My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Ik ga aansluiten bij de kampioenschapsracesphoentje schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 07:37:
De oefenrace op het Circuit van Zandvoort was een echte topper. Het werd vrij snel duidelijk dat het niveau in de top maar ook vanuit de achterhoede snel omhoog gaat naarmate we meer met elkaar racen. Er is duidelijk veel respect op de track getoond gisterenavond! Kudos voor allen!
Volgende week gaat dan het echte kampioenschap van start op het circuit van Toscana. Ik zou zeggen oefen je rijk ondanks dat de setup (op een paar settings na) fixed is.
Assetto-Corsa.nl - Seat Leon EuroCup - Kampioenschap
04-12-2017 - Zandvoort - Sprint Race x2 (Test Race)
11-12-2017 - Toscana Gran Premio - Sprint Race x2
18-12-2017 - Brno Circuit - Sprint Race x2
08-01-2018 - Jerez de la Frontera - Sprint Race x2
15-01-2018 - Barbagallo - Sprint Race x2
22-01-2018 - Tor Poznan - Sprint Race x2
29-01-2018 - Virginia International Raceway - Sprint Race x2
Tijdschema
- 19.30 | Qualify Practice
- 20.30 | Race 1 (verplichte pitstop tussen de 5-25 minuten)
- 21.10 | Race 2 (verplichte pitstop tussen de 5-25 minuten) (full reversed grid)
Host Info
- Server name: Assetto-Corsa.nl | Tweakers Racing Community
- Server password: tweakers
- Weather: 20 graden / wind max 10kph
Teamspeak
- Address: teamspeak.assetto-corsa.nl
- Password: tweakers
Downloads
Tussenstanden
Overigens wel bijzonder dat alle tracks compleet nieuw voor me zijn. Dat betekend veel oefenen. Vanmorgen Toscane al geprobeerd: mooie baan, maar heb nog wel wat tijd nodig om snelle tijden neer te zetten
Steam: McKluit
Kleine tip... je VR staat nog niet in je onderschrift 😆😉👍Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:10:
Zandvoort is een mooie baan, maar ik vind er de grip niet, bocht 7, 8 en dan vooral 9 naar links blijft iedere keer een strijd. Ik kom niet in een lekker ritme daardoor. Op Toscane lukt dat wel, scheelt ook dat de framerate lekker hoog ligt. man wat een mooie baan!In VR is het echt een achtbaan, de eerste keer als je omlaag onder dat gebouw door duikt krijg je bijna hoogtevrees en voel je hem in je maag!
Verwijderd
Heb je alle content gedownload die nodig is? Zoals de auto en de circuits? Ze zijn te vinden op http://www.assetto-corsa.nl/downloads/Verwijderd schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 20:40:
Hallo, hoe kan ik in de server komen? als ik de titel zoek krijg ik de server niet naar voren
We rijden met de Seat Leon Cup, dus die auto moet je downloaden en de bijbehorende circuits.
[ Voor 12% gewijzigd door bsty op 05-12-2017 21:48 ]
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
En servers met wachtwoord.Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 23:19:
Ook lege servers aanzetten wellicht
Zal eens kijken wat ik met AC kan doen, heb nog wel wat ruimte op mijn eigen machine bij Leaseweb.DutchDevil79 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:31:
Morgen ben ik jammer genoeg niet in de mogelijkheid om te hosten. Ik zal kijken of een vriend van me misschien een server kan opzetten voor de liefhebbers.
Vandaag even wat extra tijd gestoken in een goeie headset en setup, op de TS server had ik wat issues...
Jabra
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
200 euro voor een headset ..jemineeraymondw schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:24:
[...]
Zal eens kijken wat ik met AC kan doen, heb nog wel wat ruimte op mijn eigen machine bij Leaseweb.
Vandaag even wat extra tijd gestoken in een goeie headset en setup, op de TS server had ik wat issues...
Jabra
https://twitch.tv/madmikeplays
Zelf ben ik niet echt happy met het draagcomfort, maar dat is persoonlijk denk ik. geluid is wel redelijk goed.
Dag: Donderdag 07-12-2017
Aanvang: 20:00
Naam server: Got funserver
Geen paswoord wel minor rating
Teamspeak server:
Address: teamspeak.assetto-corsa.nl
Password: tweakers
Race 1:
Formula tatuus op Imola
Kwalificatie: 30 min.
Race laps: 10
Race 2:
Porsche Cayman GT4 Clubsport op Brands Hatch GP
Kwalificatie: 30 min
Race 3:
GT3 vs GT2 op Mugello
Kwalificatie 30 min.
Benodigde downloads:
n.a
Uitleg instalatie:
Auto's en skin packs instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\cars'
Banen instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\tracks'
Optionele downloads:
ptracker (app voor tijden en setups):
http://www.racedepartment.com/downloads/ptracker.3509/
HeliCorsa (handig om te zien waar auto's om je heen zitten:
http://www.racedepartment.com/downloads/helicorsa.5199/
Banden warmte app:
http://www.racedepartment...temperatures.3507/updates
Teamspeak client:
http://teamspeak.com/?page=downloads
[ Voor 4% gewijzigd door DutchDevil79 op 07-12-2017 09:07 ]
Games met roaring V8'en en geknal en explosies zoals Call of Duty issie wellicht iets minder geschikt voor!!
... maar indien-gratis-te-leen-van-de-baas is het altijd goed natuurlijk
euh?!DutchDevil79 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 15:30:
Programma voor de Donderdag racejes morgen. Race 3:
GT3 vs GT2 op Mugello
Kwalificatie 30 min.
