• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:36
Marius191185 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 20:40:
Euh... Waarom is er maar 1 porsche in de server beschikbaar??
Er zijn te weinig plaatsen op deze track voor alle auto's denk dat Rene niet gekeken heeft naar alle posities.
evt kun je mijn server gebruiken, staan ook wat Porsche's op.
Instellingen zijn hetzelfde op damage/schade na

Voor de race komen er in principe twee servers, je pratice tijd op de Assetto-corsa.nl servers telt voor de indeling! (server1: top 12 en server2: posities 13 tot 24 oid)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:37
RSS heeft vandaag de Formula Hybrid 2018 uitgebracht. Gelukkig wel met de optie om zonder halo te rijden. >:)
http://racesimstudio.com/formula-hybrid-2018-now-available

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-11 12:38
Gaat iedereen mee doen morgen? :>

Volgens http://www.assetto-corsa.nl/huidige-inschrijvingen-race/ zijn er 26 inschrijvingen en 24 slots? Dus als er maar 2 zouden afvallen kunnen we al met z'n allen op 1 server. Beetje flauw om dan met 2x 12 te gaan rijden net zoals de vorige keer zo'n beetje ..

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:49

-Sander-

///M Powerrrrrr

Ik ben er niet bij iig, heb alles net weer geinstalleerd. En gisteren perongeluk een valid lap volgens de server kunnen zetten in een onstabiele auto.

Wil de rest niet van de baan kegelen op deze korte smalle baan. Succes vanavond!

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Assetto-Corsa.nl - GT3 - Kampioenschap

Afbeeldingslocatie: http://www.assetto-corsa.nl/wp-content/uploads/2018/02/GT3_Laguna-Seca-640x320.jpg

Lineup - 26-03-2018

24 deelnemers

Rene Vos
JohnnyV
Bart Jansen
Ivo de Groot
Alexander de Loor
Jos Swarthoff
Dennis Krol
Klaas Jan Dijkema
JW van Wijngen
Jerry V
Jay Ligtvoet
Klaas Wester
Mike Bult
Michiel Hutman
jeroen tjalsma
Jeroen Jongen
Hat Waeijen
Bas Berkhout
Hans Lulofs
Joost vB
Harry Haslinghuys
Kevin Kater
Eelco V
Patrick T

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

• Alfa Novanta
-Sander- schreef op maandag 26 maart 2018 @ 07:30:
Ik ben er niet bij iig, heb alles net weer geinstalleerd. En gisteren perongeluk een valid lap volgens de server kunnen zetten in een onstabiele auto.

Wil de rest niet van de baan kegelen op deze korte smalle baan. Succes vanavond!
;w

@bobopalmtree ;w

[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 26-03-2018 14:45 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• bobopalmtree
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-01 00:27
Ah, vergeten in te schrijven blijkbaar. Jammer, volgende week dan maar.

• jayyzz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-11-2024
phoentje schreef op maandag 26 maart 2018 @ 07:38:

Lineup - 26-03-2018

24 deelnemers

Rene Vos
JohnnyV
Bart Jansen
Ivo de Groot
Alexander de Loor
Jos Swarthoff
Dennis Krol
Klaas Jan Dijkema
JW van Wijngen
Jerry V
Jay Ligtvoet
Klaas Wester
Mike Bult
Michiel Hutman
jeroen tjalsma
Jeroen Jongen
Hat Waeijen
Bas Berkhout
Hans Lulofs
Joost vB
Harry Haslinghuys
Kevin Kater
Eelco V
Patrick T
Betekend dit dus toch iedereen op 1 server? :D

I7 4790K @4,7Ghz | Founders Edition 1080ti | 32GB DDR3 1866Mhz | Custom hardline watercoolingloop | Thrustmaster T500 RS |

• Dissidend
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:19
O jee daar gaat m'n VR FPS weer :X :P

• Alfa Novanta
tip van Johnny: ga niet over de pionnen aan de linkerkant, van de pituitgang .. dan ga je vliegen :+

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Ik ga ook eens proberen om live te streamen, maar dan POV: YouTube: GoT GT3 @ Laguna Seca assetto-corsa.nl

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Dat was tof om te zien, jammer van het tikje met @phoentje , maar goed terug gekomen. Inderdaad lastig inhalen, rondenlang op de bumper hangen van de Z4 wachtend op een foutje.
Wat is dat trouwens voor scheepstoeter geluid bij het schakelen/afremmen vsn die lambo?

Dit circuit is meer voor karts dan GT auto’s :P

[ Voor 4% gewijzigd door -Sander- op 26-03-2018 21:40 ]

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Dat was live goed te volgen, super!

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

• Marius191185
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-11 09:04
(jarig!)
Heel erg jammer weer. 1e race probeerde ik iedereen te ontwijken en daardoor liet ik de deur open, 2 man erdoor en door een klein tikje met klaas stond ik andersom. Daarna reed iedereen tegen me aan en een bak metschade dat volgde

2e race ging alles goed tot op het rechte stuk voor de corkscrew. Ik hoorde niemand iets zeggen op ts over een spin of dergerlijke alleen datie er al een tijdje stond. Doordat het heel druk voor me was zag ik de bmw totaal niet en klapte er vol boven op stuur scheef en weer de race voorbij.

Ik denk dat ik alleen nog mee doe met spa, dat is toch een vrij grote track waar het gedrang niet zo groot is.

• jayyzz
1e race ging erg geod qua qually. 4e op een of andere magische manier.

De race zelf was erg incosistent. Veel kleine foutjes wat ervoor zorgde dat ik meer en meer ingehaald werd.
Best wel wat gevechten gehad rond Jeroen Jongen, sinds we allebei een aantal keren spinden niet veel ronden na elkaar. (Overigens, klein dingetje Jeroen, je mag wel iets minder aggresief doen. Heb je meerdere malen je erdoorheen zien forceren, ook bij mij)
Zelf ben ik maar 2x gespind. De eerste keer was in de pits van alle plekken. Jos heeft dat mooi mogen aanschouwen :+ .
De 2e keer was dat in de corkscrew, waarbij ik bij de bocht naar beneden naar links toe spinde van alle plekken. Dit zorgte voor een drop van 2 plekken, dus niet te erg.
De laatste ronde van de race tikte ik Ivo nog aan op de corkscrew, waardoor ik hem van de baan af tikte. Nogmaals 10x mijn excuses, was 100% mijn fout, net iets te laat geremd om rekening te houden met 2 andere auto's voor mij.
Uiteindelijk P7 (?) geindigd, wat relatief goed is voor mijn doen moet ik zeggen.

Race 2 was eigenlijk een stuk saaier. P7 gequally'd en P6 geindigd. Was een relatief "loner" race, sinds de top 5 op mij uitliep, en ik op 7 en meer.

I7 4790K @4,7Ghz | Founders Edition 1080ti | 32GB DDR3 1866Mhz | Custom hardline watercoolingloop | Thrustmaster T500 RS |

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:32

Hupske

AFCA

De replays:

Race 1:
https://hupske.stackstorage.com/s/scJgr0EqMzrxjY4

Race 2:
https://hupske.stackstorage.com/s/EaU4f2bhTQ3NFVh

Ik heb wel 2 leuke races gehad. Ondanks dat de Mercedes niet vooruit te branden is.
Race 1 in het begin veel mensen kunnen ontwijken. Voor de rest redelijk rustig kunnen rijden en na 15 minuten ofzo had ik Patrick in mijn nek hijgen. Af en toe stuivertje wisselen wat al met al wel vermakelijk was.

