Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Jurrr90 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:30:
[...]

Behalve op 9:30 in je filmpje? :?
Ja behalve die :+
Zal wel een foutje geweest zijn met te laat remmen oid.

[ Voor 14% gewijzigd door JohnnyV op 23-05-2017 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
HAT_W schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 08:39:
[...]

Bij de 3e pitstop was mijn benzine al op voordat ik de pitentry bereikt had, toen half door het gras, koppeling in en hopen dat ik mijn box haalde wat ook nog lukte :F
Jammer man, kwam net voor je de ronde langs... had gehoopt op een mooie battle met je. Je was duidelijk sneller in het laatste stuk. De heuvel op had de 650 van mij denk ik net wat voordeel. Maar volgens mij had je aardig wat damage opgelopen na een paar keer kussen van de muur :( ?

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAT_W
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-05-2021
phoentje schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:46:
[...]

Jammer man, kwam net voor je de ronde langs... had gehoopt op een mooie battle met je. Je was duidelijk sneller in het laatste stuk. De heuvel op had de 650 van mij denk ik net wat voordeel. Maar volgens mij had je aardig wat damage opgelopen na een paar keer kussen van de muur :( ?
Klopt, bergop en bergaf kroop ik weer naar je achterbumper. Bovenin was jij weer sneller. Jammer, had inderdaad een mooie battle kunnen worden als ik niet zo dom was geweest om te weining benzine mee te nemen. Dan had ik voor Robbert kunnen eindigen, maar dat is achteraf. Achteraf is het mooi wonen :+ Maandag weer nieuwe ronden, nieuwe kansen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohnnyV
Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 07:35:
Wil iemand de cr file van gister uploaden? De mijne werd overschreven.
Voor iedereen die de replay niet (meer) hebben:
https://we.tl/CYcf2ERLTe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shva
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-09 19:44

Shva

aka Jos_theboss

Jurrr90 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:30:
[...]

Behalve op 9:30 in je filmpje? :?

:+

[ Voor 11% gewijzigd door Shva op 23-05-2017 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:17
johnnyverhoeff schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:33:
[...]

Ja behalve die :+
Zal wel een foutje geweest zijn met te laat remmen oid.
Ja klopt, dat was uiteraard niet de bedoeling, zat al maximaal links maar remde te laat, hoopte dat ie nog iets ruimte voor me laten zou, maar hij kwam al naar binnen ... excuus @Shva :'(

en ook aan die 3 die vol op mij knalden toen ik hem bovenaan kwijtraakte.
Deze setup was niet ideaal dus bovenin was het een beetje zoeken.

Zondagavond had ik weer willen oefenen/testen maar Windows kwam met de Creator's update en dat duurde al met al zo lang, dat er van rijden niets meer kwam. Gisteravond zou ik ook op tijd gaan oefenen, maar was mijn ATI driver weer aan het klieren met knipperend beeld, dus vlak voor de race nog gauw driver schoon verwijderd en opnieuw geïnstalleerd .. maar toen moesten we al haast kwalificeren.

al met al een race om snel te vergeten ..
ik liep vanmorgen nog met een kater van hier tot tokyo na die torpedoaanval van René :'(
35 seconden in de grindbak staan klieren en iedereen weer voorbij zien komen .. banden die 2000 graden waren .. 3 ronden met dichtgeknepen billen moeten rijden en rembalans maximaal op voor.

ik zit er sterk aan te denken om er maar mee te kappen. Er wordt zo keihard gereden vooraan, daar kom ik met de Ferrari niet aan zonder grondig testwerk. En dan de pech steeds .. gister ook weer 3/4 race troosteloos op 17e plek rondgereden en door 9 man laten lappen, terwijl ik een SUPER start had, en uit de problemen bleef en al 12e lag?
Zo naar de race toe komt er ondertussen zóveel stress bij kijken dat het geen leuke bezigheid meer is.

Als er een apart(e) server/kampioenschap komt voor de mindere goden, dan sluit ik me daar wel bij aan, dan rij ik jullie ook niet in de weg.

[ Voor 60% gewijzigd door Alfa Novanta op 23-05-2017 19:36 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:20:
[...]

Ja klopt, dat was uiteraard niet de bedoeling, zat helemaal links maar remde te laat, hoopte dat je nog iets ruimte voor me laten zou, maar je kwam naar binnen ... excuus Jos :'(

en ook aan die 3 die vol op mij knalden toen ik hem bovenaan kwijtraakte.
Deze setup was niet ideaal dus bovenin was het een beetje zoeken.

Zondagavond had ik weer willen oefenen/testen maar Windows kwam met de Creator's update en dat duurde al met al zo lang, dat er van rijden niets meer kwam. Gisteravond zou ik ook op tijd gaan oefenen, maar was mijn ATI driver weer aan het klieren met knipperend beeld, dus vlak voor de race nog gauw driver schoon verwijderd en opnieuw geïnstalleerd .. maar toen moesten we al haast kwalificeren.

al met al een race om snel te vergeten ..
ik liep vanmorgen nog met een kater van hier tot tokyo na die torpedoaanval van René :'(
35 seconden in de grindbak staan klieren en iedereen weer voorbij zien komen .. banden die 2000 graden waren .. 3 ronden met dichtgeknepen billen moeten rijden en rembalans maximaal op voor.

ik zit er sterk aan te denken om er maar mee te kappen. Er wordt zo keihard gereden vooraan, daar kom ik met de Ferrari niet aan zonder grondig testwerk. En dan de pech steeds .. gister ook weer 3/4 race troosteloos op 17e plek rondgereden en door 9 man laten lappen, terwijl ik een SUPER start had, en uit de problemen bleef en al 12e lag?
Zo naar de race toe komt er ondertussen zóveel stress bij kijken dat het geen leuke bezigheid meer is.

Als er een apart(e) server/kampioenschap komt voor de mindere goden, dan sluit ik me daar wel bij aan, dan rij ik jullie ook niet in de weg.

Snap ik maar zou zonde zijn he, iedereen is welkom. Verder gaan we straks met een gelijkwaardige auto rijden dus daar is die afhankelijkheid van type GT3 ook weg. Ook het soorten banen zal anders zijn. Breder, groter etc.
De aanpak zal anders zijn waardoor we hopen minder raceincidenten te krijgen.
Ik zou zeggen sluit nog even aan en kijk dan even verder?
Voor nu is het gewoon zo divers dat er ongelijkheid is tussen de autos op de diverse banen. Dan is de 1 beter en dan de ander weer.
Heb nog even terug gekeken maar ik kwam dus inderdaad in het gras terecht en er was geen houden meer aan toen Jeroen m binnendoor stak... t was een lancering naar Mars... 8)7

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Ja zo voelde het ook ja .. ben nog nóóit zo keihard eraf gestuiterd! Snap ook wel dat je het niet met opzet deed, maar dit is de zoveelste verprutste race. En met alle respect(!!), na zo'n debacle ga ik echt niet meer de race uitrijden. Dan is het gewoon klaar. Het is een spelletje en moet leuk blijven en ik was tot 01:00 nog opgefokt en teleurgesteld. Vrouwlief is er onderhand ook flink de dupe van dat ik nu gewoon met mijzelf de afspraak maak rijden zolang het leuk en zinvol is, maar als het roemloos rondmodderen is zonder uitzicht op verbetering dan haak ik af. Sorry.

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-10 15:46
Ik snap je frustratie, heb dat zelf ook gehad de laatste paar races. Voor mij was hierdoor gister ook de keus snel gemaakt toen een maatje van me vroeg of ik mee wilde gaan mountainbiken.

Ik heb voor mezelf wel zoiets: ik blijft wel hangen en rijdt (zo goed en kwaad als het gaat) wel mee en ben wel erg benieuwd wat het volgende seizoen gaat brengen.

Ik zou er wel voor zijn om de races niet iedere week te hebben, zodat je meer tijd hebt om te oefenen...

[ Voor 0% gewijzigd door Riqy op 23-05-2017 14:16 . Reden: typo ]

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-10 13:09
phoentje schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:47:
[...]

Snap ik maar zou zonde zijn he, iedereen is welkom. Verder gaan we straks met een gelijkwaardige auto rijden dus daar is die afhankelijkheid van type GT3 ook weg. Ook het soorten banen zal anders zijn. Breder, groter etc.
De aanpak zal anders zijn waardoor we hopen minder raceincidenten te krijgen.
Ik zou zeggen sluit nog even aan en kijk dan even verder?
Voor nu is het gewoon zo divers dat er ongelijkheid is tussen de autos op de diverse banen. Dan is de 1 beter en dan de ander weer.
Heb nog even terug gekeken maar ik kwam dus inderdaad in het gras terecht en er was geen houden meer aan toen Jeroen m binnendoor stak... t was een lancering naar Mars... 8)7
Als de bedoeling is het veld dichter bij elkaar te brengen lijkt de Exos me toch niet de goede wagen. Dat is toch bijna een full blown F1 wagen... Het meest close racen krijg je in de langzamere wagens. De Abarth Assetto Corse, de TT RS of misschien nog de Cayman GT4 cup. Voordeel van de tin tops is ook dat een beetje tegen elkaar aan schuren niet zo problematisch is en dat is met een open wheeler wel een anders verhaal. Maar we gaan het zien, ik ben wel benieuwd naar racen met de Exos. Heb er nooit meer mee gedaan dan een paar rondjes hotlappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PRM2D4
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-07-2023
Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:20:
[...]

had je kunnen weten dat het zo lang zou duren,.. ik heb dat weken geleden al aangegeven en gepost op het fora ;) :o

en inderdaad wat @FightingAce zegt die exos zal het als maar erger maken ben ik ook van mening...

Ik zou het ook wel zoals @Alfa90_Buttje zegt een 2e server voor de wat langzamere onder ons of toch een mixed grid dus gt2 en gt3 door elkaar of een hele sever gt2... want persoonlijk rijd ik met iedereen, maar vaak wel in de achterhoede met als gevoel veel onnodige crashes door onkunde (nieuwe leden) of wat het op dat moment is, wat regelmatig voor onnodige frustratie zorgt. En ik zou het ook wel keer leuk vinden vooraan te rijden of in ieder geval in de top 5, maar met het geweld qua tijden en lijnen wat sommige op de baan zetten zal ik dat nooit niet halen..

