Acties:
  • +6 Henk 'm!

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Nieuw speelgoed in aantocht! Morgen ophalen :-)

Fanatec ClubSport Wheel Base V2.5
ClubSport Steering Wheel BMW GT2
ClubSport Steering Wheel Formula Black

En voor de oplettende kijker. De huidige race2 indeling staat op een reversed grid van positie 1-6
Volgend kampioenschap kijken we weer verder

[ Voor 32% gewijzigd door phoentje op 27-10-2017 06:50 ]

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:57

-Sander-

///M Powerrrrrr

Nog liefhebbers voor een potje sturen vanavond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
-Sander- schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 12:29:
Sowieso, maar moet nog ff oefenen voor de Renault, maar wil ook ff de nords op met de F1 :D

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-09 19:44

Shva

aka Jos_theboss

Jammer dat we niet even een goeie race konden hebben op donnny gister :/

[ Voor 6% gewijzigd door Shva op 27-10-2017 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
Shva schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:11:
Jammer dat we niet even een goeie race konden hebben op donnny gister :/
Doe je nog met ons mee Jos voor het nieuwe kampioenschap?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Demotje
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-05-2021
-Sander- schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 12:29:
Nog nooit meegedaan.
Maar ik zou het wel een keer willen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva

Shva

aka Jos_theboss

phoentje schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:19:
[...]

Doe je nog met ons mee Jos voor het nieuwe kampioenschap?
Heb de renault nog niet gereden, zal even testen of ie leuk rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:52
Shva schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:30:
Heb de nault nog niet gereden, zal even testen of ie leuk rijdt.
:Y

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

CoronelHimself

Division Brabant

Zijn er meer mensen bij wie het geluid van de Renault wegvalt? Moest één keer helemaal opnieuw opstarten, maar soms werkte het ook om de sessie te herstarten. Tot nu toe gebeurde het elke keer in de pits(straat), meestal meteen bij de eerste ronde maar ook een keer nadat ik al een aantal ronden had gereden.

Steam - PTR83

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
spam/werving

[ Voor 94% gewijzigd door Geronimous op 29-10-2017 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 11:52

bazzard

Bas

Heb me PayPal vaker kapot geslagen en over gemaakt.
Zoals je ziet val ik niet onder de rijken :).

Keep up the good work, much appreciated!

[ Voor 38% gewijzigd door Geronimous op 29-10-2017 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
phoentje schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 23:42:

:P

Sorry, moest even :+

[ Voor 18% gewijzigd door Geronimous op 29-10-2017 15:42 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRM2D4
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-07-2023
Ja ik zat ook al te lezen eerst ff pronken met de nieuwe aankopen en dan die vrijwillige donatie.... schiet mij maar lek hahaha....

Maar het is je gegunt hoor rene.. is mooi spul zal je geen spijt van krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
was voor de site en de servers hé. Kost ook al 200€ per jaar en dan nog niet de hardware meegerekend om de servers te draaien. En zoals genoemd vrijwillig 😉

@Jeroenimoes correcte aanpassing. Zal iets met de regels van tweakers te maken hebben. Was zeker niet als werving bedoeld.
Zal er op letten. Maar dat op een paar woorden al een mod ingeschakeld wordt vind ik heel bijzonder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva

Shva

aka Jos_theboss

vind em niet zo de renault, het sturen gaat langzaam en het is moeilijk of bijna onmogelijk om de achterkant te corrigeren. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Ik vind hem op de Hungaroring ook niet tot zijn recht komen, Mickey Mouse baantje, maargoed.. ik laat deze schieten. Totaal geen tijd gehad om er serieus wat van te gaan maken .. t weekend is alweer voorbij en had nog zeker 5 dingen op mij to-do ;(

Straks F1 kijken *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shva

Shva

aka Jos_theboss

Max fanboys unite :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:31
Shva schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 17:35:
vind em niet zo de renault, het sturen gaat langzaam en het is moeilijk of bijna onmogelijk om de achterkant te corrigeren. :/
ARB aan de achterzijde beetje terugschroeven hielp veel bij mij.

Weet nog niet of ik er morgen bij ben. Wel geoefend en imo tot een redelijke tijd kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascal12lolo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 27-10 17:34
Zijn er meerdere mensen die geen servers zien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:18
Ja, ik zie ook niks, kan er verder niets over vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Nu online

CoronelHimself

Division Brabant

MEN-O schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 19:49:
pascal12lolo schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 19:44:
Komt meestal doordat je niet de juiste content heb. De volgende keer in de week voorgaand aan de wedstrijd even een keer proberen, de server staat meestal al een week van tevoren op.

Nou de start van mijn racedag was weer eens belabberd, Nvidia besloot weer eens mijn triple screen setup te disablen, daarna viel na mijn eerste set met ronden het geluid weer weg. Moest uiteindelijk de pc opnieuw opstarten.

De race verliep bijzonder goed, wilde eigenlijk al in de eerste ronde naar binnen omdat ik klem zat achter een paar anderen, maar besloot toch een ronde te wachten. Daarna was het voornamelijk aanhaken bij @phoentje . Na de pitstop van @mjmbult had ik een nieuw slachtoffer om op te jagen. Een aantal keer naast elkaar door de eerste bocht, maar Mike zat elke keer aan de goede kant. Helaas slipte die eruit, ondertussen kwam Ivo opzetten, maar ik kon hem makkelijk afhouden terwijl ik ondertussen het gat met Rene aan het dichten was. Even snel een spuit olie naar voren spuiten en Rene lag er naast. :+

Op het laatst kon ik langzaam wegrijden, totdat ik mijn rempunt in de eerste bocht van de laatste ronde compleet mistte (enige fout van de race) waardoor ik terug viel van plek 5 naar plek 8. Daarna vielen er een aantal woorden niet geschikt voor kinderen. En was mijn zin niet groot om zo snel de 2e race te hervatten, mijn frustratie was daarentegen wel groot. En om jullie tegen mij te beschermen, kan ik er beter even mee kappen voor vandaag. :P

Steam - PTR83

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _A3
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-01-2023

_A3

pascal12lolo schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 19:44:
MEN-O schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 19:49:
Bijna iedereen had daar een probleem mee. Leek iets in het algemeens te zijn. Eerst 25 minuten was ik de enige op de server.

Zelf een goede quali gereden. Was sneller dan mijn oefen tijd. En startte als 6de. Zie overigens dat ik volgens de server een langzamere tijd had als Ivo, maar wel voor hem mocht starten :9
Eerste race zoals gebruikelijk wat plaatsen met de start verloren. Eerst twee ronde in de eerste bocht wijd gegaan. Bleek dat er een rugwind was van 40km/u 8)7. Daarna in redelijk in mijn ritme gekomen. En door een fout van Mike nog voor hem gekomen. Laatste ronde in de eerste bocht tikte hij me net aan waardoor ik spinde. Maar hij wachtte netjes en liet me voor hem weer verder. THX 8). Resultaat 9de.

