Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• SurfBoy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:30
Ik heb een aantal dagen geleden eindelijk de beslissing gemaakt om Assetto Corsa + alle dlc's te kopen, ipv crack versies te gebruiken. Steam had namelijk een leuke aanbieding. Vorige maand ook m'n eerste wiel gekocht, namelijk de logitech g29.

Vandaag en gister heb ik vrij veel online gereden. Dit op de Nordschleife - tourist baan. Waar ik na een aantal rondjes gisteren rond de 7:10 zat, zat ik begin deze middag rond de 7:02 en zojuist een hele nette ronde gereden en een 6:52:429 kunnen neerzetten. Al deze tijden zijn gereden met de BMW M3 GT2. Wat een heerlijke bak is dat trouwens. Voorheen had ik deze auto nog nooit gereden, maar hij bevalt me zeker.

Echter zie ik nu ook nog mensen op die server die een 6:36:XXX rijden met dezelfde auto. Zij zullen vast al veel uurtjes in de game hebben zitten, want voor m'n gevoel zat ik behoorijk op m'n max te rijden. Ik ken ondertussen het circuit al wel redelijk uit m'n hoofd. Hiermee bedoel ik dan hoe de bochten elkaar opvolgen, alleen de lijnen moet ik op sommige plekken nog een beetje leren. Voornamelijk aan het laatste gedeelte van het circuit. Hier ben ik af en toe al de mist in gegaan, mede door de hoogte verschillen. Dan wil je in gaan sturen voor een bocht en gas geven, alleen dan kom je een beetje los en dan spin je. Ik neem aan dat dit langzaam bij beetje beter gaat, haha.

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:02
SurfBoy schreef op zondag 23 december 2018 @ 19:48:
Ik heb een aantal dagen geleden eindelijk de beslissing gemaakt om Assetto Corsa + alle dlc's te kopen, ipv crack versies te gebruiken. Steam had namelijk een leuke aanbieding. Vorige maand ook m'n eerste wiel gekocht, namelijk de logitech g29.

Vandaag en gister heb ik vrij veel online gereden. Dit op de Nordschleife - tourist baan. Waar ik na een aantal rondjes gisteren rond de 7:10 zat, zat ik begin deze middag rond de 7:02 en zojuist een hele nette ronde gereden en een 6:52:429 kunnen neerzetten. Al deze tijden zijn gereden met de BMW M3 GT2. Wat een heerlijke bak is dat trouwens. Voorheen had ik deze auto nog nooit gereden, maar hij bevalt me zeker.

Echter zie ik nu ook nog mensen op die server die een 6:36:XXX rijden met dezelfde auto. Zij zullen vast al veel uurtjes in de game hebben zitten, want voor m'n gevoel zat ik behoorijk op m'n max te rijden. Ik ken ondertussen het circuit al wel redelijk uit m'n hoofd. Hiermee bedoel ik dan hoe de bochten elkaar opvolgen, alleen de lijnen moet ik op sommige plekken nog een beetje leren. Voornamelijk aan het laatste gedeelte van het circuit. Hier ben ik af en toe al de mist in gegaan, mede door de hoogte verschillen. Dan wil je in gaan sturen voor een bocht en gas geven, alleen dan kom je een beetje los en dan spin je. Ik neem aan dat dit langzaam bij beetje beter gaat, haha.
Begin eens met een wat kortere baan. Op een lange baan kunnen een paar kleine foutjes zorgen voor veel tijdsverlies. Ik denk op bijvoorbeeld Monza, dat je al veel sneller een beter beeld kunt krijgen van je rondetijden.

• SurfBoy
BvZwolle schreef op zondag 23 december 2018 @ 19:54:
[...]

Begin eens met een wat kortere baan. Op een lange baan kunnen een paar kleine foutjes zorgen voor veel tijdsverlies. Ik denk op bijvoorbeeld Monza, dat je al veel sneller een beter beeld kunt krijgen van je rondetijden.
Ik had de Nordschleife eigenlijk ook meer gepakt omdat ik het zo'n geweldige baan vind. Heb daarnaast ook al wel wat rondjes op Spa gereden. Hier zat ik met de Porsche 911 RSR 2017 op een 2:23:XXX uit m'n hoofd. Maar het is denk ik ook wel uren maken in de game.

• BvZwolle
SurfBoy schreef op zondag 23 december 2018 @ 19:59:
[...]

Ik had de Nordschleife eigenlijk ook meer gepakt omdat ik het zo'n geweldige baan vind. Heb daarnaast ook al wel wat rondjes op Spa gereden. Hier zat ik met de Porsche 911 RSR 2017 op een 2:23:XXX uit m'n hoofd. Maar het is denk ik ook wel uren maken in de game.
Uiteraard en vergeet niet dat je materiaal, G29, ook niet de allerbeste is die te krijgen is. Ikzelf heb een G25, dus geen belediging verder jouw kant op hoor! ;-)

• SurfBoy
BvZwolle schreef op zondag 23 december 2018 @ 20:01:
[...]

Uiteraard en vergeet niet dat je materiaal, G29, ook niet de allerbeste is die te krijgen is. Ikzelf heb een G25, dus geen belediging verder jouw kant op hoor! ;-)
Haha, inderdaad. Maar ik dacht, laat ik maar met een instap stuur beginnen en eerst kijken hoe leuk ik het vind. Tot nu toe merk ik nog niet dat ik iets mis ofzo, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik nog niet weet wat ik mis.

• BvZwolle
SurfBoy schreef op zondag 23 december 2018 @ 20:04:
[...]

Haha, inderdaad. Maar ik dacht, laat ik maar met een instap stuur beginnen en eerst kijken hoe leuk ik het vind. Tot nu toe merk ik nog niet dat ik iets mis ofzo, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik nog niet weet wat ik mis.
Als je eruit bent, kun je je hier gaan uitleven... Het grote 'show je race-rig' topic ;-)

• Jurrr90
  • Laatst online: 17-08 12:48

Jurrr90

Capt_Buttons

SurfBoy schreef op zondag 23 december 2018 @ 19:48:

De Nordschleife is een ontzettend snelle baan. Die 6:36 is eigenlijk nog best traag ;). Wil je echt snel zijn is baankennis alles. Helemaal op de Nordschleife is dit belangrijk omdat voor een groot deel volgas is waar je dat misschien niet zou verwachten als je de baan nog niet goed kent, dan gaan de seconden snel.

• SurfBoy
Jurrr90 schreef op zondag 23 december 2018 @ 20:29:
[...]

De Nordschleife is een ontzettend snelle baan. Die 6:36 is eigenlijk nog best traag ;). Wil je echt snel zijn is baankennis alles. Helemaal op de Nordschleife is dit belangrijk omdat voor een groot deel volgas is waar je dat misschien niet zou verwachten als je de baan nog niet goed kent, dan gaan de seconden snel.
Daar kwam ik dus ook al achter. Sommige stukken dacht ik echt: hoe ben ik hier doorheen gekomen op deze snelheid? Heb ik 1000 kg downforce ofzo? 8)7 Wat ik vooral had ik op het laatste stuk dat ik me daar ging inhouden. Toen ging ik bij die andere gasten even meekijken en zag ik al dat zij hele andere lijnen + snelheden hadden.

[ Voor 13% gewijzigd door SurfBoy op 23-12-2018 20:39 ]

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:41
@SurfBoy
Beter worden is het idee achter de Fun Cup
Makkelijker te rijden auto's en informatie delen
Sluit aan en groei door richting de kampioenschappen ;)
We rijden nu de Ginetta en Audi TT voor de standaard "cup" en de 29e gaan we voor een Endurance.
Oefen, kijk, vergelijk en vraag (y)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• SurfBoy
raymondw schreef op zondag 23 december 2018 @ 21:18:
@SurfBoy
Beter worden is het idee achter de Fun Cup
Makkelijker te rijden auto's en informatie delen
Sluit aan en groei door richting de kampioenschappen ;)
We rijden nu de Ginetta en Audi TT voor de standaard "cup" en de 29e gaan we voor een Endurance.
Oefen, kijk, vergelijk en vraag (y)
Ik zal het onthouden! :) Ik had op YT ook een aantal video's bekeken voor beginners in simracen en een aantal video's gaven de tip om bijvoorbeeld te beginnen met auto's met redelijk veel downforce, maar ook met nog iets van pk's, omdat je anders dermate sloom zou rijden dat het niet heel moeilijk meer is. Ze gaven de gt3 klasse als voorbeeld.

• Michael0093
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-11 22:09
Zijn er hier mensen die een clubje willen vormen om af en toe in formulewagens te oefenen zoals de Dallara F317/F312 van RSR, de Tatuus FA01 of de Formula Hybrid 2018? De kunoswagens die in de dlc packs zitten ben ik niet zo kapot van.

[ Voor 17% gewijzigd door Michael0093 op 23-12-2018 22:40 ]

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Zo, key is binnen van de Content manager Pro versie. Goede support net gehad via twitter van de maker. Nu al aanrader dus :)

hmmm gisteren zonder enkel probleem AC kunnen spelen in combi met real head motion.
Nu doet real head motion helemaal niks meer. Opnieuw de DLL's laten registreren etc, maar doet niks meer :S

[ Voor 44% gewijzigd door Paulus07 op 25-12-2018 12:07 ]

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:13

fdees

Trust me I'm an Engineer

@raymondw Kan jij controleren waarom ik niet in de Fun Cup met de Ginetta kan komen. heb de laatste versie van de Ginetta mod. Content Manager geeft aan dat deze niet kan verbinden met Remote Server en Problems during Checksum, meer kan ik er niet uithalen. Wachtwoord is gewoon correct ingevuld. Heb al geprobeerd via Assetto Corsa zelf en Content Manager, maar daarin zit ook geen verschil in.

