Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:31
Alfa90_Buttje schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:39:
Gisteren voor het eerst Assetto Corsa gereden met de Oculus Rift !! 8)

Pffff ... manmanman .. na 7 rondjes Zandvoort moest ik echt wel even bijkomen hoor pfff ... heftig! :o :S

Wat hebben jullie gedaan om deze ervaring te tweaken? Ik heb in AC dus onder video de Oculus Rift geselecteerd, maar diens native resolutie 2160*1200 staat er niet tussen. Dus de eerste paar ronden had ik 2560*1440 as usual, maar toen kon ik de menu's niet lezen. Daarna heb ik 1920*1080 geselecteerd en toen kon ik het wel lezen, maar het is toch wel behoorlijk pixel'ig. En de baan lijkt vele malen dichterbij dan wanneer ik met de monitor rij, alsof je hem kunt beetpakken! Echt compleet anders. Waar hebben jullie de FOV op staan? Het zou denk ik het beste zijn om zijn native resolutie in te stellen op 2160*1200. Kan dat?
En elders las ik dat ze de oculus.ini aanpassen ..

[...]

en deze snap ik niet helemaal ..

[...]

Waarom moet je nog RealHeadMotion gebruiken als je een 8) op hebt? 8)7

offtopic:
Btw als je tijdens de Oculus installatie voor het eerst in het donker staat en je die kooi om je heen krijgt die je speelgebied afbakend is best wel geniaal!! En als je dan je handen krijgt .. of wat ook mooi is, als je in VR zit en even je controller pakken wil dat je hem gewoon ziet liggen in VR waar hij IRL ook ligt!! :+
Ik heb deze guide gevolgd: https://www.riftracer.co....-corsa-oculus-rift-setup/

Aantal belangrijke punten:
- De resolutie in je instellingen is voor je scherm, niet voor de rift. Dus deze op de resolutie van je scherm zetten, zoals je zelf ook al hebt ervaren.
- Zorg dat kunstmatige hoofdbewegingen in AC uistaan. Dus "Lock view to horizon" en hoofdbewegingen door het rijden minimaliseren. Dit is erg belangrijk om potentiele misselijkheid tegen te gaan.
- Zoals hierboven al genoemd, supersampling helpt best veel. Kan je dus aanpassen in de .ini. Maar is inderdaad erg zwaar. Zelfs met mijn 1080 is een full grid op 90fps niet haalbaar.
- Je kan postprocessing uitzetten, maar dit is erg nadelig voor de lichteffecten (remlichten voorgangers met name). Ik raad aan hiervoor de Natural PP mod te gebruiken, hier zit een voor VR geoptimaliseerde PP-effect in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dissidend
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-10 23:32
Super handig tooltje om oa per applicatie de supersampling in te stellen.

https://www.google.nl/amp.../5okoju/oculus_tray_tool/

Maar inderdaad oppassen met hoe hoog je dat zet, kan zomaar eens teveel zijn voor je pc en dat wil je ook weer niet hebben.

Filters is inderdaad ook een aanrader, staan er verschillende op racedepartment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-09 19:44

Shva

aka Jos_theboss

nou johnny je zat idd naast me, alleen 3 mm ofzo :P , ik denk dat je met wel had kunnen ontwijken maarja, goede race verder. was tricky op softs 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Shva op 13-11-2017 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Noem t een racing incident. Want je liet de deur wel wagenwijd, letterlijk, open voor de apex, je had ook al eerder naar rechts kunnen gaan op kemmel straight.

Verder wel toffe race. Mooi ook samen door eau rouge en radillion, waar ik ook voor je moest remmen anders hadden we er samen afgegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva

Shva

aka Jos_theboss

ok racing incident, en door eau rouge was best krap heh }) en malmedy ook langs de buitenkant, was spannend racen :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JohnnyV
Ziet hier de race:

[YouTube: https://youtu.be/52gRaTkqnYw]

Vooral even het einde kijken, waar ik net nog 2e wordt met 7 duizendste van een seconde >:) >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shva

Shva

aka Jos_theboss

je won toch iets meer tijd met die aparte lijn door blanchimont. })

[ Voor 3% gewijzigd door Shva op 13-11-2017 23:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
@johnnyverhoeff He @ 20:26 "Leaving the track and gaining an unfair advantage" :+ :+ :+

Mooie foto finish :p En je had hem ook nog.

[ Voor 9% gewijzigd door Hans1990 op 13-11-2017 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
I blame understeer. Vooral door minder downieforce door dirty air. maar afstand bleef ongeveer gelijk hij had gewoon slechte exit uit de busstop doordat ie links op de rode kerb kwam en ik niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV
Hans1990 schreef op maandag 13 november 2017 @ 23:42:
@johnnyverhoeff He @ 20:26 "Leaving the track and gaining an unfair advantage" :+ :+ :+

Mooie foto finish :p En je had hem ook nog.
Ik haalde m niet in naast de baan, dus sallgoodman.
En dat deed op gegeven moment iedereen in de race :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-10 11:13

Isniedood

nee, echt niet!

johnnyverhoeff schreef op maandag 13 november 2017 @ 23:43:
[...]

Ik haalde m niet in naast de baan, dus sallgoodman.
En dat deed op gegeven moment iedereen in de race :P
Rijden jullie iedere maandag? Ik zag niks op assetto-corsa.nl staan. Sinds gisteren werkt mijn internet weer goed en heb ik geen drops meer lijkt het. Nieuw modem en nieuw glasvezel (in de zin van nieuw kastje in de meterkast). 2 uur geracet zonder problemen, waar ik anders niet verder kwam dan een uur. SRS race van een uur gedisconnect worden na 50 minuten terwijl je van p 11 naar p 3 bent geracet is geen pretje.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsty
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-02-2021

bsty

Bart J

Isniedood schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:02:
[...]

Rijden jullie iedere maandag? Ik zag niks op assetto-corsa.nl staan. Sinds gisteren werkt mijn internet weer goed en heb ik geen drops meer lijkt het. Nieuw modem en nieuw glasvezel (in de zin van nieuw kastje in de meterkast). 2 uur geracet zonder problemen, waar ik anders niet verder kwam dan een uur. SRS race van een uur gedisconnect worden na 50 minuten terwijl je van p 11 naar p 3 bent geracet is geen pretje.
Normaal rijden wij elke maandagavond een kampioenschapje ja. Deze week toevallig een keertje niet, maar volgende week maandag dus weer wel. We rijden nu met de Renault R.S.01 een kampioenschap en aankomende maandag rijden wij op Okayama. Zowel de auto als baan zijn mods en de downloads zijn te vinden op de website. 24/7 draait de server met de desbetreffende baan en auto, zodat je een beetje kan oefenen en je setup kan maken.

Hier staat de auto en het circuit: http://www.assetto-corsa.nl/downloads/

En hier kan je de statistieken van de server in de gaten houden: http://www.assetto-corsa.nl/community-live-stats/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

bsty schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:33:
[...]

Normaal rijden wij elke maandagavond een kampioenschapje ja. Deze week toevallig een keertje niet, maar volgende week maandag dus weer wel. We rijden nu met de Renault R.S.01 een kampioenschap en aankomende maandag rijden wij op Okayama. Zowel de auto als baan zijn mods en de downloads zijn te vinden op de website. 24/7 draait de server met de desbetreffende baan en auto, zodat je een beetje kan oefenen en je setup kan maken.

