• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-10 16:55
Deze week even bij een Mediamarkt binnen gestapt en de rem van de G29 gevoeld maar die heeft een lichtere slag waarna er weerstand komt. Hij lijkt me een stuk stugger dan de G27. Op zich wel interessant, hoewel het ingame waarschijnlijk gewoon lineair verloopt..
PatrickC schreef op donderdag 23 november 2017 @ 18:56:
Voor degene die het laatste Ferrari pack nog niet hadden aangeschaft... het zit nu in de Steam Autumn sale.
.. en gekocht :') +1 voorspelbaar

thnx :)

btw € 44,99 voor ALLES :')

edit: btw je kunt op Steam nu ook een demo downloaden van Project cars 2

edit2: iemand nog grafische kaarten in de Black Friday acties gezien??? O-)

[ Voor 48% gewijzigd door Alfa Novanta op 24-11-2017 23:00 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:32
Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 21:46:

edit2: iemand nog grafische kaarten in de Black Friday acties gezien??? O-)

Nee, van beide fabrikanten is 10% momenteel wel de max...

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• Alfa Novanta
Jammer..

Coolblue heeft de Oculus Rift set met 2 controllers wel als enige € 50 euro goedkoper gemaakt :o
van € 449 voor € 399

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
LAPJENL70 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 13:30:
[...]

Is dat niet een UK versie en dat je dus zit te klooien met de stekker?
Zo'n verloop stekker is nog geen 5euro

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

• raymondw
Ik heb de downloads van Assetto-Corsa.nl aan mijn installatie toegevoegd en bijna alles werkt.
Project Tongue en de Seat Leon geven beide een error, ook in lokale Pratice mode.
Heb ik iets verkeerd uitgepakt of is er nog iemand die hier last van heeft?

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• PRM2D4
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-07-2023
Wat voor error wordt er weergegeven dan???

• Alfa Novanta
Gisteravond even een proefrace 45 laps gereden op Paul Ricard tegen de computer :)
ik had de ai op 100% gezet maar dan komen ze nog niet onder de 2:09 .. dus dat was wel erg makkelijk :o
Leuk om inhalen te oefenen ;) Maar Paul Ricard blijft een leuk circuit! Erg technisch met al die bochten! Ik had tijdens de race bijna een PB te pakken rond 2:02:7+ maar toen kwam de vrouw binnen IRL @ 0:45 :')
Ik zou alleen de eerste stint doen, maar het ging zo lekker :P

Wel even moeten prutsen om de fps acceptabel te krijgen. Ik weet niet wat er loos was, maar ik stond met 18-23 fps op de startgrid. Dus wat minder auto's genomen, kwaliteit wat omlaag .. game opnieuw gestart, Windows afgemeld, en de 2e Oculus camera losgetrokken .. uiteindelijk was het voor elkaar @ 45fps+ maar ik weet niet exact wat het nu geweest is.

Je kunt het mooi zien aan die Ocules kooi waar je in zit die je speelveld markeerd. Als je even je hand uitsteekt tot die kooi verschijnt kun je met links-rechts kijken zien of de lijnen enkel blijven of vervagen over meerdere lijnen .. verticaal idem. Als ze dat doen kloppen de fps niet, hoef je niet een spel voor op te starten.
Alfa90_Buttje schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 11:00:
Jammer..

Coolblue heeft de Oculus Rift set met 2 controllers wel als enige € 50 euro goedkoper gemaakt :o
van € 449 voor € 399
hij is nu weer € 449 :o

[ Voor 17% gewijzigd door Alfa Novanta op 27-11-2017 08:52 ]

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:25
@Alfa90_Buttje : AC is ook vrij CPU heavy vanwege de AI. Mogelijk dat dat je ook parten speelde.

• Alfa Novanta
FightingAce schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:31:
@Alfa90_Buttje : AC is ook vrij CPU heavy vanwege de AI. Mogelijk dat dat je ook parten speelde.
die heeft het idd wel zwaar @60% maar de GPU staat eigenlijk wel continu op 99% volgens W10 taskmanager

nee maar dit is ook een soortevan bugje .. daarom trek ik dan 1 sensor los. Heb al gemerkt dat dit het ook wel eens wil oplossen. Toen ik aan het oefenen was in mijn uppie had ik een fps van 75+ dus dat was ook wel een zeer groot verschil.

• raymondw
promise2die4 schreef op maandag 27 november 2017 @ 08:26:
Wat voor error wordt er weergegeven dan???
Ik zie geen error, spel gaat laden en komt na een korte laad periode en een kort zwart scherm terug op het start scherm.
Zowel de Leon op een werkend circuit als een werkende auto op Tongue geven hetzelfde issues.
Zijn er specifieke logs files waar ik wat ik kan terug vinden?
Als ik door de folders blader zie ik niets waar ik zo wat mee kan...

• bsty
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-02-2021

bsty

Bart J

raymondw schreef op zondag 26 november 2017 @ 21:34:
Ik heb de downloads van Assetto-Corsa.nl aan mijn installatie toegevoegd en bijna alles werkt.
Project Tongue en de Seat Leon geven beide een error, ook in lokale Pratice mode.
Probeer onderstaande versie eens voor de Leon, want volgens mij staat er een verkeerde versie op de website..

Inmiddels staat de juiste versie op de website.

[ Voor 16% gewijzigd door bsty op 27-11-2017 13:01 ]

• phoentje
  • Niet online
raymondw schreef op zondag 26 november 2017 @ 21:34:
Schijnbaar had ik een andere versie van de Leon staan. Hij is nu aangepast!

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

• raymondw
Lag het dus toch niet aan mij d:)b
Tongue track toevallig hetzelfde probleem?

Zal straks even de machine rebooten naar mijn game OS en de Leon opnieuw downloaden.

• PRM2D4
Alfa90_Buttje schreef op maandag 27 november 2017 @ 08:40:
Gisteravond even een proefrace 45 laps gereden op Paul Ricard tegen de computer :)
ik had de ai op 100% gezet maar dan komen ze nog niet onder de 2:09 .. dus dat was wel erg makkelijk :o
Leuk om inhalen te oefenen ;) Maar Paul Ricard blijft een leuk circuit! Erg technisch met al die bochten! Ik had tijdens de race bijna een PB te pakken rond 2:02:7+ maar toen kwam de vrouw binnen IRL @ 0:45 :')
Ik zou alleen de eerste stint doen, maar het ging zo lekker :P

Wel even moeten prutsen om de fps acceptabel te krijgen. Ik weet niet wat er loos was, maar ik stond met 18-23 fps op de startgrid. Dus wat minder auto's genomen, kwaliteit wat omlaag .. game opnieuw gestart, Windows afgemeld, en de 2e Oculus camera losgetrokken .. uiteindelijk was het voor elkaar @ 45fps+ maar ik weet niet exact wat het nu geweest is.

Je kunt het mooi zien aan die Ocules kooi waar je in zit die je speelveld markeerd. Als je even je hand uitsteekt tot die kooi verschijnt kun je met links-rechts kijken zien of de lijnen enkel blijven of vervagen over meerdere lijnen .. verticaal idem. Als ze dat doen kloppen de fps niet, hoef je niet een spel voor op te starten.

[...]

hij is nu weer € 449 :o
Ja dat is soms heel raar ene keer is die ai op 100 makkelijk andere keren is het niet te doen..

Had er laatst 1 daar heb ik ff de grip veranderd op 125 anders was die niet te doen. Enige was wel dat alle ai in vele bochten om kantelde hahaha was wel leuk om te zien..

W.b. die error.. ook weer opgelost 😉😆👍

• bazzard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 11:52

bazzard

Bas

sorry, maar was er even klaar mee.
Had een acceptable tijd in Q, maar naar een paar rondes ging ik salto's maken door een paaltje, en achteraan verder.
Daarna 2 keer in een paar ronden door @Alfa90_Buttje in achter aangetikt, waarvan 1 in de categorie daniil kvyat.

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:33

Hupske

AFCA

bazzard schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:14:
Had een acceptable tijd in Q, maar naar een paar rondes ging ik salto's maken door een paaltje, en achteraan verder.
Daarna 2 keer in een paar ronden door @Alfa90_Buttje in achter aangetikt, waarvan 1 in de categorie daniil kvyat.
Niet helemaal achteraan Bas. Ik reed er nog 18 seconden achter O-) Maar snap volkomen dat je er dan wel klaar mee bent.