De WEC is trouwens geen probleem om in te komen.
Paulus07 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 14:16:
hoe hebben jullie trouwens settings staan mbt de post processing? Gebruiken jullie daarin field of depth, motion blur etc?

en nog een FFB vraag:
Heb de thrustmaster T300RS (met f1 wheel erop).
In de TM control panel staat de gain op 75%

In AC heb ik de FFB settings staan op:
Gain: 80%
Filter 0%
Minimum force 0%

effects:
kerb 12%
road 10%
slip 10%
abs 21%

soft lock enabled.

Maar toch krijg ik nog steeds in beeld de melding "consider reducing ffb gain" als ik bijvoorbeeld door de Eau Rouge ga op spa.

Heb in de game de gain nog lager gehad naar 70% maar blijf de melding houden.

Kan dit verder nog kwaad in de game en met name voor de T300RS?
Zelf rij ik met de volgende instellingen:
TM:
  • Degree of Rotation: 900°
  • Overall FFB: 100%
  • Constant: 100%
  • Periodic: 100%
  • Spring: 100%
  • Damper: 0%
  • Auto-Center: by the game
In-game settings:
  • Degree of Rotation: 900°
  • Gain: 80%
  • Filter: 0%
  • Minimum Force: 2%
  • Kerb Effects: 10%
  • Road Effects: 10%
  • Slip Effects: 0%
  • ABS effects: 20%
  • Gamma: 1.00
  • Filter: 0.00
  • Speed Sensitivity: 0.00
  • Brake Gamma: 2.4
Heb deze hier vandaan, maar weet niet of ik tevreden of moet zijn. Heb geen ossilatie meer op het rechte stuk en lijkt beter aan te voelen wanneer de auto gaat driften, maar lijk niet echt niveau van grip te voelen.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-11 10:50
@fdees oscillatie ben ik volgens mij kwijtgeraakt door minimum force op 0% te zetten .. denk dat jij hem ook beter op 0 zet als je daar problemen mee had, bovendien wil je juist ook de kleinste nuances voelen en niet afkappen lijkt me :)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Paulus07
  • Niet online
Hmmm jammer dat deze skins nog niet voor ac te vinden zijn.

https://www.racedepartmen...ing-team-nederland.21451/

• mjmbult
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-09 19:38

mjmbult

Mike

Voor een mooie prijs kan ik ze maken voor je ;)

https://twitch.tv/madmikeplays

• Paulus07
  • Niet online
Deze vanavond (met uitbuiken van de kerst 😛) eens testen: https://www.facebook.com/...ssharem/1767973469980136/

• raymondw
@fdees
Ik heb vanuit het verleden de Mugello OSRW versie online staan
Heb hem op Stack gezet
OSRW is een kleine toevoeging op de standaard baan ivm extra pit boxen.
Ik wil de OSRW baan gebruiken ivm een ACTV PC die ik extra erbij wil gaan draaien op Twitch/youtube

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• VerrekteZakStro
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-11 15:32
fdees schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 12:31:
@raymondw Kan jij controleren waarom ik niet in de Fun Cup met de Ginetta kan komen. heb de laatste versie van de Ginetta mod. Content Manager geeft aan dat deze niet kan verbinden met Remote Server en Problems during Checksum, meer kan ik er niet uithalen. Wachtwoord is gewoon correct ingevuld. Heb al geprobeerd via Assetto Corsa zelf en Content Manager, maar daarin zit ook geen verschil in.
Heb je de Audi vd kunos DLC pack wel? Dat is bij mij het probleem

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

raymondw schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 16:39:
@fdees
Ik heb vanuit het verleden de Mugello OSRW versie online staan
Heb hem op Stack gezet
OSRW is een kleine toevoeging op de standaard baan ivm extra pit boxen.
Ik wil de OSRW baan gebruiken ivm een ACTV PC die ik extra erbij wil gaan draaien op Twitch/youtube
Raymond bedankt, dit was.

@VerrekteZakStro Deze heb gelukkig allemaal. Maar het was de OSRW versie van de baan die het probleem vormde.

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:54
raymondw schreef op zondag 23 december 2018 @ 15:21:
Vandaag veel banen en layouts getest, verschillende versies en verschillende jaren. 8)7
Veel bugs gevonden en onder de indruk van 1 vette baan!

----> Watkins Glen <----

Te downloaden op Racedepartment, maar ik heb een zip met extra vette OSRW WEC skins gemaakt
Stack : Endurance.zip

Definitieve tijden etc komen nog, maar voor de WEC race kan iedereen oefenen.
Er staat een server zonder password online : Tweakers Fun Cup | WEC | Watkins Glen

[Afbeelding]

/edit
En om je een idee te geven wat we tegenkwamen...
Mijn 650s gewoon vast onder een hekje net buiten een bocht
[Afbeelding]
Is het mogelijk vantevoren een wagen te reserveren?

Verwijderd

Let op!

Dit keer rijden we niet op de woensdag, ivm 2e kerstdag, maar op donderdag de 27e de Funcup!!

Dit keer is Mugello aan de beurt.

See you on track!

Halewijn
raymondw schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:12:
[Afbeelding]

Tijdens de kerstvakantie periode hebben de een Funcup voor de liefhebbers

Vanavond rijden we op Brno!

We hebben gekozen voor de Ginetta GT4 en Audi TT RS (VLN) oOo
De Audi is wat langzamer qua top snelheid, maar kan wel wat harder door de bochten.
Beide auto's kunnen een redelijke tik hebben zonder dat het echt gevolgen heeft (y)
We rijden op korte brede Mickey Mouse banen om lekker in te kunnen halen.

19.30 - 20.00 Practice
20.00 - 20.10 Qualy
20.15 - 20.45 Race 1
20.50 - 21.20 Race 2 (Reversed)

Op Brno betekent dat 14 a 15 rondjes in 30min ;)

Tracks

- Zandvoort - 12 Dec 2018
- Brno - 19 Dec 2018
- Mugello - 27 Dec 2018
- Toscane GP - 2 Jan 2019
- Tor Poznan - 9 Jan 2019
- Branch Hatch GP - 16 Jan 2019
- Endurance (90min) - 23 Jan 2019
De Endurance zijn we nog niet over uit, gaan we komende periode testen

Downloads

Ginetta
De Audi TT RS (VLN) is onderdeel van Kunos DLC
Brno download

Regels

- Fair racing
- Geen verplichte pitstop
- Race onder je eigen naam
- Voice chat via Discord
- 100% tyre wear
- 100% fuel
- 50% damage

Discord

Address: https://discord.gg/qe7U5VP (aub met een echte naam aanmelden met de optie /nick , je zal dan de juiste permissies krijgen om te spreken op het kanaal)

Server / Password

De server gaat om 19.30 van naar race mode!
Server : Tweakers Fun Cup | Ginetta GT4 VS Audi TT RS | RACE
Password : tweakers

• raymondw
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/swlnX6FSU3NvfQPZF4ixvNnx/full.png

Tijdens de kerstvakantie periode hebben de een Funcup voor de liefhebbers

Donderdag(!!) rijden we op Mugello (OSRW versie, zie download)!

We hebben gekozen voor de Ginetta GT4 en Audi TT RS (VLN) oOo
De Audi is wat langzamer qua top snelheid, maar kan wel wat harder door de bochten.
Beide auto's kunnen een redelijke tik hebben zonder dat het echt gevolgen heeft (y)
We rijden op korte brede Mickey Mouse banen om lekker in te kunnen halen.

19.30 - 20.00 Practice
20.00 - 20.20 Qualy
20.25 - 20.55 Race 1
21.00 - 21.30 Race 2 (Reversed)

Tracks

- Zandvoort - 12 Dec 2018
- Brno - 19 Dec 2018
- Mugello - 27 Dec 2018
- Toscane GP - 2 Jan 2019
- Tor Poznan - 9 Jan 2019
- Branch Hatch GP - 16 Jan 2019
- Endurance (90min) - 23 Jan 2019
De Endurance zijn we nog niet over uit, gaan we komende periode testen

Downloads

Ginetta
De Audi TT RS (VLN) is onderdeel van Kunos DLC
Mugello OSRW

Regels

- Fair racing
- Geen verplichte pitstop
- Voice chat via Discord
- 100% tyre wear
- 100% fuel
- 50% damage

Discord

Address: https://discord.gg/qe7U5VP (aub met een echte naam aanmelden met de optie /nick , je zal dan de juiste permissies krijgen om te spreken op het kanaal)

Server / Password

De server gaat om 19.30 van naar race mode!
Server : Tweakers Fun Cup | Ginetta GT4 VS Audi TT RS | RACE

• Paulus07
  • Niet online
die porsche 919 hybrid 2016 rijd een partij lekker :D

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4879/31524386467_516b74bb14_o.jpg

[ Voor 53% gewijzigd door Paulus07 op 26-12-2018 00:25 ]

• raymondw
Marius191185 schreef op zondag 23 december 2018 @ 17:39:
Vraagje aan @raymondw wat is de meerwaarde van depth of field aan met Vr. Is dat niet wat de headset al doet. Mischien domme vraag hoor.
Ik heb DOF inmiddels uitstaan, het gaf een onrustig beeld...
FightingAce schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 18:09:
Is het mogelijk van tevoren een wagen te reserveren?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5qi6o7d6Kf4lzzeAql8WOVCc/full.jpg
Ja, dat kan, ik was er alleen nog niet aan toe gekomen om te posten.
Voor iedereen die een auto wil reserveren, wat wel verstandig is ;), zie hieronder de stappen

*UITERLIJK* voor Vrijdag 28-12-2018 23.59 aan mij doorgeven

1. Rij een rondje op de server zodat ik je steam-id heb
2. Stuur mij een PB met de naam waarmee je raced (dit is voor mij gekoppeld aan punt 1)
3. Optioneel kies je een skin en geef je deze door in de PB met je naam

Skin doorgeven graag in dit formaat via PB, samen met je in-game naam : C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\assettocorsa\content\cars\ks_mclaren_650_gt3\skins\18_Bellin

Stack is geupdate
Er staat een 2GB file met alle beschikbare skins en de track!
Indien je geen skins wil dan kun je de track zelf ook downloaden.