Hier staat de auto en het circuit: http://www.assetto-corsa.nl/downloads/

En hier kan je de statistieken van de server in de gaten houden: http://www.assetto-corsa.nl/community-live-stats/
Yop, ik had alles al gedownload. Setup bouwen heb ik nog nooit gedaan, moet ik echt nog eens gaan leren. Ben benieuwd hoe ik mij met de rest kan meten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:52
Net nog weer even met de rift gereden .. maar bij het verlaten van de rij-modus en teruggaan naar het menu gaat ie niet naar het AC menu, maar naar de Oculus huiskamer 8)7 .. en als ik dan mijn bril afdoe, heeft het AC scherm niet de focus dus ik kan niets aanklikken .. en dat krijgt ie ook niet eerder terug dan wanneer ik de resolutie op die monitor ff 1 standje verzet en weer terug zet 8)7

maar MAN MAN MAN .... wat is de beleving op Bathurst fe-no-me-naaaaaal !!!! :o O+ _/-\o_

je hebt dus écht 100% het gevoel alsof je er bent en je "voelt" je heuvel-op-heuvel-af gaan!!! Je kijkt echt uit over de heuvels, het glooiende landschap .. echt _Bi-zar_ !!! :9~

morgen de ring :Y)

btw, ik had nu bijna geen last van misselijkheid .. vraag me niet waarom .. maar bij de crashes/spins heb ik wel even de ogen dichtgedaan tot ik stil stond. Denk dat, dat wel even een goed idee was .. de rempunten inschatten is écht 100% anders dan via de monitor! Ook de juiste lijn rijden lukt nog niet direct. Maar het wordt al beter! En pas de 2e keer nu dat ik AC rij met de rift !! 8)

@de ervaringsdeskundigen hier: rij je met de rift hetzelfde als met monitor en rij je ook dezelfde tijden, of merk je wel dat het ene 'sneller' is dan het andere? Ik zie me voorlopig nog geen records rijden met de 8) op.

[ Voor 9% gewijzigd door Alfa Novanta op 15-11-2017 00:32 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jurrr90
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-08 12:48

Jurrr90

Capt_Buttons

Alfa90_Buttje schreef op woensdag 15 november 2017 @ 00:29:
Net nog weer even met de rift gereden .. maar bij het verlaten van de rij-modus en teruggaan naar het menu gaat ie niet naar het AC menu, maar naar de Oculus huiskamer 8)7 .. en als ik dan mijn bril afdoe, heeft het AC scherm niet de focus dus ik kan niets aanklikken .. en dat krijgt ie ook niet eerder terug dan wanneer ik de resolutie op die monitor ff 1 standje verzet en weer terug zet 8)7

maar MAN MAN MAN .... wat is de beleving op Bathurst fe-no-me-naaaaaal !!!! :o O+ _/-\o_

je hebt dus écht 100% het gevoel alsof je er bent en je "voelt" je heuvel-op-heuvel-af gaan!!! Je kijkt echt uit over de heuvels, het glooiende landschap .. echt _Bi-zar_ !!! :9~

btw, ik had nu bijna geen last van misselijkheid .. vraag me niet waarom .. maar bij de crashes/spins heb ik wel even de ogen dichtgedaan tot ik stil stond. Denk dat, dat wel even een goed idee was .. de rempunten inschatten is écht 100% anders dan via de monitor! Ook de juiste lijn rijden lukt nog niet direct. Maar het wordt al beter! En pas de 2e keer nu dat ik AC rij met de rift !! 8)

@de ervaringsdeskundigen hier: rij je met de rift hetzelfde als met monitor en rij je ook dezelfde tijden, of merk je wel dat het ene 'sneller' is dan het andere? Ik zie me voorlopig nog geen records rijden met de 8) op.
Aan dat eerste is niks te doen helaas (of je moet je hele Windowsomgeving in VR zetten). Voor AC moet je tussen de races door de bril afdoen of door het gaatje bij je neus kijken ;). Project Cars en bijvoorbeeld Dirt Rally hebben de gehele gameomgeving in VR gemaakt. Dat is wel echt stukken beter gedaan. Maarja racen in AC blijft toch het leukste.

Ik denk niet dat de rift mij direct sneller heeft gemaakt. Ik reed hiervoor op een enkel 27" scherm maar merk wel dat ik veel constanter kan rijden. Dit komt denk ik vooral omdat je in de meer blinde bochten kan kijken en dus altijd de apex kan raken. Ook als je een keer in duel bent en niet de ideale lijn de bocht in kan nemen bijvoorbeeld. Denk dat het voordeel t.o.v. een triple screen setup minimaal is.

Maar ik heb sinds ik de rift heb nooit meer in 2d geraced. Dat zegt al een hoop denk ik ;) . Kost wat (inc computerupgrade) maar dan heb je ook wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FightingAce
Jurrr90 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 09:03:
[...]

Aan dat eerste is niks te doen helaas (of je moet je hele Windowsomgeving in VR zetten). Voor AC moet je tussen de races door de bril afdoen of door het gaatje bij je neus kijken ;). Project Cars en bijvoorbeeld Dirt Rally hebben de gehele gameomgeving in VR gemaakt. Dat is wel echt stukken beter gedaan. Maarja racen in AC blijft toch het leukste.

Ik denk niet dat de rift mij direct sneller heeft gemaakt. Ik reed hiervoor op een enkel 27" scherm maar merk wel dat ik veel constanter kan rijden. Dit komt denk ik vooral omdat je in de meer blinde bochten kan kijken en dus altijd de apex kan raken. Ook als je een keer in duel bent en niet de ideale lijn de bocht in kan nemen bijvoorbeeld. Denk dat het voordeel t.o.v. een triple screen setup minimaal is.

Maar ik heb sinds ik de rift heb nooit meer in 2d geraced. Dat zegt al een hoop denk ik ;) . Kost wat (inc computerupgrade) maar dan heb je ook wat.
Ik heb het niet echt vergeleken, maar heb niet het gevoel sneller te zijn. Wel is het zo dat haarspelbochten makkelijker zijn geworden, omdat je tenminste de bocht in kan kijken. En ik heb het gevoel dat ik de auto beter op de grens van de curbs kan plaatsen, zeker bij de open wheelers. Maar bijvoorbeeld de Porsche LMP vond ik dan weer vrij claustrofobisch. Ik ben nog niet zover dat ik alleen maar vertrouw op zicht en spiegels en heb Helicorsa er nog steeds bij. Dat brengt mij op een ander nadeel met VR, namelijk de ingame apps. Hoewel dit in AC goed is uitgewerkt kan ik een stuk minder informatie in beeld houden, omdat het anders mijn zicht belemmerd of storend is. En waar je op een scherm het hele overzicht hebt, moet je nu een beetje opzij/boven/beneden kijken en dat vergt bij mij nog steeds enige gewenning.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Alfa90_Buttje schreef op woensdag 15 november 2017 @ 00:29:

Wat ik met de Vive doe is dat ik desktop selecteer in SteamVR. Dan zie je het bereaublad van je windows pc. Vanuit daar bedien ik het menu en zodra ik begin met racen sluit ik het desktop scherm van steamVR.

Volgens mij is de workaround voor de Rift gebruik maken van Bigscreen. VR applicatie die gratis te downloaden is in de Steam store.Vanuit bigscreen kan je dan de menu's bedienen en een race starten.

Wat betreft het racen, ben ik wel beter geworden, maar vooral omdat ik het meer doe dan ooit :+ Ook klopt de VOF nu wat ik niet had op mijn 24 inch monitor die op anderhalve meter stond. Dat maakt het sowieso makkelijker.

