ik jou geraakt hebben waarna ik rond ging terug de heuvel op. Snel weer rechtgezet, maar met 4 rode bandjes en 3 plekken ingeleverd Conrod Straight af .... verderop nog wat schermutselingen en 1 keer bovenaan rechts de kont verloren op de kerb en linksaf de muur in en met een pirouette onder het bord door .. daarna was het definief gedaan met de rondetijden.Maar daarna begon ik wat in te lopen en had ik mazzel dat hij in de clinch lag met een achterblijver ?
Wat daarna gebeurde Klaas, dat begreep ik niet helemaal.
Ik zal vol in je spiegels na dat incident en onderaan de berg liet je links een gat waar je een kanon af kon schieten.
Dus natuurlijk zetten ik hem daar er naast.
Vervolgens raakte je mij toch terwijl ik dat totaal niet verwachtte.
Ik schoot ook niet door met onderstuur of zo ik zat royaal er naast.
Net voor de chase kwam ik zonder peut te zitten en ben toen rechtdoor gegaan over het gras, maar bij de pitingang was de gang eruit .. dank aan de gele Porsche die mij over de finish duwde!!!
Feli, goed gereden!!Hoe dan ook, class leader winst is mooi.
Hoop echt dat we dit naast het DTM gaan doen.
En eindelijk een fijne setup met de 488 geknutseld last minute in de qualy zonder uitgebreid oefenen!!
Topsnelheid 285km/u best aardig geloof ik..
Verwijderd
Ik weet het al... te voorzichtig.
Jammer van mij eerste tikkie met Joep Weijers. Daarna door willen rijden met behoorlijke schade om maar 1 keer te hoeven pitten... Domdomdom.. maargoed. Het was leuk en gezellig en ook wat mij betreft een herhaling waard!
To be continued!
Ps wat zijn die replay beelden gaaf hè!
Meestal staat mij strijkplank rechtop maar schijnbaar heb ik iets goed gedaan vanavond
Heb je een rechtstreekse link? Ik wordt geredirect naar YouTube: Games
[ Voor 16% gewijzigd door Alfa Novanta op 11-02-2019 23:39 ]
YouTube: Ac Tv Live Stream
Gaaf met die lichten!! In het donker wordt dat echt smullen!!
Alleen zie ik de koplampen niet oplichten.
En ik mis het geluid van de Lamborghini, Ferrari, Bmw en de Porsche .. de Corvette, McLaren, Audi en Lmp doen het wel.
Manmanman ... dat geluid van de Corvette!! Op het gas issie vet, maar bij gaslos vergaat de wereld!!!
Ik heb snel wat dingen op mijn stream PC gegooid, die mist blijkbaar de Fonsecker sound patch..Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 00:29:
En ik mis het geluid van de Lamborghini, Ferrari, Bmw en de Porsche .. de Corvette, McLaren, Audi en Lmp doen het wel.
Manmanman ... dat geluid van de Corvette!! Op het gas issie vet, maar bij gaslos vergaat de wereld!!!
Ga ik straks ff naar kijken
Die Corvette was idd wel een leuke toevoeging, idee was LMP2, maar die had ik niet 1-2-3- bij de hand...
Gisteren besloten om de Endurance om te zetten in een wedstrijd formaat.
We hebben even gesproken over wisselende wedstrijd lengtes, maar hoever wil je 24hr inkorten?
Halewijn en ik hebben nu een opzet op basis van 2hr gemaakt voor ALLE races, we rijden 's avonds in het weekend.
Races zullen 1x in de maand zijn, mixed class en we houden de banen van de WEC aan.
Er komt een inschrijving zodat iedereen dan zijn/haar auto kan kiezen met een eigen skin!
ik reserveer de 488 (na de succesvolle test gister)
.. en misschien moet ik die roze skin ook maar houden
[ Voor 29% gewijzigd door Alfa Novanta op 12-02-2019 09:33 ]
Klinkt erg vet! Ga zeker even aan de slag met een eigen livery.raymondw schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 08:38:
[...]
Ik heb snel wat dingen op mijn stream PC gegooid, die mist blijkbaar de Fonsecker sound patch..
Die Corvette was idd wel een leuke toevoeging, idee was LMP2, maar die had ik niet 1-2-3- bij de hand...
We hebben even gesproken over wisselende wedstrijd lengtes, maar hoever wil je 24hr inkorten?![]()
Halewijn en ik hebben nu een opzet op basis van 2hr gemaakt voor ALLE races, we rijden 's avonds in het weekend.
Races zullen 1x in de maand zijn, mixed class en we houden de banen van de WEC aan.
Er komt een inschrijving zodat iedereen dan zijn/haar auto kan kiezen met een eigen skin!
I7 4790K @4,7Ghz | Founders Edition 1080ti | 32GB DDR3 1866Mhz | Custom hardline watercoolingloop | Thrustmaster T500 RS |
Beter remmen=sneller racen: loadcellmod
Oeeehhh loadcellmod. Tof man. En al helemaal dat er een livery van je bedrijf isK-Jay schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 12:30:
Het is alweer een tijdje geleden dat ik met jullie meedeed, maar het doet me goed om te zien dat er gisteravond gewoon nog iemand met mijn livery rondreed en reclame maakte voor m'n business!