*Let Op*
De track bevat 3 folders!
- content
- extension
- system

Zaterdagochtend ergens gaat de server online met alle skins en auto's, de Porsche Panamera is voor de live stream!

De eerste twee staan online
@Verwijderd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Rdw69b267fdHNgp9n6ql5FJx/thumb.jpg

* raymondw :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/p8jrkt4matrWJcaCTDjYt91j/thumb.jpg

/edit
Ik wil vanavond of morgen nog even een "echte" aankondiging maken, maar hier alvast de tijden
WEC Race : Zaterdag 29-12-2018
19.30 qualy/practice
20.00 5min pauze
20.05 starten
22.06 einde

[ Voor 4% gewijzigd door raymondw op 26-12-2018 13:26 ]

Verwijderd

Hell yeah!!! 😎😎😎

Met livestream!!!😛😛😛

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2018 12:23 ]

• raymondw
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LUgmoDeyOFKdW2h7ra6GmIUQ/full.jpg

WEC Race 29-12-2018

Komende Zaterdag rijden we op circuit Watskin Glen een 2hr race!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vTPB3RubrCeppNvUlHrwa94t/full.png
Net als de vorige race is er gekozen om met gemixte klassen te rijden : LMP1 en GT3

Voor iedereen die een plekje en auto wil reserveren, zie hieronder de stappen
Geef je geen keuze op, dan kan ik niet garanderen dat de gewenste auto beschikbaar is!

2. Stuur mij een PB met de naam waarmee je raced (dit is voor mij gekoppeld aan punt 1)

Skin doorgeven graag in dit formaat via PB, samen met je in-game naam : C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\assettocorsa\content\cars\ks_mclaren_650_gt3\skins\18_Bellin

*Let Op*
De track bevat 3 folders! Zonder de 3 folders doet de track het niet...
- content
- extension
- system

Zaterdagochtend ergens gaat de server online met alle skins en auto's, de Mazda MX-5 is voor de live stream!

Tijden
19.30 - 20.00 qualy/practice
20.00 - 20.05 5min pauze
20.05 - 22.06 Race

Downloads

Stack share
2GB file met alle skins, of alleen de Watskin Glen track

Regels

- Fair racing
- Geen verplichte pitstop :+
- Voice chat via Discord
- 100% tyre wear
- 100% fuel
- 50% damage

Discord

Twitch stream

Twitch stream

Server / Password

De server gaat om 19.30 van practice naar race mode!
Server : Tweakers Fun Cup | WEC | Watkins Glen

p.s vanavond hebben we Mugello met de Ginetta!

• lookslikeyou
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:41
Gisteren AC gekocht samen met alle DLC. Druk aan het oefenen geweest, maar denk dat zo een race met jullie nog net te vroeg komt. Lijkt mij voor in de toekomst wel erg leuk om mee te doen.

Edit: welke tijden rijden jullie op Mugello met de tt of ginetta? Kan ik een beetje vergelijken hoeveel sneller ik zou moeten worden :P kom tot nu toe niet verder dan 1:58 hoog met de TT

[ Voor 33% gewijzigd door lookslikeyou op 27-12-2018 16:52 ]

• Sulfi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:17
lookslikeyou schreef op donderdag 27 december 2018 @ 11:57:
Gisteren AC gekocht samen met alle DLC. Druk aan het oefenen geweest, maar denk dat zo een race met jullie nog net te vroeg komt. Lijkt mij voor in de toekomst wel erg leuk om mee te doen.

Edit: welke tijden rijden jullie op Mugello met de tt of ginetta? Kan ik een beetje vergelijken hoeveel sneller ik zou moeten worden :P kom tot nu toe niet verder dan 1:58 hoog met de TT
Gewoon meedoen, tis een funcup vanavond! :)

Ik ga kijken of ik mee kan doen een keer!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
RSS heeft hun Formula 2000 v10 mod (payed) uitgebracht. >:)

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• mjmbult

mjmbult

Mike

Reeds gekocht ;)

Verwijderd

Mag ik even zeggen hoe ongelooflijk gaaf het vanavond was!!!

Iedereen bedankt voor het meedoen! 🤗🤗

• raymondw
Het streamen ging de eerste race goed, de tweede race was ik te laat terug en stond het pit venster op voor de stream
ff kijken of ik daar omheen kom zonder teveel problemen.

Verder had het wel wat impact naar mijn idee, FPS ging af en toe richting de 40
Ga de stream wat verminderen in kwaliteit voor Zaterdag, hij stond nu op dikke kwaliteit qua beeld en geluid...
Kreeg iig wel positieve reacties op de eerste race :)

De race zelf was vanavond wel weer erg leuk d:)b
Enorme vermaakt ondanks de framerate

[ Voor 9% gewijzigd door raymondw op 27-12-2018 22:44 ]

• FightingAce
Thanks voor het organiseren en de rest voor het mee doen natuurlijk. Ondanks wat tegenvallend resultaat heb ik me uiteindelijk toch prima vermaakt. Jammer van de tikjes die ik moest incasseren in de eerste race, maar goed dat kan gebeuren in de eerste rondes. Toch nog terug kunnen vechten tot plaats 6.

Patrick, jammer van de crash in de tweede race. Ik zat er voor mijn gevoel ruim naast voor het inremmen en hield zoveel mogelijk de binnenkant, maar ik kan me achteraf voorstellen dat je daar geen actie verwacht had. Ik wilde daar zoveel mogelijk profiteren van het voordeel van de Audi in de bochten en je snelheid op de heuvel te beperken door je op een slechte lijn te dwingen.

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:32

CoronelHimself

Division Brabant

FightingAce schreef op donderdag 27 december 2018 @ 22:51:
....

Patrick, jammer van de crash in de tweede race. Ik zat er voor mijn gevoel ruim naast voor het inremmen en hield zoveel mogelijk de binnenkant, maar ik kan me achteraf voorstellen dat je daar geen actie verwacht had. Ik wilde daar zoveel mogelijk profiteren van het voordeel van de Audi in de bochten en je snelheid op de heuvel te beperken door je op een slechte lijn te dwingen.
Ik heb de situatie ook teruggezien en ik zie nu ook dat je een stuk verder naast me zat dan ik dacht. Maar mijn inziens is het gewoon een domme plek om in te halen met een groot risico op een ongeluk. Daarom blokte ik je ook niet door de binnenlijn te kiezen want ik wilde niet langzaam door de volgende bocht. Want ik had simpelweg niet verwacht dat iemand zoveel risico neemt.

Achteraf had ik je gewoon moeten blokkeren, net als ik met sommige anderen ook heb gedaan om te voorkomen dat ze "rare" acties gaan uithalen. Ik had al ingecalculeerd om ingehaald te worden bij de bocht bovenop te heuvel. Die is ook een stuk veiliger. Naja volgende keer beter.

Steam - PTR83

• lookslikeyou
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:41
Vanavond voor het eerst mee gedaan, hoewel ik achterin meereed en nog te vaak even naast de baan ging, toch erg naar mijn zin gehad! Zeker voor herhaling vatbaar. Bedankt!

Verwijderd

Leuk dat je meedeed!
We zijn allemaal een keer begonnen en allemaal rijden we wel eens naast de baan ipv erop. Kwestie van veel oefenen. De server voor volgende week staat al open dus je kan al gaan trainen! 😃
Hopelijk tot de volgende keer!
Gr. Halewijn

• Alfa Novanta
Race 1 was HEERLIJK O+ ..matige kwalificatie, slechts 11e startplek, maar bocht 1 buitenom gepakt en met wat schermutselingen elders al snel opgeklommen tot 4e plaats. Na rondenlang stampen zag ik mezelf inlopen op JeroenD .. enkele ronden hem op de staart gezeten, maar op het rechte eind kwam ik sneller uit zijn slipstream maar pakte hij mij aan het eind toch steevast weer terug omdat de Audi harder liep, dus moest het in de bochten gebeuren ... en de tijd begon steeds meer te knijpen .. uiteindelijk hier en daar wat prikken en wat onder druk zetten .. in bocht 4 eindelijk er naast gezet en zonder touché binnendoor voorbij gestoken voor de 3e plek. Voor Jeroen uiteraard een wat mindere ervaring, maar toch een onwijs gevecht gehad!! d:)b

Race 2 hield eigenlijk al op bij de start na een onbenullige touché met Halewijn toen ik linksaf de vangrail in vloog ;w Daarna later zelf nog een stomme fout gemaakt bij uitkomen laatste bocht en toen in het gras tot ondekking gekomen dat een koppeling toch wel handig is als je weer vlot de andere kant op wil. Al bokkend in de 1ste versnelling 2 man voorbij zien komen. :') .. uiteindelijk die toch ook weer kunnen inhalen, maar meer dan een 10e plek zat er niet meer in, toch teveel schade opgelopen om snellere rondetijden te rijden en de achterstand was te groot.