Mijn god wat is dat toch k*t. Was net 0,5 seconden te laat met op drive te drukken. Prima, laat me dan starten in de pits. Maar dan krijg je er ook nog eens een penalty van 18 seconden erbij.
Doei!

[ Voor 3% gewijzigd door Hupske op 27-11-2017 21:20 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:02

-Sander-

///M Powerrrrrr

Was wellicht wat laat gestart met oefenen, maar een lekkere tijd zat er niet in dit weekend. Vandaag bij de kwali nog wat geprobeerd, maar nee ik kreeg hem niet lekker en kreeg geen gevoel met de auto, dus geen zin in 1,5uur stressen.

Ik overigens ook erg veel moeite met het bepalen van de tracklimits voor een snelle(re) tijd.

Ben benieuwd naar de volgende reeks.

[ Voor 21% gewijzigd door -Sander- op 27-11-2017 21:38 ]

• Alfa Novanta
ja ik zag je vliegen :X .. en nét toen ik dacht dat we leuk aan het racen waren, had jij, door een spin van een ander, wat te weinig vaart en remde ik wellicht te laat dus nouja .. ik heb je toen ook voorop laten gaan maar die buts was absoluut niet mijn bedoeling uiteraard. :'(
En toen dacht ik na wat pushen (jij stak een paar keer binnendoor) dat we wéér in een mooi gevecht zaten, maar tikte ik je helaas nét lichtjes maar genoeg om jou in de rondte te laten gaan .. en ook daar heb ik je uiteraard voorop laten gaan, maar snap dat je zin toen wel weg was. Voor wat het waard is, sorry als ik je race vergalt heb ;(

Ik heb nog wat troosteloos op 18~22 seconden achter de rest gereden maar dat was ook volkomen zinloos verder ... jammer.

Ik had anders een mooie PB tijd gezet in de qualy en nog maar slechts 10e tijd 8)7
.. en in de race blijft daar niks van over .. :'(

De R.S.01 is een pracht wagen om te rijden, maar kon er steeds niet echt mee meekomen -O-

[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 27-11-2017 22:16 ]

• bsty

bsty

Bart J

@Alfa90_Buttje volgende keer wel wat meer rekening houden met de rest. Ik kwam je ook een keer tegen en je reed gewoon twee keer heel lomp tegen mij aan..

Verwijderd

Hallo mensen,

Ik kreeg van Bart Jansen een pm op SRS en ik vroeg me af hoe dat nu helemaal gaat, racen jullie op SRS? Of hebben jullie eigen servers en een eigen plugin?

kortom, ik ben benieuwd, tell me more ;)

• Alfa Novanta
bsty schreef op maandag 27 november 2017 @ 22:08:
@Alfa90_Buttje volgende keer wel wat meer rekening houden met de rest. Ik kwam je ook een keer tegen en je reed gewoon twee keer heel lomp tegen mij aan..
Ik kan het me niet echt voor de geest halen, maar als jij dat zegt zal het wel zo zijn :'(
Met VR is het racen heel wat anders dan met de monitor, ik heb de hoop dat het weer beter wordt..

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:52

CoronelHimself

Division Brabant

Ik zag je vliegen inderdaad, leek eerder op een fout in het spel/ circuit. Zelf lag ik halverwege op een mooie 4e plek toen ik ook zo'n liggend paaltje tegenkwam en meteen volle bak spinde. Levensgevaarlijk die dingen. Wel lekker kunnen racen en uiteindelijk na een run met 5 best laps op een rij de barrière van 2:02 kunnen slechten.

Maakte uiteindelijk in de laatste ronde nog een fout waardoor ik bijna nog 2 plaatsen verloor, toch nog 4e geworden.

Wel viel me de lage opkomst i.c.m. met de vele uitvallers wel op. Hoop niet dat dit een trend gaat worden, er hadden nochtans veel meer mensen geoefend.

[ Voor 8% gewijzigd door CoronelHimself op 27-11-2017 22:19 ]

Steam - PTR83

• raymondw
hmm... ik dacht dat het aardig ging met mijn tijden, maar al ik zie dat het onder de 2m gaat moet ik even mij best gaan doen...

• Alfa Novanta
CoronelHimself schreef op maandag 27 november 2017 @ 22:17:
Ik zag je vliegen inderdaad, leek eerder op een fout in het spel/ circuit.
Klopt. Ging nergens over.. hij lag helemaal op zijn dak! Nog een wonder dat ie weer op de wielen kwam!
Zelf lag ik halverwege op een mooie 4e plek toen ik ook zo'n liggend paaltje tegenkwam en meteen volle bak spinde. Levensgevaarlijk die dingen.
Idd

[ Voor 8% gewijzigd door Alfa Novanta op 27-11-2017 22:28 ]

• bsty

bsty

Bart J

Verwijderd schreef op maandag 27 november 2017 @ 22:09:
Hallo mensen,

Ik kreeg van Bart Jansen een pm op SRS en ik vroeg me af hoe dat nu helemaal gaat, racen jullie op SRS? Of hebben jullie eigen servers en een eigen plugin?

Hi welkom! Wij hebben zelf een aantal servers draaien ja en op één van deze servers rijden wij een kampioenschap. Dit kampioenschap vindt elke maandagavond plaats. Vanavond toevallig de laatste race van het kampioenschap gehad met de Renault R.S.01 en volgende week beginnen we dus met een nieuw kampioenschap. Het nieuwe kampioenschap zal verreden worden met de Seat Leon Cup met een stock setup. Meer informatie over dit kampioenschap vind je op http://www.assetto-corsa.nl/.

De servers draaien 24/7 dus je kan de gehele week oefenen. Daarnaast hebben wij ook een teamspeak server waar vrijwel elke avond wel wat mensen aanwezig zijn.

• bazzard

bazzard

Bas

Leaven nooit goed, maar die ader op me kop stond op springen. De eerste keer sloeg in mijn opinie nergens op, maar iedereen maakt foutjes, Die tweede was ook onnodig. Ik ben ook niet goed in close racing <0,4 sec en zorg er dan voor dat ik iets meer afstand hou. Je kunt dan beter zorgen voor een goede exit en zo een goede uit rem actie te doen op een plek waar het wel kan.

En ja je laat me voor.. Maar daar heb ik op dat moment niks aan. Ik laat je er volgende keer wel voorbij...

• bobopalmtree
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-01 00:27
Was een leuke race vanavond. Ik had een, voor mij, heel goede tijd neer gezet in de qualy en mocht op p5 vertrekken. De eerste helft, tot aan de pitstop zat ik goed in de race. Een hele tijd 3de en 4de gereden.
Na de pitstop had ik het moeilijker terwijl iedereen sneller leek te gaan rijden.
Paar leuke gevechten, met Rene en met Mike zelfs tot de laatste bocht, mooi gedaan Mike.

• phoentje
  • Niet online
Nadat het einde is gekomen aan het Renault Sport kampioenschap is het tijd voor een nieuwe strijd.
Dit zal plaatsvinden op 6 verschillende circuits, 2 sprints per circuit in de Seat Leon EuroCup (mod)
Stock setup (op een paar kleine instelmogelijkheden na). Download ook het volledige skinpack van de site!

Volgende week eerst een weekje rust (Er zal wel een test race komen op 4 dec. )

Assetto-Corsa.nl - Seat Leon EuroCup - Kampioenschap

Afbeeldingslocatie: http://www.assetto-corsa.nl/wp-content/uploads/2017/11/Tweakers_Sprint_Leon_Zandvoort.jpg

04-12-2017 - Zandvoort - Sprint Race x2 (Test Race)

11-12-2017 - Toscana Gran Premio - Sprint Race x2
18-12-2017 - Brno Circuit - Sprint Race x2
08-01-2018 - Jerez de la Frontera - Sprint Race x2
15-01-2018 - Barbagallo - Sprint Race x2
22-01-2018 - Tor Poznan - Sprint Race x2
29-01-2018 - Virginia International Raceway - Sprint Race x2

Tijdschema

• 19.30 | Qualify Practice
  • 20.30 | Race 1
  • 21.10 | Race 2 (full reversed grid)

Host Info

• Server name: Assetto-Corsa.nl | Tweakers Racing Community

• Server password: tweakers
  • Weather: 20 graden / wind max 10kph

Teamspeak

• Address: teamspeak.assetto-corsa.nl
  • Password: tweakers

Downloads

Tussenstanden

• phoentje
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2017 @ 22:09:
Hallo mensen,

Welkom! Een aantal rijden hier ook vaker mee met SRS. Er zijn dan ook altijd wel wat mensen 's avonds de vinden online. We hebben een eigen server (x5) en een website inclusief teamspeak (teamspeak.assetto-corsa.nl | ww= tweakers)
We rijden standaard dus zoals Bart aangeeft op de maandag avond onze races. Tussendoor kun je gewoon oefenen op de met paswoord beveiligde server. Live statistics worden bijgehouden op de website. Evenals de tussenstanden en alle downloads die nodig zijn. Het meedoen is volledig vrijblijvend. Je kan dus ook kiezen om bepaalde races wel of niet mee te rijden. Er zijn een aantal regels. Die vind je ook op de site.
Ik zou zeggen sluit een keer 's avond aan tijdens het trainen en dan zien we je op de baan!