Natuurlijk zeggen enkele dan gelijk, dan moet je trainen, maar A ik heb nog een prive leven ;) en B ik ben niet met een gouden pook/stuur geboren hoeveel ik ook race en oefen..

Maar goed een extra sever is ook weer extra tijd voor de gene die dit beheeren en die doen al super veel werk dus weet niet of dit mogelijk is.. maar het zijn maar ideetjes ;)

[ Voor 44% gewijzigd door PRM2D4 op 23-05-2017 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jurrr90
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-08 12:48

Jurrr90

Capt_Buttons

FightingAce schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:23:
[...]

Als de bedoeling is het veld dichter bij elkaar te brengen lijkt de Exos me toch niet de goede wagen. Dat is toch bijna een full blown F1 wagen... Het meest close racen krijg je in de langzamere wagens. De Abarth Assetto Corse, de TT RS of misschien nog de Cayman GT4 cup. Voordeel van de tin tops is ook dat een beetje tegen elkaar aan schuren niet zo problematisch is en dat is met een open wheeler wel een anders verhaal. Maar we gaan het zien, ik ben wel benieuwd naar racen met de Exos. Heb er nooit meer mee gedaan dan een paar rondjes hotlappen.
Er is nu eenmaal een groot niveauverschil. Welke auto je pakt maakt naar mijn ervaring niet zo heel veel uit. Laatst wat racejes TT op Zandvoort gedaan en dan is het gat ook gewoon 1,5 seconde met de snelste. Het is gewoon een kwestie van accepteren wat je plek is binnen het deelnemersveld en daar je battles kiezen. En hopen dat je jezelf langzaam naar boven kan werken natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Op zich is de GT3 een ontzettend leuke (de leukste!) raceklasse O+ Je kunt lekker veel tweaken, je leert er ontzettend veel van en ze zijn zeker aan elkaar gewaagd. Bovendien is een gemengd veld gewoon veel leuker om te zien dan allemaal abarth'jes op elkaar. Echter is de top 8 hier onderhand zo professioneel dat het zó enorm technisch wordt, dat goed setuppen nu van onmisbaar belang is, en daarnaast moeten de rondes bijna met chirurgische precisie gereden worden. Als je niet iedere dag 2 uur oefent, dan raak je gewoon achterop.

Echt alle respect voor de heren voorin hoor, wie had ook alweer gewonnen? Die reed gewoon 2:05 ronde na ronde na ronde .. dat is dus minimaal 3 seconden pér ronde sneller dan mij.

owjah .. @johnnyverhoeff JohhnyV natuurlijk :+

[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 23-05-2017 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PRM2D4
Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:34:
Op zich is de GT3 een ontzettend leuke (de leukste!) raceklasse O+ Je kunt lekker veel tweaken, je leert er ontzettend veel van en ze zijn zeker aan elkaar gewaagd. Bovendien is een gemengd veld gewoon veel leuker om te zien dan allemaal abarth'jes op elkaar. Echter is de top 8 hier onderhand zo professioneel dat het zó enorm technisch wordt, dat goed setuppen nu van onmisbaar belang is, en daarnaast moeten de rondes bijna met chirurgische precisie gereden worden. Als je niet iedere dag 2 uur oefent, dan raak je gewoon achterop.

Echt alle respect voor de heren voorin hoor, wie had ook alweer gewonnen? Die reed gewoon 2:05 ronde na ronde na ronde .. dat is dus minimaal 3 seconden pér ronde sneller dan mij.
misschien dan een gt2 klasse rijden of een wttc??? weet niet of daar animo voor is en eventueel een kampioenschap voor gemaakt kan worden?

zoja sluit ik me daar bij zeker aan,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
het gaat er denk ik toch om de top van de rest te scheiden .. zoals je zelf al zegt, ik wil ook wel een keer in de top 5 battle'en en we hebben allemaal gezien dat het niet uit maakt waar je JosstheBoss in neer plant, die stapt in en rijdt naar het podium. En de Ivo's en dergelijke idem.

[ Voor 40% gewijzigd door Alfa Novanta op 23-05-2017 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrr90

Jurrr90

Capt_Buttons

Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:38:
het gaat er denk ik toch om de top van de rest te scheiden .. zoals je zelf al zegt, ik wil ook wel een keer in de top 5 battle'en en we hebben allemaal gezien dat het niet uit maakt waar je JosstheBoss in neer plant, die stapt in en rijdt naar het podium. En de Ivo's en dergelijke idem.
Corrigeer me als ik dit niet goed begrijp maar ik lees hier: Ik kan niet winnen, dus iedereen die wel wint mag niet meer meedoen zodat ik een keer kan winnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohnnyV
Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:34:

Bart en ik reden bijna elke ronde wel een 2:05:xxx
We lagen ook maar 5,5 seconden van elkaar af na 1 uur racen 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Jurrr90 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:44:
Corrigeer me als ik dit niet goed begrijp maar ik lees hier: Ik kan niet winnen, dus iedereen die wel wint mag niet meer meedoen zodat ik een keer kan winnen.
Dat is wel een beetje flauw gezegd zo. Volgens mij waren er genoeg nieuwe mensen die ook wel graag mee wilden rijden maar ook niet in de weg willen zitten. In de formule 1 hebben ze daar zelfs de 107% regel voor, maar dan zouden de langzamere gewoon nooit mee kunnen doen. Waarom dan niet een aparte race daarvoor opzetten? En inderdaad, dan heeft een ander ook eens kans op een podium. Daar is toch niks mis mee?
Ze hebben IRL trouwens ook allerhande klasses, hybride/niet-hybride, of een mix met professionele drivers en gentlemen drivers.

[ Voor 35% gewijzigd door Alfa Novanta op 23-05-2017 15:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
opzich goed een discussie want t blijkt maar weer dat we niet iedereen tevreden kunnen stellen, wijzigingen om t voor de een beter met maken leiden tot weer iets anders bij een ander. Ik rij geen top 3 maar kan wel zeggen dat ik vaak bij de top hoorde en gefinished ben. Met name endurance races. Echter als ik dan aan t einde van t veld beland rij ik gewoon de race uit omdat ook daar lol te vinden is. Persoonlijk heb ik hier geen problemen mee en spee ik om te racen en natuurlijk om te winnen maar als dat er een keer niet in zit dan is t niet anders. Ik laat het dan ook aan de persoon in kwestie over om hier zelf een keuze in te maken. Goed voorbeeld is Peter, die bewust niet verder gegaan is gisteren.
Als ik iets dieper inga op jou Klaas dan is mijn mening dat je hier en daar ook iets netter kan rijden, en dat geld ongetwijfeld ook voor mijzelf maar dat moet ontwikkelen. Mike en ik doen dit om een heuse Community aan t racen te krijgen met meer strijd. En daar vallen helaas gewonden. Ik laat de keuze dan ook aan jou. Ik bespeur verder genoeg animo om de exos te starten. Met name omdat we al heel kang gt3 hebben gereden. Tijd voor afwisseling . Eventueel plempen we twee kampioenschappen door elkaar heen dat weten we nog niet maar t zal niet gebeuren dat er een mindere kampioenschap is en een betere want iedereen is overal welkom

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PRM2D4
Jurrr90 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:44:
[...]

denk dat je het verkeerd leest,.. ik snap je uitspraak, maar denk dat Alfa meer bedoelt dat het een idee zou kunnen zijn om de wat langzamere en de onzekere onder ons in een groep te zetten zodat ze kunnen leren hoe te rijden en dat er dan minder ongelukken komen en zo dus niet de race van de snellere verpesten.

want voor mij is het ook niet fijn als ik loopt te klote en dan door mijn toedoen een snellere eraf tik door de reversid grid, dan verpest ik zijn race.... want de snelle jongens gaan natuurlijk voor de punten en willen eerste worden... ik daar in tegen wil dat ook maar heb de moet al op gegeven haha maar rijd voornamelijk voor me plezier en wil niemand zijn race avondje verpesten door mijn onkunde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
^exact dit
phoentje schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:02:
Als ik iets dieper inga op jou Klaas dan is mijn mening dat je hier en daar ook iets netter kan rijden, en dat geld ongetwijfeld ook voor mijzelf maar dat moet ontwikkelen. Mike en ik doen dit om een heuse Community aan t racen te krijgen met meer strijd. En daar vallen helaas gewonden. Ik laat de keuze dan ook aan jou. Ik bespeur verder genoeg animo om de exos te starten. Met name omdat we al heel kang gt3 hebben gereden. Tijd voor afwisseling . Eventueel plempen we twee kampioenschappen door elkaar heen dat weten we nog niet maar t zal niet gebeuren dat er een mindere kampioenschap is en een betere want iedereen is overal welkom
Ik doe continu mijn best clean te rijden en niemand eraf te beuken of in de weg te zitten als ik gelapt wordt (mits het gat niet onredelijk groot is). Met Jos was echt te laat geremd en niet mijn bedoeling. Gelukkig viel het voor Jos enigzins mee. maar doordat we nu op zo'n hoog niveau rijden, zit ik met de Ferrari dusdanig op de limiet te rijden dat ik geregeld overgeleverd ben aan de natuurkundige wetten en dan kun je soms wel eens niet helemaal goed uitkomen. Maar ik probeer clean te rijden en bij aandringen ga ik op den duur ook gewoon aan de kant. Mijn start gister was voorbeeldig, precies in het midden en zonder problemen door de eerste 4 bochten en ook ons gevecht was close en fair. Jij daarentegen laat je opjagen door Jeroen in de BMW en i.p.v. je verlies te nemen probeer je hem uit te remmen terwijl ik er nog voor zit! Het ging gewoon om positie. Waar moest ik heen dan? .. met als gevolg als een projectiel bij mij achterin, vind ik je opmerking niet geheel terecht, gras of geen gras.*

* n.b. ik heb de replay nog niet gezien

[ Voor 99% gewijzigd door Alfa Novanta op 23-05-2017 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:36

Oxigeon

En zo is dat!