Tweede race helaas eenzaam gereden. Mijn start was voor mijn doen goed. Echter in de eerste bocht van de tweede ronde was Stefan zo aardig om mij in de rondte te tikken. Hij vol gas, en geen sorry (ook niet na de race), door en omdat mijn auto vrij ongelukkig terecht was gekomen en ik met het draaien een fout maakte duurde het even voordat ik weer verder kon. Maar meteen de pits in en ook de opgelopen schade gerepareerd. Vervolgens nog naar Jean-Paul toe kunnen rijden en hem ingehaald. De rest leek hopeloos, maar weet niet wat er met Benny de laatste 3 rondes was maar die ronde tijden rijden van rond de 1.55. Daardoor hem nog in kunnen halen en als 10de gefinisht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayyzz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-11-2024
Moet zeggen dat dit wel een erg leuke race was voor mij.
Met qually kwam ik op een best goede plek, 3e, wat mij erg meeviel.

Vervolgens bij de eerste race de eerste bocht regelmatig te ruim genomen vanwege de rugwind. Dit zorgde er helaas voor dat ik niet echt in mn pace kwam. Op een gegeven moment zat ik achter @johnnyverhoeff te jagen, maar hij vloog er helaas zelf uit waardoor het een relatief makkelijke inhaalactie was. Daarna gewoon consistent gereden en geindigd op plaats nummer 2.

Bij race 2 had ik een prima start, en kon mijzelf weer relatief rap naar p3 opwerken. Bij deze race hield ik rekening met de wind, maar die bleek weer weg te zijn (?), want na een aantal ronden kwam ik erachter dat ik mijn oude braking points weer kon nemen van de qually. Hierbij heb ik achter Pascal kunnen jagen, maar ook hij schoot een bocht voor mij er helaas uit. Hierdoor ook een makkelijke inhaalactie kunnen maken voor p2, en met consistent rijden ook hier geindigd.

Al en al was het een relatief rustige race voor mij (weinig battles), wat zowel fijn is (niemand word iets te agressief/ als je een foutje maakt verpest je niet iemand zijn race), als vervelend (wel relatief weinig spanning/actie)

I7 4790K @4,7Ghz | Founders Edition 1080ti | 32GB DDR3 1866Mhz | Custom hardline watercoolingloop | Thrustmaster T500 RS |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
De kop is er af van het nieuwe Renault RS01 kampioenschap. Bart en Jay hebben het meeste progressie geboekt met een keurige dubbele #1 #2 positie. De tussenstanden zijn bijgewerkt.

Op naar de volgende met waarschijnlijk meer gevoel over het stuurgedrag van de Renault. Een baan met meer camber! Estoril here we come. Gelukkig waait het dit keer max 5kph en is er een heerlijk zonnetje te bespeuren met een temperatuur van rond de 19 graden ;)

Assetto-Corsa.nl
- Renault Sport R.S. 01 -
Kampioenschap

Afbeeldingslocatie: http://www.assetto-corsa.nl/wp-content/uploads/2017/10/Tweakers_Sprint_Renault061117_Estoril.jpg

30-10-2017 - Hungaroring Sprint Race x2

06-11-2017 - Autódromo do Estoril - Sprint Races x2

20-11-2017 - Okayama International Circuit - Sprint Race x2
27-11-2017 - Circuit Paul Ricard - Endurance

Tijdschema

• 19.30 | Qualify Practice
  • 20.30 | Race 1
  • 21.00 | Race 2

Host Info

• Server name: Assetto-Corsa.nl | Tweakers Racing Community

• Server password: tweakers
  • Weather: 19 graden / wind max 5kph
  • Grid: Reversed grid 1tm6 (race2)
  • Mandatory pit: Window 0-30min

Teamspeak

• Address: teamspeak.assetto-corsa.nl
  • Password: tweakers

Downloads

Tussenstanden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shva

Shva

aka Jos_theboss

Zo dat ging weer goed mis gisteravond in monza t1, keek in me spiegel en iedereen was verdwenen. 7(8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Shva op 01-11-2017 13:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PRM2D4
[quote]phoentje schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 16:58:
was voor de site en de servers hé. Kost ook al 200€ per jaar en dan nog niet de hardware meegerekend om de servers te draaien. En zoals genoemd vrijwillig 😉

Ik snap je hoor.. maar zodra ik weer de drive heb om mee te doen zal ik eens kijken wat ik kan missen (want die drive heb ik nu even niet wegens omstandigheden).. want je doet goed werk en daar mag je heus van mij wel keer biertje op drinken op mijn kosten haha.. en heus wel meer dan 1 😉😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjmbult
  • Laatst online: 08-09 19:38

mjmbult

Mike

promise2die4 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 18:10:
[quote]phoentje schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 16:58:

Ik snap je hoor.. maar zodra ik weer de drive heb om mee te doen zal ik eens kijken wat ik kan missen (want die drive heb ik nu even niet wegens omstandigheden).. want je doet goed werk en daar mag je heus van mij wel keer biertje op drinken op mijn kosten haha.. en heus wel meer dan 1 😉😆
Maak er maar 2 biertjes van ;)

https://twitch.tv/madmikeplays

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-10 11:13

Isniedood

nee, echt niet!

phoentje schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 08:05:
De kop is er af van het nieuwe Renault RS01 kampioenschap. Bart en Jay hebben het meeste progressie geboekt met een keurige dubbele #1 #2 positie. De tussenstanden zijn bijgewerkt.

Op naar de volgende met waarschijnlijk meer gevoel over het stuurgedrag van de Renault. Een baan met meer camber! Estoril here we come. Gelukkig waait het dit keer max 5kph en is er een heerlijk zonnetje te bespeuren met een temperatuur van rond de 19 graden ;)

Assetto-Corsa.nl
Kampioenschap

Tijdschema

• 20.30 | Race 1
  • 21.00 | Race 2

Host Info

• Weather: 19 graden / wind max 5kph

Teamspeak

Downloads

Tussenstanden

hiermee was ik nog niet bekend. Heb net weer Assetto opgepikt. Mag ik nu nog aanhaken?

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsty
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-02-2021

bsty

Bart J

Isniedood schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 17:30:
[...]

hiermee was ik nog niet bekend. Heb net weer Assetto opgepikt. Mag ik nu nog aanhaken?
Ja natuurlijk. Moet je even de de mods download op de website: assetto-corsa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

bsty schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 21:07:
[...]

Ja natuurlijk. Moet je even de de mods download op de website: assetto-corsa.nl
Al gedaan, maar ik blijf disconnects krijgen met assetto. Niet met project Cars.. dus misschien gaat het hem niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
  • Laatst online: 12:40
Ik heb sinds gisteren ook Assetto Corsa met een racesetup in bezit. Ben druk aan het oefenen met de Renault op Estoril. Zal maandag waarschijnlijk nog niet meedoen, omdat dit een beetje te vroeg komt. Voor mijn eigen referentie, wat rijden jullie ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
Isniedood schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 22:01:
[...]

