Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TecTo schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 15:01:
Beste mede tweakers. Vandaag met de audi tt cup in de weer maar krijg het niet voor elkaar om de achterbanden op temperatuur te houden. Hoofdzakelijk op Monza gereden. Wie heeft er een tip/setup?
Meer wing zodat je meer downforce aan de achterkant hebt, meer toe-in en minder negative camber zijn ook opties om te proberen.
Ze gaan vaak wel iets ten koste van je snelheid, maar goed het gaat om de temperatuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 11:52

bazzard

Bas

DutchDevil79 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 16:00:
Vanavond toevallig nog niks op de planning en Bob vroeg net om vanavond een rondje te doen. Gezien we nog wat auto's te gaan hebben uit nieuwe pakket. Vanavond ook maar wat aan slingeren.

Dag: Zaterdag 20-05-2017
Aanvang: 19:30
Naam: GoT Fun Server (clean racing)
Neem aan dat iets later aanhaken geen probleem is...
Ik wacht nog even op de post, deze komt mijn T300 rs gt brengen, dan kids naar bed, vrouw de deur uit even testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:43
bazzard schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 16:30:
[...]

Neem aan dat iets later aanhaken geen probleem is...
Ik wacht nog even op de post, deze komt mijn T300 rs gt brengen, dan kids naar bed, vrouw de deur uit even testen :)
Nee dat is geen probleem. Join wanneer je kan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:48

CoronelHimself

Division Brabant

Hoe zit het eigenlijk met het hele hybride gebeuren van de P1 GTR? Ik zie maar 2 standen (race en charging) en ik zie de charge constant op vol staan in de race stand. En wat is ipas?

Waar is de tijd gebleven dat we alleen maar pedalen en een stuurwiel hadden. :P

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 16:09:
[...]

Meer wing zodat je meer downforce aan de achterkant hebt, meer toe-in en minder negative camber zijn ook opties om te proberen.
Ze gaan vaak wel iets ten koste van je snelheid, maar goed het gaat om de temperatuur :)
Bedankt, ga er mee aan de slag. Vind een goede setting vinden een hele klus. Vanmiddag op Monza (Audi cup) ging het uiteindelijk beter in het bochtwerk maar qua snelheid werd het beduidend minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PRM2D4
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-07-2023
@phoentje

Ik moet me helaas voor maandag afmelden kerel, is wat tussendoor gekomen wat even voorrang heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
Server is up!
DutchDevil79 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 16:00:

Dag: Zaterdag 20-05-2017
Aanvang: 19:30
Naam: GoT Fun Server (clean racing)

Teamspeak server:

Address: teamspeak.assetto-corsa.nl
Password: tweakers

Race 1:
McLaren P1 GTR op Red Bull Ring GP
Kwalificatie: 30 min
Race laps: 8

Race 2:
Lotus 3-Eleven op New Jersey
Kwalificatie: 30 min

Race 3:
Audi TT Cup op Donnington Park Full
Kwalificatie 30 min.
Race laps: 10

Race 4:
Audi TT RS VLN op Mugello
Kwalificatie 30 min.

Benodigde downloads:

New Jersey:
http://www.racedepartment...rts-park-lightning.14212/

Donnington Park:
http://www.racedepartment.com/downloads/donington-park.3031/

Uitleg instalatie:

Auto's en skin packs instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\cars'

Banen instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\tracks'

Optionele downloads:

ptracker (app voor tijden en setups):
http://www.racedepartment.com/downloads/ptracker.3509/

HeliCorsa (handig om te zien waar auto's om je heen zitten:
http://www.racedepartment.com/downloads/helicorsa.5199/

Banden warmte app:
http://www.racedepartment...temperatures.3507/updates

Teamspeak client:
http://teamspeak.com/?page=downloads

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchDevil79
Race 2 up!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:29

-Sander-

///M Powerrrrrr

Leuk om ff een paar mee te doen, maar kon het niet meer houden op zolder met de warmte.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Kunnen misschien de nieuwe DLC auto's uit de #1 test server?

Ik kan nu niet online trainen, en die nieuwe DLC ga ik pas bij een aanbieding kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
Vvaag maar de server is er weer na een reboot. Hopelijk nu zonder vage problemen

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

De eerste race in de McLaren P1 GTR maakte ik een jumpstart ondanks dat ik mij koppeling nog in had gedrukt terwijl ik hem in de 1ste versnelling zette. :? Had een redelijke start, maar moest natuurlijk een drive-thru doen en ik was niet de enige. Was een leuke race had een goed gevecht met ene Raymond. Die P1 is welke een leuke auto, maar de remmen ben ik niet echt fan van en die heb je zeker nodig op de Red Bul Ring.

Voor dat ik de practice voor de 2e race opstartte had ik eerst voor de zekerheid even het koppelingspedaal opnieuw gekalibreerd. Maar toe ik weer weg wilde rijden ging dat niet erg soepel. Het ging wel beter als ik de koppeling in bleef houden. Dus eerst even op inverse gezet. 8)
De start verliep niet helemaal soepel, maar het ging pas echt mis toen ik de 2e die gespint was niet meer kon ontwijken, kon de race gelukkig snel weer voorzetten. Maar de race werd toch opnieuw opgestart.
Bij de herstart had ik alle geluk van de wereld pure skills om iedereen te ontwijken en lag halverwege de eerste ronde al op de 2e plaats. Wat een paar ronden later de 1e werd omdat Jeroen blijkbaar zijn drive-thru niet had gedaan. Ergens in de 6e ronde terwijl iedereen achter mij langzaam aan het inlopen waren op mij , keek ik even hoe ver ik voor lag. Dat had ik beter niet kunnen doen en ik spinde op het gras door tot ergens achter de pits. -O- Daarna nog wel als 9e de race kunnen vervolgen en had op het laatst nog een gevecht met HAT nadat die gespind was. Was een verrassend leuke baan die New Jersey.

De 3e sessie was met de TT cup, 310 pk schijnbaar. Maar ik heb geen idee waar die zijn /3 /3 heeft staan, misschien een deel in de achterbak ofzo. We waren dit keer op het altijd leuke Donington. Ik had een goede practice, maar helaas wilde de race niet starten en na een aantal pogingen ben ik afgehaakt. Wel is dit mijn inziens een zeer goede kampioenschapsauto. Stabiel en niet te snel. Niet teveel instellingen voor je setup. Dus blijft het veld waarschijnlijk dichter bij elkaar. Wel moet je deze wagen rijden op banen zoals Donington, Zandvoort of Zolder. Gewoon smalle banen zonder echt lange stukken.

En DutchDevil nog bedankt voor het organiseren.