Nu ik bovenstaande zo allemaal lees (race zelf niet met Tweakers mee, maar wil altijd wel ff meedenken). Qua snellere auto's is helaas niets aan te doen, tenzij iedereen dezelfde auto geven ofzo. Qua race incidenten is er misschien wel het een en ander aan te doen.

- Je maakt een soort van Race-Control waar een man of 5 inzitten die niet met de hele bups meeracen. Iedereen die zich benadeeld voelt stuurt zijn stukje replay op en Race-Control velt daar zijn oordeel over. Vooraf spreek je bepaalde straffen af. Iemand van de baan beuken (10 seconden straf etc).

- Of je maakt een Race Control van alle rijders in de competitie. Voor elk incident wordt op het forum een apart topic gemaakt. Daar wordt over gediscussieert. Na 2??? dagen kan iedereen een stem uitbrengen wat er moet gebeuren. Ook hierbij weer vooraf de straffen bepalen.

*Kanttekening bij de laatste optie wat ik aangeef is helaas wel dat een rijder die bv 1e in het klassement staat fel tegen een actie is van de nummer 2 dat die bv straftijd krijgt en daardoor de race ipv 2e misschien wel 5e eindigd en hierdoor punten naar zichzelf kan trekken.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PRM2D4
phoentje schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:02:
opzich goed een discussie want t blijkt maar weer dat we niet iedereen tevreden kunnen stellen, wijzigingen om t voor de een beter met maken leiden tot weer iets anders bij een ander. Ik rij geen top 3 maar kan wel zeggen dat ik vaak bij de top hoorde en gefinished ben. Met name endurance races. Echter als ik dan aan t einde van t veld beland rij ik gewoon de race uit omdat ook daar lol te vinden is. Persoonlijk heb ik hier geen problemen mee en spee ik om te racen en natuurlijk om te winnen maar als dat er een keer niet in zit dan is t niet anders. Ik laat het dan ook aan de persoon in kwestie over om hier zelf een keuze in te maken. Goed voorbeeld is Peter, die bewust niet verder gegaan is gisteren.
eens en goed verwoord,.... maar misschien een wttc klasse of een gt2,... ik zou zeggen doen en zo kunnen de nieuwere ook leren hoe te rijden, want een gt3 zal te snel zijn voor ze en een exos,.. ja die houdt ik amper op de baan hahaha ;)

misschien een idee om een poll te openen voor een 2e kampioenschap met een gt2 of wttc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Riqy
Ik denk dat die afsplitsing van de "nieuwe en/of minder ervaren mensen" en de snelle rijders nog nieteens zo'n gek idee is, maarja, waar leg je de grens hierin. Laat je mensen dit zelf beslissen of maak je als organisatie hierin de keuze (lijkt me slimmer).

Doe dan voor de minder ervaren mensen een cup die meer op beginners gericht is, met minder snelle auto's en kies voor de snelle en ervaren mensen voor een cup met de snellere en lastiger af te stellen auto's.

Op die manier kan iedereen zijn plezier eruit halen en kunnen de snelle jongens echt meer tot het uiterste gaan zonder "last" te hebben van een incident met een minder ervaren deelnemer :+

[ Voor 17% gewijzigd door Riqy op 23-05-2017 15:13 . Reden: toevoeging ]

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
Ik wil toch trouwens nog 1 ding benadrukken. We willen geen ERS 2.0 hier. Het moet laag drempelig blijven. Te veel regels en politie gaat de boel nekken.

Simpel en snel dat is het uitgangspunt. We proberen een variatie aan te brengen en na de EXOS komt ook nog wat anders etc etc..

Dus ja kan er weinig op inbrengen nog om iedereen tevreden te stellen. We doen het vrijwillig en dat kost al een berg tijd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Riqy
Sorry dat ik het zeg, maar dat geneuzel over ERS wordt ik zo langzamerhand wat moe van... We zijn hier geen ERS en ik weet dat jullie er ook alles aan doen om te voorkomen dat het dat wel gaat worden, maar ik vind niet dat het steeeeeeeeds weer genoemd moet worden....

Laagdrempelig is een ding, maar hoe leuk is het voor de mensen achterin om constant maar achteraan mee te rijden....

My iRacing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PRM2D4
eens wat @Riqy zegt

laat dat ers maar links liggen daar wil en moet je niet op gaan lijken dat is een afgesloten hoofdstuk..
denk ook niet dat dat de insteek is,....

en jullie werk wordt zeker gewaardeerd vergeet dat niet!!!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:35

Hupske

AFCA

Waarom moet je perse een race kunnen winnen? Misschien moet je je zelf andere doelen gaan stellen dan P1 te halen.
Je weet na 1 of 2 races of practice toch wel hoe je er voor staat tegenover andere deelnemers? Je kan voor je zelf toch bepalen dat P10 voor jou gelijk staat aan P1? Is P10 niet haalbaar ga dan voor je zelf kijken of zeer constante ronde kan rijden zonder dat je de muur raakt.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-10 13:09
phoentje schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:18:
Ik wil toch trouwens nog 1 ding benadrukken. We willen geen ERS 2.0 hier. Het moet laag drempelig blijven. Te veel regels en politie gaat de boel nekken.

Simpel en snel dat is het uitgangspunt. We proberen een variatie aan te brengen en na de EXOS komt ook nog wat anders etc etc..

Dus ja kan er weinig op inbrengen nog om iedereen tevreden te stellen. We doen het vrijwillig en dat kost al een berg tijd.
Het laagdrempelige gehalte en niet te veel geregel is voor mij de reden dat ik hier mee rij en ben ik weer wat enthousiaster geworden over AC. En dankzij de organisatie met 24/7 server en website is het extra leuk. Zelf zie ik juist het liefst een volle server, met de hele groep bij elkaar. Ik rij verre van toptijden, heb totaal geen verstand van een setup maken, maar met geconcentreerd en constant rijden en het ontwijken van veel ongelukken rij ik toch in de top 10 mee. En hoewel ik mij telkens weer verbaas over de toptijden, zie ik die wel als haalbaar. Niet per se door mij, maar ik blijf gewoon pushen in de qualificatie. Ik raak niet graag dat punt op de horizon kwijt.

Racen is meer dan toptijden rijden, met name in endurance. Ook de snelle mannen kunnen spinnen of crashen. Als je dat zelf niet doet heb je een goede kans er voorbij te rijden. En ook dat hoort bij racen. En op Brands Hatch kwam ik met enig geluk op de tweede plek, hoewel langzamer heb ik de nummer 3 met verdedigend rijden lang genoeg achter me kunnen houden. Sneller rijden is één ding, iemand passeren is wat anders.

Ik denk dat een aantal mensen in het rechterrijtje al een veel leukere race zouden hebben als ze simpelweg focussen op de auto op de baan houden en niet op de snelste tijd rijden. Neem gewoon minder risico (zeker wanneer je gelapd wordt) en dan worden de rondetijden ook vanzelf beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kayeos72
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 01-11-2023

Kayeos72

~ Peter~

Ik heb nu in twee jaar tijd, diverse games gespeeld, bij verschillende online clubs. Wat steeds genoemd wordt, nieuwkomers veroorzaken start-ellende. Toen ik nog bij DM Racing reed, dachten we dat het aan de overgang lag van gt6 naar pjc. We konden niet meer racen zonder mayhem in de eerste ronde. Het komt op ieder plaform voor.
Leer er mee leven, tot het spel in kwestie zelf met een racecontrole komt. Iedereen wil leuk racen en de organisatie wil dit ook en niet een halve week race incidenten oplossen. In My Honest Opinion.
Ik ben een superstarter en pak altijd wel een paar plaatsen. Zoals gister in de race vooraf de main race. Maar dan hou ik afstand op mijn voorliggers en die remmen abrupt, ik ook en vervolgens een kleun van achterop.

Gister was ik 10 sec te langzaam en ben iedere​ ronde wel gespind of gecrashed. Daarom wilde ik jullie niet verder lastigvallen met mijn onkunde op een vd tofste banen in het spel.

Qua keuzes vd organisatie; neem wat je voor geschoteld krijg, de volgende keer is het jouw beurt/voorkeur.

(Je mag hartstikke blij zijn als je volle lobby kan krijgen, met zoveel verschillende plaforms en dito (race-) games op dit moment!)

*Einde van deze preek*

Chaos is just stuff, which hasn't been sorted yet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PRM2D4
Hupske schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:29:
Waarom moet je perse een race kunnen winnen? Misschien moet je je zelf andere doelen gaan stellen dan P1 te halen.
Je weet na 1 of 2 races of practice toch wel hoe je er voor staat tegenover andere deelnemers? Je kan voor je zelf toch bepalen dat P10 voor jou gelijk staat aan P1? Is P10 niet haalbaar ga dan voor je zelf kijken of zeer constante ronde kan rijden zonder dat je de muur raakt.
Daar heb je zeker gelijk in en die doelstelling zullen velen wel hebben, alleen denk ik niet dat het echt om die P1 gaat. Want als je steeds in de achterhoede zit en dan door de meest simpele fouten eraf getikt wordt door de nieuwelingen kan dat best frustrerend zijn.. ik heb dit zelf mee gemaakt bij een andere groep online racers en dan is de lol er snel vanaf helaas... en als je in die achterhoede zit kom je niet bij de top 10, want er zijn er hier een paar die zijn reete snel (respect daar voor wou dat ik dat kon haha)

maar neemt absoluut niet weg dat iedereen welkom is en dit heus niet express doet,.. ik had het laatst op brands hatch ook, maar het is wel vervelend en je kan heus niet iedereen te vriend houden en racen is racen, maar goed als je bepaalde frustraties eruit kan filteren door het één en ander te veranderen,.. waarom dan niet doen??

dat is zeker waar @Kayeos72

ik denk persoonlijk dat en ja ik blijf het zeggen :+ ,... Als er 2 kampioenschappen gerealiseerd kunnen worden met 2 verschillende klasses,.. dat je van deze discussies af bent.