Ik zou ook Spa eens doen. Eau Rouge is een hele andere beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
thnx voor de reacties guys d:)b

btw ik denk dat Oculus dit probleem volgende maand 'oplost' met de release van Oculus Core 2.0 Home/Dash

https://www.oculus.com/blog/introducing-rift-core/

Dash (360 graden desktop) 8)7

Home

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnnyV
Isniedood schreef op woensdag 15 november 2017 @ 09:48:
[...]

Ook klopt de VOF nu wat ik niet had op mijn 24 inch monitor die op anderhalve meter stond. Dat maakt het sowieso makkelijker.
Vield of Fiew ? :P

Maar in principe is het zo als je je monitor goed ingesteld heb met de correct FoV en lekker dicht achter je wheelbase plaats heb je al een realistisch beeld.
Als je ook nog een triple screen setup heb (en wederom goed afgesteld heb) is het verscil met de rift minimaal.
Dan blijft er eigenlijk alleen 3D view over, wat voor mij ook niet echt iets toevoegd, maar dat zal wel persoonlijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Nou volgens mij ervaar je de hoogteverschillen niet op de monitor zoals je ze wél beleefd met een VR bril. _/-\o_

Ik ga vanavond eens de ring op en dan Transfagarasan nog eens proberen!! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrr90

Jurrr90

Capt_Buttons

Ik heb zelf nooit echt met een triple screen setup gereden, dus kan er weinig over zeggen. Maar VR is een stuk goedkoper dan 3 goede schermen en neemt een stuk minder ruimte in beslag. Er is niet echt een beste optie denk ik. Uiteindelijk is races winnen toch gewoon talent :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

johnnyverhoeff schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:15:
[...]

Vield of Fiew ? :P

Maar in principe is het zo als je je monitor goed ingesteld heb met de correct FoV en lekker dicht achter je wheelbase plaats heb je al een realistisch beeld.
Als je ook nog een triple screen setup heb (en wederom goed afgesteld heb) is het verscil met de rift minimaal.
Dan blijft er eigenlijk alleen 3D view over, wat voor mij ook niet echt iets toevoegd, maar dat zal wel persoonlijk zijn.
Daar ging wat fout :p

Maar dat was inderdaad mijn punt. Mijn monitor stond op een aardige afstand. Als ik daar een realistische FOV voor zou nemen dan kwam ik niet veel verder dan 20/30 graden gok ik :p Dat rijdt vrij ruk ;) Triple screen setup heb ik nooit gehad en die gaat er ook niet komen. Kost simpelweg te veel ruimte voor mijn woonkamer ;)

Het afgesloten zijn in een andere wereld vind ik overigens ook wel toegevoegde waarde van VR. Maar ik weet niet hoe erg je dat gevoel hebt met een triple screen setup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PRM2D4
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-07-2023
Jurrr90 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:27:
Ik heb zelf nooit echt met een triple screen setup gereden, dus kan er weinig over zeggen. Maar VR is een stuk goedkoper dan 3 goede schermen en neemt een stuk minder ruimte in beslag. Er is niet echt een beste optie denk ik. Uiteindelijk is races winnen toch gewoon talent :P.
Niet helemaal waar ;)

mijn 3 schermen heb ik in de BTW weg ermee dagen gekocht en dat was toen goedkoper dan een goede vr bril..
maar voor wat betreft die ruimte uhm ja daar heb je zeker een punt hahaha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:54
Programma voor aankomende Donderdag:

Dag: Donderdag 09-11-2017
Aanvang: 20:00
Naam: GoT Fun Server (clean racing)

Teamspeak server:

Address: teamspeak.assetto-corsa.nl
Password: tweakers

Race 1:
Ferrari 458 GT2 op Daytona Road Course
Kwalificatie: 30 min
Race laps: 10

Race 2:
Maserati GranTurismo MC GT4 op Road Atlanta

Race 3:
KTM X-Bow R op Okayama International circuit
Kwalificatie 30 min.

Benodigde downloads:

Daytona:
http://www.racedepartment.com/downloads/daytona-2017.14277/

Road Atlanta:
http://www.racedepartment.../road-atlanta-2016.18293/

Okayama:
http://www.racedepartment...ernational-circuit.15846/

Uitleg instalatie:

Auto's en skin packs instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\cars'

Banen instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\tracks'

Optionele downloads:

ptracker (app voor tijden en setups):
http://www.racedepartment.com/downloads/ptracker.3509/

HeliCorsa (handig om te zien waar auto's om je heen zitten:
http://www.racedepartment.com/downloads/helicorsa.5199/

Banden warmte app:
http://www.racedepartment...temperatures.3507/updates

Teamspeak client:
http://teamspeak.com/?page=downloads

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:57

-Sander-

///M Powerrrrrr

Mooi programma, ga proberen erbij te zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickvB
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-10 08:36

NickvB

Web/App Developer

Hoi guys, vraagje: Na de laatste update (ik heb tijdje niet gespeeld), kan ik na een race/sessie mijn muis niet gebruiken voor in het menu. Het probleem lijkt iets qua focus. Bij elke klik minimaliseerd die het spel en ga ik dus naar een ander scherm wat open staat (Steam bijv.).

Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen? AC afsluiten via taakbeheer vind ik namelijk niet echt geweldig

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alfa Novanta
ik doe de resolutie in Windows even aanpassen en dan op niet toepassen klikken, floept ie direct weer trug.

net 3 rondjes Ring gedaan, ging best goed :) bij spins hoef ik mijn ogen al niet eens meer dicht te doen :+
ik stuur alleen nog vééél te vroeg in over de kerbs.

nu nog ff in de 488 Transfagarasan proberen met de Audioloids_Ferrari_488_GT3_Soundmod O+

edit: wauw! da's vet !! :9~ .. ben zelfs onderweg gestopt en heb hier en daar van de vergezichten en heuvels genoten .. en ik heb de auto even geïnspecteerd ... manmanman wat een detail!! Stuk of wat Bosch computers in de auto met serie/typenummers en al .. en ook het motorruim achterin de 488 .. wat een detail!! elk kabeltje is zowat ingetekend !!! :o elk knopje van tekst voorzien .. bizar! 7(8)7

[ Voor 89% gewijzigd door Alfa Novanta op 15-11-2017 23:11 ]

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-10 17:25
DutchDevil79 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 17:38:
Leuk, ik ben er bij (eerste keer).
Had al wat geoefend op Okayama omdat ik dacht maandag (eindelijk) mee te kunnen doen, maar ben nu weer verhinderd helaas. Komt nu in ieder geval nog beetje van pas.

kimi

• DutchDevil79
yorkick schreef op donderdag 16 november 2017 @ 14:33:
[...]

Leuk, ik ben er bij (eerste keer).
Had al wat geoefend op Okayama omdat ik dacht maandag (eindelijk) mee te kunnen doen, maar ben nu weer verhinderd helaas. Komt nu in ieder geval nog beetje van pas.
Gezellig tot zo dan!

iRacing Profiel

• DutchDevil79
Op verzoek is de server al up met iets langere practise voor race 1.

Teamspeak server:

Race 1:

Race 2:

Race 3:
Kwalificatie 30 min.

Benodigde downloads:

Daytona:

Road Atlanta:

Okayama:

Uitleg instalatie:

Optionele downloads:

Banden warmte app:

Teamspeak client:

iRacing Profiel

• Alfa Novanta

Teamspeak server:

Race 1:

Race 2:

Race 3:
Kwalificatie 30 min.