Steam - PTR83

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
CoronelHimself schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 22:01:
De eerste race in de McLaren P1 GTR maakte ik een jumpstart ondanks dat ik mij koppeling nog in had gedrukt terwijl ik hem in de 1ste versnelling zette. :?
Hij heb geen (bedienbare) koppeling ;)
En wat betreft de remmen, die zijn volgens mij echt wel beter dan een GT3 auto.
Maar door het enorme vermogen kom je gewoon met een veel hogere snelheid aan en dan kan je niet op je GT3 rempunt remmen.
En je remweg is proportioneel met je snelheid in het kwaadraat dus dat tikt aardig door.
Daarom lijkt het alsof die remmen bagger zijn :9

En die TT voelt inderdaad langzaam aan zeker op een circuit als donington.

[ Voor 40% gewijzigd door JohnnyV op 20-05-2017 22:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Vanavond leuk met Riqy, Ivo en Bart gereden op Bathurst! d:)b

PB net wat aangescherpt met een 2:07:624 en nu ook op Phoentje's server valid :+

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAT_W
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-05-2021
Hans1990 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 21:47:
Kunnen misschien de nieuwe DLC auto's uit de #1 test server?

Ik kan nu niet online trainen, en die nieuwe DLC ga ik pas bij een aanbieding kopen.
Ik neem aan dat je weet wat de DLC kost ? Ik weet niet of ze een aanbieding gaan maken op 7,99 euro......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV
Alfa90_Buttje schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 23:18:
Vanavond leuk met Riqy, Ivo en Bart gereden op Bathurst! d:)b

PB net wat aangescherpt met een 2:07:624 en nu ook op Phoentje's server valid :+
Gisteren even voor de leuk met de Ferrari gereden en het kan nog harder hoor Klaas 😅
Als je interesse mag je de setup wel hebben 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRM2D4
HAT_W schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 23:39:
[...]

Ik neem aan dat je weet wat de DLC kost ? Ik weet niet of ze een aanbieding gaan maken op 7,99 euro......
Soms hebben ze wel eens een actie van 3 dlc voor leuke prijs... of het spel met 2 dlc erbij.. maar meeste hebben alle dlc al 😆

Maar goed een aanbieding van 1 dlc denk ik niet dat die idd gaat komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:57

Oxigeon

En zo is dat!

Kan het zijn dat een BMW Z4 veel sneller is dan een mc laren 650? Ik reed ongeveer 10 seconden langzamer dan de nummer 1 op Spa. Dat de nummer 1 een seconde of 5 sneller is ok. Maar 10 seconden vind ik toch wel veel

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
HAT_W schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 23:39:
[...]

Meestal bij een summer sale oid zijn ze 50% afgeprijsd.

Paar weekenden terug waren het spel en alle DLCs anders ook in de aanbieding.

Dus jawel, komt op den duur wel, zolang je geduld hebt. Geld groeit mij niet op de rug :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
johnnyverhoeff schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 23:46:
[...]

Gisteren even voor de leuk met de Ferrari gereden en het kan nog harder hoor Klaas 😅
Als je interesse mag je de setup wel hebben 😄
Ja ik zag het .. maar bij jou gaan alle auto's sneller :+
Maar graag. Ik zie me het echt niet nadoen, maar we kunnen er altijd wat van leren. B)
Ik ben wel heel erg benieuwd naar de replay, die heb je toevallig niet bewaard zeker??

Dat eerste stuk tussen de muren moet nog wel een seconde zitten, maar als dat 1x lukt, hang je ook minimaal 20x in de muur :')

ik zag mike bij Quarry Corner daar tussendoor vliegen .. :o
ik moet liften en een tikkie rem maar Mike leek hem wel volgas te nemen _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/df/Mount_Panorama_Circuit_Map_Overview.PNG

Griffin's bend kan ook heel hard, maar de Ferrari heeft er een handje van op het allerlaatst de kont opzij te zetten en dan hang je weer in de muur. Ben nog niet zo'n held dat ik dat wel ffies opvang :X

[ Voor 17% gewijzigd door Alfa Novanta op 21-05-2017 10:28 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oxigeon schreef op zondag 21 mei 2017 @ 00:41:
Kan het zijn dat een BMW Z4 veel sneller is dan een mc laren 650? Ik reed ongeveer 10 seconden langzamer dan de nummer 1 op Spa. Dat de nummer 1 een seconde of 5 sneller is ok. Maar 10 seconden vind ik toch wel veel
Als je Eau Rouge perfect neemt en direct op het gas kunt, scheelt dat gauw 5 seconden, je neemt dat allemaal mee het rechte stuk op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negnojneorej
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-10 20:09
Oxigeon schreef op zondag 21 mei 2017 @ 00:41:
Als het aan mij ligt is het andersom ;)
Ik rijd zelf altijd de Z4 in de GT3 (want crimineel geluid) maar dat is volgens mij niet gemiddeld genomen de snelste auto in de GT3 klasse.

Wat me op het volgende punt brengt en ik me al een tijdje afvraag, welke auto is nu gemiddeld het snelste ?
Dit zal zeker per circuit kunnen verschillen maar ik heb het gevoel dat in de regel de 650 toch wel de betere auto is hoor.

In de GTR2 tijd was de 550 Maranello in de regel de snelste bijvoorbeeld.

Wie kan daar iets zinnigs over zeggen ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Voor mij is Bathurst een onderstuur wenselijke baan. Uit mijn hoofd, mijn aanpassingen aan de Mclaren;
+ Front anti roll bar
- Rear anti roll bar (eventueel)
+/- Differentieel coast/power
++ Bump
+ Rebound
- Bandendruk (staat nog op kwalificatie stand)

Eventueel iets downforce achter bij plaatsen, maar dat gaat ten koste van straight line speed wat op dit circuit al gauw paar tienden gaat kosten.

Je wil absoluut niet in The Dipper dat de auto daar uitbreekt. Sta je gespind naar een blinde bocht (voor jouw en verkeer) te kijken. Vervolgens 15x steken benodigd of je banden oproken om er te keren. Voor een voorbijganger ook niet fijn om daar een auto te zien staan, je schrikt je vaak toch wel de pleuris.

Met iets meer onderstuur maakt het Bochten 6-10 wel uitdagend om die vol te kunnen pakken. In Quarry Corner hoef ik niet te remmen, maar kleine lift tbv balans is nog wel nodig. Bocht 8-10 kunnen in princiepe vol genomen worden, als je de auto vol op de curbs zet, maar IMO zeer nadelig voor "The Esses" waarbij ik dan veels te warme rechter banden heb.
Bocht 8-10 rem ik daar dan ook niet, maar wel even beetje vermogen en daarbij steering angle (onderstuur he ;) ) knijpen zodat ik de rechter banden niet oprook.

Bochten 11-14 zijn een ware kunst, meestal verstandig om vroeg (paar meter voor dat bord over de track) te remmen en de auto gewoon de bocht in te coasten. Als je genoeg trainingstijd tijd over hebt zou je het strakker op kunnen bouwen, maar is echt enorm tricky daar.

