Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Hopelijk komt de server binnenkort online zodat ik nog iets om te oefenen heb voor de vakantie
I7 4790K @4,7Ghz | Founders Edition 1080ti | 32GB DDR3 1866Mhz | Custom hardline watercoolingloop | Thrustmaster T500 RS |
Minder gas geven?Hupske schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:29:
Hoe kan je met de Exoss op de Red Bull Ring de Remus bocht nemen zonder dat je spint?
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Zelfs zonder gas te geven sta je ook andersom.
http://http://assetto-corsa.nl/Downloads/Tracks/Nordschleife_108.zip
Deze track heb je nodig voor de volgende endurance. Echte aankondiging volgt incl skinpacks voor alle typen autos!
Inschrijven kan al via de website zodra je auto weet
[ Voor 20% gewijzigd door phoentje op 08-08-2017 17:36 ]
Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com
[ Voor 53% gewijzigd door Hupske op 08-08-2017 16:14 ]
Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com
Zelfde probleem als hierboven. Wat lastig rijden zonder wegdekphoentje schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:06:
Even snelle post:" Server is online.
http://assetto-corsa.nl/D...ficial%20track%20pack.rar
Deze track heb je nodig voor de volgende endurance. Echte aankondiging volgt incl skinpacks voor alle typen autos!
Inschrijven kan al via de website zodra je auto weetVeel plezier met oefenen ;0
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Gewoon normaal doenHupske schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:29:
Hoe kan je met de Exoss op de Red Bull Ring de Remus bocht nemen zonder dat je spint?
http://assetto-corsa.nl/D...acks/Nordschleife_108.zip
Ik kwam er in!
[ Voor 3% gewijzigd door phoentje op 08-08-2017 17:37 ]
Gelukt. Wat was overigens de datum van deze nieuwe endurance?phoentje schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:37:
Aangepast naar
Ik kwam er in!
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Even filmpje gemaakt van mijn relatief snelle
[YouTube: https://youtu.be/-ujwJ2XvdsM]
Trouwens wel jammer dat koppeling input niet word meegenomen in de data.
Die gebruik ik best vaak om goed en consistent af te remmen, ipv 'm in 1 keer te dumpen.
Scheelt echt een hoop in stabiliteit bij hard afremmen, imo
Ik ga zo wel kijken of ik nog wat leuke beelden kan vinden van de race
Edit, nou de preview die ik gepost had is wel een hele goede samenvatting van mijn race en die van hans, ongeveer 35 rondjes van dit dus:
[ Voor 52% gewijzigd door JohnnyV op 08-08-2017 19:07 ]
http://www.racedepartment...s/the-setup-market.10149/
Die gaan we zometeen dan maar even proberenphoentje schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:37:
Aangepast naar
Ik kwam er in!
I7 4790K @4,7Ghz | Founders Edition 1080ti | 32GB DDR3 1866Mhz | Custom hardline watercoolingloop | Thrustmaster T500 RS |
Als ik dat doe kan ik geen servers meer joinen waar ze de standaard track draaien.
[ Voor 26% gewijzigd door bobopalmtree op 08-08-2017 20:22 ]
Ik weet t niet zeker, maar volgens mij is de bedoeling van die OSRW tracks dat ze een ''andere layout'' toevoegen ipv overschrijven.bobopalmtree schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:21:
@phoentje Is het de bedoeling dat die Nordschleife download de originele track overschrijft? Zo ziet het er nu wel uit.
Als ik dat doe kan ik geen servers meer joinen waar ze de standaard track draaien.
Zie t als brands hatch indie en gp ...
Je hebt gelijk, er worden enkel bestanden bijgeschreven. Thanks.johnnyverhoeff schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:26:
[...]
Ik weet t niet zeker, maar volgens mij is de bedoeling van die OSRW tracks dat ze een ''andere layout'' toevoegen ipv overschrijven.
Zie t als brands hatch indie en gp ...
Stint 1 mooie gevechten gehad nadat ik met de start was teruggevallen tot P9
Reed steeds rond de 5e stek tot stint2 toen ik dichter bij de top3 kon komen door pitstops en meer malheur bij de anderen dan bij mezelf.
In de tweede stint ook met name met Stefan en Adrie gevochten.
Dat ging eigenlijk in de derde stint verder waarbij ik met een paar snelle ronden met meer turbo druk voor stefan en adrie kwam na de laatste serie stops. Via een undercut zeg maar.
Alleen ik maakte in de derde stint de meeste fouten en Stefan ging me voorbij en zag Adrie bij de porsche curves achter me ook van de baan schieten.