@FightingAce Leek uiteindelijk wel de snellere strategie. Heel veel gekke dingen zijn er niet gebeurd onderweg. Behalve dat ik totaal niet de flow te pakken had. Dus geweldige ronde tijden reed ik niet. heel veel in de .25. Kwam op het eind nog wel heel rap naar jou toe merkte ik, maar gat was net te groot :'(
Race 2 was leuk zo met zijn 2en :D

Race 2 was in het begin goed. Begon lekker, kon mooie ronde tijden rijden. Tot er nog 8 minuten op de klok stond. Opeens kon de Mercedes geen bocht meer fatsoenlijk maken. Was alleen maar aan het glijden. Verloor rustig 2 seconden per ronde op de mannen achter mij. Maarja wel uitgereden zonder verschrikkelijke crashes :9

@JW van Wijngen Volgens mij was deze baan niet zo een succes voor jou :(:)

[ Voor 90% gewijzigd door Hupske op 26-03-2018 22:10 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• Alfa Novanta
Marius191185 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:55:
Heel erg jammer weer. 1e race probeerde ik iedereen te ontwijken en daardoor liet ik de deur open, 2 man erdoor en door een klein tikje met klaas stond ik andersom. Daarna reed iedereen tegen me aan en een bak metschade dat volgde
:'( :'( :'(
2e race ging alles goed tot op het rechte stuk voor de corkscrew. Ik hoorde niemand iets zeggen op ts over een spin of dergerlijke alleen datie er al een tijdje stond. Doordat het heel druk voor me was zag ik de bmw totaal niet en klapte er vol boven op stuur scheef en weer de race voorbij.
Ik denk dat ik alleen nog mee doe met spa, dat is toch een vrij grote track waar het gedrang niet zo groot is.
jayyzz schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:55:
Race 2 was eigenlijk een stuk saaier. P7 gequally'd en P6 geindigd. Was een relatief "loner" race, sinds de top 5 op mij uitliep, en ik op 7 en meer.
ja sorry, ik kon echt niet harder zonder teveel risico te nemen ..
ik moest een paar lui van me afhouden en stond verder (nog steeds) in the survival mode! Afbeeldingslocatie: http://www.sherv.net/cm/emoticons/war/rambo-with-gun.gif

beide keren 13e gestart en 5e + 7e geworden, zónder spins of rooie banden!! w0000t!! ik=blij oOo *O*

[ Voor 27% gewijzigd door Alfa Novanta op 26-03-2018 23:00 ]

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-11 13:52
@negnojneorej Je werd goed te grazen genomen na die spin voor de corkscrew. Thumbs up dat je daarna toch nog doorgereden bent d:)b .

@Hupske Zie je, doorrijden met mediums was toch sneller :+ . Dat was leuk rijden 2e race. Ik dacht dat ik je kwijt was halverwege. Ik weet niet of ik sneller ging rijden of jij langzamer, maar dat was nog even leuk vechten om plek 10 zo :Y) .

Ik heb me weer goed vermaakt. Met wat snelle reacties de crashes in de eerste rondes voorbij kunnen rijden, die dwars staande bmw kwam erg snel dichterbij in vr... Ondanks een matige kwali toch nog in de punten kunnen rijden. Lastige baan, het missen van een apex kost in een hoop bochten erg veel tijd. Met heel veel oefenen kan het nog wel sneller voor mij, maar voor nu blij dat deze race voorbij is. En erg blij dat we gewoon met zijn allen op 1 server konden.

• JohnnyV
20:08 race 1
1:48:45 race 2

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-11 20:23

CoronelHimself

Division Brabant

Zo wat een races weer.

1e race had ik een goede start, totdat er een grijze Mercedes?? dwars over de weg stond. Kon nog wel wat remmen en ramde hem licht. Ondanks deze aanrijding kwam ik toch redelijk goed weg. Daarna op weg naar de corkscrew nog wat wagens ontweken. Had deze keer eens gekozen voor soft banden tijdens de lange race. En ik kon deze keer de hele tijd in gevecht blijven. Vooral met Dennis in zijn bronzen Mercedes. Nadat ik hem eindelijk had ingehaald maakte ik een foutje en probeerde daarna in de laatste bocht de binnenkant te verdedigen.

Maar ik remde net iets te laat waardoor ik lichtjes doorschoot terwijl Dennis de switchback techniek toepaste en mij hiermee verschalkte. Was vooral een stuk sneller richting de Corkscrew. Maar is niet makkelijk inhalen daar. Of je moet Zanardi heten natuurlijk. :P

In de 2e race had ik in eerste instantie wat moeite om te volgen, uiteindelijk nog wel mijn persoonlijk snelste ronde neer kunnen zetten. Ook deze keer weer achter Dennis geëindigd. Had beide race bij tijde last van oververhitte banden. Vooral in de 2e race, had daardoor ook wat moeite om de apex te pakken.

Steam - PTR83

• Alfa Novanta
CoronelHimself schreef op maandag 26 maart 2018 @ 22:41:
Was vooral een stuk sneller richting de Corkscrew. Maar is niet makkelijk inhalen daar.
Of je moet Zanardi heten natuurlijk. :P
dát ging ook nergens over ........... en toch ermee wegkomen :S .. amerikanen :+
In de 2e race had ik in eerste instantie wat moeite om te volgen, uiteindelijk nog wel mijn persoonlijk snelste ronde neer kunnen zetten. Ook deze keer weer achter Dennis geëindigd. Had beide race bij tijde last van oververhitte banden. Vooral in de 2e race, had daardoor ook wat moeite om de apex te pakken.
klopt, netjes rijden niet teveel wrijving veroorzaken .. best een toer soms, maar ging hier eigenlijk prima :)

• negnojneorej
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-10 20:09
Tja wat zal ik zeggen.
Punten zaten in beide races erin.

Sterker nog, in race1 finishte ik 8e maar ik had ptracker niet draaien...
Race2 een na laatste gefinished. Op 1 ronde achterstand.

Kwalificatie verliep redelijk goed, ik geloof P7 of P8. Moet ik de replay voor kijken.
Bij de start werden er wat tikken uitgedeeld en raakte ik ook Ivo de Groot.
Ging allemaal net goed daar.
2e ronde zag ik ineens Johnny naast de baan en kon ik hem nog net langs.
Kon me weer op gaan maken voor een gevecht want hij was natuurlijk een bak sneller.
Heb net je POV stream film gekeken @johnnyverhoeff, man man wat n setup. Ziet er echt geil uit.
En ook mooi om te zien hoe wij rondenlang in gevecht waren.
Mijn inziens was het hard maar fair. We lieten elkaar steeds ruimte.
Ik kon het uiteindelijk niet volhouden en schoot in het midden van de baan bergop richting corkscrew.
Zowel Jay als Ivo kwamen me ook daar voorbij.
Met hen heb ik de rest van de race in gevecht gezeten.
@jayyzz Kan me niet echt een moment herinneren waarop ik je aggressief heb aangepakt.
Hooguit het tikje bij de laatste bocht maar die kreeg je weer terug na mijn eigen fout in de corkscrew.
Het gevecht met Michel Hutman tegen het eind was ook epic.
Michel verdedigd ook hard maar zeker fair.
Mijn inhaalpoging bij de corkscrew ging mis omdat ik op de curb kwam de heuvelop links en daardoor rechtdoor schoot. Dat was zeker niet de bedoeling.
Paar ronden daarna (of was het nou ervoor?) gebeurde echter iets vervelends.
Na mijn poging waren Jay en Ivo met Michel in gevecht. In de corkscrew vertraagde jullie allemaal en ik zat op het vinketouw. Er was best een groot snelheidsverschil dus ik moest snel reageren. Ik koos de linker binnenkant maar kwam met mijn linker achterwiel net naast de baan waardoor ik Michel aan tikte.
Michel, mijn excuses, dat was gewoon pech en een gevolg van de acties die daarvoor tussen jullie drieën plaats hadden gevonden.
Uiteindelijk was ik de verliezer van de gevechten. P8 was mijn deel in de eerste race.

Blijkbaar vind men mij te agressief en dan neem ik mijn verlies bij deze. De punten zijn toch niet geregistreerd dus zie ik het maar als n penalty voor mij.

Qually2 ook weer achterste deel top 10 gekwalificeerd.
Race2 goede start en zat achter Raymond. P7 of P8 geloof ik.
Voor de linker blinde knik bergop was ik even mezelf bij hem in de spiegel aan het tonen om hem alert te maken.
Echter vervolgens spint Raymond direct na de knik pal voor mijn neus. Ik deed er alles aan om hem te ontwijken maar hij tikte net mijn linker achterkant aan waardoor ook ik dwars ging. Toen was het wachten op het onvermijdelijke : Ik kreeg een enorme beuk en de auto was zo goed als krom en rijp voor de sloop.
Opgeven doe ik niet. Auto rechtgetrokken in de pit en ik zag ook Michel in de pit staan.
Uiteindelijk dus maar mee gereden om uit te rijden. Nog n paar mensen ingehaald maar verder kansloos.

Op naar Monza.
Hopelijk gaat het daar weer wat beter.

• Alfa Novanta
negnojneorej schreef op maandag 26 maart 2018 @ 23:08:
Tja wat zal ik zeggen.
Punten zaten in beide races erin.

Sterker nog, in race1 finishte ik 8e maar ik had ptracker niet draaien...
8e = 8e toch? Kan @phoentje misschien wel recht breien?!

• negnojneorej
Alfa90_Buttje schreef op maandag 26 maart 2018 @ 23:12:
[...]

8e = 8e toch? Kan @phoentje misschien wel recht breien?!
Nee laat maar.
Er was de laatste races veel commentaar op mijn rijgedrag. Dus misschien moet het maar zo zijn.