IMO zijn bochten 15+ weer redelijk simpel , met name met traction control. Bocht 17 auto van vol links vroeg naar rechts proberen te krijgen, zodat je zo recht mogelijk kan aanremmen voor 18.

Differentieel +/- omdat ik die nog voor "The Cutting" moet tunen. Daar wil de auto toch nogal makkelijk uitbreken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnnyV
Hans1990 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 10:46:
Voor mij is Bathurst een onderstuur wenselijke baan. Uit mijn hoofd, mijn aanpassingen aan de Mclaren;
+ Front anti roll bar
- Rear anti roll bar (eventueel)
+/- Differentieel coast/power
++ Bump
+ Rebound
- Bandendruk (staat nog op kwalificatie stand)
Ik heb zo een beetje al die dingen gedaan behalve bump en rebound, die snap ik nog niet :+
De rest begin ik wel een beetje te leren :9

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Laten we dat zo houden, want als je het wel gaat snappen ben je helemaal weg :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnnyV
Alfa90_Buttje schreef op zondag 21 mei 2017 @ 10:22:
[...]

Ja ik zag het .. maar bij jou gaan alle auto's sneller :+
Maar graag. Ik zie me het echt niet nadoen, maar we kunnen er altijd wat van leren. B)
Ik ben wel heel erg benieuwd naar de replay, die heb je toevallig niet bewaard zeker??
U vraagt, wij draaien:

YouTube: Ferrari 488 GT3 @ Bathurst PB 2:05.773 TV Cam
YouTube: Ferrari 488 GT3 @ Bathurst PB 2:05.773 Cockpit

Ik zie trouwens dat er nog wel wat foutjes in zitten, met beetje glijden enz. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Idd, ik zie ook nog wel een paar kleine foutjes, maar kan niet echt zien waar de verschillen hem nu zitten. Je top is wel duidelijk hoger met 287 vs 282 dus je zult met minder wing rijden .. helemaal knap dat ie dan niet onder je vandaan schiet!! Dus minder wing en toch stabiel zal over een hele ronde wel verschil maken :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
Alfa90_Buttje schreef op zondag 21 mei 2017 @ 12:48:
Idd, ik zie ook nog wel een paar kleine foutjes, maar kan niet echt zien waar de verschillen hem nu zitten. Je top is wel duidelijk hoger met 287 vs 282 dus je zult met minder wing rijden .. helemaal knap dat ie dan niet onder je vandaan schiet!! Dus minder wing en toch stabiel zal over een hele ronde wel verschil maken :o
Top is wel hoger maar dat ligt ook meer aan de gearing.
Kijk maar naar de power curve van de 488 GT3 en dan zal je zien dat het afstellen van de final drive en de 6de versnelling niet zo makkelijk is als bijvoorbeeld met de McLaren 650S GT3 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
Ik wou me nog inschrijven met de Nissan voor Bathurst. Zie alleen de link niet meer om in te schrijven.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsty
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-02-2021

bsty

Bart J

DutchDevil79 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 13:13:
Ik wou me nog inschrijven met de Nissan voor Bathurst. Zie alleen de link niet meer om in te schrijven.
http://www.assetto-corsa.nl/inschrijven/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
Wie is ar33 op t forum, ik kan t niet onthouden 😬

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
@-Sander- volgens mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Klopt als een bus :)

[ Voor 7% gewijzigd door -Sander- op 21-05-2017 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13:09
Blegh, wat een baan. Ik ben al blij als ik de auto de hele race kan heelhouden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negnojneorej
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-10 20:09
Heren admins,

Is het normaal dat als ik op de Server#1 inlog ik allerlei namen zien staan die niet online zijn ?
Ik zie bijvoorbeeld JohnnyV staan met 2:05

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:51

Hupske

AFCA

Gelukkig betekent nu voor mij dat als ik een muurtje raak dat ik nog in de 2:07/08 kan blijven rijden.

Zonet een rondje 2:06:544 gereden met omgevingstemperatuur van 17 graden. Met de race is het 1 graden warmer, dus het moet nog iets sneller kunnen dan.
Mijn racerondjes zit ik nu tussen de 2:07:500 - 2:08:500 dus dat gaat wel redelijk goed nu. Alleen het in een Endurance race, dus nog even gaat uitvogelen wat mijn banden strategie gaat worden.

Wanneer wordt er in server 1 de nieuwe DLC vanaf gehaald? Ik wil online natuurlijk ook een mooi plekje op de leaderbord krijgen :P

Overigens heb ik offline ook 2x een race gereden met 24 deelnemers, maar aub mensen, probeer in de eerste ronde nog niemand in te halen. Je rijd namelijk het eerste gedeelte tot aan de eerste scherpe bocht links om al zij aan zij. Daar kan niet een derde zich mee gaan bemoeien, want daar is totaal geen ruimte voor op de baan.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsty

bsty

Bart J

negnojneorej schreef op zondag 21 mei 2017 @ 14:59:
Heren admins,

Is het normaal dat als ik op de Server#1 inlog ik allerlei namen zien staan die niet online zijn ?
Ik zie bijvoorbeeld JohnnyV staan met 2:05
Ja dit is zo gekomen sinds de update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bsty

bsty

Bart J

@johnnyverhoeff Nette tijd kerel! Moet er morgen nog echt even voor gaan zitten zie ik al!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:57

Oxigeon

En zo is dat!

Alfa90_Buttje schreef op zondag 21 mei 2017 @ 10:35:
[...]

Als je Eau Rouge perfect neemt en direct op het gas kunt, scheelt dat gauw 5 seconden, je neemt dat allemaal mee het rechte stuk op
Ik zal op dit rechte stuk zeker een 2 seconden verliezen. Maar die gasten wat me daar voorbij komen blijf ik toch wel redelijk bij in het bochtige eerste gedeelte erna. Ergens moet ik dus idd tijd winnen bij eau rouge. Maar punt is dat je de rand niet mag raken als je naar links gaat het rechte stuk op. Want dan spin ik meestal. Maarja is een kwestie van oefenen

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Jeah een 2:06:343 gereden. Het kan nog steeds sneller. Snap er zelf ook niet altijd wat van, want denk telkens dat het niet meer beter kan, omdat ik toen al de beste lijn had. Blijkbaar blijft er ruimte over.