[Afbeelding]
Misschien een ideetje om de tyre wear en/of fuel usage dan wat hoger te gaan zetten? Gisteren was natuurlijk een wat kortere race, maar aan het eind van mijn eerste stint met de mediums waren deze nog groen (ik had gewoon 2x soft moeten doen...). En met de BMW was het mogelijk de race zonder stop uit te rijden wat betreft brandstof. Ik zou het wel aardig vinden als er iets vaker gestopt moet worden. 3 of misschien 4 keer.raymondw schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 08:38:
[...]
Ik heb snel wat dingen op mijn stream PC gegooid, die mist blijkbaar de Fonsecker sound patch..
We hebben even gesproken over wisselende wedstrijd lengtes, maar hoever wil je 24hr inkorten?![]()
Is ook het idee, maar was lastig testen 1 dag van tevorenFightingAce schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 17:16:
[...]
Misschien een ideetje om de tyre wear en/of fuel usage dan wat hoger te gaan zetten? Gisteren was natuurlijk een wat kortere race, maar aan het eind van mijn eerste stint met de mediums waren deze nog groen (ik had gewoon 2x soft moeten doen...). En met de BMW was het mogelijk de race zonder stop uit te rijden wat betreft brandstof. Ik zou het wel aardig vinden als er iets vaker gestopt moet worden. 3 of misschien 4 keer.
Zelfde met de Skins en auto's: work in progress
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Server doet het niet, toevallig net al gemeld aan de admin, word vanavond naar gekeken.Mu.siQ schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:55:
Zojuist wat oefenrondes gemaakt op Spa met DTM, qua rondetijden moet het nog wat worden maar; Wit bolletje bij pTracker waarbij deze normaliter toch altijd groen is. Niets veranderd ofzo aan instellingen. Ligt die er toevallig uit of moet ik zelf even bij mijn instellingen zoeken?
Take-down/copyright claim
Je kan altijd nog hier terecht;Paulus07 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 23:04:
nou dat gaat dus ook niet meer werken om tracks te downloaden via https://actrackrebootproject.wixsite.com/ac-track-re-boot
https://assettocorsa.club/en/tracks.html
https://m.facebook.com/me...31.662467157197445&type=3
http://assetto-db.com/tracks/latest
Heb jij je ook ingeschreven voor het dtm kampioenschap?Paulus07 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 23:04:
nou dat gaat dus ook niet meer werken om tracks te downloaden via https://actrackrebootproject.wixsite.com/ac-track-re-boot
https://twitch.tv/madmikeplays
Nope.mjmbult schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 07:16:
[...]
Heb jij je ook ingeschreven voor het dtm kampioenschap?
EDIT: Vanavond toch nog maar wat Spa geoefend, baat het niet dan schaad het niet toch
[ Voor 41% gewijzigd door Card Nox op 15-02-2019 23:50 ]
phoentje schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:09:
Assetto-Corsa.nl - 2019 Open DTM Kampioenschap
Open kampioenschap
- Eenmalig inschrijven doe je hier: http://www.assetto-corsa.nl/inschrijven-race/
- Huidige inschrijvingen vind je hier: http://www.assetto-corsa.nl/huidige-inschrijvingen/
Tijdschema - Open kampioenschap
- 19.30-20.10 – Practice (40min))
- 20.10-20.30 – Qualify Practice (20min))
- 20.30-20.35 – Pause (5min))
- 20.35-21.15 – Race 1 (40min))
Assetto-Corsa.nl - 2019 Knock-Out DTM Kampioenschap
Knock-Out kampioenschap en inschrijven
- Inschrijven voor de knock-outs is verplicht en kan hier
- Beschikbaar stellen kan 2 uur van te voren.
- Lees meer over de opzet in de FAQ op de site.
Tijdschema - Knock-Out kampioenschap
- We starten direct na het open kampioenschap.
- Practice – (3min))
- Qualify Practice – (3min))
- Race – (6min))
Tracks
18-02-2019 - Spa Francorchamps
25-02-2019 - Red Bull Ring
04-03-2019 - Bathurst
11-03-2019 - Donington Park
18-03-2019 - Imola
25-03-2019 - Brands Hatch
01-04-2019 - Nordschleife (Nurburgring voor KO)
08-04-2019 - Zandvoort
15-04-2019 - Paul Ricard
22-04-2019 - Mugello
29-04-2019 - Misano
06-05-2019 - Silverstone
13-05-2019 - Lausitzring
20-05-2019 - Monza
Server Info
- Server name: Assetto-Corsa.nl | Tweakers
- Server password: tweakers
- Weer instellingen: Clear
- Car damage: 75%
Overige Info & belangrijke regels
- Je bent aanwezig op Discord (ben je nieuw? Stel je even voor)
- Je hebt Helicorsa of een vergelijkbare addon actief!
