ehmz ik had wel een pitstop gemaakt maar geen fuel of banden gewisseld, dat gelde voor het spel niet als pitstop,
disqualified
Toch nog net op tijd kunnen joinen. Geen tijd meer kunnen zetten, maar achteraf was dat ook niet heel erg. Was een grote crash in de eerste bocht zodat ik na 18de gestart was 9de of 10 uit de eerste bocht kwam.
In de eerste bocht van de volgende ronde tikte ik iemand (ik dacht Patrick) aan. Ze remden voor mijn gevoel zeer vroeg, maar daar had ik op moeten anticiperen. Sorry daarvoor. Op het rechte stuk gewacht tot Patrick weer voorbij was en toen weer gas gegeven. Lag daardoor wel weer laatste
Ging op zich best lekker. Patrick vervolgens op de baan in kunnen halen. Naar de 2 voor mij toe gereden en kwam er net achter op het laatste rechte stuk en besloten om daarom die ro0nde de pits in te gaan. Echter besloten zij dat ook. Door een snelle pitstop kwam ik wel voor hun de pits uit. En iets achter Dennis. Naar hem toe kunnen rijden en ook hem op dezelfde plaats in kunnen halen als waar ik dat bij Patrick deed. Echter bij Dennis ging ik buitenom waar ik bij Patrick aan de binnenkant zat. Dennis kwam vervolgens op het eind van die ronde nog dichtbij, maar ik kon hem achter me houden. Langzaam reed ik daarna bij hem weg. Helaas sloeg toen weer het noodlot toe en crashte mijn game wederom. Wel met andere errors in de log. Heb dus nog wat uit te gaan zoeken.
Bedankt en tot de volgende keer.
In de eerste bocht van de volgende ronde tikte ik iemand (ik dacht Patrick) aan. Ze remden voor mijn gevoel zeer vroeg, maar daar had ik op moeten anticiperen. Sorry daarvoor. Op het rechte stuk gewacht tot Patrick weer voorbij was en toen weer gas gegeven. Lag daardoor wel weer laatste
Ging op zich best lekker. Patrick vervolgens op de baan in kunnen halen. Naar de 2 voor mij toe gereden en kwam er net achter op het laatste rechte stuk en besloten om daarom die ro0nde de pits in te gaan. Echter besloten zij dat ook. Door een snelle pitstop kwam ik wel voor hun de pits uit. En iets achter Dennis. Naar hem toe kunnen rijden en ook hem op dezelfde plaats in kunnen halen als waar ik dat bij Patrick deed. Echter bij Dennis ging ik buitenom waar ik bij Patrick aan de binnenkant zat. Dennis kwam vervolgens op het eind van die ronde nog dichtbij, maar ik kon hem achter me houden. Langzaam reed ik daarna bij hem weg. Helaas sloeg toen weer het noodlot toe en crashte mijn game wederom. Wel met andere errors in de log. Heb dus nog wat uit te gaan zoeken.
Klopt stond voor de start ook nog bovenin je scherm dat je minimaal 1 liter moest tanken of je banden moest wisselen.Shva schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:16:
ehmz ik had wel een pitstop gemaakt maar geen fuel of banden gewisseld, dat gelde voor het spel niet als pitstop,disqualified
[ Voor 12% gewijzigd door _A3 op 02-10-2017 21:19 ]
KloptAlfa90_Buttje schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:20:
damn .. da's geen leuk begin
[...]
klopt, even met je echte voornaam en achternaam of letter inloggen!
Wat is het toch leuk om zo online te racen! Voor of achterin, er is altijd wel iemand om lekker mee te vechten.
Shva schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:16:
ehmz ik had wel een pitstop gemaakt maar geen fuel of banden gewisseld, dat gelde voor het spel niet als pitstop,disqualified
^met hem!_A3 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:17:
Klopt stond voor de start ook nog bovenin je scherm dat je minimaal 1 liter moest tanken of je banden moest wisselen.
las ik btw ook pas @startgrid
jongens jongens wat een race !!
Kwalificatie
7e kwalificatietijd met een PB @ 01:56.466
Race 1:
maar helaas .. weer een mega crash in bocht 1 ... wat staan klooien en achteraan moeten sluiten .. desondanks nog op weten te klimmen naar 10e plek
dus POLE voor race 2
Race 2:
En verdraait .. de start ging goed, bocht 1 overleefd, en nog steeds eerste!! .. volle mep de heuvel op!! en een gat getrokken .. vervolgens gat proberen te managen door defensief te boosten. Ging best aardig .. ronde of 6 overleefd, totdat ik me verremde bij Campus .. en toen kwam er meteen een man of 5 voorbij!
maar gezien het tempo van die gasten, Bart enzo .. petjeaf hoor!
edit: volgens de serverstats was het toch 7e
najah .. goed vermaakt verder .. EINDELIJK competatieve tijden kunnen rijden
btw ergens in de races kreeg ik van iemand een braketest dus daar ging ik VOL achterin .. sorrysorrysorry!
[ Voor 90% gewijzigd door Alfa Novanta op 02-10-2017 22:41 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Voor de race op de startgrid stond bovenin het scherm aangegeven dat je minimaal 1liter of banden moest wisselen om aan de regel te voldoen..Shva schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:16:
Wisselende emoties deze race. Eerste online race in VR, maakt het rijden leuker, maar niet per se overzichtelijker. Zeker in de Porsche zie je niet veel vanuit de cockpit, maar gelukkig hebben we helicorsa nog. De eerste race een zeer goede start, maar ik had er niks aan aangezien ik aangetikt werd en achterstevoren de hairpin doorging. Daarna wel snel weer op snelheid gekomen en kwam in een lekker ritme. Helaas bij start finish Rene achterstevoren getikt toen zijn achterkant een beetje uitbrak en ik net de boostknop induwde
. Lekker kunnen doorrijden en toch nog 5e geworden. Tweede race slechte start. Na wat inhaalacties uiteindelijk achter Rene gekomen en tot het einde met hem in gevecht geweest terwijl Michiel nog even tussen ons door kwam. Uiteindelijk weer 5e
.
In de kwali vind ik de boost vooral vervelend, maar tijdens de race is het erg leuk rijden. Erg mooi om aanvallen te pareren en zelf te maken en natuurlijk zorgen dat je nog genoeg overhoud.
In de kwali vind ik de boost vooral vervelend, maar tijdens de race is het erg leuk rijden. Erg mooi om aanvallen te pareren en zelf te maken en natuurlijk zorgen dat je nog genoeg overhoud.
[ Voor 11% gewijzigd door FightingAce op 02-10-2017 21:55 ]
1 woord geweldig ben (maar) 7de en 8ste geworden maar dat mag de pret niet drukken.
1ste race ging goed stond 5/6de toen ik de pits in ging. denk zelf wat te vroeg want verloor toch wat plekken maar wel leuke gevechten gehad en ook veel plezier.
2de race spinde in de eerste bocht maar pakte het daarna goed op en 8ste was het meest haalbare voor mij.
eventueel sorry voor de personen die zijn geraakt tijdens mijn spin.
1ste race ging goed stond 5/6de toen ik de pits in ging. denk zelf wat te vroeg want verloor toch wat plekken maar wel leuke gevechten gehad en ook veel plezier.
2de race spinde in de eerste bocht maar pakte het daarna goed op en 8ste was het meest haalbare voor mij.
eventueel sorry voor de personen die zijn geraakt tijdens mijn spin.
Ha was jij dat. Ik had een superstart van plek 16 ofzo meteen naar de 7e plek. Ik heb de startcrash niet eens gezien. Ik reed helemaal aan de buitenkant toen ik wat beweging naast me zat dus net als mijn voorganger de bocht laten lopen en op de runoff area verder gegaan en toen lag ik ineens tot mijn verbazing 7e. Moest aan het einde van de 1e ronde iemand voorbij laten. Maar werd dus net voor de hairpin nog aangetikt. Weet niet meer of ik daardoor spinde of dat dat door de curbstone kwam. Maar ik schoof met mijn neus de pituitgang in. Dus eerst een stukje achteruit gereden, maar de grote crashcolonne was ondertussen ook gearriveerd dus moest ze allemaal voorlaten. Waardoor ik ineens laatste lag._A3 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:17:
Toch nog net op tijd kunnen joinen. Geen tijd meer kunnen zetten, maar achteraf was dat ook niet heel erg. Was een grote crash in de eerste bocht zodat ik na 18de gestart was 9de of 10 uit de eerste bocht kwam.