Overigens heb ik toch maar de laatste DLC aangeschaft. Dus mijn toptijd is al te vinden op de website :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Er zit een kans in dat ik er morgen niet bij kan zijn, er komt een kennis op bezoek die ik als een jaar niet gezien heb. Zal het even op tijd laten weten als ik toch niet mee kan doen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefiniteTmn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-09 09:32
Zou iemand misschien zijn gear ratio's willen delen (McLaren 650s)? Ik kom namelijk maar niet boven 278 km/u uit...
Alvast bedankt

i7 6700K, GTX 1070, 16GB DDR4 | Fanatec CSL Elite Base + LC, Thrustmaster TH8A, Oculus Rift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Dat kan toch wel sneller @Jurrr90 ? Anders zit je straks achter mij vast, wat niet positief is voor je resultaten in het kampioensschap :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrr90
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-08 12:48

Jurrr90

Capt_Buttons

Hupske schreef op zondag 21 mei 2017 @ 22:37:
Dat kan toch wel sneller @Jurrr90 ? Anders zit je straks achter mij vast, wat niet positief is voor je resultaten in het kampioensschap :+
Haha dat was met 15 laps fuel aan boord en op safe racepace zeg maar :P. Kijken hoe de bandjes het volhouden. Mijn hotlap laat ik je morgen in de qualy wel zien >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

@Jurrr90 Haha ben benieuwd. Vandaag een 02:06.191 gereden, staat wel tussen mijn tijden bij sessions, maar niet bij de lap records. Voor rest zitten onze tijden niet ver van elkaar af als ik onze long runs vergelijk.
Weet alleen nog niet wat voldoende fuel is. 52 moet voldoende zijn tot de eerste pitsstop denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PRM2D4
Misschien (geen) gek ideetje,....

Ik zie dat er nu al weer een aantal nieuwe mensen bij zijn gekomen en dat is alleen maar leuker en zo wordt het als maar groter.. dus die 2e server zit er denk wel aan te komen @phoentje ;)

MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRR.

ik lees wel bij de nieuwe leden dat er toch nog twijfel in zit of ze wel goed genoeg zijn en of ze wel 3 rondjes zonder spinnen kunnen rijden.. ik kan uit ervaring zeggen gewoon mee rijden, iedereen is zo begonnen en ja het is de 1e keer zweten maar na 100x zweet je nog steeds kan ik je melden, maar dan van inspanning haha,..

Dus misschien is het een idee om een trainings server te maken bij assetto-corsa.nl (ja ik weet het een 3e) maar hoorde van @johnnyverhoeff dat dit zo gepiept is ;) (lang leve teamspeak hehe)
En dan zouden we in die trainings server misschien een keer een soort van masterclass kunnen geven mits een ervaring rijder en dan weten we heus wie we bedoelen,.. dus de top 5 a 6 ofzo daar zin in heeft??
Of misschien dat ook andere rijders die wat vaker rijden op die server zo nu en dan inloggen en advies geven...

Het is maar een idee, want als iemand die amper online heeft geraced ineens mee gaat doen (wat natuurlijk de bedoeling is) met de ervaren groep kan dit straks onnodige frustraties opleveren.. en als we deze groep mensen nu beetje advies geven op de baan dan zullen ze sneller leren en lekker met de meeste mee kunnen crossen..

Daarbij snap ik heus dat er geoefend wordt in de practice op de baan van het kampioenschap, maar dan zijn de meeste toch bezig met hun setup voor de quali en de race en hebben ze minder oog en of tijd voor de nieuwelingen.. en op een trainings server kan je dus ook leren inhalen of wat dingen proberen zonder andere in de weg te zitten.

En om eerlijk te zijn kan ik zo nu en dan ook wel trainingsadvies gebruiken ;)

Maar goed het is maar een idee, wie deelt dit idee mede geef maar een reactie of een dikke duim en misschien dat we dan iemand lief moeten aankijken voor een trainings server..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
promise2die4 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 06:44:
Misschien (geen) gek ideetje,....

Ik zie dat er nu al weer een aantal nieuwe mensen bij zijn gekomen en dat is alleen maar leuker en zo wordt het als maar groter.. dus die 2e server zit er denk wel aan te komen @phoentje ;)

MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRR.

ik lees wel bij de nieuwe leden dat er toch nog twijfel in zit of ze wel goed genoeg zijn en of ze wel 3 rondjes zonder spinnen kunnen rijden.. ik kan uit ervaring zeggen gewoon mee rijden, iedereen is zo begonnen en ja het is de 1e keer zweten maar na 100x zweet je nog steeds kan ik je melden, maar dan van inspanning haha,..

Dus misschien is het een idee om een trainings server te maken bij assetto-corsa.nl (ja ik weet het een 3e) maar hoorde van @johnnyverhoeff dat dit zo gepiept is ;) (lang leve teamspeak hehe)
En dan zouden we in die trainings server misschien een keer een soort van masterclass kunnen geven mits een ervaring rijder en dan weten we heus wie we bedoelen,.. dus de top 5 a 6 ofzo daar zin in heeft??
Of misschien dat ook andere rijders die wat vaker rijden op die server zo nu en dan inloggen en advies geven...

Het is maar een idee, want als iemand die amper online heeft geraced ineens mee gaat doen (wat natuurlijk de bedoeling is) met de ervaren groep kan dit straks onnodige frustraties opleveren.. en als we deze groep mensen nu beetje advies geven op de baan dan zullen ze sneller leren en lekker met de meeste mee kunnen crossen..

Daarbij snap ik heus dat er geoefend wordt in de practice op de baan van het kampioenschap, maar dan zijn de meeste toch bezig met hun setup voor de quali en de race en hebben ze minder oog en of tijd voor de nieuwelingen.. en op een trainings server kan je dus ook leren inhalen of wat dingen proberen zonder andere in de weg te zitten.

En om eerlijk te zijn kan ik zo nu en dan ook wel trainingsadvies gebruiken ;)

Maar goed het is maar een idee, wie deelt dit idee mede geef maar een reactie of een dikke duim en misschien dat we dan iemand lief moeten aankijken voor een trainings server..
Tweede server draait al he. Dus die kan daar prima voor ingezet worden lijkt mij.
Verder een top idee hoor maar ik denk dat daar wel bijhoort dat als mensen nu al geen tijd hebben om te testen/rijden op de server vóór aanvang van de nieuwe week race betwijfel ik of dit wel gebeurt als je een server hiervoor inzet?
Als je het meer bedoelt voor de mensen die al veel rijden wellicht en daar mini wedstrijden te verrijden ben ik helemaal voor! Dit lijkt mij zelf ook wel wat. Kleine 6 lap sprint races ingesteld op de race die daar de week erna verreden wordt ?
Want als je geen races rijd ga je ook niet wennen denk ik. Maar inderdaad ik ook kan wel wat kennis opbouwen met name de setups en wat te doen bij welk gevoel...

Verders.. de lijst voor vanavond @ Bathurst!
Mooie opkomst weer! En ik wil nogmaals met nadruk melden dat het niet te bedoeling is om de race in ronde 1 te winnen. Dit is een ontzettend moeilijke baan om in te halen dus prikke prak hem niet in bocht 1 er direct tussen omdat je denkt dat daar een gaatje is want de kans is groot dat de persoon naast je gewoon gaat insturen en ze lijn aanhoud.
Respecteer je kwalificatie positie gewoon en de persoon voor EN achter je dan wordt het vanavond een onwijs toffe endurance!