De laatste paar ronden waren heel leuk door steeds met de turbo opschroeven mekaar proberen voor te blijven.
Uiteindelijk reed ik het gat naar Stefan nog wat verder dicht tot binnen 3 seconden maar ik denk ook dat hij de laatste paar ronden op zeker ging of problemen met zijn banden had.
Verzoekje :
Heeft er iemand de complete replay van gisteren ?
[ Voor 5% gewijzigd door Dissidend op 08-08-2017 20:46 ]
@DissidendDissidend schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:41:
Ben wellicht van plan om mijn zgan Thrustmaster TS-PC van de hand te doen. Is er misschien iemand hier die interesse heeft? Zo ja stuur maar even een berichtje.
Waarom doe je hem weg ?
ik ben naar de TS-PC aan het kijken
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Ik wilde hetzelfde vragen. Is vrij frustrerend als je in je outlap, die al erg lang duurt, een foutje maakt en (zware) schade rijdt.Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:35:
@phoentje zet die damage ff uit als je wil ... zo krijg je nooit een ronde erin .. en je moet tóch al 1 ronde voordat je een tijd zetten kunt
maar daarom dus, en we moeten nu toch oefenenoefenensetuppensetuppen voor de beste setup possible en dan kun je daarna in de race wel proberen te overleven.
Desalniettemin een leuke bankerlap @ 08:40.551 gezet in de 488 .. niet bepaald de makkelijkste auto.
Met de R8 LMS ging het vast makkelijker
[ Voor 6% gewijzigd door Alfa Novanta op 08-08-2017 22:05 ]
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Ik zal overigens indien mensen auto keuzes vastgesteld hebben continu de grid aanpassen zodat je de juiste auto krijgt.
btw was er al een datum bekend wanneer je dit dacht te houden? En een 2.4h toch ook?
Assetto-Corsa.nl - GT3 - Endurance

Maandag 28-08-2017 - Nordschleife GP - GT3
Event & Time schedule
19.30 | Qualify
20.30 | Race (90min)
Schrijf je in via Inschrijf formulier
Let op! Dit kan uiterlijk t/m 25 augustus. Wijzigingen na deze datum worden niet meer mee genomen
Host Settings
- Server name: Assetto-Corsa.nl | Tweakers Racing Community
- Server password: tweakers
Teamspeak
- Event Info: http://www.assetto-corsa....chleife-gp-gt3-endurance/
- Address: teamspeak.assetto-corsa.nl
- Password: tweakers
Downloads
- Skinpack: www.assetto-corsa.nl/Downloads/Skins/GT3_Skinpack.zip
- Trackpack: www.assetto-corsa.nl/Downloads/Tracks/Nordschleife_108.zip
- Password: tweakers
[ Voor 25% gewijzigd door phoentje op 09-08-2017 10:07 ]
Steam - PTR83
In de foto staat 28CoronelHimself schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 10:02:
@phoentje Is dit maandag de 21e of de 28e?
https://twitch.tv/madmikeplays
108 slotsFightingAce schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 10:37:
Vraagje, waarom is er een download voor de Nordschleife? De endurance variant zit toch standaard in het spel?
Probeer eens rechtdoor hard er in te gaan? Rijd ie dan nog?Hupske schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 10:32:
Kan het kloppen dat de schade nog niet op 0 staat? Of is het schijn schade wat er nog aangegeven wordt als je een muurtje raakt?
Ah, ok. Verder dus wel gelijk aan de normale versie?
Btw, gaan we in endurance spirit ook een rollende start doen?
Nee man, dat is vragen om problemenFightingAce schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:05:
[...]
Ah, ok. Verder dus wel gelijk aan de normale versie?
Btw, gaan we in endurance spirit ook een rollende start doen?
Nee, helemaal kapotphoentje schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:03:
[...]
Probeer eens rechtdoor hard er in te gaan? Rijd ie dan nog?
Chaos is just stuff, which hasn't been sorted yet!
Server reboot, check de schade nu eens
Ja, autootje blijft heel nuphoentje schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:18:
Ok, herstart m wel ff. Staat toch echt op 0
Ja had m express even er op gezet. Niet dat heel de wereld de skinpack downloadKayeos72 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:21:
Potverdrie, lees ik eroverheen....sorry voor de post
Skin pack van 1,1 Gig ?!phoentje schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:19:
Staat in de omschrijving he^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
dankServer reboot, check de schade nu eens
Heeeeeeeel veeel skins. Wordt een shiny gridAlfa90_Buttje schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:29:
[...]
Skin pack van 1,1 Gig ?!.. wat staat er allemaal in?