• phoentje
  • Niet online
De belangrijkste regel wil nog even benadrukken voor de leavers van gisteren :(
Meedoen is uitrijden!! mits je natuurlijk gegronde redenen hebt om te vertrekken, maar 't ging niet lekker of.. ik reed achter aan is geen reden.

Een aantal vertrokken gisteren weer omdat het niet zo goed ging? Heel erg jammer. Met name voor de personen die daardoor een strijd in het begin winnen... wellicht zelfs LAST van je hebben en dan alsnog laatste eindigen..
Er was in het einde van de race gisteren nog zo veel gebeurd dat zelfs achterin het nog spannend werd. Note voor volgende keer dus. Bedenk vooraf of je mee wil doen of niet en hem wil uitrijden. Je bent niets verplicht maar het is wel zo netjes voor iedereen dat deelname betekend dat je hem ook uitrijd. I rest my case

• YouriVLD
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-03 16:10
Gaaf nieuw kampioenschap! Morgen als het goed is de G29 binnen en installeren. Kan ik de komende dagen mooi oefenen en wat van de licenties halen in de career modus en oefen races doen tegen de AI :*)

iRacing

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:25
Ik ga proberen deze keer weer het hele kampioenschap mee te doen. Ik kan me herinneren dat een oude versie van de Leon Cup een geinige wagen was. Met erg piepende remmen :P . En een goede baanselectie. Barbagallo, Tor Poznan en VIR zijn erg leuk. Welke layout van VIR zal worden gebruikt?

• phoentje
  • Niet online
FightingAce schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:34:
Ik ga proberen deze keer weer het hele kampioenschap mee te doen. Ik kan me herinneren dat een oude versie van de Leon Cup een geinige wagen was. Met erg piepende remmen :P . En een goede baanselectie. Barbagallo, Tor Poznan en VIR zijn erg leuk. Welke layout van VIR zal worden gebruikt?
VIR Full course ;-)

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:34
Snap alleen niet waarom jullie de Leon nemen. Die physics (v3.0) zijn volgens mij niet helemaal in orde. Onder het remmen kan je hem soms ineens verliezen zonder enige aanleiding. Erg vreemd gedrag iig.

En dit terwijl Kunos zelf de Audi TT Cup versie nu in AC heeft welke een stuk beter weg gedrag heeft dan die Leon. ALs je dan een FWD cup doet pak dan gewoon deze lijkt mij.

Maar goed ik kan op Maandag toch niet mee doen normaal gesproken. Dus succes jongens. :)

[ Voor 11% gewijzigd door DutchDevil79 op 28-11-2017 12:10 ]

iRacing Profiel

• phoentje
  • Niet online
DutchDevil79 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 12:09:
Snap alleen niet waarom jullie de Leon nemen. Die physics (v3.0) zijn volgens mij niet helemaal in orde. Onder het remmen kan je hem soms ineens verliezen zonder enige aanleiding. Erg vreemd gedrag iig.

En dit terwijl Kunos zelf de Audi TT Cup versie nu in AC heeft welke een stuk beter weg gedrag heeft dan die Leon. ALs je dan een FWD cup doet pak dan gewoon deze lijkt mij.

Maar goed ik kan op Maandag toch niet mee doen normaal gesproken. Dus succes jongens. :)
SRS rijd ook al een tijdje de LEON cup. Deze wordt prima bezocht. We hebben er zelf test mee gereden en we zien geen vreemde dingen. Lekker close racen dat wel ;)

• PRM2D4
Is inderdaad wel keertje leuk een wat slomere auto....

Misschien idee dat je een splitsing kan maken 1 snel kampioenschap en 1 met wat minder snellere zoals idd de leon of audi of een wtcc cupje 😉.... zomaar ff ideetje..

• phoentje
  • Niet online
De Wall of Fame is weer bijgewerkt. Overige winnaars vind je @ http://www.assetto-corsa.nl/wall-of-fame/

Afbeeldingslocatie: http://www.assetto-corsa.nl/wp-content/uploads/2017/11/RenaultRS01-banner-WallofFame.jpg

• raymondw
Gisteren wat geraced met de Leon en online eea gevolgd voor de tijden, dat valt nog niet mee...
"Oefening baart kunst" zullen we het maar op houden :+

• jayyzz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-11-2024
Ik hoop eindelijk aankomende maandag in ieder geval weer mee te kunnen doen.
Eindelijk weer even een raceje doen. Scheeld dat het een oefenrace is, sinds winterstops nooit heel goed zijn geweest voor mijn "clean driving".
Natuurlijk zal ik wel ff oefenen voordat ik maandag meedoe ;)

I7 4790K @4,7Ghz | Founders Edition 1080ti | 32GB DDR3 1866Mhz | Custom hardline watercoolingloop | Thrustmaster T500 RS |

• DutchDevil79
Programma voor de Donderdag racejes morgen:

Dag: Donderdag 30-11-2017
Aanvang: 20:00
Naam: GoT Fun Server (clean racing)

Teamspeak server:

Address: teamspeak.assetto-corsa.nl
Password: tweakers

Race 1:
BMW 1 Series M S3 op GT4 Motor Sports Land
Kwalificatie: 30 min.
Race laps: 10

Race 2:
Porsche Cayman GT4 Clubsport op Vallelunga Classic
Kwalificatie: 30 min

Race 3:
AC Legends protoypes op Zandvoort 1967
Kwalificatie 30 min.

Benodigde downloads:

GT4 Motorsports land:
http://www.racedepartment...motor-sports-land2.18218/

AC Legends prototypes:
http://www.mediafire.com/...Legends+Prototypes+p1.rar

Zandvoort 1967:
https://www.dropbox.com/s..._f3ct_FULL141017.rar?dl=0

Uitleg instalatie:

Auto's en skin packs instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\cars'

Banen instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\tracks'

Optionele downloads:

ptracker (app voor tijden en setups):
http://www.racedepartment.com/downloads/ptracker.3509/

HeliCorsa (handig om te zien waar auto's om je heen zitten:
http://www.racedepartment.com/downloads/helicorsa.5199/

Banden warmte app:
http://www.racedepartment...temperatures.3507/updates

Teamspeak client:
http://teamspeak.com/?page=downloads

[ Voor 3% gewijzigd door DutchDevil79 op 29-11-2017 23:45 ]

iRacing Profiel

• JRacer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-08 22:01
Ik ben nieuw hier, maar mag graag extra content downloaden en proberen. :) Ik heb net Toban geinstalleerd, maar deze heeft bij mij een 'leuke' bug. Geen enkele van de vangrails/bandenstapels/muurtjes werken en als je daar buiten komt val je van de map af..... (Haal je wel boven de 500 kmh... :) ) Iemand anders zelfde probleem?
Ik weet het, je moet op de baan blijven....

• DutchDevil79
Hmm dat had ik nog niet gemerkt. Heb netjes tussen de lijntjes gekleurd. Zal de baan ff aanpassen dan. het kan zijn dat ze de walls niet colideble hebben gemaakt. Foutje van de maker.

iRacing Profiel

• DutchDevil79
JRacer schreef op woensdag 29 november 2017 @ 22:49:
Ik ben nieuw hier, maar mag graag extra content downloaden en proberen. :) Ik heb net Toban geinstalleerd, maar deze heeft bij mij een 'leuke' bug. Geen enkele van de vangrails/bandenstapels/muurtjes werken en als je daar buiten komt val je van de map af..... (Haal je wel boven de 500 kmh... :) ) Iemand anders zelfde probleem?
Ik weet het, je moet op de baan blijven....
Aangepast!

iRacing Profiel

• YouriVLD
Gisteren de eerste rondjes gedaan met de nieuwe G29. Verschil is groot en in een paar rondjes al een seconde sneller met de Leon op Zandvoort :*)

Ga proberen er vanavond bij te zijn. Heb alleen niet echt een goede microphone. JBL bluetooth headset, maar kijken of dat werkt.