Al gedaan, maar ik blijf disconnects krijgen met assetto. Niet met project Cars.. dus misschien gaat het hem niet worden.
Ha dik laatst ook. Reboot van al me routers heeft dit opgelost. Had 't alleen met Assetto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
AequitasII schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 12:23:
Ik heb sinds gisteren ook Assetto Corsa met een racesetup in bezit. Ben druk aan het oefenen met de Renault op Estoril. Zal maandag waarschijnlijk nog niet meedoen, omdat dit een beetje te vroeg komt. Voor mij eigen referentie, wat rijden jullie ongeveer?
Check de lap times op de site 👍 meedoen kan altijd. Hou rekening met elkaar dan is er niets aan de hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
Ik heb mijn best gedaan 😇 Wel een lekkere die Renault. Mijn grootste prestatie tot nu toe is eigenlijk dat het mij 6 ronden gelukt is niet van de baan te geraken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Silverstone blijft een leuk baantje, vooral in F1. 'Snelle' lap begint op 1:30, overigens.

Jeetje wat kunnen die V6's moeilijk hun power kwijt in kwalificatie stand. In race stand zijn ze eigenlijk nog makkelijker dan de F1 2004 Ferrari zonder TC, maar in kwali mode weer omgekeerd. Ding breekt zo uit. Was eigenlijk erg tevreden met de exit van Luffield :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:48

Hupske

AFCA

@AequitasII Gewoon lekker mee doen maandag :) Vandaag of morgen kijken of je achter iemand aan kan rijden in de practice en dan komt het maandag wel goed.

Voor de rest vliegen we allemaal wel af en toe van de baan af. Je kan ook bij de Lap Times van iedereen zien hoeveel laps ze hebben gereden en hoeveel daarvan valid waren.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Hans1990 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 23:30:
[video]
Silverstone blijft een leuk baantje, vooral in F1. 'Snelle' lap begint op 1:30, overigens.

Jeetje wat kunnen die V6's moeilijk hun power kwijt in kwalificatie stand. In race stand zijn ze eigenlijk nog makkelijker dan de F1 2004 Ferrari zonder TC, maar in kwali mode weer omgekeerd. Ding breekt zo uit. Was eigenlijk erg tevreden met de exit van Luffield :9~
2:57. Leaving track. Unfair advantage.
Maar ja, je zit in een Ferrari dus dan mag het :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:36

Racing_Reporter

Contentmaker

Hans1990 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 23:30:
[video]

Als ik zo meekijk, vraag ik me af waar dat plastic gevoel vandaan komt wat ik erbij krijg... uit de bochten lijk je met de neus op de vloer gelijmd te zitten, ook al raak je kerbs? Het ziet er waanzinnig onrealistisch uit eigenlijk.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AequitasII
Hupske schreef op zondag 5 november 2017 @ 10:42:
@AequitasII Gewoon lekker mee doen maandag :) Vandaag of morgen kijken of je achter iemand aan kan rijden in de practice en dan komt het maandag wel goed.

Voor de rest vliegen we allemaal wel af en toe van de baan af. Je kan ook bij de Lap Times van iedereen zien hoeveel laps ze hebben gereden en hoeveel daarvan valid waren.
Bedankt voor de tips vandaag! Heb er wat aan gehad en uiteindelijk een lage 1:40 weten neer te zetten. Ik moet nog wel wat sneller kunnen denk ik. Morgen weer proberen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Racing_Reporter schreef op zondag 5 november 2017 @ 21:54:
[...]

Als ik zo meekijk, vraag ik me af waar dat plastic gevoel vandaan komt wat ik erbij krijg... uit de bochten lijk je met de neus op de vloer gelijmd te zitten, ook al raak je kerbs? Het ziet er waanzinnig onrealistisch uit eigenlijk.
Ja ergens lijkt het ook erg klinisch. Dat krijg je niet echt in de pole laps van echte F1. Daar moeten ze het gas echt heel voorzichtig in brengen om al dat vermogen weg te krijgen, en dat doen ze vaak ook een versnellingetje hoger.

Ik denk dat Ferrari natuurlijk niet hun echte modellen heeft prijs gegeven. De grip/downforce/power zal in grote lijnen wel kloppen, maar de ronde tijden in echt zijn ook nog een paar seconde sneller. Het is echter wel leuk dat de snufjes zoals DRS, maar ook MGU-K en MGU-H rij profielen werken en je dus mee kan spelen.

Overigens is spinnen in deze auto wel erg makkelijk. Vooral als je de pits uit rijdt zijn de banden nog iets te koud, en dan heeft de achterkant echt te weinig grip. Ik zet daarom de MGU-K/MGU-H ook op charging. Met al dat spul op hotlap wil de auto echt wel uitbreken, zelfs met opgewarmde banden (zie 1:35) Op 1:53 ook.

Maar ben het met je plastic ergens wel eens. Zodra je pace hoog genoeg is om de achterbanden warm genoeg te houden, dan is al dat vermogen best wel goed te temmen. De 2004 V10 auto die in dezelfde DLC pack zit is daarentegen een stuk listiger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:19
phoentje schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 12:30:
[...]

Check de lap times op de site 👍 meedoen kan altijd. Hou rekening met elkaar dan is er niets aan de hand
Oh in dat geval;). Ik heb afgelopen week weer een stuurtje gehaald en voor het eerst weer gereden. Snel zal ik niet zijn maar rijd wel gewoon clean (heb nu dacht ik een b rating in ac)

Moet ff kijken of het morgenavond nog steeds uitkomt, maar ik zal proberen aan te schuiven:).

[ Voor 10% gewijzigd door Bastard op 05-11-2017 23:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta
phoentje schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 08:05:
De kop is er af van het nieuwe Renault RS01 kampioenschap.

[...]
Fantastisch leuk circuit die Estoril !! d:)b

De laatste keer dat ik hier op gereden heb was nog in de Grand Prix (Microprose) tijd :o

Afbeeldingslocatie: https://images-eu.ssl-images-amazon.com/images/I/5158DDSD4AL._SY300_QL70_.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjmbult

mjmbult

Mike

Alfa90_Buttje schreef op maandag 6 november 2017 @ 09:51:
[...]

Fantastisch leuk circuit die Estoril !! d:)b

De laatste keer dat ik hier op gereden heb was nog in de Grand Prix (Microprose) tijd :o

[afbeelding]
Zal die intro tune nooit vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Als jullie voortaan botsautootje willen spelen, is prima. Meld t dan even dan sla ik over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayyzz
Was aardig (frustrerend) raceje.

P3 gequallificeerd, best wel prima.

Vervolgens kwam de start van race 1, lichten uit.... gassen, maar stuur staat scheef??? Dus gauw corrigeren maar werd flink ingehaald. Zoals bocht 1 altijd gaat werd ik er flink afgeduwd en werd ik gedegradeerd naar p9. Gelukkig met een beste pace nog terug kunnen werken naar p3 (?).

Race 2 ging best prima als start, p3 en zat te battelen met Ivo. Vervolgens probeerde ik hem in de binnenbocht van bocht 1 in te halen, maar Ivo zag mij helaas niet (kwam ook wel van ver achter zetten moet ik toegeven, dus kan begrijpen dat ie me niet zag). Hierdoor weer terug naar p 8/9 . Vervolgens teruggewerkt naar p6 en was aan het battlen met Bennie. Helaas maakte ik de fout om iets te laat te remmen met bocht 3 waardoor ik hem aantikte (gelukkig kon Bennie goed doorrijden), maar daardoor spinde ik wel. Jammergenoeg daardoor weer naar p8. In de volgende laps kon ik me terugwerken naar p7, waar ik niet helaas uitkwam door mijn 2 spinacties die wel 20/30 seconden in totaal hebben gekost.

