The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future
Ook een dode link.
Dit is het dichte wat ik in de buurt kan vinden:
https://www.facebook.com/AssettoNL/
Verwijderd schreef op zondag 30 december 2018 @ 18:27:
Na overleg met de beheerder @phoentje gaan we de Facebook pagina van Assetto-Corsa.nl wat nieuw leven inblazen.
https://www.facebook.com/AssettoCorsaNLCommunity/?ti=as
Hopelijk willen jullie hem liken!
Let op! Het is geen vervanger voor dit forum! Meer voor aankondigingen, nieuwtjes, etc.
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
https://www.racedepartmen...16-dash-for-simhub.18625/
Krijg ik hem niet zichtbaar in simhub
Komen die zaken dan ook op het forum?Verwijderd schreef op zondag 30 december 2018 @ 18:27:
Let op! Het is geen vervanger voor dit forum! Meer voor aankondigingen, nieuwtjes, etc.
Ik zit namelijk niet op facebook.
Verwijderd
Als het goed is doet hij het nu weer wel
https://www.facebook.com/AssettoCorsaNLCommunity/
Verwijderd
Uiteraard.R3m3d7 schreef op zondag 30 december 2018 @ 21:49:
[...]
Komen die zaken dan ook op het forum?
Ik zit namelijk niet op facebook.
Nogmaals, het is geen vervanger voor dit forum. Gewoon een pagina met diverse items erop. Ook de aankondigingen die ook op dit forum komen.
Heb nu gt3, lmp1, lmp2 etc in een lijst staan maar is allemaal random door elkaar. Is er een makkelijke manier om ze per class erin te krijgen op de grid/start?
Of blijft dat gewoon een handwerkje en daarna als preset opslaan?
Verwijderd
Als alternatief hebben we voor Barbagallo gekozen. Kort en makkelijk te rijden. Deze hebben we ook met de Seat Leon Cup gereden.
Hij staat inmiddels online.

Volgende week Woensdag 2 Januari Toscane Barbagallo
Track Download
StackHelaas was de Toscane track niet stabiel genoeg om in een race voor de Funcup te houden.
- Pit straat problemen
- Probleem op de baan met vlaggen
- Grip niveau op bepaalde plekken
Barbagallo hebben we al zonder problemen gereden
Track limits : buitenom het worstje is sneller, maar track verkeer heeft voorrang!
/Edit
Link aangepast
[ Voor 9% gewijzigd door raymondw op 31-12-2018 17:53 ]
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Bug? Is het vanwege de late vrijgave van de pitlimiter?Verwijderd schreef op maandag 31 december 2018 @ 15:53:
Heren, ivm een bug in de pitsstraat hebben we besloten om voor komende FunCup op woensdag niet Toscane te gaan rijden.
Als alternatief hebben we voor Barbagallo gekozen. Kort en makkelijk te rijden. Deze hebben we ook met de Seat Leon Cup gereden.
Steam - PTR83
Hallo allemaal, nieuw bij het sim racen, iig wedstrijdjes online (rijd wel eens wat offline). Zou woensdag graag een keertje aanhaken bij de funcup om te kijken hoe het bevalt. Verwacht (dik) achteraan te eindigen maar je moet ergens beginnen tochraymondw schreef op maandag 31 december 2018 @ 16:11:
[Afbeelding]Volgende week Woensdag 2 Januari Toscane Barbagallo
Track Download
Stack
Helaas was de Toscane track niet stabiel genoeg om in een race voor de Funcup te houden.
- Pit straat problemen
- Probleem op de baan met vlaggen
- Grip niveau op bepaalde plekken
Barbagallo hebben we al zonder problemen gereden![]()
Track limits : buitenom het worstje is sneller, maar track verkeer heeft voorrang!
Welke wagen is aan te bevelen, de Audi of Alfa? Welke is wat stabieler qua handeling?
PS de Stack link werkt hier niet...
AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker
Dat ja, maar tevens kan je ook tegen elkaar aanrijden in de pits. Ook moet je scheef in je pitbox staan.CoronelHimself schreef op maandag 31 december 2018 @ 16:12:
[...]
Bug? Is het vanwege de late vrijgave van de pitlimiter?
Komende dagen zullen er best wel eens wat mensen al online zijn om te testen. Daarmee aansluiten helpt al veel. Maar het gaat tussen de Audi en Ginnetta. Alfa rijdt in een ander kampioenschap.visboer32 schreef op maandag 31 december 2018 @ 16:30:
[...]
Hallo allemaal, nieuw bij het sim racen, iig wedstrijdjes online (rijd wel eens wat offline). Zou woensdag graag een keertje aanhaken bij de funcup om te kijken hoe het bevalt. Verwacht (dik) achteraan te eindigen maar je moet ergens beginnen toch![]()
Welke wagen is aan te bevelen, de Audi of Alfa? Welke is wat stabieler qua handeling?
PS de Stack link werkt hier niet...
Maar Audi Vs Ginetta is gewoon even proberen. Zelf vind ik de ginetta fijner
Links naar mods op RD
https://www.racedepartmen.../barbagallo-raceway.4407/
https://www.racedepartmen...netta-g55-gt4-2017.19598/
Download via: https://www.asrformula.co...corsa/ferrari-412t2-1995/
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Wow, wat een gave wagen.PatrickC schreef op maandag 31 december 2018 @ 17:01:
ASR Formula heeft vandaag de Ferrari 412T2 uit 1995 uitgebracht (v1.0) en deze is gratis (zij hebben de vreemde constructie dat je voor de beta versies moet betalen waarna de release versies voor iedereen gratis zijn, behalve voor de 'eigen' mods zoals de ASR2, ASR3 en de Griiip G1 2017).
