to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Verschillende keren gehad met spellen en dan is het spel opnieuw installeren genoeg. Alle mods stonden er ook weer in dus zou dat eerst proberen voor je steam verwijdert. ff backup maken van je mods en profiles zoals hier boven is aangegeven kan hoe dan ook geen kwaad.Kevin Kater schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 12:35:
Ok, ga ik dat proberen
Race 1 had ik een redelijk start maar in rondje 3 ergens iets te veel curb en verloor mijn wagen. Daardoor gelijk de pits in gegaan en gewoon in niemands land rijden. Nadat wat meer mensen pitstops hadden gemaakt kwam ik terug tot een 14e plek. Nog een mooi Z4 gevecht met pattrick gehad. Volgens mijn hadden we allebei extreem veel last van banden die op waren. Maar daardoor was het wel een mooi gevecht tot de finish lijn.
Race 2 was een stuk spannender, veel gevochten met Rene, Klaas, Dennis en Mike. Nou ja met Dennis vechten lukte niet echt. Jij kwam gewoon voorbij vliegen toen ik met moeite Klaas probeerde in te halen! Daarna nog een mooi gevecht met Klaas gehad.
Ja ik kon ook geen millimeter later remmen denk ik. Maar mijn top van mijn BMW was 276, ik had alleen het idee dat ik sneller op die snelheid kwam en daardoor kon ik ernaast komen. Maar het was echt een mooi clean gevecht met iedereen. Hoop adrenaline momentjes gehad daardoorAlfa90_Buttje schreef op maandag 2 april 2018 @ 23:24:
Uiteindelijk wat mensen voorbij zien gaan, een BMW van Jeroen D nog even terug gepakt, maar uiteindelijk was er geen houden aan en kwam ook die mij op top voorbij gestoomd .. en rémmen dat kreng!
Ik reed rond met de wings op 0-3 en op top 277km/h .. voor de Ferrari anders een prima waarde!
Trouwens respect voor Jeroen Jongen, hoe kon jij zo hard rijden met de Z4 op monza? Ik kreeg de auto echt niet goed, wel 20 verschillende setups geprobeerd. Alle andere Z4s (waaronder ik) zaten vooral achteraan te vechten.
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Gathering of Tweakers Thurday Night fun league GT4

Tracklist
15-03-2018 Brands Hatch GP
22-03-2018 Donington park GP
29-03-2018 Suzuka GP
05-04-2018 Mugello
12-04-2018 Tor Poznan
19-04-2018 Zandvoort
26-04-2018 Zolder
03-05-2018 Vallelunga Classic
Inschrijven
- Inschrijven is niet verplicht. Wel word het op prijs gesteld om te laten weten dat je mee wil doen aan het kampioenschap door te reageren op deze post. Zo kunnen we een inschatting maken van wie er van plan is mee te rijden.
Tijdschema
- 19.30 - 20.30 | Qualify Practice 1
- 20.30 - 20.50 | Race 1
- 21.00 - 21.20 | Race 2 (reversed grid)
Server Info
- Server name: Assetto-Corsa.nl | Tweakers Racing Community
- Server password: tweakers
Overige Info & belangrijke regels
- Je houd je aan de race etiketten. http://www.minorating.com/Rules & http://www.assetto-corsa.nl/reglementen/
- Voor alle vragen en antwoorden raadpleeg de FAQ. Staat je antwoord er niet bij? Stel dan je vraag op het forum!
Teamspeak
- Address: teamspeak.assetto-corsa.nl
- Password: tweakers
Downloads
Zorg ervoor dat je de Porsche Cayman GT4 skinpack en GT4 trackpack download van onderstaande link:
Tussenstanden
Pellaagarion schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 13:56:
Race 2 was een stuk spannender, veel gevochten met Rene, Klaas, Dennis en Mike. Nou ja met Dennis vechten lukte niet echt. Jij kwam gewoon voorbij vliegen toen ik met moeite Klaas probeerde in te halen! Daarna nog een mooi gevecht met Klaas gehad.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
bij deze
... en dit was de ontknoping 2017!!!
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Z3tRuiyCMLw]
^must see^
(geen idee wrom hij geen voorbeeld inlaadt..)
dichtgeknepenbilnaad-opvolger GT3 kampioenschap imho!!
Lol die ontknoping heb ik live gekeken toen ik in de Filipijnen was en ik was gelijk fanAlfa90_Buttje schreef op woensdag 4 april 2018 @ 00:07:
... en dit was de ontknoping 2017!!!![]()
![]()
![]()
[video]
^must see^
[ Voor 32% gewijzigd door Beakzz op 04-04-2018 01:51 ]
https://www.drm-modding-team.com/
Hier wordt al een tijdje naar uitgekeken door veel AC fans. Hangt wel een prijskaartje van €15,- aan.pimskie schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:59:
Ik kwam dit tegen, wellicht interessant:
Tijdje geleden had Racedepartment al een voorproefje van de verschillende wagens. Zie link
Edit: Er is een special offer voor leagues. Als er genoeg interesse is kunnen we mogelijk een eurootje besparen
[ Voor 12% gewijzigd door FightingAce op 04-04-2018 11:47 ]
[YouTube: https://youtu.be/n2MqGdNPEmk]
Wel leuk dat je rijdende aardbeving, aka mercedes, af en toe kan horen op de achtergrond
heerlijk duel btw
Ik zit er sterk over na te denken om Assetto Corsa via steam te kopen, maar heb een vraag:
Is het net zoals iRacing dat je voor elke baan, auto of wat dan ook lekker moet gaan betalen? Zit daar namelijk niet echt op te wachten..