[...]
dank
We gaan het zien maar nbr is wel effe iets intenser als le mans natuurlijk, waar je ongeveer 75 % van de tijd volgas rechtdoor gaatbobopalmtree schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:47:
Race slechts 90 minuten.Terug meer mini endurance dus. Was die 2 uur dan toch te lang?
![]()
Ja ik kreeg ook last aan mijn schouders, maar die ongemakjes maken het natuurlijk ook echt endurance. Als iedereen het gewoon makkelijk uitrijdt, kan je het geen endurance meer noemen.johnnyverhoeff schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:49:
[...]
We gaan het zien maar nbr is wel effe iets intenser als le mans natuurlijk, waar je ongeveer 75 % van de tijd volgas rechtdoor gaaten zelfs dan begin je last van je schouders (sommige) en pijn aan je reet (ikke dus) te krijgen
Maar euh, ik ben sowieso van de partij hoor.
Ik had nog geen race report geschreven, omdat ik gister daar niet aan toe kwam, dus bij deze nog:
Maandag avond overigens wel leuke race gehad. Direct het moraal om zeep geholpen met een 3.18 hoog in kwalificatie.
Enfin, redelijk start van de race. Mooi dat het hele veld zonder grote fratsen de eerste bochten doorkwamen. Jos haalde ons beide vrij snel in, want turbo turbo ("dan vlieg ik brand"), maar kon daardoor lekker close bij Johnny blijven en elkaars slipstream uitwisselen. De eerste ronden hielden we beide denk ik alles aardig safe door niet te aggressief elkaar uit te remmen.
Het was wel duidelijk dat we iets andere setups hadden. Johnny's bak was korter gegeared, met name de 2de versnelling. Mijn auto kon daar 240km/h in halen ofzoiets
In tegenstelling had ik in de Ford chicanes (laatste bochten vd circuit) een aggresievere lijn en heb ik enkele keren gehoord "waar kom jij vandaan?!"
Jos viel helaas de eerste paar ronden uit
De race pace was in het begin redelijk langzaam. We cruisden 1.31 half tot 1.32 zo bij elkaar. Iets later werd het gat wat groter door wat foutjes, waardoor ik een paar 1.30s kon klokken. Bij de pitstop kwam ik er ook soort van achter waarom dat verschil was: ik verbruikte 7.2L per ronde waardoor je met 100L dus 13.9 laps kan doen. Johnny kon op een of andere manier <=7L per ronde verbruiken waardoor hij een ronde langer kon doorrijden
De laatste paar rondjes van die stint probeerde ik dan ook iets meer te lift & coasten. Maar dat is best wel vervelend als dat je ritme opbreekt. Zo vloog ik iets te wijd in de eerste sector (2 bochten voor het rechte stuk). Daardoor schraapt ik de muur, en dankzij de 100% damage, was meteen de bumper oranje
Er voor gekozen het niet te laten fixen. Ik schatte in dat een oranje bumper mij zo een ronde reparatie tijd kon kosten. En met 1s per lap zou mij dat toen nog ~25s race tijd kosten.
In run 2 was het nog steeds nek aan nek. Ik heb wel een paar rondjes voor Johnny kunnen rijden dankzij een goed getimede slipstream en vervolgens "turbo turbo"
Uiteindelijk toch weer van posities terug gewisseld, want ik wilde niet teveel boosten in de eerste 2 stints van de race..
In de laatste stint was er nog 35 minuten te gaan, en gegokt om die met de mediums uit te rijden. Met 50 minuten rijden waren de hards nog erg goed, en ik schatte in dat de mediums precies tussen soft (15 minuten goed) in zou zitten. Helaas niet. Toch hebben we beide een 3.25 weten te noteren door de halve ronde op 100% turbo te rijden (met name de closing laps). Helaas had ik wel een fout gemaakt net voor de porsche bochten waardoor ik 2 ronden voor het einde 7s toe moest geven. Nouja, gezien de auto vond ik het niet slecht.
Leuk gevecht had idd en mooi dat ik zuiniger reed, nergens hoeven liften
Maar dit was voor ons iig geen endurance, eerder 2 uur sprint race
Maar die mediums banden waren echt ruk t.o.v. de harde band, ze hadden de slijtage van soft en de snelheid van hard
Is dit de definitieve skinpack, want anders wacht ik nog even met de downloadphoentje schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:48:
[...]