Download via: https://www.asrformula.co...corsa/ferrari-412t2-1995/
Eigenlijk de eerste keer dat ik een F1 wagen rij in Assetto Corsa en het voelt super, even snel 5 rondjes Zandvoort en kom zo op een 1:24 met het gevoel dat het nog flink wat sneller kan natuurlijk maar het voelt super.
Pfff, rij ik een derde tijd op de server op Toscana, wordt de track gewijzigd.Verwijderd schreef op maandag 31 december 2018 @ 15:53:
Heren, ivm een bug in de pitsstraat hebben we besloten om voor komende FunCup op woensdag niet Toscane te gaan rijden.
Kijken maar of ik op Barbagallo een even goede tijd kan rijden.
bobopalmtree schreef op maandag 31 december 2018 @ 18:38:
[...]
Hebben we deze baan niet ook met de Seat Leon gereden?
Zit al aan de champagne denk ik
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Blij als er iemand voor je zit die je beetje kan volgen ivm rempunten die je compleet kwijt bent
[Video: Assetto Corsa Le Mans @night]
Wel irritant dat shadowplay/twitch enkel bij AC crappy geluid geeft
Assetto-Corsa.nl - 2018/2019 ALFA 155 V6 Kampioenschap

Inschrijven
- Inschrijven kan via de website en is niet verplicht. Niet ingeschreven en server vol = pech. Server vol en wel ingeschreven = voorrang t.o.v. niet ingeschreven personen. De deadline voor elke inschrijving is op zaterdag 23.59uur (voorafgaand van de maandag)
Elke race dien je je opnieuw in te schrijven voor een plek op de grid. - http://www.assetto-corsa.nl/inschrijven-race/
Tracks
• Mugello 10-12-2018
• Estoril 17-12-2018
• Norisring 07-01-2019
• Zandvoort 14-01-2019
• Donington Park 21-01-2019
• Zolder 28-01-2018
Tijdschema
- 19.30 - 20.00 | Practice (30 Minuten)
- 20.00 - 20.30 | Qualify 1(30 Minuten)
- 20.30 - 20.50 | Race 1 (20 Minuten)
- 21.00 - 21.03 | Qualify 2 (3 Minuten)
- 21.05 - 21.25 | Race 2 (20 Minuten)
- 21.30 - 21.50 | Race 3 (reversed grid race 2 - 20 Minuten)
Server Info
- Server name: Assetto-Corsa.nl | Tweakers | Alfa 155 V6 Cup
- Server password: tweakers
- Gedeeltelijk Stock / Fixed setup
- Weer instellingen: Clear
- Tyre damage: 25%
- Car damage: 50%
Overige Info & belangrijke regels
- Je bent aanwezig op Discord (ben je nieuw? Stel je even voor)
- Je hebt Helicorsa of een vergelijkbare addon actief!
- Je houd je aan de race etiketten. http://www.assetto-corsa.nl/reglementen/
- Houd je je niet aan de bovenstaande regels dan kun je helaas niet deelnemen.
- Voor alle vragen en antwoorden raadpleeg de FAQ. Staat je antwoord er niet bij? Stel dan je vraag op het forum!
- Indien er meer aanmeldingen zijn dan dat er pitboxen beschikbaar zijn volgt er meer informatie hoe de verdeling zal plaatsvinden (2servers)
Discord
- Address: https://discord.gg/qe7U5VP (aub met een echte naam aanmelden met de optie /nick , je zal dan de juiste permissies krijgen om te spreken op het kanaal)
Downloads
- http://www.assetto-corsa..../ks_alfa_romeo_155_v6.zip
- http://www.assetto-corsa..../2018_155V6/norisring.zip
Videos & Gameplay!
Tussenstanden!
Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Tijdens de kerstvakantie periode hebben de een Funcup voor de liefhebbers
Vandaag rijden we op Barbagallo!
Dit is anders dan de oude kalander aangaf, de bedoeling was Toscane GP, maar daar zaten een aantal bugs in waardoor een evt pitstop teveel problemen zou geven...
We hebben gekozen voor de Ginetta GT4 en Audi TT RS (VLN)
De Audi is wat langzamer qua top snelheid, maar kan wel wat harder door de bochten.
Beide auto's kunnen een redelijke tik hebben zonder dat het echt gevolgen heeft
We rijden op korte brede Mickey Mouse banen om lekker in te kunnen halen.
19.30 - 20.00 Practice
20.00 - 20.20 Qualy
20.25 - 20.55 Race 1
21.00 - 21.30 Race 2 (Reversed)
Tracks
- Zandvoort - 12 Dec 2018
- Brno - 19 Dec 2018
- Mugello - 27 Dec 2018
- Barbagallo - 2 Jan 2019
- Tor Poznan - 9 Jan 2019
- Branch Hatch GP - 16 Jan 2019
- Endurance (90min) - 23 Jan 2019
De Endurance zijn we nog niet over uit, gaan we komende periode testenDownloads
GinettaDe Audi TT RS (VLN) is onderdeel van Kunos DLC
Download
Regels
- Fair racing- Geen verplichte pitstop
- Race onder je eigen naam
- Voice chat via Discord
- 100% tyre wear
- 100% fuel
- 50% damage
Discord
Address: https://discord.gg/qe7U5VP (aub met een echte naam aanmelden met de optie /nick , je zal dan de juiste permissies krijgen om te spreken op het kanaal)Twitch
Vanavond gaan we met aangepaste software de Twitch stream gebruiken voor een livestream.Twitch
Server / Password
De server gaat om 19.30 van naar race mode!Server : Tweakers Fun Cup | Ginetta GT4 VS Audi TT RS | RACE
Password : tweakers
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Maar hoe dat te doen is......