Kon het stuur alleen niet vastmaken op de tafel. Tafel te dik. Opgelost met een plankje en klemmen en hierop het stuur vast gemaakt. Stuur zit voor mijn idee wel wat hoog, omdat de tafel wat hoger is.

Iemand hier ervaring met de Playseat Challenge? Is misschien wel een leuke oplossing voor de tijd. Mocht ik in de toekomst willen upgraden van pedalen zoals de CSL elite van Fanatec of de Clubsport. V3 wil ik wel dat ze kan monteren. Volgens de beschrijving zou het moeten passen maar de vraag is werkt het ook ;)

iRacing

• mjmbult
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-09 19:38

mjmbult

Mike

YouriVLD schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:50:
Gisteren de eerste rondjes gedaan met de nieuwe G29. Verschil is groot en in een paar rondjes al een seconde sneller met de Leon op Zandvoort :*)

Ga proberen er vanavond bij te zijn. Heb alleen niet echt een goede microphone. JBL bluetooth headset, maar kijken of dat werkt.

Kon het stuur alleen niet vastmaken op de tafel. Tafel te dik. Opgelost met een plankje en klemmen en hierop het stuur vast gemaakt. Stuur zit voor mijn idee wel wat hoog, omdat de tafel wat hoger is.

Iemand hier ervaring met de Playseat Challenge? Is misschien wel een leuke oplossing voor de tijd. Mocht ik in de toekomst willen upgraden van pedalen zoals de CSL elite van Fanatec of de Clubsport. V3 wil ik wel dat ze kan monteren. Volgens de beschrijving zou het moeten passen maar de vraag is werkt het ook ;)
Wellicht een idee om te investeren in een GT Omega ;)

https://twitch.tv/madmikeplays

• YouriVLD
mjmbult schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:58:
[...]

Wellicht een idee om te investeren in een GT Omega ;)
Thanks! Denk dat ik dan alleen nog zit met de stoel die naar achter rijdt.
Dit topic gevonden met heel veel nuttig info/reviews.
http://www.racedepartment...layseat-challenge.122306/

Denk dat de playseat challenge hem toch gaat worden voor de komende maanden :)

iRacing

• DutchDevil79
Room is up!
DutchDevil79 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:53:
Programma voor de Donderdag racejes morgen:

Dag: Donderdag 30-11-2017
Aanvang: 20:00
Naam: GoT Fun Server (clean racing)

Teamspeak server:

Address: teamspeak.assetto-corsa.nl
Password: tweakers

Race 1:
BMW 1 Series M S3 op GT4 Motor Sports Land
Kwalificatie: 30 min.

Race 2:
Porsche Cayman GT4 Clubsport op Vallelunga Classic
Kwalificatie: 30 min

Race 3:
AC Legends protoypes op Zandvoort 1967
Kwalificatie 30 min.

Benodigde downloads:

GT4 Motorsports land:
http://www.racedepartment...motor-sports-land2.18218/

AC Legends prototypes:
http://www.mediafire.com/...Legends+Prototypes+p1.rar

Zandvoort 1967:
https://www.dropbox.com/s..._f3ct_FULL141017.rar?dl=0

Uitleg instalatie:

Auto's en skin packs instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\cars'

Banen instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\tracks'

Optionele downloads:

ptracker (app voor tijden en setups):
http://www.racedepartment.com/downloads/ptracker.3509/

HeliCorsa (handig om te zien waar auto's om je heen zitten:
http://www.racedepartment.com/downloads/helicorsa.5199/

Banden warmte app:
http://www.racedepartment...temperatures.3507/updates

Teamspeak client:
http://teamspeak.com/?page=downloads

iRacing Profiel

• raymondw
BMW 1 was even wennen, maar uiteindelijk nog wel te doen.
Porsche viel ook erg mee, maar vervoermiddelen uit de vorige eeuw liggen mij niet
De laatste race overgeslagen en nog maar een rondje Ginetta op Zandvoort gedaan.
Ondanks dat ik meer blauwe vlaggen heb gezien dan de rest vermoed ik was het wel een aardige eerste sessie :)

• YouriVLD
Vond het zeer vermakelijk voor de eerste keer! _/-\o_ De eerste race stond ik klaar voor de start maar kon geen gas geven niks en stond in 1x in de pits. :'( Daarna opnieuw gestart en werkte weer. Tweede race was heel gaaf. :9~ Derde race kon ik weer niet in de server komen

Helaas kreeg ik Teamspeak niet voor elkaar. Of ik hoorde wel mensen in Teamspeak maar geen geluid meer in game of vica versa. Toch maar een goed headsetje gaan aanschaffen

iRacing

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:02

-Sander-

///M Powerrrrrr

Race 2 was echt de topper, die Cayman GT4 is een pareltje!

• Shva
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:40

Shva

aka Jos_theboss

de rijders waren alleen geen pareltjes :P werd meteen getorpedeerd in t1, was een zooitje, slotje op server is toch beter denk.

• PRM2D4
YouriVLD schreef op donderdag 30 november 2017 @ 17:22:
[...]

Thanks! Denk dat ik dan alleen nog zit met de stoel die naar achter rijdt.
Dit topic gevonden met heel veel nuttig info/reviews.
http://www.racedepartment...layseat-challenge.122306/

Denk dat de playseat challenge hem toch gaat worden voor de komende maanden :)
Zou als ik jou was gewoon even door sparen.. ik snap dat het even vervelend is met die rijhoogte maar geloof me door sparen is beste want straks koop je het en raak je het niet kwijt heb je geld uit gegeven voor paar maanden wat je nodig had voor je upgrade... want die playseat is naar mijn mening echt te duur voor wat je krijgt en is niet heel stabiel.

Als tip.. koop dan een kleinere tafel of maak zelf iets van hout.. want als je toch al van plan ben te upgraden gebruik je geld dan goed.. want als je de smaak te pakken heb blijf je upgraden.

[ Voor 8% gewijzigd door PRM2D4 op 01-12-2017 08:30 ]

• YouriVLD
promise2die4 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 08:29:
[...]

Zou als ik jou was gewoon even door sparen.. ik snap dat het even vervelend is met die rijhoogte maar geloof me door sparen is beste want straks koop je het en raak je het niet kwijt heb je geld uit gegeven voor paar maanden wat je nodig had voor je upgrade... want die playseat is naar mijn mening echt te duur voor wat je krijgt en is niet heel stabiel.

Als tip.. koop dan een kleinere tafel of maak zelf iets van hout.. want als je toch al van plan ben te upgraden gebruik je geld dan goed.. want als je de smaak te pakken heb blijf je upgraden.
Thanks voor de tip! Gisteren viel het op zich wel mee. Ik hou de komende tijd deze setup aan en lekker sparen. En ga nog iets verzinnen voor het schuiven van de pedalen op laminaat. Antislip matje ofso ;)

iRacing

• raymondw
@YouriVLD
Ik heb de Playseat getest en het viel heel erg tegen! Probeer het zelf in de shop in Utrecht.
Uiteindelijk een Simetik gekocht.
€324 voor het chassis en €145 voor een autostoel die je kan verstellen.
Als Nederlandse spijker heb je dan iets wat gewoon lekker zit en geen kinderstoeltje....
Ja, het is duurder, maar iig heb je wel iets wat niet gaat piepen en kraken na 2 weken ;)

Torpederen in de race vond ik niet erg, had ik even het gevoel dat ik ook wat kon doen met een virtuele 8e plek :P
Merk trouwens dat ik regelmatig door de bak heen roer om dat ik de versnelling kwijt ben.
Heb nog niet gekeken, maar is er een optie om je versnelling in AC in beeld weer te geven?

/edit
Tegen schuiven kun je bij de Blokker hele dunne rubber matjes kopen wat ook op tafels als kleed kan dienen.