- Je rijdt met een echte naam (dus geen nicknames)
- Je houd je aan de race etiketten. http://www.assetto-corsa.nl/reglementen/
- Voor alle vragen en antwoorden: http://www.assetto-corsa.nl/faq-kampioenschap
- Indien er meer aanmeldingen zijn dan dat er pitboxen beschikbaar zijn volgt er meer informatie hoe de verdeling zal plaatsvinden (2servers)
Discord
- Address: https://discord.gg/qe7U5VP (aub met een echte naam aanmelden met de optie /nick , je zal dan de juiste permissies krijgen om te spreken op het kanaal)
Downloads
Videos & Gameplay!
Tussenstanden!
Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Open kampioenschap
- Eenmalig inschrijven doe je hier: http://www.assetto-corsa.nl/inschrijven-race/
- Huidige inschrijvingen vind je hier: http://www.assetto-corsa.nl/huidige-inschrijvingen/
- 20.35-21.15 – Race 1 (40min) Mandatory pit 1-39)

- Practice – (3min))
- Race – (6min))
Tracks
04-03-2019 - Bathurst
18-03-2019 - Imola
08-04-2019 - Zandvoort
15-04-2019 - Paul Ricard
22-04-2019 - Mugello
29-04-2019 - Misano
06-05-2019 - Silverstone
13-05-2019 - Lausitzring
20-05-2019 - Monza
Server Info
- Indien er meer aanmeldingen zijn dan dat er pitboxen beschikbaar zijn volgt er meer informatie hoe de verdeling zal plaatsvinden (2servers)
Discord
- Address: https://discord.gg/qe7U5VP (aub met een echte naam aanmelden met de optie /nick , je zal dan de juiste permissies krijgen om te spreken op het kanaal)
Downloads
Videos & Gameplay!
Tussenstanden!
Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com
Verwijderd
Oké... Ik dacht dat ik me had ingeschreven, maar ik had mij enkel aangemeld bij Challonge. Daarna moet je nog een keertje op hier drukken en je aanmelden voor het event.Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 22:02:
Ik heb me ingeschreven hoor...
Mss hebben dat meerdere mensen zo gedaan?
Verwijderd
Ik snap het wel hoor. Het is eigenlijk heel makkelijk te begrijpen.Card Nox schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 19:22:
Snap helaas nog niet dat er mensen zijn die nog ~2 seconden sneller gaan per ronde, maar daar kom ik wellicht nog ooit eens een keer achter.
Ze zijn namelijk niet menselijk.... Ze worden ook wel eens aliens genoemd. Ze hebben vierkante ogen en sommige onder hen wel drie... Ze hebben ook kromme handen die heel snel reageren. Ze zweten niet. Zitten in het donker verstopt. En ze hebben een elektro kabel in hun mond om gevoed te worden.
Eigenlijk mogen ze niet meedoen, maar we weten het niet zeker hè.. geen bewijs.
Het enige is dat ze echt heel lelijk zijn, echt heel lelijk.
Dus als je er eentje tegenkomt kan je hem zo herkennen! Trek dan ajb de stekker eruit!!
Of neem anders de blauwe pil!
Succes in Stuttgart en hopelijk tot snel weer op de baan. Je reed behoorlijk goed! Mss wel....
Hmmm zo even naar je profielfoto kijken...
😉
Halewijn
Verwijderd
De Knockout is ook leuk om mee te doen. Iedereen inschrijven voor de volgende keer!
Halewijn

Open kampioenschap

- Hier een uitleg hoe je je kan inschrijven voor een KO toernooi.
- Practice – (3min))
- Race – (6min))
Tracks
04-03-2019 - Bathurst
18-03-2019 - Imola
08-04-2019 - Zandvoort
15-04-2019 - Paul Ricard
22-04-2019 - Mugello
29-04-2019 - Misano
06-05-2019 - Silverstone
13-05-2019 - Lausitzring
20-05-2019 - Monza
Server Info
Discord
Downloads
Videos & Gameplay!
Tussenstanden!
Lausitzring was wat mee toch? die zouden we niet doen meende ik?
Doen we overal 40 minuten of gaan we bijvoorbeeld 1,5 uur knallen op de Nordschleife ofzo?
Wat betreft de Knock-out .. ik had tijdens de test niet meegedaan/moest er met de hond uit, maar ik hoopte dat er vanavond nog wel wat uitleg zou komen, maar helaas.
Is dit een apart kampioenschap of telt hij mee in het Grand Total van het DTM kampioenschap?
Hoopte me nog wel te kunnen inchecken want ik had me wel ingeschreven, maar er was nergens een sign-in knop te bekennen en ik heb ook geen flauw idee waar die moet zitten, maar schijnbaar waren we te laat
Desondanks een TOP avond!
Na een ERG dubieuze kwali tijd van 2.08.819 en daarmee de 2e startplek op de grid
Eerste helft in bocht één Harry en Ivo voorbij laten gaan (hadden toch de binnenbocht) en René erachter weten te houden. Paar ronden verder nog even een slipstream bij Harry kunnen oppikken en hem ernaast weten te zetten, maar zag het niet zitten om 3 bochten zij-aan-zij te blijven dus na 2 knikken mocht Harry hem hebben. Harry en Ivo doken al snel naar binnen, dus René en ik gingen samen dapper verder! Ik was alleen me referentie kwijt ..
