to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Ik heb door de posts teruggekeken maar kan nergens vinden of ik met een custom skin kan rijden? zoja, waar moetie heen en tot wanneer?
Ah duidelijk, ik was blijven steken bij de fps
Ik zal eens kijken waar hij nu op staat..
Enig idee wat de overige parameters zijn??
[ Voor 14% gewijzigd door Alfa Novanta op 04-12-2018 19:04 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Fixed skin, fixed setupjunneh schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 18:27:
Ik ga denk ik ook wel weer meedoen met de alfa. Leuke auto en kan er redelijk mee trappen.
Ik heb door de posts teruggekeken maar kan nergens vinden of ik met een custom skin kan rijden? zoja, waar moetie heen en tot wanneer?
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Render statsAlfa90_Buttje schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 19:01:
Enig idee wat de overige parameters zijn??
FPS : FPS
FT: time for each frame to be rendered (in milliseconds)
DIP : number of draw calls
TRI : total number of triangles
B.Size : average size of each drawcall
Scene : triangle on scene (after culling)
CPU : cpu time
OCC : cpu occupacy
FPS, FT, CPU & OCC are dependant on your hardware, rest of the values should be independant., DIP & B.Size affect GPU & Vram. OCC is indicator of physics thread load. TRI is track dependant.
DIP range 600 - 1300
B.Size range 1000 - 1800
OCC range 1.9 - 2.7, can go up to 3.6
Krijg wel zin in maandag
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Veel oefenen inderdaad en dan kom je vanzelf sneller rond. Denk je er nog even aan om met je echte naam te rijden? Thanks!MrMarcie schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 20:45:
Zit nu op de standard setup op 2:03:063. Maar rij meestal 2:04:0xx. Dus gaat beter. Iets meer smijten en wat hoger in de toeren. Net dik uurtje op de server geoefend. Maar ben nu te moe om nog goede tijden te zetten. Morgen weer verder.
Krijg wel zin in maandag
Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com
Zal is kijken hoe ik mijn echte naam erin krijg. Ga ik doen. Moet ik me dan opnieuw inschrijven?phoentje schreef op woensdag 5 december 2018 @ 00:10:
[...]
Veel oefenen inderdaad en dan kom je vanzelf sneller rond. Denk je er nog even aan om met je echte naam te rijden? Thanks!
Zit nu op 2:02:701 met nog ruimte voor verbetering. Ga ik donderdag eens verdiepen in setup. Rij nu nog helemaal standaard. Snap nu waarom mensen racestoeltjes hebben, op een burostoel met wieltjes is het lastig om die laatste secondes eruit te persen. En voel mijn schouders behoorlijk nu. Maar wat een fun.
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
In je options general profile uit me hoofd.MrMarcie schreef op woensdag 5 december 2018 @ 00:20:
[...]
Zal is kijken hoe ik mijn echte naam erin krijg. Ga ik doen. Moet ik me dan opnieuw inschrijven?
Zit nu op 2:02:701 met nog ruimte voor verbetering. Ga ik donderdag eens verdiepen in setup. Rij nu nog helemaal standaard. Snap nu waarom mensen racestoeltjes hebben, op een burostoel met wieltjes is het lastig om die laatste secondes eruit te persen. En voel mijn schouders behoorlijk nu. Maar wat een fun.
[YouTube: Assetto Corsa - Mugello 2:02:701 | 3440x1440]
Nee inschrijven opnieuw niet nodig 👍
Ik heb ook wieltjes. Met een tip van Johnny zit ik super. Een ringmat van de praxis er onder leggen zodat hij niet weg kan rollen!
Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com
oogje in de vloer draaien en spanbandje ertussen doet wonderenMrMarcie schreef op woensdag 5 december 2018 @ 00:20:
Zit nu op 2:02:701 met nog ruimte voor verbetering. Ga ik donderdag eens verdiepen in setup. Rij nu nog helemaal standaard. Snap nu waarom mensen racestoeltjes hebben, op een burostoel met wieltjes is het lastig om die laatste secondes eruit te persen. En voel mijn schouders behoorlijk nu.
Mooie racelijn!
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Maar het scheen wel te werken
Mijn tip;MrMarcie schreef op woensdag 5 december 2018 @ 00:20:
[...]
Snap nu waarom mensen racestoeltjes hebben, op een burostoel met wieltjes is het lastig om die laatste secondes eruit te persen.
[YouTube: Assetto Corsa - Mugello 2:02:701 | 3440x1440]
ik heb ook een stoel met wieltjes.. heb de wieltjes vervangen voor vloerdoppen.
Stoel gaat nergens heen.. steady as a rock
https://twitch.tv/madmikeplays
Het is niet alleen dat wegrijden, dat gaat nog wel. Maar vooral de zithouding. Iemand nog suggesties voor een beetje betaalbaar zitje? Ben al zo'n PlaySeat Challenge tegen gekomen maar daar wappert je stuur wat op en neer. Of een Playseat® Evolution Alcantara. Maar dat begint al aardig prijzig te worden voor zo af en toe is rondjes rijden.Paulus07 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:59:
heb ooit ergens gezien dat mensen de 2 achterste wieltjes van de stoel in een schoen zetten tegen het wegrollen. Weet niet meer of ik het hier ooit tegen kwam of ergens op reddit.
Maar het scheen wel te werken
Moet wel iets zijn wat ik gewoon voor mijn buro kan zetten want het is tevens mijn werkplaats. En voor een maatje meer.
[ Voor 9% gewijzigd door MrMarcie op 05-12-2018 11:40 ]
heb zelf een opstelling van een wheelstand pro in combinatie met de ikea POÄNG stoel: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categories/series/07472/MrMarcie schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:36:
[...]
Het is niet alleen dat wegrijden, dat gaat nog wel. Maar vooral de zithouding. Iemand nog suggesties voor een beetje betaalbaar zitje? Ben al zo'n PlaySeat Challenge tegen gekomen maar daar wappert je stuur wat op en neer. Of een Playseat® Evolution Alcantara. Maar dat begint al aardig prijzig te worden voor zo af en toe is rondjes rijden.
Moet wel iets zijn wat ik gewoon voor mijn buro kan zetten want het is tevens mijn werkplaats. En voor een maatje meer.