[ Voor 34% gewijzigd door Alfa Novanta op 06-12-2017 16:13 ]
Verder werkt alles prima, dus ben bang dat hij echt DOA was. Hopen dat het een beetje snel opgelost kan worden. Had de oude meuk al ingepakt, dus deze/aankomende week er niet bij helaas.
Valt best mee die prijs als je deze setjes bekijkt http://www.madpac.nl/gear/de-10-duurste-koptelefoons-ooit/
NB: Van de Alfa is al een filmpje en foto gepubliceerd op AC Facebook paginaWe are incredibly proud to unveil Bonus Pack 3, coming as FREE content on December 20th on Steam, then as soon as possible on PlayStation 4 and Xbox One!
This new update will include seven amazing cars from Alfa Romeo, Automobili Lamborghini, Maserati and Pagani Automobili, that represent some of the excellence from the past and the present of our industry, in terms of beauty, elegance, technology, performance and heritage.
Today, we want to introduce the first of these cars... The Alfa Romeo 33 Stradale, which is considered one of the most beautiful cars ever created. Featuring a 2.0 L V8 engine, the Alfa Romeo 33 Stradale made its debut at the 1967 Turin Motorshow and can be yours in Assetto Corsa on December 20 on Steam.
Hij is gratissss. Ben benieuwd wat er nog meer bij zal zitten. Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van die historische auto's, geef mij maar gewoon GT3 o.i.d.NickvB schreef op donderdag 7 december 2017 @ 09:51:
Assetto Corsa heeft onlangs op Facebook bekent gemaakt dat er een nieuwe DLC aankomt! Zie hier het bericht:
[...]
NB: Van de Alfa is al een filmpje en foto gepubliceerd op AC Facebook pagina
Voor zover bekend is dit de inhoud van de gratis DLC:bsty schreef op donderdag 7 december 2017 @ 12:43:
[...]
Hij is gratissss. Ben benieuwd wat er nog meer bij zal zitten. Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van die historische auto's, geef mij maar gewoon GT3 o.i.d.
- Laguna Seca
- Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
- Alfa Romeo 33 Stradale
- Lamborghini Sesto Elemento
- Lamborghini Huracan Performante
- Maserati Quattroporte
- Pagani Huayra BC
Helaas geen echte racewagens dus, maar wel eindelijk weer eens een circuit!
[ Voor 5% gewijzigd door FightingAce op 07-12-2017 14:11 ]
Want als je teksten zegt zoals The Alfa Romeo 33 Stradale, which is considered one of the most beautiful cars ever created.... uhm ja heb een vermoeden dat de gene die dit zei zelf een prius rijd en niet beter weet hahaha.
Maar goed het is gratis dus dan doen we het er maar mee...
i5 3570k @ 4.2 | MSI Z77A-G45 | 16GB RAM | GTX 1070 TI 8GB |
Dat wel maar als ze met een paar dikke gt bakken komen of enkele concepts zoals gran turismo het doet dan zul je echt heus meer mensen blij maken ben ik van mening.. want er zijn nog zat mooie gt of concepts car die echt wel meer toevoegen dan een alfa waar je 1 a 2x in zal rijden voor de fun en verder niet...Stringer schreef op donderdag 7 december 2017 @ 18:33:
Tja, ik zal er zelf ook niet in rijden. En toch zullen er hele volksstammen enthousiast zijn dat ze in zo'n klassieker rondjes kunnen gaan rijden. Ik kan het wel waarderen van die Italianen, respect voor (hun) historisch race-erfgoed.
Al dat werk hadden ze dan beter in de afwerking kunnen stoppen toch..
En niet dat alfa geen leuke auto's zijn maar om er mee te gaan racen... uhm nee haha.
en zelfs deze 33'jes zijn dikke pret
Je moet de auto's wel in hun tijd zien ... anno 2017/2018 zijn we verwend, dsg bakken, flippers aan het stuur, meesturende achterassen enzenzenz.. Maar ook qua looks hebben we alles onderhand wel eens gezien.
Maar in DIE tijd was de 33 gewoon -adembenemend- ... dat dak, de lijnen, de techniek, het geluid
ieder zijn meug
maar IEDERE Alfa die erbij komt is een reden tot een (klein) feestje!!
en het is gratis content met een track, jeuh!!
neemt niet weg dat ik ook liever strakke race-klasse wagens zou zien! Gewoon zorgen dat je leuke setjes maken kunt om samen mee te racen. Het zijn nu inderdaad maar wat schoten in de lucht en hopen dat ze wat raken .. snap je reactie daarom wel en hoop dat ze daar eens wat meer aandacht aan gaan besteden en vraag daar dan ook maar weer een paar knaken voor. Prima!
[ Voor 7% gewijzigd door Alfa Novanta op 07-12-2017 19:59 ]
En je blind staren op een auto waar je zelf gek van ben is prima maar denk even aan het hele plaatje waar assetto voor staat en ik denk niet echt dat er veel mensen hele kampioenschappen in zullen gaan rijden in zulke auto's... en dan is het niet alleen de alfa er zitten er nog meer in waarvan je denkt.. moet dat nou hahaha..
Denk dat vele liever gewoon willen knallen.. ipv in oldtimer te willen rijden. Dit zie je ook zeker terug op de vele servers en sites. En laten we eerlijk zijn ze geven ze niet voor niets gratis weg 😂
Maar goed ik wacht de dlc wel af en zal in elke bak wel ff rondje rijden daarna gaat het doek erover en mogen ze plaats nemen in het ac museum.. 👍
[ Voor 4% gewijzigd door PRM2D4 op 07-12-2017 22:07 ]
Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com
Dat dan weer wel 👍💪phoentje schreef op donderdag 7 december 2017 @ 22:55:
Laguna Seca!!!!!! +1
Precies dat! Ik vind het wel geinig om ze een keer te proberen.Alfa90_Buttje schreef op donderdag 7 december 2017 @ 19:57:
@promise2die4
...