Tot vanavond

Rene Vos
Bas Berkhout
JohnnyV
Alfa90_Buttje
Ivo de Groot
Dennis Krol
Jur Verlouw
PTR83
Tha Real Slim Shady
ar33
Bart Jansen
Alexander de Loor
Mike Bult
gertje
Xander Stuffel
Ricardo Smits
Benny Ramaekers
Jeroen Jongen
Eric Rozestraten. Nickname: Intrepid
Peter Kaijen
DefiniteTmn
HAT
Jos_theboss
Robbert de Rooij
Hanziater

[ Voor 67% gewijzigd door phoentje op 22-05-2017 07:38 ]

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PRM2D4
@phoentje Die 2e server was toch voor het kampioenschap??

Maar goed een mini wedstrijd elke week een andere baan is ook zeker wel een optie.
Het gaat mij er om dat de nieuwe leden leren om online te rijden tussen de rest.
En zo dus leren hoe het er aan toegaat want nogmaals... als je straks met 24 man de baan op gaat is het wel fijn als we de eerste bocht door komen en de nieuwe leden ook beetje gewend zijn..

Maar als het mini wedstrijden zijn dan zullen de ouwe garde om het zo te noemen ook heus mee doen en zo leren we allemaal.. en aangezien het geen kamioenschap is zal er minder druk opliggen.

Maar goed kijk maar.. het was maar een idee, maar denk wel dat we er allemaal profijt van zullen hebben.. En het is ook leuk dat als je maandag niet kan je dan toch even een minirace mee kan doen van 10 a 12 rondjes i.p.v. een endurance...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
promise2die4 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 07:43:
@phoentje Die 2e server was toch voor het kampioenschap??

Maar goed een mini wedstrijd elke week een andere baan is ook zeker wel een optie.
Het gaat mij er om dat de nieuwe leden leren om online te rijden tussen de rest.
En zo dus leren hoe het er aan toegaat want nogmaals... als je straks met 24 man de baan op gaat is het wel fijn als we de eerste bocht door komen en de nieuwe leden ook beetje gewend zijn..

Maar als het mini wedstrijden zijn dan zullen de ouwe garde om het zo te noemen ook heus mee doen en zo leren we allemaal.. en aangezien het geen kamioenschap is zal er minder druk opliggen.

Maar goed kijk maar.. het was maar een idee, maar denk wel dat we er allemaal profijt van zullen hebben.. En het is ook leuk dat als je maandag niet kan je dan toch even een minirace mee kan doen van 10 a 12 rondjes i.p.v. een endurance...
Ja maar zo ver zijn we nog niet 8)7
Is opzich nog niet nodig. En als de server maar klaar staat op de race avond voor bijv. t kampioenschap dan kan die prima de hele week als oefen server draaien. :)
Verschillende tracks is een top idee ook.
Denk dat we ook met damage kunnen spelen daar. Hoger zetten om de ernst van crashes te schalen :o

[ Voor 5% gewijzigd door phoentje op 22-05-2017 07:55 ]

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzard

bazzard

Bas

En is het een idee om server #1 ook aan te passen naar 60 min practice, 30 min quali, paar ronden race?
Het maakt niet uit in welke sessie je rijd, je kunt altijd oefen en als je dan met een paar man op de baan bent kun je ook uitkijken naar iets leuks. Alleen maar oefen rondes rijden wordt ook zo saai op een gegeven moment. :+

In ieder geval tot vanavond, en laten we hopen dat de sleepwagens een rustige avond hebben. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door bazzard op 22-05-2017 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsty

bsty

Bart J

bazzard schreef op maandag 22 mei 2017 @ 08:12:
En is het een idee om server #1 ook aan te passen naar 60 min practice, 30 min quali, paar ronden race?
In mijn ogen niet echt slim. Als je lekker aan je setup bezig bent en een aantal dingen wil testen is het niet handig als er een race aankomt. Tijdens een race kan je ook niet ongestraft aan een setup werken, omdat wanneer je je reset naar de pits je een tijdstraf krijgt waarin je even niets kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooien101
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-03-2022

gooien101

aka. Tha Real Slim Shady

gooien101 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 11:29:
Ik kan helaas niet meer meedoen maandag, bij deze meld ik me af, succes iedereen!
Om verwarring te voorkomen, ik kan er helaas niet bij zijn vanavond, ik zie dat ik wel nog op de lijst sta dus vandaar :)

Volgende week zal ik er weer wel zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayeos72
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 01-11-2023

Kayeos72

~ Peter~

Ik zou ook wel een tweede oefen/race server willen.

Chaos is just stuff, which hasn't been sorted yet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
bazzard schreef op maandag 22 mei 2017 @ 08:12:
Het maakt niet uit in welke sessie je rijd, je kunt altijd oefen en als je dan met een paar man op de baan bent kun je ook uitkijken naar iets leuks. Alleen maar oefen rondes rijden wordt ook zo saai op een gegeven moment. :+

In ieder geval tot vanavond, en laten we hopen dat de sleepwagens een rustige avond hebben. ;)
Goeie. Ga ik doen. Dat is voor het oefenen namelijk helemaal zo gek nog niet. Ook in race modus kun je oefenen als je dat zou willen. Na vanavond hebben we in het GT3 kampioenschap alleen nog Vallelnga op het programma. Die zal ik dan alvast na vanavond zo instellen.

Daarna beginnen we met een nieuw ontwerp. De Exos ;)
Hierin zijn echter een heleboel wijzigingen meegenomen. Introductie van een mooie sync tool van Johnny tot aan het wijzigen in puntentellingen. Inzet 2e server etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maarreuh ... even serieus ... we hebben eerder met de GT3 Bathurst aan gedaan, en toen hebben we een toffe race gereden en was mijn PB 2:08:8xx :)

.. en nu heb ik er al 1,2 vanaf gereden 2:07:6xx :*) maar de snelsten rijden gewoon doodleuk een 2:04 !!
Ik dacht dat in onderhand wat beter ging rijden, maar het gat lijkt juist groter te worden ..

En dat merk ik ook aan RSR .. tegenwoordig moet ik 100-102% tijden rijden waar 104% onlangs nog snel was.

Er wordt serieus hard gereden hierzo!! :o

[ Voor 17% gewijzigd door Alfa Novanta op 22-05-2017 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzard

bazzard

Bas

bsty schreef op maandag 22 mei 2017 @ 09:51:
[...]

