Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Forum is een prima plek hiervoor. Geen probleem! Gefeliciteerd Harry!!

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11 06:56
Jurrr90 schreef op maandag 19 november 2018 @ 09:47:

Hoi allemaal! Even een update voor de endurance. We kregen wat berichten dat voor bepaalde sturen de FFB van de prototype niet helemaal optimaal aanvoelt. Hierop is besloten er toch een multiclass race van te maken. De GT4 maseratti is toegevoegd aan de server.
Ja, en die had ik nog niet, mocht weer even de protomonee trekken, bedankt he! _O-
Kopen, downloaden en meteen in mijn nieuwe aankoop stappen met het idee dat ik even kon testen of hij dat geld waard was en natuurlijk of hij sneller is dan het gele alternatief.
Na 5 rondjes de sleutels weer ingeleverd, wat een absolute draak van een wagen die Maseratti.
Ik heb repect voor iedereen op de baan maar iedereen die mij zoek rijd in dat ding is een absolute legende.

edit; niet scherp genoeg om mij te beseffen dat dit gewoon een multi class race is geworden. |:( :$

[ Voor 5% gewijzigd door R3m3d7 op 19-11-2018 20:04 ]

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:14
Leuke race avond!

Tijdens de eerste qualy heb ik twee keer mijn PB verbetert
Helaas kwam ik in de eerste ronde niet goed mee met de Soft mannen om mij heen.
Uiteindelijk met 2x medium lekker de race uit kunnen rijden en de laatste ronden achter @Verwijderd gejakkerd.

Tweede qualy niet helemaal lekker kunnen rijden, maar wel betere positie op de grid.
Gegokt dat de mediums snel genoeg zouden zijn voor de hele race, maar ik had in het begin een treintje achter mij rijden :$
Pas in de laatste 2 a 3 ronden had ik er voordeel van

Eerst race 8e en tweede race 6e d:)b

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• Jurrr90
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-08 12:48

Jurrr90

Capt_Buttons

R3m3d7 schreef op maandag 19 november 2018 @ 18:49:
[...]

Ja, en die had ik nog niet, mocht weer even de protomonee trekken, bedankt he! _O-
Kopen, downloaden en meteen in mijn nieuwe aankoop stappen met het idee dat ik even kon testen of hij dat geld waard was en natuurlijk of hij sneller is dan het gele alternatief.
Na 5 rondjes de sleutels weer ingeleverd, wat een absolute draak van een wagen die Maseratti.
Ik heb repect voor iedereen op de baan maar iedereen die mij zoek rijd in dat ding is een absolute legende.

edit; niet scherp genoeg om mij te beseffen dat dit gewoon een multi class race is geworden. |:( :$
Graag gedaan!! Inderdaad echt multi nu. Tijdverschil is ongeveer 13 sec per rondje. Ik vind het wel een lekker bakkie! En lekker geluid!

• artworx2010
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-10 19:46
Vanavond ging het beter dan de vorige race gelukkig.
1ste race starte ik als p4
Had in bocht 3 jeroen kunnen pakken omdat hij wat wijd de bocht uitkwam.
Mischien bewust om maar niet aangetikt te worden?
Ik liet in ieder geval genoeg ruimte.
Verder gebeurde er niet veel in de race
Dus P4 geëindigd.

2e race starte ik weer p4,
Ik kon nog net op de valreep een tijd zetten.
Nadat ik 2x mijn rondje moest afbreken omdat ik moest inhouden voor een langzamere auto.
Bij de start spinde Johnny in bocht 1 dat was een gratis plekje.
Opkomen rechte stuk ronde 2 naar 3 maakte benny klein foutje en daar profiteerde ik van.
Dat was p2 hoppa, zo ook uitgereden zonder druk van achter gelukkig.

Het was een leuke avond mannen thanks
Gr MarcelV

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:51
Lekker gereden vanavond idd d:)b

Eerste race conservatief op 2x medium. lekker constant, weinig bandendegradatie. Uiteindelijk wat in niemandsland terecht gekomen, kwam niet naar voren en Halewijn achter me kwam niet dichterbij. Gat naar voren 6 sec en naar achteren 6 sec. Netjes 6e gefinished. Damn .. nog nooit zo vlak gereden! :P

2e race lekker trappen op softs. Mooi treintje achter Raymond en Sander. Helaas moest Sander Raymond wat ontwijken, remde daardoor wat eerder waardoor ik schrok en blokkerend helaas Sander nipt raakte zodat ie er naast schoof. Sorry @-Sander- .. ging zo mooi ! ;w .. tegen het eind nog een plekje verloren en weer één teruggepakt. Spannend op de laatste meters met HAT .. maar trok met 0,050s nipt aan het langere eind :P

René nog even van dichtbij bekeken, maar op de één of andere manier ook weer uit het oog verloren. Weet niet helemaal hoe dat is gegaan eig :?

... en wat kom ik hier tegen .. @Shva aka Jos the Bos :P

Knap hoor, manmanman _O_

Je hebt hem flink laten zweten kerel .. wij weten iig wel wie de snellere is ;)

[ Voor 74% gewijzigd door Alfa Novanta op 20-11-2018 11:49 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• negnojneorej
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-10 20:09
artworx2010 schreef op maandag 19 november 2018 @ 23:36:
Vanavond ging het beter dan de vorige race gelukkig.
1ste race starte ik als p4
Had in bocht 3 jeroen kunnen pakken omdat hij wat wijd de bocht uitkwam.
Mischien bewust om maar niet aangetikt te worden?
Ik liet in ieder geval genoeg ruimte.
Verder gebeurde er niet veel in de race
Dus P4 geëindigd.
Gr MarcelV
Ik ging bewust wijd, remde ook later.
Je zat in mijn rechter dode hoek en kon niet goed zien waar je uit ging komen.

Waren weer mooie races.
Beide als tweede gekwalificeerd en met name mijn qually run voor race1 was heel goed.
Druk volledig opgevoerd en PB met 0,5s verbeterd, zat maar op 0,028s van @phoentje

Race1 had ik een slechtere start dan Johnny en die pakte mij dus ook.
Hele race binnen 5s van de leider Rene gereden en na de pitstops kon ik nog wat dichterbij Johnny op P2 komen omdat ik ook 2 ronden later was gestopt en dus iets meer op mijn banden over had.
Geen serieuze bedreiging verder ondanks dat het blokkerend wieltje links en rechts van @johnnyverhoeff de druk wel vol op de ketel stond 8)

Race2 ging de start ietsje beter en Johnny verdedigde meteen de binnenkant, dan ga ik natuurlijk naar de buitenkant. Iets later remmen om me te laten zien en om een of andere reden spinde Johnny van de baan.
Heb hem niet aangetikt, dat zweer ik.
Met het wegvallen van Johnny en geen directe bedreiging van Rene kon ik mijn eigen tempo rijden en onbedreigd winnen.

Het gekke is dat ik met Corvette in qually trim sterker lijkt te zijn dan in race trim daar dat normaal altijd andersom was. Mijn starts moet ik ook aan werken want daar verlies ik iedere keer het meest.

Verwijderd

negnojneorej schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 13:30:
[...]

Mijn starts moet ik ook aan werken want daar verlies ik iedere keer het meest.
Ik ook hahahaha

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-11 15:24

MrMarcie

CFMoto 450MT

Misschien een overbodige vraag maa rik mis wat circuits die ik zou willen hebben, zijn deze veilig te installeren. Staat allemaal Russische text op namelijk.

https://assettocorsa.club...circuit-de-monaco.html#en

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

• Alfa Novanta
@MrMarcie download ziet er goed uit. Geen idee of het een goede mod is. Het gaat om een OSRW versie, dus met grotere startgrid/meer startplaatsen. Welke mod ze als uitgangspunt hebben genomen weet ik niet. De versies die ik van Monaco gereden hebben waren zo-zo. Eén ging wel, de andere sloeg nergens op.

Vertaling:
aantal startposities verhoogd van 22 naar 24
verschillende bump-stops toegevoegd op sommige plaatsen op de baan
aangepaste onzichtbare uitpuilende bult bij de ingang van de chicane na de tunnel _/-\o_
vaste steen op pitlane :?
"delta" werkt _/-\o_
tv-camera's werken _/-\o_
ptracker telt rondes
Ah, die met de bult ken ik .. dat was de betere
.. alleen die bult verziekte het. Dat zou nu goed moeten zijn dan! :)

Probeer hem .. en laat het ons weten :)

[ Voor 47% gewijzigd door Alfa Novanta op 20-11-2018 22:11 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• aph3x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-08 15:29
Voor de liefhebbers van GPL :P

Na een half jaar zwoegen releasen we a.s. vrijdag het volgende project, GrandPrix Legends 2.0 for Assetto Corsa 8)

Preview door Chris Haye

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JmfkPz14NY5EfkykHp49CLE3/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5fFTuTHZNQtt3x57M4Dl2UuX/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KwnKAsl9cAfJkZU16Efsjw7U/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VZOPb3pqS1hmECbMEXZN09eI/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xfB4pqmcvR0SxLhQGrfgmN0Y/full.jpg

Verwijderd

Ik had hem idd gezien. Ziet er goed uit!

