Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com
YouTube: Assetto Corsa Ferrari 312/67 SimuCUBE Direct Drive Wheel
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Nou ik zie dat 3 van de 4 op de Ginetta hebben gestemd, dus dan laten we ze gewoon staan!phoentje schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:23:
[...]
, hehe nee maar die kan ik je wel geven hoor. Ik sta 1e
Zie alleen namen die ik nog nooit gezien heb? Die neem ik dus niet serieus? Of wel. Heren?
Henk
Citroen Visa
Ice
Swooky
Steam - PTR83
Nouja je hebt als regel met het kampioenschap om je echte naam te gebruiken. Lijkt mij ook een goede regel voor de stemmenphoentje schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:23:
[...]
Zie alleen namen die ik nog nooit gezien heb? Die neem ik dus niet serieus? Of wel. Heren?
Henk
Citroen Visa
Ice
Swooky
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Aja het is vrij simpel. Ik tel in principe de mensen mee die we kennen. Nieuwe mensen die ook nog nooit hebben meegereden ...tja vind het allemaal wel bestCoronelHimself schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 20:29:
[...]
Nou ik zie dat 3 van de 4 op de Ginetta hebben gestemd, dus dan laten we ze gewoon staan!Maar even zonder geheid misschien zijn het wel bekende mensen. En kunnen ze zie hier in het topic melden.
Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com
[ Voor 79% gewijzigd door bsty op 23-09-2017 14:12 ]
Zie niet echt zaken welke niet in ac kunnen maar wel in pc.
wat ik wel gaaf in pc vond waren de displays in de auto's, deze kon schakelen naar andere gegevens, rem en motor koeling beheer en het weer/ dag nacht cyclus.
Laatst nog een keer gereden maar daar rij ik seconden sneller, meer grip voor het gevoel.
Het gaat er meer om dat PC hier wel op anticipeert en een organisatie als ESL dat oppakt en ermee verder gaat. Ik zie AC dit voorlopig nog niet doen. PC1 had al een aantal toernooitjes lopen met prijzen en nu zal dat alleen maar groter worden.bazzard schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 15:52:
Wat zijn dan specifieke esport mogelijkheden?
Zie niet echt zaken welke niet in ac kunnen maar wel in pc.
wat ik wel gaaf in pc vond waren de displays in de auto's, deze kon schakelen naar andere gegevens, rem en motor koeling beheer en het weer/ dag nacht cyclus.
Laatst nog een keer gereden maar daar rij ik seconden sneller, meer grip voor het gevoel.
Nu nog een shifter en een rond stuurBruceLee schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 17:03:
En nu ook eindelijk de F1 auto uit 1967 kunnen testen de ferrari 312/67 en ik moet zeggen dat het best goed aanvoelt allemaal!
[video]
YouTube: Assetto Corsa Ferrari 312/67 SimuCUBE Direct Drive Wheel
Snap het alleen niet helemaal. Spel wordt regelmatig weg gezet als niet goed en dan esports beginnen met zo'n spel... Snap dat t leuk is om voor prijzen te racen maar als 't spel ruk is is dat toch niet een reden om toch te spelen?bsty schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 16:07:
[...]
Het gaat er meer om dat PC hier wel op anticipeert en een organisatie als ESL dat oppakt en ermee verder gaat. Ik zie AC dit voorlopig nog niet doen. PC1 had al een aantal toernooitjes lopen met prijzen en nu zal dat alleen maar groter worden.
Ik wacht zelf nog ff met aankopen.
Toch snap / zie ik het verschil niet. In beide zijn gewoon goed races aan te maken en toernooien te organiseren, waarom is de ontwikkelaar zo belangrijk in deze? Waarom heeft Esl de keuze op pc laten vallen? Is het niet puur commercieel beter aangepakt door pc?bsty schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 16:07:
[...]
Het gaat er meer om dat PC hier wel op anticipeert en een organisatie als ESL dat oppakt en ermee verder gaat. Ik zie AC dit voorlopig nog niet doen. PC1 had al een aantal toernooitjes lopen met prijzen en nu zal dat alleen maar groter worden.
En het is waarschijnlijk ook een commerciele kwestie ja. Slightly Mad Studios doet het financieel volgens mij niet gek, vooral met hun crowd funded games die vervolgens eigenlijk een 'investment' zijn. Resultaat; zie de hype rondom PC1 opdat 'investeerders' een geslaagde game launch konden gebruiken.
Bovendien kan je ook niet van iedereen de meest verstandige keuzes verwachten. Misschien is het gewoon onfortuinlijk gekozen.
Iig PC2 ga ik zeker wel een keer halen, maar niet voor de volle mep. Maar goed dat heb ik ook met AC gedaan
Hoi!phoentje schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:23:
[...]
Henk
Citroen Visa
Ice
Swooky
Citroën Visa in dit geval
[ Voor 4% gewijzigd door bartus1989 op 24-09-2017 11:14 ]
voor wie na de update van AC een wat lagere FPS heb zou ik je even deze link moeten volgen:
YouTube: How to Optimize Windows 10 For GAMING & Power Users
en even razer cortex te installeren en een gratis account aanmaken en de spellen via de cortex starten..
https://www.razerzone.com/cortex
heb dit bij de buren zojuist geinstaleerd en uitgevoerd en van een 80fps naar een 155 vind ik toch wel een aanrader. heb dit ook bij andere spellen getest en ook daar een aardige boost..
denk meld het even voor wie het nodig vind
Stuurinstellingen kloppen voor geen meter meer. Speelde altijd op 460 graden en ingame paste de auto zich daarop aan.
Nu lijkt het dat dat niet meer zo iets. Ingame kom niet verder dan 300 en de animatie stop dan. Tevens stuurt hij ook niet lineair. Mijn eigen stuur stuurt 2 graden in, ingame stuur ik dan gelijk 30 graden in.
Wat o wat heb ik fout gedaan
Opgelost, weet alleen niet wat
[ Voor 4% gewijzigd door Hupske op 24-09-2017 20:27 ]
Komt mij bekend voor. Ik weet niet welk stuur je hebt? Voor mijn oud Logitech stuurtje moet de software wel op de achtergrond draaien zodat die zn instellingen weet.Hupske schreef op zondag 24 september 2017 @ 19:27:
Mm, computer dit weekend voorzien van een verse installatie van Windows.
Stuurinstellingen kloppen voor geen meter meer. Speelde altijd op 460 graden en ingame paste de auto zich daarop aan.
Nu lijkt het dat dat niet meer zo iets. Ingame kom niet verder dan 300 en de animatie stop dan. Tevens stuurt hij ook niet lineair. Mijn eigen stuur stuurt 2 graden in, ingame stuur ik dan gelijk 30 graden in.
Wat o wat heb ik fout gedaan
Opgelost, weet alleen niet wat
Als mijn Logitech software niet draait stuur ik in game 5x zoveel in
Eerst vanavond de afsluitende race van t huidige kampioenschap
[...]
Henk
Citroen Visa
Ice
Swooky
Swooky in dit geval
[...]