Alvast bedankt voor het antwoord en wie weet tot ziens!
Nee, het is niet zoals iRacing, in het standaard spel zitten al de nodige wagens en banen die je gewoon vrijuit kan spelen (ook geen subscription nodig).BranderoS schreef op donderdag 5 april 2018 @ 13:53:
Hallo allemaal o/,
Ik zit er sterk over na te denken om Assetto Corsa via steam te kopen, maar heb een vraag:
Is het net zoals iRacing dat je voor elke baan, auto of wat dan ook lekker moet gaan betalen? Zit daar namelijk niet echt op te wachten..
Het is echter wel zo dat er inmiddels al een behoorlijke verzameling aan DLC content is die extra auto's en circuits toevoegen, zoals bijvoorbeeld alle Porsches. Deze DLC's zijn ook nodig om online op servers te spelen die bepaalde DLC content bevatten, maar dit is ook wel te verwachten bij een spel wat al een tijd op de markt is.
Ik kan het overigens wel aanraden, Assetto Corsa is zeker de moeite waard!
Je kunt makkelijk zien op de assetto website of in steam welke pakketten er beschikbaar zijn. Dat gezegd hebbende er zijn gigabytes aan mods te verkrijgen.
Chaos is just stuff, which hasn't been sorted yet!
Daar komt bij dat AC inmiddels EOL is, dus niet meer wordt doorontwikkeld, dus het zal niet lang duren dat je het gehele pakket op de Steamsale voorbij zult zien komen voor misschien wel €49
en dan heb je zó'n ontiegelijk grote bult nog aan mods, auto's en tracks dat the sky is the limit
https://store.steampowered.com/search/?term=assetto+corsa
[ Voor 8% gewijzigd door Alfa Novanta op 05-04-2018 14:01 ]
Daar kwam ik van de week ook achter ja. Mijn SSD was vol en de grootste boosdoener was AC met 75GB aan modsKayeos72 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 13:57:
Hoi Branderos,
Je kunt makkelijk zien op de assetto website of in steam welke pakketten er beschikbaar zijn. Dat gezegd hebbende er zijn gigabytes aan mods te verkrijgen.
Ik ga vanavond het spel kopen, en zie dan wel of er in de toekomst een sale komt voor de rest (of gewoon wachten tot competizione
En vanavond lekker knallen op Mugello!
[ Voor 10% gewijzigd door DutchDevil79 op 05-04-2018 14:40 ]
Er is elke week wel een zooi games in de aanbieding op Steam en AC ook om de 6 tot 7 weken. Eigenlijk slaan heel die grotere sales nergens meer op.Alfa90_Buttje schreef op donderdag 5 april 2018 @ 14:30:
https://www.whenisthenextsteamsale.com
11 weken is inderdaad nog best wel een eind weg ja![]()
have fun!
Er zijn ook legale sites met goedkope steamkeys. Vertrouwde! Kinguin is er eentje van. Ben je voor 45€ klaar voor alle packsBranderoS schreef op donderdag 5 april 2018 @ 14:28:
Bedankt voor alle antwoorden!
Ik ga vanavond het spel kopen, en zie dan wel of er in de toekomst een sale komt voor de rest (of gewoon wachten tot competizione)
Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com
Het antwoordt staat in je avatarBranderoS schreef op donderdag 5 april 2018 @ 13:53:
Hallo allemaal o/,
goed plan!DutchDevil79 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 14:39:
Ik zal de TS een keer aanpassen met de laatste info. Is wel weer eens tijd denk ik.
https://www.taaltelefoon.be/te-zijner-tijd-tezijnertijd-ter-zijner-tijdZal ter zijnde tijd ook nog wel een topic maken voor Competizione. Misschien dit weekend wel wat tijd om te knutselen.
Gaan we doen !!!En vanavond lekker knallen op Mugello!
[ Voor 7% gewijzigd door Alfa Novanta op 05-04-2018 17:03 ]
DutchDevil79 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 17:27:
Donderdag weer een nieuwe race voor het GT4 kampioenschap. We gaan naar Mugello. Standaard baan in AC dus iedereen moet hem goed kennen. Hopelijk weer mooie gevechten Donderdag!
Gathering of Tweakers Thurday Night fun league GT4
Tracklist
15-03-2018 Brands Hatch GP
22-03-2018 Donington park GP
29-03-2018 Suzuka GP
05-04-2018 Mugello
12-04-2018 Tor Poznan
19-04-2018 Zandvoort
26-04-2018 Zolder
03-05-2018 Vallelunga Classic
Inschrijven
- Inschrijven is niet verplicht. Wel word het op prijs gesteld om te laten weten dat je mee wil doen aan het kampioenschap door te reageren op deze post. Zo kunnen we een inschatting maken van wie er van plan is mee te rijden.
Tijdschema
- 19.30 - 20.30 | Qualify Practice 1
- 20.30 - 20.50 | Race 1
- 21.00 - 21.20 | Race 2 (reversed grid)
Server Info
- Server name: Assetto-Corsa.nl | Tweakers Racing Community
- Server password: tweakers
Overige Info & belangrijke regels
- Je houd je aan de race etiketten. http://www.minorating.com/Rules & http://www.assetto-corsa.nl/reglementen/
- Voor alle vragen en antwoorden raadpleeg de FAQ. Staat je antwoord er niet bij? Stel dan je vraag op het forum!
Teamspeak
- Address: teamspeak.assetto-corsa.nl
- Password: tweakers
Downloads
Zorg ervoor dat je de Porsche Cayman GT4 skinpack en GT4 trackpack download van onderstaande link:Tussenstanden
Dank voor deze reminder! Heb nu via g2a het spel gekocht voor 5,98 europhoentje schreef op donderdag 5 april 2018 @ 15:58:
[...]