• Shva
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-10 12:40

Shva

aka Jos_theboss

Alfa90_Buttje schreef op maandag 19 november 2018 @ 23:38:
Lekker gereden vanavond idd d:)b

Eerste race conservatief op 2x medium. lekker constant, weinig bandendegradatie. Uiteindelijk wat in niemandsland terecht gekomen, kwam niet naar voren en Halewijn achter me kwam niet dichterbij. Gat naar voren 6 sec en naar achteren 6 sec. Netjes 6e gefinished. Damn .. nog nooit zo vlak gereden! :P

2e race lekker trappen op softs. Mooi treintje achter Raymond en Sander. Helaas moest Sander Raymond wat ontwijken, remde daardoor wat eerder waardoor ik schrok en blokkerend helaas Sander nipt raakte zodat ie er naast schoof. Sorry @-Sander- .. ging zo mooi ! ;w .. tegen het eind nog een plekje verloren en weer één teruggepakt. Spannend op de laatste meters met HAT .. maar trok met 0,050s nipt aan het langere eind :P

René nog even van dichtbij bekeken, maar op de één of andere manier ook weer uit het oog verloren. Weet niet helemaal hoe dat is gegaan eig :?

... en wat kom ik hier tegen .. @Shva aka Jos the Bos :P

[YouTube: Assetto Corsa - This Race Was So Tense! | Group C Nordschleife Battle]

Knap hoor, manmanman _O_

Je hebt hem flink laten zweten kerel .. wij weten iig wel wie de snellere is ;)
Leuk om in een filmpje van Jimmy te zitten, veel views :o

• Alfa Novanta
@Shva idd, 47k :o

Jammer dat hij direct weer aansloot en jou inhaalde op de straight .. je was veel sneller, maar je komt er nergens omheen. Daarbij zwabberde hij overal over de baan, tikte de kerbs soms nog flink mee dus als je er naast ging was het risico huge om er beide af te vliegen .. schade schade ;(

• phoentje
  • Niet online

Teamspeak vs Discord

Waar ik meer mogelijkheden en handigheidjes zie in Discord wil ik overstappen van onze huidige Teamspeak kanaal naar Discord. (teamspeak host ik zelf)

Ik wil iedereen vragen zich te registreren voor Discord en mbv deze link het Assetto-Corsa.nl kanaal te joinen!

https://discord.gg/qe7U5VP

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

• Alfa Novanta
phoentje schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:08:

Teamspeak vs Discord

Waar ik meer mogelijkheden en handigheidjes zie in Discord wil ik overstappen van onze huidige Teamspeak kanaal naar Discord. (teamspeak host ik zelf)
Zoals? Just curious. Zal het even installeren iig..

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 450MT

Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 22:02:
@MrMarcie download ziet er goed uit. Geen idee of het een goede mod is. Het gaat om een OSRW versie, dus met grotere startgrid/meer startplaatsen. Welke mod ze als uitgangspunt hebben genomen weet ik niet. De versies die ik van Monaco gereden hebben waren zo-zo. Eén ging wel, de andere sloeg nergens op.

Probeer hem .. en laat het ons weten :)

Laadt niet. Misschien omdat ik een 3440x1440 scherm heb?

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

• phoentje
  • Niet online
Alfa90_Buttje schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:10:
[...]

Zoals? Just curious. Zal het even installeren iig..
Gratis / geen eigen server meer nodig / snel wisselen tussen meerdere discord kanalen / makkelijker in omgang tov TS

Als iedereen daarna in de channel even /nick Je echte naam kan typen, weten we ook weer wie wie is :)

[ Voor 15% gewijzigd door phoentje op 22-11-2018 10:15 ]

• Jurrr90

Jurrr90

Capt_Buttons

Hierbij nog even aandacht voor de race van maandag! Zoals eerder vermeld is de GT4 Maserati toegevoegd aan de race. Multiclass dus 8)

Assetto-Corsa.nl - Road Atlanta – IMSA Endurance // GT4 Maserati

Afbeeldingslocatie: https://www.assetto-corsa.nl/wp-content/uploads/2018/11/IMSA_announcement-640x320.jpg

Inschrijven

• Inschrijven kan via de website.
    Inschrijven is vrijblijvend. Echter Vol=Vol inschrijvers krijgen voorrang in de server! Dus schrijf je in!! Ook voor de verdeling in de server is het handig :)
  • Inschrijven!

Tracks

• Road Atlanta 2017 26-11-2018

Tijdschema

• 19.30 - 20.00 | Practice (30 minuten)
  • 20.00 - 20.30 | Qualify 1 (30 minuten)
  • 20.30 - 22.10 | Race (90 minuten)

Server Info

• Server name: Assetto-Corsa.nl | Tweakers | Road Atlanta Maniacs
  • Server password: tweakers
  • Weer instellingen: Clear
  • Race: 90 min
  • Tyre damage: 100%
  • Pitstop: Vrij
  • Car damage: 50%

Overige Info & belangrijke regels

• Je bent aanwezig op Discord (ben je nieuw? Stel je even voor)
  • Je hebt Helicorsa of een vergelijkbare addon actief!
  • Je houd je aan de race etiketten. http://www.assetto-corsa.nl/reglementen/

• Houd je je niet aan de bovenstaande regels dan kun je helaas niet deelnemen.
  • Voor alle vragen en antwoorden raadpleeg de FAQ. Staat je antwoord er niet bij? Stel dan je vraag op het forum!
  • Indien er meer aanmeldingen zijn dan dat er pitboxen beschikbaar zijn volgt er meer informatie hoe de verdeling zal plaatsvinden (2servers)

Discord

Downloads

Videos & Gameplay!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11 21:19

Mystikal

It never hurts to help!

BF 50% discount bij racesimstudio.com

Basement Bios ---- Exo-S

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 450MT

Mystikal schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 06:19:
BF 50% discount bij racesimstudio.com
Dank je, heb deze aangeschaft :
Formula Hybrid 2018 for Assetto Corsa (is plus de 2017 versie).

Zo is proberen, ben benieuwd.

• aph3x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-08 15:29
Grand Prix Legends 2.0

This mod represents the 1967 formula one season, the last year without wings. Mechanical grip and a velvet throttle foot were key to keeping this beasts on track.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Exsi911QdSNiB6RKo9anwBJ3/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/62Y3hCiFc1suNN0LLVPk9WfN/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ePcngSPDVMmfFhtepYc4rc2h/full.jpg

About the Mod:
Our goal was a homage to the original Grandprix Legends, therefore we tried to include the character and some of the physics data of GPL in this mod. E.g. torque curves, horsepower, rpm limits, gear and diff ratio’s are in close resemblance , same goes for suspension geometry and typical handling characteristics per car.

Roadmap:
We will further upgrade the ‘older models’ in the nearby future (BRM, Cooper and McLaren) with high poly tubs and high res cockpits.

Installation Notes
The Mod installs to a new file structure, therefore older version will not be overwritten
Installation: Install to ...\SteamLibrary\SteamApps\common\assettocorsa\content\cars

NOTE ON INSTALLATION OF THE LOTUS 49: You need a original kunos Lotus 49 install file:
1. Extract folders content and texture to your AC install: ...\SteamLibrary\SteamApps\common\assettocorsa\
2. Goto …\SteamLibrary\SteamApps\common\assettocorsa\content\cars\lotus_49
3. In this folder: Copy the lotus_49.kn5 file
4. Within \cars folder, goto \ f1_classic_lotus_49
5. Paste lotus_49.kn5 here!

NOTE ON INSTALLATION OF THE Ferrari 312:
You need the Ferrari DLC pack from steam:
https://store.steampowere...ri_70th_Anniversary_Pack/

Ferrari 312 install file:
1. Extract folders content and texture to your AC install: ...\SteamLibrary\SteamApps\common\assettocorsa\
2. Goto:
..\SteamLibrary\SteamApps\common\assettocorsa\content\cars\ ks_ferrari_312_67
3. In this folder: Copy the ferrari_312_67.kn5 file
4. Within \cars folder, goto \ gpl67_ferrari_312
5. Paste ferrari_312_67.kn5 here!

Credits:
• 3d Modelling: DrDoomslab, Lotus 33 by Mac Ten
• Physics: Bazza
• Sounds: BRM by Amplified NL and stock Kunos sounds
• Patcha for his awesome helmets
• Skins by DrDoomslab, Swiss and Sergio Loro (Lotus 33 skins)
• Papyrus and the GPL community for creating a virtual museum and lots of inspiration

Special Thanks:
Special thanks to vintage simracing youtubers: Singleracer (glad you’re back Michael!), the Extra Mile (you bring the slide in the smile Alex ), Chris Haye (very informative and superb editing) and Simracing604 (love your laid back and nuanced style Mike!)