[...]
Klopt stond voor de start ook nog bovenin je scherm dat je minimaal 1 liter moest tanken of je banden moest wisselen.
Zo snel mogelijk de pitstop gedaan (1 liter) en weer verder hierdoor kwam ik iets naar voren en belandde uiteindelijk bij @bartus1989 (andersom kan ook) hiermee een lekker gevecht kunnen houden en elkaar een aantal keer in kunnen halen. In de laatste of 1 na laatste ronde de definitieve inhaalactie kunnen plaatsen in Fagnes na een fout van hem. Ik spinde nog in de chicane maar kon mijn weg snel genoeg hervatten.
De 2e race had ik weer een goede start in tegenstelling tot degene voor mij. Maar behalve wat verfschade was er niet veel aan de had. Remde iets te laat voor de hairpin maar raakte daarbij niemand
Uiteindelijk kwamen ik en @bartus1989 elkaar weer tegen, deze keer wat minder vuurwerk als de 1e race, al deed hij wel hetzelfde als ik deed in de 2e race. Spinnen in de laatste chicane , alleen profiteerde ik er wel van. Volgens mij uiteindelijk 10e geworden.
Wat doet trouwens het groene balkje?
Steam - PTR83
Assetto-Corsa.nl - Porsche 919 LMP1 Hybrid 2016 - Kampioenschap

Maandag 02-10-2017 - Spa - Sprint Race x2
Maandag 09-10-2017 - Monza - Sprint Races x2
Maandag 16-10-2017 - Silverstone - Sprint Race x2
Maandag 23-10-2017 - Le Mans - Endurance
19.30 | Qualify
20.30 | Race 1 & Race 2 (Reversed Grid)
Let op! Mandatory pitstop tussen de 10-20 minuten te voldoen na de start.
Host Settings
- Server name: Assetto-Corsa.nl | Tweakers Racing Community
- Server password: tweakers
- Event Info: http://www.assetto-corsa....-porsche-919-hybrid-2016/
Teamspeak
- Address: teamspeak.assetto-corsa.nl
- Password: tweakers
Tussenstanden
Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com
groen is totaal te verbruiken kWh MegaJoule(=energie) per lap. Deze kan weer opladen als je remt en je hem in de juiste modus hebtCoronelHimself schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:59:
[...]
Wat doet trouwens het groene balkje?
geel is wat je mág verbruiken tijdens een lap. op=op .. bij start-finish krijg je pas weer nieuw.
dus groen = energie .. geel is slechts een aanduiding!!
het kán dus zo zijn dat je, je boost op gebruikt in de eerste helft van de ronde, maar dat de groene balk oplaadt tijdens de 2e helft, maar je er toch geen gebruik van maken kunt omdat je gele balk al op is.
.. ah, even een citaat uit eigen werk
deze is nog beterAlfa90_Buttje schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 22:48:
[...]
Nah, ben er volgens mij uit ..
De Porsche 919 Hybrid heeft een V4 met 500pk en een MGU-H en een MGU-K(ers) systeem met 400pk
(en samen zijn ze goed voor 1000pk)
Ik heb de GEARS app aan .. dus dat ding in het midden met de versnelling en wat balkjes.
Groene balkje is MGU-H status, deze is vol als je de pits uit komt.
Geel is óók één of andere status, denk ook MGU-H *bonus* om 't zo maar te zeggen. is wat je verbruiken mag.
Blauw is de MGU-K(ers) en die doet maar wat naar eigen inzicht boosten .. d.w.z. tijdens het rijden gaat die op en neer.
Echter, als je de KERS button indrukt, stopt ie zowel het groene als het gele balkje in de MGU-H unit en krijg je 1000pk (en blauwe balkje schiet naar 100% vol)
In de auto kun je met MGU-H mode knop de instelling wijzigen van aggressief naar conservatief naar charge en nog wat dubieuze variaties. Is je groene balkje leeg, en zet je hem op charge, dan laadt het groene balkje alleen bij het remmen en duurt het 3 ronden!!Imola voordat ie weer 100% is.
Het gele balkje wordt iedere keer bij Start/finish weer vol en heb je dus de hele race.
Groen alleen als je hem op charge houdt en niet te ijverig op Kers drukt..![]()
Dus 3 ronden rijden/laden voor 1 qualy lap dus
En als je dan scheutig bent met de Kers knop (EN DAT SCHEEL EEN HOOP) dan zijn zowel groen als geel na een halve ronde wel zo ongeveer leeg en kom je met 500pk het rechte eind op en blijft ie hangen op 255km/u![]()
Met groen en geel balkje max en dan KERS erbij komt ie in de 7 aan de toerenbegrenzer @345km/u![]()
Ingame doen de MGU-H Recovery en MGU-K Delivery knoppen niks volgens mij.
[afbeelding]
Klopt het zo ongeveer ??!?
BamiHap schreef op woensdag 23 november 2016 @ 19:24:
Je uitleg klopt niet helemaal, de power unit in de 919 werkt volgens mij ongeveer hetzelfde als in de F1 zoals de SF15-T ook heeft.
Als ik het hieronder fout beschrijf, corrigeer me dan![]()
De PU bestaat uit een aantal onderdelen, de MGU-H (Motor Generator Unit - Heat), de MGU-K (Motor Generator - Kinetic), ICE (Internal Combustion Engine, de verbrandingsmotor) en een ES (Energy Store, de batterij).
De MGU-H wekt energie op vanuit de hete gassen uit de turbo. In de F1 kan je kiezen of je deze energie direct aan de motor afgeeft, of opslaat in de batterij (setting MOTOR of BATTERY in AC).
Volgens mij staat deze in de 919 fixed op BATTERY.
Dit is het blauwe balkje dat je ziet in de Gears app. Deze gaat op en neer en hangt dus samen met de turbo.
De MGU-K wekt energie op naar de batterij via een generator. Deze generator wordt gekoppeld met de achteras bij coasten (gas los) en remmen.
Zie het als een dynamo op je fiets die op de band gezet wordt bij het remmen, je remt er iets harder van af en je wekt stroom op.
Niet te vergelijken met een F1 of LMP1 auto, maar het geeft een idee.
In de F1 kan je kiezen hoe agressief de batterij laadt, dit is volgens mij setting 1-10 (MGU-K Recovery). Dit heeft weer gevolgen voor de balans in de auto bij het insturen, dus hier wil je niet zomaar altijd maximaal laden.
In de 919 staat deze op '5', en volgens mij kan je dit niet veranderen (is mij niet gelukt...).
Het groene balkje is de status van de batterij, deze laadt op naarmate je coast en remt. In de F1 mag je maximaal 4MJ aan energie bijladen per ronde met MGU-K en MGU-H samen. Hoeveel dit in de 919 is, weet ik niet precies.
Het gele balkje is de maximale hoeveelheid energie uit de batterij die je iedere ronde ter beschikking hebt. Dit is in de F1 2MJ, en dat is dus de helft van wat je in de batterij kan hebben. Deze springt logischerwijs dus iedere keer over S/F weer vol.
Dan kan je nog verschillende profielen kiezen (Low aggressive, high aggressive, charging, hotlap, etc.) die de energie afgifte (deployment) bepalen.
Met Charge kies je dus voor weinig afgifte, dus wordt de batterij vooral geladen.
Bij Hotlap kies je dus voor 0 opladen, en maximale afgifte. Je zal dan merken dat vaak voor het einde van de ronde het gele balkje al leeg is, en het groene balkje de helft kwijt is.
De overige profielen zitten er tussen in.
De energie afgifte per profiel wordt bepaald aan de hand van aantal % gas dat je geeft, gear en snelheid.
Bijvoorbeeld voor Hotlap: ALS gear = 3 EN throttle deflection = 100 EN snelheid = 220 DAN energy deployment = 100%.
Ieder profiel heeft zo een andere manier van energie afgifte.
In de F1 wordt bijvoorbeeld tijdens kwalificatie een zgn. hot-cold-hot configuratie gedaan.
1 rondje maximaal op Hotlap, 1 rondje op Charging om alle systemen op te laden en banden weer op temperatuur te laten komen, en vervolgens weer een rondje maximaal op Hotlap.
Dan is er nog de KERS knop, deze kan je gebruiken voor instant maximale energie. Het profiel gaat naar Hotlap, opladen naar 0% en MGU-H gaat naar setting MOTOR. Dit is dan voor een paar seconden, wordt eigenlijk alleen in de race gebruikt.