Er zijn ook legale sites met goedkope steamkeys. Vertrouwde! Kinguin is er eentje van. Ben je voor 45€ klaar voor alle packs
Trouwens, weer spinde er iemand in de tweede bocht ofzo, hou je voet op de rem zodat je niet terug de baan opkomt, dat vindt de rest wel fijn namelijk.
Race 2
Ik denk dat dit de laatste race van mij met jullie was. Wederom zoals andere races lukt het mij niet om zij aan zij door bochten te gaan. Mensen die er bij betrokken zijn, wachten niet op je. Dit is niet de mentaliteit die ik in een raceclub zoek. Ik ben sws te langzaam voor jullie, dus missen gaan jullie mij niet echt, tabéé
[ Voor 41% gewijzigd door Kayeos72 op 05-04-2018 21:37 ]
Chaos is just stuff, which hasn't been sorted yet!
https://www.humblebundle.com/store/promo/festival-of-speed
(@BranderoS ?)
wou net hetzelfde komen meldenmcbacon0 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 22:42:
Aanbiedingen bij humble bundle. Met assetto corsa DLC packs
(@BranderoS ?)
iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH
€ 44,28 als je alles op 1 bult gooitmcbacon0 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 22:42:
Aanbiedingen bij humble bundle. Met assetto corsa DLC packs
(@BranderoS ?)
Aangezien er best veel DLC's zijn, wat is een goeie investering?
Jammer dat je het zo ervaart. Ik heb zelf eigenlijk geen problemen gehad. Alleen een keer dat Johny voor mijn neus ging rondjes draaien (Die gast doet ook alles om kampioen te wordenKayeos72 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 20:47:
Heb je eens een goede start, wordt je er niet afgetikt, klapt ziggo eruit. Aaaarghh![]()
Trouwens, weer spinde er iemand in de tweede bocht ofzo, hou je voet op de rem zodat je niet terug de baan opkomt, dat vindt de rest wel fijn namelijk.
Race 2
Ik denk dat dit de laatste race van mij met jullie was. Wederom zoals andere races lukt het mij niet om zij aan zij door bochten te gaan. Mensen die er bij betrokken zijn, wachten niet op je. Dit is niet de mentaliteit die ik in een raceclub zoek. Ik ben sws te langzaam voor jullie, dus missen gaan jullie mij niet echt, tabéé
Het klopt wel dat gister bij race 2 de start niet heel netjes was maar dat is ook het moment dat het vaak mis kan gaan. Zeker ook omdat we een reversed grid toe passen, echter levert dit in de race ook zeer leuke gevechten op.
Daarnaast mocht er iets mis gaan dan kan je altijd nog even na praten op TS of de ingame chat. Na de race dan en even met de andere bespreken mocht dit nodig zijn. Echter als je boos weg gaat tijdens de race is het natuurlijk lastig communiceren.
Op zich zijn de GT3 starts de afgelopen keren grotendeels om door een ringetje te halen
De Porsche Cup is nog "fris" en de samenstelling van rijders wisselt per race .. en inderdaad een omgekeerde grid lijkt mij ook medeverantwoordelijk voor "gedoe" in de eerste bocht, eerlijk is eerlijk .. dus ja, balen inderdaad.
Mijn 2e race was al voor de start voorbij toen ik een valse start had (stom, ik zette hem alvast in de één
Race 1 met een 5e plek en een flink duwende Johnny op mijn bumper was gelukkig een stuk leuker
[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 06-04-2018 09:55 ]
Ik zal een aantal van de DLC's wel aanschaffen denk ik.
Gister 2 uurtjes gereden, met steam-controller.. In het begin elk rondje wel 3 keer de controle over de auto verloren, maar dat komt ook omdat ik de circuits niet zo goed ken. Monza bijvoorbeeld ging al wat beter, met een online race 7e in de kwalificatie (van de 15) na een voor mijn doen goed rondje. Tijdens de race helaas 13e geworden, nadat ik in de eerste bocht 5 keer van de baan gedrukt ben door mensen die veel te hard rijden en zich in de bochten vergissen.
Tot nu toe vermaak ik mij prima, maar het gaat wel even duren voordat ik consistent een paar goede rondjes kan maken
i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD
Van wat ik heb gelezen schijnen de fanatec sturen nogal kieskeurig te zijn wat betreft usb poorten. Ik heb verschillende geprobeerd, maar het probleem blijft.
Het draaien kan ik stoppen door het stuur uit en aan te zetten. Maar dan snapt AC niet meer dat er ffb naar het stuur moet en race je dus zonder.
Zijn er nog meer dingen die ik kan proberen?
En de mod is vanaf vandaag dus ook beschikbaar voor €15,-. Wanneer je toevallig premium member van Racedepartment bent kan je daar een key vinden voor 20% korting, zie http://www.racedepartment.../drm-revival-paid.149302/.pimskie schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:59:
Ik kwam dit tegen, wellicht interessant:
Voorproefje van de Zakspeed Capri.
Verwijderd
Ach... Het is maar een spelletje hè, niet je broodwinning.Kayeos72 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 20:47:
Heb je eens een goede start, wordt je er niet afgetikt, klapt ziggo eruit. Aaaarghh![]()
Race 2
Sorry dat was ik in race 2 in bocht 2. Ik wat totaal uit concentratie omdat er een mega divebomb in bocht 1 was. En in bocht 2 dacht ik dat de wagen links van me iets naar rechts ging daardoor ging ik ook naar rechts maar raakte jou. Sorry, maar het was gewoon chaos die eerste 2 bochten.Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 09:09:
^met stom![]()
Op zich zijn de GT3 starts de afgelopen keren grotendeels om door een ringetje te halen
De Porsche Cup is nog "fris" en de samenstelling van rijders wisselt per race .. en inderdaad een omgekeerde grid lijkt mij ook medeverantwoordelijk voor "gedoe" in de eerste bocht, eerlijk is eerlijk .. dus ja, balen inderdaad.