Maar dat is voor een bureau denk weer net te laag (stoel zit wel heerlijk overigens
Leuk idee, nog niet aan gedacht. Zal ik eens naar kijken. En zal niet te laag zijn denk ik, zet mijn buro stoel ook zo'n beetje op de laagste stand als ik ga racen.Paulus07 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 12:35:
[...]
heb zelf een opstelling van een wheelstand pro in combinatie met de ikea POÄNG stoel: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categories/series/07472/
Maar dat is voor een bureau denk weer net te laag (stoel zit wel heerlijk overigens)
Ik heb deze stoel, erg comfortabel:MrMarcie schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:36:
[...]
Het is niet alleen dat wegrijden, dat gaat nog wel. Maar vooral de zithouding. Iemand nog suggesties voor een beetje betaalbaar zitje? Ben al zo'n PlaySeat Challenge tegen gekomen maar daar wappert je stuur wat op en neer. Of een Playseat® Evolution Alcantara. Maar dat begint al aardig prijzig te worden voor zo af en toe is rondjes rijden.
https://tweakers.net/pric...zo-gamingstoel-zwart.html
.. en de rugleuning 1 klikje naar achterenMrMarcie schreef op woensdag 5 december 2018 @ 12:39:
En zal niet te laag zijn denk ik, zet mijn buro stoel ook zo'n beetje op de laagste stand als ik ga racen.
Ik zou deze nemen
rugverstelbaarheid is echt wel ideaal hoor!
.. deze kun je zelfs in slapen
ik heb zelf deze bij de Jysk gehaald, maar kennelijk hebben ze die niet meer.
Zowel kantelbaar als verstelbare rugleuning! Echt ideaal!
[ Voor 21% gewijzigd door Alfa Novanta op 05-12-2018 14:34 ]
Alvast een eerste shortlistje gemaakt (moet vooral ook goede burostoel zijn):
Smaken verschillen zie je maar weer. Als mijne aan vervanging nodig is haal ik exact dezelfde als die ik nu hebAlfa90_Buttje schreef op donderdag 6 december 2018 @ 00:13:
pff.. wat een geld. Zou ik lekker voor die eerste gaan, prachtstoel
[ Voor 3% gewijzigd door mjmbult op 06-12-2018 00:24 ]
Even wat anders trouwens ... bij die Alfa 155 komen de stuuromwentelingen IRL niet overeen met die ingame .. als ik IRL 45 graden draai staan de wielen ingame er al haaks onder.. hebben jullie dat ook?
Ik heb dit bij enkele auto's. Is dat überhaupt te beïnvloeden? De 155 is nota bene een Kunos auto.
Kijken of ik voor maandag tijd kan maken om mee te rijden en niet vergeten in te schrijven
Het geluid kan je over discussieren maar de looks?raymondw schreef op donderdag 6 december 2018 @ 09:52:
Ik vind de Alfa teleurstellend...
Zowel geluid als looks
Twijfel nog steeds of de volgende reeks aan mij besteed is
Ik vind het echt een vette bak om te zien.
Was dit niet de wagen waarvan de andere wagens in de DTM met opzet de uitlaten een tikje gaven waardoor de uitlaten dicht kwamen te zitten en het vermogen naar beneden ging?
Staat mij bij dat het de Alfa was, het was hoe dan ook de DTM rond deze tijd maar ik weet niet meer zeker om welke auto het ging.
jaR3m3d7 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:09:
Was dit niet de wagen waarvan de andere wagens in de DTM met opzet de uitlaten een tikje gaven waardoor de uitlaten dicht kwamen te zitten en het vermogen naar beneden ging?
Staat mij bij dat het de Alfa was

goed idee, maar niet goed doordacht
Jeroen van Iperen was bezig met een soundmod, maar ik vrees dat die nooit gepubliceerd is..raymondw schreef op donderdag 6 december 2018 @ 09:52:
Ik vind de Alfa teleurstellend...
Zowel geluid als looks
het scheelt wel of je hem voldoende luid zet .. dan komt dat lekkere blikkerige geluid naar boven als je langs de tribunes rijdt of onder een tunnel door gaat
[ Voor 41% gewijzigd door Alfa Novanta op 06-12-2018 11:42 ]
Zal toch lastig worden. Ben wat zwaarder, dus breder. En die stoelen zijn allemaal net te smal ben ik bang. 39cm zitvlak. Ik zet 'm nog even onhold. Eerst maar eens kijken of ik ergens kan proefzitten.Alfa90_Buttje schreef op donderdag 6 december 2018 @ 00:13:
pff.. wat een geld. Zou ik lekker voor die eerste gaan, prachtstoel
Verder zie ik in filmpjes van AC die ik voorbij zie komen dat sommigen plugins hebben voor de hoofdmenu's in AC. Kun je daarmee bijvoorbeeld snel naar een online sessie springen, of zijn er andere menu-toevoegingen die je zou moeten hebben?
i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD
Ik denk dat dit is wat je zoektDev0o schreef op donderdag 6 december 2018 @ 12:27:
Totdat ACC een waardige opvolger van AC is blijf ik mij op laatstgenoemde richten. In dat kader de vraag wat op Dit moment goede mods en aanvullingen zijn op AC? Ik heb de topic start post maar weer eens doorgenomen en zie dat ik het meeste daarvan al wel geprobeerd of nog draaiende heb. Helaas lukt het mij niet om aan te haken op de competities (wat ik echt jammer vind). Maar ik race toch enkele malen per week een online potje op de twee Monza servers (mixed GT2/GT3 en de F458). Ondanks het vaak onprofessionele gedrag toch af en toe een lekker spannend potje! Ik zoek voornamelijk open servers waar minimaal zo'n 15 man online is. Deze public servers zijn aantrekkelijk omdat er ieder kwartier een race is waar je op in kan stappen. Prima even snel tussendoor te plannen naast een druk gezinsleven :-) Vaak is het dan Spa of Monza en heel af en toe Laguna. Auto maakt mij niet veel uit, afwisselen is ook leuk. Vorige week werd er een tijdje geraced in een Toyota GT, best druk en lekker close racen. kortom de spoeling is wat dun, en ik mis wat naar mijn gevoel. Mis ik drukke servers omdat ik bepaalde DLC niet heb?
