Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com
Op zich sluit ik mij aan bij de opmerking van @phoentje het ge-lul valt nog wel mee. Tijdens de kwalificatie (bijvoorbeeld op de norschleife) zet ik hem nog wel eens op mute om me te kunnen concentreren op mijn lap. Maar tijdens de race is het voordeel doorgaans groter dan de ergernis, al is dat uiteraard persoonlijk. Het is wel fijn dat wanneer er iemand jou op de kont zit je, je even kunt aangeven waar hij er voorbij kan. Of wanneer je een move wilt maken de pits in te gaan .. Scheelt weer een onbesuisde actie. En tijdens de stille momenten wanneer je in niemandsland zit, is het wel leuk om te horen wat de rest doet.Kayeos72 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 10:46:
Dan is het kampioenschap voor mij afgedaan, ik kom niet op teamspeak. Als ik rumoer wil horen, ga ik wel naar een café. Succes verder.
Op zich ben ik ook geen voorstander van verplichtingen. We komen voor de fun en daarnaast is het maar een spelletje (ja toch?). Je merkt dat de drempel toch hoger wordt hierdoor. mompelt iets over nicknames
Ik denk dat wanneer je vlak voor aanvang op TS zit en hem tijdens de race/kwali mute het wel dragelijk moet zijn. Het zou jammer zijn als je het hier om zou laten schieten, temeer als je tot op heden fijn meegereden hebt steeds.
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Was toch wel handig in de strijd met een aantal mensen.
Als je wat vaker rijd en oefent voegt het wel wat toe.
Zit inmiddels vaak met Halewijn te overleggen in practice sessies.
[ Voor 29% gewijzigd door raymondw op 19-03-2018 11:37 ]
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Nee, het is alleen een race ding.gooien101 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 11:55:
Ik ben het helemaal eens over de TS verplichting in de race en quali, een vraagje. Moet je ook op TS zitten met de practice? Vaak zijn er dan maar 2 man op de server en die rijd je niet zo snel in de weg als je enigsinds in de spiegels kan kijken..
Ik zou het met een oefen sessie ook mega irritant vinden, alle mensen die steeds erbij komen of weg gaan.
Zou je gek van worden
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
I7 4790K @4,7Ghz | Founders Edition 1080ti | 32GB DDR3 1866Mhz | Custom hardline watercoolingloop | Thrustmaster T500 RS |
Je kan altijd nog iedereen muten tijdens de raceKayeos72 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 10:46:
Dan is het kampioenschap voor mij afgedaan, ik kom niet op teamspeak. Als ik rumoer wil horen, ga ik wel naar een café. Succes verder.
Wanneer het gelul teveel wordt na ronde 1 lekker op mute en gaat weer uit wanneer ik in de buurt kom van een ander. Heb zelf ook mijn concentratie nodig om mee te rijden, maar op deze manier nooit een probleem.
(en mensen met een harde irritante stem zet ik gewoon uit)
Echter, ik zou het wel op prijs stellen als iedereen push-to-talk zou gebruiken. Het gebeurt toch regelmatig, met name in de eerste paar ronden, dat er bij incidenten flink wat wordt geroepen en dat mag best minder. Ook komt er af en toe een "oerschreeuw" door de speakers, racen is opwindend hoor, maar ik hoef niet per se mee te genieten. In de kwali zit ik daar niet zo mee, een gezellig sfeer is ook belangrijk, maar in de race vind ik het vervelender. Ook voorkomt dit het geklik van shifters etc.
Gewoon meldingen uitzettenraymondw schreef op maandag 19 maart 2018 @ 12:00:
[...]
Nee, het is alleen een race ding.
Ik zou het met een oefen sessie ook mega irritant vinden, alle mensen die steeds erbij komen of weg gaan.
Zou je gek van worden
Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com
of als Darth Vader weer eens mee rijdtFightingAce schreef op maandag 19 maart 2018 @ 13:16:
Echter, ik zou het wel op prijs stellen als iedereen push-to-talk zou gebruiken. Het gebeurt toch regelmatig, met name in de eerste paar ronden, dat er bij incidenten flink wat wordt geroepen en dat mag best minder. Ook komt er af en toe een "oerschreeuw" door de speakers, racen is opwindend hoor, maar ik hoef niet per se mee te genieten.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=stOjeylx4Fw]
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Ff ac grabber downloaden voor je ac start ff deze grabber aanzetten en alles wordt netjes opgenomen.. 👍jayyzz schreef op maandag 19 maart 2018 @ 12:34:
Ik ga vanavond eens kijken of ik de replay feature werkend kan krijgen van Assetto Corsa. Replay time en max size al aangepast. Kijken of ie het eindelijk goed meepakt
P9 kunnen quallificeren, maar bij de start per ongeluk in de 1e versnelling gezet... Hierdoor moest ik een drive trough doen in de 2e lap, waardoor ik terugkwam op p26. Dit zorgde voor een leuke inhaalrace voor mij die eigenlijk best wel soepel ging op 1 inhaalactie na, waarbij ik bij het einde van de bocht net de ander aantikte. Gelukkig spinde deze persoon niet en kon deze recoveren, waar ik blij van werd.
Voor de pits had ik terug kunnen klimmen naar p15, waarna ik uiteindelijk naar p10 kunnen rijden. Best goed voor mijn doen.
Race 2 was de qually beter. P7. Helaas in bocht 3 eruit getikt door een Porsche, waarna ik helemaal achteraan kon aansluiten. Hierna heb ik nog wat gebatteled met (klaas Jan?) maar door wat inschattingsfoutjes van mij heb ik hem in een 90graden bocht eraf getikt... Hierna nog mooi kunnen battelen met Bas, waarna hij te laat remde en mij voorbij liet gaan.
Uiteindelijk toch nog p15 kunnen eindigen.
In kort, race 1 ging erg goed, race 2 was helaas wat onhandiger van mij,..
I7 4790K @4,7Ghz | Founders Edition 1080ti | 32GB DDR3 1866Mhz | Custom hardline watercoolingloop | Thrustmaster T500 RS |
Ik reed in de Porsche waar je in race 2 contact mee had. In mijn ogen tikte je me rechtsachter tegen m'n kont. Ik had je wel gezien en ik had wellicht iets meer ruimte kunnen laten, maar volgens mij wilde je in een gat duiken wat er niet was. Wel jammer dat het je race kostte.jayyzz schreef op maandag 19 maart 2018 @ 22:05:
Race 2 was de qually beter. P7. Helaas in bocht 3 eruit getikt door een Porsche, waarna ik helemaal achteraan kon aansluiten. Hierna heb ik nog wat gebatteled met (klaas Jan?) maar door wat inschattingsfoutjes van mij heb ik hem in een 90graden bocht eraf getikt... Hierna nog mooi kunnen battelen met Bas, waarna hij te laat remde en mij voorbij liet gaan.
Uiteindelijk toch nog p15 kunnen eindigen.
In kort, race 1 ging erg goed, race 2 was helaas wat onhandiger van mij,..