Mijn 2e race was al voor de start voorbij toen ik een valse start had (stom, ik zette hem alvast in de één) .. maar anders was die tik in de rondte er nog dus ik kon sinds lange tijd weer eens achteraan beginnen en een inhaalrace gaan rijden in de resterende 18 minuten .. uiteindelijk 9e geworden, maar de concentratie was weg.
Race 1 met een 5e plek en een flink duwende Johnny op mijn bumper was gelukkig een stuk leuker
Race 1 werd ik trouwens in die bocht eraf getikt. Toch jammer die eerste bochten chaos want vorige week in Suzuka ging het een stuk beter, zelfs met 3 naast elkaar.
Ik heb ‘m maar meteen al aangeschaft (ook veel plezier beleeft aan deze mod destijds in rF1), nadat ik ook een premium abonnement op RD heb genomen voor een jaar (kost nu maar €7,50 en je verdient dan meteen al €3 terugFightingAce schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 11:54:
[...]
En de mod is vanaf vandaag dus ook beschikbaar voor €15,-. Wanneer je toevallig premium member van Racedepartment bent kan je daar een key vinden voor 20% korting, zie http://www.racedepartment.../drm-revival-paid.149302/.
Voorproefje van de Zakspeed Capri.
[video]
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Kan echt niet wachten om hier morgen mee aan de slag te gaan. Net terug van een mini festival dus nu slapen als een blok
je kan ze wel kopen maar blijkbaar hebben ze geen keys meer. Zou het wel leuker gevonden hebben indien ze dat voor de aankoop ergens melden...Spartagon schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 08:08:
Op steam staat AC nu ook in korting.
alle dlcs van assetto 😂😂pimskie schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 08:37:
Beter, die kortingen! Ik zat er aan te denken om de Porsche Season Pass DLC te kopen. Op Humble zijn alle 3 afzonderlijke Porsche DLC's bij elkaar goedkoper dan de Season Pass![]()
Aangezien er best veel DLC's zijn, wat is een goeie investering?
Heb er een aantal gekocht.. helaas zijn de keys op bij humble bundle dus wel betaald, nog geen DLC's
Ja ik las het... snap het niet echt hoe ken je nou iets aanbieden zonder keys... en hoe ingodsnaam kunnen ze opraken..pimskie schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 20:26:
[...]
Heb er een aantal gekocht.. helaas zijn de keys op bij humble bundle dus wel betaald, nog geen DLC's
Mijn eerste impressie na enkele wagens kort gereden te hebben is wisselend. Als in, wisselende kwaliteit. De Zakspeed Capri zag er er goed uit en klonk erg goed. De Lancia daarentegen heeft een erg tegenvallend interieur, zeker in vr.Beakzz schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 02:20:
[video]
Kan echt niet wachten om hier morgen mee aan de slag te gaan. Net terug van een mini festival dus nu slapen als een blok
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Mlau5IWT-ks]FightingAce schreef op zondag 8 april 2018 @ 12:00:
[...]
Mijn eerste impressie na enkele wagens kort gereden te hebben is wisselend. Als in, wisselende kwaliteit. De Zakspeed Capri zag er er goed uit en klonk erg goed. De Lancia daarentegen heeft een erg tegenvallend interieur, zeker in vr.
Ja helaas al gekocht, maar achteraf vind ik het allemaal vrij prijzig. Geen probleem verder, maar zo voelt het gewoon.
Same here, misschien te veel verwend door RSSBeakzz schreef op zondag 8 april 2018 @ 20:54:
[...]
[video]
Ja helaas al gekocht, maar achteraf vind ik het allemaal vrij prijzig. Geen probleem verder, maar zo voelt het gewoon.
Heb vandaag met wat meer wagens gereden en het is een leuke mod, dat zeker. De wagens zijn uitdagend om te rijden en hebben allemaal een eigen karakter. Maar visueel en geluidstechnisch (audioeel?
Is het het geld waard? Als je niet in vr rijdt valt het tegenvallende interieur minder op en zal dat je minder storen. Verder zien de wagens er gaaf uit en rijden is uitdagend. Echter, gezien de kwaliteit die andere modteams leveren voor een vergelijkbare prijs zou ik het afraden. Als je van €15,- af moet, ga dan voor het RSS GT1 pack. Wat deze mod betreft, er is nog een hoop polijstwerk nodig om dit op het niveau te brengen wat we gewend zijn. Daarmee wil ik al het harde werk wat erin is gegaan niet opzij schuiven, er valt een hoop aan te genieten. De 'concurrentie' is echter beter.
Assetto-Corsa.nl - GT3 - Kampioenschap

Lineup 09-04-2018 Spa Endurance
Rene Vos
Raymond W
Klaas Wester
Jeroen Tjalsma
JW van Wijngen
Alexander de Loor
JohnnyV
Bart Jansen
Benny Ramaekers
Jeroen Jongen
Jerry V
Jeroen Remmers
Jay Ligtvoet
Hat Waeijen
Joost vB
Harry Haslinghuys
Ivo de Groot
Bas Berkhout
Mike Bult
Halewijn Vermeulen
Eelco V
Michiel Hutman
Kevin Kater
Patrick T
Jeroen D
Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com
Dan wil ik ook wel een LamboMarius191185 schreef op zondag 8 april 2018 @ 21:08:
@phoentje zou ik voor morgen met de Lambo kunnen rijden. Ik kom niet echt goed rond met de Porsche.