Je moet de auto's wel in hun tijd zien ... anno 2017/2018 zijn we verwend, dsg bakken, flippers aan het stuur, meesturende achterassen enzenzenz.. Maar ook qua looks hebben we alles onderhand wel eens gezien.
Maar in DIE tijd was de 33 gewoon -adembenemend- ... dat dak, de lijnen, de techniek, het geluid![]()
![]()
![]()
ieder zijn meug
maar IEDERE Alfa die erbij komt is een reden tot een (klein) feestje!!
en het is gratis content met een track, jeuh!!![]()
neemt niet weg dat ik ook liever strakke race-klasse wagens zou zien! Gewoon zorgen dat je leuke setjes maken kunt om samen mee te racen. Het zijn nu inderdaad maar wat schoten in de lucht en hopen dat ze wat raken .. snap je reactie daarom wel en hoop dat ze daar eens wat meer aandacht aan gaan besteden en vraag daar dan ook maar weer een paar knaken voor. Prima!
Deze wagens vereisen alleen wat stuurmanskunsten om ze recht te houden haha, daarom rijden wss de meesten met de gemakkelijkere wagens. Ik zie zelf liever de BMW e36/e46 als DLC komen, hier wordt nog aardig wat mee geracet hedendaags.
Precies en ze driften lekker 😎💪👍NickvB schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:25:
[...]
Precies dat! Ik vind het wel geinig om ze een keer te proberen.
Deze wagens vereisen alleen wat stuurmanskunsten om ze recht te houden haha, daarom rijden wss de meesten met de gemakkelijkere wagens. Ik zie zelf liever de BMW e36/e46 als DLC komen, hier wordt nog aardig wat mee geracet hedendaags.
Vanochtend wat rondjes kunnen maken en vanmiddag een SRS race gestart
Stopt AC er mee zodra Qualify naar Race ging, enige optie was een end-task in Windows
Alles in orde gemaakt en om 20.00 startklaar voor een volgende SRS race met de Ginetta
Qualify start en mijn Fanatec pedalen reageren niet meer....
Probleem met een passieve USB hub en een extra telefoon
soms heb je van die dagen
aan de andere kant gaat die Leon steeds beter
[ Voor 6% gewijzigd door raymondw op 09-12-2017 20:33 ]
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Merk alleen wel gelijk hoe weinig ervaring ik heb met sims want ik bak er echt niets van. Dacht wel gelijk op Racer te kunnen starten met de meeste aids op 50% en zelf schakelen aan maar dat is niet bevordelijk voor m'n tempo en ik mis de helft van de bochten
Vooralsnog dus nog maar ff wat meer aids aanzetten en zo rustig opbouwen.
Tesla M3LR '21
Welkom en tot morgen. Indien je een microfoon hebt dan spreken we je we op teamspeak!Marius191185 schreef op zondag 10 december 2017 @ 15:07:
Hey allemaal, ik doe morgen ook mee met de seat leon cup. Ik zal me even voorstellen. Ik ben harry 32 jaar uit groningen, ik race al een aantal jaren en ben niet de snelste maar rij wel fair. See you on the track
Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com
Dat is dus het verschil van arcade of sim 😉Planespotter schreef op zondag 10 december 2017 @ 14:39:
Heb deze game ook even opgepikt want nu ik een G29 + TH8A + Playseat heb dan mag een titel als deze niet ontbreken.
Merk alleen wel gelijk hoe weinig ervaring ik heb met sims want ik bak er echt niets van. Dacht wel gelijk op Racer te kunnen starten met de meeste aids op 50% en zelf schakelen aan maar dat is niet bevordelijk voor m'n tempo en ik mis de helft van de bochten
En zelf schakelen met flippers is wel te doen als je een h-shifter gebruikt en koppeling is het inderdaad aanpoten.
Jullie gaan nog van mij horen!
I7 4790K @4,7Ghz | Founders Edition 1080ti | 32GB DDR3 1866Mhz | Custom hardline watercoolingloop | Thrustmaster T500 RS |
Steam - PTR83
Ben dus niet de enige die dit heeft, dat blijkt maar weer hahaha... maar wat het doet belave je stuur naar de knoppen helpen als je hem op 0 zet geen idee 😉CoronelHimself schreef op zondag 10 december 2017 @ 21:49:
Kan iemand mij vertellen wat de steering-assist op de Leon precies doet? Als ik hem op nul zet dan gaat mijn FFB over zijn nek. En op 50% heeft hij deze neigingen in mindere mate, maar lijkt de auto ook een stuk minder "nep" en ook lijkt de torque-onderstuur wat minder. Iemand een idee?
@jayyzz geen ruimte voor een pc???? Zou gelijk verhuizen haha... nee maar hoe kan je nu geen ruimte hebben voor een pc?
[ Voor 19% gewijzigd door PRM2D4 op 11-12-2017 09:22 ]
Aangezien je al met een wiel rijdt raadt ik je aan om toch zonder assists te rijden. DIe zorgen er vooral voor dat je jezelf slechte gewoontes aanleert. Gewoon oefenen en begin niet gelijk in de allersnelste wagens. De MX-5 cup is een goede beginnerauto en goed om ook het handmatig schakelen te oefenen. Als je daar vertrouwen in hebt kan je bijvoorbeeld een GT3 bak proberen.Planespotter schreef op zondag 10 december 2017 @ 14:39:
Heb deze game ook even opgepikt want nu ik een G29 + TH8A + Playseat heb dan mag een titel als deze niet ontbreken.