En engine braking bepaalt hoe hard de motor afremt als je rem en gas los laat. Heeft weer invloed op het opladen via de MGU-K.
En als je denkt dat je alles onder de knie hebt, moet je eens bedenken dat ene Max V. (19) in zijn debuutrace voor Red Bull de GP van Spanje wint, door de hybride systemen maximaal te benutten. Het juiste deployment profiel kiezen per sector (wordt overigens vaak remote vanuit de pit gedaan door de engineers), op de juiste momenten coasten om genoeg bij te laden, en vlak voor de laatste bocht maximale energy deployment met de KERS button en DRS om Kimi voor te blijven. Natuurlijk rekening houdend met de wisselende balans bij het insturen door de verschillende profielen en ook de banden die steeds verder aan gort gingen. En iets met spanningen en zenuwen tijdens de laatste ronden...
Ongelooflijk
[ Voor 121% gewijzigd door Alfa Novanta op 03-10-2017 08:53 ]
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
@CoronelHimself Oef idd, dat was niet zo heel netjes van mij. Sorry!
Het snelheidsverschil was wel inmens op dat punt. Ik had ook nog niet in de race gezien dat iemand zo langzaam door Eau Rouge heen ging
Ik had dus uiteindelijk een keuze door Eau Rouge compleet rechtdoor te nemen over het gras, wielen blokkeren en bovenop je knallen of niet blokkeren maar met een onmogelijke lijn je proberen in te halen.
Het snelheidsverschil was wel inmens op dat punt. Ik had ook nog niet in de race gezien dat iemand zo langzaam door Eau Rouge heen ging
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Goede uitleg !Alfa90_Buttje schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:20:
[...]
groen is totaal te verbruiken kW per lap. Deze kan weer opladen als je remt en je hem in de juiste modus hebt
geel is wat je mág verbruiken tijdens een lap. op=op .. bij start-finish krijg je pas weer nieuw.
[...]
Alleen kW moet MJ zijn
energie vermogen .. potato potato .. dinges! hard gaan enzo
[ Voor 26% gewijzigd door Alfa Novanta op 02-10-2017 22:27 ]
@Alfa90_Buttje: ja zonde van je fout, want je ging prima. Misschien toch iets teveel druk?
Wat mij wel opviel was dat ik met het aanremmen van bochten enorm op jou inliep en daar liet jij dus wel het meeste liggen.
Eerste race wat chaos inderdaad waar ik in terecht kwam door van achteren aangetikt te worden. Tweede race stuk beter en werd nog even spannend wie t meeste energie over had tegen Alexander. Goed gereden en 't foutje in race 1.. Tja race incident. Kon zonder schade achteraan verder om toch nog 2 punten binnen te harken. Race twee ging beter en koos voor een vroege stop toen ik met vijf man in 't treintje reed.
Goeie keuze want kwam daardoor voor klaas op de baan en voor Benny.
Voor volgende week gaat 't verhaal van klaas goed op. Je zult op monza zien dat je keuze moet gaan maken. Want je energie is sneller op en kan niet elke ronde op dezelfde manier goed benut worden. Er is minder aanremmen dus minder energie.!
Goeie keuze want kwam daardoor voor klaas op de baan en voor Benny.
Voor volgende week gaat 't verhaal van klaas goed op. Je zult op monza zien dat je keuze moet gaan maken. Want je energie is sneller op en kan niet elke ronde op dezelfde manier goed benut worden. Er is minder aanremmen dus minder energie.!
Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com
nah de druk werd langzaamaan wel wat hoger want het clubje Bart&Co. deden 1:54-55ers en ik hing rond mijn PB met 1:56-1:58ers dus dat jullie gingen komen was wel te verwachten maar ik kon nog wel aardig pareren met de boost. Maar ik denk dat ik teveel op rechts zat voor Campus en voor die bocht dus te scherp naar links moest om op de lijn naar rechts te komen en me toen verkeek op het aanremmen/insturen. En het zou nog hebben meegevallen maar ik drukte op de boost maar die trok me juist het grind inbsty schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 00:56:
@Alfa90_Buttje: ja zonde van je fout, want je ging prima. Misschien toch iets teveel druk?
aanremmen is toch een dingetje .. ik heb gewone G27 pedalen maar zou toch nog eens met een loadcell willen rijden, of anders van die schuimbusjes erin. Ik mis gevoel nu. Jij hebt wel een loadcell denk ik?Wat mij wel opviel was dat ik met het aanremmen van bochten enorm op jou inliep en daar liet jij dus wel het meeste liggen.
de busstop rem ik te vroeg, maar het risico van de bocht overshooten wilde ik persé vermijden want dan sta je zomaar 5 seconden te kloten of langer om weer op de lijn te komen .. en ook de hairpin op het eind remde ik doorgaans iets te vroeg maar heb hem in de race dan ook niet één keer ge'overshoot wat in de kwali nog wel eens gebeurde. Ik zal het vandaag/vanavond nog eens terugkijken.
maar ik ben niet ontevreden met regelmatige 1:56'ers .. zegmaar 2 seconden achter jouw tijden
[ Voor 12% gewijzigd door Alfa Novanta op 03-10-2017 08:51 ]
Eerlijk gezegd ben ik niet sneller gaan rijden met mijn loadcell pedalenAlfa90_Buttje schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:35:
[...]
nah de druk werd langzaamaan wel wat hoger want het clubje Bart&Co. deden 1:54-55ers en ik hing rond mijn PB met 1:56-1:58ers dus dat jullie gingen komen was wel te verwachten maar ik kon nog wel aardig pareren met de boost. Maar ik denk dat ik teveel op rechts zat voor Campus en voor die bocht dus te scherp naar links moest om op de lijn naar rechts te komen en me toen verkeek op het aanremmen/insturen. En het zou nog hebben meegevallen maar ik drukte op de boost maar die trok me juist het grind in![]()
[...]
aanremmen is toch een dingetje .. ik heb gewone G27 pedalen maar zou toch nog eens met een loadcell willen rijden, of anders van die schuimbusjes erin. Ik mis gevoel nu. Jij hebt wel een loadcell denk ik?
de busstop rem ik te vroeg, maar het risico van de bocht overshooten wilde ik persé vermijden want dan sta je zomaar 5 seconden te kloten of langer om weer op de lijn te komen .. en ook de hairpin op het eind remde ik doorgaans iets te vroeg maar heb hem in de race dan ook niet één keer ge'overshoot wat in de kwali nog wel eens gebeurde. Ik zal het vandaag/vanavond nog eens terugkijken.
maar ik ben niet ontevreden met regelmatige 1:56'ers .. zegmaar 2 seconden achter jouw tijden
Ik vond de pedalen van mijn G29 ook prima rijden. Had wel het rubber achter de rem weggehaald en mijn koppeling en rempedaal samen gevoegd. Gaf weer wat extra druk.
Denk wel dat je erg blij wordt van de loadcell pedalen. Solide spul en je kan net even wat beter doseren.
Ik denk dat een 1.56 gisteren heel netjes was. Ik had verkeerde banden gemonteerd dus kwam er echt niet aan!
Maatstaf is 2 seconden langzamer als Bart en Johnny . Dan zit ik goed ha ha ha
Hmm bij mij was de groene balk aan het einde van de ronde meestal ergens rond de 80%. En de gele was wel netjes op. Zal binnenkort nog wel eens wat gaan testen.Alfa90_Buttje schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:20:
[...]
groen is totaal te verbruiken kWh MegaJoule(=energie) per lap. Deze kan weer opladen als je remt en je hem in de juiste modus hebt
dus groen = energie .. geel is slechts een aanduiding!!![]()
het kán dus zo zijn dat je, je boost op gebruikt in de eerste helft van de ronde, maar dat de groene balk oplaadt tijdens de 2e helft, maar je er toch geen gebruik van maken kunt omdat je gele balk al op is.
.. ah, even een citaat uit eigen werk![]()
[...]
deze is nog beter
[...]
Steam - PTR83
Ik ga ervan uit dat de verschillen op Monza een stuk kleiner zullen zijnphoentje schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:08:
[...]
Maatstaf is 2 seconden langzamer als Bart en Johnny . Dan zit ik goed ha ha ha
Jammer dat het me niet is gelukt om erin te komen. Ik weet zeker dat ik de goede server had. Volgende week een nieuwe poging.Hupske schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 19:30:
[...]