Verder zie ik in filmpjes van AC die ik voorbij zie komen dat sommigen plugins hebben voor de hoofdmenu's in AC. Kun je daarmee bijvoorbeeld snel naar een online sessie springen, of zijn er andere menu-toevoegingen die je zou moeten hebben?
http://www.simracingsystem.com/
Wat @mjmbult al zegt, SRS is een aanrader. Voor een deel van het aanbod wordt daarbij gebruik gemaakt van een aantal goede mods.Dev0o schreef op donderdag 6 december 2018 @ 12:27:
Totdat ACC een waardige opvolger van AC is blijf ik mij op laatstgenoemde richten. In dat kader de vraag wat op Dit moment goede mods en aanvullingen zijn op AC? Ik heb de topic start post maar weer eens doorgenomen en zie dat ik het meeste daarvan al wel geprobeerd of nog draaiende heb. Helaas lukt het mij niet om aan te haken op de competities (wat ik echt jammer vind). Maar ik race toch enkele malen per week een online potje op de twee Monza servers (mixed GT2/GT3 en de F458). Ondanks het vaak onprofessionele gedrag toch af en toe een lekker spannend potje! Ik zoek voornamelijk open servers waar minimaal zo'n 15 man online is. Deze public servers zijn aantrekkelijk omdat er ieder kwartier een race is waar je op in kan stappen. Prima even snel tussendoor te plannen naast een druk gezinsleven :-) Vaak is het dan Spa of Monza en heel af en toe Laguna. Auto maakt mij niet veel uit, afwisselen is ook leuk. Vorige week werd er een tijdje geraced in een Toyota GT, best druk en lekker close racen. kortom de spoeling is wat dun, en ik mis wat naar mijn gevoel. Mis ik drukke servers omdat ik bepaalde DLC niet heb?
Er zijn andere launchers te krijgen voor AC om het hoofdmenu te wijzigen. Een zeer bekende die door veel mensen wordt aangeraden is Content Manager, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Als je wil weten wat voor mods er veel gereden worden in open lobby’s moet je bovenin je server browser de knop DLC (oid) eens uitzetten. Er is een knop wanneer je die aan hebt staan je enkel servers ziet vaarvan je de content hebt. Als je deze uit zet zie je alles. En als je dan dingen ziet die rood zijn op een populaire server ff de mod opzoeken.Dev0o schreef op donderdag 6 december 2018 @ 12:27:
Idd, ik heb ook al zitten te zoeken naar deze brute soundmodAlfa90_Buttje schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:38:
Jeroen van Iperen was bezig met een soundmod, maar ik vrees dat die nooit gepubliceerd is..
Ik had mij hier een half jaar geleden al eens voor aangemeld, en zojuist op jouw tip wederom. Helaas ben ik nog steeds (in beide gevallen) aan het wachten op antwoord van een "admin who will soon activate your account"mjmbult schreef op donderdag 6 december 2018 @ 12:47:
[...]
Ik denk dat dit is wat je zoekt![]()
http://www.simracingsystem.com/
Heb je misschien je nickname gebruikt bij het aanmelden? Hij accepteerd alleen echte (of echt ogende) namen.Dev0o schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:57:
[...]
Ik had mij hier een half jaar geleden al eens voor aangemeld, en zojuist op jouw tip wederom. Helaas ben ik nog steeds (in beide gevallen) aan het wachten op antwoord van een "admin who will soon activate your account". Ik hoop dat het nu snel goedgekeurd wordt want het lijkt mij wel een toffe community..
Oké, ik ben positief en heb mij voor de derde keer aangemeld met een zeer echt ogende naamJurrr90 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:00:
[...]
Heb je misschien je nickname gebruikt bij het aanmelden? Hij accepteerd alleen echte (of echt ogende) namen.
Me ook aangemeld. Ziet er leuk uit. Binnen paar uurtjes was ik 'accepted'.Dev0o schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:57:
[...]
Ik had mij hier een half jaar geleden al eens voor aangemeld, en zojuist op jouw tip wederom. Helaas ben ik nog steeds (in beide gevallen) aan het wachten op antwoord van een "admin who will soon activate your account". Ik hoop dat het nu snel goedgekeurd wordt want het lijkt mij wel een toffe community..
Yep, same here. Nu eindelijk ook accepted. Zo maar eens even rondneuzen....MrMarcie schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:58:
[...]
Me ook aangemeld. Ziet er leuk uit. Binnen paar uurtjes was ik 'accepted'.
Verwijderd
Heb ik ook gemerkt idd. Heel raar.Alfa90_Buttje schreef op donderdag 6 december 2018 @ 09:23:
Even wat anders trouwens ... bij die Alfa 155 komen de stuuromwentelingen IRL niet overeen met die ingame .. als ik IRL 45 graden draai staan de wielen ingame er al haaks onder.. hebben jullie dat ook?
Ik heb dit bij enkele auto's. Is dat überhaupt te beïnvloeden? De 155 is nota bene een Kunos auto.
Ook ik ben niet erg enthousiast over de 155. Maargoed, je leert er beter door rijden.
Voor komende maandagavond moet ik mij al afmelden. Goed begin dus 😉
Ik had hem net een paar weken. Ik dacht eerst dat het alleen om de knoppen ging en daar had ik nog wel omheen kunnen rijden maar de 4-5cm flex op het stuur maakt het rijden onmogelijk. Ik ben een beetje verdrietig omdat ik nu geen ander nieuw spul kan betalen en dus weet ik het hoe lang niet mee kan rijden.
Had juist zo'n zin in de komende tijd met de Alfa's.
2e hands G27 scoren ergens?
Ah, gelukkig, ben ik niet de enige. Er is wel mee te rijden maar je moet heel nauwkeurig sturen want alles wordt 2x verstrekt, maar het went.Verwijderd schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 00:05:
Heb ik ook gemerkt idd. Heel raar.
Maargoed, je leert er beter door rijden.
AwwwwwVoor komende maandagavond moet ik mij al afmelden. Goed begin dus 😉
De printplaats achter het stuurt is in 3 delen waarvan 1 deel nog vast zit met een schroefje achter het stuur, de rest ligt op mijn bureau, dat gaat hot glue niet fixen. Het tweede probleem is dat er ineens ook forse speling op het stuur zit, niet op de draai as maar de andere twee assen die met een stuur niet echt horen mee te doen.Alfa90_Buttje schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 11:41:
@R3m3d7 kun je wat fixen met hot glue? Lijmkit? Tie-wraps? Post anders een paar pics?
2e hands G27 scoren ergens?
Ik kan momenteel niet eens een g27 betalen, duurste maand van het jaar, dit gaat een tijd kosten om bij elkaar te sprokkelen vrees is. Echt naar.