Maarrrr .. wat een heeeerrrrlijk bakje die Ginetta !!!! :o :o :o

Zelden zo lekker over Mugello geboenderd. Mjah de Alfa 155 ging ook wel lekker :P

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Pellaagarion
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07 19:50

Pellaagarion

Jeroen D

Dat was inderdaad een top gevecht Klaas! Uitkomst misschien iets minder voor mij maar wel echt veel plezier gehad in het verdedigen. Ja na de start lag ik 3e en kon Rene redelijk bijhouden. Maar ik was te hard aan het pushen in de hoop dat ik een gevecht aan kon gaan voor de 2e plaats. Daardoor eigenlijk te hard door mijn banden gereden, waardoor ik de laatste 10 min niet meer soepel kon rijden en Klaas dichterbij kon komen. Na een mooi gevecht ben ik helaas 4e geëindigd maar wel echt een mooie race.

Race 2 was helemaal een top race voor mij. Gestart rond de 10e plaats en de bocht 1 chaos redelijk weten te vermijden. Daarna was er een mooi vecht treintje. Veel gevochten met Benny, Johnny en daarna Mike. Mike kwam ik maar niet voorbij en ik hoopte nog naar Halewijn te kunnen rijden. Dus ik moest Mike wel voorbij, dus moed verzameld en een gewaagde inhaal actie geplaatst. Volgens mij wel een tikje her en der maar zonder kleerscheuren er voorbij gekomen. Toen op jacht gegaan naar de 1e plek van Halewijn en 2 ronden voor het einde zat ik erachter maar ja dan er nog voorbij. Laatste ronden moest het gebeuren, rechte stuk kwam ik ernaast. Ik zat aan de buiten kant en extreem laat en hard geremd, Halewijn net iets later geremd waardoor ik mooi binnendoor kon kruizen. Wel mezelf even rustig moeten houden daarna om dan ook gewoon nog te kunnen finishen hehe. Maar het was een mooie overwinning!

sowieso bijna alleen maar gevochten, lekkere auto's voor close racing!

• raymondw
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/swlnX6FSU3NvfQPZF4ixvNnx/full.png

Volgende week Woensdag 2 Januari Toscane

Track Download
Stack of RD

Voor de oude gedienden : DIT IS EEN NIEUWE VERSIE :+

[ Voor 11% gewijzigd door raymondw op 28-12-2018 14:51 ]

Verwijderd

Nu al zin in!

Maar eerst de endurance zaterdag!

• Paulus07
  • Niet online
Hier maar weer opnieuw gaan leren rijden/remmen met de fanatec pedalen ipv stock thrustmaster. :P

• mjmbult

mjmbult

Mike

Paulus07 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 16:10:
Hier maar weer opnieuw gaan leren rijden/remmen met de fanatec pedalen ipv stock thrustmaster. :P
ben je uiteindelijk geslaagd? Welke heb je nu gekocht?

• Paulus07
  • Niet online
mjmbult schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 16:34:
[...]

ben je uiteindelijk geslaagd? Welke heb je nu gekocht?
Yup. Vandaag binnengekregen.
Is de fanatec csl elite lc geworden. Nog nog spelen met de settings etc. Want speelt nu nog flink stuk anders dan wat ik met logitech, thrustmaster en eigen auto ben gewend 😛

Dit rempedaal is flink stugger.

• Alfa Novanta
Paulus07 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 17:20:
Yup. Vandaag binnengekregen.
Is de fanatec csl elite lc geworden. Nog nog spelen met de settings etc. Want speelt nu nog flink stuk anders dan wat ik met logitech, thrustmaster en eigen auto ben gewend 😛

Dit rempedaal is flink stugger.
Hij hoeft niet op 90kg hé .. :+

Feli d:)b

• raymondw
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LUgmoDeyOFKdW2h7ra6GmIUQ/full.jpg

WEC Race 29-12-2018

Laatste dag om je in te schrijven met een auto en een skin!
Er staan morgen wel wat extra auto's online, maar ik garandeer dan niets

• Paulus07
  • Niet online
Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 19:03:
[...]

Hij hoeft niet op 90kg hé .. :+

Feli d:)b
Die ringen en die van 85 zitten nog in het zakje :P

Maar ben die zachtere pedalen al jaren gewend. + hoe meer ik erop stamp hoe verder de ikea stoel (POÄNG) meebeweegt..... :P

En met die andere pedalen was het gewoon relax touren :)

Maar even aankijken voor nu. :+

• Alfa Novanta
ik ken het .. ik heb mijn G27 met loadcell op ongeveer 30kg weten te krijgen, maar dat is flink stampen.
'k Denk dat ik hem morgen na 2 uur trappen wel voelen ga :P

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:56
Heren, sinds een paar dagen zie ik dit als ik op de WEC server probeer in te loggen.

https://imgur.com/a/QAuKMtB

Het is enorm irritant omdat hij zegt dat ik iets mis maar niet wat er mist.
Iemand een idee hoe ik dat kan nagaan, ik heb van Raymond een lijst met de auto's gekregen maar volgens mij heb ik die allemaal, een paar dagen geleden deed alles het ook gewoon nog en ik neem aan dat er geen wagens zijn bijgekomen.

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

R3m3d7 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 20:19:
Heren, sinds een paar dagen zie ik dit als ik op de WEC server probeer in te loggen.

https://imgur.com/a/QAuKMtB

Het is enorm irritant omdat hij zegt dat ik iets mis maar niet wat er mist.
Iemand een idee hoe ik dat kan nagaan, ik heb van Raymond een lijst met de auto's gekregen maar volgens mij heb ik die allemaal, een paar dagen geleden deed alles het ook gewoon nog en ik neem aan dat er geen wagens zijn bijgekomen.
Als je alle DLC hebt, kan het alleen de baan zijn. En denk eraan dat de baan meerdere mappen heeft, dus het kan zijn dat daar ergens het probleem ligt. Zie de installatie-instructies. Als je toch denkt dat het aan 1 van de wagens ligt, kun je steam het spel laten controleren. Staat bij properties en dan local files en de verify integrity.

Nu ik nog eens kijk, blijkt dat AC wel degelijk een check doet. Kijk maar naar de rode teksten, zoals de toscana track.

[ Voor 6% gewijzigd door CoronelHimself op 28-12-2018 20:28 ]

Steam - PTR83

Verwijderd

Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 19:57:
ik ken het .. ik heb mijn G27 met loadcell op ongeveer 30kg weten te krijgen, maar dat is flink stampen.
'k Denk dat ik hem morgen na 2 uur trappen wel voelen ga :P
Dan is die G27 met Loadcel wss anders dan de Fanatec met Loadcel. 30 kg is op de Fanatec niet spannend. Mss een software instelling? Dat je hem hard moet intrappen om hem tot 100% te krijgen?

• R3m3d7
CoronelHimself schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 20:26:
[...]

Nu ik nog eens kijk, blijkt dat AC wel degelijk een check doet. Kijk maar naar de rode teksten, zoals de toscana track.
Ja, maar als de items die op je scherm zichtbaar zijn het probleem niet zijn maar het ergens anders zit kan je dat niet meer zien.
En een dag of 2-3 geleden werkte het nog, ik snap er niets van, er zijn geen auto's bijgekomen en mijn versie van het circuit is gewoon goed lijkt.

Verwijderd

Wel, er is een mx5 bij gekomen voor de AC TV live stream.

Heb je die toevallig er tussen zitten?

@raymondw

• R3m3d7
Ik denk dat daar het probleem zat, deze zonet gekocht en nu werkt het wel.

https://imgur.com/ORIKoO4

Kan erop, bedankt voor het meedenken maar zoals zovaak is de oplossing de portomonee trekken.

• Alfa Novanta
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 20:29:
Dan is die G27 met Loadcel wss anders dan de Fanatec met Loadcel. 30 kg is op de Fanatec niet spannend. Mss een software instelling? Dat je hem hard moet intrappen om hem tot 100% te krijgen?
geen idee .. kilo's zijn kilo's toch?! :?

ik heb hem op 72% ingesteld (gamma 1) want hij was me wel te hard nog.

@Verwijderd ja ik denk het, hij is vrij lineair zoals je hierboven kunt zien

[ Voor 25% gewijzigd door Alfa Novanta op 28-12-2018 22:06 ]

Verwijderd

Dus nu heb je 72% van 30 kg? 21kg?

• Paulus07
  • Niet online
hmmm dacht ik ga even de pit in. Wat is het dan een partij lastig om te zien waar je moet zijn. Normaal staat er wel iemand met een bordje te zwaaien toch? :P

Verwijderd

Ja klopt. Dan moet je real world in AC wat hoger zetten.