Wil nog steeds 5e worden in het kampioenschap maar inmiddels teruggezakt van P6 naar P8
Ivo en Joost zijn flink uitgelopen. Rene en Michel zijn me voorbij gestoken.
Rene is de laatste races ook een stuk sneller en ik loop steeds te klooien met m'n setup.
Ben dus steeds met inzet proberen te compenseren maar dat werkt gewoon niet.

Dus Michel, dat word knokken tussen ons twee >:)

• raymondw
negnojneorej schreef op maandag 26 maart 2018 @ 23:08:
Qually2 ook weer achterste deel top 10 gekwalificeerd.
Race2 goede start en zat achter Raymond. P7 of P8 geloof ik.
Voor de linker blinde knik bergop was ik even mezelf bij hem in de spiegel aan het tonen om hem alert te maken.
Echter vervolgens spint Raymond direct na de knik pal voor mijn neus. Ik deed er alles aan om hem te ontwijken maar hij tikte net mijn linker achterkant aan waardoor ook ik dwars ging. Toen was het wachten op het onvermijdelijke : Ik kreeg een enorme beuk en de auto was zo goed als krom en rijp voor de sloop.
Dat is de onervarenheid in de race :$
Practice/Qualy gaat inmiddels goed, maar waar ik normaal een race maatje heb om met brandstof gewicht te testen is hij vanwege persoonlijke omstandigheden de komende tijd even offline...
Bart had mijn 650s setup even getest ;)

Eerste race had ik in de eerste bocht schade door een gespinde auto en ben ik na 8 ronden maar in de pit gaan staan.
Tweede race was een PB in de Q, maar raakte ik in de eerste ronde van de race zelf een compleet varken...
Iets te enthousiast op koude banden en half volle tank.
Op het moment dat ik wel gang had kon ik erg rustig rijden, de setup in de tweede race was zelfs met wat schade erg snel :*)
Ooit komt er een dag dat het wel goed gaat ;)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• phoentje
  • Niet online
De inschrijvingen zijn wederom geopend voor deze race en staan op de site. De deadline hier is vrijdag 23.59.
36 plekken beschikbaar. Zorg er voor dat je alvast test zodat de races steeds cleaner worden!

Afbeeldingslocatie: http://www.assetto-corsa.nl/wp-content/uploads/2018/02/GT3_Monza-640x320.jpg

Tracklist

05-02-2018 Imola [Sprint 40+20]
12-02-2018 Red Bull Ring [Sprint 40+20]
19-02-2018 Black Cat Country Short[Sprint 40+20]
26-02-2018 Mugello [Sprint 40+20]
05-03-2018 Nordschleife [Endurance 90]
12-03-2018 Silverstone [Sprint 40+20]
19-03-2018 Barcelona [Sprint 40+20]
26-03-2018 Laguna Seca [Sprint 40+20]

02-04-2018 Monza [Sprint 40+20]

09-04-2018 Spa [Endurance 90]
16-04-2018 *BONUSRACES 2 tracks op 1 avond. Bathurst&Macau.[20+20]

Inschrijven

Tijdschema

• 19.30 - 20.30 | Qualify Practice 1
  • 20.30 - 21.10 | Race 1
  • 21.25 - 21.30 | Qualify Practice 2
  • 21.30 - 21.50 | Race 2

Server Info

• Server name: Assetto-Corsa.nl | Tweakers Racing Community
  • Server password: tweakers

Overige Info & belangrijke regels

• Je hebt een auto keuze doorgegeven
  • Je hebt je ingeschreven voor de eerstvolgende race
  • Je STEAMID is bekend op de server(s) (Dit gaat automatisch al je een keer aan een sessie hebt deelgenomen)
  • Je bent aanwezig op Teamspeak (ben je nieuw? Stel je even voor)
  • Je hebt Helicorsa of een vergelijkbare addon actief!
  • Je houd je aan de race etiketten. http://www.minorating.com/Rules & http://www.assetto-corsa.nl/reglementen/

• Houd je je niet aan de bovenstaande regels dan kun je helaas niet deelnemen.
  • Heb je je ingeschreven buiten de deadline (per race). Dan kun je helaas niet deelnemen.

• Voor alle vragen en antwoorden raadpleeg de FAQ. Staat je antwoord er niet bij? Stel dan je vraag op het forum!
  • Indien er meer aanmeldingen zijn dan dat er pitboxen beschikbaar zijn volgt er meer informatie hoe de verdeling zal plaatsvinden (2servers)

Teamspeak

• Address: teamspeak.assetto-corsa.nl
  • Password: tweakers

Downloads

Tussenstanden

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

• phoentje
  • Niet online
Mijn 2 races gisterenavond verliepen vrij goed. Ik had een nette kwalificatietijd neergezet vrij vroeg en kon daarna nog even testen op softs met een volle tank. Echter toen Jay een positie hoger dan mij kwam te staan toch nog even naar buiten op de Quali setup om mijn positie op de startgrid terug te pakken :P
Daarna kwam Ivo ook nog voor Jay op de grid. Ik was blij met mijn P4 maar voelde direct de druk van Ivo.
Bij de start kwam ik goed weg (veel geoefend de laatste tijd) en kon de spin in de 1e bocht van Jos gelukkig ontwijken. Het scheelde niet veel of mijn achterkantje was daar weg getikt maar het ging gelukkig goed!
Ik kon gelijk een goeie pace pakken en de top 3 bijhouden. Na de 1e ronde kwam ik zij aan zij met Johnny over start finish waar hij misschakelde? op het rechte stuk en ik hem kon inhalen in de 1e bocht. We kwamen echter zij aan zij door bocht 2 en 3 en helaas raakte de zijkanten elkaar waardoor Johnny even het zand in ging.
Daarna verloor ik nog even positie aan Jay maar ik merkte al snel dat mijn snelheid op een hoop stukken hoger was. Veel druk zetten en Jay maakte een foutje waardoor ik de positie kon terug pakken.
Daarna heel lang solo gereden met constante rondetijden. Mijn strategie van een 2e set softs en een halve tank met peut was echter genoeg voor Johnny om in de pitstraat een positie terug te pakken. Hij en Jos hadden hetzelfde plan en ik kon tijdens het 2e deel dan ook sterk terug lopen om helaas op een aantal secondes na hun over start finish te komen. Ik was blij met mijn P4!

Race 2 ging beter, ik had geen pitstop nodig en kon gewoon knallen op Softs. Ik had direct een mooie tijd neergezet tijdens de Qualify sessie en kon aansluiten achter Johnny, met nog een verbetering kon ik uiteindelijk P3 op de grid veroveren.
Tijdens de start erg goed weg en kon goed inlopen op de P1, Bart spinde helaas de auto en ik kon Johnny goed bijhouden. Ik kon helaas geen druk zetten maar hij liep ook niet weg van mij. Elke fout die hij of ik zou maken zou betekenen einde verhaal. Hij kon ook geen druk richting Jos (P1) zetten en we bleven op dezelfde positie rijden... 20 minuten lang..
In de laatste fase kwam Bart nog akelig dichtbij maar hij heeft geen moment gekregen van mij om hem er naast te zetten. De Mclaren was op bepaalde stukken sneller en ik kon daardoor race 2 eindigen met een keurige P3.

Aardig wat punten gepakt om zodoende weer iets hoger te staan in het klassement!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

phoentje schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 07:37:
De inschrijvingen zijn wederom geopend voor deze race en staan op de site. De deadline hier is vrijdag 23.59.
36 plekken beschikbaar. Zorg er voor dat je alvast test zodat de races steeds cleaner worden!

Tracklist

Inschrijven

Tijdschema

• 20.30 - 21.10 | Race 1
  • 21.30 - 21.50 | Race 2

Server Info

• Je STEAMID is bekend op de server(s) (Dit gaat automatisch al je een keer aan een sessie hebt deelgenomen)
  • Je houd je aan de race etiketten. http://www.minorating.com/Rules & http://www.assetto-corsa.nl/reglementen/

• Heb je je ingeschreven buiten de deadline (per race). Dan kun je helaas niet deelnemen.

• Voor alle vragen en antwoorden raadpleeg de FAQ. Staat je antwoord er niet bij? Stel dan je vraag op het forum!
  • Indien er meer aanmeldingen zijn dan dat er pitboxen beschikbaar zijn volgt er meer informatie hoe de verdeling zal plaatsvinden (2servers)

Teamspeak

Downloads

Tussenstanden

Ik wilde gaan oefenen maar de baan zit niet in destruction derby. Wat is nu de beste manier om te oefenen met close combat driving. 😎

Steam - PTR83

• phoentje
  • Niet online
CoronelHimself schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 07:47:
[...]