Je zegt dat je 'm paar maanden geleden hebt gekocht, heb je geen garantie dan?R3m3d7 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 11:56:
[...]
De printplaats achter het stuurt is in 3 delen waarvan 1 deel nog vast zit met een schroefje achter het stuur, de rest ligt op mijn bureau, dat gaat hot glue niet fixen. Het tweede probleem is dat er ineens ook forse speling op het stuur zit, niet op de draai as maar de andere twee assen die met een stuur niet echt horen mee te doen.
Ik kan momenteel niet eens een g27 betalen, duurste maand van het jaar, dit gaat een tijd kosten om bij elkaar te sprokkelen vrees is. Echt naar.
Ja, klopt. Voor 80 euro via tweakers gekocht. Leek zgan, ik kon het pastic nog van het stuur en de shifter aftrekken, leek zo'n goede deal.Alfa90_Buttje schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 12:33:
Ik gok dat die G25 ook al 2e hands was gezien de leeftijd..
Ah, je bedoelt dat die origineel af-fabriek niet in 3 delen kwam? Het zijn misschien niet de meest spannende printplaten, je zou de sporen die doormidden liggen met draadjes aan elkaar kunnen solderen. Das niet heel spannend op zich..R3m3d7 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 11:56:
De printplaats achter het stuurt is in 3 delen waarvan 1 deel nog vast zit met een schroefje achter het stuur, de rest ligt op mijn bureau, dat gaat hot glue niet fixen.
Ja dat is wel een probleem... vraag me af hoe dat kan. Klinkt als een bevestiging die doormidden ligt.. Dat zou misschien met hot glue gefixed kunnen worden. Aluminium stripje met wat glue.. maar dat is zo niet te bepalen zonder foto.. maar hij klinkt vrij verrot van binnen.Het tweede probleem is dat er ineens ook forse speling op het stuur zit, niet op de draai as maar de andere twee assen die met een stuur niet echt horen mee te doen.
Ja snap ik. Niet iedereen heeft een 13e maand en eindejaars bonus..Ik kan momenteel niet eens een g27 betalen, duurste maand van het jaar, dit gaat een tijd kosten om bij elkaar te sprokkelen vrees is. Echt naar.
...
Ik denk dat ik ook weet wat er is gebeurt.
"Iemand" heeft mijn pc gestart terwijl de G25 op de grond lag, deze is gaan calibreren en heeft door de krachten die erop kwamen te staan de printplaat in de as tussen het stuur en de base kapot gemaakt.
Dit komt doordat deze printplaat een deel is van wat het stuur rigide maakt.
Dat is een absolute bizare ontwerp keuze want dat is niet bepaald waar printplaaten goed in zijn, dat blijk nu ook wel want hij was in 3 stukken terug te vinden in de holle ruimte tussen het stuur en de base.
De printplaat klemt via een schroef in staal de hele as zodat deze rigide is en het stuur minder flex heeft, breek je de printplaat door de calibratie tegen te houden dan krijg je dus meer flex op je stuur.
Los daarvan was er een tweede probleem, enkele schroeven aan de onderkant van de base zaten los, deze schroeven bevestigen de onderkant van de base aan het binnewerk met de twee motoren (ik heb alles even goed kunnen bewonderen) en via een ander stel schroeven aan de bovenkant van de base welke de base vastklemt aan mijn tafel.
Dus die wat losse schroeven zorgden ervoor dat er daar ook flex op het binnenwerk zat wat mij pas opviel toen de printplaat brak omdat ik toen een heel los voelende stuur in mijn handen had.
Ik heb nu van 2mm dik plastic met een hoop geklooi de vorm van de printplaat nagemaakt, hier een gat in geboort en hem op de oude plek van de printplaat vastgezet en uiteraard de schroeven aan de onderkant van de base goed vastgedraaid. Dat stuk klemt nu enigsinds zoals de printplaat dat deed, de flex is nog steeds aanwezig maar er is nu weer mee te rijden! YEAH!
Ik noem geen namen omdat ik niet weet of dat persoon dat wil maar iemand uit dit topic heeft via een PB mij een geweldig aanbod gedaan voor een stuurtje om mijn G25 te vervangen.
Nou kom ik pas net kijken maar dat was echt wel even gaaf om te lezen, dat is wat een community voor elkaar kan betekenen en ik vond het echt top want een andere kopen gaat nu gewoonweg even niet.
Ik wil dat persoon dan ook even hartelijk bedanken voor dat aanbod, het was zeer genereus.
Nu hoef ik geen gebruik te maken van het aanbod omdat ik zo wel weer kan rijden, dan maar zonder pendalen achter het stuur en knoppen op het stuur, ik heb nog een losse shifter die ik kan gebruiken.
td;dr stuur doet het weer goed genoeg, deze community is top, rij morgen gewoon mee.
Fijn om te horen. Kan je in ieder geval even vooruit.R3m3d7 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 20:59:
Ik heb mijn G25 weer aan de gang, soort van.../..
Nee, het is (bijna) 100% PC hierLuxicon schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 18:58:
Wordt er via hier weleens op de PS4 met elkaar in een server gereden?
En mixed game is niet ontwikkeld.
PS4pro gebruik ik voor GT Sport

Moet nog erg wennen aan de instuurpunten en aanpassing in game aan remmen e.d. maar krijg langzaam de hang of it.
Reed nog iemand rond op de server die easy 2.01 reed (Volgens my heeft hij een PersonalBest van 1.59
[edit]
Net nog even geprobeerd half uurtje. 2:02:189. Ben nu te moe dus lager lukt nog niet.
Nou maar hopen dat ik dat ook met die Qualy beetje voor elkaar krijg.
[ Voor 21% gewijzigd door MrMarcie op 09-12-2018 17:00 ]
Of hoe doen jullie dit bijvoorbeeld met extra programma's ernaast draaien. Wat is jullie ervaring/tips hierin?
Yep, fixed setupAlfa90_Buttje schreef op zondag 9 december 2018 @ 20:36:
@phoentje er is alleen de Soft band morgen?
Je zou een scriptje kunnen maken wat alle drie startPaulus07 schreef op zondag 9 december 2018 @ 18:24:
beginners vraagje: naast AC heb ik nog 2 andere programma;s draaien als "Crew chief en real head motion. Is het mogelijk om die automatisch te laten starten zodra ik vanuit steam AC start?
Of hoe doen jullie dit bijvoorbeeld met extra programma's ernaast draaien. Wat is jullie ervaring/tips hierin?