Er bleef dus een twijfelachtige 2e plek in mijn display staan ........... en dat bleef ook zo!
Nette race gereden al zeg ik het zelf .. maar moest mezelf bedwingen geen gekke dingen te doen met zeer waarschijnlijk een foutje(=spin) als gevolg .. pffff .. dat viel nog niet mee
Bijzondere auto! Ging in eerste instantie volkomen het bos in met mijn setup .. kwam aanvankelijk moeilijk uit de 2:11 ... toen moeizaam een 2:10:4 ... en gister na 2 race afstanden nog even pushen eindelijk in de 2:09:5 ... maar hoe het nog 1 a 1,5 seconde sneller kan .. bizar!
Overigens stond de post al eventjes online en hadden vragen beter eerder gesteld kunnen worden dan 3 minuten voor aanvang. 🧐. Dat maakt het er niet makkelijker op. Wil liever zelf ook focussen op t racen dan een administratie kantoor zijn.
KO telt trouwens niet mee. Dat is een losstaand toernooi.
1 punt per overwinning. Komt nog een eigen lijst voor.
Flink oefenen allemaal dus voor de REDBULL RING indien nodig.👍
I7 4790K @4,7Ghz | Founders Edition 1080ti | 32GB DDR3 1866Mhz | Custom hardline watercoolingloop | Thrustmaster T500 RS |
Het zou misschien leuker zijn om buiten de punten qua ranking ook punten te geven voor het volledig uitrijden van een race. Merkte gisteren dat er toch een paar mensen halverwege leaven waardoor het achterin rijden vrij saai is. Er zouden dus bijvoorbeeld min punten gegeven kunnen worden om mensen wat meer te dwingen de race daadwerkelijk uit te rijden. En mensen te belonen met punten die elke race meedoen en hem netjes uitrijden.
Normaal word er dus ook veplicht de race uit te rijden. Zelf heb ik niet echt gezien wie er allemaal leavde, maar 1 waarvan ik zag die leavde raced ook al erg lang met ons, dus weet vrijwel zeker dat die een exceptionele goede reden had.Pandanl schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 14:56:
Leuke race gisteren, wel heb ik een vraag/idee over de puntendeling.
Het zou misschien leuker zijn om buiten de punten qua ranking ook punten te geven voor het volledig uitrijden van een race. Merkte gisteren dat er toch een paar mensen halverwege leaven waardoor het achterin rijden vrij saai is. Er zouden dus bijvoorbeeld min punten gegeven kunnen worden om mensen wat meer te dwingen de race daadwerkelijk uit te rijden. En mensen te belonen met punten die elke race meedoen en hem netjes uitrijden.
Dus kort samengevat: Als je meedoet, doe je ook mee! Je rijd de race gewoon uit, want anders is het inderdaad ook minder leuk voor de mederijders. Zelf ben ik ook van P4 gedropt naar P14, maar ik stopte ook niet
Ik zal eerst weer een beetje oefenen voordat ik me aansluit bij de races van Tweakers
Zijn hier trouwens veel coureurs die een VR headset gebruiken tijdens het racen?
[ Voor 14% gewijzigd door FlyingGameGuy op 19-02-2019 15:48 . Reden: Zin aangepast ]
[ Voor 30% gewijzigd door Alfa Novanta op 19-02-2019 20:27 ]
Zag voorbij komen dat de SSD er mee stopte en de PC in blue screen bleef hangenjayyzz schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 15:05:
Normaal word er dus ook veplicht de race uit te rijden. Zelf heb ik niet echt gezien wie er allemaal leavde, maar 1 waarvan ik zag die leavde raced ook al erg lang met ons, dus weet vrijwel zeker dat die een exceptionele goede reden had.
Dat is wel een reden om niet verder te gaan
Klopt, een onverwachte prive omstandigheid. Had liever ook gewoon mee en uitgereden, maar dat kon helaas niet. Lag namelijk best op een redelijke positieAlfa90_Buttje schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 20:29:
@-Sander- werd onverhoopt uit de race geroepen .. daar doe je niks aan
[ Voor 6% gewijzigd door -Sander- op 19-02-2019 20:47 ]
Respect hoor, voor het hele georganiseer met de website en alles er omheen!phoentje schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 14:45:
Wil liever zelf ook focussen op t racen dan een administratie kantoor zijn.
Per duel bedoel je of 1 punt voor de eindbaas?KO telt trouwens niet mee. Dat is een losstaand toernooi.
1 punt per overwinning. Komt nog een eigen lijst voor.