Verder leuke races. In beide races een battle met @Hans1990, race 1 ik voorop, race 2 Hans voorop
race 2 als 11e gestart en na bocht 1 moest ik alles en iedereen ontwijken en kwam in het grind terecht weer iedereen ervoorbij en weer als laatste
P.s ik hoorde het meer maar Jeroen Jongen moest ik een aantal keer ontwijken na een divebomb of op plekken waar niet ingehaald kan worden. Als ik dit niet deed lagen we er beide af. Beetje zonde want zo krijg je iedereen er weer achter op en zorgt dat weer voor problemen.
https://hupske.stackstorage.com/s/DEUHsOhRbDa7cj2
Race 2:
https://hupske.stackstorage.com/s/qaIqQEfWklgdQXQ
Ik heb mij wel weer vermaakt vanavond.
Race 1 op de Mediums was erg tricky om mee te rijden, maar ook wel lekker om vanaf ronde 1 alleen maar rondjes te rijden en steeds zien dat je weer mensen in haalt.
Q 17e, race 13e.
Race 2 was nog een stuk beter. Alles weer kunnen ontwijken en rustig mijn ronden kunnen rijden.
Laatste seconden was het nog spannend met Jeroen Jongen, maar kon hem afhouden
Q 22e, race 11e.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Uiteindelijk voor @mjmbult kunnen blijven en de race kunnen uitrijden.
De tweede race had ik een redelijke Q, maar de start was nog beter door wat mensen in het grind.
Op P14 gespinned na een inschattingsfout bij/achter Hat, iets was stuk, maar geen idee wat...
Auto was zelfs na een reparatie in de pit niet te houden, en dat is wel gek...
Maar aangezien het niet mijn circuit was... op naar Laguna Seca!
Dat was met mij ja. Ik kon je steeds nét voorblijven met m'n bandjes die af en toe behoorlijk rood kleurden. Je tikte me er niet helemaal af gelukkig, maar wel genoeg uit balans om door iemand anders ingehaald te worden. Ik hoorde je excuses nog op TS. No problem, 't was ook niet dat we om de koppositie aan het vechten waren ofzojayyzz schreef op maandag 19 maart 2018 @ 22:05:
René, bedankt weer voor de moeite die je er steeds in steekt (mag ook wel weer eens gezegd worden) en tot volgende week op Laguna Seca allemaal.
Beter remmen=sneller racen: loadcellmod
Wou zeker niet voor een inhaalactie gaan, maar kon ook niet afremmen, want dan zou ik tegen iemand anders aan zitten, dus moest de binnenkant van jou aanhouden.J.oost schreef op maandag 19 maart 2018 @ 22:19:
[...]
Ik reed in de Porsche waar je in race 2 contact mee had. In mijn ogen tikte je me rechtsachter tegen m'n kont. Ik had je wel gezien en ik had wellicht iets meer ruimte kunnen laten, maar volgens mij wilde je in een gat duiken wat er niet was. Wel jammer dat het je race kostte.![]()
Verder leuke races. In beide races een battle met @Hans1990, race 1 ik voorop, race 2 Hans voorop
Maakt allemaal niet uit, kan gebeuren, en het is en blijft allemaal voor de fun
Marius191185 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 22:20:
P.s ik hoorde het meer maar Jeroen Jongen moest ik een aantal keer ontwijken na een divebomb of op plekken waar niet ingehaald kan worden. Als ik dit niet deed lagen we er beide af. Beetje zonde want zo krijg je iedereen er weer achter op en zorgt dat weer voor problemen.

[ Voor 19% gewijzigd door bsty op 19-03-2018 22:55 ]
@phoentje : Volgens mij is de opmaak van je tabel met tussenstanden een beetje aan gort. De tweede sessie staat ook niet bij Sessions volgens mij of mis ik iets?
Race 2 heb je mij ook wel even onder druk kunnen zetten. Zeker in de laatste sector kwam je telkens hard dichterbij. Ik was wel blij dat je wat foutjes maakte en ik wat lucht kreeg
Qually race1 ging eigenlijk best goed, 0,2s van m'n PB kunnen snoepen en net in de top10 gestart.
Bij de start zag ik twee man te vroeg reageren op de lichten dus dat was al winst.
Bocht 1 Jeroen in de andere Z4 gepakt en hoe het kan weet ik niet maar ik was weer met Rene in gevecht. Midden van het circuit een inhaal poging op Hat gewaagd terwijl ik al langs Rene zat maar dat was wat te optimistich. Hat pakte vervolgens Rene en bij de start van ronde 2 zat ik vol bij Rene in de slipstream. Die verdedigde heel slim de binnenkant maar ik zat op de ideale lijn en remde maximaal terwijl Rene terug naar de racelijn kwam tijdens het aanremmen. Ik kon niet meer reageren en ik tikte Rene eraf.
Sorry @phoentje Ik deed wat ik kon om je niet te raken.
Heb op hem gewacht en vond het extra lullig omdat hij al de laatste races veel pech had gehad.
Weer naar voren geknokt en na een paar ronden zat ik weer bij Rene op zijn staart.
Dit keer niet aan de buitenkant maar switchback naar de binnenkant de inhaal actie gedaan.
Verder de hele race achter Ivo en Michel aangereden maar die zaten op mediums en ik had al veel tijd verloren met het incident met Rene in de tweede ronde. Op mijn softs wel de aanval proberen te houden maar met een langere pit-tijd niet verder naar voren kunnen komen.
Wat punten gesprokkeld maar had er meer van verwacht
Race2 was door een slechte qually niet veel beter.
P16 slechts omdat ik in mijn enige flyer een fout maakte.
Wilde nog een tweede doen maar had te weinig brandstof meegenomen, olie dom.
Bij de start kwam ik vol in het gedrang van bocht 3.
aangetikt en gespind en P19 weer over de meet na 1 ronde.
Maar opgeven ken ik niet dus naar voren geknokt en vooral met Alexander een potje gevochten.
Kostte me net teveel tijd waardoor ik Dennis niet kon pakken in de laatste paar bochten.
Blijft wel mooi om die zware bulder van de SLS te horen.
Al met al mager puntjes gescoord waar mijn directe concurrenten om me heen in het kampioenschap betere zaken deden.
Het gevoel wat ik vooral aan deze races over hield is dat het lijkt alsof ik steeds meer op de limiet moet rijden om de top10 bij te houden.
Setup is niet mijn sterkste kant en ik verdwaal meestal in de keuzes.
Misschien nog maar eens wat meer tijd in investeren en uitdiepen.
@Marius191185
Ik weet niet over welke actie je het hebt maar rijd jij in die witte Audi R8 ?
Je remde in het midden van de baan bij die hairpin zo vroeg dat ik niet anders kon dan een uitrem actie doen. Het was of dat of er achter op klappen. Doe ik liever niet.
Ga natuurlijk de replays weer ff checken. Kun je alleen maar van leren.
Dit zou een avondje van schade beperken worden .. weinig risico nemen en voor alles blijven rijden!
Strategie race 1 .. softs eronder en zo kort mogelijk in de pits .. en dan blijven rijden blijven rijden .. euhm .. maar na ronde 1 meteen in druk verkeer, dus dan maar direct de pits in en 27ste aansluiten en dus blijven rijden .. maar ja, tót ik een tik vanachter kreeg en in de rondte ging. Dát is dan net niet wat je wilt op softs die nog 20 ronden moesten. Dus op eieren verder en zo de rondes aaneen geregen. Leuke acties met @-Sander- Met wat doorrijden en aanhouden kwam ik Sander voorbij, maar door die tik kwam hij mij weer voorbij, en verderop door een dwarsligger kwam ik hem weer voorbij .. kon me er nipt tussendoor persen
Uiteindelijk door de pitstops toch nog 12e geworden dus enkele belangrijke punten kunnen binnenslepen.