Al en al spannend raceje, maar zo zie ik maar dat ik nog wel ff moet oefenen voor inhaalacties. Met Ivo had ik wss wel 1 lap achter hem nog kunnen zitten waardoor hij mijn inhaalactie ook had kunnen verwachten. Achja, zodoende leer je nog wat :+

I7 4790K @4,7Ghz | Founders Edition 1080ti | 32GB DDR3 1866Mhz | Custom hardline watercoolingloop | Thrustmaster T500 RS |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascal12lolo
  • Laatst online: 27-10 17:34
race 1:(begin als 2de) iemand probeert in de 1ste bocht via de binnenkant er langs te komen terwijl er geen ruimte is en hij en werd iets te laat geremd door die auto, (ik was de auto die dwars lag). nou daarna banden moeten vervangen wat een tijdje duurde dus kwam helemaal achteraan toch nog naar p9 gereden.

race 2: (begin als 9de) start weer ongeveer hetzelfde maar dit keer spint iemand voor me ik knal er tegenaan en hierdoor volgens mij de front een beetje kapot, hierdoor gleed de auto alleen maar in elke bocht, toch doorgereden en kwam uiteindelijk op de 8ste plek.

conclusie: je zit maar in de hoek waar de klappen vallen :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bastard
Ik vond het wel vermakelijk. Race 1 er achter gekomen dat je:
- in sommige races moet pitten.
- als je dat niet doet kun je terug naar de pits en door
- dat dit niet telt als pitstop en je nog moet pitten om niet gediskwalificeerd te worden

Race 2 er achter gekomen:
- er niet genoeg tijd tussen diskwalificatie van race 1 en 2 in zit om naar de wc te gaan
- hoe je pit
- een Ikea vouwstoeltje niet de beste playseat ooit is

Verder heb ik weinig lompe acties gezien overigens, werd best wel clean gereden. Bedankt daarvoor:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Bastard schreef op maandag 6 november 2017 @ 21:58:
- dat dit niet telt als pitstop en je nog moet pitten om niet gediskwalificeerd te worden

- er niet genoeg tijd tussen diskwalificatie van race 1 en 2 in zit om naar de wc te gaan
- hoe je pit

Verder heb ik weinig lompe acties gezien overigens, werd best wel clean gereden. Bedankt daarvoor:).
_O- :+

_heeeeeeeeeeerlijk_ gereden vanavond! Super auto op een SUPER baan! Kudos René! d:)b
(en nog een keer kudos voor 2x 2e tijd btw!) :o

Qualy 12e tijd ... maar eerste race uit de ellende gebleven en lag ik zowaar 6e maar kreeg ik halverwege 1ste sessie ergens een tik terwijl ik nog in de binnenbocht zat waardoor ik rond ging en 9e lag ofzo, maar ik had de pace ook niet dus viel langzaam terug. 10e gefinished.

Race 2 10e aangevangen en wel wat gedoe in de 1ste bocht helaas, maar daarna een heerlijke battle gereden met Bas en @-Sander- volgens mij. Kon redelijk bij blijven. Tijdens de pitstop strak achter @-Sander- de pit in .. maar ik overshoot mijn pitbox en moet 2x 5 cm achteruit .. en na de stop knal ik in de achteruit weg :'( byebye plek ;w
En nog een keer met de neus in de vangrail gestaan. Maar verder echt heerlijk gereden!!! :*)
Tijdens de race nog 2 plekken gevonden waar ik nog wat tijd winnen kon, dus tijdens race 2 een PB gereden met 1:39:153 .. maar bijlange na niet goed genoeg. dus slechts 11e gefinished achter Bas ;(

[ Voor 44% gewijzigd door Alfa Novanta op 06-11-2017 22:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Nu online

CoronelHimself

Division Brabant

Begon ergens achterin bij de 1e race, helaas werd ik toch nog geraakt van achteren ondanks dat ik rustig remde. Geen idee wie het was, maar volgende keer graag beter opletten. Daarna kwam ik achter een groepje te zitten met een mooie tussenruimte. Totdat ze in de één-na-laatste bocht op elkaar knalde. Kon alleen nog ontwijken door de zandbak aan de rechterkant. Rond de helft van de race mijn pitstop gemaakt en daarna niet echt meer in gevecht geraakt. Uiteindelijk 5e geworden.

Tijdens de 2e race begon ik als 2e en dus aan de binnenkant. Ik wilde geen problemen veroorzaken en nam de bocht strak aan de binnenkant.Verloor daardoor wel een plek of 2. Daarna kwam ik meteen zwaar onder druk, doordat ik altijd eerst in mijn ritme moet komen voordat ik lekker kan racen. Daarom ook meteen in de 1e ronde de pit ingedoken, zodat ik weer vrij kon rondtouren. Eigenlijk alleen echt een kort gevecht gehad met Klaas en @jayyzz maar die had zoveel snelheid dat ik me niet al te hard heb lopen verdedigen. Ik zeg altijd hardlopers zijn doodlopers :P en een paar ronden laten zag ik dat hij een beetje aan de binnenkant van de curbstone bleef plakken en spinde daarna tegen de muur. Hierdoor kon ik de 5e plek weer overnemen en behouden. 8)
phoentje schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 23:42:

En voor de oplettende kijker. De huidige race2 indeling staat op een reversed grid van positie 1-6
Volgend kampioenschap kijken we weer verder
Pay to win become second

[ Voor 15% gewijzigd door CoronelHimself op 06-11-2017 22:22 ]

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Heeft iemand de replay van race 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Hupske schreef op maandag 6 november 2017 @ 22:13:
Heeft iemand de replay van race 1?
helaas ;(

[ Voor 116% gewijzigd door Alfa Novanta op 06-11-2017 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
pascal12lolo schreef op maandag 6 november 2017 @ 21:55:
race 1:(begin als 2de) iemand probeert in de 1ste bocht via de binnenkant er langs te komen terwijl er geen ruimte is en hij en werd iets te laat geremd door die auto, (ik was de auto die dwars lag). nou daarna banden moeten vervangen wat een tijdje duurde dus kwam helemaal achteraan toch nog naar p9 gereden.

race 2: (begin als 9de) start weer ongeveer hetzelfde maar dit keer spint iemand voor me ik knal er tegenaan en hierdoor volgens mij de front een beetje kapot, hierdoor gleed de auto alleen maar in elke bocht, toch doorgereden en kwam uiteindelijk op de 8ste plek.

conclusie: je zit maar in de hoek waar de klappen vallen :)
Als ik dat was excuses. Moet je ff de replay terug halen. Heb iig niemand er af getikt. Dus dan was ik het niet. Ik ging wel in race 1 als tweede de bocht door. Remde iets later volgens mij. Maar weet dus niet of je dit bedoelde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Daar ging zoveel fout dat ik wel erg benieuwd ben wat er allemaal fout ging. Zal vast komische beelden zijn :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AequitasII
Sorry voor degenen waarvan ik de hotlap heb verpest. Zal voortaan beter opletten. Ik heb de auto/het spel nog niet echt onder controle. Race dan maar ook niet gereden ;)

Edit: iemand trouwens een cockpit replay beschikbaar? Ben wel benieuwd hoe jullie over de baan gaan :)

[ Voor 23% gewijzigd door AequitasII op 06-11-2017 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dissidend
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-10 23:32
1ste race een goede start en in de top 4 de eerste ronde in.
Helaas in de eerste race zelf een fout gemaakt waardoor ik m'n 3e plek moest afstaan aan @jayyzz dacht ik.