Kan niet. Assetto-Corsa.nl #1 | Tweakers Racing Community
Die server moet je hebben.
password? of missende content?KvNwPPr schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:57:
[...]
Jammer dat het me niet is gelukt om erin te komen. Ik weet zeker dat ik de goede server had. Volgende week een nieuwe poging.
nope. password is juist want als ik "tweakers" niet als wachtwoord gebruik, dan werkt het niet. Ik heb de porsche pack en de dag ervoor nog getest met de 2016 hybrid porsche op spa.
Hij geeft echt de minorating melding. Als het volgende week weer is, dan maak ik een video van de melding. Hopelijk was het een bug.
Server staat 24/7 aan. Dus je kan nu ook gewoon testen en er een video van maken.KvNwPPr schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:52:
[...]
nope. password is juist want als ik "tweakers" niet als wachtwoord gebruik, dan werkt het niet. Ik heb de porsche pack en de dag ervoor nog getest met de 2016 hybrid porsche op spa.
Hij geeft echt de minorating melding. Als het volgende week weer is, dan maak ik een video van de melding. Hopelijk was het een bug.
Dan kunnen we jou ook tijdig helpen.
Goede tip. Ik kan de server nu wel joinen.Hupske schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:28:
[...]
Server staat 24/7 aan. Dus je kan nu ook gewoon testen en er een video van maken.
Dan kunnen we jou ook tijdig helpen.
Toevallig ben ik net rank C geworden dus nu weet ik nog niet zeker of het daar aan lag. Maargoed volgende race ben ik van de partij. Ik geniet voor nu even van de minorating servers. Heerlijk om niet in bocht 1 standaard 10 auto's in je nek te hebben
@KvNwPPr Mooi! En nu oefenen op de server voor maandag, zodat je stabiele rondjes rijd
Op de minorating servers start ik meestal nog steeds express als laatste. In bocht 1 schuif je dan nog steeds rustig 10 plekken op, omdat ze elkaar eraf kegelen. Ook leuk om je slalom skills te oefenen.
Op de minorating servers start ik meestal nog steeds express als laatste. In bocht 1 schuif je dan nog steeds rustig 10 plekken op, omdat ze elkaar eraf kegelen. Ook leuk om je slalom skills te oefenen.
Komt helemaal goed! Stabiele rondjes begint nu te komen, nu de snelheid nogHupske schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:51:
@KvNwPPr Mooi! En nu oefenen op de server voor maandag, zodat je stabiele rondjes rijd![]()
Ah, dát zal Vettel ook gedacht hebben, dattie daarom de kwalificatie oversloeg en achteraan plaats namHupske schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:51:
[ Voor 59% gewijzigd door Alfa Novanta op 03-10-2017 19:30 ]
Groet kans. Hij heeft wel een leuke race gehadAlfa90_Buttje schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:28:
[...]
Ah, dát zal Vettel ook gedacht hebben, dattie daarom de kwalificatie oversloeg en achteraan plaats nam
Maar ik in de Minorating servers zelf een Q rijd, dan start ik meestal op P7 - P11 en dan zit je echt in de gevarenzone om in bocht 1 eraf gekegeld te worden. 90% van de races gaat het ook fout in de eerste bocht en dan ben ik blij dat ik de keuze heb gemaakt om achteraan te starten. Je bent nog heel en na 1 bocht rijd je op de plek waar je ook zal starten met de Q
1ste indruk: Monza is een bitch qua (K)ERS 
wel weer 2 seconden achter Bart dus we liggen op schema, René loopt zelfs vóór
[ Voor 6% gewijzigd door Alfa Novanta op 03-10-2017 22:14 ]
Net sinds een hele lange tijd weer een SRS race gereden. Het was de Porsche Cayenne GT4 op de Red Bull ring. Ik zag ook een aantal andere van hier ingeschreven staan. Een paar andere Johnny en Jur kwamen op de eerste server en JW en ik op de tweede. Op zich ging het best aardig en als tweede gekwalificeerd. En mijn start was best goed maar omdat ik aan de binnenkant zat en dus met minder snelheid de eerste bocht door kon en ik geen risico wilde nemen lag ik na de eerste bocht 4de. In de haarspeldbocht werd ik vervolgens van achteren aangetikt. Wel schade maar gelukkig geen spin. Even later maakte de nummer 2 een fout in de eerste bocht waardoor de derde en ik hem voorbij ging. Echter bij het uitkomen van de haarspeldbocht tikte hij mij aan en ik lig in de vangrail. In de replay zie ik dat hij een paar seconde wacht en weer verder rijdt. Omdat er inmiddels een redelijk gat was kon ik verder als vijfde, met de nummer 6 naast me. Maar ook dat ging niet goed.2 bochten verder zit ik bij hem aan de buitenkant en voor mijn gevoel houdt ik mijn lijn maar wordt weer geraakt. Deze keer geen spin voor mij, maar wel voor hem. De rest van de race vervolgens in niemandsland gereden.
Maar wat is de regel als je er iemand van af tikt? Is het maakt niet uit hoe zwaar de ander crasht wachten tot die weer voor je zit, ook al moet je daardoor een bijvoorbeeld een heleboel andere laten passeren?
Maar wat is de regel als je er iemand van af tikt? Is het maakt niet uit hoe zwaar de ander crasht wachten tot die weer voor je zit, ook al moet je daardoor een bijvoorbeeld een heleboel andere laten passeren?
imho de benadeelde weer voorbij laten vóórdat andere auto's dat bemoeilijken/onmogelijk maken .. IRL lost dan de baancommissie het wel op met een drive-through ofzo, dus dat kun je beter hebben dan aan de kant parkeren te wachten tot de ander zijn veters strikt, de 1 opzoekt .. dan op het compas en Tomtom kijkt waar het Noorden ligt en dan besluit dat de auto tever beschadigd is en opgeeft en jij daarmee je race hebt vergooit
zoiets
dus SRS doet weer aan AC ? Ik meende dat ze het afgeschaft hadden na ons optreden aldaar
zoiets
dus SRS doet weer aan AC ? Ik meende dat ze het afgeschaft hadden na ons optreden aldaar
[ Voor 9% gewijzigd door Alfa Novanta op 03-10-2017 22:30 ]
Wat had je uitgespookt dan???Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:29:
imho de benadeelde weer voorbij laten vóórdat andere auto's dat bemoeilijken/onmogelijk maken .. IRL lost dan de baancommissie het wel op met een drive-through ofzo, dus dat kun je beter hebben dan aan de kant parkeren te wachten tot de ander zijn veters strikt, de 1 opzoekt .. dan op het compas en Tomtom kijkt waar het Noorden ligt en dan besluit dat de auto tever beschadigd is en opgeeft en jij daarmee je race hebt vergooit
zoiets
Steam - PTR83
Beetje afhankelijk van de situatie. Als het echt jouw schuld is even wachten. Was het een race-incident en is het een kleine moeite om even 2 sec je gas los te laten wacht je ook even. Maar het hele veld voorbij laten voor iets wat echt een ongelukje was van jouw kant verpest niet voor 1 maar voor 2 personen de race.
En wat Butje zegt gebeurd ook vaak ja XD
En het was er nog best druk ook. 33 inschrijvingen voor deze race.Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:29:
zoiets
Maar net als Coronel wel benieuwd wat je daar dan een keer is gebeurt.
En beide bedankt voor de reacties. Dan weet ik ook wat ik kan/dien te doen als ik de schuldige ipv het slachtoffer ben.Jurrr90 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:33:
Beetje afhankelijk van de situatie. Als het echt jouw schuld is even wachten. Was het een race-incident en is het een kleine moeite om even 2 sec je gas los te laten wacht je ook even. Maar het hele veld voorbij laten voor iets wat echt een ongelukje was van jouw kant verpest niet voor 1 maar voor 2 personen de race.
euhm .. wat ik nog weet was dat we op Teamspeak moesten komen en dan tijdens de race ons stil moesten houden .. dus toen hebben we een 2e kanaal gepakt en zaten we daar gewoon te praten en te dollen tijdens de race. En er staat me nog iets bij van niet ESC gebruiken maar een in+outlap rijden en dat soort fratsen. 't was de SRS crew niet zo goed gevallen op de één of andere manier, dus gingen ze zich weer op Project Cars richten ofzo. Verder viel het wel mee volgens mij .. of ze werden om de oren gereden door JohhnyV en Swa aka JosstheBoss ofzo .. zou ook kunnen 
edit: nevermind
edit: nevermind
Dat was wat anders. Dit was simracingsystem.comAlfa90_Buttje schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 23:16:
euhm .. wat ik nog weet was dat we op Teamspeak moesten komen en dan tijdens de race ons stil moesten houden .. dus toen hebben we een 2e kanaal gepakt en zaten we daar gewoon te praten en te dollen tijdens de race. En er staat me nog iets bij van niet ESC gebruiken maar een in+outlap rijden en dat soort fratsen. 't was de SRS crew niet zo goed gevallen op de één of andere manier, dus gingen ze zich weer op Project Cars richten ofzo. Verder viel het wel mee volgens mij .. of ze werden om de oren gereden door JohhnyV en Swa aka JosstheBoss ofzo .. zou ook kunnen
Tja. tot ze er echt voor gaan zitten haha.. Maar hotlappen iedere ronde gaat m in deze niet worden. Verwacht dat t veld ook dichter bij elkaar zal zitten dit keer.Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:13:
1ste indruk: Monza is een bitch qua (K)ERS
Ga er maar vanuit dat het niet heel veel harder meer kanphoentje schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:51:
[...]