In mijn ogen niet echt slim. Als je lekker aan je setup bezig bent en een aantal dingen wil testen is het niet handig als er een race aankomt. Tijdens een race kan je ook niet ongestraft aan een setup werken, omdat wanneer je je reset naar de pits je een tijdstraf krijgt waarin je even niets kunt doen.
Race hoeft geen uren te duren misschien een paar rondes. Meer het oefenen van de start, en even close achter elkaar. Misschien 4 a 5 rondes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRM2D4
phoentje schreef op maandag 22 mei 2017 @ 07:54:
[...]

Ja maar zo ver zijn we nog niet 8)7
Is opzich nog niet nodig. En als de server maar klaar staat op de race avond voor bijv. t kampioenschap dan kan die prima de hele week als oefen server draaien. :)
Verschillende tracks is een top idee ook.
Denk dat we ook met damage kunnen spelen daar. Hoger zetten om de ernst van crashes te schalen :o
Ja bijvoorbeeld en die damage is zeker een goede.. ik zeg doen haha 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobopalmtree
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-01 00:27
Korte races van enkele rondjes lijkt me nuttig om de start te oefenen. Best heb je dan wel iedereen in de server. Misschien kan je dit onderdeel maken van het kampioenschap door het af en toe op een maandagavond in te plannen. Als je dan elke deelnemer van die practice sessie enkele punten cadeau geeft, is er vast een goeie opkomst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

We gaan iig geen herstart doen als veel ongelukken gebeuren in de eerste ronde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-01 00:27
Herstarts zou ik ook niet doen want daar is altijd wel iemand de dupe van. Wat in een volgend kampioenschap wel leuk kan zijn is dat je een safety car hebt als er iets grondig misloopt. Zo kan het veld wel terug wat bij elkaar komen en kan de rest van de race nog spannend zijn. Weet niet hoe handig dit te organiseren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-10 15:46
ben bang dat je dan een human driver in de safety car moet zetten die (misschien soms voor niks) de hele avond beschikbaar is.

Zou dan ook wel pleiten voor een opwarmronde achter de safety car, zodat diegene ook wat te doen heeft

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Riqy schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:05:
ben bang dat je dan een human driver in de safety car moet zetten die (misschien soms voor niks) de hele avond beschikbaar is.

Zou dan ook wel pleiten voor een opwarmronde achter de safety car, zodat diegene ook wat te doen heeft
Kan dat dan? Wel cool om dat te doen. Als een Bernd over het circuit banjeren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Ja volgens mij moet je dan gewoon een audi R8 safety car (of andere auto naar keuze) als auto aan iemand zijn login koppelen, heb dit online wel eens gezien volgens mij

Misschien zouden we dit eens moeten testen als we dit willen gebruiken

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Inderdaad, ik bedacht mij van het weekend dat race sims wat betreft gele vlaggen / full course yellow / SC eigenlijk nog niet zover zijn gekomen de laatste 10 jaar.
Maar vaak voor online races niet echt nodig, omdat een auto die niet meer kan rijden vaak retired naar pits. Problem solved.

Er zal dan inderdaad wel 1 iemand zich moeten opofferen (en een slot bezet houden!) om dat te doen. Tevens zou die eigenlijk als 'wedstrijdleiding' moeten fungeren wanneer er een crash is, hij de pits uit kan rijden en aan iedereen kenbaar kan maken dat er een SC is. Gegeven de tools beschikbaar in AC, lijkt mij dat enorm lastig om te doen.

In ons geval rijden we met (extreem) lage damage, dus hetgeen dat echt grondig kan misgaan, is dat dat er een touche is geweest (kan gebeuren met close racing), maar vervolgens andere mensen daar weer op in rijden. Ofwel omdat ze geen kant op konden, of omdat mensen niet netjes de baan weer oprijden. Eerst rustig parallel naast de baan en dan 'invoegen', zodat iedereen de situatie kan overzien.

[ Voor 33% gewijzigd door Hans1990 op 22-05-2017 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrr90

Jurrr90

Capt_Buttons

Ik zie het nut er niet van. SC is normaal voor het opruimen van een crash oid. In AC druk je gewoon op esc en ga je terug naar pit. Lijkt me een hoop gedoe met 0 effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Jurrr90 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:14:
Ik zie het nut er niet van. SC is normaal voor het opruimen van een crash oid. In AC druk je gewoon op esc en ga je terug naar pit. Lijkt me een hoop gedoe met 0 effect.
Mee eens, maar voor de leuk is het als extra wel grappig om het erbij te doen

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Jurrr90 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:14:
Sta je dan niet al gelijk op 1 ronde achterstand, omdat die ronde niet geteld wordt? Tevens krijg je er dan ook nog een penalty van enkele seconden bij.

En vandaag, als de nummer 4 en 5 dwars staan op de baan, dan is nummer 1,2,3 rustig een halve minuut er vandoor en zit de rest erachter met banden die volledig afgekoeld zijn omdat ze er niet langs kunnen. Ook niet helemaal wenselijk. :+

[ Voor 21% gewijzigd door Hupske op 22-05-2017 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-09 19:44

Shva

aka Jos_theboss

Gele vlag gaat toch wel aan als iemand even stil staat op de baan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gooien101
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-03-2022

gooien101

aka. Tha Real Slim Shady

Klopt, maar overtaking kan nog wel terwijl er een gele vlag is, terwijl dit in een echte race niet mag. Ik heb begrepen dat hier een App voor is maar het probleem is dat je dan de drempel (te) hoog maakt voor nieuwe mensen om mee te doen.

Het lijkt me dan ook geen goed idee om dit te gaan gebruiken, aangezien ik bang ben dat we dan een herhaling van ers (?) kunnen krijgen.

[ Voor 22% gewijzigd door gooien101 op 22-05-2017 13:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FightingAce
Een echte safety car lijkt me erg overdreven, uiteindelijk moet het allemaal wel leuk blijven imo. Als we willen dat gele beter opgevolg worden lijkt me de virtual safety car app de een tijdje terug werd getoond hier wel een aardige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Helaas ik moet mijn plekje helaas afstaan voor vanavond :-( bezoek blijft toch langer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
;w
gooien101 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:27:

... aangezien ik bang ben dat we dan een herhaling van ers (?) kunnen krijgen.
ik zat er op te wachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shva schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:19:
Gele vlag gaat toch wel aan als iemand even stil staat op naast de baan?
ik denk dat je er eerst af moet gaan .. er staat mij iets van bij dat als ik een gele vlag krijg, ik 9 vd 10x even verderop een dikke stofwolk zie

dat soort dingen weet je als je zo vaak van achter komen moet 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Alfa Novanta op 22-05-2017 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRM2D4
-Sander- schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:09:
[...]

Kan dat dan? Wel cool om dat te doen. Als een Bernd over het circuit banjeren 8)
Ja dat kan zeker een safety car is kwestie van auto erin en koppelen aan iemand...