Succes en veel plezier natuurlijk!
Via de Teamspeak ving ik ook al iets op over 6500rpm
Maar zonder echte vergelijking was het lastig te bewijzen en op het standaard display zie je niet echt die info.
en de fanatec leds op de base zijn ook niet echt een indicatie...
Na wat apps geprobeerd te hebben, werd het uiteindelijk SIM DASH uit de Android store via een USB kabel op een "oude" Nexus 5X
Standaard dash geeft eigenlijk al veel aan en warempel, de tijden gingen omhooglaag
Nu ben ik dus van plan om een (simpel) dash in elkaar te knutselen, de telefoon heeft andere beperkingen
Iemand die een echte "must have" weet? (de standaard sites heb ik al gevonden
Kijk eens naar dashmeter pro en zet die op een android tablet. Kan je alles zelf instellen en geloof me op een tablet werkt het super..raymondw schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:34:
In de afgelopen week had ik het idee dat ik sneller was in een lager toerental met de Leon.
Maar zonder echte vergelijking was het lastig te bewijzen en op het standaard display zie je niet echt die info.
Na wat apps geprobeerd te hebben, werd het uiteindelijk SIM DASH uit de Android store via een USB kabel op een "oude" Nexus 5X
Standaard dash geeft eigenlijk al veel aan en warempel, de tijden gingen omhooglaag
Nu ben ik dus van plan om een (simpel) dash in elkaar te knutselen, de telefoon heeft andere beperkingen
Iemand die een echte "must have" weet? (de standaard sites heb ik al gevonden)
En anders simhub daar kun je ook wel een eigen dash maken of downloaden maar persoonlijk werkt het wel maar mis je toch net die extra's die dashmeter pro wel heeft.
En dan nog een buttonbox erbij en je kan weer vooruit 👍💪
Vaak iets zelf in elkaar knutselen kost vaak meer dan een 2e hands tablet met zo'n app erop maar goed ieder zijn ding.. succes.
Oja en z1 heeft ook nog wel leuke programmatjes maar dat is even knutselen hoe of wat.. 😉
Zaterdag heb ik even op de practice server gezeten en in de teamspeak lobby, heb alleen geen rechten om van lobby te switchen dus kon met niemand praten.
Hopelijk lukt dit vanavond wel! 😉
Je kan gewoon de server in en meedoen. Het wachtwoord van de server is: "tweakers". Om 19:30 begint de kwalificatie en om 20:30 de race.Wes46 schreef op maandag 11 december 2017 @ 18:22:
Mijn vriendin en ik willen ook meedoen aan de Leon Eurocup. De mods zijn gedownload. Moeten we nog ergens registreren of kunnen we gewoon de server in en meedoen?
Volgens mij had ik dat idd gezegd.raymondw schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:34:
In de afgelopen week had ik het idee dat ik sneller was in een lager toerental met de Leon.
Het scheelt ontzettend weinig hoor, maar alles bij elkaar kan het een tiende schelen. Kan net genoeg zijn om iemand anders zijn tijd te verslaan tho..
Je kan het zien als je de auto in garage kiest, en vervolgens de vermogenscurve bekijkt. Daar zal je zien dat het piekvermogen rond 6000 toeren ligt, waardoor je het schakelpunt er net iets na wil hebben.
In praktijk betekent dat eerste 2 versnellingen tot de begrenzer, daarna is 6400 a 6500 toeren een goed streven.
Ik heb zelf er amper een delta van gezien. Maar ik had na paar rondjes inrijden tijdje terug al wel het "gevoel" dat de Leon niet super hard doorjaagt.
Maar zoals gezegd, in het lijstje van punten om op te concentreren staat deze erg onderaan
[ Voor 121% gewijzigd door phoentje op 11-12-2017 22:14 ]
Volgens mij je dan redelijk uit.
Het is voor iedereen beetje wennen denk ik
[ Voor 6% gewijzigd door Hans1990 op 11-12-2017 22:29 ]
Weer geleerd en zelfs een snelste tijd neergezet
Maar volgende keer wel minder wachttijd tussen Q en R
Als ik wat merk op een baan zal ik dat voortaan ook melden, de pitstop en baan bug had ik al opgemerkt...
I stand corrected. Stond op TS te schreeuwen dat je mij 2x beukte. Maar zie in de replay dat je gewoon een nette inhaal actie maakt en zelf ook geen kant op kon. Tevens was het ook maar een tikje, maar AC vind het soms nodig om je anders doen te gelovenMarius191185 schreef op maandag 11 december 2017 @ 22:13:
Nou ik weet niet waarom ik ben gekickd voordat ik iemand raakte weefde hij helemaal over de baan. Ik heb hem zker niet geraakt hij raakte mij doordat hij weefde over de baan
Wellicht voor de volgende keer aanwezig zijn op TS, zo kan je zelf ook gelijk een situatie uitleggen. Mijn reflecterend vermogen laat mij ook nog wel eens in de steek en als je direct de situatie uit kan leggen kom ik weer terug op aarde
Dit is natuurlijk geen prettig begin en geen al te best visitekaartje voor de races op de maandavond. Hopelijk wil je nog wel gewoon blijven aansluiten.
Laten we het nog ingewikkelder maken. Dit gaat over de tikjes die je aan Dennis(ik) gaf (die ik eigenlijk aan jou gaf).Marius191185 schreef op maandag 11 december 2017 @ 23:12:
Hey bedankt voor je reactie. Ik.zag dat je niet helemaal goed uit de bocht kwam voor de tunnel. Zelf had ik een betere exit en ging ervoor. Ik zal deze week een headset halen zodat ik volgende race in de TS ben. Bedankt nogmaals en tot volgende week.