Henk
Citroen Visa
Ice
Swooky
Ice in dit geval
Edit: Recentelijk heb ik weer een assetto corsa aangeslingerd. En zocht ik om met mensen wel eens een rondje te racen. Toen kwam ik op die poll terecht en had ik maar gestemd en niet meer overna gedacht. Zou ik dan nu met dit "kampioenschap" mee kunnen doen? En welke auto gebruiken jullie dan precies? er zijn een hoop LMP1 mods te vinden. Of die van een DLC?
[ Voor 34% gewijzigd door bramboris op 25-09-2017 10:06 . Reden: Intro ]
Ik krijg donderdag mijn stuur binnen: T300 RS, weekje later/ of twee mijn wheel stand pro dus dan kan ik los. Voor aankomende week heb ik alvast F1 2017(zat bij stuur er gratis bij) en Assetto Corsa voor de PS4 gekocht. Nu zat ik op internet een beetje te googlen en las ik een review dat het spel geweldig is voor mensen die in elke bocht de rembalans af willen stellen etc.
Nu schrok me dat eigenlijk een beetje af. Hoe moet ik dit zien? Is het anders niet te racen, moet je in elke bocht de rembalans afstellen of maak ik mezelf nu gek?
Edit: http://www.assettocorsa.n...brake-balance-bias.41734/
Hier even snel een forum gelezen en als dit het is lijkt me dat alleen maar vet (en dus niet bij elke bocht te hoeven, maar dus puur auto specifiek?).
Verder heb ik nog nooit met een stuur geracet, maar het leek me nogal vet. Vooral vanwege formule 1, wat ik van jongs af aan braaf met papa kijk
[ Voor 13% gewijzigd door Oekol op 25-09-2017 10:38 ]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Auto's zonder ABS en/of tractioncontrol hebben dat gewoon niet, punt.
Een snelle auto op de baan houden irl is een hele klus, en in AC dus ook, maar je hoéft natuurlijk niet volgas die bocht in te gaan.
Mensen die de rembalans onder het rijden instellen heb ik groot respect voor ; dan ben je waarschijnlijk een snelle jongen.
Onlangs is er nieuwe Ferrari DLC gekomen met o.a. de 2017 F1, en de 2004(?) F1, om hiermee een enigzins fatsoenlijke ronde mee te rijden is echt wel een uitdaging, en in een half uurtje gaat je dat gewoon niet lukken.
Dit alles is natuurlijk IMHO, maar een E30 BMW kan al lastig zijn, laat staan een F1 wagen.
Gewoon aansluiten en mee doen. Het concept is als volgt:
1 kampioenschap vindt plaats in 4 weken. Elke maandag avond is er een race waar je de week ervoor terecht kan op de server. Alle info rondom dit event kun je dan nalezen op de website. Het aankomende event wordt gereden met een stock setup. Indien dit niet het geval is dan zul je veel mensen 's avonds op de server zien om een auto af te stellen. Op teamspeak wordt hier veel besproken over het hoe en wat en kun je altijd om tips vragen. Een setup is meestal persoonlijk en de 1 past meer aan als de ander. En sommigen zijn standaard al sneller als een ander
Dusseeee... gewoon aanhaken en dan komt t vanzelf. Zoveel mogelijk rijden dan wordt je vanzelf beter en sneller.
Je kan idd knopjes voor brake bias op je stuur mappen en ik heb dat ook gedaan. En ik pas dat vaak aan bij het oefenen, maar eenmaal tevreden blijf ik er vanaf tijdens een ronde. Moet zeggen dat ik nog nooit hebt gehoord dat iemand tijdens een ronde met verschillende instellingen werkt. Maar misschien dat de snelle jongens dat geheim houdenLeoon. schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:36:
Hi all!
Ik krijg donderdag mijn stuur binnen: T300 RS, weekje later/ of twee mijn wheel stand pro dus dan kan ik los. Voor aankomende week heb ik alvast F1 2017(zat bij stuur er gratis bij) en Assetto Corsa voor de PS4 gekocht. Nu zat ik op internet een beetje te googlen en las ik een review dat het spel geweldig is voor mensen die in elke bocht de rembalans af willen stellen etc.
Nu schrok me dat eigenlijk een beetje af. Hoe moet ik dit zien? Is het anders niet te racen, moet je in elke bocht de rembalans afstellen of maak ik mezelf nu gek?
Edit: http://www.assettocorsa.n...brake-balance-bias.41734/
Hier even snel een forum gelezen en als dit het is lijkt me dat alleen maar vet (en dus niet bij elke bocht te hoeven, maar dus puur auto specifiek?).
Verder heb ik nog nooit met een stuur geracet, maar het leek me nogal vet. Vooral vanwege formule 1, wat ik van jongs af aan braaf met papa kijk. Die ouwe komt een keer bij me racen, is toch vet!
Van de meeste hier denk ik dat velen wel een paar pogingen nodig hebben om hun beste tijd te rijden. En soms heb je een tijd waar je in 30 rondjes niet meer aankomt. In zo'n situatie zit er meer tijd (overall) in consistent en beheersd rijden dan alles proberen te maximaliseren met extra kans op fouten. Voor mij is het vaak een ritme kwestie.
Vooral als je begint met simracen zal het even tijd kosten om op stoom te komen, juist ook omdat alles best wel snel gaat, je nog zoekende bent welk ritme voor jouw snel werkt, etc.
die dlc is nog niet uit de op ps4.MEN-O schreef op maandag 25 september 2017 @ 11:39:
Naja, AC is een simulator, vandaar ook de optie om bij auto's die dat hebben te kunnen aanpassen.
Auto's zonder ABS en/of tractioncontrol hebben dat gewoon niet, punt.
Een snelle auto op de baan houden irl is een hele klus, en in AC dus ook, maar je hoéft natuurlijk niet volgas die bocht in te gaan.
Mensen die de rembalans onder het rijden instellen heb ik groot respect voor ; dan ben je waarschijnlijk een snelle jongen.
Onlangs is er nieuwe Ferrari DLC gekomen met o.a. de 2017 F1, en de 2004(?) F1, om hiermee een enigzins fatsoenlijke ronde mee te rijden is echt wel een uitdaging, en in een half uurtje gaat je dat gewoon niet lukken.
Dit alles is natuurlijk IMHO, maar een E30 BMW kan al lastig zijn, laat staan een F1 wagen.
ik raad aan om eerst inderdaad met de e30 o.i.d. te beginnen. die ferrari sf15-t die we wel kunnen rijden is erg lastig om onder controle te houden. daarnaast moet je rekening houden met verschillende systemen van die sf15-t f1 auto; drs, mgu-h mode, mgu-k deployment, mgu-k regenerate, engine brake, dus erg lastig en erg druk is dat als je dat niet gewend bent.
dus ik zou eerst even oefenen met een langzamere auto, en zo langzaam opbouwen naar snellere auto's.
overigens is de e30 gr.a 92 een van mijn favoriete auto's om te rijden.