Heeeeeeeel veeel skins. Wordt een shiny grid, komen gewoon random er bij. Zodra mensen zich inschrijven
http://www.racedepartment...i-488-gt3-soundmod.13389/ (488 GT3)
http://www.racedepartment...t3-and-st-soundmod.13079/ (Huracan GT3)
http://www.racedepartment...-lms-2016-soundmod.15405/ (R8 LMS 2016)
http://www.racedepartment...-gt-r-gt3-soundmod.13521/ (GT-R)
http://www.racedepartment...cedes-gt3-soundmod.13616/ (AMG GT3)
http://www.racedepartment...mw-z4-gt3-soundmod.13082/ (Z4)
http://www.racedepartment...3-12c-gt3-soundmod.13397/ (McLaren)
[ Voor 4% gewijzigd door bsty op 09-08-2017 18:16 ]
Ik vind ze zeer fraai. Filmpjes staan bij de links. Oordeel zelf maarAlfa90_Buttje schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 18:21:
@bsty hoe verhoudt zich dit t.o.v. die fonsecker soundpacks??
Toch maar eens wat gaan oefenen op de Nordschleife de komende weken.phoentje schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 09:52:
Assetto-Corsa.nl - GT3 - Endurance
• Skinpack: www.assetto-corsa.nl/Downloads/Skins/GT3_Skinpack.zip
• Trackpack: www.assetto-corsa.nl/Downloads/Tracks/Nordschleife_108.zip
• Password: tweakers
[/list]
Overigens na het installeren van de skinpack krijg ik een fout bij het starten van de game.
In de log gekeken en zie staan
ERROR Skin: ks_audi_r8_lms/abt_motorsport_2_24h_nur_2010_4k Invalid object passed in, ':' or '}' expected. (186): {
"skinname": "Team ABT 2010",
"drivername": "Christian Abt, Christopher Mies, Emmanuel Collard, Lucas Luhr",
"country": "GER",
"team" : "Team ABT",
"number": 2
JSON file should contain skinname, drivername, number, country and team.
Even verder gekeken en in het ui_skin.json onder content\cars\ks_audi_r8_lms\skins\abt_motorsport_2_24h_nur_2010_4k
nog onder in dat bestand het teken } toegevoegd en dat lijkt het op te lossen.
Ook voor de mensen die m al gedownload hadden. In de folder van de BMW GT3 moet je een map aanmaken met de maps SKINS en daar de skins in droppen. Of over 30minuten even opnieuw de boel downloaden dan is het gefixt!
Kom ik aan met 8:45,3 helaas niet geldig omdat je niet de baan langer mag maken door te off-roaden.Alfa90_Buttje schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 21:37:
ik stel voor dat we Bart met strafgewicht gaan laten rijden![]()
O M G .. 8:16
Ik heb even met de McLaren 650 GT3 gereden en dat is op hij zachts gezegd, niet mijn wagen. Lijkt net een bus, veel vaag weggedrag.
Daarna nog de BMW geprobeerd en deze probeert elke keer op te stijgen bij 2 heuvels en bij 1 korte afdaling. Dus moet even van te voren liften om het gewicht weer wat naar voren te krijgen. Rijdt wel een stuk beter als de McLaren. [Let op! Mening ]
Maar ga deze keer alle wagens testen, want de vorige keer reed ik rond met de Porsche 911 GT3.
Steam - PTR83
(of het komt van de mediums en >100 L peut
Zal nog een toer worden om met die Ferrari 488 structureel in de 8:3x'ers te komen. Schwedenkreuz is alles of niks .. of je hebt hem, of je vliegt met 200+ in de vangrail achteraan
Ik rij de Ferrari met 0 4 qua vleugel .. en dat rijdt best goed!
iemand tips?
Ik weet dat Johnny met 0 3 rijden kan (nu kan die waarschijnlijk nog een 8:30 rijden in een Fiat 500)
Ik doe nog steeds geen drol met camber, ik heb daar nog nooit iets van gemerkt.
Toe daarentegen gebruik ik wel. Ik gebruik het zo'n beetje als meesturende achterkant. Neigt ie teveel naar uitbreken, dan doe ik de achterwielen naar binnen toe. Is hij te slecht in bochten, dan doe ik ze juist wat naar buiten. Dat werkt wel redelijk.
Dempers doe ik ook maar wat mee .. of niet eig.
Geen idee hoe dat werkt, hoe ik dat moet voelen, welke kant het op moet als ik op de baan zit.
Ik had zó verdomt graag dat Kunos de 488 GTE had uitgebracht. Mogelijk dat die wat betere karakteristieken zou krijgen, maar helaas .. het wordt nóg een Kers F1 dinges.
Is die nieuwe Audi R8 LMS 2016 trouwens wel geschikt om mee te doen? Hij is nieuwer dan de andere GT3's (ik vond hem trouwens erg onvoorspelbaar en wisselvallig waar de LMS Ultra juist zeer vertrouwenswekkend is)
@phoentje server down om 00:00 ???
edit: 't kostte een paar pogingen maar met de Audi R8 LMS 2016 nu toch een 8:33:101 gereden!