Maar zoals ik ooit eerder aangaf je hebt ook een virtual safety car met displays naast de baan 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjmbult
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-09 19:38

mjmbult

Mike

phoentje schreef op maandag 22 mei 2017 @ 10:40:
[...]

Goeie. Ga ik doen. Dat is voor het oefenen namelijk helemaal zo gek nog niet. Ook in race modus kun je oefenen als je dat zou willen. Na vanavond hebben we in het GT3 kampioenschap alleen nog Vallelnga op het programma. Die zal ik dan alvast na vanavond zo instellen.

Daarna beginnen we met een nieuw ontwerp. De Exos ;)
Hierin zijn echter een heleboel wijzigingen meegenomen. Introductie van een mooie sync tool van Johnny tot aan het wijzigen in puntentellingen. Inzet 2e server etc.
En vergeet de Skinpack niet!

https://twitch.tv/madmikeplays

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRM2D4
Wordt het alleen de exos.. of komt er toch nog iets bij voor gt2 of iets??

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Volgens mij heb ik een bug in ptracker gevonden :+ :+ :+

ptracker

Jump starts in race worden dus ook als 'geldige' PB ronde tijd gerekend.

Shit, nu heb ik serieus mijn split tijd verkloot :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV
Hans1990 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:56:
Volgens mij heb ik een bug in ptracker gevonden :+ :+ :+

[afbeelding]

Jump starts in race worden dus ook als 'geldige' PB ronde tijd gerekend.

Shit, nu heb ik serieus mijn split tijd verkloot :p
op mediums ook echt 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjmbult
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-09 19:38

mjmbult

Mike

promise2die4 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:11:
Wordt het alleen de exos.. of komt er toch nog iets bij voor gt2 of iets??
Voorlopig eerst alleen exos

https://twitch.tv/madmikeplays

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRM2D4
mjmbult schreef op maandag 22 mei 2017 @ 18:02:
[...]

Voorlopig eerst alleen exos
Endurance met de exos.. hmmmmm

Wel een kut bak maar goed het zij zo.. haha..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Even een rondje met die Exos gedaan, ben blij dat ik na dit kampioenschap geen mogelijkheid meer heb om op maandagavond mee te doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Ik moet em afzeggen voor vanavond, helaas andere plannen die wat roet in de uitlaat gooien

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
als die lui voorin nou wat anders hadden, zo wordt het wel erg rustig in de achterhoede ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dissidend
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:21
@Alfa90_Buttje

Misschien heb je geluk..... :P
Nog onderweg naar huis, hopelijk op tijd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard

bazzard

Bas

De Audi wordt nog even door de wasstraat gehaald om zo schoon de muren in te gaan.

Dit alles kan natuurlijk rond 20:00 live bekeken worden via: https://www.twitch.tv/underctrlnl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jiltjes
  • Laatst online: 06-12-2024

Jiltjes

Boeh! Schrok je?

Voor morgen alvast de aankondiging:

Audi TT Cup

Afbeeldingslocatie: http://gthq.nl/media/kunena/attachments/395/TTCuplogo.JPG

Tracks en data:
Barcelona GP (ES) - 23 mei 2017
24h Nürburgring (D) - 30 mei 2017
Brands Hatch GP (GB) - 6 juni 2017
Zandvoort (NL) - 13 juni 2017
Nürburgring (D) - 20 juni 2017
Red Bull Ring Spielberg (A) - 27 juni 2017
Spa Franchorchamps (BE) - 4 juli 2017

Ingredienten:
- qualy: 15 minuten
- race 2 x 25 min
- stock setup - Brake Balance en Brandstof wel instelbaar
- 2de race omgekeerde startopstelling

Tijden:
Lounge open: 19.30 uur
Kwalificatie: 20.15 uur
Race 1: 20.30 uur
Race 2: 20.55 uur

Tips:
P2P knop zit verstopt onder de KERS.
15 keer per race te gebruiken, levert een boost van 30 pk voor de duur van enkele seconden.
Aan de zijkant van de auto's staat hoeveel P2P zij nog ter beschikking hebben. Bij jezelf staat het in je dashboard.

Oefen server
De oefenserver is Minorated AB en open lobby en staat aan vanaf de woensdag vóór de geplande race. Iedereen kan joinen. De races zijn kort om zo aan te spreken bij het grotere publiek.

Race server
Deze server is Minorated AB en zal wachtwoord beveiligd zijn met het wachtwoord GTHQ.

(voice) Chat:
We zitten op Discord: discord.gg/BAsatDy

[ Voor 14% gewijzigd door Jiltjes op 22-05-2017 20:48 ]

i5 4590 | 16GB | GTX960 | Win10 | T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayeos72
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 01-11-2023

Kayeos72

~ Peter~

Toppie, echt een vette bak! Met dito geluid

Chaos is just stuff, which hasn't been sorted yet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Hoe is het mogelijk dat er zoveel invalid laps zijn gereden tijdens de race? In de practice kreeg je namelijk bijna geen melding van invalid lap als je het muurtje net aan tikte.

[ Voor 40% gewijzigd door Hupske op 22-05-2017 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

Zo dat was eindelijk weer eens een goede race van mij kant. Ik had dan wel de snelheid niet, maar ik maakte maar 1 fout wat niet tegenviel aangezien ik vanmiddag ineens last kreeg van een bibberend ooglid. Tijdens de race langs alle ongelukken kunnen gaan zonder problemen. En kon daarna lekker die mensen nog even ophouden als ze er weer voorbij wilden. :) Ik heb volgens mij ook maar 1 klein tikje gevoeld bij al die inhaalacties dus iedereen die mij ingehaald heeft, proficiat. *O*

Zoals sommige van jullie al hebben gemerkt had ik vooral moeite met aanremmen, geen idee waarom jullie zoveel later als ik konden remmen. Maar ik wilde de strijd ook niet te moeilijk maken door elke keer de binnenkant te blokkeren.

Dus misschien morgen nog effe de TT uitlaten. En daarna weer door naar Vallunga.
Hupske schreef op maandag 22 mei 2017 @ 21:51:
Hoe is het mogelijk dat er zoveel invalid laps zijn gereden tijdens de race?
Ik denk dat elke keer dat je een gele vlag scoort dat de lap invalid wordt. En in sommige bochten komt de gele vlag al als je het gras raakt.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Ik had wel een goede race uiteindelijk.

Mijn start was opzich gewoon goed en heb denk ik niemand in de weg gezeten in de eerste bocht.
Vanaf toen zat ik al snel achter Jur.
Kon hem redelijk goed volgen. Tussendoor nog Mike? ingehaald waar ik het idee had dat hij mij net een tikje gaf, doordat we allebei een andere lijn hadden.

Daarna eenzaam achter Jur aangereden. Hij was net iets sneller, dus dat gat werd wat groter en volgens mij zat Alexander achter mij, die op zijn beurt weer langzamer was dan ik.