Tja. tot ze er echt voor gaan zitten haha.. Maar hotlappen iedere ronde gaat m in deze niet worden. Verwacht dat t veld ook dichter bij elkaar zal zitten dit keer.
Even als reminder, vanavond zet ik even een test-server op voor de volgende mods!
GoT Test Server
aanvang: 20:15 20:45 ongeveer (ben tot 19:00 20:00 op het werk vandaag)
edit: het loopt allemaal weer uit
Benodigde mods:
Renault R.S.01
GTE 4in1 Pack
Benodigde uitbreiding:
Red Pack ivm Ferrari 488 GT3
de 3 Dreampacks
Teamspeak
Address: teamspeak.assetto-corsa.nl
Password: tweakers
Alfa90_Buttje schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 20:46:
w0000t .. gister een paar leuke mods gevonden
/me schopt @DutchDevil79
Alfa Romeo 4C Competizione![]()
[afbeelding]
Alfa Romeo 75 Group A (Std+s1)![]()
![]()
[afbeelding]
bakken met grip !!
helaas geen straatversie![]()
en dan ..
GTE 4in1 pack
![]()
#1 Aston Martin Vantage GTE
[afbeelding]
#2 BMW M6 GTE .. eindelijk !!!![]()
[afbeelding]
#3 Ferrari 488 GTE![]()
![]()
[afbeelding]
#4 Ford GTE LMS 2016
[afbeelding]
gezien hier niet veel is ingevuld en ook de preview wat magertjes is, weet ik niet wat we hier van mogen verwachten ..![]()
en last but not least ... !!!
Renault R.S.01![]()
[afbeelding]
![]()
![]()
met dank aan: Assetto corsa car mods
.. en omdat hij zo'n waardeloze fileshare dienst gebruikt waarbij je steeds 15 minuten moet wachten .. ben ik zo vrij geweest ze voor jullie even te mirror'ren![]()
Alfa Romeo 75 Group A (Std+s1)
Renault R.S.01
Alfa Romeo 4C Competizione
GTE 4in1 Pack
Het lijkt mij wel wat om woensdag even te testen met de GTE wagens .. en misschien de R.S.01 er ook bij .. misschien kan Robbert hem dan donderdag hosten (en anders wil ik het ook wel doen)
animo-check
Poll: Ik wil wel meedoen de GTE4in1-pack + R.S.01 te testen!![]()
• dinsdagavond
• woensdagavond
• donderdagavond
• vrijdagavond
• zaterdagavond
• no thanks
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Heb ze gedownload, dus straks ff testen!
Oww ik wil zo graag meedoen, maar die pedalen hé, je kan niet zonder.
Ondertussen op alle advertenties geboden maar ze willen allen wachten tot het weekend.
En dit alles terwijl ik net een weekje vrij heb en eens lekker had kunnen oefenen.
Maar mocht iemand fanatec pedalen over hebben of wilt upgraden, let me know.
Ondertussen op alle advertenties geboden maar ze willen allen wachten tot het weekend.
En dit alles terwijl ik net een weekje vrij heb en eens lekker had kunnen oefenen.
Maar mocht iemand fanatec pedalen over hebben of wilt upgraden, let me know.
in blijde verwachting .................
server al up??
server al up??
We staan klaar in de lobby
ben thuis!!! 
en UP !!! Gas up the lolly!
en offline .. was leuk!
De Renault R.S.01 is een bak sneller dus die gaat niet mee doen aan de race iig
De 4in1 GTE pack was ook een succes en de auto's lijken goed aan elkaar gewaagd!!
Dus voor donderdagavond .. it's racing time!!
GoT Fun Server
Vrij rijden: 19:00
4in1 GTE mod + Renault R.S.01 tegelijk
let op: Renault is sneller dus geef elkaar de ruimte!
Maximaal 20 spelers en vol=vol
Benodigde mods:
GTE 4in1 Pack
Renault R.S.01
Let op, herstart server om Renault R.S.01 weg te halen!
Sprintrace 1
Kwalificatie: 19:45 15 minuten
Race 1: 20:00
Lengte: 5 ronden
4in1 GTE race op Brands Hatch
Sprintrace 2 (dan kan iedereen een andere auto kiezen)
Kwalificatie: 15 minuten
Let op: herstart server om te wisselen naar R.S01
Race 3
Renault R.S.01 race op Brands Hatch
Lengte: 8 ronden
Teamspeak
en UP !!! Gas up the lolly!
en offline .. was leuk!
De Renault R.S.01 is een bak sneller dus die gaat niet mee doen aan de race iig
De 4in1 GTE pack was ook een succes en de auto's lijken goed aan elkaar gewaagd!!
Dus voor donderdagavond .. it's racing time!!
GoT Fun Server
Vrij rijden: 19:00
4in1 GTE mod + Renault R.S.01 tegelijk
let op: Renault is sneller dus geef elkaar de ruimte!
Maximaal 20 spelers en vol=vol
Benodigde mods:
GTE 4in1 Pack
Renault R.S.01
Let op, herstart server om Renault R.S.01 weg te halen!
Sprintrace 1
Kwalificatie: 19:45 15 minuten
Sprintrace 2 (dan kan iedereen een andere auto kiezen)
Let op: herstart server om te wisselen naar R.S01
Race 3
Renault R.S.01 race op Brands Hatch
Lengte: 8 ronden
Teamspeak
[ Voor 206% gewijzigd door Alfa Novanta op 05-10-2017 07:57 ]
Nog baan verzoekjes? Allemaal Brands Hatch is misschien wat too much 
En we zouden ook vrijdag kunnen racen.. maakt mij allemaal niets uit
En we zouden ook vrijdag kunnen racen.. maakt mij allemaal niets uit
Om eerlijk te zijn heb ik liever vrijdag en Imola erbij.
[ Voor 17% gewijzigd door -Sander- op 05-10-2017 17:46 ]
De server draait inmiddels als je even wilt oefenen JW
Ik verlang weer terug naar de GT3. Lijkt mij de enigste auto's die ik redelijk goed onder de knie heb. Voor de rest krijg ik nergens snelheid in
Uiteraard ligt dat puur aan mijn eigen talent.
Silverstone GP in de Renault R.S.01 !! nu up !! 
leuk gereden mannen!! thnx 4 joinen!
edit: shit, geen replay van de GTE sessie
.. iemand anders ?
leuk gereden mannen!! thnx 4 joinen!
edit: shit, geen replay van de GTE sessie
[ Voor 56% gewijzigd door Alfa Novanta op 05-10-2017 22:04 ]
Vanaf vrijdag zal er een server draaien waarop er met een aantal man zullen racen in het weekend. Deze zal aardig wat variaties hebben. Ik heb hiervoor even een track en car pack samen gesteld zodat iedereen die mee wil doen zo kan aansluiten. (5 Gig aan spulletjes!)
Car Pack:
https://mega.nz/#!AXRSnAr...g2jdHMt_yjr2j76TU-xeLbX9E
Track Pack:
https://mega.nz/#!UfBmBJg...mn4Xo9o95piuiSmxXgxeAC_Hw
Content folder kan je in je Assetto corsa root gooien. Daarna komen de auto's en banen vanzelf in de juiste map.
Info over de server zullen we vanavond posten zodra die live is.
Car Pack:
Track Pack:
Content folder kan je in je Assetto corsa root gooien. Daarna komen de auto's en banen vanzelf in de juiste map.