CHANGELOG V2.0 TO V3.0
Visuals
-New created body shadows to improve visual look to the ground
-Wave Italy main display with added DRS activation feature animated
-New display_2 added to Wave Italy wheel / please check PDF for instructions
-DRS activation post fixed a bent normal on the geometry causing a strange carbon look at the rear
-New geometry updates around the driver in the cockpit area all smoothed more
-New geometry labels added cockpit surround area and improved textures
-New alloy wheel logos added all 4 wheels
-New added tire markings each tire all 4 tires / markings LF/RF/LR/RR
-New updated “highreslogos” textures with more paintable areas / mirrors/cockpit surround
-New DRS animations
-New display animations
-improved performance on all LOD and texture improvements now lower size in game increasing overhaul performance by around 10%
-New CM features allowing live track map/ live wind speed / live track temp / live wind direction / live track name each tracks through content manager only
-Brand new halo geometry UV and textures all LOD to improve the visual quality of the textures now HD halo
-Brand new halo high res logos 1 map created to be able to place HD logos in multiple areas of the halo
-Steering wheel metal textures updated with less black shadows
-New interior shadows created
-Repositioned emergency markings on the rear engine cover
-360 camera added paintable logos now to be able to be applied / check the 2018_LABELS.dds for reference
-Brand new seat belts added all LOD with new seat belt protectors / check the templates for reference
-New driver animations made from scratch / much improved in this area
-Updated driver head movement
-Rear wing end plates tweaked / missing geometry at the bottom fixed under the area parts / misplaced
-New rain light TCAM colours added to give more of an authentic racing look
-All new LED settings and adjustments / colour matching settings etc.
-New led delta added to the 2nd led on the RPM lights indicating performance by changing green (faster)/red (slower)
-Updated ao maps and settings to the tailpipes
-New Rumble animation to the mirrors and tailpipes
Sounds
-Increased bass layer samples for more depth of sound
-Volume rebalancing and tuning in several sound events
Physics
-Steer Assist added in setup menu
I know. En ik wil mijn rijdende aardbeving/taxi niet kwijt, ook al komt ie geen bocht door
Deadline was 06 04 he
zo dat was inderdaad knap stuurwerk van beiden. Mooie shot ook zo! Op naar BelgiëFightingAce schreef op zondag 8 april 2018 @ 15:55:
@mjmbult Ik heb de replay van Monza nog even bekeken. Dat deden we allebei erg netjes in die chicane al zeg ik het zelf. Dat was echt millimeterwerk.
[afbeelding]
https://twitch.tv/madmikeplays
Ik las in een instructie voor het aanpassen van de alignement setup dat de toe-in binnen Assetto weinig invloed heeft. Die zet ik dus meestal als allereerste op nul als ik in een nieuwe wagen ga rijden. Wat is jullie ervaring met deze settings?
i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD
@Dev0o voor of achter? Aanvankelijk merk je misschien niet veel, maar imho kan het nét dat beetje helpen.
@Shva awwww ...
[ Voor 22% gewijzigd door Alfa Novanta op 09-04-2018 19:08 ]
Beterschap kerel en tot snel weerbobopalmtree schreef op maandag 9 april 2018 @ 17:57:
Ik moet me afmelden voor vanavond. Jammer want ik heb een redelijk goeie pace op deze baan, maar ik loop al de hele dag te snotteren en een endurance gaat me nu niet lukken. Veel plezier vanavond.
https://twitch.tv/madmikeplays
De Z4tjes liggen wel dicht bij elkaar iddbobopalmtree schreef op maandag 9 april 2018 @ 17:57:
Ik moet me afmelden voor vanavond. Jammer want ik heb een redelijk goeie pace op deze baan, maar ik loop al de hele dag te snotteren en een endurance gaat me nu niet lukken. Veel plezier vanavond.
Beterschap
I7 4790K @4,7Ghz | Founders Edition 1080ti | 32GB DDR3 1866Mhz | Custom hardline watercoolingloop | Thrustmaster T500 RS |
i7 8700K
GTX 1080 TI
16 GB RAM
Samsung Odyssey
Steam: Replica17 PSN: TangoKilo0
kon niks anders doen dan acs.exe killen zodat ik niemand in de weg zou zitten.
[ Voor 57% gewijzigd door negnojneorej op 09-04-2018 22:00 ]
Dat was ik... Was wel ff pissed want je beukte me van een zojuist veroverde P3 na een goeie start. Ik keek net de replay terug maar dat zag er aardig surrealistisch uitHAT_W schreef op maandag 9 april 2018 @ 21:39:
Heren, ik weet niet wie ik raakte in de 2e ronde net voor start finish, maar mijn excuses. Ik vloog van de baan en ging achterstevoren over het gras en kon alleen maar kijken wat er gebeurde. Dus sorry daarvoor. Toen was mijn bloeddruk ook van een dermate niveau, dat heeft niets meer met een RQ te maken.... dus vandaar dat ik nog in de pits stond.
Gelukkig kon ik later door foutjes van anderen weer terug op P3 komen. Hoger was toch niet gelukt want Bart en Johnny
Dat is echt balen ja.negnojneorej schreef op maandag 9 april 2018 @ 21:52:
Crashed mn AC terwijl ik op P4 lag............ Ik kan effe niet normaal reageren nu.
kon niks anders doen dan acs.exe killen zodat ik niemand in de weg zou zitten.