Race 2 wonder boven wonder een 10e (?) starttijd eruit geperst. Zowaar beter dan race 1
Voor de rest leuk treintje gereden. Kon een Audi R8 niet achter me houden, maar kon hem uiteindelijk tot de streep aardig volgen. En @mjmbult continu bij mij op de staart. Gelukkig trekt die 488 op het rechte eind dan nog aardig door dus geen echte bedreiging gelukkig
Uiteindelijk boven verwachting een vermakelijke avond sturen.
Maar hopelijk ligt Lacuna Seca me weer wat beter.
[ Voor 5% gewijzigd door Alfa Novanta op 20-03-2018 00:00 ]
Ik moet dus even creatief met kurk doen. Op basis van de einduitslag pak ik de 1e QP erbij en geef iedereen de juiste punten. Ik moet namelijk een sessie selecteren en hier punten aan koppelen. Sta je 10e in de QP en ben je 5e geworden dan geef ik de nummer 10 dus de punten van 5 etc etc. (even een appart punten schema maken dus
Het is niet zo goed te zien op de beelden maar ik reed op de 4 de plaats.
Als het geluid aanstaat kan je het wel goed horen.
Het duidelijke geronk van een merc.
Echter omdat de tijden zo dicht op elkaar lagen had ik in de startfase veel moeite met het pakken van de apex ivm de mediums. Warm werden ze wel maar helemaal lekker ging het niet. Ik verloor ruim een seconde per ronde wat voldoende was voor de rest van het veld die op softs reed om het gat te dichten zodra die gemaakt was. Ik moest dus helaas ook meer verdedigen dan normaal, wat niet ten goede ging aan mijn rondetijden. Bij het ingaan was je inderdaad wat te gretig @negnojneorej . Ik ervaarde dit als een heuze dive bomb maar het ging gelukkig net goed en @HAT_W en ik werden er niet door geraakt. Echter aan het einde van het rechte stuk had ik vanaf start finish inderdaad de binnenkant afgedikt. Maar omdat je er nog achter zat was het officieel toegestaan om 1 keer van lijn te wisselen. Dus ik ging daarom iets naar links om de lijn te herpakken. Helaas kwamen we hier in aanraking met elkaar omdat vermoedelijk de 650s nou eenmaal wat harder kan remmen
Na mijn bandenwissel op softs kwamen we elkaar gewoon gelijk weer tegen. Ik kon de druk aardig opvoeren en had wel het idee dat ik sneller was op verse bandjes. Ik liep snel op je in iig. Helaas verloor ik hem toen in de laatste sector bij het aanraken van de kerbs. Je verdedigde daar slim want anders had ik hem er zeker naast gezet bij het aanremmen want ik kon de lijn super strak en kort houden.
Na mijn spin moest ik even bruut verdedigen (Klaas vond dit afsnijden? Ik heb het niet zo ervaren maar indien dit zo was, excuses).
Ik kon het me niet permitteren (sorry) om een langzamere voor me te houden want ik weet dat je niet makkelijk te passeren bent ondanks ik sneller was. Daarna verder op me softs weer flink kunnen duwen tot aan een seconde achter Jay.
Race 2 ging beter. Lekker op softs weg en in de 1e fase van de race net voor de chicane een hele mooie actie op Ivo kunnen uitvoeren. Ik merkte dat ik beduidend sneller was, verbasingwekkend bleef je daarna continu dezelfde pace houden en mocht ik geen fouten maken. Geen bijzonderheden gemerkt in race 2 op de 1e sector na waar er een 650s in de snelle rechter bocht dwars stond. Ik riep nog "Bocht 1 crash" maar dit was natuurlijk bocht 3 zoals Bas al zei
@negnojneorej ik merk wel op (geen idee of je dit ook hoort op TS??) dat er een aantal acties wellicht iets te aggressief zijn van je tijdens de race. Wellicht de moeite waard om je replay terug te kijken of dit terecht is.
Verder bedankt allen voor de prachtige race! Op naar de US of A
negnojneorej schreef op maandag 19 maart 2018 @ 23:24:
Twee races om te vergeten.
Qually race1 ging eigenlijk best goed, 0,2s van m'n PB kunnen snoepen en net in de top10 gestart.
Bij de start zag ik twee man te vroeg reageren op de lichten dus dat was al winst.
Bocht 1 Jeroen in de andere Z4 gepakt en hoe het kan weet ik niet maar ik was weer met Rene in gevecht. Midden van het circuit een inhaal poging op Hat gewaagd terwijl ik al langs Rene zat maar dat was wat te optimistich. Hat pakte vervolgens Rene en bij de start van ronde 2 zat ik vol bij Rene in de slipstream. Die verdedigde heel slim de binnenkant maar ik zat op de ideale lijn en remde maximaal terwijl Rene terug naar de racelijn kwam tijdens het aanremmen. Ik kon niet meer reageren en ik tikte Rene eraf.
Sorry @phoentje Ik deed wat ik kon om je niet te raken.
Heb op hem gewacht en vond het extra lullig omdat hij al de laatste races veel pech had gehad.
Weer naar voren geknokt en na een paar ronden zat ik weer bij Rene op zijn staart.
Dit keer niet aan de buitenkant maar switchback naar de binnenkant de inhaal actie gedaan.
Verder de hele race achter Ivo en Michel aangereden maar die zaten op mediums en ik had al veel tijd verloren met het incident met Rene in de tweede ronde. Op mijn softs wel de aanval proberen te houden maar met een langere pit-tijd niet verder naar voren kunnen komen.
Wat punten gesprokkeld maar had er meer van verwacht
Race2 was door een slechte qually niet veel beter.
P16 slechts omdat ik in mijn enige flyer een fout maakte.
Wilde nog een tweede doen maar had te weinig brandstof meegenomen, olie dom.
Bij de start kwam ik vol in het gedrang van bocht 3.
aangetikt en gespind en P19 weer over de meet na 1 ronde.
Maar opgeven ken ik niet dus naar voren geknokt en vooral met Alexander een potje gevochten.
Kostte me net teveel tijd waardoor ik Dennis niet kon pakken in de laatste paar bochten.
Blijft wel mooi om die zware bulder van de SLS te horen.
Al met al mager puntjes gescoord waar mijn directe concurrenten om me heen in het kampioenschap betere zaken deden.
Het gevoel wat ik vooral aan deze races over hield is dat het lijkt alsof ik steeds meer op de limiet moet rijden om de top10 bij te houden.
Setup is niet mijn sterkste kant en ik verdwaal meestal in de keuzes.
Misschien nog maar eens wat meer tijd in investeren en uitdiepen.
@Marius191185
Ik weet niet over welke actie je het hebt maar rijd jij in die witte Audi R8 ?
Je remde in het midden van de baan bij die hairpin zo vroeg dat ik niet anders kon dan een uitrem actie doen. Het was of dat of er achter op klappen. Doe ik liever niet.
Ga natuurlijk de replays weer ff checken. Kun je alleen maar van leren.