Jimmi Bo’s bad driving (see attached PDF)
A comprehensive guide for online behaviour from the GPL community. If you think wreckers are a product of the steam generation, think again… Turn one heroes exist since the birth of (online) simracing. Highly entertaining and an underlying pedagogically didactic message hidden somewhere between the haybales.

May the downforce be with you!
Bazza & DrDoomslab

Download (VIEW README FOR INSTALL!!) 1967 GrandPrix Legends 2.0

A short description of characteristics per car:

Brabham-Repco BT24
Afbeeldingslocatie: https://i.servimg.com/u/f11/15/66/24/88/bt24_s13.jpgVery small; light and narrow; long wheelbase relative to its width. CG somewhat high relative to its width, causing the chassis to tend to roll more than most of the others. This can make it more prone to bottoming its suspension. Weight bias more to front than the other cars. Long wheelbase makes it stable and very progressive if set up properly. . Repco engine is down on power to the other cars but has a very broad torque band. Setup tip: Tall lower gears to take advantage of torque, concentrating use of available power nearer the top speed.

British Racing Motors BRM P83
Afbeeldingslocatie: https://i.servimg.com/u/f11/15/66/24/88/brm_sh11.jpgShort, wide, and heavy, with very high CG due to upper crankshaft and other engine mass. Short wheelbase and extreme rearward weight bias make it prone to over-rotating on turn-in and under power. Rearward weight bias gives it good traction and good braking. High CG requires lots of roll resistance; weight requires high wheel rates. The BRM engine is very peaky, with a very narrow power band, but it is very powerful, which offsets the weight of the car to some extent.

Cooper-Maserati T81B
Afbeeldingslocatie: https://i.servimg.com/u/f11/15/66/24/88/cooper11.jpgLongest wheelbase of all the cars. Very stable and forgiving; must be driven very hard to go quickly, but forgiving characteristics permit this. Heavier than the four lightweights, with CG fairly far forward. Maserati engine is down on power but very nice to drive.

AAR Eagle-Weslake T1G
Afbeeldingslocatie: https://i.servimg.com/u/f11/15/66/24/88/eagle_14.jpgLong, wide track, fairly light. Weight bias near middle of the range of cars. Stable as long as it's kept off the bump rubbers; seems a bit more prone to bottom than would be expected considering its weight and track. Engine is powerful with good torque.

Scuderia Ferrari 312
Afbeeldingslocatie: https://i.servimg.com/u/f11/15/66/24/88/ferrar11.jpgShort, wide, almost as light as Brabham and Lotus. Weight bias near middle of the range of cars. Short wheelbase makes it nimble but relatively unstable. Engine powerful but weak bottom end.

Honda RA300
Afbeeldingslocatie: https://i.servimg.com/u/f11/15/66/24/88/honda_16.jpgFairly long and narrow. Heavy with extreme rearward weight bias, but long wheelbase makes it stable as long as yaw rate does not get too high. Rearward weight bias gives good traction. Braking can be hard due to the higher weight. It's stability makes it more tolerant of bottoming the rear suspension. The engine is the most powerful of all but is soft on the bottom end, making it easy to drive but hurting acceleration. Space the gears properly to keep the engine in the narrow, peaky powerband.

Lotus Ford 49
Afbeeldingslocatie: https://i.servimg.com/u/f11/15/66/24/88/lotus_12.jpgShort, wide, moderately draggy. The lightest car (along with the Brabham), with a fairly rearward weight bias. The Ford engine has plenty of torque and good power. The car's rear rims are wider than the others, giving it more rear grip than the other competitors.

McLaren BRM M5A
Afbeeldingslocatie: https://i.servimg.com/u/f11/15/66/24/88/mclare12.jpgLong, wide track, fairly light and a relative low drag tub. Weight bias near middle of the range of cars. Engine lacks top-end but has a very linear power delivery making it controllable on the exits.

Matra Ford MS7
Afbeeldingslocatie: https://i.servimg.com/u/f11/15/66/24/88/matra_12.jpgThe light and nimble F2 car makes the perfect trainer to enter the pinnacle of motorsports. Although low on power on narrower circuits the car is a great challenger to the overpowered 3 liter monsters, due to it's lower weight, agility and higher corner speed. In the hands of a good racer this car can beat it's bigger brothers.

Lotus Climax 33 R14
Afbeeldingslocatie: https://i.servimg.com/u/f11/15/66/24/88/lotus_13.jpgThe Lotus 33 was almost identical to the 25, but had suspension designed around newer, wider tyres. The car was more rigid and was simpler to build than its predecessor. The last of the series, R14, was built with a 2-litre version of the Climax V8 for the 1966 World Championship season, pending the arrival of the Lotus 43.

-=May the downforce be with you=-

Bazza

[ Voor 2% gewijzigd door Ircghost op 24-11-2018 16:49 . Reden: Donation links are not permitted ]

• Alfa Novanta

euhm ... ik bedenk mij net dat ik er maandag niet bij kan zijn :'(

.. ik zit dan in de Ziggodome!!! oOo *O*

\m/ 8) \m/

• Jurrr90

Jurrr90

Capt_Buttons

R3m3d7 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 18:05:
Hoe lang gaat bij jullie het rubber mee voor de endurance race op Road Atlanta? Als ik er vol voor ga heb ik na 20 minuten al het gevoel dat ik aan het laveren ben op de baan. Dat zou 5 stops betekenen. Is mijn setup dan de bandenvreter, moet ik wat rustiger rijden of komen jullie ook uit op 5 stops? Lijkt wat veel voor een race van 90m. O-)

Oh, en kennen jullie deze YouTube: Assetto Corsa - Reliant Robin
Net een volle tank leeg gereden en het is inderdaad zwoegen. Maar het kan wel. Voor de race een 2 stopper, en dan hoeft hij ook niet helemaal vol.

Ik reed ongeveer rondjes 14:5 - 15:3 als ik geen lompe fout maakte waar mijn snelste 13:4 is dus inderdaad wat vaart minderen. Maar door die volle tank heb je ook weinig keus.

• R3m3d7
Jurrr90 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 16:39:
[...]

Net een volle tank leeg gereden en het is inderdaad zwoegen. Maar het kan wel. Voor de race een 2 stopper, en dan hoeft hij ook niet helemaal vol.

Ik reed ongeveer rondjes 14:5 - 15:3 als ik geen lompe fout maakte waar mijn snelste 13:4 is dus inderdaad wat vaart minderen. Maar door die volle tank heb je ook weinig keus.
Ik kom in race trim voor 23m stints niet lager dan een 1:16 laag, daarmee ben ik terug naar een 4 stop maar minder moeten het niet worden voor mij, anders krijgen we ongelukken. Ik vind de wagen wel geweldig rijden, ik heb er zin in. Voor het eerst met mijn eigen setup, ik had enorm last van onderstuur in de laatste eerste versnellingsbocht voor het recht eind met de default setup en dat heb ik er zelf uit weten te krijgen, we komen nog ergens!

Verwijderd

Vanavond (zondag reeds.) Even lekker gereden met wat mede racers, was leuk!

Dat wordt spannend met de GT4 en de Chevy Proto in 1 race op een dergelijk kort baantje😅;.

Ik heb er iig zin in.

See you on track!

• phoentje
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2018 @ 22:46:
Vanavond (zondag reeds.) Even lekker gereden met wat mede racers, was leuk!

Dat wordt spannend met de GT4 en de Chevy Proto in 1 race op een dergelijk kort baantje😅;.

Ik heb er iig zin in.

See you on track!
Ensch.. heb maar 1 potje kunnen oefenen deze week maar zit er niet ver vanaf. Dus dat komt wel goed. Pit stops... geen idee nog. Ik gooi me tank vol en let op me laptimes :P , als ze te veel dropen ga ik naar binnen :*)
Rondetijden zijn minder belangrijk nu ben ik bang :P , klein baantje. VEEEEEEL verkeer met de lage laptimes. Dus dat gaat genieten worden.!

Let op! Teamspeak is vervangen voor Discord luitjes!

• Jurrr90

Jurrr90

Capt_Buttons

Gisteren avond waren er enkele GT4’s op de baan en S1 wordt voornamelijk aansluiten en wachten tot je bovenop de heuvel bent. Dat kan je dan gewoon 5-6 seconden kosten. Houd voor de race in je achterhoofd dat iedereen deze situatie gaat meemaken dus forceer aub geen rare move (ook niet op je mede wachtende prototype XD).