Ik heb voor zo goed als elke auto in AC profielen in SimHub gemaakt die dus de in game leds nabootsten op mijn echte leds op mijn stuur bijvoorbeeld.Paulus07 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 18:01:
beetje aan het spelen in simhub en een rpm meter voor de porsche 919. Heb het bijna werkend maar nu nog gelijk zien te krijgen met de leds in de game.....
Maar hoe dat te doen is......
Heb in allemaal gebaseerd bij welk toerental welke kleur leds aangaan.
Ah nice. Eens kijken hoe dat werkt met die profielenjohnnyverhoeff schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 18:18:
[...]
Ik heb voor zo goed als elke auto in AC profielen in SimHub gemaakt die dus de in game leds nabootsten op mijn echte leds op mijn stuur bijvoorbeeld.
Heb in allemaal gebaseerd bij welk toerental welke kleur leds aangaan.
Had al opgeschreven bij welke rpm een led gaat branden. Nu kijken of ik dat kan mappen.
Bij een LMP1 heb ik namelijk verschillende stappen nodig Die van buiten naar binnen gaan
Voorbeeld:

1e blauw = 5300
2e blauw = 6000
1e geel = 6600
2e geel = 7000
rood = 7300
rood knipper = 7500
[ Voor 21% gewijzigd door Paulus07 op 02-01-2019 19:11 ]
Hier vind je de 2015 en 2016 versies die ik heb gemaakt: https://we.tl/t-xhM5omBBcaPaulus07 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 19:03:
[...]
Ah nice. Eens kijken hoe dat werkt met die profielen
Had al opgeschreven bij welke rpm een led gaat branden. Nu kijken of ik dat kan mappen.
Bij een LMP1 heb ik namelijk verschillende stappen nodig Die van buiten naar binnen gaan
Voorbeeld:
[Afbeelding]
1e blauw = 5300
2e blauw = 6000
1e geel = 6600
2e geel = 7000
rood = 7300
rood knipper = 7500
Die worden gemapped naar 16 leds, maar alle kleuren en begin en eind toerentallen kloppen.
Die kan je importeren bij SimHub als je een nieuw led profiel aanmaakt.
Ik heb hier enkel "nog" geen fysieke leds maar enkel die in simhub/dashboard zelf.
met een 2e en 3e plek, race 1 continu Harry op de kont gehad <1s .. dat was zweten!
wel ff fijn na de deceptie met de 488
onwijs leuke gevechten gehad op de baan, o.a. Harry en Halewijn, Raymond en ook Benny weer eens van dichtbij gezien
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Verwijderd
Hier en daar werdt er een tikkie uitgedeeld. Dat is jammer natuurlijk, maar gebeurt in het echt ook. Zolang het niet met opzet is valt het onder een race incident. Kan gebeuren, uithuilen en opnieuw beginnen. Keep pushing en weer lekker achterblijvers inhalen.
Ook leuk!
Tot de volgende!
Nu al zin in!
Ha, ik heb Benny twee races lang van dichtbij gezien. We leken wel een tweeling. Was weer eens een ouderwets goede race avond.Alfa90_Buttje schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 22:36:
tjongejonge, wat een avond.. 2x op het podium op 1 avond .. da's me nog nooit overkomen!
![]()
met een 2e en 3e plek, race 1 continu Harry op de kont gehad <1s .. dat was zweten!![]()
wel ff fijn na de deceptie met de 488
onwijs leuke gevechten gehad op de baan, o.a. Harry en Halewijn, Raymond en ook Benny weer eens van dichtbij gezienHelaas was Johnny een maatje te groot maar dat is geen schande
Hopelijk wordt het ook leuk op de Norisring, maar heb er een hard hoofd in. Maar het is zeker een unieke baan en een originele dtm-circuit. Dat is ook wat waard.
Steam - PTR83
Ik heb de race deze week verklooit...
Teveel met andere dingen bezig geweest die op de avond zelf niet klopten
- Stream die niet wisselde van auto na uitvoerig testen
- Odyssey die niet mee werkte, snel naar de Rift, later bleek dat iedereen het had...
- Vandaag ook nog wat dingetjes thuis die op orde moesten
Tweede race was wel oke ondanks een licht gemis in snelheid
Zeer leuke battles met iedereen
Voor de mensen die niet mee konden komen, wacht in de pits op de volgende race!
Evt kun je de andere volgen via de cam beelden
Iedereen doet zijn best om de race te organiseren en uit te rijden, ook als je 13e rijdt
De tweede race met Bastiaan en weer Patrick in gevecht. Deze keer moeite om Bastiaan voorbij te raken. Niet gelukt en Patrick ook nog moeten voorlaten. Weet niet meer hoe we uiteindelijk voor Bastiaan zijn geraakt, maar wel dat Patrick even de baan af ging en ik weer voor hem mocht eindigen.
Was leuk vechten.
Het verandert een hele race, je kan iemand inhalen die tikt je er af, kost je 5 a 10 plekken en vervolgens stopt die persoon.Paulus07 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 22:50:
lees hier vaak dat mensen eerder stoppen voor de race afgelopen is etc. Maar wat zijn de gevolgen hiervan voor de overige spelers? (vraag vanuit een n00b die nog niet lang bezig is met AC en ook nog niet online is geweest met de game).