24 plekken beschikbaar. Bij meer inschrijvingen volgt een 2e server. Er is dus een PRE-kwalificatie indien dit zo is. Hier later meer over (na donderdag) Zorg er dus voor dat je alvast oefend en een nette tijd neerzet!!!
Assetto-Corsa.nl - GT3 - Kampioenschap

Tracklist
05-02-2018 Imola [Sprint 40+20]
12-02-2018 Red Bull Ring [Sprint 40+20]
19-02-2018 Black Cat Country Short[Sprint 40+20]
26-02-2018 Mugello [Sprint 40+20]
05-03-2018 Nordschleife [Endurance 90]
12-03-2018 Silverstone [Sprint 40+20]
19-03-2018 Barcelona [Sprint 40+20]
26-03-2018 Laguna Seca [Sprint 40+20]
02-04-2018 Monza [Sprint 40+20]
09-04-2018 Spa [Endurance 90]
16-04-2018 *BONUSRACES 2 tracks op 1 avond. Bathurst&Macau.[20+20]
Inschrijven
- Inschrijven per race is verplicht. Dit kun je hier doen.
- De deadline om in te schrijven is uiterlijk 01-03-2018 23:59
- http://www.assetto-corsa.nl/inschrijven-race/
Tijdschema
- 19.30 - 20.30 | Qualify Practice 1
- 20.30 - 21.10 | Race 1
- 21.25 - 21.30 | Qualify Practice 2
- 21.30 - 21.50 | Race 2
Server Info
- Server name: Assetto-Corsa.nl | Tweakers Racing Community
- Server password: tweakers
Overige Info & belangrijke regels
- Je hebt een auto keuze doorgegeven
- Je hebt je ingeschreven voor de eerstvolgende race
- Je STEAMID is bekend op de server(s) (Dit gaat automatisch al je een keer aan een sessie hebt deelgenomen)
- Je bent aanwezig op Teamspeak (ben je nieuw? Stel je even voor)
- Je hebt Helicorsa of een vergelijkbare addon actief!
- Je houd je aan de race etiketten. http://www.minorating.com/Rules & http://www.assetto-corsa.nl/reglementen/
- Houd je je niet aan de bovenstaande regels dan kun je helaas niet deelnemen.
- Heb je je ingeschreven buiten de deadline (per race). Dan kun je helaas niet deelnemen.
- Voor alle vragen en antwoorden raadpleeg de FAQ. Staat je antwoord er niet bij? Stel dan je vraag op het forum!
- Indien er meer aanmeldingen zijn dan dat er pitboxen beschikbaar zijn volgt er meer informatie hoe de verdeling zal plaatsvinden (2servers)
Teamspeak
- Address: teamspeak.assetto-corsa.nl
- Password: tweakers
Downloads
Tussenstanden
[ Voor 3% gewijzigd door phoentje op 21-03-2018 11:26 ]
Ten eerste bedankt voor de organisatie en alle effort die erin gaat. Maar als ik voor mezelf spreek weet ik een paar dagen van te voren niet of ik maandagavond tijd heb, ik heb me tot dusverre ook onthouden van inschrijven. Gezien ik toch niet alle dagen kan is het kampioenschap voor mij ook niet heel relevant.phoentje schreef op maandag 19 maart 2018 @ 07:32:
Even een belangrijk bericht voor alle mensen die af en toe wel en af en toe niet mee doen met de races van een kampioenschap. Wie de schoen past trekke hem aan.
Een deadline is een deadline. Hoe kan het dan toch dat er mensen zijn die blijkelijk al meerdere races mee doen en toch keer op keer het "vergeten" om in te schrijven. Het is werkelijk waar zo simpel gemaakt dat je zonder nadenken je zelf kan inschrijven. Op dit moment 4 mensen buiten de deadline die zich inschrijven. En sommigen weten het wel heel bond te maken.
Begrijp me niet verkeerd. Ik begrijp ook wel dat het een kwestie is van even de server opnieuw instellen en dan kan die persoon meedraaien. Maar ik heb er ook gewoon een baan en gezin naast en niet altijd de tijd om last minute nog allerlei aanpassingen te doen. Daarom is de deadline in het leven geroepen. Een beetje structuur.
Daarom wil ik nadrukkelijk vragen om indien je serieus mee wil doen met een kampioenschap waarop je je dient in te schrijven ook even aan je mede racers wilt denken die wel op tijd inschrijven en de tijd nemen om te oefenen. Probeer het allemaal gewoon even iets serieuzer te nemen.
Schrijf je op tijd in, schrijf je op tijd uit. Wees aanwezig op Teamspeak. ( ik ga toch mensen van de server afkicken als je niet op teamspeak aanwezig bent, ik wil de rest ook vragen bij deze hier alert op te zijn als iemand dit niet is ).
Last but not least. Het is al vaker gezegd. Als je meedoet dan doe je mee. Dus dit betekent dat je de race uitrijd, of je auto nu wel of niet aan puin gereden is, je hebt hier een hele mooie pitstraat voor waar poppetjes staan om je schade te fixen. Stop je toch weer uit frustratie? Dan moet het gewoon zo zijn en rij dan de volgende keer aub niet meer mee. Je strijd eerst wel mee voor punten en posities en anderen hebben hier indirect last van indien jij besluit te stoppen.
Als we allemaal proberen het iets serieuzer te nemen zal het voor iedereen leuker worden. Je bent niet verplicht te oefenen uiteraard want ik kan niet in ieder zijn agenda kijken maar blijkelijk zijn er toch een aantal personen die tijdens de race een chaos kunnen veroorzaken die wellicht met wat meer oefenen doordeweeks vermeden had kunnen worden. We krijgen hier serieus veel klachten over.
Oja, en let even op de vlaggen!
Tot vanavond en have fun!
Hierbij de aangepaste lineup:
Alexander de Loor
Rene Vos
Halewijn Vermeulen
Jeroen Tjalsma
RaymondW
Ivo de Groot
Klaas Wester
Dennis Krol
Kevin Kater
Bart Jansen
Bas Berkhout
Jeroen D
Klaas Jan Dijkema
Jeroen Jongen
Jay Ligtvoet
Sander Z
Jerry V
Harry Haslinghuys
JohnnyV
Patrick T
Mike Bult
Joost vB
Hat Waeijen
Frits van der Zalm
Benny Ramaekers
Hans lullofs
Eelco V
Michiel Hutman
Jos Swarthof
Ik vroeg me af of het misschien mogelijk is om een room te hebben waar strikt de regels gevolgd wordt (TS verplicht, aanmelden, strakke tijden waarop de race plaatsvind) die voor het kampioenschap telt en een 2e room die wat losser is (gewoon 10 min kwali, 10L race, 10L reverse grid race oid) waar iedereen die te laat is met inschrijven of gewoon toevallig tijd heeft een rondje kan komen knallen en die niet meetelt in het kampioenschap. Of ben ik een van de weinigen die er zo over denkt en zou de 2e room dus 99% van de tijd leeg zijn?
Op Maandag zijn dat gewoon de regels en zo'n tweede server zou volgens mij heel verwarrend werken en krijg je verdeling in je kampioenschap. Lijkt me niet wenselijk.