In de 2e race een goede start maar helaas na een aantal rondes een aanrijding met @jayyzz
Excuses daarvoor, had je inderdaad (nog) niet verwacht.
Dat je er voorbij zou komen was eigenlijk wel te verwachten want mijn rondetijden waren eigenlijk niet goed genoeg voor de positie waarin ik, eigenlijk beide races, rond reed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

AequitasII schreef op maandag 6 november 2017 @ 22:27:
Sorry voor degenen waarvan ik de hotlap heb verpest. Zal voortaan beter opletten. Ik heb de auto/het spel nog niet echt onder controle. Race dan maar ook niet gereden ;)

Edit: iemand trouwens een cockpit replay beschikbaar? Ben wel benieuwd hoe jullie over de baan gaan :)
Deze app heb je aan staan?
http://www.racedepartment.com/downloads/helicorsa.5199/

Verder heeft Assetto zelf ook map app wat je aan kan zetten. Zo kan je ook op de map zien of er iemand dicht bij je is.
En anders kan je er 1 van Simhub ofzo proberen:
http://www.racedepartment...iy-sim-racing-dash.10252/

Een andere must have, zodat de server alles van jou kan volgen en je makkelijk met andere online een setup kan delen:
http://www.racedepartment.com/downloads/ptracker.3509/

Aankomende race is over 2 weken. Dus je hebt nu een week extra om te oefenen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

Was ik. Is ok. Even de kaart of spiegels in de gaten houden inderdaad zodra je de pits uit komt. Ik gebruik daar ook een App voor. Kan ik de gehele map zien. Map display heet die

http://www.racedepartment...s/track-map-display.3508/

[ Voor 5% gewijzigd door phoentje op 07-11-2017 09:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
Race 2 & 3 zijn voorbij. Bart loopt uit in het kampioenschap met wederom een dubbele overwinning met Jay en Rene op de voet gevolgd waarbij Rene het meeste progressie heeft geboekt met een dubbele 2e plaats.

Op naar Japan! Met 1 week rust is er voldoende tijd om klaar te zijn op 20 november op het Okayama International Circuit

Assetto-Corsa.nl
Kampioenschap

Afbeeldingslocatie: http://www.assetto-corsa.nl/wp-content/uploads/2017/10/Tweakers_Sprint_Renault201117_Okayama.jpg

Tijdschema

• 20.30 | Race 1
  • 21.00 | Race 2

Host Info

• Weather: 20 graden / wind max 3kph

Teamspeak

Downloads

Tussenstanden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AequitasII
Ik heb de apps gedownload, maar schijnbaar nog niet juist ingesteld aangevinkt :X . Ik ga er vanavond naar kijken. Daarna flink oefenen!

[ Voor 8% gewijzigd door AequitasII op 07-11-2017 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayyzz
Ik ben er net achter gekomen ( of nouja, eerder gezegt vergeten) dat ik over 2 weken midden in de verhuizing zit. Ga ik eindelijk een keertje goed mee in de competitie, moet het echte leven weer erin knallen :+ .

Ga toch maar oefenen en kijken of ik ergens temporary een race setup kan opzetten haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:54
Programma voor aankomende Donderdag:

Dag: Donderdag 09-11-2017
Aanvang: 19:30
Naam: GoT Fun Server (clean racing)

Teamspeak server:

Address: teamspeak.assetto-corsa.nl
Password: tweakers

Race 1:
Lada 2101 A2 group op Knockhill
Kwalificatie: 30 min
Race laps: 10

Race 2:
Ferrari 330 P4 op Interlagos Historic

Race 3:
Maserati GranTurismo MC GT4 op Mugello
Kwalificatie 30 min.

Benodigde downloads:

Lada 2102:
http://www.racedepartment...lada-2101-a2-group.17475/

Knockhill:
http://www.mediafire.com/file/dzocb6572fnjp5b/knockhill.rar

Interlagos Historic:
http://www.mediafire.com/...at2a4/interlagos_1975.rar

Uitleg instalatie:

Auto's en skin packs instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\cars'

Banen instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\tracks'

Optionele downloads:

ptracker (app voor tijden en setups):

HeliCorsa (handig om te zien waar auto's om je heen zitten:

Banden warmte app:
http://www.racedepartment...temperatures.3507/updates

Teamspeak client:
http://teamspeak.com/?page=downloads

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Ahoi :) Ik zag AC voor $11.99 USD op Humble Bundle voorbij komen en gisteren direct maar gekocht, samen met DiRT Rally. Ik had rFactor 2 al gekocht, omdat ik wist dat die wel draaide op mijn oude PC (Q9550) dankzij de demo.

Maar AC was een pure gok. Maar so far, so good. De benchmark toonde 98 FPS gemiddeld en ik ben nu bezig met de Career mode, waarbij ik nogaltijd gestrand ben in de Fiat 500 race maar met 60-100 FPS kan ik niet klagen. Ik vermaak mij kostelijk :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
DutchDevil79 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 23:20:

Ziet er leuk uit, ik kom wel ff mee knallen als het uitkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjmbult

mjmbult

Mike

tazzman schreef op woensdag 8 november 2017 @ 01:50:
Ahoi :) Ik zag AC voor $11.99 USD op Humble Bundle voorbij komen en gisteren direct maar gekocht, samen met DiRT Rally. Ik had rFactor 2 al gekocht, omdat ik wist dat die wel draaide op mijn oude PC (Q9550) dankzij de demo.

Maar AC was een pure gok. Maar so far, so good. De benchmark toonde 98 FPS gemiddeld en ik ben nu bezig met de Career mode, waarbij ik nogaltijd gestrand ben in de Fiat 500 race maar met 60-100 FPS kan ik niet klagen. Ik vermaak mij kostelijk :)
Je bent welkom op een van onze servers om eens mee te racen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMellema
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09 20:02
Dag

ik zag ik zag dat jullie een site hebben waar races op worden bijgehouden.
(http://www.assetto-corsa.nl/)
Allen moet je voor die site een account aan maken? aangezien ik zag dat je wel kan inloggen.
mij lijkt het leuk om een keer mee te racen met jullie.
hebben jullie nog tips voor me aangezien ik nog nooit aan een community achtige race mee heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
JMellema schreef op woensdag 8 november 2017 @ 15:03:
Dag

Allen moet je voor die site een account aan maken? aangezien ik zag dat je wel kan inloggen.
hebben jullie nog tips voor me aangezien ik nog nooit aan een community achtige race mee heb gedaan.
pitstops oefenen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMellema
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09 20:02
is er ook een bandenreglement of regel dat je bijvoorbeeld minimaal 1 stop moet doen ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastard
JMellema schreef op woensdag 8 november 2017 @ 15:19:
[...]

is er ook een bandenreglement of regel dat je bijvoorbeeld minimaal 1 stop moet doen ofzo?
Hangt van de race af, maar in de races die ik heb mee gedaan moest je minimaal 1 stop doen. Het is niet goed voor je klassering als je die vergeet/niet weet hoe je een pitstop moet doen :z.