en iedereen een eerlijke kans geeft zowel de snellere jongens die elke dag wel een rondje of wat rijden en de hele auto tweaken zover dat kan... maar ook andere de kans geeft om het online racen te leren en elkaar te leren en gewoon niks met instellingen te maken hebben en/of gewoon willen crossen..

dan heb je heus redelijk volle servers en heb je niet dat mensen niet mee kunnen doen omdat de server vol zit en de mensen hebben een keuze welke ze mee willen/kunnen doen..

maar goed ik ga maar weer eens werken hahaha.. ik merk het van zelf wel wat er gaat gebeuren.. in ieder geval wordt vallelunga de laatste race van het kampioenschap waar ik nog mee kan doen _/-\o_

[ Voor 45% gewijzigd door PRM2D4 op 23-05-2017 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Riqy schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:12:
Ik denk dat die afsplitsing van de "nieuwe en/of minder ervaren mensen" en de snelle rijders nog nieteens zo'n gek idee is, maarja, waar leg je de grens hierin. Laat je mensen dit zelf beslissen of maak je als organisatie hierin de keuze (lijkt me slimmer).
Als je 2 servers hebt, pro en semi-pro dan kan ieder voor zichzelf uitmaken waar je gaat joinen. En als je, je een keer wat zekerder voelt, de baan/auto je beter ligt and your feeling lucky, dan kun je een keer pro joinen .. maar dan weet je op voorhand dat het een hele kluif gaat worden. Daarentegen denk ik niet dat JohhnyV & co er veel plezier uit halen om de semi-pro op 2 ronden te rijden. Mijn gevoel zegt, laat mensen lekker zelf kiezen.
Doe dan voor de minder ervaren mensen een cup die meer op beginners gericht is, met minder snelle auto's en kies voor de snelle en ervaren mensen voor een cup met de snellere en lastiger af te stellen auto's.

Op die manier kan iedereen zijn plezier eruit halen en kunnen de snelle jongens echt meer tot het uiterste gaan zonder "last" te hebben van een incident met een minder ervaren deelnemer :+
Ik kan helemaal niks met die standaard hokken. En helemaal geen afstel mogelijkheden is ook weer zo saai. Trouwens, al zou je met semi-pro formule 1 willen gaan rijden, prima toch?! leer je ook weer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
Denk ook dat t nog per baan kan verschillen. Als ik geen bug had gehad op suzuka had ik met joss kunnen strijden om een podium plek. Echter op een andere baan ben ik weer kansloos tegen Jos en anderen.. Dat is opzich ook wel weer leuk. Soms shine je en soms niet hehehhe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:09
Hupske schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:29:
Constante ronden rijden zonder de muur te raken is hetzelfde als een time trial rijden. Daar moet je maar net plezier in kunnen vinden. Toen ik nog trouw elke week mee reed had ik altijd zicht op een top 5 of top 10 positie (afhankelijk van het aantal spelers) en die top 10 is eigenlijk wel mijn persoonlijke grens. Als ik daar geen kans op maak dan is voor mij de lol er af (dus ik hoef het niet te halen, maar het moet mogelijk zijn in mijn kunnen).

Aan de berichten hier op het forum kan ik zien dat het allemaal wat sneller is geworden aan de top en dan kan ik begrijpen dat de mindere goden er een beetje moe van worden. Er zit zoveel verschil tussen simracers die elke dag rijden en gewone gamers die dit tussen de andere spellen door spelen (of mensen met meerdere hobby's). En dat komt nog bovenop het verschil in skils.

Zelf speel ik ongeveer elk genre en ik vond het redelijk irritant worden om elke week weer andere combo's van tracks en auto's onder de knie te krijgen en het begon meer op werken te lijken. Ook had ik totaal geen zin om elke week weer om een setup te bedelen en ook geen interesse om me daar in te verdiepen. Voor mij is enkel het racen zelf en de competitie wat ik leuk vind aan simracen. Degene die elke dag bezig is met simracen zal daar zijn hand niet voor omdraaien Vandaar dat ik nu al maanden niet meer mee doe en vooral tegen ai en vrienden race. Wat @Alfa90_Buttje beschrijft herken ik dan ook heel goed. Mijn vriendin is er iig niet rouwig om dat ik niet meer elke week mee doe :+

Heb in verschillende games geprobeerd om competities op te zetten met maar 1 klasse auto's en dan elke week een andere track om de trainingstijd te verlagen, maar dat werd altijd om zeep geholpen door 1 of meerdere goede racers die te graag winnen. Niks mis met winnen natuurlijk, maar wel als de rest van het veld geen competitie voor je is.

Al met al zou ik ook wel interesse hebben in een 2e league, maar ik vraag me af of je daar niet vergelijkbare verschillen in krijgt en hoe bepaal je dan in vredesnaam of iemand te goed is voor die server? En moet hij er uit als hij langzamerhand beter wordt? Je kan moeilijk voor elke niveau een server op zetten, want dan rij je met 2-5 man rond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PRM2D4
phoentje schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 17:26:
Denk ook dat t nog per baan kan verschillen. Als ik geen bug had gehad op suzuka had ik met joss kunnen strijden om een podium plek. Echter op een andere baan ben ik weer kansloos tegen Jos en anderen.. Dat is opzich ook wel weer leuk. Soms shine je en soms niet hehehhe
Zou ik ook zeggen met jou rijstijl haha... ruilen met de mijne hahaha..

@Beakzz je hoeft niemand er uit te zetten die gene gaat zelf wel als er geen tegenstand meer is.. en dan nog de snelle rijders zullen niet gauw een langzamere auto kiezen 😊

[ Voor 16% gewijzigd door PRM2D4 op 23-05-2017 18:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 11:52

bazzard

Bas

Ik begon gisteren achter aan en ik denk dat er een zeer nette start was. Net als de crashes halverwege mensen kwamen niet zo de baan op en dat op deze track.

Daarnaast is het een game een hobbie en ik denk dat iedereen zijn best doet. En net als in de echte wereld gebeuren er ongelukken en maken mensen fouten, dat noemen ze racen.
Als je de limiet niet opzoekt zal je nooit beter worden. En ja er zijn mensen die er heel veel meer tijd in kunnen steken, maar ik meet me zelf gewoon niet met hun.

Ik denk dat er achter de schermen hard gewerkt wordt om het zo goed mogelijk te doen. En iedereen tevreden houden gaat nooit lukken, een poging daar toe is zonde tijd.
Wat betreft het volgende kampioenschap , ik verwacht niet zo veel problemen eigenlijk. In Project cars ook een kampioenschap gereden en dat ging ook redelijk goed en denk dat het niveau hier een stuk hoger ligt en dat er minder bugs zijn die het lastiger maken.

Oww en als @phoentje de zon voortaan normaal zet zou dat fijn zijn, was me raam vergeten schoon te maken :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:14

CoronelHimself

Division Brabant

Ik wilde dit verhaal eigenlijk vorige week al typen, maar had nog geen tijd. En ondertussen is het voor een deel al bijgehaald door de recente discussie.

Allereerst een klein stukje over de Exos. Mijn inziens is dit een "makkelijk" te berijden auto ondanks de enorme snelheid die dit ding ontwikkeld. Maar als je het hebt over racen dan is het volgens mij niet de ideale auto voor de meeste mensen. Door de hoge snelheid wordt reactietijd steeds belangrijker, hierdoor zulen er nog meer ongelukken gaan gebeuren, die door de constructie (open-wheel car) ook nog wat meer schade/ ongemakken zorgen. Ten tweede geldt mijn inziens: hoe sneller de auto, hoe groter de onderlinge (relatieve) verschillen.

Ik had dan eigenlijk ook verwacht dat er voor de F3 (Dallara F312 RSR) welke een klein beetje sneller is dan de GT3 of voor de F4 (Tatuus) welke iets langzamer is gekozen zou worden. Zeker gezien het startveld en de grote aanwas van nieuwelingen. Ik doe sowieso mee, maar ik kan me voorstellen dat het voor andere wel een struikelblok kan zijn.

Dan over het kampioenschap.
Mijn voorstel was dus om met 2 typen auto's te gaan rijden op hetzelfde circuit. En afhankelijk van het aantal mensen en het aantal slots van het circuit zou er met zijn allen worden gereden of allebij een eigen race.

Er kan dan door middel van een poll worden gevraagd wie in welke auto wilt zitten. En bij een volle klasse kan dan eventueel nog gevraagd worden of mensen vrijwillig hun plek willen opgeven of dit kan door simpel een kwalificatie te doen.

Dan de keuze van de auto's
Voor de langzame auto is een goede stabiliteit gewenst met bij voorkeur niet teveel setup-opties of hybride systemen. De snelle wagen is bij voorkeur niet veel sneller in de bochten (om te voorkomen dat er bij gezamelijk rijden, mensen wild gaan inhalen in bochtige secties), maar beschikt wel over een pak meer vermogen om het op zijn vlaams uit te drukken, zodat het lappen van de langzame auto's makkelijk en efficient gaat. Deze wagen zou ook wat moeilijker moeten zijn om op de baan te houden.

Een optie zou bijvoorbeeld kunnen zijn de LMP2 (IER car pack) vs Praga R1

En als laatste zou het leuk zijn als er bijvoorbeeld een thema/ naam aan het kampioenschap kan worden gehangen. Zoals:
Italiaans F4 kampioenschap
European Endurance Championship

En om elkaar toch nog te zien zou er natuurlijk een gezamelijk practice server moeten zijn.

Steam - PTR83

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JohnnyV
bazzard schreef op maandag 22 mei 2017 @ 19:52:
De Audi wordt nog even door de wasstraat gehaald om zo schoon de muren in te gaan.