[ Voor 8% gewijzigd door dawg op 25-09-2017 16:47 ]
@phoentje zegt: je hebt een hoge ping .. en in een reflex sluit ik Steam af
Hoge ping kwam waarschijnlijk omdat de vrouw van mijn pc zat te streamen
[ Voor 73% gewijzigd door Alfa Novanta op 25-09-2017 21:21 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Met nog een klein half uur op de klok in de kwalificatie, maar begonnen aan een lange stint op de medium. Waar ik ook uiteindelijk mijn snelste tijd mee rij. Daarna nog snel de soft getest.Werden lichtelijk warm, dus nog snel de banddruk aangepast. En na wat getwijfel voor een asymmetrische éénstopper gegaan, eerst een stint van een uur op de medium en de rest op soft.
De race begon goed, doordat @bobopalmtree iets te vroeg vertrok, besloot ik solidair te zijn.
Nadat Benny de pits inging, kon ik nog een 5 tal ronden extra rijden. Ondertussen nog even iemand een beetje blokken. En nadat ik toch maar de pits in ben gegaan. Kom ik weer naar buiten op 2 seconden van???
Benny natuurlijk, daarna op de softs een aantal keer mijn snelste ronde kunnen verbeteren. Totdat Jos mij kwam lappen. Helaas werden mijn soft de hele tijd te warm. Dat is een nadeel als je ze maar een 3 tal ronden test. Daardoor geen aanval meer kunnen openen. Uiteindelijk op 4 seconden van Benny geëindigd. Snelste tijd was uiteindelijk nog net een 1:03,9, toch 1,5 seconde sneller dan tijdens de kwali.
Nog even over de rembalans, ik heb ooit wel eens op Bathurst tijdens een lange race een aantal keer mijn rembalans veranderd onder het racen, omdat ik door de bandenslijtage steeds meer overstuur had bij het aanremmen. Na de pitstop weer op de originele stand gezet en daarna weer wat verandert naar mate de race vordert. Maar dit was 1 keer per paar ronde.
In de F1 wordt inderdaad door sommige de balans bijna elke bocht aangepast, maar ik denk dat er makkelijkere manieren zijn om sneller te worden. Het probleem is ook dat het niet meevalt om dit consequent te blijven doen.
Steam - PTR83
Ai balen man.. dacht connection issues.. je zat op 200 ping idd...Alfa90_Buttje schreef op maandag 25 september 2017 @ 20:35:
en ik knal er uit 5 seconden voor de start![]()
![]()
![]()
@phoentje zegt: je hebt een hoge ping .. en in een reflex sluit ik Steam af
Hoge ping kwam waarschijnlijk omdat de vrouw van mijn pc zat te streamen
Naja volgende week weer!!
Ik was wel snel maar niet constant genoeg. had ook niet echt een goede bandenslijtage.
In de qually P3 kunnen bemachtigen nadat ik echt dacht kans te maken op pole..... maar Bart klokte een kanontijd welke bijna 1s sneller was dan zijn beste tijd op de server tijdens oefenen.
Jos kwam ook uit het niets en was slechts 3/100ste sneller dan mij.Wel een PB met 0,2s verbetering.
De start ging allemaal gelijk op en zoals altijd kon ik net even wat meer grip vinden in het begin.
Zat even naast Jos de eerste twee bochten maar in de esses kun je echt niet langs elkaar rijden.
Bij 130R zag ik Johnny er behoorlijk hard af gaan achter me dus toen had ik even lucht.
Kon een paar ronden aanhaken bij Jos maar na een tijdje maakte ik een fout in spoon.
Heb het idee dat ik teveel op de limiet moet rijden om het tempo vol te houden.
Mijn banden waren 4 ronden voor het eind van mijn stint ook aan gort dus toen verloor ik nog meer tijd.
Hans kon me dus eenvoudig na een foutje in bocht 1 inhalen. Probeerde nog aan te haken maar dat was een illusie.
Met twee spins over de hele race viel ik steeds verder terug.
tijdens mijn stop wilde ik m'n banden spanning verhogen en iets minder brandstof omdat ik bewust wat langer door was gereden. Zat met die settings te kloten en schoot mn pitbox voorbij, aargh weer kostbare tijd verloren.
Resultaat was dat ik alles bij elkaar achter michiel, ivo en johnny de baan op kwam op P7
Michiel had volgens mij vroeg gestopt en via een undercut de tijd gepakt.
Johnny kwam Ivo niet zomaar voorbij dus ik kon inlopen.
Moest wel behoorlijk met de porsche blijven rammen om snel genoeg in te lopen.
Ging n paar keer bijna royaal fout maar kom hem nog opvangen.
De hele race wel diverse momenten gehad.
Toen ik aansloot bij Johnny kregen wij weer n mooi gevecht.
Hij liep in op Ivo bij 130R en ik liet me twee keer in de spiegels zien.
Johnny miste de apex bij 130R dus bij casio triangle kon ik meteen aanvallen.
De ronde erna pakte ik Ivo omdat die wijd ging bij de blinde linker knik omhoog na de esses.
Ik leek Johnny op een afstand te houden maar hij kwam na een foutje toch weer bij me.
Haalde mij weer en ik zette alles op alles om bij te blijven.
Wist dat hij niet alles zou riskeren vanwege zijn positie en omdat Bart op P1 lag.
Dus dat gaf mij een voordeel dat ik wat meer risico kon nemen.
130R met zn tweeën naast elkaar was wel erg mooi
Uiteindelijk moest ik toch m'n meerdere erkennen nadat ik bij uitkomen chicane start finish spinde door de curb iets te agressief te pakken omdat ik wilde aanhaken.
Ivo kwam me vervolgens na nog een fout ook voorbij en m'n bandjes vonden het ook niet grappig meer.
De race maar uitgereden op 90%, P7 jammer.
Assetto-Corsa.nl - Porsche 919 LMP1 Hybrid 2016 - Kampioenschap

Maandag 02-10-2017 - Spa - Sprint Race x2
Maandag 09-10-2017 - Monza - Sprint Races x2
Maandag 16-10-2017 - Silverstone - Sprint Race x2
Maandag 23-10-2017 - Le Mans - Endurance
19.30 | Qualify
20.30 | Race 1 & Race 2 (Reversed Grid)
Let op! Mandatory pitstop tussen de 10-20 minuten te voldoen na de start.
Host Settings
- Server name: Assetto-Corsa.nl | Tweakers Racing Community
- Server password: tweakers
- Event Info: http://www.assetto-corsa....-porsche-919-hybrid-2016/
Teamspeak
- Address: teamspeak.assetto-corsa.nl
- Password: tweakers
Tussenstanden
[ Voor 3% gewijzigd door phoentje op 28-09-2017 07:34 ]
Dat is echt super knap dat je met een stukje software de fps van 80 naar 155 krijgt. Dat geloof je toch zelf niet? Ja als alles normaal op high/ultra staat en dat deze software alles voor je op low zet, dan geloof ik dat wel ja.en even razer cortex te installeren en een gratis account aanmaken en de spellen via de cortex starten..
https://www.razerzone.com/cortex
heb dit bij de buren zojuist geinstaleerd en uitgevoerd en van een 80fps naar een 155 vind ik toch wel een aanrader. heb dit ook bij andere spellen getest en ook daar een aardige boost..
denk meld het even voor wie het nodig vind
Als je mijn post goed leest is het niet alleen sofware..rwarmink schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 14:32:
[...]