setup is nog niet helemaal rocksteady
[ Voor 7% gewijzigd door Alfa Novanta op 10-08-2017 00:46 ]
Mis topsnelheid maar o zo lekker in de bochten.
Server down om 0.00 geen idee. Zo eens kijken. Toen lag ik al op 1 oor.
Ik heb met die ferrari eigenlijk maar 1 echte keer gereden en dat was toen op bathurst, en daar vleugels zo min mogelijk gezet voor de lange rechte stukken en maar hopen dat het goed gaat op de berg.
Op Nbr nog niet gereden met de fiat ferrari, zal misschien wel eens proberen maar zo een ster ben ik ook niet, zeker niet op de nordschleife
maar ff serieus: ik kan met de default 488 GT3 dus écht niet rijden .. die spint me serieus in de 1e bocht in de rondte .. en dan de 2e en 3e bocht weer. Als ik anderen hun eerste keer in de 488 zie rijden vliegen ze ook allemaal de eerste de beste bocht uit. Op zich altijd wel even lachen .. been there, done that
Ik kan het me niet voorstellen dat Ferrari zo'n instabiele auto op de weg zet, dus is het mij een raadsel waarom hij wel zó in het spel gekomen is. Ze hebben er zélf iig niet mee gereden, want dit is geen reclame. Ik keek vanmorgen nog een halfuurtje 24h van Spa (nog 6 uurtjes!
M.b.t. de 24h van Spa ..
@phoentje dank, ik zal er eens naar kijken!
[ Voor 130% gewijzigd door Alfa Novanta op 10-08-2017 09:32 ]
Gister even de mclaren 650 getest. Die auto is inderdaad vaag. Je denkt de frontend grip te hebben maar opeens breekt de achter kant uit. Vooral in de laatste sector met die fantastische flow breekt dat nogal zwaar op.
Verder de lamborghini geprobeerd. Of het ligt aan mij, maar die auto wil voor mij echt geen bocht in sturen. Erg vervelend.
Mijn beste tijd van gister (8.24.x) met de Audi LMS 2016 neergezet. Opzich rijdt die auto prima , maar is wel beetje schizofreen. In GP circuit wat onderstuur en in laatste deel van het circuit af en toe overstuur. Dat overstuur werkt oververhittende achterbanden in de hand, vooral links achter in het laatste deel. Een aangezien je in het laatste deel nogal veel leunt en coast, is het vrij vervelend als de auto zomaar uitbreekt.
Als ik die momentjes niet had, ben ik vrij zeker dat ik een 8.21 kan rijden
Maargoed, dan kom ik nog 7s tekort
P.S. Gisteravond kwam in TS voorbij dat de baan temperatuur omhoog moet. Alsjeblieft niet
De softs waren zelfs met zo'n race pace na 3 rondjes ook al versleten.
Die Lambo heb ik een paar keer op monza gedaan met 1 uur races, veel initiele onderstuur maar loopt als een malle op een recht stuk
En die 2016 audi, is op z'n zachtst gezegd inderdaad raar. Overal onderstuur en dan opeens weer overstuur
En die BMW Z4
Voornamelijk bij Flugplatz en Pflanzgarten last van.
Wielen van grond is wel vervelend, maar misschien een andere lijn die kan helpen?
M.i. is er bij die twee genoemde bochten geen andere lijn.Hans1990 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:47:
Hmm, hoor goede verhalen over de BMW. Vanavond die dan maar eens proberen![]()
Wielen van grond is wel vervelend, maar misschien een andere lijn die kan helpen?
Het enige wat je kan/moet doen is liften/licht remmen om het gewich op je neus te krijgen zoals @CoronelHimself al zei.
Correctie de baan temperatuur zou wat omlaag moeten ipv omhoogHans1990 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:38:
Ja, maar de ronde is ook 8 minuten. Deel de gaten door 7 of 8, en je hebt de splits voor normale banen. Dus dan is 7s tekort ongeveer 1s tekort op een normaal circuit van 1m12s
P.S. Gisteravond kwam in TS voorbij dat de baan temperatuur omhoog moet. Alsjeblieft nietIk heb enkele "ring taxi" rondjes gister gereden, en die waren boven de 9 minuten, maar inderdaad dan heb je last van koude banden op softs.. Wil je warme banden moet je flink harder doorknallen op dit circuit.