Dit alles kan natuurlijk rond 20:00 live bekeken worden via: https://www.twitch.tv/underctrlnl
bazzard schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 19:03:

was me raam vergeten schoon te maken :+
Uh bas :?
Klopt iets niet :P

[ Voor 5% gewijzigd door JohnnyV op 23-05-2017 19:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzard

bazzard

Bas

Wasbeurt van 3 euro. Volgende keer de hele rambam;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
Lieve mensen. Even duidelijkheid.
We vinden het heel mooi dat mensen allerlei ideeën hebben. Sommige dingen nemen we mee maar ook zeker veel dingen niet. Waarom niet. Omdat iedereen zijn eigen visie heeft hierop. We gaan hier dus niet mee in zee. Geen virtuele gele vlaggen. Geen kampioenschap met weer verschillende auto's etc etc. Niet op dit moment. Wellicht toekomstmuziek.
Mike en ik hebben al een lading van tijd nodig om dit in goede banen te leiden. (website, inschrijvingen, serverbeheer etc etc.)
Vooropstaat FUN, SIMPEL, en RECREATIEF strijden om posities.

We hebben een opzet gekozen die laagdrempelig moet blijven. Hierbij valt dus direct af om meerdere servers in te zetten om een A groep en B groep een plek te geven. De kracht ligt dan ook bij 1 grote groep. We groeien nog. We krijgen nieuwe mensen. Zijn er te veel dan hebben we daar wel een 2e server voor. Hier passen we dan ook de punten op aan. Hier zijn inmiddels al schema's voor.

Nogmaals het is heel fijn dat iedereen mee denkt maar ik kan hier gewoon nu niets mee. Mike en ik hebben en houden 1 motto. Fun. Merk je dus dat je dat niet meer hebt dan moet je die betreffende race niet mee doen. Welkom ben je altijd!
Zie het ajb ook als spel. Je wint niets en je verliest ook niets. Ik zou ook graag bovenaan staan maar dat is nu ook eenmaal niet zo. En ook ik ben betrokken geweest bij crashes buiten mijn schuld om maar ik ga daar niet minder voor strijden om toch posities te verdedigen. Kun je dat niet en wil je niet in de lagere regionen rijden dan moet dat echt een eigen keuze zijn. We willen niemand verplichten om mee te doen maar wel graag uitnodigen om er 1 groep van te maken.

Na het GT3 kampioenschap starten we gewoon met de EXOS cup. Deze zal plaats vinden om de week. In de week erna zullen we starten met een 2e kampioenschap. Deze loopt dus ook parallel aan de exos cup.
Dit zal ingevuld worden met de Fiat Abarth FIXED SETUP. Hierdoor krijgen we een mooie strijd met evenwaardige auto's.
Na de exos cup kijken we weer verder.

Daarnaast wil ik toch ook even kwijt dat er veel reacties komen van leden die niet altijd betrokken zijn geweest bij de races. Het grootste getal van leden die wel aanwezig zijn hoor ik ook niet met ideeën. Vanuit daar concluderen we dus ook dat de huidige insteek werkt. En dit is ook op feiten berust. Namelijk een volle server!!!

Ook is het zo dat er voor een beter resultaat meer geoefend moet/kan worden. Mensen hebben verschillende persoonlijkheden in deze groep. Dit moet matchen. Echter moet men elkaar ook de tijd geven om elkander ook persoonlijk een beetje te leren kennen. Alleen op deze manier ontstaat er een hechte community waar eventuele incidenten dan ook makkelijker besproken kunnen worden. Omdat we nu nog ver van elkaar vandaan staan kunnen frustraties hoger oplopen.
Vanaf de volgende cup willen we ook iedereen vragen om de echte naam ingame gebruiken ipv een duistere nickname.

Om niet meer hierover verder te discussieren via t forum omdat we elkaar wellicht anders begrijpen via tekst. Wil ik iedereen vragen om ook op teamspeak dit verder met elkaar te bespreken als team. Dus naar Mike en mij maar ook naar alle overige racers!

[ Voor 4% gewijzigd door phoentje op 23-05-2017 21:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jiltjes
  • Laatst online: 06-12-2024

Jiltjes

Boeh! Schrok je?

Erug gave races gehad met de TT Cup.
Mooie opkomst van zowel GTHQ als Tweakers.
Close en clean geraced mannen, petje af!

Nu de Nordschleife 24h erop in volledige practice mode.

Filmpjes in de maak

i5 4590 | 16GB | GTX960 | Win10 | T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _A3
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-01-2023

_A3

Was inderdaad weer eens mooi om te doen. Ik merk wel dat ik nog iets aan mijn start moet doen. Ik ben te voorzichtig. In beide races in de eerste bocht zo'n 3 plaatsen verloren. Merkte wel dat ik de tweede race, met enige regelmaat moeite had om mijn concentratie te houden.

Jiltjes. Zou je de replay files zelf ook ergens kunnen uploaden. Ik had ze wel opgeslagen maar de mijne openen niet. Die stopt bij het laden van "car 2". Wil wat van mezelf terugkijken.(vooral de start/eerste bocht ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
Jiltjes schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 21:40:
Erug gave races gehad met de TT Cup.
Mooie opkomst van zowel GTHQ als Tweakers.
Close en clean geraced mannen, petje af!

Nu de Nordschleife 24h erop in volledige practice mode.

Filmpjes in de maak
Ja ik vond het ook 2 maal een mooie strijd.
Ik wou ook wat filmpjes maken, maar nu blijkt mijn replay corrupt te zijn :(
Hij stopt gewoon bij het laden van de 2e auto.

Heeft iemand voor mij de replay van beide races ????
@bobopalmtree @bazzard @Dissidend @DefiniteTmn PLS _/-\o_
Andere die m hebben mogen 'm ook sturen, voel je niet buiten gesloten :+

Ja precies wat @_A3 ook heeft

Ik had twee keer echt een top start.
in de reversed grid ergens P13 ofzo gestart, na de eerste bocht al 3de geloof ik 8)

[ Voor 15% gewijzigd door JohnnyV op 23-05-2017 21:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bobopalmtree
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-01 00:27
Twee hele leuke races met de TT. _/-\o_ Eerste race achterin, zowat de hele race met Ivo gestoeid, paar keer van positie gewisseld, close en fair, top. 8) De tweede race door reversed grid ergens voorin kunnen starten en ook toen heel leuke race met leuk gevecht met z'n drie met PTR83 en Definitetmn, bedankt jongens. En bedankt voor het hosten GTHQ. Ik probeer er volgende keer weer bij te zijn. :)

Edit: Sorry @johnnyverhoeff Ik heb geen replay. Blijkbaar iets misgelopen. Ik had enkele autosaves, maar daar zat eigenlijk niets in. :?

[ Voor 15% gewijzigd door bobopalmtree op 23-05-2017 21:50 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:14

CoronelHimself

Division Brabant

Zo net klaar met de TT cup @ GTHQ. En dit waren beide topraces voor mij.

De eerste race heb ik zo'n beetje de hele race binnen 2 seconden van de DutchFarmer gezeten, totdat Jiltjes me achterhaalde daarna ik een heftig maar fair gevecht waarin we elkaar beide een keer inhaalde waardoor ik toch nog voor hem eindigde. Plek 7 dus.

De tweede race startte ik door de reverse grid vanaf plek 7. Ik had een topstart en pakte tussen een aantal man door de 3e plek. Ook goed gereden van degene die links en rechts naast mij de 1e bocht pakten er waren wel wat lichte tikjes maar dit ding ligt als een blok op de weg. Wat ook bleek toen ik meteen na de laatste chicane een stevige tik kreeg, waarmee je in een GT3 zeker niet mee was weggekomen. En ondanks dat ik redelijk dwars stond toch mijn plek kunnen behouden.

Toen Jiltjes in gevecht was met DefeniteTMN en Benny en ze beide pakte in de 2e bocht waren ze beide wat afgeleid en ik volgde Jiltjes in zijn kielzog om zo ook 2 plekken te pakken. :+ Gewoon aan de binnenkant van die lange doordraaier.

Daarna vormende ik een groepje samen met TMN en Benny die achter mij een complete oorlog aan het uitvoeren waren. Ik weet niet of ik wel zo ver kan tellen, maar elke keer leek er wel iemand anders achter mij te rijden. Wel nog een aantal keer door 1 van beide aangevallen maar kon elke keer terugkomen. Uiteindelijk 6e geworden.

En Benny iemand die net iets sneller is op het rechte stuk achter de pits proberen te blokken was niet echt een briljant idee van je. :P Ik zat al tegen het gras aan te rijden toen jij nog iets verder naar links kwam, ik heb je wel weer terug aan de leiding van ons groepje laten komen, maar dat ga ik natuurlijk niet elke keer doen. :(:)

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-10 23:19

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

johnnyverhoeff schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 19:45:
[...]

[...]

Uh bas :?
Klopt iets niet :P
worden de auto's in AC ook vuil en de ramen ook vuil tegenwoordig..?
echt al een jaar niet meer gespeeld.. dus je heb nu een dirt build-up op het raam/auto?

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard

bazzard

Bas

johnnyverhoeff schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 21:48:
[...]

Ja precies wat @_A3 ook heeft
nee helaas niet ac grabber niet gestart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
Nickrsd schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 21:55:
[...]

worden de auto's in AC ook vuil en de ramen ook vuil tegenwoordig..?
echt al een jaar niet meer gespeeld.. dus je heb nu een dirt build-up op het raam/auto?
Volgens mij niet.
Hij is gewoon altijd een beetje vies, en als de zon er dan net verkeerd op staat zie je even niks door de vuiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
bazzard schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 21:57:
[...]

nee helaas niet ac grabber niet gestart
Bij mij auto savede die m netjes sinds die update en heb ik gezegd dat ie gewoon normaal mag opslaan.
En toch corrupt |:(
Eerste keer dat dat voorkomt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
@phoentje ik heb eindelijk de replay terug kunnen zien. Dat was toch wel fijn, want ik had alleen maar een rode mclaren in mijn binnenspiegel toen ik er af gekegeld werd, maar begrijp nu hoe dit kwam. Eigenlijk was het Jeroen Jongen die zich ermee bemoeien ging en zelfs door de berm er naast wilde komen, maar met zijn 2en door die knik wil heel slecht en dan kom jij niet uit .. je kreeg geen tik, maar de lijn was te wijd genomen Jeroen dwong jou wijd/naar buiten en daarna was het over. Het scheelde zelfs weinig of je ging achter mij langs en waren jullie er samen af gegaan. Eigenlijk had je, je wat feller tegen Jeroen moeten verdedigen en de binnenbocht afdekken. En Jeroen had meer moeite moeten nemen om de binnenkant te houden zodat er genoeg ruimte bleef voor jou. Helaas voor mij/ons. Daarna door eigen ongeduld/haast in het gras/grind nog 3x in de rondte gegaan met oververhitte banden .. dus ja, dan wordt je al met al niet vrolijk. Maar ik moet het niet op jou afschuiven. Wat een mislukte uitremactie leek, bleek heel wat anders. Ik weet niet hoe groen Jeroen is, maar die had het misschien anders kunnen aanpakken, want ik weet ook niet hoe hij dacht door die bocht te gaan komen zo..