[ Voor 6% gewijzigd door raymondw op 01-12-2017 10:58 ]

• DutchDevil79
Het waren leuke racejes gister. Moet zeggen die BMW was een stuk lastiger dan ik had verwacht. Wat breekt dat ding snel uit.
De Cayman was wat dat betrefd wel een verademing. Dat ding rijd echt heerlijk sinds de laatste update. Hier ga ik zeker vaker mee racen op Donderdag. Volgens mij viel die wel het meest in de smaak. Ik zal ook voortaan een paswoord gebruiken op de server bij standaard content.
De laatste race met de prototypes vond ik trouwens ook erg leuk. Die waren beter te controleren dan de BMW. En klasieke zandvoort is gewoon een top baan. Wat een heerlijke flow heb je daar. Echt top.

iRacing Profiel

• LezzaM
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:07
raymondw schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:57:
@YouriVLD
Heb nog niet gekeken, maar is er een optie om je versnelling in AC in beeld weer te geven?
Als je in de auto zit kan je met je muis naar de rechterkant van het schermgaan. Daar kun je de versnellingsindicator aanzetten. Of bedoel je dat niet?

Shit happens...

Verwijderd

Hallo,
Ik heb via een assetto corsa de tip gekregen om op http://www.assetto-corsa.nl/ te gaan, alleen kan ik niet inloggen en weet ik niet hoe ik me hiervoor moet aanmelden, kan iemand me hier mee helpen?

• bobopalmtree
Verwijderd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:53:
Hallo,
Ik heb via een assetto corsa de tip gekregen om op http://www.assetto-corsa.nl/ te gaan, alleen kan ik niet inloggen en weet ik niet hoe ik me hiervoor moet aanmelden, kan iemand me hier mee helpen?
Je hoeft je niet aan te melden. Die login op de site is enkel voor de admins om de site te beheren. Op de site kan je de aankomende events bekijken en de nodige mods of skinpacks downloaden. Daarnaast kan je er ook alle resultaten van de races vinden. Een apart forum is er niet, dat is gewoon dit topic.
Je kan dan ook gewoon meerijden op maandag, zonder te registreren.

• PRM2D4
YouriVLD schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 09:02:
[...]

Thanks voor de tip! Gisteren viel het op zich wel mee. Ik hou de komende tijd deze setup aan en lekker sparen. En ga nog iets verzinnen voor het schuiven van de pedalen op laminaat. Antislip matje ofso ;)
Ff een balke hout op maat zagen beste is 2 en die tegen de muur zetten en daar je pedalen tegenaan... 😉

Nog een tip.. kijk eens als je ruimte hebt naar de rseat rs1.. 600 euro en je heb een rig waar je u tegen zegt en stabiel is.. heb er zelf 1 en wil niks anders meer zoek maar eens op.. 😆😉

[ Voor 19% gewijzigd door PRM2D4 op 01-12-2017 18:01 ]

• YouriVLD
promise2die4 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 17:58:
[...]

Ff een balke hout op maat zagen beste is 2 en die tegen de muur zetten en daar je pedalen tegenaan... 😉

Nog een tip.. kijk eens als je ruimte hebt naar de rseat rs1.. 600 euro en je heb een rig waar je u tegen zegt en stabiel is.. heb er zelf 1 en wil niks anders meer zoek maar eens op.. 😆😉
Thanks! _/-\o_
Zojuist een anitslip matje bij de action gehaald van €1,45 :) Pedaaltjes blijven nu mooi liggen op de plek

Rseat heb ik ook al naar gekeken. Is iets meer dan de 600 euro. Komt uit op rond de 750 met versturen. Simetik K2 zou net iets goedkoper zijn. Tegen die tijd maar weer is kijken wat de prijzen doen.

[ Voor 37% gewijzigd door YouriVLD op 01-12-2017 18:04 ]

iRacing

• PRM2D4
YouriVLD schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 18:01:
[...]

Thanks! _/-\o_
Zojuist een anitslip matje bij de action gehaald van €1,45 :) Pedaaltjes blijven nu mooi liggen op de plek

Rseat heb ik ook al naar gekeken. Is iets meer dan de 600 euro. Komt uit op rond de 750 met versturen. Simetik K2 zou net iets goedkoper zijn. Tegen die tijd maar weer is kijken wat de prijzen doen.
150 voor versturen??? Ik heb er serieus 50 euro voor betaald. Had de volledige setup inclusief die shakers... kwam op een pallet aan maar goed hij is het geld waard...

Net zo waard als mijn black max II box van derek speare die ik net bij me buren kon ophalen.. 😆😆😆😆

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/34j7hxy.jpg

• YouriVLD
promise2die4 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 19:07:
[...]

150 voor versturen??? Ik heb er serieus 50 euro voor betaald. Had de volledige setup inclusief die shakers... kwam op een pallet aan maar goed hij is het geld waard...

Net zo waard als mijn black max II box van derek speare die ik net bij me buren kon ophalen.. 😆😆😆😆

[afbeelding]
mardomedia 749 en via rseat zelf 718 :)

iRacing

• bazzard

bazzard

Bas

Verwijderd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:53:
Hallo,
Welkom.

Je bent al goed ook weg!

Zoals je misschien al gezien had rijden wel elke maandag een race in een kampioenschap. Op donderdag zijn er ook vaak fun races. Alle andere dagen kun je natuurlijk op 1 van de servers inloggen om te testen om maandag zo goed mogelijk voor de dag te komen.

Op dit moment is het niet nodig om in te schrijven, gewoon optijd inloggen op de server voor de kwalificatie.

Er zijn bijna elke avond wel mensen online op teamspeak teamspeak.assetto-corsa.nl ww tweakers.

See you soon on track :)

• raymondw
LezzaM schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 12:08:
[...]

Als je in de auto zit kan je met je muis naar de rechterkant van het schermgaan. Daar kun je de versnellingsindicator aanzetten. Of bedoel je dat niet?
Gevonden!
Werkt idd uitstekend :)
Snelste tijd op de practice server met de Leon verbeterd

• PRM2D4
raymondw schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 22:05:
[...]
Gevonden!
Werkt idd uitstekend :)
Snelste tijd op de practice server met de Leon verbeterd
Kijk ook eens naar de dashmeter pro app... kost 5 euro in de google store maar meer dan zeker zijn centjes waard...

Google het maar eens dat zie je wel wat ik bedoel...

• Alfa Novanta
ik hoop dat je inmiddels weer wat bent afgekoeld :)
ja wat dat betreft ..
niet om wie nou schuld heeft of niet, maar om te achterhalen waarom we in deze situatie terecht kwamen .. want het zat me niet helemaal lekker. Zoals ik al aangaf had ik het gevoel dat jij inhield ..
Alfa90_Buttje schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:51:
.. en nét toen ik dacht dat we leuk aan het racen waren, had jij, door een spin van een ander, wat te weinig vaart en remde ik wellicht te laat dus nouja .. ik heb je toen ook voorop laten gaan maar die buts was absoluut niet mijn bedoeling uiteraard. :'(
ik baal van deze situatie uiteraard. Rondenlang gingen we mooi gelijk op en dan ineens dít ..
dus ik heb het toch nog maar eens teruggekeken .. maar jouw aanloop naar de bocht was toch wel erg opmerkelijk dat ik het je toch even meegeven wil ..

We reden al enkele ronden achter elkaar aan en gingen mooi gelijk op. Tót bocht 2 .. jij gaat eerst vol op je gas, maar daarna rij jij de rest van dat stuk i.p.v. volgas slechts met 2/3e gas ..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fvCq5cA0LFSMH1KT4whr0vZi/full.png

je komt maar tot 199kmh! Ik haalde op dat stuk 234kmh .. en daarbij komt dat, terwijl je dus langzamer rijdt, je op ca. 130m je gas al los laat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wGsIiNS656xCqxIKhQt2Ns0r/full.png

en op ca. 110m de rem al 100% ingedrukt hebt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8A8t1OqXv1kbl2aH7PP0Y6pS/full.png

Mijn rempunt lag de hele tijd net achter het bordje dus ik was verrast door jouw lagere snelheid en vroege rempunt. Wellicht dat ik daardoor toch wat later remde dan anders.

Hier met bewegende beelden, eerst vanuit jouw auto en dan vanuit mijn auto..

p.s. het beeld is vertraagd!

Misschien bleef jouw gaspedaal hangen ofzo .. wellicht even iets om in de gaten te houden! B)

.. maar je hield iig duidelijk in op het rechte stuk, scheelde 35kmh en bovendien ging je heel vroeg van je gas, waardoor ik eerder bij jou was dan ik verwacht had. Daarnaast had ik de Rift op waarmee je ongeveer met een 1280x1024 beeld onderweg bent .. en alles gaat natuurlijk IRL super snel dus tja ..