Ik wilde gaan oefenen maar de baan zit niet in destruction derby. Wat is nu de beste manier om te oefenen met close combat driving. 😎
Simpel, online in de avond uurtjes zodra er anderen aan het oefenen zijn. En dan al close combat racen ;)

• pimskie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-11 11:18
phoentje schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 07:37:

Tracklist

Inschrijven

Tijdschema

• 20.30 - 21.10 | Race 1
  • 21.30 - 21.50 | Race 2

Server Info

Teamspeak

Downloads

Tussenstanden

Monza, de track die ik afgelopen weken als enige gereden heb. Meedoen lonkt... Ik heb nog niet veel in GT3's gereden, dus dat ga ik komende dagen volop doen. Hopelijk heb ik er voor vrijdagnacht genoeg vertrouwen in :9~

• FightingAce
Ik had me blijkbaar iets te vroeg ingeschreven gisteravond :+ . Er was volgens mij nog iemand die zich meteen na de race alweer op de inschrijflijst had gezet, geen idee wie, maar vergeet je naam niet opnieuw op de lijst te zetten.

• phoentje
  • Niet online
pimskie schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 08:38:
[...]

Monza, de track die ik afgelopen weken als enige gereden heb. Meedoen lonkt... Ik heb nog niet veel in GT3's gereden, dus dat ga ik komende dagen volop doen. Hopelijk heb ik er voor vrijdagnacht genoeg vertrouwen in :9~
Mocht je dit overwegen en je wilt je zelf inschrijven denk er dan ook aan om je auto keuze in te schrijven via de site ;)

• Alfa Novanta
CoronelHimself schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 07:47:
offline race tegen de ai gaan rijden met 30 auto's op de baan en de moeilijkheid wat omhoog?

de ai scheld niet als je ze eraf tikt ;)

andersom wel, als de ai mij er weer eens af beukt :(

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-11 13:37
Donderdag weer een nieuwe race voor het GT4 kampioenschap. Erg mooie gevechten gezien op Donington waarna we nu Engeland achter ons laten. En wat verder weg in Japan belanden. Een mooie baan met veel historie, Suzuka. Een echter rijders baan en ik denk dat we er weer mooie gevechten zullen zien. Hopelijk ook een leuke opkomst.

Gathering of Tweakers Thurday Night fun league GT4

Afbeeldingslocatie: http://www.assetto-corsa.nl/wp-content/uploads/2018/03/Tweakers_GT4_Porsche_Clubsport-640x320.jpg

Tracklist

15-03-2018 Brands Hatch GP
22-03-2018 Donington park GP

29-03-2018 Suzuka GP

05-04-2018 Mugello
12-04-2018 Tor Poznan
19-04-2018 Zandvoort
26-04-2018 Zolder
03-05-2018 Vallelunga Classic

Inschrijven

• Inschrijven is niet verplicht. Wel word het op prijs gesteld om te laten weten dat je mee wil doen aan het kampioenschap door te reageren op deze post. Zo kunnen we een inschatting maken van wie er van plan is mee te rijden.

Tijdschema

• 20.30 - 20.50 | Race 1
  • 21.00 - 21.20 | Race 2 (reversed grid)

Server Info

Teamspeak

Downloads

Zorg ervoor dat je de Porsche Cayman GT4 skinpack en GT4 trackpack download van onderstaande link:

Tussenstanden

iRacing Profiel

• Shva
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-10 12:40

Shva

aka Jos_theboss

Helaas.... *O* *O* oOo })

• Alfa Novanta
RSR gaat nog een jaartje door *O*
Bron: http://www.radiators-champ.com/RSRLiveTiming/

We've decided to try stretch our service for one more year, while waiting for ACC, in case we will get some support from our community.
d:)b

• Kayeos72
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 01-11-2023

Kayeos72

~ Peter~

Mijn pc krijgt een upgrade, ben er morgen wss niet bij.

Chaos is just stuff, which hasn't been sorted yet!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:37
Een review van bijna 1,5 uur van de nieuwe RSS Formula Hybrid 2018. _/-\o_

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

@phoentje het is maandag wel pasen, gaat de race door op deze dag?

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

-Sander- schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 21:15:
Hoezo, moet je naar de woonboulevard? -O-

Steam - PTR83

• phoentje
  • Niet online
-Sander- schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 21:15:
Jup, eieren zoeken doe je in de middag toch?

• HAT_W
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-05-2021
@phoentje Rene, even vergeten dat het paasmaandag is. Dan hebben we de jaarlijkse familiereunie incl. alcoholische versnaperingen. Zoals Jackie Stewart zegt: don't drink and drive. Dus ik moet me afmelden, helaas.

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

@CoronelHimself @phoentje haha, lol komt goed. Nu nog een beetje een redelijke afstelling vinden. :D

• FightingAce
Voor komende maandag op Monza. Gezien het lange rechte stuk en de lastige eerste chicane, wordt er nog gepoogd om de kans op crashes in de eerste bocht te verminderen? Is het een idee om een vliegende start te doen, na de chicane? We zijn als groep zeker verbeterd wat betreft de pile up in de eerste bocht, maar incidentloos is het eigenlijk nooit. En ik kan me voorstellen dat dit op Monza extra problematisch kan uitpakken.

Edit: Verduidelijkt dat ik de race van maandag bedoel.

[ Voor 10% gewijzigd door FightingAce op 29-03-2018 11:48 ]

• DutchDevil79
Ahh das pas voor Paas Maandag. Eerst lekker vanavond Suzuka doen. Daar heb je geen last van vervelende chicanes net na de start. Gewoon lekker vloeiende bochten en maar 1 echte chicane op het eind.

iRacing Profiel

• phoentje
  • Niet online
FightingAce schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 11:38:
Gezien het lange rechte stuk en de lastige eerste chicane, wordt er nog gepoogd om de kans op crashes in de eerste bocht te verminderen? Is het een idee om een vliegende start te doen, na de chicane? We zijn als groep zeker verbeterd wat betreft de pile up in de eerste bocht, maar incidentloos is het eigenlijk nooit. En ik kan me voorstellen dat dit op Monza extra problematisch kan uitpakken.
Is niet build-in, dus nee gaan we niet doen. Te veel organisatie rondom. Rollende start zorgt niet voor een smetteloze 1e chicane tov een staande start overigens :P

Als de mensen die zich inschrijven nou gewoon een keer wat meer oefenen is er niets aan de hand. Met name oefenen op close racing en eerder remmen wanneer er iemand voor je zit en je geen vrij zicht hebt.

Het enige wat we kunnen doen is a.s. maandag herhaaldelijk melden dat je je eigen lijn dient te houden in zo'n situatie want je weet dat in een 1e bocht er iemand naast je kan zitten. Je kan dan eenmaal geen racelijn aanhouden. Zit je links in de chicane dan dien je gewoon links te houden en kun je niet uitwaaien naar rechts bij het uitkomen, dat past nou eenmaal niet met iemand naast je :)

Dus ja helaas is hier geen oplossing voor denk ik. Gewoon iets meer respect voor elkaar. Als je echt sneller bent kun je ook een bocht wachten ipv in de 1e minuut van de race proberen te winnen ;)

• artworx2010
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-10 19:46
Mannen of dames die dit lezen,
Ik heb AC nu al een tijdje.
Ik vind het een geweldig spel, maar merk dat ik hem vaker niet aanraak dan wel.
Sowieso is mijn hobby F1, maar af en toe een gp3 race rijden is ook erg leuk.
Met AC rijd ik voornamelijk met de formula hybrid 2017/2018 versie.

Mijn probleem met AC is dat ik zo weinig ffb gevoel hebt.
Ik heb dat bv in bochten waar je in je 4 rijd dat ik totaal geen gevoel hebt in mijn stuur.
Het is licht bijna zo dat je met je vinger de bochten kan insturen (geen weerstand).
Kom ik nu in een snelle bocht dan merk ik wel dat de ffb werkt en voel ik duidelijk dat er weerstand is.

Ik heb al ffbclip geïnstalleerd, lut file aangemaakt en erin gezet.
Ini/cfg files aangepast.
Settings verhoogt ingame.
Zonder ffbclip gereden.
In het control panel van mijn stuur alles op 100 gezet.

Niet lijkt te helpen.?!

Wat voor stuur heb ik,
T300rs-gt thrustmaster.

Doe ik nu iets fout?
Al mijn andere racegames zoals f1-2017, pcars2 hebben wel duidelijk merkbare ffb.

Mischien herkent iemand dit en is dit wat bij het spel hoort?

• FightingAce
phoentje schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 11:52:
[...]