Had hij niet mee moeten doen, was je er ook niet af getikt
Het is ook lullig voor de 1-na-laatste als de nummer laatst er meer stopt.Paulus07 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 22:50:
lees hier vaak dat mensen eerder stoppen voor de race afgelopen is etc. Maar wat zijn de gevolgen hiervan voor de overige spelers? (vraag vanuit een n00b die nog niet lang bezig is met AC en ook nog niet online is geweest met de game).
Steam - PTR83
2e race wel een incidentje, maarja onbewust en leren we weer van...
AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker
https://twitch.tv/madmikeplays
@raymondw dat is idd klote dat je zo afgeleid was door knulligheden. Herkenbaar.. slecht voor de bloeddruk
Toch hebben we nog even leuk tegen elkaar kunnen racen
[ Voor 11% gewijzigd door Alfa Novanta op 03-01-2019 00:06 ]
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Excuses daarvoor in de 2e race. Mijn PC besloot om aan te geven dat AC niet meer reageert en heeft mij er gewoon uitgeknikkert. Dit is niet de eerste keer dat mij dit overkomt.. Ik zal er binnenkort eens naar kijkenCoronelHimself schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 23:01:
[...]
Het is ook lullig voor de 1-na-laatste als de nummer laatst er meer stopt.
Ondanks dat heb ik wel genoten van deze kleine baan en een (bijna over-) vol grid
Verwijderd
Bijna overvol was hij nog lang niet hoor. Volgens mij hebben we op de maandag kampioenschap wel 20+ man op de grid gehad.BranderoS schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 09:25:
[...]
Ondanks dat heb ik wel genoten van deze kleine baan en een (bijna over-) vol grid
Filmpje gemaakt van race 2
Heeft iemand de replay file van race 1? Gek genoeg heb ik die niet ..
[ Voor 59% gewijzigd door Alfa Novanta op 03-01-2019 22:29 ]
Goed gedaan Rob!Alfa90_Buttje schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 19:39:
in verhouding met de lengte van de baan klopt het gevoel wel
Filmpje gemaakt van race 2
[YouTube: Battle at barbagello 60fps]
Heeft iemand de replay file van race 1? Gek genoeg heb ik die niet ..
Nog gefeliciteerd aan jou en de misses!
Mooi gedaan @Alfa90_Buttje !
Vind het enorme leuke auto's
Iets met een taluut in bocht 3 of 4 (die linkse).... Ik ging even naar beneden.bobopalmtree schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 22:48:
Voor mij vanavond P5 en P6, best goed. De eerste race lang met Patrick in gevecht. Er voorbij raken leek bijna onmogelijk omdat we zowat even snel waren, maar dan toch ergens gelukt.
De tweede race met Bastiaan en weer Patrick in gevecht. Deze keer moeite om Bastiaan voorbij te raken. Niet gelukt en Patrick ook nog moeten voorlaten. Weet niet meer hoe we uiteindelijk voor Bastiaan zijn geraakt, maar wel dat Patrick even de baan af ging en ik weer voor hem mocht eindigen.
Was leuk vechten.
Oculus Rift + Thrustmaster TX + T3PA
Ik denk dat jij Koen bent?visboer32 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 23:14:
Het was erg leerzaam vanavond, P7 en P9 niet slecht voor een eerste race online zou ik zeggen. Tijden in de race beter dan de qualifyingen ook aardig constante tijden kunnen rijden.
2e race wel een incidentje, maarja onbewust en leren we weer van...
Het was inderdaad lekker racen!
Ik kwam 15minuten voor de start van de race de server op en moest nog even snel het circuit downloaden. Oftewel, zonder ervaring de race gestart!
Heerlijk kunnen racen, en een groot deel net voor Patrick, Benny en Koen gereden terwijl ze alle drie net wat sneller waren. Erg leuk om de verdedig skills te oefenen om het gebrek aan de snell skills op te heffen ;-)
Ik vond het in ieder geval een top avond! En @Verwijderd , bedankt voor de setup!
Oculus Rift + Thrustmaster TX + T3PA
Ben al flink eind mbt de le mans 2018 grid aan de hand van deze pdf: https://storage.googleapi...4-heures-du-mans-2018.pdf
Verwijderd
RaymondW krijgt alle eer!👊Alfa90_Buttje schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 23:27:
De combinatie Audi TT RS vs Ginetta is erg goed gevonden!.. wie kwam op het idee??
Klopt!Spoon65 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:43:
[...]
Ik denk dat jij Koen bent?
Het was inderdaad lekker racen!
Ik kwam 15minuten voor de start van de race de server op en moest nog even snel het circuit downloaden. Oftewel, zonder ervaring de race gestart!
Heerlijk kunnen racen, en een groot deel net voor Patrick, Benny en Koen gereden terwijl ze alle drie net wat sneller waren. Erg leuk om de verdedig skills te oefenen om het gebrek aan de snell skills op te heffen ;-)
Ik vond het in ieder geval een top avond! En @Verwijderd , bedankt voor de setup!
https://docs.google.com/s...mRogoAOs/edit?usp=sharing
Ik blijf zoeken
Sinds vorig jaar doe ik mee met AC en sinds het begin vind ik de Ginetta echt een vette bak.Alfa90_Buttje schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 23:27:
De combinatie Audi TT RS vs Ginetta is erg goed gevonden!.. wie kwam op het idee??