Dat is echt super knap dat je met een stukje software de fps van 80 naar 155 krijgt. Dat geloof je toch zelf niet? Ja als alles normaal op high/ultra staat en dat deze software alles voor je op low zet, dan geloof ik dat wel ja.
In win10 zitten heel veel apps die op de achtergrond draaien. Deze zijn niet nodig en worden uitgezet wat dus al voor veel fps winst zorgt. Daarbij bewerkt het software programma bepaalde zaken waardoor je nog meer winst haalt... want de game mode van win10 werkt niet optimaal en dit dus wel...
Ik zou zeggen probeer het zelf eens en je zult het zien.. vind je het niks zet je alles terug en verwijder je de software...
En nee de software zet niet alles op low resolution anders had ik het ook niet gemeld he...
Ik lees meer verhalen (en heb YouTube filmpjes bekeken) waar ze het hebben over een keer max 8 fps verbetering in sommige gevallen.promise2die4 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 14:51:
[...]
Als je mijn post goed leest is het niet alleen sofware..
In win10 zitten heel veel apps die op de achtergrond draaien. Deze zijn niet nodig en worden uitgezet wat dus al voor veel fps winst zorgt. Daarbij bewerkt het software programma bepaalde zaken waardoor je nog meer winst haalt... want de game mode van win10 werkt niet optimaal en dit dus wel...
Ik zou zeggen probeer het zelf eens en je zult het zien.. vind je het niks zet je alles terug en verwijder je de software...
En nee de software zet niet alles op low resolution anders had ik het ook niet gemeld he...
Dan heb je waarschijnlijk verkeerde filmpjes gekeken.. zelfs met de windows game mode haal je al meer fps... maar nogmaals probeer het zelf en je zult zien...
Oja en installeer eens een andere ppfilter dat scheelt ook al soms 20 a 25 fps.. die natural mod filter is een goede..
Maar goed ik ga er verder niet meer op in doe ermee wat je wil, geloof het of niet i dont care... me buren zijn er blij mee en als dit voor andere ook helpt is het toch mooi.
Adios..
Je had het in een vorige post over een verplichte pitstop tijdens de race. Ik zie dit niet bij de event info staan, is dit plan afgeschoten. Of had ik het verkeerd gelezen.phoentje schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 14:02:
Assetto-Corsa.nl - Porsche 919 LMP1 Hybrid 2016 - Kampioenschap
Maandag 02-10-2017 - Spa - Sprint Race x2
Maandag 09-10-2017 - Monza - Sprint Races x2
Maandag 16-10-2017 - Silverstone - Sprint Race x2
Maandag 23-10-2017 - Le Mans - Endurance
19.30 | Qualify
20.30 | Race 1 & Race 2 (Reversed Grid)
Host Settings
- Server name: Assetto-Corsa.nl | Tweakers Racing Community
- Server password: tweakers
- Event Info: http://www.assetto-corsa....-porsche-919-hybrid-2016/
Teamspeak
- Address: teamspeak.assetto-corsa.nl
- Password: tweakers
Tussenstanden
Steam - PTR83
Ik geloof het wel, ik gebruik dit al jaren... http://store.steampowered...Cores__Maximize_Your_FPS/promise2die4 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 16:51:
@rwarmink
Dan heb je waarschijnlijk verkeerde filmpjes gekeken.. zelfs met de windows game mode haal je al meer fps... maar nogmaals probeer het zelf en je zult zien...
Oja en installeer eens een andere ppfilter dat scheelt ook al soms 20 a 25 fps.. die natural mod filter is een goede..
Maar goed ik ga er verder niet meer op in doe ermee wat je wil, geloof het of niet i dont care... me buren zijn er blij mee en als dit voor andere ook helpt is het toch mooi.
Adios..
Zit er wel in inderdaad. Vanavond even aanpassenCoronelHimself schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 16:58:
[...]
Je had het in een vorige post over een verplichte pitstop tijdens de race. Ik zie dit niet bij de event info staan, is dit plan afgeschoten. Of had ik het verkeerd gelezen.
Helaas weinig kunnen oefenen op Suzuka afgelopen week. Ik denk alles bij elkaar 2x een half uur, waarvan 1x al direct na Interlagos was. Al met al had ik geen gekke tijd neergezet met P5.
De start en eerste ronde van de race ging dit keer goed. Normaal val ik altijd iets terug, maar dat was ditmaal niet het geval. Ik geloof na ronde twee schoof ik zelfs naar P4 op vanwege de fout van Johnny.
Daarna zo'n 30-35minuten heeft Michiel in mijn bumper gezeten. Ik kon niet consistent rijden vanwege concentratie/vermoeidheid denk ik.. (net voor kwalificatie viel ik bijna in slaap op de bank
Gelukkig was de mechanische grip van de wagen wel prima, want ik had het idee in de hairpins en chicanes lekker diep in te kunnen remmen en hard op het gas (behalve de eerste rondes, toen stond TC per ongeluk op 1/12 ofzo
Einde van stint viel Michiel (bewust?) iets terug. Ik zag toen dat Jeroen het moeilijk begon te krijgen op zijn banden. Op een gegeven moment haalde ik die ook met enkele seconde per ronde in, en zag ik hem regelmatig dwars gaan in bocht 1 en spoon. En jawel; de eerste rechte stuk dat ik een goede slipstream had verremde hij zich ook voor bocht 1 en kon ik P3 pakken.
Daarna de hele race uitgereden op P3. In tweede stint ook weer naar mediums gewisseld. Het gaat naar Michiel was na de stops opvallend klein (maar 2-3s ofzo?), maar ik had toen eindelijk een lekker ritme gevonden.
Uiteindelijk dus ook P3 gefinished met 15s achter Jos. Opzich geen gek resultaat, ware het niet dat Bart en Jos voor mij finishen met dubbele punten, Johnny iets achter mij maar dat gat was dus vrij groot. Uiteindelijk wel van P2 naar P4 in het kampioenschap
[ Voor 7% gewijzigd door Hans1990 op 26-09-2017 21:14 ]
En voor de rest lees ik weer leuke verslagen,..tijd om toch weer de race schoentjes aan te trekken haha...
zat wel op een 1:59 maar nóg 3 seconden er vanaf rijden lijkt mij ook nog erg ver weg. Wel heb ik moeite met de Busstop chicane naar het rechte eind toe. Gevoelsmatig laat ik daar veel liggen. KERS heb ik op low preservative .. boost vanaf Eau Rouge heuvel op .. en dan is hij bij Curve Paul Frére nog maar zo'n 2 seconden beschikbaar dus nét niks eig en cruise je met 2 vingers in de neus @280 door Blanchimont richting busstop
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
The confirmed free bonus pack DLC will contain:
Laguna Seca Circuit
Alfa Rome Giulia QV
Alfa Romeo 33 Stradale
Lamborghini Sesto Elemento
Lamborghini Huracan Performante
Maserati Quattroporte
Pagani Huayra BC
Geen raceauto's deze keer, maar je mag een gegeven paard natuurlijk niet in de bek kijken. En een nieuw circuit is altijd goed.