Is niet build-in, dus nee gaan we niet doen. Te veel organisatie rondom. Rollende start zorgt niet voor een smetteloze 1e chicane tov een staande start overigens :P

Als de mensen die zich inschrijven nou gewoon een keer wat meer oefenen is er niets aan de hand. Met name oefenen op close racing en eerder remmen wanneer er iemand voor je zit en je geen vrij zicht hebt.

Het enige wat we kunnen doen is a.s. maandag herhaaldelijk melden dat je je eigen lijn dient te houden in zo'n situatie want je weet dat in een 1e bocht er iemand naast je kan zitten. Je kan dan eenmaal geen racelijn aanhouden. Zit je links in de chicane dan dien je gewoon links te houden en kun je niet uitwaaien naar rechts bij het uitkomen, dat past nou eenmaal niet met iemand naast je :)

Dus ja helaas is hier geen oplossing voor denk ik. Gewoon iets meer respect voor elkaar. Als je echt sneller bent kun je ook een bocht wachten ipv in de 1e minuut van de race proberen te winnen ;)
Fair enough. Rollende start is inderdaad geen garantie, dat liet Blancpain vorig jaar goed zien. Maar daarom ook pas na de chicane. Maar ik begrijp dat dit inderdaad wat geregel is en afhankelijk is van iedereen op Teamspeak hebben en daadwerkelijk luisteren, etc. We gaan het zien maandag :+ .

• Alfa Novanta
artworx2010 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 11:55:
Mijn probleem met AC is dat ik zo weinig ffb gevoel hebt.
Ik heb dat bv in bochten waar je in je 4 rijd dat ik totaal geen gevoel hebt in mijn stuur.
Het is licht bijna zo dat je met je vinger de bochten kan insturen (geen weerstand).
Kom ik nu in een snelle bocht dan merk ik wel dat de ffb werkt en voel ik duidelijk dat er weerstand is.

Ik heb al ffbclip geïnstalleerd, lut file aangemaakt en erin gezet.
Ini/cfg files aangepast.
Settings verhoogt ingame.
Zonder ffbclip gereden.
In het control panel van mijn stuur alles op 100 gezet.

Niet lijkt te helpen.?!
Let wel op dat je met de LUTgenerator de file ook aanroept in ff_post_process.ini
Bron: http://www.racedepartment...ut-generator-for-ac.9740/
Step 7 clarification:
For example, if the file you produced with LUTGenerator is myLUT.lut, then this is how the ff_post_process.ini should look:

[HEADER]
VERSION=1
TYPE=LUT
ENABLED=1

[GAMMA]
VALUE=1

[LUT]
CURVE=myLUT.lut
.. en dat je daarna niet meer met de ffb force mag schuiven want dan verdwijnt deze verwijzing.
Bron: http://www.racedepartment...ut-generator-for-ac.9740/
After this, do not alter the FFB Strength in your wheel's profiler!! If you change the FFB Gain in your wheel's profiler, you should rerun wheelcheck+lutgenerator.
.. en verzeker je ervan dat "MIN FORCE should be set to 0 in Assetto Corsa" <-- heel belangrijk!!

• PRM2D4
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-07-2023
voor wie de F1 2018 mod wil voor assetto: http://f1-mania.ru/download.php?ACF1Mania2018=v1.0

er zit ook een drs appje bij en een addon programma waar je dus met of zonder halo kan kiezen en welke banden ect,.. have fun!

[YouTube: https://youtu.be/vNgTh_dZyns]

Edit; omdat sommige niet verder kijken dan de befaamde neus...

Dit is NIET de rss versie.. dit is gewoon een legale vrije mod.. rss is namelijk niet de enige die zulke mods maakt maar wel de langzaamste 😂😂 en deze mod vind ik persoonlijk beter dan de rss.. en deze heeft meerdere skins...

[ Voor 87% gewijzigd door PRM2D4 op 29-03-2018 17:18 ]

• mjmbult
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-09 19:38

mjmbult

Mike

promise2die4 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 12:49:
voor wie de F1 2018 mod wil voor assetto: http://f1-mania.ru/download.php?ACF1Mania2018=v1.0

edit: er zit ook een drs appje bij en een addon programma waar je dus met of zonder halo kan kiezen en welke banden ect,.. have fun!
Illegale handel hiero haha

https://twitch.tv/madmikeplays

• FightingAce
promise2die4 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 12:49:

edit: er zit ook een drs appje bij en een addon programma waar je dus met of zonder halo kan kiezen en welke banden ect,.. have fun!
Is dat de RSS mod? In dat geval niet zo netjes :+ .

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02:13
Die €3 betaal ik graag voor een goede mod. Hopelijk dat iemand er snel skins voor maakt, want volgens mij is deze beter dan de mod van €10 die wel de skins heeft. En die zijn me te Frans :+

• PRM2D4
mjmbult schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 15:53:
[...]

Illegale handel hiero haha
Zou fijn zijn als je eerst even download en dan pas iets post want dit is NIET de rss versie... dus niks illegaals aan...

• PRM2D4
FightingAce schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 16:14:
[...]

Is dat de RSS mod? In dat geval niet zo netjes :+ .
Nee,.... als je kijkt in de link of eerst download en installeert dan zie je dat dit een andere versie is..

• FightingAce
promise2die4 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 17:05:
[...]

Nee,.... als je kijkt in de link of eerst download en installeert dan zie je dat dit een andere versie is..
Ok, jsut checking d:)b . Ik had niet de behoefte om een download van een mij onbekende Russische site te bekijken.

• PRM2D4
FightingAce schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 17:07:
[...]

Ok, jsut checking d:)b . Ik had niet de behoefte om een download van een mij onbekende Russische site te bekijken.
Je ben heus niet verplicht te downloaden hoor 😉

Edit; je mist alleen dan wel een mooie mod 😆

[ Voor 47% gewijzigd door PRM2D4 op 29-03-2018 17:12 ]

• PRM2D4
Beakzz schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 16:47:
Die €3 betaal ik graag voor een goede mod. Hopelijk dat iemand er snel skins voor maakt, want volgens mij is deze beter dan de mod van €10 die wel de skins heeft. En die zijn me te Frans :+
Daarom post ik ook deze mod.. deze heeft wel skins en een halo die erop of af kan met een drs app.. beter dan die rss.. en voordeel deze is gratis 😉 en werkt super.

• artworx2010
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-10 19:46
Alfa90_Buttje schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 12:11:
[...]

Let wel op dat je met de LUTgenerator de file ook aanroept in ff_post_process.ini

[...]

.. en dat je daarna niet meer met de ffb force mag schuiven want dan verdwijnt deze verwijzing.

[...]

.. en verzeker je ervan dat "MIN FORCE should be set to 0 in Assetto Corsa" <-- heel belangrijk!!
Ik ga het zometeen weer proberen met jou tips.
Ben benieuwd.!!

• Beakzz
promise2die4 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 17:14:
[...]

Daarom post ik ook deze mod.. deze heeft wel skins en een halo die erop of af kan met een drs app.. beter dan die rss.. en voordeel deze is gratis 😉 en werkt super.
Volgens mij is het gewoon de ACFL mod die van de week gereleased is door een Frans modteam. Dus dan is dit gewoon een illegale link. Kan echt nergens iets vinden over een 3e partij die een mod heeft gemaakt. Correct me if i am wrong. Maakt mij verder niet uit, maar ben wel benieuwd.

YouTube: F1 2018 Mod for Assetto Corsa! ACFL Releases Their 2018 Spec Formula...

Ik koop wel gewoon die van RSS aangezien die ook beter rijdt volgens velen. De skins volgen vanzelf wel.

[ Voor 9% gewijzigd door Beakzz op 29-03-2018 18:12 ]

• PRM2D4
Beakzz schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 18:10:
[...]

Volgens mij is het gewoon de ACFL mod die van de week gereleased is door een Frans modteam. Dus dan is dit gewoon een illegale link. Kan echt nergens iets vinden over een 3e partij die een mod heeft gemaakt. Correct me if i am wrong. Maakt mij verder niet uit, maar ben wel benieuwd.

YouTube: F1 2018 Mod for Assetto Corsa! ACFL Releases Their 2018 Spec Formula...

Ik koop wel gewoon die van RSS aangezien die ook beter rijdt volgens velen. De skins volgen vanzelf wel.
:N

Dit is een upgrade van de 2017 versie daar heeft acfl of rss niks mee te maken.. f1 mania maakt al vanaf 2015 deze mod en upgrade hem steeds.

Maar nogmaals downloaden van deze mod is echt geen verplichting hoor.