De Audi TT-RS (2007>) is wel een auto die ik in de (nog lege
Dus voor de Funcup was het wel even doordukken bij @Verwijderd en Sander, maar het pakt goed uit
FWD tegen RWD, UK tegen DE en GT4 vs Turbo power
need to say more?
Kleine impressie:
[YouTube: Assetto Corsa Le mans 2018 Grid & skins test]
Mooie 2d wagen in de thumbnail
En je hebt het varkentje ook
Is altijd een mooie wedstrijd en met verschillende klasse auto's
Circuit is er ook voor Assetto op de PC:
https://www.racedepartment.com/downloads/daytona-2017.14277/
Indruk, onderstaand filmpje is van console denk ik ?
YouTube: Assetto Corsa - One Lap at Rolex 24h Daytona (Night) - Corvette C7R
Misschien leuk om binnekort eens een endurance race weer te doen van 1 a 1,5 uur met verschillende klasse ?
Tijdje geleden is dat gedaan met de Maserati GT4 en Chevrolet Daytona Prototype.negnojneorej schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 17:20:
Eind deze maand is weer de Daytona 24 uur waar ook veel oude F1 coureurs aan mee doen.
Misschien leuk om binnekort eens een endurance race weer te doen van 1 a 1,5 uur met verschillende klasse ?
En de 29 hebben we een endurance gehad van 2 uur op Watkins Glen met LMP1 en GT3, wat heel gaaf is. Idee is om iedere maand zoiets te gaan doen.
Gok dat de kans op een ander circuit gaat uitkomen om de variatie erin te houden. Een circuit als Bathurst of Sebring lijken mij ook wel leuk met multiclass. Ook deze circuits kennen een endurance traditie, wat wel mooi is
Bij maken van een grid kan je kiezen voor de optie "zelfde class" Maar soms komt er dan niks terug als ik bijvoorbeeld een GT3 heb gekozen.
Hoe worden in AC (of content manager) die classes bepaald? Is dat echt door de waarde bij class (wat nu vaak op "race" staat) of werkt dat ook dmv tags? en worden hiervoor de tags gebruikt die beginnen met een # ?
Die endurance race met de Chevy en GT4 was op Road Atlanta. Da's een heel ander circuit.
Was meer aan het denken aan een LMP / GT2 / GT3 grid op Daytona, zeker met de echte race voor de boeg.
Helaas heb ik de race op 29-12 moeten missen omdat ik in het buitenland was. Eenmaal per maand zou top zijn
Ik kan natuurlijk zelf wat hosten en kijken wie leuk vind om mee te doen
My fout, was mis met een andere race, die ik dan heb gezien.negnojneorej schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 18:02:
@fdees
Die endurance race met de Chevy en GT4 was op Road Atlanta. Da's een heel ander circuit.
Was meer aan het denken aan een LMP / GT2 / GT3 grid op Daytona, zeker met de echte race voor de boeg.
Helaas heb ik de race op 29-12 moeten missen omdat ik in het buitenland was. Eenmaal per maand zou top zijn
Ik kan natuurlijk zelf wat hosten en kijken wie leuk vind om mee te doen
Maar LMP en GT3 is zeker een leuke combinatie. Denk zelf dat GT2 als extra klasse te weinig toevoegd anders dan verstrooing in de GT's leuke was nu zeker dat je veel kon strijden omdat er veel auto's waren en de eerste 8 GT3 binnen 1 seconde zaten in kwalificatie.
Daytona is sowieso wel een gave baan. En denk dat 2 uur zeker een mooie tijd is.
Als het goed is gaan we met de Ginnetta vs Audi ook nog een enduro doen van 1,5 uur binnenkort
AC kan niet (goed) overweg met de gekante bochten, als je daar een fout maakt kieper je er af.negnojneorej schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 17:20:
Eind deze maand is weer de Daytona 24 uur waar ook veel oude F1 coureurs aan mee doen.
Verder zitten er nog wat vervelende bugs in, we hebben de baan getest met de Dalara Prototypes en later met de GT3
quote mijzelf
En om je een idee te geven wat we tegenkwamen...
Mijn 650s gewoon vast onder een hekje net buiten een bocht

Klopt, dat is nog even een discussiefdees schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 18:34:
Als het goed is gaan we met de Ginnetta vs Audi ook nog een enduro doen van 1,5 uur binnenkort
En er worden plannen gemaakt voor een maandelijkse WEC race aan de hand van de WEC kalender.
[ Voor 13% gewijzigd door raymondw op 06-01-2019 00:30 ]
Ik wil hier graag mee helpen als dat nodig zou zijn, aangezien ik het ook voorgesteld hadraymondw schreef op zondag 6 januari 2019 @ 00:28:
[...]
En er worden plannen gemaakt voor een maandelijkse WEC race aan de hand van de WEC kalender.
We hebben eerder met GT3 en LMP1 een endurance op Daytona gereden en dat ging perfect. Als je verder van die hekjes wegblijft zie ik geen probleem om dat gewoon weer te doen .. die baan is supervet!!raymondw schreef op zondag 6 januari 2019 @ 00:28:
AC kan niet (goed) overweg met de gekante bochten, als je daar een fout maakt kieper je er af.
Verder zitten er nog wat vervelende bugs in, we hebben de baan getest met de Dalara Prototypes en later met de GT3
quote mijzelf
En om je een idee te geven wat we tegenkwamen...