Ik heb vanavond getest met de Oculus. Zeker een goede ervaringAlfa90_Buttje schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 20:01:
@FlyingGameGuy jazeker, en persoonlijk vind ik VR bijna een must voor racen. De immersie en het rondkijken qua positie op de baan, maar ook het hele gevoel van 3D het op-en-neer gaan over heuvels en bankings is uniek! Ik wil absoluut nooit meer zonder
[ Voor 5% gewijzigd door FlyingGameGuy op 20-02-2019 00:11 ]
- Nordschleife
- Mas du Clos
- Transfagarassan (Hillclimb)
- Imola
- Bathurst (the dipper)
- Laguna Seca (the Corkscrew)
[ Voor 51% gewijzigd door Alfa Novanta op 20-02-2019 08:58 ]
Dank!Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 20:56:
[...]
Respect hoor, voor het hele georganiseer met de website en alles er omheen!
[...]
Per duel bedoel je of 1 punt voor de eindbaas?
Per gewonnen race een punt!
Bedankt voor de tips!Alfa90_Buttje schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 07:37:
@FlyingGameGuy VR aanradertjes zijn
- Nordschleife
- Mas du Clos
- Transfagarassan (Hillclimb)
- Imola
- Bathurst (the dipper)
- Laguna Seca (the Corkscrew)
Stap vanavond weer achter het stuur
Overigens weinig inschrijvingen nog voor de knockouts. Een howto staat hier onder met screenshots!
phoentje schreef op maandag 18 februari 2019 @ 22:50:
Open kampioenschap
- Practice – (3min))
- Race – (6min))
Tracks
04-03-2019 - Bathurst
18-03-2019 - Imola
08-04-2019 - Zandvoort
15-04-2019 - Paul Ricard
22-04-2019 - Mugello
29-04-2019 - Misano
06-05-2019 - Silverstone
13-05-2019 - Lausitzring
20-05-2019 - Monza
Server Info
Discord
Downloads
Videos & Gameplay!
Tussenstanden!
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Ik moet ook meer op de server oefenen of de settings even dubbelchecken. Was online ruim 0.5 seconden sneller dan offline en kreeg online de voorbanden ook niet lekker op temperatuur.
Wat me opvalt is dat de autos allemaal een positive toe hebben, dat is toch totaal niet logisch of vergis ik me nu zo sterk?
[ Voor 47% gewijzigd door Card Nox op 25-02-2019 22:40 ]
Mijn verhaal is een beetje hetzelfde, reed goed mee tijdens de eerste ronden. Totdat er iemand spinde @ Rauch, waarna er een aantal voor en achter mij erop klapte. Mijn wagen was aardig gaar dus rustig naar de pits waar ik voor het eerst in mijn AC carriere voor elkaar kreeg om alle repareer vinkjes op "yes" te zetten, voordat ik stil stond. Lange pitstop later kwam ik net voor @johnnyverhoeff de baan op als 2 na laatste ofzo. Helaas kreeg ik een tik van Thomas in de eerste bocht volgens mij had hij last van een spin waardoor hij naar de binnenkant kwam.Card Nox schreef op maandag 25 februari 2019 @ 21:27:
Leuke race, ondanks de schade in turn 1 en spin in round 2 waardoor het stuur een beetje haaks stond. Toen ik round 3 weer op de baan kwam zat ik achter position 6 a 7 oid. Daar de rest van de wedstrijd met meegereden, uiteraard niet mee gebattled aangezien ik al gelapped was.
Toen ik weer op de baan kwam lag ik ergens tussen plek 7 en 8 (wel op een ronde) en door een paar pitstops nog lekker kunnen racen rond plek 5 (met een ronde achterstand, dat dan weer wel.
Dus de snelheid zat er wel in, helaas net als vorige week geen geluk.
Bij de knock-out uitgeschakeld door ene @johnnyverhoeff (net als vorige week), moet nog steeds mijn Bond gadgets installeren, dan pak ik hem de volgende keer wel als zijn auto "spontaan" opblaast.
Steam - PTR83
Op naar volgende week, het is wel een beleving met zoveel man in ieder geval.
Die bocht kreeg ik in de race nou nét niet lekker te pakken dus had hem niet optimaal onder controle daar
Zonde dat je de race niet meer hebt uitgereden .... dit had niet gemoeten. Volgende keer probeer ik je wat meer ruimte te geven.
Zo jammer, was anders een tóp avond geweest, na een bagger start toch 2e en 2x een knock-out win
edit: weet iemand Ivo zijn Got-tag?
[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 25-02-2019 22:33 ]
Was dat niet @Dissidend ?Alfa90_Buttje schreef op maandag 25 februari 2019 @ 22:29:
Sorry @ Ivo ... ik kon niet helemaal inschatten waar je zat links .. ik dacht dat ik de race lijn had en dat je zou liften maar probeerde desondanks om voldoende ruimte te laten om eventueel zij-aan-zij door die bocht te kunnen,maar kwam iets teveel op links uit en dat ik je nou net op je voorwiel raken moest .. beetje door-banging was niet zo erg geweest .. maar helaasWe hadden net zo'n fantastische battle anders!!
Die bocht kreeg ik in de race nou nét niet lekker te pakken dus had hem niet optimaal onder controle daar
Zonde dat je de race niet meer hebt uitgereden .... dit had niet gemoeten. Volgende keer probeer ik je wat meer ruimte te geven.