Edit; https://akosfodi.wixsite.com/fodiakos/assetto-corsa-mods

[ Voor 19% gewijzigd door PRM2D4 op 29-03-2018 19:33 ]

• PRM2D4
AssettoCorsa : Overtake a car F1 2018 spotter audio app

http://www.racedepartment...2018-spotter-audio.19647/

• DutchDevil79
We are live!
DutchDevil79 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:27:
Donderdag weer een nieuwe race voor het GT4 kampioenschap. Erg mooie gevechten gezien op Donington waarna we nu Engeland achter ons laten. En wat verder weg in Japan belanden. Een mooie baan met veel historie, Suzuka. Een echter rijders baan en ik denk dat we er weer mooie gevechten zullen zien. Hopelijk ook een leuke opkomst.

Gathering of Tweakers Thurday Night fun league GT4

Tracklist

15-03-2018 Brands Hatch GP
22-03-2018 Donington park GP

29-03-2018 Suzuka GP

05-04-2018 Mugello
12-04-2018 Tor Poznan
19-04-2018 Zandvoort
26-04-2018 Zolder
03-05-2018 Vallelunga Classic

Inschrijven

• Inschrijven is niet verplicht. Wel word het op prijs gesteld om te laten weten dat je mee wil doen aan het kampioenschap door te reageren op deze post. Zo kunnen we een inschatting maken van wie er van plan is mee te rijden.

Tijdschema

• 20.30 - 20.50 | Race 1
  • 21.00 - 21.20 | Race 2 (reversed grid)

Server Info

Teamspeak

Downloads

Zorg ervoor dat je de Porsche Cayman GT4 skinpack en GT4 trackpack download van onderstaande link:

Tussenstanden

iRacing Profiel

• JohnnyV

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Dankje, kan ik er toch een beetje bij zijn. Ik weet niet wat er is/was maar mijn ffb was overdreven er zat totaal geen gevoel meer in. Alles was overdreven bekrachtigd, geen gevoel in asfalt/kerbs, enz.

Hoop dat ik het snel gefixt krijg, anders neem ik even een zomerstop. Ben er wel een beetje klaar mee :(

Edit:
Werd het te spannend in de 2e race op het eind? Sluit je hem af ;(

[ Voor 6% gewijzigd door -Sander- op 29-03-2018 21:25 ]

• JohnnyV
-Sander- schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 20:46:
[...]

Dankje, kan ik er toch een beetje bij zijn. Ik weet niet wat er is/was maar mijn ffb was overdreven er zat totaal geen gevoel meer in. Alles was overdreven bekrachtigd, geen gevoel in asfalt/kerbs, enz.

Hoop dat ik het snel gefixt krijg, anders neem ik even een zomerstop. Ben er wel een beetje klaar mee :(

Edit:
Werd het te spannend in de 2e race op het eind? Sluit je hem af ;(
Ik was al P1 dus niet zo spannend meer >:)
En mn batterij was op :F

• JohnnyV
race1: 7:33
race2: 35:22, leuke eerste ronde en leuke gevechten met @negnojneorej en @HAT_W

• Alfa Novanta
Die eerste ronden zat ik je ook aardig op de huid Johnny :P

Helaas was het van te-korte-duur maar toch ff leuk!! :)

3e plek *O*
5e plek na 8ste te hebben gelegen :/

Sorry van dat tikje Viggen, maar je bent toch nog voor me gekomen .. was niet mijn bedoeling, ik lifte al vroeg, maar jij remde voor die snelle bocht wat voor mij niet zo nodig was, dus klapte ik redelijk bij je binnen! ;w

• JohnnyV
Alfa90_Buttje schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 21:58:
Die eerste ronden zat ik je ook aardig op de huid Johnny :P
Was jij dat die heel de tijd liep te flashen met je lichten :P
Das alleen voor langzamere autos hoor >:)

• Alfa Novanta
owjah, ik zie het .. flash zit onder mijn push-to-talk knop gemapped :o

moet ik volgende keer maar wat minder praten dan :+

[ Voor 19% gewijzigd door Alfa Novanta op 29-03-2018 22:03 ]

• negnojneorej
johnnyverhoeff schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 21:47:
[...]

Was mooi weer. domme fout van mij bij die blinde linker na de esses. Had wat langer kunnen duren dat gevecht.
Overigens staan de laatste minuten er niet op, toen kwam ik weer wat dichterbij. Zwart beeld.

• Beakzz
promise2die4 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 19:06:
[...]

:N

Dit is een upgrade van de 2017 versie daar heeft acfl of rss niks mee te maken.. f1 mania maakt al vanaf 2015 deze mod en upgrade hem steeds.

Maar nogmaals downloaden van deze mod is echt geen verplichting hoor.

Edit; https://akosfodi.wixsite.com/fodiakos/assetto-corsa-mods
Zeg niet voor niks correct me if im wrong hé. Je zet een link neer zonder een uitleg naar een .exe bestand op een vage site en ongeveer tegelijk met 2 ,mods die uitkomen. Het maakte me gewoon achterdochtig. Neem het niet persoonlijk zou ik zeggen ;)

• PRM2D4
Beakzz schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 22:23:
[...]

Zeg niet voor niks correct me if im wrong hé. Je zet een link neer zonder een uitleg naar een .exe bestand op een vage site en ongeveer tegelijk met 2 ,mods die uitkomen. Het maakte me gewoon achterdochtig. Neem het niet persoonlijk zou ik zeggen ;)
Dat jij het een vage site vind wil niet zeggen dat het een vage site is he. Ik vind pornhub een vage site maar kijk eens hoeveel hits die per dag krijgt😎 En er staat een uitleg bij dat het een f1 mod is,.. en op tweakers zijn illegale/betaal mods verboden zou zeggen rtfm 😂😂

Maar goed fijne pasen...

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-11 14:33
gsiteren was de opkomst net wat beter dan de vorige keer :), race 1 van begin tot einde een gevecht gehad om p5, ik zat tot de laatste ronde op een .5-1s van p5 (volgens mij een jeroen) af tot mijn pc even hing en ik een bocht miste. Viggen miste vervolgens ook de bocht voor het viaduct dus daarna was het gewoon over de finish rijden in p6. Race 2 raakte ik mijn flipper blijkbaar aan voor de start en reed ik aan voor het rood was gedoofd, dus drive through en race voorbij.

Maar qua even hangen, ik heb dat vrij regelmatig, bv als iemand een room joined of als nr1 over de finish heen komt bv. Waarschijnlijk ligt het gewoon aan mijn aftandse pc, maar heeft iemand anders dit toevallig ook af en toe?

• raymondw
Maar qua even hangen, ik heb dat vrij regelmatig, bv als iemand een room joined of als nr1 over de finish heen komt bv. Waarschijnlijk ligt het gewoon aan mijn aftandse pc, maar heeft iemand anders dit toevallig ook af en toe?
Ja, heb hetzelfde gezien
Ik kon het zelf terug voeren tot HDD toegang, nu staan alle game opname mogelijkheden uit, op die van AC na.
Aangezien ik Windows alleen gebruik voor AC heb ik swap ook uitgezet, met 16GB is dat niet nodig.

Heel af en toe zie ik nog een stutter, maar dat is gelukkig maar een fractie van een sec.
Niet genoeg voor mij om in de resource logs van Windows te duiken :)

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

johnnyverhoeff schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 21:47:
[...]

Gaaf om zo toch nog te kunnen volgen. Extra leuk dat het met een helmet cam is opgenomen!
:)

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

• Beakzz
PD010 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 07:45:
[...]

Dat jij het een vage site vind wil niet zeggen dat het een vage site is he. Ik vind pornhub een vage site maar kijk eens hoeveel hits die per dag krijgt😎 En er staat een uitleg bij dat het een f1 mod is,.. en op tweakers zijn illegale/betaal mods verboden zou zeggen rtfm 😂😂

Maar goed fijne pasen...
Oh ja en dat weet ik natuurlijk ook dat jij de regels weet 8)7 Sorry dat ik op je behoorlijk kleine teentjes heb getrapt >:)

• DutchDevil79
Waren weer 2 mooie races. Race 1 had ik een mooie pole position gepakt. De start was ook wel aardig en kon de eerste 2 rondes ook voor het veld uit rijden. Jammer genoeg daarna een fout gemaakt waardoor ik even de grindbak in ging en 2 plaatsen verloor. Moest toen Butje voorbij om weer aansluiting met Johny te krijgen. Dat lukte na wat druk te zetten maar Johny had toen al een aardig gat geslagen. Waarna zijn ronde tijden ook nog eens iets beter waren dan de mijne. Dus maar uitgereden op P2.
Race 2 had ik een wereld start. Meteen 4 man voorbij en kon uit het gedrang bij de eerste bocht blijven. Echter bij de hairpin ging het mis. Ik tikte Jeroen ietsje aan en daarna begon mijn auto beetje te glijden. Waarna Viggen achter me nog een extra tik gaf waardoor ik ernaast spinde. Kwam zo weer achteraan het veld te liggen. Nog wel een inhaal race gereden die eindigde op P4. Jeroen Jongen was toen net wat te ver weg om ook nog het podium te halen.