"If you don't go for a gap you are no longer a racing driver
Je hebt ook nog een race incident gehad met Rene(admin), dat is het moment geweest van net na de tunnel. Daar is Rene heel raar van rechts naar links aan het rijden. Waardoor jij natuurlijk ook meer snelheid hebt. Daarna stuurt Rene te vroeg in. Race incident.
En je hebt nog een moment gehad met Bas. Maar daar zat Bas ook niet helemaal goed
Voor al dit hoorde ik op TS ook al dat er wat was(ws de agressieve racestijl), waardoor iedereen al gefocust is op de naam Harry. En dan alle race incidenten bij elkaar opgeteld en het geschreeuw van sommige, word er wat snel beslist voor een kick.
Iig tot volgende week en we zien je graag op TS
[ Voor 48% gewijzigd door Hupske op 11-12-2017 23:22 ]
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Ik kon hem opvangen, en dus niet veel aan de hand.
Bij het kijken van de replay is het duidelijk wat je doel was en ook duidelijk geen opzet, race incident als je het mij vraagt.
Wat betreft de carousel, daarvoor mijn oprechte excuses, ik remde veel te laat en had slipte lomp door.
[ Voor 3% gewijzigd door bazzard op 11-12-2017 23:23 ]
Ik baalde ook wel een beetje, omdat het er in race 2 naar uit zag dat ik eindelijk eens niet achteraan zou eindigen(mede door de start op pole
Maar... waar ik in mijn oefenrondes van de week begon met 2.08 was mijn snelste tijd tijdens de race uiteindelijk rond de 2.03!
Toch niet slecht voor iemand die nog nooit online heeft geraced en pas voor de 2e keer mee doet.
Doel volgende week: niet als laatste eindigen
Weet je wel de context van deze quote?Marius191185 schreef op maandag 11 december 2017 @ 23:12:
Mijn lijnen die veranderen was op basis van een dejavu eerder in die race waar hetzelfde gebeurde. Daar was ik zoals je aan mn rijden ziet gelijk klaar mee. Daarna pakte Yorik mij ook nog even mee alsof het botsautotje was (eerder in die race, ergens ronde 2 / 3 ?)
Ik ga TS verplicht stellen. En wellicht ook inschakeling van MinorRating.
Daarnaast wil ik ook alle nieuwe mensen vragen zich even te introduceren. ALlemaal van harte welkom maar zeer lastig als de community je niet kent. We zijn wekelijks op teamspeak te vinden en altijd bereid voor een praatje en overleg.
[ Voor 29% gewijzigd door phoentje op 12-12-2017 07:47 ]
Sorry? Weet niet precies wat je bedoeld. Race 1 dan denk ik? Ik ben wel tegen iemand aangereden die gespinned was, omdat ik in full lock zat en zelf ook niet echt meer controle had (voor mij reden ook mensen die aan het ontwijken waren). Botsauto spelen klinkt wel wat meer denigrerend dan nodig is.phoentje schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 07:23:
Ik heb Harry al even op de PM,
Mijn lijnen die veranderen was op basis van een dejavu eerder in die race waar hetzelfde gebeurde. Daar was ik zoals je aan mn rijden ziet gelijk klaar mee. Daarna pakte Yorik mij ook nog even mee alsof het botsautotje was (eerder in die race, ergens ronde 2 / 3 ?)
Daarnaast wil ik ook alle nieuwe mensen vragen zich even te introduceren. ALlemaal van harte welkom maar zeer lastig als de community je niet kent. We zijn wekelijks op teamspeak te vinden en altijd bereid voor een praatje en overleg.
Ik had de replays trouwens wel opgeslagen, maar bij het laden in AC zijn ze maar 2 minuten lang, iemand enig idee hoe dat kan?
[ Voor 12% gewijzigd door yorkick op 12-12-2017 08:37 ]
Dat zou inderdaad fijn zijn Rene.. want teamspeak is gewoon echt een must als je online gamed... oja en die rating zou ook wel fijn zijn..phoentje schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 07:23:
Ik heb Harry al even op de PM,
Heb het ondanks de eerste race die niet afgemaakt werd wegens de pit failure en de race daarna me zeer vermaakt... ok er waren wat mensen die dachten overal voorrang te hebben en reden in een botsautootje maar he prima ga er dan maar langs...
Maar nogmaals vond het weer gezellig en dat is belangrijkste... ook al zat ik weer in de achterhoede i dont care i just wanna race haha en ik zal er volgende week zeker weer zijn.. 👍
Niet bedoeld als "botsauto" maar het was botsauto in de zin van boem patsyorkick schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 08:35:
[...]
Sorry? Weet niet precies wat je bedoeld. Race 1 dan denk ik? Ik ben wel tegen iemand aangereden die gespinned was, omdat ik in full lock zat en zelf ook niet echt meer controle had (voor mij reden ook mensen die aan het ontwijken waren). Botsauto spelen klinkt wel wat meer denigrerend dan nodig is.
Ik had de replays trouwens wel opgeslagen, maar bij het laden in AC zijn ze maar 2 minuten lang, iemand enig idee hoe dat kan?
Er komt overigens een wijziging aan voor volgende week mbt het schema. Reversed grid gaat er uit in overleg.
Geen idee, maar hier kun je ze downloaden: https://basberk.stackstorage.com/s/iCIfTstMXmlOkWByorkick schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 08:35:
[...]