[ Voor 6% gewijzigd door Alfa Novanta op 23-05-2017 22:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DefiniteTmn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-09 09:32
johnnyverhoeff schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 21:48:
[...]
Ik heb de auto save wel. Echter, de eerste race opent ie niet. :(
De tweede race opent ie wel, maar daarin gaan de auto's door elkaar heen. Ze zitten maar in elkaar, heel raar. Weet iemand hoe dat komt?

@CoronelHimself en @bobopalmtree
Erg leuke battle gehad met z'n drieën. Echt zo'n moment waarop je weer weet waarom je dit eigenlijk ook al weer doet :Y

[ Voor 13% gewijzigd door DefiniteTmn op 23-05-2017 22:18 ]

i7 6700K, GTX 1070, 16GB DDR4 | Fanatec CSL Elite Base + LC, Thrustmaster TH8A, Oculus Rift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
DefiniteTmn schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 22:06:
[...]

Ik heb de auto saved wel. Echter, de eerste race opent ie niet. :(
De tweede race opent ie wel, maar daarin gaan de auto's door elkaar heen. Ze zeg maar in elkaar, heel raar. Weet iemand hoe dat komt?
Dan denk ik dat ie bij iedereen corrupt is :(
hoe is tie bij @Jiltjes ??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _A3

_A3

@johnnyverhoeff Zo te zien zijn we niet de enige met dit probleem. http://www.assettocorsa.n...r-update-1-14-1-pc.45400/

Oh en overigens ik was die DutchFarmer.
@CoronelHimself en @DefiniteTmn bedankt voor het gevecht met @bobopalmtree. Zo kon ik bij jullie komen en door een klein foutje van bobopalmtree hem nog inhalen.

Zie overigens ook duidelijk aan mijn tijden dat mijn tweede race een behoorlijk stuk langzamer was dan mijn eerste. In mijn eindtijd scheelt dat 13 seconde. Dat is gewoon een seconde per rondje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-01 00:27
CoronelHimself schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 21:50:
En Benny iemand die net iets sneller is op het rechte stuk achter de pits proberen te blokken was niet echt een briljant idee van je. :P Ik zat al tegen het gras aan te rijden toen jij nog iets verder naar links kwam, ik heb je wel weer terug aan de leiding van ons groepje laten komen, maar dat ga ik natuurlijk niet elke keer doen. :(:)
Ik wilde je in elk geval niet blokken. Ik zat links op de baan en wou je die lijn niet geven zodat ik aan de binnenkant zou blijven. Rechts was ruimte zat. :P Als ik het niet goed deed, was het in ieder geval niet met opzet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• negnojneorej
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-10 20:09
Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 22:02:
@phoentje ik heb eindelijk de replay terug kunnen zien. Dat was toch wel fijn, want ik had alleen maar een rode mclaren in mijn binnenspiegel toen ik er af gekegeld werd, maar begrijp nu hoe dit kwam. Eigenlijk was het Jeroen Jongen die zich ermee bemoeien ging en zelfs door de berm er naast wilde komen, maar met zijn 2en door die knik wil heel slecht en dan kom jij niet uit .. je kreeg geen tik, maar de lijn was te wijd genomen Jeroen dwong jou wijd/naar buiten en daarna was het over. Het scheelde zelfs weinig of je ging achter mij langs en waren jullie er samen af gegaan. Eigenlijk had je, je wat feller tegen Jeroen moeten verdedigen en de binnenbocht afdekken. En Jeroen had meer moeite moeten nemen om de binnenkant te houden zodat er genoeg ruimte bleef voor jou. Helaas voor mij/ons. Daarna door eigen ongeduld/haast in het gras/grind nog 3x in de rondte gegaan met oververhitte banden .. dus ja, dan wordt je al met al niet vrolijk. Maar ik moet het niet op jou afschuiven. Wat een mislukte uitremactie leek, bleek heel wat anders. Ik weet niet hoe groen Jeroen is, maar die had het misschien anders kunnen aanpakken, want ik weet ook niet hoe hij dacht door die bocht te gaan komen zo..
Ik reageer ook even op het duel tussen alfa en rene en mij:

Ik was op het rechte stuk n bak sneller dan jullie en de slipstream hielp natuurlijk ook.
Ondanks dat ik rechts over het gras ging een stuk voor de knik zat ik gecontroleerd volledig naast rene en liep de auto iets naar buiten bij de rechterknik door wellicht het onderstuur.
Rene kwam op het gras en raakte in een slip. Maar volgens mij was er genoeg ruimte voor twee autos.
Wellicht had hij moeten lossen want ik zat er volledig naast maar ja met die snelheid is het een split second beslissing.
Ik denk dat het een race incident is. Jammer dat het zo gelopen is.

Mijn overige ervaringen deze race:
In de oefensessies was ik snel genoeg met een gemiddelde 2:06 voor top10.
Maar om een of andere reden kwam ik met de qually niet onder de 2:07. P15. Slecht.
Had continu last van onderstuur en dat had ik in de race ook de hele tijd.
Mega frustrerend omdat ik normaal meer wat overstuur heb en ik daar ook het beste mee rijd.

Mn start was wederom goed en ik pakte alexander en rene.
Helaas boven op de heuvel ging het mis met een aantal mensen en was ik daar ook de dupe van.
Ik lag dicht bij de top 10 maar viel hierdoor terug naar P15.

Had de auto iets meer op topsnelheid en remmen op het snelste punt afgesteld om nog iets te kunnen doen.
bleef in de bochten last van onderstuur houden en kwam maar niet snel genoeg naar voren.
Eigenlijk de hele race zo'n beetje met Rene in gevecht geweest.

In de 2e ronde meteen het gevecht met alfa en Rene.
Ik liep op het rechte stuk zoveel harder en kon een stuk later remmen dat ik na de rechter knik af en toe een inhaal poging kon wagen bij de laatste chicane.
Pakte Rene met een late rem actie maar zag hem daarna achter mij dwars gaan in de eerste bocht.
Voor me zag ik een hele batterij auto's en dacht mooi dan verlies ik niet veel.

Maar vervolgens spinde volgens mij alfa op de heuvel en crashte ik erin met een 180 graden spin en verloor weer veel tijd en plaatsen om de aansluiting te houden.
Maakte zelf daarna ook teveel fouten om bij te blijven. Rene kwam me daar weer langs.

Dus maar weer de jacht ingezet. Ik was iets sneller maar niet veel.
Pas toen Rene bij Alfa weer aansloot kon ik wat sneller dichterbij komen.
Toen kwam dus ook de actie waar ik hierboven al op gereageerd had.

Rene en ik bleven daarna in gevecht.
Ik kon weer de aansluiting vinden en weer kon ik in de laatste chicane uitremmen en er voorbij.
Meteen daarna dook Rene de pits in want we waren halfweg.
Het was dus hammertime maar werd meer maldonado time want ik verloor 3s die ronde door een paar keer de muur te raken.
Pit exit, en wat denk je, weer zat ik pal achter Rene :)
En weer op het rechte stuk bij de laatste chicane en bij de rechterknik in gevecht.
Wederom zat ik er volledig rechts naast en bij de rechterknik raakte Rene me, ging op het gras maar spinde niet.
Ik dacht dat ik fout zat en liet me bij de chicane naar buiten lopen.
Dus kwam hij me weer voorbij maar nu ik de replay bekeken heb zat ik er gewoon netjes naast en had ik er voor mogen blijven.
You win some, you lose some.

Met PTR83 ook n mooi gevecht bij de laatste chicane en liet dit keer maar wat meer marge bij de knik waardoor ik buitenom er langs kon.
Ik stapelde vervolgens fout op fout en viel steeds verder terug door de muur te raken.
Met name bovenop de heuvel de linker knik bleef lastig.
7 puntjes er aan over gehouden en nog P4 in de stand.

Meeste erge aan deze race vond ik nog dat ik op een ronde ben gezet.
Dat is me eigenlijk nog niet eerder gebeurd.
En geen top10 finish.

Bart en Johnny reden ook wel weer erg hard voorin en alle lof daarvoor.
Zou het in setup, het Sim materiaal of talent zitten ? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jiltjes

Jiltjes

Boeh! Schrok je?

Ik zal morgen even naar mijn replay kijken.

Race 1 en 2 zijn al aan het uploaden, maar zijn wel grote bestanden. Dit zijn de links, ze zullen zo wel online staan:

i5 4590 | 16GB | GTX960 | Win10 | T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TecTo
  • Laatst online: 25-11-2023
Zo weer 54 nieuwe reacties gelezen.

Mannen, kerels die achteraan rijden, kop omhoog en gas geven. Hoe moet het zijn voor alle coureurs in de F1 die al jaren tegen Mercedes, Ferrari en als goede derde Redbull aanhikken? Die zijn blij dat ze een stoeltje hebben bij een team en wellicht zich zo kunnen ontwikkelen tot een toppertje. Daarnaast heb altijd meer talentvolle coureurs en ook voor sim racers zijn er nu eenmaal klasbakken.

Verschillen zijn er altijd en je kan je motivatie eruit halen. Regels oké maar die zijn er in het dagelijkse leven al genoeg. Sporten is om je grenzen te bereiken en te leren kennen en in zekere zin is dat met gamen niet anders. Soms is dat heel confronterend >:)

Gamen heeft voor mij als hoofddoel om mijn hand/oog coördinatie op peil te houden en op mijn oude dag ook nog een rookie te zijn.