Nu op naar Mugello volgende week. Een circuit dat bij iedereen wel bekend is denk ik zo.

iRacing Profiel

• Pellaagarion
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07 19:50

Pellaagarion

Jeroen D

Bastard schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 08:33:
gsiteren was de opkomst net wat beter dan de vorige keer :), race 1 van begin tot einde een gevecht gehad om p5, ik zat tot de laatste ronde op een .5-1s van p5 (volgens mij een jeroen) af tot mijn pc even hing en ik een bocht miste. Viggen miste vervolgens ook de bocht voor het viaduct dus daarna was het gewoon over de finish rijden in p6. Race 2 raakte ik mijn flipper blijkbaar aan voor de start en reed ik aan voor het rood was gedoofd, dus drive through en race voorbij.

Eerste race had ik inderdaad hard moeten vechten om jou van de 5e plek af te houden! Maar het was het wel echt een heerlijk gevecht en volgens mij ook allemaal redelijk binnen de regeltjes. Race 2 had ook een mooie start met 3 naast elkaar door de eerste paar bochten. Helaas maakte ik een domme eigen fout waardoor ik op de laatste plaats belande maar een leuke inhaal race gereden. Het was een mooi vecht avondje!

• HAT_W
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-05-2021
DutchDevil79 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 11:02:
Waren weer 2 mooie races. Race 1 had ik een mooie pole position gepakt. De start was ook wel aardig en kon de eerste 2 rondes ook voor het veld uit rijden. Jammer genoeg daarna een fout gemaakt waardoor ik even de grindbak in ging en 2 plaatsen verloor. Moest toen Butje voorbij om weer aansluiting met Johny te krijgen. Dat lukte na wat druk te zetten maar Johny had toen al een aardig gat geslagen. Waarna zijn ronde tijden ook nog eens iets beter waren dan de mijne. Dus maar uitgereden op P2.
Race 2 had ik een wereld start. Meteen 4 man voorbij en kon uit het gedrang bij de eerste bocht blijven. Echter bij de hairpin ging het mis. Ik tikte Jeroen ietsje aan en daarna begon mijn auto beetje te glijden. Waarna Viggen achter me nog een extra tik gaf waardoor ik ernaast spinde. Kwam zo weer achteraan het veld te liggen. Nog wel een inhaal race gereden die eindigde op P4. Jeroen Jongen was toen net wat te ver weg om ook nog het podium te halen.

Nu op naar Mugello volgende week. Een circuit dat bij iedereen wel bekend is denk ik zo.
Er werd lekker stevig geraced, was leuk !

Trouwens, op de race kalender van Assetto-corsa.nl staat volgende week Tor Poznan, was ik bijna op de verkeerde baan gaan oefen ;)

• DutchDevil79
Owh zal het even melden bij Renee. Maar volgende week is Mugello aan de beurt ja.

iRacing Profiel

• Hupske

Hupske

AFCA

FightingAce schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 11:58:
[...]

Fair enough. Rollende start is inderdaad geen garantie, dat liet Blancpain vorig jaar goed zien. Maar daarom ook pas na de chicane. Maar ik begrijp dat dit inderdaad wat geregel is en afhankelijk is van iedereen op Teamspeak hebben en daadwerkelijk luisteren, etc. We gaan het zien maandag :+ .

[video]
Zie ik hier nu de Mercedes ook achteraan rijden?

*Correctie. Zitten hier aardig van voren :9

[ Voor 4% gewijzigd door Hupske op 30-03-2018 13:17 ]

• Alfa Novanta
@phoentje zie je kans om het GT4 kampioenschap nog even bij te werken na gister? bvd :)

• raymondw
@JW van Wijngen
Ondanks dat het idd een slachtschip is, gaat hij uiteindelijk echt wel de hoek om ;)

• phoentje
  • Niet online

Afbeeldingslocatie: http://www.assetto-corsa.nl/wp-content/uploads/2018/02/GT3_Monza-640x320.jpg

Lineup 02-04-2018

Rene Vos
Halewijn Vermeulen
Jerry V
Bas Berkhout
Raymond W
JW van wijngen
Alexander de Loor
JohnnyV
Eelco V
Bart Jansen
Benny Ramaekers
Klaas Wester
Jay Ligtvoet
Jeroen Jongen
Sander Z
Jeroen.Tubee
Dennis Krol
Joost vB
Patrick T
Klaas Jan Dijkema
Mike Bult
Michiel Hutman
Ivo de Groot
Jos Swarthoff
Jeroen D

• DutchDevil79
Ik heb een groep in Skype waar we af spreken zo af en toe wat te racen samen in AC. Wei wil joinen Skype instaleren en ff op link drukken:

https://join.skype.com/cE9l31CzenNJ

iRacing Profiel

• DutchDevil79
Oki we gaan even wat rondjes doen. Starten met de Ferrari 312T vs Lotus 72D op Watkins Glen Classic

Track hier te downloaden:

http://www.racedepartment...glen-international.20204/

Room: GoT Fun Server

Join nu. 45 min qualy

iRacing Profiel

• bsty
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-02-2021

bsty

Bart J

Iedereen klaar voor vanavond?

Zo moet het vanavond in ieder geval niet:

[ Voor 23% gewijzigd door bsty op 02-04-2018 14:08 ]

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:47

K-Jay

Klaas Jan

Jongens, ik kan niet meedoen vanavond. Heb een deadline te halen. Dus de achterhoede moet het even zonder mij doen :) Veel succes en plezier.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

• jayyzz
bsty schreef op maandag 2 april 2018 @ 14:08:
Iedereen klaar voor vanavond?

Zo moet het vanavond in ieder geval niet: [video]
Ik heb er zeker zin in! Helaas nog niet kunnen oefenen, dus zometeen maar gelijk de baan op om ff te oefenen. :+

• JohnnyV

• jayyzz
1e race ging aardig, op mijn pit stratagy na.
9e (of 10e gequallyd), waarna ik een aardig begin had. Uiteindelijk prima gereden, maar door mijn pit stategy (halve tank, en weer halve tank tanken in pits) stond ik ipv 1 seconde achter Rene, 28 seconden achter Rene (na zijn pitstop 2 laps later)

Ergens in de laatste 10 minuten zelf nog gespind, waardoor ik 3 plekken verloor. Uiteindelijk nog p(12?) geeindigd.

Race 2 was de qually geweldig. p7 met een SB van de Mclearen. Na de eerste paar bochten naar p5 kunnen boksen, en daar ook lang gereden tussen Michiel en Ivo. Helaas maakte ik zelf een fout in de dubbele s bochten, waardoor ik spinde en helemaal terug knalde naar p15. Hier heb ik nog ff met Jeroen gespard, waarbij we allebij elkaar zo nu en dan aantikte.

Aan het einde nog heeeeeeeel spannend met Rene gehad, wat resulteerde in een fotofinish die Rene (?) heeft gewonnen. @phoentje ,kan je het nog even nachecken, ben wel erg benieuwd :+

Al en al erg leuk, maar dit circuit was een zwakke voor de McLearen. Hopelijk is Spa wat sterker voor de McLearen.

[ Voor 3% gewijzigd door jayyzz op 02-04-2018 22:10 ]

• Hupske

Hupske

AFCA

Race 1:
https://hupske.stackstorage.com/s/FJDZpiRYlpUIIv1

Race 2:
https://hupske.stackstorage.com/s/6lRYm5LJaEnfask

Zitten mooie momenten tussen :D

Race 1 was voor mij overigens een drama. Vooraf had ik eerst een dramatische fps. Pc maar opnieuw opgestart. Gelukkig fps was weer goed. Maar toen weer geen geluid. Dus maar 2 rondes gereden in de Q en nagenoeg achteraan met de start. Start ging al slecht, want had de gearing aangepast tegenover alle andere races en de Mercedes kwam totaal niet van zijn plek af. Eenmaal op gang was het overal even een plekje zoeken. Eenmaal mijn plekje gevonden kreeg een tik van Eelco, waardoor ik met de neus andersom kwam. Weer opgang gekomen en gelijk de volgende bocht ging ik er weer af. Tijdens het oefenen is die bocht altijd goed gegaan, maar tijdens de race was dat blijkbaar niet mogelijk. Vervolgens weer een bocht verder en hop daar ging de auto weer.
Toen nog even tijdje doelloos rond gereden, maar uiteindelijk besloten om maar in de pits te gaan staan en te kijken bij de rest.