Bij 110% krijg je er pitspoezen bij🤪

Verwijderd

Vandaag Endurance!!

Inschrijven voor een vaste bolide is niet meer mogelijk, maar er zijn nog enkel auto's beschikbaar. Maar vol is vol!

Let op!! Om 19.30 uur begint de gecombineerde practise en quali in 1!!
Dus als je slim bent doe je de practise ervoor😉

Zin in!!

See you on track!

Halewijn
raymondw schreef op donderdag 27 december 2018 @ 11:47:
[Afbeelding]

WEC Race 29-12-2018

Komende Zaterdag rijden we op circuit Watskin Glen een 2hr race!

[Afbeelding]
Net als de vorige race is er gekozen om met gemixte klassen te rijden : LMP1 en GT3

Voor iedereen die een plekje en auto wil reserveren, zie hieronder de stappen
Geef je geen keuze op, dan kan ik niet garanderen dat de gewenste auto beschikbaar is!

*Let Op*
- content
- extension
- system

Zaterdagochtend ergens gaat de server online met alle skins en auto's, de Mazda MX-5 is voor de live stream!

Tijden
20.00 - 20.05 5min pauze
20.05 - 22.06 Race

Downloads

Stack share

Regels

- Fair racing
- Voice chat via Discord
- 100% tyre wear
- 100% fuel
- 50% damage

Discord

Twitch stream

Twitch stream

Server / Password

p.s vanavond hebben we Mugello met de Ginetta!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 21:14:
[...]

geen idee .. kilo's zijn kilo's toch?! :?

ik heb hem op 72% ingesteld (gamma 1) want hij was me wel te hard nog.

[YouTube: improved Ricmotech Load Cell Kit for Logitech G25/G27/G29/G920 brake pedal]

@Verwijderd ja ik denk het, hij is vrij lineair zoals je hierboven kunt zien

Is het niet gewoon "hefboom-werking"? Als ik naar die Heusinkveld pedalen kijk zijn die ook een stuk langer.

Steam - PTR83

• Paulus07
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 01:54:
Ja klopt. Dan moet je real world in AC wat hoger zetten.

Bij 110% krijg je er pitspoezen bij🤪
Daarom wil dus iedereen het in vr spelen..... 😛

Verwijderd

Link van de live stream voor de endurance van vanavond

https://m.twitch.tv/raymond_w2/

Pssst hij staat al live😉

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2018 15:29 ]

• Paulus07
  • Niet online
en al 1 extra follower ;) Vanavond eens kijken.

Verwijderd

Paulus07 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 15:32:
en al 1 extra follower ;) Vanavond eens kijken.
Gewoon lekker meedoen!

• Paulus07
  • Niet online
Kan ik jullie nog niet aandoen met mijn botsauto skills :P

Iemand zijn usb trouwens steeds opnieuw aan het connecten in die stream?

[ Voor 15% gewijzigd door Paulus07 op 29-12-2018 15:52 ]

Verwijderd

Hmmm dat weet ik niet...

Wat ik wel weet is dat je via de Twitch app het kan streamen op je tv! Bv via chroomcast!!!

Zo vet!🤩🤩

• raymondw
Paulus07 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 15:52:
[...]

Kan ik jullie nog niet aandoen met mijn botsauto skills :P

Iemand zijn usb trouwens steeds opnieuw aan het connecten in die stream?
Nee, soms geeft de AC remote een error
Ga ik vandaag niets meer aan doen, het functioneert momenteel :+

• Paulus07
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 16:12:
Hmmm dat weet ik niet...

Wat ik wel weet is dat je via de Twitch app het kan streamen op je tv! Bv via chroomcast!!!

Zo vet!🤩🤩
Pc hangt hier aan de tv dus heb altijd alles op groot scherm :P

• raymondw

Vanavond rijden we op circuit Watskin Glen een 2hr race!

Reserveren kan niet meer, kijk maar wat er vrij is als je toch mee wil doen...

*Let Op*
- content
- extension
- system

Tijden
20.00 - 20.05 5min pauze
20.05 - 22.06 Race

Downloads

Stack share

Regels

- Fair racing
- Voice chat via Discord
- 100% tyre wear
- 100% fuel
- 50% damage

Discord

Twitch stream

Twitch stream oOo

Server / Password

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-11 15:24

MrMarcie

CFMoto 450MT

Heb even geoefend, nou zal weer achteraanbungelen worden maar ja. Had een MCLaren geloof ik maar geen spiegels. Hoe zet ik spiegels aan in AC?

En hoe zet ik auto aan dat als spel opstart dat autogears UIT staat.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:11

Hupske

AFCA

MrMarcie schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 17:47:
Heb even geoefend, nou zal weer achteraanbungelen worden maar ja. Had een MCLaren geloof ik maar geen spiegels. Hoe zet ik spiegels aan in AC?

En hoe zet ik auto aan dat als spel opstart dat autogears UIT staat.
Voor spiegels ergens in tussen de F6 - F11.

Wat betreft je autogears.
Je moet even offline een practice instellen met die instellingen met auto gear uit. ABS en TC ook op factory enzo. Dan even opstarten en weer afsluiten. Ga je naar online, dan neemt hij die settings over. .

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 450MT

Hupske schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 17:49:
[...]

Voor spiegels ergens in tussen de F6 - F11.

Wat betreft je autogears.
Je moet even offline een practice instellen met die instellingen met auto gear uit. ABS en TC ook op factory enzo. Dan even opstarten en weer afsluiten. Ga je naar online, dan neemt hij die settings over. .
Ah zo, ga ik zo even proberen. Dank je.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

• Paulus07
  • Niet online
Eindelijk de Le mans night werkend en met goede verlichting. (en tof reuzenrad :D )
Is wel partij moeilijk dus de vangrail is ook erg mooi van dichtbij..... :P

Ziet er nu uit zoals deze:

[YouTube: Assetto Corsa Night Lights - Le Mans 2017]

[ Voor 27% gewijzigd door Paulus07 op 29-12-2018 20:18 ]

• R3m3d7
Zo, dat was top heren! Echt gaaf.

Was niet snel genoeg om serieus mee te doen en kwam 13 v/d 16 over de streep weet niet eens of er achter mij nog iemand reed of dat dit alleen de camera wagen was en mensen die waren vertrokken.
Maar toen mensen mij gingen lappen proberen aan te haken en leren van de lijnen, reed een 1.47.laag op een gegeven moment, dat was iets van een seconde sneller dan mijn kwalificatie tijd...pfff
Gek hoe dat werkt want ik heb echt een aantal uren zitten oefenen, soms is gewoon rondrijden niet genoeg om sneller te worden.
Slechts twee keer rondgegaan, viel wel mee voor 2 uur racen, slechts 1x iemand geraakt maar een race zonder t-bone is geen tweakers a/c race voor mij, tot nu toe heb ik dat elke race die ik hier rij zo ongeveer gehad, dan staat er iemand bij het uitkomen van de bocht stil, meer dan remmen en stuurtje los zit er dan niet meer in.

Bizar dat sommige van de snellere tijdens de kwalificatie bespreken hoe ze de race gaan indelen qua stops, brandstof en banden. Ik test elke compound en meet verbruik en bereken daarop de beste strategie en maar als nog rijd iedereen bij me weg! :)
Het hele idee dat je 2m voor de start v/d race nog even setups uitwisseld...LOL.

Maar goed, wat mij betreft doen we idd iets van 1x per maand een endurace race en als het kan met rijderswissels zoals na de finish besproken, ik heb dat vroeger via simracing.nl gedaan met gebalanceerde teams en dat was super leuk om te doen. We hadden toen een apart kanaal op "discord" voor alleen team comm en dan 3 of 4 uur racen, we gebruikte toen volgens mij teamspeak, ik weet niet of discord zoiets kan eigenlijk.
Soort ptt per kanaal.

Bedankt voor het organiseren!

Verwijderd

Mannen!

Wat was dit gaaf om te doen zeg!!

In het begin vd quali liep het niet helemaal zoals ik voor ogen had. Het ging gewoon niet. Had last van overstuur, had opeens last van tracklimits, smoesjes smoesjes smoesjes... Toen mijn vleugel naar beneden gezet op 3 en begon het opeens wel te lopen. Eerst een 1.45.6x en had ik de 3e tijd in de GT3 klasse. Met nog een paar minuten te gaan van het half uurtje, nog even een keertje naar buiten met achtervleugel op 2. Gewoon proberen. Eerst outlap en dat liep eigenlijk wel lekker. Beetje twisty, maar dat mag met een outlap. Toen vol erin, de soft hebben 1 goede ronde en dat moest dus deze worden. Ik heb een 1.44.86 gezien en dat wil je eigenlijk. Ik begon toen toch voorzichtiger te rijden en met 1.45.1x over de finish met nog 1 minuut te gaan. P1. Mijn eerste P1!! Tjeee!