Mijn 650s gewoon vast onder een hekje net buiten een bocht
[Afbeelding]
servernaam : A! | NL | DAYTONA RACE COURSE
Track download : https://www.racedepartment.com/downloads/daytona-2017.14277/
Heerlijk om met die Lambo 290+ te knallen

Entry List
Rene Vos
Bart Jansen
Jur Verlouw
Jeroen D
Bastiaan Linders
JohnnyV
Ivo de Groot
Marc P
aveenhuysen
Jeroen Jongen
Stefan F
Hat Waeijen
Frits Hermes
Martijn J
Harry Haslinghuys
Jay Ligtvoet
Klaas Wester
Koen vd wagt
S VDW
Patrick T
Sta je niet op de lijst dan heb je je niet (op tijd) ingeschreven. Indien 1 van bovenstaande personen uitvalt en jij als eerstvolgende op de lijst staat dan is de plek voor jou.
Inschrijven
- Inschrijven kan via de website en is niet verplicht. Niet ingeschreven en server vol = pech. Server vol en wel ingeschreven = voorrang t.o.v. niet ingeschreven personen. De deadline voor elke inschrijving is op zaterdag 23.59uur (voorafgaand van de maandag)
Elke race dien je je opnieuw in te schrijven voor een plek op de grid. - http://www.assetto-corsa.nl/inschrijven-race/
Tracks
• Mugello 10-12-2018
• Estoril 17-12-2018
• Norisring 07-01-2019
• Zandvoort 14-01-2019
• Zolder 28-01-2018
Tijdschema
Server Info
- Voor alle vragen en antwoorden raadpleeg de FAQ. Staat je antwoord er niet bij? Stel dan je vraag op het forum!
- Indien er meer aanmeldingen zijn dan dat er pitboxen beschikbaar zijn volgt er meer informatie hoe de verdeling zal plaatsvinden (2servers)
Discord
- Address: https://discord.gg/qe7U5VP (aub met een echte naam aanmelden met de optie /nick , je zal dan de juiste permissies krijgen om te spreken op het kanaal)
Downloads
- http://www.assetto-corsa..../ks_alfa_romeo_155_v6.zip
- http://www.assetto-corsa..../2018_155V6/norisring.zip
Videos & Gameplay!
Tussenstanden!
Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com
Auto: Toyota TS040
Track: Circuit de la Sarthe
Heb nu nog altijd gewoon met de default waardes gereden maar geen idee waar te beginnen met tweaken van de settings. Het zijn er zoveel....... Zie door alle schuifjes het bos niet meer
Mocht iemand dus nog een setup gebruiken voor deze wagen, graag
Dus mocht je nog een screenshot, tip, setup hebben vanuit bijvoorbeeld contentmanager, Alles is welkom
Ga ik ondertussen weer even verder met balkjes schuiven.......
[ Voor 5% gewijzigd door Paulus07 op 06-01-2019 19:01 ]
De excel vind ik ook fijn om uit te werken, maar vergt wel al een beetje basis kennis van setupsPaulus07 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 18:48:
Hier nog iemand die wat setups kan delen mbt onderstaande?
Auto: Toyota TS040
Track: Circuit de la Sarthe
Heb nu nog altijd gewoon met de default waardes gereden maar geen idee waar te beginnen met tweaken van de settings. Het zijn er zoveel....... Zie door alle schuifjes het bos niet meerEn ook geen idee wat nog precies alles voor invloed kan hebben.
Mocht iemand dus nog een setup gebruiken voor deze wagen, graagDan heb ik een extra basis en dan kan ik die overnemen en aanvoelen wat het verschil nu precies is en zien wat het verschil in waardes ook echt doet. Dan kan ik daarna verder naar eigen wens tweaken
Dus mocht je nog een screenshot, tip, setup hebben vanuit bijvoorbeeld contentmanager, Alles is welkom
Ga ik ondertussen weer even verder met balkjes schuiven.......
http://www.assetto-corsa....08997264690-92bd7d39-d119
Tevens het is Chris Haye
Te laat ingeschreven dus ik vul dit plekje opR3m3d7 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 07:45:
Ik meld mij af voor de Norisring vanavond.
MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE
@mjmbult en ik gaan een stream doen voor de mensen die willen kijken
Multi Twitch : http://www.multitwitch.tv/raymond_w2/madmikeplays/phoentje
Mike zal stream vanuit race positie: https://www.twitch.tv/madmikeplays/
René ook vanuit race oogpunt
https://www.twitch.tv/phoentje/
Ik zal streamen vanuit AC TV positie : https://www.twitch.tv/raymond_w2/
@aveenhuysen je staat al ingeschreven
[ Voor 9% gewijzigd door raymondw op 07-01-2019 18:46 ]
Is er ook een manier om je weer uit te schrijven?
Oops, foutje en bedanktraymondw schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:16:
Vanavond Alfa race
@mjmbult en ik gaan een stream doen voor de mensen die willen kijken
Multi Twitch : http://www.multitwitch.tv/raymond_w2/madmikeplays
Mike zal stream vanuit race positie: https://www.twitch.tv/madmikeplays/
Ik zal streamen vanuit AC TV positie : https://www.twitch.tv/raymond_w2/
@aveenhuysen je staat al ingeschreven
MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE
Had al een herinstallatie gedaan van Windows, alles opnieuw geinstalleerd, spel, software stuur etc etc., maar het ligt toch blijkbaar aan de bekende encoder issue...
[ Voor 36% gewijzigd door aveenhuysen op 07-01-2019 20:37 ]

Tijdens de kerstvakantie periode hebben de een Funcup voor de liefhebbers
Woensdag rijden we op Tor Poznan!