[ Voor 10% gewijzigd door DutchDevil79 op 06-10-2017 12:11 ]
nice
.. ik ben benieuwd welke leuke goodies je er allemaal in hebt zitten!
Geef je hier ook aan dan wanneer-welke baan draait en wanneer de race is?
Geef je hier ook aan dan wanneer-welke baan draait en wanneer de race is?
Kom maar door, heb wel zin in een stukje sturen vanavond!
[ Voor 3% gewijzigd door -Sander- op 06-10-2017 19:23 ]
we gaan even een ratjetoe aan auto's op Zandvoort gooien! 
GoT Fun Server up!
Gewoon free practice!
met hierin:

bakken met grip !!
Alfa Romeo 155 V6 Ti (ik wil ff hiermee oefenen)

en natuurlijk de Renault R.S.01

Benodigde mods
Renault R.S.01
Teamspeak
give'm hell !!!
GoT Fun Server up!
Gewoon free practice!
met hierin:

bakken met grip !!
Alfa Romeo 155 V6 Ti (ik wil ff hiermee oefenen)

en natuurlijk de Renault R.S.01

Benodigde mods
Renault R.S.01
Teamspeak
give'm hell !!!
[ Voor 101% gewijzigd door Alfa Novanta op 06-10-2017 20:39 ]
http://www.racedepartment...etta-supercup-2017.17522/
Ik zeg: volgende kampioenschap met deze auto's!
Ik zeg: volgende kampioenschap met deze auto's!
En wat is de server geworden? Of zal die alleen 's avonds online zijn?DutchDevil79 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:10:
Vanaf vrijdag zal er een server draaien waarop er met een aantal man zullen racen in het weekend. Deze zal aardig wat variaties hebben. Ik heb hiervoor even een track en car pack samen gesteld zodat iedereen die mee wil doen zo kan aansluiten. (5 Gig aan spulletjes!)
Car Pack:
Track Pack:
Sorry was gister pas erg laat op de LAN (1 uur snachts). Maar hij is life. We hebben 5 servers draaien.
Dutch Lan Party #1 t/m 5 is de server naam.
We rijden tot de kleine uurtjes vandaag. Dus altijd wel +/- 6 man op de server. En als je de onderstaande packs hebt kom je er altijd wel op (mits je de DLC hebt als nodig is). Zijn nu bezig met formule 1 op Suzuka.
Car Pack:
Track Pack:
Dutch Lan Party #1 t/m 5 is de server naam.
We rijden tot de kleine uurtjes vandaag. Dus altijd wel +/- 6 man op de server. En als je de onderstaande packs hebt kom je er altijd wel op (mits je de DLC hebt als nodig is). Zijn nu bezig met formule 1 op Suzuka.
Car Pack:
Track Pack:
tip! 2e bestand is te groot voor Firefox en Internet Explorer. Chrome kan hem wel zelfstandig downloaden.DutchDevil79 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:10:
Ik heb hiervoor even een track en car pack samen gesteld zodat iedereen die mee wil doen zo kan aansluiten. (5 Gig aan spulletjes!)
Car Pack:
Track Pack:
tip! na het eerste bestand is de dagelijkse limiet bij Mega bereikt en moet je bijna 6 uur wachten. Gebruik een VPN zoals Trust.Zone en je kunt via een ander ip gewoon verdergaan (zelfs met je onderbroken download!)
tip! gooi Chrome hierna weer weg
de spulletjes zijn hier bijna binnen
[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 07-10-2017 16:28 ]
gebruik dan ook gewoon EDGE van windows,... ja I know its Microsoft, maar deze werkt perfect dit keer...Alfa90_Buttje schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 16:25:
[...]
tip! 2e bestand is te groot voor Firefox en Internet Explorer. Chrome kan hem wel zelfstandig downloaden.
tip! na het eerste bestand is de dagelijkse limiet bij Mega bereikt en moet je bijna 6 uur wachten. Gebruik een VPN zoals Trust.Zone en je kunt via een ander ip gewoon verdergaan (zelfs met je onderbroken download!)
tip! gooi Chrome hierna weer weg
de spulletjes zijn hier bijna binnen
Nu bezig met de Lotus 3-eleven op tor poznan. Leuke combi!
Server #3
Server #3
Ik gebruik al enige tijd Edge. Echter voor deze site werkt het niet. Behalve als je de MEGA desktop app installeert.promise2die4 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 18:04:
[...]
gebruik dan ook gewoon EDGE van windows,... ja I know its Microsoft, maar deze werkt perfect dit keer...
De fout die ik anders krijg:
Unfortunately, Edge has an insufficient buffer to decrypt data in the browser, and we recommend you to install the MEGA desktop app to download large files
De lange car reviews op dit Youtube channel zijn echt geweldig. 1 uur en 17 minuten, je moet er 'even' voor gaan zitten maar je leert zoveel meer achtergrondinformatie over deze oude F1 Ferrari.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Reminder voor vanavond ;-)

19.30 | Qualify

19.30 | Qualify
Host Settings
Teamspeak
Tussenstanden
@phoentje .. ik heb gister even wat proefstarts gemaakt, maar als je bij de start meteen op kers gaat lopen rammen dan kom je zó hard aan in de eerste chicane dat er maar één zich hoeft te verremmen en je ligt er meteen met een club auto's naast .. misschien moeten we toch even rekening houden met een "massa" crash en een herstart .. want afspreken om tot de eerste chicane geen kers te gebruiken is lastig te controleren 
Anders komen de eerste 3 er goed doorheen en liggen er 5 auto's naast, staan er 3 overdwars en 5 kunnen er niet langs .. ik noem maar wat
Anders komen de eerste 3 er goed doorheen en liggen er 5 auto's naast, staan er 3 overdwars en 5 kunnen er niet langs .. ik noem maar wat
Boeie! Het is niet anders dan op andere banen.
dat vind jij
race 1 op Spa was het ook een bende en konden we ook weer achter aan sluiten ..
race 2 stond ik vooraan en dan heb je 0,0 last
just saying .. we kunnen vanavond ook een paar proefstarts doen
race 1 op Spa was het ook een bende en konden we ook weer achter aan sluiten ..
race 2 stond ik vooraan en dan heb je 0,0 last
just saying .. we kunnen vanavond ook een paar proefstarts doen
Gaat over het algemeen gewoon goed toch, en net als in het echt kan het een keer (goed fout gaan) part of the game (uhh sim) 
Maar ik ga er geen last van hebben en jullie niet van mijn, nog steeds geen pedalen.
Mogelijk woensdag clubsports v2, mocht het niet gaan lukken worden het csl elites. Voorlopig geen races dus
Maar ik ga er geen last van hebben en jullie niet van mijn, nog steeds geen pedalen.
Mogelijk woensdag clubsports v2, mocht het niet gaan lukken worden het csl elites. Voorlopig geen races dus
Vanavond kan ik (alweer) helaas niet meedoen. Na verwachting zit hopelijk volgende weekm ijn pc weer mooi in elkaar en kan ik eindelijk weer een keertje meedoen. Mis het racen
I7 4790K @4,7Ghz | Founders Edition 1080ti | 32GB DDR3 1866Mhz | Custom hardline watercoolingloop | Thrustmaster T500 RS |
@Alfa90_Buttje denk gewoon z'n beloop laten gaan. We gaan t zien. Zolang iedereen een beetje respect heeft dan komt t goed. Enne laat ze maar kers gebruiken.. Op is op in deze race haha. Als de gene die achterop komt maar niet stom door gaat duwen omdat hij er langs wil. Auto op de baan betekent er langs sturen en anders wachten tot de baan vrij is. Dat is iets wat veel erger is. Het door duwen zodat je er langs kan.
Voor vanavond wordt het vast een mooie race.
Ondanks dat Mike en ik organiseren en een aantal basis regels hebben willen we niet optreden tussen het gedrag van sommige tenzij ze het keer op keer bont maken. Wij willen liever ook gewoon racen ipv politie spelen hehe
Voor vanavond wordt het vast een mooie race.
Ondanks dat Mike en ik organiseren en een aantal basis regels hebben willen we niet optreden tussen het gedrag van sommige tenzij ze het keer op keer bont maken. Wij willen liever ook gewoon racen ipv politie spelen hehe
Oej, ook ik ben bang dat ik 't niet ga redden.