In tegenstelling tot de Funcup klasse doet hier wel mijn dubbelclutch koppeling en hierdoor kwam ik gelukkig goed en snel weg! Een paar ronde op plek 1 gereden vd GT3 klasse, maar al snel kwam Ivo om de hoek kijken. Even aan Ivo gecheckt wat zijn strategie was en daar was Ivo gelukkig ook open in. Hij reed met een kompleet andere strategie en was voor mij geen noodzaak om een verdedigende lijn tegen hem te rijden, hij mocht er vandoor. En dat deed hij op een gegeven ogenblik ook. Toen kwam Jeroen. Dat was andere koek. Die had ook een lange doorrijd strategie. Net als ik. Ik gokte namelijk op een 1 stopper. Ronde na ronde waren Jeroen en ik close. Echte maatjes. Totdat onze relatie vreed gestoord werdt door een vreemdganger... een auto uit de andere klasse. Een LMP1... bruut werden Jeroen en ik uit elkaar getrokken. Ik was geraakt... En het ergste was nog dat Jeroen niet eens trouw wachte... iets wat ik overigens ook niet had gedaan natuurlijk. Hahaha. Ik moet maar weer terug komen zei hij. En zo geschiedde het. Maar toen ik eenmaal daar was koos zijn bolide zijn eigen pad en crashde Jeroen tegen de muur. Hard. Zonde. En ik wachten? Tuurlijk niet! Gas met die lolypop! Oog om oog.... inmiddels verstreek de tijd en ondanks dat het een twee uur race was ging de tijd toch eigenlijk best wel snel. Minuut na minuut en ronde na ronde gingen we rond. Er was zelfs nog tijd om te ouwehoeren met elkaar. Gezellig hoor. Na de eerste uur was het voor mij pittijd. 1 stopper hè... En dan is dat het logisch om dat halverwege te doen. duhh... Voor de zekerheid een paar liter meer getankt want het was een beetje krap en met 107ltr ipv 102ltr en verse mediumbanden de pit uit gereden. Die mediums hielden het behoorlijk uit. Ze hadden een paar rondjes nodig om naar je toe te komen, maar hielden het goed vol. Top! Vleugel op 3 was ook een goede strategie. In het begin TC op 12 om zo wat sneller te kunnen zijn, maar gaande weg de eerste stint afgebouwd naar 6. En zo ging ik dus ook weer de pits uit. Voor mij reed Alexander op iets meer dan 5 sec. Dat liep wat op naar 6.5. Die zat dus op een andere strategie. Van Ivo wist ik het al. Jeroen zou ook lang door gaan, mss wel nog langer dan ik en dan naar soft. Hij ontkende maar bevestigde dat ook niet. Dan was het dus waar. Raymond en ik spelen altijd open kaart dus die moest nog een keer de pit in. Van de rest had ik al gehoord dat ze de pits in waren geweest, dus die moesten nog een keer. Klaas kwam ik in de pit tegen, maar was vergeten om de banden te wisselen en daar baalde hij zo van dat hij er maar mee stopte. Jammer! Temeer ook dat hierdoor de livestream van de reutel was. We hadden op 1 uitvaller gerekend. Maar niet op Klaas. Een echte Fries is toch een volharder? Graag de volgende keer uitrijden. Lukt het niet ga dan de pit in en kijk mee. Verder heeft iedereen hem uitgereden. Zelfs Marc, nadat hij eruit was weer opnieuw ging joinen. Dat was volgens de live stream ook niet helemaal de bedoeling, als een waakhond hield hij vanaf 20.30 Marc extreem goed in de gaten en had hij geen oog meer voor ons. Ook dit is een verbeterpuntje.
Maar goed, inmiddels was ik dus de pits uit en had ik alweer een aantal ronden achter mijn kiezen zitten. Cruisen. Ronde na ronde. Tot ik in mijn linker ooghoek van mijn Rif langzaam maar zeker Ivo dichterbij zag komen... oeiii daar had ik niet op gehoopt natuurlijk. Snel gingen de strategie door mijn hoofd. Hmmm nog 38 min te gaan. Moet hij nog pitten? Hmmm nee denk het niet. Lig ik te pitten.... Hmmm ja denk het wel. Gas erop! Mezelf even wakker geschud, TC weer richting de 12 en strakke lijnen rijden. Maar daar was weer die LMP1 auto die het dit keer gemunt had op Ivo... Spijtig. Maar hoort erbij. Althans, dat hoorde ik toen ik geraakt werd door dezelfde bullet. Ging ik hierdoor langzamer rijden? Hell no!! Gas erop. Rijden voor wat het je waard is. De overwinning zit in de kielschot. Rijden!!! RIJDEN!!! Dit is je kans! Ik rook bloed! Je rijdt vooraan! Nu of nooit!! Ik perste er bijna nog een race pr uit en in een soort trance en waan reed ik de race uit. Na de LMP1 kwam ik als eerste over de finish! P1!! Tjee!!! En ondanks dat het een kleine bescheiden groepje GT3 rijders was en we een paar grote namen miste, voelde de overwinning zoet! Je moet namelijk wel meedoen om te kunnen winnen. En ik was er!
Net als jullie die ook mee hebben gedaan!
Heel erg bedankt hiervoor!
Raymond en ik (vooral Raymond) hebben dit opgezet als een funklasse en ik denk dat dat voor de meeste wel aardig gelukt is! En anders heb je pech hahaha. Moet je meer oefenen.
Woensdag is er weer een gewone Funcup met de Ginetta en de Audi. Ook gaaf! Erg aan elkaar gewaagd. De server staat inmiddels online. Be there! See you on track!
Fijne jaarwisseling!

Gr. Halewijn

• Paulus07
  • Niet online
doen jullie in die 2 uur (of langere races) nog drinken? :P Of enkel tijdens een pitstop?

• FightingAce
Niet, gaat wat lastig met een vr bril op je kop.

Verwijderd

Ik wel hoor. Via een zgn. Camelbak

• R3m3d7
Op het rechte stuk soms even snel een kleine slok. Je merkt dat concentratie een grote rol speelt, na anderhalf uur merkte ik dat ik soms ineens in de verkeerde versnelling zat in een bepaalde bocht, de lijn niet helemaal goed had of een lmp1 pas zag vlak voor hij me voorbij ging. Die strijd tegen jezelf is deels de uitdaging...hoeveel fouten ga je maken. Ik heb voor het eerst ook met de tc gewerkt tijdens de race, het opvoeren hiervan tijdens een stint werkt heel goed, ook als je concentratie twijfelachtig is helpt een beetje tc erbij om zo’n suffe spin op oud rubber te voorkomen. Dat soort zaken zijn leuk om mee te spelen. Ik blijf het bandenmodel van a/c helemaal gewelig vinden, de slijtage komt zo realistisch opzetten.

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

Wat een heerlijke race, uiteindelijk.

Na mijn online simracing doping donderdag met de Fun Cup, was deze race een verademing. Van de week heerlijk online al kunnen trainen met onder andere @Verwijderd voor de race. Tevens zijn hulp met de setup van de Mclaren heeft zoveel geholpen en het al eens kunnen wennen aan de madness van de LMP1's die je voorbijkwamen op de meest vreemde plekken, maar kudos naar die mannen in de race ben ik niet door ze geraakt.

Dan de zaterdag, de dag zelf nog paar keer getraind en van een 1.50 wat eerst mijn snelste tijd was toen ik begon met trainen uiteindelijk een 1.45.9 gereden in kwalificatie, wat toch een beetje tegenviel met de gedachte dat ik in de trainingen een 1.45.6 had gereden. Zeker als je keek dat de eerste 8 GT's binnen een seconde zaten. Maar met het idee dat het 2 uur duurt mijn racesetup nog eens geprobeerd en weer wennen aan een auto met 90 liter aan extra brandstof en de medium band.

Toen kwam het grote moment de race. De start liep niet helemaal soepel , was slecht weg en er kwamen enkel auto's voorbij ;w . Maar het is 2 uur en de race was nog lang, dus in mijn ritme komen en aansluiten in de rij. De eerste paar rondes gingen mooi kon na een move op een mede Mclaren aansluiten bij Bastiaan en Klaas die een mooi tempo voor mij reden. Maar toen vonden die elkaar naar paar bochten toch iets te gezellig en ze tikte elkaar aan. Ik probeer het geheel te ontwijken, maar kan niet wijder en Bastiaan beweegt nog wat en ik tik hem net aan, waardoor ik achterstevoren sta :( . Als een goede rijder zorg ik dat ik niemand raak die voorbij komt en dit was het hele veld :? . Dus daar sta je dan met een goede kwalificatie en 8 minuten geraced verlies 30 seconden door een crash van andere rijders, maar als een echte zeeuw geef je dan niet op en zet je de auto in de goede richting en begin je met rijden, eerst voorzichting omdat die banden compleet overkookt zijn. Daarna kom je in een ritme en begin je langzaam naar voren te rijden en weer aan te sluiten. Na een inhaalactie uiteindelijk aangekomen bij mijn enkele pitstop met nog 58 minuten te gaan, maar mijn tempo lag toch hoger dan ik had gedacht en maar wat extra brandstof mee. Uiteindelijke kom ik achter Benny uit met de Godzilla, verschillende keren er heel dicht op gezetten, maar uiteindelijk er niet voorbij kunnen komen, maar de spanning was geweldig. Maakte paar kleine foutjes en kwamen Marc paar keer tegen, waardoor je extra voorzichtig moest zijn. O ja die extra brandstof kwam goed van pas want met nog iets meer dan 1 liter brandstof uiteindelijk over de lijn gekomen, spijtige was toch dat de in de GT3's ook goed kon rekenen en ook niet zonder brandstof kwam te staan. Gelukkig tijdens de race wat kunnen drinken, wan

De belangrijke leerpunten zijn geweest:
  • blijf staan wanneer je gespint ben en zorg dat je niet nog meer mensen meeneemt O-)
  • de tractioncontrol werkt blijkbaar tegenovergesteld dan wat je denkt 8)7
  • Rijdende chicanes die onverwacht zijn, zijn levensgevaarlijk. Wanneer ik zag dat Benny, Marc tegen ging komen wensde ik hem succes
  • Ik moet toch eens zorgen dat ik de race zelf ook opneem |:(
  • Deze races zijn ontzettend gaaf :*)
Kijk nu al uit naar de volgende endurance race en ook de volgende Fun Cup van woensdag

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Ondanks dat er gisteren niet veel LMP1's waren (3) en mijn vinger harder klopte dan de gemiddelde zwarte piet, vond ik het een zeer leuke avond :9~

Het multiklasse racen met deze twee klassen op een 'normale' baan (dus niet Le Mans met veel rechte stukken) voegt wel een nieuwe dimensie/uitdaging toe mbt het inhalen van de GTs (aka rijdende chicane).
Daar hebben Jur en ik zeker veel lol in gehad in de openingsfase van de wedstrijd.