Mijn race zelf was vrij goed, maar ik moet eerst mijn excuses aanbieden aan de langzaam rijdende ?zilveren? Porsche of Merc, die ik in de eerste ronde in Eau Rouge aantikte.
Daarna lag ik ergens achterin (nog verder achterin dan normaar), en barstte de strijd met @bazzard los, ik was wat sneller maar ik reed in de BMW dus inhalen op het rechte stuk zit er niet in. Helaas werd de strijd in mijn nadeel beslist toen Bas wijd ging en daarna spinde in de 1e bocht. terwijl ik er al naast zat. En we elkaar raakte. Stond uiteraard met mijn neus in de richting van de pituitgang. Dus het duurde even voordat ik weer onderweg was.
Daarna netjes mijn ronden gereden, terwijl een deel van de mannen voor mijn naar binnen gingen voor vers rubber. Helaas voor @Alfa90_Buttje kwam die net achter mij de baan op. En blijkbaar is de topsnelheid van de 488 ook niet hoog genoeg. Wel even een leuke strijd gehad, en hij pakte me nog net in mijn laatste ronde voor mijn pitstop.
Na de pitstop nog een aantal keer mijn rondetijd aangescherpt, 2x gelapt door @bsty omdat die de neus niet de juiste kant op kon houden. Op het laatst nog proberen jacht te maken op Jongen D/ @mjmbult , maar dat ging hem niet worden. En je excuses zijn aanvaard @JW van Wijngen, kon ze tocht niet meer bijhalen.
En die Lambo pakt gewoon een seconde op het rechte stuk na Eau Rouge.
Steam - PTR83
Bedankt weer allemaal
FightingAce schreef op maandag 9 april 2018 @ 22:24:
Daarna jagen op Rene en Klaas. De Mercedes maakte Rene blijkbaar zenuwachtig, want hij spinde in Stavelot.
Goede actie! Volgens mij zat je op het gras om er naast te komen .. dat zag ik niet aankomen, had anders zéker de rechter kant (nóg meer) verdedigdNa een aantal spannende momenten uiteindelijk ook Klaas voorbij kunnen steken in de Bus Stop door via een heel klein gaatje rechts er langs te gaan. Daarna eenvoudig uit kunnen rijden op een 6e plek.
Maargoed, jij was véél sneller op softs dus tenzij je ze over de rooie joeg, was het een kwestie van tijd .. ik heb 23 ronden op mijn mediums gereden maar hield de temperatuur er nét niet genoeg in. Was tijdens dat gevecht trouwens niet zo'n groot probleem
Ik probeerde na de hairpin na start-finish trouwens nog even aan te haken in de hoop samen de bult op te jagen, maar mijn kont gleed weg op het groene .. ik had daar niet hoeven zitten, maar wilde jouw slipstream mee pakken .. had beter op the black stuff gebleven .. ging bijna rond! Moest remmen en 2x downshiften om de neus de juiste kant op te houden
Manmanman wat een race!!
Kwalificatie een 7e tijd met (meermaals) een PB 2:18:143 !!
Helaas een baggerstart .. tikte nipt een oranje Lamborghini aan maar geloof dat ie nét niet rond ging pfff .. dat was écht niet mijn bedoeling en ik hield mijn hart ff vast geen mega start-crash te veroorzaken
Daarna 10e aangehaakt .. René startte 11e en lag direct voor me, daarna vrijwel de gehele race opgereden!
Ik startte op Softs en wilde er 16 ronden op rijden, dus was aanvankelijk best wat sneller dan de meesten op mediums .. dus een paar man ingehaald en uiteindelijk René .. toen snel een gaatje getrokken ... maar toen waren de achterbanden er uiteindelijk aan, die werden eerder rood dan gedacht en René kwam vlot weer dichterbij dus ik weer pushen om er voor te blijven .. ja en dan gaat de kont opzij en komen er 2 man voorbij zetten .. gelukkig niet in de rondte geloofik, dus snel weer op pad en proberen die laatste 2 ronden de rondetijd beperkt te houden .. toen maar snel pitten en als een dolle weer er vandoor, kijken of ik René nog kon bijhalen. Hierbij liep ik een beetje vast op een zwarte Z4 van @CoronelHimself (Patrick of Jeroen?) .. hierdoor toch enkele seconden verloren en zag ik dat René toch een aardig eindje voor mij de pits uit was gekomen .. en ik zat nog achter die vermadelijde Z4 die ik op het rechte stuk helaas nét niet in de slipstream komen kon en we reden beide 264 op het eind denk ik. Toen was ik er _eindelijk_ voorbij idd, gaat ie de pit in
Nouja, toen de jacht ingezet op René die op jongere Mediums reed, dus ik schatte mijn kansen niet al te hoog in, maar wonder boven wonder reed ik snel het gat dicht en toen enige ronden achter René aan blijven jakkeren! Dan hij weer wat sneller, dan ik weer .. en dat jojo'de zo een tijdje, tot ik _eindelijk_ goed door eau Rouge ging en in zijn slipstream komen kon!! En toen kwam de langere gearing _eindelijk_ tot zijn recht!
Nouja en toen weer een gaatje proberen te trekken op oudere mediums .. dus ja dat ging wat op en af .. dus René kwam na een paar rondes weer dichterbij, bleek daar Alexander aka @FightingAce achter hem te zitten op verse softs!! Dat had ik dus niet zien aankomen .. máár ik had René als buffer ... euhm .. niet dus
Jammer van de slechte start, want er had zeker meer in gezeten .. voor de verandering eindelijk weer eens een flinke vuist kunnen maken en flink kunnen pushen! Jammer van een paar kleine foutjes (1 iets groter) .. maar _HEERLIJK_ gereden!! Endurance ftw !!