Steam - PTR83
Dat remmen voor het foutje van Jeroen kostte me mijn voorbandjes, die waren al niet helemaal lekker meer.johnnyverhoeff schreef op woensdag 27 september 2017 @ 19:47:
Hier nog mijn gevecht met @negnojneorej
[video]
YouTube: GoT Porsche GT2 RSR @ Suzuka
Helaas kon jij er daarna vrij makkelijk langs, had toch wel gebeurt maar dit was wel heel easy
Zoveel lekkers en gratisch ? 😁CoronelHimself schreef op woensdag 27 september 2017 @ 20:22:
Nieuw gratis content voor AC, waarschijnlijk nog dit jaar.
Laguna Seca Circuit
Alfa Rome Giulia QV
Alfa Romeo 33 Stradale
Maserati Quattroporte
Pagani Huayra BC
Geen raceauto's deze keer, maar je mag een gegeven paard natuurlijk niet in de bek kijken. En een nieuw circuit is altijd goed.
Gisteren assetto corsa binnen gekregen en even snel met controller uurtje gespeeld. (krijg straks m'n stuur binnen)
Hoe hebben jullie geleerd hoe je de auto af moest stellen? Is hier een tutorial voor die jullie hebben gevolgd?
Ik verander alles wat er te vinden is en nog voel het alsof ik geen grip heb in bochten en glij ik door naar voren. Lijkt alsof al die auto's liever rechtdoor willen. Behalve de Fiat 500, die wilde wel wat beter bestuurd worden..
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Stap 1 - Baan verkennen. = voldoende rondes rijden met stock setup om foutloos sneller rond te gaanLeoon. schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:20:
Hey mannen,
Gisteren assetto corsa binnen gekregen en even snel met controller uurtje gespeeld. (krijg straks m'n stuur binnen)
Hoe hebben jullie geleerd hoe je de auto af moest stellen? Is hier een tutorial voor die jullie hebben gevolgd?
Ik verander alles wat er te vinden is en nog voel het alsof ik geen grip heb in bochten en glij ik door naar voren. Lijkt alsof al die auto's liever rechtdoor willen. Behalve de Fiat 500, die wilde wel wat beter bestuurd worden..
Stap 2 - Vaststellen wat het probleem is. Op de website assetto-corsa.nl hebben we bovenin een aantal setup guides staan. Ik gebruik meestal de excel sheet die er staat van racetrackengineer. Ik pas dan echter wel met kleine stapjes dingen aan en test dan weer een rondje of 5
Stap 3. Dit is eigenljk stap 0. Met een controller denk ik dat je eigenlijk nauwelijks goed kan afstellen. Je kan namelijk niet goed je stuurgedrag en gasreactie controleren. Dus dan wordt een juiste setup vinden en of maken lastig.
w000t w000t w00000000t!!CoronelHimself schreef op woensdag 27 september 2017 @ 20:22:
Nieuw gratis content voor AC, waarschijnlijk nog dit jaar.
Laguna Seca Circuit
Alfa Rome Giulia QV
Alfa Romeo 33 Stradale
Maserati Quattroporte
Pagani Huayra BC
... 488 GTE was idd zééér welkom maar wieweet komt er een 2e Ferrari pack!Geen raceauto's deze keer, maar je mag een gegeven paard natuurlijk niet in de bek kijken.
En een nieuw circuit is altijd goed.
[ Voor 12% gewijzigd door Alfa Novanta op 28-09-2017 14:30 ]
Ik vermoed dat je simpelweg te hard de bocht door wilt en mogelijk dat je door gebruik van de controller een zodanig grote stuuruitslag geeft dat je voorwielen grip verliezen. Dit beide resulterende in onderstuur.Leoon. schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:20:
Hey mannen,
Besef dat je een stuk harder de bocht in rijdt dan het lijkt op een scherm. En AC is geen Need for Speed waar je met elke mogelijke snelheid de bocht door komt.
Je hoeft een auto niet af te stellen om grip te hebben. Ik kan met een stock setup prima tijden rijden. Pas als ik de auto-circuit combi goed ken, ga ik aan de setup sleutelen. Enige uitzondering is banden en gear ratio.Leoon. schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:20:
Hey mannen,
Toen ik een paar maanden begon met het spel reed ik veel hotlaps met de Merc Evo II op Red Bull Ring National. Een leuke auto op een kort circuit. Na heel veel rondes begon ik een goed gevoel te krijgen. Vervolgens ben ik andere auto's en circuits gaan gebruiken.
Destijds reed ik nog met controller, nu heb ik gelukkig een stuurtje en kan ik nooit meer terug
Nu rij ik regelmatig met SRS (SimRacingSystem) en het leren van auto's en circuits gaat steeds sneller. Leagues rijden is echt een aanrader!
Binnenkort wil ik een keertje met Tweakers meerijden. Hopelijk kan ik een beetje meekomen
Dat laatste is zeker waar. Wat voor mij veel hielp was om een goede FOV in te stellen. Ik heb hem zelf op 25 staan, maar dit is erg afhankelijk van je zitpositie en je scherm.FightingAce schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:38:
[...]
Ik vermoed dat je simpelweg te hard de bocht door wilt en mogelijk dat je door gebruik van de controller een zodanig grote stuuruitslag geeft dat je voorwielen grip verliezen. Dit beide resulterende in onderstuur.
Besef dat je een stuk harder de bocht in rijdt dan het lijkt op een scherm. En AC is geen Need for Speed waar je met elke mogelijke snelheid de bocht door komt.
Zie ook: http://www.projectimmersion.com/fov/index.php
[ Voor 30% gewijzigd door Kluit op 28-09-2017 14:50 ]
Steam: McKluit
Ben er blij mee
Maar kijk eens heel kritisch naar je kilometerteller als je zo snaarstrak de rotonde neemt... wat zal het zijn? 20km/h?Alfa90_Buttje schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:38:
ik heb ook altijd het gevoel dat ze niet bijterig genoeg zijn op het stuur .. je kunt er wel mee racen, maar voor mijn gevoel stuurt mijn eigen 17" Punto 100x strakker als ik een mini rotonde neem.. onderstuur heb ik alleen als de weg nat is.
Rij nu eens in assetto corsa een bocht met 20km/h.... Je zult zien. Dat gaat ook heel strak
Ik denk echt dat het komt vanwege het verschil in snelheidsbeleving. Je gaat al heel snel te hard in een sim.
Maar zelfs met een dweil op de echte weg (VW Polo met lekke schokdempers) kan je nog met 40km/h een rotonde om. Met mijn Fiesta op HiFly(TM
Dan is de 71km/h minimum die de Porsche 919 (vergelijkbaar gewicht) op Spa haalt, best wel hard. Als je met 60km/h die bochten neemt zal de auto heerlijk aanvoelen en totaal niet protesteren.
Dat via visuele feedback krijgen, is lastig. Als je met controller raced mis je ook nog eens force feedback, waardoor je nog minder gevoel hebt tijdens het rijden. Vandaar ook het advies om een FFB stuurtje te halen voor dit soort games.
In AC heb je ook "enhanced understeer FFB" optie waardoor het stuur lichter wordt zodra je op de limiet van grip zit bij de voorbanden. Dat kan in sommige wagens heel handig zijn, maar soms ook irritant.