Voorbeeld : zoiets
Zoniet dan stuur je maar een PB
En dat teamspeak, hoe werkt dat? Is me nog niet duidelijk.
[ Voor 28% gewijzigd door MrMarcie op 10-12-2018 11:12 ]
Helicorsa is zeker in de eerste bocht erg handig en het wordt op prijs gesteld door de rest. Neem maar van mij aan dat die pijltjes een stuk minder duidelijk zijn als er 10 man om je heen rijden.MrMarcie schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:10:
Ik heb even 2 vragen over vanavond, allemaal nieuw voor me namelijk. Dat Heliocorsa zal ik proberen te installeren zo meteen (heb ik die nodig trouwens, zat gisteren op de server met anderen en zie dan een roode arrow die positie van anderen aangeeft).
En dat teamspeak, hoe werkt dat? Is me nog niet duidelijk.
We zitten tegenwoordig op Discord trouwens, niet meer op Teamspeak. @phoentje had ergens een invite-link gedeeld tijdje terug.
Ah, nu zie ik het. Ben daar al aangemeld.FightingAce schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:24:
[...]
Helicorsa is zeker in de eerste bocht erg handig en het wordt op prijs gesteld door de rest. Neem maar van mij aan dat die pijltjes een stuk minder duidelijk zijn als er 10 man om je heen rijden.
We zitten tegenwoordig op Discord trouwens, niet meer op Teamspeak. @phoentje had ergens een invite-link gedeeld tijdje terug.
Heliocorsa geinstalleerd, dus ben er klaar voor. Behalve dat mijn tijden nog slecht zijn.
Ik weet niet of je al eerder apps hebt geïnstalleerd, maar vergeet de app niet te activeren in je Settings en om deze in-game te activeren en ergens in je scherm te slepenMrMarcie schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:46:
[...]
Ah, nu zie ik het. Ben daar al aangemeld.
Heliocorsa geinstalleerd, dus ben er klaar voor. Behalve dat mijn tijden nog slecht zijn.
En de tijden worden vanzelf beter
Ja, geinstalleerd en aangezet en net even op de testserver getest. Reden er meer, en het werktFightingAce schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:49:
[...]
Ik weet niet of je al eerder apps hebt geïnstalleerd, maar vergeet de app niet te activeren in je Settings en om deze in-game te activeren en ergens in je scherm te slepen.
En de tijden worden vanzelf beter. Gewoon niet te veel letten op de tijden die de huis-aliens neerzetten
.
Volgens mij rij jij een 2m02, dat is echt geen slechte tijd. Het zal er meer om gaan of je hem met de andere op de baan weet te houden en hoe je tijd verloopt als je bandjes wat aflopen gedurende de 20 minuten.MrMarcie schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:46:
[...]
Ah, nu zie ik het. Ben daar al aangemeld.
Tot nu toe eindig ik in de race altijd verder vooraan dan dat ik in de qually als resultaat neerzet.
Voor lol hoef je ook niet te winnen, voor lol moet je niet een rot eind achter de laatste aanrijden en met jouw 2m02 heb je aansluiting want ik rij over 20m meer rond de 2m03 - 2m04.
Je kan ook leuke persoonlijke doelen stellen en die bijhouden, de eerste paar races waren voor mij op de baan houden en constant rijden. Vanavond ga ik, omdat ik maar 20m van iemand kan verpesten wat meer verdedingen en niet iedereen die sneller is zomaar voorbij laten komen naast dat ik zo'n app op mijn ipad laat meedraaien om te zien hoe constant ik ben over 3x20m.
Ja mijn beste tijd is 2:02:189. Maar rij meestal in de 3 sec. Na paar races ga ik me eens verdiepen in afstellen. Nog geen kaas van gegeten.R3m3d7 schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:02:
[...]
Volgens mij rij jij een 2m02, dat is echt geen slechte tijd. Het zal er meer om gaan of je hem met de andere op de baan weet te houden en hoe je tijd verloopt als je bandjes wat aflopen gedurende de 20 minuten.
Tot nu toe eindig ik in de race altijd verder vooraan dan dat ik in de qually als resultaat neerzet.
Voor lol hoef je ook niet te winnen, voor lol moet je niet een rot eind achter de laatste aanrijden en met jouw 2m02 heb je aansluiting want ik rij over 20m meer rond de 2m03 - 2m04.
Je kan ook leuke persoonlijke doelen stellen en die bijhouden, de eerste paar races waren voor mij op de baan houden en constant rijden. Vanavond ga ik, omdat ik maar 20m van iemand kan verpesten wat meer verdedingen en niet iedereen die sneller is zomaar voorbij laten komen naast dat ik zo'n app op mijn ipad laat meedraaien om te zien hoe constant ik ben over 3x20m.
Lol, dat klopt. En mijn doel voor vanavond is ook om 'm op de baan te houden. Heb al gemerkt als er anderen om je heen rijden je rempunten wel eens mist
Ik heb mij zojuist ingeschreven voor de race van vanavond. Hierbij een korte introductie van mijn kant:
Ben al een oude rot in het simrace gebeuren (34 jaar). Vroeger de nodige uren aan Grand Prix Legends, NR2003 en GTR 1+2 gespendeerd en daarbij ook in competitie verband rond gereden (onder de vlag van DutchSimracingZone.net, Simracing.nl en ook een paar races bij digitalracing.nl volgens mij). Rond 2008 zo'n beetje er mee gestopt. Zo'n 2 jaar geleden begon het toch weer te kriebelen om weer eens te gaan simracen nadat ik bij mijn opdrachtgever in een simulator wat rondjes met Assetto Corsa reed. Eind 2016 een tweede hands stuurtje + pedalen + AC aangeschaft en sindsdien in de winterperiodes weer wat avondjes op public servers aan het vertoeven. Hoop hier laagdrempelig een aantal serieuze races mee te kunnen rijden! Fijn dat het overigens ook grotendeels fixed setup is.. de tijden van finetunen van setups om de laatste tiendes te vinden liggen wel achter mij ;-). En zo kun je met weinig oefenen al competitief meedoen, een grote plus wat mij betreft.
Tot vanavond heren!
Een race voelt voor mij wel wat anders dan een beetje vrij rond rijden, toch wat zenuwen die een rol spelen en de presetaties beinvloeden.MrMarcie schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:11:
[...]