Owjah .. en 3e snelste tijd van de race gezet met 1:19:084 ofzo
@negnojneorej niet echt handig wat je op 1:15:36 doet..
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Nee, een setup van de setupmarket met een aanpassing op de traction control en brake bias een tikje naar voren.Hupske schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 07:39:
@FightingAce Heb je met de Monza setup gereden dat je zo snel was?
De Monza setup wel getest, maar daarmee kwam ik Eau Rouge niet door zonder te spinnen. Misschien dat die setup met iets meer achtervleugel wel werkt, maar wilde daar geen tijd aan besteden.
13x een 2:17
18x een 2:16
1x een 2:15:9..
Damn ... niet normaal .. vind je het nog wel leuk met ons!?
Bizar..
En alles op 2x Soft zeker?
Die oranje Lambo, dat was ik. Mijn linkerachterband was instant oranje. Maar kan gebeuren in de eerste bocht.Alfa90_Buttje schreef op maandag 9 april 2018 @ 23:10:
[...]
[...]
Goede actie! Volgens mij zat je op het gras om er naast te komen .. dat zag ik niet aankomen, had anders zéker de rechter kant (nóg meer) verdedigd
Maargoed, jij was véél sneller op softs dus tenzij je ze over de rooie joeg, was het een kwestie van tijd .. ik heb 23 ronden op mijn mediums gereden maar hield de temperatuur er nét niet genoeg in. Was tijdens dat gevecht trouwens niet zo'n groot probleemDe bochten waren niet zo'n punt want zolang je de binnenkant houdt valt daar weinig te verwachten en probeerde steeds een goede exit te nemen om je op het rechte eind van me af te houden .. en dat ging best een paar maal vrij goed
Maargoed, prima inhaalactie!
![]()
Ik probeerde na de hairpin na start-finish trouwens nog even aan te haken in de hoop samen de bult op te jagen, maar mijn kont gleed weg op het groene .. ik had daar niet hoeven zitten, maar wilde jouw slipstream mee pakken .. had beter op the black stuff gebleven .. ging bijna rond! Moest remmen en 2x downshiften om de neus de juiste kant op te houden![]()
![]()
Manmanman wat een race!!![]()
Kwalificatie een 7e tijd met (meermaals) een PB 2:18:143 !!![]()
Helaas een baggerstart .. tikte nipt een oranje Lamborghini aan maar geloof dat ie nét niet rond ging pfff .. dat was écht niet mijn bedoeling en ik hield mijn hart ff vast geen mega start-crash te veroorzaken![]()
Daarna 10e aangehaakt .. René startte 11e en lag direct voor me, daarna vrijwel de gehele race opgereden!
Ik startte op Softs en wilde er 16 ronden op rijden, dus was aanvankelijk best wat sneller dan de meesten op mediums .. dus een paar man ingehaald en uiteindelijk René .. toen snel een gaatje getrokken ... maar toen waren de achterbanden er uiteindelijk aan, die werden eerder rood dan gedacht en René kwam vlot weer dichterbij dus ik weer pushen om er voor te blijven .. ja en dan gaat de kont opzij en komen er 2 man voorbij zetten .. gelukkig niet in de rondte geloofik, dus snel weer op pad en proberen die laatste 2 ronden de rondetijd beperkt te houden .. toen maar snel pitten en als een dolle weer er vandoor, kijken of ik René nog kon bijhalen. Hierbij liep ik een beetje vast op een zwarte Z4 van @CoronelHimself (Patrick of Jeroen?) .. hierdoor toch enkele seconden verloren en zag ik dat René toch een aardig eindje voor mij de pits uit was gekomen .. en ik zat nog achter die vermadelijde Z4 die ik op het rechte stuk helaas nét niet in de slipstream komen kon en we reden beide 264 op het eind denk ik. Toen was ik er _eindelijk_ voorbij idd, gaat ie de pit in![]()
![]()
Nouja, toen de jacht ingezet op René die op jongere Mediums reed, dus ik schatte mijn kansen niet al te hoog in, maar wonder boven wonder reed ik snel het gat dicht en toen enige ronden achter René aan blijven jakkeren! Dan hij weer wat sneller, dan ik weer .. en dat jojo'de zo een tijdje, tot in _eindelijk_ goed door eau Rouge ging en in zijn slipstream komen kon!! En toen kwam de langere gearing _eindelijk_ tot zijn recht!Maar ik verwachtte dat René éénvoudig de binnenkant op rechts zou komen verdedigen, maar René was in een milde bui en bleef links
![]()
![]()
.. dus makkelijk uitremmen en er voorbij
(volgende keer gewoon verdedigen hoor)
Nouja en toen weer een gaatje proberen te trekken op oudere mediums .. dus ja dat ging wat op en af .. dus René kwam na een paar rondes weer dichterbij, bleek daar Alexander aka @FightingAce achter hem te zitten op verse softs!! Dat had ik dus niet zien aankomen .. máár ik had René als buffer ... euhm .. niet dusGing René z'n kont onder'm vandaan en toen kreeg ik hem in mijn nek te hijgen!!! Tjah ...... ik lag toch 6e(?) en het waren nog 8 a 10 minuten? Dus toch nog even geprobeerd me breed te maken, maar zoals hierboven al gezegd dook ie er bijna op het gras rechts naast, ja toen was het verkeken. Probeerde nog terug te steken (voor de fun, realistisch was het niet) .. maar helaas .. na de hairpin ging mijn kont er vandoor en was het bijna rechtsaf muur, dus op de rem en hartslag 180 weer volgas verder eau Rouge de berg op .. met een paar man op mijn staart .. maar gelukkig te ver weg om mij nog te bedreigen. Toen nog even aanzetten om René niet in de verleiding te brengen en dat lukte, dus uiteindelijk 7e over de streep.