Overstuur corrigeren is ik denk ook een groot deel hand-oog coordinatie truukje wat je net zoals bij shooter games moet oefenen en 'leren'.. Veel games beginnen ook aan het FFB/stuur te trekken om je te laten tegen sturen, dat kan wel een handige reminder zijn
Dan merk je pas echt wat voor verbetering het is ten opzichte van het kijken naar een 2D scherm. Heb zelf nooit met een triple screen setup gereden, misschien dat dat ook wel scheelt, maar het voordeel wat je haalt met VR doordat je echt de bochten "in kan kijken" is zo groot dat ik echt niet meer terug wil naar een groot scherm. Ondanks dat de resolutie van de Rift een stuk minder is. De immersie en het feit dat je er gewoon sneller door gaat rijden is voor mij veel belangrijker.
En wat ook erg leuk is, vooral in AC, is in VR uit de auto stappen om die van dichtbij van buitenaf te bekijken. Het is dat de ruimte hier wat beperkt is anders kon ik zo om de auto heen lopen. Mocht je een VR headset hebben of de mogelijkheid hebben om te proberen, pak in AC de Ferrari 333 P4, echt, wat een prachtige auto is dat, gewoon allleen al om te bekijken.
to be honnest with you
totally rediculous
i'm not gonna lie to you
holy shit
absolutely rediculous
ACE VENTURA!!!
[ Voor 39% gewijzigd door Alfa Novanta op 29-09-2017 12:35 ]
Haha, ja precies dit dus! Laatst met die Ferrari DLC ook bij met iedere auto uitgestapt en eerst aan de buitenkant bekeken voordat ik er mee ging rijden, echt fantastisch!Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:31:
in dat geval ... MUST SEE![]()
[video]
to be honnest with you
totally rediculous
i'm not gonna lie to you
holy shit
absolutely rediculous
ACE VENTURA!!!
![]()
Trouwens ook geprobeerd bij Project Cars 2, daar is de binnenkant van de auto erg gedetailleerd, maar als je dan uitstapt is het een grote deceptie, daar is dus alles wat je vanuit de cockpit van de auto niet kan zien erg lelijk, dichte wielkasten, je ziet geen velgen, achterkant van de auto ziet er niet uit, echt zonde.Alleen sommige open wheel auto's zien er goed uit, omdat je daar vanuit de cockpit dus wel het meeste van de auto kan zien.
Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:31:
in dat geval ... MUST SEE![]()
[video]
to be honnest with you
totally rediculous
i'm not gonna lie to you
holy shit
absolutely rediculous
ACE VENTURA!!!
![]()
ook erg gaaf. jammer dat op de ps4 vr niet ondersteund wordt, ac alleen zou het al waard zijn om die psvr op te pikken.
Daarna wilde ik overstappen op de 312/67, maar die stond er helaas niet bij. Wilde eigenlijk geen nieuwerwetse F1 wagen pakken, dus werd het de Superfast, nou daar was is supersnel
Dus toch maar de F2004 gepakt. Dit gaat zo snel dat het net lijkt alsof je in een tunnel zit en er is altijd meer grip dan dat je denkt. Ongeloofelijk kun je voorstellen dat ze daar echte slicks onder hadden gezet? In plaats van de sleuven, dan mag je echt een G-pak aan. En door het geluid lijk je ook in een soort trance te komen.
Vanmiddag ook nog even lopen oefenen met de LMP1. Maar kan niet echt een goede lijn vinden door bocht 11 (linkerknik na Bruxelles). Ik moet denk ik nog wat korter aan de rechterkant blijven bij het aanremmen, dan de apex pakken links (zonder curb?) en daarna ga ik zelden op het juiste moment op het gas. Meestal te laat en je mag daar enorm ver over de curb gaan zonder dat je lap ongeldig is, dus vroeg op het gas is zeker mogelijk. Het beperkte zicht vanuit de Porsche helpt ook niet echt. Iemand nog een visie hierop?
Steam - PTR83
ik heb Assetto Corsa nu al een tijdje en heb al redelijk veel online races gedaan maar ben momenteel wel toe aan een competitie/league met nog wat races te gaan dit seizoen.
mijn vraag is er nog een League die nog mensen zoeken voor een spot?
Voorkeur GT2/GT3 etc.
/me schopt @DutchDevil79
Alfa Romeo 4C Competizione

Alfa Romeo 75 Group A (Std+s1)

bakken met grip !!
helaas geen straatversie
en dan ..
#1 Aston Martin Vantage GTE

#2 BMW M6 GTE .. eindelijk !!!

#3 Ferrari 488 GTE

#4 Ford GTE LMS 2016

gezien hier niet veel is ingevuld en ook de preview wat magertjes is, weet ik niet wat we hier van mogen verwachten ..
en last but not least ... !!!
Renault R.S.01

met dank aan: Assetto corsa car mods
.. en omdat hij zo'n waardeloze fileshare dienst gebruikt waarbij je steeds 15 minuten moet wachten .. ben ik zo vrij geweest ze voor jullie even te mirror'ren
Renault R.S.01
GTE 4in1 Pack
Het lijkt mij wel wat om woensdag even te testen met de GTE wagens .. en misschien de R.S.01 er ook bij .. misschien kan Robbert hem dan donderdag hosten (en anders wil ik het ook wel doen)
animo-check
Poll: Ik wil wel meedoen de GTE4in1-pack + R.S.01 te testen!
• dinsdagavond
• woensdagavond
• donderdagavond
• vrijdagavond
• zaterdagavond
• no thanks
Ook een poll maken? Klik hier
[ Voor 2% gewijzigd door Alfa Novanta op 01-10-2017 22:10 . Reden: Gefixed ]
We zoeken niet maar iedereen is altijd welkom. Morgen begint een nieuw kampioenschap.pascal12lolo schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 00:17:
Hallo iedereen,
ik heb Assetto Corsa nu al een tijdje en heb al redelijk veel online races gedaan maar ben momenteel wel toe aan een competitie/league met nog wat races te gaan dit seizoen.
mijn vraag is er nog een League die nog mensen zoeken voor een spot?
Voorkeur GT2/GT3 etc.
Elke maandagavond is er competitie avond. Je kan altijd vrij aansluiten.
Zie voor meer info assetto-corsa.nl
Is de Renault dezelfde als die ook op RaceDepartment staat? En ik kan denk alle dagen behalve donderdag. Verder vet geil bakken.Alfa90_Buttje schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 20:46:
w0000t .. gister een paar leuke mods gevonden
/me schopt @DutchDevil79
Alfa Romeo 4C Competizione![]()
[afbeelding]
Alfa Romeo 75 Group A (Std+s1)![]()
![]()
[afbeelding]
bakken met grip !!
helaas geen straatversie![]()
en dan ..
GTE 4in1 pack
![]()
#1 Aston Martin Vantage GTE
[afbeelding]
#2 BMW M6 GTE .. eindelijk !!!![]()
[afbeelding]
#3 Ferrari 488 GTE![]()
![]()
[afbeelding]
#4 Ford GTE LMS 2016
[afbeelding]
gezien hier niet veel is ingevuld en ook de preview wat magertjes is, weet ik niet wat we hier van mogen verwachten ..![]()
en last but not least ... !!!