Benodigde downloads:

Daytona:

Road Atlanta:

Okayama:

Uitleg instalatie:

Optionele downloads:

Banden warmte app:

Teamspeak client:
ik probeer even aan te haken met mijn 8) maar verwacht er niet te veel van .. ik probeer uit de weg te blijven O+

edit1: nou mooi kut .. zullen we rijden kom ik met geen mogelijkheid meer in mijn eigen wagen terug .. dus eruit maar, maar kan niet meer trug joinen :X *zucht*

[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 16-11-2017 20:35 ]

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:57

-Sander-

///M Powerrrrrr

Alfa90_Buttje schreef op donderdag 16 november 2017 @ 20:08:
[...]

ik probeer even aan te haken met mijn 8) maar verwacht er niet te veel van .. ik probeer uit de weg te blijven O+

edit1: nou mooi kut .. zullen we rijden kom ik met geen mogelijkheid meer in mijn eigen wagen terug .. dus eruit maar, maar kan niet meer trug joinen :X *zucht*

Op naar race 2, sta ook in de pit..

• Alfa Novanta
ja ik heb hem nu op staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchDevil79
Race 2 up!

vervelend klaas, was een leuke race.

[ Voor 66% gewijzigd door DutchDevil79 op 16-11-2017 20:54 ]

iRacing Profiel

• Alfa Novanta
was erg bizar :) .. de maserati was het leukst, leuke baan ook!! die KTM is een bitch .. en lekker rauwdouwe pikt ie ook niet, met een fluwelen voetje en de ander op de rem .. pff .. maar had ook veel te weinig frames om vloeiend te kunnen kijken .. jammer van die eerste race, de GT2 leek me nou net leuk om te rijden en de baan kende ik al . .maar keek ff bij een ander mee en kwam gewoon niet meer in m'n eigen wagen .. 8)7

thnx for hosten Dutch!! d:)b

edit:
btw, kan het zijn dat je in VR geen naam labels boven de auto's tonen kunt? En de binnenspiegel?
ik kreeg beide niet aan in VR. Zal het nog eens vanaf de monitor proberen.

[ Voor 17% gewijzigd door Alfa Novanta op 17-11-2017 08:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shva

Shva

aka Jos_theboss

Alfa90_Buttje schreef op donderdag 16 november 2017 @ 22:46:
was erg bizar :) .. de maserati was het leukst, leuke baan ook!! die KTM is een bitch .. en lekker rauwdouwe pikt ie ook niet, met een fluwelen voetje en de ander op de rem .. pff .. maar had ook veel te weinig frames om vloeiend te kunnen kijken .. jammer van die eerste race, de GT2 leek me nou net leuk om te rijden en de baan kende ik al . .maar keek ff bij een ander mee en kwam gewoon niet meer in m'n eigen wagen .. 8)7

thnx for hosten Dutch!! d:)b

edit:
btw, kan het zijn dat je in VR geen naam labels boven de auto's tonen kunt? En de binnenspiegel?
ik kreeg beide niet aan in VR. Zal het nog eens vanaf de monitor proberen.

geen labels in VR, met de realtime app kan je wel zien wie er voor of achter je zit. spiegel zou moeten werken tenzij je virtual mirror bedoelt, die werkt niet.

Ook leuk om te doen is de free cam gebruiken, dan kan je rond het circuit vliegen :)

system/cfg/assettocorsa,ini ALLOW_FREE_CAMERA=1, F7 om te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
dat idd :)

jammer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvB
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-10 08:36

NickvB

Web/App Developer

Dutch: Suggestie voor de volgende funrace; een Caterham.

Heb er zelf al aardig wat rondjes mee gereden, leuke speelse auto. Deze is in tegenstelling tot de KTM X-Bow nog wel recht te houden :P

Linkjes:

Racedepartment Link 1
Racedepartment Link 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
Die hebben we al eens gedaan en beviel bij de meeste mensen niet zo.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
die maserati was écht leuk :)

.. vond eerst het geluid niet zo, en ging vlot achterstevoren maar na een paar ronden kon je toch aardig pushen en die slinger de heuvel af was in VR echt mega koel!! _O_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shva

Shva

aka Jos_theboss

die caterham mod heeft ook best bagger geluid, gelukkig kan je met Content manager heel makkelijk het geluid van een andere auto erop zetten, 250 gto geluid op de caterham klinkt best leuk :9~

http://acstuff.ru/app/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 11:52

bazzard

Bas

Morgen komt er een leuke upgrade binnen, 3x 24 inch. Hopelijk voldoende tijd om ze aan te sluiten zodat ik alle haarspeldbochten in kan kijken. :)

Zijn er nog speciale tips voor een triple screen setup?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:16

CoronelHimself

Division Brabant

bazzard schreef op zondag 19 november 2017 @ 15:03:
Morgen komt er een leuke upgrade binnen, 3x 24 inch. Hopelijk voldoende tijd om ze aan te sluiten zodat ik alle haarspeldbochten in kan kijken. :)

Ik heb mijn setup afgesteld volgens deze pagina dacht ik. Is wel op iracing gericht, maar dat maakt voor de berekening natuurlijk niks uit.

En anders even hier vragen.

Steam - PTR83

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PRM2D4
bazzard schreef op zondag 19 november 2017 @ 15:03:

Mooie upgrade... als je vragen heb laat maar weten. Ik heb hier ook een triple screen en het is niet zo heel moeilijk. Enige waar je ff op moet letten is je instellingen in ac.. want doe je rendering op 3 schermen maar je hebt je schermen op surround staan dus als 1 scherm kan dat fps schelen..

Dus laat maar weten als je vragen hebt.

Edit; oja als je die bezels wil overlappen zet dan wel je midden scherm voor en je zij schermen er achter en verder kan je in ac je triple screen veder aanpassen. Ik zelf gebruik surround en pak alles op 1 scherm met bezel correction heb je minder instellingen maar dat is dan ook niet nodig want ac regelt het dan.

En vergeet real head motion niet te installeren dan kan je nog beter de bocht in kijken zowel met 1 scherm als met 3. Zeker een aanrader die real head motion.

[ Voor 26% gewijzigd door PRM2D4 op 19-11-2017 18:50 . Reden: Schoot me nog wat te binnen.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsty

bsty

Bart J

promise2die4 schreef op zondag 19 november 2017 @ 18:35:
[...]
En vergeet real head motion niet te installeren dan kan je nog beter de bocht in kijken zowel met 1 scherm als met 3. Zeker een aanrader die real head motion.
Dat is dan heel persoonlijk, want ik vind het echt waardeloos haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRM2D4
bsty schreef op zondag 19 november 2017 @ 19:46:
[...]

Dat is dan heel persoonlijk, want ik vind het echt waardeloos haha.
Dat kan.... tijd geleden had ik hem hier al gepost en waren er goede berichten over... heb je hem wel goed ingesteld dan.. want als die verkeerd staat is het inderdaad niet fijn rijden..

Maar zo en zo is alles persoonlijk zeker als het om racen gaat..😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
RealHeadMotion is vooral een aanwinst als je maar met 1 scherm rijdt, zoals ik. Dan kun je niet goed de bocht-door-kijken. Met 3 schermen hoef je dan in feite geen realheadmotion meer, want dan kun je juist wél zelf met je hoofd de bocht doorkijken. Hetzelfde nu ik die Rift heb, dan kun je kijken waar je wil dus ben je hem ook niet nodig, sterker nog, het verergert het misselijk worden juist.

w000t, net met de rift mijn PB 0,2s verbeterd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PRM2D4
Nee dat lijkt me logisch dat je real head motion niet gebruikt bij een rift....

Met 3 schermen is het wel fijner rijden want je hebt wat meer beweging qua kijken als je het goed instelt en met 1 scherm is het zeker aan te raden want dan kan je inderdaad de bocht in kijken plus de rest..