Race 2 was een stuk leuker. Q geen tijd neergezet, dus mocht helemaal achteraan starten. Niet erg want kon zo rustig wat ontwijken en zelf langzaam naar voren rijden. Eerste chicane zat erop en was alweer 4 plekken opgeschoten. Op het rechte stuk ronde 1 Eelco uiteindelijk ingehaald, want de Mercedes heeft een stuk hogere top snelheid. Toen kon de jacht beginnen op Patrick. Binnen een ronde zat ik al op zijn bumper. Na 2 rondes maakt hij een klein foutje en de Mercedes kon er weer met zijn befaamde snelheid voorbij.
Nou toen zat Rene voor mij, maar die was even snel als ik, dus uiteindelijk kreeg ik Klaas en Jeroen D voor mij rijden. In ongeveer 7 rondes zat ik er kort op. Mede mogelijk gemaakt door @mjmbult die een treintje had gecreëerd.
Uiteindelijk pak ik Klaas en Jeroen allebei tegelijk op het rechte stuk bij start finish :D
Toen was Rene de volgende en die kon blijkbaar mijn druk niet aan, want 2 rondes voor het einde maakte hij een foutje waardoor hij van de baan vloog :P
Helaas was Mike toen net te ver weg om in te halen en moest ook op mijn benzine gaan letten :+

[ Voor 86% gewijzigd door Hupske op 02-04-2018 22:40 ]

• FightingAce
Eindelijk een circuit wat simpel genoeg is voor me en wat geschikt is voor de Mercedes. Twee 6e plekken dankzij wat meevallers.

Eerste race een slechte start, maar wel de stilstaande wagen na de chicane kunnen ontwijken en wat plekken kunnen behouden ondanks een schakelfout. In de tweede chicane in gevecht met Joost die me wat te weinig ruimte gaf in de tweede knik waardoor ik wat plekken verloor. Toen aardig door moeten rijden. Wel maakte ik nog een foutje in de tweede Lesmo, maar had gelukkig geen grote gevolgen. Nog even met Ivo in gevecht geweest, maar die moest het opgeven vanwege schade en dook de pits in. Daarna niet heel spannend meer geweest, behalve aan het eind toen Jeroen J rap dichterbij kwam, maar de race was gelukkig niet twee rondes langer. Ook de pitstrategie, doorrijden op softs, ging gelukkig goed hoewel ik 4 gele bandjes had aan het eind.

Tweede race weer een slechte start wat vooral voor Rene slecht uitpakte volgens mij. Ik kon Jeroen nog net ontwijken nadat hij aangetikt werd en daarna een paar rondes met Mike in gevecht. Heerlijk close racen en ik kon hem in de tweede chicane passeren. Dat was wel millimeterwerk. Daarna het gat langzaam kunnen uitbouwen en naar Klaas toe gereden. Doordat hij wijd ging in de Parabolica kon ik er eenvoudig langs op het rechte stuk. Hij raakte daarna met Mike in gevecht zodat ik het gat kon vergroten. Echter, voor mij ging het te snel om dichterbij te kunnen komen. Door een spin van Jay en het wijd gaan van Joost toch nog twee plekken kunnen opschuiven.

Al met al weer genoten. Met name de tweede race, continu geconcentreerd moeten rijden en mooie faire gevechten :) .

• J.oost
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:39
FightingAce schreef op maandag 2 april 2018 @ 22:18:
Eindelijk een circuit wat simpel genoeg is voor me en wat geschikt is voor de Mercedes. Twee 6e plekken dankzij wat meevallers.

Eerste race een slechte start, maar wel de stilstaande wagen na de chicane kunnen ontwijken en wat plekken kunnen behouden ondanks een schakelfout. In de tweede chicane in gevecht met Joost die me wat te weinig ruimte gaf in de tweede knik waardoor ik wat plekken verloor.
Sorry daarvoor nog Alexander, nam die chicane inderdaad (onnodig) ruim. Gelukkig heb ik niet teveel drama veroorzaakt :P

• Alfa Novanta
Gezien ik bij het oefenen niet verder kwam dan een 1:49:2xx en de rest 48'ers 47'ers en Bart zelfs een 46'er had, zou dit wéér een race gaan worden om te overleven.. aanvallen zat er bij voorbaat al niet in.

Race 1 vanaf 12e plek aangevangen .. en toen een matige start, want voorzichtig .. dus als 12e ook de chicane uit 8)7 .. toen inderdaad zien te overleven .. tijdje achter Mike aangereden en na diens pitstop kwam ik nipt eerder over het rechte eind en kon ik Mike bij het aanremmen van de chicane inhalen, om door een ringetje te halen O+ Uiteindelijk ook door wat foutjes van anderen met Mike in mijn kielzog als 9e over de streep gekomen. Op zich niet onaardig.

Race 2 als 11e aangevangen na een PB 1:48:890 te hebben gereden, zowaar voor @phoentje :D
Start ging nu wel lekker en kon na de chicane als 8ste lekker rondtuffen .. echter werden de auto's achter mij alsmaar groter .. tot ik inderdaad enige malen sitting duck was op het rechte eind :/
Ik dacht dat de Ferrari 488 met 277km/h geen rare topsnelheid had .. maar kennelijk toch, want de McLarens deden niet voor de Ferrari onder en doorgaans is de 488 toch wat sneller. Uiteindelijk wat mensen voorbij zien gaan, een BMW van Jeroen D nog even terug gepakt, maar uiteindelijk was er geen houden aan en kwam ook die mij op top voorbij gestoomd .. en rémmen dat kreng! :o
Uiteindelijk als 11e over de finish .. teleurstellend dat ik niet een betere vuist had kunnen maken, maar zoals vooraf gedacht zou dit geen makkelijke race worden, en dat kwam ook zo uit.

Ik reed rond met de wings op 0-3 en op top 277km/h .. voor de Ferrari anders een prima waarde! Vorig jaar zou ik het daar niet mee gered hebben, dan was de kont vogelvrij geweest. De 488 lag eigenlijk prima zo :)
Maar ja, als de rest met 0-2 0-1 en Bart 0-0 rond rijdt .. 8)7

Net nog even wat rondjes op 0-2 gereden .. dat was wel wat spannender dan op 0-3 maar kreeg wel een paar ronden eruit .. maar 1:49:2xx was zo even het beste .. dus met meer risico op blunders zou 0-3 de betere keus zijn geweest. Benieuwd of ik uiteindelijk met 0-2 of zelfs 0-1 sneller had kunnen zijn, maar dat bewaren we dan voor de volgende keer. Die tests die ik nu gedaan had waren veel te risicovol om succesvol te zijn.. die 488 is best een lastig ding om goed te krijgen :P

Spa zal denk ik weer wat leuker gaan worden met wat meer bochten erin ;)

btw .. vanavond veel close racing gezien, mooie acties met inhalen, zij-aan-zij door bochten .. of ik was er nipt voor hier en daar .. maar SUPER CLEAN .. echt vet!!! d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 02-04-2018 23:45 ]

• phoentje
  • Niet online
40 plekken beschikbaar. Let op dit is een Endurance van 90 minuten!

Afbeeldingslocatie: http://www.assetto-corsa.nl/wp-content/uploads/2018/02/GT3_Spa-640x320.jpg

Tracklist

Inschrijven

Tijdschema

• 19.30 - 20.30 | Qualify Practice
  • 20.30 - 22.00 | Race

Server Info

Teamspeak

Downloads

Tussenstanden

• Kevin Kater
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-09 16:29
Sinds gisteren zegt Steam opeens dat Assetto Corsa opeens niet meer in geïnstalleerd bij mij :(
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Niet zo veel zin om alles weer opnieuw te downloaden en vooral te installeren...

• phoentje
  • Niet online
Kevin Kater schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 11:54:
Sinds gisteren zegt Steam opeens dat Assetto Corsa opeens niet meer in geïnstalleerd bij mij :(
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Niet zo veel zin om alles weer opnieuw te downloaden en vooral te installeren...
Heb ik ook gehad. Dan is je bibliotheek beschadigd. Ik heb volgens mij toen Steam volledig verwijderd en daarna opnieuw geïnstalleerd. Vervolgens heb ik de gamefolder toen opnieuw toegewezen.

• Kevin Kater
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-09 16:29
Ok, ga ik dat proberen
Pagina: 1 ... 76 ... 129 Laatste