Maar als je hier aangeeft dat je mee wil doen kun je vrij waarschijnlijk gewoon mee doen, mits je een beetje netjes rijd (niet perse snel, maar gewoon rijden zoals je zou doen als je de tegenstander zijn auto zou moeten onderhouden ;))

[ Voor 22% gewijzigd door Bastard op 08-11-2017 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-01 00:27
Dag

Die login is enkel voor site admins, denk ik.
Je kan gewoon meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Dag

Geen enkele login is nodig. Dat is alleen voor de admin om zijn site te beheren.

Op de maandagavond kan je gewoon mee doen. Server staat op 24 slots geloof ik en vol=vol.

Van te voren oefenen op de baan is wel handig. Doordeweeks kan je gewoon op de server je rondjes oefenen. Er zullen tussendoor ook andere mensen die maandagavond mee racen aan t oefenen zijn. Haak aan op hun bumper en je leert snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRM2D4
Bastard schreef op maandag 6 november 2017 @ 21:58:

- hoe je pit

Hahaha dat ik dit nog mag mee maken dat ikea en playseat in 1 zin wordt vermeld haha...

Misschien dat als je een seats and sofa kussentje op je playkeaseat legt dat het dan meer richting playseat gaat haha 😛

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PRM2D4

Je kan elke replay nemen en in de replay switchen van auto en view 😉

Je kan zelf ook acgrabber nemen die zet je aan voor je ac start en dan neemt die automatisch alles op. En maakt voor elke replay een nieuwe aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastard
promise2die4 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 20:00:
[...]

Hahaha dat ik dit nog mag mee maken dat ikea en playseat in 1 zin wordt vermeld haha...

Misschien dat als je een seats and sofa kussentje op je playkeaseat legt dat het dan meer richting playseat gaat haha 😛
Helaas is de ikea-stoel niet meer, de rugleuning brak toen ik ff wilde aanzetten na het vertrekken uit de pitstraat na het missen van de start omdat ik te laat terug was van het toilet :X. Ik denk niet dat ie nog met een kussentje te redden is :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AequitasII
Tip: campingstoeltje :+

Afbeeldingslocatie: https://www.topgear.com/sites/default/files/styles/16x9_1280w/public/news-listicle/image/2015/11/lead_0.jpg?itok=G2u9D3VR

gestolen uit F1 topic

[ Voor 79% gewijzigd door AequitasII op 08-11-2017 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
campingstoeltjes zijn ook niet meer wat ze geweest zijn :P

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/29p6zqt.jpg
:+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PRM2D4
Bastard schreef op woensdag 8 november 2017 @ 21:52:
[...]

Helaas is de ikea-stoel niet meer, de rugleuning brak toen ik ff wilde aanzetten na het vertrekken uit de pitstraat na het missen van de start omdat ik te laat terug was van het toilet :X. Ik denk niet dat ie nog met een kussentje te redden is :P
Dan zit er maar 1 ding op en dat is voor jou de ultieme stoel..... kan het nooit mis gaan.

Afbeeldingslocatie: https://3.bp.blogspot.com/-nMVJoa2HbPQ/UT0BFkf7xZI/AAAAAAAAOTY/xDFGd2StWAc/s280/Race+Toilet+Seat.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Haha voor als je racekak hebt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

mjmbult schreef op woensdag 8 november 2017 @ 12:46:
[...]

Je bent welkom op een van onze servers om eens mee te racen ;)
Dank je :) Dat gaat alleen kwa tijd en ping (vanuit NZ) een beetje lastig worden denk ik :)

Heeft er iemand overigens nog tips om mijn tijd in de Fiat 500 SS in de N1 career mode te verbeteren? Ik heb alles behalve auto-clutch uit staan (mijn logitech driving force gt heeft geen clutch), met zelfs maar 3 liter peut en banden spanning omlaag om de bandjes warm te houden kom ik gewoon niet onder de 1:05. Ooit eens een 1:03 gehaald maar vraag me niet hoe.

Ik heb al tig videos gekeken op YouTube maar het lijkt erop of ze allemaal veel meer snelheid die bochten in weten te nemen.... maar probeer ik dat, dan lig ik direct in de zandbak.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
Room up!
DutchDevil79 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 23:20:

Teamspeak server:

Address: teamspeak.assetto-corsa.nl
Password: tweakers

Race 1:
Lada 2101 A2 group op Knockhill

Race 2:
Ferrari 330 P4 op Interlagos Historic

Race 3:
Maserati GranTurismo MC GT4 op Mugello
Kwalificatie 30 min.

Benodigde downloads:

Lada 2102:
http://www.racedepartment...lada-2101-a2-group.17475/

Knockhill:
http://www.mediafire.com/file/dzocb6572fnjp5b/knockhill.rar

Interlagos Historic:
http://www.mediafire.com/...at2a4/interlagos_1975.rar

Uitleg instalatie:

Auto's en skin packs instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\cars'

Banen instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\tracks'

Optionele downloads:

ptracker (app voor tijden en setups):

HeliCorsa (handig om te zien waar auto's om je heen zitten:

Banden warmte app:
http://www.racedepartment...temperatures.3507/updates

Teamspeak client:
http://teamspeak.com/?page=downloads

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
Ik kan de server niet vinden? Vast omdat ik niet alle Content heb :(

edit: in,.

[ Voor 9% gewijzigd door AequitasII op 09-11-2017 19:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PRM2D4
Kleine update op mijn rig...

Nieuwe buttonbox van derek de black max II
Afbeeldingslocatie: http://www.derekspearedesigns.com/uploads/3/3/3/7/3337442/2418396_orig.jpg

En een accessoire voor op de rig om mijn buttonbox en eventueel tablet vast te zetten.
Afbeeldingslocatie: https://www.rseat-europe.com/image/cache/data/rs1-accessories/ipad/rs1-tablet-buttonbox-kit-black-1200x1200.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door PRM2D4 op 11-11-2017 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
Race 3 up met alleen default content.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
promise2die4 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 07:26:
[...]

Dan zit er maar 1 ding op en dat is voor jou de ultieme stoel..... kan het nooit mis gaan.

[afbeelding]
Goede tip, ik denk alleen dat de vriendin enigszins vreemd staat te kijken als er de volgende keer in de badkamer een pc en stuurtje staat :P .
DutchDevil79 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 21:02:
Race 3 up met alleen default content.
Was al ergens anders beland, op Mugello inmiddels 22 seconden per rondje sneller in de game dan in het echt :z.

[ Voor 21% gewijzigd door Bastard op 10-11-2017 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Ik zie dat het Oculus Rift Basispakket nog maar 449 euro kost :o 8)7

Wat zeggen de ervaringsdeskundigen hier? Is dit nog een goede set om te kopen? Of wellicht toch wachten? Dit geld heb ik er wel voor over en ik weet dat de pixels "zichtbaar" zijn, maar valt er mee te leven?