Misschien dat ik net voor de start aan kan sluiten om 8:30, nouja desnoods maar zonder quali meerijden
Misschien dat ik net voor de start aan kan sluiten om 8:30, nouja desnoods maar zonder quali meerijden
Jammer, niet mijn avond .. ik heb gister 3x 30 minuten gereden tegen de AI en ging prima .. maar vanavond kon ik niet in mijn ritme komen, kreeg de bochten niet lekker aangestuurd .. in de parabolica met de boost gewoon onderstuurd rechtuit zo'n beetje .. een partij onderstuur vanavond .. echt niet leuk. Snap het niet ..
Maargoed, niet al te grote fouten gemaakt dus op zich nog wel aardig gereden, alleen te langzaam gemiddelde om leuk te zijn.
Hopelijk volgende keer beter.
Maar de starts waren om door een ringetje te halen!!
jammer van die beuk op het laatst Eelco
.. maar geen plek verlies geleden dus no problem. Je wordt vanzelf sneller. Dit zijn lastige bakken en als je geen boost hebt ben je een sitting duck. Ik hield ook te weinig in de accu steeds. Jammer.. misschien meer moeten lift/coasten. Werkt dat wat met deze auto?
Maargoed, niet al te grote fouten gemaakt dus op zich nog wel aardig gereden, alleen te langzaam gemiddelde om leuk te zijn.
jammer van die beuk op het laatst Eelco
Met oefen races heb ik dezelfde ervaring. Ging best lekker, maar race werd geen succes.Alfa90_Buttje schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:46:
Jammer, niet mijn avond .. ik heb gister 3x 30 minuten gereden tegen de AI en ging prima .. maar vanavond kon ik niet in mijn ritme komen, kreeg de bochten niet lekker aangestuurd .. in de parabolica met de boost gewoon onderstuurd rechtuit zo'n beetje .. een partij onderstuur vanavond .. echt niet leuk. Snap het niet ..
jammer van die beuk op het laatst Eelco.. maar geen plek verlies geleden dus no problem. Je wordt vanzelf sneller. Dit zijn lastige bakken en als je geen boost hebt ben je een sitting duck. Ik hield ook te weinig in de accu steeds. Jammer.. misschien meer moeten lift/coasten. Werkt dat wat met deze auto?
Helaas tikte ik de eerste bocht Mike aan. Sorry daarvoor. Dus samen met hem achteraan begonnen. Nog elfde geworden en de tweede race dus als elfde moeten starten. Zeer keurige eerste bocht van iedereen. Maar de tweede ging nogal wat mis voor mij kwamen er een maar dwars op de weg te staan dus ik remde iets eerder/harder en daardoor werd ik licht door Patrick geraakt. Voor me wilde iemand zijn auto keren en parkeerde hem daarmee in de flank van Bart. Zelf een redelijk eenzame race gereden en wederom 11de. Dus twee keer net geen punt(en).
Maar één voordeel deze keer dat mijn game niet is gecrasht.
De laatste 2 ga ik wel proberen er bij te zijn, maar ik verwacht niet dat het gaat lukken.
Nou de eerste race liep echt voor geen ene meter. Eerst had ik blijkbaar te weinig brandstof bij... Daardoor moest ik 20 seconde voordat de pitstraat openging de pits in. Uiteraard kon ik mijn instellingen niet veranderen. Kan iemand mij vertellen hoe en wanneer ik tijdens de race de pitstop strategie aanpas? Want ik kan nergens op klikken.
Moest nu eerst terug de pits in, setup aanpassen en dan wachten totdat je controls weer unlocked zijn. Daarna begon de wagen meer en meer overstuur te hebben bij het aanremmen. Wat resulteerde in een aantal spins. Toen kwam ik erachter dat mijn pitstop niet geldig was, dus nog snel met 4 seconde op de klok de pitstraat ingereden. Maar ik bleef daarna maar last hebben van hevig overstuur bij het aanremmen. Totdat ik er bijna iemand vanaf reed, toen heb ik hem maar aan de kant gezet.
Tweede race begon ik als laatste, na de chicane had ik 2 plekken gepakt, maar had wel al meteen een grote achterstand. Die ik snel goedmaakte toen iedereen besloot stil te gaan staan in de 2e chicane. Volgens mij gaf ik iemand nog een licht kusje tijdens de noodremactie en schoot toen door. Daarna bleef sommigen ergens op wachten, maar daar had deze jongen geen zin in.
Dus lekker door kunnen rijden op de 6e plaats. Bouwde in de eerste paar ronden een kleine voorsprong op van 3 á 4 seconden op een groep met onderandere @phoentje, die ik daarna redelijk stabiel kon houden.
Na de pitstop was ik toch een aantal plaatsen kwijtgeraakt en moest nog een aantal plaatsen laten gaan. Trouwens @phoentje toen je mij voorbij kwam, ging je wel erg snel naar links. Dit was bijna een ongeluk.
Toen lange tijd Rene kunnen volgen, maar moet hem toch langzaam laten gaan. En daarna was Pascal op mij aan het jagen. Heb heb lang van me af kunnen houden, maar met de KERS valt dat niet altijd mee. Hij kwam mij voorbij op het rechte stuk en verremde zich toen in de chicane. Waar die netje op mij wachtte en daarna heb ik hem niet meer voorbij gelaten. 9e uiteindelijk.
Moest nu eerst terug de pits in, setup aanpassen en dan wachten totdat je controls weer unlocked zijn. Daarna begon de wagen meer en meer overstuur te hebben bij het aanremmen. Wat resulteerde in een aantal spins. Toen kwam ik erachter dat mijn pitstop niet geldig was, dus nog snel met 4 seconde op de klok de pitstraat ingereden. Maar ik bleef daarna maar last hebben van hevig overstuur bij het aanremmen. Totdat ik er bijna iemand vanaf reed, toen heb ik hem maar aan de kant gezet.
Tweede race begon ik als laatste, na de chicane had ik 2 plekken gepakt, maar had wel al meteen een grote achterstand. Die ik snel goedmaakte toen iedereen besloot stil te gaan staan in de 2e chicane. Volgens mij gaf ik iemand nog een licht kusje tijdens de noodremactie en schoot toen door. Daarna bleef sommigen ergens op wachten, maar daar had deze jongen geen zin in.
Na de pitstop was ik toch een aantal plaatsen kwijtgeraakt en moest nog een aantal plaatsen laten gaan. Trouwens @phoentje toen je mij voorbij kwam, ging je wel erg snel naar links. Dit was bijna een ongeluk.
Steam - PTR83

19.30 | Qualify
Host Settings
- Skinpack: http://www.assetto-corsa.nl/downloads/
Teamspeak
Tussenstanden
http://www.assetto-corsa.nl/Downloads/Skins/919_Skinpack.zip
hier staat de skinpack voor de volgende race!
hier staat de skinpack voor de volgende race!
[YouTube: https://youtu.be/KyKxpjO-EIw]
[YouTube: https://youtu.be/vxRDBjEKuIs]
Tweede race eerste chicane echt mooi jongens
[YouTube: https://youtu.be/vxRDBjEKuIs]
Tweede race eerste chicane echt mooi jongens
Start 2e race ging inderdaad top!johnnyverhoeff schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:49:
[video]
[video]
Tweede race eerste chicane echt mooi jongens![]()
Maaruh....ERS banners @johnnyverhoeff??
Donkere periode...Dissidend schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 23:18:
[...]
Start 2e race ging inderdaad top!
Maaruh....ERS banners @johnnyverhoeff??
Stelletje homo's daar hoor, altijd als ik die ene inhaalde, maakte die weer een ticket aan.
Assetto nog niet verwijderd van banners, geen tijd voor 😂
Haha vanuit jou aanzicht was m'n pit walk nog bruterjohnnyverhoeff schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:49:
[video]
[video]
Tweede race eerste chicane echt mooi jongens![]()
Ik doe t met de pijltjes op mn stuur.CoronelHimself schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:03:
Nou de eerste race liep echt voor geen ene meter. Eerst had ik blijkbaar te weinig brandstof bij... Daardoor moest ik 20 seconde voordat de pitstraat openging de pits in. Uiteraard kon ik mijn instellingen niet veranderen. Kan iemand mij vertellen hoe en wanneer ik tijdens de race de pitstop strategie aanpas? Want ik kan nergens op klikken.