Sinds kort join ik multi servers en na wat zoekwerk heb ik er een aantal waar ik in de achterhoede vertoef maar een vijfe plek bereik van de 24 deelnemers (beste resultaat tot nu toe). Zijn natuurlijk niet de allerbeste die daar rijden als ik alle stofwolken, remsporen en spinnende bolides zie _/-\o_

Wat is wel mis is zijn goede tips om als beginner een redelijke setup te maken. Na al die uren ben ik er nog steeds niet wat je moet veranderen als de voorkant uitbreekt, de achterkant de voorkant in wil halen. Volgens mij is dat overstuur. Dus bij een bocht naar rechts de voorkant meer naar rechts duikt. De set-ups die ik via de the setup market download zijn in de regel niet bruikbaar en soms wel heel exotisch . :(:)

Wellicht een assetto corsa setup voor beginners. :)F

[ Voor 6% gewijzigd door TecTo op 23-05-2017 23:22 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:01

K-Jay

Klaas Jan

Ik gebruik altijd deze cheat-sheet: http://imgur.com/EF9BzsQ. Is een prima hulpmiddel om te ontdekken welk effect elke wijziging heeft. Uiteraard moet je wel eerst zorgen dat je consequente rondetijden kan neerzetten voordat je echt met de setup aan de gang gaat, anders is het erg lastig te beoordelen welk effect je aanpassing heeft.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
@K-Jay dat is een duidelijke. thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bsty
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-02-2021

bsty

Bart J

Ik (Bart Jansen op AC) zie een aantal mensen opmerkingen maken over het ontbreken aan tijd of kennis voor het maken van een setup. Ikzelf maak NOOIT zelf een setup, simpelweg omdat ik daar gewoon nog te weinig verstand van heb. Ik speel enkel met de gears, aero, drivetrain, TC en ABS. Ik probeer altijd gewoon een aantal setups van bijvoorbeeld The Setupmarket of YouTube en dan kijk ik welke het beste bij mijn rijstijl past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
K-Jay schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 23:21:
Ik gebruik altijd deze cheat-sheet: http://imgur.com/EF9BzsQ. Is een prima hulpmiddel om te ontdekken welk effect elke wijziging heeft. Uiteraard moet je wel eerst zorgen dat je consequente rondetijden kan neerzetten voordat je echt met de setup aan de gang gaat, anders is het erg lastig te beoordelen welk effect je aanpassing heeft.
Duidelijke!
Heb hem gelijk op de site gezet zodat we hem niet meer kwijt raken.

http://www.assetto-corsa.nl/setup-guide/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PRM2D4
Als je eventueel een andere goede setup maker wil,.. eentje waar je kan aangeven wat er fout is en de engineer zegt wat je moet veranderen download het hier even...

en misschien dat @phoentje deze ook kan/wil uploaden op de assetto-corsa site ;)

http://www.mediafire.com/...RaceTrackEngineer_1.1.rar

edit:
en deze is ook wel handig:

http://www.racedepartment.com/threads/assetto-corsa-car-setup-guides.99049/

[ Voor 23% gewijzigd door PRM2D4 op 24-05-2017 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
promise2die4 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 08:10:
Als je eventueel een andere goede setup maker wil,.. eentje waar je kan aangeven wat er fout is en de engineer zegt wat je moet veranderen download het hier even...

en misschien dat @phoentje deze ook kan/wil uploaden op de assetto-corsa site ;)

http://www.mediafire.com/...RaceTrackEngineer_1.1.rar

edit:
en deze is ook wel handig:

http://www.racedepartment.com/threads/assetto-corsa-car-setup-guides.99049/
Bijgewerkt @
http://www.assetto-corsa.nl/setup-guide/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRM2D4
lekkah bezag kerel...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jiltjes

Jiltjes

Boeh! Schrok je?

CoronelHimself schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 21:50:
Zo net klaar met de TT cup @ GTHQ. En dit waren beide topraces voor mij.

De eerste race heb ik zo'n beetje de hele race binnen 2 seconden van de DutchFarmer gezeten, totdat Jiltjes me achterhaalde daarna ik een heftig maar fair gevecht waarin we elkaar beide een keer inhaalde waardoor ik toch nog voor hem eindigde. Plek 7 dus.
Het was mooi om te zien dat je je niet gek liet maken. Prachtige pass in de laatste ronde!
Ik was door mijn P2P heen, jij had er nog een paar.

Mooie races!

Mij is het te doen om dit soort clean en fair rijden. Als ik daarmee laatste wordt, vind ik dat helemaal goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HAT_W
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-05-2021
bsty schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 00:22:
Ik (Bart Jansen op AC) zie een aantal mensen opmerkingen maken over het ontbreken aan tijd of kennis voor het maken van een setup. Ikzelf maak NOOIT zelf een setup, simpelweg omdat ik daar gewoon nog te weinig verstand van heb. Ik speel enkel met de gears, aero, drivetrain, TC en ABS. Ik probeer altijd gewoon een aantal setups van bijvoorbeeld The Setupmarket of YouTube en dan kijk ik welke het beste bij mijn rijstijl past.
Kijk, wij moeten het uit de setup halen en jij hebt aangeboren talent/afwijking. Dat werd bevestigd toen ik zag dat je ooit in Silverstone hebt mogen rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _A3

_A3

Jiltjes schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:58:
[...]

Het was mooi om te zien dat je je niet gek liet maken. Prachtige pass in de laatste ronde!
Ik was door mijn P2P heen, jij had er nog een paar.

Mooie races!

Mij is het te doen om dit soort clean en fair rijden. Als ik daarmee laatste wordt, vind ik dat helemaal goed.
Waar kun je die P2P zien?
Want ik had geen idee hoeveel ik er al verbruikt had.

Voor het werken aan een setup heb ik voorheen deze guide gebruikt.
http://www.racedepartment...ps-guide-from-gtr2.99873/

Tevens kun je kijken naar Setup FU van Race2play als die nog ergens is te vinden. Of, en ik dacht dat het de opvolger is, naar http://www.virtualracecarengineer.com/. Zelf er geen ervaring mee, maar wat ik eerder heb gelezen werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrr90

Jurrr90

Capt_Buttons

_A3 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 17:50:
[...]

Waar kun je die P2P zien?
Want ik had geen idee hoeveel ik er al verbruikt had.
In de gears app, en rechts onder in de display van je auto. Voor je tegenstanders kun je het zien op en paneel aan de zijkant.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:30

-Sander-

///M Powerrrrrr

Gisteravond nog een paar zeer vermakelijke races gehad. Ik heb nog wat werk te verrichten voor Vallelunga, want zelfs na een spin van Johhny (en laatste lag) in de eerste ronde, kwam hij als 2e over de finish :o _/-\o_

De Exos is echt van een andere planeet als je bijna alleen maar GT3 hebt gereden, ik had nog nooit met dit soort auto's gereden. Het gaat allemaal zo super snel, wel leuk om eens te proberen zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Poeh ik heb Vallelunga nog totaal niet door. In enkele bochten moet ik echt totaal niet proberen om gas te geven, want dan sta ik gelijk met de neus de andere kant op.

Links achter zit ook echt gelijk na 1 bocht in het rood. Zelfs met de psi op 21. Setup Market heeft ook geen setup wat ik kan proberen. Dus moet het maar zelf uitzoeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrr90

Jurrr90

Capt_Buttons

Hupske schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 12:05:
Poeh ik heb Vallelunga nog totaal niet door. In enkele bochten moet ik echt totaal niet proberen om gas te geven, want dan sta ik gelijk met de neus de andere kant op.

Links achter zit ook echt gelijk na 1 bocht in het rood. Zelfs met de psi op 21. Setup Market heeft ook geen setup wat ik kan proberen. Dus moet het maar zelf uitzoeken :+
Alle bump op 12 en rear wing op 4

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Jurrr90 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 12:52:
[...]

Alle bump op 12 en rear wing op 4
Ghehe, ik denk dat ik dan geen moment meer op de baan zit :)

Maar ik hem inmiddels een klein trucje gevonden om hem wat meer op de baan te houden. Zelfs zo, dat jij nu weer flink aan de bak mag :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Hupske op 25-05-2017 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jiltjes

Jiltjes

Boeh! Schrok je?

Hi all,

Mijn Replay's van de TT Cup zijn ook niet goed.
Gelet op versie 1.14.2 (changelog) zou dat nu gefixt moeten zijn bij opslaan.

1.14.2 is een feit:

Fixed Python setCamera when asking for Random Camera
Tweaked Leaderboard Flags position
minor graphical fixes on various cars
Improved braking force and stopping distance for Lotus Elise SC (and step models), Lotus 2-eleven and Lotus Exige 240 and Scura
Disabled autoblip for Maserati MC12 GT1 and Porsche 911 GT1 in downshift. Can be enabled as assist
Fix for Audi R18 gear app ERS power deploy graph (only graphical on the app)
Fixed Autosave Replay
Fixed post session results on Launcher
Fixed "Just A Taste" Special Event
Fixed Openvr FXAA rendering without AA Samples
Various livery fixes on the Lotus 3-Eleven, Audi R8 LMS 2016 and Toyota TS040 Hybrid
Tweaked MP leaderboard adding grey font for disconnected players

Tussengas geven met de GT1's, lekker!!

Dan, onze server loopt niet top. Inmiddels een ticket aangemaakt, maar kan even duren. Nordschleife doet het dus nog ff niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva

Shva

aka Jos_theboss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiltjes

Jiltjes

Boeh! Schrok je?

Jiltjes schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 14:13:
Hi all,

Mijn Replay's van de TT Cup zijn ook niet goed.
Gelet op versie 1.14.2 (changelog) zou dat nu gefixt moeten zijn bij opslaan.

1.14.2 is een feit:

Fixed Python setCamera when asking for Random Camera
Tweaked Leaderboard Flags position
minor graphical fixes on various cars
Improved braking force and stopping distance for Lotus Elise SC (and step models), Lotus 2-eleven and Lotus Exige 240 and Scura
Disabled autoblip for Maserati MC12 GT1 and Porsche 911 GT1 in downshift. Can be enabled as assist
Fix for Audi R18 gear app ERS power deploy graph (only graphical on the app)
Fixed Autosave Replay
Fixed post session results on Launcher
Fixed "Just A Taste" Special Event
Fixed Openvr FXAA rendering without AA Samples
Various livery fixes on the Lotus 3-Eleven, Audi R8 LMS 2016 and Toyota TS040 Hybrid
Tweaked MP leaderboard adding grey font for disconnected players

Tussengas geven met de GT1's, lekker!!