Zo jammer, was anders een tóp avond geweest, na een bagger start toch 2e en 2x een knock-out win
edit: weet iemand Ivo zijn Got-tag?
Steam - PTR83
Offtopic:
Gister na de race nog nipt een 14 dagen vakantie geboekt in de Eifel rond de 24h van de ring

En 13-14 juli komt de Blanc Pain GT3 komt naar Zandvoort
https://www.blancpain-gt-...ries-sprint-cup-zandvoort
En een week later is 20-21juli de DTM op Assen!!
https://www.dtm.com/en/tickets/assen-2019
[ Voor 135% gewijzigd door Alfa Novanta op 26-02-2019 08:01 ]
Q 19e. Min of meer zoals verwacht. Wel een PB en ik zag tijdens de P al mensen ENORM andere lijnen nemen dan ik (vooral track limits goed gebruiken), dus tijdens R nog wel wat verbeterd. 1e paar bochten zonder crash doorgekomen door vooral alles maar te laten gebeuren en erg op tijd te remmen. Toch 2x van achteren aangetikt waarbij ik omdraaide de laatste keer (hoewel ik echt ALLE ruimte gaf/had?!???). Dus, letterlijk als laatste mocht ik weer opbouwen. Gelukkig leek zowat iedereen linksom of rechtsom wel een keer te spinnen waardoor ik wel weer een weg naar voren vond. Zelf niet één keer gespind (wel bijna, vooruit) met als gevolg: P10! Ver boven verwachting. Al met al leuke race
Op naar Brathurst. Met 29 man, dat wordt leuk op de berg....
Bratwurst moet ik nog even kijken of ik mee doe. Vind de baan echt waardeloos en wat Mu.siQ al zegt ik verwacht daar file op de berg
Er zijn geen automatische penalties, we gaan uit van de eerlijkheid van iedereen. En ook worden de tracklimits zoals ze in de baan zijn geprogrammeerd aangehouden. Daarom zag je zoveel mensen de eerste bocht aan de verkeerde kant van de witte lijn nemen.Card Nox schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 10:23:
Hoe zit het eigenlijk met penalties tijdens de race? Ik heb 2 of 3 keer (de eerste en laatste bocht) buiten de tracklimits gegaan maar zelfs geen melding van ontvangen. Is het na x waarschuwingen een tijd penaltie oid?
Bratwurst moet ik nog even kijken of ik mee doe. Vind de baan echt waardeloos en wat Mu.siQ al zegt ik verwacht daar file op de berg
De organisatoren willen geen politieagent spelen, dus wordt dit impliciet toegestaan. Mocht iemand de baan bewust afsnijden, bijvoorbeeld door de 1e chicane van Monza rechtdoor te nemen dan zijn ze afhankelijk van de melding van andere spelers om hier tegenop te treden. Tijdens de quali is dit uiteraard een ongeldige ronde maar tijdens de race kan je een hoop tijd pakken op deze manier.
Steam - PTR83
Gequallificeerd op P6, zeker niet verkeerd. Na de eerste paar bochten kwam ik op een mooie P4 terecht waar ik lang heb gereden, switchend van positie met Mike en Rene. Helaas had ik een kleine incidentje, die ook op de stream kwam (1:09:05). Na dit incident had ik toch wel orange schade rondom mijn aero, waardoor ik wat voorzichtiger moest rijden. Rond dit punt begon ook de echte battle met Mike. Dit heeft ongeveer 15 minuten lang geduurd. We hebben elkaar vaak gepasseerd, maar op een gegeven moment kon ik hem goed op afstand houden tot de pitstops. Hierbij moest mijn schade gerepareerd worden, dus Mike kwam NET voor mij uit de pistraat rijden. Dit betekende dat ik hem goed moest bevechten. Helaas schoot hij op een gegeven moment de eerste bocht uit waardoor hij veel tijd verloor en ik hem kon inhalen. Een aantal laps later spinde ik zelf echter ook (1:38:42 op de stream) in dezelfde bocht. Hierdoor was ik bang dat Mike me weer kon inhalen, maar ik had niet zoveel tijd verloren als Mike in die spin.
Uiteindelijk nog op een mooie P5 kunnen eindigen.
