Ik heb deze guide gevolgd: https://www.riftracer.co....-corsa-oculus-rift-setup/Alfa90_Buttje schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:39:
Gisteren voor het eerst Assetto Corsa gereden met de Oculus Rift !!![]()
Pffff ... manmanman .. na 7 rondjes Zandvoort moest ik echt wel even bijkomen hoor pfff ... heftig!![]()
![]()
Wat hebben jullie gedaan om deze ervaring te tweaken? Ik heb in AC dus onder video de Oculus Rift geselecteerd, maar diens native resolutie 2160*1200 staat er niet tussen. Dus de eerste paar ronden had ik 2560*1440 as usual, maar toen kon ik de menu's niet lezen. Daarna heb ik 1920*1080 geselecteerd en toen kon ik het wel lezen, maar het is toch wel behoorlijk pixel'ig. En de baan lijkt vele malen dichterbij dan wanneer ik met de monitor rij, alsof je hem kunt beetpakken! Echt compleet anders. Waar hebben jullie de FOV op staan? Het zou denk ik het beste zijn om zijn native resolutie in te stellen op 2160*1200. Kan dat?
En elders las ik dat ze de oculus.ini aanpassen ..
[...]
en deze snap ik niet helemaal ..
[...]
Waarom moet je nog RealHeadMotion gebruiken als je eenop hebt?
offtopic:
Btw als je tijdens de Oculus installatie voor het eerst in het donker staat en je die kooi om je heen krijgt die je speelgebied afbakend is best wel geniaal!! En als je dan je handen krijgt .. of wat ook mooi is, als je in VR zit en even je controller pakken wil dat je hem gewoon ziet liggen in VR waar hij IRL ook ligt!!
Aantal belangrijke punten:
- De resolutie in je instellingen is voor je scherm, niet voor de rift. Dus deze op de resolutie van je scherm zetten, zoals je zelf ook al hebt ervaren.
- Zorg dat kunstmatige hoofdbewegingen in AC uistaan. Dus "Lock view to horizon" en hoofdbewegingen door het rijden minimaliseren. Dit is erg belangrijk om potentiele misselijkheid tegen te gaan.
- Zoals hierboven al genoemd, supersampling helpt best veel. Kan je dus aanpassen in de .ini. Maar is inderdaad erg zwaar. Zelfs met mijn 1080 is een full grid op 90fps niet haalbaar.
- Je kan postprocessing uitzetten, maar dit is erg nadelig voor de lichteffecten (remlichten voorgangers met name). Ik raad aan hiervoor de Natural PP mod te gebruiken, hier zit een voor VR geoptimaliseerde PP-effect in.