Ja mijn beste tijd is 2:02:189. Maar rij meestal in de 3 sec. Na paar races ga ik me eens verdiepen in afstellen. Nog geen kaas van gegeten.
Lol, dat klopt. En mijn doel voor vanavond is ook om 'm op de baan te houden. Heb al gemerkt als er anderen om je heen rijden je rempunten wel eens mist. Podiums daar droom ik nog lang niet van. Eerst maar eens beginnen om mee te maken en ervaren wat en hoe het is.
Ik vermoed dat jij met je 2:02 prima aansluiting gaat vinden op basis van mijn snelheid en ervaringen uit het verleden, de toppers rijden gewoon weg alsof ze een optie voor 10% meer vermogen en een optie voor 15% meer grip hebben gevonden en aangevinkt.
@VerrekteZakStro simracing.nl zeg je? Ik was een van de moderators daar en organiseerde met een mede-moderator veel van de rFactor races, heb je daar ooit aan meegedaan of was je toen al weg of met andere dingen zoals Race07 aan het meerijden?
[ Voor 11% gewijzigd door R3m3d7 op 10-12-2018 13:24 ]
Assetto-Corsa.nl - 2018/2019 ALFA 155 V6 Kampioenschap

Inschrijven
- Inschrijven kan via de website en is niet verplicht. Niet ingeschreven en server vol = pech. Server vol en wel ingeschreven = voorrang t.o.v. niet ingeschreven personen. De deadline voor elke inschrijving is op zaterdag 23.59uur (voorafgaand van de maandag)
Elke race dien je je opnieuw in te schrijven voor een plek op de grid. - http://www.assetto-corsa.nl/inschrijven-race/
Lineup voor vaste grid positie (adv inschrijvingen zaterdag 23.59uur)
tbv de overige beschikbare spots... weg=weg
Rene Vos
Stefan F.
Bart Jansen
Jeroen Jongen
Maurice Wertz
Hat Waeijen
Harry Haslinghuys
Koen van der Wagt
Eelco V
MrMarcie
Bastiaan Linders
Martijn J
Klaas Wester (doh)
Johan Derksen
Mike Bult
Ivo de Groot
JW van wijngen
Patrick T
Youri Streefkerk
ruben h
Tracks
• Mugello 10-12-2018
• Estoril 17-12-2018
• Norisring 07-01-2019
• Zandvoort 14-01-2019
• Donington Park 21-01-2019
• Zolder 28-01-2018
Tijdschema
- 19.30 - 20.00 | Practice (30 Minuten)
- 20.00 - 20.30 | Qualify 1(30 Minuten)
- 20.30 - 20.50 | Race 1 (20 Minuten)
- 21.00 - 21.03 | Qualify 2 (3 Minuten)
- 21.05 - 21.25 | Race 2 (20 Minuten)
- 21.30 - 21.50 | Race 3 (reversed grid race 2 - 20 Minuten)
Server Info
- Server name: Assetto-Corsa.nl | Tweakers | Alfa 155 V6 Cup
- Server password: tweakers
- Gedeeltelijk Stock / Fixed setup
- Weer instellingen: Clear
- Tyre damage: 25%
- Car damage: 50%
Overige Info & belangrijke regels
- Je bent aanwezig op Discord (ben je nieuw? Stel je even voor)
- Je hebt Helicorsa of een vergelijkbare addon actief!
- Je houd je aan de race etiketten. http://www.assetto-corsa.nl/reglementen/
- Houd je je niet aan de bovenstaande regels dan kun je helaas niet deelnemen.
- Voor alle vragen en antwoorden raadpleeg de FAQ. Staat je antwoord er niet bij? Stel dan je vraag op het forum!
- Indien er meer aanmeldingen zijn dan dat er pitboxen beschikbaar zijn volgt er meer informatie hoe de verdeling zal plaatsvinden (2servers)
Discord
- Address: https://discord.gg/qe7U5VP (aub met een echte naam aanmelden met de optie /nick , je zal dan de juiste permissies krijgen om te spreken op het kanaal)
Downloads
Videos & Gameplay!
Tussenstanden!
Haha simracing.nl heb ik ook 2 jaar gereden, met rfactor 2. Met Dennis douna en Richard blokker. Zeer leuke community, jammer dat ze ineens weg waren.R3m3d7 schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:23:
[...]
Een race voelt voor mij wel wat anders dan een beetje vrij rond rijden, toch wat zenuwen die een rol spelen en de presetaties beinvloeden.
Ik vermoed dat jij met je 2:02 prima aansluiting gaat vinden op basis van mijn snelheid en ervaringen uit het verleden, de toppers rijden gewoon weg alsof ze een optie voor 10% meer vermogen en een optie voor 15% meer grip hebben gevonden en aangevinkt.
@VerrekteZakStro simracing.nl zeg je? Ik was een van de moderators daar en organiseerde met een mede-moderator veel van de rFactor races, heb je daar ooit aan meegedaan of was je toen al weg of met andere dingen zoals Race07 aan het meerijden?
succes iedereen
Ga nog een race proberen.
Jumpstart is toch alleen maar een drive-through?MrMarcie schreef op maandag 10 december 2018 @ 20:54:
Nou eerst race al DQ. Schijnbaar gejumpostart. Wordt spel opeens gestopt. Niks gezien aan mededelingen.
Ga nog een race proberen.
Hij zegt DQ. Minuten klater kan je weer rijden. 2e race precies zelfde. Nog geen 10cm vooruit gegaan. Alleen inschakelen versnelling. Beetje waardeloos dit. 2e Race ging wel aardig tot ik opeens weer in de pit stond met DQ. Beetje verziekte avond zo.FightingAce schreef op maandag 10 december 2018 @ 20:56:
[...]
Jumpstart is toch alleen maar een drive-through?
Offline oefenen met starten is een optie, kun je snelle sessie restarts doen
Bewogen is helaas bewogen...
Maar op de Donderdagen gaat er een komende periode ook een race avond komen
We gaan nog even overleggen hoe en wat precies
#GOT #FUN #SERVER
Wel vreemd dat die toppers op rechte stuk je voorbij suizen, vraag me af wat voor settings. Echt groot snelheidsverschil.