Knockouts was voor mij van korte duur omdat ik tegen een van die vage aliens moest die gewoon tijdens de knockouts laps reed sneller dan mijn PB
YouTube: 25 februari 2019
Card Nox schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 10:23:
the Mount geniet niet voor niks respect, net als de ring! foutjes zijn killing
Ritme en balans zijn key .. vertrouwen in je auto/setup. Als je dat hebt, is het een epische ervaring!
jayyzz schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 12:50:
Knockouts was voor mij van korte duur omdat ik tegen een van die vage aliens moest die gewoon tijdens de knockouts laps reed sneller dan mijn PB. Wel ook mijn eigen PB kunnen verbeteren wat wel leuk was om te zien
Neej, Bart en Johnny zijn aliens .. ik had gewoon een mazzeltje
Tegen Bastiaan was het anders nog ONTZETTEND close .. die hing continu in mijn slipstream waardoor ik steeds moest verdedigen en baggerlijnen reed .. ik kon hem niet afschudden, werd nog ingehaald en kon hem nipt op de streep voorblijven, mogelijk door een duwtje van zijn bolide
De Knockout met Johnny was ook boven verwachting .. kwam er met de start voor en heb hem een paar ronden achter me weten te houden .. tot hij in mijn slipstream kwam en ik moest gaan verdedigen .. toen her en der een klein foutje, maar had nog enigzins de aansluiting en probeerde de druk er op te houden totdat een kabouter rené ineens door de speakers begon te blaaten en ik met verremde .. niet dat ik illusies had
[ Voor 44% gewijzigd door Alfa Novanta op 26-02-2019 15:36 ]
Ik druk op F1, dan kan ik kiezen uit cockpit vieuw of dashcam vieuw.
In cockpit kan ik niks verstellen, in dashcam wel.
Alleen in cockpit zit ik voor mijn gevoel te laag.
En in dashcam gaat mijn dashboard naar voren,achter,boven.
Ik heb de gforce’s uitgezet
Lock to horizon aangezet.
Alleen het helpt niet.!
Dus is er iemand die weet wat ik moet doen?
Als het goed is kan je je view aanpassen binnen in Assetto zelf. Dus als je een race binnengaat moet je even "uit de pits" rijden, waarna je met je muis naar rechts kan gaan. Daar staan alle standaard apps. Een van die apps is een helmpje waarbij je kan aanpassen waar je view vandaan komt. Hiermee kan je m ook hoger zettenartworx2010 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 15:21:
Weet iemand hoe je je dashcam kan locken.?
Ik druk op F1, dan kan ik kiezen uit cockpit vieuw of dashcam vieuw.
In cockpit kan ik niks verstellen, in dashcam wel.
Alleen in cockpit zit ik voor mijn gevoel te laag.
En in dashcam gaat mijn dashboard naar voren,achter,boven.
Ik heb de gforce’s uitgezet
Lock to horizon aangezet.
Alleen het helpt niet.!
Dus is er iemand die weet wat ik moet doen?
Alleen blijft dan het probleem van rijden met de auto op bathurst als voorbeeld, dat als ik naar beneden rijd ik maar een heel klein stukje baan zie.
In die andere modus is het niet verstelbaar, maar blijft wel fixed.
maar staat de cockpit weer net iets te hoog.
Ik heb trouwens 3 schermen, en ook de triple screen functie aangevinkt in de settings menu.
jayyzz schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 15:24:
[...]
Als het goed is kan je je view aanpassen binnen in Assetto zelf. Dus als je een race binnengaat moet je even "uit de pits" rijden, waarna je met je muis naar rechts kan gaan. Daar staan alle standaard apps. Een van die apps is een helmpje waarbij je kan aanpassen waar je view vandaan komt. Hiermee kan je m ook hoger zetten
Alles op locked gezet maar mag ook niet baten.
Of ik zie iets over het hoofd.!
PD010 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 15:33:
Of je start assetto op met content manager en stelt daar je camera in problem solved...
FOV aanpassen?artworx2010 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 15:34:
Hoi, dat werkt wel met de dashcam want dan is alles verstelbaar.
Alleen blijft dan het probleem van rijden met de auto op bathurst als voorbeeld, dat als ik naar beneden rijd ik maar een heel klein stukje baan zie.
Ik heb trouwens 3 schermen, en ook de triple screen functie aangevinkt in de settings menu.
heb je een printscreen anders van wat je ziet?
[flauw modus]
VR bril kopen is ook een oplossing
[/flauw modus]
[ Voor 6% gewijzigd door Alfa Novanta op 26-02-2019 15:40 ]
Ik ben nog thuis, maar zal proberen een video te maken straks.
Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 15:38:
[...]
FOV aanpassen?
heb je een printscreen anders van wat je ziet?
[flauw modus]
VR bril kopen is ook een oplossing
[/flauw modus]
Ja misschien moet ik nog gewoon meer oefenen maar kwam niet echt in 'the zone'. Was sowieso gisteravond nog na de race dus dan is het scherpste er ook wel vanaf. Plus ken de baan totaal niet dus dan duurt het wat langer voordat je je lekker voelt tov een baan die je al kent.Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 14:46:
[...]
Bathurst is legendarisch !!
![]()
the Mount geniet niet voor niks respect, net als de ring! foutjes zijn killing![]()
Ritme en balans zijn key .. vertrouwen in je auto/setup. Als je dat hebt, is het een epische ervaring!![]()
[YouTube: 2018 Bathurst 12 Hour - Crash Compilation (Original Sound - No Music)]
[...]
Er waren gisteren meerdere personen die idd op die manier de baan op kwamen. Ik kreeg zo zelf ook een tik. Ik wachtte tot iedereen voorbij was, later in de race op dezelfde manier een tik gehad en zelfs toen naast de baan stond kreeg ik nog een beuk.artworx2010 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:57:
Hat waeijen, ik vond dit gister nou niet zo chique van je.