Renault R.S.01![]()
[afbeelding]
![]()
![]()
met dank aan: Assetto corsa car mods
.. en omdat hij zo'n waardeloze fileshare dienst gebruikt waarbij je steeds 15 minuten moet wachten .. ben ik zo vrij geweest ze voor jullie even te mirror'ren![]()
GTE 4in1 pack
Renault R.S.01
Het lijkt mij wel wat om woensdag even te testen met de GTE wagens .. en misschien de R.S.01 er ook bij .. misschien kan Robbert hem dan donderdag hosten (en anders wil ik het ook wel doen)
animo-check
Poll: Ik wil wel meedoen de GTE4in1-pack + R.S.01 te testen!![]()
• dinsdagavond
• woensdagavond
• donderdagavond
• vrijdagavond
• zaterdagavond
• no thanks
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Oh ik krijg geen enkel bestand gedownload, krijg constant foutmeldingen en ze de link lijken ook niet naar de juiste inhoud te leiden.
Steam - PTR83
[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 01-10-2017 21:20 ]
Ik heb het nu ook voor elkaar. Het werkt voormij alleen als ik op de downloadknop rechtsboven klik en niet op degene in het midden... Maar de content en de naam van de link klopt niet, wat geen probleem is als je ze allemaal wilt.Alfa90_Buttje schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 21:20:
@CoronelHimself ik krijg wel een "Oeps! Probleem met het voorbeeld" maar de download knop werkt wel..
Steam - PTR83
[ Voor 15% gewijzigd door PatrickC op 01-10-2017 23:31 . Reden: Video toegevoegd ]
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Alfa Romeo 4C comp 1:08,1
Superveel grip, superveel motorvermogen en superveel fanta van de modder. Ietsjes sneller als in de Dallara F312. 17 seconden sneller dan de normale 4C.
Alfa Romeo 75 Gr. A 1,22,8
Deze lijkt een stuk realistischer en goed geluid. Geen idee of het allemaal klopt, maar het zou kunnen.
Alfa Romeo 75 Gr. A S1 1,21,0
Zelfde als de vorige, alleen met meer vermogen. En loopt zonder aanpassing altijd schade op aan de motor.
Aston Martin GTE 1:15,0
Loopt redelijk, standaard zitpositie was erg laag, waardoor ik nauwelijks over het stuur kon kijken. Geluid was mwa. Ziet er natuurlijk uit als een pareltje.
BMW M6 GTE 1:14,9
Klinkt en rijdt erg beschaafd. Heeft helaas overdreven grootte hoofdsteun aan de zijkant. Dus ook bij deze moet je je positie in de auto aanpassen. Verder lijkt het instrumentenpaneel erg klein.
Caterham 165 1:38,3
Dit ding weegt 490kg en heeft 80pk. Dus je moet het niet hebben van je topsnelheid. Net als bij de andere langzamere Caterhams dien je goed op te letten wanneer je terugschakelt en wanneer je je gas loslaat want dit kan resulteren in plotseling forse overstuur. Die over het algemeen goed op te vangen is. Remmen doe je altijd later dan dat je gewoon bent want laag gewicht en een lage topsnelheid. Grappig ding.
Caterham S7 1700ss 1:30,2
Deze is redelijk vergelijkbaar als de vorige. Alleen heeft deze 133pk en is een stuk zwaarder. Wel een lekker rauw geluid. Deze is zeker een aanrader.
Ferrari 388 GTE 1:13,2
Deze ziet er van binnen het mooist uit van de GTE's. Rijdt vrij goed, maar die machinegeweer die de hele tijd wordt afgevuurd als je in de buurt van de curbstones komt is wel irritant.
Ford GT LM 1:14,1
Rijdt redelijk goed, maar net als de andere GTE's is het allemaal net te gepolijst. Wat trouwens ook gepolijst is in dat dienblad dat iemand net voor mijn auto neer gooit bij het aanremmen. Tenminste zo klinkt het wel. Wel opvallend, het lijkt alsof de Ferrari en de Ford geen ABS hebben en de andere 2 wel. Kan ook aan mijn kunsten liggen natuurlijk.
Had volgens mij nog meer nieuwe wagens, maar er zullen er wel weer een paar zijn geweest die een alternative mapindeling hebben gehad. Ohja die 1991 Jordan, maar toen ik vlak voor het einde van mijn outlap al voor de zoveelste keer was gecrashed heb ik de pijp maar aan Maarten gegeven.
Had volgens mijn ook nog die Ferrari en 2 Williams gedownload, maar kon ze niet vinden.
Steam - PTR83
Dan kan ik woensdag wel even een testsessie met de GTE wagens roggelen en vrijdag een race doen gezien de poll voor donderdag 0 liefhebbers toont
GTE pack is wel gaaf, blij dat die er eindelijk zijn!
Thanks hier heb ik heel veel aan. Heb sinds vorige week donderdag de T300 RS met wheel stand pro dus ik kan nu echt losphoentje schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:15:
[...]
Stap 1 - Baan verkennen. = voldoende rondes rijden met stock setup om foutloos sneller rond te gaan
Stap 2 - Vaststellen wat het probleem is. Op de website assetto-corsa.nl hebben we bovenin een aantal setup guides staan. Ik gebruik meestal de excel sheet die er staat van racetrackengineer. Ik pas dan echter wel met kleine stapjes dingen aan en test dan weer een rondje of 5
Stap 3. Dit is eigenljk stap 0. Met een controller denk ik dat je eigenlijk nauwelijks goed kan afstellen. Je kan namelijk niet goed je stuurgedrag en gasreactie controleren. Dus dan wordt een juiste setup vinden en of maken lastig.
Je hebt 100 procent gelijk. Ik wil te snel door de bocht, misschien ook door F1 2015 wat ik speelde. Dan heb je iets meer grip, toen ik een f1 auto koos in AC voelde ik dat ook wel. Ik begrijp wel echt nu dat je veel sneller gaat dan je door hebt, daar moet ik nog even doorhebben.FightingAce schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:38:
[...]
Ik vermoed dat je simpelweg te hard de bocht door wilt en mogelijk dat je door gebruik van de controller een zodanig grote stuuruitslag geeft dat je voorwielen grip verliezen. Dit beide resulterende in onderstuur.
Die eerste zin is ook belangrijk voor mij thanks! Ik dacht dat dat dus wel moest. Ook door filmpjes die ik zag op YouTube.Kluit schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:43:
[...]
Je hoeft een auto niet af te stellen om grip te hebben. Ik kan met een stock setup prima tijden rijden. Pas als ik de auto-circuit combi goed ken, ga ik aan de setup sleutelen. Enige uitzondering is banden en gear ratio.
Toen ik een paar maanden begon met het spel reed ik veel hotlaps met de Merc Evo II op Red Bull Ring National. Een leuke auto op een kort circuit. Na heel veel rondes begon ik een goed gevoel te krijgen. Vervolgens ben ik andere auto's en circuits gaan gebruiken.
Destijds reed ik nog met controller, nu heb ik gelukkig een stuurtje en kan ik nooit meer terug
Conclusie: oefenen om de baan te leren kennen, daarna de auto leren kennen en je hoeft niet te sleutelen om grip te hebben. Lesson learnt, thanks!