De softs waren zelfs met zo'n race pace na 3 rondjes ook al versleten.
https://twitch.tv/madmikeplays
De game heb ik op pc, maar na verhuizing toch wat meer van couchgaming geworden
Verwijderd
Air is 15 en asfalt is 23c.mjmbult schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:02:
[...]
Correctie de baan temperatuur zou wat omlaag moeten ipv omhoog
Dat is al niet bijzonder warm.
Mag van mij gewoon zo blijven hoor.
Back up keuzes;
* Nissan
* AMG
[ Voor 17% gewijzigd door Kayeos72 op 10-08-2017 10:33 ]
Alleen laat mijn baan kennis soms te wensen over waardoor ik een bocht mis.
De Porsche moet je met de vering een stuk hoger zetten, omdat je anders echt tegen de kurbs op botst en je elk bobbeltje voelt aan het stuur.
De Audi Ultra is wellicht de fijnste bak. Erg stabiel om mee te rijden. Zelfde geld voor de Glickenhaus, alleen moet daarmee wel wat eerder remmen dan andere auto's.
Verwijderd
Audi LMS 2016 is ook redelijk goed te doen. Heb er net 8:36 mee gereden, toch weer 3 seconden sneller dan gisteren!
Het kan immers zo zijn dat de soft banden erg snel oververhit raken, maar de race banden (hard?) juist amper op temperatuur blijven.
Om eerlijk te zijn reed ik de le mans endurance race grotendeels ook op te koude banden. Maar wat wil je daar ook met zo'n lang recht stuk, daar kan je haast niets doen om de banden nog warmer te krijgen.
Ik hou dan ook koude banden maar opzich voldoende grip
Dag: Donderdag 10-08-2017
Aanvang: 19:30
Naam: GoT Fun Server (clean racing)
Teamspeak server:
Address: teamspeak.assetto-corsa.nl
Password: tweakers
Race 1:
Audi TT Cup 2016 op Oschersleben
Kwalificatie: 30 min
Race laps: 10
Race 2:
Maserati GranTurismo MC GT4, Porsche Cayman GT4 Clubsport en Ginetta G55 GT4 op Mugello
Kwalificatie: 30 min
Race 3:
Classic Formula 3 op Lime Rock No chicanes
Kwalificatie 30 min.
Benodigde downloads:
Oschersleben:
http://www.racedepartment.com/downloads/oschersleben.4549/
Ginetta GT4:
http://www.racedepartment...ds/ginetta-g55-gt4.15782/
Classic Formula 3:
https://www.dropbox.com/s...eam%20SBH%20v1.3.rar?dl=0
Lime Rock park:
https://www.dropbox.com/s...limerock_raceway.rar?dl=0
Uitleg instalatie:
Auto's en skin packs instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\cars'
Banen instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\tracks'
Optionele downloads:
ptracker (app voor tijden en setups):
http://www.racedepartment.com/downloads/ptracker.3509/
HeliCorsa (handig om te zien waar auto's om je heen zitten:
http://www.racedepartment.com/downloads/helicorsa.5199/
Banden warmte app:
http://www.racedepartment...temperatures.3507/updates
Teamspeak client:
http://teamspeak.com/?page=downloads
Soort iRacing idee met inschrijven per race. Of het populair is daar twijfel ik nog aan maar als meer mensen dit gaan gebruiken krijg je wel een mooie feature erbij in de game.
http://www.simracingsystem.com/
Diagnose Specialist Ford
Garandeer niet dat er geen gekken tussenzitten, maar over het algemeen redelijk clean. Meestal wel een livestream op Youtube van ze.
Is een aanrader. Even de app instaleren, en klaar ben je. Werkt prima ingame.
Ik ben vervolgens gaan kijken en kwam de Co driver app tegen. Net zelf een ronde gerecord maar het resultaat heeft nog wat finetuning nodig.
Maar voordat ik dat zelf ga doen weet er iemand of de pacenotes ook ergens te downloaden zijn?
En zo niet voor de Nordschleife zijn er wel te vinden voor andere tracks?
[ Voor 34% gewijzigd door bsty op 10-08-2017 20:19 ]
Wat is dit nou, 30 fps ?!bsty schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 20:17:
Een lapje onboard met de McLaren op de Nordschleife.
[video]
Strak gereden
[ Voor 16% gewijzigd door Kayeos72 op 10-08-2017 20:56 ]
En voor taxi's.Kayeos72 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 20:55:
Co driver app, was die niet voor rally's? Lees hillclimbs
Steam - PTR83
10-8-2017 t/m 15-8-2017:
Car: Maserati GT4
Track: Imola
Settings: Standaard setup (Brandstof instelbaar / BB)
Restrictions: NO TC - NO ABS
Tips: Je kan later remmen dan je denkt
Ingredienten:
- qualy: 15 minuten
- race 2 x 15 min
- stock setup - met altijd een spannende toevoeging
- 2de race omgekeerde startopstelling
Tijden:
Lounge open: 19.30 uur
Kwalificatie: 20.15 uur
Race 1: 20.30 uur
Race 2: 20.45 uur
..or race till we drop!!