Maar nogmaals het is wat de persoon in kwestie zelf wil het is geen verplichting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
okay, probleempje :/

ik zat dus in mijn auto, en wilde even met een andere auto meekijken, net zoals donderdag met race 1 ..

dus dat lukt, ECHTER .. dan wil ik terug naar mijn auto .. staat die dus ACHTER de auto waarin ik zit en zie ik (dankzij de rift) mijn menu ACHTER mij bij die andere auto in de lucht hangen !!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PIWn0sWXXVIoBMVQj3WuAhXq/full.png

Moet ik even wat verlengkabeltjes regelen, dan loop ik daar ff naartoe 8)7

weet iemand een toetsencombo om weer in mijn eigen auto te komen? :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shva

Shva

aka Jos_theboss

F4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
serieus? :?

díe stond hier nou net niet in .. :+

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
MENU:
F11: toggle fullscreen/windowed
IN-GAME:
CTRL+R : replay
CTRL+S : slow motion (replay)
CTRL+A : ABS on/off
CTRL+T : cycle traction control modes
CTRL+H : show/hide apps
CTRL+O : restart session
CTRL+L : disable names
CTRL+M : toggle mouse steering
CTRL+G : gearbox Auto
CTRL+I : racing line on/off
CTRL+Q : damage displayer on/off
CTRL+J : show damage displayer
1 .. 0 : Turbo boost management
CTRL+1 / 3 : MGU modes
F1 : cycle car cameras
F2 : random cameras
F3 : track cameras
F5 : pivot camera around the car
F6 : cycle on-board cameras
F8 : in-game screenshot
F9 : toggle bottom learderboard
F11 : toggle virtual mirror
F12 : (Steam related) screenshot
KeyPad +/- : Change Force Feedback (disabled in replays)
Ctrl +/- : Change onboard FOV
Ctrl Shift +/- : Change saturation
PageUp/Down : adjust exposure
Home : Open/close console
SERVER ADMIN:
/help: prints the list of the available commands
/admin: become administrator for the server. ex, if the password is "kunos" the command is "/admin kunos"
/next_session: moves to next session
/restart_session: restart the session
/kick: kick a user using the rules (blacklist etc) of the server. To kick a player named "The Player": /kick The Player
/client_list: show the player list by CAR_ID: name
/kick_id: kick a user using the rules (blacklist etc) of the server. To kick a player using the CAR_ID 2: /kick_id 2
/ban_id: ban a user using the rules (blacklist etc) of the server. To kick a player using the CAR_ID 2: /ban_id 2
/ballast: add ballast (Kg) on the CAR_ID. To add 100Kg to CAR_ID 2: /ballast 2 100

d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door Alfa Novanta op 19-11-2017 23:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PRM2D4
Alfa90_Buttje schreef op zondag 19 november 2017 @ 22:59:

weet iemand een toetsencombo om weer in mijn eigen auto te komen? :'(
Meestal gaat dat toch met een sleutel 😂😂

Ff maandagochtend grappie 😉😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
_O- :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Reminder voor vanavond!

Assetto-Corsa.nl
- Renault Sport R.S. 01 -
Kampioenschap

Afbeeldingslocatie: http://www.assetto-corsa.nl/wp-content/uploads/2017/10/Tweakers_Sprint_Renault201117_Okayama.jpg

30-10-2017 - Hungaroring Sprint Race x2
06-11-2017 - Autódromo do Estoril - Sprint Races x2

20-11-2017 - Okayama International Circuit - Sprint Race x2

27-11-2017 - Circuit Paul Ricard - Endurance

Tijdschema

• 19.30 | Qualify Practice
  • 20.30 | Race 1
  • 21.00 | Race 2

Host Info

• Server name: Assetto-Corsa.nl | Tweakers Racing Community

• Server password: tweakers
  • Weather: 20 graden / wind max 3kph
  • Grid: Reversed grid 1tm6 (race2)
  • Mandatory pit: Window 0-30min

Teamspeak

• Address: teamspeak.assetto-corsa.nl
  • Password: tweakers

Downloads

Tussenstanden

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

phoentje schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:58:
Reminder voor vanavond!

Assetto-Corsa.nl
Kampioenschap

Tijdschema

• 20.30 | Race 1
  • 21.00 | Race 2

Host Info

• Weather: 20 graden / wind max 3kph
  • Grid: Reversed grid 1tm6 (race2)
  • Mandatory pit: Window 0-30min

Teamspeak

Downloads

Tussenstanden

Wel geteld 11 rondjes geoefend met deze auto die ik nog niet ken, maar viel mij niet tegen. Gelukkig ken ik de track van iRacing. Mooie baan voor mooie gevechten. Ik ga proberen er vanavond voor het eerst ooit bij te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Ligt het aan mij dat er nu helemaal geen server online is? Dacht bij de live stats te zien van wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayyzz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-11-2024
Helaas gaat het voor mij het vanavond niet worden. Door de verhuizing is de pc niet opgezet. Volgende week denk ik dat dit ook helaas het geval is. Misschien kan ik die week daarna wel weer meedoen. Deze keer zal ik voor het meedoen wel oefenen, voordat we dezelfde situatie hebben als de vorige "winterstop"

Veel plezier en succes allemaal :) !

I7 4790K @4,7Ghz | Founders Edition 1080ti | 32GB DDR3 1866Mhz | Custom hardline watercoolingloop | Thrustmaster T500 RS |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:19
Bedankt voor het nette racen heren. helaas 2e race er niet veel van gebakken, maar met name de 1e race me goed vermaakt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
En al weer de afsluiter van het Renault RS.01 kampioenschap. We gaan in de kou naar Frankrijk. Beetje opwarmen in een race van 90 minuten op het circuit van Paul Ricard.

Assetto-Corsa.nl
Kampioenschap

Afbeeldingslocatie: http://www.assetto-corsa.nl/wp-content/uploads/2017/10/Tweakers_Endurance_Renault271117_Ricard.jpg

Tijdschema

• 20.30 | Race

Host Info

• Weather: 12 graden / wind max 5kph

Teamspeak

Downloads

Tussenstanden

[ Voor 3% gewijzigd door phoentje op 21-11-2017 07:08 ]

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzard

bazzard

Bas

ZO gisteren voor het eerst met 3 schermen gereden, maar dat was nog niet perse beter.

Wanneer ik de in AC de gegevens zo precies mogelijk invoer is me FOV behoorlijk ruk, ik zit dan met me snuffert op me dashboard, en zie geen stuur/ dash. Wat voornamelijk heel anders is is de snelheid beleving. Voor me gevoel kwam ik met 400 op een bocht af en ging ik er met 200 door heen.

Duidelijk nog wat afstelling nodig :)

Voor de rest in race twee redelijk kunnen vechten met Klaas, jammer genoeg ging ik er in de eerste bocht af en had ik 1 liter te weinig brandstof mee :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
bazzard schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 08:39:
ZO gisteren voor het eerst met 3 schermen gereden, maar dat was nog niet perse beter.

Wanneer ik de in AC de gegevens zo precies mogelijk invoer is me FOV behoorlijk ruk, ik zit dan met me snuffert op me dashboard, en zie geen stuur/ dash. Wat voornamelijk heel anders is is de snelheid beleving. Voor me gevoel kwam ik met 400 op een bocht af en ging ik er met 200 door heen.