Nu heb ik vorige week mijn T300 RS gekregen met wheel stand pro, hoe hebben jullie de settings op de PS4 staan? Had deze site zelf al gevonden wat het precies betekent allemaal:
https://www.gamereactor.e...setto%20Corsa%20on%20PS4/
Snap dat het eventueel persoonsgebonden iets maar iets van sturing zou echt meer dan welkom zijn.
Blijkt dat AC als ik mijn flippers gebruik ook denkt dat ik een andere knop van het stuur in druk. En ik had op die knop de handrem ingesteld staan
Geen idee hoeveel het uitmaakt want dat schakelmoment is maar heel kort, maar toch...
I7 4790K @4,7Ghz | Founders Edition 1080ti | 32GB DDR3 1866Mhz | Custom hardline watercoolingloop | Thrustmaster T500 RS |
Ik ga vnv voor de eerste keer meedoen dus heb je iemand om samen mee achteraan te rijdenHupske schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:14:
Wordt eenzaam achteraan rijden vanavond. Heb er totaal nog geen snelheid in zitten. Lijkt wel of sommige meer energie mogen gebruiken. Zodra dat gele balkje op is, kan je toch niet meer iets leveren of heb ik dat mis?
Ferrari F310 1:02,3
Lastige wagen om mee uit lage snelheidsbochten te komen. Heeft de bekende V10 sound, de wagen is misschien is te snel ten opzichte van zijn modernere broertjes. Maar pin me er niet op vast ben pas in '98 F1 gaan kijken.
Williams FW31 (zonder kers) 1:00,8
Vond deze wagen een nogal vaag stuurgedrag hebben, dient de FFB vanuit het model te komen of komt dit van het spel. Want volgens mijn was er helemaal geen FBB. De cockpit ziet er fantastisch uit, echt een pareltje.
Williams FW37 no time
Deze had een nog vager weggedrag als de vorige, heb het na een half rondje opgegeven. Het model is misschien dan wel klaar de physics zeker niet.
Renault R.S.01 1:11,0
Rijdt wel aardig, maar stuurt zeer zwaar bij de langzame bochten. Dat is dus even wennen, maar voor de rest rijdt hij zoals je zou verwachten. De cockpit is matig op zijn best.
Steam - PTR83
Nee klopt, op=op ... dus oppassen waar en hoelang je boostHupske schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:14:
Wordt eenzaam achteraan rijden vanavond. Heb er totaal nog geen snelheid in zitten. Lijkt wel of sommige meer energie mogen gebruiken. Zodra dat gele balkje op is, kan je toch niet meer iets leveren of heb ik dat mis?
Welke tijden rij jij dan? Een qualy lap kreeg ik 1:56:9 op de klok ofzo, maar op mediums was 1:59er al knap. Eerder 2:01+
Alleen weinig oefenronden gereden, dus ben totaal niet stabiel in de tijden.
Racepace zal wel rond 2:01/02 uitkomen. Je moet tenslotte opladen tussendoor.
Mediums lijkt mij miet nodig met verplichte stop. Weet overigens niet hoe snel al het wisselen gaat
[ Voor 14% gewijzigd door Hupske op 02-10-2017 18:00 ]
Hopelijk tot volgende week haha
Dan kijk je niet bij de goede server. Server heeft geen minorating.KvNwPPr schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 18:39:
ah shit, ik moet eerst van mijn D licentie af om te joinen zie ik.![]()
![]()
Hopelijk tot volgende week haha
Heb je wel alle DLC?
[ Voor 9% gewijzigd door Hupske op 02-10-2017 18:56 ]
Dat is raar. Ik heb gisteren de porsche pack gekocht en ik weet zeker dat ik de goede server join (ww: tweakers). Ik krijg toch echt de minorating melding en kom er niet in.Hupske schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 18:55:
[...]
Dan kijk je niet bij de goede server. Server heeft geen minorating.
Heb je wel alle DLC?
Over die F310 he.. Kan wel kloppenCoronelHimself schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:38:
En nog even als aanvulling op de andere wagens die ik gisteren gepost heb en ondertussen heb teruggevonden.
Ferrari F310 1:02,3
Lastige wagen om mee uit lage snelheidsbochten te komen. Heeft de bekende V10 sound, de wagen is misschien is te snel ten opzichte van zijn modernere broertjes. Maar pin me er niet op vast ben pas in '98 F1 gaan kijken.
Williams FW31 (zonder kers) 1:00,8
Vond deze wagen een nogal vaag stuurgedrag hebben, dient de FFB vanuit het model te komen of komt dit van het spel. Want volgens mijn was er helemaal geen FBB. De cockpit ziet er fantastisch uit, echt een pareltje.
Williams FW37 no time
Deze had een nog vager weggedrag als de vorige, heb het na een half rondje opgegeven. Het model is misschien dan wel klaar de physics zeker niet.
Renault R.S.01 1:11,0
Rijdt wel aardig, maar stuurt zeer zwaar bij de langzame bochten. Dat is dus even wennen, maar voor de rest rijdt hij zoals je zou verwachten. De cockpit is matig op zijn best.
YouTube: Michael Schumacher - 1,5 quallyfing lap 1996 Argentine Grand Prix.
Hondenhok op wielen, met de aero van een baksteen. Met name uit bochten was de tractie echt ver te zoeken. Alleen dankzij Schumacher ging die wagen nog enigszins vooruit. Vanaf 1999 werden de Ferrari's veel beter gebalanceerd en waren het niet meer zulke overdreven driftkoningen.
Als je dit leest, heb je teveel tijd.

http://www.mediafire.com/...ortina+by+SBH%26Bazza.rar
Kan niet. Assetto-Corsa.nl #1 | Tweakers Racing CommunityKvNwPPr schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 19:21:
[...]
Dat is raar. Ik heb gisteren de porsche pack gekocht en ik weet zeker dat ik de goede server join (ww: tweakers). Ik krijg toch echt de minorating melding en kom er niet in.
Die server moet je hebben.
Misschien niet de juiste plek, maar welke zou ik nemen?
[ Voor 41% gewijzigd door bazzard op 02-10-2017 19:50 ]
Denk dat je beter even ts in kan gaan, kwalificatie is net gestart denk niet dat ze hier nu kijken.bartus1989 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:03:
Waarom wordt ik gekickt?
Zelf kan ik ook niet joinen, maar dat lijkt te komen door issues met mijn game.
Videosettings al aangepast, verify game cache gedaan, maar nog geen succes. Nu video drivers opnieuw installeren...
De videodrivers hebben het ook niet opgelost. Mijn AC map in mijn documenten verwijdert, maar nog steeds niets. Ik laat het nu maar voor wat het is . Morgen maar eens kijken.
Zelfs de benchmark werkt nu niet.....
[ Voor 30% gewijzigd door _A3 op 02-10-2017 20:20 ]
klopt, even met je echte voornaam en achternaam of letter inloggen!bartus1989 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:03:
Waarom wordt ik gekickt?
[ Voor 8% gewijzigd door Alfa Novanta op 02-10-2017 20:20 ]