YouTube: 25 februari 2019
Heb de indruk dat gisteren ook niet iedereen met helicorsa reedt..
[ Voor 6% gewijzigd door -Sander- op 26-02-2019 18:06 ]
-Sander- schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 18:04:
[...]
Er waren gisteren meerdere personen die idd op die manier de baan op kwamen. Ik kreeg zo zelf ook een tik. Ik wachtte tot iedereen voorbij was, later in de race op dezelfde manier een tik gehad en zelfs toen naast de baan stond kreeg ik nog een beuk.![]()
Heb de indruk dat gisteren ook niet iedereen met helicorsa reedt..

Open kampioenschap

- Practice – (3min))
- Race – (6min))
Tracks
04-03-2019 - Bathurst
18-03-2019 - Imola
08-04-2019 - Zandvoort
15-04-2019 - Paul Ricard
22-04-2019 - Mugello
29-04-2019 - Misano
06-05-2019 - Silverstone
13-05-2019 - Lausitzring
20-05-2019 - Monza
Server Info
Discord
Downloads
Videos & Gameplay!
Tussenstanden!
.. minimaal zo'n 50 rondjes voor de qualy zou eigenlijk niet te gek zijn.
te meer dat wanneer je dwars gaat tussen de muren je de gehele baan verspert en er geheid iemand bij je naar binnen komt zetten. Daarom is Discord ook handig om te waarschuwen wanneer er iemand dwars staat op the Mount .. dan kun je misschien nog op tijd afremmen/ontwijken.
nog een tip, als je zij-aan-zij door de flauwe knik wil na Conrod straight eindigd 9 van de 10 keer in tranen!
misschien is het veiliger om te liften en dan vloeiend door the Chase en een uitremactie te plegen bij één van de volgende bochten.
[ Voor 98% gewijzigd door Alfa Novanta op 27-02-2019 09:24 ]
T weekend is maandagavond toch voorbij? 🤣HAT_W schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 11:15:
Ik ben er maandag ook niet bij. @phoentje wie organiseert er nu ook een race tijdens het carnavalsweekend ?Met Donnington ben ik weer bij.
Carnaval loopt tot woensdagphoentje schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 14:46:
[...]
T weekend is maandagavond toch voorbij? 🤣
Lampûhgat jongePellaagarion schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 10:49:
[...]
Carnaval loopt tot woensdagMaar ik ga wel een poging doen om mee te doen. Racen met kater lukt wel hoop ik
Rondje of 10 gemaakt. Helaas lijkt mijn VR bril er definitief mee opgehouden te zijn dus moet het 'ouderwets' doenAlfa90_Buttje schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 00:26:
@raymondw eensch!![]()
.. minimaal zo'n 50 rondjes voor de qualy zou eigenlijk niet te gek zijn.
*knip*
nog een tip, als je zij-aan-zij door de flauwe knik wil na Conrod straight eindigd 9 van de 10 keer in tranen!
misschien is het veiliger om te liften en dan vloeiend door the Chase en een uitremactie te plegen bij één van de volgende bochten.
[Afbeelding]
De baan ken ik wel, al meermaals in verschillende spellen gespeeld maar in AC met deze auto is het wel weer flink oefenen. Ik weet niet of ik de tijd alleen nog heb om 50 rondes te gaan maken
Die flauwe knik is met DTM auto's trouwens goed te maken, tenminste, ik hoefde niet stevig in te sturen en er leek mij wel (ruim) ruimte voor 2 auto's. Boven op de berg though, dat wordt wel een dingetje
[ Voor 9% gewijzigd door Mu.siQ op 02-03-2019 00:30 ]
Ik heb nog een Odyssey in de aanbiedingMu.siQ schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 00:28:
[...]
Rondje of 10 gemaakt. Helaas lijkt mijn VR bril er definitief mee opgehouden te zijn dus moet het 'ouderwets' doen![]()
![]()
De baan ken ik wel, al meermaals in verschillende spellen gespeeld maar in AC met deze auto is het wel weer flink oefenen. Ik weet niet of ik de tijd alleen nog heb om 50 rondes te gaan maken![]()
Die flauwe knik is met DTM auto's trouwens goed te maken, tenminste, ik hoefde niet stevig in te sturen en er leek mij wel (ruim) ruimte voor 2 auto's. Boven op de berg though, dat wordt wel een dingetjeDe lijnen zijn het probleem nog niet zo, maar bergaf de boel stil zetten zonder blokkeren oid is wel een dingetje. Auto wordt ineens zo licht...Iemand nog tips om de auto bergaf wat stabieler te krijgen met aanremmen? (Bocht 11/12 en 17/18)
Ik wil eerst nog even een herinstallatie / andere pc proberen om het één en ander uit te sluiten maar sta anders open voor onderhandeling
Ik zal je een DM sturen of stuur er mij rustig een. Gezien werk wordt het testen pas volgende week dinsdag op zijn vroegst