Tweede race begon ik als laatste, na de chicane had ik 2 plekken gepakt, maar had wel al meteen een grote achterstand. Die ik snel goedmaakte toen iedereen besloot stil te gaan staan in de 2e chicane. Volgens mij gaf ik iemand nog een licht kusje tijdens de noodremactie en schoot toen door. Daarna bleef sommigen ergens op wachten, maar daar had deze jongen geen zin in.Dus lekker door kunnen rijden op de 6e plaats. Bouwde in de eerste paar ronden een kleine voorsprong op van 3 á 4 seconden op een groep met onderandere @phoentje, die ik daarna redelijk stabiel kon houden.
Na de pitstop was ik toch een aantal plaatsen kwijtgeraakt en moest nog een aantal plaatsen laten gaan. Trouwens @phoentje toen je mij voorbij kwam, ging je wel erg snel naar links. Dit was bijna een ongeluk.Toen lange tijd Rene kunnen volgen, maar moet hem toch langzaam laten gaan. En daarna was Pascal op mij aan het jagen. Heb heb lang van me af kunnen houden, maar met de KERS valt dat niet altijd mee. Hij kwam mij voorbij op het rechte stuk en verremde zich toen in de chicane. Waar die netje op mij wachtte en daarna heb ik hem niet meer voorbij gelaten. 9e uiteindelijk.
Enne te snel naar links? Kan me niet snel herinneren maar excuus hiervoor dan..!
Ben je bekend met de D toetsen? Onder het rijden/racen, kun je met deze toetsen je 3 pitstops programmeren. Een slimme jongen doet het voor de race want dan weet je je kouwe bandenspanning en die kun je dan overnemen in je strategie. Ik rij trouwens met een G29, maar denk niet dat dat verschilt met andere sturen.
Chaos is just stuff, which hasn't been sorted yet!
Ik heb een 3e server opgetuigd om de Renaul Sport RS te testen. Wellicht is dit de nieuwe auto voor het nieuwe kampioenschap na de hybrid! Testen dus!
Misschien wel even handig om de download link van de auto erbij te vermelden:phoentje schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:08:
Ik heb een 3e server opgetuigd om de Renaul Sport RS te testen. Wellicht is dit de nieuwe auto voor het nieuwe kampioenschap na de hybrid! Testen dus!
http://www.racedepartment...y-acm-modding-team.17402/
Dit is overigens nog een versie die niet volledig af is.
We gaan dus nog steeds niet met de Ginetta rijden?
[ Voor 12% gewijzigd door bsty op 10-10-2017 14:20 ]
Klopt maar staat gewoon bij de restbsty schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:17:
[...]
Misschien wel even handig om de download link van de auto erbij te vermelden:
Dit is overigens nog een versie die niet volledig af is.
We gaan dus nog steeds niet met de Ginetta rijden?
http://www.assetto-corsa.nl/downloads
Ik zal de Ginetta er ook bij zetten. Kunnen mensen die ook testen
Hij zit meer tegen te sturen dan normaal te sturen, love it
Welke ginetta was je van plan ?phoentje schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:37:
[...]
Klopt maar staat gewoon bij de rest
Er zijn er 2, de supercup en de GT4 geloof ik, allebei heerlijk..
Zal ff kijken dan. Doen we er drie.
Toen ik keek nog nietphoentje schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:37:
[...]
Klopt maar staat gewoon bij de rest
Maar top, goed bezig!
Ik zal de laatste versie van de supercup gebruiken, want dit is de versie die het meest gepolijst is en nagenoeg perfect is. Deze versie is een verbetering van de vorige GT4 Supercup versie. De ontwerpers meldden hierbij dat de vorige versie op rails reed en deze geupdate versie NIET. Overigens is de "oprailsversie" wel gewoon te gebruiken, omdat deze een andere naam heeft.johnnyverhoeff schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:41:
[...]
Welke ginetta was je van plan ?
Er zijn er 2, de supercup en de GT4 geloof ik, allebei heerlijk..
Hieronder de allerlaatste versie van de supercup:
http://www.racedepartment...etta-supercup-2017.17522/
Voor de Renault is er inmiddels alweer een update:
[ Voor 23% gewijzigd door bsty op 10-10-2017 22:07 ]
je bedoelt de R.S.01 neem ik aan?!phoentje schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:08:
de Ginetta is voor sissies
Donderdag ben ik verhinderd. Maar ik zal morgen (Woensdag) weer eens een gezellige fun avond houden. Weer paar leuke combi's op programma.
Dag: Woensdag 11-10-2017
Aanvang: 19:30
Naam: GoT Fun Server (clean racing)
Teamspeak server:
Race 1:
AC Legends Light op Dijon GP
Kwalificatie: 30 min
Race laps: 10
Race 2:
Maserati GranTurismo MC GT4 op Goodwood
Race 3:
Lotus 3-Eleven op Okayama Piper
Kwalificatie 30 min.
Benodigde downloads:
AC Legends Light:
https://www.dropbox.com/s.../AC_legends-light.7z?dl=0
Dijon GP:
http://www.mediafire.com/...2016+v1.3+by+Rainmaker.7z
Goodwood:
http://www.racedepartment...s/goodwood-circuit.17228/
Okayama:
http://www.racedepartment...ernational-circuit.15846/
Uitleg instalatie:
Auto's en skin packs instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\cars'
Banen instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\tracks'
Optionele downloads:
ptracker (app voor tijden en setups):
http://www.racedepartment.com/downloads/ptracker.3509/
HeliCorsa (handig om te zien waar auto's om je heen zitten:
http://www.racedepartment.com/downloads/helicorsa.5199/
Banden warmte app:
http://www.racedepartment...temperatures.3507/updates
Teamspeak client:
http://teamspeak.com/?page=downloads
Dag: Woensdag 11-10-2017
Aanvang: 19:30
Naam: GoT Fun Server (clean racing)
Teamspeak server:
Race 1:
AC Legends Light op Dijon GP
Race 2:
Maserati GranTurismo MC GT4 op Goodwood
Race 3:
Lotus 3-Eleven op Okayama Piper
Kwalificatie 30 min.
Benodigde downloads:
AC Legends Light:
https://www.dropbox.com/s.../AC_legends-light.7z?dl=0
Dijon GP:
http://www.mediafire.com/...2016+v1.3+by+Rainmaker.7z
Goodwood:
http://www.racedepartment...s/goodwood-circuit.17228/
Okayama:
http://www.racedepartment...ernational-circuit.15846/
Uitleg instalatie:
Auto's en skin packs instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\cars'
Banen instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\tracks'
Optionele downloads:
ptracker (app voor tijden en setups):
http://www.racedepartment.com/downloads/ptracker.3509/
HeliCorsa (handig om te zien waar auto's om je heen zitten:
http://www.racedepartment.com/downloads/helicorsa.5199/
Banden warmte app:
http://www.racedepartment...temperatures.3507/updates
Teamspeak client:
http://teamspeak.com/?page=downloads
Klopt..Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:06:
[...]
je bedoelt de R.S.01 neem ik aan?!![]()
[afbeelding]
[...]
de Ginetta is voor sissies
enne mee eens! Ik stem voor de RS hoor hahahaha. Maar stemmen gelden dus we gaan het zien. Iedereen kan iig even oefenen op de server
Ik heb Dijon en AC Legends lite gedownload, wat leuk om te rijden! Voor het eerst sinds lange tijd weer het gevoel van driften en sturen met gas/remmen.
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Zou je dan de nieuwste versie van de Ginetta erbij kunnen zetten, want die stuurt toch een stukkie anders dan die nu op de server draait.phoentje schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 08:20:
[...]
Klopt..
enne mee eens! Ik stem voor de RS hoor hahahaha. Maar stemmen gelden dus we gaan het zien. Iedereen kan iig even oefenen op de server
Ja klopt, zeer leuk om mee te rijden. Niet te moeilijk omdat vermogen niet al te hoog is, maar genoeg uitdaging nog om plezier te hebben. Hopelijk hebben genoeg mensen vanavond tijd. Kan een leuke race worden.flopdoc schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:04:
Ik heb Dijon en AC Legends lite gedownload, wat leuk om te rijden! Voor het eerst sinds lange tijd weer het gevoel van driften en sturen met gas/remmen.
En ben benieuwd wie er met de Mini gaat sturen. Wel FWD maar kan er leuk mee smijten. Zit zelf nog te twijfelen. De Cortina is ook zeer leuk. Of gewoon lekker lomp gaan raggen in de Amerikaanse slee.
[ Voor 24% gewijzigd door DutchDevil79 op 11-10-2017 11:52 ]
Doe vanavond niet mee, ben elders.
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2