30 dagen niet-goed-geld-terug .. dus eigenlijk kan ik me er geen breuk aan vallen denk ik dan :)

Owja, ik heb nu een i5 met MSI 270 R9 2GB en game daar nu al op met 2560x1440 pixels en dat loopt prima. Zou dat toch een dealbreaker zijn? m.a.w. als die 90fps nu eens 50-60 fps zouden zijn? :? Ik heb altijd op hoge resoluties gegamed en ben wel gewend dat het dan wel eens wat hapert. Of is dit met VR een recept voor misselijkheid?

En tenslotte de 2 oordoppen .. ik gebruik gewoon mijn 5.1 set als ik race, kun je die oordoppen makkelijk wegklappen/verwijderen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:27:

Wat zeggen de ervaringsdeskundigen hier? Is dit nog een goede set om te kopen? Of wellicht toch wachten? Dit geld heb ik er wel voor over en ik weet dat de pixels "zichtbaar" zijn, maar valt er mee te leven?

30 dagen niet-goed-geld-terug .. dus eigenlijk kan ik me er geen breuk aan vallen denk ik dan :)

Owja, ik heb nu een i5 met MSI 270 R9 2GB en game daar nu al op met 2560x1440 pixels en dat loopt prima. Zou dat toch een dealbreaker zijn? m.a.w. als die 90fps nu eens 50-60 fps zouden zijn? :? Ik heb altijd op hoge resoluties gegamed en ben wel gewend dat het dan wel eens wat hapert. Of is dit met VR een recept voor misselijkheid?

En tenslotte de 2 oordoppen .. ik gebruik gewoon mijn 5.1 set als ik race, kun je die oordoppen makkelijk wegklappen/verwijderen?
Ik zou even een maandje minimaal wachten. Nu er veel MR sets beschikbaar zijn gekomen en vanaf 15nov. SteamVR ondersteund wordt voor MR sets ;-)

Dat betekent dat deze modellen : https://www.microsoft.com...vrandmixedrealityheadsets
te gebruiken zijn voor oa. Assetto en alle andere games die VR ondersteunen. Echter hebben deze sets allemaal al een hogere resolutie dan de huidige VR sets. Het is alleen even wachten wat de benodigde hardware voor deze sets is.

Ik voel (omdat de prijs voor deze nieuwe sets hetzelfde zijn al niet goedkoper) dat de huidige prijzen nog wel gaan zakken ;)

Oh.. en de review van deze sets zijn natuurlijk ook belangrijk. @Dissidend aka Ivo gaat bijv. de ACER volgende week even testen ;)

En dan komt ook deze nog uit https://vrworld.com/2017/01/30/pimax-8k-vr-headset/

[ Voor 5% gewijzigd door phoentje op 10-11-2017 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shva

Shva

aka Jos_theboss

Ik wachtop de pimax 8k, 200 graden FOV gaat het verschil maken...zowiezo omdat ik al een CV1 heb.

[ Voor 19% gewijzigd door Shva op 10-11-2017 14:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FightingAce

Het is een leuke ervaring. Pixels zijn duidelijk, maar niet storend. Wel is het daardoor soms lastig om displays in de wagens uit te lezen.

Haperende fps wil je niet hebben, dat geeft misselijkheid. Al ben ik er zelf redelijk gevoelig voor. Wel is het zo dat wanneer de fps onder de 90 komt deze automatisch terug gaat naar de 45 met interpolatie tussen de frames zodat het nog steeds een vloeiende ervaring is.

De oordoppen kan je er af halen als je dat wilt.

Edit:
Nog een kleine toevoeging. Ik vond het de investering wel waard, het maakt het gevoel van zelf racen nog wat groter. Nadeel vind ik wel dat je daardoor heel erg van de omgeving afgesloten bent. Kan wel eens vervelend zijn voor partner/kinderen die aandacht willen.

Verder is de intensiteit van het racen hoger, waardoor ik het als vermoeiender ervaar. Spins leiden bij mij nog wel eens tot een naar gevoel in de maag, jammere is dan dat zo'n gevoel moeilijk weer weg gaat. Eigenlijk moet je dan even een pauze nemen. Dit is echter ook deels gewenning en verschilt heel erg per persoon. Ik raad je aan niet meteen te gaan driften als je het voor het eerst probeert.

Oh, en volg even wat guides op internet voor het optimaliseren van AC voor VR. Supersampling helpt behoorlijk bijvoorbeeld, maar is erg rekenintensief en er is een speciale VR postprocessing beschikbaar (Natural PP mod).

[ Voor 22% gewijzigd door FightingAce op 10-11-2017 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Shva schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:13:
Ik wachtop de pimax 8k, 200 graden FOV gaat het verschil maken...zowiezo omdat ik al een CV1 heb.
Zou heel goed kunnen zijn dat mensen die normaal niet misselijk worden van VR wel misselijk worden met Pimax. Hogere VOF verhoogt die kans. het is een interessant apparaat om op te wachten, maar er zitten nog wel wat haken en ogen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
FightingAce schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:35:
Haperende fps wil je niet hebben, dat geeft misselijkheid. Al ben ik er zelf redelijk gevoelig voor. Wel is het zo dat wanneer de fps onder de 90 komt deze automatisch terug gaat naar de 45 met interpolatie tussen de frames zodat het nog steeds een vloeiende ervaring is.
Volgens mij werkt dat niet met zijn videokaart.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
haarbal schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 20:30:
[...]

Volgens mij werkt dat niet met zijn videokaart.
Is toch gewoon de Oculus software die dat aanstuurt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
FightingAce schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 21:21:Is toch gewoon de Oculus software die dat aanstuurt?
https://gaming.radeon.com/en/asynchronous-space-warp/

[4/7/2017 Update]
As part of our commitment to improving the user experience in VR, as of Radeon Software Crimson ReLive Edition 17.4.1, we’re pleased to announced support for Asynchronous Spacewarp (ASW) on Radeon R9 Fury series, Radeon R9 390 series and Radeon R9 290 series graphics products. Helpful for avoiding dropped frames – particularly important on less-capable graphics cards not able to consistently achieve the full frame rates required by HMD devices when rendering especially demanding VR content – this technology can provide an overall smoother VR experience on the Oculus Rift.
In addition, starting with Radeon Software Crimson ReLive Edition 17.4.1, we now support SteamVR Asynchronous Reprojection on Radeon RX 480 and Radeon RX 470 graphics products on Microsoft Windows 10. Asynchronous Reprojection can reduce judder to provide an overall smoother and more comfortable VR experience on the HTC Vive.

Het zou kunnen dat ze het ondertussen ook op de ouwe gcn werkend hebben, maar daar heb ik niets over kunnen vinden.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jurrr90
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-08 12:48

Jurrr90

Capt_Buttons

Ik heb zelf sinds een maandje een Rift.