Assetto-Corsa.nl - 2018/2019 ALFA 155 V6 Kampioenschap

Inschrijven
- Inschrijven kan via de website en is niet verplicht. Niet ingeschreven en server vol = pech. Server vol en wel ingeschreven = voorrang t.o.v. niet ingeschreven personen. De deadline voor elke inschrijving is op zaterdag 23.59uur (voorafgaand van de maandag)
Elke race dien je je opnieuw in te schrijven voor een plek op de grid. - http://www.assetto-corsa.nl/inschrijven-race/
Tracks
• Mugello 10-12-2018
• Estoril 17-12-2018
• Norisring 07-01-2019
• Zandvoort 14-01-2019
• Zolder 28-01-2018
Tijdschema
- 19.30 - 20.00 | Practice (30 Minuten)
- 20.00 - 20.30 | Qualify 1(30 Minuten)
- 20.30 - 20.50 | Race 1 (20 Minuten)
- 21.00 - 21.03 | Qualify 2 (3 Minuten)
- 21.05 - 21.25 | Race 2 (20 Minuten)
- 21.30 - 21.50 | Race 3 (reversed grid race 2 - 20 Minuten)
Server Info
- Server name: Assetto-Corsa.nl | Tweakers | Alfa 155 V6 Cup
- Server password: tweakers
- Gedeeltelijk Stock / Fixed setup
- Weer instellingen: Clear
- Tyre damage: 25%
- Car damage: 50%
Overige Info & belangrijke regels
- Je bent aanwezig op Discord (ben je nieuw? Stel je even voor)
- Je hebt Helicorsa of een vergelijkbare addon actief!
- Je houd je aan de race etiketten. http://www.assetto-corsa.nl/reglementen/
- Houd je je niet aan de bovenstaande regels dan kun je helaas niet deelnemen.
- Voor alle vragen en antwoorden raadpleeg de FAQ. Staat je antwoord er niet bij? Stel dan je vraag op het forum!
- Indien er meer aanmeldingen zijn dan dat er pitboxen beschikbaar zijn volgt er meer informatie hoe de verdeling zal plaatsvinden (2servers)
Discord
- Address: https://discord.gg/qe7U5VP (aub met een echte naam aanmelden met de optie /nick , je zal dan de juiste permissies krijgen om te spreken op het kanaal)
Downloads
- http://www.assetto-corsa..../ks_alfa_romeo_155_v6.zip
- http://www.assetto-corsa....ks/2018_155V6/estoril.zip
- http://www.assetto-corsa....2018_155V6/estoril_79.zip
Videos & Gameplay!
Tussenstanden!
[ Voor 3% gewijzigd door phoentje op 11-12-2018 08:55 ]
manmanman wat een races .. pff
best nog wel een beetje trots op de 3e tijd van het weekend!!
en een 2e startplek achter Bart VÓÓR Johhny
Jammer dat ik om de oren gereden werd in bocht 1 ... start moet ik duidelijk nog aan werken
daarna niet meer in mijn ritme kunnen komen .. 2:00:6 was ineens het snelste .. najah
feli @Marius191185 ! Nice inhaalactie!
3e race 21ste gestart .. puinhoop in bocht 1 .. tik eraf, achterstevoren en achteraan weer aansluiten .. en flink doorrijden druk erop houden en links en rechts vloog iedereen eraf .. uiteindelijk nog 5e over de streep
[ Voor 106% gewijzigd door Alfa Novanta op 10-12-2018 23:40 ]
Bedankt weer voor het organiseren.
Dat is echt de de exit van de laatste bocht en wellicht een klein beetje gearing, ik had die 1 tikje korter gezet en dan trekt hij net wat harder.MrMarcie schreef op maandag 10 december 2018 @ 22:17:
Wel vreemd dat die toppers op rechte stuk je voorbij suizen, vraag me af wat voor settings. Echt groot snelheidsverschil.
Nogmaals sorry Mike voor die tik in t1 in de laatste race, ik schatte mijn rempunt even verkeerd in maar je kon mij weer terugpakken voor het einde dus het kwam nog goed.
Ik weet niet, ze trekken sneller weg en ze rijden harder. En dat ze me voorbij gaan is als ik de snelle lijn neem, dus de hoogste topspeed haal op rechte stuk. Toch eens wat setup leren. Nou maar hopen dat er veel slecht weer komtR3m3d7 schreef op maandag 10 december 2018 @ 22:26:
Top avondje racen zo, erg van genoten!
[...]
Dat is echt de de exit van de laatste bocht en wellicht een klein beetje gearing, ik had die 1 tikje korter gezet en dan trekt hij net wat harder.
Nogmaals sorry Mike voor die tik in t1 in de laatste race, ik schatte mijn rempunt even verkeerd in maar je kon mij weer terugpakken voor het einde dus het kwam nog goed.
Hoe kan je 1 korter zetten? Ik kon alleen alle gears tegelijkertijd instellen. Zeker iets over het hoofd gezien
[ Voor 7% gewijzigd door MrMarcie op 10-12-2018 22:30 ]
Enorm genoten van de gevechten ook al trok ik aan het kortste eind.
Klasse dat het zo georganiseerd word en ik zeg hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Morgen verslagje van de races
P5 t/m P10 zat dicht bij elkaar. Close racing, daar doe ik het voor!
Weet nog niet of ik volgende week erbij ben.
Op naar Estoril !!
Steam - PTR83
Is dit de kalender:
• Mugello 10-12-2018
• Estoril 17-12-2018
• Norisring 07-01-2019
• Zandvoort 14-01-2019
• Zolder 28-01-2018
of
die op de website staat http://www.assetto-corsa.nl/events/2019-01/ ?
Zolder heb ik pas 1x geracet en Norisring nog nooit .. dus dat zou een mooie uitdaging worden!
Zolder is een hele mooie baan!
is Singen er ook?! Kunnen we een Nannini'tje doen
[ Voor 81% gewijzigd door Alfa Novanta op 10-12-2018 23:00 ]
Mooie opkomst
Mijn inhaal race P23 -> P1
[YouTube: Alfa Romeo 155 V6 Ti cup @ Mugello P23 to P1]
Ik heb volgens mij iedereen netjes ingehaald en geen contact meer gehad behalve in Lap1 T1 waar iemand voor mijn neus spinde, die was niet meer te ontwijken.
Meer van dit soort races
Het hangt nu echt van je eigen kunnen als iedereen in dezelfde auto rijdt. Vind dit leuker dan een mix van verschillende auto's
Eerste en tweede race weinig last van chaos gehad en de 3e race met de reverse grid paar duwtjes en zelf verder in de race wat fouten gemaakt, waardoor ik een aantal plaatsen moest weggeven. Overal de hele tijd in het midden gereden rond de 12e plek.