Ik rij zeker niet foutloos, maar ik ben er zéker niet op uit om mensen eraf te rammen. Zonde dat we ons gevecht nu niet hebben kunnen voortzetten! Ik hoop dat je de volgende keer gewoon weer je best doet en als ik ál voorbij kom, ga je mij maar lekker op de kont hangen en stalken! :+

moraal van de verhaal: als je langzamer rijdt, pas dan ook daarmee op want dat kan ook gevaarlijk zijn, en leg iig je rempunt ook verder. Niet iedereen let op (zoals ik). Ik had moeten uitwijken. My bad. }:O

[ Voor 5% gewijzigd door Alfa Novanta op 05-12-2017 08:56 ]

• Hupske

Hupske

AFCA

Je kan een heel verhaal ophangen. Maar je bent hoe dan ook schuldig. Je had zelf ook nooit meer doe bocht gehaald. Snap niet waar je met de post naar toe wilt?

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:52

CoronelHimself

Division Brabant

Alfa90_Buttje schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 22:13:
[...]

[...]

ja wat dat betreft ..
niet om wie nou schuld heeft of niet, maar om te achterhalen waarom we in deze situatie terecht kwamen .. want het zat me niet helemaal lekker. Zoals ik al aangaf had ik het gevoel dat jij inhield ..

[...]

ik baal van deze situatie uiteraard. Rondenlang gingen we mooi gelijk op en dan ineens dít ..
dus ik heb het toch nog maar eens teruggekeken .. maar jouw aanloop naar de bocht was toch wel erg opmerkelijk dat ik het je toch even meegeven wil ..

We reden al enkele ronden achter elkaar aan en gingen mooi gelijk op. Tót bocht 2 .. jij gaat eerst vol op je gas, maar daarna rij jij de rest van dat stuk i.p.v. volgas slechts met 2/3e gas ..

[afbeelding]

je komt maar tot 199kmh! Ik haalde op dat stuk 228kmh .. en daarbij komt dat, terwijl je dus langzamer rijdt, je op ca. 130m je gas al los laat

[afbeelding]

[afbeelding]

Mijn rempunt lag de hele tijd net achter het bordje dus ik was verrast door jouw lagere snelheid en vroege rempunt. Wellicht dat ik daardoor toch wat later remde dan anders.

[video]

Misschien bleef jouw gaspedaal hangen ofzo .. wellicht even iets om in de gaten te houden! B)

.. maar je hield iig duidelijk in op het rechte stuk, scheelde 30kmh en bovendien ging je heel vroeg van je gas, waardoor ik eerder bij jou was dan ik verwacht had. Daarnaast had ik de Rift op waarmee je ongeveer met een 1280x1024 beeld onderweg bent .. en alles gaat natuurlijk IRL super snel dus tja ..

Ik rij zeker niet foutloos, maar ik ben er zéker niet op uit om mensen eraf te rammen. Zonde dat we ons gevecht nu niet hebben kunnen voortzetten! Ik hoop dat je de volgende keer gewoon weer je best doet en als ik ál voorbij kom, ga je mij maar lekker op de kont hangen en stalken! :+
Bas remde inderdaad aan de vroege kant, maar mijn inziens had je tijd zat om een ongeluk te ontwijken, het is niet dat je op 5m afstand van hem zat. Het rempedaal een klein beetje liften en er gewoon links langs duiken en hem dan in de volgende rechterbocht alsnog rammen netjes achter hem aansluiten. Dat is juist het enige voordeel van op een parkeerplaats met wat lijntjes rijden, dat je nauwelijks tijd verliest als je van de "baan" afgaat.

Steam - PTR83

• bazzard

bazzard

Bas

[...]

[...]

ja wat dat betreft ..

[...]

[afbeelding]

je komt maar tot 199kmh! Ik haalde op dat stuk 228kmh .. en daarbij komt dat, terwijl je dus langzamer rijdt, je op ca. 130m je gas al los laat

[afbeelding]

[afbeelding]

[video]

.. maar je hield iig duidelijk in op het rechte stuk, scheelde 30kmh en bovendien ging je heel vroeg van je gas, waardoor ik eerder bij jou was dan ik verwacht had. Daarnaast had ik de Rift op waarmee je ongeveer met een 1280x1024 beeld onderweg bent .. en alles gaat natuurlijk IRL super snel dus tja ..

Nee niet meer boos, en gezien het weer afgekoeld.

Ik gaf minder gas omdat ik de bocht ervoor miste. Daar mag je geen voordeel mee halen.
Als ik het terug kijk kom je wel van heel ver aan denderen en het snelheidsverschil is duidelijk.
110 meter is een redelijk normaal punt om te remmen kan later maar de tank zat nog aardig vol.

Denk wel dat het altijd verstandig is om iets eerder te remmen als je toch al weet dat geen bocht is waar je uit kunt remmen.

Op naar de kust van Zandvoort

• Alfa Novanta
Hupske schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 22:28:
Je kan een heel verhaal ophangen. Maar je bent hoe dan ook schuldig. Je had zelf ook nooit meer doe bocht gehaald. Snap niet waar je met de post naar toe wilt?
ik heb iedere keer die bocht nog gehaald en remde steeds iets na het 100m bordje en de vorige ronden gingen we ook als een treintje door die bochten heen, enige verschil nu was dat hij 35kmh langzamer reed en heel vroeg remde.

dat mag ik dan wel aangeven toch? Voor hetzelfde is zijn pedaal niet helemaal 100%
CoronelHimself schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 22:44:
Bas remde inderdaad aan de vroege kant, maar mijn inziens had je tijd zat om een ongeluk te ontwijken, het is niet dat je op 5m afstand van hem zat.
het filmpje is vertraagd afgespeeld, het ging IRL best vlug. zeker in VR
Het rempedaal een klein beetje liften en er gewoon links langs duiken
tja als als ..

ik was überhaupt niet bezig met uitremmen en inhalen ofzo vandaar dat het me ook verbaasde

maar laat maar .. ik ga pitten :O

[ Voor 32% gewijzigd door Alfa Novanta op 02-12-2017 22:57 ]

• bazzard

bazzard

Bas

Alfa90_Buttje schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 22:50:
[...]

.

dat mag ik dan wel aangeven toch? Voor hetzelfde is zijn pedaal niet helemaal 100%
hoop het niet die krengen zijn net nieuw. 8)

• Alfa Novanta
dan heb je nog garantie gelukkig :Y)
bazzard schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 22:49:
Ik gaf minder gas omdat ik de bocht ervoor miste. Daar mag je geen voordeel mee halen.
in dat geval kudos! :)

maar ik zag het niet aankomen iig ..

[ Voor 115% gewijzigd door Alfa Novanta op 02-12-2017 23:03 ]

• Hupske

Hupske

AFCA

Alfa90_Buttje schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 22:50:
[...]

ik heb iedere keer die bocht nog gehaald en remde steeds iets na het 100m bordje en de vorige ronden gingen we ook als een treintje door die bochten heen, enige verschil nu was dat hij 35kmh langzamer reed en heel vroeg remde.

[...]

het filmpje is vertraagd afgespeeld, het ging IRL best vlug. zeker in VR

[...]

tja als als ..

ik was überhaupt niet bezig met uitremmen en inhalen ofzo vandaar dat het me ook verbaasde

maar laat maar .. ik ga pitten :O

Snap nog steeds niet waar je naar toe wilt?
Bas zijn pedalen zijn dus kapot?

Is jou rem of stuur nog wel heel? Want je knalt vol op Bas en je kan hem niet ontwijken.

Ik kan in zijn spiegel zien dat je hem nadert al voordat hij remt. Dat moet jij ook zien.
Je ziet vervolgens hem al eerder remmen. Waarom rem je zelf dan ook niet eerder? Tenslotte zie je zijn remlichten.

Hou het gewoon bij ‘sorry, ik lette niet goed op’. En probeer niet bij elk incident wat je hebt te kijken naar een externe factor.

[ Voor 16% gewijzigd door Hupske op 02-12-2017 23:05 ]

• bazzard

bazzard

Bas

Alfa90_Buttje schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 22:53:
dan heb je nog garantie gelukkig :Y)

edit: misschien een snoer wat achter je pedaal kwam? hou het maar even in de gaten iig
Zoals eerder aangegeven:

Maar laten we er hier over ophouden.