Met de pixel valt prima te leven, als je hem de eerste keer opzet valt het erg op, drie bochten verder ben je alleen nog bezig met racen. FOV kunnen mensen zich eerder aan ergeren denk ik maar moet zeggen dat ik daar zelf geen moeite mee heb. Dat de misselijkheid bij de primax 8k een probleem is vanwege de 200 graden FOV heb ik vaker gelezen. Ook de review van Linus op youtube geeft mij niet echt vertrouwen dat het een topapparaat wordt ;). Ook moet ik nog zien dat de nieuwe hoge resolutie brillen acceptabel gaan werken in een game als AC met een betaalbaar systeem.

Misselijkheid was voor mij even wennen. Kon eerst niet langer dan een uur racen maar race nu met gemak een hele avond. Dat komt overigens ook omdat ik ben overgestapt van een 580 4gb naar een 1080. Gewoon stabiel 90 fps draaien is toch wel echt belangrijk voor een positieve ervaring, het is niet enkel een luxe. Een pc upgrade zou ik dus zeker aanraden voor je een Rift koopt. Al kun je het natuurlijk altijd gewoon proberen en terugsturen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 28-10 22:14

Bever!

3

Cv1 staat bij mij gelijk met stuurtje kwa nuttige investering voor ac. Echt een geweldige ervaring. Fov voelt imo alsof je een helm op hebt. Eigenlijk prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:54
Ferrariman601 heeft weer een uitgebreide review van meer dan een uur online gezet. Dit keer de Ferrari 330 P4 uit het 70 year anniversary pack. >:)

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
ja dat lijkt me een hele mooie om te gaan rijden O+

/me steamsale afwacht na recente-aanschaf-van-een-bepaald-bril-geval O-) 8)

@hieronder: ach, er was ook al een Porsche pack of 3 dus dan gaat dit nog wel.
't Wordt tijd voor een Alfa Romeo -pack!!! :9~

[ Voor 34% gewijzigd door Alfa Novanta op 12-11-2017 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:00
zo hallo het gaat de laatste tijd meer op Assetto Ferrari lijken ipv Assetto Corsa.
Ik hoop meer dat ze naar de muscle car gaan uit de VS ,jaren 60/70 \80

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:54
@ravw Kunos heeft altijd al nauwe banden met Ferrari gehad. Ze waren ook de makers van Ferrari Virtual Academy.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bsty
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-02-2021

bsty

Bart J

Deze website kwam ik tegen: http://simracerspics.com/index.php?resources/
Hier staan vele leuke en goede mods op die niet op RaceDepartment komen te staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Gisteren voor het eerst Assetto Corsa gereden met de Oculus Rift !! 8)

Pffff ... manmanman .. na 7 rondjes Zandvoort moest ik echt wel even bijkomen hoor pfff ... heftig! :o :S

Wat hebben jullie gedaan om deze ervaring te tweaken? Ik heb in AC dus onder video de Oculus Rift geselecteerd, maar diens native resolutie 2160*1200 staat er niet tussen. Dus de eerste paar ronden had ik 2560*1440 as usual, maar toen kon ik de menu's niet lezen. Daarna heb ik 1920*1080 geselecteerd en toen kon ik het wel lezen, maar het is toch wel behoorlijk pixel'ig. En de baan lijkt vele malen dichterbij dan wanneer ik met de monitor rij, alsof je hem kunt beetpakken! Echt compleet anders. Waar hebben jullie de FOV op staan? Het zou denk ik het beste zijn om zijn native resolutie in te stellen op 2160*1200. Kan dat?
En elders las ik dat ze de oculus.ini aanpassen ..
Pixel Density Tweak
Use the config file (“Assetto Corsa/cfg/oculus.ini”) from the My Documents folder to increase ‘Pixels per display pixel’ to 1.5 to sample at a higher resolution (works like AA) for increased clarity.
en deze snap ik niet helemaal ..
You can now use RealHeadMotion to reduce motion sickness and increase your immersion. Make sure to leave ‘lock view to horizon’ option un-checked in AC video options.
Waarom moet je nog RealHeadMotion gebruiken als je een 8) op hebt? 8)7

offtopic:
Btw als je tijdens de Oculus installatie voor het eerst in het donker staat en je die kooi om je heen krijgt die je speelgebied afbakend is best wel geniaal!! En als je dan je handen krijgt .. of wat ook mooi is, als je in VR zit en even je controller pakken wil dat je hem gewoon ziet liggen in VR waar hij IRL ook ligt!! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Alfa90_Buttje schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:39:
Gisteren voor het eerst Assetto Corsa gereden met de Oculus Rift !! 8)

Pffff ... manmanman .. na 7 rondjes Zandvoort moest ik echt wel even bijkomen hoor pfff ... heftig! :o :S

Wat hebben jullie gedaan om deze ervaring te tweaken? Ik heb in AC dus onder video de Oculus Rift geselecteerd, maar diens native resolutie 2160*1200 staat er niet tussen. Dus de eerste paar ronden had ik 2560*1440 as usual, maar toen kon ik de menu's niet lezen. Daarna heb ik 1920*1080 geselecteerd en toen kon ik het wel lezen, maar het is toch wel behoorlijk pixel'ig. En de baan lijkt vele malen dichterbij dan wanneer ik met de monitor rij, alsof je hem kunt beetpakken! Echt compleet anders. Waar hebben jullie de FOV op staan? Het zou denk ik het beste zijn om zijn native resolutie in te stellen op 2160*1200. Kan dat?
En elders las ik dat ze de oculus.ini aanpassen ..

[...]

Voor VR brillen wordt alles standaard op de juiste resolutie gerenderd. De resoluties die je in kan stellen zijn van de mirror op je monitor. Het klopt dat je pixels kan tellen. Dat is gewoon het nadeel van een VR bril. Supersampling kan wel helpen. Post Processing vind ik zelf niet prettig werken met VR. Zonder post Processing mis je wel weer duidelijke remlichten... Toch zou ik het eens uitzetten en kijken hoe dat bevalt. Dan kan je ook de supersampling verder opkrikken wat weer voor meer scherpte zorgt. VOF heb ik standaard gelaten aangezien ik er vanuit ga dat ze dat wel goed ingesteld hebben.

Overigens heb ik zelf een Vive en geen Rift, dus ik kan je niet helpen met waar je supersampling instelt voor de Rift. Vermoedelijk met een iets andere naam in de Rift settings (in de oculus store ofzo?).

en deze snap ik niet helemaal ..

[...]

Waarom moet je nog RealHeadMotion gebruiken als je een 8) op hebt? 8)7

offtopic:
Btw als je tijdens de Oculus installatie voor het eerst in het donker staat en je die kooi om je heen krijgt die je speelgebied afbakend is best wel geniaal!! En als je dan je handen krijgt .. of wat ook mooi is, als je in VR zit en even je controller pakken wil dat je hem gewoon ziet liggen in VR waar hij IRL ook ligt!! :+
edit:

Dat van die ini had ik nog niet gelezen. Dat is het supersampling dat ik bedoelde. Blijkbaar kan je dat ook voor assetto specifiek instellen door de ini aan te passen. Zeer zwaar voor de videokaart maar geeft dus extra scherpte. Het beeld wordt dan op hogere resolutie gerenderd en gedownscaled voor je rift. Dat geeft een hele goede anti-aliasing.

[ Voor 7% gewijzigd door Isniedood op 13-11-2017 17:23 ]

Pagina: 1 ... 59 ... 129 Laatste