• Pellaagarion
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07 19:50

Pellaagarion

Jeroen D

Gisteren was een leuke trainings avond. Even leuk kunnen oefenen in de GT4 en 'test' vechten met Johnny. Je kunt echt lekker bumber bumber racen met die wagens, een tikje hier en daar en die Maserati voelt er niks van. En in S1 komt het voor de GT4 ook allemaal vrij nauw, we hebben daar ook echt de hele baan nodig dus probeer daar niet jezelf er voorbij te forceren. En als er een botsing is dan wint de Maserati het met gemak, die dingen wegen 4389579 ton.

• R3m3d7
Pellaagarion schreef op maandag 26 november 2018 @ 09:56:
En als er een botsing is dan wint de Maserati het met gemak, die dingen wegen 4389579 ton.
Ik zie dat je naar beneden afrond.

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Ik ging gisteren bij de laatste chicane met ongeveer 180 de betonnen muur in bij de brug (expres).
Alleen oranje voorbumper, voor de rest niks aan het handje d:)b

• artworx2010
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-10 19:46
Ik doe niet mee, had mezelf ook niet ingeschreven omdat ik de baan / auto niet ken.
Te weinig tijd gehad om nou een rijdende chicane te spelen ;-))

Succes mannen vanavond.

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:26
Ik had graag meegedaan, maar mijn koppelingspedaal is ter reparatie naar Fanatec gestuurd. Toch wat lastig rijden zonder pedalen...

• _A3
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-01-2023

_A3

phoentje schreef op maandag 26 november 2018 @ 07:30:
[...]

Ensch.. heb maar 1 potje kunnen oefenen deze week maar zit er niet ver vanaf. Dus dat komt wel goed. Pit stops... geen idee nog. Ik gooi me tank vol en let op me laptimes :P , als ze te veel dropen ga ik naar binnen :*)
Rondetijden zijn minder belangrijk nu ben ik bang :P , klein baantje. VEEEEEEL verkeer met de lage laptimes. Dus dat gaat genieten worden.!

Let op! Teamspeak is vervangen voor Discord luitjes!

En hoe werkt dat?

• _A3
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-01-2023

_A3

Ondanks dat mijn game een keer crashte toch nog lekker gereden.

Quali best aarding en mocht van P4 starten als "best of the rest" met een 1:14:001. En dat was wel 0.004 sneller dan Hat en 0.084 als Halewijn.

Start ging netjes en bleef 4de. Na de derde ronde lag ik door foutjes van Ivo en Jeroen tweede. Echter kreeg ik toen "autopech" (gamecrash). Toch weer terug gegaan en verder geracet. Volgens ingame uiteindelijk gefinished op P8. En volgens de timing van de site toch nog een 5de plaats.

• Spoon65
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-10 08:52

Spoon65

Bastiaan

Bastiaan hier: Eerste race-je achter de rug en eigenlijk met 1 woord te beschrijven: VET
Leuke community en gezellig geouwehoer erbij, heb me echt zeer vermaakt!

Oculus Rift + Thrustmaster TX + T3PA

• raymondw
Dit was idd wel weer een vette race avond! (y)
Qualy met een PB en de start was ook wel oke.
Na een paar rondjes kwam de eerste GT4 al voorbij en lag ik derde!

Lekker rustig in het ritme gekomen, maar helaas iets te gehaast voorbij een GT4...
De baan af en ik dacht snel door te rijden, helaas door de verkeerde pits, dat koste gewoon een ronde |:(
(@Spoon65 was een leuk gevecht!!)
Uithuilen en opnieuw beginnen....
Toch nog blij met plekje in het achterveld :Y)

Vorige jaar zou ik er toch wel triest naar hebben gekeken, maar inmiddels een jaar verder en racen is 1
De community is twee d:)b

Ik kijk nu al uit naar een mogelijke twee of zelfs 3 uurs race tijdens de Kerst periode oOo

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Verwijderd

Ook ik heb genoten van de race! Hoewel ik mijn Quali tijd heb neer gezet met mijn racesetup, kwam ik met mijn Quali setup er niet meer in de buurt door de langzamere Gt4 bolides of door de gretigheid.
Helaas kwam dat ook terug in mijn race. Na de start kwam ik niet de 2e bocht door en begon ik al dat ik stil stond tegen de bording... in zijn achteruit en gaan met die Rocket. Al snel merkte ik dat hij anders reed. Veel last van onderstuur en dat was ik niet gewent met mijn setup. Hierdoor toch teveel foutjes gemaakt. Na mijn pit reed hij weer heerlijk en was iedere ronde een Qualificatie. Maar ook hierdoor soms te gretig. Uiteindelijk wel redelijk gefinisht, maar had zeker meer in gezeten.
Maakt me gretig naar de volgende race! Onee.... dat was juist hetgene wat ik niet moest doen hahaha!
Ook leuk dat er nieuwe racers erbij zijn gekomen. En ze hebben goed gereden zeg! Hopelijk blijven jullie erbij!

• phoentje
  • Niet online
Lekker gereden hoor ik al! Ik kon me er niet toe zetten om de halve baan met 50fps te rijden. De mod was zeg maar niet helemaal geoptimaliseerd!!

Deze hadden we nog tegoed van het GT2 kampioenschap.

Afbeeldingslocatie: https://www.assetto-corsa.nl/wp-content/uploads/2018/11/GT2-banner-WallofFame.jpg

http://www.assetto-corsa.nl/wall-of-fame/

Het volgende kampioenschap zal over twee weken starten. Hierover later meer. Eerst volgende week karten met de mensen die komen! 8)7

• R3m3d7
Race was geweldig, ik had een iet wat afwijkende 3 stop in de planning staan, ik was wat nerveus in het begin omdat ik "men" hoorde praten over wanneer ze hun enkele stop zouden moeten doen maar ik dacht dat “mijn auto” een 1 stop niet aan zou kunnen en ik meer naast de baan dan erop te vinden zou zijn. Dat ligt dus niet aan mij maar aan mijn auto.
Stug vasthouden aan het plan dus, 3 stops en het verse rubber zou mij constanter en veiliger maken op de baan en daarmee hopelijk de in de top tien over de streep laten komen.
Qualificatie leverede mij een P11 op met slechts 2 prototypes achter mij als ik het mij goed kan herrineren, mocht de pret niet drukken, het was een rondje 1:15:8 en dat is voor mij OK.
Eerste fase van de race was goed, na een aantal ronden lag ik p6 door wat schermutselingen voor mij op de baan, ik schoof overal netjes tussendoor, ging als een koud mes door de veel snellere boter.

Bij mijn eerste stop lag ik volgens mij zelfs P5, tot ik naar binnen ging natuurlijk, toch kwam ik tot mijn grote verbazing op P6 de pits uit. Niet echt gevochten op de baan omdat ik weet wie er sneller is en met met wie ik een kans heb, ik zou toch niet op P6 over de finish gaan komen en wilde gewoon mijn eigen 3 stops race rijden, er kwamen er nog twee voorbij waaronder Raymond en toen had ik P8 te pakken, ik had het idee dat er maar 1 prototype achter mij reed maar als je stopt voor de finish en ik ga door heb ik je verslagen! (je moet ergens je voldoening vandaan halen toch?)
Behoorlijk constant gereden met bijna alleen 1:17s in de tweede stint, dat was wat ik kon veilig rijden en het ging mij om de concentratie vasthouden.
Goed, laatste stop, volle concentratie, in de derde versnelling over de heuvel blind naar rechts voor de laatste keer. “Ah, gaat goed, top! Met 80 naar mijn box helemaal achterin…wachten wachten niet te vroeg remmen, niet te vroeg..aah, te laat! Even naar achteren, Okay, bandjes en peut erbij..klaar..en weg” naar achteren, stond nog in z’n achteruit..yup, briljante coureur.
In de laatste stint een fout gemaakt waardoor ik in die blinde first-gear bocht eraf gleed met voor mijn gevoel 2,7km per uur. Ik heb nog steeds het idee dat mijn c-max op winterbanden daar harder doorheen kan maar goed, twee rondjes later ook in de Ss nog een spin waarbij ik niets heb geraakt, ik merkte dat mijn concentratie kleine glitches begon te vertonen hoewel de spanning die ik in de eerste paar races voelde wat minder was.
Maar geen race zonder een echte beuker natuurlijk, in dezelfde laatste stint stont er een rode wagen dwars in t1 en in wat inmiddels een traditie begint te worden kon ik niets anders dan die snoeihard t-bonen. Ik zat volgas in 3 en ineens zag ik hem vlak voor me haaks op de baan staan op de “perfecte” plek in die eerste bocht. Dat was pijnlijk, mijn auto voelde daarna alsof ik hem zelf in elkaar had gezet maar nog een handje bouten over had in het bakje...ja, het was een prototype maar nee, deze is niet OK.
Ik heb enduraces races gemist na mijn simracing.nl tijd, ik heb hier echt van genoten en wil dan ook de organisatie bedanken voor het faciliteren en bij elkaar brengen van deze leuke groep en de rijders voor het netjes houden en de leuke momenten op de baan. Ik heb moeten lachen over het volkotsen van de rift en de "pee"-tracker. Volgens mij kan Assetto Corsa geen rijders wisselen zoals we dat vroeger met rFactor deden voor echte lange enduraces races van 3 uur, dat is jammer maar 90 minuten is voor mij dan ook wel een mooie duur, half uurtje erbij kan nog wel maar als het veel langer dan dat wordt gaat het…uhh…mis.