We hebben gekozen voor de Ginetta GT4 en Audi TT RS (VLN)
De Audi is wat langzamer qua top snelheid, maar kan wel wat harder door de bochten.
Beide auto's kunnen een redelijke tik hebben zonder dat het echt gevolgen heeft
We rijden op korte brede Mickey Mouse banen om lekker in te kunnen halen.
19.30 - 20.00 Practice
20.00 - 20.20 Qualy
20.25 - 20.55 Race 1
21.00 - 21.30 Race 2 (Reversed)
Tracks
- Zandvoort - 12 Dec 2018
- Brno - 19 Dec 2018
- Mugello - 27 Dec 2018
- Barbagallo - 2 Jan 2019
- Tor Poznan - 9 Jan 2019
- Branch Hatch GP - 16 Jan 2019
- Endurance (90min) - 23 Jan 2019
De Endurance zijn we nog niet over uit, gaan we komende periode testenDownloads
GinettaDe Audi TT RS (VLN) is onderdeel van Kunos DLC
Download
Tor Poznan
Regels
- Fair racing- Geen verplichte pitstop
- Race onder je eigen naam
- Voice chat via Discord
- 100% tyre wear
- 100% fuel
- 50% damage
Discord
Address: https://discord.gg/qe7U5VP (aub met een echte naam aanmelden met de optie /nick , je zal dan de juiste permissies krijgen om te spreken op het kanaal)Twitch
Vanavond gaan we met aangepaste software de Twitch stream gebruiken voor een livestream.Twitch
Server / Password
De server gaat om 19.30 van naar race mode!Server : Tweakers Fun Cup | Ginetta GT4 VS Audi TT RS | RACE
Password : tweakers
Het was de eerste keer dat ik de aansturing heb gedaan via eigen scripts, evt op of aanmerkingen zijn welkom!
Mooi beelden Ray! Mijn stream was regelmatig aan het stotteren aan mijn kant. Wellicht lag dit aan de mod track, maar ik denk eerder aan de Supersampling in SteamVR.. die stond op 160. Verder lekker gereden iedereen en voor wie gekeken heeft naar onze livestreams, bedankt!raymondw schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 08:00:
Er zijn AC TV replay beelden van de Alfa 156 wedstrijd op de Norrisring beschikbaar : Link
Het was de eerste keer dat ik de aansturing heb gedaan via eigen scripts, evt op of aanmerkingen zijn welkom!

Inschrijven
Tracks
• Mugello 10-12-2018
• Estoril 17-12-2018
• Norisring 07-01-2019
• Zandvoort 14-01-2019
• Zolder 28-01-2018
Tijdschema
Server Info
Discord
Downloads
Videos & Gameplay!
Tussenstanden!
Verwijderd
Mooie beelden hoor @raymondw. Gaaf om dat terug te kijken! En vooral op groot scherm!raymondw schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 08:00:
Er zijn AC TV replay beelden van de Alfa 156 wedstrijd op de Norrisring beschikbaar : Link
Morgen tijdens de Funcup wordt er ook weer gestreamd!!
Voor de race nog gekloot met Oculus en USB .. Oculus sprong steeds weer terug naar Oculus Home en dan weer ingame .. en mijn muis en stuur deden het niet. Snel stuur op de achterkant aangesloten en een reboot, toen wel weer stuur maar nog steeds dat gekloot met Oculus.. maar net toen ik dacht, ik probeer het nog 1 keer .. toen bleef hij ingame .. toch nog even een paar rondjes kunnen rijden, maar had er een hard hoofd in!
Toen race 1 .. ik weet niet eens wat er allemaal gebeurde, Dennis reed fier voorop.. van achteren ook wel druk van René maar die maakte een foutje.. tegen het eind liep ik steeds verder op Dennis in, want die worstelde met z'n Audi terwijl de Ginetta steeds beter ging .. maar hij was geenzins van plan mij voorbij te laten en maakte zich maximaal breed .. ik kon mijn rempunten en lijn niet meer aanhouden en langzaam zagen we René weer dchterbij komen ... en terwijl de teller afliep en ik in de veronderstelling was na start-finish de laatste ronde te krijgen, had ik de betere lijn en exit door de laatste bocht en Dennis vergaloppeerde zich juist dus ik er nipt voor de streep voorbij .. was het gewoon klaar!!!!
Race 2 bijna van achteren gestart, maar in bocht 1 later remmen en de buitenkant genomen ... En tot mijn verbazing slechts een paar auto's nog voor me... toch ging het nog niet zo lekker en werd ik hier en daar voorbij gestoken... en hoe het nou precies kwam, hier en daar een foutje voor me .. en flink pushen lag ik al snel 2e achter René .. en die ging er ff flink voor zitten!! Bam 1:33:7 vs mijn 1:34:nogwat ... ik denk, rustig blijven, 2e is ook goed .. blijven rijden, misschien gaat de Audi straks weer slechter en de Ginetta juist beter .. gat was ruim 5 seconden!? Dennis kwam zich er ook mee bemoeien en pushte mij ook steeds verder op om ook sneller te gaan rijden en dat lukte!!! En samen reden we dichter naar René toe! Tot Dennis ergens een foutje maakte en verder achterop raakte .. toen mocht ik het alleen opknappen!!
Maar stug doorscheuren en 3 seconden werd 2 seconden en ik zag René nu en dan wat naast de baan gaan, dus die begon in te leveren ... en ook nu weer was de teller aan het aflopen en weer dacht ik we moeten nog een ronde, dus rustig blijven !! Tot ik ook nu op het laatste stuk bij René aanhaakte en de betere exit had met dikke slipstream over het rechte eind en ik dook er naast aan de binnenkant ... en er voorbij!! Dus ik begon al vannhet zal toch niet?! .. dus toen rustig het rondje uitrijden, braaf de lijn houden en rempunten pakken, met René in mijn kielzog.. was het op de streep alweer gebeurt!!