Dan, onze server loopt niet top. Inmiddels een ticket aangemaakt, maar kan even duren. Nordschleife doet het dus nog ff niet.
Server doet het weer.

Hierbij de tussenstand van de race 1 en 2 van de TT Cup.

Afbeeldingslocatie: http://gthq.nl/media/kunena/attachments/395/Kampioenschapsrace01en02.JPG

Afbeeldingslocatie: http://gthq.nl/media/kunena/attachments/395/TeamKampioenschapsrace01en02.JPG

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jiltjes

Jiltjes

Boeh! Schrok je?

Dit is volgens mij nog een mooier circuit, download staat in de beschrijving van de video:
[YouTube: https://youtu.be/49p55N_WR98]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsty

bsty

Bart J

Zou het misschien een idee zijn om met het aankomende kampioenschap er een teamkampioenschap eraan toe te voegen? Kan een leuke toevoeging zijn in mijn ogen en kan ook voor wat extra spanning zorgen. Het individuele kampioenschap blijft dan natuurlijk gewoon de prioriteit, maar het teamkampioenschap kan een leuke bijkomstigheid zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JW van Wijngen
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-10 13:46
@phoentje de Nissan wordt niet geaccepteerd zowel Ivo als ik komen er niet in

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Het sim racen (ook in assetto corsa) is wennen.

F1 2016 vaarwel gezegd omdat het daar de bots autootjes en op de meeste servers van AC NIET anders.

Geram of net in de bocht en tikje op de kont (heel bewust uitgedeeld) zodat je met de voorkant weer de andere kant...

Vond ik het in eerste instantie leuk om van de laatste plek naar de helft van het veld op te stormen. Minder leuk als je een leuke kwalificatie hebt gereden en je bij de eerste bocht eruit wordt geramd.

Waar ik ook geen zin in heb is dat bij een klein tikje er een ellen lange discussie volgt om het gelijk naar je toe te lullen.

Iracing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsty

bsty

Bart J

TecTo schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 17:45:
Het sim racen (ook in assetto corsa) is wennen.

F1 2016 vaarwel gezegd omdat het daar de bots autootjes en op de meeste servers van AC NIET anders.

Geram of net in de bocht en tikje op de kont (heel bewust uitgedeeld) zodat je met de voorkant weer de andere kant...

Vond ik het in eerste instantie leuk om van de laatste plek naar de helft van het veld op te stormen. Minder leuk als je een leuke kwalificatie hebt gereden en je bij de eerste bocht eruit wordt geramd.

Waar ik ook geen zin in heb is dat bij een klein tikje er een ellen lange discussie volgt om het gelijk naar je toe te lullen.

Iracing?
Bedoel je hier op de server van Tweakers of gewoon op open online servers.

in iRacing wordt er over het algemeen meer clean geracet, omdat je daar met een bepaald puntensysteem rijdt i.c.m. licenties. Wanneer je tikjes of botsingen maakt krijg je "strafpunten" en dit zorgt ervoor dat je promotie naar een hogere licentie lang duurt. Nadeel van iRacing is dat het serieus geld kost al wil je een beetje leuk racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
bsty schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 18:00:
[...]

Bedoel je hier op de server van Tweakers of gewoon op open online servers.
Nee, met de Tweakers server geen ervaring.

Het gaat om de open online servers.

Wat ik wel lees over de races die gehouden wordt door Tweakers dat er soms wel erg diep op een tikje of schrammetje wordt doorgegaan. Wellicht is dit meer uitzondering dan regel.

Is me niet duidelijk wanneer je wel of niet mee kan doen aan een race georganiseerd door tweakers. Komt toch een beetje over als een gesloten community met reeds bestaande kampioenschappen waar je als newbie weinig hebt te zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bsty

bsty

Bart J

TecTo schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 18:14:
[...]

Wat ik wel lees over de races die gehouden wordt door Tweakers dat er soms wel erg diep op een tikje of schrammetje wordt doorgegaan. Wellicht is dit meer uitzondering dan regel.

Is me niet duidelijk wanneer je wel of niet mee kan doen aan een race georganiseerd door tweakers. Komt toch een beetje over als een gesloten community met reeds bestaande kampioenschappen waar je als newbie weinig hebt te zoeken.
Je kan altijd meedoen wanneer er plek is! Ik race ook maar sinds 1,5 maand met tweakers en het bevalt zeer goed. Het is zeker geen gesloten community en iedereen is welkom heb ik al gemerkt!

http://www.assetto-corsa.nl/inschrijven/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
[...]

Ik denk dat je gesloten en verwachtingen door elkaar haalt.

Iedereen is welkom bij de tweakers races. We hebben momenteel kampioenschappen zoals GT3 en de TT, maar ook losse races. Bij de eerste (2) is inschrijven benodigd vanwege server capaciteit en grote belangstelling, bij de andere kan je gewoon mee doen.

Ik denk wel dat meer dan de helft (misschien wel drie kwart) op TeamSpeak zit. Het is niet verplicht, maar wel fijn. Er wordt hier namelijk wel tamelijk serieus geraced, met name voorin ligt het niveau best wel pittig, maar voor iedereen zijn er verwachtingen wat wel/niet kan. Zoals niet rammen, rustig aan bocht 1 vd race, mensen ook eens wat gunnen in kwalificatie (public is dat vaak al een mini race in de maak), netjes baan rejoinen, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kayeos72
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 01-11-2023

Kayeos72

~ Peter~

Teamkampioenschappen​ zijn altijd leuk, setups delen en kleurtjes!

Chaos is just stuff, which hasn't been sorted yet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
Hoe word er gekozen dan wie er samen in een team zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsty

bsty

Bart J

johnnyverhoeff schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 20:39:
Hoe word er gekozen dan wie er samen in een team zit ?
Onderling met elkaar afspreken of gewoon door middel van een loting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
bsty schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 20:42:
[...]

Onderling met elkaar afspreken of gewoon door middel van een loting.
Dan gaan wij samen en wint ons team altijd 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsty

bsty

Bart J

johnnyverhoeff schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 20:44:
[...]

Dan gaan wij samen en wint ons team altijd 😂
Haha zoals ik al eerder aangaf is dat het individuele kampioenschap prioriteit is. Een teamkampioenschap eraan toevoegen zorgt voor een extra strijd in het kampioenschap. Niet meer alleen tussen deelnemers onderling maar dus ook tussen teams. Ik heb vaker zoiets gedaan en vond het wel een leuke toevoeging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV
Maar wie gaat dan de teamorders geven 😂 Zoals met F1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• negnojneorej
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-10 20:09
@bsty @johnnyverhoeff Ik stel voor dat een van jullie overstapt op de Z4 en mijn teammaat word dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
negnojneorej schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 21:57:
@bsty @johnnyverhoeff Ik stel voor dat een van jullie overstapt op de Z4 en mijn teammaat word dan ;)
Z4 is een heerlijke auto, is Goed voor t volgende GT3 kampioenschap 😄

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dissidend
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:21
Eindstand gt3 gebruiken en dan;

Snelste aan de langzaamste koppelen
1 na snelste aan 1 na langzaamste koppelen
...Etcetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsty

bsty

Bart J

Dissidend schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:37:
Eindstand gt3 gebruiken en dan;

Snelste aan de langzaamste koppelen
1 na snelste aan 1 na langzaamste koppelen
...Etcetera.
Dat is ook nog goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjmbult
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-09 19:38

mjmbult

Mike

[...]

Iedereen is van harte welkom in onze League ongeacht je ervaring. We houden het clean en fun. Schrijf je gerust in!

Gr. Mike en Rene

https://twitch.tv/madmikeplays

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-10 21:29
Ik zit ook te twijfelen om mijzelf in te schrijven, maar heb geen idee hoe vaak ik een race kan bijwonen. Hoe word hier mee omgegaan als bijvoorbeeld je teammate er niet is?

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jiltjes

Jiltjes

Boeh! Schrok je?

Alvast een Monaco filmpje om in de stemming te komen....

Ook de filmpje van de Maserati GT1 met heel toe en een sequentiele bak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
Jiltjes schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 10:42:
Alvast een Monaco filmpje om in de stemming te komen....

Ook de filmpje van de Maserati GT1 met heel toe en een sequentiele bak!

[video]

[video]
Bij de GT1 hebben ze alleen de auto blip functie standaard uitgezet.
Het blijft voor de rest een standaard sequentiële versnellingsbak dus je hoeft volgens mij niet te koppelen.

En de throttle blip is ook niet strict noodzakelijk alleen wel handig als je rev match wanneer je hevig aan t remmen ben ja 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jiltjes

Jiltjes

Boeh! Schrok je?

johnnyverhoeff schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 11:20:
[...]

Bij de GT1 hebben ze alleen de auto blip functie standaard uitgezet.
Het blijft voor de rest een standaard sequentiële versnellingsbak dus je hoeft volgens mij niet te koppelen.

En de throttle blip is ook niet strict noodzakelijk alleen wel handig als je rev match wanneer je hevig aan t remmen ben ja 😅
Klopt hoor, maar zo ben ik hem gewend vanuit rFactor. Afleren is lastiger dan aanleren.

Then again, net ff filmpje zitten bekijken, maar deze coureur gebruikt bij terugschakelen wel de koppeling. Ik denk alleen dat het in AC niet nodig is....

[ Voor 16% gewijzigd door Jiltjes op 27-05-2017 11:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

24h Nordschleife gaat zo beginnen:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/18700670_739913916189145_8188577462934643050_o.jpg?oh=2f17e588065877f54b653ef2135993fd&oe=59AA910F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shva

Shva

aka Jos_theboss

go glickenhaus! :P
Pagina: 1 ... 39 ... 129 Laatste