Komende Donderdag gaan we naar Donington Park. We blijven dus in GB. Erg mooi baantje om lekker over heen te knallen. De server staat al ingesteld dus er kan geoefend worden. Als aanpassing zal er Donderdag voortaan 5 minuten wachttijd zijn voor de race. Hierdoor is er tussen de 2 races door tijd om even naar de WC te gaan of wat drinken te halen.
Gathering of Tweakers Thurday Night fun league GT4

Tracklist
15-03-2018 Brands Hatch GP
22-03-2018 Donington park GP
29-03-2018 Suzuka GP
05-04-2018 Mugello
12-04-2018 Tor Poznan
19-04-2018 Zandvoort
26-04-2018 Zolder
03-05-2018 Vallelunga Classic
Inschrijven
- Inschrijven is niet verplicht. Wel word het op prijs gesteld om te laten weten dat je mee wil doen aan het kampioenschap door te reageren op deze post. Zo kunnen we een inschatting maken van wie er van plan is mee te rijden.
Tijdschema
- 20.30 - 20.50 | Race 1
- 21.00 - 21.20 | Race 2 (reversed grid)
Server Info
- Je houd je aan de race etiketten. http://www.minorating.com/Rules & http://www.assetto-corsa.nl/reglementen/
- Voor alle vragen en antwoorden raadpleeg de FAQ. Staat je antwoord er niet bij? Stel dan je vraag op het forum!
Teamspeak
Downloads
Zorg ervoor dat je de Porsche Cayman GT4 skinpack en GT4 trackpack download van onderstaande link:
Tussenstanden
Duidelijk, ik ga weer een poging doen donderdag erbij te zijnDutchDevil79 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 09:16:
Zoals Renee al heeft aangegeven we hebben nu op Donderdag een kampioenschap wat iets losser is. Geen verplichting van TS en ook geen inschrijving nodig van te voren.
Op Maandag zijn dat gewoon de regels en zo'n tweede server zou volgens mij heel verwarrend werken en krijg je verdeling in je kampioenschap. Lijkt me niet wenselijk.
Komende Donderdag gaan we naar Donington Park. We blijven dus in GB. Erg mooi baantje om lekker over heen te knallen. De server staat al ingesteld dus er kan geoefend worden. Als aanpassing zal er Donderdag voortaan 5 minuten wachttijd zijn voor de race. Hierdoor is er tussen de 2 races door tijd om even naar de WC te gaan of wat drinken te halen.
Tracklist
29-03-2018 Suzuka GP
05-04-2018 Mugello
12-04-2018 Tor Poznan
19-04-2018 Zandvoort
26-04-2018 Zolder
Inschrijven
- Inschrijven is niet verplicht. Wel word het op prijs gesteld om te laten weten dat je mee wil doen aan het kampioenschap door te reageren op deze post. Zo kunnen we een inschatting maken van wie er van plan is mee te rijden.
Tijdschema
- 20.30 - 20.50 | Race 1
Server Info
Teamspeak
Downloads
Zorg ervoor dat je de Porsche Cayman GT4 skinpack en GT4 trackpack download van onderstaande link:Tussenstanden
Inderdaad zoals Robbert al aangeeft is dit niet te doen. Ivm het organiseren van een server die gemixt is en er dus niet zomaar op het laat moment iemand bijgezet kan worden en iedereen een skin heeft moet ik dit vroegtijdig weten. Afmelden kan altijd!Bastard schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 09:00:
[...]
Ten eerste bedankt voor de organisatie en alle effort die erin gaat. Maar als ik voor mezelf spreek weet ik een paar dagen van te voren niet of ik maandagavond tijd heb, ik heb me tot dusverre ook onthouden van inschrijven. Gezien ik toch niet alle dagen kan is het kampioenschap voor mij ook niet heel relevant.
Ik vroeg me af of het misschien mogelijk is om een room te hebben waar strikt de regels gevolgd wordt (TS verplicht, aanmelden, strakke tijden waarop de race plaatsvind) die voor het kampioenschap telt en een 2e room die wat losser is (gewoon 10 min kwali, 10L race, 10L reverse grid race oid) waar iedereen die te laat is met inschrijven of gewoon toevallig tijd heeft een rondje kan komen knallen en die niet meetelt in het kampioenschap. Of ben ik een van de weinigen die er zo over denkt en zou de 2e room dus 99% van de tijd leeg zijn?
De regels zijn vastgesteld en hier wijken we niet meer van af. Het zijn simpele regels en we hebben er al zo weinig. Deze zijn noodzakelijk om er nog een beetje structuur in aan te brengen wat vervolgens resulteert in een echter kampioenschap. Dat is dus incl TS en inschrijven. (bij te veel inschrijvingen moet ik namelijk al rekening houden met een 2e server etc!)
Daarnaast pakt hat een positie in de laatste chicane door af te snijden, sorry, maar die positie moet je gewoon terug geven, hoe traag ik ook was voor je.
Voor de rest erg leuke race, en wat een opkomst en gezelligheid!
Beter remmen=sneller racen: loadcellmod
Ik ben er weer bij en nu wél allebei de races. Ik heb wat meer op met deze losse regels dan de ietwat meer gestructureerde van de maandag. Sowieso kan ik op maandagavond nooit mee doen. Donington Park GP is een heerlijke track. Tot donderdag!DutchDevil79 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 09:16:
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Ga ik je voor je nakijken. Komt goed, laat je weten!K-Jay schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 12:25:
@phoentje , kun je Bathurst en Macau beschikbaar stellen via de downloads op de website? Dan kan ik die alvast gaan verkennen als voorbereiding op de bonusraces.
Race 1: Ik dacht ik ga gewoon de hele race op softs rijden want ik had het idee dat ze niet zo hard slijten op de BMW. Prima kwalificatie gereden en mocht starten van de 8e plek. Jammer dat ik matige start had en iets te voorzichtig was in de 1e bocht waardoor ik een plekje moest opgeven aan mijn auto en naam genoot Jeroen Jongen. Maar daarna meteen prima race pace kunnen oppakken en prima de mensen voor me kunnen bij houden en druk zetten. Het gevecht voor me liep niet geweldig af dus meteen 2 plaatsjes gewonnen en na een lambo die naast de baan stond weer een plaatsje opgeschoven. Rustig op de 6e plek kunnen rijden met voor me en achter me 5 sec speling. 10 min voor het einde de pits in gedoken voor 1 liter en toevallig ging Michiel die 5 sec achter me zat ook dezelfde ronde de pits in. Maar ik was zo slim om een paar cm te ver te staat in de box..... dus dan gebeurd er niks en dat duurde iets te lang voordat ik dat door had. Daardoor kon Michiel mij makkelijk inhalen. Na de pits stop nog wel dichterbij Michiel kunnen komen in een poging mijn plekje weer terug te krijgen maar de tijd was op helaas. Maar prima 7e plek.
Race 2: Vertrokken van een 13e plek, prima start maar in bocht 3 moest iedereen een mooie Mclaren ontwijken. Ik deed dat iets te enthousiast en belande in de grindbak. terug gezakt naar de 24e plek. Dan maar een inhaal race er van maken. Maar door te hard pushen 2 ronden later een spin en toen kwam ik echt als laatste de baan op. Maar toch weten op te klimmen daarna tot de 19e plek volgens mij. Uiteindelijk was dit leuker racen dan eenzaam op de 6e plek in race 1. Wel kwam ik er achter dan mijn BWM sneller was op plekken waar je niet kan inhalen. En op de rechte stukken liep alles op mij uit zelfs als ik in de slipstream zat. Dus vooral plekken kunnen winnen door druk zetten en hopen op een foutje.