Zelf nog 2 keer dom in een spin gekomen, maar had allemaal geen gevolgen, want het was leeg voor mij en achter mij :+ P6 al met al een goed resultaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsty

bsty

Bart J

Hupske schreef op maandag 22 mei 2017 @ 21:51:
Hoe is het mogelijk dat er zoveel invalid laps zijn gereden tijdens de race? In de practice kreeg je namelijk bijna geen melding van invalid lap als je het muurtje net aan tikte.
De muur aantikken betekent ook al meteen dat je lap invalid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAT_W
Wat een race weer vandaag. Goede qually, maar dan moet je de pitstopstrategie bepalen en kies je voor 15 liter ipv 15 laps. Dus 3 pitstops in totaal, aaaaaaaaahhhhhhhhh......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jurrr90

Jurrr90

Capt_Buttons

HAT_W schreef op maandag 22 mei 2017 @ 23:19:
Wat een race weer vandaag. Goede qually, maar dan moet je de pitstopstrategie bepalen en kies je voor 15 liter ipv 15 laps. Dus 3 pitstops in totaal, aaaaaaaaahhhhhhhhh......
Haha ja wij dachten al zoiets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnnyV
Was een mooie race heren !

De incidenten die ik gezien heb, werden goed afgehandeld en ook de blauwe vlaggen werden netjes gerespecteerd _/-\o_

Ik had een slechte start en Bart een goede en dus zat ie al voor me na de 1ste bocht.
Daarna geen enkele keer meer een gaatje gezien :'(

In de eerste ronde op de berg zat ik al haast haaks in de muur, maar net kunnen opvangen gelukkig.
Voor de rest geen echte fouten meer gemaakt :*)

Hier de compilatie met wat leuke momenten:

O ja: deze mod van bathurst heeft maar 1 TV camera, dus elke bocht is uit dezelfde hoek ne er wordt erg veel ingezoomd op de auto wat wel jammer is :|

[YouTube: https://youtu.be/ObobdKUFQAo]

[ Voor 12% gewijzigd door JohnnyV op 23-05-2017 00:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzard

bazzard

Bas

Zo ben weer wat afgekoeld. Conclusie van gisteren is dat de baan mij nog steeds niet ligt. Eigenlijk gisteren maar 2 crashes gehad, eerste door dat iemand spinde maar kon deze niet goed ontwijken, ging het gras in en verloor de controle. De tweede keer was me eigen fout.
Dat het zo weinig fout ging kwam voornamelijk omdat ik de wagen in opa stand had gezet in de hoop dat ik met constant rijden misschien nog iets kon winnen...

Daarbij ook nog even mijn excuses voor het gemopper over ts

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wil iemand de cr file van gister uploaden? De mijne werd overschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

Assetto-Corsa.nl - GT3 Kampioenschap

Afbeeldingslocatie: http://www.assetto-corsa.nl/wp-content/uploads/2017/05/Tweakers-Sprintrace-GT3_VALLELUNGA.jpg

Maandag 29-05-2017 - Vallelunga Sprint Race

Event & Time schedule

19.30 | Practice
20.00 | Qualify
20.30 | Race

Inschrijven t/m Zondag 28 mei - 12.00uur

Host Settings

• Server name: Assetto-Corsa.nl | Tweakers Racing Community

• Server password: tweakers

Teamspeak

• Address: teamspeak.assetto-corsa.nl
  • Password: tweakers

Extra info:

• Let op! Indien je al in een andere race binnen het kampioenschap hebt meegedaan is de auto keuze dus niet meer mogelijk!
  • Personen die zich nieuw inschrijven en dus nog niet meegedaan hebben binnen het kampioenschap komen uiteraard automatisch op de reserve lijst indien iemand zich aanmeld die al eerder heeft meegedaan
  • http://steamcommunity.com/groups/acSimRacing Wordt lid van de Steam Community!
  • (SIM) RACING RULES http://www.minorating.com/Rules

[ Voor 3% gewijzigd door phoentje op 23-05-2017 08:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HAT_W
Jurrr90 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 23:31:
[...]

Haha ja wij dachten al zoiets
Bij de 3e pitstop was mijn benzine al op voordat ik de pitentry bereikt had, toen half door het gras, koppeling in en hopen dat ik mijn box haalde wat ook nog lukte :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
Dat was goed zweten gisteravond. Voor lange tijd was het een spannende race voor me. Ik kwam goed de eerste bochten door en kon, op een millimeter na oid, de gespinde wagens op de berg ontwijken (ik ben die blauwe Nissan die er net tussendoor glipt). Later waren er voor mij wat schermutselingen in de chicane na het rechte stuk waardoor ik weer een paar plaatsjes kon opschuiven. Hierna reed gertje niet ver achter mij en ik had niet genoeg pace om Dennis bij te houden. Gertje bleef dicht achter me rijden, maar is volgens mij nooit dichter genaderd dan 0.7 s, ondanks dat hij toch zeker sneller was. Gelukkig stond de schade maar op 20%, want ik heb toch een aantal keer hard de muren aangetikt, zeker aan het einde van de eerste stint toen de banden minder werden.

Gertje dook achter mij de pits in en ik kon em daar voor blijven. Dus in de tweede stint ging het spel vrolijk verder. Op een gegeven moment begonnen we in te lopen op Alfa, die op een ronde achterstand reed. Hij liet ons er langs in de tweede bocht. Ik kwam er goed langs, maar gertje niet. Ik vermoed dat hij hierna zijn ritme kwijt was, want daarna viel hij steeds verder weg en werd later nog ingehaald door Robbert. Ik lag daar ver genoeg voor om niet meer onder druk te staan. Paar rondes voor het einde maakte Dennis nog wel een fout waardoor ik weer dichtbij kwam, maar hij liep helaas snel weer uit. Uiteindelijk rustig naar plaats 7 kunnen rijden :) .

Hoewel goed voor mij, baal ik wel van het wegvallen van gertje. Alfa, het was mijn inziens onnodig om te wachten tot bocht 2. Terecht dat je ons er nog niet op de backstraight langs liet ondanks mijn verzoek, we waren nog ver achter je, maar op het eerste rechte stuk heb je alle tijd gehad om zonder veel tijdverlies ons er makkelijk langs te laten. We liepen snel in, waren in gevecht en jij had niemand in de buurt zitten. Nu compliceerde je de situatie terwiijl dat helemaal niet nodig was. Maar ik hoor graag van jou en gertje hoe jullie de situatie ervaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrr90

Jurrr90

Capt_Buttons

johnnyverhoeff schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 00:21:
Was een mooie race heren !

De incidenten die ik gezien heb, werden goed afgehandeld en ook de blauwe vlaggen werden netjes gerespecteerd _/-\o_

[video]
Behalve op 9:30 in je filmpje? :?
Pagina: 1 ... 38 ... 129 Laatste