Als iemand nog wat te melden heeft kan het maandag ook in ts. Beetje oude koeien...

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
.. maar je hield iig duidelijk in op het rechte stuk, scheelde 30kmh en bovendien ging je heel vroeg van je gas, waardoor ik eerder bij jou was dan ik verwacht had
Nouja, gelukkig is simracing voorspelbaarder dan het mikken met een bal. Je kan immers je eigen koers ten alle tijden nog bijsturen.

Zo kan je adhv inloopsnelheid je kansen inschatten, en doen besluiten of je eigen rempunt te verplaatsen (safe) of voor en inhaalpoging te gaan (risky).
Ondanks de resolutie van VR ofzo, denk ik dat je met 3D en diepte dat makkelijker zou moeten kunnen doen. Kan zijn dat je er aan moet wennen, des te meer reden om op safe te rijden.

Dat het niet met opzet is snappen we denk ik allemaal wel. Daarom heet het ook ongeluk. Wat je er zelf mee doet is denk ik ook belangrijk. Oorzaak afschuiven is makkelijk. Materiaal de schuld geven ook. Maar bijna altijd is diegene die achter op knalt fout (afgezien brake check).
Ik probeer altijd zelfreflectie eerst te doen om te zien hoe ik mijn eigen rijden kan verbeteren. Daarna kijk ik nog eens naar een ander.

[ Voor 3% gewijzigd door Hans1990 op 02-12-2017 23:06 ]

Verwijderd

Is dat gejank over een botsing altijd zo? Misschien moeten jullie bij Vettel gaan werken, of bij de FIA. ;)

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Nee hoor, maar als iemand veelvuldig op het forum met de vinger gaat wijzen naar een ander mag daar best wat van gezegd worden.

Normaliter zitten we met z'n allen in 1 TS kanaal en is een akkefietje snel opgelost.

• phoentje
  • Niet online
Reminder voor vanavond!

Afbeeldingslocatie: http://www.assetto-corsa.nl/wp-content/uploads/2017/11/Tweakers_Sprint_Leon_Zandvoort.jpg

Tijdschema

• 20.30 | Race 1
  • 21.10 | Race 2 (full reversed grid)

Host Info

Teamspeak

Downloads

Tussenstanden

• phoentje
  • Niet online
YouriVLD schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 09:02:
[...]

Ik heb zelf een muur achter mijn bureau. Dus ik heb een stuk MDF gebruikt. Deze op maat gemaakt en hier bovenop de pedalen geschroefd :) , Deze kan dus geen kant op want deze kan niet verder schuiven dan de muur ;)

Onder mijn bureaustoel heb ik wieltjes. Deze rollen natuurlijk lekker zodra je op de rem trapt. Dus op advies van Johnny heb ik een ringmat bij de praxis gehaald van 10 euro en deze onder de wielen gelegd. Deze gaat serieus geen kant meer op nu ;)!

• dnbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:15
Zijn de races die georganiseerd worden ook toegankelijk voor beginnelingen? (ik kijk met een schuin oog naar het kampioenschap van een paar posts hiervoor). Ik ben kort geleden wat meer gaan racen, na een tijd een stuur in de kast te hebben liggen die lag te verstoffen (driving force GT, nog geen serieuze pedalenset of rig, los van een 3 schermen setup).

Het lijkt me leuk en leerzaam om met anderen te racen, maar (ook gezien de bovenstaande discussie over crashes :+ ) mijn niveau ligt waarschijnlijk een stuk lager dan die van anderen die al een tijd serieus spelen.

Het moet wel leuk zijn/ blijven voor iedereen. Hoe wordt hier tegenaan gekeken?

• bsty

bsty

Bart J

dnbo schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:03:
Zijn de races die georganiseerd worden ook toegankelijk voor beginnelingen? (ik kijk met een schuin oog naar het kampioenschap van een paar posts hiervoor). Ik ben kort geleden wat meer gaan racen, na een tijd een stuur in de kast te hebben liggen die lag te verstoffen (driving force GT, nog geen serieuze pedalenset of rig, los van een 3 schermen setup).

Het lijkt me leuk en leerzaam om met anderen te racen, maar (ook gezien de bovenstaande discussie over crashes :+ ) mijn niveau ligt waarschijnlijk een stuk lager dan die van anderen die al een tijd serieus spelen.

Simpel: iedereen mag meedoen, ongeacht zijn/haar ervaring.

• bazzard

bazzard

Bas

Gewoon aanhaken en oefenen. Achterin wordt er net zo hard gevochten als voor in.

• phoentje
  • Niet online

Mee doen! Race incidenten zijn er nu eenmaal altijd. Niet iedereen is hier even blij mee maar dat is niet anders. Achterin wordt genoeg gevocehten en is super spannend! Rekening houden met elkaar is het belangrijkste. Vergissen is menselijk en daar kun je op trainen :)

Ik kan met sommigen heel close racen omdat we op het zelfde niveau zitten. Daar vallen soms slachtoffers. Echter als je vaker in die situatie komt kun je het weer beter van elkaar hebben ;)

[ Voor 8% gewijzigd door phoentje op 04-12-2017 13:48 ]

• YouriVLD

Zeker mee doen! Ik ben sinds vorige week pas begonnen met Assetto Corsa. Ik ga het ook proberen. Je kan er alleen maar beter van worden :)

iRacing

• raymondw
@dnbo ik ben ook twee weken geleden begonnen en leer veel :)
Vorige week de eerste races op de NL server, maar gisteren de SRS servers gevonden

Ook een tip voor @YouriVLD : http://www.simracingsystem.com/
Elke 30min start er een race en elke 2 uur een zelfde race
Als je account op SRS actief is kun je het schema zien, in AC komt er een rode knop bij waarmee je eenvoudig kan inloggen en aan races kan deelnemen.
Vanavond ga ik een Simetik chassis en Fanatec set bij een vriend opbouwen, dus er komt zeker nog een beginner bij hier.
4 mensen die van achter graag de competitie aangaan :*)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bBitM0xpCIZ3UGvfnZBs7fdu/thumb.png

* raymondw is nu helemaal aangestoken en is vannacht zeker te laat naar bed gegaan :+
Zandvoort met de Ginetta is wel erg leuk!

• dnbo
Tof! Dan haak ik zeer waarschijnlijk vanavond al aan :)

• YouriVLD
raymondw schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:28:
@dnbo ik ben ook twee weken geleden begonnen en leer veel :)
Vorige week de eerste races op de NL server, maar gisteren de SRS servers gevonden

Ook een tip voor @YouriVLD : http://www.simracingsystem.com/
Elke 30min start er een race en elke 2 uur een zelfde race
Als je account op SRS actief is kun je het schema zien, in AC komt er een rode knop bij waarmee je eenvoudig kan inloggen en aan races kan deelnemen.
Vanavond ga ik een Simetik chassis en Fanatec set bij een vriend opbouwen, dus er komt zeker nog een beginner bij hier.
4 mensen die van achter graag de competitie aangaan :*)
[afbeelding]

* raymondw is nu helemaal aangestoken en is vannacht zeker te laat naar bed gegaan :+
Zandvoort met de Ginetta is wel erg leuk!
Top Tip! _/-\o_ Gelijk even ingeschreven

iRacing

• raymondw
promise2die4 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 19:03:
[...]

Kijk ook eens naar de dashmeter pro app... kost 5 euro in de google store maar meer dan zeker zijn centjes waard...

Google het maar eens dat zie je wel wat ik bedoel...
Ik heb nog een Nexus 5x liggen die ik gebruik als backup-backup telefoon, ik denk dat ik Simhub eens ga bekijken d:)b
Stiekem ook al aan het kijken naar een Nextion, ben wel redelijk handig met dat soort dingen.

• PRM2D4
raymondw schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:04:
[...]