In race 2 kon ik de spinnende orange McLaren maar net ontwijken, daarna nog mooie battles gereden. Wel tikte ik er een zwarte bmw ergens halverwege de race van de baan doordat ik net te laat remde, later had ik nog een ietswat overschatte divebomb op @bazzard in de scherpe bocht naar links na een recht stuk (T10).
Gister even een proefrace'je op Laguna Seca gedaan, maar het is echt tenenkrommend wat voor tijden de AI neerzet.. Van achteraan gestart heb ik het hele veld volgens mij 2x gelapt. Ze remmen véél te vroeg en gaan in file bepaalde bochten door .. kansloos
Owjah, en blue flag's doen ze niet aan
ik zal het eens testen met 6 auto's .. misschien rijden die dan vlotter.
[ Voor 15% gewijzigd door Alfa Novanta op 21-03-2018 09:16 ]
Dit al eens geprobeerd? Weet niet of het werkt, maar kwam dit al eens een keer tegen.Alfa90_Buttje schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:09:
Weet iemand of je de AI ook op 110% of hoger zetten kunt?
Gister even een proefrace'je op Laguna Seca gedaan, maar het is echt tenenkrommend wat voor tijden de AI neerzet.. Van achteraan gestart heb ik het hele veld volgens mij 2x gelapt. Ze remmen véél te vroeg en gaan in file bepaalde bochten door .. kansloos
Owjah, en blue flag's doen ze niet aan![]()
ik zal het eens testen met 6 auto's .. misschien rijden die dan vlotter.
http://www.racedepartment...-ai-for-all-tracks.14758/
En wat was ik blij gisteren! Een week lang Monza geoefend om in m'n career de AI te verhogen van 90% naar... 93% en 2e te worden!Alfa90_Buttje schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:09:
Weet iemand of je de AI ook op 110% of hoger zetten kunt?
Anyhow, sinds ik het spel heb (met een astronomisch hoge speeltijd van 60 uur) alleen nog career gedaan om de banen en auto's te leren kennen. Omdat ik het gevoel had een paar banen redelijk te kennen, gisteren voor het eerst online een race gedaan.
De qualificatie verliep aardig. Van de +- 20 mensen waren er denk ik 2 of 3 die vaak de baan afgingen omdat ze die IMO niet kende. Geeft niet. Ik zette een 7e tijd neer waar ik blij mee was. In een auto die ik niet kende, niet teveel aan veranderd, en een paar keer mensen ruim voorbij laten komen.
Dus pak 'm beet 10 rondjes gereden zonder veel of grote ongelukken. Dat belooft wat!
Spanning voor het startlicht... eerste online race. Lichten gaan uit, vol gas en adrenaline uit de startblokken!
Zonder kleerscheuren bij de eerste bochten, netjes op tijd remmen om niet op de drivers voor te klappen.... Bocht maar ruim nemen omdat degene achter me me al half heeft ingehaald en ik hem niet af wil snijden.
Maar WTF is dit?! het merendeel van de coureurs die niet onverdienstelijk reden in de qualy zijn veranderd in een stel idioten. Alles en iedereen lijkt opeens kapot en van de baan te moeten
Ik had zeker malloten verwacht. Maar aangezien de qualy vrij goed ging, zag ik de race ook wel zitten. Wat ik helemaal niet begrijp is dat je een hele qualificatie normaal doet, en daar dus tijd in steekt. Om vervolgens in de eerste minuut van de race alles naar de @#$!* te helpen
Ik ga weer lekker tegen de AI oefenen en wellicht een heer hier een race meepakken
Als je online wilt racen kun je beter SRS gebruiken dan de public lobbies. Bovenstaand verhaal is vrij standaard voor public lobby racing, niet alleen in AC.pimskie schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:42:
[...]
En wat was ik blij gisteren! Een week lang Monza geoefend om in m'n career de AI te verhogen van 90% naar... 93% en 2e te worden!![]()
Anyhow, sinds ik het spel heb (met een astronomisch hoge speeltijd van 60 uur) alleen nog career gedaan om de banen en auto's te leren kennen. Omdat ik het gevoel had een paar banen redelijk te kennen, gisteren voor het eerst online een race gedaan.
De qualificatie verliep aardig. Van de +- 20 mensen waren er denk ik 2 of 3 die vaak de baan afgingen omdat ze die IMO niet kende. Geeft niet. Ik zette een 7e tijd neer waar ik blij mee was. In een auto die ik niet kende, niet teveel aan veranderd, en een paar keer mensen ruim voorbij laten komen.
Dus pak 'm beet 10 rondjes gereden zonder veel of grote ongelukken. Dat belooft wat!
Spanning voor het startlicht... eerste online race. Lichten gaan uit, vol gas en adrenaline uit de startblokken!
Zonder kleerscheuren bij de eerste bochten, netjes op tijd remmen om niet op de drivers voor te klappen.... Bocht maar ruim nemen omdat degene achter me me al half heeft ingehaald en ik hem niet af wil snijden.
Maar WTF is dit?! het merendeel van de coureurs die niet onverdienstelijk reden in de qualy zijn veranderd in een stel idioten. Alles en iedereen lijkt opeens kapot en van de baan te moetenMezelf na een paar spins herpakt, weer op weg en bij de volgende bocht, weer een paar die 'vergeten' te remmen en te sturen en me van de baan rammen. Met 5 andere in de grindbak. Esc, exit, shutdown.
Ik had zeker malloten verwacht. Maar aangezien de qualy vrij goed ging, zag ik de race ook wel zitten. Wat ik helemaal niet begrijp is dat je een hele qualificatie normaal doet, en daar dus tijd in steekt. Om vervolgens in de eerste minuut van de race alles naar de @#$!* te helpen![]()
Ik ga weer lekker tegen de AI oefenen en wellicht een heer hier een race meepakken
Doordat het vaak voorkomt heb ik nooit public online geraced, maar had gister, tevergeefs, goeie hoopFightingAce schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:45:
[...]
ALs je online wilt racen kun je beter SRS gebruiken dan de public lobbies. Bovenstaand verhaal is vrij standaard voor public lobby racing, niet alleen in AC.
Maar bedankt voor de tip, ga ik vanavond zeker checken!
pimskie schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:42:
En wat was ik blij gisteren! Een week lang Monza geoefend om in m'n career de AI te verhogen van 90% naar... 93% en 2e te worden!
ik weet het .. maar ik had met career ook moeite om er aan te voldoen en ben er toen ook in blijven steken.
Die career races lijken moeilijker dan als je zelf een Quick Race in gaat. Ik zou die percentages niet persé willen vergelijken.
.. of ik moet sindsdien dramatisch beter geworden zijn, maar dat geloof ik ook niet
Ik heb een paar keer SRS gereden met de Ginetta, vrij nette races daarpimskie schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 12:16:
[...]
Doordat het vaak voorkomt heb ik nooit public online geraced, maar had gister, tevergeefs, goeie hoop![]()
Maar bedankt voor de tip, ga ik vanavond zeker checken!