• Alfa Novanta
R3m3d7 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 08:17:
In de laatste stint een fout gemaakt waardoor ik in die blinde first-gear bocht eraf gleed met voor mijn gevoel 2,7km per uur. Ik heb nog steeds het idee dat mijn c-max op winterbanden daar harder doorheen kan maar goed
_O- :+
phoentje schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 08:01:
Lekker gereden hoor ik al! Ik kon me er niet toe zetten om de halve baan met 50fps te rijden.
zeiksnor .. ik doe de hele baan het met 45 fps :+

[ Voor 44% gewijzigd door Alfa Novanta op 27-11-2018 11:52 ]

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 11:47:

[...]

zeiksnor .. ik doe de hele baan het met 45 fps :+

Volgens mij heb ik jou überhaupt niet gezien >:)

• Jurrr90

Jurrr90

Capt_Buttons

Eenmaal in de race als iedereen zich een beetje heeft verdeeld ging het voor mij in ieder geval al een stuk beter. Maar als je teveel fluctuaties hebt word je daar mega misselijk van. Er is helaas geen manier om de preformance te testen met 20 (niet A.I.) tegenstanders op de baan.

Ik ervaar hetzelfde overigens ook op Silverstone en de Nurburgring als je langs de pitstraat rijdt er en 10 auto’s in staan oid. AC is gewoon slecht geoptimaliseerd op dit gebied, maar nog steeds bij verre de beste simrace ervaring in VR die ik geprobeerd heb.

• phoentje
  • Niet online
Naja normaal geen last van. Met weinig fps kan ik best leven maar niet als je beeld continue schokt. Kreeg t vanaf de hairpin. Had 't tijdens t oefenen ook al...

• Alfa Novanta
johnnyverhoeff schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 11:55:
Volgens mij heb ik jou überhaupt niet gezien >:)
moet je beter kijken ... ik zat er toch echt :+

\m/ :Y \m/

• R3m3d7
phoentje schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 08:01:

Het volgende kampioenschap zal over twee weken starten. Hierover later meer. Eerst volgende week karten met de mensen die komen! 8)7
Mag ik pretty please de eerste baan weten zodat ik alvast wat aan die wagen kan gaan wennen, ik begrijp dat het niet de makkelijkste is om mee op snelheid te komen.

• phoentje
  • Niet online
R3m3d7 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 17:55:
[...]

Mag ik pretty please de eerste baan weten zodat ik alvast wat aan die wagen kan gaan wennen, ik begrijp dat het niet de makkelijkste is om mee op snelheid te komen.
http://www.assetto-corsa.nl/events/
zie december en januari

• R3m3d7
Thanks en sorry, was niet in mij opgekomen in de agenda te kijken.

• phoentje
  • Niet online
Geen probleem toch. Vragen staat altijd vrij!

Als iemand nog een upgrade kit zoekt voor z'n assetto? Ik heb m'n 7600k kit in vraag aanbod gezet!

Plaatsen van V&A advertenties mag niet is het antwoord, sterker nog dat wist je al want dit deed je vorige maand ook al.

[ Voor 67% gewijzigd door Ircghost op 28-11-2018 17:06 ]

• phoentje
  • Niet online
haarbal schreef op woensdag 28 november 2018 @ 14:56:
Beetje optimistische vraagprijs. Kan je beter een nieuw ryzen 2600 setje halen.
even min is dubbelposten...

[ Voor 11% gewijzigd door Ircghost op 28-11-2018 17:07 ]

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-11 18:16
phoentje schreef op woensdag 28 november 2018 @ 16:49:
[...]

Welkom in het assetto corsa topic
He, ik heb november vorig jaar nog gepost.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• phoentje
  • Niet online
phoentje schreef op woensdag 28 november 2018 @ 16:49:
[...]

[mbr]even min is dubbelposten...[/]
Hoe kan dit nu een dubbelpost zijn. Er is een post verwijderd die tussen de twee in stond... 🙄
Mijn antwoord was een antwoord op zijn opmerking... Beetje flauw :O
@Ircghost

[ Voor 15% gewijzigd door phoentje op 28-11-2018 17:43 ]

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-11 08:53

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

phoentje schreef op woensdag 28 november 2018 @ 17:40:
[...]

Hoe kan dit nu een dubbelpost zijn. Er is een post verwijderd die tussen de twee in stond... 🙄
Mijn antwoord was een antwoord op zijn opmerking... Beetje flauw :O
@Ircghost
Oh ja :+ daar heb je gelijk in!

• phoentje
  • Niet online
Ircghost schreef op woensdag 28 november 2018 @ 19:01:
[...]

Oh ja :+ daar heb je gelijk in!
🤟

Als 't even mee zit verkoop ik voorlopig niets. En als m'n geheugen het toelaat en ik verkoop wel iets dan zien we je correctie niet meer terug 🤭

• bsty
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-02-2021

bsty

Bart J

REMINDER: Graag voor het einde van morgenavond nog even inschrijven of laten weten dat je niet meegaat. Dan kan ik gaan reserveren en kan ik nog korting regelen. Nu 12 man op de lijst en ik reken erop dat iedereen ook gewoon komt die op de lijst staat!

Assetto-Corsa.nl - 3 December Karten Kartfabrique Maarssen

Kom gezellig karten met de Assetto-Corsa.nl Community!

• Maandagavond 3 december is het weer zo ver: een avondje knallen in de Kartfabrique in Maarssen! Na het daverende succes van de vorige keer in Huizen, werd het weer tijd voor een herhaling. Nu is je kans om te bewijzen of je in het echt ook zo ontzettend hard kan rijden. Wie o wie zal in de karts de snelste zijn? Daar kunnen we maar op 1 manier achterkomen en dat is: GEWOON MEEDOEN! Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Het is bovendien ook je kans om gezichten bij de stemmen van Teamspeak te kunnen zetten.

Tijdschema (onder voorbehoud)

• 19.30 - 20.00 | Aankomst;
  • 20.00 - 22.00 | 3 heats karten (of meer ;));
  • 22.00 - ??.?? | Karten of heeeel veel bier drinken of gewoon naar huis.

Opmerkingen

• Mocht je vragen, suggesties of opmerkingen hebben: let us know!;
• Er staat maandagavond en dat blijft maandagavond, want normaal racen we ook op de maandagavond :) ;
• Het tijdschema is nog niet defenitief, die passen we aan naar jullie wensen!;
• Gewoon inschrijven = LEUK.

[ Voor 6% gewijzigd door bsty op 29-11-2018 17:58 ]

• FightingAce
@bsty Thanks voor de reminder, ik ben erbij! Je staat zelf trouwens 2x op de lijst ;) .

• phoentje
  • Niet online

Assetto-Corsa.nl - 2018/2019 ALFA 155 V6 Kampioenschap

Afbeeldingslocatie: https://www.assetto-corsa.nl/wp-content/uploads/2018/11/2018_ALFA_155_V6_Mugello-640x320.jpg

Inschrijven

• Inschrijven kan via de website en is niet verplicht. Niet ingeschreven en server vol = pech. Server vol en wel ingeschreven = voorrang t.o.v. niet ingeschreven personen. De deadline voor elke inschrijving is op zaterdag 23.59uur (voorafgaand van de maandag)
    Elke race dien je je opnieuw in te schrijven voor een plek op de grid.
  • http://www.assetto-corsa.nl/inschrijven-race/

Tracks

• Mugello 10-12-2018

• Estoril 17-12-2018
• Norisring 07-01-2019
• Zandvoort 14-01-2019
• Donington Park 21-01-2019
• Zolder 28-01-2018

Tijdschema

• 19.30 - 20.00 | Practice (30 Minuten)
  • 20.00 - 20.30 | Qualify 1(30 Minuten)
  • 20.30 - 20.50 | Race 1 (20 Minuten)
  • 21.00 - 21.03 | Qualify 2 (3 Minuten)
  • 21.05 - 21.25 | Race 2 (20 Minuten)
  • 21.30 - 21.50 | Race 3 (reversed grid race 2 - 20 Minuten)

Server Info

• Server name: Assetto-Corsa.nl | Tweakers | Alfa 155 V6 Cup
  • Server password: tweakers
  • Gedeeltelijk Stock / Fixed setup
  • Weer instellingen: Clear
  • Tyre damage: 25%
  • Car damage: 50%

Overige Info & belangrijke regels

• Je bent aanwezig op Discord (ben je nieuw? Stel je even voor)
  • Je hebt Helicorsa of een vergelijkbare addon actief!
  • Je houd je aan de race etiketten. http://www.assetto-corsa.nl/reglementen/

• Houd je je niet aan de bovenstaande regels dan kun je helaas niet deelnemen.
  • Voor alle vragen en antwoorden raadpleeg de FAQ. Staat je antwoord er niet bij? Stel dan je vraag op het forum!
  • Indien er meer aanmeldingen zijn dan dat er pitboxen beschikbaar zijn volgt er meer informatie hoe de verdeling zal plaatsvinden (2servers)

Discord

• Address: https://discord.gg/qe7U5VP (aub met een echte naam aanmelden met de optie /nick , je zal dan de juiste permissies krijgen om te spreken op het kanaal)

Downloads

Videos & Gameplay!