Tips:
Het gaspedaal zit rechts, rem is niet nodig. Dat ronde ding in het midden voor je noemen ze een stuur. Als je daaraan draait, gebeuren er magische dingen....
Oefen server
24-7 bereikbaar via GTHQ.nl Community Racing / Summer Races [MR-AB]
Race server
Deze server is Minorated ABCN
(voice) Chat:
We zitten op Discord: discord.gg/BAsatDy
i5 4590 | 16GB | GTX960 | Win10 | T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO
Ja dat snap ik dus niet.. In game opgenomen, maar op youtube lijkt inderdaad de frame rate lager..johnnyverhoeff schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 20:52:
[...]
Wat is dit nou, 30 fps ?!![]()
![]()
Strak gereden
Zal wel instelling verkeerd zijn met OBS of shadowplay ofzobsty schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 21:20:
[...]
Ja dat snap ik dus niet.. In game opgenomen, maar op youtube lijkt inderdaad de frame rate lager..
Ik heb de oorzaak gevonden. Ik gebruik Vegas Movie Studio 14 en met dat programma is er dus geen 60fps template en die is ook niet in het programma zelf aan te maken of aan te passen..johnnyverhoeff schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 21:21:
[...]
Zal wel instelling verkeerd zijn met OBS of shadowplay ofzo
Wel voor bedoelt, maar lijkt me ook te helpen met het leren van de Nordschleife.Kayeos72 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 20:55:
Co driver app, was die niet voor rally's? Lees hillclimbs
Met de McLaren 650s van ruim boven de 9 minuten naar 8:38 op mediums. En dat komt niet alleen door die paar rondjes meer gereden te hebben. Het begint daarmee ergens op te lijken. En voor de endurance race misschien wel het belangrijkste een paar rondes achterelkaar kunnen rijden zonder te crashen.
"If it looks stupid but it works, it aint stupid"
Is dat Sony Vegas ? Ik heb dat ook ooit gebruikt, de Pro versie daar kan het iig wel in.bsty schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:46:
[...]
Ik heb de oorzaak gevonden. Ik gebruik Vegas Movie Studio 14 en met dat programma is er dus geen 60fps template en die is ook niet in het programma zelf aan te maken of aan te passen..
Dit iets voor je ?bsty schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 21:20:
[...]
Ja dat snap ik dus niet.. In game opgenomen, maar op youtube lijkt inderdaad de frame rate lager..
YouTube: Sony Vegas Pro 14: Best Render Settings 1080p 60FPS (Sony Vegas MP4 ...
oooh je hebt geen pro?
Nee ik heb geen pro.. Ik ga vandaag nog even verder rondneuzen.phoentje schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 07:41:
[...]
Dit iets voor je ?
YouTube: Sony Vegas Pro 14: Best Render Settings 1080p 60FPS (Sony Vegas MP4 ...
oooh je hebt geen pro?
Okay, ik had altijd nog de standaard Ferrari 488 GT3 sound .fon .. na jouw post hieboven heb ik Fonsecker part 1 tm 4 geïnstalleerd .. moah, de 488 was niet echt heel veel anders, klonk niet erg racy zegmaar, dus nu heb ik die van jou hierboven geïnstalleerd, dus audioloids-ferrari-488-gt3-soundmod, maar dat is ff andere koffie !!bsty schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 18:15:
Er zijn voor de meeste GT3 auto's soundmods beschikbaar en die zijn zeker aan te raden. Hier een aantal:
http://www.racedepartment...i-488-gt3-soundmod.13389/ (488 GT3)
http://www.racedepartment...t3-and-st-soundmod.13079/ (Huracan GT3)
http://www.racedepartment...-lms-2016-soundmod.15405/ (R8 LMS 2016)
http://www.racedepartment...-gt-r-gt3-soundmod.13521/ (GT-R)
http://www.racedepartment...cedes-gt3-soundmod.13616/ (AMG GT3)
http://www.racedepartment...mw-z4-gt3-soundmod.13082/ (Z4)
http://www.racedepartment...3-12c-gt3-soundmod.13397/ (McLaren)
je krijgt ook echt van die versnellingsbak klappen te horen en hij klinkt rauwer .. me like!