Uhh volgens mij kun je de size opgeven van het bestand, deze kan je opschroeven tot 1 gb
[ Voor 11% gewijzigd door bazzard op 12-12-2017 08:49 ]
Je kan dit opschroeven in je settings. Die staat standaard laag en kan je op 1000MB zettenbazzard schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 08:47:
[...]
Geen idee, maar hier kun je ze downloaden: https://basberk.stackstorage.com/s/iCIfTstMXmlOkWB
Uhh volgens mij kun je de size opgeven van het bestand, deze kan je opschroeven tot 1 gb
Na gisterenavond zal ik me even voorstellen: mijn naam is Michael, ik ben 30 jaar en kom (ook) uit Noord-Brabant
Door een grote voorliefde voor auto's en ook de autosport ben ik afgestapt van het 'arcade' racen op de console naar SIM racing op de PC.
Om terug te komen op gisteren, ik heb er van genoten. Ik rijd nog niet zo heel lang racesims maar ik had de smaak aardig te pakken. Race 1 ging erg lekker, had wel geluk dat voor mij een klein incidentje gebeurde waardoor ik naar de 3e plek kon doorschuiven.
In Race 2 heb ik een top start gemaakt vanaf het achterveld en kon gelukkig precies iedereen ontwijken in de eerste crashpartij. Aangekomen bij de kopgroep was daar een glijpartij die ik helaas niet kon ontwijken. Auto beschadigd en teruggevallen naar het middenveld. Daarna toch nog 8e kunnen worden maar terugkijkend op die crash had er wellicht weer een podiumplek in gezeten.
Ik rijd momenteel met een Oculus Rift en kan je zeggen dat die ervaring echt mega vet is. Ik weet niet of meer van jullie in VR rijden maar het geeft echt een heel andere dimensie aan de gevechten.
Mogelijk kan ik er de volgende race niet bij zijn maar ik kijk al uit naar de volgende heat!
vandaar dat je dus beter AC grabber kan gebruiken die saved alles,.. je kan dus gewoon uit de server gaan en ergens anders weer gaan rijden en dat programma neemt alles gewoon op van begin tot einde..bazzard schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:48:
Tegenwoordig niet meer echt nodig toch? AC heeft zelf een auto save. Die gebruik ik alleen met lange races mis je het begin.
gebruik deze al dik een jaar en heb alle replays van de eerste seconde tot de laatste,..
de gene die in AC zelf zit heeft inderdaad soms kuren..
@m_grondijs dat je (ook) uit brabant komt kan je ook niet helpen,.. ik neem het je in ieder geval niet kwalijk haha.. maar in ieder geval WELKOM
en wat het rijden betreft ja ieder zijn ding,.. op iracing is het inderdaad een hele andere slag van mensen wat er rijdt dan hier op tweakers,.. het gaat om de lol en tuurlijk eerste worden is leuk. Maar gewoon een 17e plek ofzo maar toch hard gestreden en leuke gevechten gehad is net zo leuk.. en minder stressen haha...
En wie weet ooit in de toekomst dat hier toch iets meer schade aan de auto aangezet kan worden, Dan is het helemaal gaaf alleen ja denk niet dat vele dit willen maar goed... you never know.
Cheerio!!!
[ Voor 35% gewijzigd door PRM2D4 op 12-12-2017 12:55 ]
Gisteravond voor het eerst meegedaan met jullie. Kwalificatie ging lekker, 6e plek. Eerste hele race ging goed, wel voorzichtig gereden en 9e geëindigd.
Tweede race veel incidenten. Sommige waren mijn schuld omdat ik te gretig was of Helicorsa niet goed in de gaten hield. Volgens mij was Daniel daar het voornaamste slachtoffer van. Zoals ook al in de chat gisteravond, nogmaals excuses! Uiteindelijk 13e plaats. Gelukkig ook mooie gevechten zonder ongelukken gehad.
Ik merkte wel dat de concentratie wegzakte omdat het al met al een lange sessie werd met die mislukte 1e race.
Ik heb Teamspeak wel gehoord, maar heb zelf (nog) geen microfoon. Ik zal er deze week eentje proberen te fixen, als ik nog tijd overhoud naast het oefenen op Brno
Beter remmen=sneller racen: loadcellmod
Car Radar. Ik gebruik hem nu een tijdje en ik vind het fijner dan Helicorsa. Het is voor mijn gevoel iets preciezer en je kan ook wat meer instellen.
Car Radar of Helicorsa zijn een absolute must-have voor het simracen, omdat je met deze apps toch beter kan inschatten wat er allemaal om je heen gebeurd.
http://www.racedepartment.com/downloads/car-radar.15743/
[ Voor 21% gewijzigd door bsty op 12-12-2017 16:08 ]
Welkomm_grondijs schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:40:
Hey guys,
Na gisterenavond zal ik me even voorstellen: mijn naam is Michael, ik ben 30 jaar en kom (ook) uit Noord-Brabant![]()
Door een grote voorliefde voor auto's en ook de autosport ben ik afgestapt van het 'arcade' racen op de console naar SIM racing op de PC.
Om terug te komen op gisteren, ik heb er van genoten. Ik rijd nog niet zo heel lang racesims maar ik had de smaak aardig te pakken. Race 1 ging erg lekker, had wel geluk dat voor mij een klein incidentje gebeurde waardoor ik naar de 3e plek kon doorschuiven.
In Race 2 heb ik een top start gemaakt vanaf het achterveld en kon gelukkig precies iedereen ontwijken in de eerste crashpartij. Aangekomen bij de kopgroep was daar een glijpartij die ik helaas niet kon ontwijken. Auto beschadigd en teruggevallen naar het middenveld. Daarna toch nog 8e kunnen worden maar terugkijkend op die crash had er wellicht weer een podiumplek in gezeten.