Tussenstanden!

• raymondw
Leuke, lastige, listige auto
Maar wat een k#### geluid....

Vraag mij bijna af of het zonder geluid niet beter is... bbrrrr....

• R3m3d7
Vooral jammer dat jaren MotoGP kijken mij niet lijkt te helpen met Mugello leren. ;)
Het is een 3e en 4e versnellingsfeest, echt een baan waar ik aardig wat rondjes moet draaien om goed op snelheid te komen, ik had er nog nooit gereden. Wel een leuk circuit imo.
Zit nu op een 2m06 maar ik denk dat de heren hier een 1m5x rijden, als rijder kan je hier flink verschil maken denk ik.

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 450MT

R3m3d7 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 09:47:
[...]

Vooral jammer dat jaren MotoGP kijken mij niet lijkt te helpen met Mugello leren. ;)
Het is een 3e en 4e versnellingsfeest, echt een baan waar ik aardig wat rondjes moet draaien om goed op snelheid te komen, ik had er nog nooit gereden. Wel een leuk circuit imo.
Zit nu op een 2m06 maar ik denk dat de heren hier een 1m5x rijden, als rijder kan je hier flink verschil maken denk ik.
Ik zat eraan te denken ook eens mee te doen alhoewel ik nopg niet lang AC speel. Dat Mugello kende ik niet maar ga eens oefenen. Kijk ik straks wel of ik me inschrijf.

Misschien heb je hier wat aan voor tips ;) YouTube: Assetto Corsa - Mugello Track Guide Talk Through (1.47.3)

En MTO GP is wel wat anders danm iets op 4 wielen he. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door MrMarcie op 01-12-2018 09:57 ]

• R3m3d7
Bedankt voor je video, daar zal ik eens naar kijken.
MrMarcie schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 09:57:
[...]

En MTO GP is wel wat anders danm iets op 4 wielen he. 8)7
Uhm, okay, bedankt.

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 450MT

R3m3d7 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 13:18:
Bedankt voor je video, daar zal ik eens naar kijken.

[...]

Uhm, okay, bedankt.
Qua rempunten e.d. ;)
Vanmiddag geoefend. Maak steeds wat fouten, moet circuit nog leren. Rij steeds 2.09/2.10. Denk dat 2,00 wel haalbaar is. Voorlopig heb ik dus nog wel wat training nodig.
Wel een leuk circuit trouwens.

• R3m3d7
Ik zit nu op een 2.06, ik denk dat de snelle mogelijk onder de 2m gaan of daar maar iets boven zullen zitten.

edit - ik merk dat ik met enige regelmaat mis shifts heb op de G25 shifter, vooral van 4-5 en van 4-6, daar rechts zit de mogelijkheid om via indrukken naar reverse te gaan en ik denk dat ik iets teveel op de stick leun wanneer het mis gaat. Serieus irritant...is een shifter een goede eerste upgrade om aan te gaan denken als je met een stock G25 setup zit?

[ Voor 61% gewijzigd door R3m3d7 op 01-12-2018 19:32 ]

• junneh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-11 16:34
Al hoewel je het ongetwijfeld goed bedoeld hebt valt dit gewoon onder werving.

[ Voor 99% gewijzigd door Ircghost op 02-12-2018 13:14 ]

• Cantago
  • Laatst online: 02-11 01:53
Zoals letterlijk enkele posts hierboven aangegeven, V&A in het topic is niet gewenst.

[ Voor 83% gewijzigd door Ircghost op 02-12-2018 13:11 ]

• Cantago
  • Laatst online: 02-11 01:53
Cantago schreef op zondag 2 december 2018 @ 10:56:
[mbr]Zoals letterlijk enkele posts hierboven aangegeven, V&A in het topic is niet gewenst.[/]
Sorry guys, zag hierboven ook een advertentielink dus dacht dat het ok was. Weet ik het voor de volgende keer.

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 450MT

Nou, ik heb me maar eens ingeschreven. Zal ook die Alfa download eens proberen, weet nog niet hoe alles werkt namelijk met zo'n competitie. Wel leuk om eens wat anders te rijden. Rij meestal wat vaste circuits en meestal F1 of andere high downforce/speed auto's. Dit is wel wat lastig om te wennen. En met afstellen heb ik geen ervaring. Nog een hoop te leren dus. Zie dat de top 10 onder de 2:02 zit,, dat ga ik voor volgende week niet halen denk ik ;). Kom met moeite aan de 2:06

Deze week nog maar eens wat oefenen. Maar met mijjn nieuw gebouwde PC, o.a. betere GPU, is het wel een feestje om te spelen.

• Spoon65
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-10 08:52

Spoon65

Bastiaan

Ik ben niet echt een pro maar zie volgens mij devolgende punten:
  • Je schakelt wat vroeg (schakel iets nadat je het handje naar de pook ziet gaan)
  • Je gaat erg voorzichtig op het gas. Met awd kun je een stuk lomper doen. Een beetje glijden (met nadruk op een beetje) is helemaal niet erg en levert vaak meer op dan het kost.
  • Verder lijkt het of je niet op de zachtste band rijd. Kan een hoop schelen als dat klopt!
  • Je lijn lijkt verder prima om een paar seconde lager te komen
Betreft de afstelling. Het meeste is gelockt! Als je de Practice server van tweakers in gaat zie je wat er nog overblijft (bandenspanning, Fuel, Diff, Aero, Brake balance, en dat was het wel)

En voor die instellingen is vaak wel iemand op Discord om wat tips te geven :-)

Oculus Rift + Thrustmaster TX + T3PA

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 450MT

Spoon65 schreef op zondag 2 december 2018 @ 22:01:
Ik ben niet echt een pro maar zie volgens mij devolgende punten:
  • Je schakelt wat vroeg (schakel iets nadat je het handje naar de pook ziet gaan)
  • Je gaat erg voorzichtig op het gas. Met awd kun je een stuk lomper doen. Een beetje glijden (met nadruk op een beetje) is helemaal niet erg en levert vaak meer op dan het kost.
  • Verder lijkt het of je niet op de zachtste band rijd. Kan een hoop schelen als dat klopt!
  • Je lijn lijkt verder prima om een paar seconde lager te komen
Betreft de afstelling. Het meeste is gelockt! Als je de Practice server van tweakers in gaat zie je wat er nog overblijft (bandenspanning, Fuel, Diff, Aero, Brake balance, en dat was het wel)

En voor die instellingen is vaak wel iemand op Discord om wat tips te geven :-)
Dank je, goeie tips.

Dat schakelen wilde ik morgen al proberen, daar wat in varieren. En wat hoger in de toeren houden.

Zal die setup eens downloaden daar zit waarschijnlijk andere band in. Nu heb ik namelijk wel erg weinig grip. Kan ik ook wat agressiever op het gas denk ik. Ga ik later in de week ook eens met die setup oefenen. Heb ze voor dit jaar al verdient dus aankomende tijd wat meer tijd voor dit soort zaken. Gaat nog een verslaving worden straks :)

Nu nog eens uitvogelen hoe ik zelf een complete skin kan maken. Nu een bestaande genomen en iets gewijzigd..

GASOLINE Alfa Assetto Corsa

edit: Zie dat het heel simpel is, drukke week wordt dit ;)

[ Voor 10% gewijzigd door MrMarcie op 03-12-2018 00:30 . Reden: Skin toegevoegd ]

• phoentje
  • Niet online
MrMarcie schreef op zondag 2 december 2018 @ 22:09:
[...]

Dank je, goeie tips.

Dat schakelen wilde ik morgen al proberen, daar wat in varieren. En wat hoger in de toeren houden.

Zal die setup eens downloaden daar zit waarschijnlijk andere band in. Nu heb ik namelijk wel erg weinig grip. Kan ik ook wat agressiever op het gas denk ik. Ga ik later in de week ook eens met die setup oefenen. Heb ze voor dit jaar al verdient dus aankomende tijd wat meer tijd voor dit soort zaken. Gaat nog een verslaving worden straks :)

Nu nog eens uitvogelen hoe ik zelf een complete skin kan maken. Nu een bestaande genomen en iets gewijzigd..