Duidelijk nog wat afstelling nodig :)

Voor de rest in race twee redelijk kunnen vechten met Klaas, jammer genoeg ging ik er in de eerste bocht af en had ik 1 liter te weinig brandstof mee :(
Ben je er vanavond? Stellen we hem samen wel even in! Ik ben er vanaf een uurtje of 8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Ik ga proberen er maandag weer bij te zijn. Ondanks mijn lompheid in race 1 was het goed bevallen. Zeker voor herhaling vatbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
bazzard schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 08:39:
.. en ik met mijn Oculus rift 8) .. idem, offline wel mijn PB kunnen rijden en zelfs kunnen verbeteren, maar het tempo voor de race was te laag en niet constant. Met name race 2 was ik erg aan het worstelen ondanks dat ik maar met de halve hoeveelheid peut rondreed en halverwege een pitstop had ingepland om te tanken ... maar het was altijd nog beter dan race 1 waarin ik met brandstof voor 11 minuten rondreed i.p.v. voor 11 laps :X

@phoentje btw ik dacht dat een pitstop verplicht was? volgens de raceuitslagen was ik één van de weinigen met een pitstop.
ik heb geen flauw benul wie ik wel en niet tegengekomen ben :P in VR ontbreken de name tags ;(

maar wel lekker robbertje kunnen vechten in race 2 idd. Een keer werd ik ingehaald en heb ik mezelf daarna weer voorbij gelaten ;) was lekker close!

Ik kan na gisteren wel zeggen: in VR naast elkaar over het rechte eind denderen terwijl je opzij kijkt en dan een motorkap naast je ziet is in VR wel MEGA spannend!! Ook als je iemand op de kont zit .. dan zit je ook ECHT achter iemands kont. Je voelt het echt alsof zit je IN de auto i.p.v. dat je naar een monitor zit te kijken. De beleving is VEEL intenser! imo dan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzard

bazzard

Bas

Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:03:

maar wel lekker robbertje kunnen vechten in race 2 idd. Een keer werd ik ingehaald en heb ik mezelf daarna weer voorbij gelaten ;) was lekker close!
Wij hebben inderdaad lekker zitten racen, was erg spannend, eerst wilde jij er een aantal keer voorbij, de laatste rondes zat ik weer echt bij jou op je staart, helaas moest ik afhaken:(.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:03:
[...]

.. en ik met mijn Oculus rift 8) .. idem, offline wel mijn PB kunnen rijden en zelfs kunnen verbeteren, maar het tempo voor de race was te laag en niet constant. Met name race 2 was ik erg aan het worstelen ondanks dat ik maar met de halve hoeveelheid peut rondreed en halverwege een pitstop had ingepland om te tanken ... maar het was altijd nog beter dan race 1 waarin ik met brandstof voor 11 minuten rondreed i.p.v. voor 11 laps :X

@phoentje btw ik dacht dat een pitstop verplicht was? volgens de raceuitslagen was ik één van de weinigen met een pitstop.

[...]

ik heb geen flauw benul wie ik wel en niet tegengekomen ben :P in VR ontbreken de name tags ;(

Ik kan na gisteren wel zeggen: in VR naast elkaar over het rechte eind denderen terwijl je opzij kijkt en dan een motorkap naast je ziet is in VR wel MEGA spannend!! Ook als je iemand op de kont zit .. dan zit je ook ECHT achter iemands kont. Je voelt het echt alsof zit je IN de auto i.p.v. dat je naar een monitor zit te kijken. De beleving is VEEL intenser! imo dan :P
Klopt hoor. Pitstop is Mandatory. Los je hem niet in dan krijg je een zwarte vlag aan het einde van het pitwindow. Ik denk dat Ptracker niet goed gewerkt heeft. Die registreert dit namelijk voor op de stats site. Ik heb ptracker zelf wel altijd open staan. Af en toe en beetje buggy denk ik. Je ziet namelijk ook geen info van de ontbrekende ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-10 17:25
Isniedood schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 09:58:
Ik ga proberen er maandag weer bij te zijn. Ondanks mijn lompheid in race 1 was het goed bevallen. Zeker voor herhaling vatbaar :)
Same for me! Was ook mijn 1e competitie race.
Tof dat de pace relatief dicht bij elkaar ligt.

1e race was voor mij een beetje rommelig, gelukkig geen contact gemaakt, maar wel wat kleine stuurfoutjes en een pitstof inclusief banden wisselen kostte me teveel extra seconden om daarna weer de aansluiting met het groepje 7-11 te vinden.

2e race ging eigenlijk erg goed. Paar plekken gewonnen bij de start, goede pace en pitstop. Alleen maak ik vervolgens in het midden van de race contact met mijn voorligger omdat ik wat later rem en onderstuur, erg klein tikje maar genoeg om diegene eraf te laten gaan, excuses daarvoor, weet zo niet wie het was.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRM2D4
heeft iemand een replay van de race 1 en 2,.... ken ik even kijken hoe het gegaan is in mijn pauze ;) was er zelf namelijk niet bij.

TNX!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:16

CoronelHimself

Division Brabant

yorkick schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:27:
[...]

Same for me! Was ook mijn 1e competitie race.
Tof dat de pace relatief dicht bij elkaar ligt.

1e race was voor mij een beetje rommelig, gelukkig geen contact gemaakt, maar wel wat kleine stuurfoutjes en een pitstof inclusief banden wisselen kostte me teveel extra seconden om daarna weer de aansluiting met het groepje 7-11 te vinden.

2e race ging eigenlijk erg goed. Paar plekken gewonnen bij de start, goede pace en pitstop. Alleen maak ik vervolgens in het midden van de race contact met mijn voorligger omdat ik wat later rem en onderstuur, erg klein tikje maar genoeg om diegene eraf te laten gaan, excuses daarvoor, weet zo niet wie het was.
Ik was je slachtoffer, op dat moment was ik uiteraard nogal boos, maar kon me goed inhouden. Na de race heb ik de replay bekeken en zag dat nadat je de curbstones raakte, wat onderstuur kreeg waradoor je mij raakte. Op dat moment vond ik het ongeloofelijk dat iemand mij raakte ondanks dat ik de bocht niet echt soepel nam. Maar uiteindelijk is het gewoon een raceongeval. Helaas viel ik daardoor terug naar de één-na-laatste plek. Terwijl we lekker met zijn drieën aan het race waren. Volgende keer beter.

En graag zou ik willen terugkomen op de volgende race. En dan specifiek onze vorige race op dezelfde baan. De vorige keer namen sommige mensen een aantal bochten op bijzondere manieren. En ik doel onder andere op de Signes bocht. Waar ik sommige de bocht zag aansnijden terwijl ze meerdere meters aan de verkeerde kant (aan de linkerkant) van de witte lijn zaten. Om zo de bocht volgas te kunnen nemen.

Ook de eerste rechterbocht werd veelvuldig afgesneden, dus ik hoop dat er deze keer wel detectie is. Want alternatieve routes zijn op deze parkeerplaats met wat lijntjes erop getekend niet moeilijk te vinden. :+

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
imho moet een ronde RSR valid zijn.
Helaas heeft niet iedereen dat geactiveerd, anders wordt je er wel op gewezen.

[ Voor 20% gewijzigd door Alfa Novanta op 21-11-2017 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard

bazzard

Bas

Tracklimits zijn erg ruim hier, sommige plekken ergens bij de rode lijnen. Als iemand het te bond maakt gewoon aanspreken lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRM2D4
Ja maar wat voor de ene bond is is voor de ander wit zeg maar 😁 maar een app ff anzetten die dat aangeeft lijkt me toch een kleine moeite en bepaald de app het wel en niet de mens. Want dat wil nog wel eens voor wrijving zorgen als de mensen het gaan beslissen weet ik uit ervaring...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jurrr90

Jurrr90

Capt_Buttons

Zie niet hoe dat moet gaan werken. Iedere ronden in Q straks controleren of hij RSR goedgekeurd is? En als het niet je snelste ronde ooit was, hoe registreerde hij dat dan? En moet een moderator dan niet groene tijden tijdens de Q gaan verwijderen?