Jammer van de slechte start, want er had zeker meer in gezeten .. voor de verandering eindelijk weer eens een flinke vuist kunnen maken en flink kunnen pushen! Jammer van een paar kleine foutjes (1 iets groter) .. maar _HEERLIJK_ gereden!! Endurance ftw !!
Owjah .. en 3e snelste tijd van de race gezet met 1:19:084 ofzo
90min zitten en rijden geeft mij kans om in het ritme te komen, dus hopelijk komt er een Endurance kampioenschap
Tijdens de qualy redde ik een uur lang bijna geen rondje door 1001 verschillende dingen.
Qualy setup gaf teveel onrust ondanks dat het tijdens Practice prima ging.
Dus 1 setup versie terug en met iets meer vleugel de baan op, direct een PB en met 4min op de klok vond ik dat prima. P10!
Startte redelijk tot ik in de chicane een oranje Huracán moest ontwijken en schade voor kreeg.
Vasthouden en ondanks wat gezwabber ging het wel redelijk en ik reed nog steeds rond de P10
Helaas "te" lang doorgereden met mijn kunsten op de softs en op het moment dat @bsty melde dat de softs de beste tijd gehad hadden kwam ik daar achter...
Na 3 spins zonder iets te raken in de pits gekomen, helaas wel 17e oid...
In de pit brandstof, banden en ducktape gehaald en op 18e positie de baan weer op.
Lekker stabiel gevoel weer! Kon weer volgas de berg op!
De schade zorgde blijkbaar toch voor meer problemen dan verwacht.
In niemandsland gereden tot ik mij vergiste in de juiste versnelling... en @Kevin Kater voorbij kwam in de McLaren die direct een goeie voorsprong nam
Nog een 2e stop gemaakt voor wat brandstof en een setje softs...
Daarna lekker mijn race uitgereden met @JW van Wijngen, @bazzard en @Verwijderd op een sec of 12 achter mij.
Nu dus met punten, geen schade EN voor maatje @Verwijderd over de finish!
Prima race!
Even wachten totdat @phoentje de juiste inschrijving voor volgende week online zet
Alhoewel Macau..., voor je het weet lig je er af...
[Video: https://cloud.raymondwortel.nl/index.php/s/zC9fp2DyAEXX96Z]
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
I'm in !raymondw schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:56:
Ben het met @Alfa90_Buttje eens Endurance FTW!
90min zitten en rijden geeft mij kans om in het ritme te komen, dus hopelijk komt er een Endurance kampioenschap
ah, dat is het dorp uit, de heuvel af .. daar moet je rechtsaf, niet linksaf
gisteren ook nog even een paar laps Macau gereden, manmanman wat een baan!
die hairpin nemen in VR is bijna valsspelen! .. ten opzichte van een single screen!
qua race en inhalen is het een vaag geval, maar qua hotlappen is hij big fun!
@phoentje doen we Macau slechts 20 minuten? dat zijn maar 9 rondjes
Kunnen we er 2x 30 minuten van maken? 30 min Macau en 30 min Bathurst?
en misschien ook de qualy wat langer doen? 15 minuutjes is wel erg kort.
doet misschien ook nog leuke dingen qua soft of medium bandenstrategie.
[ Voor 14% gewijzigd door Alfa Novanta op 10-04-2018 10:08 ]
Dan moeten ze er wel goeie hekjes zetten...Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:02:
[...]
gisteren ook nog even een paar laps Macau gereden, manmanman wat een baan!![]()
![]()
![]()
die hairpin nemen in VR is bijna valsspelen! .. ten opzichte van een single screen!
VR heeft hier idd wel veel voordelen
Ik ben dan ook wel voor een gentleman's agreement dat we niet gaan inhalen bij die hairpin, net als in het echie.Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:02:
[...]
I'm in !![]()
[...]
gisteren ook nog even een paar laps Macau gereden, manmanman wat een baan!![]()
![]()
![]()
die hairpin nemen in VR is bijna valsspelen! .. ten opzichte van een single screen!![]()
qua race en inhalen is het een vaag geval, maar qua hotlappen is hij big fun!
Ik had met de Ferrari an sich voldoende ruimte om de bocht te halen
heerlijk toch?!
@johnnyverhoeff dat is niet de hairpin, maar bocht 17 .. snelheid ligt veel hoger, in de hairpin sta je bijna stil
verkeerd gelezen! excuus
[ Voor 102% gewijzigd door Alfa Novanta op 10-04-2018 10:29 ]
Natuurlijk vind ik het leuk en gezellig, maar ik mistte gisterenavond wel even de uitdaging. Daardoor was het in het laatste half uur ook wat moeilijker om m'n koppie erbij te houden.Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 07:56:
@bsty manmanman .. wat een tijden
13x een 2:17
18x een 2:16
1x een 2:15:9..
Damn ... niet normaal .. vind je het nog wel leuk met ons!?
Bizar..
En alles op 2x Soft zeker?
Ik reed alles op softs ja. 3 stints, dus 2 keer gestopt. Ikzelf reed ongeveer 2 seconden langzamer per ronde met mediums. Over 39 laps gezien is dat dus 78 seconden. Met de extra pitstop erbij komt dat uit op ongeveer een voordeel van 30-35 seconden. Snap niet dat meer mensen dit deden, want dit was voor mij veruit de snelste tactiek. Alleen @johnnyverhoeff deed het volgens mij ook.