Dit zag ik echt niet aankomen, Raymond was supersnel in de qualy en Dennis ging ook als de brandweer!!
Ik kreeg ook nog 2x een beuk waarbij ik in het gras kwam en wat plekken verloor. Ik snap echt niet hoe ik nou weer voorin kwam.
W000ttt
p.s. excuus aan die gene die ik achterop kwam in race 1, ik kreeg het ff niet aangeremd
[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 10-01-2019 12:42 ]
Dus de qualy gestart met zware voeten ik rijd een PB...
Pole gestart en het liep niet lekker, tik van Dennis en even verder en spin....
Bijna achteraan verder gereden en na een zwart VR scherm geen Discord meer.
$#%^&*%..........
Na de race een SteamVR update scherm
Tweede race gestart OP Benny
Dus ik had een start waarbij ik eerst achteruit moest
Tijdens de race opeens geen grip
Twee PC's met 1 ID is misschien geen goed idee
Volgende week heb ik niet 1, maar 2 Steam ID's ... en ... ga ik de AC server draaien vanaf een Xeon in een datacenter.
[ Voor 70% gewijzigd door raymondw op 09-01-2019 23:10 ]
zag er best stom uit iddraymondw schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 23:03:
Wat een dag...
Tweede race gestart OP Benny
Twee PC's met 1 ID is misschien geen goed idee
Volgende week heb ik niet 1, maar 2 Steam ID's ... en ... ga ik de AC server draaien vanaf een Xeon in een datacenter.
Was dat op de stream bij 1:29:42 (achterop groene Audi die daarna rechtdoor schiet)? In that case it was meAlfa90_Buttje schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 22:48:
Manmanman, knijp me even!!
p.s. excuus aan die gene die ik achterop kwam in race 2, ik kreeg het ff niet aangeremd
Leuk verslag btw!
Jup
als goedmakertje spam ik hier nog even een fantastische soundtrack van the real deal
VOLUME UP !!!!
zo jammer dat, dat ingame niet tot zijn recht komt
[ Voor 92% gewijzigd door Alfa Novanta op 12-01-2019 01:06 ]
Mijn vraag aan jullie is wat raden jullie nu aan om te kopen? Speelt iedereen al Competizione oid?

Entry List
Mike Bult
Halewijn Vermeulen
Harry Haslinghuys
Jeroen Jongen
Rene Vos
Jeroen D
Klaas Wester
Stefan F.
JohnnyV
Ivo de Groot
Hat Waeijen
Patrick T
Martijn J
Bastiaan Linders
Yorick M
Benny Ramaekers
Inschrijven
Tracks
• Mugello 10-12-2018
• Estoril 17-12-2018
• Norisring 07-01-2019
• Zandvoort 14-01-2019
• Zolder 28-01-2018
Tijdschema
Server Info
Livestreams
- Livestream: http://www.assetto-corsa.nl/twitch/
Discord
Downloads
Videos & Gameplay!
Tussenstanden!
[ Voor 4% gewijzigd door phoentje op 14-01-2019 08:50 ]
Denk dat de meeste nog steeds AC spelen, mocht je nog geen software hebben gekocht dan is het AC Ultimate pack op steam een mooie download!Card Nox schreef op zondag 13 januari 2019 @ 23:15:
Heren na een hele tijd AC te hebben gespeeld op een PS4Pro vanavond de knoop door gehakt en een PC gekocht.
Mijn vraag aan jullie is wat raden jullie nu aan om te kopen? Speelt iedereen al Competizione oid?
ACC werkt (nog) niet goed genoeg om er dagelijks mee bezig te zijn.
In het begin heb ik zelf veel getest, maar tot op heden is het echt nog Early Acces
feli!Card Nox schreef op zondag 13 januari 2019 @ 23:15:
Heren na een hele tijd AC te hebben gespeeld op een PS4Pro vanavond de knoop door gehakt en een PC gekocht.
AC gaat nog steeds als de brandweer, uit ontwikkeld en lekker vele mods en banen .. en wekelijks wedstrijdjes hierzo!Mijn vraag aan jullie is wat raden jullie nu aan om te kopen? Speelt iedereen al Competizione oid?
Zelf Competizione al (te) lang niet meer opgestart.
Tof! PC heeft mijn voorkeur ook boven de ps4 gekregen een half jaartje geleden.Card Nox schreef op zondag 13 januari 2019 @ 23:15:
Ik zou AC en ACC beide aanschaffen, AC wordt nu veel gereden, en als ACC (hopelijk met de update van 16 jan) zijn zaakjes goed op orde heeft gok ik dat deze ook veel gespeeld gaat worden!
Hopelijk zien we je snel on track!
Heb nog niets gekocht voor de PC.raymondw schreef op maandag 14 januari 2019 @ 08:39:
[...]
Denk dat de meeste nog steeds AC spelen, mocht je nog geen software hebben gekocht dan is het AC Ultimate pack op steam een mooie download!
Bedoel je deze pack : https://store.steampowere...o_Corsa_Ultimate_Edition/
€28 @ Gamivo
[ Voor 50% gewijzigd door Card Nox op 14-01-2019 21:34 ]
Met beetje rondkijken is die voor 28,99 euro wel te krijgen.