Maar ik vind het veel leuker om met bekenden te racen, gaat er iets fout dan kun je er achteraf even over babbelen.
De Tweakers/Assetto-corsa.nl community is duidelijk een "volwassen" groep personen (of was het nou malloten
Ik rijd wel vaker online in random rooms, als je je verwachtingspatroon enigszins bijstelt en je een beetje inhoud bij de start is het goed te doen, maar ik probeer qua kwalificatie ofwel achteraan ofwel vooraan uit te komen, als je midden in het gedrang zit (zoals p7) dan ben je inderdaad vrijwel gegarandeerd het haasje op praktisch elk circuit. Maar als je bv een server pakt waar minorating incl. cash penalties actief zijn worden de grootste beukers en mensen die de blauwe vlag negeren automatisch al verwijderd, dat scheelt een hoop, maar ook daar kun je nog pech hebben.pimskie schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:42:
[...]
En wat was ik blij gisteren! Een week lang Monza geoefend om in m'n career de AI te verhogen van 90% naar... 93% en 2e te worden!![]()
Maar WTF is dit?! het merendeel van de coureurs die niet onverdienstelijk reden in de qualy zijn veranderd in een stel idioten. Alles en iedereen lijkt opeens kapot en van de baan te moetenMezelf na een paar spins herpakt, weer op weg en bij de volgende bocht, weer een paar die 'vergeten' te remmen en te sturen en me van de baan rammen. Met 5 andere in de grindbak. Esc, exit, shutdown.
Ik had zeker malloten verwacht. Maar aangezien de qualy vrij goed ging, zag ik de race ook wel zitten. Wat ik helemaal niet begrijp is dat je een hele qualificatie normaal doet, en daar dus tijd in steekt. Om vervolgens in de eerste minuut van de race alles naar de @#$!* te helpen![]()
Goeie tip van de qualificatie. Of een server crash penalties heeft, kun je dat in het server overzicht zien?Bastard schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 08:25:
[...]
maar ik probeer qua kwalificatie ofwel achteraan ofwel vooraan uit te komen, als je midden in het gedrang zit (zoals p7) dan ben je inderdaad vrijwel gegarandeerd het haasje op praktisch elk circuit. Maar als je bv een server pakt waar minorating incl. cash penalties actief zijn worden de grootste beukers en mensen die de blauwe vlag negeren automatisch al verwijderd, dat scheelt een hoop, maar ook daar kun je nog pech hebben.
Gisteren een aardige online race gereden, en wat is dat kick! De spanning was zoveel hoger dan tegen de AI. 3 rondes reden een ander en ik dicht op elkaar, telkens proberen elkaar in te halen en zonder crashes. Wachten tot de ander een fout maakt. Helaas was ik het. Toch nog 6e kunnen eindigen van de 13
Volgens mij niet bij allen, bij sommigen staat het er wel bij. Ondanks de frustraties die je af en toe hebt online met mensen die wat minder netjes rijden, is het wel veel leuker en spannender dan offline je rondjes rijden, inderdaad omdat je druk kunt zetten en mensen dan fouten maken i.t.t. de ai.pimskie schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 08:35:
[...]
Goeie tip van de qualificatie. Of een server crash penalties heeft, kun je dat in het server overzicht zien?
Gisteren een aardige online race gereden, en wat is dat kick! De spanning was zoveel hoger dan tegen de AI. 3 rondes reden een ander en ik dicht op elkaar, telkens proberen elkaar in te halen en zonder crashes. Wachten tot de ander een fout maakt. Helaas was ik het. Toch nog 6e kunnen eindigen van de 13

Tracklist
29-03-2018 Suzuka GP
05-04-2018 Mugello
12-04-2018 Tor Poznan
19-04-2018 Zandvoort
26-04-2018 Zolder
Inschrijven
Tijdschema
- 20.30 - 20.50 | Race 1
Server Info
Teamspeak
Downloads
Zorg ervoor dat je de Porsche Cayman GT4 skinpack en GT4 trackpack download van onderstaande link:
Tussenstanden
Er is al best veel kracht nodig om met de Fanatecs maximaal te remmen, is dat in Assetto nogte finetunen? Heb in de Fanatec setting de brakeforce op 40 staan nu, met de ‘zachtste’ rubbers onder het pedaal.
M.
i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD
Zorg dat je de laatste FW er op hebt staan van de Fanatec website, updaten via USB.
Halloweenl en ik rijden met de instelling op 30, ik heb nu de 65KG rubbers er onder
Mischien leuk voor iemand die nog wil upgraden.
bazzard schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 12:26:
Ik moest ook erg wennen, zeker een paar races. Ik rij nu zelf op setting 60 met de minst zware combinatie aan rubbers.
Heb je dan een bureaustoel of een raceseat waarmee je speelt?
De standaard 40 vond ik al redelijk hard, maar 60... volgens mij zou ik dat alleen redden met mijn gewicht zittend op een stoel.
Daarnaast heb ik mijn pedalen GT style gemonteerd, eigenlijk zoals ik gewone wagen, ipv formule style.
dwz als er maar genoeg plekken zijn, dus met de GT3 gaat je dat niet lukken .. maar zojuist was de opkomst best magertjes dus had dat prima gekund. En met al dat gekluns vanavond had je net zo goed mee kunnen rijden, en met de reversed grid sta je ook zomaar op pole
wat een bagger avond
[ Voor 71% gewijzigd door Alfa Novanta op 22-03-2018 21:30 ]
[YouTube: https://youtu.be/eD0cLY-8OCk]
Na eerst een klein foutje (1:12) en daarna een groot foutje gemaakt (1:28) te hebben, moest ik wel effe doorstampen...
Vanaf 8:00 de laatste 3 bochten, van 3de -> 1e -> 3e -> 1e, met wat duw en trekwerk van alle betrokkende
Mocht iemand zich weer "vergeten" te hebben ingeschreven. Je krijgt tot morgen avond 23.59 nog de tijd.
De deadline voor de pre kwalificatie is zondag 25 maart 23.59
aaah @johnnyverhoeff dat was wel erg optimistisch in de laatste hairpin hejohnnyverhoeff schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 22:02:
Race 2 reversed grid:
[video]
Na eerst een klein foutje (1:12) en daarna een groot foutje gemaakt (1:28) te hebben, moest ik wel effe doorstampen...
Vanaf 8:00 de laatste 3 bochten, van 3de -> 1e -> 3e -> 1e, met wat duw en trekwerk van alle betrokkende
Ik nam de laatste chicane slecht en had de mazzel dat je vol met Robbert aan het knokken was in de een na laatste hairpin, kon daar profiteren maar eigenlijk had ik P1 moeten hebben.
Suzuka pak ik je in de 130R
Maar bocht daarvoor remde robbert ook iets te laat en tikte mij,
En bocht daarvoor, die chicane, werd ik genoodzaakt om over het gras in te halen.
Maar goed was toch mooi allemaal
Forever raver!
Ik zit op een bureaustoel en heb een ijzeren profiel achter de voorste 2 wielen op de grond geschroefd om wegrijden te voorkomen. Zeker niet ideaal, wel functioneelraymondw schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:09:
[...]
60?
Heb je dan een bureaustoel of een raceseat waarmee je speelt?