Ik rijd momenteel met een Oculus Rift en kan je zeggen dat die ervaring echt mega vet is. Ik weet niet of meer van jullie in VR rijden maar het geeft echt een heel andere dimensie aan de gevechten.
Mogelijk kan ik er de volgende race niet bij zijn maar ik kijk al uit naar de volgende heat!
Ja ik gleed onderuit. Sorry voor de schade.
Gr mike
Het is verplicht 1 van deze 2 te gebruiken binnen tweakers.. zie assetto-corsa.nl 😉bsty schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:38:
Voor de nieuwelingen en de vaste mensen die (geen) Helicorsa gebruiken heb ik nog een mooi alternatief:
Car Radar. Ik gebruik hem nu een tijdje en ik vind het fijner dan Helicorsa. Het is voor mijn gevoel iets preciezer en je kan ook wat meer instellen.
Car Radar of Helicorsa zijn een absolute must-have voor het simracen, omdat je met deze apps toch beter kan inschatten wat er allemaal om je heen gebeurd.
Goeie tip. Even geprobeerd en denk da'k deze verder ga gebruiken. Vind het wel handig dat ik mezelf een andere kleur kan geven want op drukke momenten is dat nog wel eens onduidelijk. Verder ook handig dat de auto's van kleur veranderen naarmate ze dichter komen en dat ze ook in de juiste hoek ten opzichte van jezelf worden getoond.bsty schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:38:
Voor de nieuwelingen en de vaste mensen die (geen) Helicorsa gebruiken heb ik nog een mooi alternatief:
Neen, heb je wel de juiste downloads?raymondw schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 18:54:
is het wachtwoord van de server aangepast?
krijg een foutmelding bij connecten
Was even een test met de MinoRating. Mooi dat hij werkt. Hij staat nu weer op ABCraymondw schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 20:39:
[...]
Ik kreeg een MR rating melding AB, en ik ben (nog) C
Doel is uiteindelijk AB , dit houd kort gezegd in de je in de klasse clean driver bevind
[ Voor 15% gewijzigd door phoentje op 12-12-2017 21:34 ]
Assetto-Corsa.nl - Seat Leon EuroCup - Kampioenschap

04-12-2017 - Zandvoort - Sprint Race x2 (Test Race)
11-12-2017 - Toscana Gran Premio - Sprint Race x2
18-12-2017 - Brno Circuit - Sprint Race x2
08-01-2018 - Jerez de la Frontera - Sprint Race x2
15-01-2018 - Barbagallo - Sprint Race x2
22-01-2018 - Tor Poznan - Sprint Race x2
29-01-2018 - Virginia International Raceway - Sprint Race x2
Tijdschema
- 19.30 | Qualify Practice
- 20.30 | Race 1 (verplichte pitstop tussen de 1-29 minuten)
- 21.10 | Race 2 (verplichte pitstop tussen de 1-29 minuten) (full reversed grid)
Host Info
- Server name: Assetto-Corsa.nl | Tweakers Racing Community
- Server password: tweakers
- Weather: 20 graden
Teamspeak
- Address: teamspeak.assetto-corsa.nl
- Password: tweakers
Downloads
Tussenstanden
http://www.minorating.com/Project
http://www.minorating.com/Grades
"The plugin runs server-side so there is no need for clients to download or run 3rd party software."
Indien je nog niet hebt geraced met Minorating dan moet je eerst 40km op een N server racen voor je C word.
Misschien dat @phoentje 1 server kan inrichten als ABCN om te oefenen?
MR zal ik pas actief maken bij 't volgende kampioenschap. Dus niemand hoeft zich nu nog zorgen te maken. Was alleen even mee aan het testen. Ik zal eens kijken of ik een server er mee kan instellen.raymondw schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 21:45:
Voor de mensen die Minorating niet kennen
http://www.minorating.com/Project
http://www.minorating.com/Grades
"The plugin runs server-side so there is no need for clients to download or run 3rd party software."
Indien je nog niet hebt geraced met Minorating dan moet je eerst 40km op een N server racen voor je C word.
Misschien dat @phoentje 1 server kan inrichten als ABCN om te oefenen?
Goed idee
Naam server: GoT fun server
Geen paswoord
Teamspeak server:
Race 1:
Honda S800 RSC op Monza Classic Junior circuit
Race 2:
Porsche Cayman GT4 Clubsport op Mills Metropark
Race 3:
Maserati GranTurismo MC GT4 op Misano MWC
Kwalificatie 30 min.
Benodigde downloads:
Honda S800 RSC:
http://www.racedepartment...ads/honda-s800-rsc.12999/
Mills Metro Park:
http://www.racedepartment...ads/mills-metropark.7222/
Misano MWC:
http://www.racedepartment.com/downloads/misano-mwc.11821/
Uitleg instalatie:
Optionele downloads:
Banden warmte app:
Teamspeak client:
Nee heb geen flauw idee. Online werkt ie vooralsnog probleemloos.LAPJENL70 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:17:
Heeft iemand van jullie enig idee waarom de track mod van Brno wel werkt als je kiest voor een quick race maar niet wanneer je kiest voor de optie race weekend? In het laatste geval zie je het laadscherm waarin de track en daarna de auto's (in mijn geval 24) worden geladen maar op het moment dat het laden klaar is krijg je nog net een split second de auto te zien en dan keert het spel terug naar het menu. Ik heb de versie gebruikt die wordt genoemd in een aantal posts hiervoor.