Ik stel voor dat we zo een endurace race van 1,5 a 2 uur 1 keer per maand doen, daar leek gisteren in de chat wel animo voor. Geef even een thumps-up als jou dit ook gaaf lijkt dan weten we of er idd genoeg animo is :*)

• bobopalmtree
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-01 00:27
Leuke race gisteren. Ik snap niet hoe Ivo zo snel is met die GT-R, de mijne was maar snel genoeg voor een 11de plek op de grid. De eerste helft van de race was voor mij vooral alleen rondjes rijden. Na mijn enige pitstop had ik de tweede helft echter zowat de hele tijd @fdees achter me met een gat van steeds iets tussen de 1 en 6 seconden. Hij leek vaak wat sneller dan ik want naderde steeds weer, maar maakte dan ook iets vaker een klein foutje als ik. Ook het inhalen van Marc en de LMP's die langskwamen zorgde af en toe voor wat jojo effect. Uiteindelijk is het niet echt tot een aanval gekomen, maar ik vond het heel erg spannend omdat ik toch de hele tijd alles moest geven om voor te blijven. Uiteindelijk ook op p11 over de finish.

Ik vond het 2 uur format heel leuk. Is toch net wat meer endurance dan de gebruikelijke 90 minuten.

En ondanks dat Marc regelmatig een extra obstakel vormde op de baan, toch ook wel respect dat hij de race uitreed. Da's ook een kleine overwinning op zich.

Bedankt voor het organiseren. Ik kijk uit naar de volgende endurance. :)

Edit: Wat Johnny zegt hierboven. Op een "normale" baan is spannender/leuker/uitdagender. Mijn duimpje heb je, met voorkeur voor 2h race.

[ Voor 6% gewijzigd door bobopalmtree op 30-12-2018 10:33 ]

• raymondw
Als we gaan voor een maandelijks event in de WEC stijl dan moeten we het wel anders doen ;)
Er is deze keer behoorlijk wat tijd gaan zitten in de voorbereiding...
Al is het eerste uitzoek werk het lastigste, de tweede keer zal het makkelijker gaan.
Heb ook al wat mooie mods gezien voor rollende starts, rijder wissels etc etc

Uitstekend vermaakt in de race d:)b
Qualy ging niet zoals ik gehoopt had, in practice steeds eenvoudig in de 1.45 gereden en zelfs de 1.44 aangetikt.
Maar nu was een P8 wel een btje de grens
In het achterhoofd had ik ook de stream PC nog staan die gestart moest worden, mijn vriendin heeft dat uiteindelijk gedaan zodat ik kon blijven zitten met de VR op mijn hoofd
Nadenken wat zij ziet en mensen op de baan ontwijken, was geen beste start

Vanwege alle dingen om de race heen had mijn race setup nog niet helemaal op orde.
Gestart met iets teveel vleugel, zachte Medium banden en op de rechte stukken de pit stops ingesteld |:(
1 momentje in de eerste inhaal acties waarbij @johnnyverhoeff wel erg dicht langs kwam, maar het ging oke
Verder super steady gereden en een prima avond gehad d:)b
Laatste ronden zat ik op 10s van de GT-3 top5, dat kon ik niet meer dicht rijden
In cruize modus de LMP1's afgewacht en de ontmoetingen met wat achterblijvers goed doorstaan.

Nu de stream download opknippen in stukken zodat de beste delen weer online kunnen

Iedereen die heeft mee gedaan : bedankt! _/-\o_

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 450MT

Voor mij was het een grote desceptie gisteren. Had ook niet echt kunnen trainen dus baan was me nog niet geheel bekend. Maar heb nog geen kennis van afstellen van auto's en lees hier over TC die je rijdens rijden kan aanpaswsen. Moet toch eens wat inlezen over hoe dat werkt, inclusief andere opties. Ik was geloof ik 7" langzamer dan de anderen, nou dat is niet reëel. Heb klein beetje echte circuit ervaring,heul lang geleden, en zat toen bij de snellere. Dus zit nog hoop onbekends in AC voor mij wat ik moet leren (kennen).

Uiteindelijk een keer wat aan bandendruk e.d. zitten rommelen en toen was die zo overstuurd dat er niet meer mee te rijden was. Verder mijn meters maar gemaakt. 2x Iemand van achteren geraakt die me inhalen na een langer recht stuk dan vlak voor de bocht voor me duiken en dan direct vol in de remmen gaan. Misschien kan je dan gewoon remmen op je lijn, ik geef je de ruimte wel maar als je voor me duikt dan word het lastig om te ontwijken.

Ik blijf dat hele gevoel met AC lastig vinden en ook het zicht uit de auto. Moet er nog echt aan wennen, plus dat afstellen, daar is toch erg veel mee te winnen. Ik lees en oefen voorlopig nog wel door, maar moet wel verbetering in komen anders is het niet zo leuk :'(

Wat ik wel erg gaaf vond is die LMP auto's. Die gaan zo verschrikkelijk hard, gaaf om die overal tussen door te zien vliegen. Kan me voorstellen als je LeMans rijdt in het echt je in zo'n LMP auto af en toe erg spannende dingen meemaakt.

• Hupske

Hupske

AFCA

Ik lees met regelmaat dat sommige op het rechte stuk nog hun pitsstop strategie aan het instellen zijn. Hoe dan?
Ik weet alleen als je de pits in rijd dat je nog snel wat liters erbij kan klikken en bandenspanning kan regelen.

Maar tijdens de race? Ik had voor de race ook veel te veel vleugel ingesteld, dus was op de rechte stukken niet vooruit te branden :9

[ Voor 18% gewijzigd door Hupske op 30-12-2018 12:01 ]

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Hupske schreef op zondag 30 december 2018 @ 12:01:
Ik lees met regelmaat dat sommige op het rechte stuk nog hun pitsstop strategie aan het instellen zijn. Hoe dan?
Ik weet alleen als je de pits in rijd dat je nog snel wat liters erbij kan klikken en bandenspanning kan regelen.

Maar tijdens de race? Ik had voor de race ook veel te veel vleugel ingesteld, dus was op de rechte stukken niet vooruit te branden :9
met pijltjes toetsen op je toetsenbord of een pov hat switch op je stuur kan je dat in AC doen.
Dan komt het pit menu aan de rechter kant van je beeldscherm tevoorschijn

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

Hupske schreef op zondag 30 december 2018 @ 12:01:

Bij mijn T300 zit dat standaard onder mijn D-pad. Kan ik doorheen klikken, is wel handig om brandstof aan te passen en toch je auto te repareren

• Hupske

Hupske

AFCA

Zo makkelijk kan het zijn dus haha. Alleen jammer dat je geen mogelijkheid hebt om even wat bij te stellen aan je vleugel ofzo :(

• R3m3d7
MrMarcie schreef op zondag 30 december 2018 @ 11:38:
Voor mij was het een grote desceptie gisteren. Had ook niet echt kunnen trainen dus baan was me nog niet geheel bekend. Maar heb nog geen kennis van afstellen van auto's en lees hier over TC die je rijdens rijden kan aanpaswsen. Moet toch eens wat inlezen over hoe dat werkt, inclusief andere opties. Ik was geloof ik 7" langzamer dan de anderen, nou dat is niet reëel. Heb klein beetje echte circuit ervaring,heul lang geleden, en zat toen bij de snellere. Dus zit nog hoop onbekends in AC voor mij wat ik moet leren (kennen).
Je weet precies waarom het niet lekker liep gisteren. Niet genoeg trainen, geen goede setup (ik had je mijn redelijke zo aan je gegeven btw) en wat onbekendheid met basis functies in de auto binnen AC.

Ik heb je in de Alfa echt goed zien gaan dus je hebt er wel genoeg gevoel voor om in ieder geval bij mij aansluiting te vinden en mij voorbij te gaan.
Simracen vraagt tijd, zeker als je snelheid nog niet is wat het moet zijn en/of je geen enorm talent bent, je moet uren maken.

Ik zag je tijden rijden die overeen kwamen met wat ik in het begin reed toen ik begon te oefenen, ik denk dat onze basis snelheid redelijk gelijk is en we elkaar moeten motiveren en samen beter moeten worden! :(:)

Nog een paar tips, ik heb ook gemerkt dat discord aan tijdens online trainen ook helpt, als je ergens problemen mee hebt zoals setup of bepaalden delen v/d baan zijn er meestal wel mensen die je daar even mee willen helpen.