Ik zou zeggen. De trackdesigner heeft de limits op een bepaalde plek gelegd, en die zijn voor iedereen hetzelfde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchDevil79
Programma voor de Donderdag racejes morgen:

Dag: Donderdag 23-11-2017

Teamspeak server:

Race 1:
Ford Escort RS 1600 op New Jersey Motorsports Park

Race 2:
Porsche Cayman GT4 Clubsport op Zandvoort

Race 3:
Porsche 911 GT1 op Sebring
Kwalificatie 30 min.
Race laps: 8

Benodigde downloads:

New Jersey Motorsports Park:
http://www.racedepartment...rts-park-lightning.14212/

Sebring:
https://actrackrebootproj...ing-international-raceway

Uitleg instalatie:

Optionele downloads:

Banden warmte app:

Teamspeak client:

[ Voor 5% gewijzigd door DutchDevil79 op 22-11-2017 11:19 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bsty

bsty

Bart J

Jurrr90 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:05:
Zie niet hoe dat moet gaan werken. Iedere ronden in Q straks controleren of hij RSR goedgekeurd is? En als het niet je snelste ronde ooit was, hoe registreerde hij dat dan? En moet een moderator dan niet groene tijden tijdens de Q gaan verwijderen?

Ik zou zeggen. De trackdesigner heeft de limits op een bepaalde plek gelegd, en die zijn voor iedereen hetzelfde.
Ik ben het met je eens. Voor iedereen zijn de tracklimits hetzelfde en zolang mijn rondetijden goedgekeurd worden maak ik maximaal gebruik van het asfalt dat er ligt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobopalmtree
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-01 00:27
bsty schreef op woensdag 22 november 2017 @ 16:27:
[...]

Ik ben het met je eens. Voor iedereen zijn de tracklimits hetzelfde en zolang mijn rondetijden goedgekeurd worden maak ik maximaal gebruik van het asfalt dat er ligt ;)
Dat is het makkelijkst en ook gewoon eerlijk, maar dat geldt enkel voor de qualy waar enkel geldige rondjes tellen. Tijdens de race kan je zonder gevolg de limits zo ruim interpreteren als je wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:54
Voor degene die het laatste Ferrari pack nog niet hadden aangeschaft... het zit nu in de Steam Autumn sale.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YouriVLD
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-03 16:10
Afgelopen week een nieuw systeem aangeschaft om weer beetje te gamen, na een jaar geen pc meer te hebben gehad. Vandaag met de steam sale Assetto Corsa aangeschaft met alle DLC's. Het sim racen lijkt mij toch wel erg gaaf om mee te beginnen :*)

Zojuist beetje rond gereden maar best pittig met een PS3 controller 8)7
Binnenkort toch maar een stuurtje aanschaffen.

Veel ingelezen over het sim-racen en de Fanatec CSL Elite lijkt mij een mooie bundel samen met de loadcell.
https://www.fanatec.com/e...ite-racing-wheel-ps4.html

In de loop der tijd ook een sim-rig om het op te plaatsen maar tijdelijk nog maar aan het bureau bevestigen.

Voorlopig nog maar even verder oefenen met de PS3 controller :)

iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV
YouriVLD schreef op donderdag 23 november 2017 @ 19:15:
Afgelopen week een nieuw systeem aangeschaft om weer beetje te gamen, na een jaar geen pc meer te hebben gehad. Vandaag met de steam sale Assetto Corsa aangeschaft met alle DLC's. Het sim racen lijkt mij toch wel erg gaaf om mee te beginnen :*)

Zojuist beetje rond gereden maar best pittig met een PS3 controller 8)7
Binnenkort toch maar een stuurtje aanschaffen.

Veel ingelezen over het sim-racen en de Fanatec CSL Elite lijkt mij een mooie bundel samen met de loadcell.
https://www.fanatec.com/e...ite-racing-wheel-ps4.html

In de loop der tijd ook een sim-rig om het op te plaatsen maar tijdelijk nog maar aan het bureau bevestigen.

Voorlopig nog maar even verder oefenen met de PS3 controller :)
de xbox variant van dat stuur incl. pedalen komen morgen in de aanbieding voor 300 euro ex verzenden.
Werkt uiteraard gewoon op PC.
Zolang de voorraad strekt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchDevil79
Server is up!
DutchDevil79 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:19:
Programma voor de Donderdag racejes morgen:

Dag: Donderdag 23-11-2017

Teamspeak server:

Race 1:
Ford Escort RS 1600 op New Jersey Motorsports Park

Race 2:
Porsche Cayman GT4 Clubsport op Zandvoort

Race 3:
Porsche 911 GT1 op Sebring
Kwalificatie 30 min.
Race laps: 8

Benodigde downloads:

New Jersey Motorsports Park:
http://www.racedepartment...rts-park-lightning.14212/

Sebring:
https://actrackrebootproj...ing-international-raceway

Uitleg instalatie:

Optionele downloads:

Banden warmte app:

Teamspeak client:

iRacing Profiel

• Alfa Novanta
@DutchDevil79 ik zie hem niet :/

[ Voor 30% gewijzigd door Alfa Novanta op 23-11-2017 20:05 ]

• DutchDevil79
Sorry was even een foutje met de server.Zou er nu weer moeten zijn. Wel zichtbaar deze keer

iRacing Profiel

• Alfa Novanta
yes .. gas op de lolly ! *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YouriVLD
johnnyverhoeff schreef op donderdag 23 november 2017 @ 19:47:
[...]

de xbox variant van dat stuur incl. pedalen komen morgen in de aanbieding voor 300 euro ex verzenden.
Werkt uiteraard gewoon op PC.
Zolang de voorraad strekt ;)
Yess, die had ik gezien. Is het overwegen waard alleen de Elite PS4 heeft weer iets nieuwere snufjes in de base en alcantara stuur in plaats van de meer 'plastic' look van die in de aanbieding komt. Al scheelt het wel bijna 400 euro en alles is op het moment beter dan een PS3 controller. Toch maar een nachtje over slapen. De set om te beginnen is wel netjes. Lastig :X

iRacing

• DutchDevil79
Race 2 up!

iRacing Profiel

• DutchDevil79
Race 3 up!

iRacing Profiel

• Alfa Novanta
pffff ... zweten die laatste .. de banden waren geel en gevoelsmatig wel over hun cliff heen
toch nog een PB in de laatste ronde. *O* Jammer van die screw ups daarvoor :(

was leuk zo in VR 8)
niks gaver dan opzij kijken en een bolide naast je te zien/horen bulderen!! :9

Zandvoort was wel erg zwaar qua fps .. dat stond nu en dan ff stil ... best eng zo in verkeer.

[ Voor 13% gewijzigd door Alfa Novanta op 23-11-2017 22:42 ]

• FightingAce
Alfa90_Buttje schreef op donderdag 23 november 2017 @ 22:41:
pffff ... zweten die laatste .. de banden waren geel en gevoelsmatig wel over hun cliff heen
toch nog een PB in de laatste ronde. *O* Jammer van die screw ups daarvoor :(

was leuk zo on VR 8)

Zandvoort was wel erg zwaar qua fps .. dat stond nu en dan ff stil ... best eng zo in verkeer.
Je kan de ASW ook forceren met de Oculus tray tool. Dat scheelde erg op Zandvoort.

Helaas net de eerste race gemist. Zandvoort was geinig, erg hobbelig. Derde race was leuke combi. Lastige wagen, maar had em uiteindelijk redelijk onder de knie. Wel nog even gespind in de laatste bocht, maar had genoeg voorsprong om 2e te blijven :) .