.. alleen deed ik daarna even offline Hotlappen op de Nordschleife .. en vlak voordat ik een tijd zetten kon, vloog ie aan het eind van het rechte stuk tot 2x toe er uit! Zat ik ineens weer in het menu van AC .. wtf???!!!!
dus of dat nou aan de .fon ligt of niet .. maar ik zal iig even de andere terugzetten en kijken of ik dan weer de ronde uitrijden kan
Na het inpluggen van alle kabels en het installeren van de logitech driver staat het stuur (ook na wat priegelen in de settings) behoorlijk off center met bijna een complete draai. De force feedback werkt, het stuur zet zich ook automatisch terug in de off center positie.
Voor jullie beleving, de bovenkant van het stuur staat tijdens normaal recht uit rijden in 'n stand waarmee je normaal scherp naar rechts zou sturen. Het zijn mijn eerste stappen in het simracen en heb zodoende ook echt geen ervaring hiermee.
Ik zou even de firmware updaten indien beschikbaar. ( ik ga er even vanuit dat je vanuit de software een kalibratie gedaan hebt?)xeroamd schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:36:
Iemand toevallig die ervaring heeft net de logitech GTDF en het off center staan van het stuur?
Na het inpluggen van alle kabels en het installeren van de logitech driver staat het stuur (ook na wat priegelen in de settings) behoorlijk off center met bijna een complete draai. De force feedback werkt, het stuur zet zich ook automatisch terug in de off center positie.
Voor jullie beleving, de bovenkant van het stuur staat tijdens normaal recht uit rijden in 'n stand waarmee je normaal scherp naar rechts zou sturen. Het zijn mijn eerste stappen in het simracen en heb zodoende ook echt geen ervaring hiermee.
Start > Uitvoeren > joy.cpl
Selecteer daar je G29 wheel en ga naar eigenschappen en update.
Lukt dit niet zou ik toch een herinstall adviseren van je software drivers en even in de gaten houden of je pas het stuur aansluit zodra hij hier om vraagt.
[ Voor 48% gewijzigd door phoentje op 11-08-2017 13:50 ]
Het vakje internet update vanuit de joy.cpl is voor mij niet clickable ondanks dat de profilerversion datum uit 2010 komt. Heb het vervolgens dmv de profiler proberen te updaten (Help>Online>Check for updates) en dan geeft hij aan dat alles up to date is.phoentje schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:50:
[...]
Ik zou even de firmware updaten indien beschikbaar. ( ik ga er even vanuit dat je vanuit de software een kalibratie gedaan hebt?)
Start > Uitvoeren > joy.cpl
Selecteer daar je G29 wheel en ga naar eigenschappen en update.
Lukt dit niet zou ik toch een herinstall adviseren van je software drivers en even in de gaten houden of je pas het stuur aansluit zodra hij hier om vraagt.
Verder ben ik geen kalibratie vanuit de software tegen gekomen, enkel een test page waar de werken van het stuur en de pedalen getest kunnen worden. Daar gaf hij vervolgens dus wel aan dat het stuur aangeeft dat hij recht staat in de software, wanneer dat dus niet het geval is.
Het blijkt dus zo te zijn dat na het in en uit pluggen van de USB hij soms wel een verkeerd wil kalibreren. Dit is vervolgens op te lossen door simpelweg de kabel er even uit te halen en opnieuw in te pluggen
Dankjewel iig voor je hulp
Goed om te horen. Nu snel aansluiten bij de community. Er wordt vrijwel elke avond wel even geraced door een aantal van hier.xeroamd schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:17:
[...]
Het vakje internet update vanuit de joy.cpl is voor mij niet clickable ondanks dat de profilerversion datum uit 2010 komt. Heb het vervolgens dmv de profiler proberen te updaten (Help>Online>Check for updates) en dan geeft hij aan dat alles up to date is.
Verder ben ik geen kalibratie vanuit de software tegen gekomen, enkel een test page waar de werken van het stuur en de pedalen getest kunnen worden. Daar gaf hij vervolgens dus wel aan dat het stuur aangeeft dat hij recht staat in de software, wanneer dat dus niet het geval is.
Het blijkt dus zo te zijn dat na het in en uit pluggen van de USB hij soms wel een verkeerd wil kalibreren. Dit is vervolgens op te lossen door simpelweg de kabel er even uit te halen en opnieuw in te pluggen![]()
Dankjewel iig voor je hulp
Mocht je nog niet in het bezit zijn van de game:
kinguin.com
https://lockesjourney.wor...uin-and-grey-market-keys/
[ Voor 8% gewijzigd door phoentje op 11-08-2017 14:50 ]