[Afbeelding: GASOLINE Alfa Assetto Corsa]

edit: Zie dat het heel simpel is, drukke week wordt dit ;)
Welkom allereerst! Het is vrij simpel. Het meedoen aan een kampioenschap. Iedere week volgt een aankondiging voor de volgende race. In dit geval ben je niet verplicht in te schrijven omdat we een enkele auto rijden. Wel inschrijven zorgt iig voor een plek op de grid.
Daarnaast staat aangegeven hoe lang we rijden en hoe laat we starten. Meld je even aan op discord tijdens de race. Ook doordeweeks zijn er vaak mensen aan het oefenen op de servers. Let op! In dit geval wordt er gebruik gemaakt van een gedeeltelijk stock setup. Je kunt dus niet alles vrijblijvend aanpassen. Test dus op de server is m'n advies.
Er is een skin pack beschikbaar en staat in de post er bij. Als je die download krijg je automatisch een skin toegewezen. Als je dit niet doet zul je alleen maar witte auto's zien 🤓.
Succes en tot op de server en races!

• raymondw
phoentje schreef op maandag 3 december 2018 @ 07:08:
Let op! In dit geval wordt er gebruik gemaakt van een gedeeltelijk stock setup. Je kunt dus niet alles vrijblijvend aanpassen. Test dus op de server is m'n advies.
Er is een skin pack beschikbaar en staat in de post er bij. Als je die download krijg je automatisch een skin toegewezen. Als je dit niet doet zul je alleen maar witte auto's zien
Alfa's zijn rood ;)

@MrMarcie
En dat testen op de server is wel een ding
"Thuis" kun je oefenen en aanpassen wat je wil, maar online kan bv de temperatuur al anders zijn.
Andere temp, is andere spanning, is andere grip ;)

/edit
Erg goed om te lezen
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=912315488

en deze voor de juiste grip per auto
https://drive.google.com/...EOkkQh8hSFKZe6CgCe9u/view

[ Voor 13% gewijzigd door raymondw op 03-12-2018 08:26 ]

• bsty
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-02-2021

bsty

Bart J

Voor de karters van vanavond: uiterlijk 20:15 aanwezig zijn. Als je mensen ziet die hopeloos om zich heen kijken zoekend naar andere mensen, dan is dat waarschijnlijk iemand van Tweakers ;)

Verwijderd

Zin in!!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 450MT

raymondw schreef op maandag 3 december 2018 @ 08:23:
[...]

@MrMarcie
En dat testen op de server is wel een ding
"Thuis" kun je oefenen en aanpassen wat je wil, maar online kan bv de temperatuur al anders zijn.
Andere temp, is andere spanning, is andere grip ;)

/edit
Erg goed om te lezen
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=912315488

en deze voor de juiste grip per auto
https://drive.google.com/...EOkkQh8hSFKZe6CgCe9u/view
Wist niet dat ik al op de server kon. Net even geprobeerd, 2:04 binnen 2 rondes. Die setup van die auto op de server is anders. Ik vind 'm fijner rijden. Maar wel streng, ff buiten de baan en de ronde telt niet, zelfs al ik er geen voordeel van heb.

Ga die links ook lezen, komen we er wel.

En ook maar begonnen met ontwerp auto, ben geen designer dus das lastig. Maar wel leuk.

[ Voor 16% gewijzigd door MrMarcie op 03-12-2018 20:19 . Reden: auto toegevoegd ]

• Alfa Novanta
:> O+

de mijne waren zilver en zwart btw :D
bsty schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:45:
Voor de karters van vanavond: uiterlijk 20:15 aanwezig zijn. Als je mensen ziet die hopeloos om zich heen kijken zoekend naar andere mensen, dan is dat waarschijnlijk iemand van Tweakers ;)
heel veel plezier :w

was het in het weekend, dan was ik zéker aangesloten, maar energetisch krijg ik het doordeweeks niet voorelkaar .. vorige week was ik al helemaal stuk en dit weekend ook te weinig kunnen opladen .. :O :Z

[ Voor 57% gewijzigd door Alfa Novanta op 03-12-2018 15:15 ]

• jayyzz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-11-2024
Heb er ook veel zin in! Ik ben waarschijnlijk het broekie die daar aan het zoeken is :+ . Tot vanavond heren!

I7 4790K @4,7Ghz | Founders Edition 1080ti | 32GB DDR3 1866Mhz | Custom hardline watercoolingloop | Thrustmaster T500 RS |

• mjmbult
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-09 19:38

mjmbult

Mike

MrMarcie schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:42:
[...]

Wist niet dat ik al op de server kon. Net even geprobeerd, 2:04 binnen 2 rondes. Die setup van die auto op de server is anders. Ik vind 'm fijner rijden. Maar wel streng, ff buiten de baan en de ronde telt niet, zelfs al ik er geen voordeel van heb.

Ga die links ook lezen, komen we er wel.

En ook maar begonnen met ontwerp auto, ben geen designer dus das lastig. Maar wel leuk.

[YouTube: Basis ontwerp Assetto Corsa - Alfa 155]
Tof. Ben wel ontwerper, maar vroeg me af hoe je die skin zo previewed. Is dat een showroom plugin ofzo?

https://twitch.tv/madmikeplays

• bobopalmtree
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-01 00:27
Veel plezier vanavond voor de karters. Maar zijn er nog thuisblijvers die vanavond nog gaan rijden?
mjmbult schreef op maandag 3 december 2018 @ 16:48:
[...]

Tof. Ben wel ontwerper, maar vroeg me af hoe je die skin zo previewed. Is dat een showroom plugin ofzo?
Lijkt mij gewoon de showroom van AC (acshowroom.exe dacht ik).

[ Voor 59% gewijzigd door bobopalmtree op 03-12-2018 18:32 ]

• Alfa Novanta
@bobopalmtree ik hoop een uurtje of 21 nog even op de server te kijken

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 450MT

mjmbult schreef op maandag 3 december 2018 @ 16:48:
[...]

Kan je hier downloaden, hoef je AC niet te laden.

• sjurres
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-11 18:42
Net even gekeken, volgens mij 2014 dat ik hier voor het laatst een bericht gepost heb.
Gestopt omdat online niet lekker ging vanwege de te lage internet snelheid bij mijn nieuwe huis, nu komt eerdaags het buitengebied modem binnen en kan ik dit weer oppakken!

Eerst mijn pc maar eens uit het stof vandaan halen, is een oude game pc dus mijn vraag is, is de game nog steeds hetzelfde en moet ik het met de pc redden of wordt het ook een nieuwe pc aanschaffen? (i7 860, 32gb geheugen en een R9 270x toxic gb videokaart)

• R3m3d7
sjurres schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 08:52:
Net even gekeken, volgens mij 2014 dat ik hier voor het laatst een bericht gepost heb.
Gestopt omdat online niet lekker ging vanwege de te lage internet snelheid bij mijn nieuwe huis, nu komt eerdaags het buitengebied modem binnen en kan ik dit weer oppakken!

Eerst mijn pc maar eens uit het stof vandaan halen, is een oude game pc dus mijn vraag is, is de game nog steeds hetzelfde en moet ik het met de pc redden of wordt het ook een nieuwe pc aanschaffen? (i7 860, 32gb geheugen en een R9 270x toxic gb videokaart)
Ik denk dat je dat wel kan draaien als je het qua details en resolutie niet te gek gaat maken.

• raymondw
sjurres schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 08:52:

Volgens mij idd November 2014

De game heeft wel wat grafische upgrade gehad, maar als je dingen op low/medium zet kan het volgens mij prima. (R9 270x vs 1070Ti = 221% verschil ;) )
Dingen als VR kun zou ik even overslaan.
Probeer eerst eens te oefenen en kijken hoe het gaat in sessies dat er meer mensen met practice bezig zijn.
Dat geeft al een indicatie.

Succes d:)b

• Alfa Novanta

ik hoop dat iedereen lekker gekart heeft gister? oOo

nog ff terugkomend op mijn performance problemen met de Oculus Rift en AC ..

update

Okay, ik heb het "vrij lomp" (understatement) :') aangepakt, maar heb het lek nu wel boven! :)

ik heb een AMD Ryzen 2700X in huis gehaald en nog e.e.a. mee geprobeerd, aan de spierballen mag het nu niet liggen ..

In AC ziet het er dan als volgt uit ..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IIPCJj4v87qBUcVEd6Dbmcyg/full.png

We zien een (nog) lage(re) cpu belasting 8)7 :z
En ondertussen zien we in de Oculus performance monitor dat de Performance headroom nog steeds rond -45% schommelt.. en Application Frames Dropped loopt als een dolle op.. en de GPU komt niet boven 42%

het is eigenlijk zo simpel als je het begrijpt ..

!! Assetto Corsa heeft het te druk om nieuwe frames aan te leveren !!