[ Voor 6% gewijzigd door FightingAce op 23-11-2017 22:44 ]

• Alfa Novanta
ASW?

https://developer.oculus....s/asynchronous-spacewarp/ B)

[ Voor 93% gewijzigd door Alfa Novanta op 23-11-2017 22:44 ]

• Alfa Novanta
Enabling ASW

To enable ASW:
Open your registry editor.
Navigate to HKLM\Software\Oculus VR, LLC\LibOVR.
Create the DWORD AswEnabled key and set it to 1.
HKLM\Software\Oculus VR, LLC\LibOVR heb ik niet ...

in HKLM\Software staat geen Oculus, in HKCU\Software staat Oculus VR, LLC wel, maar daarin alleen Oculus, dus

HKCU\Software\Oculus VR, LLC\Oculus

dan zou ik LibOVR in HKCU\Software\Oculus VR, LLC moeten aanmaken en daarin dan ..

:?

aangemaakt:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Oculus VR, LLC\LibOVR\AswEnabled key = 1
HKEY_CURRENT_USER\Software\Oculus VR, LLC\LibOVR\AswEnabled = 1
en
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Oculus VR, LLC\LibOVR\AswEnabled key = 1
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Oculus VR, LLC\LibOVR\AswEnabled = 1

zal er vast 1 werken :+
Testing ASW

Control-Numpad1: Disables ASW and returns to the standard rendering mode.
Control-Numpad2: Forces apps to 45Hz with ASW disabled. Depending on the application, you are likely to experience judder.
Control-Numpad3: Forces apps to 45Hz with ASW enabled. Enabling and disabling ASW will help you see the effects of ASW.
Control-Numpad4: Enables ASW. ASW will automatically turn on and off, depending on whether the app maintains a 90Hz frame rate. This will be the default rendering mode when ASW is officially enabled in the runtime.
Control-Numpad ?? :?

ah, CTRL + (Numpad) 1, 2, 3 of 4 :P

volgende keer maar eens testen! thnx @FightingAce d:)b

@DutchDevil79 heb je ook de race uitslagen van je server??

[ Voor 97% gewijzigd door Alfa Novanta op 23-11-2017 23:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:36
YouriVLD schreef op donderdag 23 november 2017 @ 20:46:
[...]

Yess, die had ik gezien. Is het overwegen waard alleen de Elite PS4 heeft weer iets nieuwere snufjes in de base en alcantara stuur in plaats van de meer 'plastic' look van die in de aanbieding komt. Al scheelt het wel bijna 400 euro en alles is op het moment beter dan een PS3 controller. Toch maar een nachtje over slapen. De set om te beginnen is wel netjes. Lastig :X
Ik heb een week of 4 geleden de set gekocht met de loadcell erbij na eerst getest te hebben met de TS-PC.
De Fanatec set is echt een aanrader!

Enige wat ik wel zie als slijtage gevoelig is het alcantara op het stuur, maar we gaan het vanzelf meemaken.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
YouriVLD schreef op donderdag 23 november 2017 @ 20:46:
[...]

Mocht je budget willen beginnen. De G29 voor 159 euro is helemaal niet verkeerd.!

https://nl.pepper.com/aan...eur15750-amazoncouk-54588

[ Voor 6% gewijzigd door phoentje op 24-11-2017 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:19
ik rijd gewoon met een G25, volgens mij is die verder niet heel verschillend maar die voldoet nog prima. Het ligt iig niet aan het stuurtje dat ik traag ben. Pedalen zouden wel wat beter kunnen overigens, maar weet niet hoe die van de fanatec zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrr90

Jurrr90

Capt_Buttons

Alfa90_Buttje schreef op donderdag 23 november 2017 @ 22:48:
[...]

HKLM\Software\Oculus VR, LLC\LibOVR heb ik niet ...

in HKLM\Software staat geen Oculus, in HKCU\Software staat Oculus VR, LLC wel, maar daarin alleen Oculus, dus

HKCU\Software\Oculus VR, LLC\Oculus

dan zou ik LibOVR in HKCU\Software\Oculus VR, LLC moeten aanmaken en daarin dan ..

:?

aangemaakt:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Oculus VR, LLC\LibOVR\AswEnabled key = 1
HKEY_CURRENT_USER\Software\Oculus VR, LLC\LibOVR\AswEnabled = 1
en
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Oculus VR, LLC\LibOVR\AswEnabled key = 1
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Oculus VR, LLC\LibOVR\AswEnabled = 1

zal er vast 1 werken :+

[...]

Control-Numpad ?? :?

ah, CTRL + (Numpad) 1, 2, 3 of 4 :P

volgende keer maar eens testen! thnx @FightingAce d:)b

@DutchDevil79 heb je ook de race uitslagen van je server??

Wat ASW doet in Assetto is wanneer je de 90 FPS niet kan halen alles terugschroeven naar 45 fps zodat je niet de hele tijd schommelt in FPS. Wanneer je dan weer 90 kan halen omdat er bijvoorbeeld minder verkeer op je scherm is gaat hij weer naar 90 FPS. Maar ik vermoed dat met jouw videokaart 90 FPS niet heel erg vaak gehaald zal worden dus je zal nu al continu op die 45 FPS staan lijkt mij. Dus dan gaat forceren van ASW niet heel veel uithalen. Dat is meer handig als je het af en toe wel zou halen. Ik gebruikte het op sommige tracks toen ik nog een AMD 580 videokaart had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
90 fps _O- :')

nee, 45 is ongeveer het hoogste wat ik op de AC fps counter voorbij heb zien komen :+
.. maar het rijdt doorgaans prima hoor. Alleen Zandvoort was even schokkerig tussen de Tarzan en de Gerlach.

Binnenkort maar eens een andere grafische kaart zien te fixen, maar geen haast :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YouriVLD
phoentje schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 07:54:
[...]

Mocht je budget willen beginnen. De G29 voor 159 euro is helemaal niet verkeerd.!

https://nl.pepper.com/aan...eur15750-amazoncouk-54588
Dank u!
Na veel wikken en wegen toch maar voor deze gegaan om mee te beginnen. Kan later altijd nog upgraden als ik het Sim racen echt tof vind. Scheelt een bak met geld en de website van Fanatec werkt gewoon niet. Aankomende woensdag binnen :*)

iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
YouriVLD schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:30:
[...]

Dank u!
Na veel wikken en wegen toch maar voor deze gegaan om mee te beginnen. Kan later altijd nog upgraden als ik het Sim racen echt tof vind. Scheelt een bak met geld en de website van Fanatec werkt gewoon niet. Aankomende woensdag binnen :*)
Gefeliciteerd! Wel aanhaken bij ons en de competitie hé.
Deal is erg scherp als je nagaat dat ik mijn 1jaar oude g29 vorige maand voor 200€ heb verkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:48
Dank u!
Is dat niet een UK versie en dat je dus zit te klooien met de stekker?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jurrr90

Jurrr90

Capt_Buttons

LAPJENL70 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 13:30:
[...]

Is dat niet een UK versie en dat je dus zit te klooien met de stekker?
En dan zit het stuur aan de verkeerde kant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouriVLD
phoentje schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 12:51:
[...]

Gefeliciteerd! Wel aanhaken bij ons en de competitie hé.
Deal is erg scherp als je nagaat dat ik mijn 1jaar oude g29 vorige maand voor 200€ heb verkocht
Thanks! Ja ga ik zeker proberen! Eerst maar even oefenen ;)

iRacing

Pagina: 1 ... 60 ... 129 Laatste