Organisatie weer super bedankt
De bovensteMaurice W schreef op maandag 10 december 2018 @ 22:49:
@phoentje
Is dit de kalender:
• Mugello 10-12-2018
• Estoril 17-12-2018
• Norisring 07-01-2019
• Zandvoort 14-01-2019
• Zolder 28-01-2018
of
die op de website staat http://www.assetto-corsa.nl/events/2019-01/ ?
Thx for the headsup! We hebben helaas Hockenheim en Oulton er uit moeten halen, deze mods waren zeer slecht!
mjah, dat ging niet helemaal goedjohnnyverhoeff schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 00:17:
Ik heb volgens mij iedereen netjes ingehaald en geen contact meer gehad behalve in Lap1 T1 waar iemand voor mijn neus spinde, die was niet meer te ontwijken.
Er waren trouwens wel héél erg veel crashes/spins in race 3 .. man pfff .. kan me voorstellen dat veel daar even tot 10 hebben moeten tellen.
[ Voor 73% gewijzigd door Alfa Novanta op 11-12-2018 09:02 ]
Heb jij Mischien de replays, zou graag de races willen terug kijken.
ik heb een grotere versie (35 spots) online gezet. Als iemand zin heeft deze te testen vandaag?
Hij staat on de de downloads op de site..
Werd helemaal kapot gebeukt in de 1e bochten sectieAlfa90_Buttje schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:00:
Zolder is iig een fantastische baan.Norisring is een beetje rechttoe-rechtaan
[...]
mjah, dat ging niet helemaal goed.. desondanks 5e
![]()
Er waren trouwens wel héél erg veel crashes/spins in race 3 .. man pfff .. kan me voorstellen dat veel daar even tot 10 hebben moeten tellen.
[ Voor 59% gewijzigd door phoentje op 11-12-2018 09:32 ]
De grid omdraaien zorgt natuurlijk ook voor een vreemde situaties, de verschillen in snelheid en het niveau van controle over de wagen zijn soms flink. Als ik voor mezelf spreek vind ik het helemaal niet eens leuk om op p1 te starten als mij dat zou overkomen. Ik weet dat ik daar niet thuis hoor en het niet vol ga houden en door de helft v/h veld ingehaald worden is niet bepaald leuk imho.Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:00:
Ik snap de keuze wel, is weer eens iets anders maar de finishvolgorde gaat grotendeels hetzelfde zijn maar met meer chaos om daar te komen.
Zal straks ff testen 👍👍phoentje schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:31:
@ alle deelnemers van Estoril,
ik heb een grotere versie (35 spots) online gezet. Als iemand zin heeft deze te testen vandaag?
Hij staat on de de downloads op de site..
[...]
Werd helemaal kapot gebeukt in de 1e bochten sectie![]()
geen probleem kerelR3m3d7 schreef op maandag 10 december 2018 @ 22:26:
Top avondje racen zo, erg van genoten!
[...]
Dat is echt de de exit van de laatste bocht en wellicht een klein beetje gearing, ik had die 1 tikje korter gezet en dan trekt hij net wat harder.
Race 1 was gewoon lekker weinig fouten gemaakt en het groepje in strijd op de 5 plaats tactische voorbij gestoken en daarna stabiel naar 5e plaats gereden.
Race 2 was wat minder vooral door eigen fouten en 12e geeindigt. 1 keer gewoon een brainfart gehad en in de laatste bocht de grind bak in gereden.
Race 3 was de race waarbij ik echt even tot 10 moest tellen. Prima start gehad en na 2 ronden lag ik al op plaats 6 na wat lekkere inhaal acties. Ik zag het gevecht om plaats 3 voor me en ik kon gaan aansluiten. Maar ik werd toen in bocht 1 er echt hard af gereden, ik weet niet meer door wie (maakt ook niet uit) maar die leek vergeten te remmen en toen ik de baan weer op ging, kwamen er 2 driftende alfa's aan die de bocht ook miste... weer een crash. Tja toen p22 weer de baan op. Ik had 2 ronden nodig om weer rustig te worden haha. Maar terug gevochten naar p14.
rFactor volgens mij alleen de demo eens van gespeeld. Race07 had ik wel, maar de community daarvan was klein, volgens mij ook nooit in competitieverband gespeeld. Maar wel mijn hoogtepunt als simracer daarmee bereiktR3m3d7 schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:23:
[...]
Helaas was de server gisteren al snel vol, volgende keer beter
Helaas doet deze versie van estoril het niet. Laad alle autos en dan gaatie weer terug, net als gister. Alleen nu flipt mijn hele stuur ook heel vaag.
Ik zet hem terug!Marius191185 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 12:59:
@phoentje
Helaas doet deze versie van estoril het niet. Laad alle autos en dan gaatie weer terug, net als gister. Alleen nu flipt mijn hele stuur ook heel vaag.
Geen idee hoe de rest hier over denkt en hoeveel moeite het is om zoiets in te stellen overigens.
[ Voor 13% gewijzigd door VerrekteZakStro op 11-12-2018 15:20 ]
Dit is de replay van race 3 (reversed grid): https://we.tl/t-tHuwJgWp9rMarius191185 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:28:
@johnnyverhoeff
Heb jij Mischien de replays, zou graag de races willen terug kijken.
Ligt eraan wat je wil, ik ben vorig jaar zelf servers gaan draaien die alleen practice deden omdat ik steeds tegen PQR aanliep...VerrekteZakStro schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 15:19:
Wellicht is het al eens eerder geopperd, maar is het niet een idee om standaard bijv. om elke avond om 19.30u een q sessie te starten en vervolgens een race om 20.00u van 20 minuten en vervolgens weer een Q van een half uur met aansluitende race? Racen, ook al is het maar met 5 man ofzo, vond ik altijd leuker dan een free practice in ieder geval. Nu staat de server buiten de racedag altijd op free practice ingesteld toch? Bovendien is de setup toch grotendeels fixed, dus is de meerwaarde van zo'n free practice nog wat minder wat mij betreft
Geen idee hoe de rest hier over denkt en hoeveel moeite het is om zoiets in te stellen overigens.
Ik vind practice dus interessanter dan QR doordeweeks
Even gestoeid met de downloads, maar die track is behoorlijk stuk...
Moest zelfs opnieuw opstarten om AC überhaupt online te krijgen....