Hier kwam ik achter door nogmaals enkele stappen na te lopen .. spiegels in AC geheel uitgezet .. scheelde wel ietsjes, schaduwen geheel uitgeschakeld, scheelde ook ietsjes .. toen alle Apps (vergelijkbaar met Windows gadgets) op Hidden gezet .. BAM!! Toen schoot de Performance headroom zo 30-40% omhoog richting positieve cijfers!!! :o

Nu snap ik het .. al die apps vragen heel veel van de AC engine qua interne communicatie, bandenslijtage, sectortijden, snelheid, toeren, tegenstanders etc etc.. hierdoor verzuipt AC erin en staan CPU en GPU te wachten op een opdracht.

Gister met schone lei gestart en de hoognodige apps toegevoegd en uiteindelijk online gereden met >90 fps
en nog positieve Performance Headroom ... m.a.w. ik kan nu proberen de graphics wat verder op te schroeven zolang ik maar in het groen blijf wat betreft Performance Headroom.

ik heb er iig nu een mooie RTX 2070 en Ryzen 2700X aan overgehouden :+

dank voor het meedenken! d:)b

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-11 08:53

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Fijn om te horen dat het opgelost is! Eigenlijk zouden de community mods een technische bijsluiter moeten hebben :+.

Wat betreft de probleemoplossing, bijna alle IT problemen zijn goed op te lossen door klein en vanaf het begin te testen. Dus back naar basic, hoe werkt een schone installatie, en vanaf daar terugwerken naar de oude situatie.

• Alfa Novanta
klopt, had ik ook gedaan, schone install, schone drivers, Oculus en kale AC erop .. maar tóch weer teveel apps ingeschakeld zeker, want het maakte namelijk geen verschil met mijn oude install.

• raymondw
Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 12:24:Hier kwam ik achter door nogmaals enkele stappen na te lopen .. spiegels in AC geheel uitgezet .. scheelde wel ietsjes, schaduwen geheel uitgeschakeld, scheelde ook ietsjes .. toen alle Apps (vergelijkbaar met Windows gadgets) op Hidden gezet .. BAM!! Toen schoot de Performance headroom zo 30-40% omhoog richting positieve cijfers!!! :o

Nu snap ik het .. al die apps vragen heel veel van de AC engine qua interne communicatie, bandenslijtage, sectortijden, snelheid, toeren, tegenstanders etc etc.. hierdoor verzuipt AC erin en staan CPU en GPU te wachten op een opdracht.
d:)b

Maar zoals we al zijn op Road Atlanta in de voice chat, zet de AC apps eens uit.
Neem BV car radar, super vette app, maar we gebruiken toch weer helicorsa....
Helemaal in VR is dat een te grote drop :/

• Alfa Novanta
ik heb wel door de apps heen geklikt, maar zag op dat moment geen verschil .. je moet ook echt naar de Performance Headroom kijken .. alleen dáár zie je het verschil en dan ALLES in 1x op hidden zetten, dán pas valt het op. Ik denk dat ik teveel keek naar Windows taakbeheer CPU belasting. En die reageerde er niet op (logisch). En 1 app per keer wegklikken geeft ook niet zoveel verschil. Pas als je die kleintjes gaat optellen..
Mogelijk zitten er wel ene paar grotere whoppers tussen... die moet ik nog even zien te lokaliseren. Sommigen lijken ook echt geen drol uit te maken.

Wat ook mooi zou zijn, als je de refresh interval kon verhogen .. ik hoef echt niet iedere frame mijn banden temperatuur bijgewerkt te hebben, iedere 3 seconden is ook genoeg. Net als brandstofverbruik .. 10x per ronde is ook genoeg. Het lijkt er wel haast op dat het iedere frame opnieuw ververst wordt.. 8)7

[ Voor 48% gewijzigd door Alfa Novanta op 04-12-2018 13:18 ]

• FightingAce
@Alfa90_Buttje Ik ben wel benieuwd welke apps je allemaal open had staan dan. Vergeet ze ook niet uit te vinken onder 'Settings´ in het hoofdmenu.

• phoentje
  • Niet online
Ik zit zelf ook nu in een testfase..

je zou toch zeggen dat je met een Ryzen 7 2700x, met 16GB 3200Mhz DDR4 en een GTX 2080ti een goeie performance zou moeten hebben :P

Ik ga vanavond dus maar eerst testen met een clean installal van 1809 en daarna ook 1803, (of andersom)
Een verse install van steam en assetto heeft niet geholpen. Evenals alle apps uitschakelen.

To be continued..

• Alfa Novanta

@phoentje wat is jouw probleem dan exact René?

feli @FightingAce :)F

[ Voor 41% gewijzigd door Alfa Novanta op 04-12-2018 13:52 ]

• Marius191185
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-10 14:20
@Alfa90_Buttje

Welke apps heb je nu draaien om 90fps te houden

• Alfa Novanta
@Marius191185 moet ik even kijken vanavond ..

Dit was eerder, met de i7-4770K en nog de GTX1060 overigens ..

Met de RTX 2070 en 2700X zijn de mogelijkheden nu wel toegenomen natuurlijk, het hele systeem is sneller, dus ook AC intern zal dus wel meer requests kunnen afhandelen in vergelijking met de oude CPU en GPU maar je kunt de Kunos AC engine dus nog steeds over de zeik krijgen zo blijkt..

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 450MT

phoentje schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 13:38:
Ik zit zelf ook nu in een testfase..

je zou toch zeggen dat je met een Ryzen 7 2700x, met 16GB 3200Mhz DDR4 en een GTX 2080ti een goeie performance zou moeten hebben :P

Ik ga vanavond dus maar eerst testen met een clean installal van 1809 en daarna ook 1803, (of andersom)
Een verse install van steam en assetto heeft niet geholpen. Evenals alle apps uitschakelen.

To be continued..
Hoe werkt dat precies? Volgens mij staat alles bij mij zo'n beetje op high en draait smooth. 90+fps. Ryzen 2700x 16GB mem op 2100 stock en een Saphire nitro RX580 op een 3440x1440 scherm.

Kan ik er nog meer uithalen met een andere kaart?

Zie trouwens steeds meer die VR brillen. IS dat wat en kan mijn kaart dat goed aansturen? Ziet er wel tof uit. Moet ik maar weer eens gaan sparen.

• raymondw
MrMarcie schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 15:50:
Hoe werkt dat precies? Volgens mij staat alles bij mij zo'n beetje op high en draait smooth. 90+fps. Ryzen 2700x 16GB mem op 2100 stock en een Saphire nitro RX580 op een 3440x1440 scherm.

Kan ik er nog meer uithalen met een andere kaart?

Zie trouwens steeds meer die VR brillen. IS dat wat en kan mijn kaart dat goed aansturen? Ziet er wel tof uit. Moet ik maar weer eens gaan sparen.
De resolutie van VR is heel anders dan een scherm, helemaal de Odyssee van @phoentje ;)
Btje scherm haalt 150 tot 300 FPS (op mijn 1070Ti)
VR draait juist soepel op 90FPS

VR is echt super!
Met een scherm kun je bijna niet een bocht inkijken of naast je kijken tijdens de race.
In VR.. :9~ :9~ :9~ kijk je om je heen

• FightingAce
MrMarcie schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 15:50:
[...]

Ryzen 2700x 16GB mem op 2100 stock
Zonde van de 2700X om zulk langzaam geheugen te gebruiken. Ryzen is erg gebaat bij rap geheugen (=>3000MHz).

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-11 10:29
heb een keer een htc vive geprobeerd. maar door de lage resolutie zag je de track amper meer. vooral wanneer je donker / licht / donker / licht hebt. Ik vind op dit moment een scherm nog het best rijden, dat je goed duidelijk alles kan zien.

mijn pc

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 450MT

FightingAce schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 16:10:
[...]

Zonde van de 2700X om zulk langzaam geheugen te gebruiken. Ryzen is erg gebaat bij rap geheugen (=>3000MHz).
Heb getest op 3200 en 2900. Zie weinig verschil. Snap er niks van. Heb idee dat dat wat gehypet is. Heb cinebench e.d. gedraaid. Zit wel verschil in maar is procenten werk. Als ik mijn scores (stock) vergelijk met tests online, doe ik goed mee.

• phoentje
  • Niet online
De main_t waarde. Staat bij mij altijd op 95%.
Bij jou in je filmpje zie ik hem op 41% staan. Dat heeft @raymondw ook. Zoals ik begrijp is dat de verhouding tussen cpu en gpu en wil je dat niet te hoog hebben?
https://www.racedepartmen...e-vs-main_t-value.137934/

• Alfa Novanta
phoentje schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 16:14:
De main_t waarde. Staat bij mij altijd op 95%.
Bij jou in je filmpje zie ik hem op 41% staan.
huh ... waar zie je dat? ik zie het niet B)

Pagina: 1 ... 93 ... 129 Laatste