Ik heb nog een Nexus 5x liggen die ik gebruik als backup-backup telefoon, ik denk dat ik Simhub eens ga bekijken d:)b
Stiekem ook al aan het kijken naar een Nextion, ben wel redelijk handig met dat soort dingen.
Simhub is minder dan dashmeter pro.. en die nextion hubs ect is idd niet moeilijk maar wel prijzig tegenover die dashmeter.. geloof me check die dashmeter maar eens ga je veel plezier aan beleven.. zeker met een tablet 😆😉

• PRM2D4

Inderdaad gewoon aanhaken.. je leert alleen als je het doet.. en de mannen voorin doen het goed maar voor vele gaat dat net ff te snel zeg maar en ook voor mij is dat het geval.. en als er meer bij komen in de achter hoede dan hebben we daar ook straks leuke gevechten.. en achterin rijden is vaak minder stressen en zweten dan voorin... want je leest inderdaad soms discussies nou daar wil ik niet aan mee doen.. moet wel leuk blijven 😆😉

Maar zeg er wel bij.. als ik zo kon rijden als hun had ik dat wel gedaan hahaha.. en vwb een rig ja als je een dikke rig heb wil niet zeggen dat je kan rijden he kijk maar naar mij hahaha...

See u soon at the track..

• Kluit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-04 19:36
Net mijn eerste races op assetto-corsa server gereden. Goede ervaring en hoop vaker mee te doen :D

De 2de race heb ik zelfs een tijd op kop mogen rijden, maar helaas ging het mis na de pitstop. De laatste ronde ging het nog meer mis aangezien ik nog een keer moest tanken.

De eerste race had ik 50-50% gedaan met aantal liters (25l dacht ik), maar toen stond ik super lang in de pits...

Wat is jullie pitstop strategie? Wel/niet banden wisselen? En hoeveel liter starten en hoeveel bijtanken?

Steam: McKluit

• Jurrr90
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-08 12:48

Jurrr90

Capt_Buttons

Kluit schreef op maandag 4 december 2017 @ 22:04:
Net mijn eerste races op assetto-corsa server gereden. Goede ervaring en hoop vaker mee te doen :D

De 2de race heb ik zelfs een tijd op kop mogen rijden, maar helaas ging het mis na de pitstop. De laatste ronde ging het nog meer mis aangezien ik nog een keer moest tanken.

De eerste race had ik 50-50% gedaan met aantal liters (25l dacht ik), maar toen stond ik super lang in de pits...

Wat is jullie pitstop strategie? Wel/niet banden wisselen? En hoeveel liter starten en hoeveel bijtanken?
Ik denk dat iedereen 1 liter brandstof pakte en geen bande wisselde.

• bobopalmtree
Kluit schreef op maandag 4 december 2017 @ 22:04:

Geen banden wisselen, 1liter tanken. Dat doet ongeveer iedereen :)

• Kluit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-04 19:36
Jurrr90 schreef op maandag 4 december 2017 @ 22:05:
[...]

Ik denk dat iedereen 1 liter brandstof pakte en geen bande wisselde.
lol... dat verklaard iig wel dat ik veel tijd verloor |:(

Steam: McKluit

• bazzard

bazzard

Bas

whaa wat een race. Heerlijk close achter Mike aan in de eerste race, maar toch net niet kunnen inhalen.

In race twee ging het helemaal lekker. Rond de helft van de race dacht ik bij me zelf " doel van dit kampioen schap wordt minimaal in de top 5 eindigen", Helaas telt hij niet mee maar toch P5 oOo

Ik had eerst niet veel vertrouwen in de Seat, maar wat een gaaf ding om mee te racen, zo close en vergevingsgezind.

Ook leuk dat er weer nieuwe mensen meereden, en meteen clean, top!

Hopen dat we het momentum kunnen voortzetten naar volgende week!

• dnbo
Het waren twee leuke races, erg wennen aan de auto en aan het rijden met zoveel mensen om je heen :+
In de eerste race blokkeerde ik in de eerste bocht en zat er gelijk iemand in de kofferbak O-) , verder heb ik gelukkig niet al te veel in de weg gezeten van de hardrijders.

Hopelijk kan ik de volgende keer wat meer meerijden, het was toch soms wat eenzaam achteraan :z

• YouriVLD
Erg gaaf de eerste twee races. _/-\o_ Kan nou niet zeggen dat ik echt snel ben maar wel in de race mijn pr aangescherpt van 1.48.3xx naar 1.48.1xx :P

Denk dat ik zelf erg veel tijd kan winnen met vloeiende lijnen te rijden en ik hierdoor veel tijd verlies overal. Kleine gevechten gehad maar dan push je net te hard en zit je weer naast de baan en verlies je alles weer. Of je tank is leeg in de laatste ronde bij de eerste race. :X Blijkbaar toch niet genoeg getankt |:(

1x (Geen idee wie het was) Einde rechte stuk tarzan bocht aanremmen dat we elkaar raakt. Durf nou niet te zeggen waar het fout ging. Voor mijn gevoel remde ik en ging ik wat naar rechts waardoor we elkaar raakte. Geen replay(Geen idee hoe je dat zo kan opslaan) :S Excuses! Denk dat ik fout zat :$

Mocht iemand tip/tricks hebben of zelfs de juiste tutorials hiervoor hebben dan ben ik daar zeker dankbaar voor :)

En mocht iemand een aanrader hebben voor een leuk headsetje maakt dat misschien ook wat makkelijker

[ Voor 5% gewijzigd door YouriVLD op 04-12-2017 23:43 ]

iRacing

• phoentje
  • Niet online
Super gereden allemaal. Dit is zeker een goede oefen race geweest want de auto is zeer goed te controleren. Ook in de situaties dat er net even dat kleine beetje contact is.
Met een p5 en p2 zeker niet ontevreden uitgaande van achteraan starten. P3 gekwalificeerd alleen vreemd genoeg deed de server de Qualify resetten......
De volledige reversed grid is zeker een goeie toevoeging in deze klasse. Er komen een aantal mooie Tracks aan dus op naar maandag!

@YouriVLD https://www.amazon.de/HyperX-Cloud-Gaming-Kopfhörer-für/dp/B00SAYCXWG/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1511719706&sr=8-1&keywords=hyperx+cloud+2&language=nl_NL&tag=peppercom09-21

[ Voor 16% gewijzigd door phoentje op 05-12-2017 06:52 ]

• PRM2D4
YouriVLD schreef op maandag 4 december 2017 @ 23:07:
Erg gaaf de eerste twee races. _/-\o_ Kan nou niet zeggen dat ik echt snel ben maar wel in de race mijn pr aangescherpt van 1.48.3xx naar 1.48.1xx :P

Denk dat ik zelf erg veel tijd kan winnen met vloeiende lijnen te rijden en ik hierdoor veel tijd verlies overal. Kleine gevechten gehad maar dan push je net te hard en zit je weer naast de baan en verlies je alles weer. Of je tank is leeg in de laatste ronde bij de eerste race. :X Blijkbaar toch niet genoeg getankt |:(

1x (Geen idee wie het was) Einde rechte stuk tarzan bocht aanremmen dat we elkaar raakt. Durf nou niet te zeggen waar het fout ging. Voor mijn gevoel remde ik en ging ik wat naar rechts waardoor we elkaar raakte. Geen replay(Geen idee hoe je dat zo kan opslaan) :S Excuses! Denk dat ik fout zat :$

Mocht iemand tip/tricks hebben of zelfs de juiste tutorials hiervoor hebben dan ben ik daar zeker dankbaar voor :)

En mocht iemand een aanrader hebben voor een leuk headsetje maakt dat misschien ook wat makkelijker
Voor replays download ff ac grabber.. start die alvorens je ac start en alles wordt opgenomen.

Qua headset kijk eens naar turtle beach z22 pro niet te duur maar wel goede kwaliteit heb hem zelf en is niet zwaar en drukt niet hard op de oren maar heeft wel goed geluid en sluit wel goed af voor buiten geluid..

• phoentje
  • Niet online
De oefenrace op het Circuit van Zandvoort was een echte topper. Het werd vrij snel duidelijk dat het niveau in de top maar ook vanuit de achterhoede snel omhoog gaat naarmate we meer met elkaar racen. Er is duidelijk veel respect op de track getoond gisterenavond! Kudos voor allen!

Volgende week gaat dan het echte kampioenschap van start op het circuit van Toscana. Ik zou zeggen oefen je rijk ondanks dat de setup (op een paar settings na) fixed is.

Afbeeldingslocatie: http://www.assetto-corsa.nl/wp-content/uploads/2017/11/Tweakers_Sprint_Leon_111217_Toscana.jpg

Tijdschema

• 20.30 | Race 1 (verplichte pitstop tussen de 5-25 minuten)
  • 21.10 | Race 2 (verplichte pitstop tussen de 5-25 minuten) (full reversed grid)

Host Info

Teamspeak

Downloads

Tussenstanden

Pagina: 1 ... 61 ... 129 Laatste