De standaard 40 vond ik al redelijk hard, maar 60... volgens mij zou ik dat alleen redden met mijn gewicht zittend op een stoel.
Tip ooit van Johnny gehad voor je bureaustoelDev0o schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 09:59:
[...]
Ik zit op een bureaustoel en heb een ijzeren profiel achter de voorste 2 wielen op de grond geschroefd om wegrijden te voorkomen. Zeker niet ideaal, wel functioneelin mijn hoofd bezig met een andere oplossing in de vorm van een racestoeltje, vast gemonteerd op een metalen frame ofzo.
Kost niet eens 10 euro en vernield je vloer niet
Ik heb zelf dus een Playseat Bureaustoel. Rijd weg zodra ik rem. Maar nu gaat hij geen kant op!
Oooh het klopt helemaal met het foutenfestijn in race 2. Ik heb volgens mij geen 1 ronden een normaal rondje kunnen rijden. Ik leek nergens grip te hebben en ik kon die porsche gewoon niet normaal een bocht om krijgen. Terwijl in Branch Hatch het geen probleem was.Bastard schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 09:06:
Goed georganiseerd weer, maar opkomst was voor mij wat te laag, ik zat qua tijden niet zo ver van p3 af maar ik maakte teveel fouten waardoor ik in niemandsland uit kwam zowel race 1 als 2. Zeker begin van race 2 was een foutenfestijn, maar dat was bij de meesten zo volgens mij.
Vreemd, ik ervaarde het juist andersom...Pellaagarion schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 14:53:
[...]
Oooh het klopt helemaal met het foutenfestijn in race 2. Ik heb volgens mij geen 1 ronden een normaal rondje kunnen rijden. Ik leek nergens grip te hebben en ik kon die porsche gewoon niet normaal een bocht om krijgen. Terwijl in Branch Hatch het geen probleem was.
Forever raver!
Compleet opnieuw beginnen, denk niet dat ik er bij ben maandag..
[ Voor 11% gewijzigd door -Sander- op 23-03-2018 20:07 ]
misschien kun je, je favoriete auto's posten, dan kunnen we je onze setups doneren!?
[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 23-03-2018 21:10 ]
jeroentjalsma schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 00:34:
Ik kan de GT4 server niet joinen. elke keer als ik het probeer draait mn stuur volledig naar rechts, en vervolgens sluit ie af en krijg ik de melding: Race cancelled. Iemand anders met hetzelfde probleem?
precies hetzelfde hier met de GT3 server!
dacht al dat het aan mij lag....
/Edit
Vanochtend geen last van gehad
[ Voor 5% gewijzigd door raymondw op 24-03-2018 12:54 ]
Iemand de F1 2018 mod al geprobeerd? Voor ik er weer een tientje tegenaan gooi. Lijkt me trouwens niet te doen zonder VR die halo
Dat gaat er dan ongeveer zo uitzien:Beakzz schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 16:09:
[video]
Iemand de F1 2018 mod al geprobeerd? Voor ik er weer een tientje tegenaan gooi. Lijkt me trouwens niet te doen zonder VR die halo![]()
Valt m.i. dus wel mee..
(Sorry voor het helicopter geluid, buurman was weer bezig
Het valt inderdaad mee voor het zicht, maar ik kan er niet aan wennen dat er een dak op een F1 auto zit. Van binnen lijkt het veel groter dan van buiten de auto.johnnyverhoeff schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 18:30:
[...]
Dat gaat er dan ongeveer zo uitzien:
[video]
Valt m.i. dus wel mee..
(Sorry voor het helicopter geluid, buurman was weer bezig)
@FightingAce Jij moet nog even 1 keertje gas geven. Je valt er weer naast. Ook al zie ik dat je topsnelheid achter blijft. Sandbaggen?
[ Voor 14% gewijzigd door Hupske op 25-03-2018 12:40 ]
Nee, ik krijg het ding niet zo lekker de baan overHupske schreef op zondag 25 maart 2018 @ 12:39:
@JW van Wijngen Ik zie dat we weer aardig dicht bij elkaar in de buurt zitten met de tijd.
@FightingAce Jij moet nog even 1 keertje gas geven. Je valt er weer naast. Ook al zie ik dat je topsnelheid achter blijft. Sandbaggen?
[ Voor 3% gewijzigd door FightingAce op 25-03-2018 13:09 ]
Die 23'ers kreeg ik er pas uit na veel fine-tunen op het insturen .. maar dan nog zie ik dat het eigenlijk nog lang niet snel genoeg is .. 22'ers en een Bart die er een 21'er uit perst
@phoentje hele mooie tijd ook! een '22 er met de 650!
Omdat ik ongeduldig ben en het niet veel kost, daarna via https://x4fab.itch.io/ac-content-manager een key gekocht, omdat je 'm daar meteen krijgt.
Maar...na een paar dagen van de ontwikkelaar toch een key gekregen voor mijn eerste betaling.
tl;dr: ik heb een ongebruikte key over voor content manager. Hebben? Stuur me ff een DM. Als ik 'm hier post kan hij meerdere keren gebruikt worden, wat niet de bedoeling is.
Ik wist dat ik niet snel was, maar dat er mensen een '51er, eruit weten te persen terwijl ik op 1:25 zit.Alfa90_Buttje schreef op zondag 25 maart 2018 @ 15:02:
nah, die verrotte broodjes in de binnenbocht zijn best wel vies!![]()
Die 53'ers kreeg ik er pas uit na veel fine-tunen op het insturen .. maar dan nog zie ik dat het eigenlijk nog lang niet snel genoeg is .. 52'ers en een Bart die er een 51'er uit perstEn om aan te geven dat het niet van de Lambo komt, doet hij het ook nog eens dunnetjes over met een 650 .. om gék van te worden!
@phoentje hele mooie tijd ook! een '52 er met de 650!
Steam - PTR83
dat wil ook nog wel eens helpen jaMaar zal vanavond nog even kijken of ik ook nog wat ronden op de soft band kan doen.
[ Voor 49% gewijzigd door Alfa Novanta op 25-03-2018 17:37 ]
http://www.racedepartment...ritish-touring-car.15423/Beakzz schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 16:22:
Heeft iemand hier toevallig de BTCC 2017 mod geinstalleerd staan en is het mogelijk om de updates van de auto's te sharen? Via racedepartment kom ik op een dode Megaupload link.
Het gaat dus alleen om de car updates. De auto's en tracks heb ik al.
http://www.racedepartment...ritish-touring-car.15423/ (punt 2)
Files staan weer online!
Er is ook maar 1 BMW, geen idee waarom er van de ene wagen 6 stuks zijn en van de andere maar 1. Volgens mij zijn er 4 mensen met een BMW. Zolang het morgen maar goed staat.Marius191185 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 20:40:
Euh... Waarom is er maar 1 porsche in de server beschikbaar??
Ja mijn pre-kwalificatie staat nu op 1:24 laag. Misschien als ik wat apex'en van de bocht zou pakken dat er nog wat vanaf kan. Maar ben bang van de varkensruggen in de binnenbocht.Alfa90_Buttje schreef op zondag 25 maart 2018 @ 17:35:
ach .. typo![]()
![]()
[...]
dat wil ook nog wel eens helpen ja
Steam - PTR83