De fun cup is een goede plek om te leren maar het is geen plek waar je als beginneling (of moet ik zeggen herintreder, net zoals ik) zo even kan instappen op raceday en verwachten dat je aansluiting gaat vinden, daar zijn ze hier te snel voor of oefenen ze naar verhouding te veel voor.

• raymondw
MrMarcie schreef op zondag 30 december 2018 @ 11:38:

Uiteindelijk een keer wat aan bandendruk e.d. zitten rommelen en toen was die zo overstuurd dat er niet meer mee te rijden was. Verder mijn meters maar gemaakt. 2x Iemand van achteren geraakt die me inhalen na een langer recht stuk dan vlak voor de bocht voor me duiken en dan direct vol in de remmen gaan. Misschien kan je dan gewoon remmen op je lijn, ik geef je de ruimte wel maar als je voor me duikt dan word het lastig om te ontwijken.

Ik blijf dat hele gevoel met AC lastig vinden en ook het zicht uit de auto. Moet er nog echt aan wennen, plus dat afstellen, daar is toch erg veel mee te winnen. Ik lees en oefen voorlopig nog wel door, maar moet wel verbetering in komen anders is het niet zo leuk :'(

Wat ik wel erg gaaf vond is die LMP auto's. Die gaan zo verschrikkelijk hard, gaaf om die overal tussen door te zien vliegen. Kan me voorstellen als je LeMans rijdt in het echt je in zo'n LMP auto af en toe erg spannende dingen meemaakt.
Oefenen, lezen, vragen, leren, repeat
Dit is waar @Verwijderd en ik veel info uit hebben : Mr Deap
Wij zijn vorig jaar gestart met de Seat Leon Cup, fixed setup en geen skins, dat was lastig!
Nu zijn we 1 jaar verder en Halewijn wint de race in zijn klasse!
De funcup en deze 2hr race zijn bedoelt om enthousiast te worden en lekker te racen, oefenen info delen en kijken of je wat sneller kan worden.
Er zijn meer dan genoeg berichten met screenshots van tijden heen en weer gestuurd tussen ons om elkaar te pushen ;)
Maar we hebben beide ook de setup tips gedeeld.

Hier kun je ook de Race Track engineer vinden : assetto-corsa.nl
Enorm fijn om gewoon in een lijstje de dingen vrij simpel te hebben
Basis setup : setupmarket
Alsof wij alle setups zelf maken :P

Qua zicht in de auto ben ik het met je eens, vooral de Mclaren is wat onoverzichtelijk zonder de binnenspiegel.
Maar er zijn andere auto's met meer overzicht
en wat bij mij nogal een eye opener was is VR, het is voor veel games een ruk product, maar voor sim racen is het bijna een must _/-\o_
Je bent meer dan welkom om het hier te proberen met mijn Rift of Odyssey, of anders zou ik naar Utrecht gaan : racinghub.nl

/edit
en niet te vergeten : Tyre pressure
Pressure is belangrijker dan warmte!

• R3m3d7
raymondw schreef op zondag 30 december 2018 @ 13:01:

en wat bij mij nogal een eye opener was is VR, het is voor veel games een ruk product, maar voor sim racen is het bijna een must _/-\o_
Je bent meer dan welkom om het hier te proberen met mijn Rift of Odyssey, of anders zou ik naar Utrecht gaan : racinghub.nl
Ik lees zulke tegenstrijdige ervaringen er over.
De een zegt het werkt lekker voor korte races, de ander rijd er ook 3 uur mee.
De een zegt het maakt je sneller, de ander zegt dat dit niet zo is en dat details zo slecht zichtbaar zijn dat je soms je rempunt niet goed ziet.
De een blijft erbij, de ander gaat weer terug naar 3 schermen.
Het is lastig te beoordelen of het het nu kopen, wachten op de volgende VR generatie of dat je toch beter voor drie schermen kan gaan.

• raymondw
R3m3d7 schreef op zondag 30 december 2018 @ 13:43:
[...]

De een zegt het maakt je sneller, de ander zegt dat dit niet zo is en dat details zo slecht zichtbaar zijn dat je soms je rempunt niet goed ziet.
Het is lastig te beoordelen of het het nu kopen, wachten op de volgende VR generatie of dat je toch beter voor drie schermen kan gaan.
Ik heb een Rift en een Odyssee, voor standaard VR is de Rift prima
Sinds vorige week aan het emmeren met de Odyssey, als hij het doet is de ervaring echt enorm :D

• FightingAce
[...]

De ervaring maakt de gebrekkige resolutie (in de Rift tenminste) meer dan goed. Zeker in vergelijking met een enkel scherm is het overzicht veel beter.

En op zich is zo'n stunt van 2,5 uur (met kwali) goed te doen, al moet je dat zeker even opbouwen. Alleen drinken is wat lastig, dan is de genoemde camelback wel een praktische oplossing.

Verder ben je wat beperkt in gebruik van extra knoppen buiten die op je stuur. Die moet je dan echt op de tast kunnen vinden. Hou er rekening mee dat je afhankelijk van de wagen dus je controles niet wijzigen.

En je hebt natuurlijk een vrij stevige pc nodig, maar dat zal voor 3 schermen ook gelden. VR neemt wel weer minder ruimte in.

Bij twijfel zou ik zeggen doen!

Verwijderd

Ligt denk ik aan welke VR je neemt. De Rift is denk ik wel de minste die je moet nemen. En wordt ook ondersteunt door AC. En ondanks dat je last hebt van de zgn. doorscreen effect zie je wel alles in 3d. Op een scherm blijft het 2d. Ik kan in VR juist veel beter mijn rempunt bepalen omdat je meer kleine details ziet. Een vlekje op de weg, begin van een andere remspoor etc. Ik merkte dit vooral toen ik nog met mijn widescreen reed en @raymondw al met VR. Hij had het over rempunten die ik gewoon niet zag. Terwijl ik G Sync reed.

En in VR is de beleving gewoon vele malen groter. En geloof me, de eerste keer kon ik niet eens een rondje ermee rijden zo ziek werd ik ervan. En nu rij ik een 2 uur endurance ermee uit.
Ik zou voor het geld eerder een Rift kopen dan een triple scherm. Je kan er sneller door gaan rijden.

Verder alle tips die RaymondW aangeeft ter harte nemen, hier ga je echt beter van rijden.
Verder is het gewoon tracktime! Oefenen oefenen en oefenen!

En gewoon lekker meedoen met de races. Even rekening houden met je skills, maar deze worden zeker gaande weg beter.

See you on track!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

[...]

het belangrijkste is diepte kunnen zien, en alles is op schaal.

ik gebruik de rift ook in dcs world f/a-18c/a-10c/uh-1h, en kan ik alles goed zien. idem voor racing.

mensen die stellen dat de resolutie te laag is zijn denk ik vaak mensen die pixels tellen en/of hebben lang geleden vr een keer geprobeerd, wellicht toen het nog niet geheel geoptimaliseerd was.

It’s the economy, stupid!

• raymondw
dawg schreef op zondag 30 december 2018 @ 16:29:
mensen die stellen dat de resolutie te laag is zijn denk ik vaak mensen die pixels tellen en/of hebben lang geleden vr een keer geprobeerd, wellicht toen het nog niet geheel geoptimaliseerd was.
Een Rift is echt super goed om met VR bezig te zijn, maar vergeleken met de Odyssey+ is het echt een wereld van verschil.
De Rift is dan te vergelijken met oude Lego steentjes....

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

raymondw schreef op zondag 30 december 2018 @ 16:47:
[...]

Een Rift is echt super goed om met VR bezig te zijn, maar vergeleken met de Odyssey+ is het echt een wereld van verschil.
De Rift is dan te vergelijken met oude Lego steentjes....
geloof ik meteen! :)

echter, soms speelt budget een rol. hogere resolutie betekent ook betere/snellere hardware. en helaas is de odyssey niet op een normale manier in europa te koop, en moet je via een omweg zo'n ding uit de vs laten komen. kan ook een struikelblok zijn.

in mijn geval waren beide zaken een reden om toch voor de rift te gaan. :+

de ervaring met de rift is eigenlijk al ongekend, dus dat zal met een odyssey alleen maar nog beter zijn denk ik zo.

It’s the economy, stupid!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Is dit de beste AC mod ooit? De eerste reviews op youtube zijn allemaal erg lovend. Ferrariman601 heeft er maar weer eens van zijn meer dan een uur durende reviews aan gewijd, met natuurlijk weer heel veel leerzame achtergrondinformatie.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Verwijderd

Na overleg met de beheerder @phoentje gaan we de Facebook pagina van Assetto-Corsa.nl wat nieuw leven inblazen.

https://www.facebook.com/AssettoCorsaNLCommunity/?ti=as

Hopelijk willen jullie hem liken!

Let op! Het is geen vervanger voor dit forum! Meer voor aankondigingen, nieuwtjes, etc.

Verwijderd

Vanavond maar even oefenen!

In de onderstaand link de downloads voor de track!
raymondw schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 14:50:
[Afbeelding]

Volgende week Woensdag 2 Januari Toscane

Track Download
Stack of RD

Voor de oude gedienden : DIT IS EEN NIEUWE VERSIE :+
Pagina: 1 ... 96 ... 129 Laatste