Heb je deze gedownload?
http://www.assetto-corsa....017_LEON/brno_circuit.zip
Klopt, deze heb ik gedownload. Ik vind het raar dat hij offline dus wel werkt voor een snelle race maar niet voor race weekend. Ik zou verwachten dat hij wel of niet werkt.bsty schreef op woensdag 13 december 2017 @ 13:32:
[...]
Nee heb geen flauw idee. Online werkt ie vooralsnog probleemloos.
Heb je deze gedownload?
http://www.assetto-corsa....017_LEON/brno_circuit.zip
@phoentje heb net even op BRNO gereden, maar er zitten nog wel wat foutjes in heb een fps drop ergens in het midden zitten, dan verspringt hij ineens met 30 a 40 fps bij mij.. weet niet of meerder dit hebben maar heb even er o pgelet en het is bij elk rondje wat ik rijd..
Ik heb ook kort twee rondjes gereden en bij mij viel het ook op, zal vanavond thuis eens verder kijken.promise2die4 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:23:
@phoentje heb net even op BRNO gereden, maar er zitten nog wel wat foutjes in heb een fps drop ergens in het midden zitten, dan verspringt hij ineens met 30 a 40 fps bij mij.. weet niet of meerder dit hebben maar heb even er o pgelet en het is bij elk rondje wat ik rijd..
Zal eens zoeken of er nog een andere is. Frame drops heb ik niet ervaren. Blijf AC trouwens echt veel fijner vinden dan PC2. Ik speel het meeste met controller (stuur te veel gedoe om elke keer er bij pakken). Maar aan de rij physics kan PC2 niet tippen.promise2die4 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:23:
@LAPJENL70 kan met de mod te maken hebben, prober eens een andere van brno er in te plakken kijken dat die dan doet....
YouTube: Assetto Corsa - Lamborghini Huracán GT3 - Brno - 8 lap race
ah .. nu wel de GT4 Clubsport ?DutchDevil79 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:48:
Programma voor de Donderdag racejes morgen. Weer een leuk schema volgens mij:
Geen paswoord
Race 2:
Die GT4 van vorige week staat op het onderstel van een Amerikaan zo leek het .. werd er zeeziek van.
Hier werkt alles prima. Geen problemenpromise2die4 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:23:
@LAPJENL70 kan met de mod te maken hebben, prober eens een andere van brno er in te plakken kijken dat die dan doet....
Vandaag de eerste rondjes op snelheid en idd geen problemen
Ik dacht even een glitch te zien, maar dat zal iets anders geweest zijn.
Continue rond de 140/150fps, maar rond de plek waar ik de glitch dacht te zien zakt hij in naar <100fps
Ik vind het wel een leuke baan, mooie stukken om hard door te gaan en een paar leuke bochten waar ik wel wat posities zie wisselen
Bij deze baan is de pit-exit lijn ook netjes actief, ik heb wel 1 of twee bochten die ik redelijk krap kon nemen.
Pit zelf was ook netjes actief na x rondjes
Hij zit er wel degelijk het is een flinke drop ineens.. maar goed waar het aan licht dat de ene hem wel ziet en de andere niet... geen idee maar goed...raymondw schreef op woensdag 13 december 2017 @ 20:01:
[...]
Vandaag de eerste rondjes op snelheid en idd geen problemen
Ik dacht even een glitch te zien, maar dat zal iets anders geweest zijn.
Continue rond de 140/150fps, maar rond de plek waar ik de glitch dacht te zien zakt hij in naar <100fps
Ik vind het wel een leuke baan, mooie stukken om hard door te gaan en een paar leuke bochten waar ik wel wat posities zie wisselen
Bij deze baan is de pit-exit lijn ook netjes actief, ik heb wel 1 of twee bochten die ik redelijk krap kon nemen.
Pit zelf was ook netjes actief na x rondjes
Morgen maar is verder testen en knallen want zit nog steeds een dikke 4 sec achter de eerste..
Waarschijnlijk rem ik te vroeg of snij ik te weinig af 😂😂😂
Beter remmen=sneller racen: loadcellmod
Ook last van gehad, tijden bleven gelukkig wel staanK-Jay schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:07:
Is er iets mis met de Brno-practice server? Ik krijg tijdens het rijden meldingen dat de server connection issues heeft en mijn tijden worden niet bijgewerkt op de website.
DutchDevil79 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:48:
Programma voor de Donderdag racejes morgen. Weer een leuk schema volgens mij:
Geen paswoord
Teamspeak server:
Race 1:
Honda S800 RSC op Monza Classic Junior circuit
Race 2:
Race 3:
Maserati GranTurismo MC GT4 op Misano MWC
Kwalificatie 30 min.
Benodigde downloads:
Honda S800 RSC:
http://www.racedepartment...ads/honda-s800-rsc.12999/
Mills Metro Park:
http://www.racedepartment...ads/mills-metropark.7222/
Misano MWC:
http://www.racedepartment.com/downloads/misano-mwc.11821/
Uitleg instalatie:
Optionele downloads:
Banden warmte app:
Teamspeak client:
Minorating staat nog aanphoentje schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 22:55:
[...]
MR zal ik pas actief maken bij 't volgende kampioenschap. Dus niemand hoeft zich nu nog zorgen te maken. Was alleen even mee aan het testen. Ik zal eens kijken of ik een server er mee kan instellen.
Goed idee
Werd net gebeld door een startende racer dat hij niet kon oefenen in de Leon
Heb hem remote even op een Duitse ABCN server gezet zodat hij van de N afkomt en kan joinen.
Maar er zullen er vast meer zijn.